Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

The Legend schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:32:
Bedankt voor de follow-up @YannickSpinner. Ik heb inmiddels ook reactie op mijn mail aan Bunq, die bevestigd het verhaal:

[...]

De vraag blijft hoe iemand achter het bankrekeningnummer / CC is gekomen. Merkwaardig.
Ik zag dat die data-cores bij mij vandaag weg waren. Een paar dagen geleden had ik er nog 6.

...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bunq
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20-08 15:53
Hey everyone, this is the official bunq account.

Just popping in to say hello! Our first post here on Tweakers, and we’re happy to be part of the discussion. We’ll be posting in English so that all our bunq colleagues can jump in to help out when needed.

For our first post, we want to thank those of you who flagged the “data-core” devices showing up under Settings → Security → Devices in the app. These devices are part of our internal systems used by our microservices. They weren’t meant to be visible to users, and of course we can understand why that caused confusion.

That’s why we’ve released an improvement today; these internal services will no longer show up in your device list.

We appreciate you keeping an eye out!

Cheers,

bunq
bank of The Free

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:19
bunq schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:48:
Hey everyone, this is the official bunq account.

Just popping in to say hello! Our first post here on Tweakers, and we’re happy to be part of the discussion. We’ll be posting in English so that all our bunq colleagues can jump in to help out when needed.

For our first post, we want to thank those of you who flagged the “data-core” devices showing up under Settings → Security → Devices in the app. These devices are part of our internal systems used by our microservices. They weren’t meant to be visible to users, and of course we can understand why that caused confusion.

That’s why we’ve released an improvement today; these internal services will no longer show up in your device list.

We appreciate you keeping an eye out!

Cheers,

bunq
bank of The Free
Hi bunq,

Thank you for your message.

I have a few questions.

1. Your website had an info page (https://together.bunq.com...r-card-your-money-is-safe) about this, but it seems to be removed. Can you maybe explain why?
2. If I'm correct, the info page stated that the PayPal problem happened on 14 August and the merchant was blocked to solve this. I experienced the same problem on Sunday morning, after the info page was published. It also seemed to be a different merchant than others in this topic were reporting. Does this mean the cause of this problem is not solved and it can happen again at any time?
3. Why are you communicating this with the press and on a forum, but don't inform the people who were involved in this? I contacted chat support on Sunday and was told someone would get in touch with me within 1 business day. I also sent an email to your support email address on Sunday. Until now, I didn't receive a response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 13:40
Denkt iemand dat bunq ook ooit gaat invoeren dat je punten voor flying blue miles kan inwisselen? Hetzelfde als met RevPoints zeg maar? Nader nu langzaam de 50k punten, zat te kijken om maar de kaart te kopen, maar zet ze liever om naar miles..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Haha, lol.

Kun je overigens je account laten verifiëren als bedrijfsaccount? Iedereen kan hier wel gaan stellen het officiële Bunq-account te zijn, maar zonder verificatie is dat weinig waard. Ook doen we op Tweakers niet aan begroetingen en officiële afsluitingen van posts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:19
Ik heb nu een email van bunq ontvangen, over wat er zondag bij mij gebeurd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u2zYAWh7tx-K18HCUg4eQNRvnk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Mmb6Tj4b3d9Kb1xvHF3XJLrL.png?f=user_large

Er wordt gelinkt naar deze post:
https://together.bunq.com...n-mastercard-tokenization

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34

The Legend

*Plop*

nieuws: Kwetsbaarheid bij Mastercard maakte ongeautoriseerde afschrijvingen m...

Er lijkt dus geen echt lek te zijn geweest bij Bunq, maar criminelen hebben brute force combinaties lopen proberen en dat was mogelijk door een probleem bij Mastercard.

Waarom alleen virtuele Mastercards van Bunq lijken te zijn getroffen is nog wel de vraag.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
The Legend schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:22:
nieuws: Kwetsbaarheid bij Mastercard maakte ongeautoriseerde afschrijvingen m...

Er lijkt dus geen echt lek te zijn geweest bij Bunq, maar criminelen hebben brute force combinaties lopen proberen en dat was mogelijk door een probleem bij Mastercard.

Waarom alleen virtuele Mastercards van Bunq lijken te zijn getroffen is nog wel de vraag.
Aldus Bunq.

En verder inderdaad nul meldingen hierover bij andere, veel grotere, Nederlandse banken. Het blijft een beetje een vreemd verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34

The Legend

*Plop*

TexMex schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:37:
[...]

Aldus Bunq.

En verder inderdaad nul meldingen hierover bij andere, veel grotere, Nederlandse banken. Het blijft een beetje een vreemd verhaal...
Dat is waar, al acht ik de kans groot dat dat gedeelte wel klopt. Als het complete onzin was en Mastercard niets viel te verwijten, dan had MC wel even gereageerd om die claims te ontkennen, vermoed ik.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
The Legend schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:51:
[...]

Dat is waar, al acht ik de kans groot dat dat gedeelte wel klopt. Als het complete onzin was en Mastercard niets viel te verwijten, dan had MC wel even gereageerd om die claims te ontkennen, vermoed ik.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Wellicht had Mastercard iets niet op orde, maar leidde dat alleen bij Bunq tot problemen omdat zij ook iets niet op orde hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:10

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

The Legend schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:22:
Geeft het eerste deel van het kaartnummer niet aan van welke bank/instantie de kaart is?
Als ze dan met brute force dat eerste deel bewust zo hebben gekozen omdat ze dachten dat bunq zijn zaakjes niet 100% op orde heeft, dan is het logisch dat er geen andere bank getroffen is.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:18
Zelfde issue hier. Ook nooit CC gebruikt, wist niet eens dat ik m had. Gebruik bunq nooit, staat €20 euro op of zo.
Goed verhaal dit.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:10

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

TeunVR schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:38:
Zelfde issue hier. Ook nooit CC gebruikt, wist niet eens dat ik m had. Gebruik bunq nooit, staat €20 euro op of zo.
Goed verhaal dit.
Hoe doe je dat? Je weet niet dat je ‘m hebt, maar er staat wel 20 euro op? 8)

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:18
Hippe Lip schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 00:09:
[...]

Hoe doe je dat? Je weet niet dat je ‘m hebt, maar er staat wel 20 euro op? 8)
Haha wist wel dat ik bunq rekening had, maar niet dat ik daar ook spontaan een cc had.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van MasterCard eigenlijk, zou gek zijn als ze stil blijven.

Ergens hoop ik ook dat dit een wake-up call is voor bunq. Ze hebben zoveel vage en misleidende (PR-)communicatie de wereld in geslingerd de afgelopen jaren, dat eigenlijk niemand het nog gelooft als ze dan een keer daadwerkelijk de waarheid aan het vertellen zijn. (Áls dat zo blijkt te zijn. ;)) That PR-mess kinda backfired. Een soort variant van the boy who cried wolf: zo vaak onzin de wereld in slingeren dat alles dat je zegt met argwaan wordt bekeken, zeker als het vaag verwoord is (in dit geval naar eigen zeggen vanwege responsible disclosure.). Dat is een lastige reputatie om af te schudden, maar misschien dat ze nu inzien dat dit echt beter moet over de gehele linie; teneinde te voorkomen dat ze steeds het nadeel van de twijfel blijven krijgen. Vinden ze niet leuk, maar is wel een zelf veroorzaakte situatie - al zien ze dat zelf vast anders. Het begint allemaal bij het fixen van de communicatie en KS. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1 ... 160 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"