30 euro meer dan vorige maand. Schommelt altijd paar tientjes.W1ck1e schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:43:
[...]
Is het bedrag heel anders dan eerdere maandelijkse stortingen, met name een veelvoud ?
Ik vermoed dat je in een random steekproef bent gevallen. Ik kan niks anders zinnigs verzinnen. Ik verwacht wel dat het geen 3 dagen gaat duren.Munskin schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:50:
30 euro meer dan vorige maand. Schommelt altijd paar tientjes.
Jij hebt gelijk! Als ik op punten druk zie ik bunq deals weer. Ik heb punten uit staan en had daar niet gekeken.WhatsappHack schreef op donderdag 25 september 2025 @ 00:45:
Tenzij je iets anders bedoelt: die staan toch linksboven de “Kaarten” tab?
Ik kreeg vorige maand opeens bij mijn factuur ook 7,50 in rekening gebracht voor “bunq.me betaling ontvangen via creditcard (300x)“. Maar ik krijg helemaal geen bunq.me-betalingen, laat staan dat dit 300 keer zou zijn geweest.
Ik heb géén zakelijk account.
Wat kan dit zijn? Iemand die dit herkent?
:strip_exif()/f/image/jm6BNUiGuZOQ6O9ceb5ZgEIW.jpg?f=fotoalbum_large)
Het vervelende is dat als je daarover gaat klagen (niet bij Finn maar bij Support in de app), dat je dan in het AI-circuit terecht komt. Je krijgt eerst allerlei nutteloze reacties, dan wordt je bestookt met vragen die niet terzake doen, dan de belofte dat er iemand naar gaat kijken (wat niet gebeurt) en als laatste een samenvatting van mijn klacht (die goed werd weergegeven) plus “We will involve the appropriate colleague to address the issue”.
Dan blijft het twee weken stil. Nu net nog eens aangedrongen, dan wéér een (juiste) samenvatting plus de opmerking: “Klopt deze samenvatting? Dan zorg ik ervoor dat je verzoek wordt behandeld.
:strip_exif()/f/image/jm6BNUiGuZOQ6O9ceb5ZgEIW.jpg?f=fotoalbum_large)
Het vervelende is dat als je daarover gaat klagen (niet bij Finn maar bij Support in de app), dat je dan in het AI-circuit terecht komt. Je krijgt eerst allerlei nutteloze reacties, dan wordt je bestookt met vragen die niet terzake doen, dan de belofte dat er iemand naar gaat kijken (wat niet gebeurt) en als laatste een samenvatting van mijn klacht (die goed werd weergegeven) plus “We will involve the appropriate colleague to address the issue”.
Dan blijft het twee weken stil. Nu net nog eens aangedrongen, dan wéér een (juiste) samenvatting plus de opmerking: “Klopt deze samenvatting? Dan zorg ik ervoor dat je verzoek wordt behandeld.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
wtf dit moet wel een bug zijn. Jongens, bunq, waar zijn jullie mee bezig.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Foutje kan gebeuren (hoewel… een bank die spookfacturen stuurt…). Maar je moet toch binnen een redelijke termijn een oplossing kunnen krijgen bij zo’n makkelijk te verifiëren probleem! Als het via een persoon moet (lijkt bunq geen zin meer in te hebben, maar hun AI inzet heeft mij nog niet weten te overtuigen…) dan mag het misschien wel een paar dagen duren… maar na 2 weken nog geen opvolging en kennelijk geen uitleg dat ze er nog mee bezig zijn en waarom ze zo laat reageren. Dit is niet ok
Zie 2Dutch in "Discussie over & Ervaringen met bunq". Kan dit het verklaren?Hippe Lip schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:12:
Ik kreeg vorige maand opeens bij mijn factuur ook 7,50 in rekening gebracht voor “bunq.me betaling ontvangen via creditcard (300x)“. Maar ik krijg helemaal geen bunq.me-betalingen, laat staan dat dit 300 keer zou zijn geweest.
[Afbeelding]
Dan blijft het twee weken stil. Nu net nog eens aangedrongen, dan wéér een (juiste) samenvatting plus de opmerking: “Klopt deze samenvatting? Dan zorg ik ervoor dat je verzoek wordt behandeld.![]()
@HalldorHalldor schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 03:28:
[...]
Zie 2Dutch in "Discussie over & Ervaringen met bunq". Kan dit het verklaren?
Dank voor het meedenken, maar ik denk dat mijn situatie anders is. Er staat op mijn factuur heel duidelijk 300x betaling ontvangen via creditcard. En er is 7,50 euro in rekening gebracht. Dat betekent 2,5 cent per betaling.
Het tarievenblad van bunq zegt dat het Ontvangen van bunq.me betalingen met debit of credit card 2,5% kost. Dat moeten dus 300 betalingen van 1 euro zijn geweest (of eentje van 300 euro?). Maar dat kan ik niet thuisbrengen…
Corrigeer me als ik verkeerd reken.
:strip_exif()/f/image/o3dFrGukhsuAxeVVSierfPrN.jpg?f=fotoalbum_large)
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
De grootste bug is natuurlijk niet dat deze fout gebeurd, maar dat het niet fatsoenlijk wordt opgelost. Dat geeft mij iig een onprettig gevoel voor als er een keer écht iets ernstigs gebeurd en ik moet dat wel binnen korte tijd hebben opgelost, zoals een onterechte blokkade.
Het zijn toch wel dit soort fratsen die mij uiteindelijk heeft doen besluiten om Revolut als mijn hoofdbank te nemen en niet bunq.
Het zijn toch wel dit soort fratsen die mij uiteindelijk heeft doen besluiten om Revolut als mijn hoofdbank te nemen en niet bunq.
Dit is al jaren zo en ik snap er ook geen reet van waarom ze dit in vredesnaam zo op de factuur zetten. Ze factureren €0,025 per ontvangen euro. Dus als jij een betaling van €300 krijgt (hoeft niet via je bunqme URL te zijn, kan ook normaal betaalverzoek zijn dat iemand vervolgens met CC heeft afgerekend ipv iDeal) waar je 2.5% over moet dokken, dan brengen ze 300 * €0,025 = €7,50 in rekening. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iets op die manier wordt gefactureerd - snap de logica ook totaal niet, maar dat is wat ze doen.Hippe Lip schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:12:
[Afbeelding]
Dan blijft het twee weken stil. Nu net nog eens aangedrongen, dan wéér een (juiste) samenvatting plus de opmerking: “Klopt deze samenvatting? Dan zorg ik ervoor dat je verzoek wordt behandeld.![]()
Het is dus niet dat jij 300 betalingen hebt ontvangen, maar 300 keer 0,025 verschuldigd bent omdat je 300x een euro (in één betaling weliswaar
[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 26-09-2025 20:14 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"