Yep dat lijkt ook mij de rationele keuze.
Een slagboormachine is wel handig, maar het moet echt heel raar lopen wil je dezelfde klus niet ook met een goede 'normale' 18V schroefmachine kunnen uitvoeren.
Alle bekende A-merken hebben in hun toplijnen accuschoefmachines die default 100Nm
of meer kunnen leveren.
Het voordeel van echte slagschroevendraaiers met enorme koppels van ~170Nm is dat je polsen worden gespaard vanwege de nagenoeg afwezige terugslag, wel handig als je meedere dozen 6x120+mm moet wegwerken.
Het gaat wel ten koste van je oren, bescherming daarvan is dus een must.
Nu weet ik niet wat je al aan Hitachi accu's hebt, een rationele overweging zou dan kunnen zijn dat je evt. gewoon bij je Hitachi 14.4V eco systeem blijft en daar een lookalike tweede machine van aanschaft, zodat je niet nogmaals in een stapel dure accu's met ander voltage hoeft te investeren.
Lastige keuze dit.
Gevalletje "
wet van de remmende voorsprong".
Nu heb ik Hitachi accumachines best hoog zitten en er is op dat punt eigenlijk geen goede reden om van merk te switchen.
Wel zijn er bij bijv. Makita meer mogelijkheden om verder uit te breiden (mocht je daar ooit behoefte aan krijgen) met behoud van dezelfde accu's, vaak kom je dan op het meest gangbare 18V uit.
Met mijn eigen krachtige Makita en Hitachi 18V boor/schroefmachines heb ik eigenlijk amper voorkeur, wel is het zo dat ik op dit moment enkel nog in de Makita 18V series investeer, gezien het omvangrijke eco systeem, de prettige mogelijkheid van 2x18V power machines en de robuuste betrouwbaarheid en support.
De robuustheid geldt overigens net zo goed voor Hitachi, het is een vd weinige merken die mij nog nooit in de steek hebben gelaten.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 08-05-2017 06:50
]