Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:29
@bovenstaande

Het referendum was altijd raadgevend het is niet ondemocratisch om het alsnog aan te nemen (met extra verduidelijking).
Mocht je die verduidelijkingen niets vinden, tot op de dag van het referendum werd het keer op keer herhaald. En nu opeens is het nee-kamp "vergeten" dat keer op keer die punten zijn aangedragen, men zo ook eens aan zelf reflectie kunnen doen ipv constant in herhaling vallen. Het hele referendum was vooral populistische onzin en weinig over het verdrag zelf.

In NL stemmen wij op partijen die hebben een agenda een referendum is leuk maar deze is slechts raadgevend. Onze representatieve democratie staat dus boven het referendum. In NL wordt er overwegend pro-Europees gestemd dus is de agenda van onze regering over het algemeen pro-Europees.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 23:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In Nederland wordt niet uit vrije keus "overwegend pro-Europees gestemd" want zoveel keus voor een anti-Europese partij is er niet. Alle grote partijen zijn pro-Europa dus je wordt wel min of meer gedwongen om de standpunten waar je het niet mee eens bent te accepteren. En dan is een referendum bij uitstek het middel om de standpunten van de kiezer voor één uitgekozen onderwerp te peilen.
Dat dat referendum dan raadgevend is is leuk en aardig. Wat natuurlijk heel erg steekt bij de tegen-stemmers is dat voordat het referendum gehouden werd vrijwel alle politieke partijen zeiden "wij zullen de uitslag respecteren" en dat toen duidelijk werd dat de uitslag hun niet uitkwam ze ook bijna allemaal daarop terug kwamen. Dat geeft de betrouwbaarheid van de politiek weer.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Maasluip schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:14:
Wat natuurlijk heel erg steekt bij de tegen-stemmers is dat voordat het referendum gehouden werd vrijwel alle politieke partijen zeiden "wij zullen de uitslag respecteren" en dat toen duidelijk werd dat de uitslag hun niet uitkwam ze ook bijna allemaal daarop terug kwamen. Dat geeft de betrouwbaarheid van de politiek weer.
Dat vond ik ook irritant, maar het is niet zozeer onbetrouwbaarheid als wel het korte-termijnsgejaag van de politiek om statements/beloftes te doen die ze later niet kunnen/willen waarmaken. En daar is wat mij betreft het toegenomen populisme een oorzaak van.

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:51
Salvatron schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:06:
De meeste stemmers wisten natuurlijk niet precies waar dat referendum over ging en stemdem op hun gevoel. Onzinnig referendum. Populistisch geouwehoer.
Aaah dus de meeste mensen die voor het verdrag stemden wisten wel waar het over ging? :')

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55
FunkyTrip schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:23:
[...]

Dat vond ik ook irritant, maar het is niet zozeer onbetrouwbaarheid als wel het korte-termijnsgejaag van de politiek om statements/beloftes te doen die ze later niet kunnen/willen waarmaken. En daar is wat mij betreft het toegenomen populisme een oorzaak van.
Populisme is hier niet de oorzaak, maar het gevolg.

Somewhere down the line is in de afgelopen zeg 30 jaar de politiek de burgers kwijtgeraakt. Oorzaak/oorzaken? Divers waarschijnlijk. Maar de manier waarop politici met de EU omgaan hoort daar wat mij betreft zeker bij.

In Den Haag wordt door politici heel andere taal gebezigd dan in Brussel. Het gros van de weinige EU-referenda die in Europa gehouden zijn waren zonneklaar: de meerderheid van de burgers is in de regel tegen verdere integratie.

Is de EU dan slecht? Nee, maar de manier waarop ze nu is ingericht, en met name de ondemocratische wijze waarop deze tot stand is gekomen stuit velen tegen de borst. Wellicht hadden we een veel betere EU gehad als alle stapjes enkel met goedkeuring van de meerderheid van de bevolking waren genomen. Het tempo van integratie had ongetwijfeld lager gelegen, maar de acceptatie hoger.

De EU blijft qua acceptatie op drijfzand gebouwd, en dit beroerde fundament zal de komende decennia een bedreiging voor de EU blijven.

En waarom heeft het populisme nu de wind in de zeilen? Niet alleen hier maar in heel Europa? Dat moet toch te denken geven. Zo'n 20-25 jaar geleden hadden we alleen Janmaat, met z'n CD. Zo uit mijn hoofd heeft de beste man op z'n best 2 à 3 zetels behaald. Marginaal dus.

Het gelieg en bedrieg over de EU begon wat mij betreft zo ongeveer begin jaren '90, met het verdrag van Maastricht. Pas eind jaren 90, maar met name na de eeuwwisseling met de invoering van de euro, werd ook voor het publiek langzaam duidelijk welke ongevraagde veranderingen zich allemaal aan het voltrekken waren.

En laat toevallig sinds die tijd het 'populisme' steeds meer aan kracht winnen tot de zeer invloedrijke macht die het nu in heel Europa helaas langzaam geworden is.

Dus nogmaals de stelling: het populisme is het gevolg van politici die niet de waarheid spreken, niet de oorzaak daarvan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
alexbl69 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:59:
...
Somewhere down the line is in de afgelopen zeg 30 jaar de politiek de burgers kwijtgeraakt. Oorzaak/oorzaken? Divers waarschijnlijk. Maar de manier waarop politici met de EU omgaan hoort daar wat mij betreft zeker bij....
Ik zou dan eerder zeggen dat de burgers de politiek zijn kwijtgeraakt. De manier waarop burgers met politiek omgaan, hoe politiek en wat voorwaarden zijn door velen wordt gezien, werkt dat in de hand. In wezen is iedereen politicus, maar slechts weinigen zien zichzelf zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 11:20
Funest voor de Nederlandse landbouw dit verdrag. Oekraïne kan nu heffingsvrij hun goedkope bulk afzetten aan de EU landen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17
Cobb schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:25:
Funest voor de Nederlandse landbouw dit verdrag. Oekraïne kan nu heffingsvrij hun goedkope bulk afzetten aan de EU landen.
En wie levert zo'n beetje alle Oekrainse landbouwmachines en bouwt zo'n beetje alle fabrieken gerelateerd aan voedsel? Er is letterlijk geen nieuwe kippenslachterij niet gebouwd is door BV Nederland.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Cobb schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:25:
Ik begrijp dat je liever duurdere producten koopt in de supermarkt? Da's voor het eerst denk ik, maar dan is een vleestax vast ook geen probleem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

Salvatron schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:06:
De meeste stemmers wisten natuurlijk niet precies waar dat referendum over ging en stemdem op hun gevoel. Onzinnig referendum. Populistisch geouwehoer.
En de meeste niet-stemmers die natuurlijk wel precies wisten waar het referendum over ging die stemden niet.
Lekker op de bank blijven hangen, dan halen ze de 30% niet.
Verkeerd gegokt en dan achteraf gaan schelden en klagen dat het referendum gekaapt is ... ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 11:20
Delerium schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:45:
[...]

Ik begrijp dat je liever duurdere producten koopt in de supermarkt? Da's voor het eerst denk ik, maar dan is een vleestax vast ook geen probleem.
Jazeker heb ik daar geen problemen mee. Kilo knallers en plofkip hoeft van mij echt niet. Ik eet graag vlees maar ik hoef geen antibiotica beest met gebroken poten (bij leven) of vleugels op mijn bordje.
Vleestaks is mij een brug te ver.

Als ik de Nederlandse boeren kan 'steunen' door Nederlandse aardappel/graan/melk etc te kopen dan doe ik dat graag.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Precies!!
Liever wat meer betalen bij de Versmarkt voor lokaal spul dan dit : https://www.nrc.nl/nieuws...-plofkip-1598671-a1033003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Goner schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:48:
Precies!!
Liever wat meer betalen bij de Versmarkt voor lokaal spul dan dit : https://www.nrc.nl/nieuws...-plofkip-1598671-a1033003
Ik vind het wat rare argumenten. In de verdragen is opgenomen dat het kippenwelzijn wordt verbeterd en op termijn de 'plofkip' verdwijnt.

Als je dus tegen het verdrag bent ben je er dus juist voor dat er 'plofkippen' blijven bestaan. :? (maar dan ver van je bed, dus dan is dat niet erg)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 31-05-2017 16:58 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:32:
[...]

Aaah dus de meeste mensen die voor het verdrag stemden wisten wel waar het over ging? :')
Aaah zeg ik ergens dat de voor-stemmers wisten waar het over ging? :')

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Cobb schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:05:
[...]

Jazeker heb ik daar geen problemen mee. Kilo knallers en plofkip hoeft van mij echt niet. Ik eet graag vlees maar ik hoef geen antibiotica beest met gebroken poten (bij leven) of vleugels op mijn bordje.
Vleestaks is mij een brug te ver.

Als ik de Nederlandse boeren kan 'steunen' door Nederlandse aardappel/graan/melk etc te kopen dan doe ik dat graag.
Wederom, we importeren nu tonnen plof kip uit Brazilië en Thailand, daar hoor je dan weer niemand over. Oekraïne zal op termijn meer en meer aan EU regels gaan voldoen. Bovendien komt die kip dan van minder ver. En als je zelf geen plof kip wil eten koop het dan niet, laat de kiloknallers links liggen. Plofkip wordt sowieso uit gefaseerd bij supermarkten omdat de consument dat niet meer wil. Wel wordt er nog steeds plofkip bij bepaalde fastfood ketens gebruikt en kant en klaar eten. Maar daar gaat weinig in veranderen door dit verdrag.

PS ik vind het hele plofkip bij dit verdrag verhaal opvallend we importeren er al tonnen van maar daar hoor je niemand over. En nu gaat het over Oekraïne en opeens staat jan alleman over plofkippen te praten. Met de kippen industrie in NL vooraan... }:|

[ Voor 10% gewijzigd door klaw op 01-06-2017 08:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:48
klaw schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 07:57:
[...]
Oekraïne zal op termijn meer en meer aan EU regels gaan voldoen.
Ik wil je bubbel niet laten klappen, maar over 10 jaar is het land nog steeds net zo'n corrupte bende als dat het nu is. De corruptie is niet iets wat de EU even gaat oplossen. Het zit daar door de cultuur heen. Net zoals de maffia in zuid Italië is verweven met de cultuur. En als de EU daar al niet eens een oplossing voor heeft, hoe willen ze dat dan in godsnaam gaan doen met een land dat qua cultuur nog een slag verder afstaat van onze westerse cultuur?

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Salvatron schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:07:
[...]

Aaah zeg ik ergens dat de voor-stemmers wisten waar het over ging? :')
Dat is niet eens van belang, het is idioot om een referendum te doen over een extreem complex onderwerp. Waar je letterlijk honderden pagina's aan rapporten moet lezen en begrijpen om de gevolgen te overzien. En daar laat je het volk op stemmen.

Gebruik zo'n uitslag voorspellend dier om die keuze te maken, net zo zinvol als het volk laten stemmen. Zeker wanneer de nee stem crowd er ook nog een hoop ander BS en doom-verhalen bijhalen wat er zou gebeuren als het door zou gaan. Wat niet klopt er nergens staat, dit hele referendum was gewoon een grote clusterfuck die ze nooit hadden moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
hubhib schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:46:
[...]

Ik wil je bubbel niet laten klappen, maar over 10 jaar is het land nog steeds net zo'n corrupte bende als dat het nu is. De corruptie is niet iets wat de EU even gaat oplossen. Het zit daar door de cultuur heen. Net zoals de maffia in zuid Italië is verweven met de cultuur. En als de EU daar al niet eens een oplossing voor heeft, hoe willen ze dat dan in godsnaam gaan doen met een land dat qua cultuur nog een slag verder afstaat van onze westerse cultuur?
LOL, ik heb het nergens over corruptie die over 10 jaar weg is? Iemand had het over die domme plofkippen en daar reageerde ik op...

Maar de vergelijking met de maffia gaat ook niet op. De maffia bestaat sinds de middeleeuwen. De corruptie als nalatenschap van de Sovjet unie is iets van de laatste honderd jaar. De Baltische staten zijn ook ex-sovjet en de corruptie daar is een stuk minder dan dat het was. De EU kan wel helpen maar niemand heeft het erover dat het binnen 10 jaar weg is.

Maar dit is al tig keer langsgekomen hier...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

hubhib schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:46:
[...]
De corruptie is niet iets wat de EU even gaat oplossen.
IMHO is de EU zelf corrupt ... gisteren weer een stukje over kantoor-vergoedingen voor EU ambtenaren in het nieuws. De tranen springen in je ogen ; €50.000 extra die je uit kunt geven op kunt strijken zonder enige verantwoording of bonnetje.
Sorry, maar dat noem ik corruptie.

http://nos.nl/artikel/217...onkostenvergoedingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:55
klaw schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:28:
[...]

LOL, ik heb het nergens over corruptie die over 10 jaar weg is? Iemand had het over die domme plofkippen en daar reageerde ik op...

Maar de vergelijking met de maffia gaat ook niet op. De maffia bestaat sinds de middeleeuwen. De corruptie als nalatenschap van de Sovjet unie is iets van de laatste honderd jaar. De Baltische staten zijn ook ex-sovjet en de corruptie daar is een stuk minder dan dat het was. De EU kan wel helpen maar niemand heeft het erover dat het binnen 10 jaar weg is.

Maar dit is al tig keer langsgekomen hier...
Je had het eerder over plofkippen uit Brazilië en Thailand waar je niemand over hoort. Hoop dat je je wel realiseert dat het concurreren hiertegen wordt vergemakkelijkt omdat de aanbieders daar te maken hebben met vrij hoge transportkosten om die spotgoedkope kip hier te krijgen.

Voor de Oekraïense plofkip geldt dit natuurlijk niet. Omdat iemand zo snugger is geweest dat die kip eerst tot de EU wordt toegelaten waarna er pas 'later' (wanneer dat ook moge zijn) langzaam aan de EU eisen hoeft te worden voldaan.

Het gevolg hiervan is dat die Oekraïense plofkip hier ver onder de huidige kostprijs zal worden aangeboden wat een verwoestende uitwerking zal hebben op de boeren in de rest van de EU die wel aan alle regeltjes uit Brussel moeten voldoen.

Dit is simpelweg een enorme weeffout in het verdrag.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:52
alexbl69 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:09:
Het is zeker een risico, maar heb ook een beetje vertrouwen in de markt. De Nederlandse plofkip is door de markt zelf al bijna verdwenen uit de supermarkt en restaurants dus de vraag is of hij nu weer terugkomt.

Ik verwacht dat de Oekrainse kippen moeten concurreren met de kippen in Roemenie enzo, niet met de Noord Europese kippen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Goner schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:44:
[...]

IMHO is de EU zelf corrupt ... gisteren weer een stukje over kantoor-vergoedingen voor EU ambtenaren in het nieuws. De tranen springen in je ogen ; €50.000 extra die je uit kunt geven op kunt strijken zonder enige verantwoording of bonnetje.
Sorry, maar dat noem ik corruptie.

http://nos.nl/artikel/217...onkostenvergoedingen.html
Dan weet je niet wat corruptie is, zelf verrijking misschien, corruptie nee. Maar het topic is er ook verder niet voor om over de EU te klagen.
alexbl69 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Je had het eerder over plofkippen uit Brazilië en Thailand waar je niemand over hoort. Hoop dat je je wel realiseert dat het concurreren hiertegen wordt vergemakkelijkt omdat de aanbieders daar te maken hebben met vrij hoge transportkosten om die spotgoedkope kip hier te krijgen.

Voor de Oekraïense plofkip geldt dit natuurlijk niet. Omdat iemand zo snugger is geweest dat die kip eerst tot de EU wordt toegelaten waarna er pas 'later' (wanneer dat ook moge zijn) langzaam aan de EU eisen hoeft te worden voldaan.

Het gevolg hiervan is dat die Oekraïense plofkip hier ver onder de huidige kostprijs zal worden aangeboden wat een verwoestende uitwerking zal hebben op de boeren in de rest van de EU die wel aan alle regeltjes uit Brussel moeten voldoen.

Wederom er zitten quota's aan ze kunnen niet onbeperkt kip hierheen exporteren. Naarmate ze hun regels aanpassen kunnen ze meer exporteren. Wat er voorlopig mag worden geïmporteerd is niets vergeleken met wat er in de EU wordt geproduceerd en verbruikt.
Overigens er wordt gedaan alsof die kip alleen voor NL is. In tegenstelling tot wat mensen denken is NL niet het middelpunt, die kip is voor de hele EU.

En als je geen plofkip wil; koop het dan niet. En daar bovenop supermarkten hebben afspraken gemaakt dat ze die niet meer gaan aanbieden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Even een kick, want nu blijkt dus dat Forum voor Democratie vanuit Moskou wordt aangestuurd door Poetin, in de aanloop naar dit referendum:
FvD-leider Thierry Baudet hint in appjes naar zijn partijcollega's dat hij betaald wordt door een Russische propagandist in aanloop naar het Oekraïne-referendum, blijkt donderdag na onderzoek van Zembla en De Nieuws BV.

Het gaat om de in Rusland geboren Vladimir Kornilov, van wie Baudet wist dat hij nauwe banden onderhield met het Kremlin.

Baudet ontmoette Kornilov in het najaar van 2015 en heeft in de maanden daarna contact met hem gehouden in de aanloop naar het Oekraïne-referendum in april 2016. Baudet lijkt op de hoogte te zijn van de Kremlin-connectie als hij de man in app-berichten binnen de FvD omschrijft als "een Rus die werkt voor Poetin."

De onderzoekers baseren zich onder meer op WhatsAppjes die Baudet ten tijde van de samenwerking verstuurde aan meerdere personen, onder wie voormalig partijgenoot Henk Otten die zich vaak kritisch uitliet. Otten heeft Baudet meerdere keren tevergeefs gewaarschuwd om niet met Kornilov in zee te gaan.
Bron, en nog meer info: 'Thierry Baudet hint op Russische betalingen in aanloop Oekraïne-referendum'

Het genoemde Zembla-artikel: Baudet verwijst in apps naar Russische betalingen

Dus naast Wilders, waarvan al bekend is dat die voor Poetin werkt (hij heeft er ook een Russische onderscheiding voor gekregen), is nu ook de andere Nederlandse populist, Baudet dus, ontmaskerd als een Russische pion.

Lijkt er dus op dat Rusland, via PVV en FvD, doelbewust onrust aan het stoken is in de Nederlandse politiek en de Nederlande maatschappij.

Uiteraard ontkent hij alles (zie het artikel), en is het de schuld van de media (en Otten), maar dat was natuurlijk voorspelbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, het bewijs is ook erg dun. Als je alles wat via whatsapp gestuurd wordt als waarheid moet gaan beschouwen dan ben je nog wel even bezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Best grappig eigenlijk... vroeger werd het linkse partijen verweten om met de Russen te heulen, en tegenwoordig zijn het allerlei partijen op rechts die zich laten sturen door Moskou. (Overigens niet alleen in Nederland, ik geloof dat infowars ook niet te beroerd is om berichten van Russia Today klakkeloos over te nemen).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Jester-NL schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:02:
Best grappig eigenlijk... vroeger werd het linkse partijen verweten om met de Russen te heulen, en tegenwoordig zijn het allerlei partijen op rechts die zich laten sturen door Moskou. (Overigens niet alleen in Nederland, ik geloof dat infowars ook niet te beroerd is om berichten van Russia Today klakkeloos over te nemen).
Nee, zowel links als rechts worden bewerkt door Moskou naar gelang dat uitkomt. Het doel is tweespalt zaaien om het westen te verzwakken, hoe dan ook.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Ach, het is gewoon de zoveelste 'slinkse' leugen/afleiding om Baudet neer te halen. Niks van waar. De partijen zijn bang en doen er alles aan om Baudet neer te halen. Angst. Maar gaat ze niet lukken.

Aldus de gemiddelde Baudet-stemmer. Die man kan een half Nederland naar een concentratiekamp sturen en men zou nog steeds op hem stemmen. Wat ik behoorlijk eng vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
evilution schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:17:
[...]

Nee, zowel links als rechts worden bewerkt door Moskou naar gelang dat uitkomt. Het doel is tweespalt zaaien om het westen te verzwakken, hoe dan ook.
ze worden bewerkt door Moskou,maar ze halen ook de bewerking zelf op in Moskou. De uitersten in het politieke spectrum (links, rechts, omhoog, onder, als je maar extreme standpunten inneemt op veel onderwerpen) zijn nogal gevoelig voor dictatoriale trekjes. en waar heb je een het beste voorbeeld van een dictator met democratische schijn? in Moskou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Damn, dit is wel bizar als het waar is. En dat moeten we nog zien idd.

Het is in AWM niet de bedoeling om te ranten, dit heeft geen enkele discussie waarde, laat dit dan ook achterwege.

[ Voor 97% gewijzigd door defiant op 17-04-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Het is natuurlijk iets wat ik al vanaf het begin zowat dacht (en soms zei). Maar dit werd altijd afgedaan als onzin. Fijn om nu gelijk te krijgen maar wel laat, en veel te laat wat betreft de politieke verhoudingen en ik ben bang dat we nog steeds "last" van Baudet zullen houden ondanks dat dit naar buiten is gekomen.
Zoals TheMandroid al zei mensen zullen weer recht lullen wat krom is en bovenal maakt het hen niets uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:43
Ik hecht weinig waarde aan die uitzending van Zembla.

Kijk ik ga eerlijk zijn, ik sympathiseer Baudet en zijn ideeën, maar ik ben wel objectief. Die uitzending hangt vol met aannames. Zelfs zo'n whatsapp gesprek kan nagemaakt zijn, al denk ik van niet, omdat Baudet het ook niet echt ontkent. Wel geloof ik Baudet dat het meer grapjes zijn, zeker als je weet hoe zo'n groepsapp werkt. Ook omdat het op meerdere jaren is die gesprekken.

Vergeet ook niet die Otten demoniseert Baudet enorm. In buitenhof meermaals, en nu dit weer. Die vent is rancuneus omdat hij 30.000 euro gestolen heeft uit de partijkas, en daarna uit de partij gezet is. Ik heb even het linkje niet, maar is wel te vinden, dat Otten voor de rechter gesleept werd, en 1 dag daarvoor alsnog het geld (deels?) heeft terugbetaald.

Daarnaast Zembla=NPO=Politiek correct.

Conclusie van mij: Ik sluit het niet volledig uit Baudet (al dan niet gratis) wat banden met Rusland heeft. Maar er is geen bewijs van, en het lijkt mij ook zeer sterk. Het doet mij meteen weer denken aan Fortuyn die aan alle kanten belaagd werd omdat hij een totaal ander geluid liet horen dan gevestigde orde.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
dennis_rsb schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:42:
Ik hecht weinig waarde aan die uitzending van Zembla.

Kijk ik ga eerlijk zijn, ik sympathiseer Baudet en zijn ideeën, maar ik ben wel objectief.

Daarnaast Zembla=NPO=Politiek correct.
Eh ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Stellen dat je objectief bent en vervolgens roepen dat iedereen die het niet met je eens is blind en gehersenspoeld is :/ Graag op een normale wijze discussiëren.

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 18-04-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04

Cyphax

Moderator LNX
Knipje.

[ Voor 117% gewijzigd door RoD op 18-04-2020 10:51 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Knipje

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 18-04-2020 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-05 22:00
Knipje

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 18-04-2020 10:52 ]

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:46
De manier waarop Otten bij FvD vertrokken is geniet niet de schoonheidsprijs, maar stellen dat Otten steelt en onbetrouwbaar is en dit gewoon weer zo'n streek is... Als Baudet zo zeker van zijn zaken is doet ie aangifte, en dat durft ie niet. Dat zijn hele partij uitelkaar is gedonderd na het wegtrappen van Otten zegt genoeg.

*knip*

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 18-04-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag vanaf nu weer discussie met argumenten in plaats van drogredeneringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 93986

RoD schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:53:
[modbreak]Graag vanaf nu weer discussie met argumenten in plaats van drogredeneringen.[/]
<knip>

Dat hele stuk van Zembla hangt van aannamens aan elkaar. Er is geen greintje bewijs voor wat ze beweren.

https://twitter.com/obk/status/1250892034451398665

Zie ook het interview met Baudet door Zembla waar het op is gebaseerd.

YouTube: Exclusief: integrale reactie Baudet op Rusland-framing Zembla

Kort gezegd, nul bewijs en gebaseerd op een paar whatsappjes waar men blijkbaar de ironie niet van snapt.

Wat Zembla doet is conclusies trekken die er niet zijn.

Ben benieuwd wat ze van onderstaand vinden.

https://twitter.com/Veel_...51043351543123969/photo/1

Wildhagen brengt dat rommelstuk als feit en bewijs wat het overduidelijk niet is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 19-04-2020 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 april 2020 @ 06:25:
[...]

Prima, mag dat bericht van Wildhagen dan ook weg?

Dat hele stuk van Zembla hangt van aannamens aan elkaar. Er is geen greintje bewijs voor wat ze beweren.

https://twitter.com/obk/status/1250892034451398665

Zie ook het interview met Baudet door Zembla waar het op is gebaseerd.

YouTube: Exclusief: integrale reactie Baudet op Rusland-framing Zembla

Kort gezegd, nul bewijs en gebaseerd op een paar whatsappjes waar men blijkbaar de ironie niet van snapt.

Wat Zembla doet is conclusies trekken die er niet zijn.

Ben benieuwd wat ze van onderstaand vinden.

https://twitter.com/Veel_...51043351543123969/photo/1

Wildhagen brengt dat rommelstuk als feit en bewijs wat het overduidelijk niet is.
Heb het nieuws niet gevolgd, maar het geheul op whatsapp is toch juist het bewijs?
Baudet geeft ook zelf toe dat ze echt zijn.

Ik vind de trumpiaanse escape ‘ik zei wel iets maar dat meende ik niet’ wel heel zwak.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

YakuzA schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:32:
[...]

Heb het nieuws niet gevolgd, maar het geheul op whatsapp is toch juist het bewijs?
Baudet geeft ook zelf toe dat ze echt zijn.

Ik vind de trumpiaanse escape ‘ik zei wel iets maar dat meende ik niet’ wel heel zwak.
Wat is daar nu precies bewijs van dan? Kijk anders eens de video die ik heb gelinkt. Dat is het interview van Zembla met Baudet. Daar komt het gewoon aan bod.

Die emoticons hebben zich hier op t.net ook al duizenden malen laten bewijzen. Iedereen erkent dat dingen soms nodig zijn om een bepaalde zin zijn juiste betekenis en intentie te geven. Maar nu, omdat het Baudet is, word dat door bepaalde figuren en "journalisten" voor het gemak niet meegenomen.

Kom op, het is zoeken naar spijkers op laag water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:39:
[...]

Wat is daar nu precies bewijs van dan? Kijk anders eens de video die ik heb gelinkt. Dat is het interview van Zembla met Baudet. Daar komt het gewoon aan bod.

Die emoticons hebben zich hier op t.net ook al duizenden malen laten bewijzen. Iedereen erkent dat dingen soms nodig zijn om een bepaalde zin zijn juiste betekenis en intentie te geven. Maar nu, omdat het Baudet is, word dat door bepaalde figuren en "journalisten" voor het gemak niet meegenomen.

Kom op, het is zoeken naar spijkers op laag water.
Als Rutte in een whatsapp met een bekende Russische spion dit soort dingen zou zeggen was er nog veel meer stront aan de knikker geweest.
Snap niet waarom als het Baudet is er ineens voor de Calimero rol gekozen wordt.

Misschien is dit wel meer een discussie voor in het NL politiek topic?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

YakuzA schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:05:
[...]

Als Rutte in een whatsapp met een bekende Russische spion dit soort dingen zou zeggen was er nog veel meer stront aan de knikker geweest.
Snap niet waarom als het Baudet is er ineens voor de Calimero rol gekozen wordt.

Ja, of als W Alexander met Putin een biertje zit te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05 17:22
YakuzA schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:05:
[...]

Ware het niet dat er geen bewijs is voor het feit dat Baudet dit echt gezegd heeft met die spion of wat het ook was.

Dit is namens Baudet in een groepsapp.

Waar ik, en anderen over struikelen, is dat er altijd wel een SJW een bepaalde citaat uit een groeps-chat naar buiten gooit. Omdat iemand een misplaatste meme plaatst, we opeens te maken hebben met een groep <whatever>.

En de grootspraak, running jokes, etc, waar contextueel geen ruimte voor is.

Feit staat wel dat Otten Baudet meermaals waarschuwt voor die kerel uit UA/RUS, en er zal heus wel een luchtje aanhangen, in ieder geval aan de intenties van een van beide heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Linkdrops hebben geen discussiewaarde, zie ook ons beleid:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops

[ Voor 122% gewijzigd door defiant op 19-04-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:25:
[...]

Ja, of als W Alexander met Putin een biertje zit te drinken.
Ik neem aan dat je het wel weet, maar voor de rest: WA heeft dus met Putin een biertje zitten drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maasluip schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:45:
[...]

Ik neem aan dat je het wel weet, maar voor de rest: WA heeft dus met Putin een biertje zitten drinken.
Not sure if serious?

Maar voor de zekerheid,

Anoniem: 93986 in "Referendum associatieverdrag Oekraïne"

Zie de onderste link. ;)

En anders bevestig je dus exact mijn punt. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 19-04-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Laatst online: 31-05 19:08
Ik denk dat heel duidelijk is dat er geen bewijs is. Maar we hebben het ook niet over een rechtbank die aan het oordelen is.

Ik wil er echter even Occam's razor (Wikipedia: Occam's razor) in gooien.

De meest simpele verklaring is gewoonweg dat wat Zemble stelt de waarheid is. Het is veel logischer om dergelijke berichten te sturen en er over te grappen als het wel waar is dan als er geen werkelijke link is.

Dus elk weldenkend objectief mens moet er vanuit gaan dat het waar is en daar op handelen. En dan schrijf je zo iemand af als potentiele optie om op te stemmen.

Je veroordeeld niemand, daar is geen bewijs voor, maar het stinkt genoeg om hem wel verder te gaan negeren.

*knip* reactie op mbr'ed post.

[ Voor 19% gewijzigd door defiant op 19-04-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Philip Ross ik trap niet in die demonisering. Het ging bij fortuyn ook al zo. En sommige gekkies zeggen dat Wilders begon met groep wilders om de “boze” nederlander tevreden te houden (want hij was ex vvder) en sommige zeggen dat hij werkt voor Israel.

Ik kan ook gaan zeggen Rutte is een pion van de EU en jesse klaver is de loopjongen van Frans Timmermans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
dennis_rsb schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:03:
@Philip Ross ik trap niet in die demonisering. Het ging bij fortuyn ook al zo. En sommige gekkies zeggen dat Wilders begon met groep wilders om de “boze” nederlander tevreden te houden (want hij was ex vvder) en sommige zeggen dat hij werkt voor Israel.

Ik kan ook gaan zeggen Rutte is een pion van de EU en jesse klaver is de loopjongen van Frans Timmermans..
Je noemt het demoniseren en haalt er Fortuyn bij maar beide hebben geen relatie tot de discussie hier. Het is niets anders dan afleiding.

Kijk naar wat ik plaatste, lees het goed door en beslis voor jezelf. Trap niet in de uitspraken van mensen die alle kritiek wegwuiven als "demoniseren".

War betreft je beschuldigingen aan Rutte en klaver verwacht ik minimaal net zulke belastende uitspraken/grappen als die er nu van Baudet waren. Anders is ook dit niets meer dan afleiding en zelfs als je vergelijkbare bronnen hebt is het een whataboutthisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Philip Ross zo’n uitzending van Zembla is gevaarlijk. Er zijn al bedreigingen geweest aan Baudet. We willen toch geen 2de politieke moord? Bij fortuyn werd er ook een klimaat gecreëerd met termen als hollandse hitler, extreem rechts etc.

Die appjes die Otten liet zien kunnen nagemaakt zijn, maar omdat Baudet dat niet ontkent lijkt het wel echt. Maar wat Baudet zegt lijkt me logisch, in een appgroep waar ook grapjes instaan door de jaren heen kun je altijd wel aan cherrypicking doen.

Het is natuurlijk sowieso onzin, anders had de AIVD ofzo wel belastend bewijs gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
dennis_rsb schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:38:
@Philip Ross zo’n uitzending van Zembla is gevaarlijk. Er zijn al bedreigingen geweest aan Baudet. We willen toch geen 2de politieke moord? Bij fortuyn werd er ook een klimaat gecreëerd met termen als hollandse hitler, extreem rechts etc.
Maar alles moet toch besproken kunnen worden? Vergeet niet dat types als Baudet en Wilders zelf een gevaarlijk klimaat scheppen door andere politici continu aan te vallen en landverraders te noemen. In Nederland hebben we het gelukkig nog niet gehad maar in de omringende landen zijn er al meerdere linkse politici vermoord door extreem rechts.

Dan lijkt mij dat je extreem rechtse politici daarop mag aanspreken. Dat heeft niets met demoniseren te maken maar gewoon met feiten durven benoemen.
Die appjes die Otten liet zien kunnen nagemaakt zijn, maar omdat Baudet dat niet ontkent lijkt het wel echt. Maar wat Baudet zegt lijkt me logisch, in een appgroep waar ook grapjes instaan door de jaren heen kun je altijd wel aan cherrypicking doen.
Het zou cherry picking kunnen zijn. Maar een waarschijnlijker verklaring is dat het gewoon waar is. Zeker als je kijkt naar de andere banden tussen FvD en Rusland en het gedrag van Baudet rondom dat referendum en verder (mh17)
Het is natuurlijk sowieso onzin, anders had de AIVD ofzo wel belastend bewijs gevonden
Tsja, als complot theorieën verspreiden na betaling door Rusland strafbaar zou zijn misschien. Maar dat is geen zaak voor de AIVD dus waarom zouden die zich er mee bemoeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Philip Ross Stel dat het waar is, waarom komt Otten er nu pas mee? Toen ie bij de partij zat had ie het ook kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
dennis_rsb schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:56:
@Philip Ross Stel dat het waar is, waarom komt Otten er nu pas mee? Toen ie bij de partij zat had ie het ook kunnen doen?
Omdat hij toen belang had hij de partij? Vrij logisch toch? Je gaat toch niet je eigen partij tegenwerken? Wat je ziet is dat hij intern zich wel vaak er tegen heeft uitgesproken. Dat lijkt volledig in lijn mat wat je zou verwachten dat iemand in die situatie doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Deze discussie heeft ondertussen weinig raakvlakken met het oorspronkelijke doel van het topic, we beëindigen de discussie hier dan ook.

De discussie kan indien gewenst voortgezet worden in: [ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2

We verwachten dan wel een inhoudelijke onderbouwde discussie zonder drogredenen conform ons forum beleid.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kaart met uitslagen:
http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/

Het bespreken van de referendumwet kan hier:

De referendumwet, wat moet er veranderen?