- Bricken iPhones die niet gerepareerd zijn door Apple "omdat veiliger"
- Wegwerp computers door gebrek aan uitbreidmogelijkheden. Je kan vaak niet eens de HDD of RAM vervangen.
- Lachwekkende storage oplossingen zoals een 1729 euro iMac met 5400rpm HDD. SSD upgrade uiteraard belachelijk duurder. Eigen SSD inbouwen verbreekt garantie.
- Nog steeds 16GB standaard op alle iPhone modellen, waarvan zo'n 10GB bruikbaar. Geen SD kaart slot en upgrades buitensporig duur.
- Dure accessories, zoals 25 euro kabels, 100+ euro toetsenbord, trackpad en stylus, uiteraard met mega marge. Apparaten die zeer waarschijnlijk accessories nodig hebben (zoals usb-c hub bij macbook 2015) hebben deze vaak niet standaard bijgeleverd, waardoor je in praktijk altijd een stuk duurder uit bent.
- Apple Music is een gedrocht. Echt waar, ik heb het maanden proberen te gebruiken, maar het is gewoon echt slecht. Random disconnects, werkt maar op 1 device tegelijk, bemoeit zich met rest van library wat je niet ongedaan kan maken zonder backups en niets werkt gewoon simpel.
- Proprietary alles, wisselende ondersteuning voor 3e partijen. Integratie tussen meerdere apparaten werkt alleen goed op alles met Apple logo en support voor 3e partijen is niet aanwezig, niet ondersteund of zelfs actief geweerd.
- OSX is niet meer sneller, veiliger of stabieler dan Linux of Windows. Of het het ooit geweest is weet ik niet, maar het is het nu in ieder geval niet meer.
En bovenop alles, arrogantie ten top omdat ze denken alles te kunnen maken, wat ook echt zo is omdat mensen zoals ik het alsnog kopen.
[
Voor 25% gewijzigd door
Gamebuster op 13-02-2016 17:20
]