Is het bekend wanneer de ota verwacht kan worden?
Het ging bij mij een hele tijd goed, maar sinds ik in het buitenland een paar keer heb lopen switchen van "standaard data SIM kaart" is het bij mij bal. Vooral Whatsapp notificaties komen pas door als ik in de app ga. Ook een voetbalscore app meldt ineens pas scores als ik op Wifi zit (terwijl hij machtigingen heeft om mobiele data te gebruiken, ook op de achtergrond) en tevens heb ik in de batterij manager aangegeven dat ie actief mag zijn na schermuitschakeling. Ik heb dit nog wel bij meer soorten apps, maar dit zijn even de 2 meest duidelijke..cordonbleu schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:37:
Hoe is het momenteel gesteld met het ontvangen van notificaties, zoals Whatsapp? Komen deze met de huidige software goed door of moet je hier instellingen voor aanpassen zodat het goed werkt? Of zijn hier ondanks juiste instellingen nog steeds problemen mee?
Meer mensen hier (wederom) last van?
Welke software draai je? Ik draai b180 en heb er geen last van. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer raar dat ik nog steeds geen ota updates krijg, want b180 is volgens mij al weer vrij oud.
Idem.cordonbleu schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:05:
Welke software draai je? Ik draai b180 en heb er geen last van. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer raar dat ik nog steeds geen ota updates krijg, want b180 is volgens mij al weer vrij oud.
Dat is dan wel gek. Ik heb Whatsapp ook gewoon toegevoegd aan de apps die wakker mogen blijven na het uitzetten van het scherm, meer niet. Wel is het zo dat ik Whatsapp nooit handmatig afsluit in het multitask menu. Sinds ik m'n Mate 8 heb, heb ik m'n appjes altijd direct binnen gekregen. Geen enkele problemen mee gehad.
Misschien moet je het in je netwerkinstellingen zoeken? Daar heb ik ook aangezet dat het mobiele netwerk ook na het uitzetten van het scherm actief mag blijven. Standaard stond dit uit volgens mij. Huawei is nogal agressief met power policy. Er zijn echt een hoop instellingen mbt stroombesparing en netwerk onderbreking na uitschakelen van het scherm.
[ Voor 9% gewijzigd door cordonbleu op 22-09-2016 17:36 ]
Staat echt allemaal goed, WhatsApp mag data pakken, WhatsApp mag wakker blijven en mobiele data mag actief blijven na uitzetten van het schermcordonbleu schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:35:
[...]
Dat is dan wel gek. Ik heb Whatsapp ook gewoon toegevoegd aan de apps die wakker mogen blijven na het uitzetten van het scherm, meer niet. Wel is het zo dat ik Whatsapp nooit handmatig afsluit in het multitask menu. Sinds ik m'n Mate 8 heb, heb ik m'n appjes altijd direct binnen gekregen. Geen enkele problemen mee gehad.
Misschien moet je het in je netwerkinstellingen zoeken? Daar heb ik ook aangezet dat het mobiele netwerk ook na het uitzetten van het scherm actief mag blijven. Standaard stond dit uit volgens mij. Huawei is nogal agressief met power policy. Er zijn echt een hoop instellingen mbt stroombesparing en netwerk onderbreking na uitschakelen van het scherm.
Het enige wat ik recentelijk in het buitenland heb gedaan is wat lopen klooien met het gebruik van mobiele data van bepaalde apps onder roaming. Maar dat zou toch geen invloed mogen hebben?
Dat is wel gek dan inderdaad. Ik ben laatst ook voor 2 weken in het buitenland geweest en heb toen veelvuldig gebruik gemaakt van roaming met steeds andere providers. Ik heb echter geen instellingen veranderd mbt apps die data mogen gebruiken en welke niet. Dan lijkt jouw probleem toch daar te moeten liggen. Misschien helpt het als je deze optie nog even een keer aan en uit zet? En daarna opnieuw opstarten. Mocht dat niet helpen, biedt een hard reset misschien de oplossing.
Het is me nog nooi overkomen maar nu helaas wel. Vandaag telefoon 2 keer ongelukkig laten vallen. Eerste keer gelukkig niets aan de hand maar de 2e keer helaas het scherm gebarsten.
Iemand goede ervaringen met een winkel voor reparatie of om dit zelf te doen? En waar zou ik het beste kunnen kijken voor een vervangend scherm?
Alvast bedankt!
Iemand goede ervaringen met een winkel voor reparatie of om dit zelf te doen? En waar zou ik het beste kunnen kijken voor een vervangend scherm?
Alvast bedankt!
Ik heb echt alles geprobeerd maar het is niet uit te houden zo. Ondanks dat ik gewoon 4G verbinding heb (en ik Excange mail / Twitter / etc gewoon handmatig kan synchroniseren) zegt bijvoorbeeld Inbox (van Google) nu zelfs dat er geen verbinding iscordonbleu schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:46:
Dat is wel gek dan inderdaad. Ik ben laatst ook voor 2 weken in het buitenland geweest en heb toen veelvuldig gebruik gemaakt van roaming met steeds andere providers. Ik heb echter geen instellingen veranderd mbt apps die data mogen gebruiken en welke niet. Dan lijkt jouw probleem toch daar te moeten liggen. Misschien helpt het als je deze optie nog even een keer aan en uit zet? En daarna opnieuw opstarten. Mocht dat niet helpen, biedt een hard reset misschien de oplossing.
Sinds enige tijd heb ik klagende mensen aan de andere kant van de lijn dat er veel gepiep en gekraak op mijn gesprekken voorkomt.
Dit is alleen met de kaart in SIM1, als ik met SIM2 bel doet het probleem zich niet voor.
Ook heb ik soms problemen om de verbinding op te bouwen met SIM1.
Het is allebei KPN.
De SIM-kaart is relatief nieuw, ongeveer een half jaar oud.
Hebben meer mensen dit?
Dit is alleen met de kaart in SIM1, als ik met SIM2 bel doet het probleem zich niet voor.
Het is allebei KPN.
Hebben meer mensen dit?
Naast bovenstaand, heb ik ook (nog steeds) last van het feit dat mijn privé-SIM (SIM1) gewoon soms niet bereikbaar is. Men wordt ook niet doorgeschakeld naar voicemail, maar krijgt een melding "Dit nummer is niet bereikbaar".Ben.Hahlen schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:25:
Sinds enige tijd heb ik klagende mensen aan de andere kant van de lijn dat er veel gepiep en gekraak op mijn gesprekken voorkomt.
Het is allebei KPN.
Hebben meer mensen dit?
Heb ik een maandagochtend-model? Of ligt dit ergens anders aan?
Zeer late reactie maar.. heb je al een andere sim geprobeerd? Vaak kun je door even de klantenservice van je provider te bellen, een nieuwe thuisgestuurd krijgen (meestal binnen een dag of 3 geregeld)Ben.Hahlen schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:46:
[...]
Naast bovenstaand, heb ik ook (nog steeds) last van het feit dat mijn privé-SIM (SIM1) gewoon soms niet bereikbaar is. Men wordt ook niet doorgeschakeld naar voicemail, maar krijgt een melding "Dit nummer is niet bereikbaar".
Heb ik een maandagochtend-model? Of ligt dit ergens anders aan?
Ik herken het probleem in ieder geval niet (mijn SIM1 = KPN en SIM 2 = Tmobile)
[ Voor 6% gewijzigd door Gadgeteer op 26-10-2016 13:10 ]
Het wordt steeds vreemder. Naast Inbox van Google heb ik nu ook de gewone Gmail app geïnstalleerd. Beide hebben gewoon toegang om op 4G gebruik te mogen maken van mobiele data, ook op de achtergrond, maar beide melden dat er geen verbinding is. Behalve dat ieder op een aantal specifieke dagen (voor beide apps een verschillende dag) toch enkele kB's gesnoept hebben. Maar mailtjes komen dan niet binnen, bij beide apps komen die nog altijd alleen binnen wanneer ik op Wifi zit.Joster schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:43:
[...]
Ik heb echt alles geprobeerd maar het is niet uit te houden zo. Ondanks dat ik gewoon 4G verbinding heb (en ik Excange mail / Twitter / etc gewoon handmatig kan synchroniseren) zegt bijvoorbeeld Inbox (van Google) nu zelfs dat er geen verbinding isDe rechten staan écht goed. Google account verwijderen en opnieuw aangemeld, app verwijderen en opnieuw installeren, soft reset van de telefoon, het helpt niet. En ik ervaar dus niet alleen problemen bij Inbox, ook Twitter en bijvoorbeeld een voetbal score app syncen niet lekker (en al zeker niet vanzelf) op 4G.
Hetzelfde geldt nu min of meer voor Maps. Die gebruikt gewoon data als ik navigeer (mag ook), maar zodra ik een bestemming wil zoeken terwijl ik op 4G zit meldt Maps dat hij geen verbinding heeft met mijn account. Het lijkt er dus met name op dat mijn Google account corrupt is wanneer ik op 4G zit (nog los van een aantal automatische synchronisaties bij andere apps, maar dat zal komen doordat ik ze op de achtergrond bewust uit heb staan). Ik zal dus eerst eens op pad moeten waarom mijn Google account onbereikbaar is op 4G sinds een bepaald moment...
Edit: gisteren nogmaals wat stappen doorlopen:
- Google account verwijderen
- Gmail app en al zijn gegevens terug naar fabriek instellingen zetten en uitgeschakeld laten staan
- Van de Inbox app alle gegevens verwijderen en de cache leegmaken
- Mate opnieuw opstarten
- Google account opnieuw instellen, alleen op de Inbox app
- Testen of de Inbox app synchroniseert op 4G: JA!
- Testen of je een mail kan sturen op 4G: JA!
- Testen of je een mail kan ontvangen op 4G: JA!
- Na een uur testen of je nog verbinding hebt door te vernieuwen op 4G: NEE
[ Voor 16% gewijzigd door Joster op 27-10-2016 08:40 ]
Softreset? Daarmee los je niet vaak iets op, behalve als het toestel even nergens op reageert door hangende software. Ik denk dat je beter even een hardreset kunt gaan uitvoeren:Joster schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:59:
[...]
Het wordt steeds vreemder. Naast Inbox van Google heb ik nu ook de gewone Gmail app geïnstalleerd. Beide hebben gewoon toegang om op 4G gebruik te mogen maken van mobiele data, ook op de achtergrond, maar beide melden dat er geen verbinding is. Behalve dat ieder op een aantal specifieke dagen (voor beide apps een verschillende dag) toch enkele kB's gesnoept hebben. Maar mailtjes komen dan niet binnen, bij beide apps komen die nog altijd alleen binnen wanneer ik op Wifi zit.
Hetzelfde geldt nu min of meer voor Maps. Die gebruikt gewoon data als ik navigeer (mag ook), maar zodra ik een bestemming wil zoeken terwijl ik op 4G zit meldt Maps dat hij geen verbinding heeft met mijn account. Het lijkt er dus met name op dat mijn Google account corrupt is wanneer ik op 4G zit (nog los van een aantal automatische synchronisaties bij andere apps, maar dat zal komen doordat ik ze op de achtergrond bewust uit heb staan). Ik zal dus eerst eens op pad moeten waarom mijn Google account onbereikbaar is op 4G sinds een bepaald moment...
Edit: gisteren nogmaals wat stappen doorlopen:Echt, schiet mij maar lek.
- Google account verwijderen
- Gmail app en al zijn gegevens terug naar fabriek instellingen zetten en uitgeschakeld laten staan
- Van de Inbox app alle gegevens verwijderen en de cache leegmaken
- Mate opnieuw opstarten
- Google account opnieuw instellen, alleen op de Inbox app
- Testen of de Inbox app synchroniseert op 4G: JA!
- Testen of je een mail kan sturen op 4G: JA!
- Testen of je een mail kan ontvangen op 4G: JA!
- Na een uur testen of je nog verbinding hebt door te vernieuwen op 4G: NEE
1. Volume UP + POWER 10sec indrukken totdat het HUAWEI logo verschijnt met het recovery menu.
2. Selecteer Wipe data/Factory reset (volume toetsen voor omhoog/omlaag) Bevestigen met power en daarna nogmaal bevestigen met power.
Toestel is dan wel echt leeg...
Kreeg gisteren B192 OTA. Misschien probeer ik dat eerst eens (heb hem nog niet geïnstalleerd). Meer mensen de update aangeboden gekregen?
@joster. Heb hem sinds gisteren draaien en nog geen problemen mee gehad. Het enige wat me opvalt is dat m'n appjes hun normale icoontjes weer terug hebben ipv die rare vierkantjes
Is dit de update naar EMUI 4.1? En zijn er verder nog verbeteringen merkbaar? En is er qua accuduur verschil?-BaJo- schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:23:
@joster. Heb hem sinds gisteren draaien en nog geen problemen mee gehad. Het enige wat me opvalt is dat m'n appjes hun normale icoontjes weer terug hebben ipv die rare vierkantjes
[ Voor 92% gewijzigd door cordonbleu op 02-11-2016 22:43 ]
@cordonbleu
Nee nog gewoon 4.0
Verder merk ik geen verschil
Nee nog gewoon 4.0
Verder merk ik geen verschil
De grootste verandering lijken inderdaad de icoontjes te zijn. Alle apps, behalve de Huawei apps, hebben nu hun standaard vorm zonder een opgevuld vierkantje eromheen. Hier ben ik toch wel blij mee, want die opgevulde vierkantjes waren nou niet echt mooi te noemen.
Wat ook anders is, is dat als je een Whatsappje krijgt, je nu niet meer de profielfoto van diegene in je taakbalk ziet, maar gewoon het groene Whatsapp logo. Dit is wel een beetje jammer, nu kan je niet meer heel direct zien van wie het appje is. Maar dít is wel een kleinigheidje vind ik. Als je appjes van verschillende personen/groepen had, zag je ook alleen het groene logo. Dus heel veel maakt het niet uit.
Wat ook anders is, is dat als je een Whatsappje krijgt, je nu niet meer de profielfoto van diegene in je taakbalk ziet, maar gewoon het groene Whatsapp logo. Dit is wel een beetje jammer, nu kan je niet meer heel direct zien van wie het appje is. Maar dít is wel een kleinigheidje vind ik. Als je appjes van verschillende personen/groepen had, zag je ook alleen het groene logo. Dus heel veel maakt het niet uit.
Iemand enig idee of en wanneer de mate 8 de nieuwe EMUI 5 zal ontvangen?
Ik heb de update ook gehad, maar heb nog genoeg apps die de "oude" vierkante icons nog hebben. Merk wel dat als er app-updates zijn, dat de icoontjes geupdate lijken te worden.cordonbleu schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:44:
De grootste verandering lijken inderdaad de icoontjes te zijn. Alle apps, behalve de Huawei apps, hebben nu hun standaard vorm zonder een opgevuld vierkantje eromheen. Hier ben ik toch wel blij mee, want die opgevulde vierkantjes waren nou niet echt mooi te noemen.
Of waren ze bij jou direct allemaal "normaal"?
Bij mij waren ze allemaal direct na de update zonder het vierkantje, behalve dus de Huawei apps. Heb alleen wel niet zo heel veel apps geïnstalleerd staan, misschien dat dat er mee te maken heeft. Lijkt mij van niet, maar wie weet.
[ Voor 132% gewijzigd door cordonbleu op 08-11-2016 15:42 ]
Ik merk wel dat het ram management veranderd is. Dit lijkt na de update wat agressiever afgesteld te zijn. Zo hoefde voorheen Whatsapp niet herladen te worden na het openen van een reeks apps als gmail, chrome en ING bankieren bijvoorbeeld. Als ik nu deze reeks apps open en hierna Whatsapp open, duurt dit dus langer en zie je het scherm ingeladen worden.
Ik heb Whatsapp nu in het multitask menu 'gelockt', dus in het multitask menu Whatsapp omlaag vegen. Dan komt er een slotje bij te staan en zou hij in het geheugen moeten blijven. Dit werkt vaak voor even, maar soms na een reeks apps geopend te hebben moet Whatsapp toch herladen worden.
Ook zie ik dat Chrome ineens in een systeemapp omgedoopt is. Zo kan ik niet meer instellen of ik Chrome na het uitzetten van het scherm actief wil houden of niet. Wel vreemd, met alle andere geïnstalleerde apps kan dat nog wel gewoon.
Ik heb Whatsapp nu in het multitask menu 'gelockt', dus in het multitask menu Whatsapp omlaag vegen. Dan komt er een slotje bij te staan en zou hij in het geheugen moeten blijven. Dit werkt vaak voor even, maar soms na een reeks apps geopend te hebben moet Whatsapp toch herladen worden.
Ook zie ik dat Chrome ineens in een systeemapp omgedoopt is. Zo kan ik niet meer instellen of ik Chrome na het uitzetten van het scherm actief wil houden of niet. Wel vreemd, met alle andere geïnstalleerde apps kan dat nog wel gewoon.
Nou, ik merk sinds b192 een hoop freezes
echt niet normaal, minimaal 2x per dag hangt mijn telefoon gewoon compleet en moet ik hem herstarten door de power knop lang ingedrukt te houden. Het gebeurt ook gewoon willekeurig, type app maakt niet uit en het is ook al een keer voorgekomen toen ik maps als navigatie in de auto gebruikte..
Helaas, gisteren is mijn Huawei Mate 8 uit mijn broekzak gegleden.Nu zit er een mooie barst in het scherm
. Iemand enig idee wat het kost om dit door Huawei te laten maken? Ik zie de schermen op eBay voor $50.
[ Voor 10% gewijzigd door ShadowLabs op 12-11-2016 14:28 ]
Apart. Bij mij werkt hij na deze update prima. Merk qua performance eigenlijk geen verschil met de vorige software. Alleen dat scrollen in chrome soms een beetje schokkerig gaat, maar dat kan ook aan chrome zelf liggen.Joster schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:58:
Nou, ik merk sinds b192 een hoop freezesecht niet normaal, minimaal 2x per dag hangt mijn telefoon gewoon compleet en moet ik hem herstarten door de power knop lang ingedrukt te houden. Het gebeurt ook gewoon willekeurig, type app maakt niet uit en het is ook al een keer voorgekomen toen ik maps als navigatie in de auto gebruikte..
Heb wel last van dat het Huawei toetsenbord soms heel traag reageert op aanrakingen, hij ghost dan echt. Maar dit heb ik al sinds de eerste software en is nog steeds niet verholpen.
SwiftKey erop zetten, kan je helemaal naar je eigen smaak aanpassen, kleur/thema, hoogte van het toetsenbord, numbers row etc. etc.cordonbleu schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:50:
[...]
Apart. Bij mij werkt hij na deze update prima. Merk qua performance eigenlijk geen verschil met de vorige software. Alleen dat scrollen in chrome soms een beetje schokkerig gaat, maar dat kan ook aan chrome zelf liggen.
Heb wel last van dat het Huawei toetsenbord soms heel traag reageert op aanrakingen, hij ghost dan echt. Maar dit heb ik al sinds de eerste software en is nog steeds niet verholpen.
En is nog gratis ook
I love watercooling
Iemand een idee wanneer we de update naar Android 7.0 en emui 5 kunnen verwachten?
Q1 2017 volgens Huawei.cordonbleu schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:18:
Iemand een idee wanneer we de update naar Android 7.0 en emui 5 kunnen verwachten?
http://www.androidauthori...pdate-device-list-733328/
I intend to live forever. So far, so good.
Luitjes, In het voedingsplan van de mate 8, stond deze bij mij altijd ingesteld op "slimme" . Deze heb ik nu een paar dagen staan op"prestatie".
Door deze wijziging zou de batterij iets minder lang mee gaan. Tot mijn verbazing werkt het hele apparaat vlotter, en gaat de batterij juist langer mee.
Wellicht hebben jullie wat aan deze tip.
Door deze wijziging zou de batterij iets minder lang mee gaan. Tot mijn verbazing werkt het hele apparaat vlotter, en gaat de batterij juist langer mee.
Wellicht hebben jullie wat aan deze tip.
Plus is ook een aanrader voor de notificatie shizzles die een hoop mensen hebben
Nickname does not reflect reality
Net Android 7 en EMUI 5.0 geïnstalleerd. Is beschikbaar via de HiCare app van Huawei. Daar word ie goedgekeurd en dan kun je het downloaden via de gewone updatewijze. Kind kan de was doen.
Werkt super idd, bedankt voor de tip!
Thanks! Draai nu Android 7.0 met EMUI 5.0.
Heb alleen een vraagje over meldingen van Whatsapp. Als ik meerdere berichten van 1 persoon of meerdere berichten in 1 groep krijg, kan ik nu in het meldingenscherm (dropdown menu) alleen nog het laatste bericht zien. Voorheen, op Android 6, kon ik de melding naar beneden uitschuiven en kon ik wel meerdere berichten tegelijk zien. Is dit nu ergens in te stellen zodat ik het weer zo krijg? Stoor me er aan dat ik nu alleen het laatste bericht kan zien.
Heb alleen een vraagje over meldingen van Whatsapp. Als ik meerdere berichten van 1 persoon of meerdere berichten in 1 groep krijg, kan ik nu in het meldingenscherm (dropdown menu) alleen nog het laatste bericht zien. Voorheen, op Android 6, kon ik de melding naar beneden uitschuiven en kon ik wel meerdere berichten tegelijk zien. Is dit nu ergens in te stellen zodat ik het weer zo krijg? Stoor me er aan dat ik nu alleen het laatste bericht kan zien.
Whatsapp Beta installerencordonbleu schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:54:
Het heeft niet met Whatsapp zelf te maken. Whatsapp heb ik niet geupdate. Ben alleen van Android 6 naar 7 gegaan en naar EMUI 5. Voor de update kon ik de notificaties nog gewoon uitschuiven.
Ook goed! Dan gewoon wachten tot de "normale" Whatsapp de beta veranderingen ook heeft geïmplementeerd
[ Voor 136% gewijzigd door Brad Pitt op 24-01-2017 00:29 ]
Bevalt tot nu toe prima. Toestel lijkt wel sneller te reageren en het uiterlijk is wat anders. Ziet er wat eleganter uit.
Wat mij betreft, na het een paar uur gebruikt te hebben, een verbetering!
Wat mij betreft, na het een paar uur gebruikt te hebben, een verbetering!
Ik heb een tijdje geleden een paar dagen met een mate 8 mogen 'spelen'. Ik vond het een fijne telefoon alleen vond het enigsinds storend dat tijdens scrollen de letters wat 'groenig' worden, zodra je stopt met scrollen is het weer weg. Het viel me name op met de Facebook app maar ook met browsen in Chrome. Zijn er mensen die ook dit ervaren op hun mate 8 ? Ik twijfel namelijk of ik er zelf een wil aanschaffen.
Dit valt zeer zeker op ja. Ook met bijv. scrollen door de galerij. Vind het wel irritant maar geen dealbreakerwilcodepilco schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:23:
Ik heb een tijdje geleden een paar dagen met een mate 8 mogen 'spelen'. Ik vond het een fijne telefoon alleen vond het enigsinds storend dat tijdens scrollen de letters wat 'groenig' worden, zodra je stopt met scrollen is het weer weg. Het viel me name op met de Facebook app maar ook met browsen in Chrome. Zijn er mensen die ook dit ervaren op hun mate 8 ? Ik twijfel namelijk of ik er zelf een wil aanschaffen.
Ik heb er nooit wat van gemerkt eerlijk gezegd.wilcodepilco schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:23:
Ik heb een week geleden de upgrade gedaan naar Android 7, maar ik heb er nu last van dat sommige notificaties verdwijnen als ik de notification bar openmaak.
Herkennen jullie dit?
Herkennen jullie dit?
Ja zojuist meegemaakt, met de PostNL app, unlock de telefoon en de notificatie verdwijnt. Iemand een oplossing hiervoor? Tevens merk ik op mijn werk dat mij WiFi minder werkt. Hij connect wel maar heeft vervolgens soms geen internet. Op MM geen last van. Voor de rest is N update mbt notifications flink stuk verbeterd en heb het idee dat de battery langer mee gaat.Ben.Hahlen schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:27:
Ik heb een week geleden de upgrade gedaan naar Android 7, maar ik heb er nu last van dat sommige notificaties verdwijnen als ik de notification bar openmaak.
Herkennen jullie dit?
Ik heb hem nu een half jaar en heb hier nooit last van gehad. Ik ben zeer kritisch als het aankomt op displays.wilcodepilco schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:23:
Ik heb het op een mate 9 ook gezien. Andere mensen zien het ook. Toch wel een dealbreaker voor mij helaas.
Op de LG G4 zag ook "niemand" de vreselijke sharpening, hetgeen er ook gewoon was. Als het jou stoort, en ja die "waas" is er, dan iets anders aanschaffen.wilcodepilco schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:51:
Ik heb het op een mate 9 ook gezien. Andere mensen zien het ook. Toch wel een dealbreaker voor mij helaas.
Zou zelf dit toestel meteen weer kopen echter, ik vind het scherm/vrijwel alles verder alsnog fantastisch
Inmiddels mijn toestel een jaar in mijn bezit. Heb bovengenoemde klacht van "groene" letters nooit ervaren.
Het is voor mij nog steeds een TOP toestel die zijn geld meer dan waard is. Ging er eigenlijk vanuit dat ik wederom maar een jaar met deze telefoon zou doen, maar zie nu nog geen enkele reden om ook maar aan vervanging te denken.
Het is voor mij nog steeds een TOP toestel die zijn geld meer dan waard is. Ging er eigenlijk vanuit dat ik wederom maar een jaar met deze telefoon zou doen, maar zie nu nog geen enkele reden om ook maar aan vervanging te denken.
Afgelopen zaterdag de EMUI 5 update gehad. via OTA.
De automatische update was 2,26gb groot maar installeerde verrassend snel.
Update: Na 2 dagen gebruik:
Het uiterlijk is flink opgepoetst, de appdrawer is nu in EMUI aanwezig. Het lijkt allemaal soepeler te lopen. Het is nu eenvoudig mogelijk om bepaalde social apps 2 keer te installeren en gelijktijdig met 2 accounts te gebruiken (is dat door EMUI 5 of Nougat?)
Heb het toestel nu ongeveer een jaar en na deze update geen reden om een andere te kopen voorlopig
Update 2: Ik heb helaas nog geen manier gevonden om de nu ingebouwde Avast antivirus te verwijderen. Mocht iemand dat voorelkaar hebben gekregen dan zou ik graag weten hoe dat gelukt is.
De automatische update was 2,26gb groot maar installeerde verrassend snel.
Update: Na 2 dagen gebruik:
Het uiterlijk is flink opgepoetst, de appdrawer is nu in EMUI aanwezig. Het lijkt allemaal soepeler te lopen. Het is nu eenvoudig mogelijk om bepaalde social apps 2 keer te installeren en gelijktijdig met 2 accounts te gebruiken (is dat door EMUI 5 of Nougat?)
Heb het toestel nu ongeveer een jaar en na deze update geen reden om een andere te kopen voorlopig
Update 2: Ik heb helaas nog geen manier gevonden om de nu ingebouwde Avast antivirus te verwijderen. Mocht iemand dat voorelkaar hebben gekregen dan zou ik graag weten hoe dat gelukt is.
[ Voor 78% gewijzigd door Gadgeteer op 13-02-2017 07:18 ]
Ik had die Avast voor de update naar Android 7.0 al verwijderd en na de update is hij bij mij ook niet teruggekomen.
Voor de update heb ik die avast niet gehad??
Gaat bij jullie de accu na de 7.0 update ook een stuk sneller leeg dan voorheen?
Ja, dat merk ik ook. Waar ik voorheen aan het einde van de dag rond de 50% over had, zit ik nu rond de 30%,of minder.thomas2421986 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 04:58:
Gaat bij jullie de accu na de 7.0 update ook een stuk sneller leeg dan voorheen?
Wil nog een factory reset doen om te kijken of dat misschien helpt.
Om even terug te komen op dit probleem. Met de meest recente update van Whatsapp is het probleem opgelost. Ik kan nu weer gewoon meerdere berichten tegelijk zien in het dropdown menu, net als voorheen. Zal dus toch wel een issue zijn geweest van Whatsapp icm Android 7.0.cordonbleu schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:54:
Thanks! Draai nu Android 7.0 met EMUI 5.0.
Hetgeen uiteraard al lang bekend was
U bedoelt? De update is pas hooguit sinds een paar dagen beschikbaar en hiervoor was het dus onmogelijk om meerdere berichten te kunnen lezen in het dropdown menu. Ik heb er verder nergens iets over gelezen, zo ook niet in dit topic. Vandaar dat ik even meld dat het probleem wat ik eerder aankaartte nu opgelost is.
Dat het aan Whatsapp lag is reeds lang geleden gezegd, ondanks ongeloof. Als je de versie van de Whatsapp website haalt was dit "probleem" al lang opgelost geweest.cordonbleu schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:48:
U bedoelt? De update is pas hooguit sinds een paar dagen beschikbaar en hiervoor was het dus onmogelijk om meerdere berichten te kunnen lezen in het dropdown menu. Ik heb er verder nergens iets over gelezen, zo ook niet in dit topic. Vandaar dat ik even meld dat het probleem wat ik eerder aankaartte nu opgelost is.
Blijkbaar duurde deze aanpassing nogal lang om te worden geïmplementeerd in de Store versie.
Tja, het is maar net hoe je het bekijkt. Door de update naar Android 7.0 werkte deze functie van Whatsapp ineens niet meer en nu Whatsapp een aanpassing voor Android 7 compatibiliteit heeft gedaan werkt het wel weer.
Sinds de laatste update naar 7.0 is het voor mij onmogelijk afspraken in mijn agenda aan te passen zodra ik iemand anders als gast heb toegevoegd.
Ik heb bij een gezamenlijk afspraak mijn vriendin haar gmail-adres toegevoegd maar wanneer ik vervolgens op de afspraak klik krijg ik onderin de opties "JA", "MISSCHIEN", "NEE", "verwijderen" en "doorsturen" maar ik kan er verder niks meer mee. Dit is best irritant. Hebben jullie dit ook?
Ik heb bij een gezamenlijk afspraak mijn vriendin haar gmail-adres toegevoegd maar wanneer ik vervolgens op de afspraak klik krijg ik onderin de opties "JA", "MISSCHIEN", "NEE", "verwijderen" en "doorsturen" maar ik kan er verder niks meer mee. Dit is best irritant. Hebben jullie dit ook?
Af fabriek zit er een screenprotector op de Mate 8 zoals iedereen die hem heeft wel zal weten. Ik vraag mij eigenlijk af of het glas daaronder wel een oleophobic coating heeft, die er dus voor zorgt dat vingervlekken makkelijk te verwijderen zijn. Volgens de specs en Corning zelf beschikt de Mate 8 over Gorilla Glass 3. Kan ik er dus van uit gaan dat de Mate 8 ook een oleophobic coating heeft op dit glas? Als ik de protector verwijder wil ik namelijk niet met hardnekkige vlekken zitten natuurlijk.
Volgens mij zit dat er niet op nee. Nooit persoonlijk getest (alleen over gelezen), na aankoop meteen die plastic onzin er af gehaald en er een tempered glass protector op gedaan
Toch wel raar als zo'n coating er niet opzit. Je moet hem tenslotte ook zonder protector kunnen gebruiken als je dat graag wilt vind ik. Zonder coating word je eigenlijk gedwongen een protector te gebruiken. Ik zou de standaard plastic protector ook wel willen vervangen door een tempered glas protector, maar door het gebogen glas op de Mate 8 passen die nooit helemaal over het scherm heen. En dat vind ik er nou niet echt geweldig uitzien. Dan zou ik hem het liefst gewoon zonder protector willen gebruiken, maar dat zal dan dus ook geen succes zijn...
Herkennen jullie, sinds de upgrade naar Android N, ook dat de BT soms uit zichzelf uitgaat?
En/of dat WhatsApp berichten pas weer binnenkomen nadat je WA geopend hebt?
Volgens mij heeft het met energie-besparings-dingen te maken, maar ik heb het nergens terug kunnen vinden.
Volgens mij heeft het met energie-besparings-dingen te maken, maar ik heb het nergens terug kunnen vinden.
Ja, dat herken ik zeker want ik heb precies hetzelfde. Heb ook niet terug kunnen vinden waar dit door komt.Ben.Hahlen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:38:
Herkennen jullie, sinds de upgrade naar Android N, ook dat de BT soms uit zichzelf uitgaat?
Facebook daarentegen mag mijn Mate 8 niet wakker houden (moet sluiten na scherm sluiten, mag systeem niet activeren) maar toch krijg ik elke keer de melding dat stroom intensieve app Facebook veel stroom verbruikt. Heb geen idee hoe ik dit moet killen.
Ik heb dat soort dingen ook herkend ja...Joster schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:23:
[...]
Ja, dat herken ik zeker want ik heb precies hetzelfde. Heb ook niet terug kunnen vinden waar dit door komt.
Facebook daarentegen mag mijn Mate 8 niet wakker houden (moet sluiten na scherm sluiten, mag systeem niet activeren) maar toch krijg ik elke keer de melding dat stroom intensieve app Facebook veel stroom verbruikt. Heb geen idee hoe ik dit moet killen.
Wat misschien helpt, is als je naar de "Ignore optimizations" gaat en daar Facebook op "Not allowed" zet (als die op "Allowed" staat).
Let wel: standaard laat dit menu alleen de "Allowed" apps zien, dus misschien moet je even wisselen.
Ik heb geen idee waar ik dit zou moeten kunnen vindenBen.Hahlen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:39:
[...]
Ik heb dat soort dingen ook herkend ja...
Wat misschien helpt, is als je naar de "Ignore optimizations" gaat en daar Facebook op "Not allowed" zet (als die op "Allowed" staat).
Let wel: standaard laat dit menu alleen de "Allowed" apps zien, dus misschien moet je even wisselen.
Maar goed, ik heb nog wel meer raars, met name op 4g. Dan synchroniseren bepaalde apps gewoon niet terwijl ze wel toegang hebben en ik ook gewoon online ben.
Dat laatste heb ik ook idd...Joster schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:37:
[...]
Ik heb geen idee waar ik dit zou moeten kunnen vindenzou je dat kunnen aangeven?
Maar goed, ik heb nog wel meer raars, met name op 4g. Dan synchroniseren bepaalde apps gewoon niet terwijl ze wel toegang hebben en ik ook gewoon online ben.
Er van uitgaande dat je Engels als taal hebt (ik wel):
Settings --> Apps --> Settings (in de overlay in het midden onderaan) --> Special Access --> Ignore battery optimization
Ik heb daar dingen als Android Wear, Authenticator, WhatsApp, Flitsmeister op "Allowed" staan, want dat lijkt wel iets te helpen met het laten draaien op de achtergrond.
Dank, tering wat staat die instelling ver weg. Zag nu dat Facebook en Messenger inderdaad op ignore / allowed staan (en nog een paar) dus dat heb ik uitgezet. Ben benieuwd of dat helpt. Zag bij die special access nog wat vreemde zaken dus hopelijk heb ik daarmee een aantal dingen opgelost.Ben.Hahlen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:53:
[...]
Dat laatste heb ik ook idd...
Er van uitgaande dat je Engels als taal hebt (ik wel):
Settings --> Apps --> Settings (in de overlay in het midden onderaan) --> Special Access --> Ignore battery optimization
Ik heb daar dingen als Android Wear, Authenticator, WhatsApp, Flitsmeister op "Allowed" staan, want dat lijkt wel iets te helpen met het laten draaien op de achtergrond.
In bepaalde gevallen helpt ook dat niet echt. Die apps kunnen alsnog worden afgesloten op de achtergrond door Huawei's aparte memory management.
Doze uit zetten en/of de apps naar /system verplaatsen werkt meestal adequater, imho dan
Doze uit zetten en/of de apps naar /system verplaatsen werkt meestal adequater, imho dan
En tegen Facebook helpt niets lijkt het, gaat gewoon vrolijk door met ongewenst stroom verstoken op de achtergrondBrad Pitt schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:43:
In bepaalde gevallen helpt ook dat niet echt. Die apps kunnen alsnog worden afgesloten op de achtergrond door Huawei's aparte memory management.

Hahaha da's weer het omkeerde. Meeste mensen willen juist dat bepaalde apps wél blijven draaien op de achtergrond maar dat lukt dan niet, Facebook doet dat blijkbaar prima (zelf "uiteraard" niet geinstalleerd heeft).Joster schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:35:
En tegen Facebook helpt niets lijkt het, gaat gewoon vrolijk door met ongewenst stroom verstoken op de achtergrond
Ik heb Doze nog nooit kunnen vinden om uit te zetten.Brad Pitt schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:43:
Voor het apps naar /system verplaatsen heb je root nodig, neem ik aan?
Voor beide dingen inderdaad eigenlijk wel root nodig jaBen.Hahlen schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:38:
Ik heb Doze nog nooit kunnen vinden om uit te zetten.
Voor het apps naar /system verplaatsen heb je root nodig, neem ik aan?
Meer mensen die een melding hebben van een nieuwe update? Geloof dat het voornamelijk beveiligingspatches van Google zijn. Iemand al geïnstalleerd en ervaring met deze update?
Jep, al een week geleden gehad ofzo.cordonbleu schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:25:
Meer mensen die een melding hebben van een nieuwe update? Geloof dat het voornamelijk beveiligingspatches van Google zijn. Iemand al geïnstalleerd en ervaring met deze update?
Geïnstalleerd en geen problemen eigenlijk :-)
Wat mij laatst opviel en mij realiseerde:
Met de nieuwe ROM verdwijnen de notificaties niet meer uit zichzelf :-)
Dat is toch wel een vooruitgang :-)
Met de nieuwe ROM verdwijnen de notificaties niet meer uit zichzelf :-)
Dat is toch wel een vooruitgang :-)
Heb de nieuwe update ook geïnstalleerd en mijn puntje van irritatie is ook verholpen. 'Galerie' heet nu weer gewoon 'Galerij' zoals het hoort haha
Binnenkort wordt er meer bekend over de nieuwe Huawei mate 10. Een fatastische opvolger voor de 8 en de mate 9.
In de aankondigingen te zien dat deze weer een 6.0 inch scherm heeft met hogere resolutie. Wat zou het formaat van het toestel zijn, aangezien deze nagenoeg bezelless is ?
YouTube: Huawei Mate 10 Pro Introduction, with 6inch AMOLED Bezel Less Displa...
In de aankondigingen te zien dat deze weer een 6.0 inch scherm heeft met hogere resolutie. Wat zou het formaat van het toestel zijn, aangezien deze nagenoeg bezelless is ?
YouTube: Huawei Mate 10 Pro Introduction, with 6inch AMOLED Bezel Less Displa...
Wat een onzinfilmpje
"Huawei Mate 10 Pro Introduction", really? Clickbait R us.Aloysxda schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:14:
vertel.......
Achternaam heeft 'ie waarschijnlijk verkeerd gespeld, moet Liar zijn denk ik
Heb een problem, mijn accu indicator blijft op 100% staan.
Dit speelt nu al een aantal dagen.
Ik heb al een reset to factory defaults uitgevoerd zonder succes. Ook heb ik via het bootmenu de systemcache leeggegooid.
Toen de indicator nog wel goed werkte, liep mijn accu vanaf 20% naar 0% in een minuut of 4... Ik denk daarom dat mijn accu defect is. Echter heb ik mijn toestel vanochtend rond 6.45 van de lader gehaald en hij is nog niet uitgevallen.
Iemand nog ideeën?
Ik heb al een reset to factory defaults uitgevoerd zonder succes. Ook heb ik via het bootmenu de systemcache leeggegooid.
Toen de indicator nog wel goed werkte, liep mijn accu vanaf 20% naar 0% in een minuut of 4... Ik denk daarom dat mijn accu defect is. Echter heb ik mijn toestel vanochtend rond 6.45 van de lader gehaald en hij is nog niet uitgevallen.
Iemand nog ideeën?
Ik heb een gelijkaardig probleem: mijn indicator blijft niet op 100% staan, maar mijn batterij is wel soms "ineens" leeg.Gadgeteer schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:31:
Heb een problem, mijn accu indicator blijft op 100% staan.
Iemand nog ideeën?
Terwijl de indicator dan wel op 45% nog staat ofzo...
Ik heb hem nu aan een lader liggen en draai 'Battery Callibration" Deze geeft een hoop info (helaas lukthet me niet om de indicator weer te laten af tellen) Volgens die app is mijn accu verder in prima staat.Ben.Hahlen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:30:
[...]
Ik heb een gelijkaardig probleem: mijn indicator blijft niet op 100% staan, maar mijn batterij is wel soms "ineens" leeg.
Terwijl de indicator dan wel op 45% nog staat ofzo...
Weet iemand hoe het komt dat ik met KPN nooit het icoon 4G+ zie staan? Ik heb altijd maximaal gewoon 4G. Ik zie ook nergens een instelling om dit eventueel aan te kunnen zetten. Ik snap dat dit carrier aggregation is, maar de Mate 8 zou dit dan toch icm KPN automatisch moeten kunnen?
Ik was vorige week in Praag en daar had ik via roaming met T-Mobile wel 4G+ op mijn Mate 8, dus het moet kunnen lijkt mij.
Ik was vorige week in Praag en daar had ik via roaming met T-Mobile wel 4G+ op mijn Mate 8, dus het moet kunnen lijkt mij.
is het probleem bij jou minder geworden?Gadgeteer schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:36:
[...]
Ik heb hem nu aan een lader liggen en draai 'Battery Callibration" Deze geeft een hoop info (helaas lukthet me niet om de indicator weer te laten af tellen) Volgens die app is mijn accu verder in prima staat.
Bij mij schiet hij gewoon in een rechte lijn van ~55% naar beneden en gaat dan uit. Het batterij-grafiekje laat dan ook een mooie lijn zien en dan niks meer...
De mijne loopt ook erg snel leeg nu. Hij hangt niet meer op 100%.Ben.Hahlen schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:07:
[...]
is het probleem bij jou minder geworden?
Bij mij schiet hij gewoon in een rechte lijn van ~55% naar beneden en gaat dan uit. Het batterij-grafiekje laat dan ook een mooie lijn zien en dan niks meer...
De oorzaak is een dode accu volgens mij.
Vanaf 20% is het een sort count down timer... binnen 3 minuten op 0
[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 12-10-2017 07:58 ]
Niemand die dit weet?cordonbleu schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:27:
Weet iemand hoe het komt dat ik met KPN nooit het icoon 4G+ zie staan? Ik heb altijd maximaal gewoon 4G. Ik zie ook nergens een instelling om dit eventueel aan te kunnen zetten. Ik snap dat dit carrier aggregation is, maar de Mate 8 zou dit dan toch icm KPN automatisch moeten kunnen?
Na een poosje begin ik me nu toch te ergeren aan mijn snel lege accu.
Ik heb net gebeld naar het nummer van de website van die VIP service van Huawei.
Wordt me aangegeven dat ik hem via hun VIP service online kan aanmelden. Toestel wordt dan gehaald en binnen 3 dagen gerepareerd teruggebracht.
Op zich een leuk idee maar..
Als het onder garantie valt is reparatie gratis, is het geen garantie dan wordt er gefactureerd (of bij niet akkoord alleen onderzoekskosten van minimal 39euro..) Als ik dan vraag wat een nieuwe accu plaatsen kost, kunnen ze dat niet beantwoorden.
Het bedrijf hierachter is Dynafix.
Iemand enig idee wat de kosten ongeveer zouden kunnen zijn?
Ik heb net gebeld naar het nummer van de website van die VIP service van Huawei.
Wordt me aangegeven dat ik hem via hun VIP service online kan aanmelden. Toestel wordt dan gehaald en binnen 3 dagen gerepareerd teruggebracht.
Als het onder garantie valt is reparatie gratis, is het geen garantie dan wordt er gefactureerd (of bij niet akkoord alleen onderzoekskosten van minimal 39euro..) Als ik dan vraag wat een nieuwe accu plaatsen kost, kunnen ze dat niet beantwoorden.
Ik heb hetzelfde. Mijn garantie loopt nog tot mei dit jaar maar volgens mij valt de accu niet onder garantie. Een andere accu plaatsen kost normaal ongeveer 50 tot 60 euro bij een gsm reperatie boer maar weet niet wat dit zou kosten via dynafix.Gadgeteer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:02:
Na een poosje begin ik me nu toch te ergeren aan mijn snel lege accu.
-edit-
Garantie op de accu is 6 maanden:
1. De Garantie heeft, in overeenstemming met de lokale wetgeving, een duur van vierentwintig (24) maanden voor het Hoofdcomponent, zes (6) maanden voor de Batterij en Oplader en drie (3) maanden voor de Oortelefoon vanaf de datum van activering/aankoop van het Product ("Garantieperiode")
Bron : http://consumer.huawei.com/nl/support/warranty-policy/
[ Voor 16% gewijzigd door jpg97 op 21-01-2018 14:00 ]
Dynafix wil geen prijsopgave doen. Ze willen eerst een monteur laten kijken of het garantie is (terwijl ze dus al weten dat dat na bijna 2 jaar niet zo is. Die monteur moet dan kijken of er verder nog schade is (is er niet, toestel is volledig in nieuwstaat maar zij zullen wel iets vinden wat vervangen moet worden..).
Ik zou heel graag contact krijgen met Huawei maar als je naar Huawei Nederland bericht stuurt, komt dat volgens mij gewoon bij Dynafix terecht
Hoe moeijlijk kan het zijn? Ik vraag om een offerte voor het plaatsen van een accu, verder niets. Als er verder iets stuk is Mogen ze het toch niet repareren.
Ik zou heel graag contact krijgen met Huawei maar als je naar Huawei Nederland bericht stuurt, komt dat volgens mij gewoon bij Dynafix terecht
Hoe moeijlijk kan het zijn? Ik vraag om een offerte voor het plaatsen van een accu, verder niets. Als er verder iets stuk is Mogen ze het toch niet repareren.
Is de accu van de Mate 8 (door te gebruiker) te wisselen of zit deze vast? Indien deze vast zit wordt de accu namelijk niet gezien als Batterij, maar is het deel van het Hoofdcomponent.jpg97 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Ik heb hetzelfde. Mijn garantie loopt nog tot mei dit jaar maar volgens mij valt de accu niet onder garantie. Een andere accu plaatsen kost normaal ongeveer 50 tot 60 euro bij een gsm reperatie boer maar weet niet wat dit zou kosten via dynafix.
Deze zit vast en is niet verwisselbaar door de gebruiker.rens-br schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:33:
[...]
Is de accu van de Mate 8 (door te gebruiker) te wisselen of zit deze vast? Indien deze vast zit wordt de accu namelijk niet gezien als Batterij, maar is het deel van het Hoofdcomponent.
Dan valt het vervangen van de accu gewoon in de 24 maanden garantie. Ik kan echter helaas zo vlug de bron niet vinden, maar bij diverse fabrikanten / berichten is dit wel het geval.jpg97 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:00:
Deze zit vast en is niet verwisselbaar door de gebruiker.
ik ben benieuwd, want volgens battery calibration ( appje ) zou de accu "goed" moeten zijn, echter gaat ie nu veel sneller leeg dan anders...rens-br schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:02:
[...]
Dan valt het vervangen van de accu gewoon in de 24 maanden garantie. Ik kan echter helaas zo vlug de bron niet vinden, maar bij diverse fabrikanten / berichten is dit wel het geval.
Die app werkt niet goed.jpg97 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:05:
[...]
ik ben benieuwd, want volgens battery calibration ( appje ) zou de accu "goed" moeten zijn, echter gaat ie nu veel sneller leeg dan anders...
Update:
Ik denk erover om de accu zelf te gaan vervangen. Zag dat een originele nieuwe te bestellen is voor nog geen 20 euro. Moet alleen even zien waar ik de tools kan bestellen (Ali duurt vaak een week of 3). Voor minder dan 25 euro ben ik dan klaar.
Kan hem ook naar een telefoonzaakje om de hoek brengen maar ik heb geen idee welke ik in Groningen moet hebben, waarbij ik erop kan vertrouwen dat het goed gedaan wordt en dat ze, mochten ze toch iets stuk maken, ervoor staan om te vergoeden.
[ Voor 47% gewijzigd door Gadgeteer op 23-01-2018 09:40 ]
Ik heb recent een probleempje met het bovenste deel van mijn Mate 8. Het lijkt op iets van waterschade alleen weet ik niet hoe het gebeurd is. Bij een reparatie winkel hier in de buurt (waar ze dus geen Mate 8 onderdelen kunnen bestellen) vertelden ze me dat het deel boven het scherm loslaat en dat je het hele scherm zou moeten vervangen om het te fiksen.
Als het tot het bovenste gedeelte beperkt blijft (en daar lijkt het nu op) zou ik het ook hierbij kunnen laten. Het is ziet er vooral niet uit, in het gebruik merk ik niks en het scherm functioneert nog perfect. Reparatie kost minimaal 100 euro denk ik. Het zou jammer zijn als hij hierdoor stuk gaat want ik had me juist voorgenomen nu eens minimaal 3 jaar met een telefoon te doen, en hij is van mei 2016.
Iemand die dit al eens gezien heeft of hier iets zinnigs over kan zeggen?
Als het tot het bovenste gedeelte beperkt blijft (en daar lijkt het nu op) zou ik het ook hierbij kunnen laten. Het is ziet er vooral niet uit, in het gebruik merk ik niks en het scherm functioneert nog perfect. Reparatie kost minimaal 100 euro denk ik. Het zou jammer zijn als hij hierdoor stuk gaat want ik had me juist voorgenomen nu eens minimaal 3 jaar met een telefoon te doen, en hij is van mei 2016.

Ik heb dit 2x keer gehad en gelukkig nog in garantie laten repareren voor noppes. Heb je toevallig een tempered screenprotector erop zitten? Er zit nu namelijk lucht onder je scherm, waarschijnlijk een klein gaatje ergens. Ergste geval vervanging.
D-e-n schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:05:
Ik heb recent een probleempje met het bovenste deel van mijn Mate 8. Het lijkt op iets van waterschade alleen weet ik niet hoe het gebeurd is. Bij een reparatie winkel hier in de buurt (waar ze dus geen Mate 8 onderdelen kunnen bestellen) vertelden ze me dat het deel boven het scherm loslaat en dat je het hele scherm zou moeten vervangen om het te fiksen.
[afbeelding]
Via Huawei zelf? Dan heb ik volgens mij drie jaar garantie maar ik vrees dan de bekende waterschade discussie met Dynafix, die het uitvoeren voor Huawei.svianen schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 12:25:
Ik heb dit 2x keer gehad en gelukkig nog in garantie laten repareren voor noppes.
Die zat er op. Die heb ik er afgehaald om te kijkenHeb je toevallig een tempered screenprotector erop zitten? Er zit nu namelijk lucht onder je scherm, waarschijnlijk een klein gaatje ergens. Ergste geval vervanging.
[...]
Via Huawei zelf? Dan heb ik volgens mij drie jaar garantie maar ik vrees dan de bekende waterschade discussie met Dynafix, die het uitvoeren voor Huawei.
- Nee via Coolblue. Ging prima, binnen één week weer terug. Is geen waterschade, als je nog garantie hebt echt proberen.
Die zat er op. Die heb ik er afgehaald om te kijken
- Ik heb ook een tgsp erop gehad en die veroorzaakte dat ik een gaatje kreeg boven in mijn scherm. Hij was gebroken aan de bovenkant.
- Nee via Coolblue. Ging prima, binnen één week weer terug. Is geen waterschade, als je nog garantie hebt echt proberen.
Die zat er op. Die heb ik er afgehaald om te kijken
- Ik heb ook een tgsp erop gehad en die veroorzaakte dat ik een gaatje kreeg boven in mijn scherm. Hij was gebroken aan de bovenkant.
Let op:
Accessoires moeten besproken worden in: [Huawei Mate 8] Accessoires.
Accessoires moeten besproken worden in: [Huawei Mate 8] Accessoires.