Het doet een paar zaken maar primair is het een soort van adresboek. Stel dat je iemand "kent" via facebook en die persoon heeft iets gedaan voor je waarvoor je hem wilt belonen. Je kunt dan in je lokale adresboek opzoeken wat die persoon zijn bitcoin adres is zonder dat je dit hoeft te vragen of uit te wisselen over een mogelijk onbetrouwbaar medium. Andersom werkt het ook, je kunt altijd bepalen wie de afzender is. Als dit soort technieken (voor e-mail zijn die er al lang b.v.) goed ondersteund worden dan zouden phisingmailtjes al op de mailserver weggegooid kunnen worden.Laurens-R schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:06:
[...]
Het zal vast aan mij liggen, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat keybase nou eigenlijk doet. Kan een mede tweakert het in 1 a 2 zinnen uitleggen?
Opzichzelf is het niet nieuw, het combineerd bestaande technologie in een mooi sausje. En dat laatste maakt het voor mij interessant omdat het potentie heeft om veel gebruikt te gaan worden. Ik vraag ieder jaar aan mijn bank wanneer ze iets dergelijks integreren voor het adresboek wat ik mijn online bankieren omgeving kan gebruiken. Maar tot op heden alleen ontwijkende antwoorden, niet eens een betekenisloos bericht dat er naar gekeken wordt zonder deadline. Denk dat er eerst malware moet zijn wat geen geld direct steelt maar adresboeken wijzigt waarna de klanten zelf het geld overmaken.