Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 13:22
Begin dit jaar is de Huawei Mate 8 ook in ons land op de markt gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://consumer.huawei.com/en/mobile-phones/mate8/assets/mate8/sequence/P1_second/phone-00000.png
bron: www.huawei.com

In de doos:
  • Huawei Mate 8
  • Oplader
  • Datakabel
  • Bumper
  • SIM tray verwijder dingetje
  • Documentatie
Afbeeldingslocatie: http://mybroadband.co.za/news/wp-content/uploads/2016/01/Huawei-Mate-8-unboxing-image.jpg
bron: http://mybroadband.co.za

Meer info over het toestel:
[Huawei Mate 8] Ervaringen en Discussie
Huawei.com

Afmetingen: 157.1mm x 80.6mm x 7.9mm

Het toestel is sinds Q1 op de Nederlandse markt, veel accessoires ben ik nog niet tegengekomen. Het toestel heeft echter bijna dezelfde afmetingen als de eerdere Mate 7 (157mm x 81mm x 7.9mm), sleeves/pouches die daaromheen passen zullen dan over het algemeen ook wel passen om de Mate 8, net als de universele (auto-)houders die geschikt zijn voor de Mate 7.

Een aantal links naar shops met accessoires:
Etsy (hoesjes, soms customisable)
Mobile Fun (van alles)
fitBAG (handgemaakte pouches)
coolblue (van alles)

Bespreek hier je accessoires en vermeld ook waar je deze hebt gekocht.

[ Voor 48% gewijzigd door Gadgeteer op 03-06-2016 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Mijn eigen favoriete accessoire (werkt overigens ook met veel andere telefoons): mijn Huawei Watch

De noice canceling oortjes op deze pagina :9~ heb ik helaas nog niet gevonden...
Iemand die al eens in het echt gezien ergens?

[ Voor 37% gewijzigd door Gadgeteer op 01-03-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-05 22:12

NvB

Bij 4Launch hebben ze ook wat accessoires https://www.4launch.nl/pr...erkeyword=mate+8#overview

Als bezitter van een Mate 8 gebruik ik verder geen cover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
NvB schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:09:
Bij 4Launch hebben ze ook wat accessoires https://www.4launch.nl/pr...erkeyword=mate+8#overview

Als bezitter van een Mate 8 gebruik ik verder geen cover. :)
Gebruik je wel die meegeleverde bumper en de standaard aanwezige screenprotector?

Op Etsy hebben ze ook e.e.a. aan hoesjes. Het aanbod is echter nog niet erg groot voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 09:10
Ik heb mijn Mate 8 eergisteren ontvangen. Besteld bij eGlobal (Direct uit China) en hier zat een mooie flip-cover erbij in het doosje. (En geen bumper)Tevens zit er fabrieksaf al een screenprotector op het scherm geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Die flipcover.. jij hebt een 64 of 126 GB versie?

Die screenprotector zit er bij de NL versie (32GB) ook op. Deze is wel erg gevoelig voor vette vingers.

Ik heb een hoesje gevonden wat me aanstaat... Verkopen ze deze alleen per 500 stuks :(
Gevonden op Etsy Kun je nog initialen laten plaatsen ook.

[ Voor 67% gewijzigd door Gadgeteer op 03-03-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-06 23:01

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

op bol.com ook diverse covers en cases. gelukkig zit mijn soort bescherming erbij. Dus de Milkin Backcover is de mijne :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Bol.com had ik inderdaad bekeken. Ik heb daar nog tegoed ;)
De covers die ze daar hebben trekken mij niet zo helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
En nog steeds heb ik niet gevonden wat ik zoek.
Dit weekend eens bij de MM kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Het aanbod in hoesjes lijkt eindelijk te groeien :)

PDAir wallet 'red stitch'
qialinocases universele wallet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-06 23:01

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

denk niet dat die qialinocases universele wallet gaat passen. Er staat tot 5.7 inch in de beschrijving. Wel een leuke combi tussen een hoes en een portemonnee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288147

Ondertussen zijn er al veel te vinden op Ebay. Heb me eerste binnen en die werkt perfect en een andere is al onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
-BaJo- schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:03:
denk niet dat die qialinocases universele wallet gaat passen. Er staat tot 5.7 inch in de beschrijving. Wel een leuke combi tussen een hoes en een portemonnee
Uiteraard heb ik eerst e.e.a. gecontroleerd voordat ik die poste.

Size: 17.5 x 9.5 cm geven ze aan.
Weet je de afmeting van de Mate 8? -> 15,7 x 8,1 of exact: 157.1mm x 80.6mm x 7.9mm
Als je mij vraagt moet dat dus geen probleem zijn :)

Die smalle randen aan alle kanten houden het toestel compact.

[ Voor 5% gewijzigd door Gadgeteer op 17-03-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 15:32

MWD

Iemand hier die weet waar je een 'normaal' formaat screenprotector kan kopen voor de Mate 8? De originele protector en de protector die ik bij Hoesjescases.nl heb gekocht bedekken beide het scherm behalve de zwarte balk rondom het scherm. Degene die dit bedacht heeft.....

Wel heb ik een goede zwarte TPU case gekocht bij Hoesjescases.nl. Pasvorm is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:10
Ik heb net een Mate 8 besteld. Ik ben benieuwd!

Nu ben ik op zoek naar zo'n book case waar ook wat pasjes in passen. Heeft iemand ervaringen met zo'n case? Ik zag er bij Coolblue twee maar lees ook wel dat het problemen geeft met de bereikbaarheid van de vingerafdruk scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
D-e-n schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:32:
Ik heb net een Mate 8 besteld. Ik ben benieuwd!

Nu ben ik op zoek naar zo'n book case waar ook wat pasjes in passen. Heeft iemand ervaringen met zo'n case? Ik zag er bij Coolblue twee maar lees ook wel dat het problemen geeft met de bereikbaarheid van de vingerafdruk scanner.
Het zal inderdaad wat lastiger worden de scanner goed te raken met je vinger. Ik verwacht echter dat het allemaal wel wat zal meevallen. Het zal ook afhankelijk zijn van de dikte van het hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:10
Gadgeteer schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:35:
[...]

Het zal inderdaad wat lastiger worden de scanner goed te raken met je vinger. Ik verwacht echter dat het allemaal wel wat zal meevallen.
De vingerafdrukscanner reageert echt heel goed dus dat zal wel loslopen inderdaad.
Het zal ook afhankelijk zijn van de dikte van het hoesje.
Vandaar dat ik dus op zoek ben naar een dun hoesje. Degene die ik eerst gevonden had leek me wat dik.

Edit:
Ik ga voor dagelijks gebruik sowieso de Spigen Hybrid bestellen denk ik, te vinden op diverse webshops en Ebay. Het is een mooi doorzichtige back cover zodat je die mooie telefoon tenminste nog ziet.
Voor wanneer ik wat pasjes bij de telefoon wil bewaren zoek ik dan nog zo'n wallet case.

[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 31-05-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:23
Mensen hier die al een autolader hebben aangeschaft? Hoeveel ampère (2,1 / 2,4 / nog meer?) hebben jullie gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ik had nog een goedkope 2.1 liggen. Om mijn aanstekerpluggen te testen in mijn auto, heb ik dit weekend mijn Mate8 er even aan gehangen. Deze laadt wel maar ik kreeg geen melding dat snelladen was ingeschakeld.

Normaal hoef ik mijn toestel niet te laden in de auto (blijft lang genoeg vol op een dag) maar omdat de vakantie eraankomt wou ik even testen.

[ Voor 25% gewijzigd door Gadgeteer op 21-06-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:23
Gadgeteer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:01:
Ik had nog een goedkope 2.1 liggen. Om mijn aanstekerpluggen te testen in mijn auto, heb ik dit weekend mijn Mate8 er even aan gehangen. Deze laadt wel maar ik kreeg geen melding dat snelladen was ingeschakeld.

Normaal hoef ik mijn toestel niet te laden in de auto (blijft lang genoeg vol op een dag) maar omdat de vakantie eraankomt wou ik even testen.
De Huawei lader is er een van 2A, dus ik ga inderdaad ook gewoon een 2.1 voor in de auto halen. Snelladen lukt waarschijnlijk toch niet met een willekeurige lader..

• ShadowLabs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-07 19:24
Iemand enig idee waar ik een extra officiele quick charger kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
ShadowCode schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:11:
Iemand enig idee waar ik een extra officiele quick charger kan kopen?
Op AlieExpress staat wel iets, of deze echt origineel zijn, zoals ze aangeven, betwijfel ik echter. Wat je evt. zou kunnen doen voor een echt officiele is even mailen naar Huawei voor een erkend verkooppunt in Nederland. Of evt. de vraag stellen via Facebook/Twitter

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 13-09-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-07 19:24
Gadgeteer schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:18:
[...]

Op AlieExpress staat wel iets, of deze echt origineel zijn, zoals ze aangeven, betwijfel ik echter. Wat je evt. zou kunnen doen voor een echt officiele is even mailen naar Huawei voor een erkend verkooppunt in Nederland. Of evt. de vraag stellen via Facebook/Twitter
Heb een mailtje gestuurd, antwoord van Huawei was dat ze deze niet los verkopen...

• Gadgeteer
ShadowCode schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:19:
[...]

Heb een mailtje gestuurd, antwoord van Huawei was dat ze deze niet los verkopen...
Dat is best een tegenvaller.
Je kunt dus gewoon bij een willekeurige telefoontoko een oplader gaan halen met het juiste vermogen.
Pagina: 1