De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.240 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de rare blikken die ik kreeg toen ik op het linkje klikte terwijl m'n geluid nog aan stond... Maar had erger gekund. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Die heb ik oprecht een keer een uur aan laten staan. :$

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
F.West98 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:58:
[...]

Nee dat zeg ik niet :P Hier krijg je inderdaad betere antwoorden qua kwaliteit, maar niet in alle gevallen. Als je héle specifieke dingen vraagt dan heb je op SO een grotere kans om überhaupt antwoord te krijgen. Dat weeg ik dan van tevoren af. Maar laatste tijd idd ook bijna geen dingen meer gehad waar ik zelf niet uitkwam. De dingen waar ik niet uitkwam postte ik wel weer hier. (laatste is overigens een jaar geleden)
Ik ben een tijd geleden nogal actief geweest op SO. Echter, na een tijdje heb je het wel gezien, aangezien er geen ruimte is voor discussie. Indien je een opmerking maakt over de manier waarop de vraagsteller zijn probleem wil oplossen (ala, dat kan beter zus of zo), dan wordt je daar meestal op afgerekend. Je moet gewoon de vraag beantwoorden.
Soms antwoord ik er wel nog eens, maar steeds dezelfde vragen beantwoorden verveelt ook na een tijdje. Daarnaast heb ik ook meestal niet veel zin meer om veel tijd te steken in het lezen van gebrekkig engels.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:53:
Volgens de legende heeft iemand de 52:34 gehaald, maar is vervolgens van de Dom gesprongen.
Je bent op dreef vandaag, of niet? :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:40
Hmm Hans Dulfer maar weer eens laten toeteren hier in huis .. is in iedergeval geen geknipte playbackte songfestival deun :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb zin om me onsterfelijk belachelijk te maken :+ Mijn emoties scoren 1x "hee leuk, ik moet weer eens naar de efteling', en 2 keer 'da's toch best leuk?'

Sterker nog: ik heb zelfs nog specifiek bij de Efteling gesolliciteerd omdat het me zo leuk leek om in de Efteling-muziek te werken. :Y

(Alleen de jodeling ging me te ver. Zelfs ik heb blijkbaar grenzen.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15
Wait what? Ik snap niet hoe de mensen die in de Efteling bij Carnaval of Monsieur Kanibaal werken 's nachts nog kunnen slapen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een supermarkt waarbij je weet dat je een week lang de sinterklaasliedjes hoort lijkt me al te heftig, laat staan de efteling waarbij de soundtrack elke 10 minuten, jaar in jaar uit loopt.

Niet zo gek dat entree zo duur is, die medewerkers verdienen hopelijk genoeg voor t risico dat ze lopen. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik denk dat je dat na verloop van tijd niet meer hoort. Tot je 's avonds tijdens het eten het deuntje van Monsieur Cannibale zit te neurieën en je een klap krijgt van je vrouw :P

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:51:
Ik denk dat je dat verloop van tijd niet meer hoort. Tot je 's avonds tijdens het eten het deuntje van Monsieur Cannibale zit te neurieën en je een klap krijgt van je vrouw :P
1. Zet je kerstmuts eens af?
2. Sneller reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Firesphere schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:56:
[...]

1. Zet je kerstmuts eens af?
Nee.
2. Sneller reageren.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ARGH!
[...]

Nee.
Ach, sterf en eet een koekje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nog maar 348 dagen tot het kerst is, ik zie het probleem niet :+
Ach, sterf en eet een koekje :+
Hmmm koekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:02:
[...]

Nog maar 348 dagen tot het kerst is, ik zie het probleem niet :+
Je lijkt die spammer wel, die me vandaag mailde met "Real fake rolexes, christmas special prices"
[...]

Hmmm koekjes.
En waarom niet sneller reageren op het mogelijk ontvangen van een klap voor je harses? Zelfkastijding ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 11-01-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Firesphere schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:03:
[...]

Je lijkt die spammer wel, die me vandaag mailde met "Real fake rolexes, christmas special prices"
Dat mailtje was gewoon vertraagd, stakende posterijen enzo :Y
En waarom niet sneller reageren op het mogelijk ontvangen van een klap voor je harses? Zelfkastijding ofzo?
Nee, masochist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:01

Matis

Rubber Rocket

Ryur schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:51:
Is het iemand gelukt om er 1 uur naar te luisteren? :D
Mijn dochter, op Spotify. Ze kan rustig 3 rondjes achter elkaar in de attractie...
Die genen heeft ze van dr moeder. Die kan dat ook.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

8G synchroniseren naar WebDavFS2. Ondertussen al bijna 3 dagen bezig :X Damn wat is webdav een kutprotocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:25
Firesphere schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:56:
8G synchroniseren naar WebDavFS2. Ondertussen al bijna 3 dagen bezig :X Damn wat is webdav een kutprotocol.
Waarom gebruik je WebDav om 8G(B/b?) te synchroniseren? Daar is het hele protocol niet voor bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Of webdav kut geimplemendingest bij Stack ?
Mooi we hebben weer beeld ... en geleerd dat ik 2 fibers het huis in heb liggen .. 1 voor de TV en 1 voor internet ..

En niks mis met een afrikaan beat zwaaiende duitser :+
(al was het maar ter irritatie van het gezinnetje naast me bij het stoplicht of de file :9 .. raampje open en koters blij maken 8)

Hmm DVB-C scan .. zag ik daar nou "efteling radio" voorbij komen :o

[ Voor 112% gewijzigd door gekkie op 12-01-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
Bleg, weer rotzooi met de certificaten van iOS :(
Dat haat ik altijd om voor het platform te ontwikkelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:00:
[...]

Waarom gebruik je WebDav om 8G(B/b?) te synchroniseren? Daar is het hele protocol niet voor bedoelt
Stack, enige mogelijkheid om te mounten op een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:20:
[...]
Stack, enige mogelijkheid om te mounten op een server.
Ze gebruiken owncloud .. wellicht op nginx .. zelf ook ooit eens webdav met nginx geprobeerd maar kreeg het nooit lekker werkend met alle buffering meuk van nginx.
Uiteindelijk apache erop en geen problemen meer met webdav (al zijn mijn backupfiles gesplitst in 200MB de stuk en geen gigabytes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
XML-files diffen, wat een feest -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
gekkie schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:57:
[...]

Ze gebruiken owncloud .. wellicht op nginx .. zelf ook ooit eens webdav met nginx geprobeerd maar kreeg het nooit lekker werkend met alle buffering meuk van nginx.
Uiteindelijk apache erop en geen problemen meer met webdav (al zijn mijn backupfiles gesplitst in 200MB de stuk en geen gigabytes).
WebDav doet in sommige clients een absurde hoeveelheid PROP-calls. Is niet echt een optimaal protocol als je het mij vraagt.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Geen idee, maar ze onderzoeken (S)FTP. Ik hoop van harte dat het alleen SFTP wordt, maar het zou al beter moeten zijn. Dit WebDav is echt ontiegelijk traag. Maarja, zodra de 8G er staat, is't mer RSync zo gepiept allemaal hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
wackmaniac schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:41:
[...]
WebDav doet in sommige clients een absurde hoeveelheid PROP-calls. Is niet echt een optimaal protocol als je het mij vraagt.
Of geen optimale implementaties ;)
Maar als je er weinig files op hebt staan zou dat toch niet zo'n drama moeten hoeven zijn, net als een beetje een fatsoenlijke en stabiele upload, tijdens die upload gebeurd er in theorie verder niet zoveel.

Snelheidsrecords zal het wel nooit breken, maar het zou opzich prima bruikbaar moeten zijn, al zal dat misschien ook wel afnemen bij een groot aantal simultane connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb dus enige tienduizenden kleine bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Je ASCII pron collectie aan het uploaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:00:
Je ASCII pron collectie aan het uploaden ?
Zoiets ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:56:
Bleg, weer rotzooi met de certificaten van iOS :(
Dat haat ik altijd om voor het platform te ontwikkelen!
Over certificaten gesproken, fijne jongens bij Google. Schijnbaar hebben ze in chrome iets doorgedrukt dat bepaalde certificaten een kruisje krijgen, terwijl ze gewoon veilig zijn...

Het lijkt erop dat certificaten die niet de certificaat transparantie regels naleven door chrome vrolijk gevlagd worden (je krijgt een slotje met een kruis, gelukkig geen error pagina) wanneer ze verlopen in 2017. Oudere certificaten met een expire in 2016 krijgen gewoon het slotje (wel met een warning in de details), expiry dates in 2017 geven in dat geval het mooie kruisje... Erg leuk als je nu dus nieuwe certificaten aan het maken bent in je domein (looptijd van 1 jaar, dus expiry in 2017), chrome gaat dan vrolijk overal een kruisje geven aan je gebruikers.

Schijnbaar ondersteunt IIS/Windows Server Certificate Authority dit verhaal niet (of niet lekke), dus als je self-signed certificaten hanteert op je netwerk gaat chrome al je gebruikers even ongerust maken... :/ Schijnbaar zijn er ook behoorlijk wat commerciële authorities die de boel nog niet op orde hebben (niet dat je daar iets aan hebt voor je interne certificaten)... Blegh....

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Ha! Die wilde ik net ook al copy-pasten :p Maar dat zal zeer waarschijnlijk het probleem zijn. Volgens mij kun je dat hier wel mee zien: https://www.ssllabs.com/ssltest/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mmm, ik tijfelde een beetje of het inderdaad het SHA1 verhaal was, of dat het over die transparantie ging. Maar dat is zeker wel het proberen waard. Nadeel van die maffe melding is dat hij niet aangeeft waarom hij hem afkeurt. Veel wat ik lees gaat over die transparantie, maar dit zou inderdaad ook wel eens de reden kunnen zijn... (waarom blinken veel producten toch uit in het tonen van onlogische meldingen?)

:P Gaan we daar eens mee spelen :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hypocrisie ten top.

Inloggen op website met SSL maar SHA1 algoritme: waarschuwing
Inloggen op website met SSL van niet trusted CA: waarschuwing of zelfs blokkering
Inloggen op website over HTTP: niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
Skyaero schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:26:
[...]

Hypocrisie ten top.

Inloggen op website met SSL maar SHA1 algoritme: waarschuwing
Inloggen op website met SSL van niet trusted CA: waarschuwing of zelfs blokkering
Inloggen op website over HTTP: niets aan de hand.
Dat laatste gaat er bij firefox binnenkort ook niet meer zomaar gaan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:40
Alex) schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:10:
XML-files diffen, wat een feest -O-
Misschien eens proberen met Visual Studio? Bij ons werkt dat best aardig. Verder: XML :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
azerty schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:29:
[...]
Dat laatste gaat er bij firefox binnenkort ook niet meer zomaar gaan geloof ik.
Ik denk dat je in de war bent met HTTP/2.

Geen enkele browser zou enige marktaandeel behouden als 'binnenkort' old skool http geblocked wordt.

Sterker nog, bij mozilla hebben ze zelfs achteraf moeite bij de SHA1 wijziging, in https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1236975 (reden release huidige firefox 43.0.4) wordt beargumenteerd dat ze het tijdelijk terugdraaien omdat dit al qua weglopende users lastig is (lui die nu van browser switchen terwijl de SHA1 waarschuwing juist heel erg terecht is ivm mitm malware).

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Voutloos schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:36:
[...]

Geen enkele browser zou enige marktaandeel behouden als 'binnenkort' old skool http geblocked wordt.

Sterker nog, bij mozilla hebben ze zelfs achteraf moeite bij de SHA1 wijziging, in https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1236975 (reden release huidige firefox 43.0.4) wordt beargumenteerd dat ze het tijdelijk terugdraaien omdat dit al qua weglopende users lastig is (lui die nu van browser switchen terwijl de SHA1 waarschuwing juist heel erg terecht is ivm mitm malware).
Kan de bron zo even niet vinden, maar Azert heeft gelijk. Firefox wil inloggen via niet-https gaan blokkeren of iig gaan voorzien van meldingen dacht ik.

Gevonden: https://blog.mozilla.org/...recating-non-secure-http/
Today we are announcing our intent to phase out non-secure HTTP.

[ Voor 9% gewijzigd door wackmaniac op 12-01-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet echt.

Waar het om gaat is dat HTTPS staat voor veiligheid. Een certificaat met een SHA-1 hash is effectief onveilig, en de bijbehorende veiligheid is daarom teniet gedaan. Dat verdient een waarschuwing.

HTTP is sowieso onveilig. En voor de gevallen dat een website normaal via HTTPS aangesproken wordt, is HSTS een oplossing om te voorkomen dat hij via HTTP benaderd wordt. In dat geval levert HTTP dus óók een waarschuwing op (sterker nog, Chrome blokkeert de toegang in z'n geheel, er is geen "yes I know what I'm doing" knop. Heel irritant, toen ik laatst een site van me wilde benaderen met HSTS die een verlopen certificaat had :/)

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 12-01-2016 13:45 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mercatres schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:32:
[...]

Misschien eens proberen met Visual Studio?
Dat zit ik al te doen. Of nouja, zat... het diffen is gelukkig klaar. :
Bij ons werkt dat best aardig. Verder: XML :r
Tsja, eens - maar helaas werkt ConfigurationSection met XML.

Wat dan wel weer handig is, is een XSD. Daarmee kan ik in ieder geval valideren dat de boel juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

[...]

Interessant hoe ervaringen anders kunnen zijn :P Bij mij trok Owncloud op Apache de hypervisor onderuit en regende het internal server errors, en het draait nu als een zonnetje op Nginx. Ook over de snelheid met zowel grote als kleine bestanden heb ik niet te klagen, al moet ik wel erbij zeggen dat ik meestal in hetzelfde (lokale) netwerk als de Owncloud server zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Members only:

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:34
Hydra schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:02:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:08:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Merethil schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:08:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Firesphere schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:09:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:43:
[...]

Niet echt.

Waar het om gaat is dat HTTPS staat voor veiligheid. Een certificaat met een SHA-1 hash is effectief onveilig, en de bijbehorende veiligheid is daarom teniet gedaan. Dat verdient een waarschuwing.

HTTP is sowieso onveilig. En voor de gevallen dat een website normaal via HTTPS aangesproken wordt, is HSTS een oplossing om te voorkomen dat hij via HTTP benaderd wordt. In dat geval levert HTTP dus óók een waarschuwing op (sterker nog, Chrome blokkeert de toegang in z'n geheel, er is geen "yes I know what I'm doing" knop. Heel irritant, toen ik laatst een site van me wilde benaderen met HSTS die een verlopen certificaat had :/)
Hoewel ik je in principe gelijk geef: leg bovenstaande maar eens uit aan mijn moeder, of notabene mijn collega's.

HTTPS? is dat niet die nieuwe vogelgriep?
ESESEL? Nieuwe single van Taylor Swift? Vind ik leuk!

Zelf beoog ik dit soort gebruikers geen keuze te geven en al mijn websites (hoe eenvoudig ook) SSL-only te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Interessant, collega's hadden last nog een leuke app bedacht: http://www.keytree.co.uk/masters-of-code-london-winners/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:10:
[...]

Members only:
Dat is altijd zo valt mij op bij de reacties op de FP, ongeacht het onderwerp. Op de FP zijn er zelfs mensen die vinden dat een satelliet slecht ontworpen is of vragen zich af waarom er niet feature X of component Y gebruikt is.
Dat er een heel team van wetenschappers over nagedacht heeft maakt ze niets uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Skyaero schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:15:
[...]

Hoewel ik je in principe gelijk geef: leg bovenstaande maar eens uit aan mijn moeder, of notabene mijn collega's.

HTTPS? is dat niet die nieuwe vogelgriep?
ESESEL? Nieuwe single van Taylor Swift? Vind ik leuk!
Je hoeft dat helemaal niet uit te leggen. Het principe is simpel: voor belangrijke zaken (banken, overheid, etc) moet je controleren of er een slotje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hydra schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:10:
[...]

Members only:
Ligt het nu aan mij of ik zie niet echt iets raars voorbij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Merethil schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:12:
[...]

Members only:
Tegenwoordig kan je met de ABN App ook geld overmaken naar mensen waar je nog niet eerder geld naar hebt overgemaakt, zonder random reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dankzij de FP ( :o ), hier bij Radar terechtgekomen:
http://www.radartv.nl/uit...il/aflevering/11-01-2016/

Wat een verschrikkelijk slecht artikel en wat verschrikkelijk bevooroordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
EddoH schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:33:
[...]

Tegenwoordig kan je met de ABN App ook geld overmaken naar mensen waar je nog niet eerder geld naar hebt overgemaakt, zonder random reader.
Dat had ik nog niet geprobeerd! Straks eens doen, moet toevallig net een laptop van v&a afrekenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hey, OSX snapt wifi-kanalen boven de 10 niet?

Mooi waardeloos zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Merethil schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:47:
[...]

Dat had ik nog niet geprobeerd! Straks eens doen, moet toevallig net een laptop van v&a afrekenen :P
Moet je wel eerst activeren met een random reader volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
EddoH schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:51:
[...]

Moet je wel eerst activeren met een random reader volgens mij :+
Zit gelukkkig toch thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
dcm360 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:59:
[...]
Interessant hoe ervaringen anders kunnen zijn :P Bij mij trok Owncloud op Apache de hypervisor onderuit en regende het internal server errors, en het draait nu als een zonnetje op Nginx. Ook over de snelheid met zowel grote als kleine bestanden heb ik niet te klagen, al moet ik wel erbij zeggen dat ik meestal in hetzelfde (lokale) netwerk als de Owncloud server zit.
Hmm ik dan weer geen owncloud maar alleen mod_dav dinges. Ook in een VM en ook lokale netwerk idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:17:
[...]

Je hoeft dat helemaal niet uit te leggen. Het principe is simpel: voor belangrijke zaken (banken, overheid, etc) moet je controleren of er een slotje staat.
right....

En wanneer is iets niet meer belangrijk? Ik acht mijn naam en email adres als belangrijk. Sterker nog, het zijn persoonsgegevens die gewoon over SSL verstuurd horen te worden. Dat betekent dus dat elke website met een contactformulier hieraan moet voldoen.

We moeten af van het idee dat je wel waarschuwingen krijgt als er iets mis is met SSL, maar niet als je via HTTP werkt. Dit geeft aan de 'common man' een verkeerde indruk.

Liever nog: HTTP afschaffen en alleen HTTPS toestaan. Zullen ze bij de NSA wel niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:17:
[...]
Dat is altijd zo valt mij op bij de reacties op de FP, ongeacht het onderwerp. Op de FP zijn er zelfs mensen die vinden dat een satelliet slecht ontworpen is of vragen zich af waarom er niet feature X of component Y gebruikt is.
Dat er een heel team van wetenschappers over nagedacht heeft maakt ze niets uit :P
Meh .. tis niet dat er altijd naar dat team van wetenschappers geluisterd wordt. Zeker als het geen zattepietjes zijn maar iets hips als een app .. bij hippe dingen staat "gebruiksvriendelijkheid" (alsin alles moet kunnen zonder zelf ook maar iets te moeten doen) nogal vooraan in de criteria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Een recruiter komt opeens met: "Hey ik zag je profiel en bla bla bla [...] vanwege je kennis met .NET, C# en Java."

Nadat ik zei dat ik geen interrese heb en: "Misschien als je op mijn profiel keek zag je dat ik geen ervaring heb met Java."

Krijg ik dit terug:

Dit staat in jou profiel misschien een idee omdat dan aan te passen
Top Skills
1 ASP.NET
1 ASP.NET MVC
1 Javascript
1 Back-end Programming

Zucht... ik weet niet of ik hem als recruiter voor IT banen überhaupt nog serieus moet nemen. 8)7

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

DieVeenman schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:05:
Een recruiter komt opeens met: "Hey ik zag je profiel en bla bla bla [...] vanwege je kennis met .NET, C# en Java."

Nadat ik zei dat ik geen interrese heb en: "Misschien als je op mijn profiel keek zag je dat ik geen ervaring heb met Java."

Krijg ik dit terug:

Dit staat in jou profiel misschien een idee omdat dan aan te passen
Top Skills
1 ASP.NET
1 ASP.NET MVC
1 Javascript
1 Back-end Programming

Zucht... ik weet niet of ik hem als recruiter voor IT banen überhaupt nog serieus moet nemen. 8)7
Ik zou hem terug sturen dat hij eerst maar even terug naar de schoolbanken moet.

Hij's niet de eerste prutser in ieder geval. https://imgur.com/MilKmny

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 12-01-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Firesphere schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:11:
[...]

Ik zou hem terug sturen dat hij eerst maar even terug naar de schoolbanken moet.

Hij's niet de eerste prutser in ieder geval. https://imgur.com/MilKmny
Ik zit te kijken voor een leuke vertaling van de volgende zin naar het Nederlands maar ik kan even op niets komen: "Java is to Javascript like car is to carpet."

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

DieVeenman schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:13:
[...]

Ik zit te kijken voor een leuke vertaling van de volgende zin naar het Nederlands maar ik kan even op niets komen: "Java is to Javascript like car is to carpet."
Iets van "Javascript lijkt net zoveel op Java, als een kat lijkt op een katalysator"?

Mooi commentaar:
The problem with recruitment agents, like all agents, is that the word "agent" comes from the Latin "agentium", meaning "useless cunt who inserts himself in the middle of a transaction and extorts an exorbitant fee for copy/pasting clauses in a Word document".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Aan de ene kant idioot van Netscape dat ze het JavaScript hebben genoemd, aan de andere kant is het een mooi recruiterfilter ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ja, had het Nederlands maar samenstellingen, zodat een je praktisch onbeperkt aantal woorden hebt waarbij het begin vh woord ook een woord is... ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

kenneth schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:17:
Aan de ene kant idioot van Netscape dat ze het JavaScript hebben genoemd, aan de andere kant is het een mooi recruiterfilter ...
Als je de history weet is het in zekere gewoon best logisch. Zelfs al ben je een leek in de IT dan zou je op zijn minst het verschil tussen JAVA en JavaScript moeten kunnen zien aan de naam... Omdat er 'java' in beide zit mag je opeens full retard gaan? :p

Niet gerelateerd:

Afbeeldingslocatie: http://41.media.tumblr.com/a353323397c0aa0b4cfbc21eead3d48f/tumblr_ns7d7t7F6H1rvcmlco1_1280.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Douweegbertje op 12-01-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik vond ham -> hamster leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Even tussendoor een kickstarter hier pitchen.
Ik heb er zelf niets mee te maken.
https://www.kickstarter.c...the-documentary?ref=video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Hydra schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:14:
[...]

Like! :) Misschien een leuke uitbreiding voor dat antirecruiterthingy? Random 'java is tot javascript wat x is to xplusy'? Daar moet toch best een leuke lijst van te maken zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hydra schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:14:
[...]

hamstring
spektakel
versnellingspook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:16:
[...]

hamstring
spektakel
versnellingspook
:?

wind => Windows
bal => balkon (?)
REST => restaurant
pop => populatie
les => Lesotho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Man wat is Onedrive for Business toch slecht zeg, dat ze zulk soort software zelfs durven te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]
Op zich zit er wel enige overlap in Java en Javascript. Javascript heeft de syntax van Java en volgens mij een aantal core-library zaken die gelijkwaardig werken in Java en Javascript. Daarnaast is het beide soms traag als dikke stront, dus op zich is de vergelijking niet zo heel verkeerd :+

Maar voor een recruiter is dit wel een grote misser, maar helaas zie ik wel meer van dat soort "vergissingen". Wat trouwens ook kan is dat hij als opdracht heeft meegekregen ook mensen te vinden die met Java hebben gewerkt, die kunnen namelijk redelijk soepel overstappen naar .NET. Zo stuur ik tenminste meestal mensen op pad: "zoek iemand met kennis van .NET, maar mocht je een goede Java developer kennen die over wil stappen naar .NET is die ook welkom". Taal is slechts een gereedschap, als je goed kan timmeren maakt de hamer niet echt meer uit :)
Maar de kans dat je een goede recruiter hebt getroffen die het ook echt zo bedoelt is natuurlijk minimaal :P
Firesphere schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:48:

Mooi waardeloos zeg.
Aardig als je auto-channel aan hebt staan. Was mij ook al eens opgevallen dat hogere channels niet (lekker) werken met Apple speelgoed... Als je router toevallig naar channel 11 of hoger springt is je verbinding weg... En die router zal niet meer terugswitchen, want die denkt dat het lekker rustig is op dat nieuwe kanaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Na paar weekjes Lumia 950XL mijn iPhone 6s weer terug en binnen het uur mis ik de terugknop van de Lumia :) Maar ja, beide telefoons hebben voors en tegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:29:
[...]

Aardig als je auto-channel aan hebt staan. Was mij ook al eens opgevallen dat hogere channels niet (lekker) werken met Apple speelgoed... Als je router toevallig naar channel 11 of hoger springt is je verbinding weg... En die router zal niet meer terugswitchen, want die denkt dat het lekker rustig is op dat nieuwe kanaal :+
Dit ja. Irritante eigenschap van die apple zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Zijn ze op 5G ook zo picky ? .. op de 2.4 ban ik ze dan al aardig met m'n kanaaltje 13 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ja, iets met US wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ah zal die zooi wel in firmware gepind zijn zodat die hopeloze CDRA meuk ook weinig wil doen.
Laat me gewoon eens fijn in een uitzonderingsgeval de regels overtreden en zelf op de blaren zitten,
maar goed als je dit leest zal de kans dat dat daar gaat gebeuren wel bijzonder klein zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door gekkie op 12-01-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
Over Java en Javascript gesproken: er zijn ook tientallen schrijfwijzen in o.a. vacatures te herkennen... All caps, lowercase, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
Firesphere schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:48:

Mooi waardeloos zeg.
Vreemd, volgens mij zit ik hier op 13 en ik heb gewoon internet op mijn MBP?

Ja even gecheckt, zit op kanaal 13

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 12-01-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Misschien al die recruiters maar eens met een vals slijmerig mailtje naar een groot donker spookbos lokken ofzo ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
Ryur schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:24:
[...]

Ik weet niet hoe druk het bij jullie in de omgeving is, maar ik heb ook op sommige kanalen serieuze problemen, terwijl andere kanalen prima werken. Simpelweg omdat alle buren ook op één en het zelfde kanaal zitten, vaak nog eens onbewust ook (KPN Experiaboxen zijn daar goed in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:29:
[...]
Op zich zit er wel enige overlap in Java en Javascript. Javascript heeft de syntax van Java en volgens mij een aantal core-library zaken die gelijkwaardig werken in Java en Javascript.
Euh, de syntax komt niet echt overeen, buiten dat het beide talen zijn met een C-Style syntax.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:24:
[...]

Dan heb je geluk en zit er een niet-gelimiteerde EU-compliance wifi chip in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:05
Twee derde van de kanalen kun je sowieso beter niet gebruiken, omdat je te maken hebt met overlap. Zo geeft kanaal 1 een overlap naar 2 en 3, waardoor kanaal 2 last heeft van kanaal 1 en visa versa. De enige "bruikbare" kanalen zijn 1, 6, 11(, en 14). Kanaal 12 en 13 zijn gewoon toegestaan in de EU. Echter zijn ze in de VS verboden, en veel EU (consumenten) apparatuur wordt of in de VS gemaakt, of ook in de VS verkocht uit de zelfde batches, en gaan daarom vaak maar tot channel 11.

In een MacBook zit hardware die voor elk land het zelfde is, en wanneer hij wordt geconfigureerd als zijnde US limiteerd de software zichzelf tot kanaal 11. In de EU pakt hij gewoon tot kanaal 13 mee, maar de meeste access-points gaan maar tot kanaal 11. Steker nog, als je de MacBook ingesteld voor Japan pakt hij - afhankelijk van de chip fabrikant - zelfs kanaal 14 mee; maar dat is hier verboden.

Het grootste probleem van WiFi vind ik dat elke access-point standaard op 100% vermogen uitzendt. In een flat of rijtjes huis kan de buurman 2 huizen verder jouw access-point nog ontvangen, terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is. Bij de meeste access-points kun je dat niet eens instellen, maar als elke AP niet meer zou zenden dan nodig zou het heel veel WiFi problemen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Voutloos schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:36:
[...]

Zie wackmaniac in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓", dat bedoelde ik dus... Geen loginforms meer over HTTP, maar enkel nog HTTPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ThomasG schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:11:
Het grootste probleem van WiFi vind ik dat elke access-point standaard op 100% vermogen uitzendt. In een flat of rijtjes huis kan de buurman 2 huizen verder jouw access-point nog ontvangen, terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is. Bij de meeste access-points kun je dat niet eens instellen, maar als elke AP niet meer zou zenden dan nodig zou het heel veel WiFi problemen schelen.
Wifi in de trein hadden ze ook beter kunnen hernoemen tot wifi buiten de trein ... komt door een weilandje ook best ver.

:)B :)B
Heeft de afdeling belgoland trouwens nog suggesties voor aardig en niet al te prijzig voer in het brusselse (behalve kebabzaken in molenbeek waar je potentieel zelf als fastfood in stukjes op een bord geblazen wordt :+ ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:47
Firesphere schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:31:
[...]

Dan heb je geluk en zit er een niet-gelimiteerde EU-compliance wifi chip in.
Mijn TimeCapsule (Access Point + NAS) van Apple gaat ook tot channel 13. In hetzelfde tabblad vraagt hij ook om land (waarschijnlijk om de door jou genoemde EU-compliance) maar dan kan ik nog steeds 13 kiezen.

Zit op kanaal 44 trouwens, maar dat is 5Ghz.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
gekkie schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:22:
Heeft de afdeling belgoland trouwens nog suggesties voor aardig en niet al te prijzig voer in het brusselse (behalve kebabzaken in molenbeek waar je potentieel zelf als fastfood in stukjes op een bord geblazen wordt :+ ) ?
* azerty pingt de Brussel specialist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Hoe geef je commentaar op iemand's code zonder als een ongelooflijke betweter over te komen? Dan heb ik het over dingen als "als je de variable zo en zo had genoemd, dan was de code een stuk duidelijker" en "je bent hier en daar een spatie vergeten"

[ Voor 46% gewijzigd door Gamebuster op 12-01-2016 20:29 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gamebuster schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:29:
Hoe geef je commentaar op iemand's code zonder als een ongelooflijke betweter over te komen? Dan heb ik het over dingen als "als je de variable zo en zo had genoemd, dan was de code een stuk duidelijker" en "je bent hier en daar een spatie vergeten"
Daarmee ben je sowieso geen betweter. Dat maakt je enkel tot een zeur en mierenneuker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Vandaag oriënterend gesprek gehad op een basisschool, om eventueel enkele leerlingen te begeleiden bij het leren programmeren. Lijkt mij persoonlijk echt megagaaf om te mogen doen voor een paar maanden. (Gewoon vrijwillig, naast me studie.)

je mag me nickname afkorten (vapori bv)

Pagina: 1 ... 13 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)