Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 12:01
Super tip van de dag!

Kan je iets niet vinden.

Check http://fallout4map.com/

Van fusion cores, tot magazines en bobbleheads. Alles staat er zover op.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
powerplay schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:57:
[...]

Wat je kan doen, is bij het Craft Station, je weapons en armor die het best zijn ( en dus eigenlijk altijd wil dragen) te renamen. Als je dan bijvoorbeeld een wapen renamed naar "- Hunting Rifle" zal die altijd bovenaan in je inventory staan door de "-". Hierdoor kun je heel snel weer naar je default equipment gaan.
_O_
v0dka schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:58:
[...]

Helaas heeft het alle verschijnselen van ernstige consolitis, maar wordt het wel goedgemaakt door de uitgebreide inhoud van het spel en de gameplay zelf. Of misschien heb ik leen roze bril op, de Fallout games hebben gewoon karakter.
Mee eens ja.
Goedgemaakt, tjah. Ik vind het eigenlijk veel erger omdat het om Fallout gaat. Wat voor mij nogal heilig was.
Maar niet gamebreaking, dat is waar.
Toch kan ik er stiekem wel een traantje om laten.
It's all over but the crying.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
copywizard schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:03:
[...]

http://www.bol.com/nl/p/f...edition/9200000046985000/

deze heb ik net binnen gehad zeker de moeite waard en kwa prijs vind ik he nog mee vallen je hebt ook de niet collectors editon
Erg gaaf! maar..
Spoilerd dit niet heel erg het spel? Een Vault of een special weapon is toch leuker tegen het lijf te lopen, dan een X op de map met beschrijving?

Kan het natuurlijk fout hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oggy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:09:
Super tip van de dag!

Kan je iets niet vinden.

Damn, die is wel nice!
Dankjewel, dit gaat goed van pas komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
nog een goede tip die mij gisteren erg heeft geholpen in mijn zoektoch naar materialen is

dat als je alle spullen uit je workshop haalt (dan kan je niet meer lopen) maar dan op je pipboy naar "junk" gaat dat je dan kan filteren op materialen dus dan zie je welke junk welke materialen kan opleveren (mits je scraper perk hebt) en dan kan je in die zelfde lijst "taggen" welke junk je wilt tracken dus dan weet je precies welke loot je nodig hebt!

p.s. hierna kan je je junk weer terug doen in de workshop

[ Voor 6% gewijzigd door copywizard op 17-11-2015 11:14 ]

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

copywizard schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:14:
nog een goede tip die mij gisteren erg heeft geholpen in mijn zoektoch naar materialen is

dat als je alle spullen uit je workshop haalt (dan kan je niet meer lopen) maar dan op je pipboy naar "junk" gaat dat je dan kan filteren op materialen dus dan zie je welke junk welke materialen kan opleveren (mits je scraper perk hebt) en dan kan je in die zelfde lijst "taggen" welke junk je wilt tracken dus dan weet je precies welke loot je nodig hebt!

p.s. hierna kan je je junk weer terug doen in de workshop
Dat kan ook al direct vanuit het crafting menu, als je materialen mist kun je ze daar taggen en zie je in het wild een vergrootglas staan bij de items die dat materiaal bevatten.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:42:
[...]

Voor sommige dingen heb je ze wel hard nodig merk ik. Ik hou wel van sneaken, dus heb aardig wat punten en Agility. Maar enemies zien/horen mij echt vrijwel direct, ik moet dus wel punten steken in die sneak perk.
Als je nog geen rank4 van sneak hebt, loop dan langzaam in sneak mode. Voor PC is dat capslock waarmee je kunt toggelen tussen run of walk, console zal vast linker stick n tikkie naar voren zijn. Eenmaal bij rank 4 hoef jeje niet meer druk te maken om het maken van geluid zolang je sneaked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

hexta schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:18:
Zijn er nog dingen (bobblehead) die ik op mijn kerst verlanglijstje kan zetten? :P
Nieuwe headgear, nieuwe muismat, fallout bobblehead. Wat zijn verder de items die ik graag zou willen :P
Zelfde, ik zou eigenlijk ook wel zo'n Bobblehead willen. Alleen ze zijn wel "limited". Waar kan ik ze nog krijgen? :/
Stampertjen schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:06:
[...]
Ik doe precies hetzelfde :9 Ik hernoem alles met - ervoor en naar hun functie.
Enkele voorbeelden:
- 10mm Steady Explosive Handgun
[...]
Ook al zo'n vette 10mm Explosive pistol gevonden? Vet his dat ding hé? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
Scy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:20:
[...]

Zelfde, ik zou eigenlijk ook wel zo'n Bobblehead willen. Alleen ze zijn wel "limited". Waar kan ik ze nog krijgen? :/

[...]

Ook al zo'n vette 10mm Explosive pistol gevonden? Vet his dat ding hé? :D
Jep van een legendary radroach in een extra room op het einde van die radar antenne ten oosten van vault 111. Was meteen mijn favo wapen en nu zit ik telkens met het probleem dat ik geen 10mm bullets heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
Stampertjen schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:26:
[...]

Jep van een legendary radroach in een extra room op het einde van die radar antenne ten oosten van vault 111. Was meteen mijn favo wapen en nu zit ik telkens met het probleem dat ik geen 10mm bullets heb :p
Ammo kopen (verpats al je .38 voor cash) of de perk voor meer ammo uit containers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

[...]

spoiler:
Ik vond hem bij "Mass Fusion Containment Shed" ook van een Legendary Radroach; uiteraard ook mijn favoriete wapen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
[...]

spoiler:
Even langs vault 114 gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Scy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:20:
[...]

http://store.bethsoft.com...tml?brand=167&price=13-16 O+
http://store.bethsoft.com...tml?brand=167&price=16-21 O+ O+

[ Voor 10% gewijzigd door hexta op 17-11-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:44
EpicHenk schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:31:
[...]

Dit probleem is vooral 'zichtbaar' als je een Chameleon armor item aan hebt. Die maakt je doorzichtig als je stil staat, maar ook je Pip-boy :S En dat is dus een bug.
ik wist niet dat er zon armour was en die had ik dus ook niet aan :+ :P

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

CrapperDeCrap schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:18:
[...]

Als je nog geen rank4 van sneak hebt, loop dan langzaam in sneak mode. Voor PC is dat capslock waarmee je kunt toggelen tussen run of walk, console zal vast linker stick n tikkie naar voren zijn. Eenmaal bij rank 4 hoef jeje niet meer druk te maken om het maken van geluid zolang je sneaked.
Niet helemaal waar. Die rank zorgt ervoor dat er geen verschil meer is tussen het geluid wat je produceert of je nou rent of loopt (sprint kan niet in sneak).

Je maakt nog wel degelijk lawaai en sommige vijanden met hoge perception detecteren je nog steeds als je aant sneaken bent. Dit komt omdat sneak ook van andere factoren afhankelijk is, zoals het gewicht van je armor. Als je een volle set Heavy Combat armor aan hebt, zal je een stuk meer geluid maken dan met een set Leather armor.

Een volgende factor is je Agility. Met 4 Agi zal je nog vaak gespot worden in sneak, ondanks dat je met rank 4 +50% sneak hebt.

Weer een andere factor is jou character level vs creature level (je kan met Awereness(perk in perception) zien wat het level van de enemy is). Is jou level veel hoger dan dat van de enemy dan heeft hij een veel kleinere kans je te detecteren. Is het level van de enemy veel hoger dan de jouwe, dan zien ze je heel snel, ook met hoge sneak levels.

De laatste factor is licht. Overdag word je veel sneller gespot dan snachts. Dit geld zowel voor geluid als zicht.

Beste tip: vind de bobblehead en de magazines die je sneak verhogen. Dat helpt enorm. Ik zit nu met 6 AGI, Stealth rank 4, 5 magazines en de bobblehead op +50%, +25% en +10% en nog word ik vaak gespot, vooral overdag. Ik speel op very hard, dus kan zijn dat enemies je dan sneller spotten en dat dificulty dus de laatste factor is).

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:44
Had eerlijk gezegd verwacht dat de game ook steamworkshop support zou hebben net als skyrim viel me zwaar tegen toen ik em gekocht had en daar nergens een link naar zag staan. Had misschien beter moeten inlezen, maar goed. nexus is the next best thing naast steamworkshop. Hopelijk komen er gauw een paar interessante mods.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
ye-roon schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:33:
[...]

...

Ik speel op very hard, dus kan zijn dat enemies je dan sneller spotten en dat dificulty dus de laatste factor is).
Euh, kun je op console ook diffeculty kiezen? kan me niet herinneren dat ik die keuze kreeg bij het starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die keuze krijg je ook niet maar kan je op elk moment instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

mfreriks schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:38:
[...]

Euh, kun je op console ook diffeculty kiezen? kan me niet herinneren dat ik die keuze kreeg bij het starten...
Dat wordt niet gevraagd bij het starten van de game.

Maar je kan naar start(main menu) gaan, dan kiezen voor Settings, dan Gameplay. De bovenste optie is de difficulty. Staat standaard op <NORMAL> maar je kan van <VERY EASY> tot <SURVIVAL> kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Ceased2Be schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:17:
[...]

Dat kan ook al direct vanuit het crafting menu, als je materialen mist kun je ze daar taggen en zie je in het wild een vergrootglas staan bij de items die dat materiaal bevatten.
maar ik merkte dat je ze in het crafting menu alleen kan taggen als ze op zijn dus als je glue+ceramic+steel nodig hebt en je heb alles dan blijft taggen grayed out terwijl als 1 item op is kan je alleen die taggen

op mijn manier kan je alles taggen wat je wil ook al heb jer er al 100 stuks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Dank voor de reacties! wist ik niet dit :) vanavond maar eens kijken dan!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Zonet het sterkte wapen ooit gevonden :)

Fay Man met "one extra projectile" 2 nukes in 1!

[ Voor 5% gewijzigd door Oggy op 17-11-2015 11:43 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Niet helemaal waar. Die rank zorgt ervoor dat er geen verschil meer is tussen het geluid wat je produceert of je nou rent of loopt (sprint kan niet in sneak).

[...]
Dat is een beste theorie/scripting van Bethesda op sneak gebied! Armor en agility level lijken mij de voornamelijkste factors. Sneak perk, magazines en de bobblehead helpen idd ook enorm. Ik vond sneaken al zo moeilijk in verhouding met TES en oudere fallouts, nu moet je er echt tijd in besteden om goed in te worden. :)
Oh ja, de officiële website, ik zal vanmiddag na het werk even kijken. Bedankt. :) Waarschijnlijk met PayPal/Visa betalen, geen iDeal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
[...]

Je maakt nog wel degelijk lawaai en sommige vijanden met hoge perception detecteren je nog steeds als je aant sneaken bent. Dit komt omdat sneak ook van andere factoren afhankelijk is, zoals het gewicht van je armor. Als je een volle set Heavy Combat armor aan hebt, zal je een stuk meer geluid maken dan met een set Leather armor.

Een volgende factor is je Agility. Met 4 Agi zal je nog vaak gespot worden in sneak, ondanks dat je met rank 4 +50% sneak hebt.

Weer een andere factor is jou character level vs creature level (je kan met Awereness(perk in perception) zien wat het level van de enemy is). Is jou level veel hoger dan dat van de enemy dan heeft hij een veel kleinere kans je te detecteren. Is het level van de enemy veel hoger dan de jouwe, dan zien ze je heel snel, ook met hoge sneak levels.

De laatste factor is licht. Overdag word je veel sneller gespot dan snachts. Dit geld zowel voor geluid als zicht.

Beste tip: vind de bobblehead en de magazines die je sneak verhogen. Dat helpt enorm. Ik zit nu met 6 AGI, Stealth rank 4, 5 magazines en de bobblehead op +50%, +25% en +10% en nog word ik vaak gespot, vooral overdag. Ik speel op very hard, dus kan zijn dat enemies je dan sneller spotten en dat dificulty dus de laatste factor is).
Ik zei ook zolang je sneaked. En tuurlijk moet je niet overdag genietend van de zon gaan sneaken. Dat van armor wist ik niet, gelukkig heb ik die hele tijd Shadow en light en nu ultra light en of muffled voor de schenen.

Laat ik het iig zo zeggen, sinds rank 4 is sneaken in t donker op very hard een eitje en hoef je niet meer zo geduldig te zijn doordat je nu iets wat meer snelheid hebt tijdens t sneaken. Ik ben alleen rond synths nog n beetje waakzaam, want die zijn nogal hyper sensitive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:14

spartacusNLD

This is Sparta!!

Oggy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:09:
Super tip van de dag!

Kan je iets niet vinden.

ik zou er niet op kijken.. te veel spoilers..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Scy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:44:
[...]

Dat is een beste theorie/scripting van Bethesda op sneak gebied! Armor en agility level lijken mij de voornamelijkste factors. Sneak perk, magazines en de bobblehead helpen idd ook enorm. Ik vond sneaken al zo moeilijk in verhouding met TES en oudere fallouts, nu moet je er echt tijd in besteden om goed in te worden. :)

[...]

Oh ja, de officiële website, ik zal vanmiddag na het werk even kijken. Bedankt. :) Waarschijnlijk met PayPal/Visa betalen, geen iDeal zeker.
nope helaas, ik heb mijn vault-tec horloge ook door iemand anders moeten laten bestellen die wel paypal had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djunisol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-10-2023
enige irritatie is de beperkte muziek op diamond city radio
weet nu wel dat als het zuipt drinkt en rookt dat het een man is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:52
spartacusNLD schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:46:
[...]
ik zou er niet op kijken.. te veel spoilers..
Teveel spoilers ook qua story? Want ik ben nog op zoek naar een overzicht om bobbleheads en magazines te zien die ik misschien gemist heb. Geen zin om álles weer na te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:51:
[...]

Teveel spoilers ook qua story? Want ik ben nog op zoek naar een overzicht om bobbleheads en magazines te zien die ik misschien gemist heb. Geen zin om álles weer na te lopen.
De locaties van vrijwel alle opjecten staan er op + de gehele map zichtbaar.

Dit kan plaatsen en dergelijke weggeven, dus een spoiler. Maar het laat geen questline of story zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:12
SMD007 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:38:
Had eerlijk gezegd verwacht dat de game ook steamworkshop support zou hebben net als skyrim viel me zwaar tegen toen ik em gekocht had en daar nergens een link naar zag staan. Had misschien beter moeten inlezen, maar goed.
Je hebt je maar half ingelezen, net als bij Skyrim komen de modding tools pas na de launch uit (januari voor de PC en later voor de consoles) en dan komt er ook workshop support.

Bij Skyrim kwam de workshop support ook pas begin februari terwijl de release 11 november was. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-10-2023

FraxleNL

PSN: FraxleHD

D4NG3R schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:58:
[...]

Je hebt je maar half ingelezen, net als bij Skyrim komen de modding tools pas na de launch uit (januari voor de PC en later voor de consoles) en dan komt er ook workshop support.

Bij Skyrim kwam de workshop support ook pas begin februari terwijl de release 11 november was. ;)
Heb wel een vermoeden dat de workshop compleet overspoeld wordt met diverse mods. Kan niet wachten, zullen vast veel 'build'-mods uitkomen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
De Workshop is altijd al knap waardeloos geweest voor Bethesda games. Ook bij Skyrim was het vaak veel gedoe om workshop mods (goed) met elkaar samen te laten werken.

Nee gewoon lekker Nexus gebruiken met een eventuele third party manager en LOOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Heeft er iemand al een knap under-armor gevonden die je net zo goed kan upgraden zoals je vuilt suit?
Ik wil graag een ander onder pakje maar wil de extra bescherming etc liever niet kwijt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Sneaken jullie zonder vijanden aan te vallen?
Mijn sneak gebruik ik eigenlijk alleen maar voor de sneak attacks zodat elke vijand met 1 headshot dood is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Cowamundo schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:05:
Heeft er iemand al een knap under-armor gevonden die je net zo goed kan upgraden zoals je vuilt suit?
Ik wil graag een ander onder pakje maar wil de extra bescherming etc liever niet kwijt. :/
Als je niet gespoiled wil worden, niet lezen, het is factie gerelateerd:
spoiler:
Je kan bij de railroad quests doen, opgegeven moment kan je quests doen van PAM(die robot). Als je die allemaal gedaan hebt krijg je een perk en daarmee kan je sommige andere items upgraden(zoals army fatigues, military fatigues etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:14

spartacusNLD

This is Sparta!!

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:51:
[...]
sommige wapens en de positie ervan geven iets over het einde van het verhaal weer.. zou jammer zijn.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Ries schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:07:
Sneaken jullie zonder vijanden aan te vallen?
Mijn sneak gebruik ik eigenlijk alleen maar voor de sneak attacks zodat elke vijand met 1 headshot dood is :D
Same here, alleen dan een mes tussen de ribben of n raket aangevoerde voorhamer, bots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
spartacusNLD schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:13:
[...]

sommige wapens en de positie ervan geven iets over het einde van het verhaal weer.. zou jammer zijn.
Plus het lijkt me veel leuker om gewoon rond te lopen en tegen dingen 'aan te lopen'. Zo liep ik opeens tegen een ommuurde huis met 7 turrets aan. Eentje vernietigen zorgde ervoor dat ik opeens door 6 mensen opgejaagd werd. Eigenlijk begon ik gisteren aan een quest, maar kwam dus langs dit huis. Mijn wegrenactie zorgde er weer voor dat ik bij een potentiele settlement kwam, die ik toen maar direct opgezet heb. Dát is voor mij het leuke van het spel, niet weten wat je gaat tegenkomen en uiteindelijk iets heel anders doen dan je vantevoren dacht. Met zo'n map ga je toch doelgerichter spelen, minder ontdekken.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:17
Wat fijne tips. Er zit een mini mini spoilertje in deze video (niet echt main story related).

Zo wist ik deze dingen niet;

- hou je reloadknop lang ingedrukt om je wapen weg te doen
- Fusions cores kan je het best verkopen als ze net niet op zijn.
- Guns renamen handigheidjes en modding mechanismes.
- Wat powering tips
- Suppy Line tips

Kijk maar of jullie hier wat mee kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Niks wat nog niet eerder besproken is in het topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:56

Vidra

Vragen?

D4NG3R schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:25:
Daarentegen is het wel handig voor die mensen die iets later inhaken op het spel ;)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
voor supply lines moet je offcourse weer perks hebben eerst |:(

momenteel heb ik 10 settlers in mijn kamp met 66 % happiness, maar ik begin me af te vragen of ik het nog wil, zou graag ook eens iedereen er afknalle en heel die settlerstuff zo laten O-)

[ Voor 71% gewijzigd door SmokingSig op 17-11-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:17
D4NG3R schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:25:
True hoor. Maar goed na zoveel posts is het wel een fijne samenvatting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:21
djunisol schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:50:
enige irritatie is de beperkte muziek op diamond city radio
weet nu wel dat als het zuipt drinkt en rookt dat het een man is
Inderdaad. De muziek is enorm beperkt. 4 of 5 nummers hooguit... :(

Was voor mijn gevoel in New Vegas wat afwisselender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Haha gisteravond voor het eerst een aanval op mn Sanctuary settlement: Ik fasttravel er naar toe net op het moment dat een stuk of 8 raiders aan komen rennen.

Pakt één van die settler-chicks ineens de Fatboy uit een kist en schiet een mininuke op 8 meter afstand terwijl 2 andere random settlers ineens in mn powerarmours voorbij rennen... wtf! : 8)7 _o- Ik lag in een deuk! Wel even quickreload gedaan om dat te voorkomen trouwens :P

Is er een manier om dingen zoals wapens af te schermen? Zoals iets dat op slot kan ofzo? Power armour haal ik nu gewoon de power er uit, maar die wapens is wel irritant :z

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Wat is er eigenlijk op tegen als je je settlements lekker laat stikken? Je hebt dan alleen geen shops meer, voor de rest kent het nauwelijks bonussen om zoveel van die kampen gelukkig te houden en te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
BaRF schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:48:
Haha gisteravond voor het eerst een aanval op mn Sanctuary settlement: Ik fasttravel er naar toe net op het moment dat een stuk of 8 raiders aan komen rennen.

Pakt één van die settler-chicks ineens de Fatboy uit een kist en schiet een mininuke op 8 meter afstand terwijl 2 andere random settlers ineens in mn powerarmours voorbij rennen... wtf! : 8)7 _o- Ik lag in een deuk! Wel even quickreload gedaan om dat te voorkomen trouwens :P

Is er een manier om dingen zoals wapens af te schermen? Zoals iets dat op slot kan ofzo? Power armour haal ik nu gewoon de power er uit, maar die wapens is wel irritant :z
als dit het geval is zou ik dat ook graag willen weten hoe ik dingen voor ze kan afschermen? kan ik sloten op deuren zetten of op een kluis die ik bouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

copywizard schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:09:
[...]

als dit het geval is zou ik dat ook graag willen weten hoe ik dingen voor ze kan afschermen? kan ik sloten op deuren zetten of op een kluis die ik bouw?
Je kan die items in een kist doen en de kist omringen door 4 muren. Niemand die er bij kan, behalve jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed

vroeg ik mij vanmorgen toevallig af... kun je een weapon rek/armor rek ofzo maken? zodat je wapens en armor apart kan stashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Hoe weet je eigenlijk of er een aanval plaats vindt? Krijg je dit ergens in beeld?

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Vae Victis schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:12:
[...]

Je kan die items in een kist doen en de kist omringen door 4 muren. Niemand die er bij kan, behalve jezelf.
als je met muren bedoeld een huis erom heen bouwen dat heb ik al of bedoel je daadwerkelijk 4 losse muren eromheen waarbij ik dus iedere keer in workshop modus een muur moet verwijderen om bij mijn containers te kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Lipst3r schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:13:
Hoe weet je eigenlijk of er een aanval plaats vindt? Krijg je dit ergens in beeld?
Komt een quest tevoorschijn dat je moet helpen bij een bepaalde settlement

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
copywizard schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:09:
[...]

Er staat ergens een kluis in een woning, kan je die gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
hexta schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:16:
[...]

Er staat ergens een kluis in een woning, kan je die gebruiken?
je kan zelf ook een kluis makn dus dat is het probleem niet alleen nog niet geprobeerd of je op die kluis een code kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

copywizard schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:14:
[...]

als je met muren bedoeld een huis erom heen bouwen dat heb ik al of bedoel je daadwerkelijk 4 losse muren eromheen waarbij ik dus iedere keer in workshop modus een muur moet verwijderen om bij mijn containers te kunnen komen?
Dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Kan je ook meer verschillende dingen bouwen naarmate je level hoger is? Kan dit en zo ja, waarop is dit gebaseerd?

- Level?
- Items?
- Perks?
- Settlement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
dat si wel balen dan ik ga vanavond proberen of ik via een cmputer terminal niet een password op een klauis kan zetten ? iets dat me wel mogelijk moet lijken gezien je ook andere dingen kan programmeren via die terminals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
FraxleNL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:19:
Kan je ook meer verschillende dingen bouwen naarmate je level hoger is? Kan dit en zo ja, waarop is dit gebaseerd?

- Level?
- Items?
- Perks?
- Settlement?
er zijn 2 perks voor (bijv die winkels kunnen niet zonder die perks)
en er zijn boekjes te vinden die je een extra item laten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Tot in detail uitgewerkt :D

https://vine.co/v/iuulUVhrd5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

hexta schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:21:
[...]

Oke top, dankjewel. Ik zie bijvoorbeeld dat er een dorp is waar concrete muren omheen staan. Echter, dit kan ik niet vinden tussen mijn buildable items. Neem aan dat dit een boek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
hexta schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:21:
[...]

boeksjes komen in Misc itemlijst te staan? moet gelezen worden om actief te worden denk ik dan? oppakken alleen niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
mfreriks schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:25:
[...]

boeksjes komen in Misc itemlijst te staan? moet gelezen worden om actief te worden denk ik dan? oppakken alleen niet genoeg?
Je moet ze inderdaad eerst lezen om ze te activeren.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Die perk magazines kan je daarna toch gewoon verkopen toch? En bobbleheads?

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

HeatWave schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:31:
Die perk magazines kan je daarna toch gewoon verkopen toch? En bobbleheads?
Je kan ook een magazine stand en bobblehead table bouwen om ze te tonen. Leuk als verzameling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

FraxleNL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:33:
[...]

Je kan ook een magazine stand en bobblehead table bouwen om ze te tonen. Leuk als verzameling.
Neuh, heb liever caps dan verzamelmeuk :P.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de Fusion Core uit het pak halen, dan kunnen je settlers er niet meer in springen en kun je ze gewoon bij de ingang zetten volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
FraxleNL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:33:
[...]

Goed idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

batumulia schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:28:
[...]

Je moet ze inderdaad eerst lezen om ze te activeren.
Haha, echt?
(heb ze alleen opgeraapt en niet gelezen... nooit gecontroleerd of de stats erbij kwamen. vanavond maar snel checken :D)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Goed, Pauze. Even een momentje om mijn ervaring tot nu toe op te schrijven en te delen. Ik heb een week vrij genomen voor deze game en me alleen bezig gehouden met de wasteland en niet met het van alles posten op een forum op het internet.

Mijn ervaring is enorm positief. Al begon het met een downer. De game was gelocked op 30FPS en dat deet gewoon pijn. Na veel tweaken de game op 120FPS gekregen, maar daarmee ging de physics engine helemaal naar de klote. Dus maar op 60FPS gezet en daar gelaten. Ik begrijp niet waarom developers dit soort meuk gebruiken. Ja het is makkelijker, zeker als je de game voor een console optimaliseerd. Maar zoveel laten afhangen van de FPS :S. In skyrim is de FPS niet standaard locked en mocht je daar een nieuwe game willen starten en je machine draait het op je 144Hz(dus 144FPS) machine dan gaat de hele intro stuk. Hier zijn ze wel slim genoeg geweest om het standaard te locken, maar dan nog zou het niet nodig moeten zijn.

Goed, dat was mijn rant, nu de game zelf. Wat heerlijk. Deze game heeft van mij wel meer een Fallout Persoon dan een Elder Scrolls persoon gemaakt. Voorheen lette ik niet zo op de briefjes en de terminals. Ik was gewoon bezig met exploren, vijanden killen en gear verzamelen. Maar deze game, ik neem alles op. Ik zoek elk hoekje af en lees elk brief/terminal en dingetje.

Elk gebouw heeft z'n eigen verhaal. Van het duidelijke tot het onduidelijke. De duidelijke kenmerken zijn dan vooral te vinden in Journal entries op terminals en holotapes. Wat deden die mensen voordat de bommen vielen, hoe was hun leven, of waar hebben ze hun stash verborgen. Tot de meer onduidelijke verhalen, een man en een vrouw, de vrouw op schoot bij haar man, de kinderwagen voor hun geparkeerd. Het enige wat er van ze over is zijn hun skeletten, het kindje heeft zelfs nog de fles in zijn/haar mond.

Een WC-deur open doen en daar een skelet vinden die over met z'n hoofd in de pot light en z'n armen op de rand. De radiotion poisoning zorgt voor veel braken, maar zo aan je einde moeten komen..

Maar ook nieuwe verhalen. Een ruimte binnen komen waar raiders een gesprek met elkaar hebben over die chick die ze beide leuk vinden. Vervolgens krijgen ze ruzie, het word nog net niet schieten. Dan komt die chick tussen beide en cockblocked ze beide door te zeggen dat ze niet geïnteresseerd is.

Een WC deur open doen en daar een teddy beer vinden met een krant in z'n handen en een bril op. De Raiders having some fun.

Een raider die aan poezie doet en een leuk gedichtje maakt voor z'n vriendin en daarna nog 1 ;)

Er zijn er zo nog veel meer, meer om op te noemen. Ik ben echt helemaal in deze game gezogen. Ik neem alles op m'n gemak tot me en soms zit ik hard op te lachen om wat er op een terminal staat en soms sta ik even stil bij een jong gezin dat geen schijn van kans maakte toen de bommen vielen. Er zit zo veel detail in dit spel, maar het detail zit in de nuance. Als je zoekt dan vind je, soms erg klein en verborgen, maar het is het waard.

De quests tot nu toe zijn allemaal erg goed. Ze hebben diepgang, ze vertellen je wat over het character voor wie je het doet. Tuurlijk er zijn er veel: Clear die area. Maar dan ben je in die area en kan je weer exploren om te zien wat er allemaal gebeurd is of juist vandaag de dag gebeurt. De personages liggen me tot nu toe allemaal en doen wat ze moeten doen. Dus als het de bedoeling is dat je iemand leuk vind, dan vind ik dat, maar als het de bedoeling is dat je iemand een eikel vind dan ook. Ze doen dus wat ze moeten doen, dat maakt ze goed.

Settlements maken is te verslavend. Ik ben opgegeven moment maar gestopt met nieuwe bevrijden. Maar dan nog het werkt allemaal erg goed. Behalve die rare bug dat je in je Workspace menu geen water, geen mensen, geen food en geen happyness hebt, maar zodra je er bent alles okay is. M.u.v happyness wat wel laag blijft :( Tot nu toe vermaak ik me prima met dit gedeelte van het spel, het bouwen van nieuwe gebouwen werkt allemaal prima. Het is jammer dat je sommige dingen niet kan verwijderen, zoals bestaande gebouwen die nog heel zijn. Maar goed, daar kan ik overheen kijken. Ik ben momenteel m'n charisma omhoog aan het gooien(had geen betere perks voor mijn playstyle tot level 39). Zodra ik local leader heb zal ik eens kijken wat ik hier nog meer kan doen. Dit zorgt voor verlening van de gameplay.

Craften in dit spel vind ik hit and miss. Je hebt veel perks nodig om het allemaal goed te kunnen, maar dan heb je nog meer RNG nodig om de gear te vinden die je wilt hebben. Even de vergelijking met Skyrim. Ik kan in Skyrim een wapen maken van scratch, ik kan er vervolgens de special abiltiy van mijn keuze op jassen zolang ik die gevonden heb. Alleen het vinden daarvan is RNG. Daarna kan je die power extracten en toepassen op andere gear. In Fallout 4 kan dit niet. Je kan wel elke rang van armorer, science! en gun nut nemen. Maar je kan niet "legendary" stats op je wapens en armor plakken. Wat ook niet kan is je eigen wapen of armor van scratch maken. Je moet altijd een armor of wapen vinden en die dan vervolgens modifyen. Waarom investeer ik in stuff om m'n eigen armor te maken, maar kan ik m'n armor aan aanpassen? Counter Inituitive.

Dat neemt niet weg dat ik blij ben dat het in de game zit, gezien het je net waar vrijheden geeft. Die .308 rifle niet sterk genoeg voor je? Maak er een .50 van. Single shot rifle niet je ding? Maak er een automatische rifle van. Die keuze vrijheid is erg fijn voor een game als deze. Al lijkt het of ze hier wel consessies voor gedaan hebben voor de launch en het ingedamd hebben tot bewerken en niet zelf maken. Zo moet ik nu kiezen tot een normale leather linker arm met chameleon, of een veel sterkere sturdy combat armor arm zonder extra ability maar met superieure defenses. Gemiste kans imho. Maar dit zal vast worden toegevoegd met mods of zelf door bethesda in een DLC.

Tot nu toe dus een fantastische game. Ik zit helemaal in de wereld en detective spelen over wat er gebeurd is voor de oorlog maar ook daarna is voor mij een van de main selling points. Was het alvast half vijf, dan hoef ik alleen nog naar huis te rijden en verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:52
Schermen jullie je settlements dan ook helemaal af met muren enzo? Ik heb nu zoveel settlements... het is onbegonnen werk bijna om alle resources en defences helemaal goed te krijgen overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Mooi stuk tekst ye-roon.
Dan nog 1 onderdeel dat ik mis, conversaties en de manier waarop dat aangepast is.
Wat vind je daar van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

ye-roon schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:46:
Goed, Pauze. Even een momentje om mijn ervaring tot nu toe op te schrijven en te delen. Ik heb een week vrij genomen voor deze game en me alleen bezig gehouden met de wasteland en niet met het van alles posten op een forum op het internet.

[...]
Nice review! Ik had ook een review geschreven in Deel 1 van Multi Fallout 4 topic. Maar niemand die er op had gereageerd...

Het vinden van een stukje armor dat beter is in het ene maar slechter is in het andere is helaas een afweging die je moet maken. Zo vond ik ook een unieke Leather +1 Agi-Per, maar had zelf Polished Metal Armor.. Dus ja, je kunt ze niet combineren. Een keuze die je helaas moet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
ye-roon schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:46:

......... ik neem alles op. Ik zoek elk hoekje af en lees elk brief/terminal en dingetje.

Elk gebouw heeft z'n eigen verhaal. Van het duidelijke tot het onduidelijke. De duidelijke kenmerken zijn dan vooral te vinden in Journal entries op terminals en holotapes. Wat deden die mensen voordat de bommen vielen, hoe was hun leven, of waar hebben ze hun stash verborgen. Tot de meer onduidelijke verhalen, een man en een vrouw, de vrouw op schoot bij haar man, de kinderwagen voor hun geparkeerd. Het enige wat er van ze over is zijn hun skeletten, het kindje heeft zelfs nog de fles in zijn/haar mond.

Een WC-deur open doen en daar een skelet vinden die over met z'n hoofd in de pot light en z'n armen op de rand. De radiotion poisoning zorgt voor veel braken, maar zo aan je einde moeten komen..

Maar ook nieuwe verhalen. Een ruimte binnen komen waar raiders een gesprek met elkaar hebben over die chick die ze beide leuk vinden. Vervolgens krijgen ze ruzie, het word nog net niet schieten. Dan komt die chick tussen beide en cockblocked ze beide door te zeggen dat ze niet geïnteresseerd is.

Een WC deur open doen en daar een teddy beer vinden met een krant in z'n handen en een bril op. De Raiders having some fun.

Een raider die aan poezie doet en een leuk gedichtje maakt voor z'n vriendin en daarna nog 1 ;)
Bedankt voor je leuke post. Was leuk om te lezen.
Ik speel exact, maar dan ook exact op dezelfde manier. Er zitten zoveel verborgen dingen (lore ) in deze versie , niet normaal meer.

Ik kwam twee dingen tegen in het begin die me zo aanpraken om alles te gaan lezen en ontdekken.
In "een" supermarkt vrij in het begin vind je een omgekeerde pedaal emmer en daarin zit een teddybeer opgesloten inclusief handboeien :)

Verder op in een kantoor gebouw gebouw kan je de terminal van een manager hacken en daar lees je dat hij een collega (dacht een Sally) heeft ontslagen, maar het voordeel was dat ze nu de grote nieuwe koffiemachine op haar bureau kunnen plaatsen. En inderdaad, in het totaal verwoeste gebouw zie je op 1 bureau pontificaal een grote rode koffie machine staan :)

Dat soort details tillen een game naar eenzame hoogte.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

mfreriks schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:12:
[...]

vroeg ik mij vanmorgen toevallig af... kun je een weapon rek/armor rek ofzo maken? zodat je wapens en armor apart kan stashen?
Gewoon twee kisten naast elkaar en in één al je wapens en in de ander al je armor? Zo heb ik vijf kisten op een rij. Wapens, Armor, Aid, Misc en PA onderdelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:50
Scy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:56:
[...]

Nice review! Ik had ook een review geschreven in Deel 1 van Multi Fallout 4 topic. Maar niemand die er op had gereageerd...
Dat klinkt wel heel erg zielig :'(

Maar toen was iedereen nog veel te druk om te reageren. Denk dat het dat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Point.Flare schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:57:
[...]

Gewoon twee kisten naast elkaar en in één al je wapens en in de ander al je armor? Zo heb ik vijf kisten op een rij. Wapens, Armor, Aid, Misc en PA onderdelen...
Ik heb precies het zelfde, echter zonde dat er geen "display case" zijn voor het plaatsen van unieke wapens in een mooi kistje. Dat had je bijvoorbeeld in Skyrim of Oblivion wel.
mike0001 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:59:
[...]

Dat klinkt wel heel erg zielig :'(

Maar toen was iedereen nog veel te druk om te reageren. Denk dat het dat is ;)
Ik denk ook dat dat de voornaamste reden is ja. :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Scy op 17-11-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Scy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:59:
[...]

Ik heb precies het zelfde, echter zonde dat er geen "display case" zijn voor het plaatsen van unieke wapens in een mooi kistje. Dat had je bijvoorbeeld in Skyrim of Oblivion wel.
Nouja...misschien dat het wel mogelijk is om de wapens uit te stallen, door ze te droppen en te verslepen. Alleen dan moet je wel even goed mikken.. Het zou kunnen werken. Dit zou ik eens moeten testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Point.Flare schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:03:
[...]

Nouja...misschien dat het wel mogelijk is om de wapens uit te stallen, door ze te droppen en te verslepen. Alleen dan moet je wel even goed mikken.. Het zou kunnen werken. Dit zou ik eens moeten testen...
Je kan items sowieso beetpakken, dus dan wordt het sleepwerk. Maaaaaar, wat niet is kan nog komen. Laten we hopen dat er een creatieve ziel is die er een mod voor kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:47:
Schermen jullie je settlements dan ook helemaal af met muren enzo? Ik heb nu zoveel settlements... het is onbegonnen werk bijna om alle resources en defences helemaal goed te krijgen overal.
Jup, maar ik heb er dan nog maar vijf stuks. Als je er handig in bent is het een kwartiertje werk voor kleinere settlements. Vooral rechte muren met een paar openingen met wachttorens.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
FraxleNL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:04:
[...]

Je kan items sowieso beetpakken, dus dan wordt het sleepwerk. Maaaaaar, wat niet is kan nog komen. Laten we hopen dat er een creatieve ziel is die er een mod voor kan maken.
zal toch koningzijn om een hunterswall te kunnen maken! Een muur met allemaal wapens!! :9~ eventueel een troffee van een badass er tussen xD

blijf me trouwens verbazen over de locaties... zoals pakhuizen etc... heb er een aantal waar bij staat dat ze clear... alsj e daar bent en vervolgens een verdieping hoger of lager gaat staat ie weer lekker vol met enemies!! :D

[ Voor 20% gewijzigd door mfneed op 17-11-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07 15:01
Ik zou ook wel zo'n pasppop naar m'n settlement willen slepen en daar gear/kleding op showen. In Skyrim had je daar inderdaad wel wat meer mogelijkheden voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 19:24

Alcmaria

Syntax Error in 10

Leuk om te lezen hoe sommigen heel enthousiast zijn over Fallout 4 en anderen juist super kritisch. Persoonlijk ben ik neutraal in deze discussie. Neutraal wil niet zeggen slecht, maar meer ‘positief sceptisch’.

Een grote reden dat metacritic reviews slecht zijn is te leiden aan twee redenen, mensen die door het plaatsen van slechte reviews hopen dat het spel aanzienlijk verbeterd wordt met een aantal patches (terwijl ze het spel wel leuk vinden, maar een tevreden klant is dus "niets meer aan het spel doen"). Ten tweede is het te leiden aan trolls, personen die het spel niet hebben maar toch een slechte review plaatsen, omdat dit natuurlijk het grote boze internet is…

Skyrim was bij launch zeer onstabiel met lage framerate drops en tientallen zo niet honderd bugs/glitches. Het is wel terecht verwonderlijk te noemen dat een deel van deze glitches ook voorkomen in Fallout 4. Terecht is ook de framerate drops in verhouding met de geboden graphics, de optimalisatie tussen software en hardware dient nog gepatched te worden lijkt mij. Vooral multi-monitor support en sli/crossfire. Ik neem aan dat Bethesda in de volgende weken hier aan zal gaan werken.

Veel minpunten in de gameplay is op te lossen door toekomstige mods met de Creation Kit, wel is dit discutabel te noemen. Namelijk de handelwijze van Bethesda om gebruikers (gamers/modders) de oneffenheden en tekortkomingen op te lossen van de professionals is een merkwaardige strategie. Niet te vergeten dat veel van de bugs in oudere Bethesda games door onofficiële patches zijn verholpen, waardoor dit ongetwijfeld ook weer een rol gaat spelen.

Bethesda is (ogenschijnlijk) genoodzaakt minimaal drie DLC’s te maken voor Fallout 4. Vanwege de toezegging van Season Pass en beloften. Het verleden heeft ook laten blijken dat de DLC’s samenkomen met patches + fixes en over het algemeen een fantastische boost geven aan de game. Soms voelt het alsof Bethesda de lancering van het spel gebruikt als dè beta versie, waardoor uiteindelijk de feedback van de gebruiker wordt meegenomen in het uitbrengen van DLC’s. Deze uitbreidingspakketten blijken dan geen toevoeging te zijn, maar meestal noodzaak voor een eerlijke beleving. (Ongetwijfeld zullen mods in de toekomst ook weer van deze DLC’s afhankelijk zijn).

Het teniet doen van het karma systeem is voor een deel juist een zegen. In oudere fallouts moest je bij een ‘good karma playthrough’ elke keer het spel laden als er één keer perongeluk op een vriendelijke personage werd geschoten, de factie zal jou altijd haten. Anderzijds voelt er dat er in Fallout 4 geen consequenties zijn bij het doden van een BoS soldaat, zoals ook constant te zien was in de trailers, waardoor de invloed in het verhaal terecht minder meeslepend is.

Een ander onterecht minpunt is de cliché rond de stereotypering van de achtergrond van de hoofdpersonage met zijn familie, waardoor mensen vinden dat zij geen eigen verhaal lijn kan creëren. In andere fallouts is dit niet anders, in fallout 3 was je de verlaten zoon op zoek naar je vader. In New Vegas is het de koerier die zint op wraak vanwege de aanval op hem, echter werd het in die fallouts iets genuanceerder gebracht door de vele side-quests die op je pad kwam en je deed afleiden op het echte verhaal.

Ik heb nog te weinig gezien om wat te zeggen over de grootte van de map en invulling van de ‘wasteland’, maar ik moet zeggen dat het toevoegen van interieur van gebouwen naar de buitenwereld een verwelkomende verandering is. Hier zijn mensen te kritisch wanneer ze vinden dat er nog te weinig gebouwen (=load cells) naar buiten zijn gehaald, terwijl momenteel de FPS niet al te best is gesteld met de huidige kijkafstand en het laden van meerdere objecten ‘offscreen’.

Wat mensen meestal vergeten is dat 60 FPS voor een shooter te weinig is. Natuurlijk is Fallout 4 een RPG game van origine, maar dat wilt niet zeggen dat ’mouse lag’ ondergericht moet zijn aan de turn-based visie of ’NPC aimlock’ elementen van een RPG (VATS in dit spel).

Je ziet visueel geen verschil tussen 60 FPS en 120 FPS, maar de gevoeligheid en precisie van de muis wordt sterk beïnvloedt door de FPS. Bewust naar buiten gelaten is de discussie dat Fallout 4 momenteel kampt met game versnellingen bij FPS hoger dan 60. (Lockpicking, rennen, UI, NPC’s). De casual gamer zal 60 FPS voldoende achten, waar de hardcoregamer liever meer wilt zien om de moeilijkheidsgraad te kunnen halen van ‘Hard’ of hoger.

‘Item hoarding’ blijkt een gecentreerd ‘probleem’ te zijn in dit deel. Alle rommel die je vindt heeft een toepassing, maar dat wil nog niet zeggen dat je alles moet meenemen. De keuze is echter ga je terug voor alle kleine nietjes en boutjes die je helpen bij je ‘settlement’ of kies je alleen de spullen die je wapens aanpassen? Dit is juist een realistische overweging die je moet maken en niet een beperking in het draagvermogen.

Nu wil ik niet alle minpunten goed praten want nu komt het meest terechte minpunt en dat is het dialoogsysteem. Het kiezen van een paar woorden in het vierpunts dialoog geeft totaal geen inzicht bij de uiteindelijke woordkeuze van die zin. Ook de lengte van de zinnen zijn op zijn minst mager te noemen, tevens de maximale opties is ook minder dan vorige fallouts. Discussies zijn ook over het algemeen heel kort, het is nog net geen: “hoi, kill die persoon voor mij, doei”.

Als laatste; ik stoor mij niet aan de grafische tekortkomingen. Aangezien het geen tekortkomingen zijn, ook dit zal ongetwijfeld weer door mods opgelost worden, maar mijn motto is; kies nooit grafische vernuftigheden boven gameplay. Kijk maar naar het snel vervelende Crysis.

De grootste verbetering zijn de animaties ten opzichte van vorige iteraties, een aantal kleine bugs zoals een rondvliegende brahmin of ‘clipping issue’s’ zijn vergefelijk. De kracht van elke Bethesda game is het ‘Sandbox’ principe. We zullen weer prachtige mods zien die de game opfleuren, optimaliseren en over het algemeen de herspeelbaarheid verhogen tot soms het oneindige. Ik ben optimistisch en kritisch, maar ook enthousiast dat we eindelijk weer een nieuwe fallout game hebben die de mod community een nieuwe impuls heeft gegeven.

Excuses voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen en mijn engelse verwilderde zinsopbouw.
Hey bedankt voor deze fijne review scy...

(ik voelde me schuldig dat niemand had gereageerd op je post)

O-) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Snoz Lombardo schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:34:
Ik zou ook wel zo'n pasppop naar m'n settlement willen slepen en daar gear/kleding op showen. In Skyrim had je daar inderdaad wel wat meer mogelijkheden voor.
Dat zou ook mooi zijn. Zou ook leuk zijn om bij het 'craften' van je settlement een soort cloting stand te bouwen, die je vervolgens met kleding uit je inventory kan aankleden. Zo kan je verschillende sets maken.
mfreriks schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:30:

zal toch koningzijn om een hunterswall te kunnen maken! Een muur met allemaal wapens!! :9~ eventueel een troffee van een badass er tussen xD

blijf me trouwens verbazen over de locaties... zoals pakhuizen etc... heb er een aantal waar bij staat dat ze clear... alsj e daar bent en vervolgens een verdieping hoger of lager gaat staat ie weer lekker vol met enemies!! :D
Soort trophy stand voor aan de muur! Wanneer je een legendary verslaat, je ervoor kan zorgen dat je een trohpy mee neemt en die kan ophangen aan de muur van je settlement. Past goed in het straatje van de magazine stand en bobblehead table. Geeft je toch een collectors feeling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Alcmaria schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:34:
[...]

Hey bedankt voor deze fijne review scy...

(ik voelde me schuldig dat niemand had gereageerd op je post)

O-) :9
Haha, ik dacht al waarom quote iemand nou weer een lange post zonder [...] te gebruiken, maar het is mijn vergeten post van de eerste indruk van Fallout 4. Bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

hexta schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:53:
Mooi stuk tekst ye-roon.
Dan nog 1 onderdeel dat ik mis, conversaties en de manier waarop dat aangepast is.
Wat vind je daar van?
Ik stoor me er niet aan eigenlijk. Ik F5 voor elk gesprek voor het geval dat. Maar eigenlijk nog nooit hoeven gebruiken. Ik heb het alleen gebruikt om te zien of ik met andere opties op andere punten uit kwam, maar dat was maar een enkele keer daadwerkelijk het geval.

Er zijn vaak ook speech check opties die je een "agressive" richting op duwen. Dan is de afweging of je dat wil voor de exp of dat je het overslaat en de meer "wat zou ik doen" richting kies.

Tot nu toe vind ik conversaties erg soepel lopen en dat je niet alles kan kiezen, lekker belangrijk.

Een ander punt waar ik veel mensen over hoor klagen is dat je "niet alles kan zien wat er gezegd word", maar denk daar eens over na. Eerst lees je dat zelf, dan kies je de optie en dan zegt je character het ook. Dat wordt erg tidious. Dus ik snap waarom ze voor deze opzet hebben gekozen. Het is ook fijn dat ze "zelfde type" opties op de zelfde knoppen zetten. Een vraag? De bovenste optie. Sarcasme? BOTTLECAPS? De linker optie. Yes? Positieve opmerking? De onderste optie. NEE! NOPE! NEVER GONNA HAPPEN! Negatieve opmerking? De rechter optie. Dit maakt het overzichtelijk en goed te onthouden. Ik vind het prima zo, het houd het meer menselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ik heb een idee bedacht om mijn items te beschermen tegen mijn eigen settlers! ik ga een loop brug maken van een huis naar het andere waar ik via de build modus een stuk tussen uit haal zodat ze niet in mijn main bunker kunnen komen!

als ik het bouwerk klaar heb zal ik foto plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

copywizard schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:43:
ik heb een idee bedacht om mijn items te beschermen tegen mijn eigen settlers! ik ga een loop brug maken van een huis naar het andere waar ik via de build modus een stuk tussen uit haal zodat ze niet in mijn main bunker kunnen komen!

Klinkt logisch en simpel te implementeren, zo lang jij er overheen kan springen zit je veilig :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand voor mij confirmen dat ik de skill boekjes moet lezen en daarna kan ,indien ik ze niet wil uistallen, verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Angeloonie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:44:
[...]

Klinkt logisch en simpel te implementeren, zo lang jij er overheen kan springen zit je veilig :P
oei springn is inderdaad nog slimmer dan een los stuk iedere keer te verplaatsten thx! dit gat een groots bouwwerk worden mijn huidige bunker is ook al 4 verdiepeingen hoog en ik wil via het dak naar binnen kunnen gaan dus er moet een even groot gebouw naars gebouwd worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:45:
Kan iemand voor mij confirmen dat ik de skill boekjes moet lezen en daarna kan ,indien ik ze niet wil uistallen, verkopen?
Ik kan het bevestigen voor je. Je dient wel wanneer je een boekje vind te openen in je inventory. Simpelweg het boekje in 3D voor je neus gepresenteerd krijgen (wanneer je hem voor het eerst vindt) is niet voldoende. Daarna kun je hem uiteraard verkopen (of aan een magazijn rekje hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

copywizard schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:43:

Vergeet niet om dat zo'n "deurmat" neer te leggen in dat gedeelte van je huis. Zodat je niet iedere keer een stuk brug moet maken, maar direct in je huis spawned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
YakuzA schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:45:
[...]

Haha, echt?
(heb ze alleen opgeraapt en niet gelezen... nooit gecontroleerd of de stats erbij kwamen. vanavond maar snel checken :D)
Same here.... en ik heb er al meer dan 10.... word vanavond dus een lees avond! :X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
ye-roon schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:42:
[...]

Ik stoor me er niet aan eigenlijk. Ik F5 voor elk gesprek voor het geval dat. Maar eigenlijk nog nooit hoeven gebruiken. Ik heb het alleen gebruikt om te zien of ik met andere opties op andere punten uit kwam, maar dat was maar een enkele keer daadwerkelijk het geval.

Er zijn vaak ook speech check opties die je een "agressive" richting op duwen. Dan is de afweging of je dat wil voor de exp of dat je het overslaat en de meer "wat zou ik doen" richting kies.

Tot nu toe vind ik conversaties erg soepel lopen en dat je niet alles kan kiezen, lekker belangrijk.

Een ander punt waar ik veel mensen over hoor klagen is dat je "niet alles kan zien wat er gezegd word", maar denk daar eens over na. Eerst lees je dat zelf, dan kies je de optie en dan zegt je character het ook. Dat wordt erg tidious. Dus ik snap waarom ze voor deze opzet hebben gekozen. Het is ook fijn dat ze "zelfde type" opties op de zelfde knoppen zetten. Een vraag? De bovenste optie. Sarcasme? BOTTLECAPS? De linker optie. Yes? Positieve opmerking? De onderste optie. NEE! NOPE! NEVER GONNA HAPPEN! Negatieve opmerking? De rechter optie. Dit maakt het overzichtelijk en goed te onthouden. Ik vind het prima zo, het houd het meer menselijk.
Het gaat meer om de verhouding met de eerdere delen, waar naar mijn mening toch echt veeeel meer opties waren om mijn character een bepaalde kant op te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Spoiler over lunchboxes in het spel:
spoiler:
Hebben jullie al een Lunchbox gevonden? Degene die open springen met confetti.

Je kunt quicksaven voordat je er één opent waardoor je kans hebt op een Nuka Cola Quantum of zelfs een miniatuurtje (soort bobblehead) van Mr. Handy of Mr. Gutsy.

Nadat je de box hebt geopend kun je opnieuw "use" (op E drukken) om de lunchbox daadwerkelijk op te pakken in gesloten vorm.

Nog een tip trouwens; pre-war cash die je vind wordt bij "store all junk" ook in de workshop geplaatst als "cloth" materiaal. Dit is erg merkwaardig voor briefpapier en pre-war cash verkoopt best goed bij traders, dus pas hiervoor op. :O

[ Voor 22% gewijzigd door Scy op 17-11-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Scy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:47:
[...]

Ik kan het bevestigen voor je. Je dient wel wanneer je een boekje vind te openen in je inventory. Simpelweg het boekje in 3D voor je neus gepresenteerd krijgen (wanneer je hem voor het eerst vindt) is niet voldoende. Daarna kun je hem uiteraard verkopen (of aan een magazijn rekje hangen).
Door de 3d weergave dacht ik altijd dat ik ze al "gelezen" had :o
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[...]

Lol en tevens FFS :o , dat wordt lezen straks. Heb toch al een shitload aan magazines binnengehengeld so far.
Thx. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
[...]

Ah fijn, heb er al een boel verkocht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Scy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:50:
Spoiler over lunchboxes in het spel:
spoiler:
Hebben jullie al een Lunchbox gevonden? Degene die open springen met confetti.

Je kunt quicksaven voordat je er één opent waardoor je kans hebt op een Nuka Cola Quantum of zelfs een miniatuurtje (soort bobblehead) van Mr. Handy of Mr. Gutsy.

Nadat je de box hebt geopend kun je opnieuw "use" (op E drukken) om de lunchbox daadwerkelijk op te pakken in gesloten vorm.

Nog een tip trouwens; pre-war cash die je vind wordt bij "store all junk" ook in de workshop geplaatst als "cloth" materiaal. Dit is erg merkwaardig voor briefpapier en pre-war cash verkoopt best goed bij traders, dus pas hiervoor op. :O
Dollars worden niet gemaakt van papier maar van een soort stof, dus dat klopt wel.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz3rd
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 13:37
Flagg schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:59:
[...]

Lol en tevens FFS :o , dat wordt lezen straks. Heb toch al een shitload aan magazines binnengehengeld so far.
Thx. :)
lol, ik dacht dat het oppakken voldoende was :/ Gelukkig heb ik ze allemaal nog
Pagina: 1 ... 9 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!