[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 100 Laatste
Acties:
  • 723.655 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

atmoz schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 06:20:
[...]
Wel heb ik nog niet zo ontzettend lang geleden eens gelezen dat iemand er problemen mee had. Dat het mechanisme haperde ofzoiets. Maar dat zal wel dikke pech geweest zijn. Ik verwacht dat Bessey ook de EZS klemmen (super) goed heeft ontwikkeld. Ik heb er 16 (8 stuks 90cm + 8 stuks 45cm) en gebruik ze iedere week, maar heb nog nergens last van gehad 8)
Op Amazon.com staat echt een hele waslijst aan Bessey reviews en ik meen mij te herinneren dat ik ook daar die meldingen (meervoud!!) tegenkwam en dat men voortaan de toevlucht tot Irwin klemmen zou overwegen.
Die worden blijkbaar hoger aangeslagen.
Voor wat het waard is dan. ;)

Ik moet wel zeggen dat ik dit soort klemmen hier steeds vaker defect in m'n kast terugvind. :(
De kunststof hendel ligt er dan af, of de kunststof body van een van de armen is afgebroken.
Ben totaal niet tevreden over de kwaliteit van deze kwetsbare kunststof dingen.

Als vergelijk heb ik geloof ik nog nooit zo'n oldschool, geheel metalen lijmklem van Bessey kunnen mollen en dat zegt wat, want ik mol met mijn handen zo ongeveer alles.
Volgens de baas in huis tenminste. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

Er is niets mis met die goedkope klemmen als je ze iets wil laten "vasthouden". Ik heb hier ook een paar van die no-name goedkope rommel snelklemmen voor als ik een handje tekort kom. Maar mijn inziens zit er een verschil tussen echt klemmen en vasthouden. Als er 2 of meer delen gelijmd moeten worden dan is die goedkope meuk echt niets waard.
Op echte klemkracht komen ze wel eens tekort inderdaad, maar daarvoor hebben we dan ook twee grote gietijzeren persen staan, een drietonner "gewone" pers en een twaalftonner slagpers als meestgebruikte persen :+
Maar hoewel je gelijk hebt blijf ik erbij dat een kist vol goedkope lijmklemmen vaak wel uitkomst kan bieden als je niet het budget hebt om een groot assortiment aan Bessey oid aan te schaffen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:25

miekol

erm

Ik meen ooit wel ergens gelezen te hebben dat de Bessey (revo) klemmen in Amerika uit China komen en hier in Europa (ook 2x zo duur) nog uit Duitsland. Dat zou evt een kwaliteitsverschil (en slechte reviews) kunnen verklaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:32

Atmoz

Techno!!

miekol schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:28:
Ik meen ooit wel ergens gelezen te hebben dat de Bessey (revo) klemmen in Amerika uit China komen en hier in Europa (ook 2x zo duur) nog uit Duitsland. Dat zou evt een kwaliteitsverschil (en slechte reviews) kunnen verklaren...
De REVO's zijn al helemaal top spul 8)

Weet je ook wat er dan mis zou zijn in Amerika? Zou het klemhuis gammel zijn ofzo?
Want verder kan er toch niet veel verkeerd aan zijn zou je zeggen.

Gelukkig hebben we hier die uit .DE :9 Wat een dingen! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Zouden jullie svp niet meer dit soort dingen willen posten? Ga binnenkort zelf een werkbank maken en het blad bestaat uit meerdere balken die verlijmd worden. Na die fijne Bessey-posts gaan die lijmklemmen me weer veel te veel geld kosten... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:34

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Niek_ schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:15:
Zouden jullie svp niet meer dit soort dingen willen posten? Ga binnenkort zelf een werkbank maken en het blad bestaat uit meerdere balken die verlijmd worden. Na die fijne Bessey-posts gaan die lijmklemmen me weer veel te veel geld kosten... ;)
Dat denk ik bij bijna iedere post..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

Reinier

\o/

Ik ben tevreden met m'n zwarte Besseys (die limited edition KliKlamps). Alleen annoying dat die rode beschermplasticjes soms los raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Reinier schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:43:
Ik ben tevreden met m'n zwarte Besseys (die limited edition KliKlamps). Alleen annoying dat die rode beschermplasticjes soms los raken.
Dat heb ik inderdaad ook wel eens.
Maar eigenlijk niet storend, want het gebeurt echt zeer zelden. Maar idd: het zou nóg fijner zijn als het nooit gebeurde...

Mooie klemmen die zwarte he 8) (vind ze stiekem véél mooier dan de "gewone", die hoef ik dan ook niet >:))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ja supermooi maar daarom ben ik altijd zoooo bang voor krasjes ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 09:20

Vliegvlug

Flight Simple

Nu ik deze poets over lijmklemmen zie graag ik me af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt. :/

Heb namelijk net een paar Stanley FMHT0-83240 FatMax® Eenhandsklem XL - 850mm aangeschaft in aanvulling op mijn kleine Wolfcraft klemmen.

Lijmklem Stanley vs Wolfcraft

Ze voelen stevig aan en de klemkracht is ook een stuk groter dan die kleine Wolfcrafts en dat was wel een vereiste, naast de grotere spanwijdte en berijk natuurlijk.

Enige wat me tegenvalt is dat ik ze niet echt 'eenhands' vindt. Bij de Wolfcraft beweegt de bek ook echt uit elkaar als ik in het kleine hendeltje knijp, bij de Stanley niet. :|
Het hendeltje lijkt daar alleen voor loskoppelen te zijn maar dan moet ik dus alsnog twee handen gebruiken om de klem open te krijgen.

Heeft zo'n Bessey klem dat wel of had ik sowieso beter daarvoor kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Kwam deze tegen voor de liefhebber
http://www.marktplaats.nl...44&previousPage=lr&pos=13

20 systaners van makita en festool ;)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik vind het niet erg om geld uit te geven aan goed gereedschap. Maar wat is nu de meerwaarde van een duurdere lijmklem?

Komt misschien ook omdat ik ze nooit echt als lijmklem heb gebruikt, maar altijd gewoon als klem om iets vast te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 21:07
Ik heb kleintjes van zowel 3 euro als bessey van een veelvoud. Die duurdere werken soepeler en makkelijker. Uiteindelijk klemmen die goedkopies ook gewoon, maar in het werken zijn ze wel wat minder fijn.

Dat is wel wat meerprijs waard. Alleen is het zo jammer dat die meerprijs een factor 3-5 is en niet een paar euro oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:15
Wie kan er advies geven over verfrollers? Moet binnenkort flink wat oppervlak sauzen en heb laatst een muurtje gedaan met een cheapo roller waarvan constant pluisjes/haartjes achterbleven op de muur...

Geef ik liever een paar centen meer uit om dat te voorkomen

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
Jevon schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:18:
Wie kan er advies geven over verfrollers? Moet binnenkort flink wat oppervlak sauzen en heb laatst een muurtje gedaan met een cheapo roller waarvan constant pluisjes/haartjes achterbleven op de muur...

Even voor het verven op schuurpapier rollen. Dat zorgt ervoor dat alle haartjes loskomen ipv op je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:11
Of gewoon schilderstape om wikkelen :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Bessey EZS 900mm voor €21/stuk gevonden bij Geerdink. Omdat ik toen bijna aan gratis verzendkosten zat, ook een Wera impaktor pz2 (testen of ze echt zo goed zijn) en een paar houtboortjes 3mm (breken vaak) meebesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Jevon schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:18:

Ik spoel de rollers altijd uit, na het sausen. Hergebruik ze de keer er op, heb dan bijna geen last van pluisjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50

BoGu5

hmmmz

Meesterhand heeft erg fijne kwasten en rollers volgens mijn vriendin. Weggooien na 1 keer is echt zonde. Wel goed uitspoelen en misschien twee verschillende pakken als je donker en licht gaat sausen.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

enriqueeeee schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:36:
Kwam deze tegen voor de liefhebber
http://www.marktplaats.nl...44&previousPage=lr&pos=13

20 systaners van makita en festool ;)
Is toch geen l-boxx ;)
En vrij duur vind ik, bovendien is 20 wel erg veel :P
Heb al 13 l-boxxen en 4 systainers. 8)7

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Voor de lulz mbt lijmklemmen:

http://www.aldi.nl/aldi_lijmklemmen_48_5_20561_35480.html

Ga even een set halen, als is het alleen om te gebruiken om gewoon wat dingen op X hoogte te houden tijdens het klussen :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Notna schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:21:

http://www.aldi.nl/aldi_lijmklemmen_48_5_20561_35480

Ga even een set halen, als is het alleen om te gebruiken om gewoon wat dingen op X hoogte te houden tijdens het klussen :Y
Link werkt niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Leugens! :+

Fixed ;)

Het krantje spreekt overigens over 3 maten. Geen idee waarom de website zo summier is.

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 24-10-2016 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:27:
[...]
Het krantje spreekt overigens over 3 maten. Geen idee waarom de website zo summier is.
Omdat je voor de meest professionele antwoorden voor high-tech producten bij de bekende Aldi cassière moet zijn?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

frankwopereis schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:21:
[...]

Is toch geen l-boxx ;)
En vrij duur vind ik, bovendien is 20 wel erg veel :P
Heb al 13 l-boxxen en 4 systainers. 8)7
Je moet ook niet iets willen hebebn voor de vraagprijs... dat is de hele lol van markplaats, daar kun je bieden naar waarde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
enriqueeeee schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:14:
[...]

Je moet ook niet iets willen hebebn voor de vraagprijs... dat is de hele lol van markplaats, daar kun je bieden naar waarde. :P
Valt me wel op dat soms dingen bijna voor de winkelprijs worden aangeboden. Alleen zonder de garantie en 'zekerheid' erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Uiteindelijk na advies hier zowel aldi als duurdere lijmklemmen / tangen gehaald. Als je niet die hard klusser bent is het uberhaupt gewoon handig om verschillende soorten te hebben of beter gezegd een collectie te starten.

Zag trouwens dat de ibood van vandaag een bekend merk had ;-) http://www.ibood.com/home...dewalt-zwaar-gereedschap/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 09:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Notna schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:21:

http://www.aldi.nl/aldi_lijmklemmen_48_5_20561_35480.html

die rommel heb ik ook gehad, voorzichtig mee omspringen, knalt zo uit elkaar, ik begin er niet meer aan. :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sheane schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:30:
Uiteindelijk na advies hier zowel aldi als duurdere lijmklemmen / tangen gehaald. Als je niet die hard klusser bent is het uberhaupt gewoon handig om verschillende soorten te hebben of beter gezegd een collectie te starten.
Het probleem met bijv. witte houtlijm is dat die het echt van hoge perskracht moet hebben, anders wordt het "geplakt" in plaats van duurzaam gelijmd. ;)

Dit soort eenhandsklemmen en dan zeker de goedkopere barrels, breken al onder je handen uit elkaar bij een geringe perskracht.
Het is frustrerend en best zonde van al het verspilde materiaal, ik ben met deze dingen gestopt omdat ik het niet meer wil/kan aanzien.
Het is leuk om iets met geringe kracht vast te zetten op je zaag/boor/freestafel bijv., maar meer willen wordt een instant frustratie.

De Bessey KliKlamps zien er goed uit en zijn ook voor het grootste deel van metaal gemaakt, die wil ik dan nog wel gaan uitproberen.
Tja, wat is duur, als een goede klem 30plus jaar aan misbruik overleeft, dan valt de prijs wel mee. O-)

Bijna alle goedkope eenhandsklemmen uit m'n arsenaal blijken gewoon weggegooid geld te zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Brutalsranan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:22:
[...]

Valt me wel op dat soms dingen bijna voor de winkelprijs worden aangeboden. Alleen zonder de garantie en 'zekerheid' erbij
Viel mij inderdaad ook op, soms zelfs voor meer.
Mensen denken dat apparaten niet in waarde dalen |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn genoeg mensen die het ook idd op marktplaats ook nog eens kopen voor zo een te gek hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Wordt het niet tijd voor gereedschap e.d. in de Pricewatch ?
Scheelt een hoop gezoek door alle sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

enriqueeeee schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:14:
[...]

Ik had onder de waarde geboden ;) Enige reactie was "veel te weinig" |:(
Meer heb ik er momenteel niet voor over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
enriqueeeee schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:16:
Wordt het niet tijd voor gereedschap e.d. in de Pricewatch ?
Scheelt een hoop gezoek door alle sites.
Moet ik Zeef even schoppen? O-)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er staan gereedschappen in de ongesorteerde vergaarbak in de pricewatch, ik neem aan dat die standaard ingescanned worden van een bepaald aantal sites (computer webshops hebben ook nog wel eens wat aan gereedschap in het assortiment zitten, zo lijkt).

Zou handig zijn om een gereedschapscategorie toe te voegen, kan niet minder gebruikt worden dan een categorie voor keukenmachines, zou ik denken. Maar dan moeten ook wel de echte gereedschapswinkels toegevoegd worden aan de pricewatch scan (als het zo werkt), anders heeft alleen een categorie niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
McGryphon schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:34:
[...]

Moet ik Zeef even schoppen? O-)
Op zich zou het geen slecht idee zijn. Een aantal dingen kan je al vinden in de PW, maar dat zijn dan producten van bijv. Kärcher die ook gewoon 'normale' producten maken.

Gezien de populariteit van het eea op GoT mbt gereedschap, klussen etc. zou het denk ik wel van toegevoegde waarde zijn. Moeten we wel alleen even de bekende webshops voor gereedschap porren dat ze de PW actief bij moeten gaan houden :+

Edit: What he said ^^^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

henkie196 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:35:
[...]

Er staan gereedschappen in de ongesorteerde vergaarbak in de pricewatch, ik neem aan dat die standaard ingescanned worden van een bepaald aantal sites (computer webshops hebben ook nog wel eens wat aan gereedschap in het assortiment zitten, zo lijkt).

Zou handig zijn om een gereedschapscategorie toe te voegen, kan niet minder gebruikt worden dan een categorie voor keukenmachines, zou ik denken. Maar dan moeten ook wel de echte gereedschapswinkels toegevoegd worden aan de pricewatch scan (als het zo werkt), anders heeft alleen een categorie niet zoveel zin.
De prijzen in de pricewatch worden gevuld aan de hand van prijslijsten die shops aanleveren en shops betalen om in de PW te staan. Daaromheen zit het nodige aan onderhoud door Tweakers medewerkers om de categoriën te beheren en de producten er in te zetten (incl. specs etc.).

Je ziet dus inderdaad dat er winkels zijn (amazon, bol, etc.) die ook gereedschap in hun assortiment hebben wat dus al in unsorted komt. Maar zoals je zelf al aangeeft wordt het pas interessant voor gebruikers als er ook echte gereedschapswinkels worden gekoppeld. En de vraag is even (los van het onderhoud van extra categoriën) of er behoefte is bij zowel die shops als bij Tweakers om gereedschapswinkels te gaan aansluiten.

Ik zal even iemand van het PW team op deze discussie wijzen, zodat ze het kunnen bespreken en een officiële reactie kunnen geven :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:51:
[...]

De prijzen in de pricewatch worden gevuld aan de hand van prijslijsten die shops aanleveren en shops betalen om in de PW te staan. Daaromheen zit het nodige aan onderhoud door Tweakers medewerkers om de categoriën te beheren en de producten er in te zetten (incl. specs etc.).

Je ziet dus inderdaad dat er winkels zijn (amazon, bol, etc.) die ook gereedschap in hun assortiment hebben wat dus al in unsorted komt. Maar zoals je zelf al aangeeft wordt het pas interessant voor gebruikers als er ook echte gereedschapswinkels worden gekoppeld. En de vraag is even (los van het onderhoud van extra categoriën) of er behoefte is bij zowel die shops als bij Tweakers om gereedschapswinkels te gaan aansluiten.

Ik zal even iemand van het PW team op deze discussie wijzen, zodat ze het kunnen bespreken en een officiële reactie kunnen geven :)
Ik ben voor! Voor een noob zoals ik zou dit enorm handig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 13:17
Vooral ook omdat er zulke hoge verschillen zitten tussen de prijzen die verschillende webshops hanteren. Zoals ik eerder ook al zei had ik een Makita klopboor slagschroevendraaier en haakse slijper €170 goedkoper dan elders. Zo ook met de decoupeerzaag die ik vandaag binnen heb, scheelt gewoon €30, dat is wel gewoon 10% op de prijs van een body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Maar aan de andere kant zou je voor bepaalde merken ook liever de duitse winkels er bij willen hebben in de pricewatch, maar ik gok dat het onwaarschijnlijk is dat die ook echt erin terecht gaan komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 20:48

Mooijekind

Manager Product Content
Toevallig zijn we binnen ons team al bezig met een inventarisatie betreffende powertools. Zijn er genoeg producten binnnen dit segment en welke shops hebben we nu al en wie ontbreken er nog.
Op dit moment ligt onze focus dus wel volledig op de electrische apparaten dus boormachines, zaagmachines, schuurmachines, enz.
Lijmklemmen en handschroevendraaiers nemen we dus voorlopig nog niet mee :-)

Ik hoop hier op korte termijn meer duidelijkheid over te kunnen geven of het voor ons rendabel gaat zijn om dit toe te voegen aan de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
henkie196 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:14:
Maar aan de andere kant zou je voor bepaalde merken ook liever de duitse winkels er bij willen hebben in de pricewatch, maar ik gok dat het onwaarschijnlijk is dat die ook echt erin terecht gaan komen.
Maar dat is ook niet persé nodig; als je al kan kijken wat de laagste prijs is in NL is het een klusje van niets om even de DE markten erbij te pakken.

Wellicht moeten we de Duitse webshops even in de TS opnemen. Heeft er iemand zo een paar paraat? Dan maak ik er even een stukje over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
mooijekind11 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:22:
Toevallig zijn we binnen ons team al bezig met een inventarisatie betreffende powertools. Zijn er genoeg producten binnnen dit segment en welke shops hebben we nu al en wie ontbreken er nog.
Op dit moment ligt onze focus dus wel volledig op de electrische apparaten dus boormachines, zaagmachines, schuurmachines, enz.
Lijmklemmen en handschroevendraaiers nemen we dus voorlopig nog niet mee :-)

Ik hoop hier op korte termijn meer duidelijkheid over te kunnen geven of het voor ons rendabel gaat zijn om dit toe te voegen aan de pricewatch.
Goed om te horen dat Tweakers de vraag al voor was. Wordt bijvoorbeeld Amazon.de dan ook meegenomen? Omdat ze nu ook al met andere producten in PW staan.
Notna schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:25:
[...]

Maar dat is ook niet persé nodig; als je al kan kijken wat de laagste prijs is in NL is het een klusje van niets om even de DE markten erbij te pakken.

Wellicht moeten we de Duitse webshops even in de TS opnemen. Heeft er iemand zo een paar paraat? Dan maak ik er even een stukje over :)
https://www.elektrowerkzeuge-bender.de/
http://www.werkzeugalarm.de/
https://www.rubart.de/

[ Voor 23% gewijzigd door Framoes op 25-10-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 20:48

Mooijekind

Manager Product Content
Op dit moment worden deze categorieen niet meegenomen van Amazon.de maar dat kunnen we redelijk eenvoudig aanpassen. Dus als Amazon.de hier een goed aanbod in heeft nemen we het zeker mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
mooijekind11 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:32:
Op dit moment worden deze categorieen niet meegenomen van Amazon.de maar dat kunnen we redelijk eenvoudig aanpassen. Dus als Amazon.de hier een goed aanbod in heeft nemen we het zeker mee.
Amazon.de heeft ongeveer alles wat je kan bedenken aan power tools :Y Dus dat zou zeker iets moeten zijn om mee te nemen :Y
Framoes schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:25:
[...]

Goed om te horen dat Tweakers de vraag al voor was. Wordt bijvoorbeeld Amazon.de dan ook meegenomen? Omdat ze nu ook al met andere producten in PW staan.

[...]

https://www.elektrowerkzeuge-bender.de/
http://www.werkzeugalarm.de/
https://www.rubart.de/
Dank, toegevoegd aan de TS ! (begint ergens op te lijken nu met de hulp van henkie196 en McSlijptol )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Notna schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:25:
[...]

Ik had dit verzoek al ingediend, ze worden dacht ik opgespaard.
Anders kan ik wel het topic doorgaan en een lijstje ophoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
enriqueeeee schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:32:
[...]

Ik had dit verzoek al ingediend, ze worden dacht ik opgespaard.
Anders kan ik wel het topic doorgaan en een lijstje ophoesten.
Ik heb er nu een aantal ingezet (in de TS dus) die eerder werden aangegeven. Ik zal ook even een search doen in dit en het vorige topic om te kijken of ik er nog meer zie :Y

De TS heeft nu 3 man sterk aan mede auteurs, en er wordt flink aan gesleuteld. Excuses als nog niet alles er in is gezet :$

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 25-10-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Notna schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:33:
[...]

Ik heb er nu een aantal ingezet (in de TS dus) die eerder werden aangegeven. Ik zal ook even een search doen in dit en het vorige topic om te kijken of ik er nog meer zie :Y

De TS heeft nu 3 man sterk aan mede auteurs, en er wordt flink aan gesleuteld. Excuses als nog niet alles er in is gezet :$
Kun je de duitse prijs vergelijk sites ook mee nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
enriqueeeee schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:36:
[...]

Kun je de duitse prijs vergelijk sites ook mee nemen ?
Dan moet je iets specifieker zijn, aangezien er nogal wat vergelijk sites zoals Idealo zijn. Maar misschien mis ik gereedschap specifieke sites.

Mag overigens via DM :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Idealo.de
Heise.de
Geizhals.de
Billiger.de

[ Voor 40% gewijzigd door Raymond op 25-10-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Framoes schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:14:
Bessey EZS 900mm voor €21/stuk gevonden bij Geerdink. Omdat ik toen bijna aan gratis verzendkosten zat, ook een Wera impaktor pz2 (testen of ze echt zo goed zijn) en een paar houtboortjes 3mm (breken vaak) meebesteld.
Godverdju das goedkoop _/-\o_
Zojuist nog effe 8 erbij gekocht :)
Thanks! (aan de andere kant ook weer niet: kost me weer geld 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
Ach elke hobby (lees: verslaving) kost geld :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

NoepZor schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:01:
Ach elke hobby (lees: verslaving) kost geld :)
Whaha, true true 8)
Maar dit gaat soms wel heeeel ver :P
Maarja, wel fijn om te hebben/verzamelen allemaal he >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
Geldt natuurlijk niet voor alle gevallen hier :P Soms is het kopen van gereedschap en zelf doen goedkoper dan steeds een mannetje inhuren. Maar als je van tools die het werk doen voor incidenteel gebruik gaat naar tools die profi's jaloers maken, dan wordt de scheidslijn al erg dun :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Wie heeft de Systainers van MP gekocht? ;) Advertentie staat op gereserveerd zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Nu online
Iemand ervaring met het kopen bij werkzeugstore24.de? De GKT55GCE (met L-boxx en FSN160) kost daar 'slechts' 359,-. Verzending naar NLD 12,95. Kan hem niet goedkoper vinden en al helemaal niet in NLD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Niek_ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:06:
Iemand ervaring met het kopen bij werkzeugstore24.de? De GKT55GCE (met L-boxx en FSN160) kost daar 'slechts' 359,-. Verzending naar NLD 12,95. Kan hem niet goedkoper vinden en al helemaal niet in NLD.
Wow, das lekker goedkoop :9

Ik ken de website alleen niet.... nooit van gehoord, en ik koop toch geregeld gereedschap in .DE
Misschien een nieuwe website ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Nu online
atmoz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:12:
[...]

Wow, das lekker goedkoop :9

Ik ken de website alleen niet.... nooit van gehoord, en ik koop toch geregeld gereedschap in .DE
Misschien een nieuwe website ofzo...
Zie dat er met PayPal betaald kan worden, dan is het risico als koper natuurlijk wel erg laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 20:21
Niek_ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:06:
Houd er wel rekening mee dat er nog 2% btw bijkomt.

Deze is niet veel duurder, en verzenden kost €15. Maar die andere webshop ziet er ook wel betrouwbaar uit.

https://www.elektroshopwa...zeige&campaign=geizhalsat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Vorige week had ik dat handige systeem al binnengekregen, maar nu ook opgehangen.
Een deel van m'n Fiskars verzameling hangt er al in:

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/Fiskars_tuingereedschap.jpg

Super handig systeem, en zeer overzichtelijk zo 8)

Moet alleen nog 2 neodymium magneetjes monteren zodat de deuren netjes dichtblijven en een (warm white) LED-strip op een microswitch installeren.

Wie verzint er een systeem zodat ik maar één microswitch hoef te gebruiken op beide openslaande deuren? O-) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat bergt wel netjes op, weinig klemmen en vooral haken, zie ik?

Is dat kleine bijltje nou een X7? Die X27 heb ik ook, klooft lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Nu online
GerbrandR schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:22:
[...]
Houd er wel rekening mee dat er nog 2% btw bijkomt.
Ik volg je even niet, heb net doorgeklikt naar de kassa, daar staat:
Bosch GTK55GCE 359,00
Versand durch DHL 12,95
Summe netto 312,56
inkl. 19% MwSt.59,39
Summe 371,95
Wat bedoel je met 2% BTW?

edit:
Ik zie er nog wel een regel onder staan: Bei Bestellung per Nachnahme zzgl. 2,00 EUR Übermittlungsentgelt (wird von DHL bei Ablieferung erhoben).

[ Voor 17% gewijzigd door Niek_ op 25-10-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Niek_ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:07:
[...]

Bosch GTK55GCE 359,00
Versand durch DHL 12,95
Summe netto 312,56
inkl. 19% MwSt.59,39
Summe 371,95

edit:
Ik zie er nog wel een regel onder staan: Bei Bestellung per Nachnahme zzgl. 2,00 EUR Übermittlungsentgelt (wird von DHL bei Ablieferung erhoben).
Ik neem aan dat je 21% moet betalen, althans dat is bij Amazon wel zo. Weet niet hoe dat bij andere verkopers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

atmoz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:37:
[...]

Vorige week had ik dat handige systeem al binnengekregen, maar nu ook opgehangen.
Een deel van m'n Fiskars verzameling hangt er al in:

[afbeelding]

Super handig systeem, en zeer overzichtelijk zo 8)

Moet alleen nog 2 neodymium magneetjes monteren zodat de deuren netjes dichtblijven en een (warm white) LED-strip op een microswitch installeren.

Wie verzint er een systeem zodat ik maar één microswitch hoef te gebruiken op beide openslaande deuren? O-) :D
Nice hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

henkie196 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:59:
Dat bergt wel netjes op, weinig klemmen en vooral haken, zie ik?
Nou, toch al 15 klemmen.
Heb d'r nog 8 over. De rest inderdaad haakjes.
Is dat kleine bijltje nou een X7? Die X27 heb ik ook, klooft lekker makkelijk.
Die kleine is een X10. Al redelijk wat gebruikt bij het fikkie steken in de tuin. Zeer fijn ding _/-\o_
De X27 is me eigenlijk iets te groot voor nu. Misschien als ik eens wat ga kloven dat hij pas echt van pas komt.
Dank!

[ Voor 11% gewijzigd door Atmoz op 25-10-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
GerbrandR schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:13:
[...]

Ik neem aan dat je 21% moet betalen, althans dat is bij Amazon wel zo. Weet niet hoe dat bij andere verkopers is.
Joh? Wist ik niet. Ook bij amazone.de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zo, sola big red 3 binnen. Da's wel een waterpas zeg :o
En idd mn av120 is dus niet goed. Sola geeft niet thuis, dus hopelijk via lokale dealer wat regelen. En anders boor ik de horizontale libel lek en gebruik ik hem alleen voor verticaal werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Brutalsranan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:52:
[...]

Joh? Wist ik niet. Ook bij amazone.de?
Bij mij in ieder geval wel. Een decoupeerzaag kostte toen iets van €204, en dat werd ongeveer €208. Betaald met een creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
GerbrandR schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:04:
[...]

Bij mij in ieder geval wel. Een decoupeerzaag kostte toen iets van €204, en dat werd ongeveer €208. Betaald met een creditcard.
Hmm even rekening mee houden dus in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
atmoz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:27:
Nou, toch al 15 klemmen.
Heb d'r nog 8 over. De rest inderdaad haakjes.
Toch meer klemmen dan ik dacht, dan. En iets van drie rails? Het is wel een mooi systeem, en ook mooi opgeborgen in z'n eigen kast zo.
Die kleine is een X10. Al redelijk wat gebruikt bij het fikkie steken in de tuin. Zeer fijn ding _/-\o_
De X27 is me eigenlijk iets te groot voor nu. Misschien als ik eens wat ga kloven dat hij pas echt van pas komt.
Heb laatst ook eens een X10 besteld, maar ligt nog bij m'n ouders en heb er nog niet echt mee aan de slag kunnen gaan. Ziet er wel behoorlijk klein uit naast de X27. Ik heb de X27 ondertussen gebruikt om meerdere appel- en pruimenboomstammen te kloven, dat werkt echt een stuk fijner dan de oude kloofbijl. Voor de grotere stammen werkt het ook sneller dan de kloofmachine, naar mijn beleving. Alleen soms lastig om een kloofblok te vinden.

Heb de X27 ook wel eens gebruikt om bij een boompje bij het uitgraven de wortels door te hakken. Werkt goed met de lange steel, maar een gewoon bijlblad was effectiever geweest. Helaas lijkt Fiskars geen gewone bijl te hebben groter dan de X10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Niek_ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:07:
[...]

Bosch GTK55GCE 359,00
Versand durch DHL 12,95
Summe netto 312,56
inkl. 19% MwSt.59,39
Summe 371,95

edit:
Dat laatste is een opslag bij betalen onder rembours. 2% extra BTW zegt me niks en dat klopt volgens mij niet. Maar atmoz zal het wel weten want die heeft heel DE leeggekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
henkie196 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:35:
[...]

Toch meer klemmen dan ik dacht, dan. En iets van drie rails? Het is wel een mooi systeem, en ook mooi opgeborgen in z'n eigen kast zo.

[...]

Heb laatst ook eens een X10 besteld, maar ligt nog bij m'n ouders en heb er nog niet echt mee aan de slag kunnen gaan. Ziet er wel behoorlijk klein uit naast de X27. Ik heb de X27 ondertussen gebruikt om meerdere appel- en pruimenboomstammen te kloven, dat werkt echt een stuk fijner dan de oude kloofbijl. Voor de grotere stammen werkt het ook sneller dan de kloofmachine, naar mijn beleving. Alleen soms lastig om een kloofblok te vinden.

Heb de X27 ook wel eens gebruikt om bij een boompje bij het uitgraven de wortels door te hakken. Werkt goed met de lange steel, maar een gewoon bijlblad was effectiever geweest. Helaas lijkt Fiskars geen gewone bijl te hebben groter dan de X10.
Betreft bijlen, die heb ik maar eentje gezien we hier geen houtkachel oid hebben; een Gransfors Bruks Scandinavian Forest Axe. Fantastisch ding, voor mij dan ook geen Fiskars meer (dat is *verhoudingsgewijs* net speelgoed), maar dat merk is wel te duur voor bijlen die je maar incidenteel gebruikt. Kan de SFA wel als "grote alleskunner" aanraden :Y

Mocht ik wel eens een houtkachel, vuurkorf oid thuis hebben gaat er waarschijnlijk wel een kloofbijl bij komen. En hoewel ik dan eigenlijk nog een Gransfors zou willen hebben, mocht het budget dat niet toestaan is de kans groter dat ik een Fiskars haal dan dat ik langs de Cranenbroek of Boerenbond ga voor een cheapass kloofhamer :+

[ Voor 11% gewijzigd door McGryphon op 25-10-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

GerbrandR schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:13:
[...]

Volgens mij worden alleen diensten/software/virtuele producten in het lokale land belast met de lokale btw. Ik dacht fysieke goederen niet. Maar hoe dat dan bij Amazon.de zit weet ik niet, is mij nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Reinier schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:40:
[...]

Dat laatste is een opslag bij betalen onder rembours. 2% extra BTW zegt me niks en dat klopt volgens mij niet. Maar atmoz zal het wel weten want die heeft heel DE leeggekocht :P
Van wat ik er begrepen heb is het zo dat als een buitenlands bedrijf zich op Nederland richt of veel aan klanten uit Nederland verkoopt ze dan ook verplicht zijn de Nederlandse BTW te rekenen.
Aangezien de Duitse BTW 2% lager is zie je bij Amazon.de bij het afrekenen aan het eind dat er inderdaad 2% bij wordt gerekend.

Duitse winkels die niet op NL gericht zijn hoeven dit niet.
Mijn bestellingen bij Werkzeugalarm.de hadden in elk geval geen 2% opslag. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Vliegvlug schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:02:
[...]

Van wat ik er begrepen heb is het zo dat als een buitenlands bedrijf zich op Nederland richt of veel aan klanten uit Nederland verkoopt ze dan ook verplicht zijn de Nederlandse BTW te rekenen.
Aangezien de Duitse BTW 2% lager is zie je bij Amazon.de bij het afrekenen aan het eind dat er inderdaad 2% bij wordt gerekend.

Oh ja er is geloof ik een drempelbedrag oid ja. Als je daarboven gaat moet je geloof ik ook voor fysieke producten de lokale BTW gaan rekenen.

Toch? 8)7 :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Vliegvlug schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:02:
[...]

Volgens mij is er zo iets als vrij verkeer van goederen binnen dé EU, en als ceta wet met Canada er door is ook van en naar daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

enriqueeeee schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:31:
[...]

Volgens mij is er zo iets als vrij verkeer van goederen binnen dé EU, en als ttip wet met Canada er door is ook van en naar daar :)
Zo'n feest is het dus helaas niet.
Er zijn drempel bedragen voor een webshop en als je daar overheen gaat moet je de BTW van het land van de klant in rekening gaan brengen.

Zie Belastingdienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Vliegvlug schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:42:
[...]

Er zijn drempel bedragen voor een webshop en als je daar overheen gaat moet je de BTW van het land van de klant in rekening gaan brengen.

Zie Belastingdienst
De drempelgrens van Duitsland is 12500 euro. Lijkt me niet dat GerbrandR voor 12500 aan spullen heeft gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Brutalsranan schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:06:
[...]

De drempelgrens van Duitsland is 12500 euro. Lijkt me niet dat GerbrandR voor 12500 aan spullen heeft gehaald?
Het gaat natuurlijk om wat de webshop in totaal verkoopt aan zijn klanten en niet per klant ;) en de grens voor verkopen aan NL is €100.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Vliegvlug schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:22:
[...]

Het gaat natuurlijk om wat de webshop in totaal verkoopt aan zijn klanten en niet per klant ;) en de grens voor verkopen aan NL is €100.000
Het is laat ;). Ja, dan kan er door dit forum alleen al 2 procent erbij komen. Ik ga morgen mijn facturen eens bekijken. Ik ben nu ook benieuwd of ik wel 19 procent betaal. Beetje laks van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

OK ik heb me dus vergist met die btw. Excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Nu online
Dan moet ik toch maar eens snel gaan bestellen voordat ze die 2% extra gaan rekenen. Scheelt toch weer 6,25 die ik dan weer aan ander topgereedschap kan besteden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
McGryphon schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:34:
Betreft bijlen, die heb ik maar eentje gezien we hier geen houtkachel oid hebben; een Gransfors Bruks Scandinavian Forest Axe. Fantastisch ding, voor mij dan ook geen Fiskars meer (dat is *verhoudingsgewijs* net speelgoed), maar dat merk is wel te duur voor bijlen die je maar incidenteel gebruikt. Kan de SFA wel als "grote alleskunner" aanraden :Y

Mocht ik wel eens een houtkachel, vuurkorf oid thuis hebben gaat er waarschijnlijk wel een kloofbijl bij komen. En hoewel ik dan eigenlijk nog een Gransfors zou willen hebben, mocht het budget dat niet toestaan is de kans groter dat ik een Fiskars haal dan dat ik langs de Cranenbroek of Boerenbond ga voor een cheapass kloofhamer :+
Eén van de hoofdredenen voor mij om een Fiskars te halen voor de kloofbijl was de glasvezel versterkte steel. Alle bijlen die we hiervoor gehad hebben (en scheppen, rieken, etc.) hadden een houten steel, en allemaal is de steel kapot gegaan. Daarnaast dempt dat glasvezel de klappen ook wat, ook niet verkeerd voor het comfort. Dat is wel fijner na een middagje kloven.

Die Gränsfors lijkt trouwens als twee druppels water op deze Hultafors. Ik zal die ook zeker in de overweging houden als ik toch nog een wat langere bijl nodig ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:23:
[...]

Eén van de hoofdredenen voor mij om een Fiskars te halen voor de kloofbijl was de glasvezel versterkte steel. Alle bijlen die we hiervoor gehad hebben (en scheppen, rieken, etc.) hadden een houten steel, en allemaal is de steel kapot gegaan. Daarnaast dempt dat glasvezel de klappen ook wat, ook niet verkeerd voor het comfort. Dat is wel fijner na een middagje kloven.

Die Gränsfors lijkt trouwens als twee druppels water op deze Hultafors. Ik zal die ook zeker in de overweging houden als ik toch nog een wat langere bijl nodig ga hebben.
Ah, iets waar ik WEL iets van af weet. De glasvezel versterkte steel van Fiskars is inderdaad erg sterk, maar buiten dat gebruiken ze ook een ander soort staal voor de kop. Hierdoor behouden deze koppen hun vorm beter, en is slijpen in de meeste gevallen niet nodig, wetten is gebruikelijk voldoende. De Gransfors lijkt misschien op de Hultafors, maar ja, dat hou je toch een beetje met bijlen die volgens een bepaalde methode worden geproduceerd(in dit geval, een all-round scandinavische bijl).

Een stukje terug zag in een vraag over een langere 'normale'(niet kloof) Fiskars bijl. Deze zijn er niet in de nieuwe generatie. Bij de scouting waar ik bij zit hebben we zo'n langere Fiskars van de vorige generatie. Geweldig om bomen mee te vellen. Ten opzichte van een bijl met houten steel is het voornaamste voordeel het gebrek aan handschok, voornamelijk doordat je geen massieve steel vast hebt.

Ik raad ten sterkste af om voor een werkelijke kloofhamer( http://www.toptuingereeds...ars-kloofhamer-x46-detail ) geen goedkoop model te nemen. Wij hebben al meerdere 'glasvezel versterkte' kloofhamers gesloopt, omdat de huls om de glasvezelkern de klappen niet op kan vangen. Hiervoor raad ik nog steeds een houten steel aan, puur omdat die steel WEL te vervangen is. Op bovengenoemde site melden ze ook dat een kloofhamer geschikt is voor het 'ontnemen van zijtakken'. Sorry to burst your bubble, maar nee. Het kan, op dezelfde manier dat je ook met een hamer een schroef in een plank kan slaan.

Mochten er nog vragen zijn betreffend onderhoud, opslag, of wat dan ook over bijlen, geef ik graag antwoord.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2016 10:54 . Reden: TYPO in woord geen, een na laatste alinea. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 09:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

henkie196 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:23:
ik heb ook een paar van die Fiskar bijlen. X7, X11, X17 en X25.

Ik vind het echt hele fijne bijlen en een hoop kwaliteit voor het geld. :)

Destijds gekozen voor Fiskars ten opzichte van de vergelijkbare Husqvarna bijlen die ik echt een stuk minder prettig vond vasthouden.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Toch goed dat mensen mijn btw verhaal ondersteunen ;)

Hier ook een X25 en X10 bijl. Werken best goed, al ben ik ook nieuwsgierig naar een 'echte' bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:34:
Ah, iets waar ik WEL iets van af weet. De glasvezel versterkte steel van Fiskars is inderdaad erg sterk, maar buiten dat gebruiken ze ook een ander soort staal voor de kop. Hierdoor behouden deze koppen hun vorm beter, en is slijpen in de meeste gevallen niet nodig, wetten is gebruikelijk voldoende. De Gransfors lijkt misschien op de Hultafors, maar ja, dat hou je toch een beetje met bijlen die volgens een bepaalde methode worden geproduceerd(in dit geval, een all-round scandinavische bijl).
Dat laatste dacht ik ook al: zelfde type bijl, plus dat er maar zoveel vormen zijn die je voor een bijl effectief kan maken.
Een stukje terug zag in een vraag over een langere 'normale'(niet kloof) Fiskars bijl. Deze zijn er niet in de nieuwe generatie. Bij de scouting waar ik bij zit hebben we zo'n langere Fiskars van de vorige generatie. Geweldig om bomen mee te vellen. Ten opzichte van een bijl met houten steel is het voornaamste voordeel het gebrek aan handschok, voornamelijk doordat je geen massieve steel vast hebt.
Dat was ik, en jammer inderdaad dat ze die langere gewone bijlen niet meer lijken te hebben bij Fiskars.
Ik raad ten sterkste af om voor een werkelijke kloofhamer( http://www.toptuingereeds...ars-kloofhamer-x46-detail ) een goedkoop model te nemen. Wij hebben al meerdere 'glasvezel versterkte' kloofhamers gesloopt, omdat de huls om de glasvezelkern de klappen niet op kan vangen. Hiervoor raad ik nog steeds een houten steel aan, puur omdat die steel WEL te vervangen is.
Even ter verduidelijking, bedoel je dat je die X46 afraad, of bedoel je dat dat juist geen goedkoop model is en dat die steel wel heel blijft?

Qua vervanging van stelen viel dat nog al tegen om inderdaad een vervangende steel te vinden voor een no-name bijl met houten steel, alhoewel ik aanneem dat dat voor een Gränsfors geen probleem zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Vliegvlug schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:42:
[...]

Zie Belastingdienst
Hier staat van wel:
http://ec.europa.eu/trade/policy/in-focus/ceta/#duties
Ending customs duties

CETA will eliminate all duties on industrial goods, saving European exporters almost €600 million a year.

CETA will eliminate duties quickly. It will scrap most of them as soon as the agreement enters into force. Seven years later, there will be no more customs duties between the EU and Canada on any industrial products.
Importers from Europe will also benefit as the cost of parts, components, and other inputs they use to make their products falls.
A far-reaching elimination of customs duties will also apply to the farming and food sector. Nearly 92% of EU agriculture and food products will be exported to Canada duty-free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:29:

Dat laatste dacht ik ook al: zelfde type bijl, plus dat er maar zoveel vormen zijn die je voor een bijl effectief kan maken.
Op het gebied van bijlen word niet verder ontwikkeld op vorm. Nieuwe stelen, nieuwe staal-legeringen, maar de vorm blijft hetzelfde. If it ain't broken, don't try to fix it.
Dat was ik, en jammer inderdaad dat ze die langere gewone bijlen niet meer lijken te hebben bij Fiskars.
Zeker weten. Niks aan te doen, helaas.
Even ter verduidelijking, bedoel je dat je die X46 afraad, of bedoel je dat dat juist geen goedkoop model is en dat die steel wel heel blijft?

Qua vervanging van stelen viel dat nog al tegen om inderdaad een vervangende steel te vinden voor een no-name bijl met houten steel, alhoewel ik aanneem dat dat voor een Gränsfors geen probleem zou moeten zijn.
Voor het eerste deel: #typo is een typo. Ik bedoelde GEEN goedkoop model. De kloofhamer van Fiskars heb ik nog niet geprobeerd, maar ik verwacht dat hij beter is dan de no-name fiberglass troep die wij hadden. Niettemin komt bij 'echt' kliefwerk(amerikaanse eik of andere hardhouten) een heel andere kracht vrij, waar die no-name troep niet mee om kon gaan. Hout kan dit beter ((dan die no-name troep. Vooral omdat hout flexibeler is dan fiberglass versterkte plastic)). Voor een kloofhamer is het vooral belangrijk om te letten op het gewicht van de kop. Meer is beter(zolang het niet te gek word). Zie basis natuurkunde: kracht = arm * gewicht.

Tweede deel: een vervangende steel voor een bijl met houten steel kan je OVERAL halen. Boerenbond, hornybach, Van Craenentroep, etc. Je moet vooral letten op soortgelijke lengte, en op de houtsoort. No-Name bijlen worden vaak geleverd met waaiboomhouten stelen, die makkelijk breken. De steel zal nooit meteen goed passen, dit is de bedoeling. Je schaaft langzaam stukjes van de steel om hem ZO STRAK MOGELIJK passend te maken. Dan een houten wig in de lengte en 1 of meer metalen wiggen in de breedte. Dit is wel een karwei dat de eerste paar keer veel tijd in beslag neemt, maar hoe beter je dit doet(strak passen, wiggen goed inslaan), hoe beter de bijlkop blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zo'n hultafors bijltje is wel een stuk betaalbaarder dan zo'n gransfors, zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
atmoz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:45:
[...]

Godverdju das goedkoop _/-\o_
Zojuist nog effe 8 erbij gekocht :)
Thanks! (aan de andere kant ook weer niet: kost me weer geld 8)7)
Kreeg jij toevallig ook een belletje van Geerdink dat de klemmen niet voldoende op voorraad zijn, of kreeg jij voorrang omdat je er meer bestelde?

Ik moet nu wachten tot volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Framoes schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:00:

Kreeg jij toevallig ook een belletje van Geerdink dat de klemmen niet voldoende op voorraad zijn, of kreeg jij voorrang omdat je er meer bestelde?

Ik moet nu wachten tot volgende week.
Ik kreeg helemaal niets, maar moest zelf erachter komen dat die dingen pas over 5-10 dagen worden geleverd :'( En dat terwijl er gisteren nog "snel geleverd" bij stond. Heb speciaal niets anders gekocht (wat ik wel graag wilde) omdat dat de boel zou vertragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:03:
Voor het eerste deel: #typo is een typo. Ik bedoelde GEEN goedkoop model. De kloofhamer van Fiskars heb ik nog niet geprobeerd, maar ik verwacht dat hij beter is dan de no-name fiberglass troep die wij hadden. Niettemin komt bij 'echt' kliefwerk(amerikaanse eik of andere hardhouten) een heel andere kracht vrij, waar die no-name troep niet mee om kon gaan. Hout kan dit beter ((dan die no-name troep. Vooral omdat hout flexibeler is dan fiberglass versterkte plastic)). Voor een kloofhamer is het vooral belangrijk om te letten op het gewicht van de kop. Meer is beter(zolang het niet te gek word). Zie basis natuurkunde: kracht = arm * gewicht.
Ik denk dat kinetische energie toepasselijker is hier dan moment (mogelijk zou impuls ook toepasselijker zijn, maar ik weet niet of hout splijten meer met de energie of met de impuls te maken heeft), maar je punt over meer gewicht blijft staan. Met dan de toevoeging dat snelheid ook van toepassing is, en een lichtere massa is weer makkelijker op een hogere snelheid te brengen. Mijn oplossing met lastig splijtende blokjes met de X27 is dan ook harder meppen, en appelbomenhout is ook behoorlijk hard.
Tweede deel: een vervangende steel voor een bijl met houten steel kan je OVERAL halen. Boerenbond, hornybach, Van Craenentroep, etc. Je moet vooral letten op soortgelijke lengte, en op de houtsoort. No-Name bijlen worden vaak geleverd met waaiboomhouten stelen, die makkelijk breken. De steel zal nooit meteen goed passen, dit is de bedoeling. Je schaaft langzaam stukjes van de steel om hem ZO STRAK MOGELIJK passend te maken. Dan een houten wig in de lengte en 1 of meer metalen wiggen in de breedte. Dit is wel een karwei dat de eerste paar keer veel tijd in beslag neemt, maar hoe beter je dit doet(strak passen, wiggen goed inslaan), hoe beter de bijlkop blijft zitten.
Ik heb toen niet zo hard gezocht, en waarschijnlijk ook niet op de juiste plekken, en m'n ouders hadden al gauw een kloofmachine van marktplaats gehaald. Interessante tips voor het zetten van een nieuwe steel, bedankt daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Ik denk dat kinetische energie toepasselijker is hier dan moment (mogelijk zou impuls ook toepasselijker zijn, maar ik weet niet of hout splijten meer met de energie of met de impuls te maken heeft), maar je punt over meer gewicht blijft staan. Met dan de toevoeging dat snelheid ook van toepassing is, en een lichtere massa is weer makkelijker op een hogere snelheid te brengen. Mijn oplossing met lastig splijtende blokjes met de X27 is dan ook harder meppen, en appelbomenhout is ook behoorlijk hard.
Kinetische energie is toch niet meer dan moment verspreid over oppervlak? Daarbij, met de juiste techniek is het niet moeilijk om met weinig energie en de zwaartekracht alsnog een hoge snelheid te bereiken met een zwaardere bijlkop. Ik kan de techniek alleen echt niet uitleggen zonder voorbeeldfoto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
atmoz schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:26:
[...]

Ik kreeg helemaal niets, maar moest zelf erachter komen dat die dingen pas over 5-10 dagen worden geleverd :'( En dat terwijl er gisteren nog "snel geleverd" bij stond. Heb speciaal niets anders gekocht (wat ik wel graag wilde) omdat dat de boel zou vertragen...
Er stond idd 1-3 werkdagen bij. Grote kans dat er geen automatisch stock-systeem is. De man die belde zei ook dat hij m'n bestelling aan het verzamelen was en er toen achter kwam dat niet alles op voorraad was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Framoes schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:50:

Er stond idd 1-3 werkdagen bij. Grote kans dat er geen automatisch stock-systeem is. De man die belde zei ook dat hij m'n bestelling aan het verzamelen was en er toen achter kwam dat niet alles op voorraad was.
Ik had EZS-45 besteld, van de 90 heb ik er al genoeg :)
Volgens mij waren ze gewoon op voorraad volgens de site.

Normaal heb ik wel goede ervaringen met Geerdink, die wat oudere man (baas zelf?) belt me dan altijd om alles te checken enzo. Altijd goede service van hem... Dus dit viel me een beetje tegen, maarja ik heb die klemmen ook maar gekocht omdat jij met zo'n goedkope prijs kwam >:) Dus echt haast heb ik deze keer niet erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:50:
Kinetische energie is toch niet meer dan moment verspreid over oppervlak? Daarbij, met de juiste techniek is het niet moeilijk om met weinig energie en de zwaartekracht alsnog een hoge snelheid te bereiken met een zwaardere bijlkop. Ik kan de techniek alleen echt niet uitleggen zonder voorbeeldfoto's...
Moment = energie. Vanuit eenheden gezien, in ieder geval. Ik vind alleen 0.5*m*v2 logischer dan F*l, qua input grootheden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbrandR
Framoes schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:50:
[...]

Ik heb, bescheiden als ik ben maar 2 van 900mm besteld ;) . Die stonden toen al op langere levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
atmoz schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:56:
[...]

Ik had EZS-45 besteld, van de 90 heb ik er al genoeg :)
Volgens mij waren ze gewoon op voorraad volgens de site.

Normaal heb ik wel goede ervaringen met Geerdink, die wat oudere man (baas zelf?) belt me dan altijd om alles te checken enzo. Altijd goede service van hem... Dus dit viel me een beetje tegen, maarja ik heb die klemmen ook maar gekocht omdat jij met zo'n goedkope prijs kwam >:) Dus echt haast heb ik deze keer niet erbij...
Ik vond het ook wel netjes dat hij belde idd. Hij bood zelfs aan om de rest van de bestelling alvast op te sturen. Maar omdat het geen haast heeft heb ik aangegeven dat volgende week geen probleem is.
GerbrandR schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:09:
[...]

Ik heb, bescheiden als ik ben maar 2 van 900mm besteld ;) . Die stonden toen al op langere levertijd.
Mijn bestelling was net zo bescheiden. Twee stuks van 900mm is voorlopig voldoende om een paar lades en kasten in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:58:
[...]

Moment = energie. Vanuit eenheden gezien, in ieder geval. Ik vind alleen 0.5*m*v2 logischer dan F*l, qua input grootheden :)
Ach. Aan het eind van de dag: meer gewicht is meer beter, en meer snelheid is meer beter. Dus meer snelheid en meer gewicht is meer meer beter!
Pagina: 1 ... 40 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.