Door te stoppen met denken dat het commentaar is en dat iedereen je lief en aardig moet vinden.Gamebuster schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:29:
Hoe geef je commentaar op iemand's code zonder als een ongelooflijke betweter over te komen? Dan heb ik het over dingen als "als je de variable zo en zo had genoemd, dan was de code een stuk duidelijker" en "je bent hier en daar een spatie vergeten"
Ten eerste is het dus opbouwende kritiek, en iemand moet dat gewoon accepteren. Er zit hier en daar een limiet als in dat je gaat mierenneuken en letterlijk elke dag zijn ballen breekt.
Ik heb allang geaccepteerd dat mensen mij een lul vinden, uiteindelijk ga ik voor goed werk en na werktijd / pauzes kan iedereen het wel met mij vinden. Als iemand mij nog steeds een lul vindt dan kan deze gene niet een 'professionele' omgeving gescheiden houden van bijv. prive.
Persoonlijk heb ik er ook een hekel aan als mensen eromheen gaan draaien. Wat is het probleem; zijn vars zijn niet slim gekozen en z'n identing is onhandig. Als iemand daar al moeite mee heeft...