De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.234 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
aDutchCow schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:17:
Weet iemand een website waar ik kan vinden welke apparaten het meest gebruikt zijn om webpages mee te bezoeken van de afgelopen jaren? Ik kan niet vinden wat ik zoek en weet niet waar ik precies op moet zoeken bij Google :+
Specifiek voor een eigen website of in het algemeen ?

Je kan bijvoorbeeld Tweakers als voorbeeld nemen
reviews: Gelukkig nieuwjaar: Tweakers blikt terug in cijfers

of Statcounter:
http://gs.statcounter.com/

[ Voor 3% gewijzigd door xleeuwx op 05-01-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Weet iemand een website waar ik kan vinden welke apparaten het meest gebruikt zijn om webpages mee te bezoeken van de afgelopen jaren? Ik kan niet vinden wat ik zoek en weet niet waar ik precies op moet zoeken bij Google :+
Zoiets? http://www.statista.com/s...ome-in-the-united-states/ (Gezocht naar: "most used devices internet")

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Binnenkort loopt mijn hostingpakket af en ik ben opzoek naar iets nieuws. Ik zit nu bij Antagonist, maar ik ben van plan om dit jaar ook python scripts aan mijn webapplicaties te hangen.

Waar zitten jullie met hosting? Zelf een server?

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Cornelisjuh schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:27:
Binnenkort loopt mijn hostingpakket af en ik ben opzoek naar iets nieuws. Ik zit nu bij Antagonist, maar ik ben van plan om dit jaar ook python scripts aan mijn webapplicaties te hangen.

prive of zakelijk ?

ik gebruik voor me kleine prive projecten: https://www.ovh.nl/vps/vps-ssd.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 16:04
xleeuwx schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:21:
[...]

Specifiek voor een eigen website of in het algemeen ?

Je kan bijvoorbeeld Tweakers als voorbeeld nemen
reviews: Gelukkig nieuwjaar: Tweakers blikt terug in cijfers

of Statcounter:
http://gs.statcounter.com/
In het algemeen, ik heb inderdaad het artikel gelezen. Het is een mooi ijkpunt maar heb liever globaal, als dat uberhaupt te vinden is
Bij staan er alleen maar streepjes haha, moet ik voor die data betalen? Ik weet niet of Google een bericht hierover heeft gepost, zal eens verder zoeken. Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 09:37

Ik heb een VPS Starter 1 bij DirectVPS (https://www.directvps.nl/starter/). Naast dat ze niet superduur zijn, is de service echt perfect. Op vragen krijg ik eigenlijk altijd binnen een uur antwoord. Zelfs 's nachts en op feestdagen en zonder SLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Het zal vast meer voorkomen maar ik snap niet waarom het in developer-land zo extreem is. Ik vond dit artikel erg interessant: http://www.daedtech.com/h...e-of-the-expert-beginner/

Ik vind de term "expert beginner" van toepassing op een heleboel developers die ik ken. Ook die al jaren ervaring hebben. Ik weet dat het erg 2015 is om op PHP te zeiken maar ik zie dat extreem vaak bij bijvoorbeeld PHP, C# of Java developers die heel erg vast zitten in hun eigen ecosysteempje, enorm lijden aan Not Invented Here. Ze vinden zichzelf slimmer dan alle andere devs die ze kennen en nemen eigenlijk per definitie een enorm agressieve houding aan in elke discussie en gaan er in eerste instantie vanuit dat de ander geen gelijk heeft en als dan blijkt dat de ander een punt is gaan ze de discussie zelf verplaatsen naar iets anders om toch iets te kunnen winnen.

Ik ben 35, zo'n 15 jaar in het vak, en zit er continue naast. Ons vakgebied is echt immens groot en je kunt maar op een heel klein gebied echt een expert zijn.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Waar wil je die stats/data voor gebruiken?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 16:04
OkkE schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:52:
[...]

Waar wil je die stats/data voor gebruiken?
Voor mijn stageverslag maar haha, maar het is wel nodig. Iets met onderbouwen van keuzes...

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Als er sprake is van een doelgroep van een bedrijf zou je ook Google analytics kunnen gebruiken van de desbetreffende site. Dan is het gelijk heel doelgroepspecifiek (mits site een acceptabel aantal bezoekers per maand heeft).

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
VPSje bij trans-IP. 10E / maand.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Prive zit ik bij OVH. Zakelijk gaat allemaal via Twisted Bytes.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Digital Ocean; niet duur en tot zover goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hydra schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Het zal vast meer voorkomen maar ik snap niet waarom het in developer-land zo extreem is. Ik vond dit artikel erg interessant: http://www.daedtech.com/h...e-of-the-expert-beginner/

Ik vind de term "expert beginner" van toepassing op een heleboel developers die ik ken. Ook die al jaren ervaring hebben. Ik weet dat het erg 2015 is om op PHP te zeiken maar ik zie dat extreem vaak bij bijvoorbeeld PHP, C# of Java developers die heel erg vast zitten in hun eigen ecosysteempje, enorm lijden aan Not Invented Here. Ze vinden zichzelf slimmer dan alle andere devs die ze kennen en nemen eigenlijk per definitie een enorm agressieve houding aan in elke discussie en gaan er in eerste instantie vanuit dat de ander geen gelijk heeft en als dan blijkt dat de ander een punt is gaan ze de discussie zelf verplaatsen naar iets anders om toch iets te kunnen winnen.

Ik ben 35, zo'n 15 jaar in het vak, en zit er continue naast. Ons vakgebied is echt immens groot en je kunt maar op een heel klein gebied echt een expert zijn.
Zo enorm herkenbaar! Ik ben meerdere keren opgestapt bij een werkgever omdat het team waar ik in zat te weinig kennis had en ik zelf niet voldoende klankbord had in mijn collega's. Je leert van elkaar, je leert van de feedback die je krijgt én ook van de feedback die je geeft!

Ik was bij een grote detacheerder na 4 jaar "senior" en het "werd tijd om de juniors te leren hoe alles werkt". Dat was voor mij o.a. de trigger om op te stappen. Na 4 jaar ben je geen senior. Nu na bijna 10 jaar heb ik pas het gevoel dat ik kom kijken... 8)7

In het huidige team is de meest senior opgestapt en wat zijn we blij dat hij weg is. Te lang gezeten, te weinig situaties zelf gezien, teveel shortcuts genomen en de huid van een olifant als het ging om feedback. We zijn nu al een half jaar bezig met puinruimen...

En als ik weg ben foeteren ze ook mij O-) Maar ik denk dat als je dat erkend en er voor open staat om zoveel mogelijk fatsoenlijk te documenteren, dingen over draagt dat je de schade beperkt.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 17-09 10:24
Wel bedrijf uit de VS, kan voor sommige mensen struikelblok zijn. Ik overweeg zelf TransIP.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb geen zin meer. Is't al weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:34
Firesphere schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:55:
Ik heb geen zin meer. Is't al weekend?
Dit vroeg ik gistermiddag ook, toen kreeg ik de reactie dat het zelfs nog heel lang duurt voor de vakanties weer beginnen..... ARGH :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:56:
[...]

Dit vroeg ik gistermiddag ook, toen kreeg ik de reactie dat het zelfs nog heel lang duurt voor de vakanties weer beginnen..... ARGH :P
't is mijn laatste week :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
.... Ohja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

wackmaniac schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:30:
[...]

Wel bedrijf uit de VS, kan voor sommige mensen struikelblok zijn. Ik overweeg zelf TransIP.
Klopt, voor mij privé sowieso geen probleem en voor wat we er zakelijk hebben staan ook niet. Heb wel een klant die alles graag in Nederland wil hebben. Ongeacht of het terecht is dat we alles tegenwoordig liever in Nederland hebben, is het wel een gezeik. Bepaalde oplossingen heb je hier in Nederland nou eenmaal niet; bijv. zoiets als http://www.fortrabbit.com/. Het gebruiksgemak (upgraden met klik op knop) ga je in Nederland sowieso niet krijgen en qua platform ga je dan weer naar dure managed oplossingen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
kenneth schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:53:
[...]

Q: How do you recognize someone who doesn't use social media?
A: Don't worry, they'll tell you.
Verbaasd dat je ook buiten Smoelenboek om iets van iemand te weten kan komen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een oudje, maar ik weet eindelijk waar deze kabel voor is!

Het is om livestreams te kijken!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qzvfBXD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Motrax schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:30:
En als ik weg ben foeteren ze ook mij O-) Maar ik denk dat als je dat erkend en er voor open staat om zoveel mogelijk fatsoenlijk te documenteren, dingen over draagt dat je de schade beperkt.
Heh. Ik heb in het vorige project een fatsoenlijke git workflow geintroduceerd. In eerste instantie was de project lead en de andere dev (project met 2.5 man) er op tegen omdat het "nu ook prima ging" en dit "te veel tijd kostte". Met andere woorden: we weten niet hoe we een branch naar master moeten mergen dus doen we het maar allemaal op master. Je maakt het jezelf juist eenvoudiger met een goeie workflow, niet lastiger.

Ook peer reviews geintroduceert. Was de andere dev in eerste instantie ook op tegen omdat dat "teveel tijd zou kosten". Af en toe mergde hij nog steeds z'n eigen branches zonder okay naar master maargoed. Toch het e.e.a. in kunnen brengen.

Project was af en ik hou mezelf graag voor dat die dev niet in z'n oude patronen teruggevallen is. Hoop in ieder geval dat 'ie het een nuttige ervaring vond. Zelf heb ik ook het e.e.a. over Java EE geleerd.
Sterkte. Ik vind het ook altijd lastig om te blijven doen alsof je gemotiveerd bent als je in de laatste weken zit en met je gedachten al bij de nieuwe klus bent.

[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 05-01-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:25:
[...]

Heh. Ik heb in het vorige project een fatsoenlijke git workflow geintroduceerd. In eerste instantie was de project lead en de andere dev (project met 2.5 man) er op tegen omdat het "nu ook prima ging" en dit "te veel tijd kostte". Met andere woorden: we weten niet hoe we een branch naar master moeten mergen dus doen we het maar allemaal op master. Je maakt het jezelf juist eenvoudiger met een goeie workflow, niet lastiger.

Ook peer reviews geintroduceert. Was de andere dev in eerste instantie ook op tegen omdat dat "teveel tijd zou kosten". Af en toe mergde hij nog steeds z'n eigen branches zonder okay naar master maargoed. Toch het e.e.a. in kunnen brengen.

Project was af en ik hou mezelf graag voor dat die dev niet in z'n oude patronen teruggevallen is. Hoop in ieder geval dat 'ie het een nuttige ervaring vond. Zelf heb ik ook het e.e.a. over Java EE geleerd.

[...]

Sterkte. Ik vind het ook altijd lastig om te blijven doen alsof je gemotiveerd bent als je in de laatste weken zit en met je gedachten al bij de nieuwe klus bent.
Meh, ja, voor mij is't al een paar week zo... half/half werken en overdragen. Motivatie is't probleem niet, meer gewoon weinig te doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik ga naar Google Maps. Ik tik in: Berlijnplein 100, Utrecht. Dat is (volgens hun eigen website) het adres van CineMec Utrecht. Google Maps dropt de pin op CineMec Ede 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
kenneth schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:53:
Ik ga naar Google Maps. Ik tik in: Berlijnplein 100, Utrecht. Dat is (volgens hun eigen website) het adres van CineMec Utrecht. Google Maps dropt de pin op CineMec Ede 8)7
Ja exact datzelfde had ik een paar weken geleden ook. Op de een of andere manier legt hij de relatie van het adres met CineMec en zoekt hij een andere vestiging op. :?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
xleeuwx schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:28:
[...]

prive of zakelijk ?

ik gebruik voor me kleine prive projecten: https://www.ovh.nl/vps/vps-ssd.xml
Prive :). Die VPS SSD 3 ziet er wel interessant uit. Ben je tevreden?

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben erg tevreden over OVH. Ik weet niet wat je precies er mee wil gaan doen, maar ik heb een "oude" VPS van ze, waar m'n mail nog op draait (moet ik nog migreren)
En een 2016 SSD2, en dat is al ruim zat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:22
Firesphere schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:58:
Ik ben erg tevreden over OVH. Ik weet niet wat je precies er mee wil gaan doen, maar ik heb een "oude" VPS van ze, waar m'n mail nog op draait (moet ik nog migreren)
En een 2016 SSD2, en dat is al ruim zat eigenlijk.
Kijk je deze keer wel uit voordat er weer je mail gaat verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Cornelisjuh schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:48:
[...]

Prive :). Die VPS SSD 3 ziet er wel interessant uit. Ben je tevreden?
Zeker, en het voordeel is dat je hier niet voor in de wachtrij hoeft te liggen. Lees je wel even in over de minpunten van OVH, dat weggelaten is het een prima server. Kleine greep: 100Mbps, slechte support (geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:11:
[...]

Kijk je deze keer wel uit voordat er weer je mail gaat verdwijnen?
Dat was dezelfde server ;)

En ja hoor, ik maak nu weer backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Motrax schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:30:
[...]
Zo enorm herkenbaar! Ik ben meerdere keren opgestapt bij een werkgever omdat het team waar ik in zat te weinig kennis had en ik zelf niet voldoende klankbord had in mijn collega's. Je leert van elkaar, je leert van de feedback die je krijgt én ook van de feedback die je geeft!
Toch blijft het lastig om dat "landschap" stabiel te houden. Er is altijd wel ergens een onbalans. Ik denk dat het belangrijk is om te blijven leren. Ook al kijkt de rest van de developers tegen je op, ze hebben vaak ook goede ideeën. Tussen diverse ontwikkelaars en mijzelf zit ook +/- 8 jaar verschil in ervaring, maar ik heb niet het idee dat ik ze "onderdruk".

Toch is het wel even puzzelen naar een methode waarin ze ook het idee hebben alles te kunnen zeggen en ook mij mogen "challengen" (somehow zit er wel een beetje de mentaliteit in dat een senior of docent per definitie gelijk heeft, of in ieder geval niet veel zin heeft om de discussie aan te gaan). Natuurlijk is het zo dat ik door de ervaring en kennis door de jaren heen over het algemeen snel een beeld/oplossing kan vormen, maar dat betekent niet meteen dat ik altijd gelijk heb of dat mijn weg de beste weg is.
Ik was bij een grote detacheerder na 4 jaar "senior" en het "werd tijd om de juniors te leren hoe alles werkt". Dat was voor mij o.a. de trigger om op te stappen. Na 4 jaar ben je geen senior. Nu na bijna 10 jaar heb ik pas het gevoel dat ik kom kijken... 8)7
Je moest toch +/- 10 000 uur investeren om ergens goed in te zijn? Na 10 jaar denk ik dat je een redelijk eind richting de 10 000 uur bent. Maar goed, het landschap van IT verandert continu, wat betekent dat je mee moet bewegen met de markt. Als je puur vanuit je ivoren torentje gaat werken en niet meer openstaat voor nieuwe dingen, dan betekent stilstand als heel snel achteruitgang.

Hell, ik moet vaak genoeg zeggen dat ik iets niet weet of er niet bekend mee ben... Dan stuur ik wat mensen op pad om het te onderzoeken (dat is dan wel weer een perk van senior zijn :+ ) en een advies uit te brengen aan IT (dus niet alleen aan mij, maar aan het hele team). Dan zorg je dat de kennis verspreid wordt en dat mensen ook iets kunnen claimen als "eigen". :)
In het huidige team is de meest senior opgestapt en wat zijn we blij dat hij weg is. Te lang gezeten, te weinig situaties zelf gezien, teveel shortcuts genomen en de huid van een olifant als het ging om feedback. We zijn nu al een half jaar bezig met puinruimen...
Dat is vaak een resultaat van botte eigenwijsheid. Nu denk ik dat veel developers wel de neiging hebben om eigenwijs te zijn, maar naarmate ze meer senior worden zijn er vaak maar weinig mensen die ze kunnen (of durven te) remmen. Dan krijg je al snel ivoren-torentjes management, wat vaak resulteert in conflicten of problemen in de code-base.

Ik denk ook dat je op een gegeven moment je rol moet aanpassen. Als "zwaar senior" moet je misschien niet meer meekloppen in de dagelijkse coding-sessies, maar moet je misschien inzetten op quality control, procedures en concepten. Zelf ben ik bezig ook die stap te maken, het produceren van code vind ik niet boeiend meer (en heb ik ook de focus niet meer voor), maar de concepten, het verder ontwikkelen van mensen en de QA vind ik wel weer erg interessant.

Ik heb ook niet de illusie dat ik nog mee kan rennen met alle nieuwe technieken. De mensen in ons team gaan zich specialiseren en hebben ieder hun eigen expertise/aandachtsgebied, dan is het vrijwel onmogelijk om je als "senior" dan overal nog in te verdiepen en je alles meester te maken.

Dat is in ieder geval hoe ik er naar kijk :)
Ik zeg niet dat je als senior niet meer mee mag/kan programmeren, maar op een gegeven moment kan je rol veranderen en daar moet je dan beslissingen in maken. Sommige mensen zijn zwaar technisch senior en blijven wel programmeren, maar als je enigszins generalistisch bent dan zal je vaak wat meer de abstractie induiken.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:40
Privé-blog (en vooral php-shizzle) gaat via mijndomein, niet echt te klagen over hen. Daarnaast nog een VPS bij DirectVPS, ook heel goede service. En nog enkele testprojectjes in Azure, al helemaal geen klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
wackmaniac schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:30:
[...]

Ik zit zelf ook aan TransIP te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Cornelisjuh schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:55:
Ik zit zelf ook aan TransIP te denken :)
Vind het DNS control panel erg fijn in 't gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb zelf TransIP voor m'n domeinen, OVH voor wat andere domeinen en Exchange, Cloudflare voor DNS en een VPS bij mijn werk waar alles gehost wordt, dus daar kan ik je weinig advies over geven ;)
Maar TransIP en OVH bevallen prima.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Providers waar ik prima ervaringen mee heb: Hostnet, TransIP, True, Xynta.
Providers die ik af zou raden: GigaWeb, Strato, Versio.

Waarbij ik gok dat ze niet allemaal precies kunnen leveren wat jij wil, maar dit is een beetje het lijstje met providers waarmee ik afgelopen jaren contact heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
dcm360 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:12:
Providers die ik af zou raden: GigaWeb, Strato, Versio.
Strato valt voor mij alleen vanwege die fucking irritante reclames al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Strato is daarnaast ook nog eens erg beperkt en duur. (Maar idd, die reclames, :X )
Met versio nog niks geks gehad, mijn mail draait erop, en het draait. Veel meer verwacht ik er niet van voor zo weinig.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
incaz schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:24:
Strato is daarnaast ook nog eens erg beperkt en duur. (Maar idd, die reclames, :X )
Met versio nog niks geks gehad, mijn mail draait erop, en het draait. Veel meer verwacht ik er niet van voor zo weinig.
Waar is er mis met strato? Ongelimiteerde bandbreedte, 4 GB memory en dual core, 200 GB opslagruimte en linux of Windows naar keuze op de vps, voor maar 9 euro per maand. Lijkt mij een prima prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

F*cking hell. Voor een huiswerkopdracht een algoritme implementeren in assembly, maar dan volgens een specificatie die compleet anders is dan de x86 standaard waardoor het niet valt te testen }:|
quote: Opdracht
...
div Devides EAX by ECX, put remainder in EAX and quotient in EDX
De x86 standaard is div [operand], deelt EAX door de operand en quotient in EAX en remainder in EDX....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
FF zelf een emu schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
En "Devides" ? Ikke niet snap :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Guttegut. Dan definieer je toch een macro die XOR EDX, EDX; DIV ECX; XCHG EAX, EDX doet :z

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 05-01-2016 19:07 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo. Bevestiging van ontslag in huis. Woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:04:
Guttegut. Dan definieer je toch een macro die XOR EDX, EDX; DIV ECX; XCHG EAX, EDX doet :z
Ik vind het wel jammer dat er nog steeds geen goeie voorzet voor een unicode grap langs is gekomen.
Firesphere schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:07:
Zo. Bevestiging van ontslag in huis. Woei!
Nieuwe of oude baan?

[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 05-01-2016 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:08:
[...]

Ik vind het wel jammer dat er nog steeds geen goeie voorzet voor een unicode grap langs is gekomen.

[...]

Nieuwe of oude baan?
Ah, jij hebt blijkbaar een hoop gemist?

Ik heb ontslag genomen en ga verhuizen. Zo ver mogelijk hier vandaan, namelijk naar Wellington, New Zealand, waar ik ga werken voor SilverStripe.
En of ik ooit terugkom? Meh, probably not :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:14:
Ah, jij hebt blijkbaar een hoop gemist?

Ik heb ontslag genomen en ga verhuizen. Zo ver mogelijk hier vandaan, namelijk naar Wellington, New Zealand, waar ik ga werken voor SilverStripe.
En of ik ooit terugkom? Meh, probably not :P
Het was een geintje maar dat je gaat emigreren had ik gemist inderdaad. Grats man! Gave move!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:31:
[...]

Het was een geintje maar dat je gaat emigreren had ik gemist inderdaad. Grats man! Gave move!
Dat dacht ik al :) Vandaar dat ik maar even iets serieuzer reageer ;) Over een maandje post ik alleen nog 's nachts :P

Hoewel dat waarschijnlijk met de tijd zal afnemen, is Nederlands lezen zo af en toe toch nog best fijn. Ik praat al Engels genoeg :P

[ Voor 16% gewijzigd door Firesphere op 05-01-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:04:
Tja als ik nou zo veel kennis van Assembly had gehad dan had ik dat natuurlijk wel gedaan ;)
Rutix schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:03:
En "Devides" ? Ikke niet snap :+
Tja zo stond het er toch letterlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hydra schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:03:
[...]

Strato valt voor mij alleen vanwege die fucking irritante reclames al af.
Na verloop van tijd is de wachtmuziek van de helpdesk ook best wel irritant. Na een tijdje betrapte ik me er wel eens op dat ik de melodie onderweg op de fiets aan het neuriën was, dat is niet bepaald een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik heb privé en zakelijk het 1 en ander draaien bij Linode. Op de DDOS attack van kerst na nooit problemen gehad. Draait al jaren stabiel en de support is super.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:07
Ik had vanochtend op de A28 ( Zwolle naar Utrecht ) echt bijna een glad momentje :D
Gelukkig was de meeste file de andere kant op!
Iemand anders die bijna ondersteboven lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ask! schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:57:
Ik had vanochtend op de A28 ( Zwolle naar Utrecht ) echt bijna een glad momentje :D
Nope, hier in het mooie zuiden lijkt het wel lente :+
Nou ja, een graad of 8, maar toch niet echt winter te noemen

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:07
Ask! schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:57:
Alleen in de straat was het een ijsbaan zodra ik op asfalt reed was er niks meer aan de hand. Helaas had niet iedereen dat door en reden we 40-50 ipv 80 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat is dat toch altijd met mensen die in slechte weersomstandigheden er prat op gaan dat je best harder kunt rijden dan iedereen doet?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

kenneth schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:13:
Wat is dat toch altijd met mensen die in slechte weersomstandigheden er prat op gaan dat je best harder kunt rijden dan iedereen doet?
Als je hard rijdt, dan ben je ook sneller uit de risico zone. Dus als je met 120 over een gladde weg gaat, dan ben je 50% sneller dan dat je het met 60 doet. Kortere exposure is minder risico ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
"Maar ik heb toch winterbanden?" 8)7

Hier in Alkmaar was het vanochtend een paar tiende graden boven nul, dus ik ben de gladheidsdans ontsprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik ben me er van bewust dat het niet altijd overal kan, maar in dit geval was de weg schoon en droog. Daar komt bij dat de wegbeheerder de weg al schoon had verklaard (Mijn vader is een van de mensen verantwoordelijk voor die weg). Dus in dit geval was het totaal onnodig om zo langzaam te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ealanrian schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:18:
[...]

Ik ben me er van bewust dat het niet altijd overal kan, maar in dit geval was de weg schoon en droog. Daar komt bij dat de wegbeheerder de weg al schoon had verklaard (Mijn vader is een van de mensen verantwoordelijk voor die weg). Dus in dit geval was het totaal onnodig om zo langzaam te gaan rijden.
En omdat jouw vader wist dat de wegbeheerder de weg schoon had verklaart verwacht je dat iedereen maar op de max snelheid gaat rijden? Terwijl je zelf zegt dat de straat (waar de rest van de mensen waarschijnlijk uit komt rijden) een ijsbaan is.

Nou is 40 ipv 80 wel weer erg extreem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
EddoH schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:23:
[...]

En omdat jouw vader de weg schoon had verklaart verwacht je dat iedereen maar op de max snelheid gaat rijden? Terwijl je zelf zegt dat de straat (waar de rest van de mensen waarschijnlijk uit komt rijden) een ijsbaan is.

Nou is 40 ipv 80 wel weer erg extreem :)
Ik verwacht niet dat iedereen de max snelheid rijd maar gezond verstand gebruikt. En dat is mijn ogen niet zo langzaam rijden op zo'n zichtbaar schone weg. Maar goed dit is een beerput die ik waarschijnlijk niet had moeten optrekken. Aan de ene kant ben ik blij dat er voor de verandering eigenlijk geen gezeur is over de "falende" gladheidsbestrijding. Aan de andere kant zou het ook fijn zijn als mensen wat meer nadenken op de weg.

Ik weet ook dat ik behoorlijk bevooroordeeld ben en misschien een stuk meer info krijg over de toestand van de weg, maar kom op zelfs als de weg er slechter aan toe is moet je je afvragen of 50% vmax verstandig is om te doen op een recht stuk weg, wat zo overzichtelijk is als de n348.

[ Voor 14% gewijzigd door Ealanrian op 06-01-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Meh, moet een nieuwe headset kopen gezien de vorige overleden is. Het koortje van m'n muis zit ook steeds overal tussen, dus meteen maar een 'mouse bungee' erbij. Bij elkaar toch alweer een goede 200 euro :/ Aan de andere kant werkt het voor mij veul fijner met een muziekje en die moet ik nu missen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ealanrian schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Ik verwacht niet dat iedereen de max snelheid rijd maar gezond verstand gebruikt. En dat is mijn ogen niet zo langzaam rijden op zo'n zichtbaar schone weg. Maar goed dit is een beerput die ik waarschijnlijk niet had moeten optrekken. Aan de ene kant ben ik blij dat er voor de verandering eigenlijk geen gezeur is over de "falende" gladheidsbestrijding. Aan de andere kant zou het ook fijn zijn als mensen wat meer nadenken op de weg.
Dit worden inderdaad altijd oneindige discussies van meerdere pagina's :Y) Niet goed voor de productiviteit...
Maar inderdaad, gewoon vlot doorrijden als het kan is soms beter dan extreem voorzichtig doen. Inhaalacties door ergernis lopen wel vaker verkeerd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
EddoH schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:32:
[...]

Dit worden inderdaad altijd oneindige discussies van meerdere pagina's :Y) Niet goed voor de productiviteit...
Maar inderdaad, gewoon vlot doorrijden als het kan is soms beter dan extreem voorzichtig doen. Inhaalacties door ergernis lopen wel vaker verkeerd af.
Er waren inderdaad meerdere inhaalacties die wel heel krap werden. Maar dat gebeurt daar ook als het goed weer is.

Tijd voor wat meer productief werk... Tijd om wat verhaaltjes te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harder rijden dan je je goed bij voelt is het ook niet echt... Soms heb je weersomstandigheden waarbij de een zijn/haar snelheid wat meer aanpast dan de ander. Dat een ander het daar niet mee eens is, is niet het probleem van de "langzame" rijder. Mensen zijn zo gehaast en opgefokt in het verkeer... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

EddoH schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:32:
[...]

Mooiste vind ik altijd de mensen die met hun mistachterlicht aan 140 op de linker baan rijden. Really? Als je minder dan 50m ziet (dan mag je hem pas voeren) dan is 140 misschien niet de juiste snelheid :+ Dus of je snelheid aanpassen of misschien die rode schijnwerper uitzetten...

Vanochtend in de regen ook van die mafketels met hun mistachterlicht aan... Goh, waarom zou het een mistachterlicht heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:08
.Gertjan. schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:38:
[...]

Mooiste vind ik altijd de mensen die met hun mistachterlicht aan 140 op de linker baan rijden. Really? Als je minder dan 50m ziet (dan mag je hem pas voeren) dan is 140 misschien niet de juiste snelheid :+ Dus of je snelheid aanpassen of misschien die rode schijnwerper uitzetten...

Vanochtend in de regen ook van die mafketels met hun mistachterlicht aan... Goh, waarom zou het een mistachterlicht heten?
Omdat je daarmee je achterligger verblind, die daarmee net zo weinig ziet als wanneer het mistig is? :+
Of omdat je door die verblindende lampen zo ongeveer alles wat er om je heen gebeurt mist? :+

[ Voor 7% gewijzigd door jbdeiman op 06-01-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Als we nu toch bezig zijn: een overbodig mistachterlicht, ok, soit, niet handig maar erg verblindend is het ook weer niet.
Waar ik wél een **%(*#$((#*!!-hekel aan heb zijn slecht afgestelde aftermarket Xeon verlichting die je hele zicht wegnemen als de tegenligger over een hobbeltje rijd.
Vaak geinstalleerd door het broertje van Johnny in een Opel Astra waar ze vanwege de stoerheidsfactor het Opel logo van de grill getrokken hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door EddoH op 06-01-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TheNephilim schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:31:Het koortje van m'n muis zit ook steeds overal tussen, dus meteen maar een 'mouse bungee' erbij.
Moest even dubbelchecken of dat echt een product was. :X

Mouse bungee:
• Kost geld
• Lelijk los ding op je bureau
• Nog steeds niet alle vrijheid hoe je het neerzet
• Je hebt nog steeds een draadje

Cordless mouse:
• Doen niet onder voor bedraad
• Indien niet dockbaar, batterijtje verwisselen (bij steeds meer modellen na 6-12 of meer maanden intensief)

Gekke trade-off. En kan vast ook een lange discussie zijn. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 17-09 09:37
.Gertjan. schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:38:
[...]

Net als mensen die zodra het een beetje regent gelijk hun mistlampen voor aan zetten terwijl dit niet nodig is. In het donker in de regen is dat bijna net zo verblindend als groot licht voeren. Dat zouden ze echt moeten verbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Voutloos schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:48:
[...]
Moest even dubbelchecken of dat echt een product was. :X

Mouse bungee:
• Kost geld
• Lelijk los ding op je bureau
• Nog steeds niet alle vrijheid hoe je het neerzet
• Je hebt nog steeds een draadje

Cordless mouse:
• Doen niet onder voor bedraad
• Indien niet dockbaar, batterijtje verwisselen (bij steeds meer modellen na 6-12 of meer maanden intensief)

Gekke trade-off. En kan vast ook een lange discussie zijn. ;)
Hahaha, ja hij bestaat echt :p

Mouse bungee:
Kost geld - Je kunt zelf wat maken, maar mij niet gezien.
Lelijk los ding op je bureau - Deze is vrij subtiel: pricewatch: Razer Mouse Bungee.
Nog steeds niet alle vrijheid hoe je het neerzet - Maar toch zit hij dan niet meer onder de speaker rechts van m'n beeldscherm vast.
Je hebt nog steeds een draadje - Klopt, maar die hangt erg netjes vrij en los.

Cordless mouse:
Doen niet onder voor bedraad - Heb al een goede muis, wil geen andere eigenlijk.
Indien niet dockbaar, batterijtje verwisselen (bij steeds meer modellen na 6-12 of meer maanden intensief) - Zie bovenstaande.

Geloof me, als je er eenmaal eentje hebt, dan is het al heel snel erg makkelijk xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

Creepy schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:38:
Ik heb privé en zakelijk het 1 en ander draaien bij Linode. Op de DDOS attack van kerst na nooit problemen gehad. Draait al jaren stabiel en de support is super.
Pas maar op: nieuws: Hostingbedrijf Linode stelt wachtwoorden opnieuw in na mogelijke hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Ik zei precies hetzelfde als bovenstaande post :O

[ Voor 89% gewijzigd door mbarie op 06-01-2016 11:22 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

We gaan het zien waar dat weer op uit loopt...
En ja, dat had ik al gezien..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Draadloze muizen die goed werken... Ze zijn zeldzaam. De Logitech MX Master stoort zodra er veel data over WIFI of bluetooth gaat (bijv. mijn bluetooth speaker of backups over wifi). De Razor Naga Epic valt random uit en heeft opeens DPI changes en random connects/disconnects. Apple Magic Keyboard 2 en Apple Magic Trackpad 2 storen ook bij WIFI gebruik of m'n airplay speaker.

Individueel werken al die apparaten prima, maar als je 2.4GHz WIFI met 4 bluetooth apparaten aan 1 bureau zet, wordt het echt ellende.

[ Voor 30% gewijzigd door Gamebuster op 06-01-2016 13:57 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Gamebuster schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:56:
Individueel werken al die apparaten prima, maar als je 2.4GHz WIFI met 4 bluetooth apparaten aan 1 bureau zet, wordt het echt ellende.
Ik heb die problemen niet? En ik heb exact dezelfde apparatuur hier liggen.
(En ook Wifi 2.4GHz hier, morgen gaan wij over naar 5GHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 17-09 10:24

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ryur schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:04:
[...]

Ik heb die problemen niet? En ik heb exact dezelfde apparatuur hier liggen.
(En ook Wifi 2.4GHz hier, morgen gaan wij over naar 5GHz)
Bij mij komt het met vlagen; kan soms weken lang goed gaan en opeens storen alle apparaten. Het is net alsof 1 apparaat in het setje niet OK is en als jammer functioneert. Het lijkt vooral te gebeuren met mijn bluetooth speaker of wanneer ik backups draai over WIFI, maar dat kan ook een volledige placebo zijn. Het is te onregelmatig

[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 06-01-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Draadloze muizen die goed werken... Ze zijn zeldzaam.
Dattes.

Ik heb er de afgelopen tien jaar verschillende in m'n handen gehad, en hoewel er wel degelijk vooruitgang in zit, is de initiële vertraging na een paar seconden niet bewegen voor mij altijd merkbaar. Al zijn het maar een paar milliseconden, het is irritant. Dit heeft misschien te maken met mijn voorliefde voor First Person Shooters, waarbij de kleinste beweging en tijdseenheid telt, maar ik wil gewoon een muis die snel en acuraat reageert, zonder vertraging of acceleratie.

Doe mij maar een draad. En een grote muis, want grote handen.

Ik ben van de Logitech MX510 naar de Logitech G400s gegaan, en nu ook die laatste uit de handel is genomen ben ik over op de Steelseries Rival.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 06-01-2016 14:16 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Veel mensen op kantoor hebben hier een pricewatch: Logitech M705 . Prima ding, snel, draadloos, tot dusver nooit last gehad van interferentie met andere devices. Hier in deze ruimte zijn er al +/-6 man met dezelfde muis.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
Wat is Vista? Voor 7 kwam toch XP?

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 06-01-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Draadloze muizen die goed werken... Ze zijn zeldzaam.
Ja die ervaring heb ik ook altijd gehad, al is dat weer best lang geleden :+. Tot zover altijd bedrade muizen gehad, heb op kantoor nu een pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse.

Hier trouwens mijn review over die mouse bungee, heb em al een tijdje thuis namelijk: productreview: Razer Mouse Bungee review door TheNephilim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:10
mbarie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:17:
Veel mensen op kantoor hebben hier een pricewatch: Logitech M705 . Prima ding, snel, draadloos, tot dusver nooit last gehad van interferentie met andere devices. Hier in deze ruimte zijn er al +/-6 man met dezelfde muis.
Ik heb pricewatch: Logitech Wireless Mouse M510 (Zwart)
En hiervoor heb ik lange tijd met een vergelijkbare logitech gewerkt. Bureau van collega met identieke muis staat tegen die van mij aan.

Nevernooitniet geen problemen. Totdat de batterij vervangen moet worden natuurlijk, maar da's ook 1x per jaar ofzo.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
Ik gebruik een draadloze muis met mijn (werk) laptop.
Enige wat ik vervelend vindt is de aparte micro usb connector. Ze zeggen dat je hem er gewoon in kan laten zitten, maar ik heb toch een vervangende moeten kopen (à €10). Hij kan dus niet tegen een stootje.

Ook vervelend is dat ik voor mijn toetsenbord ook zo'n connector heb, dus ik ben al 2 poorten kwijt.
En doordat ik de tools niet heb geïnstalleerd, krijg ik ook geen melding over batterijen die bijna leeg zijn. Dus kom ik er (te) laat achter.

Waarom hebben de laptops niet een paar beschermde usb aansluitingen hiervoor?
Of een universele standaard voor die paar wireless apparaten?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
SPee schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:52:
Waarom hebben de laptops niet een paar beschermde usb aansluitingen hiervoor?
Of een universele standaard voor die paar wireless apparaten?
Dat is er: Bluetooth.
O.a. mijn Logitech MX Master gebruik ik daarmee & mijn Magic Keyboard, Magic Mouse & Magic Trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 17:04
Draadloze muizen die goed werken... Ze zijn zeldzaam. De Logitech MX Master stoort zodra er veel data over WIFI of bluetooth gaat (bijv. mijn bluetooth speaker of backups over wifi).[...]
Nog nooit problemen gehad met mijn Performance MX. Ook geen vertraging na paar minuten niet te hebben bewogen. Ding gaat volgens mij ook pas in een soort slaapstand nadat die echt een half uur stil heeft gelegen. Het komt zelden voor dat ik de muis niet (al dan niet per ongeluk) een tijd niet beweeg waardoor de slaapstand in werking gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Caelorum schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:13:
[...]

Nog nooit problemen gehad met mijn Performance MX. Ook geen vertraging na paar minuten niet te hebben bewogen. Ding gaat volgens mij ook pas in een soort slaapstand nadat die echt een half uur stil heeft gelegen. Het komt zelden voor dat ik de muis niet (al dan niet per ongeluk) een tijd niet beweeg waardoor de slaapstand in werking gaat.
Bij mij zijn de wireless issues zo extreem geworden dat-ie nu in de la ligt en ik m'n oude muis erbij heb gepakt :( Bedraad doet de muis t prima, maarja, daar kocht ik m niet voor. Via bluetooth is de muis onbruikbaar, zowel op mijn macbook als mijn desktop

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 06-01-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 19:11
hmm m'n logitech m555b bluetooth muis stoort eigenlijk ook nooit.
En de vrijloop op het scrollwiel blijft heerlijk .. jammer dat de opvolger het niet heeft .. moet nog een keer zo'n mx halen, die heeft het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Logitech werkt met Unifying. Als ik mij niet vergis werkt dat op 2.4 GHz en je kan op 1 receiver alles aansluiten wat je normaliter nodig hebt. Verder als een muis/tobo ben ik nooit gekomen, maar volgens mij kun je er 5 of 6 apparaten op aansluiten. Die receiver steekt een halve cm uit de USB poort, nooit problemen mee gehad en altijd in mijn laptop laten zitten. Op de Mac werkt het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:08
Gamebuster schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:06:
[...]

Bij mij komt het met vlagen; kan soms weken lang goed gaan en opeens storen alle apparaten. Het is net alsof 1 apparaat in het setje niet OK is en als jammer functioneert. Het lijkt vooral te gebeuren met mijn bluetooth speaker of wanneer ik backups draai over WIFI, maar dat kan ook een volledige placebo zijn. Het is te onregelmatig
Kan het zijn dat in (of om) je woning bijvoorbeeld een magnetron of iets staat, dat soort apparatuur wil ook nog wel eens storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
Ger schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:21:
Logitech werkt met Unifying. Als ik mij niet vergis werkt dat op 2.4 GHz en je kan op 1 receiver alles aansluiten wat je normaliter nodig hebt. Verder als een muis/tobo ben ik nooit gekomen, maar volgens mij kun je er 5 of 6 apparaten op aansluiten. Die receiver steekt een halve cm uit de USB poort, nooit problemen mee gehad en altijd in mijn laptop laten zitten. Op de Mac werkt het ook prima.
Alleen...
Ze hebben meerdere types, dus dat werkt ook niet altijd.
Maar mijn toetsenbord is van Microsoft en die werken dus niet samen.
En vaak gaat het goed, maar zit je laptop in je tas en die valt net verkeerd, dan steekt toch die connector uit en gaat hij stuk. Had Logitech nou betere toegenomen voor de laptop, dan had ik misschien maar 1 nodig gehad. Maar helaas...

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben erg tevreden over mijn draadloze Performance MX van Logitech. Prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
SPee schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:41:
[...]

Alleen...
Ze hebben meerdere types, dus dat werkt ook niet altijd.
Maar mijn toetsenbord is van Microsoft en die werken dus niet samen.
En vaak gaat het goed, maar zit je laptop in je tas en die valt net verkeerd, dan steekt toch die connector uit en gaat hij stuk. Had Logitech nou betere toegenomen voor de laptop, dan had ik misschien maar 1 nodig gehad. Maar helaas...
Mja, als je een laptop laat vallen loop je wel meer risico dan alleen een connectortje natuurlijk. Ik zou me eerder zorgen maken om mijn harde schijf of mijn beeldscherm. Iets lastiger te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Performance MX bevalt ook hier prima. Gebruik ze al jaren. Verslijt er ongeveer eentje per jaar en dan zijn de microswitches op

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb ruim 5 jaar een Performance MX gebruikt, maar scrollwieltje begon gek te doen dus nu een MX Master. Prima muis, geen enkele last van vertraging of wat dan ook (behalve na 15min niets doen oid) en geen last van storingen met toch vrij veel BT en Wifi verbindingen in de buurt.
Alleen een beetje jammer dat ik elke 2-3 weken batterij moet opladen. Geen idee wat ik altijd verkeerd doe, maar heb nooit langer dan 1 maand gedaan met batterijen in een muis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ZaZ schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:09:
Performance MX bevalt ook hier prima. Gebruik ze al jaren. Verslijt er ongeveer eentje per jaar en dan zijn de microswitches op
1 per jaar :/
'Muis' je zoveel of is het zulke brakke kwaliteit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ZaZ schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:09:
1 per jaar? Wat doe je er mee, basketballen ofzo?

Pagina: 1 ... 10 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)