Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Auredium schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:39:
Ik heb eventjes zitten kijken naar de opkomstcijfers enne...hoop maar niet al te hard dat de 30% wordt bereikt. De opkomstcijfers zijn best bedroevend laag.

That said is dat wel wat ik wil zien. :P
Ik ben in principe voor maar omdat het hele referendum is gestart door tegenstemmers is het tegen kamp gewoon erg sterk. Ik stem dus voor door niet te gaan en te hopen dat het ongeldig wordt verklaard. :+
We zullen het zien. De cijfers na de avondspits zullen uitermate relevant zijn, maar zoals het nu staat kan die 30% best gehaald worden. Het is moeilijk door alle geblaat heen te prikken, maar toch, er begint een lijn te komen in het verloop van de opkomst.
Boerekool_ schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:36:
[...]

Misschien niet helemaal op zijn plaats, maar hoeveel heeft dit associatieverdrag gemeen met het TTIP en CETA wat momenteel ook speelt? Is het niet grotendeels vergelijkbaar met dit keer als belanghebbende de Nederlandse firma's? Excuses als ik met deze vergelijking de plank volledig mis sla.

[...]

"heel simpel gesteld": :+

Maar inderdaad, ergens gaat het mis. Waarschijnlijk bij het punt dat er ministers gekozen worden in het opzicht van nationaal belang en vervolgens ook de directe personen zijn die het in de EU te vertellen gaan hebben. Wat als ik landelijk een andere partij wil dan Europees?
Twee gescheiden verdragen. TTIP is ook een heel andere discussie, en - als ik zo vrij mag zijn - van veel grotere impact dan deze kwestie.

Enfin, ik weet niet of we tegenwoordig nog kunnen zeggen dat ministers / politici gekozen worden op basis van nationaal belang. Nederland is geen typische democratie, dat bestaat ook eigenlijk niet, het is een consensusmodel van belangenbehartiging. Er is daarin weinig ruimte voor daadwerkelijk collectief / nationaal belang per sé aangezien dat rust op de schouders van de dans van belangenbehartiging en balans daarin.

Die balans is al heel lang heel ver te zoeken. Logisch dus dat er nauwelijks ruimte is om naar grotere perspectieven te kijken vanuit politiek oogpunt. Er is dus ook weinig beschikbare energie om te kijken naar koppelingen tussen politieke linies vanuit nationaal naar supranationaal niveau.

Voordat de spreekwoordelijke burger in staat zal zijn om effectief mandaat te geven en te laten behartigen op niveau's hoger dan die van de traditionele lokale / regionale / nationale niveau's zullen er verschuivingen moeten plaatsvinden op die niveau's om balans terug te brengen. Daarbij moet ik opmerken dat Nederland in dit opzicht enigszins verdeeld is. Je ziet op lokale en provinciale niveau's veel bestuurlijke aanpassingen, innovatie, inspraak e.d. Maar het nationale niveau blijft achter omdat er geen effectieve relatie is tussen het uit handen geven van mandaat en het controleren van gebruik daarvan.
Mutatie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:48:
Wat hoorde ik net dan een smerig "reclame" dingetje op de radio van partij vd dieren?!
Oekraine is een corrupt land met kinderarbeid en plofkippen..stem daarom nee? Die zijn ook totaal niet gehinderd door enig realiteitsbesef!

Sorry, moest het ff kwijt, wat een smerig spel wordt er gespeeld...
Tja, wiens know-how en financiering was het ook alweer waar die plofkip fabrieken mee gefinancierd waren? Ik denk dat die partij de laatste week van lobby uit ING, Rabobank en pluimveesector gemist heeft :)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Waarom moet dit nou weer?
https://soundcloud.com/wo...elden-ook-graag-referenda

Wat was het ook alweer dat het volk te dom was om te stemmen? ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 06:50
Señor Sjon schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:56:
Waarom moet dit nou weer?
https://soundcloud.com/wo...elden-ook-graag-referenda

Wat was het ook alweer dat het volk te dom was om te stemmen? ;)
Tja, ze laten zich door het niveau meeslepen. Het Nazi argument over de leiding van Oekraine is (ook hier) al heel wat keren gevallen, dus ik zou me niet te druk maken dat een stel verdwaasde PvdA'ers het nu terug doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Virtuozzo schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:51:
...Nederland is geen typische democratie, ...
Ik meen Dewey maakt onderscheid tussen een democratische regeringsvorm en een democratische samenleving, ik denk dat er wel iets in zit als je stelt dat Nederland eigenlijk geen democratische samenleving is. Ik ben overigens benieuwd waar die grootschalig (nog) zouden bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Mutatie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:48:
Wat hoorde ik net dan een smerig "reclame" dingetje op de radio van partij vd dieren?!
Oekraine is een corrupt land met kinderarbeid en plofkippen..stem daarom nee? Die zijn ook totaal niet gehinderd door enig realiteitsbesef!
We kopen hier massaal plofkippen, er worden hier spullen verkocht waar kinderarbeid achter zit, hier is ook corruptie (mss in mindere mate) en we hebben handelsverdragen met veel ergere landen..

Sorry, moest het ff kwijt, wat een smerig spel wordt er gespeeld...
Ze staan op plaats 130 van de corruptieranglijst, je kan toch niet ontkennen dat het land een corruptieprobleem heeft?

En er wordt nu al kip geïmporteerd zonder EU milieu en dierenwelzijns-eisen (o mdat het handelsverdrag gedeelte al sinds 1 januari is ingegaan..), ze hebben al 36000 ton ingevoerd waar dus nauwelijks eisen aan zitten. Het verdrag bespreekt wel dat Oekraine op termijn de normen moet verbeteren richting EU niveau maar ze mogen dus nu al goedkoop importeren zonder dat de normen verbeterd zijn. Bron

Dus hoezo geen realiteitszin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Goron schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:12:
[...]

Ze staan op plaats 130 van de corruptieranglijst, je kan toch niet ontkennen dat het land een corruptieprobleem heeft?
Volgens mij probeert niemand dat te ontkennen. Dat het land een corruptieprobleem is zou echter geen reden moeten zijn voor een nee-stem; daar zit nog een stap tussen, die al vaak besproken is: Helpt dit verdrag corruptie tegengaan?
En er wordt nu al kip geïmporteerd zonder EU milieu en dierenwelzijns-eisen (het handelsverdrag gedeelte is al sinds 1 januari ingegaan..), ze hebben al 36000 ton ingevoerd waar dus nauwelijks eisen aan zitten. Het verdrag bespreekt wel dat Oekraine op termijn de normen moet verbeteren richting EU niveau maar ze mogen dus nu al goedkoop importeren zonder dat de normen verbeterd zijn. Bron

Realistisch is het probleem wel, maar niet dat dit referendum er invloed op heeft. Bijzonder stomme campagne dus van de PvdD omdat we niet over plofkippen uit Oekraïne stemmen.

Opkomstpercentages vallen me tegen trouwens, als ik de media-aandacht in ogenschouw neem. Aan de andere kant geeft het wel goed weer dat dit referendum niet leeft als must-stem onderwerp.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
Heb van de week nota bene bij een spelletje op mijn smartphone propaganda van de Partij van de Apathie langs zien komen of ik voor wil gaan stemmen. Als fervent PvdA hater was ik uiteraard not amused, maar zo hebben ze mij er wel aan herinnerd :P

Als het zo droog is dus maar even mijn burgerplicht vervullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 14:55
prOnorama2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:17:
Heb van de week nota bene bij een spelletje op mijn smartphone propaganda van de Partij van de Apathie langs zien komen of ik voor wil gaan stemmen. Als fervent PvdA hater was ik uiteraard not amused, maar zo hebben ze mij er wel aan herinnerd :P

Als het zo droog is dus maar even mijn burgerplicht vervullen ;)
En wat ga je stemmen en waarom?

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:24:
[...]

Wat onbegrijpelijk is dat er zoveel mensen zijn die de politiek nog steeds op hun blauwe ogen vertrouwt. Het staat op papier dus dan zal het wel kloppen of niet?. Wellicht wel, maar hoe vaak moet dit kabinet nog liegen voordat men in ziet dat wat er op papier staat meestal ver van de waarheid ligt? Dit verdrag is gewoon stap 1, als deze er door is dan zijn de volgende stappen niet meer tegen te houden. En dit is wat de meeste nee stemmers zo dwars zit.
Tsja. Ik vind het net zo onbegrijpelijk dat men er juist zo overdenkt. Blindelings GeenPeil et al geloofd op hun blauwe ogen, ondanks hun aangetoonde leugens en argumenten die meestal ver van de waarheid liggen? Dat zit mij dwars aan 'de meeste nee-stemmers'.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 21:39

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb het precies andersom. Als ik zie hoeveel mensen ja-stemmen met als argument iets in de trant van: Roos=lelijk/schreeuwers/weetnietwaarOekraineligt/hunnievanGS houd ik mijn hart vast voor de dag dat de PVV een bloedmooie en retorisch sterke dame aan het roer krijgt. Kennelijk gaat men alleen af op (of tegen) de schil.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Jazzper schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:25:
ik heb het precies andersom. Als ik zie hoeveel mensen ja-stemmen met als argument iets in de trant van: Roos=lelijk/schreeuwers/weetnietwaarOekraineligt/hunnievanGS houd ik mijn hart vast voor de dag dat de PVV een bloedmooie en retorisch sterke dame aan het roer krijgt. Kennelijk gaat men alleen af op (of tegen) de schil.
Niet geheel onterecht gezien de leugens van Geenpeil, geenstjl etc. Maar volgens mij overdrijf je een beetje..

[ Voor 4% gewijzigd door klaw op 06-04-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Op BNR bij het stembureau:

"Ik stem Ja, want wij moeten geen ruzie met Poetin"
"Ik stem Ja, wat die uhm Koblenko, ja, die doet het echt voor de mensen"
"Ik stem Ja, want dat deed mijn vrouw ook"

Het zit zo'n beetje aan beide kanten zeg maar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@klaw: Maar net zoals met de hele materie werkt dit twee kanten op: van steunzender/propaganda plannen tot aantoonbare leugens en versprekingen van Ja-kamp politici. Ik vind het sowieso ridicuul op welke uitersten van de as dit gestreden wordt. Ik mis elke nuance. Ik ben ligt tot enigszins tegen (en heb tegen gestemd). Maar ben niet blind voor argumenten van Ja-kamp. Zelfde gaat op met Zwarte Pieten discussie en vluchtelingen opvangen ja/nee.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Jazzper schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:30:
@klaw: Maar net zoals met de hele materie werkt dit twee kanten op: van steunzender/propaganda plannen tot aantoonbare leugens en versprekingen van Ja-kamp politici. Ik vind het sowieso ridicuul op welke uitersten van de as dit gestreden wordt. Ik mis elke nuance. Ik ben ligt tot enigszins tegen (en heb tegen gestemd). Maar ben niet blind voor argumenten van Ja-kamp. Zelfde gaat op met Zwarte Pieten discussie en vluchtelingen opvangen ja/nee.
Wat sommige politici van het ja kamp soms roepen snap ik ook niet, en laten we niet over bepaalde buitenlandse politici hebben. |:(
Maar waarom heb je tegen gestemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

PWM schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:28:

Dat persoon heeft het toch echt verkeerd begrepen :+

Natuurlijk zitten aan allebei de kanten mensen waardoor je gaat twijfelen of een dictatuur toch geen slim idee is, en die mensen worden natuurlijk uitvergroot.

Er zijn prima redenen te verzinnen om hier tegen te zijn, en er zijn prima redenen voor. Naar mijn mening gaat het gelijk op, er zijn valide redenen om het niet te doen, er zijn valide redenen om het wel te doen.

Mocht de 30% gehaald worden, trek ik mijn schoenen aan, loop ik 50m, stem ik blanco en loop ik weer terug.

Tot die tijd kunnen ze allemaal de boom in, en vind ik het echt zonde van het opgestookte geld. Dat had heel wat nuttiger besteed kunnen worden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
RobinHood schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:32:
[...]

Natuurlijk zitten aan allebei de kanten mensen waardoor je gaat twijfelen of een dictatuur toch geen slim idee is, en die mensen worden natuurlijk uitvergroot.

Er zijn prima redenen te verzinnen om hier tegen te zijn, en er zijn prima redenen voor. Naar mijn mening gaat het gelijk op, er zijn valide redenen om het niet te doen, er zijn valide redenen om het wel te doen.

Mocht de 30% gehaald worden, trek ik mijn schoenen aan, loop ik 50m, stem ik blanco en loop ik weer terug.

Tot die tijd kunnen ze allemaal de boom in, en vind ik het echt zonde van het opgestookte geld. Dat had heel wat nuttiger besteed kunnen worden.
Je zou ook kunnen zeggen;
Eff kort, als we aan Putin toegeven gaat hij meer proberen..

Maar verder,
Steek de Oekraïners een warm hart onder de riem en stem dan gewoon voor. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Weet ik ;) Maar hij niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mijn nee stem, en ik benadruk mijn enigszins nee-stem is gebaseerd op twee lagen:
1. voornamelijk inhoudelijk: burgerforum.eu, lijstje van PvdD en met korrel zout ook GS hebben hier genoeg over gezegd. Zaken als corruptie, het idee dat wel ff koloniaal een land in het gareel krijgen (80% wetten is afwijkend en dat in corrupte context), geen behoefte aan nog verder uitdijende en machtabsorberende EU en het onnodig vinden van het verdrag (we drijven al handel en we sturen als schepen vol geld) zijn wel paar hoofdredenen.
2. afgemixt met een vleugje, maar zeker niet belangrijkste reden; de arrogantie van het goedvolk/de macht. Teksten als "ik snap met die nee-stemmers dat een dictatuur soms beter is", het GS-bashen, het komen met punten waarom Nee ongelijk heeft ipv met redenen om Ja te stemmen, de arrogante/pedante houding van de politiek correcten etc. En het feit dat we nooit inspraak kregen. Maar nu de plottwist: ik heb altijd links gestemd en laatste jaren D66. Ik snap (nu ik grotendeels in Nee-kamp zit) nu hoe ruk het moet zijn PVV-stemmer te zijn. Alsof je uitschot bent. Het nee-kamp wordt geframed en als 'dom' weggezet. Gesteund door steunzenders en propaganda plannen. Ik vind het werkelijk schofterig. Dit was wel echt de druppel om mij van neutraal, licht nee naar nee en ik ga stemmen te krijgen. Edit: inclusief de goede schrijver maar ditmaal zeer zurige Wagendorp met zijn "Roos weet niet waar Oekraine ligt". Als dat je niveau is...

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzper op 06-04-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Jazzper schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:30:
Goed gezegd. Dat is helaas sowieso een probleem met de huidige politiek, het draait te veel om oneliners, op de man spelen van tegenstanders en krantenkoppen/nu.nl halen met wilde/ondoordachte stellingen. En elke partij doet daar net zo hard aan mee. (behalve misschien SGP :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En er wordt nu al kip geïmporteerd zonder EU milieu en dierenwelzijns-eisen (o mdat het handelsverdrag gedeelte al sinds 1 januari is ingegaan..), ze hebben al 36000 ton ingevoerd waar dus nauwelijks eisen aan zitten. Het verdrag bespreekt wel dat Oekraine op termijn de normen moet verbeteren richting EU niveau maar ze mogen dus nu al goedkoop importeren zonder dat de normen verbeterd zijn. Bron
Blijkbaar interesseert die plofkip niemand behalve wat politieke lobby groepjes. Als je 36000 ton van een 'onwenselijk' product kunt invoeren, dan is dat product blijkbaar niet zo onwenselijk.

Maar daar zit mijn probleem. Met invoerrechten proberen we de ellende buiten te houden, maar dat is gewoon onzin. Zorg er nu eens voor dat een stukje kippenvlees in de EU gewoon nooit plofkip mag zijn en DAN ben je van alle ellende af.
Nu zit in ELK product plofkip dat niet onder de aandacht komt, dus in je Noodles, soep etc. Maar dat filetje dat je in de pan gooit, DAT is geen plofkip. (Dat de kippenpoten in Afrika gedumpt worden, daar hebben we het dan ook maar niet over) En dat 'jennen' van supermarkten heeft toch ook maar half zin. Dan zit er een klein slagertje om de hoek die het gewoon wel verkoopt, dan koopt Truus daar lekker haar kip, want dat is zo voordelig.

En dan ben je ook van gedonder af met TTIP en andere verdragen. Dan is het 100% duidelijk wat WIJ willen. Het is toch ook niet zo dat we nu ineens Cocaine mogen gaan invoeren ofzo. Maar omdat we zijn gaan 'teuten' met regeltjes krijg je dit gedonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Goron schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:40:
[...]

Goed gezegd. Dat is helaas sowieso een probleem met de huidige politiek, het draait te veel om oneliners, op de man spelen van tegenstanders en krantenkoppen/nu.nl halen met wilde/ondoordachte stellingen. En elke partij doet daar net zo hard aan mee. (behalve misschien SGP :P)
met hetzelfde gemak zie je dat het Ja-kamp met D66 voorop heel droog en theoretisch (en technocratisch) te werk gaat. Bijna als een droge accountant of advocaat. Heel feitelijk. Klinkt natuurlijk goed, maar... ook hier mist de nuance. Nee, Oekraine is morgen of over vijf jaar niet lid van de EU en ja Rutte heeft gezegd dat ze niet lid worden. Maar kijk nou even verder dan je neus lang is. Het is het meest vergaande en diepgaande verdrag ooit en beloftes van Rutte die kennen we ook. Verder gaat het over vergaande samenwerking op alle vlakken. Voorbeeldpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:09

thof

FP ProMod
Geld is toch al uitgegeven, ga dan vooral stemmen zodat we de 30% opkomst nog wel halen. Dan kom er in ieder geval een uitslag met een advies en of dat nou Ja of Nee is levert in ieder geval meer op dan een ongeldig verklaard referendum.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:27
TheGhostInc schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:42:
[...]

Blijkbaar interesseert die plofkip niemand behalve wat politieke lobby groepjes. Als je 36000 ton van een 'onwenselijk' product kunt invoeren, dan is dat product blijkbaar niet zo onwenselijk.

Maar daar zit mijn probleem. Met invoerrechten proberen we de ellende buiten te houden, maar dat is gewoon onzin. Zorg er nu eens voor dat een stukje kippenvlees in de EU gewoon nooit plofkip mag zijn en DAN ben je van alle ellende af.
Nu zit in ELK product plofkip dat niet onder de aandacht komt, dus in je Noodles, soep etc. Maar dat filetje dat je in de pan gooit, DAT is geen plofkip. (Dat de kippenpoten in Afrika gedumpt worden, daar hebben we het dan ook maar niet over) En dat 'jennen' van supermarkten heeft toch ook maar half zin. Dan zit er een klein slagertje om de hoek die het gewoon wel verkoopt, dan koopt Truus daar lekker haar kip, want dat is zo voordelig.

En dan ben je ook van gedonder af met TTIP en andere verdragen. Dan is het 100% duidelijk wat WIJ willen. Het is toch ook niet zo dat we nu ineens Cocaine mogen gaan invoeren ofzo. Maar omdat we zijn gaan 'teuten' met regeltjes krijg je dit gedonder.
Bijzonder pijnlijk om te lezen - aan de ene kant is de ontwikkeling in de EU langzaam ingezet om wat beter om te gaan met dierenwelzijn, antibiotica en andere kwaliteitsaspecten en vanuit de Oekraine importeren we gewoon iets waar we zelf onze neus voor ophalen.

Nu weet ik dat het in de handel van producten 'gebruikelijk' is om de consument een oor aan te naaien door het producten de halve wereld over te sturen en alleen het laatste land op de herkomst sticker te printen, maar ik dacht toch dat dit onwenselijk was. Blijkbaar is dit nu precies de bedoeling.

Op zich dan weer positief voor het handels-gebeuren dat de plofkip in ieder geval door Nederlandse machines wordt geslacht en uitgebroed en in Nederland wordt rondgedraaid tot ie Nederlands is :+
Wat is het soms ook vervelend om de uitwerking van zoiets in de praktijk te zien. :X

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het gaat zwaar tegen mijn principes in om niet te stemmen, maar ik denk er toch aan om voor het eerst van mijn leven over te slaan. En dat dan vooral omdat ik vind dat de volksvertegenwoordiging er zit om het volk te vertegenwoordigen. Zij hebben reeds akkoord gegeven en daarmee is voor mij de kous af.

Dat we nu om totaal de verkeerde redenen een referendum hebben wat ettelijke miljoenen kost gaat er bij mij niet in. Lastige is wel dat ik bang ben dat niet stemmen het nee kamp gaat helpen. Hoop van ganser harte dat de opkomst onmogelijk gehaald gaat worden. Mocht het er toch op gaan lijken wordt het een last minute ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Jazzper schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:39:
Mijn nee stem, en ik benadruk mijn enigszins nee-stem is gebaseerd op twee lagen:
1. voornamelijk inhoudelijk: burgerforum.eu, lijstje van PvdD en met korrel zout ook GS hebben hier genoeg over gezegd. Zaken als corruptie, het idee dat wel ff koloniaal een land in het gareel krijgen (80% wetten is afwijkend en dat in corrupte context), geen behoefte aan nog verder uitdijende en machtabsorberende EU en het onnodig vinden van het verdrag (we drijven al handel en we sturen als schepen vol geld) zijn wel paar hoofdredenen.
2. afgemixt met een vleugje, maar zeker niet belangrijkste reden; de arrogantie van het goedvolk/de macht. Teksten als "ik snap met die nee-stemmers dat een dictatuur soms beter is", het GS-bashen, het komen met punten waarom Nee ongelijk heeft ipv met redenen om Ja te stemmen, de arrogante/pedante houding van de politiek correcten etc. En het feit dat we nooit inspraak kregen. Maar nu de plottwist: ik heb altijd links gestemd en laatste jaren D66. Ik snap (nu ik grotendeels in Nee-kamp zit) nu hoe ruk het moet zijn PVV-stemmer te zijn. Alsof je uitschot bent. Het nee-kamp wordt geframed en als 'dom' weggezet. Gesteund door steunzenders en propaganda plannen. Ik vind het werkelijk schofterig. Dit was wel echt de druppel om mij van neutraal, licht nee naar nee en ik ga stemmen te krijgen. Edit: inclusief de goede schrijver maar ditmaal zeer zurige Wagendorp met zijn "Roos weet niet waar Oekraine ligt". Als dat je niveau is...
Het land is corrupt ja maar waarom zou je dan tegenstemmen. Een van de bedoelingen (en voor het Oekraïnse volk de belangrijkste) is juist om een steuntje in de rug te geven met betrekking op corruptie bestrijding.
Hoezo koloniaal een land in het gareel krijgen? Het land wil het zelf de meerderheid van de bevolking wil het ook, het zijn ook maar begin afspraken en fundamenten.
We drijven een beetje handel, de bedoeling is dat het meer wordt (van het handelsgedeelte) maar daar stemmen we niet over.
En we sturen al geld dus dan hoeven we niets meer te doen? Enige zorg om te zorgen dat het geld een beetje goed op zijn plek komt is misschien handig.

Waarom zou Oekraïne moeten boeten voor wat sommige mensen van het ja kamp hier doen? En er zijn zeker voordelen uit het Ja-kamp gekomen menig debat op tv zijn die langsgekomen. Hier ook. Daarnaast heeft het nee-kamp op zijn minst evenveel gebasht etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
Jazzper schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:47:
[...]

met hetzelfde gemak zie je dat het Ja-kamp met D66 voorop heel droog en theoretisch (en technocratisch) te werk gaat. Bijna als een droge accountant of advocaat. Heel feitelijk. Klinkt natuurlijk goed, maar... ook hier mist de nuance. Nee, Oekraine is morgen of over vijf jaar niet lid van de EU en ja Rutte heeft gezegd dat ze niet lid worden. Maar kijk nou even verder dan je neus lang is. Het is het meest vergaande en diepgaande verdrag ooit en beloftes van Rutte die kennen we ook. Verder gaat het over vergaande samenwerking op alle vlakken. Voorbeeldpunt.
Dan kan je toch nooit met een argument voor komen? Wat alles wordt dat met de dooddoener 'ja maar ze doen toch wat anders dan ze zeggen' weggewuift. Vind je het dan gek dat voorstanders het over een andere boeg gooien en de nee-argumenten ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MikeyMan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:49:
Het gaat zwaar tegen mijn principes in om niet te stemmen, maar ik denk er toch aan om voor het eerst van mijn leven over te slaan. En dat dan vooral omdat ik vind dat de volksvertegenwoordiging er zit om het volk te vertegenwoordigen. Zij hebben reeds akkoord gegeven en daarmee is voor mij de kous af.

Dat we nu om totaal de verkeerde redenen een referendum hebben wat ettelijke miljoenen kost gaat er bij mij niet in. Lastige is wel dat ik bang ben dat niet stemmen het nee kamp gaat helpen. Hoop van ganser harte dat de opkomst onmogelijk gehaald gaat worden. Mocht het er toch op gaan lijken wordt het een last minute ja.
Dus jouw reden om niet te stemmen is om een punt te maken tegen referenda? :+ Heeft de Oekraine of het verdrag ook niets aan :+

Paar pagina's terug stond een cartoon over hoe je het nooit goed kunt doen, waarvan akte :P

Vind het mooi om te zien hoe weinig mensen uiteindelijk écht stemmen over het onderwerp zelf. Zijn net normale verkiezingen. :9

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
ijdod schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:54:
[...]

Dan kan je toch nooit met een argument voor komen? Wat alles wordt dat met de dooddoener 'ja maar ze doen toch wat anders dan ze zeggen' weggewuift. Vind je het dan gek dat voorstanders het over een andere boeg gooien en de nee-argumenten ontkrachten?
Sterker nog ik had hier ook nog een betoog met allemaal voor argumenten, raad eens hoeveel mensen hierop zijn ingegaan...
Vervolgens komt er allemaal rommel uit het nee kamp, tekst of filmpjes zoals harry van Bommel zijn uitspraken 8)7 . En daar gaat men wel op in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

In Amsterdam is om 17:45 een opkomst van 13,7% gemeld. Ik ben nog steeds erg benieuwd of de kiesdrempel gehaald wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:07:
...
That said; als de 30% niet wordt gehaald zullen we vast wel te horen krijgen hoe de regering het referendum heeft gesaboteerd met opzettleijke miscommunicatie en weinig stembureau's in te stellen. #voorspelbaar #zucht
Maar is dat ook niet het geval? Als ik de berichtgeving scan, dan blijkt inderdaad dat er veel minder stembureau's open zijn dan gebruikelijk. En dat via rechtszaken extra stembureau's afgedwongen moeten worden. Tuurlijk is dit ook weer deels een publiciteitsstunt. Maar vooral dom van de gemeentes om tegenstanders uberhaupt dan de kans te geven om te zeuren over sabotage, door de schijn tegen te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:57
Ik denk niet dat ze de 30% gaan halen, maar ik denk wel dat de aantallen tussen 6 en 7 stijgen. Veel mensen die gaan stemmen en hebben gewerkt doen zoiets 'even na het eten'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:49:
Bijzonder pijnlijk om te lezen - aan de ene kant is de ontwikkeling in de EU langzaam ingezet om wat beter om te gaan met dierenwelzijn, antibiotica en andere kwaliteitsaspecten en vanuit de Oekraine importeren we gewoon iets waar we zelf onze neus voor ophalen.
Ik ben ook pro dierenwelzijn, maar de manier waarop we dit proberen te organiseren is toch gewoon dramatisch. Als je iets niet wilt, dan verbied je het.
Maar blijkbaar is dierenwelzijn iets wat je 'er bij doet' in 'de marge'. Dat er dan iemand langskomt en die lapt dat aan zijn laars, tja, als de Oekraïne het niet doet, dan via TTIP of de UK of waar dan ook wel.

We hebben bijvoorbeeld ook een FSC keurmerk. Ik, als consument, kan zien of mijn tuinbankje van een nette boom komt.

Maar met gerookte kip hebben we geen idee meer, we weten niet waar het vandaan komt, hoe het daar is gekomen etc. etc. Dus leuk dat ik geen plofkip als filetje kan kopen, maar dat is maar een marginaal deel van de kippenproducten die ik eet. AL die andere producten zijn 'vogelvrij'. Dat de Oekraine dit nu even haarfijn duidelijk maakt is eigenlijk prima. Zorg ervoor dat WIJ onze zaken beter op orde hebben, zodat ZIJ dat ook moeten. In plaats van hoge muren te bouwen en de kip aan de andere kant van de muur maar zo snel mogelijk te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NiGeLaToR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:54:
[...]

Dus jouw reden om niet te stemmen is om een punt te maken tegen referenda? :+ Heeft de Oekraine of het verdrag ook niets aan :+
Als de kiesdrempel niet gehaald wordt, blijft de beslissing van de regering sowieso in stand. Daar heeft het verdrag alle baat bij. Staan we internationaal ook niet voor lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:00:
[...]

Maar is dat ook niet het geval? Als ik de berichtgeving scan, dan blijkt inderdaad dat er veel minder stembureau's open zijn dan gebruikelijk. En dat via rechtszaken extra stembureau's afgedwongen moeten worden. Tuurlijk is dit ook weer deels een publiciteitsstunt. Maar vooral dom van de gemeentes om tegenstanders uberhaupt dan de kans te geven om te zeuren over sabotage, door de schijn tegen te hebben..
Tja hier heb ik al eerder over geschreven, ze pakken alles aan om te kunnen zeuren. Dat locaties worden gesloten gebeurt ook bij gemeentes waar oppositie partijen of partijen die lokaal zijn. Het lijkt meer op kosten besparing oid in plaats van bewust saboteren. Daarnaast is dit niet het eerste waar men (onterecht) over zit te zeuren. Ik had er een eerdere post over gemaakt, zoek maar op "slachtofferrol".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:00:
[...]

Alleen in Oldenzaal waren er grote rijen dankzij minder stemlokalen, volgens mij nergens anders. Op sommige stations stond ook een rij, maar dat kwam dan meer door mensen die niet wisten dat ze alleen in hun eigen gemeente mochten stemmen.
TheBrut3 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:00:
Ik denk niet dat ze de 30% gaan halen, maar ik denk wel dat de aantallen tussen 6 en 7 stijgen. Veel mensen die gaan stemmen en hebben gewerkt doen zoiets 'even na het eten'.
Moeilijk te voorspellen, maar je kunt het qua tijd niet extrapoleren nee. Sommige gemeentes zitten overigens al over de 30%.
MikeyMan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:03:
[...]

Als de kiesdrempel niet gehaald wordt, blijft de beslissing van de regering sowieso in stand. Daar heeft het verdrag alle baat bij. Staan we internationaal ook niet voor lul.
Staan we dat door het überhaupt organiseren van dit referendum en door het enige EU-lid dat het verdrag nog niet geratificeerd heeft te zijn niet sowieso al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, ruimschoots... Maar daar heb ik zo mogelijk nog minder invloed op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Migrator schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:08:

Staan we dat door het überhaupt organiseren van dit referendum en door het enige EU-lid dat het verdrag nog niet geratificeerd heeft te zijn niet sowieso al?
Supergoed argument - omdat zij het doen, moeten wij het ook doen. Volgens mij verheerlijken we in de geschiedenis vooral hen die durfden een andere mening te hebben ;) Wees niet te bang om nu door de gevestigde orde met de nek aangekeken te worden. Bovendien.. over een dag is iedereen ons vergeten, want dan staat alles weer in het teken van de brexit. Die er zoals het er naar uit ziet gewoon gaan komen. Dan kunnen we sowieso gaan nadenken over wat de EU ook al weer zou moeten zijn ipv wat het nu is.

Doe een rondje whatsapp wie er gestemd heeft - aantal mensen nog niet ivm het weer of werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het was dan ook niet bedoeld als argument om (voor) te stemmen maar slechts als constatering t.a.v. MikeyMan's opmerking ;). Blindelings instemmen met iets omdat anderen het ook doen is niet iets wat je moet nastreven. Echter heb ik liever een referendum over een beter referendabel onderwerp dan dit verdrag, op basis van nuance in plaats van een droog ja/nee. Het is niet het achterblijven dat ons voor lul doet staan, als wel de reden waarom, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Migrator schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:18:
[...]

Het was dan ook niet bedoeld als argument om (voor) te stemmen maar slechts als constatering t.a.v. MikeyMan's opmerking ;). Blindelings instemmen met iets omdat anderen het ook doen is niet iets wat je moet nastreven. Echter heb ik liever een referendum over een beter referendabel onderwerp dan dit verdrag, op basis van nuance in plaats van een droog ja/nee. Het is niet het achterblijven dat ons voor lul doet staan, als wel de reden waarom, imho.
Grote lijnen met je eens - al heb ik er wellicht minder moeite mee dat politici weer weten dat er eigenwijze Nederlanders zijn ;) de reden dat ze dit ontdekken kunnen we discussie over hebben, maar toch. Denk overigens dat er meer politici dan burgers zijn die er zo over denken in de EU. Taxi chauffeur in Athene was blij dat er naast de Grieken meer burgers weerstand bieden aan Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ergens begin ik het gevoel te krijgen dat de 30% niet gehaald gaat worden. Zomaar een voorgevoel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DaniëlWW2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:26:
Ergens begin ik het gevoel te krijgen dat de 30% niet gehaald gaat worden. Zomaar een voorgevoel.
Die kans zat er vooraf al niet erg in en nu heeft een middag storm/regen vast niet geholpen.

Vraag is: gaan ze de stemmen überhaupt tellen als er minder dan 30% opkomst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 06:36
Het spijt mij zeer, maar de dikgedrukte woorden in je tekst geven aan wat totaal niets met het referendum te maken. Dus je gaat "nee" stemmen, omdat Geenstijl gebasht wordt? Wat is daar het praktisch nut van. Stemmen is geen verlenging van je e-penis. Maar goed, jouw stem is jouw eigen stem. Hopelijk informeer je je beter dan alleen jouw genoemde bronnen de volgende keer.

Ook al vind ik een publiek referendum een goed iets, ik blijf het wel zonde vinden dat het hierom is gegaan. Ik was dan ook in dubio of ik niet moest gaan stemmen, of ja. Want ik heb niets tegen het associatieverdrag, maar meer tegen de wijze waarop het referendum tot stand is gekomen. Uiteindelijk wel gestemd, maar als ik zo het nieuws volg, ben ik blij dat de kiesdrempel niet gehaald lijkt te worden. Dan hoeft het kabinet geen excuus te vinden om het referendum mogelijk naast zich neer te leggen en is een groot deel van Nederland ook hopelijk af van Geenpeil en consorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:28:
[...]

Die kans zat er vooraf al niet erg in en nu heeft een middag storm/regen vast niet geholpen.

Vraag is: gaan ze de stemmen überhaupt tellen als er minder dan 30% opkomst is?
Hoe weet je of er 30% is geweest als je niet de stemmen telt? Ik twijfel, ik ben voor en moet nog stemmen. Denk dat ik zo de regen maar eens ga trotseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
me_mrtn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:30:
[...]

Het spijt mij zeer, maar de dikgedrukte woorden in je tekst geven aan wat totaal niets met het referendum te maken. Dus je gaat "nee" stemmen, omdat Geenstijl gebasht wordt? Wat is daar het praktisch nut van. Stemmen is geen verlenging van je e-penis. Maar goed, jouw stem is jouw eigen stem. Hopelijk informeer je je beter dan alleen jouw genoemde bronnen de volgende keer.
Ik neem aan dat je dit elke verkiezingsrondje een issue vindt? Tis niet bepaald voorbehouden aan dit referendum dat mensen stemmen om een punt te maken - of een single-issue-partij kiezen. In een ideale wereld stemmen mensen puur op de inhoud, in de realiteit doen wellicht meer mensen dat niet dan wel.
Ook al vind ik een publiek referendum een goed iets, ik blijf het wel zonde vinden dat het hierom is gegaan. Ik was dan ook in dubio of ik niet moest gaan stemmen, of ja. Want ik heb niets tegen het associatieverdrag, maar meer tegen de wijze waarop het referendum tot stand is gekomen. Uiteindelijk wel gestemd, maar als ik zo het nieuws volg, ben ik blij dat de kiesdrempel niet gehaald lijkt te worden. Dan hoeft het kabinet geen excuus te vinden om het referendum mogelijk naast zich neer te leggen en is een groot deel van Nederland ook hopelijk af van Geenpeil en consorten.
Je vergeet dat je 400.000+ handtekeningen van mensen schaart onder 'Geenstijl' in consorten. Die nu maar weer 's in een hokje van de lokale dorpsgek stoppen betekent dat je een volgende verkiezing weer een verrassing krijgt. Als Geenpeil/Geenstijl een stuk onvrede heeft blootgelegd, dan zouden ze ook als het referendum ongeldig is er goed aan doen dit nog goed te agenderen, te bespreken, onvrede te duidden en daarna te doen wat ze willen. Excuus vinden hoeft overigens niet - verdrag is al actief, referendum is raadgevend en binnenkort is de EU toch druk met het vertrek van GB uit de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
fotografie999 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:31:
[...]

Hoe weet je of er 30% is geweest als je niet de stemmen telt? Ik twijfel, ik ben voor en moet nog stemmen. Denk dat ik zo de regen maar eens ga trotseren.
Ze registreren de stemmers, zo weten ze de tussenstand immers. Dus zodra de stembussen sluiten weten ze de opkomst. Die kun je daarna ritueel verbranden, of alsnog gaan tellen want we weten de voor/tegen stand dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
NiGeLaToR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:36:
[...]
Je vergeet dat je 400.000+ handtekeningen van mensen schaart onder 'Geenstijl' in consorten. Die nu maar weer 's in een hokje van de lokale dorpsgek stoppen betekent dat je een volgende verkiezing weer een verrassing krijgt.
Dat het er 400k zijn wil ook niet zeggen dat het 'dus' geen dorpsgekken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Zo, ik heb voor gestemd. Nu maar hopen dat ik de opkomst niet net boven de dertig procent gebracht heb. Wel een fiks buitje regen meegepakt, dat zal vast helpen. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 06:50
ijdod schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:41:
Dat het er 400k zijn wil ook niet zeggen dat het 'dus' geen dorpsgekken zijn.
Aanvankelijk was het initiatief een stuk serieuzer dan toen het referendum er werkelijk zou komen. Ik ken genoeg mensen die het initiatief gesteund hebben en daar nu spijt van hebben.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
NiGeLaToR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:36:
Ik neem aan dat je dit elke verkiezingsrondje een issue vindt? Tis niet bepaald voorbehouden aan dit referendum dat mensen stemmen om een punt te maken - of een single-issue-partij kiezen. In een ideale wereld stemmen mensen puur op de inhoud, in de realiteit doen wellicht meer mensen dat niet dan wel.
Ja. :) In het onderwijs, waar ik werkzaam ben, is dit al onvermijdelijk helaas.
Je vergeet dat je 400.000+ handtekeningen van mensen schaart onder 'Geenstijl' in consorten. Die nu maar weer 's in een hokje van de lokale dorpsgek stoppen betekent dat je een volgende verkiezing weer een verrassing krijgt. Als Geenpeil/Geenstijl een stuk onvrede heeft blootgelegd, dan zouden ze ook als het referendum ongeldig is er goed aan doen dit nog goed te agenderen, te bespreken, onvrede te duidden en daarna te doen wat ze willen. Excuus vinden hoeft overigens niet - verdrag is al actief, referendum is raadgevend en binnenkort is de EU toch druk met het vertrek van GB uit de EU.
Helaas zijn 400.000 handtekeningen net iets meer dan 3% van de stemgerechtigden. Wat ik bedoel is; GeenPeil en/of GeenStijl hebben niet zozeer onvrede aangestipt, maar zijn meer aan het rellen. Is ook niet zo'n groot geheim wat ze er van maken, maar de hoeveelheid FUD die zij verspreiden vind ik des te schokkender. Prima als zij verslag willen doen van misstanden op het gebied van het verdrag, maar doe het dan gefundeerd en eerlijk.

Overigens, die 400.000 zijn natuurlijk niet allemaal verzameld op basis van hun ideale politieke visie. Maar meer om "FUCK JA GEENSTIJL DOET HET HOOR". Laten we wel wezen. Iets wat wel blijkt uit de huidige opkomst.

[ Voor 6% gewijzigd door me_mrtn op 06-04-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
klaw schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:23:
[...]

En wat ga je stemmen en waarom?
Gaat je niks aan maar je kunt het wel uit de context halen. :P
Bananenplant schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:10:
Hm, ik weet nog steeds niet wat te stemmen... Ik neig naar een leeg stembiljet. Te intern geconflicteerd :P .
Helaas is een blanco stem niet mogelijk voor intern geconflicteerden en andere restcategorieën, beetje jammer. Dat hele stemformulier zag er ook goedkoop uit.

Ik vrees wel voor de opkomst: was de enige in het stembureau en er kwam niemand aanlopen (in een grote stad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

prOnorama2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:50:
[...]

Ik vrees wel voor de opkomst: was de enige in het stembureau en er kwam niemand aanlopen (in een grote stad).
Ik hoop daar juist op. Gaat ons een hoop gezeik besparen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

DaniëlWW2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:26:
Vanuit je glazen bol of onderbuik? :+
(Mijn glazen bol is stuk en mijn onderbuik zegt 29,7%)
me_mrtn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:30:
[...]

Het spijt mij zeer, maar de dikgedrukte woorden in je tekst geven aan wat totaal niets met het referendum te maken. Dus je gaat "nee" stemmen, omdat Geenstijl gebasht wordt?
Als je even leest is dat niet wat er gezegd wordt. Al vind ik het wel eenzijdig; het moddergooi is van beide kanten en dat komt niet op de laatste plaats door het gebrek aan nuance.
prOnorama2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:50:
[...]

Helaas is een blanco stem niet mogelijk voor intern geconflicteerden en andere restcategorieën, beetje jammer. Dat hele stemformulier zag er ook goedkoop uit.
Blanco = letterlijk blanco, dus niet voor en niet tegen kleuren, en dan in de stembus gooien. "Goedkoop uitzien" is nogal subjectief, maar hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Migrator schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:58:
Als je even leest is dat niet wat er gezegd wordt. Al vind ik het wel eenzijdig; het moddergooi is van beide kanten en dat komt niet op de laatste plaats door het gebrek aan nuance.
Ook al staat dat er in de eerste plaats, als je het tweede deel doorleest komt het daar alsnog op neer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
Blanco = letterlijk blanco, dus niet voor en niet tegen kleuren, en dan in de stembus gooien. "Goedkoop uitzien" is nogal subjectief, maar hoe bedoel je dat?
Je hebt gelijk. O.a. volgens de NRC kan dat ook http://www.nrc.nl/next/20...ft-dubbel-dilemma-1605873

Wist niet of blanco misschien ongeldig zou kunnen zijn. Met mijn Nederlandse hokjesgeest had ik liever een vakje "blanco" willen hebben voor alle duidelijkheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
sambalbaj schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:34:
Maar waarom het steeds vergelijken met een verkiezing? Dat is het niet.
Dit is een geheel nieuw instrument wat voor de eerste keer wordt toegepast en nog moeilijk op omvang of waarde te schatten valt.
Het is geen geheel nieuw instrument en het aantal stemgerechtigden is ongewijzigd. Het enige wat je moeilijk kunt voorspellen is hoeveel opkomst er gaat komen en hoeveel invloed bereikbaarheid van locaties daarop heeft.
Dan kan je het aantal stempunten wel gaan vergelijken, maar het gaat uiteindelijk gewoon om het beschikbare budget.
Wat ik daadwerkelijk schrijf is dat ik kan begrijpen dat het budget minder is, maar dat ik de beschikbaarheid en spreiding niet begrijp. Ik heb mijn gemeente geanalyseerd en constateer dat de spreiding van de bureaus op zo'n minst merkwaardig is. Woonplaatsen met honderden stemgerechtigden en geen bureau in kilometers omtrek. 35 bureaus in één niet eens zo grote stad, 7 voor alle dorpen er omheen, dat is gewoon scheef.
Tevens vind ik om dezelfde reden dat dat argument van 'stemmen is je burgerplicht' hier niet op gaat omdat je het niet met een verkiezing kan vergelijken.
Lees je überhaupt wel? Dat argument heb ik niet eens genoemd. Of is dit gewoon je standaard antwoord als iemand over stembureaus begint? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 14:29

En als je even verder leest, lees je dat dat nou precies wel wordt gezegd.
1.[...]
2.[...], het GS-bashen, [...]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

PWM schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:28:

Dit item heb ik ook gehoord, die laatste stemde ten eerste nee, die tweede zei dat die oproep van koblenko voor haar net doorslaggevend was, omdat het voor het volk van dat land is en die eerste stemde ja, maar was eigenlijk best genuanceerd en stelde openlijk dat hij twijfelde of dat wel de goede keus was...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

prOnorama2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:08:
[...]

Je hebt gelijk. O.a. volgens de NRC kan dat ook http://www.nrc.nl/next/20...ft-dubbel-dilemma-1605873

Wist niet of blanco misschien ongeldig zou kunnen zijn. Met mijn Nederlandse hokjesgeest had ik liever een vakje "blanco" willen hebben voor alle duidelijkheid :P
Het is andersom, ongeldig telt ook als blanco. Je hebt dus 1) Voor, 2) Tegen en 3) Blanco/ongeldig
me_mrtn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:02:
[...]

Ook al staat dat er in de eerste plaats, als je het tweede deel doorleest komt het daar alsnog op neer. :)
Baserk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:10:
[...]

En als je even verder leest, lees je dat dat nou precies wel wordt gezegd.

[...]
Hoe leg je iemand woorden in de mond zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Laatst online: 23:50

Tribits

Onkruid vergaat niet

Gonadan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:10:
[...]

Wat ik daadwerkelijk schrijf is dat ik kan begrijpen dat het budget minder is, maar dat ik de beschikbaarheid en spreiding niet begrijp. Ik heb mijn gemeente geanalyseerd en constateer dat de spreiding van de bureaus op zo'n minst merkwaardig is. Woonplaatsen met honderden stemgerechtigden en geen bureau in kilometers omtrek. 35 bureaus in één niet eens zo grote stad, 7 voor alle dorpen er omheen, dat is gewoon scheef.
Het is zeker wel iets om mee te nemen in een evaluatie, maar ik kan me aan de andere kant niet indenken dat er grote groepen kiezers wegblijven omdat ze een paar kilometer om moeten rijden om te stemmen. De meeste mensen zijn ergens gedurende de dag toch wel op pad en dan is het zelfs als het stembureau iets verderop zit een kleine moeite om te gaan stemmen.

Hier in het dorp is het stembureau bij mij in de straat gewoon open, en dat zit toch wel vrij afgelegen. Er zijn dus ook wel plaatsen waar gewoon alle stembureaus open zijn. Het is volgens mij toch vooral een poging om de lage opkomst aan iets anders te wijten dan desinteresse.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
klaw schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:05:
[...]

Tja hier heb ik al eerder over geschreven, ze pakken alles aan om te kunnen zeuren. Dat locaties worden gesloten gebeurt ook bij gemeentes waar oppositie partijen of partijen die lokaal zijn. Het lijkt meer op kosten besparing oid in plaats van bewust saboteren. Daarnaast is dit niet het eerste waar men (onterecht) over zit te zeuren. Ik had er een eerdere post over gemaakt, zoek maar op "slachtofferrol".
Je bedoelt dit epistel? klaw in "Referendum associatieverdrag Oekraïne"
Veel woorden, weinig argumenten. Dat gemeentes het bv liever aan zorg uitgeven en dat er minder stembureaus kunnen zijn omdat er maar 2 keuzes zijn haal ik eruit.

Als de hele politiek elke verkiezing oproept om te stemmen vind ik het wel erg vreemd dat men soms aardige afstanden moet afleggen terwijl naastgelegen gemeenten wel alle stemlokalen open hebben. Dat heeft allemaal weinig met slachtofferrol maar meer met constatering te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Señor Sjon schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:23:
[...]

Je bedoelt dit epistel? klaw in "Referendum associatieverdrag Oekraïne"
Veel woorden, weinig argumenten. Dat gemeentes het bv liever aan zorg uitgeven en dat er minder stembureaus kunnen zijn omdat er maar 2 keuzes zijn haal ik eruit.

Als de hele politiek elke verkiezing oproept om te stemmen vind ik het wel erg vreemd dat men soms aardige afstanden moet afleggen terwijl naastgelegen gemeenten wel alle stemlokalen open hebben. Dat heeft allemaal weinig met slachtofferrol maar meer met constatering te maken.
Het gaat er puur om dat men niet bewust dit willen slopen, of het handig is of dat ik ermee eens ben is iets anders.
Maar boven alles die post gaat erover dat het maakt het deel uit van een patroon...

[ Voor 5% gewijzigd door klaw op 06-04-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Migrator schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:15:
Vertel alsjeblieft. Want ik lees alleen wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
[...]

Het is andersom, ongeldig telt ook als blanco. Je hebt dus 1) Voor, 2) Tegen en 3) Blanco/ongeldig
OK het is slechts een nuance maar dit vind ik dus vreemd want blanco/ongeldig hoeven niet hetzelfde te betekenen. Bij een ongeldige stem denk ik bijv. aan iemand die te dom en/of motorisch beperkt is om een vakje te kunnen invullen. Doelbewuste "sabotage" kan natuurlijk ook. Een onbezoedeld stembiljet duidt meer op iemand die de moeite heeft genomen om op te komen dagen maar b.v. echt geen keuze kan maken en die (non) keuze geregistreerd wil hebben (en verwerkt in het opkomstpercentage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Señor Sjon schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:23:
[...]

Aardige afstanden, vergelijkbaar met de afstand die de gemiddelde Nederlander drie keer in de week aflegt naar de supermarkt? En dat eens per jaar of zo (ruim genomen). Het wordt er niet makkelijker op gemaakt, maar als dat teveel is geef je het recht om je stem uit te brengen wel erg makkelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

prOnorama2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:28:
[...]

OK het is slechts een nuance maar dit vind ik dus vreemd want blanco/ongeldig hoeven niet hetzelfde te betekenen. Bij een ongeldige stem denk ik bijv. aan iemand die te dom en/of motorisch beperkt is om een vakje te kunnen invullen. Doelbewuste "sabotage" kan natuurlijk ook. Een onbezoedeld stembiljet duidt meer op iemand die de moeite heeft genomen om op te komen dagen maar b.v. echt geen keuze kan maken en die (non) keuze geregistreerd wil hebben (en verwerkt in het opkomstpercentage).
Ongeldige stemmen tellen ook mee voor het opkomstpercentage, aangezien dat geteld wordt aan de hand van de ingeleverde stempassen (voordat je daadwerkelijk stemt)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

prOnorama2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:28:
[...]

Ze worden apart geregistreerd zodat daar ook conclusies uit getrokken kunnen worden. Als er veel ongeldige stemmen uit worden gebracht is het formulier te ingewikkeld, als er veel blanco wordt gestemd dan spelen er kennelijk politieke motieven. Ik vind het wel begrijpelijk dat ze verder hetzelfde worden behandeld. Beide hebben de moeite genomen om op te komen dagen en worden dus meegeteld bij het opkomstpercentage. Verder kan je er niets mee, geen van beide hebben een voorkeur duidelijk gemaakt of weten te maken. In dat opzicht is het dus wel logisch dat ze verder hetzelfde behandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tribits schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:21:
Het is zeker wel iets om mee te nemen in een evaluatie, maar ik kan me aan de andere kant niet indenken dat er grote groepen kiezers wegblijven omdat ze een paar kilometer om moeten rijden om te stemmen. De meeste mensen zijn ergens gedurende de dag toch wel op pad en dan is het zelfs als het stembureau iets verderop zit een kleine moeite om te gaan stemmen.

Hier in het dorp is het stembureau bij mij in de straat gewoon open, en dat zit toch wel vrij afgelegen. Er zijn dus ook wel plaatsen waar gewoon alle stembureaus open zijn. Het is volgens mij toch vooral een poging om de lage opkomst aan iets anders te wijten dan desinteresse.
Dat laatste is toch echt helemaal je eigen conclusie. Het ging namelijk allang niet meer over dit referendum op zich, maar over de wijze waarop men bepaalt waar je al en niet kunt stemmen. Dat het stembureau in jouw straat open is zegt natuurlijk niet dat ze allemaal open zijn.

Je kunt ook niet verwachten dat iedereen forenst of naar een ander dorp rijdt om te stemmen, dat is gewoon bizar. Dan heb ik het niet over buurtschappen maar echte dorpen.

Om het dan toch over het referendum te hebben. Als de opkomst tegen gaat vallen dan is dat in mijn optiek aan te rekenen aan de betrokkenen. Sowieso heeft GeenStijl van een enigszins serieuze insteek later duidelijk laten zien waar het echt om ging en daarmee alle geloofwaardigheid verspeeld. Daarnaast is de wijze van campagnevoeren de laatste twee weken van alle partijen op zijn minst kansloos en irritant te noemen, ik durf te beweren dat ze meer mensen in de war hebben gemaakt en weggejaagd dan overtuigd.

Daarnaast zijn de stemwijzers overigens ook een farce, allemaal beginnen ze vol gas over de handel, waar we dus geen stem in hebben. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Gonadan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:39:
Daarnaast zijn de stemwijzers overigens ook een farce, allemaal beginnen ze vol gas over de handel, waar we dus geen stem in hebben. :F
NRC had een leuke. "bent u tegen het verdrag, dan moet u nee gaan stemmen"

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Begint wel erg krap te worden met die opkomst. De grote steden lopen nog onder de 20%. Het moet inmiddels wel gek lopen willen ze het halen. Als daarvan ook nog eens ongeveer 50%-50% uitkomt, kunnen we wel zeggen dat Geenpeil mooi in zijn onderbroek staat.

Toch leuker dan de waterschappen deze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
me_mrtn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:47:

Helaas zijn 400.000 handtekeningen net iets meer dan 3% van de stemgerechtigden. Wat ik bedoel is; GeenPeil en/of GeenStijl hebben niet zozeer onvrede aangestipt, maar zijn meer aan het rellen. Is ook niet zo'n groot geheim wat ze er van maken, maar de hoeveelheid FUD die zij verspreiden vind ik des te schokkender. Prima als zij verslag willen doen van misstanden op het gebied van het verdrag, maar doe het dan gefundeerd en eerlijk.
Je doet net alsof er geen enkele grond is voor wat er gedeeld wordt - maar ze halen zover ik kan zien vooral bronnen van derden aan, incl gerenomeerde politici. Ook hier denk ik dat je net zo kort door de bocht gaat als degene die je daar van beticht. Overigens eens dat hun eigen belang weinig met het verdrag te maken heeft - wel typisch dat ze zich juist onderscheiden in de oprechtheid hierin.
Maargoed, we constateerden net al dat er een bedreven campagne wordt gevoerd gericht op de onderbuik - of je nu Juncker heet en de baas van de hele bende in Brussel bent of een blogje in de lage landen runt, je weet dat je de onderbuik moet hebben...
Overigens, die 400.000 zijn natuurlijk niet allemaal verzameld op basis van hun ideale politieke visie. Maar meer om "FUCK JA GEENSTIJL DOET HET HOOR". Laten we wel wezen. Iets wat wel blijkt uit de huidige opkomst.
Njah, die lijkt toch aardig richting de 30% te gaan. Wat had je dan verwacht, een europees onderwerp meer stemmers dan 2ekamer verkiezingen. Tis helemaal in lijn met de algehele interesse voor en vertrouwen in europa.
PWM schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:47:
Begint wel erg krap te worden met die opkomst. De grote steden lopen nog onder de 20%. Het moet inmiddels wel gek lopen willen ze het halen. Als daarvan ook nog eens ongeveer 50%-50% uitkomt, kunnen we wel zeggen dat Geenpeil mooi in zijn onderbroek staat.

Toch leuker dan de waterschappen deze :+
Geenpeil had de verkiezingen al gewonnen voor die begon, die opkomst is nu niet zo belangrijk meer. Of er nu genoeg mensen zijn of niet, of er nee voor of tegen uit komt, dat referendum was er al... En daar was het ze om te doen, had ik begrepen.

[ Voor 15% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-04-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Zeewolde 30,09%
Amersfoort 36,1%
Castricum 30,17%
Blaricum 32,37%
Westvoorne 33,50%
Noordwijkerhout 32,25%
Vlieland 43%
Landsmeer 30,72% (18.00 uur)
Schiermonnikoog 33% (16.30 uur)

Edit: ik wacht nog even een halfuurtje af, als er tegen die tijd 30% of hoger word voorspelt stem ik ja.

[ Voor 22% gewijzigd door Shamalamadindon op 06-04-2016 19:52 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Oei, de waterschappen. Dat waren echt de meest kansloze verkiezingen ooit. Die hebben ze maar gecombineerd met de provincie toen de eerste opkomst 24% was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Gonadan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:39:
[...]

Dat laatste is toch echt helemaal je eigen conclusie. Het ging namelijk allang niet meer over dit referendum op zich, maar over de wijze waarop men bepaalt waar je al en niet kunt stemmen. Dat het stembureau in jouw straat open is zegt natuurlijk niet dat ze allemaal open zijn.
Ik geef alleen maar aan dat er ook plaatsen zijn waar die problematiek niet speelt. Natuurlijk is het mijn eigen conclusie, zoals dat voor iedereen het geval is. Ik zie echter weinig goede argumenten voorbij komen waarom het gesloten houden van stembureaus een noemenswaardige impact zou hebben op de opkomst, zeker niet als er een onderwerp op het spel staat dat leeft bij de kiezers. In veel reacties hier zie je een houding terug van 'zie wel of ik ga stemmen, boeit me eigenlijk niet', ook wel een enkeling die klaagt over de vreemde verdeling van stembureaus. Maar dat is dan vaak meer in zijn algemeenheid dan dat de persoon zelf er daarom vanaf heeft gezien om te stemmen.
Je kunt ook niet verwachten dat iedereen forenst of naar een ander dorp rijdt om te stemmen, dat is gewoon bizar. Dan heb ik het niet over buurtschappen maar echte dorpen.
Zoals gezegd moeten dat soort zaken meegenomen worden in evaluaties. Maar zelfs als de situatie die je hier schetst klopt gaat het dus om een percentage van de inwoners van kleine dorpen waar het allemaal wat minder geregeld is. Wederom krijg ik niet het idee dat we hier nu over een factor van noemenswaardige invloed praten als het gaat om het opkomstpercentage. Los daarvan heb ik ook jaren in een klein dorp gewoond, en dan ben je er wel aan gewend dat er steeds meer faciliteiten verdwijnen en je ongeveer dagelijks de reis naar een ander dorp moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Goron schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:12:
Wel goed opletten morgen dat je geen foutieve stem inlevert, je moet dus het kleine rondje rood kleuren en niet het vakje. Wordt terecht een opmerking over gemaakt en hij wordt gewoon uitgelachen...

http://nos.nl/artikel/209...er-opmaak-stembiljet.html
Wat late reactie, maar zolang je een deel van het ene rondje, en het andere totaal niet inkleurt dan is het geldig volgens https://www.kiesraad.nl/s...en%20bij%20referendum.pdf , zie voorbeeld 6 en 7. Als je vindt dat het rondje niet bij het vakje hoort, en vervolgens een vakje helemaal inkleurt, dan is-ie wel ongeldig (voorbeeld 10) ;).

Ik heb wel gestemd deze keer. Een burgemeestersreferendum heb ik ooit wel overgeslagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultra op 06-04-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Leo1010 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:50:
Zeewolde 30,09%
Amersfoort 36,1%
Castricum 30,17%
Blaricum 32,37%
Westvoorne 33,50%
Noordwijkerhout 32,25%
Vlieland 43%

Edit: ik wacht nog even een halfuurtje af, als er tegen die tijd 30% of hoger word voorspelt stem ik ja.
Zag hem net. Blijven wel kleine(re) gemeenten.

Ik woon overigens tegenover een stembureau in Bussum en daar loopt het sinds 16.30 echt storm, auto's staan all over the place. Vanochtend druppelde het alleen wat binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 22:12
[...]

Ik doelde meer op het feit dat hier massaal plofkip wordt geimporteerd, en de burger het massaal wil hebben (nja de doelgroep van die partij dan mss niet) En als het niet via daar komt dan elders.
Ik beweer niet dat er corruptie is, maar dat corruptie nou niet echt not done is als het om handel gaat.

Ze kunnen me elk geval wat, ik doe niet mee aan deze onzin. In het begin was ik wel voor een referendum, meer uit frustratie, tot ik me er wat in verdiepte.

[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 06-04-2016 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zeewolde 30,09%
Amersfoort 36,1%
Castricum 30,17%
Blaricum 32,37%
Westvoorne 33,50%
Noordwijkerhout 32,25%
Vlieland 43%

Waarom stem je niet gewoon?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik raad je aan om de posts van vandaag terug te lezen want die discussie is vandaag al meerdere malen gevoerd.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Het komt weer met bakken uit de hemel hier in Almere inmiddels, hagel erbij ook nog. Om 1700u. lag het opkomstpercentage op 16% })
Zie nu op NPO3 iets waarvan ik dacht dat het vast over de verkiezing zou gaan maar dat blijkt Jan Rijdt Rond (waren vanmiddag aan het filmen in de stad).

[ Voor 37% gewijzigd door apis29 op 06-04-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ik ben het in de eerste plaats niet eens met het referendum, als ik wel stem en daardoor mede de opkomst net boven de 30% komt is dat anti-EU munitie voor PVV en Geenstijl.
apis29 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:55:
Het komt weer met bakken uit de hemel hier in Almere inmiddels, hagel erbij ook nog. Om 1700u. lag het opkomstpercentage op 16% })
Je zou bijna zeggen dat de regen goden tegen het referendum zijn >:)

[ Voor 33% gewijzigd door Shamalamadindon op 06-04-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Zeewolde 30,09%
Amersfoort 36,1%
Castricum 30,17%
Blaricum 32,37%
Westvoorne 33,50%
Noordwijkerhout 32,25%
Vlieland 43%
Then again, Amsterdam 14% om 18:00, Rotterdam 19,9% 19:00 en bijv. Enschede 21,6%. Het wordt krap.
me_mrtn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:27:
[...]

Vertel alsjeblieft. Want ik lees alleen wat er staat.
offtopic:
Sorry, maar als iemand zegt dat in mindere mate <reden> meetelt, en jij maakt ervan dat <reden> de enige reden is dat er iets gekozen wordt, dan leg je mensen gewoon woorden in de mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Leo1010 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:56:

Je zou bijna zeggen dat de regen goden tegen het referendum zijn >:)
Dan hebben we het echt zwaar hier - als elke regenbui ongenoegen van de goden is :+

Mooi om te zien hoe het referendum als instrument gebruikt wordt om een punt te maken over het referendum. Kan het niet vaak genoeg herhalen - de ironie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Migrator schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:57:
[...]

Then again, Amsterdam 14% om 18:00, Rotterdam 19,9% 19:00 en bijv. Enschede 21,6%. Het wordt krap.

[...]
Hoorde net een stukje (en zie nu ook op Twitter) dan die gemeente percentages soms wel anderhalf uur achterlopen op het moment dat ze gecommuniceerd worden. Het blijven gemeente he
Ter overweging: EP2014 kwam pct+tijdstip via IPSOS. Gemeente is traag en tijdstip is veel eerder dan communicatie. Multiplier hoger!
Het AD noemt het "Tijdstip van meting", maar dat is dus incorrect. Als Amsterdam om 20.00 zijn gegevens meldt, zijn dat de cijfers van 18.30-19.00.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 06-04-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ultra schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:52:
[...]

Wat late reactie, maar zolang je een deel van het ene rondje, en het andere totaal niet inkleurt dan is het geldig volgens https://www.kiesraad.nl/s...en%20bij%20referendum.pdf , zie voorbeeld 6 en 7. Als je vindt dat het rondje niet bij het vakje hoort, en vervolgens een vakje helemaal inkleurt, dan is-ie wel ongeldig (voorbeeld 10) ;).
Voor de duidelijkheid: alleen het hokje op het formulier mag geheel rood gemaakt worden, het rood kleuren van het stemhokje zelf wordt niet op prijs gesteld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het gaat om Amsterdam denk ik zo. Blijven die zo achterlopen dan gaat die 30% waarschijnlijk niet worden gehaald.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
DaniëlWW2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:00:
Het gaat om Amsterdam denk ik zo. Blijven die zo achterlopen dan gaat die 30% waarschijnlijk niet worden gehaald.
Dus je gaat niet stemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Migrator schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:57:
offtopic:
Sorry, maar als iemand zegt dat in mindere mate <reden> meetelt, en jij maakt ervan dat <reden> de enige reden is dat er iets gekozen wordt, dan leg je mensen gewoon woorden in de mond.
Oh, zo. Nee, dat was niet mijn bedoeling, maar neemt niet weg dat het er staat. Laat ik het zo zeggen; het is dus een reden voor hem op daarom te gaan stemmen, niet de enige. Een andere noemt ie daarvoor ook. :)
NiGeLaToR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:50:
Je doet net alsof er geen enkele grond is voor wat er gedeeld wordt - maar ze halen zover ik kan zien vooral bronnen van derden aan, incl gerenomeerde politici. Ook hier denk ik dat je net zo kort door de bocht gaat als degene die je daar van beticht. Overigens eens dat hun eigen belang weinig met het verdrag te maken heeft - wel typisch dat ze zich juist onderscheiden in de oprechtheid hierin.
Maargoed, we constateerden net al dat er een bedreven campagne wordt gevoerd gericht op de onderbuik - of je nu Juncker heet en de baas van de hele bende in Brussel bent of een blogje in de lage landen runt, je weet dat je de onderbuik moet hebben...

Er is betrekkelijk weinig animo. Als hier wordt gesproken over de waterschapsverkiezingen en hun geringe opkomst dan mag dat belachelijk worden gemaakt. Hier is het niet veel beter, maar dan is er opeens een grond. Gerenommeerde politici, en niet-gerenommeerde politici, kunnen niet veel anders dan hier een zaak van maken. Het is het eerste adviserende referendum. Welke oprechtheid onderscheiden ze zich mee dan? Dat zou ik wel graag weten.

Njah, die lijkt toch aardig richting de 30% te gaan. Wat had je dan verwacht, een europees onderwerp meer stemmers dan 2ekamer verkiezingen. Tis helemaal in lijn met de algehele interesse voor en vertrouwen in europa.
Jammer dat de interesse voor Europa zo laag ligt. Prima als je op een gefundeerde manier tegen bent én de discussie wilt voeren. 30% zie ik zo snel nog niet gehaald worden overigens. Enkele plaatsen hebben het ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 14:29
[...]
Tuurlijk joh.
Ik quote (oftewel, ik verzin het niet) uit een post en daarmee 'leg ik iemand woorden in de mond'.
Lees even die post terug, lees daarna even je eigen reactie terug en wellicht snap je het dan?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

DaniëlWW2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:00:
Hoezo? Daar woont toch 5% van Nederland? Als die 10%. tekort komt, is dat stevig, maar niet niet in te halen.

Utrecht zit op 27% inmiddels. Verdubbeld tov 16:00

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Utrecht en Groningen zitten aardig op koers voor de 30 procent wat ik er van begrijp, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam gaan het niet halen denk ik. Wordt desondanks toch nog wel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

klaw schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:02:
[...]

Dus je gaat niet stemmen?
Dat bepaal ik over 30 minuten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Stiekem hoop ik dat we ruim boven de 30% eindigen, aangezien Maurice de Hond er dan weer eens lekker ruim naast zit. Hij is de enige die continu heeft geroepen dat het 25 (+/-) ging worden.

Ik mag Maurice niet zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
DaniëlWW2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:06:
[...]

Dat bepaal ik over 30 minuten. :P
Ok precies zoals ik het doe :) zeg maar als je gaat dan doe ik het ook, kunnen we dat ook nog eens meewegen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
@rohy komt op 29,3% uit.

https://twitter.com/rohy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:07:
Stiekem hoop ik dat we ruim boven de 30% eindigen, aangezien Maurice de Hond er dan weer eens lekker ruim naast zit. Hij is de enige die continu heeft geroepen dat het 25 (+/-) ging worden.

Ik mag Maurice niet zo :+
Ik ook niet.. maar toen ik hoorde dat hij voorspelde dat de 30% niet gehaald ging worden wist ik genoeg: dat gaat wel gehaald worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-10 10:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb mijn hele familie even rondgebeld of ze al gestemd hebben, ik mag zelf niet, maar dat betekend niet dat ik niemand mag overhalen te gaan stemmen. Mijn ouders zijn op dit moment gaan stemmen, helaas komt het met gigantische bakken naar beneden (Gemeente Eijden-Margraten, Zuid-Limburg). Ik hoop van harte dat we die 30% halen, als dat niet zo is lacht de gehele regering zich sowieso al te pletter. Of het ja of nee wordt? Tja, ik hoor veel mensen die het met bepaalde elementen eens zijn, en andere niet, maar een blanco stem is ook een stem dus zou erbij moeten tellen.
klaw schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:09:
[...]

Ok precies zoals ik het doe :) zeg maar als je gaat dan doe ik het ook, kunnen we dat ook nog eens meewegen :P.
Met het grote risico dat je dadelijk héél lang staat te wachten, zo lang dat het na 9 uur is en dus niet meer mag stemmen? Ik zou gewoon nu gaan als ik jullie was, maar goed, nogmaals: ik mag niet stemmen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tribits schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:52:
Ik geef alleen maar aan dat er ook plaatsen zijn waar die problematiek niet speelt. Natuurlijk is het mijn eigen conclusie, zoals dat voor iedereen het geval is. Ik zie echter weinig goede argumenten voorbij komen waarom het gesloten houden van stembureaus een noemenswaardige impact zou hebben op de opkomst, zeker niet als er een onderwerp op het spel staat dat leeft bij de kiezers. In veel reacties hier zie je een houding terug van 'zie wel of ik ga stemmen, boeit me eigenlijk niet', ook wel een enkeling die klaagt over de vreemde verdeling van stembureaus. Maar dat is dan vaak meer in zijn algemeenheid dan dat de persoon zelf er daarom vanaf heeft gezien om te stemmen.
Ook jij reageert dus zuiver uit de aanname dat het "wel weer zal gaan om excuus voor opkomst". Jammer dat je de rest van de discussie mist en mijn posts dus verkeerd interpreteert.
Zoals gezegd moeten dat soort zaken meegenomen worden in evaluaties. Maar zelfs als de situatie die je hier schetst klopt gaat het dus om een percentage van de inwoners van kleine dorpen waar het allemaal wat minder geregeld is. Wederom krijg ik niet het idee dat we hier nu over een factor van noemenswaardige invloed praten als het gaat om het opkomstpercentage. Los daarvan heb ik ook jaren in een klein dorp gewoond, en dan ben je er wel aan gewend dat er steeds meer faciliteiten verdwijnen en je ongeveer dagelijks de reis naar een ander dorp moet maken.
Ik vind het een bijzondere redenatie dat bij het faciliteren van stemrecht dit als volstrekt normaal beschouwd wordt. Maar als PostNL besluit de kantoren in zo'n plaats te sluiten of het OV heeft er geen zin meer in dan is het land te klein. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ontzettend triest dat er zoveel mensen zijn die hopen dat er een bepaalde opkomst niet behaald wordt, in plaats van gewoon "voor" te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ga nou gewoon stemmen jongens die peilingen zullen toch niet accuraat zijn :)

Wat gebeurt er eigenlijk als er een hele lange rij eigenwijze voor-stemmers staat en de klok slaat 21:00 voordat iedereen geweest is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zou het pas echt grappig vinden als de 30% wel gehaald wordt, maar Voor toch de meerderheid heeft.
Pagina: 1 ... 16 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kaart met uitslagen:
http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/

Het bespreken van de referendumwet kan hier:

De referendumwet, wat moet er veranderen?