De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.281 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Het geeft je in iedergeval geirriteerde neusvleugels

Tiet veur de lunch in het zonneke .. lekker bammetjes met aardbeien :9

[ Voor 41% gewijzigd door gekkie op 22-06-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Youtube ligt plat :o... Iets met een 502 ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Red Bull, bah :r

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
al die energiedrank met zo'n weeigelucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Whisky en anders ben je een soort van homo

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:50
Club Mate \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ZaZ schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:45:
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
sapiens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:42
Wel een single malt! En zonder ijs, anders lever je 'm maar weer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Robicide schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:27:
[...]

Wel een single malt! En zonder ijs, anders lever je 'm maar weer in
Straks op weg naar huis maar effe een nieuwe lagavulin 16 meenemen voor vanavond.

En voordat de moraalridders me te grazen nemen; Als ik zeg homo bedoel ik niet homoseksueel, maar gewoon mietje ofzo.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ZaZ schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:40:
[...]

Straks op weg naar huis maar effe een nieuwe lagavulin 16 meenemen voor vanavond.

En voordat de moraalridders me te grazen nemen; Als ik zeg homo bedoel ik niet homoseksueel, maar gewoon mietje ofzo.
Dan nog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Microsofts marketingafdeling bezoekt blijkbaar ook /r/fellowkids:

Microsoft Action Pack - fellowkids

Wat geforceerd hip. :')

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
ZaZ schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:40:
[...]
Dat is nu net het probleem? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Humor. Soms zijn hier mensen enorm grof in de mond, spelen lekker op de man en vinden het leuk om te schofferen. Helemaal niks mis mee, het is immers een slow-chat / kroeg topic. Maar o wee o wee als iemand het woord homo noemt 8)7

Het waarde-oordeel dat het iets negatiefs is wordt door die mensen er zelf aan gekoppelt. Alsof geen whiskey drinken iets negatiefs is. Dat heeft ZaZ namelijk helemaal niet gezegd ;) Als je dan toch met het vingertje wilt wijzen moet je het woord homo zelf ook niet negatief opvatten en verbinden aan zijn uitspraak.

Iedereen weet toch dat homo's appletini's met parapluutjes drinken?

Edit
Voordat iemand weer gaat huilen over mijn reactie. Ik reageerde misschien iets te overdreven :+

[ Voor 9% gewijzigd door armageddon_2k1 op 22-06-2016 15:39 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
SJW goes tweakers ;; tijd om de popcorn te pakken ;; zou het er nog bij passen in de topictitle O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Zal ook wel verschillen per regio hoe het opgevat wordt. In mijn vriendenkring zitten twee homo's en die moet je af en toe eens horen. Feit dat er zoveel aan een woord gehangen wordt zegt helaas dat er nog een probleem is kennelijk.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Passive aggressive much armageddon? Volgens mij vat jij het hier zwaar op terwijl er niet eens zoveel reactie op kwam.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

armageddon_2k1 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:22:
Maar o wee o wee als iemand het woord homo noemt 8)7
Ik mis de ophef :?
Het waarde-oordeel dat het iets negatiefs is wordt door die mensen er zelf aan gekoppelt.
Door de gebruiker van het woord. Laten we niet doen alsof connotatie niet bestaat. Het gebruik van homo anders dan als feitelijke vaststelling heeft altijd een negatieve connotatie gehad.

Nu ben je wel een enorme homo als je je daar iets van aantrekt, daar niet van :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
I stand corrected. Ik interpreteer de 'huil' en 'zwaai' smileys misschien een beetje te overdreven ;) My bad :)

Overigens vind ik de smileys wel te veel gender-neutral, waardoor meeredere gender-classificaties zich ondergerepresenteerd en onderdrukt zullen voelen. Niks mis met gender-neutral zijn, maar daardoor onderdruk je alle niet gender-neutral mensen. Stelletje sexistische zwijnen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik zeg voortaan wel PHP'er :+

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ach toch leer je weer wat van zo'n discussie .. weet nu in iedergeval wat ik uitkraam als ik m'n kenteken opgeef met "xantippe" voor X ... dat die mevrouw aan de balie daar nog nooit over gevallen is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
armageddon_2k1 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:22:
Alsof geen whiskey drinken iets negatiefs is.
Integendeel! Het wordt pas een probleem als men geen whisky drinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

armageddon_2k1 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:38:
Overigens vind ik de smileys wel te veel gender-neutral, waardoor meeredere gender-classificaties zich ondergerepresenteerd en onderdrukt zullen voelen. Niks mis met gender-neutral zijn, maar daardoor onderdruk je alle niet gender-neutral mensen. Stelletje sexistische zwijnen.
Daar heb jij niets over te zeggen. Als white cis-male heb je geen agency! :(

Doe ik het zo goed? Ik snap identity politics niet zo heel goed en dat hoop ik heel lang zo te houden.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
Beetje flauw overigens dit. Het gebruik van homo in die whisky-context was... tsja, qua originaliteit scoorde het niet erg hoog, maar verder weinig. Maar op deze manier schuift het wel op naar doelbewust kwetsen van mensen die wel degelijk last hebben van de bestaande vooroordelen (en soms onnodig agressieve reacties) en ik zou niet weten waar dat nou goed voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Laatst online: 01:05
Komt door alle Wisk[e]y. Drank maakt meer kapot dan je lief is.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ger schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:13:
Komt door alle Wisk[e]y. Drank maakt meer kapot dan je lief is.
Geen Crêpe Suzette gehad als toetje ? :9

Pfffrt en weer een wildcard telefoonnummer op de blocklist ;; irritante callcenters;

[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 22-06-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Laatst online: 01:05
Blijven we bezig met dames en happy endings?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ger schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:29:
[...]

Blijven we bezig met dames en happy endings?
Niet als je van whisk(e)y houdt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

gekkie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:33:
[...]

Niet als je van whisk(e)y houdt >:)
Dan kun je het je de volgende dag niet meer herinneren :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Als je van whisky houdt drink je voor de smaak en niet te veel, ik hou echter niet van whisky dus ik drink het gewoon per liter en herinner me morgen niks meer van dit bericht.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Goed glas whiskey gaat er wel in hier! Kom maar op!

Voelt goed om na een lange dag naar huis te gaan :) M'n branch compiled en alle tests zijn happy! *O* Morgen dagje frontend Erlang Yaws -O- Bekijk het maar positief en leer weer wat nieuws :*)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Pff, vandaag wederom te horen gekregen dat mijn verzoek om mijn functie om te zetten van software developer naar DevOps afgewezen is.
Het management is bang dat de kosten niet opwegen tegen de baten...
Helaas ziet een grote groep directe collega's mij heel graag in die rol.

Misschien binnenkort maar eens een petitie of referendum opzetten >:)

Of hebben jullie betere ideeën hoe ik het management zo ver kan krijgen dat ik me überhaupt kan bewijzen?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Matis schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:00:
Pff, vandaag wederom te horen gekregen dat mijn verzoek om mijn functie om te zetten van software developer naar DevOps afgewezen is.

Of hebben jullie betere ideeën hoe ik het management zo ver kan krijgen dat ik me überhaupt kan bewijzen?
Mist veel context om iets zinnigs te zeggen, maar je weet de reden waarom het niet kan. Al vind de paus dat je DevOps moet worden, dat is nog geen gegronde reden om te zeggen van 'joh, prima doe maar' (doelend op je collega's dus).

Je zou je al vooraf kunnen bewijzen, persoonlijk en de functie zelf. Verder moet het relatief makkelijk zijn om zelf een kosten / baten plan op te stellen en dat te presenteren.

Aan de andere kant zeg je "wederom afgewezen". Misschien is dat al een stille hint om niet meer aan devops te denken. Even hard gezegd he; als je devops wilt gaan implementeren en je wordt al 2x afgewezen dan is stap 1 van devops keihard gefaald. Zowel vanuit het bedrijf als de persoon die het wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
Heh, bij mij is het juist andersom: we hebben dringend nood aan een DevOps. Nu vind ik dat persoonlijk wel heel interessant, en is de vraag ook gekomen om die richting in te gaan. Punt is dat we echter niet constant DevOps nodig hebben (cloud solution, blablabla, ...), dus ik zou ook nog in het dev-team horen. Alweer geen probleem, ik ontwikkel graag. Het is echter dat zien te combineren...
Verder ben ik het ook eens met Douweegbertje, wat is je motivatie voor DevOps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
Matis schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:00:

DevOps....ok. Als ik het goed begrijp (Wikipedia :P ) is het een (enigzins?) andere werkwijze en zouden er veel meer functies mee gemoeid zijn dan alleen die van jou?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nog een week te gaan bij deze klant, en dan zit het project erop. Dat zal wel weer even wennen zijn, na zo'n lange tijd hetzelfde te hebben gedaan. Het zal ook wel even omschakelen zijn naar een ander project. De klus was vrij uitdagend, zowel uit technisch als functioneel oogpunt bekeken, dus een ander project zal ook wel weer even wennen zijn.

Iets als "Bouw een nieuw intranet op Sharepoint"* klinkt niet zo heel spannend meer als ik kijk naar wat ik de afgelopen tijd heb gedaan. :P

*Ik weet nog niet wat ik hierna ga doen

[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 22-06-2016 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Alex) schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:45:
Nog een week te gaan bij deze klant, en dan zit het project erop. Dat zal wel weer even wennen zijn, na zo'n lange tijd hetzelfde te hebben gedaan. Het zal ook wel even omschakelen zijn naar een ander project. De klus was vrij uitdagend, zowel uit technisch als functioneel oogpunt bekeken, dus een ander project zal ook wel weer even wennen zijn.

Iets als "Bouw een nieuw intranet op Sharepoint"* klinkt niet zo heel spannend meer als ik kijk naar wat ik de afgelopen tijd heb gedaan. :P

*Ik weet nog niet wat ik hierna ga doen
Geïnteresseerd in een verhuizing en Erlang? Er is misschien binnenkort een positie vrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Brakkie41 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:18:
[...]

Geïnteresseerd in een verhuizing en Erlang? Er is misschien binnenkort een positie vrij ;)
Jij woont en werkt in Zweden, toch? :P

En euh, Erlang? Daar heb ik nog nooit iets mee gedaan (mijn achtergrond is .NET). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:31

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Well, that just happened :/
Een 5 op mijn eindproject voor OOP wegens deze 3 regels code:
Java:
1
2
3
4
5
/* User interface */
try {
    UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getSystemLookAndFeelClassName());
// style is not important, so ignore exception
} catch (Exception ignored) {}

"Ja een lege catch kan echt niet, we zijn nog mild geweest maar eigenlijk had je gewoon een 1 moeten hebben!"
:/ :/

edit: Oh ja, ze hadden verder wel gekeken maar dat was niet "excellent" dus het was niet de moeite om het te verbeteren. Kennelijk is het gebruik van instanceof ook direct minpunten. Ofzo.

[ Voor 19% gewijzigd door F.West98 op 23-06-2016 00:32 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hebben ze ook gemotiveerd waarom een lege catch 'echt niet kan', of was het een gevalletje "Ik weet het beter want ik ben de docent"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Soms heb je gewoon een situatie dat een lege catch prima is vind ik.
Als het totaal niet boeit of het lukt of niet en zoiets als hierboven een look and feel apply zou dat zomaar ook kunnen zijn.

Ik geloof nooit zo in die MAG-NIET's
Hoewel zelden nodig, heb ik wel een paar keer een sitatie gezien waar iemand door hoepels heen ging springen om een goto uit de weg te gaan.
Kom op zeg, de goto heeft een heel negatief imago gekregen door code van inmiddels 15 jaar geleden ofzo, maar een simpele goto in een edge case zorgt echt niet voor een valkuil dat er straks ineens 50 goto's staan waar van hot naar her gesprongen wordt.
En als dat het geval is zou je sowieso wel met brakke code eindigen want dan heb je te maken met een slechte devver.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Lege catches zijn prima hoor, zeker om iets te testen. Daarnaast snap ik niet waarom instanceof niet gewaardeerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:33:
Hebben ze ook gemotiveerd waarom een lege catch 'echt niet kan', of was het een gevalletje "Ik weet het beter want ik ben de docent"?
"Misschien gebeurt er wel een NullPointerException!"
"Ja ik had het in de derde lecture gezegd, als je een lege catch hebt zak je direct!" (was ik alleen niet bij want dubbel ingeroosterd)
"Geen discussie mogelijk!"
Dus vooral het laatste.

Bij de instanceof had ik hier ook in het report en in het commentaar gemotiveerd dat het netter is om aparte viewmodels te maken maar dat het in dit geval makkelijker en korter was om het met instanceof te doen, aangezien viewmodels overkill zouden zijn. Was nog steeds slecht want ik had niet laten zien dat ik het wist. Ofzo. (ging om een uitbreiding die ik had gedaan buiten de opdracht om nota bene)
ZaZ schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:44:
Soms heb je gewoon een situatie dat een lege catch prima is vind ik.
Als het totaal niet boeit of het lukt of niet en zoiets als hierboven een look and feel apply zou dat zomaar ook kunnen zijn.

Ik geloof nooit zo in die MAG-NIET's
Hoewel zelden nodig, heb ik wel een paar keer een sitatie gezien waar iemand door hoepels heen ging springen om een goto uit de weg te gaan.
Kom op zeg, de goto heeft een heel negatief imago gekregen door code van inmiddels 15 jaar geleden ofzo, maar een simpele goto in een edge case zorgt echt niet voor een valkuil dat er straks ineens 50 goto's staan waar van hot naar her gesprongen wordt.
En als dat het geval is zou je sowieso wel met brakke code eindigen want dan heb je te maken met een slechte devver.
Nee precies ook mijn redenatie.
Megamind schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:59:
Lege catches zijn prima hoor, zeker om iets te testen. Daarnaast snap ik niet waarom instanceof niet gewaardeerd wordt?
Ze willen afleren dat je bijvoorbeeld in een abstract class instanceof gaat gebruiken om te kijken welke van de subclasses je hebt. Dat is gewoon slechte code. In dit geval ging het om viewlogic die ik per implementation van abstract class even apart had gedaan in 2 instanceofs (in een hele andere class), met er dus bij vermeld dat het netter zou zijn om een viewmodel te maken die een draw functie implementeert, maar dat dat in dit geval overkill zou zijn. Draw functie in originele class toevoegen zou het MVC principle weer violaten, ook erbij vermeld.
Maar gewoon "slecht", "very worrying".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53

RayNbow

Kirika <3

F.West98 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 01:03:
[...]

Ze willen afleren dat je bijvoorbeeld in een abstract class instanceof gaat gebruiken om te kijken welke van de subclasses je hebt. Dat is gewoon slechte code. In dit geval ging het om viewlogic die ik per implementation van abstract class even apart had gedaan in 2 instanceofs (in een hele andere class), met er dus bij vermeld dat het netter zou zijn om een viewmodel te maken die een draw functie implementeert, maar dat dat in dit geval overkill zou zijn. Draw functie in originele class toevoegen zou het MVC principle weer violaten, ook erbij vermeld.
Maar gewoon "slecht", "very worrying".
Of een ander alternatief... een taal met multiple dispatch gebruiken. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Alex) schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:28:
[...]

Jij woont en werkt in Zweden, toch? :P

En euh, Erlang? Daar heb ik nog nooit iets mee gedaan (mijn achtergrond is .NET). :)
Yup Stockholm. Gros van het team heeft nog nooit met Erlang gewerkt. Binnen mijn team zitten lui met achtergrond in C, Java, .NET, C++ en ikzelf met PHP. Kost wat tijd om om te schakelen maar het gaat vrij rap ala je een beetje leergierig bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
Aankaarten en laten herbeoordelen door een andere docent dan maar? Wel lekker dat hij wel minpunten durft te geven, maar geen fatsoenlijke uitleg of valide redenen. Dat soort docenten heb ik echt een grafhekel aan gekregen en die kunnen tegenwoordig bij mij wel wat procedures verwachten als ze niet bijdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

F.West98 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:31:
Java:
1
2
3
4
5
/* User interface */
try {

"Ja een lege catch kan echt niet, we zijn nog mild geweest maar eigenlijk had je gewoon een 1 moeten hebben!"

edit: Oh ja, ze hadden verder wel gekeken maar dat was niet "excellent" dus het was niet de moeite om het te verbeteren. Kennelijk is het gebruik van instanceof ook direct minpunten. Ofzo.
Zonder de rest van je code te zien, enkel om dit punt een 5 geven is erg flauw. Toch even de vraag uitgooien, als die exceptie niet belangrijk is waarom gooit UIManager.setLookAndFeel er dan één? Of is het enkel in de context van deze code niet belangrijk? Lege excepties blijven een nare smaak achterlaten bij mij ondanks dat ik weet dat je soms niet anders kan/wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/07/ea/70/07ea70e1fba25ecf87a3a011e7b0c9b2.jpg

Ik ben zelf aan de lijn, dus ik neem niet, maar eet smakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het subtiel genoeg om een designer te laten weten dat een hamburger-menu alleen een goed idee is bij de McDonald's? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:02
Brakkie41 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:55:
[...]

Zonder de rest van je code te zien, enkel om dit punt een 5 geven is erg flauw. Toch even de vraag uitgooien, als die exceptie niet belangrijk is waarom gooit UIManager.setLookAndFeel er dan één? Of is het enkel in de context van deze code niet belangrijk? Lege excepties blijven een nare smaak achterlaten bij mij ondanks dat ik weet dat je soms niet anders kan/wil.
Het hoeft in deze context niet belangrijk te zijn. De library kan heel veel exceptions gooien om zoveel mogelijk punten te geven waarop ingehaakt kan worden. Die hoeven echter niet allemaal even relevant te zijn.

Staat tegenover, when in doubt; stuur het naar de logger :)

[ Voor 4% gewijzigd door wackmaniac op 23-06-2016 09:30 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

[b]wackmaniac schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:27:
[...]

Het hoeft in deze context niet belangrijk te zijn. De library kan heel veel exceptions gooien om zoveel mogelijk punten te geven waarop ingehaakt kan worden. Die hoeven echter niet allemaal even relevant te zijn.

Staat tegenover, when in doubt; stuur het naar de logger :)
Precies loggen die handel, dat is wat mijn insteek zou zijn.

Java:
1
2
3
4
5
6
Throws:
    ClassNotFoundException - if the LookAndFeel class could not be found
    InstantiationException - if a new instance of the class couldn't be created
    IllegalAccessException - if the class or initializer isn't accessible
    UnsupportedLookAndFeelException - if lnf.isSupportedLookAndFeel() is false
    ClassCastException - if className does not identify a class that extends LookAndFeel

Zonder mij in te gaan lezen in UIManager onder de baas z'n tijd lijken deze excepties op het eerste oog mij enigzins kritiek. Een comment van: "// style is not important, so ignore exception" lijkt mij door de eindgebruiker niet al te gewaardeerd?

Nogmaals ik snap best dat er situaties zijn dat een lege exceptie gerechtvaardigd kan worden maar in dit scenario valt daar wat mij betreft best over te discussiëren.

De vraag die wat mij betreft gesteld dient te worden:
Als je deze code in een PR voorbij ziet komen, zou je er een comment over achterlaten of "Fuck it, Ship it!"?

Ik wil nogmaals benadrukken dat een 5 voor dit punt en je andere comment bij mij een hoop vragen oproept over de competenties van de docenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:16:
Is het subtiel genoeg om een designer te laten weten dat een hamburger-menu alleen een goed idee is bij de McDonald's? :+
Of bij La Place, maar alleen als het qua scherm afmeting nodig is ;) En anders hebben ze misschien er nog een baantje als hamburger maker voor de designer met hamburg fetisch.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

dev10 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:05:
[afbeelding]

Congrats! :) Al ontcijferd wat er op de taart staat?

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:44:
[...]

Of bij La Place, maar alleen als het qua scherm afmeting nodig is ;) En anders hebben ze misschien er nog een baantje als hamburger maker voor de designer met hamburg fetisch.
:r Cookie banner die m'n halve 27" scherm bedekt. 8)7 Het is wel duidelijk hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Brakkie41 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:46:
[...]

:r Cookie banner die m'n halve 27" scherm bedekt. 8)7 Het is wel duidelijk hoor...
Ik dacht even dat het een site was over een koekjesbedrijf...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Brakkie41 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:46:
[...]

tja.. het is in ieder geval duidelijk dat ze iets met cookies doen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Dat privacybeleid laat zich dan ook lastig lezen ;; maar goed je hoeft het nog niet te accepteren voordat je het kunt lezen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:47:
[...]

tja.. het is in ieder geval duidelijk dat ze iets met cookies doen :F
:F

Echt meest zinloze wet die er ooit doorheen is gekomen. Eindresultaat is namelijk:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/instances/19895276.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ja, eens. Die cookiewet is zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Mja, ik ben persoonlijk ook niet voor lege catches, al kan het in sommige gevallen wel. Maar op een examen ofzo, zou ik toch minstens één of andere logging voorzien in een lege catch. :)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
Kan ik me ergens wel in vinden, zeker omdat je alle generieke exceptions afvangt en weggooit zonder er iets mee te doen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen enkele exception zou kunnen optreden waar je niet iets mee moet doen.

Daarnaast, zoals al meer gezegd is, exceptions loggen is zelden een slecht idee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Alex) schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:52:
Ja, eens. Die cookiewet is zinloos.
Het heeft in ieder geval een hoop zinloze maar wel facturable uren opgeleverd voor web developers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Niet alleen zinloos ;; contraproductief;; waar je voorheen opzich (thirdparty) cookies gewoon clientside kon weigeren of deleten. Zit je er nu dan steeds mee dat je daarmee ook steeds opnieuw je cookiemeuk mag accepteren of niet.

Tijd voor "say it with a song" een cover van The King of R'nR:
Log me tender
Log me sweet
Never let me go
You have made my exception complete
And I log you so

[ Voor 27% gewijzigd door gekkie op 23-06-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Been there, done that.

Op de vraag hoe het dan anders moest in dat gebruiksgeval, konden ze uiteraard wel géén antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

dev10 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:05:
[afbeelding]

gefeliciteerd :)
Java:
1
2
3
4
5
/* User interface */
try {

Zoals al eerder gezegd: ook al doe je er niets mee, generic exceptions zijn niet echt de bedoeling. Je weet dan niet precies welke exceptions er gegooid kunnen worden en tegenwoordig kun je makkelijk een multicatch doen. Daarnaast zou ik het ook gewoon loggen als je er niets mee doet.

De reden dat ze er zo streng op zijn is omdat de docent van het vak een keer in een project heeft gezeten waar ze 3 maand kwijt waren vanwege een bug welke rond exception handling zat, maar wat ze niet konden vinden omdat de exception niet gelogd werd. Het is inderdaad een beetje extreem om het dan zo laag te beoordelen, maar das beter dan in het jaar dat ik het vak gaf, toen werd mij verteld dat ik mensen uit het vak moest gooien voor dit soort praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Brakkie41 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:55:
[...]
Toch even de vraag uitgooien, als die exceptie niet belangrijk is waarom gooit UIManager.setLookAndFeel er dan één? Of is het enkel in de context van deze code niet belangrijk? Lege excepties blijven een nare smaak achterlaten bij mij ondanks dat ik weet dat je soms niet anders kan/wil.
Dat snap ik eigenlijk niet - het throwen van een Exception is logisch in alle gevallen waarin de uitgevoerde code niet kan doen wat 'ie zou horen te doen.
Maar het is vervolgens aan de ontvangende code om te bedenken wat dat dan is en wat je moet doen. In een aantal gevallen is het juiste antwoord dan gewoon 'niks' - je hoeft er niks mee te doen want het is niet belangrijk genoeg.

Zo is het bijvoorbeeld terecht dat een database een exception gooit op duplicate entry. En als dat een gebruikersobject betreft is het ook belangrijk om de gebruiker te informeren. Maar voor een many-to-many-key? Not so much. Oh, bestaat al, ook prima. Het is echt NIET interessant om daar wat mee te doen.

Groter probleem is dat mensen (en ja, onze docent had daar ook een handje van) aandachtspunten verwarren met dogma's.
Zelf heb ik aftrek gekregen voor iets als het niet documenteren van mijn class-variabelen. (Maar eh... Person.Name is echt gewoon heel helder, net als Position.x en Position.y - wat moet je daar nog over zeggen?)
Dit daarentegen was helemaal prima geweest:
setSupercallifragilisticness( bool mode = true) vervolgens toe te lichten met "turns Supercallifragilisticness on (true) or off (false), defaults to true"
En dan niet zeggen, helemaal nergens, wat supercallifragilisticness is en waarom je het aan of uit zou willen zetten.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
incaz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:16:
[...]

Dat snap ik eigenlijk niet - het throwen van een Exception is logisch in alle gevallen waarin de uitgevoerde code niet kan doen wat 'ie zou horen te doen.
Maar het is vervolgens aan de ontvangende code om te bedenken wat dat dan is en wat je moet doen. In een aantal gevallen is het juiste antwoord dan gewoon 'niks' - je hoeft er niks mee te doen want het is niet belangrijk genoeg.

Zo is het bijvoorbeeld terecht dat een database een exception gooit op duplicate entry. En als dat een gebruikersobject betreft is het ook belangrijk om de gebruiker te informeren. Maar voor een many-to-many-key? Not so much. Oh, bestaat al, ook prima. Het is echt NIET interessant om daar wat mee te doen.
Dat klopt maar het komt echt bijna nooit voor dat je alle exceptions wilt negeren. Wat natuurlijk wel kan dat je een multicatch hebt en waarvan eentje genegeerd word. Maar tbh had ik bij bovenstaande code ook mijn bedenkingen gehad en helemaal als ik naar de exceptions die gethrowed kunnen worden kijk. Een paar zouden wel handig geweest zijn als ze werden gelogt of wat mee gedaan zou worden.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
"An error occured while trying to set the theme of this application, because the class AdvancedToasterDisplayFactoryProvider could not be found."

Boeiend? Dan krijg je maar die lelijke Swing-layout? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

[...]

Groter probleem is dat mensen (en ja, onze docent had daar ook een handje van) aandachtspunten verwarren met dogma's.
Zelf heb ik aftrek gekregen voor iets als het niet documenteren van mijn class-variabelen. (Maar eh... Person.Name is echt gewoon heel helder, net als Position.x en Position.y - wat moet je daar nog over zeggen?)
Dit daarentegen was helemaal prima geweest:
setSupercallifragilisticness( bool mode = true) vervolgens toe te lichten met "turns Supercallifragilisticness on (true) or off (false), defaults to true"
En dan niet zeggen, helemaal nergens, wat supercallifragilisticness is en waarom je het aan of uit zou willen zetten.

8)7
Klopt in een aantal gevallen hoef je inderdaad niks te doen met een exception. Enkel vanwege comment die boven de code staat lijkt het mij enigzins "gevaarlijk" om deze excepties uit het raam te flikkeren. Wellicht niks mis mee, maar zonder context moeilijk te beoordelen of deze exceptie inderdaad genegeerd kan worden.

Oh the horror, doc blocks for the sake of doc blocks. :o Gelukkig wordt daar hier niet moelijk over gedaan. Module waar ik nu in zit te wroeten is 1279 regels met welgeteld 2 comments. De code dient uit te leggen wat er gebeurd en waarom, niet de comments of doc-blocks. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
Ik heb ooit training gehad van het andere uiterste. "Goede code heeft geen documentatie nodig" aldus zijn lijfspreuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Robicide schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:58:
[...]

Ik heb ooit training gehad van het andere uiterste. "Goede code heeft geen documentatie nodig" aldus zijn lijfspreuk :+
Dat zeggen ze hier ook wel idd. Ben het niet met ze eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 19:53

RayNbow

Kirika <3

Zelf heb ik aftrek gekregen voor iets als het niet documenteren van mijn class-variabelen. (Maar eh... Person.Name is echt gewoon heel helder,
Familienaam? Volledige naam? Wel of niet in een bepaalde volgorde? ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
Robicide schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:58:
[...]

Uncle Bob (Robert C Martin), is daar best wel een voorstander van.
Ikzelf opzich ook wel.

Niet dat ik commentaarloos schrijf, maar ik heb relatief weinig commentaar.
Goede functienamen, niet te grote methodes, geen god-classes vind ik belangrijker dan commentaar!

(Uitzondering van publieke API's natuurlijk, die moeten gedocumenteerd worden)

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 23-06-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

RayNbow schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:07:
[...]

Een linkje hier naar toe zou moeten volstaan:
https://www.kalzumeus.com/2010/06/17/falsehoods-programmers-believe-about-names/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
RayNbow schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:07:
[...]

True :) Hangt ook van de context af: voor persoonsadministratie wel, als je een lootjestrekprogramma maakt vermoedelijk niet (who cares.)

Zelf probeer ik te documenteren / commentarieren naar waarvan ik denk dat het in de toekomst handig is, dus als ik zelf een tijdje heb moeten puzzelen voordat ik eruit was, of als ik denk dat een ander (of ikzelf over een tijd) gaat vragen 'waarom heb je niet gewoon [....] gedaan', of als de connectie naar de voorkant niet automatisch duidelijk is, of als ik denk dat het grotere geheel makkelijk uit het zicht raakt.

Maar dat soort nuances zijn niet te vangen in dogmatisch 'zet commentaar bij je variabelen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 1 veld hebt die "name" heet, zal het ongetwijfeld om de volledige naam gaan. Dat artikel is leuk, maar zal in meeste gevallen niet zo boeiend zijn. Gewoon 1 veld voor volledige naam of 2 losse velden met voor-/achternaam moet in meeste gevallen wel volstaan.

Keuzes voor geslacht is ook een leuke. Ik ga nog steeds voor man/vrouw, tenzij anders vermeld in de requirements.

Zie ook: http://genderfluidsupport.tumblr.com/gender/. Hier mis ik mental disorder gender. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Waarom verbaast het me niet dat dit op tumblr staat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Simpelere oplossing voor het genderprobleem: veld weghalen. Want hee, het gros van de communicatie (brieven van GWL, gemeente, instanties) die allemaal keurig over mijn gegevens beschikken schrijven desondanks aan 'dhr Incaz' of gewoon aan 'dhr,mevr' want hee, een koppeling maken is lastig.

Andere oplossing, niet vragen naar gender maar naar preferred pronouns en gewenste aanspreektitel. Dat laatste is uberhaupt handig want je hebt nog steeds wat restantjes adel, of prof.em.dr.ir. die staan op hun titels.

Overigens kan het bij namen wel echt misgaan, er is destijds iemand met verblijfsvergunning opgepakt (en op het nippertje niet uitgezet) omdat de ene dienst een naam uit 3 delen had gesplitst in 3, 1 2, en de andere in 2 3, 1. En dat kwam niet overeen, conclusie was: fraude, en bijna uitgezet naar een land waar hij vervolgd zou worden.
En dat is wel het moment dat het niet meer een leuke theoretische discussie is.

Zoals gezegd, bij een lootjestrekker interesseert het niks - maar bij het automatisch koppelen van systemen van basisadministratie, en het markeren van fraudegevallen als er discrepanties worden ontdekt gaat het wel ergens over... (Nee, da's niet alleen een dev-issue, dat gaat op organisatorisch niveau ook mis. Dus het zijn eigenlijk 'falsehoods society believe about names.')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:02
Ik kan de link even niet meer vinden, maar ik had een jaartje geleden een prachtige visual over hoe namen zijn opgebouwd over de wereld. Zo heeft IJsland geen achternaam, maar wordt je vernoemd naar je vader, draaien Chinesen de namen om etc. Oplossing is: Één veld voor de naam en één veld voor geprefereerde aanspreekvorm.

Hier iig uitleg: https://www.w3.org/International/questions/qa-personal-names

[ Voor 11% gewijzigd door wackmaniac op 23-06-2016 14:37 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gropah schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:15:
[...]

Zoals al eerder gezegd: ook al doe je er niets mee, generic exceptions zijn niet echt de bedoeling. Je weet dan niet precies welke exceptions er gegooid kunnen worden en tegenwoordig kun je makkelijk een multicatch doen. Daarnaast zou ik het ook gewoon loggen als je er niets mee doet.

De reden dat ze er zo streng op zijn is omdat de docent van het vak een keer in een project heeft gezeten waar ze 3 maand kwijt waren vanwege een bug welke rond exception handling zat, maar wat ze niet konden vinden omdat de exception niet gelogd werd. Het is inderdaad een beetje extreem om het dan zo laag te beoordelen, maar das beter dan in het jaar dat ik het vak gaf, toen werd mij verteld dat ik mensen uit het vak moest gooien voor dit soort praktijken.
Ik had idd beter een multicatch kunnen doen, maar tijdsnood/haast en had er niet aan gedacht. De exceptions die hier gedocumenteerd worden gethrowd zijn niet relevant, een system look and feel is nice to have maar niet need to have. De UI werkt even goed met het default theme. Als er andere exceptions gebeuren dan de gedocumenteerde is er in dit geval iets heel ernstig mis met je Java-installatie oid en heb je wel andere zorgen dan of je theme wel goed is geset (als enkel het theme niet werkt is het geen probleem, als er meer kapot is merk je dat verderop toch ook al wel). Ik ben het ermee eens dat het niet heel netjes is, maar geef dan -0,5 oid, maar niet direct een 5. Ik heb deze 3 regels letterlijk ook in een eerdere opdracht gebruikt en toen was er geen enkel probleem mee.

Verder blijkt het cijfer voor de eindopdracht uit twee delen te bestaan, verslag/code en demo, maar die demo hebben we dus niet eens meer hoeven doen en hebben we ook direct nu een 5 voor. * F.West98 is not amused. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 03:08

alienfruit

the alien you never expected

Ik ben de Brexit referendum inmiddels wel beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
F.West98 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:47:
[...]

Verder blijkt het cijfer voor de eindopdracht uit twee delen te bestaan, verslag/code en demo, maar die demo hebben we dus niet eens meer hoeven doen en hebben we ook direct nu een 5 voor. * F.West98 is not amused. :/
Als jij die demo niet meer hoeft te doen, maar andere groepjes dat nog wel mogen doen mag je daar best bezwaar tegen aantekenen. Dit is niet eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
alienfruit schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:02:
Ik ben de Brexit referendum inmiddels wel beu.
Ik wil een brexit-exit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Alex) schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:04:
[...]

Als jij die demo niet meer hoeft te doen, maar andere groepjes dat nog wel mogen doen mag je daar best bezwaar tegen aantekenen. Dit is niet eerlijk.
Ligt eraan hoe het in de OER en in het curriculum staat :)
Ik heb ook een vak gehad, waarbij duidelijk staat (bij de toetsingseisen): assesment wordt pas gehouden als de (gemiddelde) cijfers van de losse opdrachten > 6,0 zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Het is al heel lang geleden, maar ik herinner me nog hoe ik foutafhandeling deed in een programma gemaakt voor een examen: "On error: ignore and resume next". Leraar vond het niet goed, ik zag er echt geen probleem in, mijn uitleg toen: "het programma gaat gewoon altijd werken". :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

? ? schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:45:
[...]

Het is al heel lang geleden, maar ik herinner me nog hoe ik foutafhandeling deed in een programma gemaakt voor een examen: "On error: ignore and resume next". Leraar vond het niet goed, ik zag er echt geen probleem in, mijn uitleg toen: "het programma gaat gewoon altijd werken". :*)
Het hangt er van af, een generieke catch is meestal een slecht plan maar een hele specifiek exception negeren kan soms wel gedaan worden.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik dacht dat conferencing met Indiers verschrikkelijk was...

Nou, Tunesiers zijn niet veel beter. Slechte apparatuur/verbindingen (kutgeluid).Waarschijnljik vinden de gesprekken plaats in cubicles want ik hoor elke keer weer alleen maar gekakel en dat mompelende engels/frans wat ze doen maakt het er allemaal niet makkelijker op.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
F.West: mooi moment voor wat activisme :) mailtje naar de docent voor een aanvullend cijfer, aanbrengen bij de studieraad (met als aandachtspunt dat zulke harde eisen niet alleen in een hoorcollege besproken mogen worden maar ook op de vakpagina in de opdrachtpagina dienen te staan) en anders de examencommissie :) Het cijfer staat wat mij betreft niet echt in verhouding.

Ik vind het in elk geval hoe dan ook vreemd om het afkeuren van dingen voorop te stellen. Wat wil je dan precies bereiken als docent? Het doel van zo'n opdracht is niet om te zoeken naar redenen waarom je een werkstuk kunt afkeuren, maar om te kijken hoe goed die student bezig is met OOP.

Dus: go studieraad :) Op beide opleidingen kregen die nog best wel wat gedaan, zelfs al waren heel veel docenten narrig en hadden ze het idee dat het allemaal te makkelijk gemaakt werd voor de studenten.

(Daar ben ik het overigens niet mee eens. Want de punten in de studieraad gingen er juist over dat onduidelijkheid over de randvoorwaarden juist zovaak ten koste gaat van de diepere inhoud van het vak, en het is fijn als cijfers je daadwerkelijke kunnen representeren. Dat heeft niks met makkelijker maken te maken, maar met beter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
A long long time ago, tijdens mijn studie waren er ook al een paar vakken zo hoor. Beide componenten harde eis op voldoende, dus het gemiddelde cijfer boeit enkel voor [5.5-10] score.

Advocaat vd duivel: Het zou ook niet ideaal zijn als iemand met epic presentatieskills zich langs alle implementatie-falen kan lullen.

Belangrijkste punt is inderdaad of je het had kunnen weten. Overigens protip: zorg dat je wel met een paar lui kletst die ijverig de colleges uitzitten en misschien meer info hebben. Los van principekwesties en het zwart op wit moeten staan yadda yadda; jij trapt er dan in ieder geval niet meer in. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ryur schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:18:
[...]

Ligt eraan hoe het in de OER en in het curriculum staat :)
Ik heb ook een vak gehad, waarbij duidelijk staat (bij de toetsingseisen): assesment wordt pas gehouden als de (gemiddelde) cijfers van de losse opdrachten > 6,0 zijn
Minimaal alles een 5, gemiddeld >6. Dus ik kan het vak nog wel halen met een goed cijfer op tentamen en dus eigenlijk telt die demo wel mee volgens mij.
incaz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:05:
F.West: mooi moment voor wat activisme :) mailtje naar de docent voor een aanvullend cijfer, aanbrengen bij de studieraad (met als aandachtspunt dat zulke harde eisen niet alleen in een hoorcollege besproken mogen worden maar ook op de vakpagina in de opdrachtpagina dienen te staan) en anders de examencommissie :) Het cijfer staat wat mij betreft niet echt in verhouding.

Ik vind het in elk geval hoe dan ook vreemd om het afkeuren van dingen voorop te stellen. Wat wil je dan precies bereiken als docent? Het doel van zo'n opdracht is niet om te zoeken naar redenen waarom je een werkstuk kunt afkeuren, maar om te kijken hoe goed die student bezig is met OOP.
Was ik natuurlijk ook van plan maar wou eerst even meningen peilen van jullie ;) Stond ook wel vermeld op één dia in de slides van één van de lectures, dus ik had het kunnen weten, maar het was niet duidelijk en je moest er echt actief voor zoeken. Je verwacht niet dat eisen aan opdrachten in de derde lecture nog eens naar voren komen.
Voutloos schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:17:
Belangrijkste punt is inderdaad of je het had kunnen weten. Overigens protip: zorg dat je wel met een paar lui kletst die ijverig de colleges uitzitten en misschien meer info hebben. Los van principekwesties en het zwart op wit moeten staan yadda yadda; jij trapt er dan in ieder geval niet meer in. :)
Ik had het achteraf tegen wat mensen gezegd waarom ik een 5 had, zij waren wel bij alle colleges geweest maar konden het zich niet eens herinneren. Zal dus ook wel niet zo heel duidelijk geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Genoeg gezien dat er projectgroepen/personen geen presentaties/demo's/whatever mochten geven omdat het product niet aan eisen voldeed. Krijg je idd van die mensen die heel goed kunnen presenteren en zich overal onderuit praten, dat werd daar mee afgevangen.

Zelf nooit last van gehad overigens. Heb wel het voordeel gehad dat ik goed ben in het (on-the-fly) houden van presentaties, hebben de projectgroepen waar ik onderdeel van uitmaakte wel gebruik van gemaakt. Ik was ook altijd wel strict op eisen die aan projecten werden gesteld, heb je nooit gezeik achteraf. Zelfs ooit meegemaakt dat van 8 projectgroepen er 6 (!) zich niet aan de specs hadden gehouden (terwijl dat het belangrijkste sfeerpunt was) en een jaar later mochten terugkomen.

Gelukkig had elk persoon z'n sterke punten, zo heeft elke groep wel een code ninja die nog even voor de deadline van 03:00 een paar fixjes incheckte en het project builde. Mooie tijden, nu voel ik me meteen oud. ;(

[ Voor 17% gewijzigd door sky- op 23-06-2016 16:39 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm avondje flink gedonder in de glazen alhier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Zijn er hier eigenlijk mensen die met TYPO3 bezig zijn? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
/me Komt binnen, ziet geen koffie en loopt naar de keuken en maakt een pot koffie voor de gegadigden

let the past be the past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Is Azerty's bot gecrashed? Misschien ving ie wel een Exception af zonder acties in de catch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Er stond een goto naar een vorige editie van dit topic.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:45:
Zijn er hier eigenlijk mensen die met TYPO3 bezig zijn? :p
Ok, nu ga ik nachtmerries hebben.
Blijf er ver vandaan!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:51:
[...]
Ok, nu ga ik nachtmerries hebben.
Blijf er ver vandaan!
Hoe ver ?
Verder dan van Wordpress of toch nog nipt dichterbij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 03:08

alienfruit

the alien you never expected

Dit gaan dure vakanties worden...
Pagina: 1 ... 73 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)