De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Daar ben ik al mee bezig ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Douweegbertje schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:01:
Wil je dan zeggen dat bijvoorbeeld SO beter is, met een copy/paste bullshit verhaal van een Indiër ? :+
Ik post hier af en toe een vraag, juist omdat ik weet dat mensen in zekere zin wel wat extra tijd voor een Tweaker (of wellicht meer voor mij persoonlijk) willen besteden om iets met wat meer aandacht goed door te lezen en vervolgens met een gedegen antwoord te komen.

Ik zou namelijk best voor een groep Tweakers hier zo'n 1000x meer moeite -willen- doen dan een random gast op bijvoorbeeld SO.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik zeker het laatste jaar weinig tot geen problemen meer heb gehad waar ik niet meer zelf uitkwam.
Nee dat zeg ik niet :P Hier krijg je inderdaad betere antwoorden qua kwaliteit, maar niet in alle gevallen. Als je héle specifieke dingen vraagt dan heb je op SO een grotere kans om überhaupt antwoord te krijgen. Dat weeg ik dan van tevoren af. Maar laatste tijd idd ook bijna geen dingen meer gehad waar ik zelf niet uitkwam. De dingen waar ik niet uitkwam postte ik wel weer hier. (laatste is overigens een jaar geleden)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik heb persoonlijk wel goede ervaringen met dba.stackexchange. Wellicht omdat het iets meer expertise vereist.. maar in elk geval is het een stuk volwassener en lijkt het ook wat beter qua kwaliteit.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wtf, heb een webpagina waar je alleen op kan als je in een bepaalde Facebook groep zit, nu zie ik in Analytics dat bijna 50% van mijn bezoekers uit Rusland komt 8)7

Zou niet weten hoe die ooit op die pagina kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
Megamind schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 03:40:
Wtf, heb een webpagina waar je alleen op kan als je in een bepaalde Facebook groep zit, nu zie ik in Analytics dat bijna 50% van mijn bezoekers uit Rusland komt 8)7

Hackzorz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermoskan met koffie, een thermoskan met warm water en een thermoskan met chocolademelk klaar voor de gegadigden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28

Analytics Spam

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Frustrerend hier. Opdrachten aan het maken voor Design Patterns (een vak op een informatica-HBO-opleiding). Heb je je programmaatje bijna af en je denkt het te snappen allemaal, maakt docent zijdelings een opmerking waardoor je het dan toch niet meer begrijpt en alles moet omgooien. :/ :')

je mag me nickname afkorten (vapori bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
azerty schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 08:02:
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermoskan met koffie, een thermoskan met warm water en een thermoskan met chocolademelk klaar voor de gegadigden
Op een of andere manier lukt het mij niet om een lekkere chocolademelk te maken (niet uit zo'n kant-en-kaar pak). Ik neem wel een verse koffie (met gebak). :)

let the past be the past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

vaporitraha schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:48:
Frustrerend hier. Opdrachten aan het maken voor Design Patterns (een vak op een informatica-HBO-opleiding). Heb je je programmaatje bijna af en je denkt het te snappen allemaal, maakt docent zijdelings een opmerking waardoor je het dan toch niet meer begrijpt en alles moet omgooien. :/ :')
Ik vond docenten die halverwege een project ineens met nieuwe requirements op de proppen kwamen maar vervelend.

En toen ging ik aan het werk...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Niet online
CodeCaster schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:00:
[...]

Ik vond docenten die halverwege een project ineens met nieuwe requirements op de proppen kwamen maar vervelend.

En toen ging ik aan het werk...
Dit is niet eens een project, gewoon een simpele opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:41

Ook last van ja, bij een Android app. Op een gegeven moment waren er meer installaties vanaf een Macintosh dan vanaf een echte Android telefoon... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Belastingdienst.... :X 8)7 |:( :F

Afbeeldingslocatie: http://www.storytellermusic.nl/crap/belastingfail.png

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zelf wachtwoorden verzinnen is zooo 2010. KeePass FTW.

Ik kreeg hetzelfde scherm voor m'n kiezen bij de btw-aangifte. Genereer gewoon een mixed case, alfanumeriek wachtwoord met daarbij een beperkte set speciale karakters met een lengte van 25 karakters, en klaar is Clara.

Uiteraard wel jammer dat ze je wachtwoord blijkbaar niet hashen ("karakters die niet in het oude wachtwoord voorkwamen").

[ Voor 93% gewijzigd door CodeCaster op 09-01-2016 14:20 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Als je vragen hebt: shoot :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
CodeCaster schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:17:
Zelf wachtwoorden verzinnen is zooo 2010. KeePass FTW.

Ik kreeg hetzelfde scherm voor m'n kiezen bij de btw-aangifte. Genereer gewoon een mixed case, alfanumeriek wachtwoord met daarbij een beperkte set speciale karakters met een lengte van 25 karakters, en klaar is Clara.

Uiteraard wel jammer dat ze je wachtwoord blijkbaar niet hashen ("karakters die niet in het oude wachtwoord voorkwamen").
Het feit dat niet alle tekens verwerkt kunnen worden vind ik zorgelijker. Alsof deze rare beperkingen het veiliger zouden moeten maken. Ik heb liever een site waar ik minimaal 10 en maximaal 200 chars in mag voeren dan dit.

Het oude wachtwoord kunnen ze natuurlijk verkrijgen aan de hand van je login poging (welke eerst is gevalideerd tegen de hash).

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:25
mbarie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:25:
[...]
Het oude wachtwoord kunnen ze natuurlijk verkrijgen aan de hand van je login poging (welke eerst is gevalideerd tegen de hash).
En het inputveld waar je letterlijk je oude wachtwoord in moet zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
mbarie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:25:
Het feit dat niet alle tekens verwerkt kunnen worden vind ik zorgelijker. Alsof deze rare beperkingen het veiliger zouden moeten maken. Ik heb liever een site waar ik minimaal 10 en maximaal 200 chars in mag voeren dan dit.
Mwah, ik vind die beperking niet gek, al is het maar omdat de kans gewoon aanwezig is dat een browser of toetsenbord die tekens niet aankan. Ik kan bv geen ç typen - die komt altijd via de abctajpu-plugin. De kans dat mensen dan hun wachtwoord niet kunnen typen op een ander systeem is wel vrij groot.

Btw, mijn Enpass-plugin doet het niet in firefox. Dat is best wel irritant... zou bijna weer teruggaan naar lastpass.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Tijdens kerstvakantie boek en bijhorend ebook besteld bij Pearson. Behoorlijk fier op de korting die ik wist te verkrijgen door verschillende vouchers uit te testen (ook al was de factuur niet voor mij): $ 37,39 (i.p.v. $ 98,98) + $ 9,00 verzendkosten.
Krijg ik gisteren extra factuurtje voor BTW en invoerrechten: € 20,52! 8)7 |:(
Het strafste van al: daarvan is € 8,52 BTW en € 12 (jawel, twaalf!!) euro "voorschotprovisie" 7(8)7 :F
Bijna 150% administratiekosten voor het voorschieten??? :r
/me denkt iets als dieven, oplichters, etc... en krijgt prompt EOS (emoticon-overdose-syndrom :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

edeboeck schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:05:
Tijdens kerstvakantie boek en bijhorend ebook besteld bij Pearson. Behoorlijk fier op de korting die ik wist te verkrijgen door verschillende vouchers uit te testen (ook al was de factuur niet voor mij): $ 37,39 (i.p.v. $ 98,98) + $ 9,00 verzendkosten.
Krijg ik gisteren extra factuurtje voor BTW en invoerrechten: € 20,52! 8)7 |:(
Het strafste van al: daarvan is € 8,52 BTW en € 12 (jawel, twaalf!!) euro "voorschotprovisie" 7(8)7 :F
Bijna 150% administratiekosten voor het voorschieten??? :r
/me denkt iets als dieven, oplichters, etc... en krijgt prompt EOS (emoticon-overdose-syndrom :Y) )
Ach, dat valt nog best mee, ik ben in totaal een paar duizend euro lichter voor een fucking stickertje in m'n paspoort :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Firesphere schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:15:
[...]

Ach, dat valt nog best mee, ik ben in totaal een paar duizend euro lichter voor een fucking stickertje in m'n paspoort :P
Haha, uiteraard is dat relatief FireSphere, maar ik had het eerder over de verhoudingen. Wat jouw stickertje betreft: waarom niet gewoon in de supermarkt een kiwi halen en het stickertje daarvan gebruiken? Dat moet daar toch ook werken :+
/me legt de Zespri-stickertjes alvast voor je aan de kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

edeboeck schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:20:
[...]
Haha, uiteraard is dat relatief FireSphere, maar ik had het eerder over de verhoudingen. Wat jouw stickertje betreft: waarom niet gewoon in de supermarkt een kiwi halen en het stickertje daarvan gebruiken? Dat moet daar toch ook werken :+
/me legt de Zespri-stickertjes alvast voor je aan de kant ;)
Het is het proberen waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:00
Ik heb zelf het vak nooit gehad, en ken een (aantal) basis designpatterns. Mijn grootste probleem met dergelijke vakken is dat ze je (proberen) een opdracht te geven waarbij je slechts "1 designpattern" pakt uit de theorie. Nu al enkele jaren praktijk ervaring en gebruiken altijd meerdere patterns door elkaar, afhankelijk van de situatie. (bijvoorbeeld MVC als basis en een "database factory pattern" op de database en vervolgens bij verschillende modules en onderdelen van het systeem ook een bepaald pattern toepassen, welke daar het beste bij past.
En inderdaad halverwege met nieuwe informatie komen is ook frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik geef me over.

* Firesphere installeert Win10 op z'n telefoon

Eens zien hoe lang dat gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Firesphere schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:35:
Ik geef me over.
* Firesphere installeert Win10 op z'n telefoon
Eens zien hoe lang dat gaat duren.
Ik heb er geen spijt van gehad, maar ervaringen wisselen enorm. Mijn L920 deed het op zich prima, afgezien van enorme problemen met unlocken in de allerlaatste build. Nu op mijn L950XL heb ik al helemaal niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mja, het is meer dat't niet erg snel gaat. Ik heb een 630 trouwens. Geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wauw. TIL dat je in Windows meerdere statische IP's kan koppelen aan één adapter.
Wat zou het nut daarvan zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door F.West98 op 09-01-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/urkQP2i.png

Ik lig hier 's nachts wakker van... Ruim je whitespace op.
F.West98 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:05:
Wauw. TIL dat je in Windows meerdere statische IP's kan koppelen aan één adapter.
Wat zou het nut daarvan zijn?
Als je meerdere IP adressen wil linken naar hetzelfde systeem via 1 adapter?

[ Voor 68% gewijzigd door Gamebuster op 09-01-2016 18:55 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gamebuster schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:22:
[...]

Hmm op servers wel handig ja. Maar als je achter een NAT zit op een thuisnetwerk kon ik zo snel geen nut vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
F.West98 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:53:
[...]

Hmm op servers wel handig ja. Maar als je achter een NAT zit op een thuisnetwerk kon ik zo snel geen nut vinden :P
Huisgebruikers zullen het niet gebruiken inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat het alleen in Windows Professional zit, of dat het gewoon in iedere Windows zit omdat ze het toch al gemaakt hebben voor Windows Server of Windows Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gamebuster schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:55:
[...]

Huisgebruikers zullen het niet gebruiken inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat het alleen in Windows Professional zit, of dat het gewoon in iedere Windows zit omdat ze het toch al gemaakt hebben voor Windows Server of Windows Professional
Het staat gewoon bij de IPv4-ding-eigenschappen bij de netwerkadapter dus ik denk elke Windows. Specifiek dat eruit halen voor versies is ook erg veel werk voor iets kleins idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Niet online
Gamebuster schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:22:
[afbeelding]

Ik lig hier 's nachts wakker van... Ruim je whitespace op.

[...]

Daar zullen toch wel tooltjes voor bestaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Niet online
Hydra schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:23:
[...]

Als je vragen hebt: shoot :)
En mee dat ik mijn vraag aan het schrijven ben, besef ik mij wat ik eigenlijk moet uitproberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 13:21
F.West98 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:07:
[...]

Het staat gewoon bij de IPv4-ding-eigenschappen bij de netwerkadapter dus ik denk elke Windows. Specifiek dat eruit halen voor versies is ook erg veel werk voor iets kleins idd.
Zit gewoon in elke windows versie, is onderdeel van de windows network stack. Voor "normaal" thuisgebruik niet echt nuttig.

Voor het instellen van routers is het wel eens makkelijk om meerdere ipadressen te hebben of als hardwarefabrikanten hardcoded ip adressen hebben in het netwerk wat je gebruikt.

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
vaporitraha schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:41:
[...]

Daar zullen toch wel tooltjes voor bestaan? :P
Uiteraard. Er is geen geldig excuus voor white-space, behalve laksheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
Bleg, ik begin echt mijn afstudeerverslag te haten.
Ben blij als ik er vanaf ben!

Nu druk bezig laatste hoofdstukken (reflectie & voorwoord) aan het schrijven.
Donderdag laten uitprinten en dan klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het was 4 uur 's middags. Misschien iets later.
Zoals wel vaker, stond ik voor het raam mijn kat te aaien en gedachtenloos naar buiten te staren, toen ik ineens iets zag bewegen in een ooghoek.

Uit automatisme keek ik naar beneden. Wat bewoog daar?
Het bleek een Creepy te zijn, compleet met een sixpack Ongelovige Thomas!

Uiteraard heb ik vriendelijk de deur open gedaan, hem verwelkomt en vervolgens voorzien van een gitaar.

En nu geniet ik van een Ongelovige Thomas. Creepy, bedankt, hij smaakt prima!

spoiler:
En voor diegene die nu denkt "waarom is Firesphere nog wakker?", ik ben net terug van een concertje

[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 10-01-2016 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:39

Matis

Rubber Rocket

Ik ben ook nog wakker. Dochterlief (20 maanden) is al sinds 8 uur gisterenochtend wakker en is nog steeds niet van plan om te gaan slapen. Lalt en jankt het hele huis bij elkaar.

Vrouwlief ligt nu op de grond bij haar op de kamer, maar ook dat helpt niets. Dochter is nog steeds wakker. Vrouwlief slaapt ondertussen op de grond naast haar...

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rubber hamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Matis schreef op zondag 10 januari 2016 @ 01:33:
Ik ben ook nog wakker. Dochterlief (20 maanden) is al sinds 8 uur gisterenochtend wakker en is nog steeds niet van plan om te gaan slapen. Lalt en jankt het hele huis bij elkaar.

Vrouwlief ligt nu op de grond bij haar op de kamer, maar ook dat helpt niets. Dochter is nog steeds wakker. Vrouwlief slaapt ondertussen op de grond naast haar...
Breek me de bek niet open. Ik heb er 4 en eentje is gewoon ziek en wil het liefste in ons bed, een ander is ook ziek maar kotst elke 2 uur zijn bed onder en dan nog een baby die net weer een prik heeft gehad 2 dagen geleden en dus koorts heeft en ook nog tanden die doorkomen waardoor ie de hele tijd zit te jammeren.
Er is er dus op dit moment maar 1 die lekker slaapt, maar dat is nou juist degene die altijd om 5 uur wakker wordt.
Gaat weer een fijne brakke zondag worden ben ik bang.
Ik schenk maar nog snel effe een whisky in nu het nog kan.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
OkkE schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:50:
[...]

Ik wil graag mensen helpen, maar wanneer uit de topic-start al blijkt dat de persoon geen/weinig moeite wil doen, of wanneer mijn “duwtje in de juiste richting” in plaats van volledig uitgekauwd antwoord niet voldoende is, houdt het snel op.

Misschien ben ik elitair (aan het worden), maar ik heb de indruk dat dit de laatste tijd steeds vaker het geval is.
Heeft niets met elitair te maken, het is een probleem van alle tijden. Ik heb 9 jaar lang achter de schermen van een groot online wetenschapsforum gewerkt. Daar speelde dit probleem al in 2004, let wel, dat is dus een hele andere generatie jongeren waar het om gaat. Het ging overigens vrijwel altijd om huiswerk van de middelbare school.

Uiteindelijk is er gekozen voor een apart forum met een aparte set regels voor zowel vraagsteller als vraagbeantwoorder. Deze laatste mocht nooit het gehele antwoord voorkauwen, maar steeds stapjes geven. Je bent dan inderdaad veel mensen kwijt, maar er is altijd een groep die blijft. In ons geval destijds veel studenten die docent wilde worden en gereintegreerde docenten. Voor hen was dit een goede oefening. Daarnaast natuurlijk nog de nodige waardering vanuit onze kant. De opzet werkt goed, maar vereist enorm veel moderatie.

Ik zie het daarom ook niet gebeuren dat deze 'vraag' opzet op tweakers succesvol gaat worden. Om in de developers hoek te blijven: iemand al gelukt om met custom CSS de vraag-topics uit de actieve-topic lijst te filteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Firesphere schreef op zondag 10 januari 2016 @ 01:18:
Het was 4 uur 's middags. Misschien iets later.
Zoals wel vaker, stond ik voor het raam mijn kat te aaien en gedachtenloos naar buiten te staren, toen ik ineens iets zag bewegen in een ooghoek.

Uit automatisme keek ik naar beneden. Wat bewoog daar?
Het bleek een Creepy te zijn, compleet met een sixpack Ongelovige Thomas!

Uiteraard heb ik vriendelijk de deur open gedaan, hem verwelkomt en vervolgens voorzien van een gitaar.

En nu geniet ik van een Ongelovige Thomas. Creepy, bedankt, hij smaakt prima!
Jij ook bedankt! Er is hier een klein meisje heel erg blij!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Creepy schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:26:
[...]

Jij ook bedankt! Er is hier een klein meisje heel erg blij!
Ben jij dan een klein meisje? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
https://groups.google.com/forum/#!topic/v8-users/PInzACvS5I4

So it begins. Het begin van het einde van Javascript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:40
Tijd voor PHP in de browser :+
Gamebuster schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:42:
[...]
Uiteraard. Er is geen geldig excuus voor white-space, behalve laksheid.
Alleen trailing whitespace mag ik hopen :+

[ Voor 32% gewijzigd door gekkie op 10-01-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De koffie is op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Kwestie van je geloof in thomas nog wat verder uitdiepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
gekkie schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:57:
[...]
Alleen trailing whitespace mag ik hopen :+
Haha ja :P
gekkie schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:57:
[...]
Tijd voor PHP in de browser :+
Zeker weten dat dat gaat gebeuren

[ Voor 34% gewijzigd door Gamebuster op 10-01-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:02:
[...]

Kwestie van je geloof in thomas nog wat verder uitdiepen ?
Ik ben maar voor de traditionele optie van de koffie ont-oppen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Gamebuster schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:12:
[...]
Haha ja :P
[...]
Zeker weten dat dat gaat gebeuren
Hmm misschien toch maar in de exploit business gaan .. al zullen de verdiensten wel drastisch dalen aangezien het aanbod waarschijnlijk nogal zal stijgen dan. joy oh joy.
(niet dat ik het zo op heb met javascript, daar niet van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
gekkie schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:52:
[...]

Hmm misschien toch maar in de exploit business gaan .. al zullen de verdiensten wel drastisch dalen aangezien het aanbod waarschijnlijk nogal zal stijgen dan. joy oh joy.
(niet dat ik het zo op heb met javascript, daar niet van)
Exploit business? Ik snap de link niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ryur schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:31:
[...]

Helaas, zoek maar een ander slachtoffer :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
Ryur schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:31:
[...]

Je zou het niet zeggen hé, op basis van die gebruikersnaam... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Grr. Al de halve zondag bezig m'n laptop te fixen. Ubuntu upgrade van 14.04 naar 15.10 ging mis :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:09:
Grr. Al de halve zondag bezig m'n laptop te fixen. Ubuntu upgrade van 14.04 naar 15.10 ging mis :(
Die "upgrades" doe ik bijna altijd door een backup van instellingen te maken en dan een clean install te doen. Veel sneller geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Waarom zou je een Ubuntu LTS naar een niet LTS versie willen upgraden terwijl er over 3 maanden een nieuwe LTS versie uit komt waar je direct naar kunt upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:52:
Die "upgrades" doe ik bijna altijd door een backup van instellingen te maken en dan een clean install te doen. Veel sneller geregeld.
Ja, daar ben ik nu ook mee bezig. Er is alleen iets raars aan de gang en ik lijk m'n RAID setup een beetje borked te hebben. Moet nu dus ff alles wissen. Ik kom alleen niet in m'n RAID setup van m'n kut ASUS laptop.
Skyaero schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:40:
Waarom zou je een Ubuntu LTS naar een niet LTS versie willen upgraden terwijl er over 3 maanden een nieuwe LTS versie uit komt waar je direct naar kunt upgraden?
Omdat ik eigenwijs ben en als ik iets wil dat nu wil en niet over 3 maanden.

[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 10-01-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ach, het is in ieder geval beter dan een klote ASUS laptop. Nu heb je er nog wat aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:56:
Ach, het is in ieder geval beter dan een klote ASUS laptop. Nu heb je er nog wat aan :P
Hu hu.

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:D Ik kon het niet laten hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ah zo'n asus ultrabook geval met een SSD die eigenlijk uit 2 SSD met raid0 bestaat met die intel rapid storage meuk ?

That's a joy .. uiteindelijk bleek een beta-release van clonezilla er uiteindelijk toch nog mee om te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Oh, thanks! Ik vrees namelijk dat mn EFI partitie naar de klote is; op dit moment kan ik alleen vanaf USB booten. Kutding.

En ja, idd. 2 SSDs in RAID 0. Er is er al eens een kapot gegaan. Tijd om toch die Mac die ik hier heb te gaan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Tsja .. zou er zelf gelijk losse SSD's van geconfigged hebben. Zodat je met de stomste lowlevel tools tenminste nog wat kan .. when the shit hits the fan.
(maar goed snap het sowieso niet zo op een consumer laptop dat als default config hebben)

Achja aangezien je ging upgraden hopelijk wel een mooie backup ?

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 10-01-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Probleem is dus dat me dat niet lukt: ik kan de SSDs niet loskoppelen lijkt t. Ik heb ook geen enkele raid controller setup waar ik in kom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Zijn er geloof ik wel meer die er met CTRL-I niet in die intel rapid storage toestand kunnen komen.
Lijkt er soms op dat het in legacy mode wel werkt (en in UEFI niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wow, dit is echt een openbaring voor mij!
http://meyerweb.com/eric/...efoxs-screenshot-command/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Goedemorgen!
Hopelijk laatste dag afstudeerverslag, dus veel koffie nodig. Helaas zijn de koffiebonen op; dus zo maar ff naar de supermarkt (voordeel van klein bedrijf, soms wordt je ook voor zulke klusjes ingezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Sweet! Die ga ik eens bookmarken :D
Ryur schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:04:
Goedemorgen!
Hopelijk laatste dag afstudeerverslag, dus veel koffie nodig. Helaas zijn de koffiebonen op; dus zo maar ff naar de supermarkt (voordeel van klein bedrijf, soms wordt je ook voor zulke klusjes ingezet).
Koop jezelf iets extra voor de moeite >:)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
ElkeBxl schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:10:
[...]

Koop jezelf iets extra voor de moeite >:)
Na niet nodig. Ik mag zelf dan de bonen uitzoeken :D Die wij hier op het werk hebben vind ik meestal niet zo lekker, dus ik ga lekker andere halen! (Ook maar 2 zakken totdat onze 'vaste' leverancier komt bezorgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Hydra schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:51:
[...]

(Ook voor FS omdat hij in z'n reactie ongeveer hetzelfde zegt)

Ik zeg ook niet dat je dan maar ad nauseam mensen die geen moeite doen moet gaan helpen. Maar je kunt ook gewoon zeggen "joh, steek er ff wat meer moeite in". Hier wordt dan meteen een topic gesloten. Laat 'em gewoon z'n topic editten. Staat er dan naar jouw idee nog steeds te weinig in; reageer gewoon niet. Je hebt daar geen ingreep in nodig; topics die geen mensen trekken zakken van zelf wel.

[...]
Dat ben ik met je eens, de topics hoeven niet gesloten te worden. Maar als ik te veel van dat soort topics tegenkom, vergaat mij de zin om nog uit de Coffee Corner te komen en andere topics te lezen.

.
Skyaero schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:02:
[...] Om in de developers hoek te blijven: iemand al gelukt om met custom CSS de vraag-topics uit de actieve-topic lijst te filteren?
We zullen zien hoe het met de vragen topics gaat binnen Tweakers. :) Ik denk niet dat je met CSS die topics uit de lijst kunt verbergen, daar zal je toch JS voor nodig hebben. Er is zo te zien alleen de naam van het icoon dat anders is (of de tekst binnen de titel) wat niet genoeg is als selector om de hele tr te verbergen.

[ Voor 27% gewijzigd door OkkE op 11-01-2016 08:40 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor puur css moet je nog ff wachten tot je Selectors Level 4 :has() kan gebruiken. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:47

Pizzalucht

Snotneus.

Waarom ontdek ik Postman nu pas?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Omdat je net pas die steen hebt opgetild waar je onder lag? ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ik gebruik zelf Paw (Mac only).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmmmmm, Mac.

Afbeeldingslocatie: http://mcd-portal-prod-backend.s3-eu-west-1.amazonaws.com/images/products/squeeze/big_mac_sq_0_1600.png

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja die gebruik ik ook al een tijdje voor API's. Wel handig inderdaad! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik vind McDonald's maar een zeer matig restaurant hoewel ik er regelmatig iets eet (en gelijk spijt krijg). Maar afgelopen weekend heb ik de Maestro ontdekt en man, wat is dat een lekkere burger! Hij haalt het echt bijna het niveau van een kwaliteitsburger waar je normaal tien, vijftien euro voor neerlegt.

Gisteren dus maar weer gegeten als beloning voor een zware training O-)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kenneth schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:02:
[...]

Ik vind McDonald's maar een zeer matig restaurant
Natuurlijk, maar je moet het ook niet vergelijken met andere restaurants. Het is gewoon een fast food joint. Een kebabzaak noem je ook geen restaurant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
[...]

Ik vind McDonald's maar een zeer matig restaurant hoewel ik er regelmatig iets eet (en gelijk spijt krijg). Maar afgelopen weekend heb ik de Maestro ontdekt en man, wat is dat een lekkere burger! Hij haalt het echt bijna het niveau van een kwaliteitsburger waar je normaal tien, vijftien euro voor neerlegt.

Waarmee je training weer te niet is gedaan :P

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Dat is grappig; ik kom er ook bijna nooit omdat ik het gewoon niet lekker vind, maar laatst was ik er (noodgedwongen) eens, en ik moet zeggen: die Maestro burger was best goed te pruimen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebruikt men voor het documenteren van API's? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15
Swagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

.oisyn schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:07:
[...]

Natuurlijk, maar je moet het ook niet vergelijken met andere restaurants. Het is gewoon een fast food joint. Een kebabzaak noem je ook geen restaurant :P
Restaurant in de breedste zin van het woord. De meeste kebabzaken, Bram Ladage, Febo e.d. vind ik allemaal lekkerder dan McDonald's. Voordeel van McD is dat het overal zit en overal even lekker/vies is :P
wackmaniac schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:07:
[...]

Waarmee je training weer te niet is gedaan :P
Niet in caloriën (993kcal verbrand, een Maestro bevat 526kcal) en ook maakt het eten van wat verzadigde vetten en suikers een zware VO2max-prikkel niet ongedaan.

Ik kijk wel uit, ik ga geen anderhalf uur pijn lijden om dat vervolgens voor niets te laten zijn :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:24:
[...]

Voordeel van McD is dat het overal zit en overal even lekker/vies is :P

[...]
Dat is helaas niet waar... Het wil nog wel eens verschillen, vooral wat mindere ervaringen gehad met de restaurants langs snelwegen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

De McFlurry en milkshakes verschillen veel per vestiging. Bij de ene vestiging is de milkshake melk en de McFlurry vloeibaar, bij de andere is de milkshake een milkshake en de McFlurry ijs, wat het hoort te zijn :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De koffiefilters zijn op ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:47

Pizzalucht

Snotneus.

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:18:
Wat gebruikt men voor het documenteren van API's? :9
Nu nog Apiary, maar wil graag nog een keer naar iets toe wat de code gebruikt om de API documentatie te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:27:
[...]
Dat is helaas niet waar... Het wil nog wel eens verschillen, vooral wat mindere ervaringen gehad met de restaurants langs snelwegen. :9
Je moet eens gaan eten bij een McDonalds waar net een andere keten naast is komen zitten. Langs de A12 bij Veenendaal kwam een KFC. McDonalds en Burger King die er naast zitten hadden ineens een stuk beter eten. Maarja, als je 1:1 trainers toewijst dan gaat dat al snel. Mijn grootste verbazing was dat ze dus wel de hamburger's kunnen maken zoals op het plaatje boven de kassa's staat. Ik kreeg er 1 die ze zo op de foto hadden kunnen nemen. Helaas was daar twee maanden later niets meer van te merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Wat is de nieuwe NS website toch kut. Voorheen kon je een adres opgeven en dan vanaf een bepaald stations gaan fietsen (OV Fiets). Nu kun je nog alleen van station naar station.

Gelukkig bestaat de oude reisplanner nog wel. Kwestie van eventjes zoeken. Maar de NS website is weer typisch een voorbeeld van "design boven functionaliteit"

</rant>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:X dat menu is ook een ramp. Daar is echt niet aan gebruiksvriendelijkheid gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:48:
Mijn grootste verbazing was dat ze dus wel de hamburger's kunnen maken zoals op het plaatje boven de kassa's staat. Ik kreeg er 1 die ze zo op de foto hadden kunnen nemen. Helaas was daar twee maanden later niets meer van te merken...
Het zou ook wel erg frappant zijn als je big mac er na 2 maanden nog steeds zo uit zag :+

Hoewel...

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 11-01-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Idem. Ook cool is dat je erg simpel gewoon een mock implementatie kunt laten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens de legende heeft iemand de 52:34 gehaald, maar is vervolgens van de Dom gesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Last.fm | Code Talks

Pagina: 1 ... 12 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)