Martinspire schreef op donderdag 07 april 2016 @ 01:46:
[...]
Mogelijk, mogelijk niet. We weten niet hoe het precies gaat lopen als het wel door gaat. Feit blijft dat de corruptie diep zit, het land nog diverse maffiapraktijken hanteert, de situatie met Rusland niet beter wordt en er ook veel mensen in Oekraïne tegen zijn. Dus in hoeverre gaat alles goed?
En daarbij, ik wil ook zoveel maar krijg ook niet altijd mijn zin. Daar moet ik ook mee leven. Daar waar het niet anders kan, zal de EU toch wel inspringen.
[...]
En hoe zit dat dan met Griekenland? Of hoe het is gegaan in IJsland? Of hoe onze eigen economie ook even op het randje heeft gestaan? Hoe hadden anderen dat moeten doen? Feit blijft dat er meer speelt dan alleen de belangen van Oekraïne. En daarbij zijn de zaken ook weer niet zo dramatisch dat het niet zonder verdrag kan worden opgelost.
[...]
Dat verschilt aan wie je het vraagt, maar daar gaan we vanzelf wat van horen.
[...]
Mogelijk, maar aan de andere kant heeft Oekraïne meer aan Rusland dan aan de EU. Zeker ook op korte termijn. Jij hebt het over een land failliet laten gaan en dan laat je de grote partner die het hele probleem kan oplossen, verder afstand nemen?
[...]
Niet helemaal waar. De crew heeft zo zijn mening, maar GS als eenheid en site heeft wel de inhoud behandeld. En daarbij hebben ze altijd al een bepaalde houding gehad omdat dat nou eenmaal bij de image van Geenstijl past.
Veel opmerkingen zijn ook veel te letterlijk genomen door de media, maar die kunnen de stijl niet van geenstijl onderscheiden
[...]
TTIP kan nog niet, die wet is niet aangenomen. Net als andere zaken die spelen. Oekraïne was nou juist 1 van de weinige zaken van afgelopen zomer die referendabel waren en toch aan een bepaalde situatie voldeed.
Ik ben het met je eens dat het niet de beste wet is geweest om de referendumwet mee te testen, maar wel de eerste die het gehaald heeft (er zijn ook andere initiatieven geweest).
[...]
Prima, mag je vinden, maar dat hebben ze ook gewoon
besproken op GS
[...]
Niet waar, Geenstijl draait al jaren winst en is 1 van de betere producten binnen de Telegraafgroep. Dumpert alleen al levert enorm veel geld op.
[...]
Geenstijl heeft goed geboerd, dat zeker, maar toch hebben ze het vooral moeten doen op donaties, vrijwilligers en (eigen) media-aandacht. Verder hebben ze bewezen dat er een platform is voor het houden van referenda en dat (voldoende) burgers klaar staan om hun mening te geven, zelfs over lastige vraagstukken.
En tuurlijk komen de randdebielen en rare redenaties voorbij, maar zo heeft elke debiel weer een counterpart die wel goed heeft nagedacht.
Maar vind jij dat door dit referendum, Nederland achteruit is gegaan op democratisch vlak? Hoe je het ook wend of keert, hoe je ook beargumenteerd wie er beter van wordt of wie het initiatief nam, het is uiteindelijk voor ons allemaal geweest. Het zal een interessante ontwikkeling blijven. En ik juich het toe. Al helpt het wel dat ik een fervent Geenstijl-lezer ben.
[...]
Met die 70 procent hoef je helemaal niks. Juist die is niet relevant. Mensen die niet stemmen zijn de "weet niet, heb geen mening" onder de bevolking. Daar hoef je juist niets mee te doen want die stemmen gewoon in met wat er ook gebeurd.
[...]
De boodschap is: terug naar de tekentafel. Stem je in met het akkoord? Nee. Het hoe of wat is niet belangrijk, feit blijft dat dit niet voldoende is. Een docent zet bij het beoordelen ook een onvoldoende neer, waardoor je als student ook opnieuw moet. Of zoek je wat diepers? Want dat is namelijk irrelevant.
[...]
Blijf je dat nou elke keer erbij halen? Een paar godwins waren nog niet voldoende zeker?
[...]
Het lijkt een beetje het nieuwe argument van het voor-kamp te worden: downplayen van de uitslag totdat het irrelevant is. Nee, die 70% die niet stemde is irrelevant. Het gaat om de uitslag. Iedereen die zijn mening wilde geven, heeft dat gedaan. De rest doet er niet toe.