De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.293 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:34
Hatsieflatsie schreef op zondag 29 mei 2016 @ 00:33:
Is het bij OTAP-straten nou gebruikelijk dat er wel Test- Acceptatie en Productieservers zijn, maar geen ontwikkelservers omdat de ontwikkeling normaliter lokaal verloopt (dus op je eigen localhost).
Bij ons wel inderdaad: code staat in SVN/Git (zijn nu net aan het overstappen, sommige projecten al wel in Git, andere nog SVN) en checken dat iedere keer uit. Per issue een commit naar de repo en dat gaat dan naar T. Als alle afgeproken issues gefixed en getest zijn naar A en vervolgens naar P.

Is overigens een wannebe opstelling: Nu zijn T en A nog dezelfde omgeving welke afwijken van de P. Maar als het goed is wordt deze week de offerte voor 2 nieuwe servers ondertekend en hebben we volgende maand de straat zoals ik het beschrijf.

We overwegen nog wel een Educatie/Demo server. Dat wordt nu ook op A gedaan, maar dat is nogal onhandig als er ongeteste features/fixes inzitten. :P

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
mbarie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:04:
[...]

Ditto afgelopen zaterdag. Naturel, spek+kaas, appel+rozijn en framboos+bosbessen :9. En ook ditto op de borrelende maag :/
Dacht ik net onweer hoorde .. maar het ligt dus .. as usual .. allemaal aan PHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
gekkie schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:33:
Programmers Holy Pancakes ? :9

[...]

Staartloos .. usb-staart .. of een echte staart :o
(en dus inclusief of exclusief gillende keukenmeid)
USB-staart en liefst ook van een deftig formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
In de categorie features die je handig lijken maar eigenlijk bloedirritant zijn:

Visual Studio Browserlink.

Leuk voor welgeteld 10 minuten, en daarna uitgezet omdat het debuggen van netwerk verkeer haast onmogelijk werd :P.
Plus dat alleen css fatsoenlijk gesynced werd, waardoor ik bij template of javascript wijzigingen alsnog zelf op F5 moest drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Ger schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:25:
[...]

Bij ons wel inderdaad: code staat in SVN/Git (zijn nu net aan het overstappen, sommige projecten al wel in Git, andere nog SVN) en checken dat iedere keer uit. Per issue een commit naar de repo en dat gaat dan naar T. Als alle afgeproken issues gefixed en getest zijn naar A en vervolgens naar P.

Is overigens een wannebe opstelling: Nu zijn T en A nog dezelfde omgeving welke afwijken van de P. Maar als het goed is wordt deze week de offerte voor 2 nieuwe servers ondertekend en hebben we volgende maand de straat zoals ik het beschrijf.

We overwegen nog wel een Educatie/Demo server. Dat wordt nu ook op A gedaan, maar dat is nogal onhandig als er ongeteste features/fixes inzitten. :P
Thnx voor het delen. Zit nog beetje in de maag met hoe wanneer er verwezen wordt naar een database op localhost, op de T/A/P verwezen moet worden naar de daadwerkelijke database. Die wordt namelijk elders gehost en niet op localhost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
D-Raven schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:27:
In de categorie features die je handig lijken maar eigenlijk bloedirritant zijn:

Visual Studio Browserlink.

Leuk voor welgeteld 10 minuten, en daarna uitgezet omdat het debuggen van netwerk verkeer haast onmogelijk werd :P.
Plus dat alleen css fatsoenlijk gesynced werd, waardoor ik bij template of javascript wijzigingen alsnog zelf op F5 moest drukken.
Lijkt alsof ze dat afgekeken hebben van Browserlink die wel goed met Javascript lijkt te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:03
PrisonerOfPain schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:59:
[...]

Jammer want sleep is anders een perfect synchronisatie middel tussen verschillende threads!
Wait. What ?

Sarcasm, i hope ... :)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hatsieflatsie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:46:
[...]
Thnx voor het delen. Zit nog beetje in de maag met hoe wanneer er verwezen wordt naar een database op localhost, op de T/A/P verwezen moet worden naar de daadwerkelijke database. Die wordt namelijk elders gehost en niet op localhost.
Configuratiefiles per omgeving en een deploymentscript/-methode die het juiste bestand kiest tijdens deployment?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
[...]
Doen wij op basis van environment definities:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
if (isset($_SERVER['HTTP_HOST']) && $_SERVER['HTTP_HOST'] == 'localhost:8888') {
    define('ENVIRONMENT', 'development');
} elseif (isset($_SERVER['HTTP_HOST']) && $_SERVER['HTTP_HOST'] == 'a.b.c.de') {
    define('ENVIRONMENT', 'acceptation');
} elseif (isset($_SERVER['HTTP_HOST']) && $_SERVER['HTTP_HOST'] == 'p.q.r.st') {
    define('ENVIRONMENT', 'production');
}

Op basis van die environment laden we verschillende configs in die o.a. afwijken voor de database en mailserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
[...]
Wat alex zegt. Dit kan je bewerkstelligen via config transforms (met de SlowCheetah plugin voor non-web projecten).
Of via je deployment server, of een combinatie van beide.

Ik gebruik OctopusDeploy. Werkt als een trein.

edit: Ow wacht PHP ? nevermind! :P

[ Voor 3% gewijzigd door D-Raven op 30-05-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het lijkt me niet echt handig om dat in je source code te hebben staan. Als je dan ooit een nieuwe server deployt of zelfs maar een nieuwe instance krijgt, klopt er geen zak meer van je config en mag je dát eerst gaan aanpassen :|

Environment variables in je OS zijn dan een beter alternatief. Of, zoals al aangegeven, gebruik een deploymentscript waarmee het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Alex) schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:04:
Het lijkt me niet echt handig om dat in je source code te hebben staan. Als je dan ooit een nieuwe server deployt of zelfs maar een nieuwe instance krijgt, klopt er geen zak meer van je config en mag je dát eerst gaan aanpassen :|

Environment variables in je OS zijn dan een beter alternatief. Of, zoals al aangegeven, gebruik een deploymentscript waarmee het kan.
Dat inderdaad. Config transforms moeten een onderdeel zijn van je deployment pipeline, en niet je normale codebase.
Als je dit niet doet dan open je op een dag je codebase en zie je overal if-bananen staan met als hoofdrol speler deployment vars. Waarna je je afvraag of je niet misschien nog droomt en een nachtmerrie hebt :P

Overigens zou ik de verantwoordelijkheden omdraaien. Dus ipv kijken naar in welke env je zit en op basis daarvan iets doen. Een aparte setting definiëren specifiek voor dat doel, en deze op true/false/whatever zetten op basis van je environment.
En dit dan natuurlijk in je deployment script definiëren.

Dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
//DUS NIET
if($ENVIRONMENT == "LOCALHOST") {
   MinifyAllMyJavaScript(false);
}

//MAAR
MinifyAllMyJavaScript($mustMinifyJavascript);

Deze aanpak is veel beter beheersbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Hatsieflatsie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:47:
[...]
Lijkt alsof ze dat afgekeken hebben van Browserlink die wel goed met Javascript lijkt te werken :P
Andersom eigenlijk. Als ik de commit history bekijk is de repo pas gemaakt nadat VS2013 (waarin het geïntroduceerd werd) uit was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

We hebben hier niet voor elk project(je) een volledige OTAP straat. De meeste kleine websites zijn gewoon develop/master en eventueel wat feature branches als het wijzigingen betreft die een lange looptijd hebben of waar veel werk in zit.

Voor grotere projecten gebruik ik het liefst .env bestanden, dat is echt ideaal. In je repository zit alleen een .env.example bestandje waarin alle benodigde waarden in zitten en verder kun je per systeem een .env bestand voorzien van de juiste variabelen voor die omgeving. In je applicatie kun je die ook gemakkelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
D-Raven schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:02:
[...]

edit: Ow wacht PHP ? nevermind! :P
Environment variables! Dat in combinatie met een bestand genaamd config.<environment>.inc.php waarin je de relevante meuk zet om je connection string te configureren en features aan of uit te zetten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
whoami schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:49:
[...]
Wait. What ?

Sarcasm, i hope ... :)
Ik hoop 't wel ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
D-Raven schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:15:
Als je dit niet doet dan open je op een dag je codebase en zie je overal if-bananen staan met als hoofdrol speler deployment vars. Waarna je je afvraag of je niet misschien nog droomt en een nachtmerrie hebt :P
Gezien de aard van de applicaties is het extreem onlogisch dat die op meer environments zal gaan draaien dan nu, behoudens de eventuele educatie environment. Als dat wel zou gaan gebeuren, dan hebben we wel wat meer werk dan alleen dit aanpassen.

Verder is het zo dat er afhankelijk van de environment gewoon duidelijke configs ingeladen worden op 1 plaats en de rest van de applicatie vervolgens gewoon kan draaien zonder ooit nog naar die environment te hoeven kijken. Het is niet dat de hele applicatie nu volhangt met

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
if ($ENVIRONMENT == "A") {
    $this->methodA($x);
} elseif ($ENVIRONMENT == "B") {
    $this->methodB($x);
} elseif ($ENVIRONMENT == "C") {
    $this->methodC($x);
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ger schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:22:
[...]

Gezien de aard van de applicaties is het extreem onlogisch dat die op meer environments zal gaan draaien dan nu, behoudens de eventuele educatie environment. Als dat wel zou gaan gebeuren, dan hebben we wel wat meer werk dan alleen dit aanpassen.
Zeg nooit nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Vandaar het cursieve. ;)
Maar zoals ik al zei: dan hebben we wel even een groter probleem dan wat config bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Wat zijn die aan de deur verkopers in eens geagiteerd ... dat je ze aan het lijntje houdt ... en dat met zo'n heerlijk lenteweertje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Alex) schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:37:
[...]

Environment variables! Dat in combinatie met een bestand genaamd config.<environment>.inc.php waarin je de relevante meuk zet om je connection string te configureren en features aan of uit te zetten :Y
Mijn opmerking sloeg meer op dat mijn voorbeeld niet op ging aangezien het .net georiënteerd was). Maar zo als jij beschrijft is een prima werkwijze in php inderdaad.
Ger schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:22:
[...]

Het is niet dat de hele applicatie nu volhangt met

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
if ($ENVIRONMENT == "A") {
    $this->methodA($x);
} elseif ($ENVIRONMENT == "B") {
    $this->methodB($x);
} elseif ($ENVIRONMENT == "C") {
    $this->methodC($x);
}
Das mooi :D

[ Voor 27% gewijzigd door D-Raven op 30-05-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Het grote voordeel van config transforms is ook dat je omgeving afhankelijke factoren naar includes kunt verhuizen, zo zie je in de commits ook veel beter je eventuele changes.

Overigens lekker avondje, loop deze week standby en vanavond al 8 critical alerts gehad die allemaal false positives zijn, word een leuk nachtje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

"klopt er geen zak meer van"..
In feite maakt het niet zo veel uit hoor. Het is maar een env. var. Zelfs met een deploy of nieuwe instance kun je dat direct goed krijgen.
Er zijn zat "gerenommeerde" frameworks die er allemaal gebruik van maken op zo'n type manier. Met 3 minuten werk heb je het ook netjes in een soort config staan die menig web stack kan uitlezen voor je deploy. Ik vind die code helemaal niet raar of w/e.

Het is uiteindelijk een config file, en daarbij eigenlijk al per definitie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Waarom laat je niet je deployment server die variable gewoon invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Wie heeft de naam van de Coffee Corner gewijzigd? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Misschien een devver die het met ons eens is dat er momenteel te veel pannenkoeken door de devschuur heen gaan. En nu het in de titel staat hebben we een goede reden om in de keuken te staan. (Of een programma te schrijven dat jouw keuken wat slimmer maakt)

* ard1998 vindt dat we het programma "heel devschuur bakt" moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 00:16

Matis

Rubber Rocket

azerty schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 01:58:
Poffertjes *O*

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
ard1998 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 06:20:
* ard1998 vindt dat we het programma "heel devschuur bakt" moeten beginnen.
Dat worden heel veel diepvriespizza's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Alex) schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:27:
[...]

Dat worden heel veel diepvriespizza's :P
En een grote berg omeprazol :r

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
* gekkie gniffelt zachtjes :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Afbeeldingslocatie: http://media.onehumor.com/pictures/Geek-Cake-picture216.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

azerty schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 01:58:
O-)

Gisterochtend pas hoor, dus je bent er "snel" bij :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:31

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:24:
[...]

O-)

Oi! Doe's niet! We eten hier pizza, niet pannekoeken! Pannekoek!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:59:
[...]

Oi! Doe's niet! We eten hier pizza, niet pannekoeken! Pannekoek!
* gekkie flipt een pizza op z'n kop voor vuurbal .. smakelijk !
(zie je nou wel dat downunder een pannekoek handiger is .. pannekoek :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
Creepy schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:24:
[...]

O-)

Als het topic open blijft staan veranderd de titel niet hé... pannenkoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:16:
[...]

* gekkie flipt een pizza op z'n kop voor vuurbal .. smakelijk !
(zie je nou wel dat downunder een pannekoek handiger is .. pannekoek :9 )
Ja eh, zo werkt het niet he, ik heb nog steeds geen pizza!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Pannekoek!

En waarom zou je een time-library gebruiken waarbij je nog handmatig de offset van maand en jaar moet berekenen?

Needs more
code:
1
2
3
4
if(year > 2000){
   printf("Use a library that supports calculating and formatting dates already, seriously, it's beyond 1900+100! This is an abomination onto Nuggan!");
   return EOUTOFDATETIMEPARSELIBRARY; 
}

BTW, de tekst-select op het plaatje werkt niet. :O Waarom werkt dat niet? Waarom probeer ik tot drie keer toe een stuk code te selecteren uit een plaatje? :F

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

azerty schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:20:
[...]

Dat jij niet af en toe op F5 duwt of af en toe de topic list van /14 bekjkt maakt mij niet gelijk een pannenkoek ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
Creepy schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:29:
[...]

Dat jij niet af en toe op F5 duwt of af en toe de topic list van /14 bekjkt maakt mij niet gelijk een pannenkoek ;)
Jij zou dat moeten weten dat dat mogelijk ik ;) Anders ben je dat rood kleurtje niet waardig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Een pannenkoek moet geen aannames doen over wat ik wel of niet weet :P Maar goed, misschien wordt het tijd om de pimp kleur weer eens van stal te gaan halen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Creepy schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:34:
Een pannenkoek moet geen aannames doen over wat ik wel of niet weet :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/151llv.jpg
Creepy schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:34:
Maar goed, misschien wordt het tijd om de pimp kleur weer eens van stal te gaan halen O-)
/care :z

[ Voor 14% gewijzigd door azerty op 31-05-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik zou toch bijna "De Devschuur Coffee/Pancake Corner" gaan veranderen in "Pancake central"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Oeh, lekker, doe mij maar een stroopwafelpannenkoek :Y

edit: damnit, nu zit ik daadwerkelijk te overwegen om naar de winkel te gaan en de spullen ervoor te halen :X

[ Voor 51% gewijzigd door Gropah op 31-05-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
azerty schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:20:
[...]

Maaruhmmm heb je dan liever een "tascake" voor bij de koffie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
gekkie schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:03:
[...]

Maaruhmmm heb je dan liever een "tascake" voor bij de koffie ?
Geef mij maar een Lotus speculoosje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
azerty schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:03:
[...]
Geef mij maar een Lotus speculoosje :9~
Speculaas zonder speculaaskruiden ?
(Hmm schijnt volgens de wikipedia ook nog zo te zijn ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Het is niet voor niets speculoos ipv speculaas geschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Kunnen we de pannenkoeken niet gewoon beleggen met koffie in plaats van stroop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ger schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:16:
Kunnen we de pannenkoeken niet gewoon beleggen met koffie in plaats van stroop?
Stroop maken van ingedikte koffielikeur naar keuze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
azerty schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:15:
Het is niet voor niets speculoos ipv speculaas geschreven ;)
:)B 'en ... :+
Maar goed armelui speculaas dus, doe mij dan toch maar een stukje VoC mentaliteit :9

Foek .. een kwartier lang er overheen kijken dat je een $ voor je bash variabelenaam hebt gezet bij de definitie .. goh waarom levert een echo nou niks op 8)7.

[ Voor 23% gewijzigd door gekkie op 31-05-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
C

het niveau van de pannekoeken is gestegen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:28

alienfruit

the alien you never expected

Bah, 100 regels om een reeks POs weer te geven voor een artikel voor de komende dagen. Natuurlijk moet het artikel dubbel als er een extra PO voor een bepaalde dag is. Hopelijk heb ik morgen een efficiëntere manier maar het werk 🙄 Nu zijn het zoveel groupBy, mapObject etc. :p

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 31-05-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

ard1998 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:08:
[afbeelding]

het niveau van de pannekoeken is gestegen :) .
C is for Cookie

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 08:18
Ik merk opeens dat er een hoog gehalte pannenkoeken aanwezig zijn in dit draadje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
iRicardo schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:23:
Ik merk opeens dat er een hoog gehalte pannenkoeken aanwezig zijn in dit draadje :)
Nee, serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ja, serieus.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Zijn toch ook pancookies .. net als anananass :+

Jeuh .. eens wat onzin terug geworden over de schutting .. en het lijkt deze keer eens niet weer deze kant op geworden te worden ... unicum *O*. Tijd voor een pintje.

[ Voor 25% gewijzigd door gekkie op 31-05-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
Alhoewel cookie ook een leuke referentie is, is dat het Natuurlijk niet, ik bedoel de programmeertaal C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ard1998 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:55:
[...]

Alhoewel cookie ook een leuke referentie is, is dat het Natuurlijk niet, ik bedoel de programmeertaal C.
Het niveau stijgt .. terwijl het level daalt :+
(tenzij je een machinecode diehard bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
Momenteel ben ik bezig met c, later volgt assembly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
gekkie schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:52:
[...]

Zijn toch ook pancookies ..
Pancookies komen niet door mijn μBlock heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Scrum.org hacked en wachtwoorden zijn encrypted (niet hashed) als ik alles goed begrepen heb. Ik zit buiten de breach omdat ik sinds zaterdag pas ben geregistreerd...

[ Voor 40% gewijzigd door mbarie op 01-06-2016 09:04 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22:17
Pff.. koffie. Ik kan niet wakker worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

* ElkeBxl gooit een thermos koffie naar Ryur

Straks na het werk naar Antwerpen, hopelijk geraak ik er vlot want de trein nemen is hier een grote gok de laatste dagen --' En dan hopen dat het niet teveel regent, dat ik makkelijk naar mijn bestemming kan skateboarden :)

Maar nu eerst nog analyses maken en meetings plannen om meerdere teams te synchroniseren voor nieuwe developments. Oh the joy!

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

mbarie schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:03:
Scrum.org hacked en wachtwoorden zijn encrypted (niet hashed) als ik alles goed begrepen heb. Ik zit buiten de breach omdat ik sinds zaterdag pas ben geregistreerd...
Waar heb je dat gelezen? Ik moet nog de Scrum.org PSD examen doen :/

Ah, nvm. Ik heb nog geen account gemaakt, je krijgt wel een password om je examen te doen, maar dat is een ander password waarschijnlijk :)

[ Voor 17% gewijzigd door DeluxZ op 01-06-2016 09:32 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
DeluxZ schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:31:
[...]

Waar heb je dat gelezen? Ik moet nog de Scrum.org PSD examen doen :/

Ah, nvm. Ik heb nog geen account gemaakt, je krijgt wel een password om je examen te doen, maar dat is een ander password waarschijnlijk :)
Al mijn collega's welke eerder PSM1 gehaald hebben kregen deze email binnen. Ik niet, De hack is 26ste geconstateerd en ik heb mij geregistreerd op 28 mei. Het password om je examen mee te doen staat inderdaad los van de password van je account.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
ElkeBxl schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:17:
* ElkeBxl gooit een thermos koffie naar Ryur

Straks na het werk naar Antwerpen, hopelijk geraak ik er vlot want de trein nemen is hier een grote gok de laatste dagen --' En dan hopen dat het niet teveel regent, dat ik makkelijk naar mijn bestemming kan skateboarden :)

Maar nu eerst nog analyses maken en meetings plannen om meerdere teams te synchroniseren voor nieuwe developments. Oh the joy!
Ik kreeg hem op mijn hoofd! Nu heb ik koppijn! Maar dankje, broodnodig!

Antwerpen is een leuke stad! <3 Ben er pas 1x geweest, maar verliefd op geworden. Ben van plan om in de zomer weer een aantal dagen die kant op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:38:
[...]

Ik kreeg hem op mijn hoofd! Nu heb ik koppijn! Maar dankje, broodnodig!

Antwerpen is een leuke stad! <3 Ben er pas 1x geweest, maar verliefd op geworden. Ben van plan om in de zomer weer een aantal dagen die kant op te gaan.
Ik vind het wel leuke stad om eens te bezoeken maar of ik er zou kunnen wonen... Ik wil er wel eens meer op bezoek gaan, al heb ik dat plan ook met andere steden. Wat meer de toerist gaan uithangen in eigen land :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

mbarie schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:35:
[...]

Al mijn collega's welke eerder PSM1 gehaald hebben kregen deze email binnen. Ik niet, De hack is 26ste geconstateerd en ik heb mij geregistreerd op 28 mei. Het password om je examen mee te doen staat inderdaad los van de password van je account.
Ja, een collega van me heeft ook een email gehad. Net even gezocht op google. http://www.theregister.co..._keys_and_some_user_data/

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
ElkeBxl schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:43:
[...]

Ik vind het wel leuke stad om eens te bezoeken maar of ik er zou kunnen wonen... Ik wil er wel eens meer op bezoek gaan, al heb ik dat plan ook met andere steden. Wat meer de toerist gaan uithangen in eigen land :)
Ik zou er ook niet kunnen wonen, wil gewoon in NL blijven. Maar als tourist daar rondzwerven vind ik wel leuk :)
Net zoals Brugge & Brussel wil ik ook naartoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:45:
[...]

Ik zou er ook niet kunnen wonen, wil gewoon in NL blijven. Maar als tourist daar rondzwerven vind ik wel leuk :)
Net zoals Brugge & Brussel wil ik ook naartoe
Roep maar als je eens in Brussel bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
mbarie schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:03:
Het is een dieptrieste week in infosec. Eerst LinkedIn, toen Tumblr, toen MySpace en nu Scrum.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
incaz schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:59:
[...]
Pancookies komen niet door mijn μBlock heen.
Niet alleen third-party ?
Just go for homemade :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm antwerpen vindt ik toch vooral een hoop vergane glorie (zoals een hoop steden overigens) .. station is dan wel weer mooi gedaan. Brugge zeker wel de moeite waard .. alleen altijd jammer dat er zoveel mensen dat tegelijk denken. Alleen welke belg om de haverklap stoplichten bedenkt op iets wat op de kaart aangeven staat als snelweg 8)7 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
Hmmm, misschien dat homemade pancookies wel mogen :9

Verder, aaargh Git
* incaz is in 'detached HEAD' state
* incaz leeft mee met Nearly Headless Nick

(Progress is dat ik in elk geval nu weet waarom ik dat ben en dat het de intentie was om hier te komen. Nu nog leuk als mijn code ook nog mee zou werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Naja git waarschuuwt in iedergeval voor "hoofd brekens" .. it's a feature .. not a bug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:12

qless

...vraag maar...

Brugge is voor de toeristen, Gent is de mooiste stad in Vlaanderen ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Snap nu al niks van de code wat ik gisteren heb geschreven 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alienfruit schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:58:
Snap nu al niks van de code wat ik gisteren heb geschreven 🙄
You were either drunk, or genius :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Cisco vpn .. this package is not supported by the processor type ..
Errr ja ik probeer het in een rommel VM te draaien ja .. en no way dat ik na dit soort berichten het gewoon op m'n systeem ga zetten. Brakke meuk die klanten aanleveren .. is kijken of er nog wat anders te downloaden valt wat er wel zin in heeft.

Ha kijk eens aan ... china kadotjes .. die in theorie nog pre-advised zijn in china ... wanneer gaan die belgen tante post is overnemen ? :X

[ Voor 18% gewijzigd door gekkie op 01-06-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Firesphere schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:01:
[...]

Of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
gekkie schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:03:
Cisco vpn .. this package is not supported by the processor type ..
Ik heb ooit de Shrew Soft VPN Client gebruikt. Dat werkte eigenlijk prima d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Voor m'n eigen meuk gewoon openvpn .. maar goed moet nu op een klant van de klantsysteem inloggen ergens aan de andere kant van de wereldbol-pannekoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Or a robot

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Of gewoon onder medicatie :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Iemand Hyperdev al bekeken? Best grappig (voor prototyping / PoC / quick'n'dirty one-off's).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
                var nMaxItems = 0;
                var oCorrectItems = _.map(oGroupedPurchaseOrders, function(oArticleGroup) {

oArticleGroup = _.chain(oArticleGroup)
                        .sortBy('PurchaseOrderNumber')
                        .sortBy('PurchaseOrderItemNumber')
                        .value();

var oItemsGroupByDate = _.groupBy(oArticleGroup, function(oItem) {
                        return moment(oItem.PurchaseOrderDate).format('YYYYMMDD');
                    });

_.each(oItemsGroupByDate, function(oGroupItems) {
                        if (nMaxItems <= oGroupItems.length) {
                            nMaxItems = oGroupItems.length;
                        }
                    });

var oMapped = _.mapObject(oItemsGroupByDate, function(oValue, sKey) {
                        var nItemsCount = oValue.length;
                        var nDelta = nMaxItems - nItemsCount;
                        if (nDelta > 0) {
                            for (var iIndex=0; iIndex < nDelta; iIndex++) {
                                oValue.push({"Dummy": true});
                            }
                        }

return oValue;
                    });

return oMapped;
                });

Hmmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
[...]

Gevalletje Ballmer peak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
RobIII schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:18:
Iemand Hyperdev al bekeken? Best grappig (voor prototyping / PoC / quick'n'dirty one-off's).
Ehhhhh....

WHY? Welk probleem lost dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
“What is the point of this Joel?”

As developers we have fantastic sets of amazing tools for building, creating, managing, testing, and deploying our source code. They’re powerful and can do anything you might need. But they’re usually too complex and too complicated for very simple projects. Useful little bits of code never get written because you dread the administration of setting up a new dev environment, source code repo, and server. New programmers and students are overwhelmed by the complexity of distributed version control when they’re still learning to write a while loop. Apps that might solve real problems never get written because of the friction of getting started.

Our theory here is that HyperDev can remove all the barriers to getting started and building useful things, and more great things will get built.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Vrij vertaald dus: je kan compleet clueless nog harder aanprutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat een onzin.

Als een professionele ontwikkelaar 'bang' is voor de administratie die komt kijken bij het opzetten van een nieuwe website is er iets mis.

Iemand die de boel nog aan het leren is houdt zich sowieso niet bezig met versiebeheer, webserverconfiguratie en weet ik veel wat. Die neemt een gratis accountje bij Tripod/Lycos/Jimdo en uploadt z'n HTML- of PHP-files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Waarom zou ik .. als ik aan het leren ben ..m'n helloworld in git willen zetten en auto deployed op het web.
En vervolgens ook nog eens gaande weg niets willen leren of deployen en opzetten van een bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:33:
Iemand die de boel nog aan het leren is houdt zich sowieso niet bezig met versiebeheer, webserverconfiguratie en weet ik veel wat. Die neemt een gratis accountje bij Tripod/Lycos/Jimdo en uploadt z'n HTML- of PHP-files.
Daar hebben we toch gewoon Wordpress voor? Heel veel cheap hosters die Wordpress als one-click-go aanbieden.

Met HyperDev doe je dus kennelijk alles online. Ik had na 3 seconden al de typerende melding "hmm we are having trouble connecting, try refreshing?" en "Hmm, looks like overcapacity, try again in a few minutes" binnen.

Always online werkt niet voor software development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Alex) schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:33:
Wat een onzin.

Als een professionele ontwikkelaar 'bang' is voor de administratie die komt kijken bij het opzetten van een nieuwe website is er iets mis.

Denk niet dat "angst" het probleem is voor de professional. Het is eerder "ik moet iets over 10 minuten tonen. Waar haal ik binnen 5 seconde en niet meer dan 5 seconden een complete ontwikkelomgeving die meteen live staat in die 5 seconden?"
Notice what you DIDN’T do.

You didn’t make an account.
You didn’t use Git. Or any version control, really.
You didn’t deal with name servers.
You didn’t sign up with a hosting provider.
You didn’t provision a server.
You didn’t install an operating system or a LAMP stack or Node or operating systems or anything.
You didn’t configure the server.
You didn’t figure out how to integrate and deploy your code.
Het is een one-step solution vergelijkbaar met codepen.io alleen dan iets uitgebreider.
Again, notice what you DIDN’T do:

You didn’t hit a “save” button.
You didn’t commit to Git.
You didn’t push.
You didn’t run a deployment script.
You didn’t restart the web server.
You didn’t refresh the page on your web browser.

[ Voor 32% gewijzigd door DevWouter op 01-06-2016 11:43 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
DevWouter schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:41:
[...]

Denk niet dat "angst" het probleem is voor de professional. Het is eerder "ik moet iets over 10 minuten tonen. Waar haal ik binnen 5 seconde en niet meer dan 5 seconden een complete ontwikkelomgeving die meteen live staat in die 5 seconden?"
Doing It Wrong!
Het is een one-step solution vergelijkbaar met codepen.io alleen dan iets uitgebreider.
Mja, dan kun je net zo goed meteen met nano op een server gaan zitten kutten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ik zie het nut wel, vooral voor projectgroepjes, voorbeeldjes die je wilt delen, beginners die willen uitproberen... De vervelende admin komt dan daarna wel.

Het lijkt alleen niet zo heel cpu-vriendelijk te zijn. Mijn laptop heeft het er nog warm van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Hoewel ik liever alles Juist™ doe is het soms overkill om een uur te besteden aan voorbereiding voor iets wat misschien nooit langer dan 2 minuten gebruikt gaat worden :)

Echter als je 10 minuten voor tijd pas tot de conclusie komt dat je nog iets moet voorbereiden dan is inderdaad iets mis met de planning :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm als het zo iets simpels is dat je het daar op kwijt wil als demo .. in 5 minuten geknutseld .. had je het toch ook nog wel met pen en papier uit kunnen leggen ?
Pagina: 1 ... 67 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)