Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55
king_bass schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:58:

Daar wringt hem de schoen naar mijn idee.
Brent schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:14:
[...]

Het was een raadgevend referendum, en die raad is gegeven. Over tot de orde van de dag.

[...]

Men heeft beloofd de raad te overwegen, en dat is gedaan. Er zijn geen regels genegeerd.
Een eigen idee over hoe het zou moeten, of zo'n idee laten aanpraten staat natuurlijk geheel en totaal los van de wet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:45
@Bent

Ik heb het nergens over mijn persoonlijke interpretatie. Het is raadgevend en wat dat betreft is Rutte gewoon gerechtigd zijn handtekening namens Nederland te zetten.

Ik heb het over het feit wat artikel 484 486 van het verdrag zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:50
king_bass schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:07:
@Bent

Ik heb het nergens over mijn persoonlijke interpretatie. Het is raadgevend en wat dat betreft is Rutte gewoon gerechtigd zijn handtekening namens Nederland te zetten.

Ik heb het over het feit wat artikel 484 486 van het verdrag zegt.
Artikel 486 van het assocatie verdrag? Wat is er mis mee?

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
@klaw

Geheel niks mis mee. Het zegt enkel dat het verdrag door alle partijen geratificeerd moet zijn alvorens in werking te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:57:
[...]
Ik val niets aan, ik wordt aangevallen. Beide getallen kunnen valide gebruikt worden.
Je wordt niet aangevallen, je wordt op de cijfers/feiten gewezen ... that's all.
Heb in meerdere media gelezen dat het gaat om 8 miljoen stemgerechtigden (wat ik zelf vrij veel vind, aangezien wiki zegt dat Hongarije 10 miljoen inwoners heeft?). En aangezien het over stemmen gaat, hebben we het dus alleen over die 8 miljoen ... ik snap ook wel dat het beter uitkomt om over slechts 3.2 miljoen van 10 miljoen te praten, maar het is echt 3.2 van 8 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:31:
Je wordt niet aangevallen, je wordt op de cijfers/feiten gewezen ... that's all.
De toon doet een hoop en die was hier vrij vervelend.
ik snap ook wel dat het beter uitkomt om over slechts 3.2 miljoen van 10 miljoen te praten, maar het is echt 3.2 van 8 miljoen.
In beide gevallen is het straf minder dan de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Even terug naar het Oekraïne referendum;

Rutte heeft het een en ander geprobeerd en begon gister aan zijn laatste poging;
Nos journaal 20:00 gister
http://nos.nl/uitzending/19280-nos-journaal.html (3:50)

http://www.nu.nl/associat...ng-associatieverdrag.html
Oekraïne zelf heeft weinig zin om er iets aan het verdrag te veranderen (geef ze eens ongelijk).

Het ziet ernaar uit dat het verdrag gewoon doorgaat alleen zonder Nederlandse handtekening dus gaat er helemaal niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen wordt het politiek ook zeer interesant. Krijgt Rutte dit weekend geen meerderheid in de Eerste Kamer voor het Oekraine referendum rond dan kan het kabinet zomaar alsnog vallen. Niet ratificeren betekent een gigantische klap voor Rutte als premier, de internationale geloofwaardigheid van kabinet en de diplomatieke reputatie van Nederland. Verder geef je Poetin een gigantische cadeau.

Eigenlijk moet je zo Rutte zijn vrijdag praatje kijken. Hij leek wel een capabel staatsman. :|

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:41:
Ondertussen wordt het politiek ook zeer interesant. Krijgt Rutte dit weekend geen meerderheid in de Eerste Kamer voor het Oekraine referendum rond dan kan het kabinet zomaar alsnog vallen. Niet ratificeren betekent een gigantische klap voor Rutte als premier, de internationale geloofwaardigheid van kabinet en de diplomatieke reputatie van Nederland. Verder geef je Poetin een gigantische cadeau.

Eigenlijk moet je zo Rutte zijn vrijdag praatje kijken. Hij leek wel een capabel staatsman. :|
Hij leek een wanhopige schaduw van wat hij ooit was of had kunnen zijn.
Een meerderheid in de eerste kamer gaat hij niet vinden. Ik verheug me nu al op komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:41:
Wat we zagen was de complete demasqué van zowel premier Rutte als het Europese Oekraïne-beleid.

Voor het referendum was het 'enkel een handelsverdragje', waar praten we over? Na de verkiezingen heeft hij gepoogd om er een aanhangsel bij te verzinnen waarop zou moeten staan wat er NIET in het verdrag staat. Hoe dat de néé-stemmers, die wat er wel in het verdrag staat hebben afgekeurd, tevreden zou moeten stellen ontgaat me overigens compleet.

En vandaag is plotseling iets wat helemaal niet in het verdrag staat, en waarvan hij notabene toe had willen voegen dat het niet aan de orde is, plotseling het allerbelangrijkste: namelijk onvoorwaardelijke steun aan Oekraïne in een poging het Russische gevaar te keren. Anders gaan die met vacuümbommen gooien. Of zoiets.

Hier is toch geen touw meer aan vast te knopen? Het lijkt me dat de VVD rap op zoek moet naar een nieuwe voorman. Rutte lijkt nationaal en internationaal uitgespeeld.

Maar goed, het lijkt erop dat ze hier met Halbe al op geanticipeerd hebben.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Tja, ik zal er wel om verketterd worden door menigeen maar ik vind het belachelijk dat iets meer dan 20% van de Nederlanders heel de EU gegijzeld houden. Is dat democratie? We staan voor gek met ons onzinreferendum uit april en dat gaat ons veel EU-goodwill en uiteindelijk serieus geld kosten.

Nog even los van dat we mensen in de steek laten die tot op de dag van vandaag hun leven (hebben) (ge)geven om hun land een kansje te geven een soort fatsoenlijk land te worden als het onze en dat wij langzamerhand als iets vanzelfsprekends beschouwen. (en ik bang ben we langzaam aan het afbreken zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

arsimo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:12:
Tja, ik zal er wel om verketterd worden door menigeen maar ik vind het belachelijk dat iets meer dan 20% van de Nederlanders heel de EU gegijzeld houden. Is dat democratie? We staan voor gek met ons onzinreferendum uit april en dat gaat ons veel EU-goodwill en uiteindelijk serieus geld kosten.

Nog even los van dat we mensen in de steek laten die tot op de dag van vandaag hun leven (hebben) (ge)geven om hun land een kansje te geven een soort fatsoenlijk land te worden als het onze en dat wij langzamerhand als iets vanzelfsprekends beschouwen. (en ik bang ben we langzaam aan het afbreken zijn).
Als voorstander heb ik er ondertussen spijt van dat ik mijn democratische plicht heb gedaan en ben gaan stemmen. Als alle voorstanders weg waren gebleven, was het referendum ongeldig geweest door een te lage opkomst.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
Freee!! schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:15:
[...]

Als voorstander heb ik er ondertussen spijt van dat ik mijn democratische plicht heb gedaan en ben gaan stemmen. Als alle voorstanders weg waren gebleven, was het referendum ongeldig geweest door een te lage opkomst.
Ik neem aan dat dat ook betekent dat je tegen referenda bent?

Stemmen in Nederland is geen plicht maar een recht waar je zelf een keuze maakt om daar gebruik van te maken.
Jou voor stem minder is een lagere opkomst maar procentueel een grotere nee stem.

De reden dat jij niet ging stemmen is geen automatische aanname of je voor- of tegenstander bent.

Ten tweede kan zelfs een te lage opkomst er wel voor zorgen dat toch met de stem van het referenda meegegaan wordt.

Zoals eerder gezegd het is raadgevend. Wat er met de stem van het volk gedaan wordt, hoe klein ook, is de keuze van de politiek.

Ik blijf erbij dat de makkelijkste optie voor Rutte zou zijn om gewoon te tekenen en de reacties daarop over te laten waaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:47
Tja, ik zal er wel om verketterd worden door menigeen maar ik vind het belachelijk dat iets meer dan 20% van de Nederlanders heel de EU gegijzeld houden.
Is niet zo, het referendum is raadgevend, dus we kunnen gewoon tekenen.

Rutte wil natuurlijk liever een onzinnige aanpassing doen zodat hij toch kan tekenen en zeggen dat hij iets met de referendumuitslag heeft gedaan, maar de rest van de EU heeft daar geen zin in als hij anders tekent.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
king_bass schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:23:
[...]
De reden dat jij niet ging stemmen is geen automatische aanname of je voor- of tegenstander bent.
Normaal niet nee (zoals bijvoorbeeld in Zwitserland of zelfs Brexit referendum) maar bij ons referendum wel.

Ons referendum gaat namelijk uitsluitend over de vraag of je wil dat een door onze volksvertegenwoordigers genomen beslissing moet worden herroepen. Niet stemmen geeft dan per definitie aan dat je vindt dat dit niet nodig is. Dat kan om heel uiteenlopende redenen zijn (prima verdrag, geen interesse, het de keus van onze volksvertegenwoordigers vinden e.a.) maar dat is verder irrelevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_bass
arsimo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:36:
[...]

Normaal niet nee (zoals bijvoorbeeld in Zwitserland of zelfs Brexit referendum) maar bij ons referendum wel.

Ons referendum gaat namelijk uitsluitend over de vraag of je wil dat een door onze volksvertegenwoordigers genomen beslissing moet worden herroepen. Niet stemmen geeft dan per definitie aan dat je vindt dat dit niet nodig is. Dat kan om heel uiteenlopende redenen zijn (prima verdrag, geen interesse, het de keus van onze volksvertegenwoordigers vinden e.a.) maar dat is verder irrelevant.
Niet stemmen is precies wat het betekent. Geen stem uitbrengen, dus geen idee wat die persoon wil.

Om daar automatisch een voor- of tegenstem aan te hangen is het invullen van gedachten.

Ik kan daar niks mee. Een stem is duidelijk. Wat voor invulling daar verder aan gegeven wordt is afhankelijk van de gestelde vraag en de interpretatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dat zijn drogredeneringen.
rechtvaardig of niet, zo is de wet. en het klinkt erg, erg flauw, maar het is echt zo simpel als: "had je maar moeten stemmen."

met alle respect hoor. maar de mogelijkheid om überhaupt je mening te kunnen geven, nadat je zelf diverse bronnen hebt kunnen raadplegen, is een erg groot goed, vind ik. ongeacht uitslagen daarvan. ook is het geen idols waarbij je tactisch moet stemmen, of niet moet stemmen.

dat onze democratie kennelijk zo benaderd wordt door politici, media en sommige burgers de laatste jaren vind ik een treurige zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
king_bass schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:42:
[...]
Niet stemmen is precies wat het betekent. Geen stem uitbrengen, dus geen idee wat die persoon wil.
Nogmaals, normaal wel inderdaad. Maar we weten het wel bij ons referendum. Simpele logica, er is geen andere mogelijkheid. Daarom is dat adviserende correctieve referendum dat wij kennen ook zo'n wangedrocht. We moeten of helemaal geen referenda hebben of echte. Niet iets mislukts er tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
dawg schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:10:
[...]
dat zijn drogredeneringen.
rechtvaardig of niet, zo is de wet. en het klinkt erg, erg flauw, maar het is echt zo simpel als: "had je maar moeten stemmen."

met alle respect hoor. maar de mogelijkheid om überhaupt je mening te kunnen geven, nadat je zelf diverse bronnen hebt kunnen raadplegen, is een erg groot goed, vind ik. ongeacht uitslagen daarvan. ook is het geen idols waarbij je tactisch moet stemmen, of niet moet stemmen.

dat onze democratie kennelijk zo benaderd wordt door politici, media en sommige burgers de laatste jaren vind ik een treurige zaak.
Drogredeneringen? Weet je wel wat dat woord betekent?

Het is principieel onzinnig dat als onze gekozen volksvertegenwoordiging een beslissing neemt en als dan een groep mensen de kans afdwingt om dat te kunnen herroepen (wat op zich prima is) dat ik dan gedwongen wordt om naar de stembus te gaan om aan te geven dat onze mede door mij gekozen volksvertegenwoordiging wel een goede keus gemaakt heeft, of sterker dat ik vind dat ik dat niet kan beoordelen en dus op hun oordeel af ga..

Als iemand wil dat de keus herroepen wordt dan moet die persoon gaan stemmen, er is geen andere wijze namelijk. Als ik niet ga stemmen dan vind ik dat herroepen per definitie niet nodig - het kan niet iets anders betekenen. Om welke reden ik dat dan ook niet nodig vind.

Overigens ben ik wel wezen stemmen, juist omdat ons referendum deze enorme logicafout kent en ik dus in "wanhoop" naar de stembus gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:11:
[...]

Nogmaals, normaal wel inderdaad. Maar we weten het wel bij ons referendum. Simpele logica, er is geen andere mogelijkheid. Daarom is dat adviserende correctieve referendum dat wij kennen ook zo'n wangedrocht. We moeten of helemaal geen referenda hebben of echte. Niet iets mislukts er tussenin.
Ik ken anders mensen die niet hebben gestemd die voor waren, en ik ken ook mensen die niet gestemd hebben die tegen waren. Daar gaat je logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Tja, ik zal er wel om verketterd worden door menigeen maar ik vind het belachelijk dat iets meer dan 20% van de Nederlanders heel de EU gegijzeld houden.
Tja, als slechts krap iets meer dan 2% van de inwoners van de EU überhaupt de mogelijkheid krijgen om zich uit te spreken zul je niet snel een meerderheid krijgen hé ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
arsimo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:11:
[...]

Mee eens, het is zeker niet perfect.
Maar zeker bij onze vorm van referenda is logica juist niet relevant.
Het enige waar je iets mee kan is de voor- en tegenstem.

De politiek heeft daarna de optie daar een interpretatie aan te geven gebaseerd op de vraag.

De keuze bij het Oekraïne referendum was dan ook beperkt tot ja of nee.

Lijkt mij dat de vraagstelling compleet fout was.

Blijft wel staan dat geen stem ook geen mening is.

Ook blijft staan dat de regering zich helemaal niks hoeft aan te trekken van de uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:25:
[...]

Ik ken anders mensen die niet hebben gestemd die voor waren, en ik ken ook mensen die niet gestemd hebben die tegen waren. Daar gaat je logica.
Niet stemmers kunnen best voor of tegen het verdrag zijn - daar heb ik het helemaal niet over. Ze hebben alleen wel aangegeven dat ze het niet nodig vinden dat onze volksvertegenwoordiging haar beslissing herroept. Dat is het hele punt waarom het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
arsimo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:20:
[...]

Als iemand wil dat de keus herroepen wordt dan moet die persoon gaan stemmen, er is geen andere wijze namelijk. Als ik niet ga stemmen dan vind ik dat herroepen per definitie niet nodig - het kan niet iets anders betekenen. Om welke reden ik dat dan ook niet nodig vind.
Wie ben jij om de mening van niet stemmers in te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
king_bass schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:31:
[...]
Wie ben jij om de mening van niet stemmers in te vullen?
Ik vul hun mening niet in - die ken ik niet. Ik vul hun logische keuze in - er is geen andere. Ons referendum gaat niet om een mening, het gaat om een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:30:
[...]

Niet stemmers kunnen best voor of tegen het verdrag zijn - daar heb ik het helemaal niet over. Ze hebben alleen wel aangegeven dat ze het niet nodig vinden dat onze volksvertegenwoordiging haar beslissing herroept. Dat is het hele punt waarom het gaat.
Ook dan gaat je logica niet op. Heel veel niet stemmers hebben andere motieven dan jij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:33:
[...]

Ook dan gaat je logica niet op. Heel veel niet stemmers hebben andere motieven dan jij aangeeft.
Nogmaals, het motief is volkomen irrelevant.

Hierbij laat ik het - ik ben dit alleen gestart om aan te geven dat ons referendum niet deugt. Los van het inhoudelijke onderwerp waarover het zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
arsimo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:33:
[...]

Ik vul hun mening niet in - die ken ik niet. Ik vul hun logische keuze in - er is geen andere. Ons referendum gaat niet om een mening, het gaat om een keuze.
Precies! Het gaat om een keuze! Daarom is geen stem uitbrengen juist irrelevant want ik kan nooit weten of die persoon voor of tegen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
king_bass schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:37:
[...]

Precies! Het gaat om een keuze! Daarom is geen stem uitbrengen juist irrelevant want ik kan nooit weten of die persoon voor of tegen is!
Nog 1 keer dan nog::we weten niet of een niet stemmer voor of tegen het verdrag is. Wel of hij of zij de beslissing van onze kamer(s) wil herroepen - bewust of onbewust.

Analoog: als ik niet oversteek wil ik niet naar de andere kant van de straat. Ik geef daar niet mee aan of ik de kant waar ik loop mooier/schoner/veiliger/blabla (of omgekeerd) vind dan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Was net weer even in het nieuws, vanwege de hartekreet van Rutte.
Een van de commentaren was dat heel Europa (lees : de Brusselse kliek) Nederland erop aankijkt dat het als enige 'nee' heeft gezegd (cq gaat zeggen).
Maar hebben andere Europese landen/volkeren überhaupt de kans gekregen om nee (of ja) te zeggen zoals wij ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
arsimo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:42:
[...]

Analoog: als ik niet oversteek wil ik niet naar de andere kant van de straat. Ik geef daar niet mee aan of ik de kant waar ik loop mooier/schoner/veiliger/blabla (of omgekeerd) vind dan de andere kant.
Om maar in je simpele voorbeeld te blijven:
Dat je niet oversteekt waar je bent betekent niet dat je de straat niet over wilt.
Het betekent enkel dat je niet op die plaats oversteekt, ongeacht de reden.
Je blijft zelf dingen invullen voor anderen.

Simpel tegenvraagje:

Opkomst van 10% en 100% tegen. Wat dan?

[ Voor 5% gewijzigd door king_bass op 28-10-2016 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
king_bass schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:48:
[...]

Om maar in je simpele voorbeeld te blijven:
Dat je niet oversteekt waar je bent betekent niet dat je de straat niet over wilt.
Het betekent enkel dat je niet op die plaats oversteekt, ongeacht de reden.
Je blijft zelf dingen invullen voor anderen.

Simpel tegenvraagje:

Opkomst van 10% en 100% tegen. Wat dan?
het voorbeeld van arsimo was niet zo treffend.... beter voorbeeld zou zijn: arsimo ziet iemand die op het punt staat om over te steken.... arsimo kan hem advies geven over te steken omdat de overkant mooier is (ja voor verdrag) of zeggen dat hij niet moet oversteken omdat deze kant zo mooi is (nee tegen verdrag)... of hij kan de keuze aan hem zelf laten omdat hij vind dat deze persoon zelf het beste weet wat hij mooi vind en dus zelf het beste kan beslissen of hij moet oversteken (de beslissing aan de regering laten en aanvaarden dat zij onze gekozen vertegenwoordiging zijn)... alle mensen die niet hebben gestemd hebben technisch gezien aangegeven dat ze vinden dat de regering het zelf moet uitzoeken, m.a.w. dat de man zelf beter weet of hij over moet steken of niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
P.O. Box schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:58:
[...]

het voorbeeld van arsimo was niet zo treffend.... beter voorbeeld zou zijn: arsimo ziet iemand die op het punt staat om over te steken.... arsimo kan hem advies geven over te steken omdat de overkant mooier is (ja voor verdrag) of zeggen dat hij niet moet oversteken omdat deze kant zo mooi is (nee tegen verdrag)... of hij kan de keuze aan hem zelf laten omdat hij vind dat deze persoon zelf het beste weet wat hij mooi vind en dus zelf het beste kan beslissen of hij moet oversteken (de beslissing aan de regering laten en aanvaarden dat zij onze gekozen vertegenwoordiging zijn)... alle mensen die niet hebben gestemd hebben technisch gezien aangegeven dat ze vinden dat de regering het zelf moet uitzoeken, m.a.w. dat de man zelf beter weet of hij over moet steken of niet....
Dus wat jij zegt is dat wanneer die persoon op dat moment niet oversteekt, welke reden dan ook, zonder de inbreng van arsimo niet wilt oversteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
king_bass schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:02:
[...]

Dus wat jij zegt is dat wanneer die persoon op dat moment niet oversteekt, welke reden dan ook, zonder de inbreng van arsimo niet wilt oversteken?
ik zeg dat die persoon zelf de keuze maakt... dus als de persoon niet oversteekt, dan doet hij het niet (regering besluit dus zelf tegen het verdrag te zijn) en als de persoon wel oversteekt, dan doet hij het lekker zelf (regering besluit dus zelf vóór het bedrag te zijn)... alle mensen op straat (het volk) kregen (helaas) de kans hun mening te geven over het oversteken ... een aantal zei: steek over ! een iets groter aantal zei: blijf aan deze kant... en het overgrote deel zei niets en ging door waar hij/zij mee bezig was en liet daarmee merken: zoek het lekker zelf uit

[ Voor 3% gewijzigd door P.O. Box op 28-10-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
P.O. Box schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:08:
[...]

ik zeg dat die persoon zelf de keuze maakt... dus als de persoon niet oversteekt, dan doet hij het niet (regering besluit dus zelf tegen het verdrag te zijn) en als de persoon wel oversteekt, dan doet hij het lekker zelf (regering besluit dus zelf vóór het bedrag te zijn)... alle mensen op straat (het volk) kregen (helaas) de kans hun mening te geven over het oversteken ... een aantal zei: steek over ! een iets groter aantal zei: blijf aan deze kant... en het overgrote deel zei niets en ging door waar hij/zij mee bezig was en liet daarmee merken: zoek het lekker zelf uit
Juist. De meerderheid bleef aan zijn kant lopen of stak over zonder daar notie aan te geven. Waarmee ze dus impliceerden voor of tegen maakt me niet uit. Het is allebei goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
king_bass schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:13:
[...]

Juist. De meerderheid bleef aan zijn kant lopen of stak over zonder daar notie aan te geven. Waarmee ze dus impliceerden voor of tegen maakt me niet uit. Het is allebei goed.
nee dus.. de meerderheid gaf aan: bepaal het zelf maar... dat is iets anders en toch hetzelfde...

als iemand niet stemt zijn er twee mogelijkheden: het interesseert ze niet of ze kunnen/willen geen beslissing maken.... beide gevallen lijken mij toch zeer sterk te duiden op "regering: beslissen jullie maar"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
Nogmaals, het hele referendum is raadgevend.
Rutte had het beste meteen na het referendum zijn krabbel onder het akkoord moeten zetten en dan zien.

Tegen het akkoord stemmers wisten bij voorbaat al dat ze van een koude kermis terug konden komen.

Maar bovenstaande geeft totaal geen invulling aan de niet stemmer. Niemand heeft zicht op de mening van de niet stemmer. Dat is enkel gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
P.O. Box schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:19:
[...]

nee dus.. de meerderheid gaf aan: bepaal het zelf maar... dat is iets anders en toch hetzelfde...

als iemand niet stemt zijn er twee mogelijkheden: het interesseert ze niet of ze kunnen/willen geen beslissing maken.... beide gevallen lijken mij toch zeer sterk te duiden op "regering: beslissen jullie maar"....
Precies, dat is mijn punt.

Overigens, eerlijkheid gebied te zeggen dat er een klein lekje zit in mijn redenatie. Mensen kunnen door omstandigheden verhinderd zijn te gaan stemmen en die hadden voor intrekking van de beslissing kunnen zijn. Maar goed, trek daar 20% voor vanaf of neem opkomstpercentage van laatste 2de Kamerverkiezingen. De verhinderden heb je er dan wel uit.

En dan wordt het concreet t.a.v. het referendum dat we hadden: circa 20% "trek beslissing in" versus circa 60% die explciet (door te gaan stemmen) of impliciet (door niet gaan stemmen) dat de regering en kamers bij hun eerder gemaakt keuze kunnen blijven. Kortom, ruim onvoldoende basis om daarom niet te ratificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:22
Modbreak:We gaan niet weeeer die discussie over aantallen wel/niet voor/tegen thuis/niet thuis voeren. Leef je hier uit met ideeën ter verbetering: De referendumwet, wat moet er veranderen?

Dat terzijde.

Ik heb e.e.a. via BNR gehoord vanmiddag, maar WTF was die smeekbede. Bommen op Aleppo? Rusland tegenwerken? Het was toch 'slechts' een associatieverdrag?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
Dat terzijde.

Ik heb e.e.a. via BNR gehoord vanmiddag, maar WTF was die smeekbede. Bommen op Aleppo? Rusland tegenwerken? Het was toch 'slechts' een associatieverdrag?
Slechte voorlichting door de overheid.
Goede voorlichting en transparantie had dit al eerder naar voren kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 13:11
Ben echt benieuwd wat er nu voor 1 november gaat gebeuren. Geen idee wat de verhoudingen zijn in de TK en EK. Maar ik had echt verwacht dat een partij als D66 Rutte nog wel even uit de brand zouden helpen. Al is het maar om geen gezichtsverlies te lijden in Europa. Maar het lijkt erop dat nationaal politiek even wat belangrijker is.

VVD staat in de peilingen nog steeds bovenaan. Elke partij die met de VVD gaat samenwerken om dit verdrag er alsnog doorheen te krijgen, zal over een paar maanden met de verkiezingen met het hoofd op het blok gelegd worden samen met Rutte erbij en chop eraf gehakt worden met kreten als "kiezersbedrog". Hetzelfde geldt voor de PvdA en Monasch. Gaat het huidige PvdA toch instemmen met het verdrag, dan gaat de PvdA ook op het blok en zal Monasch hard roepen dat het allemaal "pluche volk" is bij de PvdA die niet naar het volk luistert. Ik vrees dat de andere kandidaten dan uitgespeeld zijn voor lijsttrekkerschap.

De enige manier om dit op te lossen is vanuit Brussel. Het principe van een andere kaft, misschien een hoofdstuk eruit halen of erbij stoppen en nogmaals aanbieden aan alle betreffende partijen. Dan was het misschien nog goed gekomen. Maar daar wilde Brussel niet mee aan.

Gevolg:
- Nederland lijdt gezichtsverlies in Europa. Als we naar de stembus mogen zal dat ook tegen de EU uitpakken. Groot kans dat anti EU partijen als de SP en de PVV veel zetels gaan pakken waar de EU zelf natuurlijk ook niet zit op te wachten.
- Europa lijdt gezichtsverlies naar Oekraine en Rusland toe. Het verdrag gaat niet in.

In dat opzicht krijgt de EU ook gewoon echt toe wat ze verdienen met hun hele matige politiek dat steeds minder draagvlak heeft onder de bevolking.
offtopic:
(de discussie over het referendum met het onthouden van stemmen enz heb ik maar even helemaal links gelaten, die discussie wordt voor de 5932e keer nu uitgevochten door voornamelijk zure ja stemmers die thuis zijn gebleven en daar achteraf van balen).

@Senor: bedankt.
Inhoudelijk: Geen idee maar Mark leek aardig van het padje te zijn. Dit was echt een noodgreep om de ernst van de situatie aan te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:40
Rutte moet gewoon het referendum negeren als hij vindt dat dit in het belang van Nederland is. Een paar argumenten:

- Het referendum is adviserend.
- De opkomst was laag.
- De nee-stem werd gedragen door malloten.
- De uitslag negeren maakt direct duidelijk hoe gemankeerd de huidige referendumwet is. Immers, internationale politiek is te ingewikkeld om aan ongeïnformeerde burgers over te laten.

Best gek eigenlijk dat de politiek deze stellingname niet aandurft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
DeKever schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:41:
Rutte moet gewoon het referendum negeren als hij vindt dat dit in het belang van Nederland is. Een paar argumenten:

- Het referendum is adviserend. True
- De opkomst was laag. Maar heeft de kiesdrempel gehaald. Dus rechtsgeldig.
- De nee-stem werd gedragen door malloten. Dat is subjectief en totaal niet onderbouwd.
- De uitslag negeren maakt direct duidelijk hoe gemankeerd de huidige referendumwet is. Immers, internationale politiek is te ingewikkeld om aan ongeïnformeerde burgers over te laten.Zie reactie hier beneden

Het is geen manco van de wet zelf. De wet deugt en heeft ook gewoon nut. Ik mag hopen dat zo meteen met TTIP en CETA dit ook weer gebruikt gaat worden. Ja, de politiek is lastig. Maar Rutte had gewoon een fatsoenlijk budget moeten reserveren om uit te leggen dat dit geen goed idee is om tegen te gaan stemmen. In plaats daarvan had ie gehoopt dat het ging doodbloeden en dat pakte totaal verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
Robkazoe schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:44:
[...]

Het is geen manco van de wet zelf. De wet deugt en heeft ook gewoon nut. Ik mag hopen dat zo meteen met TTIP en CETA dit ook weer gebruikt gaat worden. Ja, de politiek is lastig. Maar Rutte had gewoon een fatsoenlijk budget moeten reserveren om uit te leggen dat dit geen goed idee is om tegen te gaan stemmen. In plaats daarvan had ie gehoopt dat het ging doodbloeden en dat pakte totaal verkeerd uit.
Ik moet werken aan mijn sarcasme ;) Ik vind net als jij dat eenmaal gestemd er weinig andere opties zijn de uitslag te volgen. Blijkbaar was mijn laatste zin niet helder genoeg.

Overigens vind ik het referendum in huidige vorm slecht in combinatie met representatieve democratie, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

- De opkomst was laag.
- De uitslag negeren maakt direct duidelijk hoe gemankeerd de huidige referendumwet is. Immers, internationale politiek is te ingewikkeld om aan ongeïnformeerde burgers over te laten.

Omdat pluche plakkerig is en we in maart verkiezingen hebben. Een partij die nu de uitslag negeert krijgt een wat minder raadgevende verkiezingstik voor de campagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutte moet gewoon het referendum negeren als hij vindt dat dit in het belang van Nederland is.
Mee eens. Alleen zou dat bewijzen dat de kloof tussen burger en politiek enkel groter en groter wordt. En waarom dan überhaupt nog referenda houden als er toch niets mee gedaan wordt.
Een paar argumenten:

- De opkomst was laag.
Raadgevend en de opkomst was boven de vooraf gestelde drempel. Die drempel was er niet voor niets. Achteraf klagen over een lage opkomst heeft dus weinig zin. Als dat een argument is dan hadden ze de drempel gewoon op een veel hoger percentage moeten zetten.
De ja-stem ook. Daarnaast hebben ook malloten gewoon stemrecht. Wat stel je voor? Enkel stemrecht voor hoger opgeleiden? Of een verplichte IQ test voordat je je stem mag uitbrengen?
- De uitslag negeren maakt direct duidelijk hoe gemankeerd de huidige referendumwet is.
Dat is nu al duidelijk. De referendumwet is nu al mishandeld door de politiek. Zo snel mogelijk is nu wel een extreem rekbaar begrip geworden in Den Haag.
Immers, internationale politiek is te ingewikkeld om aan ongeïnformeerde burgers over te laten.
Wellicht, maar politici brengen het er niet beter vanaf. Zo gaf Alexander Pechtold voor de camera toe het verdrag niet gelezen te hebben, en dat moet dan wel stemmen? Ga je bij een stemming in de 2e kamer eerst een overhoring houden en bij een voldoende mogen de kamerleden pas stemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
@DeKever: Ik ben niet de enige. Volgende keer even een [/sarscasm] tag gebruiken ofzo want de rest valt er nu ook over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rutte wil het referendum ook gewoon negeren. Hij moet alleen wel een meerderheid in de Eerste Kamer hebben hiervoor.

Modbreak:Overgens gaan we de referendumwet hier dus ook niet bespreken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:51:
Rutte wil het referendum ook gewoon negeren. Hij moet alleen wel een meerderheid in de Eerste Kamer hebben hiervoor.

[modbreak] Overgens gaan we de referendumwet hier dus ook niet bespreken. [/modbreak]
Zoals ik al net zei: Niemand gaat hier akkoord op geven. Nog 5 maanden en je wordt hard voor kiezersbedrog uitgemaakt. Dat gaat de concurrentie tegen je houden tot het volledig is uitgemolken.

Het grappige is dat de VVD er waarschijnlijk nog wel mee weg komt met de trouwe achterban (bedrijven). Rutte verlaagt de belasting wel met een paar procenten en die zijn ook weer gelukkig. Dan is die achterban ook weer gelukkig. Alleen heeft de rest van de politieke partijen hun kiezers hard nodig en dat ga je voelen in de peilingen/uitslagen halverwege maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Robkazoe schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:55:
Het grappige is dat de VVD er waarschijnlijk nog wel mee weg komt met de trouwe achterban (bedrijven). Rutte verlaagt de belasting wel met een paar procenten en die zijn ook weer gelukkig. Dan is die achterban ook weer gelukkig.
De traditionele aanhang wel ja, maar er is ook een groep ter rechterzijde dat binnen het kamp valt wat nee heeft gestemd, die tot potentiële kiezers van de VVD behoren. O.a. de kiezer die op de VVD zal stemmen op het moment dat een linkse partij te groot dreigt te worden. Dat is de groep die Mark Rutte op dit moment niet kan bedienen en de oppositie ruikt dat op dit moment ook.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
Robkazoe schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:51:
@DeKever: Ik ben niet de enige. Volgende keer even een [/sarscasm] tag gebruiken ofzo want de rest valt er nu ook over :D
Stiekem best leuk. Maar je hebt gelijk.

Ik vind de overige argumenten om het referendum te negeren ook ongeloofwaardig:

- We slaan een modderfiguur.
- Poetin lacht in zijn vuistje.
- Iets met bombardementen in Syrië.

Dat modderfiguur voel ik niet zo. Misschien dat de politici zelf een modderfiguur slaan?

Poetin zal zeker lachen. Misschien, misschien is hij ook wel opgelucht en gaan we een tijdperk van ontspanning in.

Syrië, een beetje vergezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
Poetin ligt in een deuk. Het ultieme resultaat van zijn verwarring & chaos taktiek. EU in interne problemen vanwege de Oekraine-crisis die hij (grotendeels) veroorzaakt heeft. En stomtoevallig nog in en door het MH17-land (wij dus) ook - een onbedoelde bonus. Zelfs zijn abuis-misdaad buit hij zo door zijn aanpak uit. Zijn zelfvertrouwen zal er alleen maar door toenemen en het Kremlin zal internationaal nog brutaler worden. Ontspanning zal het zeker niet opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Putin lacht harder om de Brexit dan een verdragje met Oekraïne denk ik. Of denkt men echt dat er een EU leger de Oekraïne komt beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
EU's steun aan Oekraine hapert door dit ratificatiegedoe. Dat zorgt dat Oekraine minder kans maakt op verbetering en in chaos blijft. Sterker nog, mogelijk onvrede in Oekraine en dat op korte of wat langere termijn weer op Russisch gezinde regering. Want Poetin wil Oekraine weer onder controle krijgen. Oekraine onder het juk van Rusland uit mag geen succes worden van het Kremlin. Dat zou een zeer slecht voorbeeld geven aan het Russsche volk en dat moet kost wat kost voorkomen worden. Waar denk je anders voor dat Poetin een proxy-oorlog in Donbass voert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

arsimo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:35:
En stomtoevallig nog in en door het MH17-land (wij dus) ook - een onbedoelde bonus.
Is dat wel zo toevallig ?
In NL lag Oekraïne (met al z'n problemen) veel meer onder de loep dan de rest van Europa juist door de nasleep van MH17 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik snap alleen de houding van Oekraïne nu niet helemaal. Die gaan er nu met gestrekt been in. Had ff een appendix bij het verdrag geaccepteerd, dan was er tenminste een verdrag. Nu kan dat nog een lang traject worden.

Volgens mij boeit het hier inhoudelijk ook zeer weinig mensen, maar vindt men het vooral leuk om Rutte te zien spartelen. Altijd handig in verkiezingstijd.

Maar over de duidelijk naar voren gekomen incompetenties van het referenduminstrument zelf hoor je helaas niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30

Onbekend

...

sambalbaj schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:56:
Maar over de duidelijk naar voren gekomen incompetenties van het referenduminstrument zelf hoor je helaas niemand.
Het lag niet aan het referendum, maar aan de vraag(stelling).

Stel: Je krijgt een compleet nieuw arbeidscontract aangeboden, maar er klopt iets nog niet helemaal. Zeg je dan ook meteen JA ik teken het wel? ;)
Het referendum was exact het zelfde. Het associatieverdrag bestaat uit enorm veel artikelen, en er is dus een grote kans dat je er niet overal mee eens bent.

Nu er over een paar maanden verkiezingen zijn, spelen er ineens ook hele andere punten mee dan een half jaar geleden vlak na het referendum. Vreemd dat er vlak voor het stemmen nu wel met het volk meer rekening wordt gehouden. ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50
Señor Sjon schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:49:
[...]

Omdat pluche plakkerig is en we in maart verkiezingen hebben. Een partij die nu de uitslag negeert krijgt een wat minder raadgevende verkiezingstik voor de campagne.
Waarom zou dat gebeuren? Maar 20% van de kiezers heeft zich (actief) uitgesproken tegen het Associatieverdrag.
Voor mij is het juist een pluspunt als een partij zich nu niks aan trekt van het referendum. Het lijstje met argumenten van DeKever is voor mij zeker niet sarcastisch.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Señor Sjon schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:31:
Sterker nog, tijdens de voorcampagne werd er telkens op gehamerd dat het "slechts" een handelsverdrag was met een paar passages over "corruptie tegengaan en samenwerking bevorderen".
"Zoals in heel veel associatieverdragen zulke passages staan"

Dat Rutte nu ineens Poetin en Aleppo erbij haalt is een beetje zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Grappige is dat een paar Waalse lokale politici meer ballen en power hebben laten zien dan "onze" president. Rutte wordt in Europa uitgelachen en Nederland delft zoals altijd weer het onderspit terwijl een paar lokale Waalse politici gewoon afdwingen op CETA wat Rutte niet lukt op een verdragje met een paar Oekraïense boeren.

Sterker nog, ik verdenk Rutte er van dat ie de uitslag van het referendum niet eens ter sprake heeft gebracht in Europa. Wie kan zo een man als Rutte serieus nemen, de kneus.

[ Voor 21% gewijzigd door Wim-Bart op 29-10-2016 04:02 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
defiant schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:05:
[...]

De traditionele aanhang wel ja, maar er is ook een groep ter rechterzijde dat binnen het kamp valt wat nee heeft gestemd, die tot potentiële kiezers van de VVD behoren. O.a. de kiezer die op de VVD zal stemmen op het moment dat een linkse partij te groot dreigt te worden. Dat is de groep die Mark Rutte op dit moment niet kan bedienen en de oppositie ruikt dat op dit moment ook.
En de (linkse) oppositie kan deze groep kiezers wel bedienen? Tot nu toe profiteren PvdA en SP nauwelijks en gaat vooral Wilders er met de winst vandoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
pingkiller schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:54:
[...]

Waarom zou dat gebeuren? Maar 20% van de kiezers heeft zich (actief) uitgesproken tegen het Associatieverdrag.
Voor mij is het juist een pluspunt als een partij zich nu niks aan trekt van het referendum. Het lijstje met argumenten van DeKever is voor mij zeker niet sarcastisch.
Waarschijnlijk omdat de politieke partijen - in tegenstelling tot sommige reageerders hier - zich wel realiseren dat het aantal tegenstanders groter is dan de 20% die actief tegen heeft gestemd ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik snap alleen de houding van Oekraïne nu niet helemaal. Die gaan er nu met gestrekt been in. Had ff een appendix bij het verdrag geaccepteerd, dan was er tenminste een verdrag. Nu kan dat nog een lang traject worden.
Juist die intimiderende taal uit Kiev laat goed zien dat je met dat land geen verdrag moet willen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

bluemoon23 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 03:27:
[...]

Sterker nog, tijdens de voorcampagne werd er telkens op gehamerd dat het "slechts" een handelsverdrag was met een paar passages over "corruptie tegengaan en samenwerking bevorderen".
"Zoals in heel veel associatieverdragen zulke passages staan"

Dat Rutte nu ineens Poetin en Aleppo erbij haalt is een beetje zwak.
Dat is niet helemaal waar. De voor campagne stelde duidelijk dat een ja een dikke fuck you naar Poetin was en een nee je kontje aanbieden aan Poetin. Dat argument kwam overal weer terug telkens.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Wim-Bart schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 04:01:
Grappige is dat een paar Waalse lokale politici meer ballen en power hebben laten zien dan "onze" president. Rutte wordt in Europa uitgelachen en Nederland delft zoals altijd weer het onderspit terwijl een paar lokale Waalse politici gewoon afdwingen op CETA wat Rutte niet lukt op een verdragje met een paar Oekraïense boeren.

Sterker nog, ik verdenk Rutte er van dat ie de uitslag van het referendum niet eens ter sprake heeft gebracht in Europa. Wie kan zo een man als Rutte serieus nemen, de kneus.
Rutte is een loopjongen van het Nederlands bedrijfsleven. Ik zie niets dat daar niet bij aan sluit. Het is tenslotte VVDer, de partij die belangen van het bedrijfsleven behartigd.

Integendeel, hij is zeer betrouwbaar voor dat bedrijfsleven.

Het is elke keer weer vermakelijk dat er burgers zijn die denken dat de VVD iets met volk of democratie te maken heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
pingkiller schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:54:
[...]

Ik snap je wel. Ik heb ook moeite om het referendum serieus te nemen (misschien dat mijn sarcasme daardoor wat slecht zichtbaar was), maar als politicus kan je dit gewoon niet zeggen.

Het negeren is arrogant (wij zien het beter), drammerig (dit moet gebeuren) en regentesk. Geen partij kan zich dat veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Nieuws gevolgd? Oekraine heeft geen probleem met die appendix, dat is voor hen acceptabel. Dat is niet waarop het hangt nu - het is puur een EU-NL probleem nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DeKever schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:07:
[...]

Ik snap je wel. Ik heb ook moeite om het referendum serieus te nemen (misschien dat mijn sarcasme daardoor wat slecht zichtbaar was), maar als politicus kan je dit gewoon niet zeggen.

Het negeren is arrogant (wij zien het beter), drammerig (dit moet gebeuren) en regentesk. Geen partij kan zich dat veroorloven.
Maar dit gaan we vaker meemaken als we referenda houden over dit soort complexe onderwerpen. Ik snap nml echt niet dat we het volk gaan vragen wat zij willen. Je kon op je klompen aanvoelen dat veel mensen ongeïnformeerd "tegen de toetreding van Oekraïne tot de EU" gingen stemmen ;) En wat moet je als politicus vervolgens nou met zo'n uitslag als dat de beweegredenen lijken te zijn van in ieder geval een deel van de stemmers?

Ik focus me nu overigens op de "Nee"-groep, maar als een deel van de "Ja"-groep "Ja" heeft gestemd omdat de Oekraïne bij de EU wilden (waar het dus niet om ging), is dat even erg natuurlijk.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Señor Sjon schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:40:
Putin lacht harder om de Brexit dan een verdragje met Oekraïne denk ik. Of denkt men echt dat er een EU leger de Oekraïne komt beschermen?
Je vergeet hoe belangrijk Oekraïne (zonder "de") is voor Poetin. Oekraïne (Kiev) is de basis van het Russische rijk (Kievan Rus) en heeft een grote symbolische waarde. Een Europees georiënteerd Oekraïne betekent dat de geloofwaardigheid van de Russische ambities behoorlijk in het geding komen.

De Brexit is fijn voor Poetin, maar alleen vanwege het destabiliserende karakter ervan. Oekraïne is een ander verhaal, dat is een persoonlijke aangelegenheid voor Poetin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Het associatieverdrag Oekraïne was een speciaal verdrag en niet een normaal handelsverdrag daarom heb ik ook NEE gestemd. Het probleem was dat er zoveel in stond als dat Oekraïne problemen zou hebben de EU even orde op zaken ging zetten. Als het puur een handelsverdrag had geweest had je mij echt niet horen klagen een handelsverdrag zorgt voor goedkope invoer van producten. Een leuk weetje een handelsverdrag is alleen voor bedrijven, personen blijven invoerrechten betalen voor hen verandert er niets. Dat maar 30% van de kiesgerechtigden hebben gestemd is een spelletje geweest van Rutte en hij heeft verloren. Als hij gelijk in dezelfde maand een beslissing had genomen had hij de held geweest nu is het een kind die stampij loopt te maken.

Poetin is totaal niet onder de indruk van de EU als je kijkt naar de EU het is een log instituut beslissing nemen duurt erg lang en er zijn altijd wel scheurtjes zichtbaar waar compromissen gesloten moeten worden. De slagkracht van de EU militaries gezien is magertjes we hebben wel legers maar een goed werkend systeem is er niet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
alexbl69 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:00:
[...]
En vandaag is plotseling iets wat helemaal niet in het verdrag staat, en waarvan hij notabene toe had willen voegen dat het niet aan de orde is, plotseling het allerbelangrijkste: namelijk onvoorwaardelijke steun aan Oekraïne in een poging het Russische gevaar te keren. Anders gaan die met vacuümbommen gooien. Of zoiets.

Hier is toch geen touw meer aan vast te knopen? Het lijkt me dat de VVD rap op zoek moet naar een nieuwe voorman. Rutte lijkt nationaal en internationaal uitgespeeld.
[...]
De reden om die dingen erin te zetten was omdat die dingen zowat het vaakst hoorde tijdens de "discussie" over het verdrag.
evilution schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:03:
[...]

Juist die intimiderende taal uit Kiev laat goed zien dat je met dat land geen verdrag moet willen.
Je snapt wel dat het land in het nauw zit? Ze hebben het nogal moeilijk op het moment. Er zijn nogal wat mensen gestorven omdat de vorige president dit tegenhield. En in de Reactie van Rusland hierop nog veel meer daarnaast heeft Rusland al zijn verdragen met Oekraïne al opgezegd. Ze zitten in het nauw en een kat in het nauw maakt rare sprongen...
Ze hebben het hard nodig...
we_are_borg schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:57:
Het associatieverdrag Oekraïne was een speciaal verdrag en niet een normaal handelsverdrag daarom heb ik ook NEE gestemd. Het probleem was dat er zoveel in stond als dat Oekraïne problemen zou hebben de EU even orde op zaken ging zetten. Als het puur een handelsverdrag had geweest had je mij echt niet horen klagen een handelsverdrag zorgt voor goedkope invoer van producten. Een leuk weetje een handelsverdrag is alleen voor bedrijven, personen blijven invoerrechten betalen voor hen verandert er niets. Dat maar 30% van de kiesgerechtigden hebben gestemd is een spelletje geweest van Rutte en hij heeft verloren. Als hij gelijk in dezelfde maand een beslissing had genomen had hij de held geweest nu is het een kind die stampij loopt te maken.

Poetin is totaal niet onder de indruk van de EU als je kijkt naar de EU het is een log instituut beslissing nemen duurt erg lang en er zijn altijd wel scheurtjes zichtbaar waar compromissen gesloten moeten worden. De slagkracht van de EU militaries gezien is magertjes we hebben wel legers maar een goed werkend systeem is er niet.
Je overdrijft een "beetje" er was geen sprake dat de EU even orde op zaken ging stellen. Het is altijd een samenwerking. En het is slechts een fundament waar verder op gebouwd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als men het zo hard nodig heeft is dat aanmatigende toontje des te ongepaster. Wij hebben Oekraïne in ieder geval nergens voor nodig.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

klaw schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:05:
...

Je overdrijft een "beetje" er was geen sprake dat de EU even orde op zaken ging stellen. Het is altijd een samenwerking. En het is slechts een fundament waar verder op gebouwd zou worden.
En daar zit het nu net in een fundament waar verder opgebouwd zou worden. Een normaal handelsverdrag heeft dit niet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
evilution schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:42:
Als men het zo hard nodig heeft is dat aanmatigende toontje des te ongepaster. Wij hebben Oekraïne in ieder geval nergens voor nodig.
Hoe zou jij het vinden als ik iets jouw beloof als jij X & Y doet. Jij doet het en vervolgens zeg ik laat maar...
we_are_borg schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

En daar zit het nu net in een fundament waar verder opgebouwd zou worden. Een normaal handelsverdrag heeft dit niet.
Het is ook een assocatie verdrag;
24 artikelen diplomatiek
350 + artikelen handel en economie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:52
Dan kunnen we toch gewoon de handelsparagrafen in werking laten treden en de diplomatieke/militaire paragrafen intrekken?

Dit was toch alleen maar een handelsakkoord?
(sarcasme van een 'nee' stemmer...)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:26
Als ik GS mag geloven is het allemaal rond en zal er gewoon getekend worden bij het kruisje.

http://www.geenstijl.nl/m...en_cda_verraden_demo.html

Lijkt me te zot voor woorden als dit waar is. Maar eigenlijk zou het me niet moeten verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
Lekkerboeie86 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:45:
Als ik GS mag geloven is het allemaal rond en zal er gewoon getekend worden bij het kruisje.

http://www.geenstijl.nl/m...en_cda_verraden_demo.html

Lijkt me te zot voor woorden als dit waar is. Maar eigenlijk zou het me niet moeten verbazen.
Het zotte is vooral dat het zo lang heeft moeten duren. Had dan gelijk gezegd: het is een raadgevend referendum, daar hoeven we niks mee te doen en om reden X,Y,Z doen we dat dus niet. In plaats daarvan is er een hele ceremoniële dans uitgevoerd.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:26
ph4ge schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:48:
[...]

Het zotte is vooral dat het zo lang heeft moeten duren. Had dan gelijk gezegd: het is een raadgevend referendum, daar hoeven we niks mee te doen en om reden X,Y,Z doen we dat dus niet. In plaats daarvan is er een hele ceremoniële dans uitgevoerd.
Dat eerste hadden ze kunnen doen, maar ze hoopten waarschijnlijk dat het wel over zou waaien. Ik denk/hoop dat de betrokken partijen de rekening krijgen tijdens de verkiezingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:44
Goed VVD(emocratie), D(emocraten) 66 en CD(emocraten)A zullen het zeer zeker niet meer worden voor mij bij de volgende verkiezingen. Als ze in de praktijk gewoon overgaan tot deze autocratische praktijken.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Lekkerboeie86 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:58:
[...]
Dat eerste hadden ze kunnen doen, maar ze hoopten waarschijnlijk dat het wel over zou waaien. Ik denk/hoop dat de betrokken partijen de rekening krijgen tijdens de verkiezingen.
Dat hoop ik ook. Van alle mogelijkheden die Rutte had heeft hij toch wel de meest slechte gekozen. Had dan dezelfde avond gezegd dat je er niks mee zou doen, had nog enig respect opgeleverd. Nu is enkel duidelijk geworden dat Nederland in Europa niks meer te zeggen heeft, en dat Rutte binnenlands de beoogd coalitiepartners van volgend jaar bij de kloten heeft. Immers, als leider van de grootste partij bepaalt hij volgend jaar wie mee mag doen en wie niet.

Maar meedoen waaraan vraag je je af, want om macht gaat het dus niet. Het zou toch niet om geld gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:59
Cobb schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:12:
Goed VVD(emocratie), D(emocraten) 66 en CD(emocraten)A zullen het zeer zeker niet meer worden voor mij bij de volgende verkiezingen. Als ze in de praktijk gewoon overgaan tot deze autocratische praktijken.
Hoezo? Er is democratisch een RAADGEVEND referendum uitgeschreven, zoals democratisch uitgeschreven kon worden bij voldoende handtekeningen.
Vervolgens is er geprobeerd (ogenschijnlijk) wat aan het verdrag te sleutelen, maar dat lukte niet. Nou, dan gaat Nederland democratisch ratificeren en de raad van 20% van het NL-volk naast zich neer leggen, zoals dat gewoon kan met dit referendum.
Niks autocratisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003

FlyEragon

Alien Monkeys

Prosac schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:18:
[...]

Hoezo? Er is democratisch een RAADGEVEND referendum uitgeschreven, zoals democratisch uitgeschreven kon worden bij voldoende handtekeningen.
Vervolgens is er geprobeerd (ogenschijnlijk) wat aan het verdrag te sleutelen, maar dat lukte niet. Nou, dan gaat Nederland democratisch ratificeren en de raad van 20% van het NL-volk naast zich neer leggen, zoals dat gewoon kan met dit referendum.
Niks autocratisch aan.
Op basis van statistiek kan je stellen dat een meerderheid van het NL-volk tegen was. En dat zal ook zo zijn. Het gaat denk ik trouwens niet om alleen dit dingetje maar om de algehele tendens in de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
FlyEragon schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:21:
[...]

Op basis van statistiek kan je stellen dat een meerderheid van het NL-volk tegen was. En dat zal ook zo zijn. Het gaat denk ik trouwens niet om alleen dit dingetje maar om de algehele tendens in de politiek.
Nog leuker volgens RTL zou het bij 100% opkomst een Nee zijn geworden.

http://www.rtlnieuws.nl/n...d-was-uitslag-nee-geweest

[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 31-10-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:44
Dat is helaas de pest met een democratie. Ook al is het een stemmende minderheid, dien je de stem gewoon over te nemen. Dan had je ervoor maar beter campagne moeten voeren.
Sloop dan heel die referendum wet maar weer af, weet je wat stop ook maar met de verkiezingen als je niet gaat luisteren naar de mensen die de moeite nemen om zich te houden aan de democratische waarden en netjes komen stemmen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:52

Cyphax

Moderator LNX
Wim-Bart schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 04:01:
Grappige is dat een paar Waalse lokale politici meer ballen en power hebben laten zien dan "onze" president.
Je vergelijkt niet de juiste mensen. Die Walen die je noemt duwden Magnette ook met z'n rug tegen de muur, net zoals Rutte. Ik zie niet direct iemand hier om die Waalse lokale politici mee te vergelijken. Er waren een paar PvdA'ers een tijdje terug in de 1e kamer, die lieten toen vergelijkbare ballen zien. Maar dat waren toen "dissidenten".
Rutte wordt in Europa uitgelachen en Nederland delft zoals altijd weer het onderspit terwijl een paar lokale Waalse politici gewoon afdwingen op CETA wat Rutte niet lukt op een verdragje met een paar Oekraïense boeren.

Tja, dit hele referendum plus de uitslag is Rutte ook maar opgedrongen, hij wil dat verdrag gewoon tekenen, klaar. Ik snap niet dat ie niet gewoon de knoop doorhakt en het tekent. Het is een raadgevend referendum en het is bijna onmogelijk om iets nuttigs met die "raad" gedaan te krijgen. Tekenen dus en verdergaan met je leven.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:59
*snip*

Wat was er niet duidelijk aan Señor Sjon in "Referendum associatieverdrag Oekraïne" en DaniëlWW2 in "Referendum associatieverdrag Oekraïne"?

[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 31-10-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Is een naam die het goed doet dan werkelijk het enige dat nodig is om je op het verkeerde been te zetten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Cobb schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:22:
Dat is helaas de pest met een democratie. Ook al is het een stemmende minderheid, dien je de stem gewoon over te nemen.

Sloop dan heel die referendum wet maar weer af, weet je wat stop ook maar met de verkiezingen als je niet gaat luisteren naar de mensen die de moeite nemen om zich te houden aan de democratische waarden en netjes komen stemmen.
Dat, of een beslissend referendum.
Maar niet deze huidige vorm waar het er eigenlijk op neer komt dat:
  • *O* wanneer wij stemmen wat de politiek wil horen dan is het goed
  • -O- wijkt het af van wat ze willen dan worden er schijnwijzigingen gedaan en getraineerd.
Elke stem weegt even zwaar. Een overschot of gebrek aan IQ heeft geen invloed op het gewicht van de stem. Ook de sociale achtergrond van de stemmer heeft geen invloed op het gewicht van de stem. De motivatie is onbelangerijk en de motivatie is niet te gebruiken omdat we de motivatie van elke individueele stemmer niet weten. We weten niet eens wie voor en tegen heeft gestemd.

Na arbitraire of zelfs ingrijpende wijzigingen wel goedkeuren van de ca 500 artikelen zonder het opnieuw aan het electoraat voor te leggen kan ook niet, de mensen die hun stem hebben uitgebracht kunnen door de wijzigingen van mening veranderen. Maar na de achterlijke video van Azovbataljon en het koppelen van MH17 aan de rattificatie van dit verdrag door Porosjenko acht ik de kans dat dit verdrag ooit wordt goedgekeurd door een Nederlands electoraat 0%. |:(

Vooral deze laatste koppeling tussen MH17 en het verdrag was bijzonder smakeloos.
Maar wat is er niet smakeloos in de politiek?

Ik hoop ook dat veel mensen die niet zijn gaan stemmen hun lesje hebben geleerd. Vooral hen die voor het verdrag zijn en niet zijn gaan stemmen omdat ze hoopten dat dan de kiesdrempel niet werd gehaald.
Zie ook: #brexit

Dus als je lering wil trekken uit deze hele ellende onthoud dan dit: GA STEMMEN
En als je als stemgerechtigde niet gestemd hebt dan heb je sowieso geen recht van spreken.

[ Voor 0% gewijzigd door MrMonkE op 31-10-2016 21:29 . Reden: spelling ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

MrMonkE schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:54:
Dat, of een beslissend referendum.
Maar niet deze huidige vorm waar het er eigenlijk op neer komt dat:
  • *O* wanneer wij stemmen wat de politiek wil horen dan is het goed
  • -O- wijkt het af van wat ze willen dan worden er schijnwijzigingen gedaan en getraineerd.
De werkelijkheid is natuurlijk dat er nooit gestemd wordt wat de politiek wil horen omdat referenda alleen worden gehouden als de vermeende onvrede over een bepaald besluit groot is of als een of andere populistische partij de boel weet te mobiliseren en zo de vermeende onvrede te kanaliseren.

Met als gevolg dat een referendum alleen wordt gebruikt om een fuck-you richting de regering te sturen.

Beslissende referenda zijn wat mij betreft prima mits er eentje elke maand wordt gehouden en over allerlei onderwerpen die impact hebben op onze samenleving, maar waarbij een fuck-you moeilijker is omdat een 'nee, fuck you!' niet de altijd default-keuze is om de regering te stangen.

Ook zouden onderwerpen waar veel te veel internationaal gedoe omheen zit voorzichter benaderd moeten worden. NEXIT JA/NEE is gewoon dikke bullshit.

Wat mij betreft beginnen we met hele zinvolle referenda zoals:
- Rookverbod onder de 18
- Inkomensafhankelijke verkeersboetes
- Friettax + fruitsubsidie
- Publieke omroep terug naar 1 zender
- windmolenpark Noordzee

Dat soort zaken. Dat geeft net zo goed richting aan in waar je als samenleving naar toe wil.
Zijn we daar eenmaal aan gewend, dan gaan we een stapje verder naar zaken als afschaffen religieus onderwijs en uiteindelijk kom je dan wellicht vanzelf wel uit bij 'gewapende interventie in Oekriane' of 'Nexit'.

Maar zover gaan de Zwitsers ook niet. En terecht. We hebben niet voor niets een gekozen volksvertegenwoordiging.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het zou me ondertussen niet meer verbazen als Rutte dit uitstelt tot na de verkiezingen!

Bij elk referendum waar ik in mijn leven voor gestemd heb, doet de politiek het tegenovergestelde van wat het volk wil. Ze zijn totaal vergeten wat hun functie in de samenleving is, en wie hun salaris betaalt.

Even ter herinnering: de referendumwet zegt dat er zo snel mogelijk een besluit moet worden genomen. Wat mij betreft wordt die hele kliek zonder wachtgeld ontslagen!

[ Voor 77% gewijzigd door RemcoDelft op 31-10-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
[...]
...

Maar na de achterlijke video van Azovbataljon en het koppelen van MH17 aan de rattificatie van dit verdrag door Porosjenko acht ik de kans dat dit verdracht ooit wordt goedgekeurd door een Nederlands electoraat 0%. |:(
Detail, maar je weet dat die zogenaamde Azovbataljon-video een bewezen vervalsing was, gemaakt door pro-Russische elementen? Niet dat ik die Azov-lui zo'n prima club vind, maar die video was dus niet van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vooral deze laatste koppeling tussen MH17 en het verdrag was bijzonder smakeloos.
Maar wat is er niet smakeloos in de politiek?
[...]
Wat ook smakeloos was, was dat Rutte voor het gemak de situatie in Syrië er maar even bij betrekt en een "vacuümbom" power-play doet. D66 en CDA waren hier dus blijkbaar vatbaar voor.

In 1 woord: ruggegraatloos.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2016 15:34 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:32:
[...]
Wat ook smakeloos was, was dat Rutte voor het gemak de situatie in Syrië er maar even bij betrekt en een "vacuümbom" power-play doet. D66 en CDA waren hier dus blijkbaar vatbaar voor.

In 1 woord: ruggegraatloos.
Smakeloos is subjectief, maar het is wel waar dat er verband in tussen opstelling van de EU in de Oekraine-crisis en Rusland in het algemeen en de Russische activiteiten in Syrie. Dus via-via is er wel degelijk een link tussen het gedoe rond de ratificatie van het associatieverdrag en de steeds brutalere Russische internationale politiek. Dat wil niet zeggen dat degenen die dat verdrag niet willen schuldig zijn aan wat in Syrie gebeurt - dat zou volkomen idioot zijn - maar wel dat ratificatie de kans kleiner maakt dat Rusland dit soort acties in toekomst weer zal ondernemen. Hoe meer Europa zich tegen elkaar laat uitspelen hoe makkelijker het Kremlin zijn zin kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
RemcoDelft schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:28:
Het zou me ondertussen niet meer verbazen als Rutte dit uitstelt tot na de verkiezingen!

Bij elk referendum waar ik in mijn leven voor gestemd heb, doet de politiek het tegenovergestelde van wat het volk wil. Ze zijn totaal vergeten wat hun functie in de samenleving is, en wie hun salaris betaalt.

Even ter herinnering: de referendumwet zegt dat er zo snel mogelijk een besluit moet worden genomen. Wat mij betreft wordt die hele kliek zonder wachtgeld ontslagen!
Rutte gaat halverwege december het bespreken in Brussel. Een paar dagen daarna is het kerstreces in Brussel dus dan duurt het sowieso weer een paar weken voordat ze verder kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
Ik ga die vraag, weet u wat een Vacuumbom is, ook vaker gebruiken in situaties waarbij ik mij even snel wil redden. Wat een kansloze vent is die Rutte ook.

Maar goed, we weten nu in ieder geval wel in hoeverre de politiek nog de burgers op waarde schat. Of althans, zolang je maar links genoeg bent, dan ben je correct.

Ik kijk uit naar de verkiezingen volgend jaar. Met name al die zure verbaasde reacties van mensen wanneer blijkt dat de oude partijen ineens weinig stemmen krijgen en de nieuwe(populistische) partijen in eens veel meer dan verwacht.

Maar volgens jaar zal in Nederland en net zoals de rest in Europa waar verkiezingen zijn, het populisme winnen vanwege deze politieke mentaliteit. En dat komt dus door dit soort complete schijt aan de bevolking wat hier zonder schaamte getoond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
Robkazoe schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:31:
[...]

Rutte gaat halverwege december het bespreken in Brussel. Een paar dagen daarna is het kerstreces in Brussel dus dan duurt het sowieso weer een paar weken voordat ze verder kunnen.
Het is allemaal zo doorzichtig. Die vent is gewoon bezig de boel zo lang te rekken dat het straks pas na de verkiezingen is. Hij inmiddels een nieuwe tof betaalde job in Europa heeft.

Ik snap ook niet hoe de ja stemmer dit als een positieve werking kan zien. ja het is nu in je voordeel maar raak je er niet een heel klein beetje angstig van dat de politiek dus blijkbaar de mening van een officiele stemming compleet naast zich neergeld indien dit niet het wenselijke resultaat heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:05

Dido

heforshe

RemcoDelft schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:28:
Poe hee! En hoeveel referenda zijn dat geweest, opa? Het referendum over de EU-grondwet was het eerste nationale referendum in 200 jaar, en ik kan me vergissen, maar volgens mij was het Oekraine-referendum dus pas de tweede in jouw leven.

Hoewel het mogelijk is geweest dat je gestemd hebt in een referendum over burgemeesterschap. Hebben ze toen de kandidaat aangesteld die verloren had?

Wat wilde het volk dan bij die twee referenda? Bij de eerste is het enige dat we weten dat het volk tegen het voorgestelde verdrag heeft gestemd, en dat ze het dus niet eens waren met het verdrag zoals dat er lag. Dat verdrag is ook niet geratificeerd.
Sure, de aanpassingen zijn niet voor iedereen genoeg geweest, maar over de aangepaste versie is geen referendum geweest, dus hoe jij dan weet "wat het volk wil" ontgaat me :)

En het Oekrainereferendum? Het volk heeft tegen het verdrag gestemd. Maar het is een verdrag tussen 500 miljoen EU-inwoners en 45 miljoen Oekraieners. Hoe democratisch is het om dan de wil van 2,5miljoen Nederlanders door te drijven? Ok, maak daar 17 miljoen Nederlanders van. Die 2,5 miljoen hebben immers voor het hele volk gesproken.

Verdrag tekenen, met, voor zover mogelijk, inhoudelijke aanpassingen om tegemoet te komen aan de angst dat Oekraine morgen bij de EU hoort.

Nederland kan twee dingen doen. Verdrag helemaal niet tekenen, wat betekent dat er een ander verdrag gesloten wordt, zonder Nederland. En dat Nederland voorlopig niet op veel steun hoeft te rekenen van de rest van Europa, want dat soort zeikerds zit niemand op te wachten.

Optie 1 wordt nu gekozen, maar die aanpassingen zijn niet enorm en de rest van de EU heeft geen enkele reden om zomaar in te stemmen (dat zou ook weinig democratisch zijn van ze!).

Optie 2 klinkt lekker rebels, maar heeft botweg impact op de invloed van Nederland in de EU. Willen we echt minder invloed? Wil "het volk" echt minder invloed op Europa hebben dan we nu al hebben? Lijkt me stug.
En waar haal jij de wijsheid vandaan dat dat besluit sneller genomen kan worden? Alleen het besluit "fuck you, we doen er niets mee" was snel te nemen geweest (maar volgens mij niet wat jij wilt). Elke andere optie kost tijd. En daarbij is onze regering nu eenmaal afhankelijk van de vergader- en onderhandelbereidheid van de andere EU-lidstaten. Die weinig reden hebben om heel veel bereidheid te tonen.

Maar ik zou zeggen, ga naar Brussel, fix het even, en tik dan Rutte op de vingers dat hij er te lang over deed.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Robkazoe schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:31:
[...]

Uitstellen en uitstellen en dan hopen dat de burger het vergeet/ de moed kwijt is en dan tevreden zal zijn met een megasofte verklaring. Laf maar dat kan je verwachten van deze premier.

Wat ik alleen niet begrijp is dat hij het zover oprekt terwijl de verkiezingen naderen.

Ik las van de week nog in een treffende column; hoe kan een verklaring zo`n probleem zijn; het was toch een simpel verdrag dat helemaal niet tot toetreding en militaire steun kon leiden? Of is dat opeens wel de bedoeling?

[ Voor 16% gewijzigd door bombadil op 31-10-2016 16:38 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:05

Dido

heforshe

muffstuff schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:34:
Ik snap ook niet hoe de ja stemmer dit als een positieve werking kan zien. ja het is nu in je voordeel maar raak je er niet een heel klein beetje angstig van dat de politiek dus blijkbaar de mening van een officiele stemming compleet naast zich neergeld indien dit niet het wenselijke resultaat heeft?
Ik zou het heel positief vinden als de politiek een populistisch signaal dat geen donder met het eigenlijk verdrag te maken heeft inderdaad niet zou aangrijpen om het verdrag niet goed te keuren.

Het lijkt me veel zinniger om gewoon het verdrag te tekenen (tegen de uitslag in, wat gewoon mag, trouwens) en vervolgens eens te gaan bedenken hoe het mogelijk is dat mensen uit onvrede met de politiek, onvrede met Europa, of wat dan ook, gestemd hebben tegen een document waarvan de meesten niet eens weten wat erin staat.

Het is sowieso kennelijk nogal lastig te verkroppen dat een raadgevend referendum helemaal niet bindend is. Zou leuk zijn. Volg jij ook altijd gegeven raad op? Ik in ieder geval niet. Sterker nog, zelfs als ik om raad vraag wil dat nog niet zeggen dat ik de raad klakkeloos overneem.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Dido schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:34:
[...]

Nederland kan twee dingen doen. Verdrag helemaal niet tekenen, wat betekent dat er een ander verdrag gesloten wordt, zonder Nederland. En dat Nederland voorlopig niet op veel steun hoeft te rekenen van de rest van Europa, want dat soort zeikerds zit niemand op te wachten.
Steun van Europa? Nederland is netto betaler aan de EU. Natuurlijk hebben wij de EU nodig omdat wij een handelsland zijn. Maar laten we niet even vergeten dat wij een land zijn die relatief het meeste aan de EU afdraagt.

En dan kun je wel zeggen van: Stik erin jullie 16 miljoen inwoners met jullie stomme mening die niet overeen komt met die van de EU, maar als je zo omgaat met elk lidstaat wat netto het meeste inlevert, dan hou je op een gegeven moment weinig over.
Pagina: 1 ... 38 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kaart met uitslagen:
http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/

Het bespreken van de referendumwet kan hier:

De referendumwet, wat moet er veranderen?