I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
{signature}
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

(Yesh yes, hij stond eerst in een ander topic)
Wut?Mercatres schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:47:
In het rijtje "grappige vacatures":
[afbeelding]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Waarom heb ik daar nog steeds een handleiding bij nodig? Het zal vast een leuke tool zijn als je heeeeel veel tijd hebt om het te leren, of als je om een of andere manier een aangeboren neiging hebt om net zo te denken als de bouwers, maar beide gaan voor mij niet op en ik kan er dus nog steeds niks behoorlijks mee.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Eerlijk is het welMercatres schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:47:
In het rijtje "grappige vacatures":
[afbeelding]

We are shaping the future
Ik ken het gevoel. Normaliter werk ik met SVN en zo heel nu en dan wil ik eens bijdragen aan een Git project. Maar die drempel is om de een of andere reden zo verrektes hoog...incaz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:12:
Aaaargh, git! Het zou zo leuk zijn als je gewoon ondoordacht makkelijk dingen in git kan gooien (niks stagen, adden en weet ik veel wat, gewoon 'doe alles, nu') en een net zo eenvoudige revert (fuck it, gooi alles weg en begin weer opnieuw.)
Waarom heb ik daar nog steeds een handleiding bij nodig? Het zal vast een leuke tool zijn als je heeeeel veel tijd hebt om het te leren, of als je om een of andere manier een aangeboren neiging hebt om net zo te denken als de bouwers, maar beide gaan voor mij niet op en ik kan er dus nog steeds niks behoorlijks mee.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Het kan (soort van, met een paar simpele commando's) maar imho is daar Git niet voor bedoelt en is dat geen gewenste werkwijze.incaz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:12:
Aaaargh, git! Het zou zo leuk zijn als je gewoon ondoordacht makkelijk dingen in git kan gooien (niks stagen, adden en weet ik veel wat, gewoon 'doe alles, nu') en een net zo eenvoudige revert (fuck it, gooi alles weg en begin weer opnieuw.)
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dusincaz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:12:
1
| git commit -a |
1
| git reset --hard HEAD^ |
Of het de gewenste werkwijze is maak ik zelf wel uit, denk ik dan. Juist als je zo verschrikkelijk veel vergezochte mogelijkheden biedt, zouden die paar basisdingen er ook wel bij kunnen.
Iemand die Version Control by Example kent? http://ericsink.com/vcbe/
De stappen zijn logisch beschreven, en dan wordt het ook direct duidelijk dat Git de basisoperaties gewoon complexer heeft gemaakt dan de overige version control systemen. Zonder een goede reden, mi. Het is volstrekt niet duidelijk waarom ze dat op die manier hebben gedaan.
Mijn naam staat zelfs in de acknowledgementsincaz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:27:
Iemand die Version Control by Example kent? http://ericsink.com/vcbe/
Iets met 15 minutes of fame en zo
Je kunt vrij simpel en snel alles in Git zetten:incaz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:27:
Vreemd idee, dat je niet gewoon een simpel begin zou kunnen maken omdat het daar 'niet voor bedoeld' is... Da's toch gewoon slecht design dan?
Of het de gewenste werkwijze is maak ik zelf wel uit, denk ik dan. Juist als je zo verschrikkelijk veel vergezochte mogelijkheden biedt, zouden die paar basisdingen er ook wel bij kunnen.
git add .; git commit -m "Adding all my changes at once."
Maar het in één keer toevoegen en weer reverten van alle wijzigingen is imho niet iets dat vaak voorkomt. Anyway, ik vind de Git workflow fijn en mis geen features, voor mij werkt het prima zo.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Git commit -a is blijkbaar niet genoeg, want ondanks dat ben ik nu toch echt code kwijt (en ook niet voor de eerste keer)....EagleTitan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:27:
Duscode:en
1 git commit -acode:is niet genoeg?
1 git reset --hard HEAD^
De theorie is leuk, maar zodra er ergens iets scheef zit, krijg je het met commit -a niet recht.
(Nou was svn ook niet ideaal, want een mergeconflict loste ik meestal ook op door de code eerst maar eens voor noodgevallen te backuppen naar een dir buiten de working dir...)
@Sardaukar: yeah
@OkkE: meerdere commando's op 1 regel zetten met ; ertussen maakt het nog niet een 'eenvoudig commando'
Je probleem is waarschijnlijk dat je untracked files had. Git commit -a neemt deze standaard niet mee.incaz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:43:
[...]
Git commit -a is blijkbaar niet genoeg, want ondanks dat ben ik nu toch echt code kwijt (en ook niet voor de eerste keer)....
Zie ook de help voor git commit:
-a
--all
Tell the command to automatically stage files that have been modified and deleted, but new files you have not told Git about are not affected.
Deels. Er speelden nog wat dingen. Maar mijn probleem is dat ik dat een buitengewoon vervelende, foutgevoelige slechtgekozen default vind, die elke keer opnieuw irritant is.Sardaukar schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:51:
[...]
Je probleem is waarschijnlijk dat je untracked files had. Git commit -a neemt deze standaard niet mee.
(Omgekeerd vind ik het ook irritant bv dat je geen files kunt ignoren met git ignore file maar dat je een ignore-file moet editen, en dat is gewoon nodeloos complex voor simpele toevoegingen.)
Git is gemaakt door Torvalds, en dat is er gewoon aan af te lezen.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Mja, hoe vaak ignore je nou files?incaz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:58:
[...]
Deels. Er speelden nog wat dingen. Maar mijn probleem is dat ik dat een buitengewoon vervelende, foutgevoelige slechtgekozen default vind, die elke keer opnieuw irritant is.
(Omgekeerd vind ik het ook irritant bv dat je geen files kunt ignoren met git ignore file maar dat je een ignore-file moet editen, en dat is gewoon nodeloos complex voor simpele toevoegingen.)
Dat valt over het algemeen ook wel weer mee. Veel standaard dingen zitten al in mij global ignore file en bijv. Laravel heeft al een standaard ignore file waar het meeste al wel in zit. Als je net begint met een project en sporadisch tussendoor, dan heb je die gitignore file nog wel eens nodig, maar verder bijna niet toch?
Ik vind het twee eenvoudige commando's, maar misschien werk ik ook al te lang met Git. Overigens heb ik ook voor vrijwel alle veelgebruikte command's een alias ingesteld, waar door het allemaal wel zo simpel is.incaz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:43:
[...]
@OkkE: meerdere commando's op 1 regel zetten met ; ertussen maakt het nog niet een 'eenvoudig commando'
Ik reageerde vooral omdat jouw eerste reactie omdat het mij deed denken aan een oud-collega die na een hele dag werken al zijn wijzigingen in één commit in de develop branch pleurde. Aangezien jij het ook had over alles in één keer toevoegen en als het toch niet goed is weer terugdraaien, kreeg ik daar flashbacks naar.
[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 19-04-2016 15:07 ]
Dat komt onder andere omdat de ignore file geen lijstje is met files die je negeert maar een lijst met regular expressions. Daardoor kun je dit soort dingen vrolijk doen:incaz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:58:
[...]
# User-specific files
*.suo
*.user
*.sln.docstates
# ReSharper is a .NET coding add-in
_ReSharper*/
*.[Rr]e[Ss]harper
*.DotSettings.user
Daarnaast is het wel fijn om ook versiebeheer op je ignorefile te hebben.
Dat conflict en die frustratie bestaat al heel lang - steevast vertelt de linuxcommunity dat IK het verkeerde wil, en ik blijf volhouden dat als ik de gebruiker ben, mijn wensen mijn wensen zijn en dus voor mij logisch, en het het systeem is dat niet deugt.
Er wordt veel te veel vanuit het systeem gedacht, niet vanuit de mens, de gebruiker. Als het argument is 'het heeft nou eenmaal een steile leercurve' dan zie IK daarin aanwijzingen voor een slechte opbouw, want de meeste dingen moeten niet zo moeilijk zijn. Helaas is het zeker in de technische tools toch ook vaak wat onwil om dingen gebruiksvriendelijker te maken, omdat het een beetje als een morele test beschouwd wordt of je er wel genoeg voor over hebt om die steile curve te beklimmen.
(En het antwoord is nee, dat heb ik niet
Ik geef regelmatig cursussen over Git zowel aan ontwikkelaars voor het dagelijkse gebruik als meer in een release management-achtige setting (hoe gebruik je het om je releaseproces te verbeteren).incaz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:16:
Als het argument is 'het heeft nou eenmaal een steile leercurve' dan zie IK daarin aanwijzingen voor een slechte opbouw, want de meeste dingen moeten niet zo moeilijk zijn.
Ik herken de frustatie wel. Ja, de commandline syntax is onduidelijk en inconsistent. Aan de andere kant is het een hele krachtige tool. Dingen als interactive rebase of git bisect hoef ik van iets als TFS of Subversion niet te verwachten.
Git is wat mij betreft een voorbeeld van de quote van Fred Brooks: "Show me your code and conceal your data structures, and I shall continue to be mystified. Show me your data structures, and I won't usually need your code; it'll be obvious".
Zodra je doorhebt hoe de interne structuur (de DAG) van Git werkt worden de operaties ook een stuk duidelijker. Een branch is in Git niets anders als een pointer in de DAG. Git reset is dan niets anders als een manier om die pointer te verzetten (wel of niet gecombineerd met het leeghalen van je index en/of working directory).
Ik vind dat altijd een beetje een argument in de trant van 'als je weet hoe de versnellingsbak van deze auto in elkaar zit, snap je zelf wel dat je hem in de 3e versnellling in plaats van de eerste moet zetten om weg te rijden'Sardaukar schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:25:
[...]
Zodra je doorhebt hoe de interne structuur (de DAG) van Git werkt worden de operaties ook een stuk duidelijker. Een branch is in Git niets anders als een pointer in de DAG. Git reset is dan niets anders als een manier om die pointer te verzetten (wel of niet gecombineerd met het leeghalen van je index en/of working directory).
Als de user interface ruk is, dan is dat ruk. Het kan mij geen biet schelen wat er onder de motorkap gebeurd. Je zou dat argument eens bij consumentenproducten moeten proberen, en kijken hoe lang het stand houdt. Waarom zouden developers dat wel moeten doen/slikken?
(Overigens niet persoonlijk bedoeld en daarnaast gebruik ik Git al jaren naar tevredenheid.)
Niet persoonlijk opgepakt hoorEddoH schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:38:
[...]
Ik vind dat altijd een beetje een argument in de trant van 'als je weet hoe de versnellingsbak van deze auto in elkaar zit, snap je zelf wel dat je hem in de 3e versnellling in plaats van de eerste moet zetten om weg te rijden'
Als de user interface ruk is, dan is dat ruk. Het kan mij geen biet schelen wat er onder de motorkap gebeurd. Je zou dat argument eens bij consumentenproducten moeten proberen, en kijken hoe lang het stand houdt. Waarom zouden developers dat wel moeten doen/slikken?
(Overigens niet persoonlijk bedoeld en daarnaast gebruik ik Git al jaren naar tevredenheid.)
Maar ik kan het argument ook weer omgooien. Sommige tools hebben nu eenmaal een bepaalde mate van complexiteit omdat ze complexe dingen doen. Ik verwacht ook niet dat ik iemand zonder kennis van databases achter SQL Enterprise Manager zet en dat ze dankzij de fijne UI een prima performante database neerzetten.
Ik ben het met iedereen eens die zegt dat de commandline syntax ruk is. Gelukkig zijn er tools zoals SmartGit en SourceTree die de pijn een beetje wegnemen. Maar zelfs in die tools is het handig dat je weet hoe de DAG in elkaar steekt voordat je klakkeloos operaties gaat uitvoeren.
(Overigens verwachten wij ook dat mensen rijles hebben gehad voordat we ze achter een versnellingsbak zetten
Hmm. Deels wel mee eens, maar ik verwacht de abstractie voor de gebruiker op een iets hoger niveau dan git nu doet. Om de analogie met rijlessen te nemen; iemand leert gas geven, schakelen, remmen, koppelen, etc. Niet de interne tandwielverhoudingen en hoe de aandrijflijn in elkaar steekt.Sardaukar schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:48:
[...]
Niet persoonlijk opgepakt hoor![]()
Maar ik kan het argument ook weer omgooien. Sommige tools hebben nu eenmaal een bepaalde mate van complexiteit omdat ze complexe dingen doen. Ik verwacht ook niet dat ik iemand zonder kennis van databases achter SQL Enterprise Manager zet en dat ze dankzij de fijne UI een prima performante database neerzetten.
Ik ben het met iedereen eens die zegt dat de commandline syntax ruk is. Gelukkig zijn er tools zoals SmartGit en SourceTree die de pijn een beetje wegnemen. Maar zelfs in die tools is het handig dat je weet hoe de DAG in elkaar steekt voordat je klakkeloos operaties gaat uitvoeren.
(Overigens verwachten wij ook dat mensen rijles hebben gehad voordat we ze achter een versnellingsbak zetten)
Zo wil ik bij een versiebeheer systeem iets nieuws comitten, iets 'terug zetten', iets ongedaan maken,een nieuwe versie maken, etc. Niet de pointer van een node naar een andere plek verzetten.
Helemaal mee eens. Mercurial is daarin veel gebruikersvriendelijker. Alleen Git heeft de populariteits contest gewonnen (mede dankzij Github). Als je enigzins met open source werkt ontkom je al niet aan Git.EddoH schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:56:
[...]
Zo wil ik bij een versiebeheer systeem iets nieuws comitten, iets 'terug zetten', iets ongedaan maken,een nieuwe versie maken, etc. Niet de pointer van een node naar een andere plek verzetten.
Dus ben je enigzins gedwongen om een commando als git reset --hard --soft --mixed te kennen. Maar nogmaals, tools als SmartGit/Sourcetree maken dat wel eenvoudiger.
En dan een paar avondjes spelen en expres conflicten en andere vervelende situaties proberen te veroorzaken en voor je het weet heb je het door.
Dan gaat het 'enge' er een beetje vanaf, wanneer je bijv. doorhebt dat alles wat je commit (en nog niet hebt gepushed) al voorlopig veilig is. Met reflog i.c.m reset kan je altijd weer terug naar je experimenteerpunt en kan je naar hartelust gaan klooien met de iets meer advanced features zoals interactive rebasing e.d
Lekker op de bank
Ik rij zelf in een Toyota Auris hybride met automaat. Heerlijk! Nooit meer anders.incaz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:53:
(Trouwens, als ik later groot ben wil ik best een automaat. Ik vond het heerlijk rijden. Ik heb het schakelen onder de knie hoor, maar ik heb nou niet het idee dat het echt iets zinvols aan mijn leven toevoegt - ik doe het omdat het moet.)
Het echte probleem is natuurlijk dat je een omgeving te weinig hebt en/of het voor zowel jou als hunnie te veel werk is om op te zetten.alienfruit schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:23:
Zucht, wanneer je zegt dat ze vandaag niet mogen deven in een bepaalde omgeving wegens demo's. Collega's vonden het een goed idee om vooral vandaag wat aanpassingen te doen in de MARA tabel en zodoende alle demo's falen.
{signature}
Toevallig ook aan het kloten met git. Wat een gedoe om met twee SSH keys aan de slag te kunnen gaan.incaz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:12:
Waarom heb ik daar nog steeds een handleiding bij nodig?
Beter dan ontwikkelen op acceptatieVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:55:
Demo'en op ontwikkelomgeving... What could possibly go wrong!?

Bug driven development!Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:07:
[...]
Klopt. Echte devs ontwikkelen op productie!
FTFYSardaukar schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:55:
[...]
Ik rij zelf in een Toyota Auris hybride met automaat CVT. Heerlijk! Nooit meer anders.
[ Voor 31% gewijzigd door Damic op 19-04-2016 20:23 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
let the past be the past.
👑

Path of Exile IGN: Isolocis/Henk
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
Ik gebruik (helaas) Sourcetree op mijn Windows-omgeving (samen met Powershell gewoon commands).Edwin88 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:01:
Niemand hier werkt met sourcetree? Ik type nooit handmatig git commands; gewoon een overzichtelijke UI!
Ben niet echt een fan van Sourcetree.
Op Mac gebruik ik Tower (en ook mijn terminal)
Tof taaltje hoorXenophon16 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:52:
Moet binnenkort met Scheme aan de slag om aerodynamica-simulaties te automatiseren. Nog nooit van de taal gehoord
Hmmmm, chocomelk!azerty schreef op woensdag 20 april 2016 @ 05:19:
Goedemorgen iedereen!
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Ik heb een tijdje SourceTree gebruikt maar vond het te buggy en er gebeurde te vaak dingen die ik niet wilde. Toen overgestapt naar Git op command line en dat bevalt prima, nooit problemen meer gehad. Voordeel van CLI vind ik dat het overal (het zelfde) werkt, ook op servers.Edwin88 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:01:
Niemand hier werkt met sourcetree? Ik type nooit handmatig git commands; gewoon een overzichtelijke UI!
Read the code, write the code, be the code!
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Hier ook een best tevreden gebruiker van SourceTree in combinatie met git. Echter gebeurt het helaas iets te vaak dat git toch nog ergens iets aan het doen is en dat SourceTree dat niet in de gaten heeft.Edwin88 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:01:
Als je nieuw bent met GIT is dit echt een super fijne tool om het te leren.
Overigens is het wel aan te raden om ook git-bash te leren, zeker als je GIt dagelijks gebruikt is het de moeite waard.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Demo's op ontwikkelomgeving. Voornamelijk omdat het aanvragen van een transport twee weken duurt en doorvoeren van de transport een week... Code freeze van drie weken is wel wat veelSkyaero schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:16:
Bug driven development!
Transport?alienfruit schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:19:
[...]
Demo's op ontwikkelomgeving. Voornamelijk omdat het aanvragen van een transport twee weken duurt en doorvoeren van de transport een week... Code freeze van drie weken is wel wat veel
Gaan er kleine minions met de code naar een datacentrum om ze daar in de servers te laden ofzo?
[ Voor 45% gewijzigd door alienfruit op 20-04-2016 10:42 ]
ahh ja.. de lagen managers die overal overheen willen plassen, het zijn net honden die hun territorium af willen bakenenalienfruit schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:41:
Bureaucratie! Ja, om data te verplaatsen van installatie A naar B noemen ze in SAP een transport. En dan heb je te maken met de SAP Basis team, approval en governance etc. etc. Document schrijven met al je wijzigen, waarom je de transport wil etc.
Dat vind ik soms wel eens lastig aan werken binnen een groot bedrijf.. als ZZPer is het altijd "see it, do it, report it"
Hier is het altijd "see it, discuss it, discuss it with others, discuss it some more, probably do it, then discuss it again"
Wauw. Volgens mij had men om de bureaucratie efficienter te laten verlopen veel zaken juist geautomatiseerdalienfruit schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:41:
Bureaucratie! Ja, om data te verplaatsen van installatie A naar B noemen ze in SAP een transport. En dan heb je te maken met de SAP Basis team, approval en governance etc. etc. Document schrijven met al je wijzigen, waarom je de transport wil etc.
Bij ons zijn transporten binnen de OTA geen probleem, even een email naar transportbeheer waarin je aangeeft welke transportnummers naar welke omgeving verplaatst moeten worden.alienfruit schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:41:
Alleen als iets naar P moet dan heb je een boekwerk aan papieren die ingevuld moeten worden.
Ik werk voornamelijk alleen of met 1 ander persoon aan code, en dan is SourceTree voldoende. Nog niet echt met scripting gewerkt, dus zal binnenkort (wil het wel gaan doen) dan toch de command line in moeten duiken.DevWouter schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:03:
SourceTree is inderdaad prachtig om mee te beginnen, maar het mooiste is dat je met een druk op de knop de git-bash start. In het begin leer je voornamelijk via de GUI te werken en op het moment dat je dingen gaat scripten kan je zo de console openen.
Als je nieuw bent met GIT is dit echt een super fijne tool om het te leren.
Overigens is het wel aan te raden om ook git-bash te leren, zeker als je GIt dagelijks gebruikt is het de moeite waard.
Maar voor de simpele pushes en features branches en overzicht houden werkt het prima. En gratis
git log --reverse --oneline develop |\ egrep "\b((7394)|(7393))\b" | cut -d' ' -f1 |\ xargs git cherry-pick -x --stdin
En als je een mergeconflict had gebruikte je het volgende om het snel handmatig op te lossen en door te gaan.
git mergetool && git cherry-pick --continue
Ging je toch ergens de mist in dan was het volgende commando om weer helemaal overnieuw te beginnen.
git cherry-pick --abort
De meeste mensen hadden een ochtend nodig om hun eigen tickets in de release branch te krijgen terwijl het mij letterlijk 5 minuten kosten om alles van het hele team te doen. Soms zelfs korter als er helemaal geen merge conflicten waren.
Gevolg was dan ook dat de meeste commits in release branch van mij waren. Voelde echt aan als pronken met andermans veren

[ Voor 4% gewijzigd door DevWouter op 20-04-2016 12:05 . Reden: Spelling en leesbaarheid ]
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
dat ziet er perfect uit (we gebruiken nu XDate, maar Moment.JS met timezone plugin kan toch net iets meer)Struikrover schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:13:
[...]
Moment.JS gebruiken met de timezone plugin? Neemt een hoop hoofdpijn weg...
Mjah daarom ook nooit naar de merge commits kijken daarvoorDevWouter schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:01:
Gevolg was dan ook dat de meeste commits in release branch van mij waren. Voelde echt aan als pronken met andermans veren
Alle tickets los cherry-picken naar release branchDevWouter schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:01:
In een groter team is het hebben van script een stuk handiger. Om je een idee te geven is het volgende script heel handig om heel snel alle issues die een bepaalde omschrijving hadden te cherry-picken van develop branch naar de huidige branch. In dit geval zocht ik naar alle commits die het issue-nummer 7394 en 7393 hadden.
git log --reverse --oneline develop |\ egrep "\b((7394)|(7393))\b" | cut -d' ' -f1 |\ xargs git cherry-pick -x --stdin
En als je een mergeconflict had gebruikte je het volgende om het snel handmatig op te lossen en door te gaan.
git mergetool && git cherry-pick --continue
Ging je toch ergens de mist in dan was het volgende commando om weer helemaal overnieuw te beginnen.
git cherry-pick --abort
De meeste mensen hadden een ochtend nodig om hun eigen tickets in de release branch te krijgen terwijl het mij letterlijk 5 minuten kosten om alles van het hele team te doen. Soms zelfs korter als er helemaal geen merge conflicten waren.

Daar hebben ze iets heel moois voor uitgevonden, branching!
We gebruikte het ook als een methode om "vervuiling van de code" en "vervuiling van de historie" tegen te gaan.EddoH schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:17:
[...]
Alle tickets los cherry-picken naar release branch?
Daar hebben ze iets heel moois voor uitgevonden, branching!
Het was niet ongebruikelijk dat we op de dev-branch een paar features hadden die al bijna klaar waren en vervolgens terug naar de ontwerpfase gingen bij de stakeholders. En gezien de industrie waar de software gebruikt werd was dit niet altijd de schuld van de stakeholders (eerder regelgeving van overkoepelende organisatie of wetgeving die verandert).
Het heeft mij ook veel tijd (en frustratie) gekost voordat ik begreep waarom dat branching niet altijd mogelijk was en dat deze methode beter geschikt was.
Toevallig L&R? Dueca?Xenophon16 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:52:
Moet binnenkort met Scheme aan de slag om aerodynamica-simulaties te automatiseren. Nog nooit van de taal gehoord
EDIT: Oh nee, Werktuigbouw zie ik. Maar die hebben een mini-Simona simulator staan in Delft volgens mij.
[ Voor 17% gewijzigd door armageddon_2k1 op 20-04-2016 12:58 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Vandaar de vacature eisen:Orii schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:50:
[...]
ahh ja.. de lagen managers die overal overheen willen plassen, het zijn net honden die hun territorium af willen bakenen
Dat vind ik soms wel eens lastig aan werken binnen een groot bedrijf.. als ZZPer is het altijd "see it, do it, report it"
Hier is het altijd "see it, discuss it, discuss it with others, discuss it some more, probably do it, then discuss it again"
Requirements for developers in large enterprises:
A bonus is any political experience, whether as a candidate or as an elected official.
let the past be the past.
Verwijderd
Zoals ik het nu begrijp, heeft het je veel tijd en frustratie gekost om iets aan te leren dat nogal onzinnig is...DevWouter schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:32:
[...]
We gebruikte het ook als een methode om "vervuiling van de code" en "vervuiling van de historie" tegen te gaan.
Het was niet ongebruikelijk dat we op de dev-branch een paar features hadden die al bijna klaar waren en vervolgens terug naar de ontwerpfase gingen bij de stakeholders. En gezien de industrie waar de software gebruikt werd was dit niet altijd de schuld van de stakeholders (eerder regelgeving van overkoepelende organisatie of wetgeving die verandert).
Het heeft mij ook veel tijd (en frustratie) gekost voordat ik begreep waarom dat branching niet altijd mogelijk was en dat deze methode beter geschikt was.
Heb ook voorgesteld om iedereen in de DevSchuur te huren, maar het bedrijf vond het geen goed idee om een monopoly te krijgen op de beste mensenVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:45:Zoals ik het nu begrijp, heeft het je veel tijd en frustratie gekost om iets aan te leren dat nogal onzinnig is...
Lekker op de bank
Zou je je met een sterretje wel flink genomen voelen denk je ?

(kun je wel door voor een artikel op /.
[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 20-04-2016 14:47 ]
Is koppijn een directory dan?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Lekker op de bank
Haha nou ik haak al afElkeBxl schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:38:
Tof taaltje hoorMaar hou je maar klaar voor een overload aan haakjes
(je gaat geen haakjes meer kunnen zien (ja echt waar (overal haakjes! (in scheme kan je nooit genoeg haakjes hebben (het blijft maar komen (er komt geen einde aan! (tot je ineens te ver aan het nesten bent (en dan is het tijd voor eens proberen te refactoren (in de hoop dat je nog de weg vindt (anders ben je verloren))))))))))
*snip*
Path of Exile IGN: Isolocis/Henk

Ja er zitten nogal wat haken en ogen aan als je niet goed oplet.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
iOS developer
Je kan de website zelf automatisch laten updaten in Wordpress toch?
Een van mijn lievelingstalen is LISPElkeBxl schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:57:
[...]
![]()

En Clojure

[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 20-04-2016 15:08 ]
In Nederland heb je https://www.savvii.nl/. Zelf nog niet gebruikt, maar het ziet er allemaal wel goed uit en ook lees ik iets over 'automatische updates'.BikkelZ schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:01:
Grumble iemand een idee voor een goede dedicated WordPress in Nederland? De hoster van mijn neef's site blijft maar zeuren, ik moet gewoon iemand hebben die die boel automatisch update en niet te allergisch loopt te doen van WordPress.
Helaas bezigen ze vrij agressieve verkooptechnieken, waardoor ik dan weer snel een 'meh' gevoel krijg

umount /dev/koppijn
Krijg ik een stack overflow
Lekker op de bank
Azure heeft ook een WordPress App Service tegenwoordig.BikkelZ schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:01:
Grumble iemand een idee voor een goede dedicated WordPress in Nederland? De hoster van mijn neef's site blijft maar zeuren, ik moet gewoon iemand hebben die die boel automatisch update en niet te allergisch loopt te doen van WordPress.
Redenen genoeg om daar allergisch over te doen.BikkelZ schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:01:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bij de meeste hosters heb je toch gewoon DirectAdmin/CPanel/Iets vergelijkbaars, en bij de application manager daarvan kan je toch gewoon aangeven dat hij automatisch updates uit moet rollen ( en eventueel eerst een backup maakt ).BikkelZ schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:01:
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wordpress bezorgt veel mensen rode bultjes hoor.BikkelZ schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:01:
Maar als je een redelijk standaard installatie hebt, kun je toch gewoon de auto-updater van Wordpress zelf gebruiken? Die zit er al 2 jaar in ofzo meen ik.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ja al een paar keer aan gezet maar er gebeurt steeds niks.wackmaniac schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:02:
Er is waarschijnlijk een reden dat ze er allergisch over doen
Je kan de website zelf automatisch laten updaten in Wordpress toch?
Bedankt voor de tips!
[ Voor 4% gewijzigd door BikkelZ op 20-04-2016 16:08 ]
iOS developer
Dat is alleen voor de WordPress core, niet voor plugins. Het updaten van plugins is normaal gesproken niet meer moeite dan één keer klikken, maar je moet het wel bijhouden natuurlijk.Ger schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:02:
[...]
Wordpress bezorgt veel mensen rode bultjes hoor.
Maar als je een redelijk standaard installatie hebt, kun je toch gewoon de auto-updater van Wordpress zelf gebruiken? Die zit er al 2 jaar in ofzo meen ik.

Stukje kwaliteit dat Wordpress
Zou van Rossum ooit met scheme geprutst hebben en er een haakjesallergie aan over gehouden hebben ?ElkeBxl schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:57:
[...]
![]()
Wat apart ja. Is een installatie met alleen Akismet en één theme als plugins...
Hihi er zit HTML bij.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Rossum werkt in Emacs, de King of haakjes (Lisp). Dus dat zal wel meevallen.gekkie schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:21:
[...]
Zou van Rossum ooit met scheme geprutst hebben en er een haakjesallergie aan over gehouden hebben ?
Stukje kwaliteit, jouw server instellingen.
Denk niet dat aan de server ligt. Die heeft namelijk niks met encodering te doen. Denk dat z'n tekst in de database opgeslagen is, en vanuit de database naar website verkeerde encodering (UTF-8) toegepast is, waardoor sommige karakters HTML entities krijgen.Douweegbertje schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:20:
[...]
{signature}
Ongeacht of dat zo is, daar zou een pakket als Wordpress natuurlijk wel mee om moeten kunnen gaanDouweegbertje schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:20:
[...]
Nja het is gewoon maar net wat je de schuld wilt geven. Ergens heb je iets met je encoding gedaan. Hoogstwaarschijnlijk zit je ergens met een db charset define die je eerst niet had, of gewoon niet erin moet staan.wackmaniac schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:51:
[...]
Ongeacht of dat zo is, daar zou een pakket als Wordpress natuurlijk wel mee om moeten kunnen gaan
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic