Dit las ik inderdaad vaker op internet, het is vaker gedaan met wisselende meningen.
Eisen zijn dus;
2x 5v output 2,4ah
1x input van 5v en 5+ ah, (of andere verhouding)
Input moet hoger dan output zijn
En natuurlijk input en output tegelijk.
Oeh! Leuk speelgoed!
Ik herken de vensterbank, die hadden wij ook en heb ik er uit gedaan, nu een mooi massief beuken versie :-) maar terug naar de setup.
Zeker een idee, met een maar...
Vanaf de bank waar ik nu zit kijk ik naar de tv, daarnaast een speaker toren, gordijn en dan de internet stapel apparaten (allen op hun zij, naast elkaar)
De ledjes zie ik in de weerspiegeling van het raam daar weer naast.
Heb er wel eens eerder over na gedacht. Dus misschien het concept toch verder uitwerken.
Powerstrip in het kastje waardoor alle kabels van het internet spul in het kastje blijven en 1x 230 naar de muur. Scheelt uiteindelijk weer zichtbare chaos.
En als ooit de router naar de meterkast gaat, kan alles in 1x verplaatste worden... Hmmm... Raderen draaien, tnx!
[...]
Ik heb alle telefoonaansluitingen omgezet naar dit :
uitvoering: Ubiquiti UniFi AC In-Wall (per stuk) 
Zijn verschillende modellen van tekoop qua het aantal UTP poorten onderaan en andere fabrikanten bieden ze ook aan :
uitvoering: TP-Link EAP235-Wall
Als je dat eenmaal gebruikt dan wil je eigenlijk nooit meer iets anders!
Moet wel daarbij zeggen dat ik ontzettend mazzel had dat achter elke aansluiting prachtige fatsoenlijke CAT5e UTP zat dus ik was lekker snel klaar!
Er hangt nu een
uitvoering: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) recht boven de router bende. Dus wifi is hier geen probleem. Daarbij hem ik in dit huis (appartement) maar 1 telefoon punt in de muur, aan de tegenovergestelde muur.
Als de router bende naar de meterkast gaat, wil ik de telefoonlijn vervangen voor utp om het internet het huis in te krijgen. Dan alleen een utp onder het raam door naar de huidige plek waar de switch blijft.
[...]
Knalwitte Hirschmann UTP kabel trekken = DONE!

Ik heb namelijk iets van 20 meter van dat gekke ding langs allerlei hoeken moeten trekken en het valt je eigenlijk alleen maar op als je weet waar die ligt/loopt!

Vanaf meterkast naar huidige hoekje gaat hem echt niet worden. Dan moet het door de entree en keuken en gangdeur naar de huidige plek. Of via de entree, kastdeur, keuken, keuken barretje.
Theorie ja, maar wil daarom de telefoonlijn eerst vervangen voordat ik meer plannen concretiseer

vandaar mijn eerste vraag waar deze reacties allemaal op krijg

[...]
Moet lukken! Vooral als je zo'n klein rackje zou plaatsen dan kan je daarin alles wegwerken!

Plan noted. Ga het zeker bekijken als optie!
[...]
Waarom niet gewoon de originele voeding eigenlijk

Mijn eerste plan was om alle spaghetti te minderen (ongeveer 13 stekkers en dus 3 verlengsnoeren uit 2 stopcontacten) en de pi met domoticz via wifi te veranderen naar een Pi met HA op ethernet. Mede omdat de plek van de Domoticz Pi verandert door een interieur wijziging, komt deze bij de andere Pi.
Ofwel, voorkomen dat het 14+ stekkers in dat hoekje komen

Het topic gaat over de Raspberry Pi, mijn vraag over de voeding

verder eens, alles wat met kabel kan, gaat op kabel.
Dus TL/DR
Door een interieur wijziging komt mijn domotica pi in mijn router bende hoekje.
Ik wil het netjes en clean proberen te krijgen.
1) alles op 1 Pi wil ik niet ivm 2 vlans
2) 2 laders werkt en is stabiel, echter een extra voeding in het hoekje waar al veel stroom getapt wordt.
3) powerbank, uitdaging, ivm input en output e.d.
4) dual/trippel usb adapter, 1 stekker, 2 kabels, halve win. Behalve bij een uitval, dan dubbele fail
5) 12v adapter naar 2 stepdown converter naar de Pi's. Maatwerk en solderen, bij uitval voeding gelijk 2x fail. Wel 1 voedingskabel.
6) "internet rack" maken waar Ziggo doos, USG 3P, 8p switch, 2x Pi en een powerstrip in komt.
Ik ga punt 6 zeker even uitwerken!