I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
You need to learn the / me tagging.Ask! schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 07:46:
Haalt 3e bak koffie na alweer twee uur lopen coderen..
Rhapsody schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:19:
Hebben ze daar geen goed eigen bier?
Valt op zich mee hoor. Alleen een goede lager, is Hinikken of Corona. En als ze dan Grolsch hebben, is dat een prima optie.HuHu schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:27:
Goed bier. Down Under. Dat kost een maandsalaris... per flesje.
De lokale bieren zijn best lekker, maar allemaal vrij zwaar, daar had ik geen zin in.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Telkens ik "Corona" hoor, moet ik denken aan The Fast and Furious filmsFiresphere schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:32:
[...]
Alleen een goede lager, is Hinikken of Corona. En als ze dan Grolsch hebben, is dat een prima optie.
De lokale bieren zijn best lekker, maar allemaal vrij zwaar, daar had ik geen zin in.
* ElkeBxl pakt haar derde tas chocomelk nadat ze het veel te koud vond op de fietsazerty schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 07:55:
Goedemorgen iedereen!
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Gisteren een vergadering gehad met de klimvereniging. Waarom kan zoiets niet gewoon snel gaan..
Kom anders hier even een biertje halen? Is niet zo ver.Ealanrian schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:19:
* Ealanrian sluit koffie infuus aan.
Gisteren een vergadering gehad met de klimvereniging. Waarom kan zoiets niet gewoon snel gaan..
Google heeft geen route voor mij met de auto...Firesphere schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:24:
[...]
Kom anders hier even een biertje halen? Is niet zo ver.
Je hebt een jetski nodig. Dus geen lame excuses!Ealanrian schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:27:
[...]
Google heeft geen route voor mij met de auto...
Google laat me alleen nog vliegen, dus ik heb geen idee hoe ik er moet komenFiresphere schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:37:
[...]
Je hebt een jetski nodig. Dus geen lame excuses!
Ow?alienfruit schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:46:
Ah okay, inmiddels al een flat gevonden dus. Waar ergens? Ik had zelf iets in de buurt van Cuba Street in de aanbieding.
Ik ga naar Garden Terrace.
Tenzij je NU een beter aanbod doet, aangezien ik morgen teken.
[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 16-02-2016 09:47 ]
Coderen of programmeren?Ask! schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 07:46:
Haalt 3e bak koffie na alweer twee uur lopen coderen..
On Coders and Programmers

Kan niet wachten op mn eerste bakkie!
Verwijderd
Oef. Hopelijk herstelt alles goed en ben je er snel weer bovenop.Laurens-R schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:57:
Damn jullie met je koffieik sta al bijna 3 weken droog door gescheurde blinde darm (en bijbehorende operatie) ... Van elk beetje insentive slaan m'n darmen gelijk weer door
![]()

Ik vind hem wel beter!Vincentio schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:19:
Waarom moest nou weer de UI van SourceTree veranderd worden.
Idd, verschrikkelijk. Waar is de tree view heenVincentio schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:19:
Beterschap !Laurens-R schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:57:
Damn jullie met je koffieik sta al bijna 3 weken droog door gescheurde blinde darm (en bijbehorende operatie) ... Van elk beetje insentive slaan m'n darmen gelijk weer door
![]()
Zal er dan straks wel in gaan hakken zo'n caffiene bommetje
Hadden ze de naamwijziging nog niet bekend gemaakt ? .. het heet nu "Source"Avalaxy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:34:
[...]
Idd, verschrikkelijk. Waar is de tree view heen
[ Voor 23% gewijzigd door gekkie op 16-02-2016 13:36 ]
Oh? Een update? Zo erg kan het toch niet zijn.Vincentio schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:19:
...
YIKES!

Dat heb ik gelukkig nog niet gehad (even afkloppen). Alleen wel 20x die knop aan moeten klikken voor account gegevens invoeren voordat het inlogscherm daadwerkelijk laadde.Ealanrian schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:41:
Bij mij is ie nu al 4 keer gecrashed in 5 minuten...

Ja bij mijn collega doet hij het ook al niet, dus ik sla deze update nog maar even overEalanrian schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:41:
Bij mij is ie nu al 4 keer gecrashed in 5 minuten...

height:100%; ?Pizza_Boom schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:09:
Okee, faal... Mopperen dat je SVG's niet aansluiten, maar de hoogte van die objecten op 50px hebben staan terwijl het tabelletje waarin je ze zet op 100px staan.
De nieuwe interface in 1.8.1 is inderdaad nogal ruk...
Of gewoon als je alle objecten definieert de tabel celhoogte eruit houden. Jammer alleen dat het niet altijd lijkt te werken.
[ Voor 10% gewijzigd door Pizza_Boom op 16-02-2016 14:28 ]
Kan ook.Pizza_Boom schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:27:
[...]
Of gewoon als je alle objecten definieert de tabel celhoogte eruit houden.
In dit geval wel handig. SVG's moet je toch een maat meegeven, dus de tabel waarin ze staan heeft dat in principe dan niet meer nodig.
Heb je een download link? Mercurial is helemaal kapot in 1.8. Denkt dat het een GIT repo is.Mercatres schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:33:
En toen toch maar terug naar SourceTree 1.7. Zonder Git Flow werkt het echt niet...
Ik had 'm toevallig nog in m'n downloads staan. Maar de url stond er nog bij: http://downloads.atlassia...TreeSetup_1.7.0.32509.exeMegamind schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:34:
[...]
Heb je een download link? Mercurial is helemaal kapot in 1.8. Denkt dat het een GIT repo is.
Thanks! M'n ochtend begon al behoorlijk verpest te rakenMercatres schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:35:
[...]
Ik had 'm toevallig nog in m'n downloads staan. Maar de url stond er nog bij: http://downloads.atlassia...TreeSetup_1.7.0.32509.exe

wtf.. gewoon de sourcecode van engadget.com

Doet best wel veel pijn.
Nu maar rondlopen met zo'n brace; kijken of dat helpt anders maar naar de HA.
Werken gaat gelukkig nog goed! Weinig last van tijdens het programmeren.
Ik kwam op een site een contact formulier tegen die met display none werd gehide. Als ik die unhide werkt hij ook gewoon.
Is dat een normale manier? Want ik doe zelf altijd veel moeilijker.
(Ben enthousiastelingen en ver van pro
FreeReef.nl
Dat is gewoon lui zijn.World Citizen schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:21:
Doe je normaal altijd "display none" als je een functie wilt uitschakelen. Of is dat gewoon lui deven?
We are shaping the future
Mis wat context.. kan lui zijn of onderdeel van een functionaliteit..World Citizen schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:21:
Doe je normaal altijd "display none" als je een functie wilt uitschakelen. Of is dat gewoon lui deven?
Ik kwam op een site een contact formulier tegen die met display none werd gehide. Als ik die unhide werkt hij ook gewoon.
Is dat een normale manier? Want ik doe zelf altijd veel moeilijker.
(Ben enthousiastelingen en ver van pro)
Ik weet dat dit lui is.. Het is een tool die een website genereerd met een FAQ, en diezelfde FAQ is ook via een App te benaderen.. In de App heb je echter wel de functie ter beschikking omdat je dan meteen je userid mee stuurt, en ze gericht support kunnen bieden. Dit wilden ze waarschijnlijk niet voor random mensen op de website dus daar hebben ze simpel de knop gehide...Douweegbertje schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:18:
[...]
Mis wat context.. kan lui zijn of onderdeel van een functionaliteit..
Ik zag al weer een uur werk om dat op te lossen als noob... maar zei als pro kozen blijkbaar voor display None
FreeReef.nl
Maar zorg er wel voor dat de serverside het afvangt als je niet wilt dat sommige users bepaalde dingen kunnen!
[ Voor 22% gewijzigd door Megamind op 16-02-2016 19:30 ]
Eind validatie moet toch altijd server-side .. alles wat client-side valideert en hide is er alleen maar voor het gemak van de welwillende nette gebruiker. Voor een beetje hacker zal het waarschijnlijk toch niet meer zijn dan een middelmatige poging tot wat obfuscatie.Megamind schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:30:
Ik gebruik voor veel features bv buttons en tabs onzichtbaar maken. Als je een volledige JS framework als Angular gebruikt dan heb je ook weinig andere keuzes, of je flikkert het van de dom af met JS.
Maar zorg er wel voor dat de serverside het afvangt als je niet wilt dat sommige users bepaalde dingen kunnen!
Fijn .. libc in de prak .. updaten dan maar weer ...
Ja het is inderdaad afhankelijk van het gebruik. Soms is het helemaal niet zo gek om display:none te gebruiken . Sowieso moet je server side alle validatie doen voor dingen die echt niet mogen. Een contact formulier die je niet toont hoeft overigens niet te betekenen dat het niet toegestaan is voor gebruikers om die te gebruiken. Dus ook dat hoeft geen probleem te zijn als het niet afgevangen is. Als je dan maar niet raar op kijkt als er toch gebruik van gemaakt wordt. Sowieso moet je nooit vertrouwen op client-side validatie.Caelorum schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:51:
Liever zou ik alleen niet extra bytes de lijn over gooien die toch niet wordt gebruikt, maar ach. Het is soms inderdaad makkelijker om gewoon display:none te zetten en verder te gaan. Soms wil de klant ook gewoon niet genoeg betalen voor de nodige aanpassingen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
WELKE settings?!Ik heb het werkend! Ik moest alleen een paar settings wijzigen.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Avalaxy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 01:25:
Ugh, zo bloedirritant als je tegen een obscuur probleem aanloopt, je vindt eindelijk een topic op internet van iemand met hetzelfde probleem en het enige dat hij vervolgens post is:
[...]
WELKE settings?!

--xkcd #979
edit: dat ja, blijkbaar niet op de laatste pagina gekeken
[ Voor 4% gewijzigd door windwarrior op 17-02-2016 02:20 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Een kiwi
* Ealanrian makes note to self: Never eat kiwi

https://twitter.com/sourcetree/status/699844545094295552
De meeste kiwi's zullen ook gewoon van zich af slaan als je dat zou proberen. Denk ik.Ealanrian schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:28:
[...]
* Ealanrian makes note to self: Never eat kiwi

Ik heb geprobeerd alle werk info er uit te photoshoppen op een manier dat het niet teveel opvalt. Helaas voegde veel tekst nogal toe aan het platte effect waardoor dit nu een beetje wegvalt.
[ Voor 10% gewijzigd door roy-t op 17-02-2016 09:19 ]
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden
Op Linux vind ik dat echt geen probleem maar op Windows om een of andere reden vind ik het echt helemaal niks
Je bent rijkelijk laat!azerty schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:23:
Goedemorgen iedereen!
[ Voor 35% gewijzigd door Ealanrian op 17-02-2016 09:23 ]
Komt doordat je dan weer een speciale terminal moet gebruiken. En om een of andere manier voelt de terminal in Windows gewoon blegh.Ealanrian schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:23:
[...]
Op Linux vind ik dat echt geen probleem maar op Windows om een of andere reden vind ik het echt helemaal niks
Read the code, write the code, be the code!
Verwijderd
Dit werkt voor mij wel prima op Windows.Ealanrian schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:23:
[...]
Dan moet ik dat weer starten terwijl ik op Linux standaard een terminal open heb waarin ik 75% van de tijd toch al werk.Pizzalucht schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:32:
[...]
Dit werkt voor mij wel prima op Windows.
Daarom probeer ik bij alles dat ik vraag en zelf oplos terugkoppeling te geven... Loop hier zoveel tegengaan...Avalaxy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 01:25:
Ugh, zo bloedirritant als je tegen een obscuur probleem aanloopt, je vindt eindelijk een topic op internet van iemand met hetzelfde probleem en het enige dat hij vervolgens post is:
[...]
WELKE settings?!
Je _moet_ niets.Ealanrian schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:34:
[...]
Dan moet ik dat weer starten terwijl ik op Linux standaard een terminal open heb waarin ik 75% van de tijd toch al werk.
Behalve poepen. Poepen moet.
Als ik die tool wil gebruiken zal ik toch wat dingen moeten doen om dat voor elkaar te krijgenFiresphere schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:52:
[...]
Je _moet_ niets.
Behalve poepen. Poepen moet.
git push poo?Ealanrian schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:00:
[...]
Als ik die tool wil gebruiken zal ik toch wat dingen moeten doen om dat voor elkaar te krijgen
Ik zou een rename van push naar flush voorstellen
Sociaal experiment om te kijken of er, na een week of 2-3 elke dag vroeg posten, reactie zou komen op een "late" post
Nah, wat lui geweest en in bed blijven liggen
Nogal wit, vind je nietroy-t schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:18:
Damn, ik probeer meestal erg open te staan voor een nieuwe UI. Maar zoals al eerder is gezegd... De nieuwe SourceTree is wel ERG plat.
[afbeelding]
Ik heb geprobeerd alle werk info er uit te photoshoppen op een manier dat het niet teveel opvalt. Helaas voegde veel tekst nogal toe aan het platte effect waardoor dit nu een beetje wegvalt.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Joh, heel de gitflow werkt niet meerFiresphere schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 06:43:
Waar zijn die handige gitflow knoppen in SourceTree gebleven!

iOS developer
Take the hint!Beste Alex,
Tevergeefs probeer ik je al een aantal weken te bereiken, ik krijg nog geen reactie terug.
We are shaping the future
Tevergeefs probeer ik je al een aantal weken te negeren, ik krijg echter elke keer een reactie terug.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik vraag me altijd af waar die reactie anders heen zou moeten dan "terug"...Alex) schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:56:
Vierde mail van dezelfde recruiter in twee weken tijd:
[...]
Take the hint!
iOS developer

Verder denken dan je neus lang is, is blijkbaar af en toe moeilijk.

En.. er zitten garantiestickers op, dus ik kan het ook niet zelf fixen zonder dat ik mijn 'garantie' verlies.. maar even wachten op antwoord
Rant in een devschuur op tweakers ?Merethil schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:57:
[...]
Ik vraag me altijd af waar die reactie anders heen zou moeten dan "terug"...

Subtiel gevraagd hoe ze in hun test-procedure het stukje "video-output' getest hebben ?Douweegbertje schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:55:
We hebben computers besteld bij alternate.. custombuild. Vervolgens is de videokaart in het eerste slot geplaatst van de kast, echter zit daarboven een wat dikkere 'lijn'. Derhalve kan de HDMI niet worden aangesloten.Indien hij nou in het 2e slot zou zitten dan was er niets aan de hand geweest.
Verder denken dan je neus lang is, is blijkbaar af en toe moeilijk.
[ Voor 55% gewijzigd door gekkie op 17-02-2016 14:04 ]
Goedemorgen
👑
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Belg meloenthee! Niet mijn smaak, meestal vind ik ze te vlak van smaak.incaz schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:39:
* incaz knoopt het zakje meloenthee in de thermos.
De laatste tijd drink ik veel pepermunt-thee (variatie, soms neutraal, soms met o.a. aardbeien erin), en veel kruiden-chai!
Ik heb nog nooit meloenthee gedronken, dat komt op mijn todo lijstje te staanincaz schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:39:
* incaz knoopt het zakje meloenthee in de thermos.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Nothing to see here!
Beetje vroeg voor b... - Oh wait.Firesphere schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:24:
Blegh, Thee, ik neem maar een biertje denk ik.
Hoezo?
Het is toch al 9 uur geweest?
Lekker op de bank
Ik heb altijd geleerd dat 't minstens 12:00 moet zijn geweest. Maar goed, dat is het ook al ergens op aarde natuurlijk. Sterker nog, 09:00 is óók na 12:00 gisteren.

Thx! Ik gooi er nog wat bij:azerty schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:33:
Goedemorgen iedereen!

Verwijderd
Gebruik dan ook de juiste eenheid.dev10 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:59:
Fijn zeg, de API van ExactOnline... Bij het inschieten van een order krijg ik een foutmelding: 'Ongeldig: Eenheid'. Het fijne is alleen dat het een order is met 42 regels waar bij allemaal een eenheid wordt mee gestuurd, maar dat Exact niet zegt in welke orderregel de fout zit...

Het is fijn dat er een api is, maar het is inderdaad een API om zeer regelmatig ruzie mee te hebben. Ook zo fijn dat regels in transactie geen uniek id hebben... Transactie + regelnummer denk je dan, maar die kunnen zomaar wijzigen, dus altijd de hele transactie weggooien als er één regel gewijzigd, ach ja het is niet anders.dev10 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:59:
Fijn zeg, de API van ExactOnline... Bij het inschieten van een order krijg ik een foutmelding: 'Ongeldig: Eenheid'. Het fijne is alleen dat het een order is met 42 regels waar bij allemaal een eenheid wordt mee gestuurd, maar dat Exact niet zegt in welke orderregel de fout zit...

Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic