Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 20:02
Ik had er alleen over gelezen en Fallout 4 is mijn eerste. Heb niet gemerkt dat ik het miste. echter is het wel leuk om te weten wat er nog meer gebeurd is.

( zoals de persoon boven mij ook aangeeft :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

dafz0r schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:23:
zijn er mensen die Fallout 4 spelen zonder Fallout 3 (&NV) gespeeld te hebben? Wat is jullie ervaring? Ik ga mijn nog te bouwen gamepc dopen met Fallout 4 maar ik vroeg me af of ik echt Fallout 3 moet spelen?
Het internet (reddit en gamefaqs) spreektzelf zich geregeld tegen, dus misschien iemand die gemerkt heeft dat het totaal (niet) nodig is?
Ik heb Fallout 3 wel een beetje gespeeld, maar je hebt absoluut geen "voorkennis" nodig. Je speelt gewoon een volledig ander verhaal, toevallig wel in dezelfde setting ongeveer, maar de verhalen staan volledig los van elkaar.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
dafz0r schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:23:
zijn er mensen die Fallout 4 spelen zonder Fallout 3 (&NV) gespeeld te hebben? Wat is jullie ervaring? Ik ga mijn nog te bouwen gamepc dopen met Fallout 4 maar ik vroeg me af of ik echt Fallout 3 moet spelen?
Het internet (reddit en gamefaqs) spreektzelf zich geregeld tegen, dus misschien iemand die gemerkt heeft dat het totaal (niet) nodig is?
ik was van plan 3 te starten na 4 min of meer afgerond te hebben... krijg F3 bij aankoop van F4 op xbox dus waarom niet :) hiervoor ook nog nooit fallout gespeeld.

Denk niet dat het uitmaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Mavamaarten schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:26:
[...]

Ik heb Fallout 3 wel een beetje gespeeld, maar je hebt absoluut geen "voorkennis" nodig. Je speelt gewoon een volledig ander verhaal, toevallig wel in dezelfde setting ongeveer, maar de verhalen staan volledig los van elkaar.
De verhalen staan niet helemaal los van elkaar. Er is wel degelijk overlap, maar als je dat niet weet dan mis je niets. Ook zijn er talloze referenties aan de voorgaande games zoals vaultnummers etc.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
okay thnx
ik zie hier wel dat Fallout 3 persies wat optimizaties nodig heeft.
iemand een handige toturial voor smooth gameplay (en misschien updated graphics?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Mavamaarten schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:26:
[...]

Je begrijpt wel beter wat er in het spel gebeurt als je de vorige delen hebt gespeeld. Het wordt niet echt goed in Fallout 4 waarom Vault 111 zo is, maar als je de vorige delen hebt gespeeld dan weet je dat Vault-Tec voor de Enclave werkt en dat ze (sociale) experimenten uitvoerden om een ruimtereis voor te bereiden. Je bent dan ook al bekend met de facties zoals de Brotherhood of Steel, Railroad en de Institute. Ook een aantal personages (zoals Dr Madison Li) uit de vorige delen komen terug in Fallout 4.

Je kunt het spel prima zonder voorkennis spelen, maar het verhaal en de lore is wel interessanter als je de vorige delen al hebt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

dafz0r schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:39:
okay thnx
ik zie hier wel dat Fallout 3 persies wat optimizaties nodig heeft.
iemand een handige toturial voor smooth gameplay (en misschien updated graphics?)
Je vraagt hier nogal wat. Het is inderdaad zo dat FO3/New Vegas niet geheel bugvrij is. Ook qua graphics is en was het niet hoogstaand. Echter er zijn zo ontzettend veel mods te vinden op Modnexus. Te veel om op te noemen. Ik zou gewoon even googlen als ik jouw was. Vergeet de modloaders niet! Deze laden je mods in de juiste volgorde zodat je game niet vastloopt.

Hier een link naar de toplist voor FO3 new vegas mods.

[ Voor 8% gewijzigd door FloydRaalte op 16-11-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Het verhogen van carry weight via de console is wel een optie, beetje cheaten, maar het is inderdaad strontvervelend om steeds met je companion alles te traden en als dan alles vol zit het weer om te moeten gooien in je workshop enz.

Maar, als je de console gebruikt om het te verhogen, kun je dan nog wel achievements halen?

Wat betreft het verhaal;

spoiler:
Ik ben bij de Institute naar binnen geweest, vervolgens het aanbod afgewezen en nu met de Minutemen/BoS aan de slag om ze aan te pakken.

Ik had een savegame klaarstaan waarbij ik wel voor de Institute kon kiezen, maar deze heb ik (stom genoeg) overschreven. Balen! Nu moet ik weer helemaal een new game beginnen als ik ooit het Institute eind wil hebben...

Maar ach, uiteindelijk zijn het toch de bad guys, ondanks de gladde praatjes van 'Father'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ries schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:45:

Maar, als je de console gebruikt om het te verhogen, kun je dan nog wel achievements halen?
Als je iets terugleest in het topic dan zie je dat het net besproken is en dat je achievements dus wel krijgt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Wel leuk ook dat er blijkbaar een mooi cover-systeem in de game zit wat nooit uitgelegd wordt :') Als je tegen de hoek van een muur staat en je personage doet zijn wapen omlaag, kun je gewoon inzoomen en kijk je direct om het hoekje.. 8)7

De supply lines zijn ook niet helemaal lekker uitgelegd nee. Als je straks 10 settlements hebt is het wel lastig bijhouden wie waar verbonden zijn.

Trouwens, ik vind de armor wel jammer. Ik speel met allemaal aparte pieces (left leg, right leg, etc.) en daarmee kun je niet de leukere uniformen aantrekken, die geven veel te weinig armor. Of maakt dat jullie niet zoveel uit? Ik heb wel genoeg mooie outfits maar in mijn ogen kan ik beter de sterke metal armor pieces dragen.
Angeloonie schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:47:
[...]

Als je iets teruglees in het topic dan zie je dat het net besproken is en dat je achievements dus wel krijgt.
Teruglezen is niet nodig, blijkt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Divak op 16-11-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Mithrildor schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:41:
[...]
Je begrijpt wel beter wat er in het spel gebeurt als je de vorige delen hebt gespeeld. Het wordt niet echt goed in Fallout 4 waarom Vault 111 zo is, maar als je de vorige delen hebt gespeeld dan weet je dat Vault-Tec voor de Enclave werkt en dat ze (sociale) experimenten uitvoerden om een ruimtereis voor te bereiden. Je bent dan ook al bekend met de facties zoals de Brotherhood of Steel, Railroad en de Institute. Ook een aantal personages (zoals Dr Madison Li) uit de vorige delen komen terug in Fallout 4.

Je kunt het spel prima zonder voorkennis spelen, maar het verhaal en de lore is wel interessanter als je de vorige delen al hebt gespeeld.
Op youtube zijn een paar heel aardige series/video's die de lore van Fallout helemaal uitleggen. Heb ik ook weer even gedaan om het geheugen op te frissen en dat is toch wel de moeite waard kan ik zeggen. :)

YouTube: Fallout History ft. ShoddyCast, Gopher, AlChestBreach, MrMattyPlays, Many A True Nerd, OWG

Deze is erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Ries schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:49:
Wel leuk ook dat er blijkbaar een mooi cover-systeem in de game zit wat nooit uitgelegd wordt :') Als je tegen de hoek van een muur staat en je personage doet zijn wapen omlaag, kun je gewoon inzoomen en kijk je direct om het hoekje.. 8)7
:o

Nou dat wist ik dus niet.. daaayum!

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
Ries schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:49:
Bedankt, Ik vroeg me al af waarom de baddies dat wel konden en ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:39
Zat te twijfelen ivm de graphics, maar voor €35 bij AH kon ik hem niet laten liggen O-)
Vanavond gelijk maar spelen! Ben benieuwd.
Is met intelligence 10 beginnen verstandig, of wordt het begin dan erg lastig spelen?

ps: was een gelukje dat ik hem meekreegn. Zie Pepper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:22
Pepper92 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:14:
Zat te twijfelen ivm de graphics, maar voor €35 bij AH kon ik hem niet laten liggen O-)
Vanavond gelijk maar spelen! Ben benieuwd.
Is met intelligence 10 beginnen verstandig, of wordt het begin dan erg lastig spelen?

ps: was een gelukje dat ik hem meekreegn. Zie Pepper.
Prijsfoutje >:)
Ik heb hem ook, met airmiles nog maar 30 euro, toen we net gingen afrekenen begonnen ze de prijzen aan te passen
Een collega van me was nét te laat waardoor hij de volle mep moest betalen, wat hij uiteraard niet heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Motaro schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:47:
[...]

spoiler:
X-01 power armor in court 35
waar hij hem heeft gehaalt moet je pas op lvl28 of hoger komen als je daar komt en je bent nog geen lvl28 dan spawn hij niet en loot je armor die wel is T51/T60 dan komt hij niet meer op die plek. ik heb hem ook en ik was ik was lvl28 en hij is echt vet als je lamp aan zet dan geef ogen licht

dus eerst even save maken voor dat je binnen gaat in court 35 is hij niet laad die save en komt paar lvl later terug .

weet iemand of brorherhood of steel Q is bug ? ik die nu al lang tijd van die klein Q en ik blijf ze elke keer krijgen heb al keer 2x de zelfde Q gehad dat ik in gebouw de zelfde item uit zelfde kist moet halen
ik vroeg mij dit ook al wel af heb al een stuk of 7 quest voor ze gedaan maar er veranderd niet zoveel

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:09

hmr

Zojuist mijn Vault Boy Bobblehead Charisma binnengekregen met de post :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 11:12
Ik lees overall dat dat pre-war money veel caps opbrengt maar dat merk ik zelf absoluut niet. Doe ik wat verkeerd? Wat is jullie money to caps ratio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

pre-war money = cloth, enige hoe ik het gebruik

[ Voor 38% gewijzigd door himlims_ op 16-11-2015 15:37 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Physx schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:35:
Ik lees overall dat dat pre-war money veel caps opbrengt maar dat merk ik zelf absoluut niet. Doe ik wat verkeerd? Wat is jullie money to caps ratio?
Dat gevoel kreeg ik ook al. Ik krijg ook echt geen top-dollar voor mijn items. Wanneer ik bij item-stats kijk en daar zie dat item A een value heeft van b.v. 53 caps dan krijg ik er bij de Diner (waar je moeder en drugverslaafde zoon gered hebt) vaak nog geen 10 caps voor! Uiteraard zul je barter perks moeten hebben maar ik denk dat ik gewoon verder moet en nieuwe traders moet ontmoeten die op 1 locatie blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Physx schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:35:
kom vooral omdat je het in pakken van 30 soms kan vinden, en niets weegt. :)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Ik heb nu net mijn eerste settlement flink uitgebreid, maar hoe weet ik wanneer mijn settlement wordt aangevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Xanthian schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:39:
Ik heb nu net mijn eerste settlement flink uitgebreid, maar hoe weet ik wanneer mijn settlement wordt aangevallen?
Je krijgt dan linksbovenin je scherm een melding ["#naam settlement] is under attack!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Werkdag zit er weer bijna op. Dalijk weer lekker aan de chems. Zin an. *O*

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
NLxAROSA schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:55:
[...] Je kan supply lines vanuit beide kanten opzetten, dus ook vanuit één van je andere settlements naar het kasteel toe. Je kan ook een settler verhuizen (workshop menu, dan een settler aanwijzen en dan 'move') naar een andere settlement.
Die werken twee kanten op toch? Afgezien van dat het soms wat buggy is?
Freakiebeakie schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:12:
[...] .50 ammo schaars???? ik denk dat ik 2000 stuks heb maar ben nog nooit een wapen tegen gekomen die ze gebruikt xD
Ik vermoed dat ze bij het starten van een spel random bepalen welke ammo en wapens schaar zijn en welke niet. Ik zie iig heel veel mensen die zeggen dat X heel zeldzaam is waarbij anderen zeggen dat ze daar weer in omkomen en Y zeer zeldzaam is, welke mensen die Z heel zeldzaam vinden weer heel veel hebben, maar X eigenlijk ook heel zeldzaam vinden.

Ik ben blij dat ik het spel vooralsnog heb gedownload. Zodra die geleverd wordt hier kan ik met een beetje kennis van het spel wat logischere keuzes maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hexta
Geteisem schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:42:
Werkdag zit er weer bijna op. Dalijk weer lekker aan de chems. Zin an. *O*
Na een heerlijk weekend weer rekening houden met vriendinlief. :(
Suggesties? Misschien uit eten sturen met een vriendin ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ik zie inderdaad ook overal .50 ammo. Maar heb nog geen .50 wapen.
Ook heb een paar honderd kogels voor de pipe revolver maar heb ik echt zo'n gigantische hekel aan dat wapen..

Fusion Cells heb ik dan wel weer genoeg. Lasers vind ik niet echt leuk om te gebruiken, maar zodra ik weer eens 1000 kogels heb knal ik ze wel weer los :D Ze zijn ook ontzettend sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Ries schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:47:
Ook heb een paar honderd kogels voor de pipe revolver maar heb ik echt zo'n gigantische hekel aan dat wapen..

Fusion Cells heb ik dan wel weer genoeg. Lasers vind ik niet echt leuk om te gebruiken, maar zodra ik weer eens 1000 kogels heb knal ik ze wel weer los :D Ze zijn ook ontzettend sterk.
Dan vouw je toch een pipe-machinegeweer inelkaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

watercoolertje schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:21:
[...]
Als je wat specifieks zoekt kan je dat ook aangeven, wat het imho wel erg makkelijk maakt om alleen de juiste dingen op te rapen. Echter zelf raap ik eigenlijk alles op en af en toe ff fast travellen om alles te dumpen :)

http://www.gamespot.com/g...ting-components/2900-390/ hier zie je waar je dat kan activeren...

Klopt het dat ik onder alle armor niks aan heb? Loop eigenlijk altijd in mn boxer rond :P Naar mijn idee moet er nog wat kleding tussen maar als ik iets aantrek is alle armor ook meteen van mn lichaam af.
Dat kan goed kloppen, je hebt "outfits" en je hebt namelijk "clothing". Outfits zijn gehele pakken en clothing zijn kledingstukken die je kunt aanvullen met stukken armor.

Op de fallout wiki wordt er onderscheid gemaakt tussen de twee:
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_4_armor_and_clothing

Bijvoorbeeld de Drifter outfit is een complete kledingstuk, terwijl de Vault suit of Long Johns een "dun" kledingstuk is die je kunt aanvullen met stukjes armor. Kwam ik achter dankzij een loading screen tip. :)

Als je veel kogels hebt voor de pipe revolver (.45) zou je die ook weg kunnen schieten met een submachine gun (ook .45). De submachine gun is van nature een zwak wapen, maar je kunt hem vrij sterk modden en er zijn een paar unieke varianten te vinden in de wasteland die alweer zéér OP zijn (overpowered).
hexta schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:50:
[...]

Dan vouw je toch een pipe-machinegeweer inelkaar? :P
De Pipe Machinegeweer gebruikt .38 en in principe geen .45.
Ik weet trouwens niet zeker of er een receiver te maken is die ervoor zorgt dat het een zwaarder kaliber gebruikt. Een vol-automatische Pipe Revolver (.45) is er (denk ik) niet. (ben op het werk, kan het niet controleren).

[ Voor 34% gewijzigd door Scy op 16-11-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21

Tip: Je kunt je sniper rifles op een gegeven moment (gun crafting perk rank 2/3) upgraden naar een 0.50 caliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Scy schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:50:
De Pipe Machinegeweer gebruikt .38 en in principe geen .45.
Ik weet trouwens niet zeker of er een receiver te maken is die ervoor zorgt dat het een zwaarder kaliber gebruikt. Een vol-automatische Pipe Revolver (.45) is er (denk ik) niet. (ben op het werk, kan het niet controleren).
Replacing the Revolver Receiver with a Automatic Receiver of this weapon will make it a Automatic Weapon and it will receive the benefit of the Commando Perk. :)
Gelukkig wel O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:35

watercoolertje

Untertitel

Scy schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:50:
Dat kan goed kloppen, je hebt "outfits" en je hebt namelijk "clothing". Outfits zijn gehele pakken en clothing zijn kledingstukken die je kunt aanvullen met stukken armor.

Op de fallout wiki wordt er onderscheid gemaakt tussen de twee:
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_4_armor_and_clothing

Bijvoorbeeld de Drifter outfit is een complete kledingstuk, terwijl de Vault suit of Long Johns een "dun" kledingstuk is die je kunt aanvullen met stukjes armor. Kwam ik achter dankzij een loading screen tip. :)
Ow lol, thanks, heb ik net de verkeerde dingen geprobeerd te combineren...

Kreeg al het idee dat mijn vraag ondergesneeuwd was, redelijk actief topic!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

hexta schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:58:
[...]

Replacing the Revolver Receiver with a Automatic Receiver of this weapon will make it a Automatic Weapon and it will receive the benefit of the Commando Perk. :)
Gelukkig wel O+
Mooi! Had ik dat maar eerder gedaan, weer een legendarisch wapen te lang in de ijskast laten zitten... :D
watercoolertje schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:02:
[...]
Ow lol, thanks, heb ik net de verkeerde dingen geprobeerd te combineren...

Kreeg al het idee dat mijn vraag ondergesneeuwd was, redelijk actief topic!
Ik zocht ook even snel of iemand jouw vraag al had beantwoord, bleek niet het geval.
Dus graag gedaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Point.Flare schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:55:
[...]

Moet je dan semi ontladen cores opladen? Dat zou wel mooi zijn. Gewoon cores op een laag percentage wisselen. Kost alleen even tijd om uit te stappen en handmatig de core te wisselen..

EDIT: Even gezocht. Naar verluidt fake..
Dat is fake inderdaad. Nu komt de grote vraag, hoe ga je er later mee om? Er zijn maar een paar locaties waar ze zouden moeten liggen (volgens de IGN map), dus daarna kan je misschien met geluk kopen bij een vendor.. maar dat lijkt mij toch een beetje bout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Ircghost schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:06:
[...]

Dat is fake inderdaad. Nu komt de grote vraag, hoe ga je er later mee om? Er zijn maar een paar locaties waar ze zouden moeten liggen (volgens de IGN map), dus daarna kan je misschien met geluk kopen bij een vendor.. maar dat lijkt mij toch een beetje bout.
Je zou ze eigenlijk moeten kunnen craften :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 12-09 16:17

Fordox

00101010

Zeker met enorm veel nucleair material?
Zou leuk zijn.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Lipst3r schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:08:
[...]

Dat zou het mooiste zijn inderdaad! Van mij part met een hoge intelligence of iets dergelijks. Maar het zou een beetje zonde zijn als je in het begin te enthousiast bent om er dan later nauwelijks iets mee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Ircghost schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:06:
[...]

Hier ben ik ook altijd "bang" voor. Zoals mini-nukes, nuka cola quantums en
spoiler:
alien blaster rounds
lijken beperkt aanwezig te zijn in de wasteland. Dus na een lange playthrough lijken mij dat deze items weg zijn. Nu vind ik nog genoeg Fusion Core's, maar hoe zit dat later? Ze lijken op standaard plekken gescript te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:22
Ircghost schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:10:
[...]

Dat zou het mooiste zijn inderdaad! Van mij part met een hoge intelligence of iets dergelijks. Maar het zou een beetje zonde zijn als je in het begin te enthousiast bent om er dan later nauwelijks iets mee te kunnen doen.
Eigenlijk geldt dit voor alle goederen in de game: als je te enthousiast bent met een bepaald soort wapen zit je binnen no time zonder kogels.... >:)
Dit is het briljante van de game ;)

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Volgens mij valt dat wel mee, ik ben nu bijv al 2-3 keer naar dezelfde locatie gestuurd om raiders te clearen. Dus dingen respawnen volgens mij wel van tijd tot tijd.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunisol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-10-2023
Scy schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:11:
[...]

spoiler:
alien blaster rounds
lijken beperkt aanwezig te zijn in de wasteland. Dus na een lange playthrough lijken mij dat deze items weg zijn. Nu vind ik nog genoeg Fusion Core's, maar hoe zit dat later? Ze lijken op standaard plekken gescript te zijn.
spoiler:
zijn gewoon te koop bij vendors check bijvoorbeeld die chick @ Covenant of die robot vendor @ goodneighbor
en aangezien traders ook worden aangevuld is een tekort niet aanwezig of mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmr schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:28:
Zojuist mijn Vault Boy Bobblehead Charisma binnengekregen met de post :D
Haha ik heb hem ook bij mijn pre order gehad.
Was het willekeurig welke je kreeg of was dat de enigste?
Ik had die van Agility wel vet gevonden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

hexta schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:45:
[...]

Ik ben gisteren uit eten geweest met mijn vriendin. Dat zijn toch weer wat gaming credits :+

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Geteisem schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:24:
[...]

Ik ben gisteren uit eten geweest met mijn vriendin. Dat zijn toch weer wat gaming credits :+
Haha soms ben ik blij dat ik met mn vriendin op kleine afstand zitten haha. Enige wat ik moet recoveren is ''je zit zeker weer aan fallout?'' (als ik eens even niet reageer op een appje :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Laatst online: 11-09 10:12
Geteisem schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:24:
[...]

Ik maak er gewoon afspraken over. Simpel :p

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Zolang het niet het enige is wat ik in mijn vrije tijd doe is het ook geen probleem. Beetje sociaal doen hoort erbij. Al wordt het wel lastig met Fallout ;) Maar goed wij wonen ook al wat langer samen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 12-09 16:17

Fordox

00101010

hexta schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:45:
[...]

Ga met haar mee shoppen en laat haar achter in een schoenenwinkel :p

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Fordox schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:34:
[...]

_O- :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Fordox schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:34:
[...]

Daar gaan je bottle caps ;w

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:09

hmr

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:20:
[...]

Haha ik heb hem ook bij mijn pre order gehad.
Was het willekeurig welke je kreeg of was dat de enigste?
Ik had die van Agility wel vet gevonden denk ik.
Geen idee.. ik heb de Charisma gehad. :) Wel leuk, zijn die dingen eigenlijk limited? Of kan ik hem met een gerust hart uitpakken?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Ach, het is maar Prewar money. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

hexta schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:40:
[...]

Ach, het is maar Prewar money. ;)
Hopen dat zij geen black widow perk(s) heeft. Ok, genoeg B)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Gebruiken jullie de losse armors? Ik heb online gekeken en zie dat er eigenlijk bar weinig variatie is. Ik heb al sinds level 10 hetzelfde combat armor en zie online dat er nauwelijks nog verbeteringen zijn. Zonde. In Skyrim bleef je nog telkens verbeteringen vinden.

De losse uniformen zijn wel vet, maar geven weinig armor.
spoiler:
Courser Uniform! Vet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

mmz, ik was een fervent fallout NV speler maar F4 kan me tot nu toe niet echt bekoren.
Inmiddels in diamond city aangekomen door de mist ofzo. Ik zag geen hand voor ogen, op die manier geen zak aan maar het zal wel aan met moment van de dag gelegen hebben. Wel al een fusion core gekocht van die arturo ofzo en mijn power armour gecraft repaired....Verder qua looks ervaar ik geen betere kwaliteit dan in New vegas, nee tot nu toe heb ik er nog weinig lol aan gehad maar ik hoop dat dat nog komt.

Laatste uur spelen liep hij continue vast op out of memory.... Waar bespreken we crashes? Hardware en spielerij algemeen?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Dinictus208 schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:01:
mmz, ik was een fervent fallout NV speler maar F4 kan me tot nu toe niet echt bekoren.
Inmiddels in diamond city aangekomen door de mist ofzo. Ik zag geen hand voor ogen, op die manier geen zak aan maar het zal wel aan met moment van de dag gelegen hebben. Wel al een fusion core gekocht van die arturo ofzo en mijn power armour gecraft repaired....Verder qua looks ervaar ik geen betere kwaliteit dan in New vegas, nee tot nu toe heb ik er nog weinig lol aan gehad maar ik hoop dat dat nog komt.

Laatste uur spelen liep hij continue vast op out of memory.... Waar bespreken we crashes? Hardware en spielerij algemeen?
Grappig om te lezen, ik vond FO3 top, FONV echt niet leuk (geen idee waarom trouwens :p) en nu FO4 weer helemaal top! Dat ie crached is wel irritant, 'gelukkig' heb ik dat pas 1x gehad

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb er nu ongeveer 24 uur in zitten en geen enkele keer is die bij mij gecrasht. (Gtx 970, i5-4460).

De mist valt reuze mee. En is alleen van toepassing bij het gebied achter Diamond City. Persoonlijk vind ik de gameplay helemaal top en ik ben iemand die F3 en NV ook gespeeld heeft... iedereen z'n eigen mening! :)

@Anandus is al gepost op pagina 24 door Tsurany. Maar mag best herhaald worden hoor. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Scy op 16-11-2015 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 22:18
Physx schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:50:
[...]

let s.v.p. even op spoiler tags
Quote zelf dan ook niet het bericht maar vervang de tekst door [...]. 8)7
Chester schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:16:
[...]

spoiler:
Goed om te weten idd. Hebben de Minutemen iets vergelijkbaars? Of kan ik die altijd blijven doen?
spoiler:
Nee, de Minutemen lopen een beetje 'neutraal' langs de 3 main factions langs. Institute/BoS/Railroad zijn de 3 main factions. Op een gegeven moment doe je een quest waarbij 1 of beide van de andere factions aggressive worden. Ik heb het spel uitgespeeld met de Institute en kan vrolijk doorgaan met de Minutemen questline.
Lipst3r schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:08:
[...]

Het is een fusiereactor op batterijformaat. Ik zie dat niet zo heel snel gebeuren. :+
Scy schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:11:
[...]

spoiler:
alien blaster rounds
spoiler:
De alien blaster heeft inderdaad een beperkte ammopool (450 of wat schoten) maar je kan deze modden voor fusion cells. ;)
Tsurany in "[Multi] Fallout 4 - Deel 2" :>

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ries schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:52:
Gebruiken jullie de losse armors? Ik heb online gekeken en zie dat er eigenlijk bar weinig variatie is. Ik heb al sinds level 10 hetzelfde combat armor en zie online dat er nauwelijks nog verbeteringen zijn. Zonde. In Skyrim bleef je nog telkens verbeteringen vinden.

De losse uniformen zijn wel vet, maar geven weinig armor.
spoiler:
Courser Uniform! Vet 8)
Ik heb toen ik lvl 3 was een of andere dude gedood (Was behoorlijk pittig, maar uiteindelijk gelukt) welke een stalen armor ding aan had.

Daar loop ik nu mee, lijkt wel prima te werken eigenlijk.
Lipst3r schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:27:
[...]

Haha soms ben ik blij dat ik met mn vriendin op kleine afstand zitten haha. Enige wat ik moet recoveren is ''je zit zeker weer aan fallout?'' (als ik eens even niet reageer op een appje :))
Ik zit met mijn vriendin ook op een kleine afstand.
Mijn vriendin in de slaapkamer en ik in de woonkamer met Fallout.

Heb niet voor niets een Tv op de slaapkamer, kom op zeg :+ :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:10:

spoiler:
Nee, de Minutemen lopen een beetje 'neutraal' langs de 3 main factions langs. The Institute/BoS/Railroad zijn de 3 main factions. Op een gegeven moment doe je een quest waarbij 1 of beide van de andere factions aggressive worden.
spoiler:
Ik ben nog te veel met niet main-story dingen bezig, dus nog niet ver genoeg om iets met The Institute te kunnen doen. Mijn huidige plan is dan om eerst alle Railroad quests te doen, vervolgens de BoS, waardoor de Railroad me gaat haten, kan ik daarna nog switchen naar The Institute als ik eenmaal zo ver ben? Want de BoS lijkt ook aardig anti-institute te zijn. Niet dat ik later geweigerd word door de Institute als ik goede vriendjes ben met de BoS :P

[ Voor 9% gewijzigd door Chester op 16-11-2015 17:14 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Scy schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:30:
[...]

Mijn mening over de karakter die je tegenkomt in Diamond City (die detective):
spoiler:
Die Nick Valentine is nog wel de meest interessante karakter in Fallout 4 dus ver. De voice-acting van hem en zijn manier van denken is erg interessant, ook cool dat hij als een follower kan fungeren.

Vind het wel jammer dat de BoS niet reageert op dat hij een Synth is, of dat de burgers van Diamond City zo bang zijn voor geinfilteerde synths maar het wel goedkeuren dat Nick Valentine er is. Dit snap ik niet helemaal.
meer over Nick>
spoiler:
nick legt je uit waarom de burgers van diamond city hem accepteren als je veel met hem praat. en de BOS reageren misschien niet op hem maar ik heb hem een paar keer iets horen zeggen toen ik in gesprek was met iemand van BOS en ik lag echt krom van het lachen

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Ben lvl 10 en net in diamond city aangekomen, mijn enige aankoop tot nu (had tot nu toe nergens nog wat gekocht):
spoiler:
Wastelander’s Chest Piece
Effect: Agility +1, Perception +1
Een unieke leather chestpiece, kostte me aardig wat, maar vond hem het wel waard. Vooral die +1 agility en perception zijn mooi meegenomen. Hij was ook veel sterker dan de gewone leather chest piece.

Spoiler tags voor degene die echt helemaal niks willen weten over unieke items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...] Verder qua looks ervaar ik geen betere kwaliteit dan in New vegas, nee tot nu toe heb ik er nog weinig lol aan gehad maar ik hoop dat dat nog komt.[...]
Hmm. Ik speel het spel op medium en ervaar het eigenlijk als ongeveer dezelfde grafische kwaliteit als in New Vegas. Op Ultra zou het dus toch (iig een beetje) beter moeten zijn. Wel is de wereld zelf gewoon een stuk geloofwaardiger geworden. Dat is IMO ook wel wat waard.
Het verhaal kan ik nog niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:46
Als ik het spel speel op 1440p/60fps ('Vsync on') heb ik last van een stotterend, niet-vloeiend beeld. Echter, als ik Vsync uitzet en de frames cap op 90fps loopt het spel prima, maar kent het de nodige animation bugs (freezes etc.). Nu heb ik Vsync uitstaan en de frames gelockt op 60fps. Het spel loopt prima en ik heb geen last van bugs, maar nu heb ik wel last van tearing.

Mijn vraag: wat te doen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Chester schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:13:
[...]

spoiler:
Ik ben nog te veel met niet main-story dingen bezig, dus nog niet ver genoeg om iets met The Institute te kunnen doen. Mijn huidige plan is dan om eerst alle Railroad quests te doen, vervolgens de BoS, waardoor de Railroad me gaat haten, kan ik daarna nog switchen naar The Institute als ik eenmaal zo ver ben? Want de BoS lijkt ook aardig anti-institute te zijn. Niet dat ik later geweigerd word door de Institute als ik goede vriendjes ben met de BoS :P
BoS questline t.o.v. Railroad questline "spoiler"
spoiler:
Wacht, ik kan dus niks meer met the Railroad nu ik BoS gejoined heb? Dat zou wel erg kut zijn, aangezien ik nog niet eens die gasten heb gevonden (ben nu met die questlijn bij het "find the Railroad" oid.
Ik hoop niet dat dit het geval is, zou ik wel erg jammer vinden.

Minutemen Fort spoiler
spoiler:
Bij de Minutemen moet ik nu naar het Fort die gast ontmoeten, ik heb die quest al eerder getriggerd door een beetje heel erg ongeduldig te zijn en in het fort door die superdikke uitklapbare muur te TCL'en. Wat kun je daar toch een gear vinden man, niet normaal. Zie volgende spoiler voor blueprint die je daar krijgt:

Blueprint spoiler:
spoiler:
er ligt in de ammoroom van die gasten een blueprint op een tafel voor een Mortar om in je settlements te bouwen. Ook liggen er een schijtlading aan energy cells oid en nog wat random ammo en laserwapens. Als het goed is liggen er ook 1 of 2 mini-nukes.
Yonix schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:35:
Als ik het spel speel op 1440p/60fps ('Vsync on') heb ik last van een stotterend, niet-vloeiend beeld. Echter, als ik Vsync uitzet en de frames cap op 90fps loopt het spel prima, maar kent het de nodige animation bugs (freezes etc.). Nu heb ik Vsync uitstaan en de frames gelockt op 60fps. Het spel loopt prima en ik heb geen last van bugs, maar nu heb ik wel last van tearing.

Kun je v-sync forceren in de driver? Heb je een 9xx kaart of 280X of beter? Dan kun je ook de frame-targets aanpassen wat ook een beetje als v-sync werkt. Bij AMD nog een stuk beter omdat het gewoon de kaart "fysiek" limiteert tot snelheden waarop hij die fraterate kan halen.
Caelorum schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:32:
[...]

Hmm. Ik speel het spel op medium en ervaar het eigenlijk als ongeveer dezelfde grafische kwaliteit als in New Vegas. Op Ultra zou het dus toch (iig een beetje) beter moeten zijn. Wel is de wereld zelf gewoon een stuk geloofwaardiger geworden. Dat is IMO ook wel wat waard.
Het verhaal kan ik nog niet over oordelen.
Als je geen verschil ziet tussen medium in F4 en ultra in NV dan wil ik toch echt doorverwijzen naar een oogarts :P Dat kan echt niet, en op ultra is het verschil nog groter. De game mag dan wel niet idioot mooi zijn zoals sommige games dit jaar, maar het is zeker wel een grote vooruitgang op FO3 en FNV.

[ Voor 32% gewijzigd door Kuusj op 16-11-2015 17:40 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Yonix schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:35:

Vsync en cappen op 30. Dat is voor zo'n spel nog prima te doen. Krijg je geen tearing, lopen de physics en animations nog ok omdat het precies de helft is van 60 en loopt het beeld vloeiend. Als je in het spel zit merk je (ik iig) toch geen verschil tussen 30 en 60. Het is geen fastpaced shooter a la unreal tournament ofzo.
kuusj98 schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:36:
[...]
Als je geen verschil ziet tussen medium in F4 en ultra in NV dan wil ik toch echt doorverwijzen naar een oogarts :P Dat kan echt niet, en op ultra is het verschil nog groter. De game mag dan wel niet idioot mooi zijn zoals sommige games dit jaar, maar het is zeker wel een grote vooruitgang op FO3 en FNV.
Ik zie wel verschil, maar sommige dingen zijn ook gewoon slechter geworden. Overall is het gewoon ongeveer hetzelfde. De ultra van F4 zou dus beter moeten zijn dan NV, maar op medium valt het tegen hoor. Zet het maar eens aan ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 16-11-2015 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
kuusj98 schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:36:
[...]

BoS questline t.o.v. Railroad questline "spoiler"
spoiler:
Wacht, ik kan dus niks meer met the Railroad nu ik BoS gejoined heb? Dat zou wel erg kut zijn, aangezien ik nog niet eens die gasten heb gevonden (ben nu met die questlijn bij het "find the Railroad" oid.
Ik hoop niet dat dit het geval is, zou ik wel erg jammer vinden.
spoiler:
Jawel, maar je krijgt van de BoS blijkbaar ooit een quest om de Railroad uit te roeien. Zolang je dat niet gedaan hebt kan het nog.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Caelorum schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:42:
[...]

Vsync en cappen op 30. Dat is voor zo'n spel nog prima te doen. Krijg je geen tearing, lopen de physics en animations nog ok omdat het precies de helft is van 60 en loopt het beeld vloeiend. Als je in het spel zit merk je (ik iig) toch geen verschil tussen 30 en 60. Het is geen fastpaced shooter a la unreal tournament ofzo.
Ik heb ook met PresentInterval op 0 gespeeld (fps unlocker). Waarschijnlijk rond de 90-100 fps gehad, maar dan gaat aimen lekker soepel zeg! Ik hoop echt dat ze de game versnelling bij "fps unlocked" een keer fixen... (grootste wens) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:06
Ik wil in mijn settlement een persoon een klusje laten doen maar ik kan alleen maar traden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheh
  • Laatst online: 05-09 08:48
spoiler:
Ik heb nu de keus om de institute te helpen, maar hierdoor worden meteen de railroad al enemies en zal de brotherhood dat straks ook wel zijn...ik wil graag allemans vriend zijn :-) zodat ik alle quests kan doen maar dit is niet mogelijk neem ik aan? en waar hebben jullie voor gekozen dan? mijn voorkeur ligt bij de institute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheh
schumi1986 schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:53:
Ik wil in mijn settlement een persoon een klusje laten doen maar ik kan alleen maar traden?
moet je V ingedrukt houden zodat je je bouw menu ervoor krijgt en dan naar die persoon lopen, dan kun je met E assign doen en dan naar hetgeen gaan waar je die persoon wil assignen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Weet iemand waar ik dat BoS uniform kan vinden / looten? Of is het gelinkt aan een questline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Navuri schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:59:
Weet iemand waar ik dat BoS uniform kan vinden / looten? Of is het gelinkt aan een questline?
spoiler:
Kun je vast ook looten, maar je krijgt het ook als je de BoS joined.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Chester schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:01:
[...]

spoiler:
Kun je vast ook looten, maar je krijgt het ook als je de BoS joined.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

mtotheh schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:54:
spoiler:
Ik heb nu de keus om de institute te helpen, maar hierdoor worden meteen de railroad al enemies en zal de brotherhood dat straks ook wel zijn...ik wil graag allemans vriend zijn :-) zodat ik alle quests kan doen maar dit is niet mogelijk neem ik aan? en waar hebben jullie voor gekozen dan? mijn voorkeur ligt bij de institute
Game-ending spoiler voor the Institute, sorry ik kon me niet inhouden en heb 5 minuten een filmpje gekeken.
spoiler:
Als je the Institute joined kom je te weten dat "father" de leider is van the Institute, en ook dat hij Shaun is. Hij komt met een heleboel mooie praatjes maar ik geloof er persoonlijk niks van. Je gaat een boel mensen af, moet een paar kleine dingetjes doen en het uiteindelijke doel is de kernreactor afmaken waar je eigenlijk ook binnen 10 minuten mee klaar kunt zijn. Daarna hoor je dat Shaun kanker heeft en niet te genezen is, waarna hij na enkele leuke woorden gaat slapen. Game end. Ik vind het absoluut niet de moeite waard om dit einde te pakken, vertrouw die gasten voor geen 5 cent en schiet liever de boel overhoop met de BoS. Uiteraard ga ik gewoon saven voordat de keuze zich voordoet en alle 3 de eindes proberen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheh
kuusj98 schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:02:
[...]

Game-ending spoiler voor the Institute, sorry ik kon me niet inhouden en heb 5 minuten een filmpje gekeken.
spoiler:
Als je the Institute joined kom je te weten dat "father" de leider is van the Institute, en ook dat hij Shaun is. Hij komt met een heleboel mooie praatjes maar ik geloof er persoonlijk niks van. Je gaat een boel mensen af, moet een paar kleine dingetjes doen en het uiteindelijke doel is de kernreactor afmaken waar je eigenlijk ook binnen 10 minuten mee klaar kunt zijn. Daarna hoor je dat Shaun kanker heeft en niet te genezen is, waarna hij na enkele leuke woorden gaat slapen. Game end. Ik vind het absoluut niet de moeite waard om dit einde te pakken, vertrouw die gasten voor geen 5 cent en schiet liever de boel overhoop met de BoS. Uiteraard ga ik gewoon saven voordat de keuze zich voordoet en alle 3 de eindes proberen.
goed idee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Hebben meer mensen hier problemen met het vinden van hout?
Is het niet mogelijk om wood te sharen tussen de verschillende settlements?
Ik scrap al mijn wapens, maar daar krijg je vaak maar 1 wood uit of helemaal niks. Iemand nog tips hier voor het vinden van wood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:58
D4NG3R schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:10:

spoiler:
Nee, de Minutemen lopen een beetje 'neutraal' langs de 3 main factions langs. Institute/BoS/Railroad zijn de 3 main factions. Op een gegeven moment doe je een quest waarbij 1 of beide van de andere factions aggressive worden. Ik heb het spel uitgespeeld met de Institute en kan vrolijk doorgaan met de Minutemen questline.
spoiler:
Minutemen zijn absoluut een main faction. (Minutemain heeft ook een eigen ending)
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_4_endings
De ending van de railroad was wel echt evil trouwens. :(

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Laatst online: 12-09 16:23
GluonC schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:08:
Hebben meer mensen hier problemen met het vinden van hout?
Is het niet mogelijk om wood te sharen tussen de verschillende settlements?
Ik scrap al mijn wapens, maar daar krijg je vaak maar 1 wood uit of helemaal niks. Iemand nog tips hier voor het vinden van wood?
Als je supply lines opzet deel je alle junk, wood en steel met alle verbonden settlements. Verder kun je veel bomen en troep scrappen in nieuwe settlements.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
Caelorum schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:42:
Ik zie wel verschil, maar sommige dingen zijn ook gewoon slechter geworden. Overall is het gewoon ongeveer hetzelfde. De ultra van F4 zou dus beter moeten zijn dan NV, maar op medium valt het tegen hoor. Zet het maar eens aan ;)
Mag jij mij uitleggen waar FO4 er slechter uit ziet. Textures zien er namelijk zo goed als het zelfde uit op low en ultra, waar veel mensen echter last van hebben is dat de textures niet goed geladen worden en daardoor word een lagere mipmap word getoond.

http://imgur.com/P0N2aQg

http://www.gamersnexus.ne...ure-resolution-comparison

Op alle andere vlakken ziet FO4 er gewoon beter uit, zelfs op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 01:06
mtotheh schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:55:
[...]

moet je V ingedrukt houden zodat je je bouw menu ervoor krijgt en dan naar die persoon lopen, dan kun je met E assign doen en dan naar hetgeen gaan waar je die persoon wil assignen
Dankje! Speel op de xbox maar begrijp hieruit dat ik eerst naar het bouw menu moet, straks even proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
Biersteker schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:10:
[...]

spoiler:
Minutemen zijn absoluut een main faction. (Minutemain heeft ook een eigen ending)
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_4_endings
De ending van de railroad was wel echt evil trouwens. :(
spoiler:
Ik nam aan dat de Minutemen geen main faction waren omdat je ze bij geen van de andere 3 moet uitroeien of tegengaan. In dat geval ga ik nog even lekker door met deze savegame om te kijken of ik de Minutemen questlijn nog af kan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Navuri schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:59:
Je kunt er ook 1 hier vinden;

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/R0y9JsPo0nzO2UMHfdmyDfO6/medium.jpg
National Guard Training Yard, ligt in het gebouw een lijk op de grond ergens...
Het kan zijn dat je die pas kan vinden als je al lid bent van BOS omdat er ook een BOS quest getriggered word daar.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Mijn video kaart was doa. Ik kan dus nog niet spelen (vrouw wel). Curse you all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet iemand waar ik het zwarte BoS uniform kan vinden?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Laatst online: 11-09 10:12
Darkangle schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:39:
Mijn video kaart was doa. Ik kan dus nog niet spelen (vrouw wel). Curse you all :)
Okay, thanks for the heads up. Fuck you too !

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Laatst online: 11-09 15:57
Nog even ter bevestiging:
Junk in de workshop wordt automatisch omgezet als je de componenten nodig hebt. Wanneer er meer er onderdelen inzitten wordt alleen dat gene gebruikt waar het op dat moment voor nodig is. Dus iets wat steen en hout bevat, zal bij het maken van een houten deur. Het steen verwaarlozen en dus niet bij de voorraad komen?

Dus: Als je wel alle componenten wilt zal je het handmatig moeten scrappen.
(Junk uit de workshop pakken > op de grond smijten > buildmode > scrap je gek)

Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Ik hoop (snellere) optie 2! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Angeloonie schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:09:
[...]
Top! Dan ga ik eerst met Railroad starten voordat ik met de BoS verder ga :+
Hou er wel rekening mee dat je ook erg ver in de mainquest hiermee moet duiken :)
spoiler:
BoS is niet het hoofddoel van The Railroad, maar wel een factor die in de weg voor hun zit zeg maar.

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Laatst online: 23-08 20:08
Ik heb nu de mogelijkheid om Master locks te picklocken, maar ik weet niet meer waar ik Master locks heb gevonden. Ik weet dat er een kist is bij het neergestorten vliegtuig en in Vault 111. Maar waar nog meer? Tot nu toe heb ik alleen de linker bovenhoek verkent. Als jullie nog locaties weten voor die locks dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:35
Novarion schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:13:
Nog even ter bevestiging:
Junk in de workshop wordt automatisch omgezet als je de componenten nodig hebt. Wanneer er meer er onderdelen inzitten wordt alleen dat gene gebruikt waar het op dat moment voor nodig is. Dus iets wat steen en hout bevat, zal bij het maken van een houten deur. Het steen verwaarlozen en dus niet bij de voorraad komen?

Dus: Als je wel alle componenten wilt zal je het handmatig moeten scrappen.
(Junk uit de workshop pakken > op de grond smijten > buildmode > scrap je gek)

Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Ik hoop (snellere) optie 2! :)
De onderdelen die niet gebruikt worden komen automatisch terecht in de workshop, al dan niet met een lichte vertraging. Dat handmatig scrappen is enkel tijdverspilling.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
D4NG3R schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:27:
[...]
Mag jij mij uitleggen waar FO4 er slechter uit ziet. [....] Op alle andere vlakken ziet FO4 er gewoon beter uit, zelfs op low.
Sorry, maar zelfs met high res textures ziet de grond er in New Vegas bijv. beter uit. Daarnaast zien sommige models er in FO4 op medium!! er gewoon slechter uit dan in New Vegas op max. Dat is ook de vergelijking die ik trok. Ik vind FO4 op medium er gewoon vergelijkbaar uitzien graphics-wise als New Vegas op max, maar dan met meer models. FO4 op max ziet er uiteraard weer beter uit dan New Vegas en dat komt voornamelijk door de betere belichtingsmodellen die worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:32
Physx schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:50:
[...]

let s.v.p. even op spoiler tags
Hij heeft het nu in spoiler tags alleen jouw quote laat zijn spoiler tekst nu mooi zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

GravGunner schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:14:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je ook erg ver in de mainquest hiermee moet duiken :)
spoiler:
BoS is niet het hoofddoel van The Railroad, maar wel een factor die in de weg voor hun zit zeg maar.
Maar ik kan
spoiler:
nog wel gewoon de BoS questlijn afmaken als ik The Railroad afrond? Dat er wat BoS sneuvelen maakt mij niet uit zo lang ik dat later maar goed kan maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Hebben jullie de BoS gejoined, geweigerd of staat de keuze nog open?

Heb de keuze namelijk nog open staan maar ik heb niet voor niets de line Wanderer perk gekozen en wil "mijn eigen ding doen" ipv doen wat hun mij vertellen wat ik moet doen.

Geldt de rifleman perk trouwens voor ALLE wapens waarbij je meerdere keren op de schiet knop moet drukken om te vuren?
Shotgun, snipers, laser dingen etc?

[ Voor 80% gewijzigd door Cowamundo op 16-11-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb BoS gejoined.

Trouwens, net alle afleveringen van Silver Shroud geluisterd, geen tips wat ik met dat armor moet.
Heeft iemand tips?

(Mijn tip is niet alles te luisteren) :P

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Cowamundo schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:20:
Hebben jullie de BoS gejoined, geweigerd of staat de keuze nog open?

Heb de keuze namelijk nog open staan maar ik heb niet voor niets de line Wanderer perk gekozen en wil "mijn eigen ding doen" ipv doen wat hun mij vertellen wat ik moet doen.

Geldt de rifleman perk trouwens voor ALLE wapens waarbij je meerdere keren op de schiet knop moet drukken om te vuren?
Shotgun, snipers, laser dingen etc?
"Je eigen ding doen zonder wat iemand je vertelt wat je moet doen" succes met quests afronden dan haha. Dat is toch het concept van questsen :P Iemand wil iets, jij doet het en je krijgt je rewards. Maar wees niet bang, als je een faction joint wil dat niet zeggen dat je gelijk een companion achter je aan krijgt ;) Je kan companions altijd dismissen.

Ze hebben wel een voordeel....

spoiler:
Je krijgt bij elke companion een unieke permanente perk wanneer je de 'band' met ze maximaal verhoogt. En dan is er nog een unieke perk die je extra exp geeft wanneer je nóg hogere band hebt: romance. Ik heb nu met 3 companions de band op max gekregen, heb daardoor 3 permanente perks, en dan de exp boost perk. Wanneer ik weer een companion tegen kom, dismiss ik de huidige even en maximaliseer ik de nieuwe. Hoewel ik nu erg moeit heb om mn huidige companion achter te moeten laten ;( (Cait). Ik ben Piper tegen gekomen (ja, na een week spelen, lvl 33 en pas de 2e story missie gedaan) en ik mag haar niet haha. Dus ik wacht tot ik een andere toffe companion tegen kom, maar zal denk uiteindelijk weer Cait meenemen. Crazy Irish ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Mad-Matt schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:28:
Ik heb BoS gejoined.

Trouwens, net alle afleveringen van Silver Shroud geluisterd, geen tips wat ik met dat armor moet.
Heeft iemand tips?

(Mijn tip is niet alles te luisteren) :P
Je moet naar een Ghoul in de Memory Den in Goodneighbour gaan. Je kunt dan het pak aan hem geven/verkopen en hij zal je verder nog wat opdrachten geven (die ik hier niet zal spoilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
ASNNetworks schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:48:
[...]

"Je eigen ding doen zonder wat iemand je vertelt wat je moet doen" succes met quests afronden dan haha. Dat is toch het concept van questsen :P Iemand wil iets, jij doet het en je krijgt je rewards. Maar wees niet bang, als je een faction joint wil dat niet zeggen dat je gelijk een companion achter je aan krijgt ;) Je kan companions altijd dismissen.

Ze hebben wel een voordeel....

spoiler:
Je krijgt bij elke companion een unieke permanente perk wanneer je de 'band' met ze maximaal verhoogt. En dan is er nog een unieke perk die je extra exp geeft wanneer je nóg hogere band hebt: romance. Ik heb nu met 3 companions de band op max gekregen, heb daardoor 3 permanente perks, en dan de exp boost perk. Wanneer ik weer een companion tegen kom, dismiss ik de huidige even en maximaliseer ik de nieuwe. Hoewel ik nu erg moeit heb om mn huidige companion achter te moeten laten ;( (Cait). Ik ben Piper tegen gekomen (ja, na een week spelen, lvl 33 en pas de 2e story missie gedaan) en ik mag haar niet haha. Dus ik wacht tot ik een andere toffe companion tegen kom, maar zal denk uiteindelijk weer Cait meenemen. Crazy Irish ;)
Haha ja i know, het is meer het idee dat hun willen dat je orders gaat opvolgen. Blijven trouwens wel alle andere quests beschikbaar of krijg ik nu ineens mensen tegen me als ik de BoS join?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 22:50

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Zouden mensen op de spoilertags willen letten? Ik ben iemand die langzaam progressie boekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Is het nu de bedoeling om direct naar Diamond City te gaan na the quest in Concord? Dat is halverwege de map maar alle andere quest in de staring area zijn veel te hoog qua lvl

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Pagina: 1 ... 7 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!