☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Overwerkt ben je, overwerkt.Motrax schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:28:
Ik loop echt over met het werk en ik heb echt geen motivatie om ergens aan te werken
En ik werk ook nog eens thuis vandaagIk had juist ff rustig willen doorwerken, maar het lukt echt niet vandaag
Meestal probeer ik op mijn thuiswerkdag de concentratieklusjes te doen, maar vandaag... pfffff.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Eerder een jonge vader fase. Klein kind van 2 maanden oud. Wat is dat zwaar, ik snap niet dat mensen meerdere kinderen kunnen opvoeden én nog leven

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Dat kunnen ze ook niet. Ze bestaan alleenMotrax schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:59:
Dat ontken ik. /ontkenningsfase.
Eerder een jonge vader fase. Klein kind van 2 maanden oud. Wat is dat zwaar, ik snap niet dat mensen meerdere kinderen kunnen opvoeden én nog leven
Ik heb zelf een zoontje en mijn vrouw is gastouder. Met als resultaat dat er diverse kinderen zonder mijn DNA toch papa tegen me zeggen.Motrax schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:59:
(en ik ben af en toe best blij dat ik 40 uur per week buiten de deur werk)
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Is een bug niet per definitie initieel 'hidden'?
Verwijderd
Nee?Hipska schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:13:
[...]
Is een bug niet per definitie initieel 'hidden'?
Lekker op de bank
Nog een paar hobbies erbij en ik weet zeker dat jij je kinderen nooit zietZaZ schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:04:
Mietjes. Ik heb er 4 en werk fulltime voor een werkgever + eigen bedrijf waar ik nog 20 tot 30 per week extra mee maak
Ik speel in een band, maar repeteren kan gelukkig in mijn eigen studio die in de tuin staat.TheNephilim schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:07:
[...]
Nog een paar hobbies erbij en ik weet zeker dat jij je kinderen nooit ziet
Dus ik heb gewoon mijn nachtrust opgeofferd. Gewoon wennen aan 3 tot 4 uur slaap per nacht en dan kan het.
4 bij 1 vrouw en ze zijn nog redelijk jong ook. De oudste is 7 en de jongste net een paar dagen 1, dus 4 in 6 jaar. Nu zijn mijn slaapkamers op en vind ik het wel effe genoeg zoEddoH schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:10:
Hij zei ook niet dat hij 4 kinderen bij zijn eigen/huidige vrouw heeft.
Lekker op de bank
HOE DOE JE DAT?!ZaZ schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:18:
[...]
Ik speel in een band, maar repeteren kan gelukkig in mijn eigen studio die in de tuin staat.
Dus ik heb gewoon mijn nachtrust opgeofferd. Gewoon wennen aan 3 tot 4 uur slaap per nacht en dan kan het.
[...]
4 bij 1 vrouw en ze zijn nog redelijk jong ook. De oudste is 7 en de jongste net een paar dagen 1, dus 4 in 6 jaar. Nu zijn mijn slaapkamers op en vind ik het wel effe genoeg zo
Tips... please... ik slaap nu max 7 uur op een nacht en ik merk dat 't allemaal maar net gaat. Hobbies en privéleven ken ik niet meer met alle sociale verplichtingen. Een boek heb ik al in geen maanden gelezen, een keertje ff gamen op de Xbox ook niet...
Mijn leven is als volgt: werk, vrouw, kind, eten & slapen (volgorde arbitrair, behalve slaap, dat komt als laatst

☻/
/▌
Momenteel ben ik gemiddeld een uur of 8 thuis per dag. De rest van de tijd ben ik aan het werk, onderweg of aan het klimmen. Wat ik zelf merk is dat het echt goed te doen is als je vooral de tijd neemt om de dingen te doen die je leuk vind. En dit hoeft echt geen uren te zijn, een boek bijvoorbeeld lees ik nu in weken in plaats van dagen. Als je je druk gaat maken over hoe druk je het wel niet hebt word je niet rustiger en dat kost allemaal nog meer energie. Je kan bij heel veel dingen best een paar minuten later komen of het een keer afzeggen.Motrax schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:26:
[...]
HOE DOE JE DAT?!
Tips... please... ik slaap nu max 7 uur op een nacht en ik merk dat 't allemaal maar net gaat. Hobbies en privéleven ken ik niet meer met alle sociale verplichtingen. Een boek heb ik al in geen maanden gelezen, een keertje ff gamen op de Xbox ook niet...
Mijn leven is als volgt: werk, vrouw, kind, eten & slapen (volgorde arbitrair, behalve slaap, dat komt als laatst)
Nou helpt het voor mij denk ik ook dat ik geen vriendin/vrouw laat staan kinderen heb en dus gewoon kan doen en laten wat ik wil. En de conditie die ik nu heb is ook wel prettig.
Een kind van 2 maanden en 7 uur slaap per etmaal?Motrax schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:26:
[...]
HOE DOE JE DAT?!
Tips... please... ik slaap nu max 7 uur op een nacht en ik merk dat 't allemaal maar net gaat.
Met mijn zoontje destijds mocht ik van geluk spreken als ik de 5 uur haalde. Tegen de 2 maanden begon mijn vrouw net voldoende op te knappen dat ze ook regelmatig de nachtvoeding kon doen, maar anders was dat aan mij. En zoonlief had last van verborgen reflux, dus moest na de fles altijd nog een kwartier half rechtop uitbuiken voordat ik hem weer in bed kon leggen Was ik dus al bij al toch al gauw een uur/anderhalf uur kwijt midden in de nacht. Dan slaap je ook niet weer binnen 5 minuten hoor.
In het begin dacht ik net als jij: hoe houdt een mens dat vol? Ik ben moe, ik slaap zo weinig, ik heb het zo zwaar. Maar toen heb ik een mentale knop omgezet: ik heb een kind, en heb een vrouw, ik heb een baan. Dat zijn dingen waar ik blij van word. Dat het nu even wat energie kost, soit. Maar laat ik focussen op de leuke dingen: met mijn kind op schoot zitten, de fles geven en zien dat-ie zich in zijn korte leventje toch aan mij hecht!
En ook gewoon dingen plannen: Schat, op moment X ga ik even met vriend Y en Z naar de kroeg, jij red je dan wel hè?
Want dat is ook gewoon nodig. En net zo goed je vrouw de ruimte geven om eens zonder de kleine eropuit te gaan met de vriendinnen. Al is het maar af en toe ff een avondje, het ontspant wel en jij cq je wederhelft redt het echt wel voor een paar uurtjes alleen met een kind dat waarschijnlijk toch ligt te maffen.
Maar goed, dat is ook een proces wat je door moet. Zoals ik al zei: in de beginperiode zat ik er precies in zoals jij beschrijft.
PS: deze al gezien? Zwangerschap en ouderschap - Deel 9
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Beetje assertief zijn wanneer je zelf iets wil en dingen niet onnodig lang laten duren. Gewoon niet teveel nadenken bij een hoop dingen en gewoon doen. Afwerken.Motrax schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:26:
[...]
HOE DOE JE DAT?!
Mijn leven is als volgt: werk, vrouw, kind, eten & slapen (volgorde arbitrair, behalve slaap, dat komt als laatst)
Gemiddelde dag van mij ziet er als volgt uit:
6 uur stuiteren al die koters door het huis (ik heb 4 jongens) dan moet je ze aankleden, broodjes smeren, douchen en dan na het douchen de broodjes van die gasten langs hun huig naar binnen rammen (die van mij eten niet zelf op een of andere manier)
Vriendin vertrekt om 7:30 naar haar werk.
Tassen verzamelen en in de auto zetten, broodjes smeren om mee te nemen en bla bla bla.
Voor je het weet is het tijd voor school en dan heeft de baby 9 van de 10 keer gescheten
Nadat alles opgelost is al die leden in de auto zetten en naar school brengen.
Daarna snel naar het kinderdagverblijf om de andere 2 weg te brengen en dan door naar het werk.
Uurtje of 6 naar huis, die gasten voeren en in bad zetten/tandenpoetsen/wassen/aankleden en naar bed brengen/flesje geven
Tegen de tijd dat je ze allemaal vlak hebt is het een uur of 8 en kom je beneden en zie je dat ze echt een fucking bende van het huis hebben gemaakt.
Overal limonade gemorst etc en alle afwas staat er uiteraard ook nog.
Vriendin gaat meestal de was boven doen want de wasmachine draait zeker 2 keer per dag en ik ga beneden de afwas wegwerken, kamer opruimen, stofzuigen en om de dag dweilen.
Met een beetje mazzel ben je om 10 uur klaar en met een beetje pech als iets extra gedaan moet worden of eentje die steeds uit zijn bed blijft komen kan het wel richting 12 uur worden.
Als ik dan 'klaar' ben ga ik zitten en vaak ga ik dan gewoon zitten met mijn ogen dicht om effe mijn hoofd te 'resetten'.
Gewoon een kwartiertje nergens aan denken totdat je van die 'slaapschokjes' voelt.
Dan ga ik aan de slag voor mijn eigen bedrijf en dat doe ik meestal tot een uurtje of half 3.
Ik moet ervoor zorgen dat ik voor 3 uur in bed lig anders ga ik voor het eind van de week stuk.
Ik heb er wel bewust voor gekozen om dicht bij huis te werken zodat ik maar 5 minuten reistijd heb.
Zelfs als je maar een uurtje reistijd naar het werk hebt kost dat 2 uur op een dag.
Dat zou niet in mijn leven passen.
Lekker op de bank
Neh vraag dat aan diegene die spamasasssin en de bayes plugin in elkaar geschroefd hebben.
(en de mogelijkheid tot het tainten van variabelen hebben ingeschakeld .. waarna het trachten te loggen van debug messages met daarin getainte variabelen leidt tot een exceptie waarbij de bayes DB files gelocked blijven en daarna je bayes niet meer werkt ... waarbij je de debug had aangezet om te kijken of hij alles netjes deed ... )
3 - 4 uur slaap max op een dag? Wow. Just...wow.ZaZ schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:57:
[...]
Beetje assertief zijn wanneer je zelf iets wil en dingen niet onnodig lang laten duren. Gewoon niet teveel nadenken bij een hoop dingen en gewoon doen. Afwerken.
Gemiddelde dag van mij ziet er als volgt uit:
6 uur stuiteren al die koters door het huis (ik heb 4 jongens) dan moet je ze aankleden, broodjes smeren, douchen en dan na het douchen de broodjes van die gasten langs hun huig naar binnen rammen (die van mij eten niet zelf op een of andere manier)
Vriendin vertrekt om 7:30 naar haar werk.
Tassen verzamelen en in de auto zetten, broodjes smeren om mee te nemen en bla bla bla.
Voor je het weet is het tijd voor school en dan heeft de baby 9 van de 10 keer gescheten
Nadat alles opgelost is al die leden in de auto zetten en naar school brengen.
Daarna snel naar het kinderdagverblijf om de andere 2 weg te brengen en dan door naar het werk.
Uurtje of 6 naar huis, die gasten voeren en in bad zetten/tandenpoetsen/wassen/aankleden en naar bed brengen/flesje geven
Tegen de tijd dat je ze allemaal vlak hebt is het een uur of 8 en kom je beneden en zie je dat ze echt een fucking bende van het huis hebben gemaakt.
Overal limonade gemorst etc en alle afwas staat er uiteraard ook nog.
Vriendin gaat meestal de was boven doen want de wasmachine draait zeker 2 keer per dag en ik ga beneden de afwas wegwerken, kamer opruimen, stofzuigen en om de dag dweilen.
Met een beetje mazzel ben je om 10 uur klaar en met een beetje pech als iets extra gedaan moet worden of eentje die steeds uit zijn bed blijft komen kan het wel richting 12 uur worden.
Als ik dan 'klaar' ben ga ik zitten en vaak ga ik dan gewoon zitten met mijn ogen dicht om effe mijn hoofd te 'resetten'.
Gewoon een kwartiertje nergens aan denken totdat je van die 'slaapschokjes' voelt.
Dan ga ik aan de slag voor mijn eigen bedrijf en dat doe ik meestal tot een uurtje of half 3.
Ik moet ervoor zorgen dat ik voor 3 uur in bed lig anders ga ik voor het eind van de week stuk.
Ik heb er wel bewust voor gekozen om dicht bij huis te werken zodat ik maar 5 minuten reistijd heb.
Zelfs als je maar een uurtje reistijd naar het werk hebt kost dat 2 uur op een dag.
Dat zou niet in mijn leven passen.
Wat zou ik dat graag willen kunnen. (Ja, ik heb het al geprobeerd, zij het niet geheel vrijwillig, maar nope. Not gonna happen)
Lekker op de bank
Verwijderd
Dan moet m'n PS4 nog wat aandacht hebben, net als m'n piano (doe een poging tot 30 minuten per dag oefenen) én m'n TV (gewoon ouderwets TV / Netflix)...
Kortom; Jullie zijn niet alleen!
/me piept over een paar jaar vast anders...
Lekker op de bank
Je klaagt dat er te weinig tijd in een dag zit terwijl je én om 9 uur opstaat, én kan pianospelen, én kan gamen, én nog Netflix kan kijken op een dag?Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:16:
Klinkt zo bekend in de oren allemaal, dagen van maar 24 uur zijn écht te kort. Ik sta meestal rond een uurtje of 8 uit als het mee zit, anders wordt het een uurtje of 9. Dan zet ik een lekker bakje koffie en begin rustig aan m'n werk. Uurtje of 6 is de vriendin thuis, dan dan maken we wat te eten. Tegen de tijd dat het eten op is en alles weer netjes is, is het zo al weer tegen 8 uur...
Dan moet m'n PS4 nog wat aandacht hebben, net als m'n piano (doe een poging tot 30 minuten per dag oefenen) én m'n TV (gewoon ouderwets TV / Netflix)...
Kortom; Jullie zijn niet alleen!![]()
/me piept over een paar jaar vast anders...
Ik zou als ik jou was niet eens over kinderen nadenken
Een nicht van me heeft er 5 rondlopen en 1 kruiperd ondertussen en ze is alleen.Motrax schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:59:

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Kan er ook een kurk in duwen natuurlijkDamic schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:48:
[...]
Een nicht van me heeft er 5 rondlopen en 1 kruiperd ondertussen en ze is alleen.

Verwijderd
Je kent de situatie niet. Was ze al alleen toen ze de kinderen keer? Waarom is ze alleen?gekkie schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:05:
Hmm adoptie dinges kan ook natuurlijk .. dat is waar.
Er een kurk in stoppen is nou niet bepaald een toffe opmerking om te maken.

Maar goed die zal waarschijnlijk toch van een ziekte moeten komen die ons intellect wel een keer voldoende weet te tarten. Wat dat betreft is 6 een aardig aantal .. alleen of niet alleen.
Kan uiteraard nog steeds dat je er niet geheel voor gekozen heb daar niet van.
Ik zou Duct nemen om mee te beginnenazerty schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:12:
Gekkie neemt geen blad voor de mond, misschien zou er daar wat tape op kunnen?
De eerste 3 was ze getrouwd de rest is van iemand anders. De oudste is wel bijna 18 dacht ik zo.Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:08:
[...]
Je kent de situatie niet. Was ze al alleen toen ze de kinderen keer? Waarom is ze alleen?
Er een kurk in stoppen is nou niet bepaald een toffe opmerking om te maken.
PU-schuim
[ Voor 19% gewijzigd door Damic op 12-02-2016 12:20 ]
Komt me zo gauw de neus uitDamic schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:19:
[...]
De eerste 3 was ze getrouwd de rest is van iemand anders. De oudste is wel bijna 18 dacht ik zo.
[...]
PU-schuimwerkt effectiever

Misschien een 28-urige dag proberenVerwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:16:
dagen van maar 24 uur zijn écht te kort.
Wilde het eens proberen met een collega van mij alleen is het er nog niet van gekomen.
Ex-ervaringsdeskundige hier: Heel moeilijk te rijmen met een sociaal leven! Was verder wel leuk en leek vrij goed te werken in de maand en half dat ik het gedaan heb, maar ben wegens veranderde vaste afspraak terug overgestapt op iets alternatiefs.Chooman schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:23:
[...]
Misschien een 28-urige dag proberen. http://www.limedaring.com...your-week-the-28-hour-day
Wilde het eens proberen met een collega van mij alleen is het er nog niet van gekomen.
[ Voor 6% gewijzigd door azerty op 12-02-2016 12:25 ]
Wacht maar totdat je een tweede hebt, dan snap je niet dat je met maar 1 kind geen tijd over hadMotrax schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:26:
[...]
HOE DOE JE DAT?!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
azerty zit ZAT als ik het goed heb op die 28u cyclusChooman schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:23:
[...]
Misschien een 28-urige dag proberen. http://www.limedaring.com...your-week-the-28-hour-day
Zat*Damic schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:25:
[...]
azerty zit als ik het goed heb op die 28u cyclus

Een paar miljoen aan keyboards?Damic schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:26:
Jaja was nog aan't zoeken, weet je hoeveel azerty's er zijn
Dat lijkt me inderdaad het grootste obstakel. Deed je het alleen of waren er meer mensen in je omgeving die het deden? Het lijkt me dat het dan iets wat scheelt.azerty schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:25:
[...]
Ex-ervaringsdeskundige hier: Heel moeilijk te rijmen met een sociaal leven! Was verder wel leuk en leek vrij goed te werken in de maand en half dat ik het gedaan heb, maar ben wegens veranderde vaste afspraak terug overgestapt op iets alternatiefs.
Verwijderd
Moet dat danVerwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:28:
Dat is niet praktisch als je een vriendin hebt, dan slaap je bijna nooit op dezelfde tijden...
Dat dacht ik ook atlijd. Het kan echter niet makkelijkerCreepy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:25:
[...]
Wacht maar totdat je een tweede hebt, dan snap je niet dat je met maar 1 kind geen tijd over had
Ik heb tegenwoordig weer op dinsdag papadag. Mijn vrouw gaat dan om 8:00 de deur uit met Loisa (waar ik dan naar omkijk terwijl zij Nena borstvoeding geeft en haar ding doet). En Nena slaapt dan vaak nog lekker door tot een uurtje of 12:30, dus dan duik ik weer lekker mij bed in
En Loisa wordt over het algemeen ook nooit voor 8:00 wakker, dus tel uit je winst in het weekend.
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 12-02-2016 12:41 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 5% gewijzigd door ZaZ op 12-02-2016 12:52 ]
Lekker op de bank
Alleen. Meeste in de omgeving verklaarden me voor gekChooman schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:28:
[...]
Dat lijkt me inderdaad het grootste obstakel. Deed je het alleen of waren er meer mensen in je omgeving die het deden? Het lijkt me dat het dan iets wat scheelt.
Dat dacht ik laatst ook, even lekker met de vriendin naar de McDonald's. Hele nacht liggen overgeven, was iets niet helemaal in orde met die Big Tasty Bacon.Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:54:
Wil je lekker lunchen, is er niks in huis... Dan maar McDonald's!
Sindsdien voor mij geen McDonald's meer.
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Is noise cancellation het geld waard? Had een bluetooth koptelefoon en dat beviel uitstekend, maar een bluetooth koptelefoon met noise cancellation is meteen zo prijzig. Iemand hier ervaring mee?
Read the code, write the code, be the code!
Oeh. Dat is lang geleden dat ik daar ben geweest.Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:54:
Ik zag gisteren nog de een advertentie voor hun nieuwe burger, dus binnenkort weer eens langsgaan.
Maar dat moet dan wel onderweg. Ik heb alleen maar Burger King wat redelijk dicht bij mijn huis en/of werk zit.
Maar ook dat is alweer een tijd geleden.
/me denkt nostalgisch terug toen hij nog wekelijks naar de mac ging ipv 1 keer per 2 maanden
/me mist nog steeds de .Plan om die witte kleuren te verklaren
let the past be the past.
Wil je je collega's horen?wackmaniac schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:01:
Pffff, koptelefoon stuk
Is noise cancellation het geld waard? Had een bluetooth koptelefoon en dat beviel uitstekend, maar een bluetooth koptelefoon met noise cancellation is meteen zo prijzig. Iemand hier ervaring mee?
let the past be the past.
Ik vind het awkward. Wordt teveel 'ingezogen' in m'n koptelefoon. Ik hoor graag juist wat omgevingsgeluid, vooral onderweg in trein of dergelijkenwackmaniac schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:01:
Pffff, koptelefoon stuk
1
2
3
4
5
6
| SELECT table.*, (SELECT 1 FROM another_table WHERE another_table.table_id) as result FROM table |
.. doen?

--- Edit ---
Ja dat kan gewoon... moest een paar spaties oid. weghalen
[ Voor 17% gewijzigd door TheNephilim op 12-02-2016 14:24 ]
Verwijderd
Volgens mij hebben ze een stagiair wat aan laten klooien. Lijkt nergens op.SPee schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:08:
[...]
/me mist nog steeds de .Plan om die witte kleuren te verklaren
Kan, zolang het 1 result terug geeft + je WHERE statement doet nu niets.TheNephilim schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:22:
Wtf, is het nou vrijdag of kun je gewoon...
MySQL:
1 2 3 4 5 6 SELECT table.*, (SELECT 1 FROM another_table WHERE another_table.table_id) as result FROM table
.. doen?
--- Edit ---
Ik zie geen delete en geen update dus who cares!TheNephilim schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:22:
MySQL:
1 2 3 4 5 6 SELECT table.*, (SELECT 1 FROM another_table WHERE another_table.table_id) as result FROM table
.. doen?
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
QFT!
Die van mij hebben ondertussen de leeftijd dat ze om 7.30 alleen naar beneden kunnen/mogen en pas gaan roepen als ze honger hebben en er een boterham in moet

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Goed, ondertussen het volgende antwoord gekregen:Douweegbertje schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:32:
[...]
Mja waar is het wachtwoord eigenlijk van, en wie is de ISP? Ik ben altijd fan van slechte beveiligingen.
Ben dus totaal niet gerust gesteld door telfort dat mijn gegevens goed beveiligd zijn daar.Bij het opvragen van uw wachtwoord wordt het bestaande wachtwoord van Mijn Telfort uit de database naar u toe verzonden. Dit systeem is geautomatiseerd waardoor ook voor ons de wachtwoorden niet zichtbaar zijn.
Een ISP die wachtwoorden niet eens hashed....Gropah schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:53:
[...]
Goed, ondertussen het volgende antwoord gekregen:
[...]
Ben dus totaal niet gerust gesteld door telfort dat mijn gegevens goed beveiligd zijn daar.
Misschien een interresante vraag voor de Tweakers redactie richting Telfort?
MySQL is dan stom, want die SELECT 1 hoort al niet uitgevoerd te kunnen worden.TheNephilim schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:22:
MySQL:
.. doen?
--- Edit ---
☻/
/▌
Postgres kan ook gewoon een SELECT 1 doen... ik zou ook niet zo goed weten waarom niet?Motrax schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:02:
[...]
MySQL is dan stom, want die SELECT 1 hoort al niet uitgevoerd te kunnen worden.
SQL is niet stom. SQL is alleen geen programmeertaal
☻/
/▌
Aaaaah, zo bedoel je. Nee het where statement is inderdaad fout.Motrax schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:48:
Omdat "WHERE another_table.table_id" niet uitgevoerd kan worden. "WHERE another_table.table_id = 1" zou dan wel weer kunnen.
SQL is niet stom. SQL is alleen geen programmeertaal
Ik ga echt Dapper naar binnen flikkeren en ze kunnen de boom in met Entities.
iOS developer
Zal wel aan mij liggen, maar ik zie niets raars ?Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:26:
[...]
Volgens mij hebben ze een stagiair wat aan laten klooien. Lijkt nergens op.
Woensdag is mac-dag hier op kantoorVerwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:54:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Is er geen implicite conversie van int naar bool?Motrax schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:48:
Omdat "WHERE another_table.table_id" niet uitgevoerd kan worden.

Edit: Never mind.oisyn schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:33:
Nee, dít is een dubbelpost.
[ Voor 77% gewijzigd door Merethil op 12-02-2016 16:33 ]
Ik zie vaak dat men denkt dat een ORM in 100% van de gevallen gebruikt moet worden. Echter, in mijn ervaring kunnen complexere (rapportage) queries vaak beter als SQL uitgewerkt worden. De meeste fatsoenlijke ORM's kunnen die query dan wel weer gebruiken om dat naar een custom objectje van je keuze te projecteren.BikkelZ schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:19:
SQL is al stom. Maar weet je wat nog stommer is? ORM's die de moeilijke dingen makkelijker proberen te maken zodat hele moeilijke dingen onmogelijk worden. Ben nu al 4 uur aan een query bezig die in mijn SQL Manager al lang werkt.
Ik ga echt Dapper naar binnen flikkeren en ze kunnen de boom in met Entities.
Ook leuk: een ORM proberen te gebruiken op een halfbakken niet-genormaliseerde database
Dat is dus het kutte aan Entities, je kunt maar één object maximaal uit een SqlQuery mappen en ik heb dus een redelijk complexe boom aan data nodig.Sardaukar schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:18:
[...]
Ik zie vaak dat men denkt dat een ORM in 100% van de gevallen gebruikt moet worden. Echter, in mijn ervaring kunnen complexere (rapportage) queries vaak beter als SQL uitgewerkt worden. De meeste fatsoenlijke ORM's kunnen die query dan wel weer gebruiken om dat naar een custom objectje van je keuze te projecteren.
Ook leuk: een ORM proberen te gebruiken op een halfbakken niet-genormaliseerde database
iOS developer
Heb je wel eens gezien hoe dat met Dapper werkt? Have fun met je SplitOn.BikkelZ schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:26:
[...]
Dat is dus het kutte aan Entities, je kunt maar één object maximaal uit een SqlQuery mappen en ik heb dus een redelijk complexe boom aan data nodig.
Wat dan?Avalaxy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:32:
[...]
Heb je wel eens gezien hoe dat met Dapper werkt? Have fun met je SplitOn.
Zat al naar LLBLGen te kijken maar oei 300 euro per seat.
iOS developer
Is Troy Hunt nog in het land? Just tweet it tweet it tweet itGropah schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:53:
Ben dus totaal niet gerust gesteld door telfort dat mijn gegevens goed beveiligd zijn daar.
Is het niet veeeel makkelijker om je query gewoon in stukjes op te breken? Voor het geval van een Order haal je eerst de order op, daarna de order lines, daarna de customer, etc. ipv dat allemaal in één query te proberen en vervolgens je platte query naar een geneste structuur te mappen? Lijkt me dat je niet the right tool for the job aan het gebruiken bent.
Wut? 3 queries doen waar 1 ook voldoet? Een rapportage maken van data lijkt me nou juist precies een taak voor SQL, toch? En aangezien EF weer bestaat om de database als objecten weer te geven, lijkt me dat EF dit ook op enigszins performante manier zou moeten kunnen. (Maar dat kan het soms niet)Avalaxy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:26:
[...]
Is het niet veeeel makkelijker om je query gewoon in stukjes op te breken? Voor het geval van een Order haal je eerst de order op, daarna de order lines, daarna de customer, etc. ipv dat allemaal in één query te proberen en vervolgens je platte query naar een geneste structuur te mappen? Lijkt me dat je niet the right tool for the job aan het gebruiken bent.
Er is altijd een sweet spot tussen die zaken. Allemaal losse queries werkt meestal niet goed, maar nested trees met veel velden overpompen gaat ook niet goed omdat er veel data herhaald wordt - sql geeft immers een platte recordset terug en geen tree.Caelorum schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:00:
[...]
Wut? 3 queries doen waar 1 ook voldoet? Een rapportage maken van data lijkt me nou juist precies een taak voor SQL, toch?
Dus bij grote sets kan het niet verkeerd zijn om naar het optimum te kijken. En je kunt ook nog experimenteren met het ophalen van de objecten in een aparte dataset maar niet 1 voor 1. Dus uit je eerste query haal je een lijst van weet ik veel, customer ids, en vervolgens haal je alle details op van alle projecten van die customer-ids (juiste volgorde is cruciaal) en vervolgens loop je je beide datasets door. Heb je nog geen mapping overigens.

Enerzijds zou je hopen dat dit makkelijker kan. Anderzijds zijn die afwegingen echt heel erg case-by-case en dus niet zo eenvoudig om te automatiseren.
Maar ik moet ook gewoon performance hebben. Entity gaat nergens meer over soms.
Het is een query over een stuk of vijf tabellen waarbij een order van een klant is en die klant weer bij jouw vestiging moet horen wil zijn bestelling op jouw bestellijst staan. Bovendien ook nog alleen de reeds geprinte bestellingen van vandaag.
Beetje zoals dat liedje een stuk of 10 posts hierboven:
WRITE IN SQL
WRITE IN SQL
WRITE IN SQL
WRITE IN SQL
WHISPER KEYWORDS WITH CAPSLOCK
WRITE IN SQL
[ Voor 34% gewijzigd door BikkelZ op 12-02-2016 19:50 ]
iOS developer
Definieer voldoet? Het motto "omdat het kan" wilt nog niet zeggen dat het de beste manier is.
Ja, maar wel de "rapportage" die jij wilt. In feite is SQL alleen maar de manager tussen jouw functionaliteit en de daadwerkelijke data.Een rapportage maken van data lijkt me nou juist precies een taak voor SQL, toch?
Om heel eerlijk te zijn moet het gewoon mogelijk zijn om bepaalde zaken 100% in SQL te doen, vooral als je gaat kijken dat het allemaal een stuk slimmer aan het worden is. Bij grotere zaken moet je wel eens kijken naar de performance van de verschillende mogelijkheden.
Soms is een subquery sneller dan een join, en visa versa. Mooi voorbeeld is een query waarbij je de waardes van Table A wilt ophalen waarbij een ID aanwezig is in Table B. Daar kun je joinen en een where a.foo = b.bar of je kunt een subquery doen met where a.foo SELECT DISTINCT b.bar
De één werkt beter dan de ander (meestal). Nu kom je soms in de problemen als je enorm veel verschillende logica uit één of meerdere tables wilt halen. Het komt gewoon af en toe voor dat het enorm lastig is zo'n table te laten performen met al je wensen. 9 van de 10x zit je dan ook met wat legacy databases waar niet helemaal goed over nagedacht is...maar toch.
Ik heb af en toe oplossingen gemaakt dat ik 2 queries draaide. 1 was de 'core' dataset, en de ander was informatie van de 1ste. Vervolgens bij het itereren over de data vulde ik de dataset aan. Zodoende had ik eigenlijk de 'join' in mijn code logica gemaakt ipv SQL. Meestal doe je zoiets als je de 2e dataset voor meerdere zaken wilt gebruiken. Waarom 5x joinen op verschillende tables als je het ook 1x kan doen, waarbij je later de "join"maakt.
Dit is overigens een versimpeld voorbeeld maar uiteindelijk heeft het mij toen een aardige performanceboost gegeven en krijg de DB veeel minder hits.
Wat is er mis met 3 losse queries? 1 enkele query is écht niet altijd sneller dan 3 losse queries hoor.
Zover mij duidelijk is staat SQL hier ook niet ter discussie en heeft BikkelZ gewoon zijn eigen query geschreven, maar gaat het hier puur om hoe je iets dat inherent plat is mapt naar iets hierarchisch.Een rapportage maken van data lijkt me nou juist precies een taak voor SQL, toch? En aangezien EF weer bestaat om de database als objecten weer te geven, lijkt me dat EF dit ook op enigszins performante manier zou moeten kunnen. (Maar dat kan het soms niet)
Edit: na het lezen van:
Lijkt het er toch op dat BikkelZ niet zelf z'n SQL heeft geschrevenBikkelZ schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:46:
Nou LINQ to Entity gaat pas een query uitvoeren als je ToList() of iets soortgelijks doet. Dus je knutselt hem van losse brokken in elkaar zeg maar en dan wordt het één geheel tegen het einde. En dan op het einde zit je toch weer met een resultaat waarbij sommige Orders NULL zijn inplaats van een object (wél met een OrderId in de refererende tabel) omdat Entity zo lomp zijn JOINs doet.
Maar ik moet ook gewoon performance hebben. Entity gaat nergens meer over soms.
[ Voor 32% gewijzigd door Avalaxy op 12-02-2016 22:32 ]
iOS developer
Maar waarom heb je het idee alles met LINQ te moeten doen dan? Zoals je zelf zegt is SQL vaak veel handiger voor rapportages, en dat kan gewoon met EF...BikkelZ schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:35:
Het is reeds gebeurd. Maar de hoeveelheid tijd die ik weer weggegooid heb voordat ik dat gedaan had en dat dan ook weer werkte met EF....zonde....
Ik had een bepaalde query die met EF 6.1.1 maarliefst 4 minuten duurde. De gegenereerde SQL was 50 regels lang en stikte van de joins.
Toen ik EF upgradede naar 6.1.3 slonk de SQL aanzienlijk (40 queries, 10 joins minder) en daalde de execution time tot een paar seconden

We are shaping the future
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Thanks! * ElkeBxl neemt een tas koffieazerty schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 05:35:
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden
Geen koffie voor jou dus? Straks kan je niet slapen van de cafeïne...Firesphere schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 05:52:
Goedenavond.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Dat uitzicht dat je hebt vanuit je woning kan idd wel slechter trouwensFiresphere schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 05:52:
Goedenavond.
Al wat in het ritme?
Graag gedaan. Juist terug van een workout die rond 6u begonnen was. * azerty is bekaf
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
De kiwi tijdzone? Of nog last van jetlag?Firesphere schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:47:
Ritme? Welk ritme?
Huh, wat? Wat is een tijdzone?azerty schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:14:
[...]
De kiwi tijdzone? Of nog last van jetlag?
[ Voor 5% gewijzigd door Struikrover op 13-02-2016 10:31 ]
Nederlandse tijd dus. Kun je ook zien aan quotes. Die worden ook voorzien van de NL tijd.Struikrover schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:31:
Welke tijd geeft Tweakers eigenlijk weer bij forumposts, alleen de Nederlandse tijdzone? Of wordt het geparsed naar je eigen lokale tijd?
Stel je er niet te veel van voor. EF7 ondersteunt projections met gebruik van Sum e.d. amper, dus de queries die het wél kan genereren zullen niet zo spannend zijnAvalaxy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:53:
Ik ben nu aan het werk met EF7, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zich verhoudt qua gegenereerde queries. Tot nu toe doe ik er alleen simpele dingen mee (complexe dingen moet je ook echt nog niet willen met EF7, veel te beperkte API).
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic