De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.250 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23

-ko-

Leidend Voorwerp

kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:15:
[...]

Sinds de nieuwe A4 open is bij Delft, heb ik op gisteren na, ivm aantal ongevallen, eigenlijk geen file meer gehad van DH -> RDam. Vorig jaar was het elke dag prijs, en kon ik dagelijks een half uurtje het Exact en/of 3M gebouw bestuderen, rijdt ik nu in dat zelfde half uurtje van deur tot deur.

Hopelijk blijft dat zo :-)
Ik begin maandag bij mijn nieuwe werkgever in Den Haag. Ik moet uit Bergen op Zoom komen, en ben ook blij dat ze die A4 verlengt hebben zo vlak voor mijn start aldaar. Heerlijk!

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
kenneth schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:32:
[...]
Ja, staat eindelijk een flitser? De eerste paar dagen al een paar keer bijna ondersteboven gereden door een paar Verstappen-wannabe's :(

Ik heb geen problemen met mensen die Vmax+10 rijden, wel met mensen die 150 rijden terwijl de rest 100 rijdt. Dan liever een flitser.
Ik ben (gelukkig) nog geen flitser tegengekomen.
Misschien omdat ik pas later vertrek.
Waar ik wel van baal zijn van diegene die 100 op de linker baan rijden, terwijl het na 19u is en de Vmax dus 130 is (niet op het nieuwe stuk, helaas). Of stug in het midden blijven rijden, waardoor ze met 110 ingehaald worden en je (ik) dus ook opgehouden wordt.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:10
Voor mij is het 5 minuten lopen en dan sta ik op mijn werk. Als ik ooit in de file sta dan erger ik me ook al vanaf minuut 1 dus misschien dat het zo ook beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:48
Bezig met een klein big-data project. (Heb een dataset met 120 miljoen records)
java.lang.OutOfMemoryError: GC overhead limit exceeded
Fuck... :+
En dan test ik nog niet eens op de complete dataset.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:34
WernerL schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:08:
Bezig met een klein big-data project. (Heb een dataset met 120 miljoen records)

[...]

Fuck... :+
En dan test ik nog niet eens op de complete dataset.
Kan je je data niet streamen? Laatst een gevallatje "neem alles in geheugen" gehad die prima werkte in test, waar ze met een enkele thread +/- 3 MB aan data wilden inlezen... Blijkbaar was productie echter tien threads a 50 MB per thread. Dan ga je rap door je heap heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Ik gebruik Spark, en die kan data streamen. Kan ik wel eens naar gaan kijken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Heb het probleem opgelost. In plaats van een groupByKey maak ik nu gebruik van reduceByKey. Heb het algoritme een beetje aangepast. Resultaat? Spark parsed zo rond de 13 miljoen records binnen een minuut :D

Wordt op de achtergrond netjes een mapreduce taak van gemaakt die ik eventueel ook op een hadoop cluster zou kunnen draaien.

Nu nog output produceren voor alle 120 miljoen records, ik hoop dat mijn laptop mij nog lief vind hierna. :+

Spark O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

gelukkig zeg je zelf al klein big data project. kwam pas een tabel tegen die van 70 miljoen naar 100 miljoen was gegroeid. niks van gemerkt :D 2 seconden querytijd, inclusief diverse joins om er interessante gegevens uit te halen.

helaas heb ik nog wel een tabel met 3 miljard records die nog wel wat aandacht nodig heeft ivm performance...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aydDBzy_460s_v1.jpg

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afgezien van de compensation, klinkt ongeveer correct.

Voor compensation zou ik zeggen, the Oatmeal got it right:
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/theoatmeal-img/comics/exposure/exposure.png

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet koffie, thee & chocolademelk klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ugh. M"n dochter (4) is dol op chocolademelk. Thuis krijgt ze het alleen vrijwel nooit (is een 'traktatie bij open en oma') Gister zelf chocolademelk gemaakt omdat ik nog cacao over heb. Resultaat: "ik vind deze niet lekker".

Grr. Muts.

P.s. iemand tips hoe je chocolademelk a la Chocomel maakt?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Gebruik Baileys in plaats van water of melk.

Ow... wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:25
Hydra schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:22:
Ugh. M"n dochter (4) is dol op chocolademelk. Thuis krijgt ze het alleen vrijwel nooit (is een 'traktatie bij open en oma') Gister zelf chocolademelk gemaakt omdat ik nog cacao over heb. Resultaat: "ik vind deze niet lekker".

Grr. Muts.

Gewoon door zetten met cacao, chocomel is veel te zoet.
* Ealanrian heeft geen ervaring met kinder en houd niet van zoet eten of drinken

[ Voor 8% gewijzigd door Ealanrian op 18-01-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Grr. Muts.

Door bij de Jumbo of AH een pak echte Chocomel te kopen en deze in een pannetje op te warmen :P Zelfgemaakte choco is redelijk bitter (cacao is namelijk redelijk bitter van zichzelf), misschien een toefje slagroom erop voor de zoetigheid ofzo.

Soms is de weg van de minste weerstand de beste. Gewoon een uit een pakkie in een pannetje en klaar :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Alleen cacao is erg bitter, chocomelk wordt gezoet. Mijn oma gooide er vroeger naast cacao ook suiker bij. Verhouding 1:1.

Alternatief is zoiets als Nesquick of gewoon een pak chocomelk
Firesphere schreef op maandag 18 januari 2016 @ 01:37:
[...]
[afbeelding]
Fuck you, pay me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Skyaero schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:40:
Alleen cacao is erg bitter, chocomelk wordt gezoet. Mijn oma gooide er vroeger naast cacao ook suiker bij. Verhouding 1:1.
Joh. Ik weet wel hoe je chocolademelk maakt. Maar ik ga geen Chocomel kopen. Zoals gezegd: dat is een tractatie die ze normaal alleen bij Opa en Oma krijgt.

Ik was alleen vooral benieuwd wat ze nu precies met Chocomel doen zodat het smaakt als Chocomel en niet als gewone chocolademelk. Het lijkt wel of ze er slagroom (ongeklopt) voor gebruikt hebben i.p.v. melk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:01:
[...]

Joh. Ik weet wel hoe je chocolademelk maakt. Maar ik ga geen Chocomel kopen. Zoals gezegd: dat is een tractatie die ze normaal alleen bij Opa en Oma krijgt.

Ik was alleen vooral benieuwd wat ze nu precies met Chocomel doen zodat het smaakt als Chocomel en niet als gewone chocolademelk. Het lijkt wel of ze er slagroom (ongeklopt) voor gebruikt hebben i.p.v. melk.
Vooral geen cacoa (1,7%) en veel smaakstoffen (die onder het puntje 'aroma' vallen in de ingrediëntenlijst).
Dus probeer het eens met heel weinig cacao? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:31
Reep chocolade pakken, paar stukjes afbreken en met melk rustig opwarmen en roeren in een pannetje. Verhouding chocolade:melk ongeveer 1:4 tot 1:5. Beetje (vanille)suiker naar smaak en eventueel snufje kaneel.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ger schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:52:
Reep chocolade pakken, paar stukjes afbreken en met melk rustig opwarmen en roeren in een pannetje. Verhouding chocolade:melk ongeveer 1:4 tot 1:5. Beetje (vanille)suiker naar smaak en eventueel snufje kaneel.
Ah. Dat verklaart het andere mondgevoel: een berg cacaoboter :)
HuHu schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:23:
Gebruik Baileys in plaats van water of melk.
Slapen ze wel lekker op :D

[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 18-01-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Hydra schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:03:
Lekker vet, vet lekker! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:03:
[...]

Aan de ingredientenlijst te zien gebruiken ze een verdikkingsmiddel, dat zou ook een groot deel van het mondgevoel verklaren. Cacaoboter zit er zo te zien niet in (is ook veel duurder natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
89,99% deels afgeroomde volle melk
8% (riet)suiker
2% cacaopoeder
0,01% carrageen

of gewoon een pak kopen en 1x in de maand glas geven?

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 18-01-2016 11:03 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
PS: mijn recept werkt het beste met zo puur mogelijke chocolade. Vind mijn vrouw dan.
(en ja, het is mijn recept, ook al drinkt zij het op.)

En och, chocomel drink je volgens mij niet omdat het zo gezond is. Laat de kinderen gewoon een paar extra rondjes rennen/springen/kruipen/drukdoen en ze zijn het weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 12:40
Helaas heb je in België geen betere alternatieven, maar om ik moet elke ochtend een glas chocolademelk gedronken hebben. Dus dan maar Cécémel (ofoziets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 21:56
Mercatres schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:49:
Helaas heb je in België geen betere alternatieven, maar om ik moet elke ochtend een glas chocolademelk gedronken hebben. Dus dan maar Cécémel (ofoziets).
Is dat net zo iets als het "moeten" drinken van koffie in de ochtend?
Nooit gesnapt. Ik drink wel koffie, maar niet als ik net wakker ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
Firesphere schreef op maandag 18 januari 2016 @ 01:37:
[...]

Afgezien van de compensation, klinkt ongeveer correct.

[afbeelding]
Wat freelancers horen, maar je nooit #tegendebakker zou zeggen (rtlz)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:16

Ultimation

Het is als Appels en peren

Hops! Serverhost bezig PHP7 uit te rollen op een aantal projecten. #spannend

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ultimation schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:58:
Hops! Serverhost bezig PHP7 uit te rollen op een aantal projecten. #spannend
Ik draai alleen maar PHP7 nog. Werkt prima en is verdraaide veel sneller.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Firesphere schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:00:
[...]

Ik draai alleen maar PHP7 nog. Werkt prima en is verdraaide veel sneller.
We hebben nog wel wat clients die wat oudere versies van onze software draaien. Dus we gaan nu 7 naast 5.5 draaien zodat we ze rustig aan kunnen controleren en overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik moet m'n homestead vagrant box nog upgraden, dan heb ik hier lokaal ook PHP 7. Verder nog niet met een server met PHP 7 gespeeld, maar de reacties en benchmarks zijn lovend inderdaad!

Het zal wel weer even duren voor hostingproviders upgraden naar php 7. Zoals mijndomein.nl rollen allemaal net php 5.6 uit. Laatst bij een lokale 'ICT dienstverlener' gevraagd om php 5.6 voor een nieuwe VPS voor een klant. Krijg uiteindelijk toch weer php 5.5, want dat zit natuurlijk standaard in de DirectAdmin installatie :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 17-09 10:24
Beetje oud nieuws en vond het ook een hoog calimero-gehalte hebben. Ik ben dan ook geen ZZP-er, maar nee is ook gewoon een antwoord :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:07:
Ik moet m'n homestead vagrant box nog upgraden, dan heb ik hier lokaal ook PHP 7. Verder nog niet met een server met PHP 7 gespeeld, maar de reacties en benchmarks zijn lovend inderdaad!

Het zal wel weer even duren voor hostingproviders upgraden naar php 7. Zoals mijndomein.nl rollen allemaal net php 5.6 uit. Laatst bij een lokale 'ICT dienstverlener' gevraagd om php 5.6 voor een nieuwe VPS voor een klant. Krijg uiteindelijk toch weer php 5.5, want dat zit natuurlijk standaard in de DirectAdmin installatie :/.
DirectAdmin (en ook cPanel/Plesk etc.) vind ik echt waardeloos werken. Aangezien er toch niemand behalve ik bij de server moet kunnen, gebruik ik ServerPilot. Cleane VPS, ServerPilot verbinden en alles draait. Met firewall etc. netjes opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Firesphere schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:17:
[...]

DirectAdmin (en ook cPanel/Plesk etc.) vind ik echt waardeloos werken. Aangezien er toch niemand behalve ik bij de server moet kunnen, gebruik ik ServerPilot. Cleane VPS, ServerPilot verbinden en alles draait. Met firewall etc. netjes opgezet.
En provisioning via Ansible? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ultimation schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:19:
[...]

En provisioning via Ansible? :)
Nog niet, niet aan toegekomen. Voor nu gewoon een git-deploy. Zoveel valt er eigenlijk ook niet te provisionen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:17:
[...]

Klopt, ik ben er ook totaal geen fan van. Je kunt met tools als DirectAdmin ook eigenlijk (standaard) geen yum ed. gebruiken. Het is ook geen shared hosting dus sowieso vond ik in dit geval DirectAdmin niet nodig.

ServerPilot ken ik niet, even kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

"Nadeel" van ServerPilot is dat't geen mailbox opzet. Maar sowieso vind ik het irritant om mail en hosting op dezelfde server te draaien. Ik heb een aparte server voor m'n mail. Met als voordeel dat ze elkaars backup kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik heb een puppet-configuratie die ik ook voor op mijn Vagrant-box gebruik voor ontwikkeling. Werkt uitstekend en ik heb altijd een omgeving die overeenkomt met de server.

Werd er na twee updates wel erg flauw van dat Apple steeds van mening dat het mijn Apache-confugratie moet "verbeteren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

wackmaniac schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:36:
Ik heb een puppet-configuratie die ik ook voor op mijn Vagrant-box gebruik voor ontwikkeling. Werkt uitstekend en ik heb altijd een omgeving die overeenkomt met de server.

Werd er na twee updates wel erg flauw van dat Apple steeds van mening dat het mijn Apache-confugratie moet "verbeteren".
Is alleen jammer dat Puppet zoveel zooi installeert. Kan je beter Ansible hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Zo dat was een statische ontlading, gelukkig op mijn koptelefoon en niet de ontwikkel hardware die ik heb liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ultimation schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:39:
[...]

Is alleen jammer dat Puppet zoveel zooi installeert. Kan je beter Ansible hebben. ;)
We gebruiken Puppet ook op kantoor, dus daar heb ik al beetje ervaring mee :) Zal Ansible ook eens bekijken, ik dat Ansible ook werkt in combinatie met Vagrant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

wackmaniac schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:43:
[...]

We gebruiken Puppet ook op kantoor, dus daar heb ik al beetje ervaring mee :) Zal Ansible ook eens bekijken, ik dat Ansible ook werkt in combinatie met Vagrant.
Dat werkt heel goed met Vagrant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Saltstack O+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
SaltStack is predictive orchestration…
…not just config management
Wow, dat is beste paarse broekentaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18
TheNephilim schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:28:
[...]

Je kunt met tools als DirectAdmin ook eigenlijk (standaard) geen yum ed. gebruiken.
Hoe bedoel je? Volgens mij kun je gewoon yum of apt-get gebruiken. Ik weet alleen niet wat er gebeurd op het moment dat je probeert om software te installeren met de package manager van je distributie terwijl deze al is geinstalleerd door DirectAdmin.

Verder heb ik een beetje een haat liefde verhouding met DirectAdmin. Het werkt op zich prima en best makkelijk, maar het is soms ook wel vreselijk omslachtig. Met name de hiërarchie Admin > Reseller > User. Dit zou er van mij direct aangepast mogen worden naar Admin > User.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

dev10 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:41:
[...]

Hoe bedoel je? Volgens mij kun je gewoon yum of apt-get gebruiken. Ik weet alleen niet wat er gebeurd op het moment dat je probeert om software te installeren met de package manager van je distributie terwijl deze al is geinstalleerd door DirectAdmin.
Dat laatste is het probleem... In dit geval installeerde DirectAdmin zelf nog een keer php. Dus phpinfo zegt php 5.5 en als je een php extensie wil installeren met yum dan komt hij met extensies voor php 5.4. Overigens was php* geexclude in yum, dus kreeg ik in eerste instantie al geen php packages te zien in yum.

Uiteindelijk heb ik middels pecl de benodigde memcache extensie alsnog geïnstalleerd gekregen, maar met yum kon ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Directadmin is erg onhandig, het is een ramp om bijv GIT middels yum te installeren op een directadmin bak. Ik heb uiteindelijk de hele usr/local map buitenspel gezet, waar DirectAdmin als eerst kijkt voor z'n libs. Pas toen ik dat deed kon ik GIT installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door mbarie op 18-01-2016 17:26 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat betreft die chocolademelk discussie: http://blog.hellofresh.nl...lfgemaakte-chocolademelk/ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dus, ik weet dat mijn huidige werkgever heeft een afscheidsborrel voor mij geplant.

Alleen... heb ik geen uitnodiging gekregen. Dan maar lekker zonder mij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:07:
Dus, ik weet dat mijn huidige werkgever heeft een afscheidsborrel voor mij geplant.

Alleen... heb ik geen uitnodiging gekregen. Dan maar lekker zonder mij :D
Oh leuk! Komen daar dan ook bloemen aan?

* F.West98 rent

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Waarschijnlijk wel. En ook confetti gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
Hangt er vanaf of die afscheidsborrel als hij geplant is ook voldoende voorzien wordt van een natje en een droogje .. anders wordt het waarschijnlijk een dorre boel.

* gekkie pakt de fiets ..

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 18-01-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Errr, voor mijn eigen afscheid kun je je aanmelden hoor!
Firesphere uitzwaaien!

Die van m'n werk is een besloten bijeenkomst. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 21:56
Firesphere schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:53:
Errr, voor mijn eigen afscheid kun je je aanmelden hoor!
Firesphere uitzwaaien!

Die van m'n werk is een besloten bijeenkomst. Denk ik.
De link die je geeft is ook besloten bijeenkomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

br men schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:55:
[...]

De link die je geeft is ook besloten bijeenkomst ;)
Nee hoor, jij bent ook gewoon welkom. Iedereen die mijn huis niet sloopt en de katten niet lastig valt (als die er nog zijn dan), is welkom.
Totdat m'n huis vol zit natuurlijk.

Van Meneer Jan moet'ie in de HK, daar kan ik niet zoveel aan doen :(

:D

[ Voor 16% gewijzigd door Firesphere op 18-01-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:19
Wat is Ruben een irritant mannetje. Ik zeg netjes dat ik geen emails meer wil ontvangen, tot twee maal toe. En wat zie ik in mijn mailbox.. 'Is jouw maandag blauw?'

Nee, maar ik kan Ruben wel voorspellen hoe zijn ogen er straks uitzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Meer blauw dan dat mijn ogen nu al zijn hoeven ze wat mij betreft niet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:19
dcm360 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:50:
Meer blauw dan dat mijn ogen nu al zijn hoeven ze wat mij betreft niet te worden.
Je heet Visser van je achternaam. Dus je kan rustig slapen vannacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dcm360 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:50:
De tering, ik had je echt niet herkent met die avatar :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Pff, al voor de weet ik veel hoeveelste keer Magento 2 aan het installeren. De timeout van PHP moet omhoog, 128MB memory limit is niet genoeg en installeren via http://localhost/ (want lokale dev omgeving) wordt ook niet ondersteund. En in het laatste geval roept de installer gewoon dat de installatie succesvol is verlopen. In alle andere gevallen gebeurt er niks..... fijn....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Herkenbaar, vorige week ter verkenning ook een dag mee gestoeid. Een aantal dingen flink hipper, maar uiteindelijk zijn v1 en v2 elk op hun eigen manier spectaculair hard zuigende *(*$#%&@software.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

En weer slaagt de install en krijg ik een 404 bij de admin en kan alle CSS van de frontend ook niet gevonden worden..... grrrrrrr....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe herkenbaar. Had zelf workaround gebouwd omdat ik niet voor Mage 2 allemaal nginx configuratie toe wilde (laten) voegen. Ook hilarisch hoe de compilation van css en zo in de minuten loopt.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
En dat is nog maar gewoon de standaard installatie ?
En dan moet je nog gaan customizen en aan ongetwijfeld een bos aan plugins ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

gekkie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:04:
En dat is nog maar gewoon de standaard installatie ?
En dan moet je nog gaan customizen en aan ongetwijfeld een bos aan plugins ?
Jups.....

WTF... de avond naar de knoppen maar de issue gevonden. "SetEnv MAGE_MODE developer" even uncommenten... *zucht*, en ik had een start willen maken met een module.

[ Voor 24% gewijzigd door Creepy op 18-01-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Dan nog maar hopen dat als je het weer in productie knalt het nog blijft werken allemaal :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Firesphere schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:07:
[...]

De tering, ik had je echt niet herkent met die avatar :$
Volgens mij loop ik al best weer even rond met die avatar, ik kan me niet echt herinneren wanneer ik voor het laatst gewisseld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Is er iemand die wel kaartjes in de winkelwagen krijgt bij de NS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Firesphere schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 05:37:
Is er iemand die wel kaartjes in de winkelwagen krijgt bij de NS?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

gekkie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:22:
Dan nog maar hopen dat als je het weer in productie knalt het nog blijft werken allemaal :o
Ik hoef gelukkig geen Magento in productie te nemen. Alleen "maar" twee modules te maken en onderhouden... twee ja, want een module voor Magento 1 werkt uiteraard niet onder Magento 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Twitter gaat lekker vandaag :Z

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
De vogel is gevlogen .. ach lekker rustig toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Twitter? Gebruikt iemand dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 13:21
Aahrg magento. Moet 1 webshop onderhouden die op magento 1.9 draait die maar niet snel wil werken. compilatie kan niet aan omdat een of andere indieer zijn module verkoopt met ioncube beveiliging. er zitten nu 2000 producten in de webshop maar het indexen duur 6 uur. dat is op te lossen door de enterprise editie aan te schaffen want daar is het indexen veel beter.

Ik had gehoopt dat ik dit wat kon verbeteren met magento 2 maar er is geen fatsoenlijk migratiepad van 1 naar 2 en genoeg bugs om m'n vps onbewoonbaar te verklaren.
</rant>

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:18

Pizzalucht

Snotneus.

mrmartijn schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:52:
Aahrg magento. Moet 1 webshop onderhouden die op magento 1.9 draait die maar niet snel wil werken. compilatie kan niet aan omdat een of andere indieer zijn module verkoopt met ioncube beveiliging. er zitten nu 2000 producten in de webshop maar het indexen duur 6 uur. dat is op te lossen door de enterprise editie aan te schaffen want daar is het indexen veel beter.

Ik had gehoopt dat ik dit wat kon verbeteren met magento 2 maar er is geen fatsoenlijk migratiepad van 1 naar 2 en genoeg bugs om m'n vps onbewoonbaar te verklaren.
</rant>
Als ik zo lees zou ioncube wel moeten werken met opcache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ger schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:48:
Twitter? Gebruikt iemand dat nog?
Ja, ik. :P

Veel nuttiger dan Fæcesbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
Pizzalucht schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:01:
[...]

Als ik zo lees zou ioncube wel moeten werken met opcache.
Ja het werkt wel met opcache maar magento heeft een eigen compiler die de enorme bende files bij elkaar veegt. Magento heeft ook een of ander xml ding om overrides voor core classes te definieren enzo dus dat word dan allemaal geresolved in de magento compiler als die aan staat in plaats van in elke pageview

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:18

Pizzalucht

Snotneus.

mrmartijn schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:12:
[...]

Ja het werkt wel met opcache maar magento heeft een eigen compiler die de enorme bende files bij elkaar veegt. Magento heeft ook een of ander xml ding om overrides voor core classes te definieren enzo dus dat word dan allemaal geresolved in de magento compiler als die aan staat in plaats van in elke pageview
Wat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
En de nog steeds niet opgeloste bug dat elke nacht alle kortingen weg zijn als je meer als x producten hebt in je magento omdat dan de cronjob te lang duurt en de volgende cron run alles verprutst. Ik heb intussen 4 uur tijd tussen mijn cron runs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ik heb 1x met magento moeten werken. Na 2 dagen heb ik mezelf ontoerekeningsvatbaar verklaard en ben ik ermee gestopt. Vind het een rampensysteem. Alle ontwikkeltijd die je bespaart door met een kant-en-klaar systeem te werken ben je net zo hard weer kwijt doordat het toch niet zo kant-en-klaar is als je eigenlijk zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ger schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:26:
Alle ontwikkeltijd die je bespaart door met een kant-en-klaar systeem te werken ben je net zo hard weer kwijt doordat het toch niet zo kant-en-klaar is als je eigenlijk zou willen.
Dat is vaak het probleem, niet alleen bij Magento. Wij zien het vaak bij websites, waarvan je zou zeggen dat veel functionaliteit opnieuw bruikbaar is. Toch zijn de eisen en wensen van de klant, of die van de ontwerper net even weer anders, zodat je al gauw te veel moet aanpassen om het te kunnen hergebruiken.

Als je vervolgens alle benodigde functionaliteit er weer in stopt zodat je het in beide situaties kan gebruiken heb je weer teveel knopjes voor de klant en iets wat veel ingewikkelder geworden is dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
TheNephilim schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:30:
[...]
Als je vervolgens alle benodigde functionaliteit er weer in stopt zodat je het in beide situaties kan gebruiken heb je weer teveel knopjes voor de klant en iets wat veel ingewikkelder geworden is dan nodig.
Mjah dat heb je bij de meeste CMS' en wel ... de core functionaliteit is meestal nog wel logisch en ook voor mindere goden te doorgronden. Echter komen er plugins aan te pas dan wordt het al gauw een ondoorgrondelijke en inconsistente brij .. waarbij je heel goed moet weten waar je wel en niet aan zit en wat je waar wel en waar niet moet aanpassen .. zodat de handel niet kapoet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
mrmartijn schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:12:
[...]

Dat is niet zo heel raar, dat doet Symfony2 ook een soort van, in productie mode tenminste, voor een deel van de core classes één grote include maken (bootstrap.php.cache) en vervolgens van de hele container ook één include maken. (appProdProjectContainer.php)

Op zichzelf wel slim, want het gaat als je het goed instelt op productie gewoon in je opcache en als je de check op nieuwe versie uitzet alleen maar opnieuw in de opcache als je php-fpm herstart.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goh, ns.nl is in onderhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Buh, clusters zijn leuk, als de boel er op blijft draaien. Clusters zijn voornamelijk kut als de config niet klopt, want het opnieuw opstarten van de boel duur eeuwen. Kubernetes/Docker/CoreOS allemaal lijpe software, als het werkt.

* windwarrior 's code is "compiling"

[ Voor 14% gewijzigd door windwarrior op 19-01-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verrassend .. clusters leveren een nieuwe SPOF op ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

* Creepy heeft dan eindelijk een kale module die een tabel in de Magento DB kan aanmaken *O* Bakken met documentatie van Magento zelf, maar nergens staat hoe het nu echt werkt *zucht*. En wees gerust: geen ioncube om de boel om zeep te helpen :P

Fijn dat ranten op Magento. Dat lucht op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

gekkie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:48:
Verrassend .. clusters leveren een nieuwe SPOF op ? :)
Clusters met Kubernetes hebben sowieso een SPOF, kubernetes. Hoe mooi het ook is dat kubernetes checkt of overal nog wel genoeg instances van op zijn, zichzelf managen lukt hem nog niet. Als je kubernetes master sterft is het klaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Creepy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:04:
* Creepy heeft dan eindelijk een kale module die een tabel in de Magento DB kan aanmaken *O* Bakken met documentatie van Magento zelf, maar nergens staat hoe het nu echt werkt *zucht*. En wees gerust: geen ioncube om de boel om zeep te helpen :P

Titel magento apprentice al waardig ? :+
Op naar magento magiër :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
Creepy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:04:

Oh er is nog veel meer:
  • Geen goede werkende varnish module
  • Facetted browsing (magento noemt het anders) werkt gewoon niet
  • Bug waardoor core_url_rewrite tabel makkelijk een paar honderd MB word
  • module nodig om factuurnummer/ordernummer formaat te wijzigen
  • de hele template engine met xml routing
  • error rapporten die niet worden opgeruimt
  • database backup functie die niet werkt
  • modules met ioncube
  • login scherm wil met geen mogelijkheid username onthouden
  • magento soap "api"
  • bij store verwijderen krijg je foreign key integrety contraint violations bij index rebuild
  • cache management die door gebruiker gemanaged moet worden bij content veranderingen
  • registreren bij magento.com om modules te installeren via de connect manager
  • registreren bij magento.com om kritieke beveiligingspatches te downloaden zodat ik niet meer wget/curl op de server kan gebruiken
  • de nederlandse vertaling van admin is ontzettend beroerd (enabled/disabled => ingeschakeld/invalide)
</haat>

ben nu eens aan het uitzoeken of prestoshop een goed alternatief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik gebruik zelf gewoon: https://isotopeecommerce.org/en/
Minder uitgebreid maar het werkt lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Blij dat ik niet met Magento werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 12:40
Ultimation schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:41:
Blij dat ik niet met Magento werk.
Blij dat ik niet (meer) in php werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Mercatres schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:35:
[...]

Blij dat ik niet (meer) in php werk.
Mnjaa, daar ben ik wel blij om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Random vraagje: Wie hier heeft ervaring met bedrijven die EDI-berichten afhandelen etc?

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Wat minder random vraagje terug: welk smaakje EDI gaat het om? De variant waar ik af en toe mee te maken heb is EDIWHEEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

dcm360 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:08:
Wat minder random vraagje terug: welk smaakje EDI gaat het om? De variant waar ik af en toe mee te maken heb is EDIWHEEL.
Meer richting de Retail en supermarkten smaakjes(EDIFACT, ORDERS, ORDRSP, INVOIC om een aantal specifieke bericht types te noemen).

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo001
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 16:06
EDIFACT heb ik laatste tijd wel aardig wat mee mogen werken :)
Binnenkort verder met INVOIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:34
Het ligt er heel erg aan hoe erg het is als de data in kwestie niet binnen je eigen netwerk blijft. Wij hebben één extern bedrijf dat bepaalde berichten afhandelt voor ons die binnenkomen via een inkoopplatform waar allerhande andere bedrijven ook op staan, maar verder doen we alles binnenshuis vanwege geheimhoudingsplicht van onze klantdata.

Op zich is het geen probleem om zelf dat soort berichten af te handelen, er zijn best een hoop (oudere) plugins/libraries voor elke programmeertaal voor, maar die dingen lezen en begrijpen is in het begin even flink lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En weer een site die iets weigert omdat ik een plusje in mijn e-mailadres heb gemikt :|

Pagina: 1 ... 16 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)