Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:36

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Flagg schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:02:
Nou inmiddels weer lvl 70 en ik ga de minutemen maar eens volgen, moet ik wel wat aan settlement building gaan doen ben ik bang maar zal het tot het bare minimum beperken.

Denk dat ik ook maar weer van normal een stapje moeilijker ga, want voel me redelijk overpowered nu. Mutants, mitelurks en aanverwante zijn met 1 schot of max 2 van de deliverer al dood en met de fully modded neverending western revolver maken ze helemaal geen kans. En de silenced OG als sniper is hetzelfde verhaal.

Dus vanavond maar een setting hoger proberen, kan ik weer een kudde feral ghouls een been eraf schieten zonder dat ze meteen dood zijn. Blijf het grappig vinden als er een stuk of 5 met veel moeite naar me toe proberen te kruipen. /sadist :)
sucses, ben benieuwd hoe gauw je dat zat bent _O-

Afbeeldingslocatie: https://78.media.tumblr.com/66a2c44428101f0bb65885096734248b/tumblr_or0hqu4dPf1siw9zso1_1280.jpg

:P

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 01-08-2018 12:16 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:44
Ik heb de game ook maar weer geïnstalleerd (PC). direct op release een 50 uur oid erin gestoken nooit helemaal uitgespeeld en ook nooit de DLC oid gedaan. Dacht ook toen ik hem weer installeerde dat ik de DLC nog moest aanschaffen, maar kennelijk had ik toen hij uitkwam de seasonpass ook aangeschaft want ik heb alle DLC al in de lijst erbij staan.
Ben dus ook wel benieuwd naar jullie ervaring met de DLC (graag geen spoilers! heb ze dus nog nooit gespeeld die DLC's!) of de DLC's een beetje leuk zijn?

Direct ook wat mods gedownload, maar was even benieuwd naar wat nu echt must have mods zijn volgens andere spelers. Ik vind het altijd wel leuk om vooral de game grafisch met mods mooier te maken. Dus geen Thomas de stoomtrein mods oid, maar gewoon mods die ervoor zorgen dat de core game mooier en beter werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door SMD007 op 01-08-2018 11:08 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:54

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

SMD007 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:05:
Ik heb de game ook maar weer geïnstalleerd (PC). direct op release een 50 uur oid erin gestoken nooit helemaal uitgespeeld en ook nooit de DLC oid gedaan. Dacht ook toen ik hem weer installeerde dat ik de DLC nog moest aanschaffen, maar kennelijk had ik toen hij uitkwam de seasonpass ook aangeschaft want ik heb alle DLC al in de lijst erbij staan.
Ben dus ook wel benieuwd naar jullie ervaring met de DLC (graag geen spoilers! heb ze dus nog nooit gespeeld die DLC's!) of de DLC's een beetje leuk zijn?

Direct ook wat mods gedownload, maar was even benieuwd naar wat nu echt must have mods zijn volgens andere spelers. Ik vind het altijd wel leuk om vooral de game grafisch met mods mooier te maken. Dus geen Thomas de stoomtrein mods oid, maar gewoon mods die ervoor zorgen dat de core game mooier en beter werkt.
Als je iets omhoogt scrollt zie je dat ik een screenshot gepost heb van mijn Nexus Mod Manager. Het gros van mijn mods zijn graphische overhauls. Doe je ding 8)

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Techno Overlord schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:10:
[...]

Als je iets omhoogt scrollt zie je dat ik een screenshot gepost heb van mijn Nexus Mod Manager. Het gros van mijn mods zijn graphische overhauls. Doe je ding 8)
had mijn post eerst gemaakt en ben nu begonnen dit topic door te lezen ik merk dat ik in de verkeerde volgorde werk :P thx! ik ga kijken.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

SMD007 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:05:
ik dwaalde al heel wat uurtjes rond in de Wasteland en nu met de mods heb ik weer hernieuwde dikke schik in de game d:)b

Ik speel nu Far Harbor en ga daarna Nuka World doen, dat is vlgns mij ook de volgorde van uitkomst.
Automatron heb ik als eerste gedaan, kleine DLC met wat geinige quests.

Het is dat ik zo ontzettend veel al gespeeld had anders was ik de DLC's begonnen als lone wanderer, of in elk geval geen Minutemenbaas want ik wordt gierend gek van die settlements die onder vuur komen te liggen als ik kilometers diep in de eilandjungle rondhobbel in een quest.

Ik heb het idee dat die settelement attacks echt een stapje erger zijn met de DLC's erop, grotere hoeveelheden baddies en ook zwaardere aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Fraggert schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:21:
[...]

ik dwaalde al heel wat uurtjes rond in de Wasteland en nu met de mods heb ik weer hernieuwde dikke schik in de game d:)b

Ik speel nu Far Harbor en ga daarna Nuka World doen, dat is vlgns mij ook de volgorde van uitkomst.
Automatron heb ik als eerste gedaan, kleine DLC met wat geinige quests.

Het is dat ik zo ontzettend veel al gespeeld had anders was ik de DLC's begonnen als lone wanderer, of in elk geval geen Minutemenbaas want ik wordt gierend gek van die settlements die onder vuur komen te liggen als ik kilometers diep in de eilandjungle rondhobbel in een quest.

Ik heb het idee dat die settelement attacks echt een stapje erger zijn met de DLC's erop, grotere hoeveelheden baddies en ook zwaardere aanvallen.
Het was voor mij de vorige keer wel de reden om te stoppen met Fallout 4 de settlements helpen en bouwen was totaal niet mijn ding vond het maar dom ik wou Fallout spelen niet The Sims. Maar heb mij nu voorgenomen met iets andere kijk die settlements te doen en gewoon te accepteren dat het erbij hoort. Vanvond die lijst met mods die hier eerder zijn genoemd door te bladeren en de leuke te downloaden en daarna maar beginnen aan een fresh playtrough. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

SMD007 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

Het was voor mij de vorige keer wel de reden om te stoppen met Fallout 4 de settlements helpen en bouwen was totaal niet mijn ding vond het maar dom ik wou Fallout spelen niet The Sims. Maar heb mij nu voorgenomen met iets andere kijk die settlements te doen en gewoon te accepteren dat het erbij hoort. Vanvond die lijst met mods die hier eerder zijn genoemd door te bladeren en de leuke te downloaden en daarna maar beginnen aan een fresh playtrough. :)
Je kunt dan eventueel ook die SIM Settlements mod installeren, dan hoef je je over het bouwen van settlements niet meer druk te maken. Je moet er wel een Companion voor aanwijzen, maar die laat ik dan lekker het settlement opbouwen en als het "klaar" is wijs ik het bouwen weer aan mijzelf toe en is die companion weer vrij voor een volgend settlement om als leader aan te wijzen.

Dit werkt natuurlijk alleen als je al meerdere quests in de mainstory gedaan hebt en dus de keuze hebt uit meerdere Companions. Maar dan heb je er verder weinig kopzorgen meer aan en is het leuk om te zien dat er gewoon hele dorpen gebouwd worden na een tijdje ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27
Fraggert schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:04:
[...]

Ik heb de Minutemen/BOS-ending gedaan, daarna de Railroad waarbij ik tot erg laat in het spel meedraaide met The Institute.

Die eerste vond ik het leukste, Institute einde niet gedaan.

[...]

ik zet mijn Generatiekloof-troef in :P

je hebt ook wel gelijk, maar jij schetst onbekend terrein voor mij ;)
zelfbouw wordt het voor mij in elk geval niet.

Ik vind mijn PS4 erg prettig, enige nadeel vind ik soms de exclusives, dikke shooter gevonden...gloeiendegoeiende X-box only |:(
Ben inmiddels level 60 in 30 uurtjes spelen en best ver met de missies van de Minutemen, geen idee wanneer ik ze allemaal klaar heb. Blijf lekker spelen tot er geen missies meer komen, zal langzaam ook maar is weer verdergaan met de story mode.

Nu het levelen wat slomer gaat, zijn er nog tips om wat meer XP te krijgen naast de perks?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-09 16:42
G_Dragon schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:18:
[...]

Ben inmiddels level 60 in 30 uurtjes spelen en best ver met de missies van de Minutemen, geen idee wanneer ik ze allemaal klaar heb. Blijf lekker spelen tot er geen missies meer komen, zal langzaam ook maar is weer verdergaan met de story mode.

Nu het levelen wat slomer gaat, zijn er nog tips om wat meer XP te krijgen naast de perks?
Ik heb een paar pagina's teruggelezen en kon zo snel niet vinden of dit duidelijk voor je is dus voor de zekerheid toch maar een reactie.
De sidemissies van de factions zijn een loop, die blijven dus komen, de faction hoofdmissies werken naar een punt toe maar de faction sidemissies kan je tot in de eeuwigheid blijven herhalen in elke keer net iets andere vorm (vaak dezelfde missie op een andere locatie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

G_Dragon schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:18:

Meer kills maken >:)

spoiler:
Na de eind quest gedaan te hebben (The Institute en Railroad zijn niet meer) kreeg ik nog steeds opdrachten van Preston. Maar op de een of andere manier is hij nu boos op mij en wil niet meer met me praten. Ik ben een (massa) moordenaar en zo en ik had het anders moeten doen.... 8)

De eindeloze verzoeken om een settlement te helpen zijn bij mij dus verleden tijd. Lekker rustig ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
bvk schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:43:
[...]

Meer kills maken >:)

spoiler:
Na de eind quest gedaan te hebben (The Institute en Railroad zijn niet meer) kreeg ik nog steeds opdrachten van Preston. Maar op de een of andere manier is hij nu boos op mij en wil niet meer met me praten. Ik ben een (massa) moordenaar en zo en ik had het anders moeten doen.... 8)

De eindeloze verzoeken om een settlement te helpen zijn bij mij dus verleden tijd. Lekker rustig ;)
Sorry late reactie, dacht dat ik al gereageerd had :o ..
Ik ben inmiddels level 100 na 43 uur spelen, vind dat het best snel gaat.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:04
G_Dragon schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:15:
[...]

Ik zat na zo'n 50 uur op level 32, dus ik vermoed dat jij en ik een iets andere speelstijl hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Anakha schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:44:
[...]

Ik zat na zo'n 50 uur op level 32, dus ik vermoed dat jij en ik een iets andere speelstijl hebben. :)
Dat zou je haast wel denken, als ik nou XP aan het grinden was dan zou ik het nog begrijpen.
Maar zelfs daar ben ik niet mee bezig, vroeg laatst hier wel of er een manier was uit gekheid.

Enige wat ik doe zijn de side missions van de minutemen, the railroad en die ik in de wereld tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:04
Ik ben wellicht meer tijd bezig met junk verzamelen, settlements plannen en wachten tot ik weer 'hidden' ben om mijn volgende sneaky schot af te vuren? Ik speel Fallout altijd graag erg traag om mezelf te verliezen in de wereld en zo min mogelijk dood te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

G_Dragon schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:15:
[...]

Dat gaat zeker snel bij jou, dat zijn meer dan 2 levels erbij per uur!

Ik heb uiteraard ook alle side missies gedaan en de mainquest uitgespeeld, maar ben ook veel bezig met bouwen en lekker rondwandelen. Plus dat ik me nooit echt bezig gehouden heb met levelen, dat komt vanzelf allemaal wel.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik moet alleen even om hulp vragen, ik kan de volgende main quest niet vinden. De laatste die ik heb gehaald is " The Molecular Level "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06

Cyphax

Moderator LNX
G_Dragon schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:09:
Ik moet alleen even om hulp vragen, ik kan de volgende main quest niet vinden. De laatste die ik heb gehaald is " The Molecular Level "
Dus je hebt dat ding gebruikt om binnen te komen op dat punt? Wat is de laatste actie die je gedaan hebt?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Cyphax schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:21:
[...]

Dus je hebt dat ding gebruikt om binnen te komen op dat punt? Wat is de laatste actie die je gedaan hebt?
Ja en daarna heb ik 1 missie voor father gedaan , ben ze niet gejoined omdat ik voor de end game bij the brotherhood en minutemen wil horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

G_Dragon schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:10:
[...]

Ja en daarna heb ik 1 missie voor father gedaan , ben ze niet gejoined omdat ik voor de end game bij the brotherhood en minutemen wil horen.
Dan zou je je eens op de Prydwen kunnen gaan melden, waarschijnlijk hebben ze daar nu wel wat "klusjes" voor je ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
bvk schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:06:
[...]

Dan zou je je eens op de Prydwen kunnen gaan melden, waarschijnlijk hebben ze daar nu wel wat "klusjes" voor je ;)
Heb de game gisteravond uitgespeeld met The Minutemen, was dichterbij het eind dan ik verwacht had ( dacht nog min 15 main missies).
De laatste 2 kills voor het eind werd ik nog net level 103 , Ik wil nog even proberen om alle skill points te krijgen nu ik het spel heb uitgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dan heb je aan Fallout 4 wel een goede. Zo veel unmarked quests en interessante lokaties om te verkennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zo, ik heb Far Harbor zo'n beetje voor elkaar, erg vermakelijk hoewel de vrijwel constant donkere sfeer wat eentonig werdt. Genoeg leuke en afwisselende (side)quests, zeker een geslaagde DLC.

Enter Nuka World *O*

Wat een knotsgekke bende _O-

Alleen die soundtrack al, piste zowat in mijn PowerArmor van het lachen :+

Klein vraagje, ligt het aan mij of werken die Quest-markers in NW niet helemaal lekker? 8)7 Zeker met de quest om die hidden cappy's te vinden staat die marker ver van de locatie waar ik geacht wordt te zoeken |:(

Ook als ik richting een leader van een raidergang wordt gestuurd voor een ontmoeting loop ik buiten de stadsmuur die godvergeten kutmarker te zoeken maar als ik dan binnen de muur loop zie ik het deur-icoontje op mijn HUD/pipboy en ok op de toegangsdeur van die locatie.

Voor de rest.......ik verwacht een heerlijk fragfest *O*

* Fraggert is van plan alles wat ook maar enigzins naar raider ruikt naar de eeuwige jachtvelden te sturen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fraggert schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:43:

* Fraggert is van plan alles wat ook maar enigzins naar raider ruikt naar de eeuwige jachtvelden te sturen d:)b
hhhmmm...toch nog even bij jullie checken en vooral @Flagg , met zijn duistere invalshoek :+

Tijdens een rondje voordat ik ging raiderslachten moest ik alweer 3 settlements te hulp schieten.

Ik wordt het een beetje zat.....al helemaal als ik in NW zit en terug moet naar FH.
Dan moet ik 3 x fasttravelen |:(

Dus.....in hoeverre verlies ik mijn settlements als ik Overboss blijf en heel de commonwealth de moeder raid? >:)

Schiet alleen Preston Garvey me in me flikker, of wordt hij alleen boos, of raak ik de controle kwijt over alle settlements en dus ook mijn workshop-items?

Sanctuary is mijn homebase en daar lopen een hoop NPC's, zoals Strong en Curie en Coswold etc, of moet ik straks heel Sanctuary saneren en loop ik er straks alleen rond?

[ Voor 26% gewijzigd door Fraggert op 27-08-2018 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Fraggert schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:01:
[...]

hhhmmm...toch nog even bij jullie checken en vooral @Flagg , met zijn duistere invalshoek :+

Tijdens een rondje voordat ik ging raiderslachten moest ik alweer 3 settlements te hulp schieten.

Ik wordt het een beetje zat.....al helemaal als ik in NW zit en terug moet naar FH.
Dan moet ik 3 x fasttravelen |:(

Dus.....in hoeverre verlies ik mijn settlements als ik Overboss blijf en heel de commonwealth de moeder raid? >:)

Schiet alleen Preston Garvey me in me flikker, of wordt hij alleen boos, of raak ik de controle kwijt over alle settlements en dus ook mijn workshop-items?

Sanctuary is mijn homebase en daar lopen een hoop NPC's, zoals Strong en Curie en Coswold etc, of moet ik straks heel Sanctuary saneren en loop ik er straks alleen rond?
Haha, ik verlies er idd zo af en toe eentje, geen idee wat de consequenties verder zijn. Al mijn wapens zijn volledig gemod dus heb ook weinig workshop items meer nodig.

Spel wordt ook wel wat boring nu ja. Far Harbor en nukaworld (raiders? Nope geen idee waar die zijn. O-) )wel zo'n beetje gehad en heb nog niet de zin kunnen vinden om het spel tot een einde te brengen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Flagg schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:39:
Haha, ik verlies er idd zo af en toe eentje, geen idee wat de consequenties verder zijn. Al mijn wapens zijn volledig gemod dus heb ook weinig workshop items meer nodig.

Spel wordt ook wel wat boring nu ja. Far Harbor en nukaworld (raiders? Nope geen idee waar die zijn. O-) )wel zo'n beetje gehad en heb nog niet de zin kunnen vinden om het spel tot een einde te brengen.
Ok, ik zal er eens een rondje google aan besteden, het raiderslachten is een kort maar krachtig verhaal zoals ik begreep.

De reden dat ik het overweeg is dat een zwikje quests wegvallen want ook ik ken het quest-mechanisme nu wel zo'n beetje. Zoek dit ding, slacht hun af, etcetera...... :+

Het nadeel is dat ik steeds meer settlements krijg, zo ook op Far Harbor en dat ben ik echt wel zat.

Ik zal even uitzoeken wat ik verlies als ik full raider ga op mijn settlements. NukaWorld ziet er echt ubergaaf uit, wat een kleurrijke verademing, zeker die Pack-lui zijn knotsgek _O-

Raak ik settlements kwijt dan hoef ik me daar niet zo druk om te maken meer.

En dan kan ik ook vrij snel eindelijk eens aan Metro: Redux beginnen :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is toch wel een mod die dat gezeik van de settlements voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik houd me helemaal niet bezig met het beschermen van settlements heb een mod die het bouwen en onderhouden van settlements helemaal voor mij regelt. Hoef alleen 1 van mijn companions aan te wijzen als leider thats it. ben zo de naam kwijt van de mod, maar vind hem echt geweldig. Vond dat hele settlements maar niets in F4 ik wil gewoon verkennen en looten. ik kan natuurlijk niet alle settlements beheren want je hebt maar zoveel companions, maar de gene waar ik ze op zet bouwen zich zelf mooi vol en heb je geen werk meer aan de overige settlements hebben gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@SMD007 @Verwijderd

ik zit op de PS4, dus er valt niet zo veel te modden helaas.

Of bestaat dat ook maar zijn dat die mods waar ik me voor moet aanmelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
@Fraggert ik zit op PC en heb zelf geen console dus zou niet weten hoe dat werkt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook op de pc en kan je dan ook helaas niet helpen. Ik werd in ieder geval helemaal gek van dat gekut met die settlements en heb er een mod voor geïnstalleerd. Balen dat de PS er niet open voor staat of dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@SMD007 @Verwijderd

Ik heb zojuist een oudere savegame geladen, ik ga full on raiden })

Eerst maar even gauw wat junk en wapens uit Sanctuary naar NW verkassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tijdens release gekocht deze game en toen gestopt in the glowing sea, was er weer ff klaar mee wat ik heel snel heb met games.

Nu in de vakantie weer eens verder gegaan en wat vind ik dit toch een dijk van een spel, tuurlijk dingen kunnen beter maar zoveel te doen gewoon.

Dogmeat ( met stronger dogmeat mod op de ps4) weer eens kwijt bij Sanctuary, dacht dat ik echt alle hondehokken had gescrapt op 1 na maar meer dan een uur lopen zoeken, niet gevonden, nieuwe save ingeladen uiteraard :+

Heb hem toen vanuit Sanctuary naar Sanctuary gestuurd en ben hem rustig gaan volgen, loopt ie toch naar nog 1 vergeten te scrappen hondehok, was wel blij te weten waar hij was toen.

Ben niet te goed in Settlements bouwen maar toch een echt wasteland plekje kunnen maken voor mij en Dogmeat compleet met discobal 8)

Super game en heel mooi dat er op de PS4 toch ook mooie mods zijn ondanks dat Sony niet alles vrijgeeft wat ik had begrepen iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Laatst online: 21:43
Sipio schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:28:
Tijdens release gekocht deze game en toen gestopt in the glowing sea, was er weer ff klaar mee wat ik heel snel heb met games.

Nu in de vakantie weer eens verder gegaan en wat vind ik dit toch een dijk van een spel, tuurlijk dingen kunnen beter maar zoveel te doen gewoon.

Dogmeat ( met stronger dogmeat mod op de ps4) weer eens kwijt bij Sanctuary, dacht dat ik echt alle hondehokken had gescrapt op 1 na maar meer dan een uur lopen zoeken, niet gevonden, nieuwe save ingeladen uiteraard :+

Heb hem toen vanuit Sanctuary naar Sanctuary gestuurd en ben hem rustig gaan volgen, loopt ie toch naar nog 1 vergeten te scrappen hondehok, was wel blij te weten waar hij was toen.

Ben niet te goed in Settlements bouwen maar toch een echt wasteland plekje kunnen maken voor mij en Dogmeat compleet met discobal 8)

Super game en heel mooi dat er op de PS4 toch ook mooie mods zijn ondanks dat Sony niet alles vrijgeeft wat ik had begrepen iig.
Je kan een computer plaatsen die een soort "quest" kan laten maken met Overseers most wanted. Als je daar Dogmeat selecteert ( of iemand anders ) dan krijg je de locatie te zien op de map.

http://fallout.wikia.com/wiki/Overseer%27s_Most_Wanted

Dit is afhankelijk of je de add-on hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Nog geen add ons maar tnx zal hem onthouden, maar volgens mij moet het nu goed gaan met dogmeat.

Had trowens ook die weather redux mod, hele mooi sfeer geeft dat maar imo iets te snel donker maar dan ook echt donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fraggert schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:01:
@SMD007 @Verwijderd

Ik heb zojuist een oudere savegame geladen, ik ga full on raiden })

Eerst maar even gauw wat junk en wapens uit Sanctuary naar NW verkassen :+
Change of heart :+

Ik blijf toch maar de brave BoS/Minuteman-general :) .Als ik mijn hele HQ incl alle Power Armor etc moet verkassen ben ik veel langer bezig dan een paar settlements redden. Wat een fucking hassle.

Ik heb wel gezorgd dat de NW-facties hun nieuwe bases hebben kunnen betrekken. Als ik dan Open Season ga draaien, heb ik tenminste een paar locaties die ik kan purgen. :P

Kleine huishoudelijke mededeling.........

Om toch mijn frustraties even kwijt te kunnen over de vele settlements die mijn hulp nodig hebben, heb ik besloten Preston Garvey bij zijn kladden te vatten en hem te bannen :P

ik meende 1 settlement nog niet gebruikt te hebben :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u7GUvTI6oiiZ5Wi3iWsgEHVw/full.jpg

Hij is alleen en niet zo blij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:50
Fallout 4 na een tijdje weer eens opgestart, maar ik heb er een rare bug in zitten.
Ik kan namelijk niet meer bouwen.

Als ik in mijn stad sta en het bouw menu open, dan kan ik alleen maar de specialties neer zetten. Vloeren, muren, daken etc zijn allemaal weg.

Iemand dit ook ervaren en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mike0001 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:57:
Iemand dit ook ervaren en een oplossing?
Geen oplossing maar PC of console? Indien het laatste ..welke? Mods?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
Fraggert schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:04:
[...]

Geen oplossing maar PC of console? Indien het laatste ..welke? Mods?
Sorry het gaat inderdaad om de Xbox.
Ik had meerdere mods, maar heb die er afgegooid en hetzelfde probleem was nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
start eens een nieuwe game op zonder de mods en kijk of het probleem daar ook is. Soms kan een mod iets slopen dat ook niet direct te fixen is door de mod te verwijderen.

Als in je nieuwe game ook de bug aanwezig is zal het niet direct door een mod komen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
SMD007 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:04:
start eens een nieuwe game op zonder de mods en kijk of het probleem daar ook is. Soms kan een mod iets slopen dat ook niet direct te fixen is door de mod te verwijderen.

Als in je nieuwe game ook de bug aanwezig is zal het niet direct door een mod komen lijkt mij.
Ik wilde toch al eens een complete nieuwe game starten. Heb hem al een tijd niet meer aangeraakt.
zal het eens proberen.
Welke mods gebruiken jullie (op de xbox x) die echt een meerwaarde zijn?

Degene die ik had hadden vooral betrekking op de omgeving. Ik heb niet de behoefte aan bijv de cheat mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Laatst online: 21:43
Heb eindelijk de end-game gedaan, en ben vooral benieuwd wat valt er te doen na de end-game? Wat doen jullie vooral? ( zal denk niet snel een nieuwe game starten en bijv full good/ full evil spelen )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

corporalnl schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:15:
Heb eindelijk de end-game gedaan, en ben vooral benieuwd wat valt er te doen na de end-game? Wat doen jullie vooral? ( zal denk niet snel een nieuwe game starten en bijv full good/ full evil spelen )
Het hangt er denk ik een beetje van af hoe snel je de mainquest hebt doorlopen en of je ondertussen nog sidequests gedaan hebt.

Ik heb zelf de end game ook al gedaan en was toen level 70 geloof ik. Tijdens de mainquest ook heel veel gedaan maar ook nu valt er nog zat te doen en ondertussen ben ik al level 100.

Je komt waarschijnlijk nog zat sidequests tegen als je rond gaat wandelen en misschien ook nog onontdekte gebieden. Of installeer/koop mods/dlc als je die nog niet hebt.

Zo heb ik bijvoorbeeld in de Creation dinges een leuk appartement gekocht waar ook weer een quest aan vast zat om de sleutels ervan te bemachtigen. Is er ook als gratis mod maar die is minder uitgebreid en mooi: https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/21790/

Er valt ook na de end game nog genoeg te doen dus ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 18:26
Zo ook maar weer eens na een lange tijd (voor mij dan) Fallout 4 spelen. Toch blijft het altijd weer heerlijk om in dit soort werelden te struinen. Heb echt heel veel genoten van Horizon Zero Dawn, maar toch voelen Bethesda games toch altijd anders aan qua open wereld games.

PS4 mods laat ik nu ook echt gaan aangezien het toch tegenvalt daarop. Ik ga wel weer modden zodra ik een pc heb of toch ooit een Xbox One X ga halen. PS4 versie ga ik gewoon helemaal spelen met mijn character en eindelijk ook de DLC eens starten haha.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

NukaWorldNL schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:27:
.......eindelijk ook de DLC eens starten haha.
aanrader hoor.....Far Harbor vond ik wel wat donker op een gegeven moment.

Nuka World is echt hilarisch en kleurrijk, in zijn geheel vind ik NW de betere.

Veel plezier gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nou, ik heb zo'n beetje alles wel gezien in het Wasteland :)

Afgelopen weekend op killing spree geweest om Open Season af te draaien.

Zo'n beetje alles en iedereen is wel dood nu :+

Ik laat mijn laatste savegame staan, level 120 met zo'n 160.000 caps dus er kan me weinig meer gebeuren :P .

Ik zie mezelf wel binnenkort nog eens een nieuwe ronde starten, geheel factieloos of ik draai het Institute-scenario.

Maar nu is het hoog tijd voor weer even wat anders, de FO4schijf gaat eruit en ik ga voor een rondje Metro:Redux.

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Vd week ook uitgespeeld, kan nog wel wat dingen doen maar voor mij persoonlijk is dat toch allemaal minder als je de main story klaar hebt, maar het is net alsof je in een klein zwart gat valt haha, wat ben ik opgegaan in deze game, gewoon al het simpel een kleine settlement bouwen en het echt als je ingame thuis zien,.. Heerlijk gevoel on weer 'thuis' te komen bij je hondje na een zware BoS missie haha, Piper ook nog even af leggen in bed in een mooie leather suit :+

Zou best door willen gaan met Far Harbor maar zag dat die in de psn store nog 25 euro was terwijl de goty editie minder kost? Wil eigenlijk de game niet weer opnieuw moeten installeren en ook de goty eigenlijk niet kopen omdat ik gewoon de volle mep al heb uitgegeven voor de normale versie tijdens release :+ jammer dat alleen de dlc nog vrij prijzig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Sipio piper _O-

Met de goty code installeer je de DLC's en ik kon gewoon verder met mijn oude saves d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Nu online
@Sipio Een fysieke versie van de GOTY versie kost 30 euro.
Dat is het echt wel waard. :)

Ik kan je wel niet garanderen dat je je save file kan overzetten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ja deze game is het absoluut waard, bedankt voor de tips als ik met mijn huidige char verder zou kunnen gaan met de dlcs dan zou het mooi zijn, gewoon echt geen zin om een nieuwe char te beginnen, deze heeft alles doorstaan en moet door :+

Maar nog een paar weken en dan komt ook Red Dead Redemption 2, daarna maar eens kijken naar de goty, alhoewel Fallout 76 ook nog komt in November waar ik ondanks dat hele multiplayer gebeuren toch wel nieuwsgierig naar ben.

(Ik had trouwens wel de companions enhanced mod op de ps4)... Knappe piper hoor :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Laatst online: 11-09 19:11
ben bezig alle achievements af te tikken;
heb er nog drie over (overseeer, eyes on the price, trapper), waarvan de achievement Trapper mij MATELOOS irriteert: hij lijkt bugged;
ik heb alle traps gebouwd (zelfs herbouwd; de rad scorpion trap is een ramp qua ingredienten) en ik krijg de achievement maar niet;

is het bekend dat de Trapper achievement niet correct werkt?

doe ik iets verkeerd?

heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Admiral_R2D2 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:45:
ben bezig alle achievements af te tikken;
heb er nog drie over (overseeer, eyes on the price, trapper), waarvan de achievement Trapper mij MATELOOS irriteert: hij lijkt bugged;
ik heb alle traps gebouwd (zelfs herbouwd; de rad scorpion trap is een ramp qua ingredienten) en ik krijg de achievement maar niet;

is het bekend dat de Trapper achievement niet correct werkt?

doe ik iets verkeerd?

heeft iemand tips?
Volgens mij moet je alle traps bouwen op gorilla... en de wiki zegt dit er bij:

ReferencesEdit
↑ Requires that the Sole Survivor evacuate the Institute during The Nuclear Option.
↑ The gorilla cage is not necessary to obtain the Trapper achievement/trophy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
dankjewel voor je snelle reactie;
ik had e.e.a. ook al gevonden op:
http://fallout.wikia.com/wiki/Trapper_(achievement)

voetnoot 1 en 2 gelden voglens mij alleen voor de Gorilla cage
die dus niet hoeft voor de achievement

probleem is dus dat ik volgens mij aan alle gestelde voorwaarden voldoe;
maar dat de achievement niet popped

en dat is erg irritant
(zeker gezien de andere, soms veel moeilijkere/tijdsintensievere he twel deden/doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Gewoon uit nieuwsgierigheid:

Bij een fresh install van Fallout 4 gaat het spel automatisch grafische instellingen toewijzen op basis van systeemspecs: bij mij kiest die dus telkens "low"

Maar mijn systeem is perfect in staat om de game op ultra 1080p te draaien op 60fps zonder significante drops, wel sporadisch een drop maar in dit spel is dat ook te verwachten. Hierbij staat alles op ultra behalve godrays (high), shadows en shadow distance (high) en motion blur (uitgevinkt want ik word daar misselijk van :D )
Dus een echte "issue" is het niet want ik alles dan ook gewoon manueel in op ultra en vanaf dan onthoudt het spel dat ook, maar ik vind het raar dat die automatisch voor "low" kiest, weet iemand hoe dit komt?

Zou het eventueel kunnen komen omdat hij de specs van mijn on-board intel-graphics chip meeneemt in de berekening i.p.v. die van de Nvidia gpu? Dat zou het eventueel wel kunnen verklaren...

[ Voor 21% gewijzigd door PinusRigida op 23-10-2018 12:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/6zrccz.jpg
finally!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:23
Sipio schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:57:
Vd week ook uitgespeeld, kan nog wel wat dingen doen maar voor mij persoonlijk is dat toch allemaal minder als je de main story klaar hebt, maar het is net alsof je in een klein zwart gat valt haha, wat ben ik opgegaan in deze game, gewoon al het simpel een kleine settlement bouwen en het echt als je ingame thuis zien,.. Heerlijk gevoel on weer 'thuis' te komen bij je hondje na een zware BoS missie haha, Piper ook nog even af leggen in bed in een mooie leather suit :+

Zou best door willen gaan met Far Harbor maar zag dat die in de psn store nog 25 euro was terwijl de goty editie minder kost? Wil eigenlijk de game niet weer opnieuw moeten installeren en ook de goty eigenlijk niet kopen omdat ik gewoon de volle mep al heb uitgegeven voor de normale versie tijdens release :+ jammer dat alleen de dlc nog vrij prijzig is.
Nu in de bonus op de PSN store! Ik vond zelf vooral Far Harbor echt de moeite waard, ook een heel leuk nieuw gebied... raider worden in Nuka World ging gewoon een beetje tegen mijn principes in haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@Sluw Bedankt voor de tip, op het moment hyped voor RDR2 maar Far Harbor wil ik zeker nog eens spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Toch weer Fallout 4 GOTY op de Xbox One geinstalleerd. Weer eens kijken naar wat toffe mods. Ik blijf het wel echt jammer vinden hoor dat Fallout 4 maar 2GB modlimit heeft en Skyrim wel 5GB. Echt met die 3GB extra kan ik zoveel meer toffe mods hebben. Denk alleen al aan Sim Settlements wat al over de 1GB gaat als je alle belangrijke mods daarvoor installeert. Dan ook nog een paar grafische mods. Helaas kan dat nu niet (want dan zit je zo aan de 2GB) want dan mis ik voor mij teveel toffe mods zoals radio mods en nieuwe locaties mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Pfff... gezien die Trashcan Carla niks meer met me wil te maken hebben sinds ik haar probeerde te overvallen, heb ik besloten om maar terug vanaf dat punt te herbeginnen.

Ik heb het hele tijd zo gelaten in de gedachte van "who cares dat die gekke meid niet met me wil handelen" maar gezien het feit dat ik steeds sterkere vijanden tegen kom en ik nu meer en meer gebruik maak van mijn power-armor, is het wel superhandig om een steady supply van fusion cores te hebben die op de koop toe met de regelmaat van de klok langs al mijn settlements passeert en me een korting geeft
spoiler:
als ik sarcastisch op haar eerste begroeting reageer i.p.v. try to rob
>:)

Ik dacht: die draait wel weer bij maar gisteren kwam ik dus te weten dat haar reactie "Ah, the would-be robber..." permanent is... Stom want ik zat wel al een heueeeueuel stuk verder toen ik gisteren herbegon vanaf Trashcan Carla...
Heb even overwogen om haar gewoon om te leggen maar blijkbaar -lees ik zo hier en daar- is dat niet zo goed voor je relatie met andere NPC's die ik nog wel eens nodig zou kunnen hebben.

Maar het glas is altijd half-vol: het geeft me nu ook de mogelijkheid om bepaalde keuzes anders te maken vanaf dit punt.

[ Voor 8% gewijzigd door PinusRigida op 13-11-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

PinusRigida schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:01:
Ik heb het hele tijd zo gelaten in de gedachte van "who cares dat die gekke meid niet met me wil handelen" maar gezien het feit dat ik steeds sterkere vijanden tegen kom en ik nu meer en meer gebruik maak van mijn power-armor, is het wel superhandig om een steady supply van fusion cores te hebben die op de koop toe met de regelmaat van de klok langs al mijn settlements passeert en me een korting geeft
Ik vraag me ook af waarom je je daar druk om maakt? Er zijn meer dan voldoende andere traders waar je Fusion cores kan kopen, plus dat je ze overal kan vinden als je goed kijkt. Ook kun je zelf in je settlements traders neerzetten die dan ook cores verkopen.

Daarnaast: als je steeds sterkere vijanden tegenkomt wordt je als het goed is zelf ook steeds sterker omdat je leveled en de vijanden daarop aangepast worden. Ik gebruik zelf dan ook nooit meer een power armor tenzij ik hele zware gevechten verwacht.

Deze stond trouwens ineens spontaan in één van mijn settlements, heeft iemand deze wel eens eerder gezien?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hZLImx2h.jpg

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik maak me toch niet druk? Ik vat het best positief op want ik maak nu wat andere keuzes wat betreft missies en conversaties die ik vanaf dat punt uitvoer, dus zo erg vind ik het niet om wat extra uurtjes in-game rond te lopen om terug op m'n eerder niveau te komen.

Ondanks de leeftijd van het spel, ben ik zelf nog niet zo lang beginnen spelen en weet ik dus ook niet in hoeverre die fusion cores voorradig zijn. Nu weet ik dat dus wel, bedankt. ;)

Maar des-al-niet-te-min: probleem is toch opgelost en nu krijg ik korting bij die Carla. :*)

Wat betreft Powerarmor idd: het is te beperkend en het maakt je te traag om het continu te dragen... Maar voorlopig ben ik nog niet ver genoeg in-game (lees: nog niet ijverig genoeg bezig geweest met het verzamelen van resources) om mijn personal armor voldoende te upgraden... en ik heb ook geen "endurance-based" character dus mijn health bar is snel leeg... misschien toch eens werk maken van een degelijke (niet-power) armor-set en me wat minder focussen op het upgraden van m'n wapens. (de écht goeie wapens komen toch later in het spel heb ik begrepen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

PinusRigida schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:43:
[...]

Ik maak me toch niet druk? Ik vat het best positief op want ik maak nu wat andere keuzes wat betreft missies en conversaties die ik vanaf dat punt uitvoer, dus zo erg vind ik het niet om wat extra uurtjes in-game rond te lopen om terug op m'n eerder niveau te komen.

Ondanks de leeftijd van het spel, ben ik zelf nog niet zo lang beginnen spelen en weet ik dus ook niet in hoeverre die fusion cores voorradig zijn. Nu weet ik dat dus wel, bedankt. ;)

Maar des-al-niet-te-min: probleem is toch opgelost en nu krijg ik korting bij die Carla. :*)

Wat betreft Powerarmor idd: het is te beperkend en het maakt je te traag om het continu te dragen... Maar voorlopig ben ik nog niet ver genoeg in-game (lees: nog niet ijverig genoeg bezig geweest met het verzamelen van resources) om mijn personal armor voldoende te upgraden... en ik heb ook geen "endurance-based" character dus mijn health bar is snel leeg... misschien toch eens werk maken van een degelijke (niet-power) armor-set en me wat minder focussen op het upgraden van m'n wapens. (de écht goeie wapens komen toch later in het spel heb ik begrepen)
Sorry, ik bedoelde er niets mee hoor ;) Maar je bent nog in het begin van het spel als ik het goed begrijp, dus dan zal ik niet teveel spoilen. En laat ik het er even bij dat je op een gegeven moment omkomt in de fusion cores, ik heb er nu zelf al minstens 150 en ik heb er nog nooit eentje gekocht...

Als je vaak vijanden tegenkomt die te sterk zijn zit je waarschijnlijk te ver naar het zuid oosten, hoe verder je van Sanctuary afgaat des te sterker ze worden. Advies is dan om eerst de main quest te volgen en naar Diamond City te gaan, daar zitten ook traders waar je mooie spulletjes kan kopen incl. armors.

En looten, looten en nog eens looten, sjouw alles wat je dragen kunt mee naar je settlement en dump het in je workbench. Kopjes, potloden, asbakken en schroefjes lijken waardeloos maar je gaat ze hard nodig hebben!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

bvk schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:04:
[...]

Sorry, ik bedoelde er niets mee hoor ;) Maar je bent nog in het begin van het spel als ik het goed begrijp, dus dan zal ik niet teveel spoilen. En laat ik het er even bij dat je op een gegeven moment omkomt in de fusion cores, ik heb er nu zelf al minstens 150 en ik heb er nog nooit eentje gekocht...

Als je vaak vijanden tegenkomt die te sterk zijn zit je waarschijnlijk te ver naar het zuid oosten, hoe verder je van Sanctuary afgaat des te sterker ze worden. Advies is dan om eerst de main quest te volgen en naar Diamond City te gaan, daar zitten ook traders waar je mooie spulletjes kan kopen incl. armors.

En looten, looten en nog eens looten, sjouw alles wat je dragen kunt mee naar je settlement en dump het in je workbench. Kopjes, potloden, asbakken en schroefjes lijken waardeloos maar je gaat ze hard nodig hebben!
Haha, super, okay, da's dan een zorg(je) minder... tja, in het begin komen die dingen zeldzaam over, een hele machine stopt met lopen als je die core er uit trekt, heb je iets van "waauw, belangrijk" ;)

Maar idd, ik wou in het begin niet teveel 'pressure' voelen van missies dus ben meteen beginnen verkennen en zat al redelijk zuidwaarts... blijkbaar toch best om nog wat meer missies te doen en zo caps en items winnen... en tussendoor wat meer looten idd. Ik heb onlangs wel ontdekt dat je die compaan (voorlopig nog die hond ) zijn inventory ook vol kunt proppen met items, lekker handig, zo zal het wat sneller gaan.

Al bij al bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefuit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 13:02
Nu maakte ik toch wel iets raars mee. Weet niet of iemand dit ook meegemaakt heeft.

Is nu 2e maal dat ik het spel speel en was aan de missie waarbij je Kellog moet afknallen.

Ik weet dat het de eerste keer nogal moeilijk ging. Maar nu toverde mijn buddy Valentine plotseling een Fat Man boven en was het met 1 schot gedaan 8)7

Nou, lekker makkelijk zou ik zeggen. Heb geen flauw idee waar hij die ineens vandaan haalde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Stefuit schreef op woensdag 12 december 2018 @ 00:09:
Nu maakte ik toch wel iets raars mee. Weet niet of iemand dit ook meegemaakt heeft.

Is nu 2e maal dat ik het spel speel en was aan de missie waarbij je Kellog moet afknallen.

Ik weet dat het de eerste keer nogal moeilijk ging. Maar nu toverde mijn buddy Valentine plotseling een Fat Man boven en was het met 1 schot gedaan 8)7

Nou, lekker makkelijk zou ik zeggen. Heb geen flauw idee waar hij die ineens vandaan haalde..
Weet je zeker dat het een fat man was? In mijn herinnering kom je Kellog in een vrij kleine ruimte tegen, als je daar een mini nuke afvuurt ben je zelf ook dood...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat als je aan de andere kant van de kamer staat, het kan overleven. ;)

Heb je hem zelf een fat man gegeven? Companions gebruiken wapens als je ze een wapen, en minimaal 1 bijpassende kogel geeft. (die kogel is dan meteen onbeperkt, behalve raketten)
Je moet ze geen raketwerpers geven, dat komt meestal niet goed. :P

[ Voor 42% gewijzigd door WEBGAMING op 12-12-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

WEBGAMING schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:55:
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat als je aan de andere kant van de kamer staat, het kan overleven. ;)
In een PA misschien en als je goed richt ;)
Heb je hem zelf een fat man gegeven? Companions gebruiken wapens als je ze een wapen, en minimaal 1 bijpassende kogel geeft. (die kogel is dan meteen onbeperkt, behalve raketten)
Ik moet Piper toch regelmatig van nieuwe ammo voorzien hoor voor het wapen wat ik haar gegeven heb, zijn het niet de gewone settlers waar dat voor geldt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Nee hoor, ook zonder. Wel sterke armor voor het karakter, en een hoog level. Ik heb het een keer specifiek geprobeerd.

Oh ja, volgens mij zijn het settlers. Kan trouwens ook een mod zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
WEBGAMING schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:55:

Dat geldt idd alleen voor settlers; companions gebruiken volgens mij gewoon ammo, behalve voor hun default-wapen. Maar zowel settlers als companions kunnen wel gewoon zelf andere wapens pakken (zelfs uit containers), dus het is op zich geen unieke gebeurtenis als je settlers bij settlement attacks ook met dat soort wapens uitpakken. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 12-12-2018 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

WEBGAMING schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:12:
Nee hoor, ook zonder. Wel sterke armor voor het karakter, en een hoog level. Ik heb het een keer specifiek geprobeerd.
Ik zal het ook nog eens proberen met mijn level 104 en Marine Recon armor in een kleine ruimte, ben benieuwd. Wel eerst ff op F5 drukken.... ;)

Maar eigenlijk heb ik die loeizware dingen nooit meer bij me, voor 1 fat man of big boy kan je drie gewone wapens meenemen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Het ligt ook een beetje aan je build. Ik had bijvoorbeeld geen limb damage. Dat scheelt heel erg veel bij explosies. Zonder die skill is het denk ik al onmogelijk.
Ik gebruikte de spray n pray best een hoop, dan is die skill ook nogal belangrijk. :P

Ik had eigenlijk ook bijna nooit fatboy's of rpg's bij.

Heb wel met mods een keer een never ending (geen herladen) fatboy gemaakt, dat was wel lachen. Die had ik wel een tijdje bij.
Legendary modifications heet die mod. Erg leuk, vooral omdat het ook nog een beetje in de wereld past. Je gebruikt legendary's die gewoon bestaan. Je maakt alleen combinaties die je nooit, of bijna nooit tegen zal komen.
Armor waar je sneller van gaat lopen, x5 :P Of 2 delen waar door je val schade met 50% reduceert. Dus 0 val schade.
Leuk om mee te spelen.

[ Voor 119% gewijzigd door WEBGAMING op 12-12-2018 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Zonder die skill is het denk ik al onmogelijk.
Dat bedoel ik dus, als je in die kelder of zo waar je Kellog aantreft met nukes gaat schieten overleef je dat niet. Daarom vraag ik me af of Nick Valentine niet een missile launcher of vergelijkbaar tevoorschijn toverde i.p.v. een Fatman.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dat is gewoon een skill die standaard op de skill tree staat, niet met mods oid.
Adamantium Skeleton

Als ik zo iets zeg heb ik het gewoon over vanilla fallout. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het soms lastig uit elkaar te houden is.

Ik kan me eigenlijk best voorstellen dat hij een fatboy pakt. Ik heb ze regelmatig een sniper rifle zien pakken terwijl je binnen bent, of een shotgun terwijl ze ver weg zijn oid. Ze lijken niet echt logisch te kiezen.

@Cyphax Klopt, dat was het inderdaad. Ze allemaal wapens geven, al is het pipe guns, scheelt best een hoop als er een aanval is. En is ook een stuk leuker om te zien.

[ Voor 132% gewijzigd door WEBGAMING op 12-12-2018 20:05 ]

• Stefuit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 13:02
Ik ga eens zien voor een screenshot te nemen als ik nog eens speel. Ben redelijk zeker dat het de Fat Man was. Heb nadien bij een andere quest waarbij je supermutants moest afknallen hem nog eens zien vuren met de Fat Man. Ik kan me niet herinneren dat ik deze al had opgeraapt ergens en hem gegeven had. Misterie voorlopig :S
bvk schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:22:
[...]

Dat bedoel ik dus, als je in die kelder of zo waar je Kellog aantreft met nukes gaat schieten overleef je dat niet. Daarom vraag ik me af of Nick Valentine niet een missile launcher of vergelijkbaar tevoorschijn toverde i.p.v. een Fatman.

• mike0001
Door de fiasco van Fallout 76 ben ik weer eens begonnen in Fallout 4 met een complete nieuwe game.
Erg grappig om te zien dat ik zelfs na 2 keer > level 50 in voorgaande sessies nog steeds nieuwe lokaties en dergelijke vindt. Ik hou me totaal niet bezig met de main storie maar alleen met de side missies. In het hoofdverhaal heb ik net Valentine gered dus dan weten de Falout spelers wel hoe erg niet ver ik zit in het verhaal.

De grafische pracht is een beetje gedateert (maar dat was die al toen die uitkwam) maar met wat mods is het goed te doen. Ik vind het speelplezier van deze game echter nog steeds een dikke prima. Blijft leuk om door het land heen te lopen en van de ene in het andere verhaal te komen.

• bvk

bvk

Stefuit schreef op donderdag 13 december 2018 @ 04:57:
Ik ga eens zien voor een screenshot te nemen als ik nog eens speel. Ben redelijk zeker dat het de Fat Man was. Heb nadien bij een andere quest waarbij je supermutants moest afknallen hem nog eens zien vuren met de Fat Man. Ik kan me niet herinneren dat ik deze al had opgeraapt ergens en hem gegeven had. Misterie voorlopig :S
[...]
Het kan zijn dat die Fatman ergens in de verblijfslocatie van Kellog lag en dat Valentine hem daar heeft gepakt terwijl jij met de dialoog bezig was. En dan tezamen met wat mini nukes, je zou eens kunnen kijken hoeveel Valentine er nu nog van bij zich draagt.

Edit: http://fallout.wikia.com/wiki/Fort_Hagen_Command_Center

Er is daar inderdaad een Fatman te vinden met een nuke:
A Fat Man, mini nuke, and automatic laser pistol can be found in the armory.
@WEBGAMING Dat weet ik hoor, maar die skill zit redelijk hoog in de tree als je die helemaal vol wil krijgen. En het kan zijn dat het in mijn geval om een Bigboy ging die dus 4 mini nukes schiet voor de prijs van 1. En dat doet dikke boem in een kleine ruimte... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bvk op 13-12-2018 15:10 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:19

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Ik ben helemaal opnieuw begonnen, maar dan met mods in de onderstaande lijst. En de mod VOGUE ENB - Realism maakt de game grafisch gezien een stuk realistischer, en met de WOTC mod een stuk levendiger en uitdagender. Ik ga nu eerst de sidequests allemaal doen voordat ik aan de mainstory begin, aangezien ik ben met de vorige character veel te snel doorheen gefietst ben. Pas wanneer de main story klaar heb ga ik de de DlC's Far Harbor en Nukaworld.

Loadorder tot nu toe
0 0 Fallout4.esm
1 1 DLCRobot.esm
2 2 DLCworkshop01.esm
3 3 DLCCoast.esm
4 4 DLCworkshop02.esm
5 5 DLCworkshop03.esm
6 6 DLCNukaWorld.esm
7 7 DLCUltraHighResolution.esm
254 FE 0 ccbgsfo4001-pipboy(black).esl
254 FE 1 ccbgsfo4003-pipboy(camo01).esl
254 FE 2 ccbgsfo4004-pipboy(camo02).esl
254 FE 3 ccbgsfo4006-pipboy(chrome).esl
254 FE 4 ccbgsfo4005-bluecamo.esl
254 FE 5 ccbgsfo4016-prey.esl
254 FE 6 ccbgsfo4018-gaussrifleprototype.esl
254 FE 7 ccbgsfo4019-chinesestealtharmor.esl
254 FE 8 ccbgsfo4020-powerarmorskin(black).esl
254 FE 9 ccbgsfo4025-powerarmorskin(chrome).esl
254 FE a ccbgsfo4024-pacamo03.esl
254 FE b ccbgsfo4041-doommarinearmor.esl
254 FE c ccbgsfo4042-bfg.esl
254 FE d ccfsvfo4001-modularmilitarybackpack.esl
254 FE e ccfsvfo4002-midcenturymodern.esl
254 FE f ccfrsfo4001-handmadeshotgun.esl
254 FE 10 ccgcafo4001-factionws01army.esl
254 FE 11 ccgcafo4002-factionws02acat.esl
254 FE 12 ccgcafo4008-factionws08inst.esl
254 FE 13 ccgcafo4009-factionws09mm.esl
254 FE 14 ccgcafo4011-factionws11vt.esl
254 FE 15 ccgcafo4012-factionas01acat.esl
254 FE 16 ccgcafo4014-factionas03gun.esl
254 FE 17 ccgcafo4017-factionas06inst.esl
254 FE 18 ccgcafo4018-factionas07mm.esl
254 FE 19 ccgcafo4022-factionas11vt.esl
254 FE 1a ccgcafo4023-factionas12army.esl
254 FE 1b ccswkfo4002-pipnuka.esl
254 FE 1c ccswkfo4003-pipquan.esl
254 FE 1d ccbgsfo4056-dglabb.esl
254 FE 1e ccfrsfo4002-antimaterielrifle.esl
254 FE 1f ccbgsfo4072-pipgrog.esl
254 FE 20 ccbgsfo4075-pipshroud.esl
254 FE 21 ccbgsfo4078-pipreily.esl
254 FE 22 ccbgsfo4077-piprocket.esl
254 FE 23 ccbgsfo4032-powerarmorskintan.esl
254 FE 24 ccbgsfo4013-piptan.esl
8 8 cczsef04001-bhouse.esm
9 9 cctosfo4001-neosky.esm
254 FE 25 cckgjfo4001-bastion.esl
254 FE 26 ccqdrfo4001_powerarmorai.esl
10 a unofficial fallout 4 patch.esp
11 b armorkeywords.esm
12 c hudframework.esm
13 d Homemaker.esm
14 e simsettlements.esm
15 f CREAtiveClutter.esp
16 10 Locksmith.esp
17 11 DOOM1911.esp
18 12 dD-Reduced Explosion Force.esp
19 13 dD-Realistic Ragdoll Force.esp
20 14 BetterSettlersNoLollygagging.esp
21 15 Faster Terminal Displays (100x).esp
22 16 3dscopes-ccgauss.esp
23 17 3dscopes-ccamr.esp
24 18 dinoshelf.esp
25 19 dinoshelf_extra_ammo.esp
26 1a 3dscopes.esp
27 1b BetterJunkFences.esp
28 1c clothingoverhaul.esp
29 1d ClothingOverhaulSP_XB1_PC.esp
30 1e armorsmith extended.esp
31 1f WOTC.esp
32 20 eli_armour_compendium.esp
33 21 azarponytailhairstyles.esp
34 22 improved map with visible roads.esp
35 23 mso_sms.esp
36 24 nonegativeaffinity_acceleratedaffinity.esp
37 25 settlementmenumanager.esp
38 26 solarpower.esp
39 27 Vivid Weathers - FO4.esp
40 28 Vivid Weathers - FO4 - Quest.esp
41 29 cheatterminal.esp
42 2a Live Dismemberment - Insane-o.esp
43 2b LegendaryModification.esp
44 2c LegendaryModification2LM.esp
45 2d LegendaryModificationCSA.esp
46 2e LegendaryModificationGroknak.esp
47 2f LegendaryModificationMisc.esp
48 30 Homemaker - Streetlights Use Passive Power.esp
49 31 Homemaker - Unlocked Institute Objects.esp
50 32 fp_simsettlements-leaderpack.esp
51 33 companion infinite ammo.esp
52 34 Vivid Waters.esp
53 35 P99.esp
54 36 EasyHacking.esp
55 37 DD_All_the_COncrete.esp
56 38 Snappy_HouseK.esp
57 39 ESPExplorerFO4.esp
58 3a simsettlements_cityplanpack_contestentries.esp
59 3b Vivid Weathers - FO4 - Autumn.esp
60 3c Vivid Weathers - FO4 - Far Harbor.esp
61 3d Vivid Weathers - Natural Bright.esp
62 3e Vivid Weathers - Nuka World.esp
63 3f skibsweapons-redux.esp
64 40 westtektacticaloptics.esp
65 41 AK74M.esp
66 42 RU556.esp
67 43 DOOMDesertEagle.esp
68 44 simsettlements_megapack_yearone.esp
69 45 WoodenPrefabsExtended.esp
70 46 BasementLiving.esp
71 47 USP 45.esp
72 48 BetterSettlers.esp
73 49 BetterSettlersCCAPack2.0.esp

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Ik ga deze build echt eens proberen: YouTube: Fallout 4 Builds - The Assassin - Best Stealth Build

Normaal probeer ik ook altijd al stealthy te spelen, maar dan speel ik alsnog met een hoog charisma qua SPECIAL. Eigenlijk wil ik me nu puur richten op een stealhty build. Bedoel Charisma is toch niet heel boeiend in Fallout 4. Het is meer handig voor je settlements, maar als je daar al niks mee doet dan kan je net zo goed die punten ergens anders in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb nog nooit Fallout (wel rpg's) games gespeeld, is het aan te raden om gewoon met Fallout 4 te starten?

Zijn er nog handige dingen om te weten voor iemand die de franchise niet kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18
@Jackson6 Ben je te vinden voor oudere, of wat men doorgaans lelijkere games vind?

Fallout New Vegas en 3 zijn allebei het spelen waard (Vooral NV word door de meeste mensen aanzienlijk hoger aangeschreven dan 4) maar kunnen wat lastig in te komen zijn als je niet langs de verouderde graphics heen kan kijken. :)

Opzich maakt het niet heel veel uit in welke volgorde je de games speelt, er zijn veel verwijzingen onderling maar er zit geen doorlopend verhaal in. (buiten wat er op de 'achtergrond' gebeurt is in het Fallout universum)

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 28-10-2019 17:18 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:45

Snippertje

Light up your life

MisterJD schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:33:
Ik ben helemaal opnieuw begonnen, maar dan met mods in de onderstaande lijst. En de mod VOGUE ENB - Realism maakt de game grafisch gezien een stuk realistischer, en met de WOTC mod een stuk levendiger en uitdagender. Ik ga nu eerst de sidequests allemaal doen voordat ik aan de mainstory begin, aangezien ik ben met de vorige character veel te snel doorheen gefietst ben. Pas wanneer de main story klaar heb ga ik de de DlC's Far Harbor en Nukaworld.

Loadorder tot nu toe
0 0 Fallout4.esm
1 1 DLCRobot.esm
2 2 DLCworkshop01.esm
3 3 DLCCoast.esm
4 4 DLCworkshop02.esm
5 5 DLCworkshop03.esm
6 6 DLCNukaWorld.esm
7 7 DLCUltraHighResolution.esm
254 FE 0 ccbgsfo4001-pipboy(black).esl
254 FE 1 ccbgsfo4003-pipboy(camo01).esl
254 FE 2 ccbgsfo4004-pipboy(camo02).esl
254 FE 3 ccbgsfo4006-pipboy(chrome).esl
254 FE 4 ccbgsfo4005-bluecamo.esl
254 FE 5 ccbgsfo4016-prey.esl
254 FE 6 ccbgsfo4018-gaussrifleprototype.esl
254 FE 7 ccbgsfo4019-chinesestealtharmor.esl
254 FE 8 ccbgsfo4020-powerarmorskin(black).esl
254 FE 9 ccbgsfo4025-powerarmorskin(chrome).esl
254 FE a ccbgsfo4024-pacamo03.esl
254 FE b ccbgsfo4041-doommarinearmor.esl
254 FE c ccbgsfo4042-bfg.esl
254 FE d ccfsvfo4001-modularmilitarybackpack.esl
254 FE e ccfsvfo4002-midcenturymodern.esl
254 FE f ccfrsfo4001-handmadeshotgun.esl
254 FE 10 ccgcafo4001-factionws01army.esl
254 FE 11 ccgcafo4002-factionws02acat.esl
254 FE 12 ccgcafo4008-factionws08inst.esl
254 FE 13 ccgcafo4009-factionws09mm.esl
254 FE 14 ccgcafo4011-factionws11vt.esl
254 FE 15 ccgcafo4012-factionas01acat.esl
254 FE 16 ccgcafo4014-factionas03gun.esl
254 FE 17 ccgcafo4017-factionas06inst.esl
254 FE 18 ccgcafo4018-factionas07mm.esl
254 FE 19 ccgcafo4022-factionas11vt.esl
254 FE 1a ccgcafo4023-factionas12army.esl
254 FE 1b ccswkfo4002-pipnuka.esl
254 FE 1c ccswkfo4003-pipquan.esl
254 FE 1d ccbgsfo4056-dglabb.esl
254 FE 1e ccfrsfo4002-antimaterielrifle.esl
254 FE 1f ccbgsfo4072-pipgrog.esl
254 FE 20 ccbgsfo4075-pipshroud.esl
254 FE 21 ccbgsfo4078-pipreily.esl
254 FE 22 ccbgsfo4077-piprocket.esl
254 FE 23 ccbgsfo4032-powerarmorskintan.esl
254 FE 24 ccbgsfo4013-piptan.esl
8 8 cczsef04001-bhouse.esm
9 9 cctosfo4001-neosky.esm
254 FE 25 cckgjfo4001-bastion.esl
254 FE 26 ccqdrfo4001_powerarmorai.esl
10 a unofficial fallout 4 patch.esp
11 b armorkeywords.esm
12 c hudframework.esm
13 d Homemaker.esm
14 e simsettlements.esm
15 f CREAtiveClutter.esp
16 10 Locksmith.esp
17 11 DOOM1911.esp
18 12 dD-Reduced Explosion Force.esp
19 13 dD-Realistic Ragdoll Force.esp
20 14 BetterSettlersNoLollygagging.esp
21 15 Faster Terminal Displays (100x).esp
22 16 3dscopes-ccgauss.esp
23 17 3dscopes-ccamr.esp
24 18 dinoshelf.esp
25 19 dinoshelf_extra_ammo.esp
26 1a 3dscopes.esp
27 1b BetterJunkFences.esp
28 1c clothingoverhaul.esp
29 1d ClothingOverhaulSP_XB1_PC.esp
30 1e armorsmith extended.esp
31 1f WOTC.esp
32 20 eli_armour_compendium.esp
33 21 azarponytailhairstyles.esp
34 22 improved map with visible roads.esp
35 23 mso_sms.esp
36 24 nonegativeaffinity_acceleratedaffinity.esp
37 25 settlementmenumanager.esp
38 26 solarpower.esp
39 27 Vivid Weathers - FO4.esp
40 28 Vivid Weathers - FO4 - Quest.esp
41 29 cheatterminal.esp
42 2a Live Dismemberment - Insane-o.esp
43 2b LegendaryModification.esp
44 2c LegendaryModification2LM.esp
45 2d LegendaryModificationCSA.esp
46 2e LegendaryModificationGroknak.esp
47 2f LegendaryModificationMisc.esp
48 30 Homemaker - Streetlights Use Passive Power.esp
49 31 Homemaker - Unlocked Institute Objects.esp
50 32 fp_simsettlements-leaderpack.esp
51 33 companion infinite ammo.esp
52 34 Vivid Waters.esp
53 35 P99.esp
54 36 EasyHacking.esp
55 37 DD_All_the_COncrete.esp
56 38 Snappy_HouseK.esp
57 39 ESPExplorerFO4.esp
58 3a simsettlements_cityplanpack_contestentries.esp
59 3b Vivid Weathers - FO4 - Autumn.esp
60 3c Vivid Weathers - FO4 - Far Harbor.esp
61 3d Vivid Weathers - Natural Bright.esp
62 3e Vivid Weathers - Nuka World.esp
63 3f skibsweapons-redux.esp
64 40 westtektacticaloptics.esp
65 41 AK74M.esp
66 42 RU556.esp
67 43 DOOMDesertEagle.esp
68 44 simsettlements_megapack_yearone.esp
69 45 WoodenPrefabsExtended.esp
70 46 BasementLiving.esp
71 47 USP 45.esp
72 48 BetterSettlers.esp
73 49 BetterSettlersCCAPack2.0.esp
Wow flinke lijst. Hoe heb je die geïnstalleerd? Nog een bepaalde volgorde nodig oid? Vrij oude post, maar wil na the Witcher fallout weer eens oppakken.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Jackson6 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:40:
Ik heb nog nooit Fallout (wel rpg's) games gespeeld, is het aan te raden om gewoon met Fallout 4 te starten?
Ik speel nog regelmatig een potje en beleef daar nog steeds veel plezier aan ondanks level 109 en ik bijna alles wel gezien heb.

FO3 en NV zijn natuurlijk ook goed, maar 4 loopt toch wel een stukje lekkerder naar mijn mening.
Gewoon even het topic teruglezen >:)

Maar neem vooral goed je tijd en ga niet rushen. Gebruik de Dollars die je vind niet als stof, maar bewaar ze als geld/ruilmiddel, ze kunnen wel 8 bottlecaps waard worden. Neem alle aluminium mee die je tegenkomt, je gaat het nodig hebben!

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jackson6 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:40:

Ik vond FO4 geweldig d:)b spel kost geen drol, dus zeker een dikke aanrader.

Tip: waar je ook bent, zoveel mogelijk junk mee terug nemen, geef prioriteit aan oil, adhesive, aluminium, en alles wat uit meerdere componenten bestaat zoals typewriters, clocks, etc.

als je later in Power Armor rondloopt en die ge-upgrade hebt, kost het repareren echt enorm veel resources. Ook het craften van mods kost resources.

en als laatste......have fun in het Wasteland :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:19

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Snippertje schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:01:
[...]

Wow flinke lijst. Hoe heb je die geïnstalleerd? Nog een bepaalde volgorde nodig oid? Vrij oude post, maar wil na the Witcher fallout weer eens oppakken.
Ik had deze guide Fallout 4 Mod List and Load Order Guide (BiRaitBec Modlist) op nexus gevolgd, en ja het is even wat werk met installen van mods en settings. Als je zo doet wat er staat, draait het als een tierelier. Ik was er in ieder geval halve dag bezig om dit voor elkaar te krijgen. O ja als je mods armor, weapons mods wilt installen, moet je wel kijken bij welke stap je dat moet doen. Als je het later doet of eerder, heb je kans dat de load order niet goed staat. Gebruik geen tools als LOOT, want die verkloot meer dan je lief is.

[ Voor 4% gewijzigd door MisterJD op 29-10-2019 08:35 ]

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Gister bleef mijn game crashen met 190 esp's. Kon het niet meer redden want hij bleef 9 van de 10 tijdens het laden van een save crashen. Dus nu maar opnieuw begonnen en echt de belangrijke grote mods installeren. Ja je bent wel dagen kwijt om alles goed te laten werken, maar de game wordt wel veel vetter als het allemaal werkt. Zo speel ik nu ook met de Horizon mod. Grote gameplay overhaul met meer survival elementen. Veel meer diepgang qua gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Gebruiken jullie nu ook Vortex? Ik vind het best wel prettig werken en de import vanuit NMM ging ook prima. Wel heb ik me laten verleiden tot zo'n donatie, het is wel fijn als alle mods lekker snel en makkelijk binnenkomen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:19
bvk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:05:
Gebruiken jullie nu ook Vortex? Ik vind het best wel prettig werken en de import vanuit NMM ging ook prima. Wel heb ik me laten verleiden tot zo'n donatie, het is wel fijn als alle mods lekker snel en makkelijk binnenkomen.
Ik gebruik Vortex voor Fallout, The Witcher, World of tanks, Kingdome come deliverance en volgens mij nog wel wat games. Het werkt echt heerlijk en simpel en doet eigenlijk vrijwel alles uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Ik gebruik nu deze mods met MO2 (158 plugins). Moet zeggen het draait nu allemaal wel goed. Hier en daar nog weleens een crash maar dat blijf je houden. Gewoon vaak saven. Dat moet je sowieso bij Bethesda games doen :+

Het blijft trouwens jammer die shitstorm van Fallout 76 en hoe Bethesda nu bezig is. Want ik moet wel zeggen en dat komt merendeels door de mods, dat de games tot Fallout 4 wel gaaf blijven hoor om te spelen. Gewoon lekker ontdekken in je eentje door die grote werelden.

# This file was automatically generated by Mod Organizer.
*Unofficial Fallout 4 Patch.esp
*Z_Architect.esm
*ArmorKeywords.esm
*HUDFramework.esm
*SimSettlements.esm
*TrueStormsFO4.esm
*WorkshopFramework.esm
*XDI.esm
*Zbrn_Horizon_AutoPatch_SimSettlements.esl
*brotherhood of steel overhaul.esp
*W.A.T.Minutemen.esp
*3DNPC_FO4Settler.esp
*ClassicBehemoth.esp
*ConceptCentaur.esp
*DCMolerats.esp
*Floaters.esp
*fo3friedghouls.esp
*FO4 NPCs Travel.esp
*GhoulMask.esp
*Unique NPCs.esp
*Unique NPCs FarHarbor.esp
*Unique NPCs - Creatures and Monsters.esp
*Unique NPCs_SpecialSettlers_All.esp
*SimSettlements_MegaPack_YearOne.esp
*SimSettlements_MegaPack_YearTwo.esp
*SimSettlements_XPAC_Conqueror.esp
*tkzBOS_FactionPack.esp
*WorkshopPlus.esp
*Better Locational Damage.esp
*Better Locational Damage - DLC_Automatron.esp
*Better Locational Damage - DLC_Far_Harbor.esp
*Better Locational Damage - DLC_Nuka_World.esp
*Better Locational Damage - DLC_WWorkshop.esp
*Better Locational Damage - Ghoul Edition.esp
*BLD - Leveled Lists - DLC.esp
*CriticalHitsOutsideofVATS.esp
*dD-Realistic Ragdoll Force.esp
*Docile Radstags.esp
*EasyHacking.esp
*EasyLockpicking.esp
*FaceMaxson.esp
*InstitWeapPosit.esp
*Loot Detector.esp
*SalvageBeacons.esp
*SlowTime.esp
*StartMeUp.esp
*TheyWantThatAss.esp
*QuickTrade.esp
*WZWildWasteland.esp
*ellen.esp
*llamaCompanionHeather.esp
*BetterCompanions.esp
*EveryonesBestFriend.esp
*Move (Get Out the Way).esp
*PetAnyDog.esp
*Elvani's Track Pack - FIX.esp
*Fallout Suite.esp
*More Where That Came From - Classic.esp
*More Where That Came From Diamond City.esp
*OWR.esp
*OWR_CraftableDecor.esp
*OWR_CraftableDecor_CW.esp
*OWR2.esp
*OWR2_CraftableDecor.esp
*OWR2_CraftableDecor_CW.esp
*RadioReverbFixSubtle.esp
*RenRadioMod.esp
*Reverb and Ambiance Overhaul.esp
*RAO - OWR patch.esp
*WastelandCodex.esp
*TrueStormsFO4-FarHarbor.esp
*TrueStormsFO4-FarHarborExtraRads.esp
*TrueStormsFO4-GlowingSeaExtraRads.esp
*TrueStormsFO4-NukaWorld-FH-Compat.esp
*Vivid Waters.esp
*Vivid Weathers - FO4.esp
*Vivid Weathers - FO4 - Far Harbor.esp
*Vivid Weathers - Natural Bright.esp
*Vivid Weathers - Nuka World.esp
*WeatherSynergy-TruePriority-N-x2.esp
*CompanionStatus.esp
*DYNAVISION.esp
*PowerArmorHUD.esp
*SettlementMenuManager.esp
*WmkActiveEffects.esp
*AzarPonytailHairstyles.esp
*CBBE.esp
*THBrows.esp
*The Eyes Of Beauty.esp
*CartographersMapMarkers Commonwealth.esp
*CartographersMapMarkers FarHarbor.esp
*CartographersMapMarkers NukaWorld.esp
*Pip-Boy Flashlight.esp
*QuestsTags_00_AllDLC.esp
*Zbrn_PipboySkillsTab.esp
*3dscopes.esp
*Backpacks of the Commonwealth.esp
*Crossbow.esp
*DX Vault Girl Shorts.esp
*DX Commonwealth Mini Dresses.esp
*DX Commonwealth Shorts.esp
*Eli_Armour_Compendium.esp
*K9TacticalHarness.esp
*Lacy Underwear.esp
*MercenaryOutfits.esp
*MiscOutfitPackv2.esp
*MojaveImports.esp
*NukaRadBans.esp
*PortableRecycler.esp
*Sporty Underwear.esp
*Survivalist GoBags-Chem Station.esp
*WastelandImports_NoForceLock.esp
*WestTekTacticalOptics.esp
*Atomic World.esp
*BTInteriors_Project.esp
*BTInt_Optimization.esp
*DiamondNewVendors.esp
*DWUK_LexingtonInteriors.esp
*Eli_Faction Housing Overhaul - AiO.esp
*GoodneighborExpanded.esp
*InsideJobs.esp
*InsideJobs-HorizonTags.esp
*Minuteman Watchtowers.esp
*moreXplore.esp
*NEST_BUNKER_PROJECT.esp
*plenty 'o' exploration.esp
*SOTS.esp
*stumbleuponinteriors.esp
*Z_Horizon_Loot_Respawn.esp
*Z_Horizon_Loot_Respawn_DLC.esp
*Z_Horizon.esp
*Z_Horizon_DLC_All.esp
*Z_Horizon_Patch_Crossbow.esp
*Z_Horizon_Patch_SimSettlements.esp
*Z_Horizon_Patch_SMU.esp
*Z_Horizon_WeaponPack01.esp
*Z_Horizon_DEFUI.esp
*Z_BlurRemoval.esp
*Z_CameraAddon.esp
*Z_Extras.esp
*Z_Architect_Extras.esp
*Z_Architect_EnhancedSettlements.esp
*Z_Architect_EnhancedSettlements_DLC.esp
*Z_Architect_HomePlate.esp
*Z_Horizon_Mode_Scavenger.esp
*Z_Horizon_Optional_ShortNaming.esp
*Z_Horizon_Timescale.esp
*EFF.esp
*Stm_DiamondCityExpansion.esp

Komen nog wel wat meer mods bij aangezien ik nog wat questmods wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbalvert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-12-2023
Hoi,
Ik ben even ten einde raad met Fallout 4. De game blijft maar crashen op het moment dat ik op play druk.
Via het bethesda support forum heb ik contact opgenomen:
https://bethesda.net/comm...?language%5B0%5D%5B%5D=en
Hier staat alle verdere info over wat ik al geprobeerd heb en wat mijn pc specs zijn en etc.

Is er iemand hier die mij kan helpen?
Ik zou erg graag weer de game willen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaasbroodje
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-06 20:13
Wellicht eens proberen te herinstalleren? Backup wel je savegames!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 18:35
Verplaatst vanuit Xbox topic omdat hij hier op zijn plaats is en je meer waarschijnlijk een antwoord van een fallouter kunt verwachten. :)

Weet niet of deze vraag juist is voor deze topic, maar toch. Aangezien Fallout 4 gratis is in game pass ben ik hem nu aan het downloaden. Ik ben geen Fallout gamer, alleen New Vegas jaren geleden is geprobeerd.

Ik ben benieuwd of Fallout 4 nog prima mee kan in 2020? Ik las vooral bij reviews dat de game niks nieuws deed vergeleken met deel 3. Gelukkig voor mij heb ik die dus nooit gespeeld. Ik speel hem op de One X dus grafisch is het misschien een tikkie mooier als op de normale One. Ik heb de Fallout serie nooit gevolgd sinds 76 die een hoop bak stront over zich heen kreeg. Heeft 4 dit ook in mindere mate of staat dat er nog helemaal los van?

Ik ben net afgehaakt van Outer Worlds, een soort Fallout game als ik het goed heb, die mij helaas niet wist vast te houden omdat het niet 'vrij' genoeg is en de wereld vrij beperkt is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Westland1940
Ik ben benieuwd of Fallout 4 nog prima mee kan in 2020?
Na een paar jaar dit spel niet gespeeld te hebben ben ik in januari opnieuw vanaf het begin begonnen en ik vermaak mij weer uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:06:
[...]

Na een paar jaar dit spel niet gespeeld te hebben ben ik in januari opnieuw vanaf het begin begonnen en ik vermaak mij weer uitstekend.
Mooi! Grafisch nog goed te doen? Zo speel ik The Witcher 3 nog af en toe, ook een game uit 2015. Daar zit ik nog steeds te genieten van de grafische stijl en erger ik me nooit dat het ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Westland1940 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:05:
[...]

Mooi! Grafisch nog goed te doen? Zo speel ik The Witcher 3 nog af en toe, ook een game uit 2015. Daar zit ik nog steeds te genieten van de grafische stijl en erger ik me nooit dat het ouder is.
Grafisch gezien is het nooit een topper geweest, maar er zijn voldoende mods om het een en ander te verbeteren. Plus een high resolution pack van Bethesda zelf. Al weet ik zo niet of dat ook voor de consoles van toepassing is.

Maar de graphics vergeet je al gauw als je eenmaal het spel ingezogen wordt ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grafisch vind ik dit spel wel wat minder maar niet zo slecht dat ik mij daar aan erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57
Ik ben vanaf vandaag ook weer begonnen met het spelen van Fallout 4 op de PC. Eerst nog ff wat essentiële mods erop. Niet teveel maar meer de must have mods zijn wel geinig. Zit nog wel te twijfelen hoe we het gaan spelen. Dacht aan sniper style of full melee. Of toch een andere build? Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Eerste uurtje erop zitten. Zoals al werd gezegd door jullie, het spel moet het niet hebben op grafisch gebied, maar ik vind dat het nog prima ermee door kan. De sfeer is in ieder geval goed, zit er nog niet helemaal in maar ben ook net uit de vault. Wat wel zuur is is dat dit spel zelfs op de One X soms wat frame drops heeft. Een 5 jaar oud spel op de sterkste Xbox... slecht geoptimaliseerd lijkt me. Niet storend, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de PC ook regelmatig framedrops terwijl mijn computer goed genoeg zou moeten zijn voor zo'n oud spel namelijk.

i7-6700k
32GB Ram
GTX-980 ti
500GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Slecht geoptimaliseerd dus!

Fallout 4 is best overweldigend. Ik heb er geen een gespeeld, behalve New Vegas voor een paar uur, dus dit is extreem wennen. Dat hele craft systeem en het bouwen van je eigen basis komt te uitgebreid over, wat moet je er nou mee, moet het überhaupt. Overal liggen items die je kan oppakken, is dit een must? Wat moet ik laten liggen en wat niet?

De laatste Bethesda game die ik uitgebreid gespeeld heb was Skyrim, ook een diepgaande RPG maar dat had ik al vrij gauw door, en daar wist je wel meteen of je bepaalde items kon skippen of juist moest oppakken.

edit: dit zal vast duidelijker worden naar mate ik verder kom, maar voor nu is het overweldigend op een aantal vlakken.

[ Voor 9% gewijzigd door Westland1940 op 25-02-2020 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 13:03

LankHoar

Langharig tuig

Westland1940 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:47:
Slecht geoptimaliseerd dus!

Fallout 4 is best overweldigend. Ik heb er geen een gespeeld, behalve New Vegas voor een paar uur, dus dit is extreem wennen. Dat hele craft systeem en het bouwen van je eigen basis komt te uitgebreid over, wat moet je er nou mee, moet het überhaupt. Overal liggen items die je kan oppakken, is dit een must? Wat moet ik laten liggen en wat niet?

De laatste Bethesda game die ik uitgebreid gespeeld heb was Skyrim, ook een diepgaande RPG maar dat had ik al vrij gauw door, en daar wist je wel meteen of je bepaalde items kon skippen of juist moest oppakken.

edit: dit zal vast duidelijker worden naar mate ik verder kom, maar voor nu is het overweldigend op een aantal vlakken.
Ja dat settlement bouwen heeft mij ook een beetje de das om gedaan. Daar gaat zoveel tijd in stoppen dat ik ben afgehaakt van de hele game. Heb FO3 met veel plezier gespeeld en eigenlijk jammer. Wellicht weer eens oppakken binnenkort (heb de savegame nog staan).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Westland1940 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:47:

Een basis bouwen hoeft niet. Als je de Minuteman questline wilt spelen, zal je wel een aantal basis voorzieningen moeten maken in Sanctuary en op een klein aantal andere locaties, maar dat is vrij eenvoudig gedaan. Alleen tegen het einde van die questline moet je over wat meer resources beschikken, maar die kan je dan gericht verzamelen als je zal niet al hebt.
Voor wat betreft het upgraden van wapens en armour heb je ook redelijk specifieke resources nodig. Maar ook hier geldt, je hoeft dit niet per se te doen. Want je hebt hier ook bepaalde perks voor nodig, die je misschien liever anders indeelt.
Dus de vraag is hoe wil je spelen? Ik zou in ieder geval aanraden om in je eerste playthrough niet de focus op bouwen/crafen/hoarden te leggen, want het haalt de vaart behoorlijk uit het spel, omdat je steeds heen en weer moet reizen om alle meuk te lossen die je hebt verzameld.
Pagina: 1 ... 49 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!