De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.310 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

^^ dat was de vorige keer in elk geval een erg interessante ervaring. Als 't logistiek allemaal een beetje te doen valt tegen die tijd ben ik er weer bij. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
Vziw is het logistiek beter te doen met OV dan T.net HQ. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
gekkie schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:03:
[...]

Voordeel van alleen SSL3 .. is is dat het geen SSL2 toestaan is ... scheelt weer met de laatste exploit van vandaag ... met de creatief naam "DROWN" ... waarmee je de "POODLE" dan weer kunt verzuipen omdat je een beetje "FREAK" bent .. omdat je een "LOGJAM" in je grijze cellen had :+
Ik moet 0,0 aan mijn servers aanpassen :+

Enkel TLS sta ik nog toe, en dat al langere tijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

zeef schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:11:
Vziw is het logistiek beter te doen met OV dan T.net HQ. :+
Ik doelde meer op het daadwerkelijk in Amsterdam (en weer thuis) komen op enigszins acceptabele tijden die niet botsen met mijn kantooruren, maar jij maakt ook een goed punt. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
mbarie schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:08:
[...]

Artikeltje over Ars op gelezen, deze won'tfix op Ebay. Hilarisch.

http://arstechnica.com/se...ows-malware-distribution/
en daarom: Content Security Policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Skyaero schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:46:
[...]

en daarom: Content Security Policy.
Even gegoogled, want dit zei me vrij weinig. Ik kwam op deze site terecht: http://www.html5rocks.com.../content-security-policy/
Interessant, thanks!

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CSP enzo zijn hoe dan ook een goed idee, maar het echte probleem is toch echt unescaped user input. Voor het niet willen weigeren of sanitizen van user input [edit]en context afh. escapen van output[/] is er geen enkel valide excuus.

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 01-03-2016 19:42 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Voutloos schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:25:
CSP enzo zijn hoe dan ook een goed idee, maar het echte probleem is toch echt unescaped user input. Voor het niet willen weigeren of sanitizen van user input is er geen enkel valide excuus.
Mijn ervaring is dat het grootste probleem hem zit in 'data' die niet direct vanuit de user komt. Derhalve kun je misschien wel zeggen dat het alsnog niet goed sanitized is maar dat is dan een grijs gebied.
Die standaard meuk wordt tegenwoordig haast al automatisch eruit gehaald (ORM, PDO, frameworks etc.) maar dat wil nog niet zeggen dat er misbruik van bepaalde waardes gemaakt kan worden.

Concreet voorbeeld (even heel simpel gemaakt, zodat iedereen het snapt :+ )

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$foo = $_GET['value'];
// wel sanitize $foo 

//allerlei logica, diep nested
// en uiteindelijk (een soort van)
$_SESSION[$foo] = 'waarde';

Dat is helaas mijn ervaring wat ik nu steeds vaker zie: afhankelijk zijn van bestaande functionaliteiten die een soort schijnveiligheid geven omdat mensen zelf inhoudelijk hun logica niet meer goed volgen (als in de stroom, niet de kennis).

Soms moet je anders dingen afhandelen, domweg XSS of SQL injections tegengaan met een standaard functie is niet altijd genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ik zei express al unescaped he. Aan de outputkant fixen is uiteraard ook een must.

En als je zowel input als output volgens het boekje doet, maat 't geen fuck uit of iets directe user input is of al dan niet eerst ergens opgeslagen is. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
Kom er net achter dat Sourcetree gewoon zonder problemen naar branches in verschillende repositories van verschillende sites kan pushen.

Heb tijden lang een script geschreven en 2 aparte folders om mijn repositories op zowel Github als Bitbucket in sync te houden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
sander0 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:45:
Kom er net achter dat Sourcetree gewoon zonder problemen naar branches in verschillende repositories van verschillende sites kan pushen.

Heb tijden lang een script geschreven en 2 aparte folders om mijn repositories op zowel Github als Bitbucket in sync te houden. |:(
Als het alleen in sync houden betreft hoef je toch helemaal geen scripts te hebben :3? Of begrijp ik je verkeerd?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Rutix schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:26:
[...]

Als het alleen in sync houden betreft hoef je toch helemaal geen scripts te hebben :3? Of begrijp ik je verkeerd?
Volgens mij is z'n hele punt dat hij daar net achter is gekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
sander0 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:45:

Daar gaat m'n avond weer .. zit gelijk weer in the eighties .. push it .. push it real good 8)
Tier veur een pot bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
Laurens-R schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:47:
[...]

Haha jups, :9
gekkie schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:12:
[...]

Daar gaat m'n avond weer .. zit gelijk weer in the eighties .. push it .. push it real good 8)
Tier veur een pot bier.
Top, nu moet ik altijd hier aan denken als ik iets push. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
sander0 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:16:
Top, nu moet ik altijd hier aan denken als ik iets push. :/
Met liefde gedaan :> >:)
Wordt pas erg als je scummaster een soundboard krijgt :+

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 01-03-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
gekkie schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:19:
[...]

Met liefde gedaan :> >:)
Wordt pas erg als je scummaster een soundboard krijgt :+
Die moet ik in mijn soundboard zetten :D
Morgen ff mijn collega's gek maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ryur schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:36:
[...]

Die moet ik in mijn soundboard zetten :D
Morgen ff mijn collega's gek maken!
Special voor mensen die meme's al een gruwel vinden ... audio meme's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Gezien azerty zijn taak aan het verzuimen is zal ik van koffiemadam spelen vandaag:

* ElkeBxl zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar

Vandaag dag 2 van 3 opleiding. Volledig in het Frans omdat er te weinig kandidaten waren voor een Nederlandstalige versie --' Straks ga ik nog dromen in het Frans...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
ElkeBxl schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:55:
Gezien azerty zijn taak aan het verzuimen is zal ik van koffiemadam spelen vandaag:

* ElkeBxl zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar

Vandaag dag 2 van 3 opleiding. Volledig in het Frans omdat er te weinig kandidaten waren voor een Nederlandstalige versie --' Straks ga ik nog dromen in het Frans...
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ElkeBxl schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:55:

Bedoel je niet van Frans? O-)
En dankje! *PLOP*
* Firesphere heeft de ramen eens gewassen aan de binnenkant. De vorige bewoner hier nam het duidelijk niet zo nauw met "No smoking inside" :X

Ik heb The Last Of Us gekocht in de aanbieding.

Alleen heb ik er op het moment van de impuls-aankoop niet bij stilgestaan, dat ik een XBox heb, niet een Playstation :F

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 02-03-2016 08:29 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42

Rhapsody

In Metal We Trust

Firesphere schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:25:
[...]
Ik heb The Last Of Us gekocht in de aanbieding.

Alleen heb ik er op het moment van de impuls-aankoop niet bij stilgestaan, dat ik een XBox heb, niet een Playstation :F
:D

goedemorgen!

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kiwi level 2.5!
Recruiter Spam van een NZ recruiter!
Kun je nagaan, voor mij is het niet eens morgen. Maar wel een kop vol snot, dus helemaal realistisch denken lukt momenteel niet :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Firesphere schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:01:
Kiwi level 2.5!

[...]

Kun je nagaan, voor mij is het niet eens morgen. Maar wel een kop vol snot, dus helemaal realistisch denken lukt momenteel niet :P
Ben je nou eigenlijk al aan het volledig werk in NZ? Bevalt je nieuwe functie/bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:54
Mogguh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm de directie kan wel een bakkie troost gebruiken ... het heeft ziggo wederom beliefd om een stuk dodeboom te bezorgen met het aanbod om de internetpijp te downgraden ... met endorsement van Tweakers kwaliteits populariteits poll. Volgende keer gaat die meuk maar gewoon weer terug retourafzender de brievenbus in. Zit alleen nog te twijfelen tussen de opties "de geaddresseerde is overleden" ... of "is inmiddels verhuisd", met vervolgens het adres van ziggo zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

EddoH schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:05:
[...]

Ben je nou eigenlijk al aan het volledig werk in NZ? Bevalt je nieuwe functie/bedrijf?
Jep, ik werk fulltime. En daarnaast dus m'n nieuwe huisje inrichten.

Het bevalt me hier erg goed ook! Leuke baan, toffe uitdaging ook met interessante en mooie technische dingen.
Ik blijf hier nog wel even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Nope, ik bedoelde echt in het Frans :p Mais ça va, ce n'est pas si compliqué :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Firesphere schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:52:
[...]

Jep, ik werk fulltime. En daarnaast dus m'n nieuwe huisje inrichten.

Het bevalt me hier erg goed ook! Leuke baan, toffe uitdaging ook met interessante en mooie technische dingen.
Ik blijf hier nog wel even!
Heel nice, woonde vorig jaar ook nog aan de andere kant van de wereld. Nu even flink sparen en dan ben ik ook weer weg. Leven in het buitenland is heerlijk ten opzichte van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Laurens-R schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:47:
[...]

Ik bedoelde meer dat het met de commandline ook niet zo moeilijk is dat je een heel script nodig hebt en aparte folders enzo :/

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Firesphere schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:01:
Kiwi level 2.5!

[...]

Nu al, je bent er nog maar juist :+ goede nacht trouwens ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm nog een kwartiertje .. dan weer een terug geworpen worden in the dark ages ... geplande stroomonderbreking ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:54
gekkie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:37:
Hmm de directie kan wel een bakkie troost gebruiken ... het heeft ziggo wederom beliefd om een stuk dodeboom te bezorgen met het aanbod om de internetpijp te downgraden ... met endorsement van Tweakers kwaliteits populariteits poll. Volgende keer gaat die meuk maar gewoon weer terug retourafzender de brievenbus in. Zit alleen nog te twijfelen tussen de opties "de geaddresseerde is overleden" ... of "is inmiddels verhuisd", met vervolgens het adres van ziggo zelf :+
Internet downgraden? Wat gaan ze doen dan?

Edit: Oooooh... Je manier van schrijven deed me denken alsof Ziggo gepland heeft je internet omlaag te gooien maar 't gaat je gewoon om een aanbod dat ze deden dat slechter is dan wat je al hebt, of niet? :+

[ Voor 14% gewijzigd door Merethil op 02-03-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Oh oh.. Een soort kriebel in mijn keel en heb het de hele tijd ijskoud.
Als dat maar goed gaat.... :(

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Merethil schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:57:
[...]

Internet downgraden? Wat gaan ze doen dan?

Edit: Oooooh... Je manier van schrijven deed me denken alsof Ziggo gepland heeft je internet omlaag te gooien maar 't gaat je gewoon om een aanbod dat ze deden dat slechter is dan wat je al hebt, of niet? :+
Check .. ik de directie .. krijgt hier nu bijna wekelijks zo'n pamflet met tweakers hier tweakers daar van die lui. Met dat ik volgens tweakers toch maar beter m'n symetrische verbinding kan opgeven ... voor iets van hunnie .. dacht het niet. Maar goed ga de volgende keer eerst wel een verhuizing doorgeven naar hun hoofdkantoor .. en als dat niet helpt .. help ik de directie wel omzeep .. wat ook een optie is op hun enveloppe :p

Soms toch handig dat tetheren :p .. twee uurtjes op accu's moet toch wel lukken.
ZaZ schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:06:
Oh oh.. Een soort kriebel in mijn keel en heb het de hele tijd ijskoud.
Als dat maar goed gaat.... :(
Hmm komt me bekend voor van een maandje of 2 geleden.

[ Voor 18% gewijzigd door gekkie op 02-03-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
"Stap nu over op drie keer sneller internet"

Ohjajoh, Ziggo, gaan jullie me 1500/1500 leveren? :P

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10
Alex) schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:13:

Heel veel extra lijntjes aanleggen :P. Hebben ze nog steeds de reclame niet aangepast? Ik dacht laatst te horen 3 keer sneller ten opzichte van ADSL ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:13:

Met een FUP van 150/50kb :p .. zodat je het in iedergeval niet eens zou kunnen proberen te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
User Account Control op een server: prima.

Maar niet als ik dat op test wel nodig heb, en op Acc en Prod niet 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 02-03-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ah d'r zou weer stroom moeten zijn .. naja zo de handel dan maar weer eens booten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Succes...

Hier een leuke: Men neme een sensor die data verstuurd naar de hardware. De gebruiker krijgt een pop up bij data die niet mogelijk is (door een defect bijvoorbeeld) om de hardware te controleren. Echter blijft de data doorgestuurd worden, dus nog een pop up erachter... Maar even een hulpvariabele erbij zetten die als er 1 pop up open staat, de rest verhindert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Pizza_Boom schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:09:
Succes...

Hier een leuke: Men neme een sensor die data verstuurd naar de hardware. De gebruiker krijgt een pop up bij data die niet mogelijk is (door een defect bijvoorbeeld) om de hardware te controleren. Echter blijft de data doorgestuurd worden, dus nog een pop up erachter... Maar even een hulpvariabele erbij zetten die als er 1 pop up open staat, de rest verhindert.
Popup bommetje gecreeërd dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
gekkie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:37:
[...]

Popup bommetje gecreeërd dus :-)
Jup... Maarja, als je iets moet meten en het kan niet (die meting is het main proces waar de hele zooi om draait), dan moet je wel duidelijk maken aan de gebruiker dat die sensor ongeldige data stuurt en dus gecontroleerd moet worden. En dit is de enige pop-up die door een achtergrondproces gecreëerd wordt. ;( De anderen volgen op button clicks van de gebruiker als hij nog niet aan de juiste voorwaarden heeft voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Typische Hollandse reacties op de FP. Een Tweaker heeft een aandeel gehad in iets leuks en gelijk weer diverse comments. Weetje, misschien terecht of niet; je kan ook iemand iets gunnen. Als iemand hier iets leuks maakt waar ik absoluut een hekel aan heb, dan zal ik die gene gewoon feliciteren en hoor je mij niet miepen. Dikke zuurpruimen.

zo. dat is er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zien jullie wat er aan deze site fout is (behalve Flash gebruik): https://www.caddyhome.be/...1.11.1&page=1&language=8#

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Zo'n beetje alles?

Scrollbar links, laadtijd, 1.5 MB, veel plaatjes lelijk geresized of blurry, geen enkele goede caching header, fontsize, frames, tables voor layout, linker en rechtkolom lijnen totaal niet uit, niet responsive, doorklikken naar welkomstpagina kom je op een domein met mixed content ssl waarschuwing, als je details wil bekijken moet je met je microscoop en ninja skills op een 2px vergrootglas klikken ipv gewoon lekker het hele vlak, diverse inconsistenties, hover style alsof je kan klikken maar stiekem geen link, lelijke urls, registreren voordat winkelmandje werkt, en ik zou nog wel even door kunnen gaan. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 02-03-2016 21:03 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Het feit dat ik bier zie in wat blijkbaar de pagina zou moeten zijn met roomijs? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Douweegbertje schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:13:
Typische Hollandse reacties op de FP. Een Tweaker heeft een aandeel gehad in iets leuks en gelijk weer diverse comments. Weetje, misschien terecht of niet; je kan ook iemand iets gunnen. Als iemand hier iets leuks maakt waar ik absoluut een hekel aan heb, dan zal ik die gene gewoon feliciteren en hoor je mij niet miepen. Dikke zuurpruimen.

zo. dat is er uit.
Welk artikel doel je op?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Rutix schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:43:
[...]

Welk artikel doel je op?
Password kastje van gisteren ofzo ? .. of heb ik vandaag nog wat gemist ..

Edit:
Ja dus .. de outdoor speaker .. eens kijken wat dat doet .. ahh de golfbeweging mag weer van "persoonlijk geluid" naar "omgevingsgeluid" ... ghettoblast / boombox 3.0.

[ Voor 29% gewijzigd door gekkie op 02-03-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ElkeBxl schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:12:
Het feit dat ik bier zie in wat blijkbaar de pagina zou moeten zijn met roomijs? :p
Toch met enige regelmaat bierijs gemaakt .. (omdat ik het even in de vriezer had gemikt ter snelkoeling en vervolgens vergeten was ... (geeft wel een meuk als het flesje ploft ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Lijkt me dat douwe het over nieuws: Outdoor speaker met versterker ontworpen door tweaker haalt doel op K... heeft. En ik ben het niet vaak zo met hem eens geweest, wat een zuur gezeik daar.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Rutix schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:43:
[...]

Welk artikel doel je op?
Ja dat mooi poëtisch stukje wat ons gekkie heeft gepost dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

azerty schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 05:53:
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
Copy-paste ey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ja doe eens origineel azerty! :+ Maar dank je voor de koffie! Vandaag laatste dag opleiding volledig in het Frans gegeven, woopwoop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Nooit! Logitech G110 Macro keys FTW :+
ElkeBxl schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:19:
Ja doe eens origineel azerty! :+ Maar dank je voor de koffie! Vandaag laatste dag opleiding volledig in het Frans gegeven, woopwoop! :)
Jaja... Ga wel kijken voor een userscriptje dat wat kan randomiseren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:17
azerty heeft zo zijn topics waar hij in alle vroegte zijn posts plaatst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Feedback op de interface: Het lettertype is wel erg "internet uit 1995"... Goed, gaan we maar eens kijken welke lettertypes tegenwoordig hip zijn. Verder de letters op knoppen die niet gebruikt worden ook grijs maken. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Pizza_Boom op 03-03-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
azerty schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 05:53:
Goedemorgen iedereen!

Bier om 6uur 's morgens. Da's een beetje margi toch.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:54
whoami schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:32:
[...]

Gelukkig is het aan de andere kant van de wereld 12 uur later dus dan mag 't :P

Pffff niveau van reacties op Microsoft die vraagt aan testers te downgraden hier is ook weer jammer zeg. Het is ook nooit goed wat Microsoft doet volgens een selecte groep mensen. Tevens vind ik het heel knap dat sommige mensen 35+ zijn en nog steeds niet kunnen begrijpend lezen....

[ Voor 36% gewijzigd door Merethil op 03-03-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
[...]

Twee mogelijkheden hier: of je hebt de afgelopen drie maanden alle posts van/over Firesphere gemist, of je bent sarcastisch. Pick one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Zelfs ik wist min of meer de Firesphere aan de andere kant van de wereld zit en ik huppel pas sinds kort deze kroeg binnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Meh, ik woon in New Zealand tegenwoordig. Dus dan mag het :Y :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Mercatres schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:43:
[...]

Twee mogelijkheden hier: of je hebt de afgelopen drie maanden alle posts van/over Firesphere gemist, of je bent sarcastisch. Pick one
In dit geval het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Pizza_Boom schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:44:
Zelfs ik wist min of meer de Firesphere aan de andere kant van de wereld zit en ik huppel pas sinds kort deze kroeg binnen. :P
Ik ben dan ook al lang geen frequente bezoeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
MySQL databases importeren een enkele tientallen GB's is best wel een interessant als je dat niet zo vaak doet. Een tabel heeft 144 miljoen rijen. De dump is aangeleverd in een bestand met de tabelstructuur en vervolgens per tabel een dump met de data. Het fijne is alleen wel dat in het bestand met de structuur van de tabel ook gelijk de indexen zijn aangemaakt en de dumps met data er akelig lang over doen om te importeren. De eerste importpoging heb ik na vier dagen afgebroken omdat het me te lang duurde. (Ja, het is een langzame server)

Bij de tweede poging heb ik de tabelstructuur geimporteerd en de indexen verwijderd. Dat import van de data ging binnen een paar uur, maar toen liep ik tegen het volgende probleem aan: het aanmaken van de indexen met foutmeldingen als 'table is full.' Bleek dat de /tmp directory maar 1GB groot was en dat dat te weinig is. Toen heb ik speciaal voor MySQL een grotere /tmpmysql directory gemaakt en ingesteld, maar daar wordt nu niks in weggeschreven. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik woon dus in deze regio:
https://goo.gl/mjevuA

Niet meer in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Geen slechte buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:04

Pizzalucht

Snotneus.

dev10 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:14:
MySQL databases importeren een enkele tientallen GB's is best wel een interessant als je dat niet zo vaak doet. Een tabel heeft 144 miljoen rijen. De dump is aangeleverd in een bestand met de tabelstructuur en vervolgens per tabel een dump met de data. Het fijne is alleen wel dat in het bestand met de structuur van de tabel ook gelijk de indexen zijn aangemaakt en de dumps met data er akelig lang over doen om te importeren. De eerste importpoging heb ik na vier dagen afgebroken omdat het me te lang duurde. (Ja, het is een langzame server)

Bij de tweede poging heb ik de tabelstructuur geimporteerd en de indexen verwijderd. Dat import van de data ging binnen een paar uur, maar toen liep ik tegen het volgende probleem aan: het aanmaken van de indexen met foutmeldingen als 'table is full.' Bleek dat de /tmp directory maar 1GB groot was en dat dat te weinig is. Toen heb ik speciaal voor MySQL een grotere /tmpmysql directory gemaakt en ingesteld, maar daar wordt nu niks in weggeschreven. :')
AppArmor can be a bitch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Dat staat niet aan op die bak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Kolere... "Confirm you're not a robot". Een captcha met vinkje, zet je het vinkje moet je plaatjes gaan sorteren. What's next? Halve citotoets maken voordat je een stuk code mag pasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Pizza_Boom schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:54:
Kolere... "Confirm you're not a robot". Een captcha met vinkje, zet je het vinkje moet je plaatjes gaan sorteren. What's next? Halve citotoets maken voordat je een stuk code mag pasten?
Liefst via een pull-request met drie approvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Mercatres schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:57:
[...]

Liefst via een pull-request met drie approvers.
Zoiets ja. Kon de eerste 3x niet verbinden: "Check your connection" kwam als popup terwijl de pagina een refresh deed en meldde dat ik hem nogmaals moest doen... Euh, ik ben toch verbonden met de website zelf? 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Goed zo. Samenvatting laatste 3 maanden: Dit topic lijkt gvd wel op Firesphere zn privéforum. Zelfs anderen minions reageren al voor hem (hier 2x, gebeurt vaker) als je niet alles over Het Heilige Lid weet. :Z

Ik geloof van harte dat het een spannende beslissing + verhuizing was maar het is ook wel leuk als het hier gewoon weer over toesenborden en gezeik op PHP zou gaan.

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Voutloos schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:41:
[...]
Ik geloof van harte dat het een spannende beslissing + verhuizing was maar het is ook wel leuk als het hier gewoon weer over toesenborden en gezeik op PHP zou gaan.
Over PHP gesproken, 7.0.4 is uit!

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:46

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

En nu nog hopen dat het standaard in Ubuntu 16.04 LTS komt...daar is de knoop ook nog niet definitief over door right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Koetjeboe schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:44:
[...]

En nu nog hopen dat het standaard in Ubuntu 16.04 LTS komt...daar is de knoop ook nog niet definitief over door right?
Naar mijn weten zijn daar geen knopen doorgehakt. Persoonlijk develop ik voor 7 en hebben we naast 5.5 ook 7 draaien.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[...]
Goed zo. Samenvatting laatste 3 maanden: Dit topic lijkt gvd wel op Firesphere zn privéforum. Zelfs anderen minions reageren al voor hem (hier 2x, gebeurt vaker) als je niet alles over Het Heilige Lid weet. :Z

Zo dan, verkeerde been uit bed gestapt ofzo?

Anyway: software van HP is kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:20
[...]

maar het is ook wel leuk als het hier gewoon weer over toesenborden en gezeik op PHP zou gaan.
Maar als je dan PHP code, gebruik je dan ook Nederlandse variabelnamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Alex) schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:14:
[...]

Zo dan, verkeerde been uit bed gestapt ofzo?

Anyway: software van HP is kut.
Ik las bijna software in PHP is kut. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Is ook zo.... *rent*

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 15:17
Pizza_Boom schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:14:
Feedback op de interface: Het lettertype is wel erg "internet uit 1995"..
Comic Sans?

[ Voor 26% gewijzigd door Biersteker op 03-03-2016 15:32 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

* dcm360 zucht. Weer een Windows-update, en weer openen mp3-bestanden niet meer standaard met VLC. Ik begin me steeds harder af te vragen of ik wel bij Windows (10) wil blijven zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Leuk om mensen te sarren ja. :P Ik neem lekker arial... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Pas op ... niet op trappen .. gevoelig dingetje .. maar daar hebben alle mannen last van :+

Pfffrrt software uitzoeken .. Commercieel .. Mixed license .. OSS .. wat een marketing meuk zooi.
Hell bij de commercielen is zelfs het vinden van en paar actual screenshots een probleem .. alles is in van die geanimeerde kleuterschoolmeuk videotjes gegoten .. met nog 1001x versimpelde geanimeerde screenshot achtige dingen .. echt .. is er dan niemand die iets wil verkopen ...
dcm360 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:32:
* dcm360 zucht. Weer een Windows-update, en weer openen mp3-bestanden niet meer standaard met VLC. Ik begin me steeds harder af te vragen of ik wel bij Windows (10) wil blijven zo.
Ben een aardig eind met de transitie naar linux ... nu weer ff voor iets op m'n windows flap bezig .. kom je toch steeds meer dingen tegen van "WTF".

[ Voor 70% gewijzigd door gekkie op 03-03-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mercatres schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:23:
[...]

Ik las bijna software in PHP is kut. :p
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:41:
[...]

Members only:
Euh .. beetje "peopleware" moet kunnen toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Alex) schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:41:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Skyaero schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:47:
[...]

Members only:
Vanuit de afdeling soundsnippets krijgen we een suggestie voor:
It's the end of the world as we know it.
It's the end of the world as we know it.
It's the end of the world as we know it and I feel fine.
was getekend .. R.E.M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

gekkie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:38:
[...]

Ben een aardig eind met de transitie naar linux ... nu weer ff voor iets op m'n windows flap bezig .. kom je toch steeds meer dingen tegen van "WTF".
De WTF op mijn (oude) laptop is dat Windows Update niet werkt, dus daar heb ik dan weer geen 'last' van dezelfde issues als op mijn pc. Maar daarnaast is bij mij alles ook langzaamaan Linux aan het worden. 3 jaar geleden was ongeveer alles nog Windows met hier en daar een Linux-VM, nu is het bijna overal Linux met hier en daar een Windows-VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
dcm360 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:00:
[...]

De WTF op mijn (oude) laptop is dat Windows Update niet werkt, dus daar heb ik dan weer geen 'last' van dezelfde issues als op mijn pc. Maar daarnaast is bij mij alles ook langzaamaan Linux aan het worden. 3 jaar geleden was ongeveer alles nog Windows met hier en daar een Linux-VM, nu is het bijna overal Linux met hier en daar een Windows-VM.
Hmm bij mij updates on shutdown die >> 5 minuten duren .. was geloof ik .net framework meuk .. die daarna gefrituurd was .. want ik moest toch echt weg ..
Ik heb een laptop .. windows 7 met linux vm's .. en eentje met linux en windows 10 vm.
Maar vooral het gevoel dat ik maar matig de baas ben .. begint me te irriteren bij ms windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
gekkie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:38:
[...]
Ik ben de andere kant op gegaan: mijn linux naar windows overgezet. Een voordeel: m'n pc gaat nu in de hibernate stand, dus dat is positief voor de stroomrekening. :)
En m'n scanner werkt enkel onder windows, net zoals vele games.
Maar wel raar dat de Users directory (nog steeds) op de C schijf wordt gezet en niet op de D.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
SPee schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:00:
[...]

Ik ben de andere kant op gegaan: mijn linux naar windows overgezet. Een voordeel: m'n pc gaat nu in de hibernate stand, dus dat is positief voor de stroomrekening. :)
Maar wel raar dat de Users directory (nog steeds) op de C schijf wordt gezet en niet op de D.
De opsplitsing van je /home vind ik ook wel zo lekker in Linux inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
Mercatres schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:13:
[...]
De opsplitsing van je /home vind ik ook wel zo lekker in Linux inderdaad.
Je kunt in Windows ook wel een schijf aan een bepaalde directory koppelen.
Maar in Linux is er maar 1 'root' locatie én krijg je tijdens de installatie de mogelijkheid om dat zo in te stellen. Bij Windows dus niet.
En het voelt ook niet zo lekker om later deze directory te kopieren en dan via zo'n directory mount te koppelen. Je weet nooit of hij tijdens het kopieren wat dingen heeft overgeslagen.

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stop eens met dat technische gelul, meer over het leven van onze huis-kiwi graag! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

We zullen een fanclub oprichten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
SPee schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:00:
[...]

Ik zet dingen nog gewoon geheel vintage uit uit.
Scheelt voor de stroomrekening .. gesmolten laptops in sleeves / tassen en aanverwanten.
Verder ben ik onnavolgbaar .. dus de kans dat auto hibernate zou gaan werken is ook klein en
ding boot verder snel genoeg eigenlijk.
Scanner weet ik zo even niet uit m'n hoofd en games doe ik eigenlijk nooit meer, maar heb dus nog een windows laptop en een workstation met een collectie harddisken waaronder wel eentje met windows en oude games.
Mwah bij ms windows vindt ik dat een feature en geen bug .. ik hou alles wat ik zelf produceer buiten de standaard mappen van windows. Probleem is namelijk dat elke applicatie die mappen door krijgt vanuit de registry .. en denkt dat ik er op zit te wachten wat zij denken dat goed voor me is .. en dus aan de lopende band m'n mappenstructuur volspammen of vernaggelen.
Kortom dump je zooi maar in de user dir .. mydocs mypictures myporn .. mywhatever .. ik vis het daar wel uit en plaats het waar ik vind dat dingen horen. Automagisering is leuk .. zolang het voor je werkt .. zo niet dan doe ik het liever zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ElkeBxl schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:02:
We zullen een fanclub oprichten :Y
Doe dan ook gelijk een fantopic ... plaatje voor de openingspost Afbeeldingslocatie: https://scienceaboutnz.files.wordpress.com/2013/04/kiwi-prep.jpg
et voila.
(koffie met een kiwi erbij lijkt me btw niet echt een culinair hoogstandje)

[ Voor 26% gewijzigd door gekkie op 03-03-2016 18:27 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)