If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Gamebuster schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:27:
Android development![]()
Ik wil het echt leuk vinden, maar jezus wat een kut systeem is dat Android. Wie de fuck verzint het dat als je de kleur van een default button wil aanpassen, dat je maar je eigen button moet gaan ontwerpen in de vorm van allemaal xml files
1
2
3
| <style name="MyButton" parent="Base.Widget.AppCompat.Button.Borderless.Colored"> <item name="colorButtonNormal">@color/colorPrimary</item> </style> |
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Ja dat, of een theme definiëren en toepassen op je Activity, zou het als het goed is ook vanzelf moeten werkenNiekfct schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:41:
[...]
code:
1 2 3 <style name="MyButton" parent="Base.Widget.AppCompat.Button.Borderless.Colored"> <item name="colorButtonNormal">@color/colorPrimary</item> </style>
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Het model is gebaseerd om geen verlies te draaien, een mooi concurrent product op te leveren, en voor ieder wat wils een product op de markt te zetten. Het enige wat er precies aan data gebruikt wordt zijn voorgaande producten en diverse openbare statistieken.incaz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:41:
[...]
Niet per definitie, maar het is goed om te bedenken dat hoe minder aandacht we geven aan de grondslag van verzekeren, hoe meer kansen we bieden aan de zinloze financiele-producten-'industrie'.
In dat wiskundige model is het namelijk heel aantrekkelijk om de kennis-onbalans tussen klant en verkeraar uit te buiten, door je polis zo op te stellen dat je minder levert dan de klant denkt dat 'ie krijgt. Onder andere door dit soort technieken dus: data, veeeeeel data verzamelen.
In dat wiskundige model is het volledig logisch om in te zetten op zoveel mogelijk premies binnen halen en zo weinig mogelijk uitbetalen.
De polis is dermate opgesteld dat zowel verzekeraar als verzekeringsnemer precies weten waar iemand aan toe is. Er zijn echt maar heel weinig gevallen waarbij er een discussie nodig omdat het een interpretatie gevalletje is. Daarom heb je juist je polisvoorwaarden.
En soms maken ze 10% verlies. Dat haal je nu weer weg. Het is van belang dat een verzekeringsmaatschappij een nette winstmarge heeft. 5% of zelfs 10% is fucking weinig. Ik weet niet of je er bewust van bent maar de 'normale' bedrijven zien een winstmarge van < 20% als niet rendabel..Ja, misschien zit daar al de denkfout, het idee dat dergelijke 'producten' iets toevoegen. En dat het 'top' is als je 10% geld incasseert dat niet terugvloeit naar de mensen die de premie hebben ingelegd.
Indien ze elk jaar op de 1% spelen, of 0% zoals jij dat wilt, en je krijgt een gevalletje vuurwerkramp, dan heb je 3 failliete verzekeringsmaatschappijen. Top!
Als je op de hoogte was, en daadwerkelijk kennis over het onderwerp had, dan zou je weten dat er een provisieverbod is.Ah, na een onzinnig product hebben we een nieuwe laag 'nuttige' bezigheden gevonden in het doorprikken van diezelfde onzinnige producten. En allemaal hogeropgeleid consultancy-tarief, toch? En wellicht nog op commissiebasis ook... En al dat geld en gedoe gaat dus allemaal ten koste van de risicospreiding.
Sorry, maar informeer je eens gewoon. Ik wil dit wel eens doen, zonder provisie hoor. Ik heb bijna 4 jaar lang met alle ins en outs gewerkt als het om verzekeringen ging. Ik weet precies hoe berekeningen worden gemaakt en ik weet ook precies hoeveel centjes er nou worden verdiend, of beter gezegd verloren (want het is zwaar in de verzekeringenmarkt). Ik weet ook precies hoe de administratie werkt, hoe de schades worden afgehandeld en what not.
Echt geloof mij nou maar, 99.9% van de gevallen is het onkunde van de verzekeringsnemer die het verkeerde product heeft gekozen voor zijn eisen. En dan kun je wel komen met: Je hoort iedereen netjes te verzekeren maar zo werkt het niet.
Ik wil bijvoorbeeld helemaal niet goed verzekerd zijn met mijn oude bak. Ik kies derhalve een product dat mijn tegenpartij 100% gedekt is (overigens best wel verplicht
De meeste mensen worden pas kritisch op hun verzekeringsproduct op het moment van schade. Niet als ze 10 verschillende bedragen + voorwaarden zien. That's it.
Je doet net alsof verzekeringsmaatschappijen met mazzel een droge boterham kunnen verdienen, terwijl in totaal in 2015 1,4 miljard winst gemaakt werd met zorgverzekeringen alleen al.
Banken, verzekeraars. Ugh.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
In de oude economie danken de meeste bedrijven hun klanten op blote knieën voor een winstmarge van 20%. Zelfs 10% is al heel mooi. Je moet al Apple of Google heten om 20% niet rendabel te vinden.Douweegbertje schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:00:
Ik weet niet of je er bewust van bent maar de 'normale' bedrijven zien een winstmarge van < 20% als niet rendabel.
Wat is jouw definitie van "winst" bij een verzekeringsmaatschappij (en bij een "normaal" bedrijf) ?
(en bestaan herverzekeraars ook al niet meer ?)
[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 14-06-2016 23:46 ]
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden (behalve voor gekkie). Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
mag "goede" vanmorgen tussen haakjes?azerty schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 06:33:
Goedemorgen iedereen!
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Nee, het is gewoon een hele goede morgen deze morgen!
Nu dus verzekert van pannekoeken alhier; toch weer een verbetering;Matis schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:03:
Welkom in de devschuur pancake insurance corner
Haha. Je bent wel consistent met het gebruik van ';' in plaats van '..'gekkie schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:57:
[...]
Nu dus verzekert van pannekoeken alhier; toch weer een verbetering;
[ Voor 3% gewijzigd door CodeIT op 15-06-2016 10:15 ]
O_oThe liquor is subject to Customs duty of $51.579 per liter

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 15-06-2016 10:19 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Doe m'n best; valt nog best tegen;CodeIT schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:14:
[...]
Haha. Je bent wel consistent met het gebruik van ';' in plaats van '..'
Een syntax error;; zo voorhet versturen was best handig geweest

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 15-06-2016 10:21 ]
Firesphere schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:19:
[...]
O_o
spoiler:Het duurde even bij mij, maar de decimal-separator is hier dus een puntje, niet een comma.
Ik had het ook niet doorgehad!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Care to elaborate?Firesphere schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:13:
Even wat AIVD/NSA triggers de wereld insturen is best effectief. +5 volgers van medewerkers van de AIVD
Verwijderd
Dat is niet zo moeilijk als je fpm gebruikt.gekkie schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:31:
Hmm best een creatieve berg scripts en files met filename convention ;; om zo'n debian pakketje te bakken.
We vragen ons vooral af wat de 'triggers' specifiek waren
Zie twitter? Zo moeilijk ben ik nou ook niet te vindenLaurens-R schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:28:
[...]
We vragen ons vooral af wat de 'triggers' specifiek waren
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
De audit reports zijn lang niet zo wollig als ik verwacht had. Weinig happy talk er omheen en bovendien inc. suggesties voor fixes.
{signature}
Waarschijnlijk dat zijn kat de laptop gebruikt zonder toestemmingCreepy schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:50:
Dan nog vraag ik me af wat de triggers waren.... (ik had je uiteraard al gevonden op twitter)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Score van phpMyAdmin valt me mee / tegen ;; geheel afhankelijk van hoe je het wil zienVoutloos schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:57:
De meesten zullen wel iets over de phpMyAdmin audit gezien hebben op het wereld wijde interwebs, maar mocht je interesse hebben in security is hier best redelijk leesvoer te vinden: https://wiki.mozilla.org/MOSS/Secure_Open_Source/Completed
De audit reports zijn lang niet zo wollig als ik verwacht had. Weinig happy talk er omheen en bovendien inc. suggesties voor fixes.
(kortom had beroerder verwacht, was in het verleden toch de manier om je database te opensourcen)
[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 15-06-2016 16:37 ]
Alhoewel helft vd issues met de extreem gare CSRF token te maken heeft. Met een beetje slechte wil had je van 5 low prio puntjes dus 1 high prio 'Stupid CSRF protection' punt kunnen maken. En dat geen CSRF bescherming bij login een known issue blijft is ook beetje discutabel.
Bij normaal gebruik van phpMyAdmin krijg ik overigens af en toe de 'invalid token error' omdat deze verloopt maar niet op een sexy onderwater manier refresht.
{signature}
Ik heb gekeken, maar snap er geen reet van. Ik lees alleen maar dingen over een kat. En dat je honger hebt. Oftewel totaal niet boeiend en snap ook niet waarom de AIVD hierin geintresseerd zou zijn. Dan nog zou het vrij stupide zijn als AIVD medewerkers op persoonlijke twitter-accounts je zouden volgen.Firesphere schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:44:
[...]
Zie twitter? Zo moeilijk ben ik nou ook niet te vinden
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Maar Java is pass-by-value?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 15-06-2016 18:18 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Grappig, morgen graag een koffie passed by reference in plaats van de dagelijkse passed by value routine.
👑
Hij heeft meer getweet dan dat, maar als je op de standaard Twitter-pagina van een gebruiker komt dan laat hij standaard de tweets die 'reacties' zijn niet zien (dus tweets die beginnen met @huppeldepup), daarvoor moet je even bij "Tweets & replies" kijken.armageddon_2k1 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:50:
[...]
Ik heb gekeken, maar snap er geen reet van. Ik lees alleen maar dingen over een kat. En dat je honger hebt. Oftewel totaal niet boeiend en snap ook niet waarom de AIVD hierin geintresseerd zou zijn. Dan nog zou het vrij stupide zijn als AIVD medewerkers op persoonlijke twitter-accounts je zouden volgen.
Het is ontzettend irritant, maar zo werkt het. Vooral bij mensen die dan ook nog een tweet hebben gepinned is het net alsof ze nooit op Twitter zitten (omdat je iedere keer dezelfde tweets ziet). Blijkt dat ze gewoon vooral vaak reply'en en slechts één keer in de zoveel tijd een 'eigen thread' beginnen.
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden (behalve voor gekkie). Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
Verwijderd
Ga jij in de avond ook pancakes klaarzetten?azerty schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 05:57:
Goedemorgen iedereen!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Pass by value is niet een move-operatie.
1
2
3
4
5
| class Coffee { Coffee(Coffee copy_by_value); Coffee(Coffee& copy_by_reference); Coffee(Coffee&& copy_by_move); } |
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Hun repertoire is nou niet bepaald indrukwekkend, de kwaliteit van de uitgegeven boeken twijfelachtig en het handjevol reviews dat ze hebben overduidelijk fake, dus wat moet ik hiermee?
Nu heb ik sowieso geen ervaring met, interesse in, noch tijd voor het schrijven van een boek, en heb ik ook niet de illusie er rijk van te worden, dus op dit moment is het antwoord sowieso een "Nee". Maar hebben jullie dit wel eens meegemaakt, bedoel ik?
[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 16-06-2016 10:51 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
"Er was eens heel lang geleden in een ver land een PHP-developer, meneertje Dollar genaamd. Meneertje Dollar had gehoord over het magische land Gathering of Tweakers. In het land van Gathering of Tweakers stond een kasteel genaamd "De Devschuur Coffee/Pancake Corner". In dat kasteel vloeide de koffie rijkelijk en wordt er vaak rustig gekeuveld over de dagelijkse problemen op het werk, de belachelijke berichten van recruiters, het verschil tussen Vlamingen en Nederlanders en zoveel meer! Maar meneertje Dollar was bang om naar het kasteel De Devschuur Coffee/Pancake Corner te gaan. Want meneertje Dollar wist dat PHP een heikel punt was om over te praten in de wandelgangen van het kasteel..."
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Nee, zij hebben dus het onderwerp gekozen, en ik hoef alleen maar even een outline op te sturen over welke onderwerpen c.q. hoofdstukken ik in de 450 geplande pagina's ga schrijven. Ik vind het een erg rare gang van zaken, maar misschien is het wel heel standaard in die wereld.
Als ik ooit weer ga schrijven, heb ik eerst nog zo'n 25 conceptblogs die ik wil gaan uitwerken...
[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 16-06-2016 11:00 ]
Ze klinken serieus, de mails naar hun domein worden ook gewoon vanaf hun domein beantwoord, het templatecontract ziet er serieus uit en op het web kan ik niet zo snel vinden dat dit een scam of hoax is.Ealanrian schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:02:
Klinkt het niet gewoon als nep?
Dus ik ben benieuwd wat het addertje is, en of dat er is. Ik ga er in ieder geval niet op in, maar hoopte eigenlijk dat jullie de internetdetective in je voor mij even aan het werk willen zetten.
Ze zijn voor mij totaal niet onbekend. Ik heb best veel boeken van ze (35 boeken digitaal).CodeCaster schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:48:
Ik kreeg vanuit het niets een aanbod in de mail van een mij volledig onbekende publisher, Packt Publishing, om voor hen een boek over een bepaald aspect van softwareontwikkeling te schrijven.
Hun repertoire is nou niet bepaald indrukwekkend, de kwaliteit van de uitgegeven boeken twijfelachtig en het handjevol reviews dat ze hebben overduidelijk fake, dus wat moet ik hiermee?
Vooral "vroeger" waren ze in de Microsoft wereld heel actief (o.a. NServicebus & een aantal Microsoft Dynamics NAV boeken zijn via hun uitgegeven).
Over de reviews weet ik eigenlijk niet, ik lees ze niet, en heb er ook nooit eentje geplaatst (moet maar eens doen dan als ze lijken alsof ze fake zijn).
Nu zijn ze (merk ik) vooral op het web-gebied actief, heel erg veel Javascript/Node.JS boeken.
Opzich zijn het fijne boeken vanuit hun!
[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 16-06-2016 11:10 ]
Kwaliteit hangt bij Packt heel erg af van wie het boek geschreven heeft volgens mij. Dat is bij alle uitgevers zo, maar hun eindredactie / technisch review model is niet altijd even sterk heb ik het idee. Dat zou ik dus lekker zelf in handen houden / regelen. Je naam staat immers op het product.
Wa Doede Nou
Afgezien van de tijdsdruk (ik heb de komende paar maanden écht geen tijd om meer dan twee pagina's per dag te schrijven), voel ik me ook niet bepaald gekwalificeerd om een authoritief boek te schrijven over het gevraagde onderwerp.
Ze vonden m'n Stack Overflow-profiel wel interessant.jip_86 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:20:
Wat maakt dan dat zij dat wel vinden?
Twee keer en beide keren toch maar afgewezen. De eerst ging over een paper die ik geschreven had en de tweede over een ander onderwerp (code, kwaliteit en management, was vrij breed onderwerp).CodeCaster schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:48:
Maar hebben jullie dit wel eens meegemaakt, bedoel ik?
Een boek schrijven kost veel tijd. Je bent bezig met schrijven, onderzoeken, dubbel checken, nalopen, herlezen, herschrijven, verwijderen van stukken en inspiratie op doen (lees: writers block).
En dat is alleen nog de eerste draft...
Vervolgens heb je de reviews, proefversies, publicatie, marketing en nog een paar dingen die ik even vergeet.
Afhankelijk van je contract kan het zelfs wezen dat het naast tijd ook geld kan kosten.
Zoals gezegd heb ik beide gevallen afgewezen maar dat is ook omdat bij nader onderzoek ik er achter kwam dat het toch behoorlijk kan tegenvallen zonder dat je er zelf wat aan kan doen.
Maar... Mocht je een boek geschreven hebben, geef me een seintje en dan zorg ik dat er plek is in mijn boekenkast voor een gesigneerd exemplaar
Ik heb redelijk wat ervaring met Git en heb daar ook wel eens wat kleine dingen over geschreven. Vervolgens kreeg ik van Packt ook zo'n aanbod. Het is wel een bestaande uitgever maar de kwaliteit van de boeken is het niet helemaal. Ik ben er niet mee in zee gegaan.CodeCaster schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:48:
Ik kreeg vanuit het niets een aanbod in de mail van een mij volledig onbekende publisher, Packt Publishing, om voor hen een boek over een bepaald aspect van softwareontwikkeling te schrijven.
Nu heb ik sowieso geen ervaring met, interesse in, noch tijd voor het schrijven van een boek, en heb ik ook niet de illusie er rijk van te worden, dus op dit moment is het antwoord sowieso een "Nee". Maar hebben jullie dit wel eens meegemaakt, bedoel ik?
Ja... mij hebben ze 2 jaar terug ook benaderd en heb er paar weken over nagedacht en toen bedacht dat als ik dan toch een boek ging schrijven ik het liever zelf via Leanpub uit zou brengen. Dan maar geen versie op papier (wat ook wel op te lossen is via Printing on Demand services)CodeCaster schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:48:
Enige wat je bij leanpub wel zelf moet regelen is je evt. editoral slag. Maar dat is ook wel op te lossen. Zeker als je boek over een onderwerp in open source land gaat.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Als titel stel ik de volgende suggestie voor "Dutch Developer Devschuur Diaries" met als subtitel "Where everyone wants pancake"
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
dat je verkrijgt of verliest?alienfruit schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:31:
Leuk we hebben nog meer auteurs in de topic. Ik heb zelf meegeschreven aan twee boeken en het is toch een hoop geld.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Is het een idee om deze reacties af te splitsen en daarmee een nieuw topic te maken over het schrijven van artikelen en boeken, om zo ervaringen uit te wisselen?
Als daar interesse naar is, natuurlijk. Zoals ik al zei heb ik daar zelf voorlopig geen tijd voor, maar ik lees graag mee.
Tja staat er niet bij alsook geen smiley
http://foaas.com/ (Fuck Off As A Service)
[ Voor 34% gewijzigd door TheNephilim op 16-06-2016 14:49 ]
CodeCaster schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:38:
Ik heb in principe genoeg gehoord, bedankt allen!
Is het een idee om deze reacties af te splitsen en daarmee een nieuw topic te maken over het schrijven van artikelen en boeken, om zo ervaringen uit te wisselen?
Als daar interesse naar is, natuurlijk. Zoals ik al zei heb ik daar zelf voorlopig geen tijd voor, maar ik lees graag mee.
Van mij mag het, heb al een paar thumbs up gekregen voor het idee (denk ik).
Ben vooral benieuwd naar wat mensen graag zien. Verder is het een kwestie van github-repo en markdown schrijven. Gewoon een kwestie van beginnen en kijken waar het schip strand (of verdrinkt...).
Geniaal!TheNephilim schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:48:
...
http://foaas.com/ (Fuck Off As A Service)
Ik ga meteen eens een paar url's prepareren!

dinsdag naar productie
Ik heb een dagje vrij. Enfin, dagje bankzaken regelen in Nederland.
Ik heb een macbook beschikbaar en een windows machine met een linux VM. Nu wil ik een simpele console app (dus geen GUI fratsen) maken en cross-platform beschikbaar maken.
Wat is daar anno 2016 mijn go-to toolset voor? Qt? Gewoon compilen op ieder platform en hopen op het beste?
Ik werk het liefste in visual studio maar sta voor alles open. De programmeertaal maakt me niet uit.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Lua, Ruby, Javascript (NodeJs)...KirovAir schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:18:
Mede devvies,
Ik heb een macbook beschikbaar en een windows machine met een linux VM. Nu wil ik een simpele console app (dus geen GUI fratsen) maken en cross-platform beschikbaar maken.
Wat is daar anno 2016 mijn go-to toolset voor? Qt? Gewoon compilen op ieder platform en hopen op het beste?
Ik werk het liefste in visual studio maar sta voor alles open. De programmeertaal maakt me niet uit.
Ligt er allemaal aan wat je precies nodig hebt.
KirovAir schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:18:
Mede devvies,
De nieuwe Visual StudioKirovAir schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:18:
Mede devvies,
.NET core natuurlijkKirovAir schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:18:
Mede devvies,
We are shaping the future
DevWouter schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:23:
[...]
Lua, Ruby, Javascript (NodeJs)...
Ligt er allemaal aan wat je precies nodig hebt.
Thanks voor de reacties!Damic schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:28:
[...]
De nieuwe Visual Studiodaar kun je x-platform mee devven
Het liefst maak ik er echt een executable van zonder te veel externe dependencies zoals python of mono op het doel systeem. Of valt Go bijvoorbeeld mee te packagen bij het installeren?
Edit: lees zojuist de modbreak. Sorry wilde geen vraagbaak uithangen!

[ Voor 5% gewijzigd door KirovAir op 17-06-2016 16:49 ]
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Een Go binary heeft verder niets nodig. Dus nadat je je package hebt gebuild, werkt het ook op een install zonder verdere Go tools.KirovAir schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:47:
[...]
[...]
[...]
Thanks voor de reacties!
Het liefst maak ik er echt een executable van zonder te veel externe dependencies zoals python of mono op het doel systeem. Of valt Go bijvoorbeeld mee te packagen bij het installeren?
Elke platform heeft zijn dependencies. Soms in de vorm van een framework dat geinstalleerd moet worden (Mono/.Net), soms in een script-runner die meegeleverd moet worden (Lua) en soms in system-call-bindings (C++).KirovAir schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:47:
Een klein advies, als het mag, kies wat prettig is, ontwikkel voor platform A en port het dan naar platform B.
Tenzij je mega complex dingen doe is vaak een kleine stap. Eenmaal gelukt kan je besluiten om tijd te inversteren om je bouw systeem geschikt te maken zodat het altijd één voor elk platform bouwt.
Nothing to see here!
Klopt.Rutix schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:06:
Daarnaast is het nu volgens mij mogelijk om met .NET Core ect. een standalone .exe te maken die alles heeft toch?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Amazing, ik zit echt te genieten
Ik heb al wel wat Ember ervaring, maar React.js is anders maar ikzelf vind het prettiger (mijn mening).
Ook werken met Gulp bevalt mij heel erg goed!
/me zit brak wachtend op bank todat m'n nieuwe atx voeding word geleverd via de post
[ Voor 6% gewijzigd door Laurens-R op 18-06-2016 09:25 ]
Game developer Barbie comes with some tools of her trade: a laptop and a tablet with a picture of a game. The laptop features "real game code graphics." The product description reads, "Honored as a career of the year, young techies can play out the creative fun of this exciting profession."
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
En welk carriere pad is Ken aan het volgen ?
Chef-Koffieboy in de devschuur ?
Master-strijker met blitse strijkplank ?
[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 18-06-2016 17:16 ]
Bijna goed! Hij had ook een carrière als software developer, maar nadat zijn werk uitbesteed werd aan India en hij zijn baan kwijtraakte liep ook zijn relatie met Barbie op de klippen. Hij staat tegenwoordig achter de balie bij Dunkin' Donuts waar hij inmiddels al een paar waarschuwing heeft gekregen omdat hij zelf meer koffie drinkt dan alle klanten bij elkaar. Sommige developer trekjes raak je nu eenmaal niet zo snel kwijt.gekkie schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:14:
[...]
En welk carriere pad is Ken aan het volgen ?
Chef-Koffieboy in de devschuur ?
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
FTFYTribits schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:10:
Bijna goed! Hij had ook een carrière als software developer, maar nadat zijn werk uitbesteed werd aan India en hij zijn baan kwijtraakte liep ook zijn relatie met Barbie op de klippen. Hij staat tegenwoordig achter de balie bij Dunkin' DonutsPete's Pancakes waar hij inmiddels al een paar waarschuwing heeft gekregen omdat hij zelf meer koffie drinktpannenkoeken eet dan alle klanten bij elkaar. Sommige developer trekjes raak je nu eenmaal niet zo snel kwijt.
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
Tevens,

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Wat drastisch niet? Week vakantie is altijd chill, maar om dat te nemen om de QMusic top 500 fout... Ik zou een andere zender opzetten, of zelf een koptelefoon op doen met betere muziekGeertJam schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:34:
/me loopt kantoor binnen, hoort QMusic top 500 foute muziek, neemt week vakantie op
Misschien is het andersom... Je hoort die muziek en denkt "Hé, dat luister ik ook tijdens mijn vakantie naar?", loopt terug naar huis, haalt een hangmat op. Terug op kantoor knoop je het aan de deurpost en geeft die ene stagaire het andere uiteinde met als opdracht "Je cijfer hangt hier letterlijk vanaf".Gropah schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:39:
[...]
Wat drastisch niet? Week vakantie is altijd chill, maar om dat te nemen om de QMusic top 500 fout... Ik zou een andere zender opzetten, of zelf een koptelefoon op doen met betere muziek
Drastische reactie niet?Gropah schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:39:
[...]
Wat drastisch niet? Week vakantie is altijd chill, maar om dat te nemen om de QMusic top 500 fout... Ik zou een andere zender opzetten, of zelf een koptelefoon op doen met betere muziek
Heb inderdaad gewoon een koptelefoon opgezet.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic