Sinds vrijdag heb ik ook deze telefoon in mijn bezit en sinds zaterdag ook in gebruik. Ik kom van een Moto G met 1GB RAM, dus dit was sowieso al een verademing :-).
Direct twee updates gekregen, dus ben nu weer bij.
Heb de EMUI Launcher gelijk uitgezet (was nog even zoeken) en de Google Now Launcher geïnstalleerd.
Tot nu toe heel tevreden over de telefoon, maar merk wel dat Huawei (blijkbaar) een aantal settings heeft verstopt/uitgezet/verplaatst, want sommige links in apps (zoals Android Wear, of om je homescreen in te stellen) doen "niks".
De Battery Manager van Huawei ben ik ook nog niet helemaal over uit, want die lijkt soms nog apps af te sluiten, terwijl ik ze wel heb toegestaan om veel batterij te verbruiken.
Oh ja: nog
tweedrie dingen die ik bedacht:
- De language en region zijn aan elkaar gekoppeld. Mijn language staat op English (UK), maar dan kan ik mijn region niet op Netherlands zetten...
- De spell-checker kan maar één taal aan. Ik meen mij te herinneren dat je meerdere talen kon instellen.
- De Weather Widget die default wordt meegeleverd doet het niet in de Google Now Launcher. Dat is best jammer, aangezien ik die er wel mooi uit vind zien.
Het notification scherm vind ik dan wel weer heel netjes, en eigenlijk overzichtelijker dan die van stock-android, maar dat zal door de timeline komen :-)
Nu alleen de nog uitvinden hoe ik de icon-pack kan vervangen, want die ziet er niet echt super uit...
[
Voor 18% gewijzigd door
Ben.Hahlen op 25-04-2016 09:33
]