Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
jpg97 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:56:
Dank je ik ga het proberen. Bt heb ik altijd aan ivm mijn android watch wellicht licht het daar aan
Je kan toch zien hoeveel mAh Bluetooth gebruikt heeft? Kans is groot dat dat erg gering is. Sowieso komt je drain niet dáár door. Uit zetten mag natuurlijk altijd maar zal zeker niet de oplossing zijn :)

Custom 172-based rom er op nu. GMail notificaties komen nog steeds met scherm uit niet door. Ook hier op is Doze uitschakelen dus blijkbaar "nodig". Moet wel zeggen dat ik hier op de G4 ook last van had (en zat andere mensen ook als je de fora een beetje in de gaten houdt).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Ik schreef gewoon "licht" :D maar goed dat het weekend is.... dank voor het meedenken Brad Pitt en de groetjes aan Angelina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jpg97 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:40:
Ik schreef gewoon "licht" :D maar goed dat het weekend is....
In dit topic gelukkig weinig taal nazi's aanwezig ;)
dank voor het meedenken Brad Pitt en de groetjes aan Angelina ;)
Enige waar ik dit weekend mee ga spelen is de Mate 8, helaas :P

[Edit] Voor de mensen (met root) die ook notificatie problemen (vooral met mail) hadden heb ik op XDA een thread gemaakt. Doet niks anders dan doze uit zetten maar ben beetje klaar met al die zogenaamde "deze firmware fixt notificatie problemen" shizzle. Nu eindelijk custom roms mét notificaties :)

[ Voor 39% gewijzigd door Brad Pitt op 09-04-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-08 23:35
Heb de Mate 8 besteld, ben echt erg benieuwd. Heb hem heel even kunnen testen in de MediaMarkt maar had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo'n beest van een toestel was.

Scherm was mooi en helder, hij was erg snel en werkte vlot.
Heb erg getwijfeld tussen de 6P, de S7 serie en een iPhone 6s/Plus.

Vond toch voor mijn gevoel en en dat is dus mijn mening de Mate 8 qua prijs/kwaliteit beter.
Het klopt dat de S7 een mooi scherm heeft maar de Mate 8 heeft dat absoluut ook, maar daar betaal je dus ook uiteindelijk voor.

Ben erg benieuwd naar morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mikehulshof schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:37:
Het klopt dat de S7 een mooi scherm heeft maar de Mate 8 heeft dat absoluut ook, maar daar betaal je dus ook uiteindelijk voor.
Mijn moeder heeft een S6 en vond het scherm van mijn Mate 8 ook mooier zelfs. Initieel ook naar de S7 (Edge) gekeken maar vond hem enorm speelgoed achtig aanvoelen en had er totaal geen wow-gevoel bij. Dat was bij de Mate 8 wel even anders. Zeer content met het toestel, op de véél te agressieve standaard manier van apps afsluiten na, dat gaat imho echt geheel nergens over. Maar goed, zat in te stellen dus ook zo op te lossen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustName
Brad Pitt schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:17:
Mijn moeder heeft een S6 en vond het scherm van mijn Mate 8 ook mooier zelfs. Initieel ook naar de S7 (Edge) gekeken maar vond hem enorm speelgoed achtig aanvoelen en had er totaal geen wow-gevoel bij.
Dat had ik dus ook, ik kon het niet zo goed verwoorden. Het scherm was erg scherp maar zag er tja, onnatuurlijk uit voor mijn gevoel. Nogmaals bedankt voor je hulp een paar dagen geleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:50
Leg een S6 / S7 naast een Mate 8 en je ziet echt wel verschil. Aangezien we dat echter niet vaak doen is het 6" scherm van de Mate 8 dikke prima.

Leg ze lang genoeg naast elkaar en je zult zien dat het scherm van de Mate 8 nog steeds dikke prima is, terwijl dat van de S6 / S7 uit staat omdat de accu leeg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:09
Brad Pitt schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:55:
[...]

Met Wifi uit schijnt de drain stukken minder te zijn (bekende Android bug) maar nog niet getest zelf.
Ik heb ondertussen zo`n beetje alles geprobeerd maar krijg de drain maar niet onder controle, ik heb root en heb het volgende geprobeerd:
* verschillende roms, originele b152, b170, b180, kang slim, ray globe.
* bij elke wisseling van wifi netwerk een herstart
* wifi en bluetooth scanning uit (locatie settings)
* Wifi+ uit
* Wifi op 2,4ghz
* alles terug naar origineel (bootloader locked en unlocked en originele firmware)
* nergens HWchrservice.apk te vinden i nde system/app of priv-app mappen (ook niet in de B152 originele firmware)

Ik haal op zich niet super slechte SOT tijden (+/- 6uur) maar heb het idee dat dit veel beter moet kunnen gezien ik alleen mail/whatsapp/chrome gebruik.
Ik heb na aanschaf betere SOT tijden gehaald maar snap niet dat ik nu deze tijden haal.

Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Monkeyk2010 op 12-04-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gadgeteer schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:27:
Leg een S6 / S7 naast een Mate 8 en je ziet echt wel verschil. Aangezien we dat echter niet vaak doen is het 6" scherm van de Mate 8 dikke prima.
Vind het scherm serieus niet onder doen voor de S6/S7 hoor. En da's echt geen confirmation bias onzin :)
Leg ze lang genoeg naast elkaar en je zult zien dat het scherm van de Mate 8 nog steeds dikke prima is, terwijl dat van de S6 / S7 uit staat omdat de accu leeg is ;)
Tenzij je gaat video kijken op een S7 Edge ;)
Monkeyk2010 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:28:
[...]
Ik heb ondertussen zo`n beetje alles geprobeerd maar krijg de drain maar niet onder controle

Ik haal op zich niet super slechte SOT tijden (+/- 6uur) maar heb het idee dat dit veel beter moet kunnen gezien ik alleen mail/whatsapp/chrome gebruik.

Iemand enig idee?
6 uur SoT op één dag? Da's niet geweldig dan nee. Hoe hoog is de drain dan? Het Wifi-batterijgebruik wordt door Emui ook verkeerd (te laag) aangegeven lees ik vaak op XDA. Is de drain op 3G/4G veel lager dan? Had gisteren (zonder Wifi) een lege accu na twee dagen en 5 uur SoT. Vond dat "okay", ook meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen heeft het over de goede SOT. Maar weet iemand ook of de batterij makkelijk te laten vervangen is? Na 1.5 jaar ben je er meestal wel aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:58:
Iedereen heeft het over de goede SOT. Maar weet iemand ook of de batterij makkelijk te laten vervangen is? Na 1.5 jaar ben je er meestal wel aan toe.
Na 1.5 jaar gewoon een Mate10 halen :) Heb nog nooit een accu (hoeven te) vervangen.

Onder garantie kan zoiets sowieso niet dus moet je hem laten open maken in een winkel, en daar doen ze er dan misschien een accu in die al ouder is omdat de Mate 8 al lang niet meer wordt gemaakt. Niet zo'n succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:09
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:57:

[...]

6 uur SoT op één dag? Da's niet geweldig dan nee. Hoe hoog is de drain dan? Het Wifi-batterijgebruik wordt door Emui ook verkeerd (te laag) aangegeven lees ik vaak op XDA. Is de drain op 3G/4G veel lager dan? Had gisteren (zonder Wifi) een lege accu na twee dagen en 5 uur SoT. Vond dat "okay", ook meer verwacht.
Android verbruik zit minimaal op 30-40% verspreid over een dag. (1000-1500 mah)
Op 3g is het niet veel beter maar niet veel getest gezien ik niet een super databundel heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Monkeyk2010 op 12-04-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Monkeyk2010 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:27:
Android verbruik zit minimaal op 30-40% verspreid over een dag. (1000-1500 mah)
Ja dat heb ik hier ook, en da's natuurlijk geheel logisch als je het toestel niet/weinig gebruikt en/of als deze op de tweede plek staat bij wat vaker gebruik. Accu moet toch érgens aan op gaan :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/DFG_2016-04-12-10-29-10s.png

Oh zie nu je edit, met mAh waardes erbij, zal dat eens bekijken eind van deze dag.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Heb hem zojuist binnen.

Echt waar, wauw. Wat een scherm en wat een snelheid.
Ben nu druk bezig met de apps er op te zetten en een beetje te onderzoeken wat ik kan instellen.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mikehulshof schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:33:
Echt waar, wauw. Wat een scherm en wat een snelheid.
Scherm is super. Dat IPS Neo rulez echt. Kantel hem maar en vergelijk met een "normaal" LCD scherm :)
Iemand nog tips?
Ik zou gewoon Instellingen openen en dan stap voor stap elk mogelijk menu doorlopen. Zijn er zó veel. Weet je meteen wat er allemaal wel en niet mogelijk is. Is ook altijd wel handig voor als iets niet meteen werkt zoals je zou verwachten. Ben nog steeds vaak als een bezetene aan het klikken en zoeken echter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Haha, zal ik doen.
Hij is nu druk bezig met de EMUI update.. Duurt wel lang.
Enige kleine minpuntje waar ik me (heel lichtelijk hoor) aan stoor is de Play Store icoon. Ziet er niet uit.

Verder helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mikehulshof schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:40:
Haha, zal ik doen.
Hij is nu druk bezig met de EMUI update.. Duurt wel lang.
Dat kan even duren inderdaad ja. Kwartier of zo voor m'n gevoel was dat wel denk.
Enige kleine minpuntje waar ik me (heel lichtelijk hoor) aan stoor is de Play Store icoon. Ziet er niet uit.
Mja, je kan natuurlijk een ander Emui Thema gebruiken maar eigenlijk "moet" je gewoon iets als Nova er op zetten imho. Kan je veel meer, is ook super smooth en icoontjes nog makkelijker aan te passen :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/DFG_2016-04-12-12-42-32s.png

Meteen ook geen brakke Play Store icoontje meer @ win-win :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Ziet er netjes uit. Scheelt dat ik Nova ooit heb gekocht voor 1 euro ofzo. :9
Klopt het dat de batterij in het begin erg snel naar beneden gaat?
En weet je toevallig hoe ik de autocorrectie van het toetsenbord wegkrijg?

[ Voor 50% gewijzigd door JustName op 12-04-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand vertellen hoe snel het laden gaat?
1. hoeveel is er opgeladen na een half uur?
2. hoe lang duurt het om van 0 tot 100 op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mikehulshof schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:56:
Eerste ontlading was hier juist "de beste". Had meteen 11 uur SoT, daarna nooit meer gehaald :)
Instellingen / geavanceerd / taal en toetsenbord neem ik aan, maar gebruik het Huawei toetsenbord niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:54:
Kan iemand vertellen hoe snel het laden gaat?
1. hoeveel is er opgeladen na een half uur?
2. hoe lang duurt het om van 0 tot 100 op te laden?
http://anandtech.com/show/9878/the-huawei-mate-8-review/7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Hm, ik ook niet, gebruik nu SwiftKey, kan helaas niets uitschakelen, in iedergeval die optie vind ik niet..

Edit; 21:09

Ben al goed op weg!

https://www.mupload.nl/img/lec5galehhftq.png

[ Voor 43% gewijzigd door JustName op 12-04-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
mikehulshof schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:56:
Ziet er netjes uit. Scheelt dat ik Nova ooit heb gekocht voor 1 euro ofzo. :9
Dat ligt er uiteraard helemaal aan wat je zoal aan het doen bent.
Omdat het toestel nieuw is, ben je wss flink aan het uitproberen, instellen, downloaden etc. dan zal het best snel kunnen gaan ja. Meestal is een accu pas optimaal na een x-aantal keer opladen.

Autocorrectie weghalen:
Open het toetsenbord (open iets waarin je tekst kunt typen) dan hou je de knop helemaal linksonder een aantal seconden ingedrukt (die met het vingertje) tot er een nieuw scherm opent.-> dan kies je "instellingen" en daar vind je wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Hm, hij staat uit. Alsnog doet hij het helaas.
Weet je toevallig ook hoe je de view case instelt als dit al überhaupt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
mikehulshof schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:08:
Hm, hij staat uit. Alsnog doet hij het helaas.
Weet je toevallig ook hoe je de view case instelt als dit al überhaupt kan?
Wat is precies je probleem met de auto correctie? Wat doet hij precies wat je liever niet wilt dat hij doet?

Ik ben niet in bezit van een view case, hiermee kan ik je dus helaas niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 07:23
@mikehulshof Voor de view case ga je naar Instellingen -> Slimme assi(s)tentie -> Slimme cover
Is dit wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Bedankt!

Als ik typ wil hij de woorden verbeteren.
Ik wil gewoon zelc kunnen typen ipv dat hij het woord aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
mikehulshof schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:11:
Bedankt!

Als ik typ wil hij de woorden verbeteren.
Ik wil gewoon zelc kunnen typen ipv dat hij het woord aanpast.
Zo te zien heb je het uit kunnen zetten. Zelc is volgens mij geen woord wat autocorrectie zou gebruiken :P

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14
mikehulshof schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:07:
Hm, ik ook niet, gebruik nu SwiftKey, kan helaas niets uitschakelen, in iedergeval die optie vind ik niet..
Bij swiftkey zitten de instellingen onder de drie streepjes net linksboven je toetsenbord, naast het vak waar de autocorrectie voorstellen komen. Of bedoel je dat niet?

Ps.
Ik twijfel zelfs overigens nog steeds welke telefoon te nemen: de Mate 8, Nexus 6P, LG V10 of bij een gunstige aanbieding wellicht nog de nieuwe P9 plus van Huawei. Of helemaal niets want de telefoon aanbiedingen zijn bij Vodafone momenteel helemaal crap :(

De batterij van de Mate vind ik een enorme plus (en bij de V10 dus een dikke min...) en met een andere launcher is die skin ook vast te doen maar de problemen met de notificaties baren me wel wat zorgen.

Iets anders: heeft iemand ervaring met het lezen van comics (ik gebruik Perfect Viewer) op de Mate 8 en dan met name in relatie tot de resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
D-e-n schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:58:
[...]

De batterij van de Mate vind ik een enorme plus (en bij de V10 dus een dikke min...) en met een andere launcher is die skin ook vast te doen maar de problemen met de notificaties baren me wel wat zorgen.
Welke problemen? Die notificaties die niet binnenkwamen voor de update?
Huawei heeft een update uitgerold en daarmee het probleem opgelost. Ik heb van niemand meer vernomen dat hij/zij nog problemen had na deze update.

Het comic gebeuren zegt mij niets eigenlijk. Ik heb zelf nog niets gevonden wat er door de "slechts" full HD resolutie niet goed uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gadgeteer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:17:
[...]
Ik heb van niemand meer vernomen dat hij/zij nog problemen had na deze update.
Op stock roms niet nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Indien je custom rom niet (goed) werkt, dan is dat niet een probleem van het toestel.
Als je een Mate 8 koopt en voorziet van de actuele updates, heb je in ieder geval geen last van het probleem.

Kwak je er een custom rom op dan maak je een keuze, waarbij je de risico's op bugs/foutjes en latere updates etc moet incalculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gadgeteer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:31:
Indien je custom rom niet (goed) werkt, dan is dat niet een probleem van het toestel.
Aan het toestel mankeert het niet, het is gewoon de pure zinloze te agressieve en dubbele memory killer van Huawei die dat doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:34:
[...]

Aan het toestel mankeert het niet, het is gewoon de pure zinloze te agressieve en dubbele memory killer van Huawei die dat doet :)
Dan is het een gebruikersfout. Je kunt namelijk per app aangeven of deze actief mag blijven. Doe je dat niet dan sluit het toestel de app inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gadgeteer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:37:
Dan is het een gebruikersfout. Je kunt namelijk per app aangeven of deze actief mag blijven. Doe je dat niet dan sluit het toestel de app inderdaad.
Oh echt? Ja dat wist ik natuurlijk niet :X En gelukkig staan de fora ook niet vól met mensen die geen notificaties kregen/krijgen, ondanks die instelling goed te hebben gezet. Kom op zeg.

Verder is het uiteraard ook geheel logisch dat je met een apparaat met 4GB (!!!) geheugen elke keer de apps opnieuw moet inladen (default settings) omdat deze als je het scherm uit zet floeppp worden gekilled. Had er dan gewoon 1GB in geprikt. Het is een ultieme OS-faal, zeker in combinatie met de standaard Doze op Android 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:42:
[...]

Oh echt? Ja dat wist ik natuurlijk niet :X En gelukkig staan de fora ook niet vól met mensen die geen notificaties kregen/krijgen, ondanks die instelling goed te hebben gezet. Kom op zeg.
Blijkbaar wist je het echt niet, anders had je je commentaar wel iets anders mogen formuleren.
Tuurlijk stonden fora vol, dat probleem is echter opgelost door een update.
Verder is het uiteraard ook geheel logisch dat je met een apparaat met 4GB (!!!) geheugen elke keer de apps opnieuw moet inladen (default settings) omdat deze als je het scherm uit zet floeppp worden gekilled. Had er dan gewoon 1GB in geprikt. Het is een ultieme OS-faal, zeker in combinatie met de standaard Doze op Android 6.
Ik heb dan "slechts" 3GB. Net als ik had in mijn Samsung S6. In die S6 liep ik zelf geregeld apps te sluiten handmatig omdat door een teveel aan openstaande apps ik vertragingen bemerkte. Het is denk ik net hoe je je toestel gebruikt.
Ik verdedig ook nergens de Keuze van Huawei om deze feature te implementeren. Ik erger me echter wel aan mensen die commentaar leveren op iets terwijl ze het zelf niet juist gebruiken (of ze gebruiken het wel goed maar willen gewoon commentaar leveren). Ja dat het zo wat extra werk is om dit per app in te stellen is natuurlijk lastig, gelukkig hoeft niet elke app perse op de achtergrond te draaien dus hoef je alleen de veelgebruikte apps in te stellen.
Daarnaast is het toestel snel genoeg om de apps opnieuw te starten zonder veel hinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gadgeteer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:08:
Blijkbaar wist je het echt niet, anders had je je commentaar wel iets anders mogen formuleren.
Ben uiteraard op de hoogte van alle mogelijke instellingen en manieren om de falende notificaties op te lossen, zoals ook reeds geschreven hier Brad Pitt in "[Huawei Mate 8] Ervaringen en Discussie" was Doze uitzetten, voor mij, een optie. Wat ook kan is apps naar /system moven. Zijn echter allemaal lapmiddelen die niet nodig hadden hoeven te zijn. In de nieuwe(re) stock firmwares is het gelukkig inderdaad opgelost dan wel veel beter. Android plus stock rom is echter :z dus geen optie ;)
Tuurlijk stonden fora vol, dat probleem is echter opgelost door een update.
Dit werkt echter niet bij iedereen feilloos, plus het geeft natuurlijk aan dat het initieel sowieso een compete faal instelling is/was. Op een brakke mobiel met 512MB krijg je mail meldingen, op een apparaat met 3/4GB niet omdat op de achtergrond van alles wordt gekilled. Niet vreemd dat je dan een leuke accuduur hebt :)
Ja dat het zo wat extra werk is om dit per app in te stellen is natuurlijk lastig, gelukkig hoeft niet elke app perse op de achtergrond te draaien dus hoef je alleen de veelgebruikte apps in te stellen.
Zoveel werk is het niet, klik op "alles" in geheugen houden, klaar.
Daarnaast is het toestel snel genoeg om de apps opnieuw te starten zonder veel hinder.
Het toestel heeft voldoende geheugen om de dingen sowieso in het geheugen te houden. Ding geeft hier nu aan nog 2.3GB vrij te hebben. Oh, denk je dan, laat ik eens 20 apps openen! Nou, dat doe je dan (gaat inderdaad rázendsnel, dat is het punt niet). Dan is er bijv. nog 1.9GB vrij. Betekent dat dan dat app 1 ook nog in het geheugen staan? Nee, die moet 'ie even opnieuw inladen. App 2 dan? Nee, die is ook weg. Wát is dan het nut van die 4GB? Helemaal niets. Je kan het a. niet (geheel) gebruiken en b. by default worden apps er uit gegooid. Dat kan je aanpassen in de battery manager, maar doet weinig want apps worden alsnog gewoon gekilled. Het is een waanzinnig apparaat, het geheugenbeheer kan echter gewoon véél beter. Imho.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 15-04-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:19:
[...]
Dat kan je aanpassen in de battery manager, maar doet weinig want apps worden alsnog gewoon gekilled.
Hoe bedoel je: alsnog gekilled? Als ik aangeef dat de browser, muziekspeler of comic reader uitgezonderd moeten zijn gooit hij ze alsnog uit? Ik laat namelijk regelmatig een tabblad open liggen in mijn browser waar ik na vijf minuten weer mee verder wil. En tijdens muziek afspelen is het scherm natuurlijk sowieso uit. Ik neem aan dat de software dat wel snapt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
D-e-n schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:32:
Hoe bedoel je: alsnog gekilled? Als ik aangeef dat de browser, muziekspeler of comic reader uitgezonderd moeten zijn gooit hij ze alsnog uit? Ik laat namelijk regelmatig een tabblad open liggen in mijn browser waar ik na vijf minuten weer mee verder wil. En tijdens muziek afspelen is het scherm natuurlijk sowieso uit. Ik neem aan dat de software dat wel snapt toch?
Dat gaat prima, ik bedoelde voornamelijk als je véél dingen gaat openen, dan gaat de "eerste" app er alsnog uit, al heb je nog >1GB geheugen vrij. Dat is op alle Android apparaten zo, maar nogal jammer imho :)

Let wel: geheugenbeheer op de Mate 8 is al bovengemiddeld goed hoor, way beter dan bijv. bij Samsung. Op m'n G4 werkt het ook prima. Open je een app die je daaaaagen geleden had gestart, hop, gewoon nog in het geheugen. Zoals het eigenlijk zou moeten dus (op apparaten met bakken met geheugen) :)

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 15-04-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 22:25
Vanaf vandaag ben ik ook eigenaar van een Huawei Mate 8! De mate 8 komt als vervanging van mijn ZTE Nubia Z9 Mini waar ik toch de nodige problemen mee heb gehad. Hopelijk behoren deze nu tot de verleden tijd.

Eerste indruk van de Mate 8 is erg goed. Moet wel even wennen aan het formaat van de telefoon maar ik denk dat dit vanzelf komt.

Grootste criteria om te kiezen voor deze telefoon waren:

- Dual Sim
- NFC
- CPU en RAM geheugen
- Fingerprint unlock
- Officiele verkoop in Nederland
- Veel netwerk banden
- Grote batterij
- 5 Ghz en AC Wifi

Keuze was gek genoeg erg beperkt met bovenstaande criteria en na mijn 2 vorige telefoons uit China geïmporteerd te hebben wilde ik nu toch een wat duurder toestel hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Mrloki op 22-04-2016 09:56 . Reden: criteria toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
Mrloki schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:54:
Vanaf vandaag ben ik ook eigenaar van een Huawei Mate 8! De mate 8 komt als vervanging van mijn ZTE Nubia Z9 Mini waar ik toch de nodige problemen mee heb gehad. Hopelijk behoren deze nu tot de verleden tijd.

Eerste indruk van de Mate 8 is erg goed. Moet wel even wennen aan het formaat van de telefoon maar ik denk dat dit vanzelf komt.

Grootste criteria om te kiezen voor deze telefoon waren:

- Dual Sim
- NFC
- CPU en RAM geheugen
- Fingerprint unlock
- Officiele verkoop in Nederland
- Veel netwerk banden
- Grote batterij
- 5 Ghz en AC Wifi

Keuze was gek genoeg erg beperkt met bovenstaande criteria en na mijn 2 vorige telefoons uit China geïmporteerd te hebben wilde ik nu toch een wat duurder toestel hebben.
Exact de dingen die ik ook zoek in een telefoon. Komt daar nog een eis bij (hoogte minder dan 145 mm) dan ben ik klaar met zoeken want dan blijft er niets over :D

Binnenkort de Mate 8 maar eens ergens bekijken om te beoordelen wat ik van het formaat vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Joster schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:57:
[...]

Exact de dingen die ik ook zoek in een telefoon. Komt daar nog een eis bij (hoogte minder dan 145 mm) dan ben ik klaar met zoeken want dan blijft er niets over :D

Binnenkort de Mate 8 maar eens ergens bekijken om te beoordelen wat ik van het formaat vind.
Ik heb vrij lang gezocht naar een dergelijke telefoon en dat valt niet mee. Ik heb heel wat telefoons en reviews bekeken.

Formaat was voor mij eigenlijk ook een behoorlijk belangrijke factor. De max was voor mij eigenlijk 5,2". Maar aangezien de Mate 8 voor de rest aan al mijn eisen voldeed toch uiteindelijk overstag gegaan. Hij is weliswaar behoorlijk groot, maar hij past in mijn broekzak en de telefoon ligt 9/10 keer toch op mijn bureau of op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mrloki schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:21:
[...]

Ik heb vrij lang gezocht naar een dergelijke telefoon en dat valt niet mee. Ik heb heel wat telefoons en reviews bekeken.

Formaat was voor mij eigenlijk ook een behoorlijk belangrijke factor. De max was voor mij eigenlijk 5,2". Maar aangezien de Mate 8 voor de rest aan al mijn eisen voldeed toch uiteindelijk overstag gegaan. Hij is weliswaar behoorlijk groot, maar hij past in mijn broekzak en de telefoon ligt 9/10 keer toch op mijn bureau of op tafel.
Vooral die dual-sim i.c.m. high end is hier gewoon amper te vinden terwijl de grotere merken ze wel degelijk uitbrengen :'(

http://www.gsmarena.com/r...FC=selected&sNumberSIMs=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat er meer high end dual-sim toestellen uitgebracht worden in Nederland. Ik merk in mijn omgeving dat er steeds meer vraag naar dergelijke toestellen zijn.

Wat ik wel onhandig vind is dat ze veel Dual sim toestellen onder dezelfde naam uitbrengen maar met net een ander type nummer. Zo zag ik dat er van de Mate 8 ook een single sim versie is. Deze is echter niet in Nederland verkrijgbaar.

Andersom zijn er bijvoorbeeld veel high end samsung toestellen die onder dezelfde naam als dual-sim worden uitgebracht maar deze zijn weer niet in standaard Nederland verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mrloki schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:59:
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat er meer high end dual-sim toestellen uitgebracht worden in Nederland. Ik merk in mijn omgeving dat er steeds meer vraag naar dergelijke toestellen zijn.
Ik ben bang dat het dik tegen gaat vallen. Een goed lopende The Phone House bij mij in de buurt krijgt gemiddeld 1 x per 2 maanden een vraag over een dual-sim telefoon...
Wat ik wel onhandig vind is dat ze veel Dual sim toestellen onder dezelfde naam uitbrengen maar met net een ander type nummer. Zo zag ik dat er van de Mate 8 ook een single sim versie is. Deze is echter niet in Nederland verkrijgbaar.

Andersom zijn er bijvoorbeeld veel high end samsung toestellen die onder dezelfde naam als dual-sim worden uitgebracht maar deze zijn weer niet in standaard Nederland verkrijgbaar.
Helemaal eens! Zelfde geldt dan ook voor de HTC 10, Huawei P9, Xperia X, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Mrloki schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:59:

Volgens mij had iemand eerder in dit topic aangegeven dat de Mediamarkt een single sim versie aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Gadgeteer schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:38:
[...]

Volgens mij had iemand eerder in dit topic aangegeven dat de Mediamarkt een single sim versie aanbiedt.
Dat klopt, maar jij hebt hem toen gecorrigeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Mate 8 sinds begin deze week, ter vervanging van mijn Galaxy Note 4.
Prachttoestel en zeer snel.
Gebruik hem veel om muziek te beluisteren.
Uitstekende audio langs koptelefoon of bluetooth speaker.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Joster schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:45:
[...]

Dat klopt, maar jij hebt hem toen gecorrigeerd :P
Volgens mij heeft hij niet meer gereageerd op:
Gadgeteer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:57:
[...]

Vraag ze even naar het type en vergelijk:

AL10 = chinese version, unlocked
TL00, DL00, CL00 = chinese versions, locked to chinese carriers
L29 = international version, unlocked, dual sim Deze hebben de meeste winkels in Nederland
L09 = international version, unlocked, single sim, only available in 3/32 GB
bron: XDA
Ik had hem gevraagd even te vergelijken ;)
Mogelijk hadden ze de L09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Ik had juist ergens gelezen op een website dat 2016 meer "A" fabrikanten met dual sim toestellen zouden komen. Maar goed dit zullen dan misschien wel wat meer budget/mid range toestellen zijn.

Op de website van de Media Markt lijkt het volgens de specificaties inderdaad om de single sim variant te gaan. Echter zou het me niets verbazen als ze dit verkeerd op de website hebben gezet.

Een tijdje geleden stond de Huawei P9 op de website van Coolblue ook als Dual sim (toen hij nog in pre-order was). Nu is hij daar inmiddels weg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MM verkoopt gewoon de dualsim variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:44
Sinds vrijdag heb ik ook deze telefoon in mijn bezit en sinds zaterdag ook in gebruik. Ik kom van een Moto G met 1GB RAM, dus dit was sowieso al een verademing :-).
Direct twee updates gekregen, dus ben nu weer bij.
Heb de EMUI Launcher gelijk uitgezet (was nog even zoeken) en de Google Now Launcher geïnstalleerd.

Tot nu toe heel tevreden over de telefoon, maar merk wel dat Huawei (blijkbaar) een aantal settings heeft verstopt/uitgezet/verplaatst, want sommige links in apps (zoals Android Wear, of om je homescreen in te stellen) doen "niks".

De Battery Manager van Huawei ben ik ook nog niet helemaal over uit, want die lijkt soms nog apps af te sluiten, terwijl ik ze wel heb toegestaan om veel batterij te verbruiken.

Oh ja: nog tweedrie dingen die ik bedacht:
- De language en region zijn aan elkaar gekoppeld. Mijn language staat op English (UK), maar dan kan ik mijn region niet op Netherlands zetten...
- De spell-checker kan maar één taal aan. Ik meen mij te herinneren dat je meerdere talen kon instellen.
- De Weather Widget die default wordt meegeleverd doet het niet in de Google Now Launcher. Dat is best jammer, aangezien ik die er wel mooi uit vind zien.

Het notification scherm vind ik dan wel weer heel netjes, en eigenlijk overzichtelijker dan die van stock-android, maar dat zal door de timeline komen :-)

Nu alleen de nog uitvinden hoe ik de icon-pack kan vervangen, want die ziet er niet echt super uit...

[ Voor 18% gewijzigd door Ben.Hahlen op 25-04-2016 09:33 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 14:02
Wat je zegt, een heerlijk toestel. Bij Taal en invoer kun je naar Taal & regio. Daar kun je taal en regio apart instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kan hier absoluut niet Nederland plus Engels instellen, heel primitief. Engels = geheel andere regio.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 25-04-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ben.Hahlen schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:14:

...

Tot nu toe heel tevreden over de telefoon, maar merk wel dat Huawei (blijkbaar) een aantal settings heeft verstopt/uitgezet/verplaatst, want sommige links in apps (zoals Android Wear, of om je homescreen in te stellen) doen "niks".

...
Wat doet Android Wear niet dan? Ik heb geen problemen/beperkingen in deze applicatie. Ben wel benieuwd naar voorbeelden.

[ Voor 3% gewijzigd door Gadgeteer op 25-04-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Brad Pitt schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:12:
Kan hier absoluut niet Nederland plus Engels instellen, heel primitief. Engels = geheel andere regio.
Precies dit.
Gadgeteer schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:16:
[...]
Wat doet Android Wear niet dan? Ik heb geen problemen/beperkingen in deze applicatie. Ben wel benieuwd naar voorbeelden.
In Android Wear blijf ik de melding houden "To keep your watch connected, allow Wear app to keep running in the background" Daar zit een "Stay Connected" knop bij, als ik die aantik, krijg ik een volgend scherm waar wordt uitgelegd dat Wear permissies nodig heeft om in de background te mogen blijven draaien.
Daar zit dan weer een "Continue" knop onder, als je daar op tikt, dan verschuift het scherm naar iets dat een instellingen scherm zou moeten zijn (vermoed ik), maar gaat net zo snel weer terug naar het hoofdscherm van Wear.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ben.Hahlen schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:44:
[...]

Precies dit.

[...]

In Android Wear blijf ik de melding houden "To keep your watch connected, allow Wear app to keep running in the background" Daar zit een "Stay Connected" knop bij, als ik die aantik, krijg ik een volgend scherm waar wordt uitgelegd dat Wear permissies nodig heeft om in de background te mogen blijven draaien.
Daar zit dan weer een "Continue" knop onder, als je daar op tikt, dan verschuift het scherm naar iets dat een instellingen scherm zou moeten zijn (vermoed ik), maar gaat net zo snel weer terug naar het hoofdscherm van Wear.
Wat je beschrijft komt mij eigenlijk niet bekend voor. Bij mij heb ik ook geen uitzondering aangemaakt voor Android Wear (en toch blijf ik connected)
Het betreffende instellingenscherm wat hij probeert te openen zal zich denk ik bevinden achter de app "telefoonbeheer" > "batterijmanager" > "beschermde apps" de slider bij Android Wear heb ik uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Brad Pitt schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:12:
Met swiftkey toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Swiftkey is alleen het toetsenbord en is überhaupt een losse instelling.
Ik wil de taal van de UI graag in het Engels, maar de Region zou op Nederlands gezet moeten kunnen worden. Het rare is ook dat als je English (UK) als taal kiest, je wel Belgium als region kan kiezen.
Gadgeteer schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:58:
[...]
Wat je beschrijft komt mij eigenlijk niet bekend voor. Bij mij heb ik ook geen uitzondering aangemaakt voor Android Wear (en toch blijf ik connected)
Het betreffende instellingenscherm wat hij probeert te openen zal zich denk ik bevinden achter de app "telefoonbeheer" > "batterijmanager" > "beschermde apps" de slider bij Android Wear heb ik uit staan.
Dat is wel interessant dan.
Ik ben sowieso nog niet helemaal er over uit of ik die Battery Manager nou wel of niet wat vindt, want van bv Inbox krijg ik ook niet alle notificaties, die ik vroeger wel kreeg.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:38:
[...]

[...]

Dat is wel interessant dan.
Ik ben sowieso nog niet helemaal er over uit of ik die Battery Manager nou wel of niet wat vindt, want van bv Inbox krijg ik ook niet alle notificaties, die ik vroeger wel kreeg.
Ik gebruik alleen GMail, Whatsapp, Facebook en LinkedIn die mij notificaties sturen (en natuurlijk de standaard dingen zoals SMS/Telefoon..)
Volgens mij mis ik sinds de update geen notificaties meer. Voor de update ook maar slechts sporadisch.
Ik heb ook niet veel apps geinstalleerd staan moet ik bekennen. Ik gebruik maar weinig en hou de boel liefst clean. Ook heb ik geen apparte launcher geinstalleerd, lekker basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:38:
[...]
Als je bent geroot is dit op te lossen (of Doze via adb elke keer na een reboot uitschakelen (mega onhandig)), anders is het gewoon pech en wachten op wéér een volgende update waarbij Huawei de notificatie problemen écht eens oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:40:
[...]

Als je bent geroot is dit op te lossen (of Doze via adb elke keer na een reboot uitschakelen (mega onhandig)), anders is het gewoon pech en wachten op wéér een volgende update waarbij Huawei de notificatie problemen écht eens oplost.
Doze was ik ook tegengekomen als oorzaak en door dat in de zoekbalk van de instellingen te typen, kwam ik bij mooie settings uit die het probleem opgelost hebben. Je kan per applicatie in Doze aangeven of ze bepaalde zaken wel of niet mogen en als je dat wel toestaat, dan is er geen probleem.
Zo ben ik ook van de melding van Wear afgekomen :-)

Het enige "dingetje" dat ik nu heb, is dat telefoontjes af en toe niet uitgaan danwel binnenkomen. En dat is nog wel een redelijke belangrijke functie van een telefoon :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ben.Hahlen op 28-04-2016 08:53 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ben.Hahlen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:52:
Doze was ik ook tegengekomen als oorzaak en door dat in de zoekbalk van de instellingen te typen, kwam ik bij mooie settings uit die het probleem opgelost hebben. Je kan per applicatie in Doze aangeven of ze bepaalde zaken wel of niet mogen en als je dat wel toestaat, dan is er geen probleem.
Zo ben ik ook van de melding van Wear afgekomen :-)
Mooi dat het werkt maar da's helaas alleen puur Huawei's ingebouwde en way te aggressieve memory killer :P

De "echte" Doze, die van Android zelf, komt daar nog eens bovenop en moet ik hier altijd uitschakelen om tijdig Whatsapp en/of mail notificaties binnen te krijgen. Of ze naar /system moven maar dat vind ik minder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Brad Pitt schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:55:
[...]

Mooi dat het werkt maar da's helaas alleen puur Huawei's ingebouwde en way te aggressieve memory killer :P

De "echte" Doze, die van Android zelf, komt daar nog eens bovenop en moet ik hier altijd uitschakelen om tijdig Whatsapp en/of mail notificaties binnen te krijgen. Of ze naar /system moven maar dat vind ik minder handig.
Nee en ja ;-)
Als je naar settings gaat en je typt "Doze" in, dan kom je bij "Ignore optimisations" uit, wat onder Settings --> Apps --> Advanced zit. Dat is, m.i., de Android Doze.
De battery manager van Huawei heeft ook allemaal settings, maar die doen idd niet altijd wat je verwacht, ws omdat Doze er nog eens bovenop komt.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ben.Hahlen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:13:
Nee en ja ;-)
Als je naar settings gaat en je typt "Doze" in, dan kom je bij "Ignore optimisations" uit, wat onder Settings --> Apps --> Advanced zit. Dat is, m.i., de Android Doze.
Nee da's de Huawei memory killer onzin shizzle. Had daar alles al op "ignore" staan maar dat maakt niet uit. Pas na handmatig uitschakelen van Doze gaat alles okay.

Er zijn zó veel threads op XDA over deze issue, is met geen enkele default settings instelling op te lossen.

Maar nogmaals, als het werkt: prima :)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 28-04-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Brad Pitt schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:19:
[...]

Nee da's de Huawei memory killer onzin shizzle. Had daar alles al op "ignore" staan maar dat maakt niet uit. Pas na handmatig uitschakelen van Doze gaat alles okay.

Er zijn zó veel threads op XDA over deze issue, is met geen enkele default settings instelling op te lossen.

Maar nogmaals, als het werkt: prima :)
Oh... Wat is dan die onder Advanced Settings --> Battery Manager zit? Of zijn dat allebei onderdelen van de Huawei Battery Manager? (Om het simpel te houden?) :)

Toch weer wat geleerd vandaag :*)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ben.Hahlen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:42:
Oh... Wat is dan die onder Advanced Settings --> Battery Manager zit? Of zijn dat allebei onderdelen van de Huawei Battery Manager? (Om het simpel te houden?) :)
Dat denk ik wel ja. Aangezien je de standaard Doze nergens kan beïnvloeden. Bij de recente standaard roms zijn de notificaties als het goed is sowieso opgelost. Blijft bizar dat het op deze manier moet aangezien je met elke brakke 512MB telefoon met welke cpu er dan ook in gewoon normale notificaties binnen krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Brad Pitt schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:47:
[...]

Bij de recente standaard roms zijn de notificaties als het goed is sowieso opgelost.
Maar Ben.Hahlen heeft dan dus niet de laatste versie?

Ik overweeg deze Mate nog steeds en ik vind het niet erg eens een app uit te moeten zonderen van die kill-instelling maar om bij een nieuwe telefoon al gelijk te gaan rotzooien met Doze zie ik niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
D-e-n schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:37:
[...]
Blijkbaar wel! Want met oudere versies kreeg je, met welke setting dan ook, vaak gewoon niets binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
[...]
Brad Pitt schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:48:
[...]
Blijkbaar wel! Want met oudere versies kreeg je, met welke setting dan ook, vaak gewoon niets binnen :)
Ik heb build number NXT-L29C432B170, direct na opstarten 2 systeem updates binnen en daarna niks meer.
Volgens mij is dit de laatste versie.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar dan zouden er toch geen problemen moeten zijn met Doze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
D-e-n schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:27:
Maar dan zouden er toch geen problemen moeten zijn met Doze?
Heeft ie toch ook niet, wánt ze komen door :P Hij heeft Doze dan ook gewoon nog áán staan.

Draai hier firmware 180 en het blijft heerlijk stil, totdat Doze wordt gedeactiveerd, dán komen de notificaties weer door. Maar heb dan ook een Chineze Mate 8 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 28-04-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
You lost me... :-)
Maar het werkt en dát is wat er toe doet.

Iets anders: de weather widget, werkt die niet op een andere launcher dan EMUI?
Want in de Google Now Launcher krijg ik daarmee alleen de tijd te zien, geen weer, wat op zich wel de functie zou zijn ;)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:11:
You lost me... :-)
Maar het werkt en dát is wat er toe doet.
Ik ben het ook even kwijt. Wat moet je, op de laatste originele ROM, nu wel of niet doen om je notificaties (mail, telefoon, app etc..) door te krijgen? Dat vind ik toch wel belangrijk bij een telefoon: dat ik niet drie uur later op iemands appje reageer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
D-e-n schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:31:
[...]

Ik ben het ook even kwijt. Wat moet je, op de laatste originele ROM, nu wel of niet doen om je notificaties (mail, telefoon, app etc..) door te krijgen? Dat vind ik toch wel belangrijk bij een telefoon: dat ik niet drie uur later op iemands appje reageer.
(Emphasis mine)
Dat na drie uur reageren boeit me niet zo, als ze snel reactie willen, moeten ze maar bellen :)

Anyhow: wat ik heb gedaan om notificaties "goed" door te krijgen:
Via Settings -> Advanced Settings -> Battery Manager -> Protected Apps een aantal apps op "Protected" zetten, zodat de power manager ze niet killed.
Daarnaast via Settings -> Apps -> Advanced -> Ignore optimisations een aantal apps op "Allowed" zetten.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:11:
Iets anders: de weather widget, werkt die niet op een andere launcher dan EMUI?
Want in de Google Now Launcher krijg ik daarmee alleen de tijd te zien, geen weer, wat op zich wel de functie zou zijn ;)
Niet alle widgets laten inderdaad, bij een custom launcher, zoals het hoort het weer zien, en de temperatuur doet het (hier) sowieso niet met de stock Huawei weer widget op Nova launcher.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/DFG_2016-04-29-15-44-17s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/DFG_2016-04-29-15-46-26s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/DFG_2016-04-29-15-54-05s.png

Wat ik echter zelf doe is zoals op tweede screenshot te zien is werken met HD Widgets. Deze heeft een grote huidige, en kleine toekomstige weer-weergave. Klikken op de grote (rode pijl) opent hier dan de stock Huawei weer app en klikken op de onderste groene de HD Widgets voorspellingen. Is ook nog een optie :)
D-e-n schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:31:
Ik ben het ook even kwijt. Wat moet je, op de laatste originele ROM, nu wel of niet doen om je notificaties (mail, telefoon, app etc..) door te krijgen?
Apps die moeten blijven draaien op de achtergrond toevoegen aan de "protected list", deze zullen dan niet worden gekilled en je zal notificaties prima blijven binnen krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 29-04-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
In hoeverre moesten jullie lang wennen aan het formaat van de Mate 8? Is voor mij momenteel het enige waarop ik deze telefoon niet zou halen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Joster schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:59:
In hoeverre moesten jullie lang wennen aan het formaat van de Mate 8? Is voor mij momenteel het enige waarop ik deze telefoon niet zou halen denk ik..
Zal ook behoorlijk liggen aan je huidige telefoon denk ik :) Kom je van een iPhone 3 of van een Nexus 6P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Joster schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:59:
Ik gebruikte hiervoor een Moto G (2015) en een Note 3.
De Mate 8 is maar een fractie groter dan de Note 3, maar het stoort mij iig niet.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:01:
[...]

Zal ook behoorlijk liggen aan je huidige telefoon denk ik :) Kom je van een iPhone 3 of van een Nexus 6P :P
Ik zit nu op deze: http://m.gsmarena.com/sony_xperia_zl-5203.php Slechts 131,6 mm hoog voor een 5" :D En aantal ppi en screen to body ratio liggen ook vrij hoog..

[ Voor 8% gewijzigd door Joster op 29-04-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Joster schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:50:
Ik zit nu op deze: http://m.gsmarena.com/sony_xperia_zl-5203.php Slechts 131,6 mm hoog voor een 5" :D En aantal ppi en screen to body ratio liggen ook vrij hoog..
Mja... http://mobiledevicesize.com/compare/#219,612;1 :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dat bedoel ik ;) Toch maar eens in het echt gaan zien en proberen in mijn broekzak te stoppen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@brad pitt en @ben.hahlen
Tnx. Dat is dus allemaal wel te doen.

@joster
Gaat altijd moeilijk met zo'n kabel er aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:50:
[...]
Niet alle widgets laten inderdaad, bij een custom launcher, zoals het hoort het weer zien, en de temperatuur doet het (hier) sowieso niet met de stock Huawei weer widget op Nova launcher.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Wat ik echter zelf doe is zoals op tweede screenshot te zien is werken met HD Widgets. Deze heeft een grote huidige, en kleine toekomstige weer-weergave. Klikken op de grote (rode pijl) opent hier dan de stock Huawei weer app en klikken op de onderste groene de HD Widgets voorspellingen. Is ook nog een optie :)
Ik heb het nu opgelost met Transparant Clock & Weather:
Afbeeldingslocatie: http://www.benweb.eu/tmp/tweakers/huawei_mate_8_screenshot_2016-05-03.png

Op redelijk wat manieren in te stellen, maar mis nu alleen nog mijn calendar widget er onder, die wordt nu eigenlijk net te klein.
Luxeproblemen, zullen we maar zeggen :*)

Afgezien van dat: nog steeds het probleem dat ik soms de melding krijg dat ik een gemiste oproep heb, terwijl mijn telefoon niet over is gegaan. Later even proberen of het probleem ook is als mijn sim in een andere telefoon zit, maar vermoed het niet. Dat is dan toch weer lastig.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Netjes! Hoop info ook meteen zo.
Op redelijk wat manieren in te stellen, maar mis nu alleen nog mijn calendar widget er onder, die wordt nu eigenlijk net te klein.
Gebruik zelf een los scherm met twee agenda widgets waarvan de onderste, Event Flow, misschien iets voor jou is? Is ook op een enorm aantal mogelijke manieren in te stellen en vorm te geven :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/DFG_2016-05-03-14-06-03s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
[...]

Ik overweeg deze Mate nog steeds en ik vind het niet erg eens een app uit te moeten zonderen van die kill-instelling maar om bij een nieuwe telefoon al gelijk te gaan rotzooien met Doze zie ik niet zo zitten.
Hoeft ook niet, Ben.Hahlen gaf al aan de notificaties gewoon te ontvangen met zijn NL versie van het toestel. Ik heb eveneens geen problemen met een NL versie. Sinds de eerder genoemde update en natuurlijk na het instellen van de uitzonderingen, geen problemen meer gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:10:
[...]
Netjes! Hoop info ook meteen zo.
[...]
Gebruik zelf een los scherm met twee agenda widgets waarvan de onderste, Event Flow, misschien iets voor jou is? Is ook op een enorm aantal mogelijke manieren in te stellen en vorm te geven :)

[afbeelding]
Event Flow is een goede!
Net geïnstalleerd en het ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.benweb.eu/tmp/tweakers/huawei_mate_8_screenshot_2016-05-03_2.png

[ Voor 3% gewijzigd door Ben.Hahlen op 03-05-2016 15:17 ]

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
Van het weekend heb ik de telefoon bekeken bij MediaMarkt en was direct enthousiast. Vond het alleen nog steeds moeilijk om een definitief oordeel te vellen over het formaat. Zondag nog even zitten pielen met een Note 4 van een vriend en gisteren een stuk laminaat precies op maat van de Mate 8 gezaagd en daar heel de avond mee in mijn broekzak gelopen :D

Was goed te doen, dus ik heb er zojuist een besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Joster schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:22:
gisteren een stuk laminaat precies op maat van de Mate 8 gezaagd
Briljant. Dat idee speelde ook al door mijn hoofd, ook voor de LG V10 en de Nexus 6P overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Goed... Ik heb dus wel echt een soort van "dingetje" met deze telefoon:
Binnenkomende gesprekken ontvang ik soms niet... En dat is irritant.
Tot nu toe alleen met mijn privé-sim het probleem, met mijn werk-sim nog geen problemen gehad.
Heb ook de twee SIMs omgewisseld gehad, maar heb dan hetzelfde probleem.

Herkenbaar?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:21:
Kan de Mate 8 ook bellen dan? :+

Maar zonder gekheid. Nog nooit problemen met bellen gehad.

Bedoel je trouwens dat je de oproep helemaal niet krijgt of dat je wel opneemt maar niets hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
-BaJo- schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:46:
[...]
Kan de Mate 8 ook bellen dan? :+

Maar zonder gekheid. Nog nooit problemen met bellen gehad.

Bedoel je trouwens dat je de oproep helemaal niet krijgt of dat je wel opneemt maar niets hoort?
Ze zeggen het :+

Ik krijg de oproep helemaal niet, wel een smsje dat ik een gemiste oproep heb, maar geen oproep.
Heb net bij KPN een nieuwe SIM aangevraagd, misschien dat dat het is. Met mijn tweede SIM heb ik er, tot nu toe, geen last van gehad.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Ik heb deze telefoon nu iets meer dan 2 maanden in gebruik en het is de beste smartphone die ik tot nu toe heb gehad.
Alleen begint mijn gps soms uit te vallen, soms duurt dit een paar minuten en herstelt het zich vanzelf, soms moet ik rebooten.
Een ander 'probleem' die ik heb is dat usb-sticks niet meer worden gelezen, in het begin lukte dit wel en nu krijg ik altijd de melding dat de schijf onverwachts werd verwijderd. Nog iemand die last heeft gehad van bovenstaande zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Goed... Ik heb dus een nieuwe SIM maar nog steeds het probleem dat ik soms onbereikbaar ben op mijn nummer.
Nu had ik al een aantal dingen geprobeerd, maar één ding was ik vergeten te checken: Als ik de dataverbinding naar mijn andere sim zet, dan is die niet altijd bereikbaar.
Nu heb ik (redelijk) oude posts gevonden van mensen die dezelfde problemen hebben met Android Dual SIM telefoons, maar geen echte oplossing gevonden.
Dus... Nog even verder zoeken maar...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:21:
Goed... Ik heb dus wel echt een soort van "dingetje" met deze telefoon:
Tot nu toe alleen met mijn privé-sim het probleem, met mijn werk-sim nog geen problemen gehad.
Heb ook de twee SIMs omgewisseld gehad, maar heb dan hetzelfde probleem.

Herkenbaar?
Ik heb dit probleem nog niet gehad maar gebrik mijn 2e SIM ook maar erg zelden (gebruik KPN i.c.m. T-Mobile)
crazyheinz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:55:
Ik heb deze telefoon nu iets meer dan 2 maanden in gebruik en het is de beste smartphone die ik tot nu toe heb gehad.
Alleen begint mijn gps soms uit te vallen, soms duurt dit een paar minuten en herstelt het zich vanzelf, soms moet ik rebooten.
Een ander 'probleem' die ik heb is dat usb-sticks niet meer worden gelezen, in het begin lukte dit wel en nu krijg ik altijd de melding dat de schijf onverwachts werd verwijderd. Nog iemand die last heeft gehad van bovenstaande zaken?
GPS is hier nog nooit uitgevallen. Heb hem vaak aanstaan zodat mijn watch apps ook mijn locatie kunnen gebruiken.

USB sticks in mijn telefoon? nee dat gebruik ik niet dus daar kan ik je niet veel over zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Zo, ik heb de Mate 8 nu een weekje in bezit en ik zal eens wat posten over mijn ervaringen.

Allereerst ben ik erg tevreden. Hij werkt snel, de batterij gaat lang mee, de vingerafdrukscanner werkt uitstekend, ik vind het uiterlijk mooi en het scherm ziet er uitstekend uit. Ook de dual-sim functionaliteit gebruik ik tot op heden naar volle tevredenheid. Ik heb wel direct Nova launcher geïnstalleerd om dat ik EMUI (en diens aanpasbaarheid van het homescreen, zoals grootte en uiterlijk van iconen) toch net niet vond voldoen. Met Nova is het gemakkelijk een clean homescreen te bouwen waar toch voldoende functionaliteiten op te vinden zijn. Die kan je oneindig verbouwen tot het naar eigen tevredenheid is wat mij betreft. Tevens heb ik een Brodit houder voor in mijn auto gekocht (ik had er al zo'n proclip in zitten) en dat werkt top. Zowel via bluetooth met mijn carkit bellen gaat op beide sims prima, net als navigatie.

Echter zijn er ook een aantal negatieve punten te vermelden waar ik niet blij mee ben / mij aan kan irriteren:
  • WiFi ontvangst is belabberd. Mijn vorige Xperia ZL van bijna 3 jaar oud had in grotere delen van het huis en de tuin prima ontvangst. Met de Mate moet ik snel oppassen niet op 3G/4G te lopen surfen
  • Zonder root / custom rom blijven de iconen in de statusbalk gewoon de originele Huawei iconen. Dat is logisch, maar ze zijn voor sommige apps echt absurd lelijk.
  • Vanuit het meldingscherm kan ik weinig tot geen handelingen doen voor bijvoorbeeld e-mails. Vanuit mijn vorige telefoon was ik gewend hier mails te kunnen verwijderen, beantwoorden of als gelezen te markeren. Dit vond ik erg fijn werken.
  • Hetzelfde geldt voor meldingen op het vergrendelingscherm. Ik ben gewend om dubbel op een melding te klikken, vervolgens de telefoon te ontgrendelen en ik was bij het bewuste bericht. Dit lijkt nu niet meer te kunnen. (Dat ik dan eerst het scherm aanzet, dubbelklik op de melding en dan de vingerafdrukscanner aan zou moeten raken / mijn wachtwoord in moet tikken zou ik prima vinden).
  • Meldingen! Welke komt er nu wel op mijn vergrendelingsscherm terecht en welke niet? Banners zijn die dingen die je ziet als je al op je telefoon bezig bent lijkt me (die kan je overigens ook niet weg swypen, dus die heb ik maar uitgezet) terwijl er duidelijk meldingen "weergeven op vergrendelingsscherm" staat. Nou, Whatsapp komt daar in ieder geval niet terecht.
  • Synchronisatie van contacten loopt niet lekker. De mensen uit mijn zakelijke account zijn prima opgenomen, alsook mijn Google en Whatsapp contacten. Linkedin contacten echter weigert hij te synchroniseren. Synchronisatie van Linkedin contacten staat ook steeds spontaan weer uit wanneer ik bij accounts kijk. Ik heb alle instellingen m.b.t. Linkedin nagekeken, maar ik heb niet kunnen achterhalen waar dit aan ligt. Facebook contacten synchroniseren werkt overigens ook niet, maar dat ligt niet aan de telefoon. Ik weiger echter om een of andere sync app zoals https://sync.me/ overal toegang toe te verlenen, want die maken duidelijk gebruik van je contacten.
  • Wat kleine irritaties; tijd van afgaan alarm wordt niet op vergrendelingsscherm weergegeven, standaard weer widget (die ik er gewoon simpel en clean uit vind zien, ik hoef er niet weer een app voor weersomstandigheden bij) werkt niet op Nova, vanuit Twitter links openen werkt de eerste keer vaker niet dan wel, sommige instellingen (zoals Nova als standaard instellen) zitten wel héél erg ver verstopt dus dat is af en toe flink zoeken, om de vingerafdrukscanner als ontgrendeling te gebruiken heb je minimaal een pincode (in plaats van een patroon) nodig, ik vond het standaard Huawei swype toetsenbord niets dus ik heb SwiftKey weer in gebruik.
  • En tot slot, ik moet nog steeds wel wennen aan het formaat :D Op de bank vind ik het heerlijk, maar even snel met een hand als je je andere hand vol hebt terwijl je wandelend ergens naar onderweg bent, pfoe..
Toch nog best wel wat dus en wellicht dat ik nog iets vergeten ben, maar ik had sowieso op minder gehoopt. Misschien doe ik wat dingen niet helemaal goed waardoor ze alsnog verholpen kunnen worden, we blijven proberen in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Joster schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:38:
...
Ook de dual-sim functionaliteit gebruik ik tot op heden naar volle tevredenheid
....
Jij hebt er geen last van dat je soms onbereikbaar bent op de SIM waarvan de dataverbinding actief is?

Zoals eerder gezegd, er zijn meerdere "sightings" van dit probleem op internet, maar ik heb ook gelezen dat het bij sommige mensen is weggegaan na een Factory Reset..
Niet dat ik daar veel voor voel, maar het is misschien mijn enige optie. Voor nu iig maar mijn persoonlijke nummer doorgeschakeld naar mijn werknummer. Dan ben ik iig bereikbaar...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Nope, die ervaring heb ik totaal niet en ik ben al behoorlijk veel gebeld op beide sims afgelopen week. In ieder geval geen sms'jes ontvangen met gemiste oproepen die ik niet heb gezien en ook van niemand gehoord dat het de eerste keer niet lukte ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:38:
Zo, ik heb de Mate 8 nu een weekje in bezit en ik zal eens wat posten over mijn ervaringen.

Allereerst ben ik erg tevreden. Hij werkt snel, de batterij gaat lang mee, de vingerafdrukscanner werkt uitstekend, ik vind het uiterlijk mooi en het scherm ziet er uitstekend uit. Ook de dual-sim functionaliteit gebruik ik tot op heden naar volle tevredenheid. Ik heb wel direct Nova launcher geïnstalleerd om dat ik EMUI (en diens aanpasbaarheid van het homescreen, zoals grootte en uiterlijk van iconen) toch net niet vond voldoen. Met Nova is het gemakkelijk een clean homescreen te bouwen waar toch voldoende functionaliteiten op te vinden zijn. Die kan je oneindig verbouwen tot het naar eigen tevredenheid is wat mij betreft. Tevens heb ik een Brodit houder voor in mijn auto gekocht (ik had er al zo'n proclip in zitten) en dat werkt top. Zowel via bluetooth met mijn carkit bellen gaat op beide sims prima, net als navigatie.

Echter zijn er ook een aantal negatieve punten te vermelden waar ik niet blij mee ben / mij aan kan irriteren:
  • WiFi ontvangst is belabberd. Mijn vorige Xperia ZL van bijna 3 jaar oud had in grotere delen van het huis en de tuin prima ontvangst. Met de Mate moet ik snel oppassen niet op 3G/4G te lopen surfen
  • Zonder root / custom rom blijven de iconen in de statusbalk gewoon de originele Huawei iconen. Dat is logisch, maar ze zijn voor sommige apps echt absurd lelijk.
  • Vanuit het meldingscherm kan ik weinig tot geen handelingen doen voor bijvoorbeeld e-mails. Vanuit mijn vorige telefoon was ik gewend hier mails te kunnen verwijderen, beantwoorden of als gelezen te markeren. Dit vond ik erg fijn werken.
  • Hetzelfde geldt voor meldingen op het vergrendelingscherm. Ik ben gewend om dubbel op een melding te klikken, vervolgens de telefoon te ontgrendelen en ik was bij het bewuste bericht. Dit lijkt nu niet meer te kunnen. (Dat ik dan eerst het scherm aanzet, dubbelklik op de melding en dan de vingerafdrukscanner aan zou moeten raken / mijn wachtwoord in moet tikken zou ik prima vinden).
  • Meldingen! Welke komt er nu wel op mijn vergrendelingsscherm terecht en welke niet? Banners zijn die dingen die je ziet als je al op je telefoon bezig bent lijkt me (die kan je overigens ook niet weg swypen, dus die heb ik maar uitgezet) terwijl er duidelijk meldingen "weergeven op vergrendelingsscherm" staat. Nou, Whatsapp komt daar in ieder geval niet terecht.
  • Synchronisatie van contacten loopt niet lekker. De mensen uit mijn zakelijke account zijn prima opgenomen, alsook mijn Google en Whatsapp contacten. Linkedin contacten echter weigert hij te synchroniseren. Synchronisatie van Linkedin contacten staat ook steeds spontaan weer uit wanneer ik bij accounts kijk. Ik heb alle instellingen m.b.t. Linkedin nagekeken, maar ik heb niet kunnen achterhalen waar dit aan ligt. Facebook contacten synchroniseren werkt overigens ook niet, url=http://www.zdnet.com/article/facebook-stops-syncing-contacts-on-android-phones-blackberry-10-still-best-for-communications/]maar dat ligt niet aan de telefoon[/url]. Ik weiger echter om een of andere sync app zoals https://sync.me/ overal toegang toe te verlenen, want die maken duidelijk gebruik van je contacten.
  • Wat kleine irritaties; tijd van afgaan alarm wordt niet op vergrendelingsscherm weergegeven, standaard weer widget (die ik er gewoon simpel en clean uit vind zien, ik hoef er niet weer een app voor weersomstandigheden bij) werkt niet op Nova, vanuit Twitter links openen werkt de eerste keer vaker niet dan wel, sommige instellingen (zoals Nova als standaard instellen) zitten wel héél erg ver verstopt dus dat is af en toe flink zoeken, om de vingerafdrukscanner als ontgrendeling te gebruiken heb je minimaal een pincode (in plaats van een patroon) nodig, ik vond het standaard Huawei swype toetsenbord niets dus ik heb SwiftKey weer in gebruik.
  • En tot slot, ik moet nog steeds wel wennen aan het formaat :D Op de bank vind ik het heerlijk, maar even snel met een hand als je je andere hand vol hebt terwijl je wandelend ergens naar onderweg bent, pfoe..
Toch nog best wel wat dus en wellicht dat ik nog iets vergeten ben, maar ik had sowieso op minder gehoopt. Misschien doe ik wat dingen niet helemaal goed waardoor ze alsnog verholpen kunnen worden, we blijven proberen in ieder geval :)
Huawei heeft het inderdaad nog steeds niet voor mekaar met zijn software dat alle instellingen daadwerkelijk behouden blijven. Ook sommige programma's die op de achtergrond moeten blijven draaien worden toch nog afgesloten. Ook al staan de instellingen wel goed. Er was ook een notificatie probleem maar met de laatste Firmware is dat grotendeels opgelost ( bij mij ieder geval wel. Ik heb nu C00B321).
De hardware van de Mate 8 vind ik wel superieur. Nu de software nog dan zijn ze helemaal onverslaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ohja en nog een dingetje, waar kan ik de huidige screen on time vinden op m'n huidige accu sinds opladen? Ik zoek me scheel in de batterij manager en ik zie wel zo'n grafiek van de afname van het accu percentage en wat daar aan heeft bijgedragen (o.a. een balk met tijdstippen waarop het scherm heeft aangestaan) maar ik kan nergens op door klikken om te zien wat die tijd is..

Edit: oh crap. Ik dacht ik zal daar nog eens kijken en volgens mij heb ik het gevonden: batterij manager > verbruiksniveau > hardware > scherm en dan staat het onder tijd actief. Ik zit nu ruim over de 8 uur met véél internet, filmpjes kijken, apps (de)installeren, widgets aanmaken / tweaken / verwijderen, Twitter, appen en mailen en ik heb nog 14% over. Dus dat valt me goed mee.

[ Voor 33% gewijzigd door Joster op 14-05-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Na 5 dagen en een SoT van 2.5 uur was het eindelijk tijd om op te laden. Vind dat een zeer acceptabel resultaat :)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
Accessoires moeten besproken worden in: [Huawei Mate 8] Accessoires.