DAMN... Dat is gewoon minimaal € 25 teveel betaald!

Nu heb ik van mn GoPro hero 3 (

nog een microSD 16 GB met 48 mb/s.. alleen ik merk dat de rpi erg traag is het met opstarten van programma's of het runnen van python scripts.
Als in 48 MB/s of 48 Mbps

Ik heb een beginnersvraag, maar ik kon ergens anders niet echt goed mijn vraag kwijt.
Nu zijn er 100 websites die allemaal een andere microsd aanraden.
Wat is jullie ervaring?
Dit :
Raspberry Pi: Ervaringen en Discussie - deel 2
Raar dat je niks kon vinden, want dat Sandisk model heb ik ondertussen veel te vaak gepost elke keer als er iemand weer eens met een crappy el cheapo microSDXC kaartje aan het prutsen was of de verkeerde voeding gebruikte!
Ik gebruik mijn raspberry als "in stock" checker, maw ik maak crawlers die een website scrapen en een melding in discord geven wanneer iets weer in stock is.
Dat lijkt me puur CLI en scriptjes geneuzel en geen laten we zeggen "Ik start Firefox effe snel op!" gebruik

Ik heb nu maar 8 GB van de 16GB over door de OS, moet ik een 64GB nemen? of is 32GB voldoende? Hoor graag jullie tips!
Als je veel data wegschrijft dan is een oversized model wel lekker, maar als je puur "doorstuur scriptjes" hebt draaien dan zou je zelfs meer dan genoeg hebben aan een 2/4/8 GB groot model denk ik

Vizjee schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:28:
Ik heb m gekocht van kiwi electronics, een officiele retailer.. maar ik zal eens kijken!
Hij is ook niet weer extreem traag, maar het valt gewoon op dat alles wat langzamer laadt dan dat ik op youtube zie

Één van die bekendere "Raspberry Pi Webshops" om ze maar effe zo te noemen heeft weleens last gehad van namaak microSDXC kaartjes zonder dat ze het zelf wisten dus dat is ook nog een mogelijke oorzaak!
Nog iets anders :
Tegenwoordig hebben alle NAND kaartjes een "Application Rating" in de vorm van A1 en A2 ratings.
Als je dus een snel kaartje wilt hebben voor "Desktop gebruik" met iets van 1500 iops geloof ik dan moet je dus een A1 of A2 kaartje hebben!
Daarnaast moet je rekening houden met het feit dat zo'n kaartje veel sneller slijt dan een SSD en dus na een tijdje ook langzamer zal worden...
Een alternatief is dan om zoiets :
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=wd+green+120
In een Externe USB behuizing te proppen en i.p.v. een microSDXC kaartje te gebruiken