Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bouwen van een eigen basis is niet echt een must maar gewoon iets leuks om te doen als je even geen zin hebt om questen uit te voeren, wat wel belangrijk is, is het maken van mods om je wapens en armour te verbeteren en daarvoor heb je onderdelen nodig die je kunt halen uit de items die je overal kunt oppakken.

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 18:35
Ik heb er nu 4 uur in, en het lijkt alsof ik nog vrij weinig heb gedaan (positief bedoelt!). Echter kom ik er nog niet echt in, wat ik juist wel had bij games zoals Skyrim en The Witcher. Misschien omdat ik nu ouder ben maar toen der tijd kon ik makkelijk uren achterelkaar die wereld in en ontdekken.

De gameplay mechanics zijn soms echt outdated en komen nog uit het Skyrim tijdperk. Vaak frame drops op open stukken, terwijl de game al niet zo mooi is en ik hem speel op de sterkste Xbox. Ook de grauwe, en kaal ogende wereld is best jammer. Ik zie duidelijk dat de game een hoge producte value heeft en echt makkelijk 100 uur fun geeft, maar helaas is dit niks voor mij denk ik. Ga er nog wel wat tijd in gooien, af en toe een avond paar uurtjes spelen.

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Westland1940 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:17:
Ik heb er nu 4 uur in, en het lijkt alsof ik nog vrij weinig heb gedaan (positief bedoelt!). Echter kom ik er nog niet echt in, wat ik juist wel had bij games zoals Skyrim en The Witcher. Misschien omdat ik nu ouder ben maar toen der tijd kon ik makkelijk uren achterelkaar die wereld in en ontdekken.

De gameplay mechanics zijn soms echt outdated en komen nog uit het Skyrim tijdperk. Vaak frame drops op open stukken, terwijl de game al niet zo mooi is en ik hem speel op de sterkste Xbox. Ook de grauwe, en kaal ogende wereld is best jammer. Ik zie duidelijk dat de game een hoge producte value heeft en echt makkelijk 100 uur fun geeft, maar helaas is dit niks voor mij denk ik. Ga er nog wel wat tijd in gooien, af en toe een avond paar uurtjes spelen.
De wereld is vergeleken met FO3 een stuk kleurrijker, iets was sommige fans juist weer minder vonden. Ze hebben alles uit de engine geknepen en in FO76 nog net iets meer.

Het is minder Role Playing en meer Actie geworden. Iets wat mij juist wel bekoord (ook fan van Far Cry series). FO4 begint echt interessanter te worden als je bij wat facties aansluit (BoS, Minute Men, etc) - vooraf heb ik veel gelezen op het internet hoe je het beste kan spelen om maximaal te genieten en om alles eruit te halen wat in het spel zit...geloof me, dat is erg veel.

Pas aan het einde begon ik me juist te vervelen (herhaling van zetten), begin vond ik leuk, karakter ontwikkelen, wapens zoeken, skills boosten, etc. Wie weet kom je er nog in. DLC's vond ik overigens ook niet verkeerd (vooral Harbor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb vandaag Fallout 4 met alle DLC gekocht (kosten 9 euro op een cdkeys).

Iemand nog tips? Heb zo’n 300 uur in Fallout 76.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Smit260 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 01:00:
Ik heb vandaag Fallout 4 met alle DLC gekocht (kosten 9 euro op een cdkeys).

Iemand nog tips? Heb zo’n 300 uur in Fallout 76.
Goed je best doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Er zijn geen bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden of iets wat ik moet doen zodat het in het verloop in de game een voordeel heeft voor mij? Just asking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:00
Smit260 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:35:
Er zijn geen bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden of iets wat ik moet doen zodat het in het verloop in de game een voordeel heeft voor mij? Just asking.
Genieten van een echte game. Ik zou echt willen dat ik eerst Fallout 76 had gespeeld en daarna pas Fallout 4. Wat een luxe :D

Ik zou er lekker blind in gaan, onderweg een paar saves maken, er zijn 4-5 verschillende eindes. Of een paar keer opnieuw beginnen met verschillende builds (melee build, power armor build, sneak build enz). Ik heb 300 uur in de game zitten en heb alle eindes en alle builds gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Nee, gewoon lekker genieten! Het is een heerlijke game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-09 17:31
download de sim setllements mod. ik wou dat ik die voor mijn eerste playtrough had. is echt een game breaking upgrade. https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/21872/

Steam: Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:51

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mja, lastig, het enige waar ik me echt aan stoorde was dat settlement gelul met Preston Garvey.

spoiler:
dus dat je lid wordt van The Minuteman nadat je Preston en zijn groep redt in het museum, uiteindelijk wordt je de leider en ben je verandwoordelijk voor 20+ settlemenst waarvan je de bewoners tevreden moet houden door eten te planten, water te verzorgen, bedden en hutten bouwen.
Je wordt ook constant uit je missie getrokken doordat halverwege een quest één van je dorpen wordt aangevallen en het kost je "happiness" en veel resources bij je turrets weer te fiksen.

Bezint eer ge begint :+

Dat gezegd hebbende zou ik gewoon lekker gaan spelen en alle endings een keer uitspelen, ondanks dat je erg veel herhaling voor je kiezen krijgt is dat echt een aanrader.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Fraggert schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:12:
[...]

mja, lastig, het enige waar ik me echt aan stoorde was dat settlement gelul met Preston Garvey.

spoiler:
dus dat je lid wordt van The Minuteman nadat je Preston en zijn groep redt in het museum, uiteindelijk wordt je de leider en ben je verandwoordelijk voor 20+ settlemenst waarvan je de bewoners tevreden moet houden door eten te planten, water te verzorgen, bedden en hutten bouwen.
Je wordt ook constant uit je missie getrokken doordat halverwege een quest één van je dorpen wordt aangevallen en het kost je "happiness" en veel resources bij je turrets weer te fiksen.

Bezint eer ge begint :+

Dat gezegd hebbende zou ik gewoon lekker gaan spelen en alle endings een keer uitspelen, ondanks dat je erg veel herhaling voor je kiezen krijgt is dat echt een aanrader.
spoiler:
Helaas kan je dat niet voorkomen want je MOET die eerste settlement bouwen, maar dat je steeds te pas en te onpas uit je questen getrokken word is idd erg irritant. Zeker omdat het, zodra je wat meer settlements hebt (wat gewoon deel uitmaakt van de story) het steeds vaker en vaker voorkomt, soms zelfs van meerdere settlements tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mvds schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:57:
[...]

spoiler:
Helaas kan je dat niet voorkomen want je MOET die eerste settlement bouwen, maar dat je steeds te pas en te onpas uit je questen getrokken word is idd erg irritant. Zeker omdat het, zodra je wat meer settlements hebt (wat gewoon deel uitmaakt van de story) het steeds vaker en vaker voorkomt, soms zelfs van meerdere settlements tegelijk.
okay, ik raad het ook alleen aan als 2de playthrough :)

ik zit op de PS4 en als je een PC hebt kun je allicht wat meer mods draaien zodat je met onbeperkte resources hele vestigingen kunt bouwen. :P
Dan wordt het al wat minder bezwaarlijks imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Fraggert schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:16:
[...]

okay, ik raad het ook alleen aan als 2de playthrough :)

ik zit op de PS4 en als je een PC hebt kun je allicht wat meer mods draaien zodat je met onbeperkte resources hele vestigingen kunt bouwen. :P
Dan wordt het al wat minder bezwaarlijks imho
Mjah, alleen vind ik het spelen van dat soort mods wel afdoen aan het verhaal en juist ook wel deels de fun van het verzamelen van grondstoffen. Als je alles al een keer doorgespeeld hebt, dan kan ik mij het voorstellen dat je die mods gaat gebruiken om niet nogmaals al die dorpen te moeten bouwen en onderhouden. Want man wat een draak van een systeem is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 18:26
Voor de zoveelste keer weer begonnen met deze game te modden. Wil nu toch een keer een stabiele load order en echt serieus doorspelen. Maarja is altijd zo lastig als je weer andere mods gaat installeren of een ander spel komt toch ineens op je pad :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:12
Als je zonder veel moeite een stabiele enorm gemodde Fallout wilt, dan zou je eens naar https://www.wabbajack.org/ kunnen kijken. Hiermee kan je modpacks installeren voor o.a. Fallout 4.

Op dit moment speel ik een enorm gemodde Skyrim mede mogelijk gemaakt door Wabbajack.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Ja het ziet er super uit, maar zie dat je een perse een premium account nodig hebt op Nexus. WIl best wat betalen hoor want er staan een boel toffe mods op, maar ik heb geen mogelijkheid om te betalen. Ik heb geen CC en paypal moet je ook steeds een CC toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Opzich is een premium account niet nodig, maar dan moet je dus alles handmatig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Fallout 4 is nu in de aanbieding op steam

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Remy!!!! schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:40:
Als je zonder veel moeite een stabiele enorm gemodde Fallout wilt, dan zou je eens naar https://www.wabbajack.org/ kunnen kijken. Hiermee kan je modpacks installeren voor o.a. Fallout 4.

Op dit moment speel ik een enorm gemodde Skyrim mede mogelijk gemaakt door Wabbajack.
Welke modpack heb je gebruikt, staan er meerdere op die site.

Ben nu bijna lvl 500 in Fallout 76 en heb alles wel een beetje gezien, wil nu een keer aan Fallout 4 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Jackson6 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

Welke modpack heb je gebruikt, staan er meerdere op die site.

Ben nu bijna lvl 500 in Fallout 76 en heb alles wel een beetje gezien, wil nu een keer aan Fallout 4 beginnen.
Ik heb het alleen nog maar voor Skyrim gebruikt, nog niet voor F4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Vermaak me nog steeds super met Fallout 76, maar ik moet echt weer eens tussendoor de andere Fallout (waaronder deze) games spelen. Zie dat er de laatste tijd toch best heel wat toffe mods zijn uitgekomen waaronder Sim Settlements 2. Kwam daar een paar dagen geleden achter dat er een sequel van is. Een hele verbetering vergeleken met Sim Settlements 1.

Er is bijvoorbeeld ook een quest mod met de voice actor van Commander Shepard. Toch vet dat modders dat voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 09:43
Deze game een maand geleden geinstalleerd, GOTY versie met alles erop en eraan natuurlijk. Had hem kort na de release een kans gegeven maar snel afgehaakt, mede door de gebrekkige PC performance.

Nu is dat allemaal van de baan, dat is de kracht van PC games en (vooral) Bethesda games; de community fixed enorm veel met de mods.

Ondertussen iets van een 60 uur gespeeld, ben level 47, hééééééél goeie game. Ben volop begonnen met NukaWorld DLC, wist niet wat het inhoudde en tot nu toe geen spijt van. Echt leuk.

Ook nu pas door dat je je companion kan 'levellen', wanneer hij max level is krijg je een bijhorende perk. Mooi gedaan.

Settlements doe ik amper iets mee, craften wel heel veel. Ja sterk, je merkt wel dat het dezelfde engine is als Fallout New Vegas maar toch een heel verschil op sommige vlakken. Aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kris-kraslot
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:40
Satangel schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:21:
Ook nu pas door dat je je companion kan 'levellen', wanneer hij max level is krijg je een bijhorende perk. Mooi gedaan.
Hah, dat wist ik nog niet! Loop meestal met Dogmeat, zal toch eens een andere companion meenemen dan.

Net wat filmpjes over SimSettlement 2 gekeken, dat ziet er ook wel leuk uit, vooral als je een nieuwe "campaign" start wel een leuke toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 09:43
kris-kraslot schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:31:
[...]

Hah, dat wist ik nog niet! Loop meestal met Dogmeat, zal toch eens een andere companion meenemen dan.

Net wat filmpjes over SimSettlement 2 gekeken, dat ziet er ook wel leuk uit, vooral als je een nieuwe "campaign" start wel een leuke toevoeging.
Ja je kan op fallout 4 wiki companions page zien welke companion naar wat toe levelled. Ik heb laatste 10 uur met Hancock doorgebracht, toffe peet, grappig maar niet de beste perk.

Voor mij gaat Danse (die van brotherhood of steel) de beste perk opleveren, was iets van 20% meer damage tegen alles dat geen mens is. Heel interessant :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kris-kraslot
Satangel schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:46:
[...]

Ja je kan op fallout 4 wiki companions page zien welke companion naar wat toe levelled. Ik heb laatste 10 uur met Hancock doorgebracht, toffe peet, grappig maar niet de beste perk.

Voor mij gaat Danse (die van brotherhood of steel) de beste perk opleveren, was iets van 20% meer damage tegen alles dat geen mens is. Heel interessant :*)
Oei, heb eens even gekeken maar dan moet ik serieus eens een nieuwe campaign gaan starten..
Hopelijk als binnenkort m'n xbox er is :9

Het leuke aan Fallout 4 vind ik dat het spel zoveel mogelijkheden en lijnen kent, je kunt het meerdere keren spelen en dat het toch steeds anders is.

Ik heb overigens nu maar 1 campaign gestart en zo'n 70 uur gespeeld. Redelijk wat aandacht besteed aan het bouwen van settlements ook. Leuk om te doen.
Buiten het spelen ook regelmatig wat lezen in de wiki, het verhaal zit goed in elkaar _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kris-kraslot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMIfBLe9OcC9haAKBD6nSEGkC6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65MvSy5q1tpTPuEIBCGwTx8a.jpg?f=fotoalbum_large

Fanboy kit zojuist met de post gekregen 🤓
Deze komen uit de 76 serie, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
kris-kraslot schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:18:
[Afbeelding]

Fanboy kit zojuist met de post gekregen 🤓
Deze komen uit de 76 serie, maar toch..
Heel nice. Ik heb ze zelf ook. Heb intussen 30 (funko en bobbleheads) Fallout poppetjes ofzo :+ _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kris-kraslot
NukaWorldNL schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:00:
[...]

Heel nice. Ik heb ze zelf ook. Heb intussen 30 (funko en bobbleheads) Fallout poppetjes ofzo :+ _O- _O-
Nice! Baas boven baas :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Haha tja je bent fan of niet ;) Blijft gewoon leuk om dit soort dingen te verzamelen.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 11:47
Ik heb FO4VR gekocht maar dat is niet speelbaar, ik kan de PipBoy niet bedienen, zogauw ik de derde tab wil selecteren crashed de game. Ik krijg niet gevonden waar dat aan kan liggen, heeft iemand hier een idee of dit op te lossen is of is het pech gehad? Mocht het verschil maken, ik speel met een HP Reverb G2

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
Svennie schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:53:
Ik heb FO4VR gekocht maar dat is niet speelbaar, ik kan de PipBoy niet bedienen, zogauw ik de derde tab wil selecteren crashed de game. Ik krijg niet gevonden waar dat aan kan liggen, heeft iemand hier een idee of dit op te lossen is of is het pech gehad? Mocht het verschil maken, ik speel met een HP Reverb G2
FO4VR? Is dat een VR editie?

Bij zoiets, dat het spel altijd crashed bij de derde tab, ga ik mij afvragen wat er op de derde tab staat dan.

Kan me niet voorstellen dat het aan je HP ligt, anders speel eens zonder HP?

Neem aan dat je ook googled? Of duckducked? :
https://duckduckgo.com/?q...vr+crash+pip&t=ofa&ia=web

Er zijn meer die dit hebben zo te zien

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 30-09-2021 09:37 ]

• Svennie
Harribo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:35:
[...]

FO4VR? Is dat een VR editie?

Bij zoiets, dat het spel altijd crashed bij de derde tab, ga ik mij afvragen wat er op de derde tab staat dan.

Kan me niet voorstellen dat het aan je HP ligt, anders speel eens zonder HP?

Neem aan dat je ook googled? Of duckducked? :
https://duckduckgo.com/?q...vr+crash+pip&t=ofa&ia=web

Er zijn meer die dit hebben zo te zien
FO4VR is een volledige VR versie van FO4, spelen zonder HP wordt lastig. De 3e tab is van INV naar DATA. Ik heb op Google gekeken en de meeste hints en tips die ik kan vinden zijn voor de niet VR versie. De eerste link die jouw zoekopdracht geeft bv gaat niet eens over de PIP Boy. Ze raden allemaal aan om je mods te deinstalleren maar die heb ik geen geinstalleerd. Verder raden ze aan om terug te gaan naar je laatste save waar het nog goed ging. Dat laatste kan ik proberen, ben net de Vault uit dus opnieuw beginnen is ook nog een optie.

Ik bedenk me net dat FO4 grote problemen had als je inventory maar genoeg items bevat, ik ben een enorme looter, pak alles dat los en vast zit op om bij de workbenches genoeg materiaal te hebben. Ik kan ook nog proberen om mijn inventory eerst leeg te maken.

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-09 17:31
Svennie schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:17:
[...]

FO4VR is een volledige VR versie van FO4, spelen zonder HP wordt lastig. De 3e tab is van INV naar DATA. Ik heb op Google gekeken en de meeste hints en tips die ik kan vinden zijn voor de niet VR versie. De eerste link die jouw zoekopdracht geeft bv gaat niet eens over de PIP Boy. Ze raden allemaal aan om je mods te deinstalleren maar die heb ik geen geinstalleerd. Verder raden ze aan om terug te gaan naar je laatste save waar het nog goed ging. Dat laatste kan ik proberen, ben net de Vault uit dus opnieuw beginnen is ook nog een optie.

Ik bedenk me net dat FO4 grote problemen had als je inventory maar genoeg items bevat, ik ben een enorme looter, pak alles dat los en vast zit op om bij de workbenches genoeg materiaal te hebben. Ik kan ook nog proberen om mijn inventory eerst leeg te maken.
Klinkt misschien heel kort door de bocht maar heb je alle drivers vooral die van de gpu up to date? Die van de vr set ect. Ik kon meeste crashes met fallout of andere early acces apellen zo oplossen.

Steam: Evert

• Svennie
Evert134 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:57:
[...]
Klinkt misschien heel kort door de bocht maar heb je alle drivers vooral die van de gpu up to date? Die van de vr set ect. Ik kon meeste crashes met fallout of andere early acces apellen zo oplossen.
goede vraag, dat ga ik controleren, het is geen een early acces spel, het is al jaren oud (van eind 2017)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:33
Sinds kort weer begonnen met FO4 op een betere pc. Bevalt prima echter zit ik met een probleem.

Ik krijg met geen mogelijkheid de UI aangepast. DEF_UI en FallUI werken niet? Natuurlijk heb ik al het een en ander geprobeerd. INI files (zowel in de my documents folder en in MO2) aangepast load orders in MO2 aangepast en laten checken met LOOT, helaas geen resultaat.

Nu las ik dat de AWKCR mod zou kunnen helpen maar geen verbetering. Hieronder een screenie van MO2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oMmyaS7tlUPC-hyA0swshVInFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lQ6dpxq4gKejcDpDWilVavOA.png?f=fotoalbum_large

Wat ik ook doe de UI blijft hetzelfde, ik zou graag het lettertype, kleur en grootte aan willen passen.Zie ik iets over het hoofd of werkt het misschien niet meer in verband met Bethesda mod beleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
bij mij crasht het spel continu :( win 11 3090/5950x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:50:
bij mij crasht het spel continu :( win 11 3090/5950x
Had ik ook tot ik de weapon debris uitzette in de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 06:34:
[...]

Had ik ook tot ik de weapon debris uitzette in de opties.
Tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, nog steeds geen nieuws over de Next-Gen editie van Fallout 4?
Deze was ruim een half jaar aangekondigd, maar sindsdien helemaal niets meer over gehoord...

Zou me niet verbazen als Microsoft/Bethesda wacht tot de Activision deal erdoorheen is, om dat vervolgens lekker ze zeggen "Oh, en met next-gen bedoelen we alleen de X-box."

Benieuwd wanneer we iets te horen gaan krijgen.
Game niet zoveel meer de laatste maanden, maar bij een next-gen editie van Fallout 4 gaan mijn handjes toch wel weer kriebelen. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Allicht niet ontgaan door velen, maar toch even hier neergooien voor diegene die hem gemist hebben :)

Blij verrast…….vooral door een de onvermoede humor in de serie die mooi aansluit bij The Boys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37
Ik ben er blij mee dat er wat van The Boys bij in gemengd zit, iig zal het bloed en geweld dus wel los lopen. Ik vind de wereld daar echter wel ehm.. schoon?

Achja, ik hoop op het beste maar verwacht het ergste. Halo zit bijvoorbeeld nog iets te vers in het geheugen. :( ;(

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 04-12-2023 08:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Fraggert schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:24:
Allicht niet ontgaan door velen, maar toch even hier neergooien voor diegene die hem gemist hebben :)

[YouTube: Fallout | Official Teaser Trailer | Prime Video]

Blij verrast…….vooral door een de onvermoede humor in de serie die mooi aansluit bij The Boys.
Ik dacht dat er een film kwam?
Maakt niet uit . Grappig dit. Zo te zien blijft het vrij strak bij elementen uit het spel.

Lijkt mij een hele matige serie maar zal toch even kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

D4NG3R schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:55:
Ik ben er blij mee dat er wat van The Boys bij in gemengd zit, iig zal het bloed en geweld dus wel los lopen. Ik vind de wereld daar echter wel ehm.. schoon?

Achja, ik hoop op het beste maar verwacht het ergste. Halo zit bijvoorbeeld nog iets te vers in het geheugen. :( ;(
yup, het zal een fijn splatterfest worden.

ik heb HALO niet scherp....is daar een serie van dan? ik heb een PS4 dus heb de game ook niet gespeeld
Harribo schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:55:
[...]

Ik dacht dat er een film kwam?
Maakt niet uit . Grappig dit. Zo te zien blijft het vrij strak bij elementen uit het spel.

Lijkt mij een hele matige serie maar zal toch even kijken :)
geen idee...ik heb alleen over een serie gehoord kort geleden :)

Vannacht op YT wat zitten kijken maar dat is allemaal vrij toxisch....maar goed je kunt de singleplayer campagne pixel voor pixel uitwerken maar dan is het vast ook weer niet goed.

Oxhorn diept bijvoorbeeld wat zaken uit...bijv. dat de stad met de spaceshuttle Megatron moet zijn maar dat dan de lokatie niet klopt en zo zijn er nog wel wat meer dingen.

Maar goed...die gasten hun views en likes zijn hun bread and butter dus dan snap ik het wel. Cickbait.

Voor mij gaat in elk geval op dat ik met dit soort zaken behoorlijk laagdrempelig kan kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Fraggert schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:07:
ik heb HALO niet scherp....is daar een serie van dan? ik heb een PS4 dus heb de game ook niet gespeeld
De serie word in het algemeen slecht ontvangen, en door de fans nog vele malen slechter.

'Dom' voorbeeld is hoe je in de games nooit het gezicht van Master Chief (de [hoofdrol]speler) te zien krijgt, iets wat ze in episode 1 van de serie direct deden. Dan snap je het bronmateriaal niet, en de fans nog minder.

De serie lift mee op de naam, niks meer of minder dan dat. Het is een super generieke Sci-Fi serie geworden, doodzonde dat dat zo door het slijk moet worden gehaald. :|

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 04-12-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

D4NG3R schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:29:
[...]

De serie word in het algemeen slecht ontvangen, en door de fans nog vele malen slechter.

'Dom' voorbeeld is hoe je in de games nooit het gezicht van Master Chief (de [hoofdrol]speler) te zien krijgt, iets wat ze in episode 1 van de serie direct deden. Dan snap je het bronmateriaal niet, en de fans nog minder.

De serie lift mee op de naam, niks meer of minder dan dat. Het is een super generieke Sci-Fi serie geworden, doodzonde dat dat zo door het slijk moet worden gehaald. :|
ik bedenk me net......er was van Halo toch ook een film :?

Ik heb in elk geval zin in die Fallout-serie.....ik ben al niet zo'n purist dus het zal voor mij allemaal wel meevallen :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:14

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Heb pas sinds vorige week dit spel voor het eerst opgestart. Wat is het toch een feest om een Bethesda game te mogen spelen. :)

In september Starfield gespeeld en december wordt dus de Fallout 4 maand!

Ben nu beetje aan het kloten met mijn settlement en had even wat builders gemaakt voor een achievement en om wat te “leren” wat verschillende builders done. Bethesda games blijven me verbazen met sommige elementen.

Het stelt misschien niet veel voor, maar de manier waarop de ballen zich verzamelen bij obstakels doen me glimlachen. Sommige zweren bij graphics. Ik zweer bij dit soort gameplay en interactiviteit. :) Zeker in een RPG dat ervoor zorgt dat je je eigen gamewereld kan beleven op de manier waarop je dat zelf voor ogen hebt. Zo had ik in Starfield een eigen sidestory voor mijn character wat inhield dat ze veel pluche diertjes verzamelde. Wat resulteerde in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zymGvqPrV-5mXF3PqFqb5QnTV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/39S564oZyeIFUBxTMDmxlVgn.png?%0D%0A%0D%0Af=fotoalbum_large

Bethesda O+

[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-12-2023 00:05 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwk4A58GM5T-YDDl_OI_Asr0MRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R85Neyt5SUYljhXlKsVSNQan.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 00:03:
Heb pas sinds vorige week dit spel voor het eerst opgestart. Wat is het toch een feest om een Bethesda game te mogen spelen. :)
Hier ben ik het helemaal mee eens :)

Na FO4 kan je FO3, FO New Vegas en Skyrim nog spelen. Ben je nog wel een paar maanden zoet mee ;)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

j-phone schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:34:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens :)

Na FO4 kan je FO3, FO New Vegas en Skyrim nog spelen. Ben je nog wel een paar maanden zoet mee ;)
Die heb ik gelukkig allemaal al mogen spelen :) Maar om de een of andere vage reden nooit begonnen aan FO4.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-12-2023 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 00:03:
Nou, jij kan je lol op.....FO4 is echt huge.....je kunt de 4 faction storylines spelen en dan ook nog fikse add-ons erbij zoals Far Harbor en Nuka World.

Have fun!!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Fraggert schreef op donderdag 7 december 2023 @ 07:43:
[...]

Nou, jij kan je lol op.....FO4 is echt huge.....je kunt de 4 faction storylines spelen en dan ook nog fikse add-ons erbij zoals Far Harbor en Nuka World.

Have fun!!! d:)b
Ben denk ik halverwege de base game. De 2 add-ons doe ik na de mainstory :). Vond de inleiding van Far Harbor al wel tof en heb ik hoge verwachtingen van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

uchiha tijntje schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:19:
[...]

Ben denk ik halverwege de base game. De 2 add-ons doe ik na de mainstory :). Vond de inleiding van Far Harbor al wel tof en heb ik hoge verwachtingen van :)
Far Harbor heeft.......IMHO.......veel meer de sfeer van de originele game......NW is veel meer het kolderieke wasteland shootout-bulletfest......beide zijn geweldig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 16:32
Ben ook net begonnen met Fallout 4 door de Steam Deck perfecte game ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:21
Na de hype van de serie op Prime Fallout 4 weer eens aan geslingerd op PC. (laatste keer was PS4).
Wat speelt dat weer fijn. ga alles weer eens rustig ontdekken. mensen nog tips voor goede mods op PC?
(buiten de London mod die deze maand uitkomt ;D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
endechaos schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:24:
Na de hype van de serie op Prime Fallout 4 weer eens aan geslingerd op PC. (laatste keer was PS4).
Wat speelt dat weer fijn. ga alles weer eens rustig ontdekken. mensen nog tips voor goede mods op PC?
(buiten de London mod die deze maand uitkomt ;D)
die mod komt deze maand niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:21
Dirtyrockers schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:28:
[...]

die mod komt deze maand niet meer
ah wilde net mijn bericht bewerken na het op reddit gelezen te hebben.
Dan maar fallout 4 herontdekken en NA de aankomende update eerst maar verder met een gemodde wereld. geduld is een schone en vervelende zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:20

A13X

Dude

endechaos schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:59:
[...]

ah wilde net mijn bericht bewerken na het op reddit gelezen te hebben.
Dan maar fallout 4 herontdekken en NA de aankomende update eerst maar verder met een gemodde wereld. geduld is een schone en vervelende zaak.
Ik wacht juist op de update (en Londen) zodat ik zonder gehannes op m'n Ultrawide kan spelen. Krijg die beeldverhouding gewoon niet goed ingesteld met mods. Dus blij dat het in de update zit.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb fallout 4 officieel nog niet.
Maar even dan kopen (steam) lijkt mij?
De Londen mod schijnt enorm groot te zijn, ik citeer :
De map zou ongeveer even groot zijn als die van Fallout 4 zelf, en er zijn 53 hoofdmissies en 140 sidequests beschikbaar.
Vrees wel dat we veel geduld moeten hebben. Dat wordt, zeg maar, hwrs niet een maand later of zo, besthesda kennende.

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 15-04-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07:43
ben wel erg benieuwd naar de nieuwe update.

Heb heel lang niet meer gespeeld, was een tijd lekker bezig en was verschillende settelments aan het bouwen .
maar hij crashed een keer en was alles kwijt, dacht toen wel mooi geweest kom er wel een keer weer aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Ik ga er ook maar weer eens mee aan de slag.
toch weer een beetje de Fallout kriebels gekregen door de serie en Fallout Shelter

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:17
Ik kan nergens terugvinden of de PS5 native version die 25 april komt werkt met save games van de ps4 versie. Iemand een idee? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 22:19

L0g0ff

omg

Ik heb vorige week voor 10 euro de GOTY editie gekocht. Heb al zo'n uurtje of 150 in fallout zitten. Maar ik had nog niet de officiële DLC gespeeld.

Ik speel nu survival mode. Dat maakt het wel heel spannend elke keer als je doodgaat dat je terug moet naar je laatst punt waar je geslapen hebt. En met al die ziektes, eten, drinken en dat je geen afstand kunt skippen is het echt wel een mooie toevoeging.

Alle loot is ineens echt kostbaar. De laatste keer dat ik met de sim settlement mod speelde had ik ook infinite loot meesleep mod. Dat maakt loot in deze survival mode toch wel een stukje waardevoller.

Op xbox kun je trouwens via de compatibiliteit modes de fps boost aanzetten. Dat scheelt al behoorlijk. Ik ben wel benieuwd naar die 60fps mode en ik hoop dat we dan ook meteen een texture pack krijgen. Die is nooit op console uitgebracht.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ik heb het spel op de XSX al gespeeld met de 4k 60fps mod (en talloze andere)

Een nieuwe playthrough gaat het dan denk ik ook niet worden maar ik ga de patch wel instaleren ben toch wel benieuwd.

Kan echt niet meer wennen aan brunette Piper ipv blond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Update van 25 april voor de pc lijkt mij niet echt spannend : wide screen support en bug fixes.

Nieuwe petjes, stoeltjes en wapens oid interesseren mij ook niet, een van de redenen dat ik fallout 76 nauwelijks meer speel. Ik wil graag nieuwe quests in een nieuwe omgeving als het kan.
Avontuur!
Dát maakt mi fallout uniek en leuk.

En geen dlc ala The Pitt bij fallout 76 : beetje praten en dan eindeloos schieten en zo de hele tijd door. Zo zonde als het alleen maar zo'n hersenloze tweederangs shooter wordt.
Zou mooi zijn als er met avontuur of zelfs puzzel elementen in zouden komen.

Ik wacht wel lang op de London mod.

[ Voor 68% gewijzigd door Harribo op 17-04-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Uitgebreide video over de London mod:
Fallout London - Official Release Announcement

Ziet er veelbelovend uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:38

MazeWing

The plot thickens...

Sinds een paar dagen bezig met de modpack "magnum opus" nadat iemand op de frontpage dat geadviseerd had. Heb nooit echt Fallout 4 lang gespeeld bij release maar ik moet zeggen dat het er best aardig uitziet met deze modpack.

De installatie gaat via wabbajack en eigenlijk heb je een premium nexus account nodig om het helemaal geautomatiseerd te laten verlopen (anders moet je bij elke van de 800+ downloads handmatig op download klikken) en dan is het eigenlijk een kwestie van op de knop drukken en klaar.
Het heeft wel een behoorlijke impact op de performance en zeker in beboste gebieden (de mod heeft aanzienlijk meer (groene) bomen, bossen ,etc.) maar het resultaat mag er best wel wezen.

Op youtube staat ook nog een playthrough van versie 7 door de maker van de modpack.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GrumpyGamerDad schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:58:
Ik ga er ook maar weer eens mee aan de slag.
toch weer een beetje de Fallout kriebels gekregen door de serie en Fallout Shelter
Ik ook :)

Fallout4 compleet opgespeeld, elke vierkante meter wasteland bezocht en alles gedaan. Keer of 5,6 opnieuw en alle factions en DLCs doorlopen. Wat een game _/-\o_

Ik dacht leuk FO76 te gaan doen maar ik vertik zo’n verplicht premium playstation membership |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 14:21
Zodra ik over die nieuwe update hoorde gelijk FO4 geïnstalleerd en automatische updates uitgezet voordat ik al m'n favoriete mods niet meer kan gebruiken, mocht ik weer eens willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:59
Ik wacht met spelen tot de next gen mod er is , inclusife alle andere fixes , ben wel benieuwd. dit wordt mijn eerst playthrough.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:30

McLambo

MTB Junky

MazeWing schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:31:
Sinds een paar dagen bezig met de modpack "magnum opus" nadat iemand op de frontpage dat geadviseerd had. Heb nooit echt Fallout 4 lang gespeeld bij release maar ik moet zeggen dat het er best aardig uitziet met deze modpack.

De installatie gaat via wabbajack en eigenlijk heb je een premium nexus account nodig om het helemaal geautomatiseerd te laten verlopen (anders moet je bij elke van de 800+ downloads handmatig op download klikken) en dan is het eigenlijk een kwestie van op de knop drukken en klaar.
Het heeft wel een behoorlijke impact op de performance en zeker in beboste gebieden (de mod heeft aanzienlijk meer (groene) bomen, bossen ,etc.) maar het resultaat mag er best wel wezen.

[YouTube: Magnum Opus v7.0 Official Release Trailer]

Op youtube staat ook nog een playthrough van versie 7 door de maker van de modpack.
Goeie tip!

Wilde voor het eerst aan FONV beginnen en was me al wat aan het inlezen op essential mods, maar eigenlijk weinig tijd nog voor modden tegenwoordig. Paar mooie lists gezien op wabbajack. Ik kies er er daar eentje van uit, en go for it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Hmm zie nu pas dat het op Nexus ook mogelijk is om via Google Pay te betalen. Normaal was het alleen mogelijk om via cc te betalen (maarja ik heb nooit een cc nodig gehad), en dan kan je zo een premium abbo nemen en bijvoorbeeld die modpacks gebruiken. Aan de andere kant is het voor mij ook jaren geleden dat ik de site heb gebruikt, dus het kan ook mij liggen haha.

Ik ga in de toekomst toch wel premium nemen dan, zodat als ik mijn gamepc eenmaal heb gekocht en gebouwd dan ook die wabbajack kan gebruiken voor BGS games. Dat maakt modden zoveel makkelijker dan elke keer mod per mod te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Donderdag komt alweer de current-gen update! Dat word zeker opnieuw beginnen en kijken hoe die 60fps ervaring zal zijn :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

G_Dragon schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:50:
Donderdag komt alweer de current-gen update! Dat word zeker opnieuw beginnen en kijken hoe die 60fps ervaring zal zijn :)
Je kunt nu toch al die 60fps ervaring hebben op de xbox (zelfs vanaf de one x) door die 60fps mod te downloaden. 1 minuutje werk.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
MazeWing schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:54:
[...]

Je kunt nu toch al die 60fps ervaring hebben op de xbox (zelfs vanaf de one x) door die 60fps mod te downloaden. 1 minuutje werk.
Oh echt? Ik kijk nooit naar mods omdat ik dat nooit gebruik, ook bij Skyrim nooit gebruik van gemaakt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:29
Op de PC kan je zelfs 120Hz kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 21:49
Heb ooit Fallout 4 gespeeld maar niet zo heel ver gekomen. Weet eigenlijk niet meer waarom... wss ander spel tussendoor gekomen. Heb de serie nog niet gekeken maar na het zien van de trailers voor de serie toch weer een beetje warm gelopen voor de game dus van plan het binnenkort weer te installeren (PC). Wellicht eerst de serie even bingen en daarna de game weer aanslingeren. De oude delen destijds veel gespeeld.

Edit: Jeetje, net even gekeken maar voor t laatst gespeeld in 2015... wist niet dat t al zo oud was. Totale speeltijd: 22 uur dus denk dat ik nog amper wat gezien heb van het spel. Nu aan t installeren en updaten. Hopelijk valt t grafisch niet te erg tegen en kan mijn GPU (4090) er wat moois van maken.

[ Voor 26% gewijzigd door JohnnyV76 op 22-04-2024 11:40 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Je kunt via die compatibility modus op de xbox series x ook de fps boost aanzetten. Dan zou je ook 60 fps moeten hebben. Ik ben benieuwd wat de patch straks meer gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
JohnnyV76 schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:14:
Heb ooit Fallout 4 gespeeld maar niet zo heel ver gekomen. Weet eigenlijk niet meer waarom... wss ander spel tussendoor gekomen. Heb de serie nog niet gekeken maar na het zien van de trailers voor de serie toch weer een beetje warm gelopen voor de game dus van plan het binnenkort weer te installeren (PC). Wellicht eerst de serie even bingen en daarna de game weer aanslingeren. De oude delen destijds veel gespeeld.

Edit: Jeetje, net even gekeken maar voor t laatst gespeeld in 2015... wist niet dat t al zo oud was. Totale speeltijd: 22 uur dus denk dat ik nog amper wat gezien heb van het spel. Nu aan t installeren en updaten. Hopelijk valt t grafisch niet te erg tegen en kan mijn GPU (4090) er wat moois van maken.
22 uur is nog niks man :+ Ik zou als ik jou was gewoon lekker opnieuw beginnen en lekker rustig alles verkennen. Wellicht wat grafische mods installeren, want met die 4090 kan je zeker wat moois op je scherm toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 21:49
NukaWorldNL schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:29:
[...]

22 uur is nog niks man :+ Ik zou als ik jou was gewoon lekker opnieuw beginnen en lekker rustig alles verkennen. Wellicht wat grafische mods installeren, want met die 4090 kan je zeker wat moois op je scherm toveren.
Opnieuw beginnen is zeker het plan!
Ik heb totaal geen idee van mods. Zijn er wat aan te raden mods of een site waar ik op MOET kijken voordat ik begin? :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
JohnnyV76 schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:13:
[...]

Ik heb totaal geen idee van mods. Zijn er wat aan te raden mods of een site waar ik op MOET kijken voordat ik begin? :)
Mijn vaste xbox mods waren sowieso 'stronger dogmeat' en 'everyone's best friend'

Ten alle tijden Dogmeat meenemen plus een willekeurige follower en dan doet hij tenmiste ook nog damage 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
JohnnyV76 schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:13:
[...]

Je speelt op pc toch? Dan is de site Nexus zeker aan te raden. Dat is de nummer 1 plek voor pc mods. En als je je heel even een beetje verdiept, dan zal je zien dat modden totaal niet lastig is.

https://www.nexusmods.com/fallout4

Toen ik jaren geleden ook een poging waagde had ik totaal geen verstand van modden en dacht ik laat maar zitten. Maar toen een paar video's gekeken van GopherGaming (bekende modder en tutorialmaker op Youtube) en door hem kon ik met gemak mods installeren en heel de game naar mijn wens maken door de vele mods. Ja je moet je even inlezen en goed opletten, maar daarna is het echt een makkie.

https://www.youtube.com/p...j-DcsUoIH2gzYt7u6WSh07m4A
https://www.youtube.com/p...j-Dc9DITuQ4OSjy5kYvcYxy1V

[ Voor 7% gewijzigd door NukaWorldNL op 22-04-2024 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Sipio schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:18:
[...]

Mijn vaste xbox mods waren sowieso 'stronger dogmeat' en 'everyone's best friend'

Ten alle tijden Dogmeat meenemen plus een willekeurige follower en dan doet hij tenmiste ook nog damage 8)
Klopt die had ik ook. Veel leuker als je meerdere companions mee kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:12
Sipio schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:18:
[...]

Duidelijk niet geïnvesteerd in de sneak perks dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
sigmundfreund schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:03:
[...]

Duidelijk niet geïnvesteerd in de sneak perks dus :P
Ben niet echt van het sneaken ook dus denk toendertijd ook niet veel in gestoken, maar die perks maken Dogmeat sterker ook dan?

Er was ook een mod met een naam als iets van follower overhaul die bracht ook meer dan de vanilla game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:12
Sipio schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:09:
[...]

Ben niet echt van het sneaken ook dus denk toendertijd ook niet veel in gestoken, maar die perks maken Dogmeat sterker ook dan?

Er was ook een mod met een naam als iets van follower overhaul die bracht ook meer dan de vanilla game.
Nee companions slopen je sneaks dus als je zo zou spelen, dat bedoelde ik ermee. Als je bijv. Ninja combineert met Better Criticals heb je bijv. Double Damage op je eerste sneak attack critical maar Ninja doet 'm 3.5x, Better Criticals doet nog 2.5x en dat gecombineerd met bijv Critical banker kan je heel wat enemies oneshotten van een afstand. Maar dit gaat natuurlijk niet wat Piper en Dogmeat rennen er direct op af waarmee je sneak weg is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
L0g0ff schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:09:
Je kunt via die compatibility modus op de xbox series x ook de fps boost aanzetten. Dan zou je ook 60 fps moeten hebben. Ik ben benieuwd wat de patch straks meer gaat doen.
Misschien heel dom van mij maar ik had hier nooit naar gekeken en dacht serieus dat Fallout 4 voor het eerst 60fps kreeg met deze nieuwe update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@sigmundfreund Ah zo, ja dat laatste ben ik idd meer gewend :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

G_Dragon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:32:
[...]

Misschien heel dom van mij maar ik had hier nooit naar gekeken en dacht serieus dat Fallout 4 voor het eerst 60fps kreeg met deze nieuwe update :P
Het voordeel van activatie nu via de compatibility mode tegenover een externe 60fps mod is dat je achivements behouden blijven.

De nieuwe update zou ten goede moeten komen aan de resolutie en de fps. Maar ik haal er niet helemaal uit of het en/en of of/of is zoals je vaak ziet in games. (dus 4k/60, 1080/60 of 4k/30).

We zullen het wel zien. Ik haal in ieder geval veel meer lol/uitdaging uit die survival modus dan de regular modus. Alles in je inventory heeft ineens echt waarde gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:59

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Vooralsnog heb ik mijn playthroughs wel gehad in Fallout 4 inclusief alle DLC er voor met alle mods die ik mij kan wensen, dus op zich kan ik best leven met een vanilla installatie aangevuld met een handjevol mods en een wipe op alle save games. Maar goed, Bethesda kennende ga ik er maar vanuit dat de update enorm tegenvalt, veel oude problemen niet oplost, en nieuwe problemen introduceert. Als de update de moeite waard is, misschien nog eens een playthrough for shits & giggles. Zo niet, ga ik Fallout 3 NV nog eens starten. Ik hoop stiekem ook dat de workshop mode in FO4 een aangepakt wordt zodat het wat minder clunky en janky is.

Overigens zal je maar een modder zijn en na jaren hobbyisme je populaire mod zien sneuvelen door "matswerk" van Bethesda :D

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
Ook benieuwd hoe het op een Steam Deck gaat spelen, game lang geleden al gespeeld zonder mods.
Nu wellicht een leuke ervaring om op vakantie opnieuw te spelen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hij speelde eerder ook al prima (voor mij iig) op de Steam deck. Ik ben na het kijken van de serie op Prime weer helemaal door mijn FO universe aan het stomen, dus FO1/2/3 gedaan inclusief DLC's en net dus ook New Vegas helemaal uitgespeeld, die laatste voornamelijk omdat ik Dead Money nog een keer mee wilde maken, de Sierre Madre vond ik echt 100% de beste DLC ooit.

Nu FO4 geinstalleerd om die dus ook weer een playthrough te geven, kom er dus idd achter dat die een grote update krijgt over een paar dagen :) sweet. Mijn ultrawide scherm was altijd een issue voor FO4 dus ben benieuwd of dat nu goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
De xbox mods die er nu zijn werken toch ook nog wel na de aankomende patch hopelijk?

Mijn Piper is blond ik neem nu geen brunette mee op stap :P

Alle gekheid op een stokje maar mods zoals voor het weer en donkere nachten zou ik wel missen.

Achievements geef ik werkelijk niks om.

[ Voor 8% gewijzigd door Sipio op 23-04-2024 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:59

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Sipio schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:16:
De xbox mods die er nu zijn werken toch ook nog wel na de aankomende patch hopelijk?

Mijn Piper is blond ik neem nu geen brunette mee op stap :P

Alle gekheid op een stokje maar mods zoals voor het weer en donkere nachten zou ik wel missen.

Achievements geef ik werkelijk niks om.
Nee, ik vind achievements ook volstrekt useless. En ik ben enorm van de weight mods die bijvoorbeeld junk weightless maakt. Want alles goed en wel maar de inventory managen is niet waarom ik Fallout speel :P Voor de rest had ik wat HD-mods, Better Settlers, en weather mods.

[ Voor 5% gewijzigd door Klauwhamer op 23-04-2024 12:43 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Inmiddels gestopt met Magnum Opus en overgestapt (lees: compleet opnieuw begonnen vanwege het feit dat er zo'n verschil is qua mods) met "Welcome to Paradise"

Zelfde manier (via Wabbajack) alleen een stuk kleiner. De grootste reden om te wisselen is het feit dat Welcome to Paradise wat meer op vanilla lijkt (meer vanilla+) dan Magnum Opus. Ik merkte dat ik het wel heel veel mods vond en ook het feit dat je weinig ammo hebt, de vijanden een stuk sterker waren (had damage multiplier al op 1.5 gezet) gaf het mij een gevoel dat ik niet echt zocht bij fallout...

Heb aan Welcome to Paradise enkel de "another pine forest mod" toegevoegd (onderaan de andere landscape mods in de loadorder gezet) zodat het wat meer levendig voelt aangezien ik de vanilla wel heel kaal en dor vind.
Performance is vergelijkbaar alleen wel een stukje beter in drukke gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

MazeWing schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:11:
Inmiddels gestopt met Magnum Opus en overgestapt (lees: compleet opnieuw begonnen vanwege het feit dat er zo'n verschil is qua mods) met "Welcome to Paradise"

[YouTube: WELCOME TO PARADISE - Fallout 4 Modlist - Showcase & Review]

Zelfde manier (via Wabbajack) alleen een stuk kleiner. De grootste reden om te wisselen is het feit dat Welcome to Paradise wat meer op vanilla lijkt (meer vanilla+) dan Magnum Opus. Ik merkte dat ik het wel heel veel mods vond en ook het feit dat je weinig ammo hebt, de vijanden een stuk sterker waren (had damage multiplier al op 1.5 gezet) gaf het mij een gevoel dat ik niet echt zocht bij fallout...

Heb aan Welcome to Paradise enkel de "another pine forest mod" toegevoegd (onderaan de andere landscape mods in de loadorder gezet) zodat het wat meer levendig voelt aangezien ik de vanilla wel heel kaal en dor vind.
Performance is vergelijkbaar alleen wel een stukje beter in drukke gebieden.
Begrijpelijk, mijn nieuwe playthrough word ook vooral een vanilla experience (ook gewoon omdat ik het gezeik en geknutsel met mods om alles gangbaar te krijgen altijd zo kut vind, ik wil gewoon gamen) maar ik heb wel eens een Horizon semi-playthrough gedaan (een hardcore survival overhaul) en dat voegt toch echt wel een stevige en spannende dimensie toe hoor. Resources zijn nu echt belangrijk, je moet echt scavengen om te overleven, je moet elke encounter overwegen en plannen, je kan niet meer halverwege een botched fight in je pipboy springen en 10 stimpacks chuggen.... het word echt een spannende game zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

HTT-Thalan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:02:
[...]

Begrijpelijk, mijn nieuwe playthrough word ook vooral een vanilla experience (ook gewoon omdat ik het gezeik en geknutsel met mods om alles gangbaar te krijgen altijd zo kut vind, ik wil gewoon gamen) maar ik heb wel eens een Horizon semi-playthrough gedaan (een hardcore survival overhaul) en dat voegt toch echt wel een stevige en spannende dimensie toe hoor. Resources zijn nu echt belangrijk, je moet echt scavengen om te overleven, je moet elke encounter overwegen en plannen, je kan niet meer halverwege een botched fight in je pipboy springen en 10 stimpacks chuggen.... het word echt een spannende game zo.
Dat is in de basis prima en mooi maar vanwege alle technische (en visuele) beperkingen van Fallout 4 gaat dit naar mijn mening nooit fatsoenlijk tot zijn recht komen. Pas als ze een setting (zowel visueel als technisch) weten neer te zetten zoals een Last of Us met unieke interieurs, etc. voel ik voor mezelf weinig motivatie om elk kastje, bedje, etc. op z'n kop te zetten voor ammo en andere resources.

The Last of Us (en zeker deel 2) zet echt een sfeertje neer van een wereld die naar de klote is en waar mensen in geleefd hebben. Fallout blijft toch een beetje de schoolmusical van groep 8....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

MazeWing schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:30:
[...]

Dat is in de basis prima en mooi maar vanwege alle technische (en visuele) beperkingen van Fallout 4 gaat dit naar mijn mening nooit fatsoenlijk tot zijn recht komen. Pas als ze een setting (zowel visueel als technisch) weten neer te zetten zoals een Last of Us met unieke interieurs, etc. voel ik voor mezelf weinig motivatie om elk kastje, bedje, etc. op z'n kop te zetten voor ammo en andere resources.

The Last of Us (en zeker deel 2) zet echt een sfeertje neer van een wereld die naar de klote is en waar mensen in geleefd hebben. Fallout blijft toch een beetje de schoolmusical van groep 8....
Even gecheckt maar dat is een game waar ze nog even 60 euro voor durven vragen na zoveel jaar (ja, een remake, maar toch). Ik hou hem wel in de gaten voor een (flinke) aanbieding dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe laat komt de update morgen?

Ik ga lekker naar dogmeat en de red rocket morgen.
Pagina: 1 ... 50 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!