De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.298 views

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:46

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

llevering schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:07:
[...]

Het is fijn dat er een api is, maar het is inderdaad een API om zeer regelmatig ruzie mee te hebben. Ook zo fijn dat regels in transactie geen uniek id hebben... Transactie + regelnummer denk je dan, maar die kunnen zomaar wijzigen, dus altijd de hele transactie weggooien als er één regel gewijzigd, ach ja het is niet anders.
Hehe. Support is wel prima, dat scheelt dan weer wel. Paar keer ook bugs gevonden die toch ook best redelijk snel werden verholpen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Sjonguh jonguh, we hebben al Yammer en Box.com en nu wil een groepje Slack gaan gebruiken om te slapouwehoeren. Wat is mis met Yammer?

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
alienfruit schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:20:
Sjonguh jonguh, we hebben al Yammer en Box.com en nu wil een groepje Slack gaan gebruiken om te slapouwehoeren. Wat is mis met Yammer?
Het is geen Slack :*)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:50

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alienfruit schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:20:
Slack is erg fijn. Echt wel beter dan Yammer of Box qua functionaliteit.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik vind Yammer vooral erg jammer. Totaal geen fijne tool ;(

We are shaping the future

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En in Slack kan je eenvoudig updates krijgen van bijvoorbeeld Bitbucket en Trello. :)

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Vincentio schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:40:
En in Slack kan je eenvoudig updates krijgen van bijvoorbeeld Bitbucket en Trello. :)
En duuuuzd andere integraties.

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar waarom weer nog een extra oplossing gebruiken terwijl Yammer prima werkt voor groepscommunicatie? Ik zie de toegevoegde waarde niet van Slack als je alleen maar meetup informatie wil delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Yammer eruit, Slack erin. Geen centje pijn :)

Read the code, write the code, be the code!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 13:21
Aaahrg ben nu magento 2 aan het proberen voor een nieuwe webshop, heb een mooie schone installatie op een verse VPS. alles is nu al kapot :(

Er zit geen "Add product" knop in de backend na een schone installatie. Moet je eerst een random map weggooien volgens Random-Stranger-On-The-Internet(tm)

Dan heb ik een product toegevoegd en heeft magento automatisch de html uit het product description field in de meta description gegooit dus krijg ik nu random stukken html bovenaan de pagina te zien met de default theme.

Tijd om zelf een webshop platform te bouwen...

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:56
Hou op, schij uit... Ik ben een applicatie op NodeJS aan het bouwen en loop al de hele ochtend tegen een error aan die ik er niet uit krijg, niet eens kan plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Pizza_Boom op 18-02-2016 13:17 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Slack? Yammer? Box.com? Wat voor futuristische shit is dat... Hier moet ik bijna 6 maand wachten om een update van mijn versie van StarUML uit 2005 te kunnen hebben :Z Ik mag er niet aan denken hoe lang het zou duren en hoeveel moeite het zou kosten om zoiets als een Slack te kunnen installeren / mogen gebruiken |:(

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 08:41
ElkeBxl schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:16:
Slack? Yammer? Box.com? Wat voor futuristische shit is dat... Hier moet ik bijna 6 maand wachten om een update van mijn versie van StarUML uit 2005 te kunnen hebben :Z Ik mag er niet aan denken hoe lang het zou duren en hoeveel moeite het zou kosten om zoiets als een Slack te kunnen installeren / mogen gebruiken |:(
Hah software uit 2005? Ik ben momenteel bezig met wat onderhoud aan een toepassing in Delphi 6, die gereleased is in 2001 :|

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Otherside1982 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:21:
[...]

Hah software uit 2005? Ik ben momenteel bezig met wat onderhoud aan een toepassing in Delphi 6, die gereleased is in 2001 :|
Super software dan, als het al zo lang gebruikt wordt.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• alienfruit

alienfruit

Maar goed Delphi 6 is dan ook een van de betere versies van Delphi. Stabieler dan Delphi 7 en we zullen het over de .NET varianten het maar niet hebben! Ik zou wel weer aan een Delphi/VCL app willen werken

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Otherside1982 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:21:
[...]

Fun :p Zo'n oude dingen hebben wij hier niet meer op een paar VB apps na die we haast nooit meer aanraken en die gelukkig ook haast nooit meer gestart worden :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Slack is gratis en draait in je browser ;) je hoeft dus helemaal niks te installeren :+

Nothing to see here!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Rutix schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:51:
[...]

Slack is gratis en draait in je browser ;) je hoeft dus helemaal niks te installeren :+
Ik sta versteld dat het niet geblokkeerd is door onze firewall :+ Paar maand geleden hadden ze hier besloten dat we ineens een firewall nodig hadden die met een whitelist werkt. Plots konden we niet meer aan stackoverflow en andere zaken. Dat was snel gewhitelisted toen de productiviteit kelderde :+

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
mrmartijn schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:49:
Tijd om zelf een webshop platform te bouwen...
Tja daar denk ik ook wel eens over na, het is echt ongelofelijk wat voor crap er in het het huidige aanbod van webshop platformen zit. Magento 2 is nog het beste qua code maar dat is gebaseerd op ZF1, wat al bijna 10 jaar oud is en qua frontend laat dat ook genoeg te wensen over. Een modern framework met een fatsoenlijke frontend workflow, een cleane backend en een simpel extensie systeem zou een goede aanvulling zijn. En dan zoveel mogelijk meuk in extensies stoppen en de core simpel houden, daar gaan mijns inziens alle huidige frameworks mee de fout in :)

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Is Sylius (http://sylius.org/) niks? Ik heb er zelf nog niet heel uitgebreid naar gekeken, maar de basis componenten zijn op zich prima: Symfony 2. En vooral de volgende quote spreekt me erg aan:
Sylius is constructed from decoupled bundles

[ Voor 27% gewijzigd door dev10 op 18-02-2016 15:17 ]

• curvemod
dev10 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:16:
Is Sylius (http://sylius.org/) niks? Ik heb er zelf nog niet heel uitgebreid naar gekeken, maar de basis componenten zijn op zich prima: Symfony 2. En vooral de volgende quote spreekt me erg aan:
Ooit wel eens naar gekeken maar ik had toen het idee dat het niet zo'n serieus project was. Ziet er wel goed uit op het eerste gezicht nu, ga zeker eens kijken of het bruikbaar is voor mijn usecase.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
ElkeBxl schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:56:
[...]

Ik sta versteld dat het niet geblokkeerd is door onze firewall :+ Paar maand geleden hadden ze hier besloten dat we ineens een firewall nodig hadden die met een whitelist werkt. Plots konden we niet meer aan stackoverflow en andere zaken. Dat was snel gewhitelisted toen de productiviteit kelderde :+
Stiekem gebruikt jullie IT dat al maanden :p

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ook leuk, een search algorithm moeten ontwerpen dat unsorted lists in O(log n) kan doorzoeken... :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rutix
Mercatres schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:46:
[...]

Stiekem gebruikt jullie IT dat al maanden :p
Precies wat ik dacht :+

Nothing to see here!

• curvemod
F.West98 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:51:
Ook leuk, een search algorithm moeten ontwerpen dat unsorted lists in O(log n) kan doorzoeken... :+
Dat is wel interessant, een opdracht waarvan je bij voorbaat weet dat het worst case niet kan :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dev10 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:16:

[...]
Niet doen. Niet met Sylius gaan werken. Het is echt nog niet stabiel genoeg, er verandert te vaak/veel nog dingen. Ook de snelheid laat nog redelijk te wensen over.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Eitje (in stokoude C#; heb VC# Express 2010 hier)
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;

namespace Search
{
    class Program
    {
        static int Search(int[] items, int start, int end, int value)
        {
            if (start == end)
            {
                if (items[start] == value)
                {
                    return start;
                }

return -1;
            }

int half = (end - start + 1) / 2 + start;

var leftTask = Task.Factory.StartNew(() => Search(items, start, half - 1, value));
            var rightTask = Task.Factory.StartNew(() => Search(items, half, end, value));

if (leftTask.Result != -1)
            {
                return leftTask.Result;
            }

return rightTask.Result;
        }

static void Main(string[] args)
        {
            int[] items = { 8, 1, 5, 4, 6, 2, 3, 7 };

int value = 2;
            int index = Search(items, 0, items.Length - 1, value);

Console.WriteLine("Value {0} is found at position {1}", value, index);
            Console.ReadKey();
        }
    }
}

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
En dan maar hopen dat je voldoende cores hebt.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Grover's search kan het in O(n0.5) en dat is optimaal ;)
O(n/C) is nog steeds O(n)

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 18-02-2016 21:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mrmartijn
jhuiting schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:13:
[...]

Tja daar denk ik ook wel eens over na, het is echt ongelofelijk wat voor crap er in het het huidige aanbod van webshop platformen zit. Magento 2 is nog het beste qua code maar dat is gebaseerd op ZF1, wat al bijna 10 jaar oud is en qua frontend laat dat ook genoeg te wensen over. Een modern framework met een fatsoenlijke frontend workflow, een cleane backend en een simpel extensie systeem zou een goede aanvulling zijn. En dan zoveel mogelijk meuk in extensies stoppen en de core simpel houden, daar gaan mijns inziens alle huidige frameworks mee de fout in :)
Ik vind magento dan nog lang niet de beste qua code. uberhaupt die xml zooi die er in zit.
Magento 1 is al helemaal erg met cronjobs die alleen werken als de webshop en de server op GMT tijdzone staat en dat voor elke 1000 producten die ik toevoeg de cache clear cron task een uur moet opschuiven (in de core code, is niet confgureerbaar) zodat de prijzen de volgende dag nog kloppen. Dan heb ik het nog niet eens over price.php die word aangeroepen in de frontend :X

Drupal 8 zit ook al lekker modulair ingericht, nadeel is dat nog veel oude meuk van drupal 7 erin zit (vooral de manier waarop modules werken) met globale functies en wrappers om core php functies zodat het op php 5.1 nog functioneerd. Schijnt ook een project te zijn waarvan ik de naam niet meer weet die ook een Drupal 8 bouwt maar alle core drupal 7 zooi weg gooit.

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

• Daos
  • Niet online
Ik heb daar serieus een vak over gehad. Daar gingen we ook uit van een ongelimiteerd aantal processors. Voor de complexiteit hadden we twee grootheden: Tijd en Werk. Die zijn in mijn geval resp. O(log N) en O(N).

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Daos schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:07:
Ik heb daar serieus een vak over gehad. Daar gingen we ook uit van een ongelimiteerd aantal processors. Voor de compliteit hadden we twee grootheden: Tijd en Werk. Die zijn in mijn geval resp. O(log N) en O(N).
Het gaat in dit geval om gewoon één processor en om complexiteit in de zin van aantal stappen/berekeningen ;)
Alleen blijkt het in dit geval wél te kunnen, omdat we zochten naar een i waarvoor geldt a[i] >= a[i+1] en gegeven was dat a[0] = a[n]. Dan kan je een binary search doen :)

[ Voor 16% gewijzigd door F.West98 op 18-02-2016 22:23 ]

• curvemod
.oisyn schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:49:
Grover's search kan het in O(n0.5) en dat is optimaal ;)
Cool, die kende ik nog niet :-) En idd, O(n/C) is nog steeds O(n) dus met bovenstaande oplossing van Daos ga je het niet redden.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daos schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:07:
Ik heb daar serieus een vak over gehad. Daar gingen we ook uit van een ongelimiteerd aantal processors. Voor de compliteit hadden we twee grootheden: Tijd en Werk. Die zijn in mijn geval resp. O(log N) en O(N).
Volgens die redenatie kan alles in O(1) tijd. Maar ik zou zeggen dat jouw tijd O(n log n) is - zoveel threads start je.

.edit: ok dat is niet waar, de task creation is niet serieel. Je werk is O(n log n)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 18-02-2016 23:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Je weet dat ze StarUML in 2014 na 6 jaar weer uit de mottenballen hebben getrokken en de originele developers er weer actief aan bouwen? Misschien dat je in 2024 mag upgraden als je nu begint met aanvragen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Goedemorgen iedereen!

* Merethil zet een thermoskan met koffie, een thermoskan met chocolademelk, en een thermoskan met thee neer voor de gegadigden, naast een lekker koud biertje voor Firesphere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

DaCoTa schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:40:
[...]

Je weet dat ze StarUML in 2014 na 6 jaar weer uit de mottenballen hebben getrokken en de originele developers er weer actief aan bouwen? Misschien dat je in 2024 mag upgraden als je nu begint met aanvragen ;-)
Jup, het is die laatste versie die ik wil hebben. Maar het team dat installaties en upgrades moet goedkeuren doet onnozel. Dat moet eerst in meerdere maandelijkse vergaderingen besproken worden gevolgd door nog een hele bureaucratie :'( Het is maar een stomme UML editor, hoe moeilijk kan het zijn... Ik heb een hele motivatie moeten opsturen, enige dat ontbreekt is dat ik me zou moeten verdedigen tegenover een jury |:(
Merethil schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 06:16:
Goedemorgen iedereen!

* Merethil zet een thermoskan met koffie, een thermoskan met chocolademelk, en een thermoskan met thee neer voor de gegadigden, naast een lekker koud biertjepintje voor Firesphere.
Thx! * ElkeBxl neemt een grote tas koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Nu online
ElkeBxl schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 06:26:

[...]

Thx! * ElkeBxl neemt een grote tas koffie
Zeg wat moet dat, mijn handelingen op de ochtend zomaar aanpassen naar jouw wensen!? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen iedereen!

* Merethil zet een thermoskan met koffie, een thermoskan met chocolademelk, en een thermoskan met thee neer voor de gegadigden, naast een lekker koud biertje voor Firesphere.
Danku vriendelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Merethil schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 06:45:
[...]

Zeg wat moet dat, mijn handelingen op de ochtend zomaar aanpassen naar jouw wensen!? :+
Afbeeldingslocatie: http://i.giphy.com/1CLBGBQ1lM3QI.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Altijd die vrouwen weer :+. Als wij zeggen deal with it dan is de man een lul :+

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 09:51
Goedemorgen iedereen!

Afbeeldingslocatie: http://img.pandawhale.com/51089-leonardo-dicaprio-oscar-meme-6Fx4.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Rutix schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 07:47:
[...]

Altijd die vrouwen weer :+. Als wij zeggen deal with it dan is de man een lul :+
Jullie moeten gewoon beter leren luisteren en je plaats kennen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Nu online
Krijg je als je zo laat wakker bent :+
ElkeBxl schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:06:
[...]

Jullie moeten gewoon beter leren luisteren en je plaats kennen :+
Ik kan prima luisteren! Het boeit me alleen meestal niet :+

[ Voor 32% gewijzigd door Merethil op 19-02-2016 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Merethil schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:12:
[...]

Krijg je als je zo laat wakker bent :+
Als je in de HK kunt, zie je dat ik al heel de nacht wakker ben ;)

Gewoon vergeten te posten voor ik naar de fitness vertrok om 5:45...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Nu online
azerty schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:13:
[...]

Dus je was niet vroeg wakker, je was nóg wakker. Tja, dan zal het wel je vermoeidheid zijn geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Merethil schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:14:
[...]

Dus je was niet vroeg wakker, je was nóg wakker. Tja, dan zal het wel je vermoeidheid zijn geweest :+
Ik ben láát wakker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
https://github.com/citizenmatt/resharper-clippy

*drops mic*

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 19-02-2016 08:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:41
:D
Ik ga hem gelijk installeren op de VS installaties van mijn collega's. Kijken hoelang het duurt voordat ik opmerkingen krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:07:
[...]

Volgens die redenatie kan alles in O(1) tijd.
Er bestaan inderdaad parallelle algoritmes voor bepaalde problemen die een tijdscomplexiteit hebben van O(1), maar die vereisen dan wel bijv. een CRCW PRAM model en bijv. O(n2) aan processoren. Niet efficient dus.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Linqpad WTF!

Ik doe in een linqpad query in een select:
code:
1
2
3
4
  select new {
      Tijd = item.DateTimeVeld.ToString("yyyy-MM-dd hh:mm:ss"),
      DateTime = item.DateTimeVeld
   }

Hieruit krijg ik terug:
10:49:23 19-1-2016 10:49:23
10:00:06 19-1-2016 22:00:06
10:08:05 19-1-2016 22:08:05
10:25:40 19-1-2016 22:25:40
09:46:20 21-1-2016 9:46:20

Als ik hetzelfde als SQL statement uitvoer dan gaat het wel goed.

7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
is 'hh' niet een 12 urige klok? Dan zou je 'HH" moeten gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:06
Wat zou het fijn zijn als de XML pre import checker niet direct bij het eerste veld wat mist en of verkeerd is er uit dondert maar gewoon in 1 keer alle fouten meld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Skyaero schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:57:
is 'hh' niet een 12 urige klok? Dan zou je 'HH" moeten gebruiken
|:(

Ja dat was het dus. :P. Ik zal me al rot te zoeken naar culture settings in linqpad.

[ Voor 19% gewijzigd door D-Raven op 19-02-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
This is an incomplete example of some code I wrote to push images trough websockets, inspired on some other examples

En dan ontbreekt het stuk dat die images zelf daadwerkelijk doordrukt... |:( |:( 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Het is dat mn kalender zegt dat het vrijdag is. Want het Maandag ochtend gevoel is heel sterk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:06
Nog ergens beerenburg in het vooronder ? .. ben wel toe aan een stevige dokkummerkoffie.
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Raven schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:30:
Het is dat mn kalender zegt dat het vrijdag is. Want het Maandag ochtend gevoel is heel sterk :P
Aan het bier gezeten gister? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:35:
[...]

Aan het bier gezeten gister? :)
Dat + te lang doorgegaan == stomme fouten op werk == maandag-ochtend gevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:58:
Wat zou het fijn zijn als de XML pre import checker niet direct bij het eerste veld wat mist en of verkeerd is er uit dondert maar gewoon in 1 keer alle fouten meld
Unittest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:07:
[...]

Volgens die redenatie kan alles in O(1) tijd. Maar ik zou zeggen dat jouw tijd O(n log n) is - zoveel threads start je.

.edit: ok dat is niet waar, de task creation is niet serieel. Je werk is O(n log n)
Mijn algoritme lijkt een beetje op binary search. Net als bij binary search loop je een binaire boom af. Binary search kiest steeds links of rechts. Ik bezoek links en rechts parallel. Wat bij beiden hetzelfde is, is dat je per stap in de tijd een level van je boom bezoekt. Een binaire boom heeft O(log N) levels en dat is daarom de tijd-complexiteit.

Mijn algoritme bezoekt elke knoop in de boom + alle N eindknopen. De boom heeft N - 1 knopen. De werk-complexiteit is daarom O(N - 1 + N) = O(N)

edit: aantal threads is ook O(N). Tel maar na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 11:21
Nice! Die ga ik ook even proberen :)

BTW, heeft iemand nog een stack invite over?

@.oisyn, had je al gezien dat Microsoft een pilot heeft lopen voor eigen domainnamen en outlook.com? Daar loop je altijd over te miepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:54:
[...]

Nice! Die ga ik ook even proberen :)

BTW, heeft iemand nog een stack invite over?

@.oisyn, had je al gezien dat Microsoft een pilot heeft lopen voor eigen domainnamen en outlook.com? Daar loop je altijd over te miepen :P
Nee, sowieso, Stack invites krijg je van TransIP, niet van andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Firesphere schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:55:
[...]
Nee, sowieso, Stack invites krijg je van TransIP, niet van andere gebruikers.
Die lui zijn zo traag als .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Och, duurde bij mij 2 of 3 maand ofzo.

En Stack is niet zomaar iets, het is experimenteel wat ze uitrollen, dus waar klaag je eigenlijk over? Het is niet alsof je _recht_ hebt op een stack-account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Nu online
D-Raven schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:55:
Linqpad WTF!

Ik doe in een linqpad query in een select:
code:
1
2
3
4
  select new {
      Tijd = item.DateTimeVeld.ToString("yyyy-MM-dd hh:mm:ss"),
      DateTime = item.DateTimeVeld
   }

Hieruit krijg ik terug:
10:49:23 19-1-2016 10:49:23
Wat raar dat je in je ToString() eerst om het jaar vraagt maar toch eerst de dag van de maand krijgt :?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
azerty schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:13:
[...]

Waarom was je de hele nacht wakker :+?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
farlane schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:12:
[...]

Wat raar dat je in je ToString() eerst om het jaar vraagt maar toch eerst de dag van de maand krijgt :?
Je geeft toch het formaat van de input op, niet van de output?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

incaz schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:47:
[...]
Je geeft toch het formaat van de input op, niet van de output?
In een ToString()!?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik gebruik nu overal waar ik een TODO gebruikte in mijn code een new ApplicationException("Figure out where this call comes from")

Je wordt er vanzelf wel weer aan herinnerd :+
mrmartijn schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:54:
[...]

Ik vind magento dan nog lang niet de beste qua code. uberhaupt die xml zooi die er in zit.
Magento 1 is al helemaal erg met cronjobs die alleen werken als de webshop en de server op GMT tijdzone staat en dat voor elke 1000 producten die ik toevoeg de cache clear cron task een uur moet opschuiven (in de core code, is niet confgureerbaar) zodat de prijzen de volgende dag nog kloppen. Dan heb ik het nog niet eens over price.php die word aangeroepen in de frontend :X

Drupal 8 zit ook al lekker modulair ingericht, nadeel is dat nog veel oude meuk van drupal 7 erin zit (vooral de manier waarop modules werken) met globale functies en wrappers om core php functies zodat het op php 5.1 nog functioneerd. Schijnt ook een project te zijn waarvan ik de naam niet meer weet die ook een Drupal 8 bouwt maar alle core drupal 7 zooi weg gooit.
Toch wel triest als Magento voor goed door moet gaan. Ik heb een project waarbij ik mijn voorraad in van een ASP.Net systeem moest koppelen aan Magento en dat was één grote berg ellende aan de Magento zijde. En qua performance is het om te huilen, ondanks dat alle data altijd minimaal in drie tabellen schijnt te moeten staan.

[ Voor 9% gewijzigd door BikkelZ op 19-02-2016 13:34 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
BikkelZ schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:26:
Ik gebruik nu overal waar ik een TODO gebruikte in mijn code een new ApplicationException("Figure out where this call comes from")

Je wordt er vanzelf wel weer aan herinnerd :+

[...]

Toch wel triest als Magento voor goed door moet gaan. Ik heb een project waarbij ik mijn voorraad in van een ASP.Net systeem moest koppelen aan Magento en dat was één grote berg ellende aan de Magento zijde. En qua performance is het om te huilen, ondanks dat alle data altijd minimaal in drie tabellen schijnt te moeten staan.
De magento performance problemen zijn wel op te lossen, heel makkelijk zelfs. Je hoeft alleen maar Magento Enterprise aan te schaffen want die heeft wel de bugfixes voor cron en performance. De community edition is maar wat bijzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Hmmm... Probleem tussen mijn frontside en mijn backside... Moet dat dan in webdesign of programming neergezet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Pizza_Boom schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:09:
Hmmm... Probleem tussen mijn frontside en mijn backside... Moet dat dan in webdesign of programming neergezet worden?
Volgens mij moet dat in het snowboard/wintersport topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
EddoH schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:10:
[...]

Volgens mij moet dat in het snowboard/wintersport topic.
:P :P Weet je in ieder geval zeker dat de mods het verplaatsen... 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 22:40

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Voor de output van de tijd geeft hij een formaat op (deze is wel inclusief datum formaat, maar dat is nutteloos). Voor de output van de datumtijd geeft hij geen formaat op, en die toont dus eerst de dag.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Nu online
Pizza_Boom schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:10:
[...]
:P :P Weet je in ieder geval zeker dat de mods het verplaatsen... 8) 8)
Pssssst: backside/frontside en backend/frontend ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Merethil op 19-02-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Die eerste kende ik (als wintersporter), die tweede stiekem ook. Leuke verbastering van backend/frontend en serverside/cliëntside. |:( |:(
Maar ik zit nu dus precies daar tussenin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Nu online
Pizza_Boom schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:27:
[...]
Die eerste kende ik (als wintersporter), die tweede stiekem ook. Leuke verbastering van backend/frontend en serverside/cliëntside. |:( |:(
Maar ik zit nu dus precies daar tussenin...
Ik was me al aan 't afvragen of je niet toevallig 't over je lichaam had ipv programming ofzo :+
Ik gok dat je wel in programming wilt zitten met je vraag want 't gaat over de communicatie tussen de twee. Tenzij het niets met programmeerwerk te doen heeft maar je netwerk niet mee wilt werken ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Merethil schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:28:
[...]

Ik was me al aan 't afvragen of je niet toevallig 't over je lichaam had ipv programming ofzo :+
Ik gok dat je wel in programming wilt zitten met je vraag want 't gaat over de communicatie tussen de twee. Tenzij het niets met programmeerwerk te doen heeft maar je netwerk niet mee wilt werken ofzo ;)
Nee, 't is echt gezeur met nodeJS, ExpressJS en SocketIO... Ik denk een plaatje de socket in te schoppen, maar ik krijg hem er aan de cliëntkant niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

mrmartijn schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:59:
[...]

De magento performance problemen zijn wel op te lossen, heel makkelijk zelfs. Je hoeft alleen maar Magento Enterprise aan te schaffen want die heeft wel de bugfixes voor cron en performance. De community edition is maar wat bijzaak
De community edition is dan wel perfect voor het genereren van negatieve reclame voor Magento.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Rutix schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:12:
[...]

Waarom was je de hele nacht wakker :+?
Daarom :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Nu online
Zodat je in het bikkeltopic kon posten zeker ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

Pizza_Boom schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:09:
Dit noemen we buikgriep toch? >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
murphsy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:46:
[...]

Dit noemen we buikgriep toch? >:) ;)
En de code die je er dan uit gooit diarree? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Nu online
Pizza_Boom schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:51:
[...]
En de code die je er dan uit gooit diarree? :P
Ziet jouw code er zoveel beter uit dan de gemiddelde code? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Merethil schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:54:
[...]

Ziet jouw code er zoveel beter uit dan de gemiddelde code? :+
Ik probeer het netjes te houden, alhoewel ik heel veel aan het klooien ben. En dat is niet mooi. Maar definitievere versies probeer ik van net commentaar te voorzien, netjes te ordenen en dergelijke.

Trouwens, hier staat de vraag: gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1672645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Nick_S schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:23:
[...]
Voor de output van de tijd geeft hij een formaat op (deze is wel inclusief datum formaat, maar dat is nutteloos). Voor de output van de datumtijd geeft hij geen formaat op, en die toont dus eerst de dag.
Ja dat had ik ook gezien. Ik had slechts een opmerking over dat het een beetje onzinnig zou zijn om een input mask aan een ToString() mee te geven.
Je gaat van iets naar string, dus is een input mask meegeven een beetje onzinnig. Dat doe je van string naar 'iets' met een parse of iets dergelijks

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Nu online
Nick_S schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:23:
[...]

Vind het maar verwarrend, de codesnippet kent iets met een ToString() toe aan iets dat "Tijd" heet, maar de eerste kolom lijkt qua output niet op wat de code suggereert. De tweede wel "enigzins" maar heeft een ander datumformaat. Aan het tweede ding kan ik helemaal niet zien wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Merethil schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:43:
[...]

Uiteraard :+

Gewoon wat devven, wat anders? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Merethil schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:43:
[...]

Is er een bikkeltopic dan :+?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer flink bezig met Laravel / OOP. Merk wel dat ik te lang Procedural heb geprogrammeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Caelorum schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:54:
[...]
Waar is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Firesphere schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:29:
Och, duurde bij mij 2 of 3 maand ofzo.

En Stack is niet zomaar iets, het is experimenteel wat ze uitrollen, dus waar klaag je eigenlijk over? Het is niet alsof je _recht_ hebt op een stack-account?
Experimenteel kan je het nauwelijks noemen als ze met prijzen gaan lopen strooien. Ik wil er ook gewoon voor gaan betalen uiteindelijk, maar wil het eerst testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:10
TL;DR

Ik heb liever goed leesbare code. Dan wordt het vaak ook makkelijker om te verwijderen. En... wat je niet schrijft, hoef je ook niet te verwijderen. :)

Zucht... mijn ontwikkel team heeft geen verander opdracht en helpen nu het oplosteam. Maar sommige issues...

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verander opdracht? Oplosteam?
Klinkt geweldig!
Mijn week als backenddeveloper bestaat uit klanten te woord staan aan de telefoon en e-mail, random front-end bugs oplossen, webpagina's stylen, documenten voor de klant bijhouden, wijzigingen aan de server doen, nuget packages bijhouden en als ik dan misschien nog wat tijd over heb nog een heel klein beetje backend werk verrichten ^^
Over een half jaar ga ik een nieuwe functietitel vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
farlane schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:12:
[...]

Mijn voorbeeld was n beetje verknalt. Want ik was er al mee aan het experimenteren toen ik de post aan het maken was :P

Maar de tweede cell was dat DateTime property van de select. En deze wordt door linqpad volgens zijn settings weergegeven.
Pagina: 1 ... 30 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)