Nederlands deposito garantie stelsel: check.
Rente tot een bedrag van 100.000 euro: check.
Onbeperkt storten: check.
Maximaal twee
opnames per maand: check.
Geen fysieke filialen: check.
Geen telefonisch contact mogelijk: check.
Bunq app geinstalleerd om een Easy Savings spaarrekening te openen.
Ik kies specifiek voor de Easy Savings spaarrekening in de geinstalleerde Bunq app, doorloop het proces van plm. 10 minuten, wacht een dag of drie, vier, totdat de verificatie rond is, en klaar, dacht ik.
Wanneer ik ingelogd ben en in mijn nog lege 'Easy Savings' spaarrekening de app ondek/de instellingen naloop, zie ik (het is hier al eerder beschreven, kom ik vandaag achter) dat mijn 'gratis' Easy Savings spaarrekening eigenlijk een "Easy Green" rekening is (a 17,99 euro/maand).
Dit was makkelijk alsnog om te zetten door "van plan" te wisselen, maar ...
Is dit 'gewoon niet netjes', maar geoorloofd, of is dit (regelrechte) misleiding?
Wat vinden jullie, wat is het juridische antwoord (gewoon benieuwd naar)
?
Ik bedoel, ik 'koop' het ene 'gratis' product, en krijg het product van 17,99 euro/maand, ben ik nou gek?
Ik bedoel, dit is een BANK, geen tweede hands auto verkoper, toch?
Anyway, vanmorgen in dit topic tig pagina's zitten lezen; ik ben best wel geschokt van de post van Givati:
WhatsappHack in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
Witwas/fraude-check: prima natuurlijk.
Maar, als je geflagged wordt, en je moet bewijzen van inkomsten overhandigen, en daar is geen mogelijkheid voor, en je kan geen telefonisch contact opnemen, en support geeft geen reactie ...
hoe los je dit dan op?
Ik ben benieuwd naar meningen over mijn volgende gedachtengangen, voortvloeiend uit bovenstaande:
1. Ik ben 'ouderwets', ik heb graag dingen op papier: ik heb mijn hypotheek zaken op papier, ik heb een (oude) brief van een bekende grootbank wat mijn bewijs is dat 'die en die' betaalrekening van mij is, et cetera.
Dit Bunq Easy Savings account bestaat alleen maar virtueel.
Ik bedoel, moet ik meneer Bunq op zijn blauwe ogen geloven dat: "alles veilig is, ik me geen zorgen hoef te maken, en dat ik hem kan vertrouwen?".
Hoe ga ik aantonen (als hun harde schijf kapot gaat, om het maar gekscherend te zeggen),
dat ik een account heb bij Bunq bank waar mijn honderd miljoen gulden op staat?
2. Situatie: ik heb de virtuele spaarrekening bij Bunq. Mijn dame vertel ik hoe ze bij dat geld kan, mocht ik morgen tegen een boom rijden.
De vraag is, weet zij nog steeds de benodigde codes om in te loggen, als ik over tien jaar tegen een boom rijd?
Ik kan een handgeschreven 'backup briefje' schrijven met al mijn codes en die in de keukenla bewaren (maar wie wil dat: inbrekers, brand, ik zeg maar wat).
Hoe doen jullie dat?