Mijn mx518 thuis werkt nog perfect. Maar de nieuwe serie van Logitech is diep triest. Weet even de serienummers niet, maar bij de ene muis die ik heb is de middle mouse button de scrollwheel ratel lock/unlock (dit is een wired variant), en moet je de knop eronder als MMB gebruiken, bij de andere muis (wireless) is de MMB wel echt de MMB, en zit de knop eronder als ratel lock/unlock.
Beiden hebben vervolgens de back/forward buttons ook nog eens geremapped staan, waardoor alles wat ik gewend ben te doen met die muis niet werkt tenzij Setpoint in admin mode draait. (Moet VS.NET in admin mode draaien voor IIS.) Die zooi werkt dan niet out of the box, dus zit je te kutten met de task scheduler om die software onder admin mode te draaien. Vervolgens krijg ik regelmatig dat Setpoint gewoon halverwege de dag sterft. Kan ik weer 2x dat ding afschieten opstarten als admin, en dan werkt het weer. Zoveel gedoe is het me niet waard, ik ben nu een Rapoo 7100p aan het proberen sinds vorige week toevallig. Tot nu toe bevalt ie aardig. Ligt even solide in de hand als de logitech die ik gebruikte, en kost maar 3 tientjes.
En dan heb je nog de logitech toetsenborden. De enige die in nederland te krijgen is van logitech met een US INTL layout is de K120, als je de business variant koopt. M.a.w. het simpelste van het simpelste. Wireless? Niet te krijgen. Dan krijg je een gare nederlandse layout waar rechts van de spatiebalk geen windows knop zit. Onacceptabel voor een power user. Ik wil WIN-pijltjes kunnen gebruiken met 1 hand om windows te docken. Logitech gevraagd of die te krijgen was, zei de helpdesk miep dat ik het beste een kennis in de VS kon vragen om er een op te sturen. WTF is dat voor klantenservice.
Nee, logitech is afgegleden van by far de beste naar benedengemiddeld. Ik heb 21 jaar lang uitsluitend logitech gebruikt voor muizen en toetsenborden, maar ben er nu klaar mee.
(Overigens, de reden dat ik graag wireless muis en tobo will hebben is zodat ik weinig hoef in te pluggen als ik op mn werk aankom, dan pak ik mn muis uit mn tas, en tobo staat al klaar. Helaas nog steeds een wired tobo nu dus, omdat er niks zinnigs is.)
(Overigens #2, wat is er loos met al die tobo fabrikanten, een fatsoenlijk full-layout US INTL keyboard is amper nog te krijgen. Waarom ramt iedereen die numpad tegen de rest van het toetsenbord aan?)
[
Voor 11% gewijzigd door
Grijze Vos op 06-01-2016 16:42
]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info