De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
Sebazzz schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:07:
[...]

Stel je er niet te veel van voor. EF7 ondersteunt projections met gebruik van Sum e.d. amper, dus de queries die het wél kan genereren zullen niet zo spannend zijn :p
Ja ik hoop dat ze een beetje opschieten, er werkt echt heel veel niet. Een graph inserten lukt me ook niet want de insert ie doodleuk de children niet. Ambient transactions kan hij ook al niet (al zal hij dat misschien wel nooit kunnen, volgens mij ondersteunt .NET Core ook geen ambient transactions).

Gelukkig voldoet het voor nu, soms een beetje kutten om iets op een andere manier te doen, maar ik ben wel toekomstbestendig B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Context: Ik werk al 8 jaar exclusief met OS X en begin Apple een beetje zat te worden

Na een tijdje ubuntu geprobeerd te hebben, maar het toch te traag vond op mijn oude laptop, besloot ik ubuntu op mijn game PC te installeren... In mijn acties om mijn development omgeving op Linux werkend te krijgen, heb ik veel dingen weer niet-Apple-only gemaakt en veel alternatieven gevonden.

Ik startte Windows op voor het maken van een boot-usb voor ubuntu install... en ik besefte dat Windows op mijn game PC eigenlijk ook gewoon prima draait. Geen crashes of virussen, geen gezeur met drivers, eigenlijk werkt het allemaal wel gewoon. Deze Windows 10 install draait al mee sinds Windows 8.1 uitkwam en is nog steeds clean & snel.

Ik ga dus nu even gewoon Windows proberen. Ubuntu virtual machine draaien, samba share gemaakt, devven maar! Alleen nog een goede SSH client vinden voor Windows, putty is echt een gedrocht.

Virtual ubuntu op een high-end gaming PC is echt super snel en m'n 27" 165Hz monitor is heerlijk om op te werken; lekker vloeiend scrollen enzo. En in tegenstelling tot linux, is Windows gewoon kant en klaar te krijgen op 99% van de PC's en is er ruim voldoende gratis en commerciele software voor te krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 13-02-2016 15:11 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

Avalaxy schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:50:
[...]

Gelukkig voldoet het voor nu, soms een beetje kutten om iets op een andere manier te doen, maar ik ben wel toekomstbestendig B)
Het missen van lazy loading is ook lastig.

Het is overigens wel jammer dat ze voor het voormalige EF model van lazy loading gaan in plaats van het NHibernate model. :(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:03
Gamebuster schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:17:
Ik ga dus nu even gewoon Windows proberen. Ubuntu virtual machine draaien, samba share gemaakt, devven maar! Alleen nog een goede SSH client vinden voor Windows, putty is echt een gedrocht.
cmder.net lijkt wel goed te werken als ssh client. Gebruik het nu een paar dagen en nog niks geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Windows onder de motorkap is echt het beste OS wat er is. Zeg maar als je een besturingssysteem zou hebben wat niet bestuurd hoefde te worden. Maar ik word er wel goed gek van de immer wijzigende en nooit complete interface. Ze plakken gewoon laag op laag zonder er ooit één af te maken.

Ik ben nu Parallels aan het draaien en dat bevalt tot nu toe erg goed. In feite zijn Visual Studio, BuzzTracker en Paint.Net de enige killer applicaties op Windows en die werken zo prima.
Gamebuster schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:17:
Context: Ik werk al 8 jaar exclusief met OS X en begin Apple een beetje zat te worden
Want?

[ Voor 15% gewijzigd door BikkelZ op 13-02-2016 15:42 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:31

Pizzalucht

Snotneus.

br men schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:38:
[...]

cmder.net lijkt wel goed te werken als ssh client. Gebruik het nu een paar dagen en nog niks geen problemen gehad.
Ik vind MobaXterm echt geweldig als ik dan toch perse met Windows moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:12

StM

Wat is er mis met putty? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Putty is leuk als je af en toe naar een server moet SSH'en, niet als je bijna alles via de terminal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:12

StM

Dan blijft mijn vraag staan, wat is er mis mee :P Ik gebruik het heel wat uurtjes per week op m'n werk omdat veel van onze tooling nu eenmaal beter onder Unix achtigen draait en Putty bevalt me na 10 jaar ofzo gebruik nog altijd prima. Heb wel een tijdje een tabwrapper gebruikt, maar sinds Windows 7 vind ik de grouping op de taskbar net zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

StM schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:53:
Dan blijft mijn vraag staan, wat is er mis mee :P Ik gebruik het heel wat uurtjes per week op m'n werk omdat veel van onze tooling nu eenmaal beter onder Unix achtigen draait en Putty bevalt me na 10 jaar ofzo gebruik nog altijd prima. Heb wel een tijdje een tabwrapper gebruikt, maar sinds Windows 7 vind ik de grouping op de taskbar net zo handig.
Er is niets mis mee, als ik alleen Putty heb kan ik er ook mee werken. Het is alleen dat andere tools veel uitgebreider zijn en betere session management hebben. Die MobaXterm kan bijvoorbeeld ook VNC, RDP, SFTP.

Edit: daarbij is Putty echt alleen een ssh client, MobaXterm geeft je ook een soort terminal emulator.

[ Voor 7% gewijzigd door Pizzalucht op 13-02-2016 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
- Bricken iPhones die niet gerepareerd zijn door Apple "omdat veiliger"
- Wegwerp computers door gebrek aan uitbreidmogelijkheden. Je kan vaak niet eens de HDD of RAM vervangen.
- Lachwekkende storage oplossingen zoals een 1729 euro iMac met 5400rpm HDD. SSD upgrade uiteraard belachelijk duurder. Eigen SSD inbouwen verbreekt garantie.
- Nog steeds 16GB standaard op alle iPhone modellen, waarvan zo'n 10GB bruikbaar. Geen SD kaart slot en upgrades buitensporig duur.
- Dure accessories, zoals 25 euro kabels, 100+ euro toetsenbord, trackpad en stylus, uiteraard met mega marge. Apparaten die zeer waarschijnlijk accessories nodig hebben (zoals usb-c hub bij macbook 2015) hebben deze vaak niet standaard bijgeleverd, waardoor je in praktijk altijd een stuk duurder uit bent.
- Apple Music is een gedrocht. Echt waar, ik heb het maanden proberen te gebruiken, maar het is gewoon echt slecht. Random disconnects, werkt maar op 1 device tegelijk, bemoeit zich met rest van library wat je niet ongedaan kan maken zonder backups en niets werkt gewoon simpel.
- Proprietary alles, wisselende ondersteuning voor 3e partijen. Integratie tussen meerdere apparaten werkt alleen goed op alles met Apple logo en support voor 3e partijen is niet aanwezig, niet ondersteund of zelfs actief geweerd.
- OSX is niet meer sneller, veiliger of stabieler dan Linux of Windows. Of het het ooit geweest is weet ik niet, maar het is het nu in ieder geval niet meer.

En bovenop alles, arrogantie ten top omdat ze denken alles te kunnen maken, wat ook echt zo is omdat mensen zoals ik het alsnog kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 13-02-2016 17:20 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Waar ik me aan erger is het gebrek aan ontwikkeling in OS X. De Finder is een ramp vergeleken met Windows Explorer, en de Windows Explorer heeft als handicap dat hij op Windows draait. Maar ga maar eens via een VPN connecten naar een SMB drive. Dat is echt bagger. Het file systeem mag wel eens een keer goed op de schop. WiFi was lang klote, ik heb nu geen problemen meer maar ik kom ook niet zo veel buiten de deur met mijn apparaten (ik laat vaak expres mijn telefoon achter tenzij ik echt verwacht te moeten bellen).

Maar gewoon even een hele saai upgrade aan OS X waarbij alles onder de motorkap een keer goed recht gezet wordt en Finder verbeterd wordt. De UI en de indeling van het OS is verder prima.

Verder de prijzen, vast gesoldeerd enzovoort: natuurlijk wordt het allemaal weer 1mm platter daar door maar een Mac Mini blijft gewoon lekker even hoog, dus het moge wel duidelijk zijn dat niet alleen anorexia de drijfveer is voor het vastsolderen. Ik heb mijn oude Mac Mini i5 volgepropt met 16GB RAM, second drive kit met 512GB SSD er bij en dat is nu gewoon een beest qua performance. Kostte max 500 euro nieuw destijds.

Het probleem is dat Wall Street immer hogere winsten verwacht van Apple en dat een geste zoals goedkopere geheugenupgrades omdat zelf upgraden niet meer kan niet mogelijk zijn, of de prijs van een iPhone in dollars verlagen in Europa omdat de euro onderuit gegaan is. Nee een iPhone 6S werd gewoon duurder in euros omdat anders de marge in dollars onder druk komt te staan.

Maar ik ga echt niet terug naar Windows. Het is alleen maar slechter geworden sinds Windows 7 op het gebied van gebruiksgemak. Op Windows Phone vind ik Modern echt geweldig maar daar zijn ze ook gewoon met een wit vel papier begonnen, op Windows zelf is het gewoon een smerige mix van allerlei lagen en ze krijgen het gewoon niet voor elkaar om even één keer een goede harde breuk met het verleden te doen waarna het weer stabiel blijft. Een van de grootste redenen dat ik productiever ben onder OS X is dat het sinds 1999 nauwelijks is veranderd en er zit gewoon geen oude zooi in (OS X zelf niet meegerekend).

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:31

F.West98

Alweer 16 jaar hier

BikkelZ schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:10:
Waar ik me aan erger is het gebrek aan ontwikkeling in OS X. De Finder is een ramp vergeleken met Windows Explorer, en de Windows Explorer heeft als handicap dat hij op Windows draait. Maar ga maar eens via een VPN connecten naar een SMB drive. Dat is echt bagger. Het file systeem mag wel eens een keer goed op de schop. WiFi was lang klote, ik heb nu geen problemen meer maar ik kom ook niet zo veel buiten de deur met mijn apparaten (ik laat vaak expres mijn telefoon achter tenzij ik echt verwacht te moeten bellen).
Niet dat dat op Windows wel altijd goed werkt. Als je een SMB drive achter een VPN mount dan is het regelmatig dat Explorer 10s moet laden als de drive niet beschikbaar is. Zeker offline cache i.c.m. dit werkt totaal niet. Zodra de drive dan niet meer beschikbaar is controleert hij niet meer of hij inmiddels wél online is en blijft gewoon de cache gebruiken totdat je reboot.
[..]
Maar ik ga echt niet terug naar Windows. Het is alleen maar slechter geworden sinds Windows 7 op het gebied van gebruiksgemak. Op Windows Phone vind ik Modern echt geweldig maar daar zijn ze ook gewoon met een wit vel papier begonnen, op Windows zelf is het gewoon een smerige mix van allerlei lagen en ze krijgen het gewoon niet voor elkaar om even één keer een goede harde breuk met het verleden te doen waarna het weer stabiel blijft. Een van de grootste redenen dat ik productiever ben onder OS X is dat het sinds 1999 nauwelijks is veranderd en er zit gewoon geen oude zooi in (OS X zelf niet meegerekend).
:+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Gamebuster schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:57:
[...]

[Heleboel punten die allemaal redelijk kloppen]
Hier wil ik nog een ding aan toevoegen: HFS. Wat is dat een gedrocht van een filesystem. Ik hoop dat ze dat binnen korte termijn gaan vervangen met ZFS ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:10:

Maar gewoon even een hele saai upgrade aan OS X waarbij alles onder de motorkap een keer goed recht gezet wordt en Finder verbeterd wordt. De UI en de indeling van het OS is verder prima.

Verder de prijzen, vast gesoldeerd enzovoort: natuurlijk wordt het allemaal weer 1mm platter daar door maar een Mac Mini blijft gewoon lekker even hoog, dus het moge wel duidelijk zijn dat niet alleen anorexia de drijfveer is voor het vastsolderen. Ik heb mijn oude Mac Mini i5 volgepropt met 16GB RAM, second drive kit met 512GB SSD er bij en dat is nu gewoon een beest qua performance. Kostte max 500 euro nieuw destijds.

Het probleem is dat Wall Street immer hogere winsten verwacht van Apple en dat een geste zoals goedkopere geheugenupgrades omdat zelf upgraden niet meer kan niet mogelijk zijn, of de prijs van een iPhone in dollars verlagen in Europa omdat de euro onderuit gegaan is. Nee een iPhone 6S werd gewoon duurder in euros omdat anders de marge in dollars onder druk komt te staan.

Voor Finder gebruik ik Path Finder, dat is een stuk beter.

Maar ik ben ook absoluut geen fan van het os. De UI is niet iets wat mij blij maakt. Wat me meer stoort is de onmogelijkheid ook om een onderdeel te vervangen, ik vind dat kerndelen, zoals harddisk en RAM enzo, gewoon vervangen moeten kunnen worden zonder de poeha van aparte schroevendraaiers te moeten kopen en complete guides doorworstelen voordat er iets werkt.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:12:
[...]

Maar ik ben ook absoluut geen fan van het os. De UI is niet iets wat mij blij maakt. Wat me meer stoort is de onmogelijkheid ook om een onderdeel te vervangen, ik vind dat kerndelen, zoals harddisk en RAM enzo, gewoon vervangen moeten kunnen worden zonder de poeha van aparte schroevendraaiers te moeten kopen en complete guides doorworstelen voordat er iets werkt.
Het is ook geen wereldschokkend fantastisch OS, gewoon wat je van een computer zou verwachten. Maar op de een of andere manier lukt het de Linux distro's en Microsoft niet om iets te maken wat dan beter is.

Path Finder ga ik checken.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:08:
[...]

Het is ook geen wereldschokkend fantastisch OS, gewoon wat je van een computer zou verwachten. Maar op de een of andere manier lukt het de Linux distro's en Microsoft niet om iets te maken wat dan beter is.

Path Finder ga ik checken.
Ik vind het OS juist verschrikkelijk. Ik kan er maar niet aan wennen. Ik heb nu een MBP, omdat het handig is en ik deze kon overnemen tegen het inruilen van 80 vakantieuren, die ik anders uitbetaald had moeten krijgen. En deze is gewoon niet stevig genoeg om goed Win10 te kunnen draaien, anders had ik het direct gedaan. Geef mij maar Windows of Linux. OSX is gewoon... net niet fijn voor mij.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedenavond devschuurdertjes. Het is hier prachtig weer, maar ik kom nergens aan toe. Ik moet mezelf wakker houden. Morgen m'n eerste werkdag. Wat zal bestaan uit bureaucrazy dingen zoals een IRD nummer aanvragen, bankrekening bevestigen, etc. etc. etc.

Gisteren van het ene op het andere moment hield m'n lichaam er mee op. Terwijl ik een biertje aan het drinken was. Not good, not good at all. Maar ik heb't overleefd.

/facebook out.

p.s.
Jetlags zijn echt KUT

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 14-02-2016 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op zondag 14 februari 2016 @ 05:41:
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden
* ElkeBxl neemt een grote tas koffie
Firesphere schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:12:
[...]

Thanks voor de tip, ga ik eens uitproberen :)

Ik ben zelf een tevreden Mac gebruiker. Mijn MBP van 4 jaar oud draait nog altijd goed. Het was dan wel 1 van de laatste waar je supermakkelijk geheugen kon uitbreiden. Steekt dus gewoon 8GB in wat me maar 50€ kostte in plaats van de toen 200€ ofzoiets dat ze vroegen. OS X werkt voor mij gewoon zeer goed. Ik heb meerdere Windowsen gehad, zaken zoals Ubuntu geprobeerd en nu bij een dualboot van OS X en Windows 7 blijven hangen. Die Windows 7 open ik enkel als ik eens occasioneel wil gamen. Hopelijk houdt mijn MBP het nog wat jaartjes uit, al ga ik zeker terug Apple overwegen als deze het zou begeven. Die prijs is het enige waar ik tegenop kijk... Zeker gezien ik graag wat Photoshop, Premiere Pro, Illustrator en al die zooi gebruik, dan wil je niet het instapmodel tenzij je veel geduld hebt :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mijn volgende prive-laptop wordt absoluut een top-of-the-line Surface Book. Deze laptop heb ik ook alleen maar omdat het makkelijk/goedkoop was om over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Mijn MBP heb ik goedkoper kunnen hebben en dat gaf de doorslag om eens een Apple te nemen. Had ik de volle prijs moeten betalen, was het een andere geworden. Als studentje moest ik op mijn centjes letten maar een deal waarbij ik een MBP voor bijna dezelfde prijs kon hebben als een (qua hardware) gelijkaardige Windows laptop kon ik niet laten liggen :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Eerste woning is een no-go. Ik zie mezelf niet elke dag de Northland Mountains beklimmen om thuis te komen ;w

Gelukkig nog een paar andere opties, daarnaast veel beschikbaar op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Firesphere schreef op zondag 14 februari 2016 @ 07:26:
Eerste woning is een no-go. Ik zie mezelf niet elke dag de Northland Mountains beklimmen om thuis te komen ;w

Gelukkig nog een paar andere opties, daarnaast veel beschikbaar op dit moment.
Zou je conditie nochtans niet ten slechte komen :+

Maar ja, zou ik waarschijnlijk ook niet zien zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:10
Firesphere schreef op zondag 14 februari 2016 @ 02:14:
[...]

Ik vind het OS juist verschrikkelijk. Ik kan er maar niet aan wennen. Ik heb nu een MBP, omdat het handig is en ik deze kon overnemen tegen het inruilen van 80 vakantieuren, die ik anders uitbetaald had moeten krijgen. En deze is gewoon niet stevig genoeg om goed Win10 te kunnen draaien, anders had ik het direct gedaan. Geef mij maar Windows of Linux. OSX is gewoon... net niet fijn voor mij.
Is het geen nieuw model wat je kreeg voor dat geld dan? Windows 10 is toch niet zó zwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

azerty schreef op zondag 14 februari 2016 @ 08:20:
[...]

Zou je conditie nochtans niet ten slechte komen :+

Maar ja, zou ik waarschijnlijk ook niet zien zitten :p
Errrr, er is een verschil tussen conditie en domweg echt teveel om dagelijks te fietsen. Autorijden ga ik hier echt (nog) niet doen. De regels zijn hier heel anders, plus ze rijden aan de andere kant van de weg dan het vasteland van Europa.
Niet echt een optie dus.
Merethil schreef op zondag 14 februari 2016 @ 08:27:
[...]

Is het geen nieuw model wat je kreeg voor dat geld dan? Windows 10 is toch niet zó zwaar?
Model Name: MacBook Pro Retina 13" mid 2014
Model Identifier: MacBookPro11,1
Processor Name: Intel Core i5
Processor Speed: 2,6 GHz
Number of Processors: 1
Total Number of Cores: 2
L2 Cache (per Core): 256 KB
L3 Cache: 3 MB
Memory: 8 GB

Geen top-of-the-line ding dus. Ik had ook een i7 kunnen meenemen, maar dat heb ik domweg niet nodig voor simpele laptop die ik niet ga gebruiken voor development o.i.d..
Op zich kan ik Windows draaien, alleen heb ik erg weinig harddisk over dus ik kan Windows er niet naast zetten. De enige andere optie is dus alleen Windows en daar heb ik niet zo'n behoefte aan, toegegeven, dit blijft een MBP, dus het meest geschikt voor OSX.

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 14-02-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Firesphere schreef op zondag 14 februari 2016 @ 08:55:
[...]

Errrr, er is een verschil tussen conditie en domweg echt teveel om dagelijks te fietsen. Autorijden ga ik hier echt (nog) niet doen. De regels zijn hier heel anders, plus ze rijden aan de andere kant van de weg dan het vasteland van Europa.
Niet echt een optie dus.
Weet ik ook wel hoor :p

Ah, ik ben ervan overtuigd dat je wel iets passends vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Fietsen schijnt daar ook levensgevaarlijk te zijn met automobilisten die.vinden dag fietsers hun hobby maar ergens anders moeten uitvoeren en doelbewust die hobbyisten een tikje geven. Zou even kijken of dat in de.regio waar jij gaat wonen niet ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op zondag 14 februari 2016 @ 09:57:
Fietsen schijnt daar ook levensgevaarlijk te zijn met automobilisten die.vinden dag fietsers hun hobby maar ergens anders moeten uitvoeren en doelbewust die hobbyisten een tikje geven. Zou even kijken of dat in de.regio waar jij gaat wonen niet ook zo is.
Verschilt heel erg per fietser eigenlijk. De idioten die zich niet aan de regels houden worden inderdaad flink afgeblockt etc.

Als je gewoon netjes fietst, is er niets aan de hand. Helaas is op dit moment het grootste deel van de fietsers nog van de categorie "ik zit op een fiets dus je mag niets tegen mij doen".

Maar daar kom ik wel aan voorbij. Ik rij netjes en ken de regels zo'n beetje. Plus, ik weet hoe het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Firesphere schreef op zondag 14 februari 2016 @ 08:55:
[...]

Niet echt een optie dus.

[...]
Afgelopen jaar zijn er een 20tal studenten naar NZ gegaan, hebben daar campers gehuurd en hebben er 2 weken zonder problemen rond gereden terwijl ze normaal niet in dat soort voertuigen rijden en meestal max 3 jaar hun rijbewijs hebben. Van wat ik heb gehoord is het voornamelijk de eerste dag wennen dat je links moet rijden, maar voor de rest viel het volgens hun best mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je max 3 jaar je rijbewijs hebt dan zit het automatisme er nog niet echt in. Nogal wiedes dat de omschakeling dan makkelijker is :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gropah schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:24:
[...]

Afgelopen jaar zijn er een 20tal studenten naar NZ gegaan, hebben daar campers gehuurd en hebben er 2 weken zonder problemen rond gereden terwijl ze normaal niet in dat soort voertuigen rijden en meestal max 3 jaar hun rijbewijs hebben. Van wat ik heb gehoord is het voornamelijk de eerste dag wennen dat je links moet rijden, maar voor de rest viel het volgens hun best mee
Ten eerste is je NL rijbewijs maximaal 1 jaar geldig in NZ.

Ten tweede, ben ik zelfs in NL momenteel geen "ervaren" chauffeur meer. Ik deed bijna alles op de fiets. Sure, ik kan me prima redden in het verkeer en rij veilig natuurlijk, maar toch.

Ten derde, wat .oisyn zegt, ik heb al bijna 15 jaar mijn NL rijbewijs. Dan slijten gewoontes zoals rechts rijden ipv links er heel hard in.

Ten vierde, en meest belangrijk, ik wil momenteel niet autorijden hier in NZ. Ik vind mezelf daar niet geschikt voor op dit moment. Laat mij maar lekker even een rijlesje nemen en rijexamen afleggen hier, voordat ik zelf de straat op ga met een bak metaal.

Ik heb totaal niet de behoefte om een auto te bezitten o.i.d., ik heb het niet nodig. Ik rij liever veilig dan dat ik ga rijden omdat ik toevallig een NL rijbewijs heb.

"The fact that you _can_, doesn't mean you _should_" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Naja dan een solex of iets hipper .. een spartamet importeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

.oisyn schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:49:
Als je max 3 jaar je rijbewijs hebt dan zit het automatisme er nog niet echt in. Nogal wiedes dat de omschakeling dan makkelijker is :)
Dat maakt echt niets uit. Zelfs iemand die geen ervaring heeft, zal even moeten omschakelen. En of je nu veel of geen ervaring hebt, het is even een dagje wennen en daarna heb je er weinig tot geen last van.

Je kan voor elk persoon een argument verzinnen; jij komt met dat het automatisme er nog niet in zit. Wat dacht je dan van het feit dat iemand juist geen automatisme en ervaring heeft waardoor het juist nog moeilijker kan worden?

De enige die veel moeite hebben zijn de gene die auto rijden per definitie lastig vinden en weinig vertrouwen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vond 't na 10jr rechts rijden maar een uurtje onwennig. Maar met hoe ik het ervoer kan je ook geen ene drol, als iemand anders er meer/minder moeite mee heeft is dat verder helemaal niet spannend, want het was namelijk helemaal geen wedstrijd. B)

Als je je er niet lekker bij voelt (of idem als je niet van harte door hartje Giethoorn/Haarlem/Amsterdam/Parijs/Moskou rijdt, doorstrepen tot waar je het spannend vind), is het goed als je dat van jezelf kan inschatten en daar naar handelt. En als je wel daar echt moet rijden moet je voor jezelf bedenken hoe je wel het vertrouwen krijgt. Of dat meteen doen, eerst lessen of lekker kat uit boom kijken is moet een ieder zelf bepalen. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ja euhm, dat is dus niet de bedoeling he? Een genuanceerde mening hebben en tegelijkertijd iedereen in z'n waarde laten. Kom op zeg.

;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Oh ja een van de mooiste dingen aan OS X is wel de manier waarop hij herkent in welke taal je aan het schrijven bent. Ik werk dagelijks in drie talen en pas op het moment dat een apparaat niet automatisch (iOS kan alleen keyboard taal switchen) of helemaal niet tijdens het typen (Windeaux) van taal switcht merk je pas hoe goed het onder OS X werkt.

Ik begin gewoon te typen en binnen twee - drie woorden *baf* autocorrect in de juiste taal. Ongelofelijk fijn als je moet werken in een taal die je nog niet zo goed beheerst.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Dat vind ik ook zalige feature :) Op het werk is het irritant om in een Windows te werken terwijl je zowel Nederlands, Engels als Frans door mekaar gebruikt. Al kan ik me voorstellen dat het niet zo eenvoudig is, zeker als die 3 talen gecombineerd in 1 mail staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:28

alienfruit

the alien you never expected

Fire sphere, waar woon je nu dan? Auckland of Wellington?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
BikkelZ schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:26:
Oh ja een van de mooiste dingen aan OS X is wel de manier waarop hij herkent in welke taal je aan het schrijven bent. Ik werk dagelijks in drie talen en pas op het moment dat een apparaat niet automatisch (iOS kan alleen keyboard taal switchen) of helemaal niet tijdens het typen (Windeaux) van taal switcht merk je pas hoe goed het onder OS X werkt.

Ik begin gewoon te typen en binnen twee - drie woorden *baf* autocorrect in de juiste taal. Ongelofelijk fijn als je moet werken in een taal die je nog niet zo goed beheerst.
Het volledige office-pakket op mijn werk doet dat anders prima on the fly, zowel in het Nederlands, Duits, Frans als Engels. Is dat zo speciaal? Het enige waar hij minder goed mee overweg kan is als ik in het Nederlands er wat Engelse woorden tussendoor gooi maar goed....

Enige vereiste is dat de spellingscontrole in die talen geïnstalleerd staat, maar dat lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 03:31

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Office doet dat idd ook automatisch. Alleen in de browsers bijvoorbeeld niet, omdat dat niet vanuit Windows geregeld is maar door elk programma zelf gedaan wordt. Dat is wel minder.
Met Swype op Android kan je beide zelfs doorelkaar gebruiken, ook heel erg fijn :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Goedemorgen iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:01

masauri

aka qwybyte

azerty schreef op maandag 15 februari 2016 @ 06:07:
Goedemorgen iedereen!

Vergeet de koffiekoeken niet O-)
Goeiemorgen!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

* ElkeBxl neemt een tas koffie en gooit ook een zak koffiekoeken met ingebakken crème in de corner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alienfruit schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:13:
Fire sphere, waar woon je nu dan? Auckland of Wellington?
Wellington, nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
ElkeBxl schreef op maandag 15 februari 2016 @ 06:22:
* ElkeBxl neemt een tas koffie en gooit ook een zak koffiekoeken met ingebakken crème in de corner
Waarom vandaag? Kon dat niet een dag wachten tot ik niet naar de dokter moest voor bloed te laten trekken en dus niks mag eten nu? :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

azerty schreef op maandag 15 februari 2016 @ 06:29:
[...]

Waarom vandaag? Kon dat niet een dag wachten tot ik niet naar de dokter moest voor bloet te laten trekken en dus niks mag eten nu? :( :(
Wel wakker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Jij quote verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op maandag 15 februari 2016 @ 06:29:
[...]

Waarom vandaag? Kon dat niet een dag wachten tot ik niet naar de dokter moest voor bloed te laten trekken en dus niks mag eten nu? :( :(
Afbeeldingslocatie: http://i.giphy.com/XFNOUqGOUwwEg.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ik ging je nog een DM sturen voor een kaartje, maar dat mag je op je buik schrijven nu :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op maandag 15 februari 2016 @ 06:59:
[...]

Ik ging je nog een DM sturen voor een kaartje, maar dat mag je op je buik schrijven nu :N
Maar... maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

masauri schreef op maandag 15 februari 2016 @ 06:10:
[...]

Vergeet de koffiekoeken niet O-)
Goeiemorgen!
Ik zit nog aan mijn ontbijt en je begint al over koffiekoeken?

Anyways, ik neem wat thee mee. wel zo lekker voor het hardlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:01

masauri

aka qwybyte

@ElkeBxl
22 dec.
You've won my heart!
Zalig mooie foto die ge gemaakt hebt!
(Kan ik die in origineel formaat krijgen O-) )

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, mooi excuus om de mailserver te migreren.

Webmail configuratie is volledig naar z'n grootje van't ene op het andere moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

F.West98 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 00:25:
Office doet dat idd ook automatisch. Alleen in de browsers bijvoorbeeld niet, omdat dat niet vanuit Windows geregeld is maar door elk programma zelf gedaan wordt. Dat is wel minder.
Met Swype op Android kan je beide zelfs doorelkaar gebruiken, ook heel erg fijn :)
Mijn Chrome kan met Engels en Nederlands tegelijk werken. Hij switcht niet echt, maar sinds een paar versies hoef ik niet meer te switchen tussen talen en kan ik ze door elkaar gebruiken. Nadeel is wel dat hij het prima vindt als ik 2 talen door elkaar mix in 1 zin. Maar ja, je kan niet alles hebben :P

Die van Office is soms ook wel gaar overigens. In sommige gevallen blijft hij voor een bepaalde taal kiezen (ook al staat het hele document op een andere taal). Na een tijdje stuurt hij wel bij, maar de eerste zinnen krijgen mooie rode kringeltjes of krijgen te maken met vreemde auto-corrects...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

masauri schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:20:
@ElkeBxl
22 dec.
You've won my heart!
Zalig mooie foto die ge gemaakt hebt!
(Kan ik die in origineel formaat krijgen O-) )
Zie pb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
* azerty is half gedraineerd terug van de dokter

4 buisjes :(

Bon, nu maar de rest van die koffiekoeken weggraaien, ik ga dood van de honger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:53:
[...]

Mijn Chrome kan met Engels en Nederlands tegelijk werken. Hij switcht niet echt, maar sinds een paar versies hoef ik niet meer te switchen tussen talen en kan ik ze door elkaar gebruiken. Nadeel is wel dat hij het prima vindt als ik 2 talen door elkaar mix in 1 zin. Maar ja, je kan niet alles hebben :P
Haha, ja dat is nog wel even wennen :+ Volgens mij maak ik meer fouten dan voorheen, doordat bepaalde woorden wel goed zijn in de andere taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:37:
* azerty is half gedraineerd terug van de dokter

4 buisjes :(

Bon, nu maar de rest van die koffiekoeken weggraaien, ik ga dood van de honger.
Hehe, altijd leuk als ze dat doen he :p Laatste keer dat ik bloed liet trekken, trokken ze 9 buisjes uit mijn arm. Dan stond ik toch ook te trillen op mijn benen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
ElkeBxl schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:05:
[...]

Hehe, altijd leuk als ze dat doen he :p Laatste keer dat ik bloed liet trekken, trokken ze 9 buisjes uit mijn arm. Dan stond ik toch ook te trillen op mijn benen...
Mag nu wel gedaan zijn voor het komende jaar hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Naalden *ril*

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, 4/9 buisjes moet toch wel te overleven zijn... :9
En uhhhh, bloed "trekken"? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:23:
Hmmm, mooi excuus om de mailserver te migreren.

Webmail configuratie is volledig naar z'n grootje van't ene op het andere moment.
Ah ik ben net van exim naar postfix en weer terug naar exim geweest dit weekend .. en nog steeds niet over .. spamassassin bayes meuk restoren gaat niet echt rap .. ding zal wel een insert doen per token ofzo ipv copy. Achja zit tenminste alles in de database ipv overal in losse dingetjes.

Irritantste was nog wel roundcube managesieve plugin die een php lib gebruikt die weer niet met een self signed ssl certificaat om wou gaan. Gelukkig was er uiteindelijk exact 1 hit op google .. met zelfs gelijk de oplossing :D

Hmm bij m'n laatste keer bloedafname wel bijna van m'n stokje gegaan .. nuchtere maag .. ruim een uur staande mogen wachten .. en dan een moppie wat kennelijk niet erg bedreven was en flink moest gaan zitten wroeten. Toch maar even gemeld dat ik op het punt stond te vertrekken naar dromenland .. al bleef het een beetje half half.

[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 15-02-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:06:
[...]

Ah ik ben net van exim naar postfix en weer terug naar exim geweest dit weekend .. en nog steeds niet over .. spamassassin bayes meuk restoren gaat niet echt rap .. ding zal wel een insert doen per token ofzo ipv copy. Achja zit tenminste alles in de database ipv overal in losse dingetjes.

Irritantste was nog wel roundcube managesieve plugin die een php lib gebruikt die weer niet met een self signed ssl certificaat om wou gaan. Gelukkig was er uiteindelijk exact 1 hit op google .. met zelfs gelijk de oplossing :D
Ik draai Postfix/Dovecot, vind ik stukken fijner dan exim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:08:
[...]
Mjah dovecot sowieso .. briljant stukje software.
En ja ik dacht ook op postfix over te gaan .. zag er ansich eenvoudiger uit qua config.

Maar goed dat is bij een basis config .. uiteindelijk heb je minimaal zoveel config opties als bij exim.
Daarnaast kreeg ik het in postfix niet voor elkaar om met getmail externe mailboxen leeg te slurpen en die ook via de MTA door spamassassin te gooien en vervolgens met lmtp aan dovecot te geven.
(het is dus een half/half localdomain).
Exim is daar vrij flexibel in aangezien je reinjected mail kunt voorzien van een "eigen protocol" naampje waarop je vervolgens in je routers uitzonderingen kunt maken.
Kortom toen toch weer terug naar exim, maar goed stond allemaal in losse VM's dus ik kon makkelijk wisselen tussen postfix en exim VM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:08:
[...]

Ik heb echt geen verstand van mailservers, maar op de projectpagina's lees ik dat beide mailservers zijn. Lees ik dat goed, of zit het anders in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

TheNephilim schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:23:
[...]

Ik heb echt geen verstand van mailservers, maar op de projectpagina's lees ik dat beide mailservers zijn. Lees ik dat goed, of zit het anders in elkaar?
Postfix is voor SMTP
Dovecot is voor IMAP meestal draaien die 2 dus naast elkaar ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Afvalzak schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:28:
[...]

Postfix is voor SMTP
Dovecot is voor IMAP meestal draaien die 2 dus naast elkaar ;)
Ah op die fiets, thanks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:14:
[...]

Mjah dovecot sowieso .. briljant stukje software.
En ja ik dacht ook op postfix over te gaan .. zag er ansich eenvoudiger uit qua config.

Maar goed dat is bij een basis config .. uiteindelijk heb je minimaal zoveel config opties als bij exim.
Daarnaast kreeg ik het in postfix niet voor elkaar om met getmail externe mailboxen leeg te slurpen en die ook via de MTA door spamassassin te gooien en vervolgens met lmtp aan dovecot te geven.
(het is dus een half/half localdomain).
Exim is daar vrij flexibel in aangezien je reinjected mail kunt voorzien van een "eigen protocol" naampje waarop je vervolgens in je routers uitzonderingen kunt maken.
Kortom toen toch weer terug naar exim, maar goed stond allemaal in losse VM's dus ik kon makkelijk wisselen tussen postfix en exim VM :)
Is prima te doen hoor, via postfix externe mailboxes binnenhalen. Config er van is wel even klooien de eerste keer ja. Maar SpamAssassin, Amavis en ClamAV zouden out-of-the-box moeten werken voor zover ik weet/mijn ervaring gaat.
TheNephilim schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:23:
[...]

Sendmail, Postfix en Exim zijn MTA's, Courier en Dovecot zijn de imap/pop servers.
Technically inderdaad allemaal mailservers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:36:
[...]
Is prima te doen hoor, via postfix externe mailboxes binnenhalen. Config er van is wel even klooien de eerste keer ja. Maar SpamAssassin, Amavis en ClamAV zouden out-of-the-box moeten werken voor zover ik weet/mijn ervaring gaat.
Hmmm bij mij ging hij de lokaal geinjecte mail toch remote routen (want mail die ik als client aanbiedt voor verzending naar een ander account op dat domein moet wel remote blijven natuurlijk ..)
en dus een mooi loopje maken .. levert wel een hoop mail op :)
Heb het nodige geprobeerd met postfix maar kreeg het niet voor elkaar en kreeg er ook niks nuttigs over gevonden. En aangezien ik het op m'n bestaande mailserver al werkend had met exim, maar weer teruggekeerd. Config heeft ook jaartje of 5 zonder problemen gelopen dus zal ook wel goedkomen.
Sendmail, Postfix en Exim zijn MTA's, Courier en Dovecot zijn de imap/pop servers.
Technically inderdaad allemaal mailservers :P
Brrr courier (en cyrus en uwimap) .. blij dat dovecot verschenen is. Dat werkt tenminste gewoon en met server-side filtering met sieve is het een verademing ook voor de mobiel (vandaar dat ik graag ook externe accounts naar binnen trek op m'n eigen server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heh, ik ben ook erg blij met Dovecot hoor! No way dat ik weer Courier o.i.d. ga gebruiken. Maar het waren wat voorbeelden, dus dan ook maar anderen noemen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:52:
Heh, ik ben ook erg blij met Dovecot hoor! No way dat ik weer Courier o.i.d. ga gebruiken. Maar het waren wat voorbeelden, dus dan ook maar anderen noemen he ;)
:) .. qmail nog vergeten dan .. al is het beste daarvan toch wel het idee van "maildir" geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmmm, je weet dat o.a. Dovecot op de achtergrond "gewoon" maildir gebruiken als je de boel naar harddisk wegschrijft? ;)

Ik zie trouwens dat Dovecot ook MTA mogelijkheden heeft. Misschien eens in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:57:
Hmmmm, je weet dat o.a. Dovecot op de achtergrond "gewoon" maildir gebruiken als je de boel naar harddisk wegschrijft? ;)
Hangt er vanaf welk mailbox formaat je hebt ingesteld :)
(ging mij er om dat maildir een qmail vinding was .. en eigenlijk het enige wat er nog van voort leeft)
Ik zie trouwens dat Dovecot ook MTA mogelijkheden heeft. Misschien eens in duiken.
Alleen het MDA/LDA deel toch ?
(en dus niet remote smtp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geen flauw idee, ik zag't staan op hun docs. Niet verder gekeken, nu geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Nu online
Firesphere schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:14:
Geen flauw idee, ik zag't staan op hun docs. Niet verder gekeken, nu geen zin in.
Is het daar niet nu midden in de nacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:46:
[...]

Is het daar niet nu midden in de nacht?
Het is hier bijna 1 uur 's nachts ja. Beetje druk met dingen regelen en nog niet moe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
UserPrincipal adUser = null;

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
using (var context  = new PrincipalContext(ContextType.Domain, Environment.UserDomainName))
using (var user     = new UserPrincipal(context))
using (var searcher = new PrincipalSearcher(user))
{
    foreach (UserPrincipal principal in searcher.FindAll())
    {
        /* do something */
    }
}

Nou ligt het misschien aan mij, maar trekt deze query niet het hele domein leeg? :X

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 15-02-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:06
Alex) schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:48:
UserPrincipal adUser = null;

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
using (var context  = new PrincipalContext(ContextType.Domain, Environment.UserDomainName))
using (var user     = new UserPrincipal(context))
using (var searcher = new PrincipalSearcher(u))
{
    foreach (UserPrincipal principal in searcher.FindAll())
    {
        /* do something */
    }
}

Nou ligt het misschien aan mij, maar trekt deze query niet het hele domein leeg? :X
Ik denk dat je een error krijgt op
C#:
1
new PrincipalSearcher(u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ealanrian schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:51:
[...]

Ik denk dat je een error krijgt op
C#:
1
new PrincipalSearcher(u)
Ik had de code wat geanonimiseerd om de onschuldigen te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:06
Alex) schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:52:
[...]

Ik had de code wat geanonimiseerd om de onschuldigen te beschermen.
Ik nam aan dat u vervangen moest worden door user. Maar goed ik kan geen C# dus ik heb verder geen idee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het wordt nog leuker, in de foreach-loop staat dit:
C#:
1
2
if(principal.Enabled && principal.SamAccountName == searchQueryUserName)
    return principal;

Heel de AD leegtrekken (35000 users, minstens) om één user op te halen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 15-02-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Alex) schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:58:
C#:
1
2
    return principal;

Pfffff wat zou jij doen dan? LDAP Query gebruiken ofzo? Tssssssk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Als je bepaalde termen in je data model moet gebruiken, die niet te vertalen zijn, dan hele data model maar Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:58:
C#:
1
2
    return principal;

Nah gewoon zorgen dat je useraccount 1 hebt ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
TheNephilim schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:35:
Als je bepaalde termen in je data model moet gebruiken, die niet te vertalen zijn, dan hele data model maar Engels?
Als sommige termen niet te vertalen zijn zoals bijvoorbeeld loonheffingsloon zou ik gewoon de Nederlandse variant nemen. Praat ook makkelijker met je klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
gekkie schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:39:
[...]

Nah gewoon zorgen dat je useraccount 1 hebt ? :+
Ik denk dat er hier heel wat alarmbellen afgaan zodra iemand inlogt als DOMEIN\Administrator :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Sardaukar schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:39:
[...]

Als sommige termen niet te vertalen zijn zoals bijvoorbeeld loonheffingsloon zou ik gewoon de Nederlandse variant nemen. Praat ook makkelijker met je klant.
Was dat ook niet deels waar die hele india-outsourcing van de overheid op stuk liep ?
Alex) schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:40:
[...]

Ik denk dat er hier heel wat alarmbellen afgaan zodra iemand inlogt als DOMEIN\Administrator :+
Naja voordeel van de setup is dan toch dat voor de administrator de loop tenminste snel uitbreekt ...
misschien was het toch gewoon gepland :p

Hmm je zou maar militair zijn ... kun je naast het oefenen op een goed gelijkende "pang pang" nu ook gaan oefenen op een diep lage "vroem vroem" voor op je stalenstrijdros.
Fossiele brandstof aanvoer is lastig op het strijdtoneel ... tsja elke paar km je humvee stekkeren ook wel lijkt me... om van een EMPje nog maar te zwijgen (en een kogel in je lithium-ion pack is qua vuurwerk geloof ik ook beperkt grappig als het je eigen voertuig is).

[ Voor 55% gewijzigd door gekkie op 15-02-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

TheNephilim schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:35:
Altijd domeintaal en -termen gebruiken. Werk je voor een Duitse klant, alle domeintermen in het Duits. Overige technische termen zou ik (en volgens mij velen met mij) in het Engels doen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

kenneth schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:58:
[...]

Altijd domeintaal en -termen gebruiken. Werk je voor een Duitse klant, alle domeintermen in het Duits. Overige technische termen zou ik (en volgens mij velen met mij) in het Engels doen.
Hmmm, werkt wel lastig lijkt me. Bij het ene project is het first_name, bij het andere voornaam bijvoorbeeld. Als je alleen technische termen Engels houd.

Op dit moment heb ik nog Engels en Nederlands gemixed; gezien ik normaal alles in het Engels doe. Er moeten echter nogal wat niet vertaalbare termen in, dus even zien wat ik er van maak. Het gaat om een formulier waar wat dingen ingevuld moeten worden, dat zou qua veldnamen wel in het Nederlands kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:28

alienfruit

the alien you never expected

Heb je al een flat? Firesphere, zo niet, wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 12:24
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Biersteker schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:17:
Members only:
Members only:

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 12:24
ZaZ schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:31:
[...]

Members only:
Members only:

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
TheNephilim schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:15:
[...]

Hmmm, werkt wel lastig lijkt me. Bij het ene project is het first_name, bij het andere voornaam bijvoorbeeld. Als je alleen technische termen Engels houd.

Op dit moment heb ik nog Engels en Nederlands gemixed; gezien ik normaal alles in het Engels doe. Er moeten echter nogal wat niet vertaalbare termen in, dus even zien wat ik er van maak. Het gaat om een formulier waar wat dingen ingevuld moeten worden, dat zou qua veldnamen wel in het Nederlands kunnen.
Ik doe mijn veld/machine-namen altijd in het engels, maar zorg ervoor dat de UI labels in de taal van de gebruiker zijn.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

WHaaaaaaaaaaaaaa wil je de documentatie inzien van een bibliotheek: staat het menu er in maar komt er voor de rest niets van info }:|

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alienfruit schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:29:
Heb je al een flat? Firesphere, zo niet, wat is je budget?
Mijn budget is zo'n 350 NZD/week, en ik heb nog geen eigen plek, zit nog in de AirBnB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:07
Haalt 3e bak koffie na alweer twee uur lopen coderen..

[ Voor 11% gewijzigd door Ask! op 16-02-2016 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Goedemorgen iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Nu online
azerty schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 07:55:
Goedemorgen iedereen!

Damn net te laat! wilde het net doen :(
Pagina: 1 ... 28 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)