De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Alex) schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:22:
En weer een site die iets weigert omdat ik een plusje in mijn e-mailadres heb gemikt :|
Helaas komt dit te vaak voor om het consistent te kunnen gebruiken waardoor het zijn nut verliest. Ik heb namelijk niet echt zin om elke keer eerst het plus te moeten proberen om meer dan de helft van de tijd er achter te komen dat het niet werkt.

Ik zou er bijna een catchall domein voor fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Iemand ervaring met OpsDash? Ziet er wel aardig uit. Self-hosted, 5 servers gratis.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 48% gewijzigd door Firesphere op 19-01-2016 19:51 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Firesphere schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:50:
Iemand ervaring met OpsDash? Ziet er wel aardig uit. Self-hosted, 5 servers gratis.
Members only:
Members only:

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ElkeBxl schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:25:
[...]

Members only:
Error 504. Ah, dat verklaart een hoop.... :?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Members only:
Hey, dat ziet er best wel leuk uit! Daar ga ik misschien ook 'ns mee spelen, m'n Pi heeft momenteel toch niet zoveel te doen :9 Bedankt voor de demo trouwens. Even had ie het serieus druk (load > 1) had ik ergens gezien, kwam dat door ons? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PixelShooter schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:35:
[...]

Hey, dat ziet er best wel leuk uit! Daar ga ik misschien ook 'ns mee spelen, m'n Pi heeft momenteel toch niet zoveel te doen :9 Bedankt voor de demo trouwens. Even had ie het serieus druk (load > 1) had ik ergens gezien, kwam dat door ons? :+
Nah, gebeurd bij die Pi wel vaker ;)

Ding draait onder anderen de TweakersDB, maar ook een ZNC, IRC, en nog wat zut (zoals een bitcoin miner. Ik heb in theorie al 0,08 BTC!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
EDIFACT heb ik best wel veel meegewerkt in het verleden in de airline business :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bah, MS build was binnen 2 minuten uitverkocht, ik sta nu op de wachtlijst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:38
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet koffie, thee & chocolademelk klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Moggel iedereen!

Maar niemand heeft dus ervaring met bedrijven als Descartes, Transus etc.
* DieVeenman pakt koffie

[ Voor 27% gewijzigd door DieVeenman op 20-01-2016 09:22 ]

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:17:
* ElkeBxl pakt een tas chocolademelk

Nu enkel nog een chocoladereep fondant om erin te roeren en ik ben gelukkig :*)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Die heb ik niet in voorraad, ik eet dat niet meer :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuurdeur
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 18:53
*Pakt een toetsenbord en ramt die tegen de muur...

Goedemorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 19:31
DieVeenman schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:50:
Random vraagje: Wie hier heeft ervaring met bedrijven die EDI-berichten afhandelen etc?
Ik heb in mijn vorige werk ons systeem gegevens laten uitwisselen met een bedrijf dat enkel en alleen EDIFACT sprak. Uiteindelijk gewoon een script geschreven dat textbestanden opbouwde.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Goedemorgen. Nieuwe MacBook gehad van werk als vervanger voor mijn oude iMac. Heeft een aantal dagen geduurd, maar nu dan toch eindelijk alle software en instellingen weer goed staan. Valt toch elke keer weer tegen, hoeveel zaken je (opnieuw) moet installeren en instellen wanneer je een nieuwe computer krijgt. :O

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:34
OkkE schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:53:
Goedemorgen. Nieuwe MacBook gehad van werk als vervanger voor mijn oude iMac. Heeft een aantal dagen geduurd, maar nu dan toch eindelijk alle software en instellingen weer goed staan. Valt toch elke keer weer tegen, hoeveel zaken je (opnieuw) moet installeren en instellen wanneer je een nieuwe computer krijgt. :O
Ik heb altijd met OSX gehad dat hij binnen no-time de data en programma's heeft overgezet, evenals al mijn instellingen. Heb je geen settings laten overzetten van een oudere mac tijdens installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 18-09 18:30
Merethil schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:55:
[...]

Ik heb altijd met OSX gehad dat hij binnen no-time de data en programma's heeft overgezet, evenals al mijn instellingen. Heb je geen settings laten overzetten van een oudere mac tijdens installatie?
Als je bijvoorbeeld Homebrew gebruikt (een van de bekendste packagemanagers op Mac), wordt niet meegenomen bij een migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Ryur schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:56:
[...]

Als je bijvoorbeeld Homebrew gebruikt (een van de bekendste packagemanagers op Mac), wordt niet meegenomen bij een migratie.
Dat valt tegen.... Ik heb ook maar vrij weinig echt gewerkt met Apple's apparatuur en het was niet mijn primaire werkstation dus waarschijnlijk heb ik daarom nooit meegemaakt dat zaken niet overgezet werden.
Wel gek dat dat niet gewoon gebeurt trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Hey, die kende ik nog niet! Het ziet er wat summier uit, maar het is wel lekker lowlevel en met ondersteuning voor MySQL en Apache/Nginx ben je vaak al een heel eind voor webservers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 18-09 18:30
Merethil schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:57:
[...]

Dat valt tegen.... Ik heb ook maar vrij weinig echt gewerkt met Apple's apparatuur en het was niet mijn primaire werkstation dus waarschijnlijk heb ik daarom nooit meegemaakt dat zaken niet overgezet werden.
Wel gek dat dat niet gewoon gebeurt trouwens...
Dat heeft te maken waar Homebrew alles neerzet (/usr/local).
Normaal mag je vanuit Apple daar bijna niks neerzetten.
Je krijgt dan o.a. permissies-problemen bij het terugzetten van een backup/migratie.

Bij mij is wel mijn Mac mijn primaire werkstation dus ben tegen zulke dingen al aangelopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 20-01-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Merethil schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:55:
[...]

Ik heb er expres voor gekozen om niet alles terug te zetten van mijn oude Mac, wilde opnieuw beginnen. Ik dacht “zo veel tijd kost het toch niet”, maar dat viel dus tegen. :-) En verder vooral veel van die kleine dingen als opnieuw ssh keys toevoegen, etc.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 12:40
azerty schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:17:
Goedemorgen iedereen!

Thanks. Dat had ik nodig.
* Mercatres gaat nog een koffietje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:01
Gropah schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:47:
[...]

Helaas komt dit te vaak voor om het consistent te kunnen gebruiken waardoor het zijn nut verliest. Ik heb namelijk niet echt zin om elke keer eerst het plus te moeten proberen om meer dan de helft van de tijd er achter te komen dat het niet werkt.

Ik zou er bijna een catchall domein voor fixen
Als je een gmail account hebt kun je het ook via een extra dot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Maar random dot's in je mail zijn natuurlijk een stuk minder makkelijk in gebruik dan echt labels toevoegen.

Ik gebruik zelf gewoon een catch-all domain, waarbij ik sommige adressen gewoon redirect naar de spam.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Je kunt ook + gebruiken in Gmail adressen en alles na de plus wordt genegeerd (info). Dat zou wel genoeg moeten zijn voor simpele labels. :)
Append a plus ("+") sign and any combination of words or numbers after your email address. For example, if your name was hikingfan@gmail.com, you could send mail to hikingfan+friends@gmail.com or hikingfan+mailinglists@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
OkkE schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:01:
Je kunt ook + gebruiken in Gmail adressen en alles na de plus wordt genegeerd (info). Dat zou wel genoeg moeten zijn voor simpele labels. :)

[...]
Ja, daar begon de discussie juist mee. Veel sites weigeren e-mailadressen met een plusteken erin...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Leve catchall! Echt zo makkelijk. Heb nu gewoon een catchall voor mijn gewone adressen van alle bedrijven en instanties waar ik mee te maken heb.
Ben ook nog aan het denken voor een anonieme waar mijn naam niet inzit.

En Gmail... mwah, dat wil ik eigenlijk helemaal niet per se gebruiken.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daarom geef ik altijd <website>@oisyn.nl voor ieder account dat ik ergens aanmaak. Op die manier is kijkshop@oisyn.nl tegenwoordig een forward naar info@kijkshop.nl sinds ik ineens reclame van Kia ging ontvangen op dat adres. Fuckers :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Alex) schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:17:
[...]

Ja, daar begon de discussie juist mee. Veel sites weigeren e-mailadressen met een plusteken erin...
Oeps, dat had ik dan even gemist... my bad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voor een gratis Google Apps alternatief kan ik op zich ZoHo wel aanraden. Ondersteunt zelfs Exchange ActiveSync. Alleen hadden ze recent problemen door overstromingen waaruit bleek dat ze redundancy toch niet helemaal op orde hadden. Service heeft er even uitgelegen, en in de periode erna kon het soms een half uur duren voordat mail binnenkwam. Maar de problemen lijken nu opgelost.

Alleen voor spamfiltering is Gmail wel echt 100x beter. Maar je zou altijd je ZoHo catch-all naar je gmail kunnen laten forwarden ;)

.edit: Gmail is beter, maar 100x beter is overdreven ;)

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 20-01-2016 11:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als ik gmail er alleen eens van overtuigd krijg dat de mailtjes die cron mij stuurt geen spam zijn, en bounces ook niet... Blijkt lastig.

Zojuist even ingelogd: Slechts 1 op de 64 mails in de spam-folder was daadwerkelijk spam. Dramatische score.

[ Voor 29% gewijzigd door dcm360 op 20-01-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
dcm360 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:49:
Als ik gmail er alleen eens van overtuigd krijg dat de mailtjes die cron mij stuurt geen spam zijn, en bounces ook niet... Blijkt lastig.

Zojuist even ingelogd: Slechts 1 op de 64 mails in de spam-folder was daadwerkelijk spam. Dramatische score.
Volgens mij helpt het als je het afzenderadres van je cronmails in je adresboek zet. Had een vergelijkbaar probleem met geautomatiseerde mails. Probleem is dat er in zulke mails allerhande headers missen etc.

[ Voor 6% gewijzigd door wackmaniac op 20-01-2016 11:54 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

wackmaniac schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:53:
[...]

Volgens mij helpt het als je het afzenderadres van je cronmails in je adresboek zet. Had een vergelijkbaar probleem met geautomatiseerde mails. Probleem is dat er in zulke mails allerhande headers missen etc.
je kunt ook een filter maken waarbij mails van adres X nooit als spam zal worden aangemerkt.
Naast dat het minder handig is, is het ook nog eens zo dat gmail dit beleid in het begin niet had, waardoor iemand anders een variatie op mijn emailadres heeft met een punt er in, dus dit kan ik niet zomaar toepassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afbeeldingslocatie: https://sep.yimg.com/ca/I/yhst-78359274419338_2269_45941626
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Ik zou dit letterlijk bij een vriend van mij kunnen doen; die kan je makkelijk vervangen met een shell scriptje, maar aangezien hij een vriend is houdt hij zijn werk. Voor nu. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Dag Visual Studio, het was leuk je gekend te hebben ;w Ik zal de intieme debugging momenten missen....

Ben sinds een paar dagen op m'n werk officieel actief als project manager... Had m'n Visual Studio toevallig open staan; krijg ik gelijk te horen "Zeg... dat heb jij toch niet meer nodig..."

Heb zin in deze nieuwe uitdaging hoor ;) maar het doet toch stiekem een beetje pijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Waarom zou een projectmanager geen Visual Studio mogen gebruiken? Beetje vinger aan de pols houden, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Laurens-R schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:54:
Dag Visual Studio, het was leuk je gekend te hebben ;w Ik zal de intieme debugging momenten missen....

Ben sinds een paar dagen op m'n werk officieel actief als project manager... Had m'n Visual Studio toevallig open staan; krijg ik gelijk te horen "Zeg... dat heb jij toch niet meer nodig..."

Heb zin in deze nieuwe uitdaging hoor ;) maar het doet toch stiekem een beetje pijn :P
Son, you have failed us. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
wackmaniac schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:09:
Waarom zou een projectmanager geen Visual Studio mogen gebruiken? Beetje vinger aan de pols houden, toch?
Omdat ik niet op de stoel van de lead architect wil zitten en om het 'gezond' te houden wat afstand wil bewaren. Anders word ik zelf een PM die zich inhoudelijk te veel bemoeid. Daarbij heb ik het druk zat en laat ik het wat workload betreft ook graag over aan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Laurens-R schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:20:
[...]

Omdat ik niet op de stoel van de lead architect wil zitten en om het 'gezond' te houden wat afstand wil bewaren. Anders word ik zelf een PM die zich inhoudelijk te veel bemoeid. Daarbij heb ik het druk zat en laat ik het wat workload betreft ook graag over aan een ander.
Daarnaast, als je Excel opent met 3461 sheetsin 40 kleurtjes opent wil je natuurlijk zoveel mogelijk geheugen tot je beschikking hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:35:
.edit: Gmail is beter, maar 100x beter is overdreven ;)
Klopt, laatste keer dat ik mijn berekening deed, kwam ik uit op hoogstens 93,4.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Nadat ik het Laravel-topic wat doorgebladerd heb, heb ik me bedacht. Misschien moet ik toch maar eens opnieuw kijken of ik iets wil gaan doen met webdevelopment.

[ Voor 23% gewijzigd door vaporitraha op 20-01-2016 16:01 ]

je mag me nickname afkorten (vapori bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

http://www.nu.nl/wetensch...grootste-priemgetal-.html

Wellicht een domme vraag, maar kunnen Google / FB of andere grootheden daar niet ff wat GHz-days tegenaan gooien? Of maakt het GIMPS echt gebruik van heel veel computercapaciteit?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

vaporitraha schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:58:
Nadat ik het Laravel-topic wat doorgebladerd heb, heb ik me bedacht. Misschien moet ik toch maar eens opnieuw kijken of ik iets wil gaan doen met webdevelopment.
Ga dan niet met Laravel! /vooroordeel O-)

[ Voor 73% gewijzigd door Firesphere op 20-01-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:02:
http://www.nu.nl/wetensch...grootste-priemgetal-.html

Wellicht een domme vraag, maar kunnen Google / FB of andere grootheden daar niet ff wat GHz-days tegenaan gooien? Of maakt het GIMPS echt gebruik van heel veel computercapaciteit?
En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou blijkbaar heb je met een i7 CPU'tje al vrij snel zo'n getal te pakken (zo lijkt het iig). Gooi er een supercomputer tegenaan en je zou er elke week zeker 2 of 3 vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheNephilim schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:07:
[...]

Nou blijkbaar heb je met een i7 CPU'tje al vrij snel zo'n getal te pakken (zo lijkt het iig).
Dat lijkt me niet, aangezien er pas 49 bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Da's ook het punt wat de ontdekker van het grootste getal nu zegt: "Waarom? Omdat het kan." :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

TheNephilim schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:07:
[...]

Nou blijkbaar heb je met een i7 CPU'tje al vrij snel zo'n getal te pakken (zo lijkt het iig). Gooi er een supercomputer tegenaan en je zou er elke week zeker 2 of 3 vinden :+
Ik denk dat je de denkfout maakt dat omdat het "maar" 3 dagen duurde om deze te vinden, het daarom ook gemakkelijk zou moeten zijn om de rest te vinden.

Het heeft er 31 dagen over gedaan om te berekenen dat dit een priemgetal is, maar de volgende poging hoeft geen priemgetal te zijn waarbij het toch nog 20 dagen duurt voordat dat duidelijk is.

Betekend niet dat het niet zou helpen though, maar ik denk dat je minder nieuwe priemgetallen vind dan je verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
Waarom is het nog steeds niet mogelijk om is MS SQL de rechten zo in te stellen dat de login user alleen de databases kan zien waar hij rechten op heeft... :'(

Voten kan hier: https://connect.microsoft...-permissions-per-database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T4tP2tt.png

Ga weg, Code Analysis, dit is gewoon goed. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descalon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08-2024
Alex) schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:11:
[afbeelding]

In de Britse spelling wel :P. Ik gok dat VS de Amerikaanse wilt hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ook mooi:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YdcAp9I.png

Ondanks m'n expliciete disable wil R# 'm toch gewoon weghalen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Jetbrains zou Resharper eens out-of-process moeten halen. Geen gemakkelijke klus, maar Resharper begint een behoorlijke memory hog te worden en ik vermoed dat het een hoop perf issues zou oplossen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Hoe zouden jullie push notifications vertalen naar het Nederlands. Het vertaalbureau stelt 'directe meldingen' voor ik zou zelf eerder gaan voor push notificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

duwnotificatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
"Duwmeldingen"

Alle gekheid op een stokje, in de NS-app heten ze Pushberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alienfruit schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:27:
Hoe zouden jullie push notifications vertalen naar het Nederlands. Het vertaalbureau stelt 'directe meldingen' voor ik zou zelf eerder gaan voor push notificaties?
Drukbericht :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Pushberichten voor wat minder formele zaken en push notificaties voor formelere zaken.

Toch raar dat een vertaalbureau daar zo mee komt, dat doet dan weer denken aan Google Translate vertalingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
opgedrongen meldingen?
opgelegde meldingen?
meldingen door de server geïnitieerd?

(maar omdat het vanuit de apps zo vaak wordt gecommuniceerd: push notifications/push messages)

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Apple noemt ze notificaties zonder expliciet push te noemen. De vraag is dus, is het noodzakelijk om push als bron/eigenschap te noemen in je vertaling? Heb je nog andere type notificaties in je applicatie zitten?

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Voor de gein ergens path traversal in url toegepast (betaalde dienst). Krijg ik ineens index.php terug als download. SQL injecties galore in de code ook nog (geen PDO). Daarna /etc/passwd benaderd, en ja hoor... Heb ze maar een mailtje gestuurd, maar brrrr. Wat gaan mijn haren hiervan overeind staan...

Heb aangeboden goedbedoeld advies te geven hoe/wat te verbeteren. Iemand nog tips hoe dit eventueel verder aan te pakken?

[ Voor 21% gewijzigd door mbarie op 20-01-2016 21:03 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Grappig idee: https://lesspass.com/. Eerst dacht ik dat het een troll website was, maar nee :+ Niet eens zo'n gek idee eigenlijk, maar is het veilig? Het is nog open source ook https://github.com/oslab-fr/lesspass trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:03:
[...]

Ga dan niet met Laravel! /vooroordeel O-)
Of een ander framework wat webdevelopment OO maakt en de ruimte geeft voor eigen gebouwde libraries. Heb je suggesties?

Maar openGL (liefst in java) klinkt natuurlijk ook erg interessant... hmmm dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
TheNephilim schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:36:
Grappig idee: https://lesspass.com/. Eerst dacht ik dat het een troll website was, maar nee :+ Niet eens zo'n gek idee eigenlijk, maar is het veilig? Het is nog open source ook https://github.com/oslab-fr/lesspass trouwens.
Is LessPass works again tomorrow?
Meh :X

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 02:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm wauw. Ineens voor mijn 2,5 jaar oude tablet die nog op 4.3 zat een update naar 5.1 gekregen :D Zo slecht is Samsung toch niet in zijn updates.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

TheNephilim schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:36:
Als ik het goed begrijp genereert ie aan de hand van je email, je master wachtwoord en de domeinnaam een uniek wachtwoord.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Matis schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:41:
[...]

Als ik het goed begrijp genereert ie aan de hand van je email, je master wachtwoord en de domeinnaam een uniek wachtwoord.
Dus bijv Linkedin gooit zijn gegevens weer eens op straat en zegt: Verander uw wachtwoord!
Dan kan je dus alleen je master wachtwoord wijzigen en dan kan je dus al je sites langs om het wachtwoord te wijzigen?!
No thanks

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn tool doet dat ook, maar dan met een key die hij voor elke site bewaart. Ik kan dus zo een nieuwe key genereren als ik een keer mijn wachtwoord wil veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Maar dan heb je als het ware een master password per site. Dat is het 'probleem' verleggen, maar in jouw geval beheer je het zelf dus is het ok.
Dat LessPass zegt dat het helemaal niets opslaat, dus heb je er volgens mij dan zo op het eerste gezicht geen zak aan.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

vaporitraha schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:52:
[...]

Of een ander framework wat webdevelopment OO maakt en de ruimte geeft voor eigen gebouwde libraries. Heb je suggesties?

Maar openGL (liefst in java) klinkt natuurlijk ook erg interessant... hmmm dilemma.
Nou ja, als je't over PHP frameworks hebt, ga ik voor Symfony2 of SilverStripe. Laravel met al z'n statics ben ik niet zo'n fan van, maar zoals ik zei, vooroordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Firesphere schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 01:53:
[...]

Nou ja, als je't over PHP frameworks hebt, ga ik voor Symfony2 of SilverStripe. Laravel met al z'n statics ben ik niet zo'n fan van, maar zoals ik zei, vooroordeel ;)
Je moet nog een disclosure voor SilverStripe toevoegen hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

azerty schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 01:54:
[...]

Je moet nog een disclosure voor SilverStripe toevoegen hé ;)
Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Je gaat voor het bedrijf werken dat SilverStripe ontwikkeld, dus je bent biased tegenover SilverStripe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

azerty schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 01:58:
[...]

Je gaat voor het bedrijf werken dat SilverStripe ontwikkeld werken, dus je bent biased tegenover SilverStripe :+
Ik ben ook biased tegenover Laravel en Symfony, dus alsnog. Hoezo?

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 21-01-2016 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
mbarie schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:50:
Voor de gein ergens path traversal in url toegepast (betaalde dienst). Krijg ik ineens index.php terug als download. SQL injecties galore in de code ook nog (geen PDO). Daarna /etc/passwd benaderd, en ja hoor... Heb ze maar een mailtje gestuurd, maar brrrr. Wat gaan mijn haren hiervan overeind staan...

Heb aangeboden goedbedoeld advies te geven hoe/wat te verbeteren. Iemand nog tips hoe dit eventueel verder aan te pakken?
Nee, denk dat je keurig gehandeld hebt. Misschien even vermelden dat je geen kwade bedoelingen had toen je de issue ontdekte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
wackmaniac schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:52:
[...]

Nee, denk dat je keurig gehandeld hebt. Misschien even vermelden dat je geen kwade bedoelingen had toen je de issue ontdekte.
Ja dat is precies wat ik gedaan heb. Ik heb aangegeven 2 files benaderd te hebben om de scope van het probleem vast te stellen en daarna heb ik niet meer verder gezocht. Ik heb gevraagd of ze contact met mij op willen nemen zodat ik ze in ieder geval onbetaald advies kan geven hoe dit zsm op te lossen.

Ik denk alleen wel dat ik een contractje ga opmaken alvorens ze te echt te helpen zodat juridische stappen uitgesloten zijn en ik eventueel een post-mortem erover kan publiceren.

[ Voor 3% gewijzigd door mbarie op 21-01-2016 09:06 . Reden: Leesbaarheid ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Niet online
vaporitraha schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:52:
[...]

Ok concreet 3 opties om naast mijn studie in wat informatica te duiken. Webdevelopment (met Laravel of iets anders), openGL (liefst in java), of python leren. Binnenkort maar eens een knoop over doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ZaZ schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:37:
[...]

Dus bijv Linkedin gooit zijn gegevens weer eens op straat en zegt: Verander uw wachtwoord!
Dan kan je dus alleen je master wachtwoord wijzigen en dan kan je dus al je sites langs om het wachtwoord te wijzigen?!
No thanks
Dat gaat inderdaad wel een probleempje zijn inderdaad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Alex) schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:11:
[afbeelding]

Authorization is met een Z. Sure, S is ook goed, maar met programmeren houden we toch allemaal Amerikaanse spelling aan? Of heb jij ook colour: white in je CSS?

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 21-01-2016 10:14 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gamebuster schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:13:
[...]

Authorization is met een Z. Sure, S is ook goed, maar met programmeren houden we toch allemaal Amerikaanse spelling aan? Of heb jij ook colour: white in je CSS?
Authorisation is met een S. De variant met een Z is geen Engels, maar Amerikaans.

En ja, ik zou het liefste colour schrijven. Net als favourites, neighbours en nog meer van zulke woorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Alex) schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Authorisation is met een S. De variant met een Z is geen Engels, maar Amerikaans.

En ja, ik zou het liefste colour schrijven. Net als favourites, neighbours en nog meer van zulke woorden. :)
Programmeren je in het "Amerikaans Engels", dat doet de rest van de wereld ook. "Favourites" schrijven in een variablename schrijven vind ik net zo vies als gewoon "Favorieten"

Overigens, discussie welke "Engels" de echte "Engels" is is nog een discussie apart. Ik had ooit eens gelezen dat Amerikaans Engels dichter bij de "originele" engels ligt dan brits engels, maar ik lees zoveel.

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 21-01-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Bij mijn werkgever is er één of andere (wazige) website waar je je ervaringen in kunt dumpen. Projecten die je hebt gedaan, certificeringen die je hebt, enzovoorts. Een tijdje terug hadden ze een studente ingehuurd die als zomerbaantje al die dingen ging reviewen. De taaltechnische kwaliteit liet namelijk nogal wat te wensen over.

In mijn cv had ze ook de nodige dingen 'verbeterd': alle Brits gespelde woorden (bijvoorbeeld programme) had ze vervangen door de Amerikaanse tegenhanger. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Niet online
Als ik me bij programmeren ergens totaal geen zorgen over maak is het wel Brits danwel Amerikaans Engels. :P

[ Voor 3% gewijzigd door vaporitraha op 21-01-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 19:31
Ik pas alleen steenkolen engels toe. ;)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb een bepaald stuk functionaliteit dat een "Export to Excel"-knopje heeft. Nou genereert dat ding op dit moment een CSV, want het is gewoon het resultaat van iets wat equivalent is aan SELECT name, quantity, lastorderdate FROM vw_orders. Echter... nu wil de klant er een groepering bij, ook in de export.

Ik ben toevallig ClosedXML tegengekomen, in 20 minuten tijd heb ik nu een exporter die een volwaardige Excelsheet genereert met meerdere worksheets. Dit is echt een eitje zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Alex) schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:13:
Ik heb een bepaald stuk functionaliteit dat een "Export to Excel"-knopje heeft. Nou genereert dat ding op dit moment een CSV, want het is gewoon het resultaat van iets wat equivalent is aan SELECT name, quantity, lastorderdate FROM vw_orders. Echter... nu wil de klant er een groepering bij, ook in de export.

Ik ben toevallig ClosedXML tegengekomen, in 20 minuten tijd heb ik nu een exporter die een volwaardige Excelsheet genereert met meerdere worksheets. Dit is echt een eitje zo :D
Ik hoop dat ze niet de DLL's van Microsoft zelf gebruiken. Wij hebben een wrapper om een Excel library heen geschreven voor het inlezen en bouwen van xlsx-files, maar dat ding gebruikt makkelijk 300 MB memory voor een enkele sheet met een stuk of 30 rijen erin. Als je dan een rijtje of 20 toevoegt schiet hij makkelijk naar 500+ MB.

Laatst moest ik een .xlsx inlezen waar ze 1000 regels in hadden staan en lokaal wilde hij hem niet eens inlezen, want ik had mijn -Xmx van Eclipse op 512 MB staan. Pas na het aanpassen van die setting naar 2G wilde hij daadwerkelijk lezen, laat staan er wat mee doen.
Excel... Vies spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:32
Dan druk je even op enter voor een nieuwe regel en je VM herstart, want de anti-virus kwam net weer op de proppen met de vraag om te herstarten. Ik had nochtans aangegeven dat de anti-virus me pas "volgende eeuw" mocht herinneren dat er een herstart nodig was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Merethil schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:16:
[...]

Ik hoop dat ze niet de DLL's van Microsoft zelf gebruiken.
Toch wel:
Requirements:

To use ClosedXML you must reference the DocumentFormat.OpenXml.dll:

DocumentFormat.OpenXml.dll for NET 4.0+

DocumentFormat.OpenXml.dll for NET 3.5
Wij hebben een wrapper om een Excel library heen geschreven voor het inlezen en bouwen van xlsx-files, maar dat ding gebruikt makkelijk 300 MB memory voor een enkele sheet met een stuk of 30 rijen erin. Als je dan een rijtje of 20 toevoegt schiet hij makkelijk naar 500+ MB.
Damn, dat is veel :X
Laatst moest ik een .xlsx inlezen waar ze 1000 regels in hadden staan en lokaal wilde hij hem niet eens inlezen, want ik had mijn -Xmx van Eclipse op 512 MB staan. Pas na het aanpassen van die setting naar 2G wilde hij daadwerkelijk lezen, laat staan er wat mee doen.
Excel... Vies spul.
:X

En ja, eens. Excel is maar een rare tool... maar de halve wereld lijkt erop te draaien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Alex) schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:21:
[...]

Toch wel:

[...]

[...]

Damn, dat is veel :X

[...]
:X

En ja, eens. Excel is maar een rare tool... maar de halve wereld lijkt erop te draaien 8)7
Ik heb uiteindelijk aangegeven dat ze het best .xls konden gebruiken, die files zijn groter maar het inlezen is een stuk simpeler en gebruikt veel minder geheugen. Op die manier konden we alsnog de boel draaien zonder direct onze server z'n geheugen driedubbel uit te breiden :P

Ik snap dat Excel briljant is, met al z'n formules (heck, ik heb een collega die allerhande programma's bouwt in Excel, met VBA, want dat is z'n enige kennis in programmeren. Hij is trouwens projectmanager, dus programmeert zelf verder totaal niet behalve z'n excelbestandjes waarmee hij reports e.d. maakt), maar ik had gehoopt dat vooral met Office 2007+ en zijn nieuwere xlsx en andere X-bestanden het toch allemaal makkelijker en kleiner was geworden. Helaas lijkt het mij voor nu het tegenovergestelde.

Een andere collega die een paar jaar .NET development (C#) heeft gedaan vertelde me dat xlsx/xls inlezen daarin trouwens nauwelijks beter ging, ook daar schoot je geheugengebruik dan flink omhoog. Weet niet of dat nog zo is, maar dat is toch vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zie een hoop gezeur op Excel terwijl het eigenlijk vooral de XML processors zijn die hier roet in het eten gooien.

Excel is gewoon ontzettend handig voor het analyseren en visualizeren van data. Ik gebruik het bijna wekelijks als hulpmiddel om rauwe debug data en performance statistics inzichtelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
.oisyn schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:57:
Ik zie een hoop gezeur op Excel terwijl het eigenlijk vooral de XML processors zijn die hier roet in het eten gooien.

Excel is gewoon ontzettend handig voor het analyseren en visualizeren van data. Ik gebruik het bijna wekelijks als hulpmiddel om rauwe debug data en performance statistics inzichtelijk te maken.
Ik zeur niet zozeer op Excel, ik zeur op de manier waarop je Excel kan uitlezen in je eigen programma. Ik maak gebruik van de door Microsoft vrijgegeven DLL's en een Apache library die prima zou moeten werken, maar op de één of andere manier loopt het geheugengebruik flink op bij het inlezen en wegschrijven van data van/naar Excelbestanden. Laat staan als er meer dan één sheet aanwezig is in zo'n bestand.

Ik zie het nut van Excel zeker wel in, maar ermee werken buiten Office's Excel reader/writer is gewoon iets waar ik had gehoopt dat, vooral met de komst van de veel compactere files sinds 2007, het veel lichter en sneller zou zijn. Als ik vanuit Excel de boel naar een CSV laat omzetten en dan aan de slag ga met die CSV gaat alles razendsnel en heb je geen bergen geheugen nodig.

Uiteindelijk zou ik graag zien dat ze je de mogelijkheid geven om slechts de data eruit te picken, al die cellen, formules, opmaak en andere zut achterwege te laten en slechts met de data kan werken. Helaas werkt dat voor zover ik heb kunnen vinden gewoon niet zo; je krijgt standaard een Worksheet-variabele waar al die zut in zit. Blijkbaar zowel in Java (Apache's library) als in .NET (waar m'n collega .NET's ingebouwde parser gebruikte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 02:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gamebuster schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:17:
[...]

Programmeren je in het "Amerikaans Engels", dat doet de rest van de wereld ook. "Favourites" schrijven in een variablename schrijven vind ik net zo vies als gewoon "Favorieten"

Overigens, discussie welke "Engels" de echte "Engels" is is nog een discussie apart. Ik had ooit eens gelezen dat Amerikaans Engels dichter bij de "originele" engels ligt dan brits engels, maar ik lees zoveel.
Ik gebruik het door elkaar zonder me ervan bewust te zijn :+ Maar ik neig wel meer naar Amerikaans Engels. Dus Favorites, color, maar dan wel weer authorisation.

Maargoed, ik heb die hele spell checker maar gewoon uitgezet.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Gewoon favs, cols en neighs gebruiken, nergens meer last van /s.

Verder, keywords in bijvoorbeeld Java zijn amerikaans, zo is het synchronized, dus dan zou je eigenlijk amerikaanse spelling aan moeten houden.

[ Voor 43% gewijzigd door windwarrior op 21-01-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
windwarrior schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:11:

Verder, keywords in bijvoorbeeld Java zijn amerikaans, zo is het synchronized, dus dan zou je eigenlijk amerikaanse spelling aan moeten houden.
Heb ik toch wat overgehouden aan het star vasthouden aan de Amerikaanse schrijfwijze op al m'n toetsen Engels :+
Die docent heb ik flink op moeten inpraten voor hij die ook goedkeurde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
windwarrior schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:11:
Cols? Zijn dat colors of columns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Gamebuster schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:52:
[...]

Colors, want columns schrijf je helemaal uit omdat die niet ambiguous is in beide "talen" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:16

Ultimation

Het is als Appels en peren

Gamebuster schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:52:
[...]

Is van de Tour de France toch? https://www.discoveradven...ols-of-the-tour-de-france

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ugh. Huur eens pentesters in die wel de applicatie snappen...

https://niels.nu

Pagina: 1 ... 17 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)