I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
EddoH schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:19:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
https://niels.nu
Hydra schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:26:
[...]
Members only:
Firesphere schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:57:
[...]
Members only:
Members only:
[ Voor 26% gewijzigd door gekkie op 13-01-2016 14:43 ]
[...]
Members only:
gekkie schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:38:
[...]
Members only:
[ Voor 22% gewijzigd door Firesphere op 13-01-2016 14:43 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik ben mogelijk wel van plan om zondag te gaan...ElkeBxl schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:17:
[...]
You're welcome
Sommige zaken moet je wel reserveren (zoals de Amadeo, kan veel volk in maar zit altijd volzet).
Nu ik toch bezig ben, ook lijstje van goede cafés nodig?Als er nog tweakers volk het weekend van fosdem in Brussel zit kunnen we evengoed kleine meetup doen.
[...]
Members only:
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
edit: Daarnaast heeft hun databasetool, 0xDBE, de 1.0-status bereikt en heet nu DataGrip.
[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 13-01-2016 14:53 ]
We are shaping the future
Ow?Alex) schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:52:
JetBrains heeft zojuist Project Rider wereldkundig gemaakt: een IDE op basis van IntelliJ IDEA, maar dan voor C#-ontwikkeling.
edit: Daarnaast heeft hun databasetool, 0xDBE, de 1.0-status bereikt en heet nu DataGrip.
Ik kreeg de nieuwsbrief net pas
We are shaping the future
Awww
incaz schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:49:
[...]
Members only:
Pintje gaan pakken dan?Mercatres schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:45:
[...]
Ik ben mogelijk wel van plan om zondag te gaan...
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Sloop dan niet altijd allesFiresphere schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:16:
Hmmm, ik krijg de laatste tijd wel erg vaak
[afbeelding]
Jou trouwens hier niet eerder gezien...?
Hydra schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:26:
[...]
Members only:
Members only:
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Misschien omdat ik nu eindelijk een avatar heb (toen ik de kerstmuts weg deed wou ik toch een plaatje houden). Ik post zo af en toe al hier sinds ergens in iteratie 9.Firesphere schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:20:
Sorry!
Jou trouwens hier niet eerder gezien...?
Dat zal't zijnbr men schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:28:
[...]
Misschien omdat ik nu eindelijk een avatar heb (toen ik de kerstmuts weg deed wou ik toch een plaatje houden). Ik post zo af en toe al hier sinds ergens in iteratie 9.
Geen avatar van een kat met een kerstmuts?br men schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:28:
[...]
Misschien omdat ik nu eindelijk een avatar heb (toen ik de kerstmuts weg deed wou ik toch een plaatje houden). Ik post zo af en toe al hier sinds ergens in iteratie 9.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Over kerstmuts gesproken, doe jij je kerstmuts eens af?!ElkeBxl schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:33:
[...]
Geen avatar van een kat met een kerstmuts?
Of ben je net zo irritant als Alex)?
Waarom ben jij nu eigenlijk nog met kerstmuts? Het is dichter bij korte-rokjes-weer dan bij kerstElkeBxl schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:33:
[...]
Anarchy!!!!Firesphere schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:33:
[...]
Over kerstmuts gesproken, doe jij je kerstmuts eens af?!
Ik zal charmander maar geen kort rokje geven zekers?Merethil schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:34:
[...]
Waarom ben jij nu eigenlijk nog met kerstmuts? Het is dichter bij korte-rokjes-weer dan bij kerst
[ Voor 38% gewijzigd door ElkeBxl op 13-01-2016 15:35 ]
Ik had eerst nog geen avatar, dus maar snel een willekeurige kerstmuts gepakt.ElkeBxl schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:33:
[...]
Dit jaar met kerst zal de kat een kerstmuts krijgen
Firesphere schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:37:
Ow ja, zelf ook maar even mijn avatar alvast gefixt.
Heb ik niet, ik heb alleen Hans, Hans en Nicow, Henkie en een hersenscan van Yang.ElkeBxl schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:38:
[...]
Maar zou je niet beter een schaap nemen in plaats van een koe?
EddoH schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:38:
Members only:
Woy schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:26:
Members only:
https://niels.nu
Doe eens updateren dan?jip_86 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:07:
Mijn voor (destijds) koninginnedag gepimpte avatar loopt ook al wat Android versies achter
Als het een vrouwtje Charmander is kan dat prima! Anders wordt 't een Schotse Charmander, en die klinken toch echt heel anders volgens mijElkeBxl schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:34:
Ik zal charmander maar geen kort rokje geven zekers?
De kerstboom staat hier ook nog hoor, mag gewoon!Firesphere schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:33:
[...]
Over kerstmuts gesproken, doe jij je kerstmuts eens af?!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Neen een Kiwi (dier) is beter geschiktElkeBxl schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:38:
[...]
Maar zou je niet beter een schaap nemen in plaats van een koe?
Grmbl website offline en weet niet waarom
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik ben blij met Hans.Damic schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:04:
[...]
Neen een Kiwi (dier) is beter geschikt
Grmbl website offline en weet niet waarom
HK-only
Firesphere uitzwaaien!
DM me even als je wilt weten waar het over gaat
Hoi modjes, krijg ik nu een nieuwe notitie?
Stille lurker hier maar ik ga je uitzwaaien vanuit Stockholm! Heb je emigratie verhaal aardig gevolgd en het zal een toffe ervaring worden! Zelf 3.5 jaar geleden vertrokken en slechts zelden spijt van gehad! Heimwee ebt wel weg gewoon afleiding zoeken en uitkijken naar de eerstvolgende keer dat je naar Nederland gaat of iemand bij jou op bezoek komt!Firesphere schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 02:24:
Mag ik deze ook hier spammen?
HK-only
Firesphere uitzwaaien!
DM me even als je wilt weten waar het over gaat
Hoi modjes, krijg ik nu een nieuwe notitie?
Bij deze ontzettend veel succes en plezier gewenst Vuur!

Aangezien dit onderwerp overal naar voren komt @mods een kiwi emoticon?!?
On a different note: GODVERDOMME het is koud hier! *insert sneeuwpop* gevoelstemperatuur van -20. Normaal heb ik het niet snel koud maar het is aardig fris op het moment
[ Voor 9% gewijzigd door Swedish Clown op 14-01-2016 08:22 ]
Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee hij is een pinguin
Nee dat is Styxxy niet Hans
Nothing to see here!
Sure, ik ga ook nog eens naar de schedule kijken. Als ik kan gaan
Ben benieuwd of ze net als afgelopen jaar last minute weer een deel wijzigenMercatres schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:36:
[...]
Sure, ik ga ook nog eens naar de schedule kijken. Als ik kan gaan
Wel weer genoeg om uit te kiezen
[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 14-01-2016 14:08 ]
Zo ongeveer een samenvatting van waar ik vanmiddag mee bezig ben
Ik gok dat alleen de productcodes en aantallen in de cookie worden weggeschreven, daarna gewoon opnieuw berekend in de backend en getoond op de frontend.Firesphere schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:24:
Vullen uit cookie? Oftewel, bewerkbaar door de bezoeker?
Yup, een soort van winkelmandje, maar net niet. Formulier moet namelijk openbaar zijn, alleen krijgen ze bij klikken op submit dan de melding dat ze moeten inloggen/registreren.Firesphere schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:24:
Vullen uit cookie? Oftewel, bewerkbaar door de bezoeker?
Ik sla op wat voor aantallen ze opgegeven hebben; $product_id => $quantity en als ze na inloggen terugkomen op de bestelpagina vul ik die $quantity weer in, met absint(). Dan kunnen ze het formulier alsnog submitten.
En dat zou ik dus juist niet doen, uit het feit dat je dan makkelijk andermans bestelID's kan oppakken. Stel je voor dat daar bijvoorbeeld promocodes of andere kortingen aan hangen
Ik zou alleen het orderID in de sessie pleuren, en zo de niet-afgemaakte order weer ophalen...TheNephilim schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:32:
[...]
Yup, een soort van winkelmandje, maar net niet. Formulier moet namelijk openbaar zijn, alleen krijgen ze bij klikken op submit dan de melding dat ze moeten inloggen/registreren.
Ik sla op wat voor aantallen ze opgegeven hebben; $product_id => $quantity en als ze na inloggen terugkomen op de bestelpagina vul ik die $quantity weer in, met absint(). Dan kunnen ze het formulier alsnog submitten.
{signature}
Mwah, zou kunnen, maar nu sluit ik eigenlijk gewoon weer aan op het bestaande bestelproces. Daarnaast krijg je soms mensen die alleen even willen kijken, geen zin hebben in registreren en dan de website verlaten. Zit je met veel nutteloze orders in de database (al maakt dat in feite niet uit natuurlijk). Ook moet je zeker weten dat een order bij een bepaalde persoon hoort, alleen aan orderID heb je niet genoeg dan.Firesphere schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:33:
[...]
Ik zou alleen het orderID in de sessie pleuren, en zo de niet-afgemaakte order weer ophalen...
Zelfs met random en lang kan je nog bruteforcen. Een bestelID opslaan in sessie is prima, maar in cookie is handiger omdat je dan eventueel op een later moment nog kan terugkomen voor het afmaken van je bestelling (doen wij op een interne site ook, gewoon omdat mensen soms nog laat even de boel in elkaar klikken, maar dan voor het uiteindelijke bestelproces weg moeten, hebben ze de volgende dag hun mandje nog).Voutloos schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:34:
Allemaal inkoppers, dan maak je dat id voldoende random en lang. Of je fixed je sessies zodanig dat je na inloggen wel nog je halve winkelkar hebt.
Tja, dan bruteforce ik je sessie of wachtwoord wel direct.Merethil schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:35:
[...]
Zelfs met random en lang kan je nog bruteforcen.

Maar goed, kan best dat je het liefst de gehele state enkel bij de client wilt houden hoor. En als je het zo verwoordt is de keuze voor implementatie ook duidelijk.
{signature}
Maar daar kan je weer beter op beschermenVoutloos schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:38:
[...]
Tja, dan bruteforce ik je sessie of wachtwoord wel direct.
Maar goed, kan best dat je het liefst de gehele state enkel bij de client wilt houden hoor. En als je het zo verwoordt is de keuze voor implementatie ook duidelijk.
Tja, is op zich een keuze.TheNephilim schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:40:
In mijn geval is de cookie het makkelijkst en meteen het veiligst denk ik; er worden alleen waarden opgeslagen die je ook in het formulier zelf al aan zou kunnen passen. Die waarden worden na submitten gewoon gechecked, of het formulier nou ingevuld word vanuit de cookie of niet maakt verder qua bestelproces dus niks uit.
Maar waarom je de niet-afgemaakte orders niet in je database wilt, snap ik niet helemaal. Het is juist handig voor referentie, zijn er producten waar mensen vaak na de eerste stap toch afhaken? etc.
Maar ligt dat dan aan de producten of toch meer aan je orderproces, snelheid van je website of andere variabelen? Het zegt uiteindelijk erg weinig, hoogstens dat iemand op je site kwam voor product X en het niet heeft afgemaakt, maar dat zou net zo goed pure toeval kunnen zijn.Firesphere schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:41:
[...]
Tja, is op zich een keuze.
Maar waarom je de niet-afgemaakte orders niet in je database wilt, snap ik niet helemaal. Het is juist handig voor referentie, zijn er producten waar mensen vaak na de eerste stap toch afhaken? etc.
Dat hangt inderdaad van meer factoren af, maar met genoeg on-afgemaakte orders, is er toch een correlatie te leggen.Merethil schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:43:
[...]
Maar ligt dat dan aan de producten of toch meer aan je orderproces, snelheid van je website of andere variabelen? Het zegt uiteindelijk erg weinig, hoogstens dat iemand op je site kwam voor product X en het niet heeft afgemaakt, maar dat zou net zo goed pure toeval kunnen zijn.
Het gaat niet om een normale webshop, maar meer een gedigitaliseerde versie van een ouderwets bestelformulier. Wat mensen invullen is in dit geval niet echt heel interessant.Firesphere schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:41:
[...]
Tja, is op zich een keuze.
Maar inderdaad, zou je bij willen houden wat mensen allemaal in hun winkelmandje stoppen ed., dan is dat wel een betere aanpak.
Als je maar genoeg orders hebt kan dat vanzelf wel ja, maar wanneer ga je die tabel met onafgemaakte orders opschonen? Want anders heb je natuurlijk zelf een plek gemaakt waarop het makkelijk is om je database vol te stouwen met data waar je uiteindelijk weinig tot niets op gaat verdienen, maar die je voor je trend dan eigenlijk niet zou mogen opschonen omdat je anders potentieel data kwijtraakt waar eventueel een correlatie uit te trekken valt.Firesphere schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:45:
[...]
Dat hangt inderdaad van meer factoren af, maar met genoeg on-afgemaakte orders, is er toch een correlatie te leggen.
Ik zou het persoonlijk anders aanpakken, kijken naar hoeveel hits je op je productpagina's krijgt en hoeveel van die mensen uiteindelijk een order met die producten bij je plaatsen. Heb je geen overige troep die je eventueel niet eens kan opruimen; hits op productpagina's en het afhandelen van echte orders zijn natuurlijk gewoon onderdeel van elke normale webshop dus die data heb je sowieso.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Maar hoe houd je bij vóór het inloggen dat deze klant daadwerkelijk hoort bij deze order? Want uiteindelijk heb je niets meer dan een sessie (die gestolen kan zijn, je weet maar nooit) en geen verdere referentie naar die klant van vóór het inloggen. De order kan dus in sommige gevallen tot in den eeuwigheid in je DB blijven staan?Ger schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:52:
Voor iets soortgelijks knal ik een UID in de sessie, welke ik koppel aan de onafgemaakte order in de DB. Indien de id's in de sessie matchen met die in de DB krijgt de klant na inloggen/registreren weer de order voor zich, zoniet, dan is er misbruik, wordt alles destroyed en zoekt-ie het maar uit
Edit:
Ik zou het trouwens ook zelf zo doen, maar eventuele persoonlijke data (promocodes, invullen van waarden die je niet zomaar in je mandje kan hebben) zou ik pas doen na een inlogformulier.
[ Voor 11% gewijzigd door Merethil op 14-01-2016 15:57 ]
Ik denk dat je angst voor een gestolen sessie alle opties zal ondermijnen. Als je daar bang voor bent, zul je er nooit op kunnen vertrouwen dat het wel goed gaat.Merethil schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:54:
[...]
Maar hoe houd je bij vóór het inloggen dat deze klant daadwerkelijk hoort bij deze order? Want uiteindelijk heb je niets meer dan een sessie (die gestolen kan zijn, je weet maar nooit) en geen verdere referentie naar die klant van vóór het inloggen. De order kan dus in sommige gevallen tot in den eeuwigheid in je DB blijven staan?
Niets mis met een beetje paranoia, maar het gaat wel heel ver om bij elke optie om een bestelling aan een bezoeker te koppelen te roepen "die kan gestolen zijn"
Zie mijn edit: Ik zou het exact zo doen zolang er geen "persoonlijke" data in kan zitten. Verder vind ik dat veiligheid in dit soort zaken best wat strakker mag dan hoe veel websites het toepassen. Zo ook trouwens op m'n werk; een deel dat gemaakt wordt door een ander team is supersimpel te slopen of open te breken, maar helaas doen ze daar weinig aan. Als het mijn eigen website was zou ik het dus ook anders aanpakken (en neem ik dus bepaalde stappen in acht zoals ik hierboven beschreef)Firesphere schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:57:
[...]
Ik denk dat je angst voor een gestolen sessie alle opties zal ondermijnen. Als je daar bang voor bent, zul je er nooit op kunnen vertrouwen dat het wel goed gaat.
Niets mis met een beetje paranoia, maar het gaat wel heel ver om bij elke optie om een bestelling aan een bezoeker te koppelen te roepen "die kan gestolen zijn"
[ Voor 17% gewijzigd door Merethil op 14-01-2016 15:59 ]
Uiteraard is security belangrijk. En persoonlijke data komt bij mij altijd uit de database, niet de sessie direct, ook de order niet, maar dat is een keuze die ik maak.Merethil schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:58:
[...]
Zie mijn edit: Ik zou het exact zo doen zolang er geen "persoonlijke" data in kan zitten. Verder vind ik dat veiligheid in dit soort zaken best wat strakker mag dan hoe veel websites het toepassen. Zo ook trouwens op m'n werk; een deel dat gemaakt wordt door een ander team is supersimpel te slopen of open te breken, maar helaas doen ze daar weinig aan. Als het mijn eigen website was zou ik het dus ook anders aanpakken (en neem ik dus bepaalde stappen in acht zoals ik hierboven beschreef)
Maar je kan altijd hebben dat een sessie is gekaapt. Misschien een extra authentication-key-cookie er bij, maar je moet niet overdrijven voor een simpel formulier of webwinkeltje.
WTF, ik kan gewoon games installeren op de printer die ik hier heb staan!
Indien er geen crons zouden bestaan wel ja. Maar alles wat na X tijd niet definitief gemaakt is, wordt verwijderd.Merethil schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:54:
[...]
Maar hoe houd je bij vóór het inloggen dat deze klant daadwerkelijk hoort bij deze order? Want uiteindelijk heb je niets meer dan een sessie (die gestolen kan zijn, je weet maar nooit) en geen verdere referentie naar die klant van vóór het inloggen. De order kan dus in sommige gevallen tot in den eeuwigheid in je DB blijven staan?
En als er iemand die sessie steelt, soit. Wat ze dan kunnen doen is een heel specifiek winkelmandje pakken en daar zelf voor gaan betalen. Ik denk niet dat iemand dat voor zijn lol gaat doen.
Wat dat betreft vergelijkbaar met iemand die mijn boodschappenkar wegpakt in de supermarkt en ermee naar de kassa loopt. Vervelend voor mij, ik moet alles weer opnieuw in een andere kar gaan doen. Maar die ander moet wel betalen voor alles wat-ie langs de kassa wil hebben.
Persoonlijke data worden uit het account gehaald en promocodes zijn niet aan de orde. Maar überhaupt het betaalproces vind pas plaats na inloggen.Edit:
Ik zou het trouwens ook zelf zo doen, maar eventuele persoonlijke data (promocodes, invullen van waarden die je niet zomaar in je mandje kan hebben) zou ik pas doen na een inlogformulier.
Leisure Suit Larry al draaiend?Firesphere schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:05:
WTF, ik kan gewoon games installeren op de printer die ik hier heb staan!
[ Voor 27% gewijzigd door Tjolk op 14-01-2016 16:12 ]
Nee, jij bent Hans niet. Hans is een rund, jij bent een pinguin. De enige overeenkomst is deels de kleurstelling.
Ga lekker ergens anders Hanssen ofzo!
Ergens waar andere pinguins leven?Firesphere schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:12:
[...]
Nee, jij bent Hans niet. Hans is een rund, jij bent een pinguin. De enige overeenkomst is deels de kleurstelling.
Ga lekker ergens anders Hanssen ofzo!
Misschien Nieuw Zeeland?
Die leven niet in NZ. Behalve in dierentuinen. Denk ik.Jegorex schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:42:
[...]
Ergens waar andere pinguins leven?
Misschien Nieuw Zeeland?
Typisch België, er valt een beetje sneeuw en direct is het chaos op de weg...
Het zal je verbazen waar die dieren leven... Je zou die maffe beestjes namelijk niet verwachten op een mooi zonnige strand in Zuid AfrikaFiresphere schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:05:
Ik twijfelde al!

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd

Vind je? Ik heb altijd het idee dat de weg vol zit met van die trage pannenkoeken en oerdegelijke oersaaie burgersVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:27:
Nog voor de ochtendspits van Arnhem naar Schiphol... Wat zit de weg toch vol met ongeduldige, opgefokte tokkies.
Maar je hebt een punt. Ik heb ook op een gegeven moment besloten om eens wat rustiger met het verkeer mee te gaan. Of ik nu continue remmend met +/- 105 op de linkse baan als een idioot moet anticiperen om geen aanrijding te krijgen of netjes rechts met de stroming +/- 90 rijdt, maakt qua aankomst tijd vrij weinig uit (is maar een 25km ritje met 20km snelweg). Maar qua ontspanning en rust maakt het wel een wereld van verschil.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Niet alleen België hoorElkeBxl schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:38:
Iemand koffie? * ElkeBxl gooit een thermos koffie in de corner
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
Ja inderdaadGer schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:00:
Wat is het leven toch heerlijk als je maar een kwartier fietsen van je werk af woont.
Agreed. Gisteren stond ik hier in de rij voor het stoplicht richting de Soestdijkseweg Zuid. (Ik kwam vanuit Zeist) In de tien minuten die ik stond te wachten, heb ik denk ik wel 30 auto's uit de rij zien rijden en de busbaan zien pakken. Nu weet ik niet of daar een bord staat dat je bij file de busbaan mag pakken, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Op zo'n moment is het knap irritant als je op je beurt staat te wachten en je geen meter vooruit komt...Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:27:
Nog voor de ochtendspits van Arnhem naar Schiphol... Wat zit de weg toch vol met ongeduldige, opgefokte tokkies.
Sinds de nieuwe A4 open is bij Delft, heb ik op gisteren na, ivm aantal ongevallen, eigenlijk geen file meer gehad van DH -> RDam. Vorig jaar was het elke dag prijs, en kon ik dagelijks een half uurtje het Exact en/of 3M gebouw bestuderen, rijdt ik nu in dat zelfde half uurtje van deur tot deur.Ger schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:00:
Wat is het leven toch heerlijk als je maar een kwartier fietsen van je werk af woont.
Hopelijk blijft dat zo :-)
Driving a cadillac in a fool's parade.
10 minuten. En dan heb ik het verkeerslicht meegenomen.Ger schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:00:
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ja, die is heerlijkkwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:15:
[...]
Sinds de nieuwe A4 open is bij Delft, heb ik op gisteren na, ivm aantal ongevallen, eigenlijk geen file meer gehad van DH -> RDam. Vorig jaar was het elke dag prijs, en kon ik dagelijks een half uurtje het Exact en/of 3M gebouw bestuderen, rijdt ik nu in dat zelfde half uurtje van deur tot deur.
Hopelijk blijft dat zo :-)
Is het rustig, dan kan ik heerlijk over de A4 rijden. Is het drukker, dan staat het bij Rijswijk vast. Ik kijk nu eerst hoe het daar is, want dan neem ik de A13. Daar rij je dan nog wel door
let the past be the past.
Waar laat je dan al die verkeerslichten? Denk ook niet dat de gemeente erg blij is met jou, als je steeds het verkeerslicht meeneemt...Matis schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:16:
[...]
10 minuten. En dan heb ik het verkeerslicht meegenomen.

Dikke disco bij hem thuis met al die knipperende lampen man!.Gertjan. schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:57:
[...]
Waar laat je dan al die verkeerslichten? Denk ook niet dat de gemeente erg blij is met jou, als je steeds het verkeerslicht meeneemt...
Alleen wel oppassen met je snelheid op die A4. Ziet eruit als een racebaan, maar met die flitser er de laatste paar dagen.SPee schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:49:
[...]
Ja, die is heerlijk
Is het rustig, dan kan ik heerlijk over de A4 rijden. Is het drukker, dan staat het bij Rijswijk vast. Ik kijk nu eerst hoe het daar is, want dan neem ik de A13. Daar rij je dan nog wel door

Dag koffie.Gertjan. schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:57:
[...]
Waar laat je dan al die verkeerslichten? Denk ook niet dat de gemeente erg blij is met jou, als je steeds het verkeerslicht meeneemt...

Jij hebt kennelijk geen rijlessen gehadVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:27:
YouTube: Van Kooten en de Bie - De rijles
Verwijderd
Dacht dat het in Nederland erg was, maar hier in Engeland zijn ze helemaal van het padje. Rijden gvd ALLEMAAL aan de verkeerde kant van de weg...Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:27:

Die beestjes zijn best wel grappig. Maar stinken echt wel hard!.Gertjan. schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:48:
[...]
Het zal je verbazen waar die dieren leven... Je zou die maffe beestjes namelijk niet verwachten op een mooi zonnige strand in Zuid Afrika
[afbeelding]
Warme choco bitte! Lekker gezellig met een kop warme choco naar buiten kijken, naar de sneeuwvlokken die langs de ramen dwarrelen.ElkeBxl schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:38:
Iemand koffie? * ElkeBxl gooit een thermos koffie in de corner
Belgisch verkeer is sowieso een ramp
Haha. Een poging waardSkyaero schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:23:
Gewoon deze opzetten. Misschien begrijpt hij de hint.
http://codepen.io/davidkpiano/pen/wMqXea
Bizar! Gone are the days of WebM, CSS encoding it is!Firesphere schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:03:
Sommige mensen kunnen echt zo'n beetje alles met CSS geloof ik.
http://codepen.io/davidkpiano/pen/wMqXea
Ja, staat eindelijk een flitser? De eerste paar dagen al een paar keer bijna ondersteboven gereden door een paar Verstappen-wannabe'sVincentio schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:19:
[...]
Alleen wel oppassen met je snelheid op die A4. Ziet eruit als een racebaan, maar met die flitser er de laatste paar dagen.
Ik heb geen problemen met mensen die Vmax+10 rijden, wel met mensen die 150 rijden terwijl de rest 100 rijdt. Dan liever een flitser.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dit ja. Ben er ook mee gestopt het is de stress niet waard. Je vraagt je soms wel eens af of je als enige niet ergens een bord hebt gemist dat er max 80 of 100 gereden mag worden ofzo.Gertjan. schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:31:
[...]
Vind je? Ik heb altijd het idee dat de weg vol zit met van die trage pannenkoeken en oerdegelijke oersaaie burgers
Maar je hebt een punt. Ik heb ook op een gegeven moment besloten om eens wat rustiger met het verkeer mee te gaan. Of ik nu continue remmend met +/- 105 op de linkse baan als een idioot moet anticiperen om geen aanrijding te krijgen of netjes rechts met de stroming +/- 90 rijdt, maakt qua aankomst tijd vrij weinig uit (is maar een 25km ritje met 20km snelweg). Maar qua ontspanning en rust maakt het wel een wereld van verschil.

Yup, zondag, woensdag, donderdag en vandaag volgens Flitsmeister weer. Zo maar eens kijken of hij er nog staat.kenneth schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:32:
[...]
Ja, staat eindelijk een flitser? De eerste paar dagen al een paar keer bijna ondersteboven gereden door een paar Verstappen-wannabe's
Ik heb geen problemen met mensen die Vmax+10 rijden, wel met mensen die 150 rijden terwijl de rest 100 rijdt. Dan liever een flitser.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic