Mijn DCD791 zit in een T-stak koffer, maar ik sta nou niet direct te springen om meer spul in dat systeem te halen. Niet omdat het compleet onnuttig is, maar in mijn situatie is dat spul ook aan elkaar geklikt te klein qua ruimte als ik veel moet meenemen, en niet compact genoeg om als extra efficiënte opslag te gebruiken voor in de schuur. Dan zou ik eerder voor toughboxes gaan; zeker met die kar ideaal als je compleet self-sufficient bent ergens weg van huis, groot genoeg om ook als redelijk efficiënte normale opslag te gebruiken, en degelijk.
Met L-boxx en systainer heb ik zelf geen ervaring, maar naar horen zeggen is het lang niet zo ideaal als het lijkt, en vooral erg praktisch in een busje als installateur oid. L-boxxes zie ik wel eens over bouwplaatsen gesleept worden, maar bijna nooit bij gereedschap dat er niet standaard in geleverd wordt. Festool zie je gewoon bijna niet op bouwplaatsen
Een L-boxx/Makpac/Tstak/systainerkoffer is wel altijd al beter dan zo'n blow-molded koffer, al is het maar vanwege ofwel de extra accessoires die je er in kan flikkeren bij hetzelfde formaat ofwel het compactere formaat

en vaak degelijker en alles wat beter passend ook nog.
qua non-systeemkoffers zit er veel meer verschil in kwaliteit, vaak nog meer per merk dan tussen merken onderling. Ik vind de blow-molded koffer van mijn DCD710 nog steeds een klein beetje jammer eigenlijk, al zit ie best stevig in elkaar verder en kan ik er 2 borensetjes, een bitsetje en wat losse (speed)boren in kwijt; bij hetzelfde formaat maar een constructie zoals mijn DWE576 cirkelzaag had er enorm veel meer nog ingepast en was het zeker zo stevig geweest.
Dat kwam dan weer niet naar voren in die reviewblog die ik eerder schreef over het ding, maar daar zat zn concurrentie ook los in een kartonnen doos

ik had bij aankoop toch eigenlijk nog op iets beters gehoopt toen. Denk dat ik ook de koffers zeker even moet fotograferen als er hier straks in totaal 6 accuboormachines van ~100 tot ~300 euro aanwezig zijn, is kennelijk toch voor best wat mensen een relevant deel van de aankoop. Ik moet eens met andere mensen shit gaan regelen als ik diverse opslagsystemen met elkaar wil vergelijken
Wat ik wel nog eens kan doen mocht ik het goedkoop genoeg kunnen regelen is zo'n Tstak ladensetje halen om onder de boorkoffer te klikken, en daar dan boren, bitjes, gatenzagen, doppen en weet ik wat in te gooien, als er ruimte is nog wat handgereedschap oid, en eens kijken hoe goed dat werkt. maar juist die laden zijn natuurlijk weer duur
Maar goed, dan zou ik ook weer een toughbox met 2 laden en een gereedschapsbak kunnen regelen, die kan ik in theorie nog op elkaar geklikt samen achterop mn fiets meenemen en daar kan dan heul wat in
[
Voor 51% gewijzigd door
McGryphon op 20-04-2016 20:39
]