.oisyn schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:15:
Ik vind vooral dat jij je daar des tweakers opstelt. Je gaat er heel stellig van uit dat het illegaal is, maar er is nog niet echt heel kitisch gekeken naar de nuance in de wetgeving.
Want als je de tekst leest, dan staat dus (vertaald door tweakers.net)
Is testen of een advertentie wel toont bij de eindgebruiker hetzelfde als informatie ophalen bij de apparatuur van gebruikers? En daarnaast suggereert dit dat het uitbreiden van de cookiemelding het dus oplost. Roepen dat abockdetectie illegaal is is dan ook *enorm* kort door de bocht.
Misschien moet je de reactie van de EC eens even lezen:
https://twitter.com/alexanderhanff/status/722861362607747072 (die twee foto's). Het gaat niet om de text maar de interpretatie daarvan en daar is de EC behoorlijk duidelijk in: het ophalen van "all types of information stored or accessed in the user's terminal advice" is verboden zonder toestemming vooraf.
Ik zeg in m'n reactie letterlijk dat ik niet kan interpreteren of het toestemming vragen in de cookie muur al dan niet toegestaan is (afgezien daarvan lijkt het me lijnrecht in te gaan tegen de spirit van deze nieuwe wet) maar het lijkt mij zelf dat de reactie van de EU op de vraag (dus NIET alleen de wet!) vrij duidelijk is.
Op meer persoonlijk vlak (sorry alvast). Ik vind het overigens jammer dat jij, sinds je mod bent, enorm sterk de neiging hebt iedere keuze die tweakers maakt te verdedigen. Je bent een van de meest intelligente devs hier maar ik mis de tijd dat jij ook gewoon kritisch was op keuzes die gemaakt werden. Je zult het hier ongetwijfeld niet mee eens zijn maar ik vind het verschil erg groot.
[
Voor 12% gewijzigd door
Hydra op 25-04-2016 11:44
]