Nog niet voor zover ik weet.jpg97 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:24:
Ik vind dit een mooie telefoon, mag volgende maand een nieuwe uitkiezen en dacht aan deze.
Is hij ook in het brons/bruin verkrijgbaar in Nederland?
Heb gister bij Coolbleu in Groningen de zilveren versie opgehaald. Moet zeggen dat ik zeer in mijn nopjes ben tot nu toe met het apparaat. Komende van een Lumia 735 is het wel weer ff wennen. Wat me het meest opvalt is gewoon hoe heerlijk snel/snappy alles is. En hele dag zeer intensief gebruikt vanaf 5.30u. tot 23.00 en gewoon 35% batterij overGadgeteer schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:36:
Op de foto's lijkt de zilveren erg wit aan de voorkant. Kan iemand bevestigen dat deze ook aan de voorkant echt zilverkleurig is?
Voorkant is wit met soort reliefstructuur erin (onder glas). Zal ff kijken of ik foto kan plaatsen.

Plaatje is klikbaar voor grote versie.
[ Voor 12% gewijzigd door Fryskmantsje op 29-02-2016 23:24 . Reden: Plaatje toegevoegd ]
Ik had inmiddels de space grey variant gehaald, zelfde winkelFryskmantsje schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:16:
[...]
Heb gister bij Coolbleu in Groningen de zilveren versie opgehaald. Moet zeggen dat ik zeer in mijn nopjes ben tot nu toe met het apparaat. Komende van een Lumia 735 is het wel weer ff wennen. Wat me het meest opvalt is gewoon hoe heerlijk snel/snappy alles is. En hele dag zeer intensief gebruikt vanaf 5.30u. tot 23.00 en gewoon 35% batterij over. Grootte moet ook ff wennen.
Voorkant is wit met soort reliefstructuur erin (onder glas). Zal ff kijken of ik foto kan plaatsen.
[afbeelding]
Plaatje is klikbaar voor grote versie.
En ja, ook in ben in mijn nopjes.
Ik verwonderde mij er wel over dat er al een screenprotector op het glas zit als je hem koopt. Deze wordt wel snel vlekkerig maar beschermt wel mooi.
De accuduur is inderdaad geweldig en na een beetje oefenen is er met de camera ook best een goede foto te schieten. Meest lastige vind ik om de knuckles gedoe een beetje te gebruiken, vaak lukt me dat niet.
PS, omdat ik niets kon vinden heb ik accessoires topic aangemaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Gadgeteer op 01-03-2016 07:16 ]
Ik ontdek net, dat ik geen notificaties meer bij mijn applicatie pictogrammen zie?
Ik had een whatsapp msg en zag geen 1 bij het pictogram..
Gekeken in het meldingenpaneel maar niet gevonden wat ik zoek..
Iemand?
Iemand?
Volgens mij is dit ook niet mogelijk. Hij geeft de melding enkelt weer bij een app die er al standaard op staat.Gadgeteer schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:26:
Ik ontdek net, dat ik geen notificaties meer bij mijn applicatie pictogrammen zie?
Iemand?
Ik geloof dat je gelijk hebt... heb werkelijk alles aangeklikt op het toestel om te zoeken naar een instellingCroccifixio83 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:53:
[...]
Volgens mij is dit ook niet mogelijk. Hij geeft de melding enkelt weer bij een app die er al standaard op staat.
Handleiding op Huawei site erbij gehad, niet gevonden.
Ik denk ook niet dat het een ramp is, het is meer gewenning van mijn eerdere Samsung devices. De Huawei zet ze gemakkelijk in het pulldown scherm en evt op je lockscreen dus je hoeft alsnog niets te missen.
De Mediamarkt had hem afgelopen dagen nog niet. De telefoonafdeling in de Mediamarkt = de Phonehouse dus die zal hem ook nog niet hebben in zijn andere winkels verwacht ik. Ook de Huawei shop in de Mediamarkt hier in Groningen had hem niet en de Belcompany hier in Groningen had hem eveneens niet en kende het toestel niet eens...Croccifixio83 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:55:
Heeft de MediaMarkt, The Phone House dit toestel inmiddels al? Wil hem weleens vasthouden..
Coolblue heeft hem op voorraad, net als Belsimpel. Deze beide hebben ook fysieke winkels op verschillende plekken.
[ Voor 34% gewijzigd door Gadgeteer op 01-03-2016 13:19 ]
Verwijderd
Het ziet er naar uit dat Huawei na de introductie van de mate 8 zijn leven qua updates heeft verbeterd.
Gisteren weer een update ontvangen van Huawei met daarin 2 patches.
Ik heb nu NTX-AL10C00B165 draaien. Daarvoor was het C00B156.
Gisteren weer een update ontvangen van Huawei met daarin 2 patches.
Ik heb nu NTX-AL10C00B165 draaien. Daarvoor was het C00B156.
Ik heb toch de Huawei mate 8 weer terug gestuurd. Toestel was snel, mooi en hele goede batterij, maar ik vind het toch te groot. En de instellingen en menu die je moet missen, kan ik niet aan wennen. Helaas
Jammer dat het je niet beviel. Ik heb ook even moeten wennen (moet nu nog geregeld zoeken als ik iets wil aanpassen) maar heb daar absoluut geen moeite mee.wilke77 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:59:
Ik heb toch de Huawei mate 8 weer terug gestuurd. Toestel was snel, mooi en hele goede batterij, maar ik vind het toch te groot. En de instellingen en menu die je moet missen, kan ik niet aan wennen. Helaas
Het formaat kan voor sommigen inderdaad een issue zijn, dat geloof ik best.
Mijn enige echte probleem met het toestel tot dusver, is een luxeprobleem... Ik kan nog niet veel accessoires vinden. Ben vooral op zoek naar een mooie sleeve/pouch/wallet waar het toestel uitgehaald moet worden om te gebruiken en waarin ik hem veilig(er) kan vervoeren. Met de opkomst van de "ik handel in Chinese telefoonhoesjes" winkels, kom ik veel PU 'leather' tegen
Volgens mij is hier wel wat te vinden hoor:
http://www.aliexpress.com...hipCountry=NL&needQuery=n
Had je daar al gekeken ?
Anders zou je kunnen zoeken naar accessoires voor de Note 4. Formaat is nagenoeg gelijk.
Had je daar al gekeken ?
Anders zou je kunnen zoeken naar accessoires voor de Note 4. Formaat is nagenoeg gelijk.
Verwijderd
Alleen zo jammer dat het bezorgen bij hun meestal nogal lang duurt.Aloysxda schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:03:
Had je daar al gekeken ?
Aloysxda schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:03:
Had je daar al gekeken ?
Ook is het jammer dat leer daar (en bij vele andere Chinese aanbieders) niet per definitie van leer gemaakt is. PU leer is alles behalve leer.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:18:
[...]
Alleen zo jammer dat het bezorgen bij hun meestal nogal lang duurt.
Maar misschien ben ik ook wel te kritisch. Ik wil gewoon een premium hoesje om een premium toestel.
Ik heb in het accessoires topic inmiddels een aantal linkjes naar accessoires gezet. Ik verwacht dat er binnenkort wel meer komt zodra het toestel wat meer bekendheid heeft.
Zojuist de zilveren besteld bij coolblue. Las ik nou ergens dat er al een case en een screenprotector bij zitten? Is dat nog wat, of kan ik beter voor wat anders kijken?
Bij mij zat er tot mijn verassing een case bij. Screenprotector zit al op het scherm.
Misschien niet het beste en mooiste maar was aangenaam verrast dat dit erbij zat.
Foto van case volgt.
Misschien niet het beste en mooiste maar was aangenaam verrast dat dit erbij zat.
Foto van case volgt.

[ Voor 21% gewijzigd door Fryskmantsje op 03-03-2016 20:45 ]
Die bumper past er wel mooi omheen. Nadeel vind ik dat hij wel wat lastig is te verwijderen.
De screenprotector op zijn beurt is wel een magneet voor vettigheid. Maar daar is mee te leven, beter af en toe een doekje erover dan een zooi krassen.
Ik blijf nog gewoon doorzoeken naar de mooiere hoesjes. Als ik iets vind, plaats ik het hier.
De screenprotector op zijn beurt is wel een magneet voor vettigheid. Maar daar is mee te leven, beter af en toe een doekje erover dan een zooi krassen.
Ik blijf nog gewoon doorzoeken naar de mooiere hoesjes. Als ik iets vind, plaats ik het hier.
[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 04-03-2016 07:29 ]
Verwijderd
Inderdaad. Het leek wel of die screenprotector vette vingers aantrok. Die heb ik gauw verwijderd en nu zie je haast geen vette vingers meer. Volgens mij zit er zo'n vuilafstotend laagje op dit gorilla glas. Nu de protector eraf is vind ik het een stuk mooier ieder geval.Gadgeteer schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:26:
Die bumper past er wel mooi omheen. Nadeel vind ik dat hij wel wat lastig is te verwijderen.
Ik wil hem ook verwijderen maar dan eerst een cover vinden die mij aanstaat.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:12:
[...]
Inderdaad. Het leek wel of die screenprotector vette vingers aan trok. Die heb ik gauw verwijderd en nu zie je haast meer vette vingers meer. Volgens mij zit er zo'n vuilafstotend laagje op dit gorilla glas. Nu het eraf is vind ik het een stuk mooier ieder geval.
Ik wil een sleeve/pouch/wallet achtig ding, van leer en waar geen pullcord in zit (vroeger een valenta gehad om een witte iPhone 3GS, die pullcord had een zwarte streep veroorzaakt achter op de witte iPhone)
Verwijderd
Ik gebruik al jaren cpu/gel cases.Gadgeteer schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:15:
[...]
Ik wil hem ook verwijderen maar dan eerst een cover vinden die mij aanstaat.
Ik wil een sleeve/pouch/wallet achtig ding, van leer en waar geen pullcord in zit (vroeger een valenta gehad om een witte iPhone 3GS, die pullcord had een zwarte streep veroorzaakt achter op de witte iPhone)
Zolang je hem dan niet in dezelfde zak doet als waar b. v. ook je sleutels zitten is dat voor mij ruim voldoende met dat Gorilla Glass wat er tegenwoordig op zit.
Als ik weer de laatste high end telefoon gekocht heb (hobby hé), kan ik mijn vorige toestel meestal met nauwelijks zichtbare gebruikerssporen weer op Marktplaats zetten.
De Samsung S6 heeft dit glas ook. Lees eens wat een clearview of sview cover daarmee doet... krast als een gek. Ik vertrouw er niet op.Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:43:
[...]
Ik gebruik al jaren cpu/gel cases.
Zolang je hem dan niet in dezelfde zak doet als waar b. v. ook je sleutels zitten is dat voor mij ruim voldoende met dat Gorilla Glass wat er tegenwoordig op zit.
Als ik weer de laatste high end telefoon gekocht heb (hobby hé), kan ik mijn vorige toestel meestal met nauwelijks zichtbare gebruikerssporen weer op Marktplaats zetten.
Ik heb er zelf een tempered glass opgeplakt van nillkin. Deze is 0.2mm dik dus echt heel dun voor tempered glass. Gaat om de H+pro zeker een aanrader in de verpakking dit alles om hem super netjes te plakken.
Ik wil het liefst gewoon zonder bescherming op het scherm maar dan wel een hoesje dat hij tijdens vervoer wel gewoon beschermd is.
Ik wil zo weinig mogelijk van het toestel verbergen of beplakken
Ik wil zo weinig mogelijk van het toestel verbergen of beplakken
[ Voor 3% gewijzigd door Gadgeteer op 07-03-2016 10:00 ]
Gisteren dan eindelijk de Mate 8 binnen gekregen. Echt een mooi toestelletje. Het is wel even stoeien met de instellingen maar het wordt allemaal steeds meer naar m'n zin.
1e echte domper... Star trek timelines is niet compatibel met de mate 8
2e probleem. Digical (mn agenda app) weigert om de een of andere vage reden m'n outlook agenda op te nemen . Grrrr
Die screenprotector die erop zit is zeker niet onaardig, ben benieuwd hoe lang hij mooi blijft.
Die case ziet er in 1e instantie niet uit maar als hij om de telefoon zit valt hij nog best mee.
1e echte domper... Star trek timelines is niet compatibel met de mate 8
2e probleem. Digical (mn agenda app) weigert om de een of andere vage reden m'n outlook agenda op te nemen . Grrrr
Die screenprotector die erop zit is zeker niet onaardig, ben benieuwd hoe lang hij mooi blijft.
Die case ziet er in 1e instantie niet uit maar als hij om de telefoon zit valt hij nog best mee.
Verwijderd
als je met app backup and restore een backup maakt op je vorige telefoon kun je deze APK gewoon naar de mate 8 kopiëren en installeren.[b]-BaJo- schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:07:[/b1e echte domper... Star trek timelines is niet compatibel met de mate 8![]()
Dan werkt hij wel gewoon
Raar dat ST:Timelines niet compatible is? Ik heb een Honor 6 en daar doet ie het wel gewoon op.-BaJo- schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:07:
Gisteren dan eindelijk de Mate 8 binnen gekregen. Echt een mooi toestelletje. Het is wel even stoeien met de instellingen maar het wordt allemaal steeds meer naar m'n zin.
1e echte domper... Star trek timelines is niet compatibel met de mate 8![]()
Ben zelf nog aan het twijfelen tussen een Mate 8 of een Samsung Galaxy S6 Edge+ maar als ik zie wat ze bij Samsung doen aan updates en dergelijke dan wordt ik steeds meer richting de Mate 8 getrokken...
Ja snap het ook niet. Denk dat de ontwikkelaar ergens een vinkje vergeten is. Wel jammer want had zo'n maand dingetje gekocht.
-BaJo- schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:00:
Ja snap het ook niet. Denk dat de ontwikkelaar ergens een vinkje vergeten is. Wel jammer want had zo'n maand dingetje gekocht.
Kunnen jullie niet een servicerequest doen bij die uitgever van die app? Of gewoon ff mailen?.jpg97 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:37:
[...]
Raar dat ST:Timelines niet compatible is? Ik heb een Honor 6 en daar doet ie het wel gewoon op.
Ben zelf nog aan het twijfelen tussen een Mate 8 of een Samsung Galaxy S6 Edge+ maar als ik zie wat ze bij Samsung doen aan updates en dergelijke dan wordt ik steeds meer richting de Mate 8 getrokken...
En jpg97 de Mate 8 is een enorm fijn toestel met geweldige accuduur. Ik heb nog geen moment spijt van mijn overstap van Samsung naar Huawei.
Ja heb nu een Honor, en dat bevalt ook prima. Als ik voor de "looks" zou kiezen dan wordt het een Galaxy S6 Edge +, maar qua features, en software versie denk ik dat ik voor de Mate 8 ga.Gadgeteer schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:54:
[...]
[...]
Kunnen jullie niet een servicerequest doen bij die uitgever van die app? Of gewoon ff mailen?.
En jpg97 de Mate 8 is een enorm fijn toestel met geweldige accuduur. Ik heb nog geen moment spijt van mijn overstap van Samsung naar Huawei.
Alleen jammer dat hij niet in het bruin verkrijgbaar is met 4GB ram....
Heb de mate nu een week in gebruik en hij valt zeker niet tegen.
Moet nu echt m'n best doen om de accu leeg te krijgen, dit lukt me uiteindelijk wel voor het einde van de dag :-P
Klein minpunt wat ik heb kunnen ontdekken tov m'n Nexus 6, hij schakelt niet zo lekker tussen verschillende wifi punten. Als ik van boven naar beneden gaat blijft hij op boven hangen en moet ik hem handmatig op de 5ghz van beneden zetten. Zelfde verhaal als ik de tuin in gaat, dan blijft hij maar klooien met de 5ghz terwijl die het echt niet doet in de tuin en moet ik hem zelf weer op de 2,4ghz zetten.
Verder eigenlijk nog geen minpunten kunnen ontdekken.
Moet nu echt m'n best doen om de accu leeg te krijgen, dit lukt me uiteindelijk wel voor het einde van de dag :-P
Klein minpunt wat ik heb kunnen ontdekken tov m'n Nexus 6, hij schakelt niet zo lekker tussen verschillende wifi punten. Als ik van boven naar beneden gaat blijft hij op boven hangen en moet ik hem handmatig op de 5ghz van beneden zetten. Zelfde verhaal als ik de tuin in gaat, dan blijft hij maar klooien met de 5ghz terwijl die het echt niet doet in de tuin en moet ik hem zelf weer op de 2,4ghz zetten.
Verder eigenlijk nog geen minpunten kunnen ontdekken.
Ik zit ook te twijfelen tussen Huawei Mate 8 en de Samsung Edge 6+. Ben benieuwd hoe de huidige Mate gebruikers de zwarte balk rondom het scherm ervaren.
Waarom de S6E+ en niet de S7 Edge? Volgens mij is de S7 Edge nog goedkoper dan de S6E+MWD schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:57:
Ik zit ook te twijfelen tussen Huawei Mate 8 en de Samsung Edge 6+. Ben benieuwd hoe de huidige Mate gebruikers de zwarte balk rondom het scherm ervaren.
S7 Edge vind ik echt te klein en te duur voor wat het is. Ik snap sowieso niet dat mensen overstappen van S6 Edge+ naar S7 Edge maar dat is persoonlijk. Dat er een SD820 inzit merkt 99% van de gebruikers niet, tenzij je misschien een hevige gamer bent en op de FPS let. Enige pluspunt aan de S7 is dat ie waterdicht/afstotend is. Maar nogmaals, dit is persoonlijk. Als je van een Sony Xperia Z Ultra af komt, is eigenlijk alles 'te klein' ;-). Zoek gewoon een goede vervanger die ik met een jaarabbo kan nemen en over 8 maanden weer kan kijken wat er op de markt is.
Dat is ook de afweging die ik maak. Vind de s6 edge plus echt mooi, maar samsung is prut qua updates en ondersteuning van telefoons ouder dan 2 maandenMWD schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:57:
Die zwarten bal rondom valt mij al niet meer op. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er eigenlijk nooit last van heb gehad.
Ik ergerde me meer aan de gebogen randen van mijn Samsung S6 Edge (ook al ziet het er best gelikt uit). Natuurlijk was dat niet de belangrijkste reden dat ik de overstap heb gemaakt. Ik wou groter en een keer iets van een ander merk, en dat is gelukt
Ik ergerde me meer aan de gebogen randen van mijn Samsung S6 Edge (ook al ziet het er best gelikt uit). Natuurlijk was dat niet de belangrijkste reden dat ik de overstap heb gemaakt. Ik wou groter en een keer iets van een ander merk, en dat is gelukt
Nou ik heb gisteren toch de stap genomen om voor de Mate 8 te gaan. En eerlijk gezegd ben ik positief verrast! Loeisnel, mooi scherm en een stevige body.Tot nu toe kan ik niet anders zeggen dan dat ik geen spijt heb van mijn keuze.
Wel viel mij op dat er achterop de telefoon een paar kleine krasjes zaten nadat ik het plasticje eraf haalde. De OCDer in mij werd gek dus als er 1 ding is wat ik wel ga doen is de telefoon ruilen......maar wel voor een andere Mate 8😀.
Wel viel mij op dat er achterop de telefoon een paar kleine krasjes zaten nadat ik het plasticje eraf haalde. De OCDer in mij werd gek dus als er 1 ding is wat ik wel ga doen is de telefoon ruilen......maar wel voor een andere Mate 8😀.
Snap ik, als je een nieuw toestel koopt, wil je absoluut geen krassen enzo (ik zou ook gek worden).MWD schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:55:
Nou ik heb gisteren toch de stap genomen om voor de Mate 8 te gaan. En eerlijk gezegd ben ik positief verrast! Loeisnel, mooi scherm en een stevige body.Tot nu toe kan ik niet anders zeggen dan dat ik geen spijt heb van mijn keuze.
Ben je voor de wit/zilveren gegaan of de donkere grijze?
Welkom bij de Club!MWD schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:55:
maar wel voor een andere Mate 8😀.
Hoe zien de krassen eruit? Doos was nog niet open geweest?
Ik ben voor de zilveren gegaan omdat de grijze uitverkocht is. Geen spijt van de kleur. Heb meestal een zwarte telefoon dus de witte is weer eens wat anders.Gadgeteer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:15:
[...]
Snap ik, als je een nieuw toestel koopt, wil je absoluut geen krassen enzo (ik zou ook gek worden).
Ben je voor de wit/zilveren gegaan of de donkere grijze?
De doos was gesealed en alle plakkertjes zaten er nog op. Krassen is een heel groot woord, maar ik dacht in eerste instantie dat het het een haartje was. Niet dus. De medewerker van Cool Blue moest er eigenlijk wel om lachen want 99% van de mensen zou hiervoor niet terug zijn gegaan maar als ik eenmaal dat soort dingen heb gezien krijg ik het niet uit mijn hoofd. Mijn vriendin verklaarde mij al voor gek maar ach...die weet inmiddels hoe ik ben haha. Vanavond krijg ik de Mate thuis geleverd dus ben benieuwd.-BaJo- schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:27:
[...]
Welkom bij de Club!
Hoe zien de krassen eruit? Doos was nog niet open geweest?
Net bij MediaMarkt geweest en wou hem bijna kopen maar dan kom erachter dat die maar enkele simkaart ondersteunt. Volgens de verkoper zijn dualsim versies niet beschikbaar in Nederland. Weet iemand hoe dat zit? Waar vind je de versie met Dualsim?
Denk dat die verkoper nietnwist waar hij het over had. Die van mij kunnen gewoon 2 simkaarten in( gekocht bij coolblue). Alleen kun je er dan geen SD meer in stoppen
[ Voor 7% gewijzigd door -BaJo- op 15-03-2016 21:11 ]
Werkt je tweede simkaart ook? Heb je dat getest?-BaJo- schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:06:
Denk dat die verkoper nietnwist waar hij het over had. Die van mij kunnen gewoon 2 simkaarten in( gekocht bij coolblue). Alleen kun je er dan geen SD meer in stoppen
Yup draai hier ook twee simkaarten. Een Kan dan maar met 4g de andere is dan alleen om te bellen. Maar het werkt prima! Die van mij komt ook van coolblue.
[ Voor 3% gewijzigd door Monkeyk2010 op 16-03-2016 07:32 ]
Kardox, ik had je al een reactie gestuurd op je PM.kardox schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:41:
Net bij MediaMarkt geweest en wou hem bijna kopen maar dan kom erachter dat die maar enkele simkaart ondersteunt. Volgens de verkoper zijn dualsim versies niet beschikbaar in Nederland. Weet iemand hoe dat zit? Waar vind je de versie met Dualsim?
De versie die hier verkocht wordt is dualsim. Ik denk dat je een verkoper hebt gesproken die niet helemaal op de hoogte was. Volgens mij heeft de Mediamarkt het toestel ook nog maar net.
De MM in Groningen heeft een Huaweishop ik weet niet of alle filialen dat hebben? Daar zouden ze het moeten weten lijkt me.
Maar, kort anwtoord op je vraag. Je kunt OF een 2e simkaart plaatsen OF een geheugenkaartje. Niet beiden tegelijk.
En de 2e sim werkt om te bellen, je kunt geen 3G of 4G op de 2e kaart gebruiken.
Ik heb als 2e kaart een T-mobile sim. Handig voor 2 uur bellen in de EU uit je bundel
Heb het niet getest. Maar zie in de instellingen de afdeling beheer meerdere simkaarten staan. Dus het zal best werken.kardox schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 01:22:
[...]
Werkt je tweede simkaart ook? Heb je dat getest?
Ik had bewust aan twee medewerkers gevraagd en beiden zeiden op de doos moeten ook twee imeinummers staan. Als dat niet zo is dan ondersteunt die geen tweede sim. En de toestellen die ze hadden stonden maar 1 imeinummer op de doos.
Staan op jullie dozen ook maar 1 imeinummer?
Bedankt voor jullie reacties. Dan ben ik opgelucht.
Mate 9 komt ook binnenkort uit heb ik gelezen maar geen 6 inch scherm.
Bedankt voor jullie reacties. Dan ben ik opgelucht.
Mate 9 komt ook binnenkort uit heb ik gelezen maar geen 6 inch scherm.
[ Voor 14% gewijzigd door kardox op 16-03-2016 09:25 ]
Net even voor je gekeken. Bij mij staan er 2 IMEI nummers opkardox schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:54:
Gisteravond heb ik de Mate mogen ontvangen van de Express service van Coolblue, helemaal top. Telefoon helemaal in orde dus ik ben tevreden. Voor een ieder die nog twijfelt om deze telefoon te halen kan ik kort zijn: niet twijfelen maar doen. Ik ben de grootste twijfelaar op het gebied van telefoons en iets nieuws proberen maar ik ben nu al helemaal om alleen door het batterijverbruik van deze telefoon! Van 63% naar 23% met bijna 4 uur SOT(!). Dit was met schermhelderheid op een kwart, alle accounts syncen om het uur en WiFi constant aan. Dit is misschien niet de meest accurate test maar ik heb dit met geen enkele telefoon meegemaakt.
Hm die van mm heeft maar 1 imeinr. Het lijkt dat iedereen verschillende versies verkopen.-BaJo- schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:35:
[...]
Net even voor je gekeken. Bij mij staan er 2 IMEI nummers op
Vraag ze even naar het type en vergelijk:kardox schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:58:
[...]
Hm die van mm heeft maar 1 imeinr. Het lijkt dat iedereen verschillende versies verkopen.
AL10 = chinese version, unlocked
TL00, DL00, CL00 = chinese versions, locked to chinese carriers
L29 = international version, unlocked, dual sim Deze hebben de meeste winkels in Nederland
L09 = international version, unlocked, single sim, only available in 3/32 GB
bron: XDA
Wie kan mij vertellen waar je een goede screenprotector voor de Mate 8 kan kopen die het volledige scherm beschermt? De originele protector bedenkt alleen het scherm zonder de zwarte balk rondom. Gisteren heb ik een glasprotector binnengekregen van de site Hoesjescases.nl maar die is even smal als het origineel dus heb ik dus niets aan...Heb zo'n gevoel dat ze allemaal hetzelfde formaat hebben maar misschien is er iemand die wel een 'goede' heeft kunnen krijgen.
Ik had al wat shops met accessoires verzamelt in het accessoires topic: [Huawei Mate 8] Accessoires Wellicht staat er wat tussen. Uiteraard worden de accessoires die je zelf vindt daar ook enorm gewaardeerdMWD schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:11:
Wie kan mij vertellen waar je een goede screenprotector voor de Mate 8 kan kopen die het volledige scherm beschermt? De originele protector bedenkt alleen het scherm zonder de zwarte balk rondom. Gisteren heb ik een glasprotector binnengekregen van de site Hoesjescases.nl maar die is even smal als het origineel dus heb ik dus niets aan...Heb zo'n gevoel dat ze allemaal hetzelfde formaat hebben maar misschien is er iemand die wel een 'goede' heeft kunnen krijgen.
Wat bedoel je met "een beetje oefenen"?Gadgeteer schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 07:09:
[...]
De accuduur is inderdaad geweldig en na een beetje oefenen is er met de camera ook best een goede foto te schieten.
Je kunt vanalles instellen. Op automatisch schiet je leuke plaatjes maar je kunt meer met de camera. Voor mij betekent dat uitproberen, uitproberen en nog meer uitproberen.
Vooral de pro mode geeft mogelijkheden om e.e.a in te stellen
Ik gebruikte nooit vaak de camera van mijn mobiel maar tegenwoordig zijn die dingen zo goed dat ik er meer mee wil doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Gadgeteer op 17-03-2016 13:50 ]
Ok. Het klonk alsof de camera standaard niet zo denderend is. In de reviews komt deze er namelijk niet altijd goed vanaf las ik.Gadgeteer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:49:
[...]
Je kunt vanalles instellen. Op automatisch schiet je leuke plaatjes maar je kunt meer met de camera. Voor mij betekent dat uitproberen, uitproberen en nog meer uitproberen.
Vooral de pro mode geeft mogelijkheden om e.e.a in te stellen
Ik gebruikte nooit vaak de camera van mijn mobiel maar tegenwoordig zijn die dingen zo goed dat ik er meer mee wil doen.
Zit gewoon een goede camera in en inderdaad spreken vele reviews elkaar tegen, ik neem dat inmiddels met een korreltje zout.D-e-n schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:01:
[...]
Ok. Het klonk alsof de camera standaard niet zo denderend is. In de reviews komt deze er namelijk niet altijd goed vanaf las ik.
Ik vind de camera niet slechter dan die van mijn S6 edge eerder
ik vind de camera juist niet zo goed. Als ik vergelijk met de lg g4 zijn de foto's van de mate 8 contrastloos en niet scherp. Zeker wanneer je binnen wat plaatjes schiet. Dit is wel te verbeteren als je dat foto wat bewerkt, maar dat doe ik niet met alle foto's.
ach ja.
Vanmiddag de Mate 8 en S7 Edge vergeleken (heb nu een G4 waar ik erg tevreden mee ben).
Welnu, één ding is zeker: wow! Wat een toestel! De Mate 8 dan hè, de Edge kan van het lijstje af, speelgoed toestel in vergelijking.
Camera even mee gespeeld, zag er eigenlijk prima uit zo op eerste gezicht. Scherm ook erg mooi (in veel licht dan, zwartwaarde schijnt niet geweldig te zijn). Multitasking uiteraard heerlijk. Appdrawerloze launcher is niet mijn ding maar Nova gaat sowieso als eerste er op.
Enige ding dat de aankoop nú tegenhoudt is de Kirin cpu. Uiteraard loopt het waanzinnig fijn en is de accuduur prima maar custom roms kan je natuurlijk wel shaken.
Aan de andere kant, deze zijn er voor de G4 en S7 ook niet in overvloed en camera kwaliteit is dan meestal ook stukken minder.
Nog even over nadenken maar érg onder de indruk van dit beest
Welnu, één ding is zeker: wow! Wat een toestel! De Mate 8 dan hè, de Edge kan van het lijstje af, speelgoed toestel in vergelijking.
Camera even mee gespeeld, zag er eigenlijk prima uit zo op eerste gezicht. Scherm ook erg mooi (in veel licht dan, zwartwaarde schijnt niet geweldig te zijn). Multitasking uiteraard heerlijk. Appdrawerloze launcher is niet mijn ding maar Nova gaat sowieso als eerste er op.
Enige ding dat de aankoop nú tegenhoudt is de Kirin cpu. Uiteraard loopt het waanzinnig fijn en is de accuduur prima maar custom roms kan je natuurlijk wel shaken.
Aan de andere kant, deze zijn er voor de G4 en S7 ook niet in overvloed en camera kwaliteit is dan meestal ook stukken minder.
Nog even over nadenken maar érg onder de indruk van dit beest
Nickname does not reflect reality
Mag ik vragen waar je ze hebt vergeleken?Brad Pitt schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:52:
Vanmiddag de Mate 8 en S7 Edge vergeleken
Mediamarkt Den Haag. Plenty Edge's en twee Mate 8's (software van december 2015).D-e-n schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:56:
Mag ik vragen waar je ze hebt vergeleken?
Ik heb nog niet echt kunnen ontdekken dat mijn foto's contrastloos zijn of niet scherp. Dit lees ik ook niet echt terug in reviews online, waar ze de camera uitgebreid testen.teuni schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:43:
ik vind de camera juist niet zo goed. Als ik vergelijk met de lg g4 zijn de foto's van de mate 8 contrastloos en niet scherp. Zeker wanneer je binnen wat plaatjes schiet. Dit is wel te verbeteren als je dat foto wat bewerkt, maar dat doe ik niet met alle foto's.
De camera hardware is zeker even goed als die in de G4. Wellicht voldoet de autostand niet aan je wensen maar kijk dan eens naar de mogelijkheden om e.e.a. in te stellen in de professional mode.
Het probleem zie ik terug in alle standen, auto, hdr, manueel. Het is volgens mij gewoon de software van huawei die er een zooitje van maakt. Als ik een foto van een gezicht maak, dan is er gewoon veel minder detail dan bij een foto die ik maak met de g4. Als ik de foto bewerk in de editor, dan voeg ik wat contrast en wat scherpte toe, en dan is de foto "vergelijkbaar" met de g4.
ach ja.
Misschien ben ik minder kritisch dan. Ik ben best tevreden over de plaatjes die ik schiet.. Ik kan mezelf zelfs mooi op de foto zettenteuni schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:58:
Het probleem zie ik terug in alle standen, auto, hdr, manueel. Het is volgens mij gewoon de software van huawei die er een zooitje van maakt. Als ik een foto van een gezicht maak, dan is er gewoon veel minder detail dan bij een foto die ik maak met de g4. Als ik de foto bewerk in de editor, dan voeg ik wat contrast en wat scherpte toe, en dan is de foto "vergelijkbaar" met de g4.
Beauty filter? Da's de grootst mogelijke onzin imho en gaat dan ook altijd meteen uit/op nul. Wie dat bedacht heeft...Gadgeteer schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:53:
Misschien ben ik minder kritisch dan. Ik ben best tevreden over de plaatjes die ik schiet.. Ik kan mezelf zelfs mooi op de foto zetten(hoe heet dat standje in de camera ook alweer?)
LOL, waarom mijnBrad Pitt schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:56:
[...]
Beauty filter? Da's de grootst mogelijke onzin imho en gaat dan ook altijd meteen uit/op nul. Wie dat bedacht heeft...
Ik heb dat getest en mijn vriendin dacht dat ik aan haar foundation had gezeten
Ohhh gelukkigGadgeteer schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:00:
LOL, waarom mijndenk je?
Ik heb dat getest en mijn vriendin dacht dat ik aan haar foundation had gezeten. Serieus moet je het niet nemen, beaty filter is om te trollen.
Duizend keer per dag XDA bekijken of er al wat leuke custom rom/kernel ontwikkelingen zijn maar ik vrees dat dat ijdele hoop gaat zijn. Vind rommelen met de telefoon het leukste dat er is (bel echt nooit ermee) maar dat gaat op de Mate 8 een beetje lastig worden denk ik.
Erg jammer, verreweg mooiste en fijnste telefoon van de laatste tijd dit, imho.
Geen zorgen, met de Kirin950 kan Huawei opeens met de top meedraaien. Ik verwacht dat er wel custom roms gaan komen (al hou ik me daar zelf niet mee bezig).
Om me heen zie ik in ieder geval best wat mensen met een Huawei tegenwoordig en als je ziet wat ze hebben aangekondigd voor dit jaar, verwacht ik nog wel meer.
Om me heen zie ik in ieder geval best wat mensen met een Huawei tegenwoordig en als je ziet wat ze hebben aangekondigd voor dit jaar, verwacht ik nog wel meer.
Dat is uiteraard zo, op de gpu na dan. Helaas hebben ze slechts de 4-core versie gebruikt. Maar goed, speel toch geen gamesGadgeteer schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:25:
Geen zorgen, met de Kirin950 kan Huawei opeens met de top meedraaien.
Dat denk ik eigenlijk niet. Veel te kleine user (dev) base plus waarschijnlijk ook allemaal closed source propietary meuk.Ik verwacht dat er wel custom roms gaan komen (al hou ik me daar zelf niet mee bezig).
[Edit] Even de status bekeken van custom roms op de Mate 7. Welnu, was snel klaar met kijken. For tinkerers this phone is not
De Kirin 955 is er i.i.g. ook al, meer zal inderdaad wel komen ja.Om me heen zie ik in ieder geval best wat mensen met een Huawei tegenwoordig en als je ziet wat ze hebben aangekondigd voor dit jaar, verwacht ik nog wel meer.
[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 18-03-2016 22:47 ]
Ik bedoel eigenlijk meer gebruikers komen vanzelf, en dat de 955 in de P9 zal worden gebruikt, wordt op verschillende sites tegengesproken dus dat wordt nog ff afwachten.Brad Pitt schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:30:
[...]
De Kirin 955 is er i.i.g. ook al, meer zal inderdaad wel komen ja.
Zodra er genoeg users zijn, komt die community voor custom roms vanzelf, is gewoon marktwerking.
Uiteindelijk zal het wel even duren maar dan komt het wel.
Closed source. Huawei verstrekt niets. Custom roms zoals CM13 zullen dan ook nooit gaan komen.Gadgeteer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:23:
[...]
Zodra er genoeg users zijn, komt die community voor custom roms vanzelf, is gewoon marktwerking.
Uiteindelijk zal het wel even duren maar dan komt het wel.
Super jammer, want een apparaat als deze met een lean OS/schil zal onwaarschijnlijk goed presteren.
[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 19-03-2016 09:49 ]
Is de software van Samsung open source dan?
Nee, dus ook daar brakke camera indien "custom" rom, etc.Gadgeteer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:06:
Is de software van Samsung open source dan?
http://forum.xda-develope...13-huawei-mate-8-t3339772
[Edit] De kernel voor de Mate 8 is trouwens wel vrij gegeven door Huawei, nu alleen nog hopen op een hoop developers (die kans is helaas niet zo groot aangezien de Mate 8 in Amerika niet echt veel verkocht is helaas).
[ Voor 50% gewijzigd door Brad Pitt op 24-03-2016 12:38 . Reden: Kernel info ]
Tip voor de tweaker, ik schreef deze howto
Dual sim EN sd kaart
BuG2FiX in "[HowTo] Dual sim EN sd-kaart in één telefoon (Honor 7)"
Dual sim EN sd kaart
Ik had hem al voorbij zien komen van iemand die het met de Mate 8 heeft gedaan.BuG2FiX schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:25:
Tip voor de tweaker, ik schreef deze howto
Dual sim EN sd kaart
Ik geloof wel dat je moet oppassen dat het goed vast zit (anders kun je wel eens iets slopen bij het verwijderen van de simtray wanneer je gestripte simkaartje achterblijft)
Blijft eigenlijk vreemd dat ze de simtray niet zo aanpassen dat dit zonder zelf te knutselen mogelijk is.
Toen ik vanmorgen wakker werd stond er een update te wachten.
Blijkbaar is er iets gedaan aan e-mails en andere berichten/notificaties die niet aankwamen wanneer het toestel in standby stond.
Een probleem waar ik de laatste dagen ook af en toe last van leek te hebben.
Ik heb nog niet kunnen testen of alles nu wel weer direct binnen komt.
Blijkbaar is er iets gedaan aan e-mails en andere berichten/notificaties die niet aankwamen wanneer het toestel in standby stond.
Met alle customs roms tot nu toe notificatie geneuzel gehad. Met de stock ...172-versie niet. Nu Doze handmatig uit gezet (de background killer van Huawei draait dan toch alsnog door, eigenlijk is het normaal gesproken dus een beetje dubbel op) en dat blijkt tot nu toe prima te werken. Ook even bijhouden of nu de accuduur nadelig zal worden beïnvloedt maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.Gadgeteer schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 07:39:
Toen ik vanmorgen wakker werd stond er een update te wachten.
Accuduur had ik eigenlijk meer van verwacht. Vind dat het niveau in een nacht toch best veel daalt. Had gedacht te kunnen gaan slapen met 86% en dan wakker te worden met bijv. 84 of 85 of zo. Beetje verder spelen met het toestel nog.
Loopt allemaal wel enorm soepel en ik vind Emui geweldig. Zoveel dingen in te stellen, het is niet normaal. Niet altijd op een logische plek maar voor een "tweaker" is het, imho, echt super
[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 04-04-2016 09:22 ]
Mijn notificaties komen weer keurig binnen na deze update. En ook ik ben gewoon tevreden over Emui, je kunt inderdaad veel instellen en aanpassen. Het dalen van het accuniveau in de nacht weet ik niets van. Wanneer ik slaap ligt het apparaat aan het infuus, naast mijn Huwawei Watch die dan ook ligt op te ladenBrad Pitt schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:20:
[...]
Met alle customs roms tot nu toe notificatie geneuzel gehad. Met de stock ...172-versie niet. Nu Doze handmatig uit gezet (de background killer van Huawei draait dan toch alsnog door, eigenlijk is het normaal gesproken dus een beetje dubbel op) en dat blijkt tot nu toe prima te werken. Ook even bijhouden of nu de accuduur nadelig zal worden beïnvloedt maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.
Accuduur had ik eigenlijk meer van verwacht. Vind dat het niveau in een nacht toch best veel daalt. Had gedacht te kunnen gaan slapen met 86% en dan wakker te worden met bijv. 84 of 85 of zo. Beetje verder spelen met het toestel nog.
Loopt allemaal wel enorm soepel en ik vind Emui geweldig. Zoveel dingen in te stellen, het is niet normaal. Niet altijd op een logische plek maar voor een "tweaker" is het, imho, echt super
Op stock is het prima ja, maar stock is een beetjeGadgeteer schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:59:
Mijn notificaties komen weer keurig binnen na deze update.

Met alles rommelen is juist zo leuk
Hoeveel % verlies heb je dan 's nachts?Brad Pitt schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:20:
[...]
Was vannacht 4 procent geloof ik. Maar met brakke Doze dus. Dus notificaties nul toen ik wakker werd. Vind 4 procent prima, als alles gewoon door zou komen. Nu Doze uit gezet, even kijken hoe het dán isD-e-n schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:08:
Hoeveel % verlies heb je dan 's nachts?
(DT2W wel aan gezet, dit zal uiteraard ook geen positieve invloed hebben op de accuduur maar elke keer het toestel moeten oppakken en/of grijpen naar de powerknop dan wel fingerprint shizzle als 'ie op bureau ligt is not my cup of tea
[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 04-04-2016 14:18 ]
Kan me niet voorstellen dat dat erg veel invloed heeft, ik neem aan dat dat alleen iets doet wanneer je je toestel wakker maakt. Zolan jij niet om de 2 minuten op je scherm klopt, zal het wel meevallen.Brad Pitt schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:09:
[...]
(DT2W wel aan gezet, dit zal uiteraard ook geen positieve invloed hebben op de accuduur maar elke keer het toestel moeten oppakken en/of grijpen naar de powerknop dan wel fingerprint shizzle als 'ie op bureau ligt is not my cup of tea)
Het scherm wordt dan uiteraard constant gepolled zodat de CPU nooit echt in deep sleep gaat. Tenzij er, zoals op sommige andere apparaten, een dedicated coprocessor voor wordt gebruikt. Nu heeft de Mate 8 wel zo'n ding (de i5) maar geen idee of die ook wordt gebruikt voor DT2W.Gadgeteer schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:10:
Kan me niet voorstellen dat dat erg veel invloed heeft, ik neem aan dat dat alleen iets doet wanneer je je toestel wakker maakt. Zolan jij niet om de 2 minuten op je scherm klopt, zal het wel meevallen.
"This extra core can share resources with the main A72 and A53 CPU cores and is designed to quickly power up the main CPU cores when they are needed using an “always-sensing mode”, while also allowing a very low power sleep state."
Telefoon staat nu 20 uur aan, 5 uur SoT en met nog 60% accu over. Da's eigenlijk toch wel vrij netjes
[Edit] Is al met al 11.5 uur geworden. Dacht hem even niet voor het slapen leeg te krijgen maar nét gelukt

[ Voor 55% gewijzigd door Brad Pitt op 05-04-2016 15:11 ]
Hallo.
Hoe is het scherm qua helderheid en contrast?
Alles klopt aan dit toestel voor mij behalve denk ik de FHD scherm.
Heb nu zelf een LG G3 met QHD..
Alles klopt aan dit toestel voor mij behalve denk ik de FHD scherm.
Helderheid en contrast zijn prima, i.v.m. de G4. En die was al beter dan de G3 dus no worriesmikehulshof schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:03:
FullHD merk je eigenlijk enorm weinig van. Alleen als je bizar veel zou uitzoomen, waarbij de content dan niet meer goed leesbaar is, zou je een verschil kunnen zien. Bij normaal gebruik is het, imho, gewoon haarscherp.Alles klopt aan dit toestel voor mij behalve denk ik de FHD scherm.
Oke, bedankt voor de geruststelling. Hoe ervaar je je EMUI? Hoorde ergens dat je door de software de notificaties zoals email, whatsapp berichten enz later binnen kreeg?
Ik vind het helemaal geweldig. Was bang dat het tegen zou vallen maar wil niks anders meermikehulshof schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:28:
Hoe ervaar je je EMUI?
De mate waarin je dingen kan instellen, uitlezen, bepalen, is waanzinnig. Voor een "tweaker" helemaal super, voor een gemiddelde "ik wil alleen bellen en whatsappen" gebruiker wellicht allemaal wat té
Dat klopt inderdaad wel, al had ik hier op een latere (stock) Rom geen last van. Met de meeste custom stock roms wel. Dit was echter te verbeteren door Doze uit te schakelen.Hoorde ergens dat je door de software de notificaties zoals email, whatsapp berichten enz later binnen kreeg?
Verder is het toestel zo abnormaal smooth en snel (wel de animaties verlagen in developer settings uiteraard) en het ram management (als je dat per app instelt) zo goed dat er mee werken / multitasken heerlijk is.
[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 07-04-2016 13:36 ]
En een stock rom is dan een update oid?
Dus als je Doze? uitschakeld heb je er geen last van?
Dus als je Doze? uitschakeld heb je er geen last van?
Stock rom als in zonder tweaks/dingen uit te halen. Gewoon zoals 'ie van Huawei zélf is (alleen rooted). Heb een Chineze versie en kreeg in de trein na aankoop een update melden, deze uitgevoerd (versie 172) en die deed het prima. Ga echter uiteraard geen (stock) Chineze rom draaien dus nu even op 170 International.mikehulshof schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:43:
En een stock rom is dan een update oid?
Daarna ging het (mits je de apps waar je notificaties van wilt blijven krijgen ook toevoegt als niet-op-de-achtergrond-sluiten) prima ja. Ben nog aan het testen hoor. Wat de fijnste rom/firmware versie isDus als je Doze? uitschakeld heb je er geen last van?
[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 07-04-2016 13:46 ]
Hm. Vind het persoonlijk wel belangrijk mijn notificaties snel binnen te krijgen ivm mijn werk.. Dit is dus bij aankoop gelijk niet zo?
Aankoop = stock rom = Europa zit ook op versie 172 (180 komt er aan) = prima notificatiesmikehulshof schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:51:
Dit is dus bij aankoop gelijk niet zo?
Vind persoonlijk stock alleen mega boring dus is altijd eerste dat er af gaat. Als je niets doet (op rooten na dan, da's echt een "must" imho) blijven de notificaties prima. A
Dit is trouwens 1-op-1 piccie van m'n homescreen, kan je beetje resolutie bekijken. Ik vind de fonts en dergelijke scherp zát zo, maar zoals met alles geldt natuurlijk YMMV. Als je echter het unlocked bootloader scherm ziet bij het opstarten zijn die fonts niet anti-aliased en dan zie je wel degelijk dat het schem niet súper high res is. Tijdens het werken in het OS zelf zijn alle randjes uiteraard gesmoothed dus zie je dat niet. Speel geen games dus geen idee hoe het dáár mee is
Dus met andere woorden, dit probleem was in het begin zo, maar na de updates van het OS zelf is het verbeterd? En zodra je er een andere rom op zet heb je het probleem wel?
Wat houd dat rooten en rom enz eigenlijk in?
Sorry voor mijn vele vragen
Wat houd dat rooten en rom enz eigenlijk in?
Sorry voor mijn vele vragen
Ja, met de eerste stock firmwares was het sowieso dramatisch, bij elke nieuwe is elke keer beter. Had met 172 geen problemen maar erg kort getest, in 180 staat wéér dat het verbetert is. Binnenkort hopelijk testen.mikehulshof schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:35:
Dus met andere woorden, dit probleem was in het begin zo, maar na de updates van het OS zelf is het verbeterd? En zodra je er een andere rom op zet heb je het probleem wel?
Dit is gewoon te googlen, met alle respectWat houd dat rooten en rom enz eigenlijk in?
Bedankt voor alles.
Binnenkort maar even naar de MM om hem eens te bekijken. Denk dat dit de juiste opvolger is van mijn LG G3
Hoe is de camera verder?
Binnenkort maar even naar de MM om hem eens te bekijken. Denk dat dit de juiste opvolger is van mijn LG G3
Hoe is de camera verder?
[ Voor 9% gewijzigd door JustName op 08-04-2016 01:25 ]
Sinds begin van de week ook bezitter van de Mate 8.
Na een dag of 3 vind ik de batterijduur eigenlijk een beetje tegenvallen. Gisteren had ik ( nadat ik de telefoon 's ochtends van de lader haalde ) ongeveer 37% over. Ik doe mijn telefoon standaard 's nachts aan de lader, maar als ik heel eerlijk ben gaat de accu van de Mate 8 nu ongeveer net zo lang mee als mijn oude Honor 6.
Of komt dat omdat ik de accu een eerst een aantal keer moet opladen en ontladen ( tot 0% ) ?
Na een dag of 3 vind ik de batterijduur eigenlijk een beetje tegenvallen. Gisteren had ik ( nadat ik de telefoon 's ochtends van de lader haalde ) ongeveer 37% over. Ik doe mijn telefoon standaard 's nachts aan de lader, maar als ik heel eerlijk ben gaat de accu van de Mate 8 nu ongeveer net zo lang mee als mijn oude Honor 6.
Of komt dat omdat ik de accu een eerst een aantal keer moet opladen en ontladen ( tot 0% ) ?
Nee dat denk ik niet, haalde de eerste keer ook meteen 11.5 uur SoT. Ben qua SoT erg tevreden maar de idle drain valt erg tegen vind ik. Ook als toestel 's-nachts gewoon ligt te niksen dropt het percentage. Lees op XDA ook bij dit toestel weer erg uiteenlopende resultaten. De één is lyrisch, de ander stukken minder. Die laatsten halen dan ook maar 5 uur SoT, hetgeen natuurlijk voor een apparaat met deze accu dramatisch is.jpg97 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:25:
Met Wifi uit schijnt de drain stukken minder te zijn (bekende Android bug) maar nog niet getest zelf.
Wat staat er bovenaan (op het scherm na natuurlijk) bij de batterij gegevens dan?
Signaal mobiel netwerk staat helemaal bovenaan.Brad Pitt schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:55:
[...]
Nee dat denk ik niet, haalde de eerste keer ook meteen 11.5 uur SoT. Ben qua SoT erg tevreden maar de idle drain valt erg tegen vind ik. Ook als toestel 's-nachts gewoon ligt te niksen dropt het percentage. Lees op XDA ook bij dit toestel weer erg uiteenlopende resultaten. De één is lyrisch, de ander stukken minder. Die laatsten halen dan ook maar 5 uur SoT, hetgeen natuurlijk voor een apparaat met deze accu dramatisch is.
Met Wifi uit schijnt de drain stukken minder te zijn (bekende Android bug) maar nog niet getest zelf.
Wat staat er bovenaan (op het scherm na natuurlijk) bij de batterij gegevens dan?
Da's vreemd. Tenzij je heel veel hebt gebeld of in een gebied woont met een zeer zwak/slecht signaal.jpg97 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:00:
Signaal mobiel netwerk staat helemaal bovenaan.
Wat zeker helpt is wifi en Bluetooth scannen uitschakelen. instellingen - Google - locatie - menu - scaninstellingen - allebei de opties uitschakelen. Of instellingen - geavanceerde instellingen - locatietoegang - menu - scaninstellingen - allebei de opties uitschakelen. Verder bluetooth en gps uitschakelen indien ik deze niet gebruik. SOT vaak tegen de 10 uur.
Dank je ik ga het proberen. Bt heb ik altijd aan ivm mijn android watch wellicht licht het daar aan
Let op:
Accessoires moeten besproken worden in: [Huawei Mate 8] Accessoires.
Accessoires moeten besproken worden in: [Huawei Mate 8] Accessoires.