vertel.......
"Huawei Mate 10 Pro Introduction", really? Clickbait R us.Aloysxda schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:14:
vertel.......
Achternaam heeft 'ie waarschijnlijk verkeerd gespeld, moet Liar zijn denk ik
Nickname does not reflect reality
Heb een problem, mijn accu indicator blijft op 100% staan.
Dit speelt nu al een aantal dagen.
Ik heb al een reset to factory defaults uitgevoerd zonder succes. Ook heb ik via het bootmenu de systemcache leeggegooid.
Toen de indicator nog wel goed werkte, liep mijn accu vanaf 20% naar 0% in een minuut of 4... Ik denk daarom dat mijn accu defect is. Echter heb ik mijn toestel vanochtend rond 6.45 van de lader gehaald en hij is nog niet uitgevallen.
Iemand nog ideeën?
Ik heb al een reset to factory defaults uitgevoerd zonder succes. Ook heb ik via het bootmenu de systemcache leeggegooid.
Toen de indicator nog wel goed werkte, liep mijn accu vanaf 20% naar 0% in een minuut of 4... Ik denk daarom dat mijn accu defect is. Echter heb ik mijn toestel vanochtend rond 6.45 van de lader gehaald en hij is nog niet uitgevallen.
Iemand nog ideeën?
Ik heb een gelijkaardig probleem: mijn indicator blijft niet op 100% staan, maar mijn batterij is wel soms "ineens" leeg.Gadgeteer schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:31:
Heb een problem, mijn accu indicator blijft op 100% staan.
Iemand nog ideeën?
Terwijl de indicator dan wel op 45% nog staat ofzo...
Ik heb hem nu aan een lader liggen en draai 'Battery Callibration" Deze geeft een hoop info (helaas lukthet me niet om de indicator weer te laten af tellen) Volgens die app is mijn accu verder in prima staat.Ben.Hahlen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:30:
[...]
Ik heb een gelijkaardig probleem: mijn indicator blijft niet op 100% staan, maar mijn batterij is wel soms "ineens" leeg.
Terwijl de indicator dan wel op 45% nog staat ofzo...
Weet iemand hoe het komt dat ik met KPN nooit het icoon 4G+ zie staan? Ik heb altijd maximaal gewoon 4G. Ik zie ook nergens een instelling om dit eventueel aan te kunnen zetten. Ik snap dat dit carrier aggregation is, maar de Mate 8 zou dit dan toch icm KPN automatisch moeten kunnen?
Ik was vorige week in Praag en daar had ik via roaming met T-Mobile wel 4G+ op mijn Mate 8, dus het moet kunnen lijkt mij.
Ik was vorige week in Praag en daar had ik via roaming met T-Mobile wel 4G+ op mijn Mate 8, dus het moet kunnen lijkt mij.
is het probleem bij jou minder geworden?Gadgeteer schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:36:
[...]
Ik heb hem nu aan een lader liggen en draai 'Battery Callibration" Deze geeft een hoop info (helaas lukthet me niet om de indicator weer te laten af tellen) Volgens die app is mijn accu verder in prima staat.
Bij mij schiet hij gewoon in een rechte lijn van ~55% naar beneden en gaat dan uit. Het batterij-grafiekje laat dan ook een mooie lijn zien en dan niks meer...
De mijne loopt ook erg snel leeg nu. Hij hangt niet meer op 100%.Ben.Hahlen schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:07:
[...]
is het probleem bij jou minder geworden?
Bij mij schiet hij gewoon in een rechte lijn van ~55% naar beneden en gaat dan uit. Het batterij-grafiekje laat dan ook een mooie lijn zien en dan niks meer...
De oorzaak is een dode accu volgens mij.
Vanaf 20% is het een sort count down timer... binnen 3 minuten op 0
[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 12-10-2017 07:58 ]
Niemand die dit weet?cordonbleu schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:27:
Weet iemand hoe het komt dat ik met KPN nooit het icoon 4G+ zie staan? Ik heb altijd maximaal gewoon 4G. Ik zie ook nergens een instelling om dit eventueel aan te kunnen zetten. Ik snap dat dit carrier aggregation is, maar de Mate 8 zou dit dan toch icm KPN automatisch moeten kunnen?
Na een poosje begin ik me nu toch te ergeren aan mijn snel lege accu.
Ik heb net gebeld naar het nummer van de website van die VIP service van Huawei.
Wordt me aangegeven dat ik hem via hun VIP service online kan aanmelden. Toestel wordt dan gehaald en binnen 3 dagen gerepareerd teruggebracht.
Op zich een leuk idee maar..
Als het onder garantie valt is reparatie gratis, is het geen garantie dan wordt er gefactureerd (of bij niet akkoord alleen onderzoekskosten van minimal 39euro..) Als ik dan vraag wat een nieuwe accu plaatsen kost, kunnen ze dat niet beantwoorden.
Het bedrijf hierachter is Dynafix.
Iemand enig idee wat de kosten ongeveer zouden kunnen zijn?
Ik heb net gebeld naar het nummer van de website van die VIP service van Huawei.
Wordt me aangegeven dat ik hem via hun VIP service online kan aanmelden. Toestel wordt dan gehaald en binnen 3 dagen gerepareerd teruggebracht.
Als het onder garantie valt is reparatie gratis, is het geen garantie dan wordt er gefactureerd (of bij niet akkoord alleen onderzoekskosten van minimal 39euro..) Als ik dan vraag wat een nieuwe accu plaatsen kost, kunnen ze dat niet beantwoorden.
Ik heb hetzelfde. Mijn garantie loopt nog tot mei dit jaar maar volgens mij valt de accu niet onder garantie. Een andere accu plaatsen kost normaal ongeveer 50 tot 60 euro bij een gsm reperatie boer maar weet niet wat dit zou kosten via dynafix.Gadgeteer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:02:
Na een poosje begin ik me nu toch te ergeren aan mijn snel lege accu.
-edit-
Garantie op de accu is 6 maanden:
1. De Garantie heeft, in overeenstemming met de lokale wetgeving, een duur van vierentwintig (24) maanden voor het Hoofdcomponent, zes (6) maanden voor de Batterij en Oplader en drie (3) maanden voor de Oortelefoon vanaf de datum van activering/aankoop van het Product ("Garantieperiode")
Bron : http://consumer.huawei.com/nl/support/warranty-policy/
[ Voor 16% gewijzigd door jpg97 op 21-01-2018 14:00 ]
Dynafix wil geen prijsopgave doen. Ze willen eerst een monteur laten kijken of het garantie is (terwijl ze dus al weten dat dat na bijna 2 jaar niet zo is. Die monteur moet dan kijken of er verder nog schade is (is er niet, toestel is volledig in nieuwstaat maar zij zullen wel iets vinden wat vervangen moet worden..).
Ik zou heel graag contact krijgen met Huawei maar als je naar Huawei Nederland bericht stuurt, komt dat volgens mij gewoon bij Dynafix terecht
Hoe moeijlijk kan het zijn? Ik vraag om een offerte voor het plaatsen van een accu, verder niets. Als er verder iets stuk is Mogen ze het toch niet repareren.
Ik zou heel graag contact krijgen met Huawei maar als je naar Huawei Nederland bericht stuurt, komt dat volgens mij gewoon bij Dynafix terecht
Hoe moeijlijk kan het zijn? Ik vraag om een offerte voor het plaatsen van een accu, verder niets. Als er verder iets stuk is Mogen ze het toch niet repareren.
Is de accu van de Mate 8 (door te gebruiker) te wisselen of zit deze vast? Indien deze vast zit wordt de accu namelijk niet gezien als Batterij, maar is het deel van het Hoofdcomponent.jpg97 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Ik heb hetzelfde. Mijn garantie loopt nog tot mei dit jaar maar volgens mij valt de accu niet onder garantie. Een andere accu plaatsen kost normaal ongeveer 50 tot 60 euro bij een gsm reperatie boer maar weet niet wat dit zou kosten via dynafix.
Deze zit vast en is niet verwisselbaar door de gebruiker.rens-br schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:33:
[...]
Is de accu van de Mate 8 (door te gebruiker) te wisselen of zit deze vast? Indien deze vast zit wordt de accu namelijk niet gezien als Batterij, maar is het deel van het Hoofdcomponent.
Dan valt het vervangen van de accu gewoon in de 24 maanden garantie. Ik kan echter helaas zo vlug de bron niet vinden, maar bij diverse fabrikanten / berichten is dit wel het geval.jpg97 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:00:
Deze zit vast en is niet verwisselbaar door de gebruiker.
ik ben benieuwd, want volgens battery calibration ( appje ) zou de accu "goed" moeten zijn, echter gaat ie nu veel sneller leeg dan anders...rens-br schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:02:
[...]
Dan valt het vervangen van de accu gewoon in de 24 maanden garantie. Ik kan echter helaas zo vlug de bron niet vinden, maar bij diverse fabrikanten / berichten is dit wel het geval.
Die app werkt niet goed.jpg97 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:05:
[...]
ik ben benieuwd, want volgens battery calibration ( appje ) zou de accu "goed" moeten zijn, echter gaat ie nu veel sneller leeg dan anders...
Update:
Ik denk erover om de accu zelf te gaan vervangen. Zag dat een originele nieuwe te bestellen is voor nog geen 20 euro. Moet alleen even zien waar ik de tools kan bestellen (Ali duurt vaak een week of 3). Voor minder dan 25 euro ben ik dan klaar.
Kan hem ook naar een telefoonzaakje om de hoek brengen maar ik heb geen idee welke ik in Groningen moet hebben, waarbij ik erop kan vertrouwen dat het goed gedaan wordt en dat ze, mochten ze toch iets stuk maken, ervoor staan om te vergoeden.
[ Voor 47% gewijzigd door Gadgeteer op 23-01-2018 09:40 ]
Ik heb recent een probleempje met het bovenste deel van mijn Mate 8. Het lijkt op iets van waterschade alleen weet ik niet hoe het gebeurd is. Bij een reparatie winkel hier in de buurt (waar ze dus geen Mate 8 onderdelen kunnen bestellen) vertelden ze me dat het deel boven het scherm loslaat en dat je het hele scherm zou moeten vervangen om het te fiksen.
Als het tot het bovenste gedeelte beperkt blijft (en daar lijkt het nu op) zou ik het ook hierbij kunnen laten. Het is ziet er vooral niet uit, in het gebruik merk ik niks en het scherm functioneert nog perfect. Reparatie kost minimaal 100 euro denk ik. Het zou jammer zijn als hij hierdoor stuk gaat want ik had me juist voorgenomen nu eens minimaal 3 jaar met een telefoon te doen, en hij is van mei 2016.
Iemand die dit al eens gezien heeft of hier iets zinnigs over kan zeggen?
Als het tot het bovenste gedeelte beperkt blijft (en daar lijkt het nu op) zou ik het ook hierbij kunnen laten. Het is ziet er vooral niet uit, in het gebruik merk ik niks en het scherm functioneert nog perfect. Reparatie kost minimaal 100 euro denk ik. Het zou jammer zijn als hij hierdoor stuk gaat want ik had me juist voorgenomen nu eens minimaal 3 jaar met een telefoon te doen, en hij is van mei 2016.

Ik heb dit 2x keer gehad en gelukkig nog in garantie laten repareren voor noppes. Heb je toevallig een tempered screenprotector erop zitten? Er zit nu namelijk lucht onder je scherm, waarschijnlijk een klein gaatje ergens. Ergste geval vervanging.
D-e-n schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:05:
Ik heb recent een probleempje met het bovenste deel van mijn Mate 8. Het lijkt op iets van waterschade alleen weet ik niet hoe het gebeurd is. Bij een reparatie winkel hier in de buurt (waar ze dus geen Mate 8 onderdelen kunnen bestellen) vertelden ze me dat het deel boven het scherm loslaat en dat je het hele scherm zou moeten vervangen om het te fiksen.
[afbeelding]
Via Huawei zelf? Dan heb ik volgens mij drie jaar garantie maar ik vrees dan de bekende waterschade discussie met Dynafix, die het uitvoeren voor Huawei.svianen schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 12:25:
Ik heb dit 2x keer gehad en gelukkig nog in garantie laten repareren voor noppes.
Die zat er op. Die heb ik er afgehaald om te kijkenHeb je toevallig een tempered screenprotector erop zitten? Er zit nu namelijk lucht onder je scherm, waarschijnlijk een klein gaatje ergens. Ergste geval vervanging.
[...]
Via Huawei zelf? Dan heb ik volgens mij drie jaar garantie maar ik vrees dan de bekende waterschade discussie met Dynafix, die het uitvoeren voor Huawei.
- Nee via Coolblue. Ging prima, binnen één week weer terug. Is geen waterschade, als je nog garantie hebt echt proberen.
Die zat er op. Die heb ik er afgehaald om te kijken
- Ik heb ook een tgsp erop gehad en die veroorzaakte dat ik een gaatje kreeg boven in mijn scherm. Hij was gebroken aan de bovenkant.
- Nee via Coolblue. Ging prima, binnen één week weer terug. Is geen waterschade, als je nog garantie hebt echt proberen.
Die zat er op. Die heb ik er afgehaald om te kijken
- Ik heb ook een tgsp erop gehad en die veroorzaakte dat ik een gaatje kreeg boven in mijn scherm. Hij was gebroken aan de bovenkant.
Let op:
Accessoires moeten besproken worden in: [Huawei Mate 8] Accessoires.
Accessoires moeten besproken worden in: [Huawei Mate 8] Accessoires.