Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Maar ik wil graag bepalen wanneer ik mijn gereedschapskist update, en niet elk jaar voor dezelfde kist betalen omdat de winkel hem terug eist

[ Voor 3% gewijzigd door mbarie op 25-05-2016 11:28 ]
PHPStorm > Netbeans. Punt. mijn bescheiden meningmbarie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:27:
[...]
Maar ik wil graag bepalen wanneer ik mijn gereedschapskist update, en niet elk jaar voor dezelfde kist betalen omdat de winkel hem terug eist. Zie net dat NetBeans (welke ik normaal gebruik) een nightly heeft met php7 support. Erg laat, maar dan hoef ik ook nergens aan te wennen.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Als je betaald voor de 1 jaar mag je vervolgens die toolbox houden het is dus niet dat de winkel em terug eist. https://sales.jetbrains.c...rpetual-fallback-license-mbarie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:27:
[...]
Maar ik wil graag bepalen wanneer ik mijn gereedschapskist update, en niet elk jaar voor dezelfde kist betalen omdat de winkel hem terug eist. Zie net dat NetBeans (welke ik normaal gebruik) een nightly heeft met php7 support. Erg laat, maar dan hoef ik ook nergens aan te wennen.
Helder! Klinkt goed. Ik ga het eerst eens een maandje geven.Ealanrian schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:39:
[...]
Als je betaald voor de 1 jaar mag je vervolgens die toolbox houden het is dus niet dat de winkel em terug eist. https://sales.jetbrains.c...rpetual-fallback-license-
Dank.
mbarie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:45:
[...]
Helder! Klinkt goed. Ik ga het eerst eens een maandje geven.
Dank.

Ik heb zelf de complete toolbox omdat ik verschillende tools net te vaak gebruik, maar het kan eigenlijk net niet uit voor mij, komend jaar maar eens opnieuw kijken wat ik doe.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Netbeans is zeker een gedrocht. Atom FTW.DeluxZ schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:33:
[...]
PHPStorm > Netbeans. Punt. mijn bescheiden mening
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Waarom niet een jobje dat regelmatig afgaat in plaats van zo'n while loop?DevWouter schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:16:
Ben er inmiddels achter waarom die sleep er instaat. Het is om te zorgen dat elke ronde de website gewoon werkt. Anders lockt hij de hele database continue en dat betekent dat de site het 5 minuten niet doet.
Heb je dit nu in een behulpzaam comment aan de code toegevoegd?DevWouter schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:16:
Ben er inmiddels achter waarom die sleep er instaat. Het is om te zorgen dat elke ronde de website gewoon werkt. Anders lockt hij de hele database continue en dat betekent dat de site het 5 minuten niet doet.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Het is een eenmalig import die we incidenteel moeten doen vanwege een externe partij.Sardaukar schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:19:
[...]
Waarom niet een jobje dat regelmatig afgaat in plaats van zo'n while loop?
Nope, als iets verkeerds is ga ik het niet goed praten/excuseren. Slechte code moet pijn doenincaz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:28:
[...]Heb je dit nu in een behulpzaam comment aan de code toegevoegd?
"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden" of in dit geval "soft developers make smelly code"
[ Voor 40% gewijzigd door DevWouter op 25-05-2016 13:46 ]
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
DevWouter schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:45:
Nope, als iets verkeerds is ga ik het niet goed praten/excuseren. Slechte code moet pijn doen![]()
"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden" of in dit geval "soft developers make smelly code"
Want de beste tijd is tijd die je verspilt aan iets wat je al eens eerder had bedacht
Sommige dingen ga ik echt nooit begrijpen

Dat! Wáárom een regel er moet staan, met name dus die obscure wtf regels, moet gewoon commentaar bij. Al is het alleen maar voor jezelf dat je over 3 jaar nog weet waar het voor was.incaz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:46:
[...]
![]()
Want de beste tijd is tijd die je verspilt aan iets wat je al eens eerder had bedacht![]()
Sommige dingen ga ik echt nooit begrijpen
Het is geen slechte code. Het doet precies wat het moet doen. Voor zoiets hoef je geen geld te investeren (lees:tijd) om het er mooi uit te laten zien omdat je het maar incidenteel gebruikt. Derhalve moet je wel even die paar minuten de tijd nemen om even "documentatie" te maken.DevWouter schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:45:
[...]
Het is een eenmalig import die we incidenteel moeten doen vanwege een externe partij.
[...]
Nope, als iets verkeerds is ga ik het niet goed praten/excuseren. Slechte code moet pijn doen![]()
Het enige wat hier verkeerd is ben jij, en je praat het dan opeens wel goed.
Beetje laat, maar prima voor PHP duskenneth schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:37:
Netbeans is een fractal van slecht UI-design.
Voutloos schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:26:
Geeft niet, je was vast op een Java GUI aan t wachten.

Ikhad laatst een ergenis, door de reeks schriftelijke examens ben ik niet aan het leren van c toegekomen. Nu nog mijn oefening oppakken
Jammer want sleep is anders een perfect synchronisatie middel tussen verschillende threads! Het werkt ook ideaal om nummers te sorteren of om de computer even de adem te geven die 'ie nodig heeft.DevWouter schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:22:
Ben namelijk groot aanhanger van "never-ever-use-sleep",
Ik vind dat altijd redelijk onpraktische dingen. Je leert er heus wel van, maar naar mijn mening is het veel te generiek. In elke applicatie die je verzint komen heus wel uitdagingen naar voren. Je kan maar beter in de praktijk bezig zijn met iets wat jij echt leuk vindt om te doen.ard1998 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:16:
Ik heb vandaag https://adriann.github.io/programming_problems.html ontdekt, lijk me een goede lijst met oefeningen voor het lerenvan een nieuwe programeertaal (en een lijst met andere websites met oefeningen.
Ikhad laatst een ergenis, door de reeks schriftelijke examens ben ik niet aan het leren van c toegekomen. Nu nog mijn oefening oppakken
Verzin gewoon een applicatie die jij graag zou willen gaan gebruiken, en ga dat rustig bouwen. Het beste is om eigenlijk stage te lopen. Echte praktijk opdrachten inclusief 'support' van ervaren programmeurs. 3 weken zo'n stage is ongeveer gelijk aan 6 maanden zelf 'kloten'. Althans dat was mijn ervaring
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
* Otherside1982 gaat met 2 collega's
Tja, ik denk dat dat er pas op het MBO inzit. Nog een tijdje geduld. En de tussentijd doorbrengen met school en zelf "kloten" met een boek erbij.Douweegbertje schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:15:
[...]
Ik vind dat altijd redelijk onpraktische dingen. Je leert er heus wel van, maar naar mijn mening is het veel te generiek. In elke applicatie die je verzint komen heus wel uitdagingen naar voren. Je kan maar beter in de praktijk bezig zijn met iets wat jij echt leuk vindt om te doen.
Verzin gewoon een applicatie die jij graag zou willen gaan gebruiken, en ga dat rustig bouwen. Het beste is om eigenlijk stage te lopen. Echte praktijk opdrachten inclusief 'support' van ervaren programmeurs. 3 weken zo'n stage is ongeveer gelijk aan 6 maanden zelf 'kloten'. Althans dat was mijn ervaring
Voutloos schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:26:
Geeft niet, je was vast op een Java GUI aan t wachten.
Heb hier een rapportje van zo'n bureau doorgestuurd gekregen met opmerkingen dat URLS als
1
| https://example.com/page/named-slug |
niet goed zouden zijn. "Het woord page zegt Google helemaal niks, dus wanneer mogelijk dit uit de URL laten."
En als je wilt krijg je dezelfde pagina via
1
| https://example.com/index.php/page/named-slug |
Natuurlijk wel netjes voorzien van canonical urls in de head.
Ik ben zelf nooit zo van de front-end, maar bij mijn weten is dit nou niet echt killing voor je ranking. Volgens het rapport wel. Nu kan ik natuurlijk van alles weer gaan aanpassen, maar ik heb eigenlijk het idee dat het advies nergens op slaat. Heeft iemand nog wat argumentatie?
Oh ja, en sitemaps, doen die er nog toe tegenwoordig? Het is geen blog o.i.d, alles wat front-facing is qua content is redelijk in beton gegoten en zal wellicht eens per jaar bijgewerkt worden. Nieuwe pagina's zullen er nauwelijks bijkomen.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Bij specifieke (bedrijfs/productnaam) wordt je waarschijnlijk toch al wel gevonden dus daar boeit het weer niet zo en bij die algemene kun je wellicht van pagina 20 naar 19 .. whoot.
Het kan allemaal geen kwaad die aanpassingssuggesties, maar de kans dat er daadwerkelijk een revolutie ontketent wordt is betrekkelijk miniem.
Het enige jammer aan sleep sort is dat geen stable sort is. Ps: plusjes voor die link, was even vergeten dat het de beste manier van sorteren isPrisonerOfPain schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:59:
[...]
Jammer want sleep is anders een perfect synchronisatie middel tussen verschillende threads! Het werkt ook ideaal om nummers te sorteren of om de computer even de adem te geven die 'ie nodig heeft.

Hoewel het inderdaad klinkt alsof ik het goed wilde praten is dat nooit de bedoeling geweest. Slechte code moet pijn doen omdat je dan eerder geneigd ben om die "slechte goede" te veranderen in "goeie code".Douweegbertje schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:12:
[...]
Het is geen slechte code. Het doet precies wat het moet doen. Voor zoiets hoef je geen geld te investeren (lees:tijd) om het er mooi uit te laten zien omdat je het maar incidenteel gebruikt. Derhalve moet je wel even die paar minuten de tijd nemen om even "documentatie" te maken.
Het enige wat hier verkeerd is ben jij, en je praat het dan opeens wel goed.![]()
Als je slechte code documenteert dan heb je namelijk het risico dat je zegt "Oh, ok, er wordt hier uitgelegd waarom het veel tijd kost. Ik accepteer het en ga 24 minuten lang wat anders doen."
Is de code niet gedocumenteerd dan heb je eerder kans dat je "Welke idioot heeft dit geschreven? Die moet echt een neergeschote... oh crap, Die knuppel ben ik zelf... Waarom is dit zo slecht? You know what!? Fuck this piece of crap, I can do better. Yes, I can!"
De script is teruggebracht van 24 minuten naar 40 seconden, qua ontwikkeltijd hoeven er nog maar één keer gebruik van te maken om de ontwikkelkost goed te praten.
Het is beetje een uitbreiding op Write code that is easy to delete, not easy to extend
Dat hele SEO-gebeuren blijft een soort van zwarte magie. Url's worden in bijna geen enkele browser meer getoond, dus ik kan me voorstellen dat Google er nauwelijks meer oog voor heeft.Ger schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:05:
Pfff. Is URL rewriting nog niet dood onder de SEO cowboys?
Heb hier een rapportje van zo'n bureau doorgestuurd gekregen met opmerkingen dat URLS als
code:
1 https://example.com/page/named-slug
niet goed zouden zijn. "Het woord page zegt Google helemaal niks, dus wanneer mogelijk dit uit de URL laten."
En als je wilt krijg je dezelfde pagina via
code:
1 https://example.com/index.php/page/named-slug
Natuurlijk wel netjes voorzien van canonical urls in de head.
Ik ben zelf nooit zo van de front-end, maar bij mijn weten is dit nou niet echt killing voor je ranking. Volgens het rapport wel. Nu kan ik natuurlijk van alles weer gaan aanpassen, maar ik heb eigenlijk het idee dat het advies nergens op slaat. Heeft iemand nog wat argumentatie?
Oh ja, en sitemaps, doen die er nog toe tegenwoordig? Het is geen blog o.i.d, alles wat front-facing is qua content is redelijk in beton gegoten en zal wellicht eens per jaar bijgewerkt worden. Nieuwe pagina's zullen er nauwelijks bijkomen.
Dubbele content voorkomen middels canonical url's is een directive van Google zelf, dus daar zou ik lekker niets mee doen.
Sitemaps vindt Google nog steeds geil, maar die kan je wel geautomatiseerd laten genereren.
Read the code, write the code, be the code!
Dat is dus ook mijn bezwaar: we zitten niet in een zwaar competitieve markt, in het Nederlands taalgebied hebben we 1 concurrent die ongeveer een soortgelijke dienst aanbiedt (website wordt wel meertalig overigens). Ik heb niet het idee dat we nu ineens heel veel orders gaan krijgen. Zeker ook omdat er nog nauwelijks ruchtbaarheid aan de website is gegeven; doe dan eerst wat aan je marketing zou ik denken.gekkie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:18:
Bij welke algmene zoek queries maak je redelijkerwijs uberhaupt kans om op de eerste 2 pagina's te belanden (wereldwijd danwel regionaal) op basis van je content.
Bij specifieke (bedrijfs/productnaam) wordt je waarschijnlijk toch al wel gevonden dus daar boeit het weer niet zo en bij die algemene kun je wellicht van pagina 20 naar 19 .. whoot.
Het kan allemaal geen kwaad die aanpassingssuggesties, maar de kans dat er daadwerkelijk een revolutie ontketent wordt is betrekkelijk miniem.
Thanks.wackmaniac schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:24:
[...]
Dat hele SEO-gebeuren blijft een soort van zwarte magie. Url's worden in bijna geen enkele browser meer getoond, dus ik kan me voorstellen dat Google er nauwelijks meer oog voor heeft.
Dubbele content voorkomen middels canonical url's is een directive van Google zelf, dus daar zou ik lekker niets mee doen.
Sitemaps vindt Google nog steeds geil, maar die kan je wel geautomatiseerd laten genereren.
Weet je wat het stomme is: ik heb de projectleider verwezen naar de info die Google zelf over canonical urls geeft, maar hij vertrouwd toch op het oordeel van de SEO club. Dan denk ik: die SEO club die er baat bij heeft dat ze wat te adviseren hebben, weet vast beter dan Google hoe Google werkt.

Wij houden zoveel mogelijk de webmaster toolkit van Google aan; die wordt door Google zelf gemaakt. Die zullen het wel wetenGer schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:39:
[...]
Thanks.
Weet je wat het stomme is: ik heb de projectleider verwezen naar de info die Google zelf over canonical urls geeft, maar hij vertrouwd toch op het oordeel van de SEO club. Dan denk ik: die SEO club die er baat bij heeft dat ze wat te adviseren hebben, weet vast beter dan Google hoe Google werkt.
Read the code, write the code, be the code!
Uiteraard, want Google doet erg geheimzinnig over pageranking; terwijl deze SEO club hun algoritme ontrafeld heeft.Ger schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:39:
[...]
Dan denk ik: die SEO club die er baat bij heeft dat ze wat te adviseren hebben, weet vast beter dan Google hoe Google werkt.
Met de nadruk op alleen deze SEO club. Anders werkt het nog niet.GateKeaper schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:45:
[...]
Uiteraard, want Google doet erg geheimzinnig over pageranking; terwijl deze SEO club hun algoritme ontrafeld heeft.
Maar goed mijn eerste vraag en test is dan altijd of ze zelf op nummer 1 zijn als ik zoek op SEO club ..
frapant genoeg houdt het tot nu toe dan altijd op
[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 26-05-2016 10:50 ]
Jouw development tijd is een beperkte resource, en als je dit op pakt ben je niet bezig met iets anders dat wél waarde toevoegt, dus negatief.
neutraal && negatief := negatief.
Maar helaas, het is inmiddels al geen objectief technisch probleem meer en iemand wilt vast niet de externe expert afvallen, dus al met al blijkt in de praktijk toegeven de minst tijdrovende en dus minst negatieve optie.

{signature}
Het is maar een aanname dat mensen het niet leuk vinden om te doen. Ik vind goed opgezette puzzels, opdrachten en uitdagingen juist heel leuk. Die voorbeelden die gegeven zijn zijn welliswaar niet meer zo interessant omdat het altijd dezelfde zijn, EN omdat ze eigenlijk nauwelijks te maken hebben met de uitdagingen van programmeren, maar een mooi opgebouwd lespad, GRAAG.Douweegbertje schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:15:
Ik vind dat altijd redelijk onpraktische dingen. Je leert er heus wel van, maar naar mijn mening is het veel te generiek. In elke applicatie die je verzint komen heus wel uitdagingen naar voren. Je kan maar beter in de praktijk bezig zijn met iets wat jij echt leuk vindt om te doen.
Huh nee, dat is meestal helemaal niet hoe mensen goed leren, vooral niet omdat er nog zo ongelofelijk veel niet best-practices zijn.Verzin gewoon een applicatie die jij graag zou willen gaan gebruiken, en ga dat rustig bouwen. Het beste is om eigenlijk stage te lopen. Echte praktijk opdrachten inclusief 'support' van ervaren programmeurs.
Het zou fijn zijn als IT als vak een flinke sprong voorwaarts zou maken door lesprogramma's op te stellen die meer aansluiten bij hoe mensen leren en hoe ze de juiste dingen aangeleerd krijgen, ipv de fouten van hun voorgangers te herhalen. Vreemd eigenlijk dat er nog steeds zo weinig aandacht is dat iets leren niet hetzelfde is als iets doen, en dat als je het leren wilt optimaliseren, je daar echt gerichte aandacht aan moet besteden. Tot nu toe blijft de kwaliteit van de IT gewoon redelijk slecht omdat nauwelijks iemand de stap naar metacognitie maakt, en dat is jammer, dat zou veel beter kunnen.
En dat is nou juist het punt dat het lesmateriaal e.d. op diverse gebieden dermate achterloopt, dat je gewoon beter zelf iets kunt beginnen omdat je dan al per definitie 10 stappen verder loopt.incaz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:18:
Huh nee, dat is meestal helemaal niet hoe mensen goed leren, vooral niet omdat er nog zo ongelofelijk veel niet best-practices zijn.
Het zou fijn zijn als IT als vak een flinke sprong voorwaarts zou maken door lesprogramma's op te stellen die meer aansluiten bij hoe mensen leren en hoe ze de juiste dingen aangeleerd krijgen, ipv de fouten van hun voorgangers te herhalen. Vreemd eigenlijk dat er nog steeds zo weinig aandacht is dat iets leren niet hetzelfde is als iets doen, en dat als je het leren wilt optimaliseren, je daar echt gerichte aandacht aan moet besteden. Tot nu toe blijft de kwaliteit van de IT gewoon redelijk slecht omdat nauwelijks iemand de stap naar metacognitie maakt, en dat is jammer, dat zou veel beter kunnen.
Verwijderd
Kijk ook eens naar Sublime Text - ik zou nooit meer zonder Ctrl+Shift+L willen: alle regels in de selectie tegelijk wijzigen, met een cursor per regel, dus. Perfect om wat SQL statements om losse waardes heen te zetten bijvoorbeeld.
Ik ken Sublime Text (en zo'n beetje elke andere IDE / Editor die ooit gemaakt is), maar tot nu toe toch echt het meest tevreden met Atom (en de vele plug-ins). :-) Ik doe voornamelijk front-end, heel af en toe back-end.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:36:
[...]
Kijk ook eens naar Sublime Text - ik zou nooit meer zonder Ctrl+Shift+L willen: alle regels in de selectie tegelijk wijzigen, met een cursor per regel, dus. Perfect om wat SQL statements om losse waardes heen te zetten bijvoorbeeld.
[ Voor 62% gewijzigd door OkkE op 26-05-2016 15:38 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Exact dezelfde functionaliteit zit onder dezelfde shortcut in AtomVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:36:
[...]
Verwijderd
Kjik, weer wat geleerd. Ik heb een paar jaar geleden rondgezocht naar een nieuwe editor voor vnl. PHP en toen was Sublime Text de fijnste die ik kon vinden...Thesulac schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:43:
Exact dezelfde functionaliteit zit onder dezelfde shortcut in Atom
Die zijn allemaal ziek geworden van de pannenkoeken die ze mee naar huis hebben genomen.OkkE schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:36:
Eind van de ochtend een tweet gestuurd naar Telfort met een helpdesk vraag; nu nog geen antwoord. En al sinds 14 mei geen activiteit meer te zien op hun Twitter account. Gaat lekker. |:-(
Just curious watskebeurt. Ik zie ze overigens de afgelopen uren gewoon reageren. Even onder dat tabje 'Tweets & replies' kijkenOkkE schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:36:
Eind van de ochtend een tweet gestuurd naar Telfort met een helpdesk vraag; nu nog geen antwoord. En al sinds 14 mei geen activiteit meer te zien op hun Twitter account. Gaat lekker. |:-(
[ Voor 22% gewijzigd door mbarie op 26-05-2016 16:12 . Reden: Niet omdat het moet, maar omdat het kan ]
Maar goed, dit is allemaal "smaak". Bij dit soort discussie denk ik altijd terug aan de editor-war
lolGer schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:51:
[...]
Die zijn allemaal ziek geworden van de pannenkoeken die ze mee naar huis hebben genomen.
Heb ondertussen antwoord.mbarie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:06:
[...]
Just curious watskebeurt. Ik zie ze overigens de afgelopen uren gewoon reageren. Even onder dat tabje 'Tweets & replies' kijken. Er zijn alleen geen marketing uitingen meer sinds 14 mei.
Heb regelmatig dat mijn verbinding er even voor een paar seconden uitklapt. Volgens mijn moden/router logs:
1
2
| 2016-05-23 22:04:48 DSL up down log: WAN Physical Link Up. 2016-05-23 22:04:16 DSL up down log: WAN Physical Link Down |
Agree.DevWouter schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:18:
Atom zou fantastisch zijn was het niet dat het "electron" is. Het nadeel van electron is dat zijn basis een webbrowser is. Hoe goed ze het ook optimaliseren je hebt altijd te maken met extra overhead.
Maar goed, dit is allemaal "smaak". Bij dit soort discussie denk ik altijd terug aan de editor-war
ik vind Geany een goede editor om mee te werken, dit is ook een van de redenen warom ik ubuntu heb als tweede os op mijn laptop.OkkE schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:36:
[...]
Ik ken Sublime Text (en zo'n beetje elke andere IDE / Editor die ooit gemaakt is), maar tot nu toe toch echt het meest tevreden met Atom (en de vele plug-ins). :-) Ik doe voornamelijk front-end, heel af en toe back-end.
* gekkie gooit nog eens wat spek en appel in de koekepan .. niks mis met pannekoekenGer schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:51:
[...]
Die zijn allemaal ziek geworden van de pannenkoeken die ze mee naar huis hebben genomen.
Valt me toch niet tegen wat er na een jaartje of 10 niet meer gebakken te hebben uit de pan komt
[ Voor 42% gewijzigd door gekkie op 26-05-2016 18:30 ]
Ik vind Visual Studio Code fantastisch, ongeacht of het met Electron gemaakt is of niet.DevWouter schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:18:
Atom zou fantastisch zijn was het niet dat het "electron" is. Het nadeel van electron is dat zijn basis een webbrowser is. Hoe goed ze het ook optimaliseren je hebt altijd te maken met extra overhead.
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
Opperdepop, maar goed beslagje is zo gemaakt en heeft iedereen toch wel in huis .. dus nou je het toch zo aanbiedt

Koude pannekoeken zijn ook prima te eten
Nothing to see here!
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
Gisteren lekker een dagje zitten bash scripten een zooi aan Nagios checks geschreven
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Net zo lekker als glutenvolle. En ook nog elastischer!Brakkie41 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:26:
Zijn er ook nog glutenvrije pannenkoeken of zal ik m'n vriendin maar op een vloeibaar dieet van koffie zetten?
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Net zo lekker kan ik misschien nog wel inkomen maar elastischer? Dacht et niet... Zodra je de pannenkoek aankijkt flikkert die uit elkaarbwerg schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:32:
[...]
Net zo lekker als glutenvolle. En ook nog elastischer!

Meer eieren.Brakkie41 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:39:
[...]
Net zo lekker kan ik misschien nog wel inkomen maar elastischer? Dacht et niet... Zodra je de pannenkoek aankijkt flikkert die uit elkaar![]()
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Brakkie41 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:26:
Gisteren lekker een dagje zitten bash scripten een zooi aan Nagios checks geschrevenBlijft altijd heerlijk om in bash te scripten

Ik persoonlijk houd wel van bash scripten voor dergelijke kleine projectjes
We are shaping the future
Hmm bashscripten .. toevallig gisteren ook zitten doen .. alleen dan voor de andere monitoringtool
Yesh, m'n vriendin is ook glutenintolerant (sinds kort bekend), en ze heeft al glutenvrije pannenkoeken gebakken.Brakkie41 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:26:
Zijn er ook nog glutenvrije pannenkoeken of zal ik m'n vriendin maar op een vloeibaar dieet van koffie zetten?
Ik vind bashen ook wel leuk. Zowel op *nix als hier op een forumAlex) schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:24:
Bash is net zoiets als Perl: je moet een enigszins masochistische inslag hebben om dát leuk te vinden
Het moment dat ik het kut ga vinden is als er te veel in zo'n script staat. Beetje bash script is chill, indien het 1000 regels gaat krijgen dan wil ik liever iets anders.
Sinds ik yubico gebruik als authenticatie is het al een stuk minder geworden, het lijkt of bots ChallengeResponseAuthentication afschrikt.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik kom wel eens situaties tegen waarin ontwikkeld wordt op acceptatie
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Door eindgebruikers.
OTAP? Acceptatie? Sinds wanneer doen we moeilijk? Gewoon direct naar live man! SSH en VIM for president!Alex) schreef op zondag 29 mei 2016 @ 02:18:
Dat hangt helemaal van je omgeving af.
Ik kom wel eens situaties tegen waarin ontwikkeld wordt op acceptatie
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Maar ach, het is al 100 keer beter geregeld dan een half jaar geleden.
Bij ons wel ja.Gewoon check-out maken, composer draaien, en copy van de DB van test of soms acc/prod af halen. Afhankelijk wat je wilt doen.Hatsieflatsie schreef op zondag 29 mei 2016 @ 00:33:
Is het bij OTAP-straten nou gebruikelijk dat er wel Test- Acceptatie en Productieservers zijn, maar geen ontwikkelservers omdat de ontwikkeling normaliter lokaal verloopt (dus op je eigen localhost).
Eigen branche -> commit -> pull test -> merge request etc. Bij sommige dingen (hotfix bijv) skip je test en soms accept.
They blur the lines and lead the way, their way!
Wij hebben daarvoor een Nightly-omgeving. Die wordt weliswaar altijd 's nachts getriggered, maar kan ook na een grote merge getriggered worden om te kijken of het wel werkt.Johnnei schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:36:
Bij ons hebben we een daadwerkelijke O-omgeving. Die wordt eigenlijk alleen maar gebruikt om de installatie te testen of om te kijken hoe infra-changes in het netwerk en loadbalancing gehangen moeten worden. De rest gebeurt eigenlijk allemaal lokaal.
En dan nu: muizenjacht.
Zelf maken van boekweitmeel.Brakkie41 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:26:
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
let the past be the past.
zo maak ik ze altijd:Brakkie41 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:39:
[...]
Net zo lekker kan ik misschien nog wel inkomen maar elastischer? Dacht et niet... Zodra je de pannenkoek aankijkt flikkert die uit elkaar![]()
300ml volle houdbare melk, 110 gram patentbloem en 1 medium redelijk vers ei, of een meervoud daarvan.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Geen zout?Gamebuster schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:12:
[...]
zo maak ik ze altijd:
300ml volle houdbare melk, 110 gram patentbloem en 1 medium redelijk vers ei, of een meervoud daarvan.
Zout of spek
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Volgende deel de Devschuur Pancake Corner?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Still better story than F.West broke it again.F.West98 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:34:
Gaat het hier nu echt al sinds donderdag (= 4 dagen!) over pannenkoeken?!
Staartloos .. usb-staart .. of een echte staart
(en dus inclusief of exclusief gillende keukenmeid)
[ Voor 80% gewijzigd door gekkie op 29-05-2016 22:36 ]
Blijkbaar geen andere gespreksonderwerpen die beschikbaar zijnF.West98 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:34:
Gaat het hier nu echt al sinds donderdag (= 4 dagen!) over pannenkoeken?!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Die is ook wel echt heel goed in elkaar gezet. Je ziet 'm niet eens verspringen
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ditto afgelopen zaterdag. Naturel, spek+kaas, appel+rozijn en framboos+bosbessenSPee schreef op zondag 29 mei 2016 @ 14:28:
Gewoon de normale pannenkoeken gegeten. En vanacht een borrelende maag gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door mbarie op 30-05-2016 08:05 ]
Tja, zullen we maar een discussie voeren over of Java nog van deze tijd is?azerty schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:35:
[...]
Blijkbaar geen andere gespreksonderwerpen die beschikbaar zijn
[ Voor 26% gewijzigd door ard1998 op 30-05-2016 08:42 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
In de browser? Nope. Op servers? Jazeker!ard1998 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:21:
[...]
Tja, zullen we maar een discussie voeren over of Java nog van deze tijd is?
Zo, volgende discussie.
pancake sorting in Java?ard1998 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:21:
[...]
Tja, zullen we maar een discussie voeren over of Java nog van deze tijd is?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic