ik denk het niet, maar je weet het nooit of het standaard keys zijn
Vraagje over die SIM settlement mod's, het lukt me alleen maar om companions te selecteren als local leader. En die zijn nu "uitverkocht" op Piper na, maar die hou ik lekker bij me
Het lukt me echter niet om een reeds aanwezige settler als leader aan te wijzen, je krijgt dan de melding dat die settler daar geen zin in heeft... Ook wordt er verwezen naar het menu van de cityplan builder, maar daar word ik geen wijs uit qua het aanwijzen van een leader.
Weet iemand hoe dit werkt?
Het lukt me echter niet om een reeds aanwezige settler als leader aan te wijzen, je krijgt dan de melding dat die settler daar geen zin in heeft... Ook wordt er verwezen naar het menu van de cityplan builder, maar daar word ik geen wijs uit qua het aanwijzen van een leader.
Weet iemand hoe dit werkt?
ik ben inmiddels een paar uurtjes in Far Harbor aan het ronddwalen, wat een top-DLC
Lekkere sfeer, goeie enemies, leuke quests om te doen en zelfs de soundtrack is iets anders maar de "beklemmende" look and feel van het originele FO4 is zeker 100% aanwezig.
Heerlijk om weer eens wat onbekende locaties te kunnen afstruinen.
job well done Bethesda
ps:
Die lever action rifle is dik
altijd al een zwak gehad voor dat mechaniek in die wapens, maar eens zien om die Old Reliable te pakken te krijgen, met dezelfde perk als de Overseer Guardian.

Lekkere sfeer, goeie enemies, leuke quests om te doen en zelfs de soundtrack is iets anders maar de "beklemmende" look and feel van het originele FO4 is zeker 100% aanwezig.
Heerlijk om weer eens wat onbekende locaties te kunnen afstruinen.
job well done Bethesda
ps:
Die lever action rifle is dik

ik heb tevergeefs me suf gezocht om daar een antwoord op te vinden voor jesteppert schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:10:
/ik zag bij intertoys die ps4 goty fallout 4 liggen voor 19,95. kan je de ps4 dlc codes ook op de xbox one gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door Fraggert op 03-07-2018 09:42 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
248 damage is zeer nice. Mijn hoogste is tot nu 156 voor een autmatic shotgun.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Wat wel weer dom is Bethesda is dat je die ammo soorten niet in de Commonwealth kan vinden. Je moet dan telkens terug naar Far Harbor om die ammo te kopen. Er is wel een mod voor, maar vind dat echt te lui dat ze daar overheen hebben gekeken.
Moet trouwens nog steeds nog steeds die DLC´s spelen. Dat is gewoon het probleem bij Bethesda games bij mij. Ik speel ze zo vaak opnieuw, omdat ik het telkens toch weer iets anders wil doen of ik speel met mods. Maar moet echt eens doorzetten met 1 character want het zou zonde zijn als ik ze nooit zal spelen. Zo heb ik ook nog steeds niet de laatste DLC van Fallout New Vegas gespeeld.
Moet trouwens nog steeds nog steeds die DLC´s spelen. Dat is gewoon het probleem bij Bethesda games bij mij. Ik speel ze zo vaak opnieuw, omdat ik het telkens toch weer iets anders wil doen of ik speel met mods. Maar moet echt eens doorzetten met 1 character want het zou zonde zijn als ik ze nooit zal spelen. Zo heb ik ook nog steeds niet de laatste DLC van Fallout New Vegas gespeeld.
Ik ben aan het overwegen om het spel te kopen. Maar vraag me af of de DLCs het wel waard zijn; als ik naar recensies kijk krijg ik het idee dat alleen Far Harbor de moeite waard is. Hoe denken de tweakerts er over?
Ik speel nu mijn eerste DLC en vind het die 2 tientjes wel waard 
Voor de nieuwkomers adviseer ik je, ondanks spoilers, in te lezen in de diverse endgames.
Ik denk dat ik hem nog eens als solo-raider compleet opnieuw ga doen, alles met een hartslag dat ik in mijn crosshairs krijg gaat deaud
Voor de nieuwkomers adviseer ik je, ondanks spoilers, in te lezen in de diverse endgames.
spoiler:
Ik ben het gezeik van het verdedigen van die k*t-settlements gru-we-lijk zat. Ik laat ze nu zelfs voor wat het is. Dat is het gevolg als je de Minutemen-ending kiest.
Mijn character is BOS en Minutemen General.
Mijn character is BOS en Minutemen General.
Ik denk dat ik hem nog eens als solo-raider compleet opnieuw ga doen, alles met een hartslag dat ik in mijn crosshairs krijg gaat deaud
Nuka World en Far Harbor zijn van hogere kwaliteit dan de maingame. (minstens 10 uur/stuk)Wee Man schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:56:
Ik ben aan het overwegen om het spel te kopen. Maar vraag me af of de DLCs het wel waard zijn; als ik naar recensies kijk krijg ik het idee dat alleen Far Harbor de moeite waard is. Hoe denken de tweakerts er over?
Automatron en Vault-tec zijn ook leuk, maar iets korter. (Ik denk ongeveer 3 uur/stuk)
Contraptions en Wasteland zijn eigenlijk alleen extra items om te bouwen etc.
Ik zou de GOTY versie kopen of de standaard versie. In dat geval kan je later nog kiezen om de Season Pass te kopen.
Alle DLC apart kopen lijkt me duurder?
Voor 30 euro koop je momenteel de GOTY versie (basis game inclusief alle DLC's)Wee Man schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:56:
Lijkt me dan niet meer nodig om je af te vragen welke DLC wel of niet de moeite waard is
FUMES et CARNES
Ja, voor de prijs van de season pass heb je Nuka en Harbor los.Anton.net schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:47:
[...]
Nuka World en Far Harbor zijn van hogere kwaliteit dan de maingame. (minstens 10 uur/stuk)
Automatron en Vault-tec zijn ook leuk, maar iets korter. (Ik denk ongeveer 3 uur/stuk)
Contraptions en Wasteland zijn eigenlijk alleen extra items om te bouwen etc.
Ik zou de GOTY versie kopen of de standaard versie. In dat geval kan je later nog kiezen om de Season Pass te kopen.
Alle DLC apart kopen lijkt me duurder?
Tijdens de sale: 30 euro for GOTY of 15 euro voor base game en 24 euro voor de season pass
15 euro of 30 euro is genoeg om me het af te vragen.Iusedto schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:58:
[...]
Voor 30 euro koop je momenteel de GOTY versie (basis game inclusief alle DLC's)
Lijkt me dan niet meer nodig om je af te vragen welke DLC wel of niet de moeite waard is
@Wee Man
De volledige DLC is echt wel 15 euro waard!
In totaal ben ik er ongeveer 50 uur mee bezig geweest.
De volledige DLC is echt wel 15 euro waard!
In totaal ben ik er ongeveer 50 uur mee bezig geweest.
Ik kom de .45-70 ammo regelmatig tegen hoor in de Commonwealth? En tot nu toe allemaal opgespaard omdat het inderdaad wel redelijk zeldzame munitie is.NukaWorldNL schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:26:
Wat wel weer dom is Bethesda is dat je die ammo soorten niet in de Commonwealth kan vinden. Je moet dan telkens terug naar Far Harbor om die ammo te kopen. Er is wel een mod voor, maar vind dat echt te lui dat ze daar overheen hebben gekeken.
Nu die Old Reliable nog ergens zien te vinden, want die is met deze munitie dus nog een stukje sterker dan de OG die ik op 217 heb staan.
Same here, vind je gewoon als loot en die merchant in FB verkoopt ammo bij de truckload, ik heb niet eerder zoveel ammo gezien bij een vendor in FO4.bvk schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:06:
[...]
Ik kom de .45-70 ammo regelmatig tegen hoor in de Commonwealth? En tot nu toe allemaal opgespaard omdat het inderdaad wel redelijk zeldzame munitie is.
Nu die Old Reliable nog ergens zien te vinden, want die is met deze munitie dus nog een stukje sterker dan de OG die ik op 217 heb staan.
Enige nadeel vind ik de ammo capacity, ik denk dat ik er een midrange-sniper van ga maken naast de longrange .50.
Ik heb de OG als .308 en dat ramt lekker weg op medium tot shortrange.
Eerder sleurde ik alleen nog maar een assaultrifle mee maar gebruik die steeds minder. Ik gebruik een shotgun voor close quarter combat afgewisseld met een tricked out 10mm en .45 combatrifle, beide fullauto.
#wapentaal FTW
Wat bedoel je met het dik gedrukte? FB?Fraggert schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:18:
[...]
Same here, vind je gewoon als loot en die merchant in FB verkoopt ammo bij de truckload, ik heb niet eerder zoveel ammo gezien bij een vendor in FO4.
Enige nadeel vind ik de ammo capacity, ik denk dat ik er een midrange-sniper van ga maken naast de longrange .50.
Eerder sleurde ik alleen nog maar een assaultrifle mee maar gebruik die steeds minder. Ik gebruik een shotgun voor close quarter combat afgewisseld met een tricked out 10mm en .45 combatrifle, beide fullauto.
#wapentaal FTW![]()
Ik heb ook alleen maar de OG bij me met ook .308 en maximaal gemod dus 217 damage. En een quad missile launcher zodat ik ook sterkere vijanden van afstand uit kan schakelen. Verder geen handwapens of iets voor close combat, dat gaat allemaal prima met de OG
Sorrie, FH......Far Harborbvk schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:32:
[...]
Wat bedoel je met het dik gedrukte? FB?
Ik heb ook alleen maar de OG bij me met ook .308 en maximaal gemod dus 217 damage. En een quad missile launcher zodat ik ook sterkere vijanden van afstand uit kan schakelen. Verder geen handwapens of iets voor close combat, dat gaat allemaal prima met de OG
Ik loop met wat verschillende wapens rond om niet 1 soort ammo te gebruiken.
Komt ook omdat ik nogal van tactiek wissel, ik sneak graag rond maar wil ook nog wel eens gewoon in het midden van 25 supermutants gewoon lekker om me heen rossen.
Ook een beetje afhankelijk van hoe ver die volumeknop kan op dat moment
Ik heb nog wat beginners tips nodig geloof ik. 
Ben nu level 11, heb wat quests gedaan en loop en beetje rond te kijken overal. Ik kom vaak in random encounters met ghouls, raiders en gemuteerde beesten terecht en dan ben ik geregeld kansloos. Ik heb vrij weinig stimpacks en ook ammo kom ik steeds te kort. Moet ik me op iets specifieks focussen om het allemaal wat makkelijker te maken? Eerst de story quests doen ofzo?
Tot nu toe een diner gevonden (Trudy) die je wat ammo verkoopt, maar ik heb ook niet veel bottle caps. Is er een manier om makkelijker aan ammo te komen?
Dank alvast.
Ben nu level 11, heb wat quests gedaan en loop en beetje rond te kijken overal. Ik kom vaak in random encounters met ghouls, raiders en gemuteerde beesten terecht en dan ben ik geregeld kansloos. Ik heb vrij weinig stimpacks en ook ammo kom ik steeds te kort. Moet ik me op iets specifieks focussen om het allemaal wat makkelijker te maken? Eerst de story quests doen ofzo?
Tot nu toe een diner gevonden (Trudy) die je wat ammo verkoopt, maar ik heb ook niet veel bottle caps. Is er een manier om makkelijker aan ammo te komen?
Dank alvast.
Je hebt vooral tijd nodigbram1984 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:12:
Ik heb nog wat beginners tips nodig geloof ik.
Dank alvast.
Fallout is niet zo heel erg ingewikkeld, wel is de open wereld erg groot en bied het spel je enorm veel mogelijkheden.
Allereerst speel ik vaak met een walkthrough naast me om niks te hoeven missen, er zijn mensen die daar enorm over kunnen vallen maar zo vind ik het spelen het leukst. Ik heb het grote Fallout-boek waar een enorme kaart inzit bijvoorbeeld.
Ik besteed veel tijd aan het verzamelen van junk bijv, zorg dat je een companion hebt die je spullen kan dragen zodat je kunt blijven fasttravelen. Ik doe veel junkruns naar locaties waar ik weet dat er vaak veel raiders zitten en dan ga ik slachten en afpakken
Kleding en armor is caps waard en dus ammo en aid bij de vendors.
Ik crafte in het begin niet of nauwelijks maar ook dat levert je XP op waardoor je sneller levelt zodat je je SPECIAL-perks weer kunt besteden. Gecraft voedsel kun je weer verkopen.
Ik heb ook vrij snel geïnvesteerd in de perks waardoor je veel caps en ammo vindt bijvoorbeeld. Dat geeft een beetje domino-effect want dan kun je weer makkelijker je body-count omhoog krijgen en dus junk etc afpakken en weer verkopen.
Ik vond het kiezen van de perks wel elke keer een enorme opgave omdat je zo verschrikkelijk veel kunt kiezen.
Wat ik niet doe is bijv. in Sanctuary 1750 houten kasten maken en slopen om zo XP te krijgen en snel te levelen, er zijn zat filmpjes te vinden hoe je dat kan doen. Ik mag dan wel een walkthrough raadplegen maar zo geforceerd ga ik niet te werk.
De zwaarte van je enemies ligt ook een beetje aan de locatie waar je bent, naar het zuiden en zuidwesten worden de gevaren groter, meer straling en zwaardere tegenstanders.
Hoewel je ook natuurlijk midden op de kaart ineens een kamp met groene hufters in wandelt
ik heb de eerste run de minutemen en BOS-lijn gevolgd, ik moet zeggen dat ik die combi het leukste vond maar nu ik FH speel wordt ik simpel van die klote-settlements die ik moet gaan verdedigen, je zit dan midden in een quest en kan dan gaan afbreken om zo'n stel settlers te gaan zitten verdedigen. Zonder de DLC's was het al vervelend maar nu met die nieuwe facties in de DLC's worden mijn settlements aan de lopende band geplunderd, bloody fucking annoying.
Settelements kunnen enorm helpen vwb je supplies maar ik ga van de winter mooi nog eens een aso-raider-style wonderwasteland-assasin-tour-de-psychopaat avontuur doen

anyway, tijd is je grootste vriend in het wasteland en ga vooral lekker genieten van de gameplay, safe jezelf een ongeluk en sla gerust wat over als je merkt dat je het nog niet trekt en kom terug als je later zelf onder aan de streep een dodelijker tegenstander bent met een shitload aan ammo, zwaardere wapens en betere armor bijvoorbeeld.
have fun
@Fraggert Thanks voor de uitgebreide toelichting. 
Goede vraag, ik denk nu een uur of 10/15?
Ik heb een max inventory die ook de hele tijd vol zit. Dat heb ik deze week opgelost door o.a. de minigun en nog wat zware wapens (waar ik niet eens ammo voor heb) achter te laten in Sanctuary. Ik heb daar wel veel junk opgeslagen ook. Dat moet ik dus weer meenemen (naar bijvoorbeeld Trudy) en verkopen?
Volgens mij heb ik ook een gun (junk jet?) die junk als ammo gebruikt. Heb ik daar nog wat aan dan?
Maar oké, dan ga ik in eerste instantie maar even de noordelijke kant van de map exploren en zoveel mogelijk shit oprapen en proberen te verkopen. Zijn er daar nog meer vendoren behalve Trudy?
Ik heb een max inventory die ook de hele tijd vol zit. Dat heb ik deze week opgelost door o.a. de minigun en nog wat zware wapens (waar ik niet eens ammo voor heb) achter te laten in Sanctuary. Ik heb daar wel veel junk opgeslagen ook. Dat moet ik dus weer meenemen (naar bijvoorbeeld Trudy) en verkopen?
Volgens mij heb ik ook een gun (junk jet?) die junk als ammo gebruikt. Heb ik daar nog wat aan dan?
Maar oké, dan ga ik in eerste instantie maar even de noordelijke kant van de map exploren en zoveel mogelijk shit oprapen en proberen te verkopen. Zijn er daar nog meer vendoren behalve Trudy?
Graag gedaanbram1984 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:44:
@Fraggert Thanks voor de uitgebreide toelichting.
Man, je bent net de Vault uit joh, wat doe je buiten Sanctuary, je hoort nog in een hoekje te zitten schuilen en huilen bij elke Bloatfly die je hoort
uren weet ik niet*...ik gok 250+....level 103 en 127.500 bottlecaps
*ik kreeg van mijn vrouw de PS4 toen ik langdurig thuis heb gezeten met een luchtweginfectie, kon wekenlang hele dagen door het wasteland struinen

ik sla al mijn junk op in Sanctuary en neem dingen mee op een dedicated vendor-run of voor ik een quest ga doen vlieg ik langs een vendor. Ik verkoop voornamelijk eten en appareal.Dat is het voordeel van verzamelen, volladen en verpatsen. Daarna ga je lichtbepakt op pad om weer zooi mee te nemen.
Junk is de bron voor screws, springs en andere schaars materiaal.
Ik heb de junkjet bewaard voor de gein maar heb hem nog niet eens geprobeerd, ik scrap junk of laat dit automatisch doen als ik gunmods etc craft.
Vendors kom je vanzelf tegen in de diverse locaties, Diamond City heeft 2 goede waarvan 1 's nachts ook open.
Geduld is een schone zaak
@Fraggert Oké, dat moet wel lukken allemaal.
Wat bedoel je trouwens met die companion die junk kan dragen? Krijg je die later ofzo?
Wat bedoel je trouwens met die companion die junk kan dragen? Krijg je die later ofzo?
je leert het allemaal vanzelf door je uurtjes te draaienbram1984 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:40:
@Fraggert Oké, dat moet wel lukken allemaal.
in Sanctuary zweeft Codsworth rond, je voormalige huisrobot, ga maar eens een praatje met hem maken
Companions zijn ook handig om op een vijand af te sturen, bijvoorbeeld een Raider die je vanaf een afstand al ziet en je twijfelt of je hem zelf aankan.
I see, had al een klein vermoeden...Fraggert schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:55:
[...]
Sorrie, FH......Far Harbor![]()
Ik loop met wat verschillende wapens rond om niet 1 soort ammo te gebruiken.
Komt ook omdat ik nogal van tactiek wissel, ik sneak graag rond maar wil ook nog wel eens gewoon in het midden van 25 supermutants gewoon lekker om me heen rossen.
Ook een beetje afhankelijk van hoe ver die volumeknop kan op dat moment
Ik gebruik zelf dus bijna uitsluitend de .308 die ik opkoop bij elke trader die ik tegenkom en uiteraard heb ik zelf in mijn settlements ook genoeg traders. Dus de voorraad .308 weet ik aardig op peil te houden en gelukkig heb je ook niet veel nodig als je een beetje goed richt.
De voorraad overige munitie wordt maar groter en groter, van sommigen al meer dan 10.000 stuks.
ja, klopt, eigen traders helpen ook goed, ik heb meerdere settlement met traders.bvk schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:51:
I see, had al een klein vermoeden...Maar dat is nou juist buiten de Commonwealth waar dus over "geklaagd" werd.
Ik gebruik zelf dus bijna uitsluitend de .308 die ik opkoop bij elke trader die ik tegenkom en uiteraard heb ik zelf in mijn settlements ook genoeg traders. Dus de voorraad .308 weet ik aardig op peil te houden en gelukkig heb je ook niet veel nodig als je een beetje goed richt.
De voorraad overige munitie wordt maar groter en groter, van sommigen al meer dan 10.000 stuks.
Het mooiste is je workshopvoorraad corn, tato's, mutfruit en water meteen verpatsen voor ammo

Verder heb ik in de FO4-run geïnvesteerd in de scrounger-perk
+25.000 stuks .45 hier
Ik vond het lastig om echt goed te kunnen bepalen wat nou de beste config is per wapen, er is zoveel mogelijk,al helemaal met Legenadary effects. Ik heb nou eindelijk een fijne set maar ik wou wel eens met wat minder zooi op pad. Dan ik weer meer junk mee terugslepen

ik heb een filmpje gezien van een Crippling full auto.38 pipe rifle. 20% kans op verlammen en omdat je fullauto schiet komt een vijand nooit bij je want je raakt hem minimaal al 5 x zonder je best te doen.....5x20% is 100% hatsikidee. Je wandelt rondjes om de smerigste Deathclaw heen die drukker is met zijn verlamde knie dan met jou die hem vol lood aan 't pompen is
Precies, gewoon je eigen winkel centrum neerzetten inclusief terrasje om uit te puffen:Fraggert schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:50:
[...]
ja, klopt, eigen traders helpen ook goed, ik heb meerdere settlement met traders.

Dat is inderdaad een leuke tip voor de beginners, moet je natuurlijk al wel settlements hebben waar het een en ander groeit.Het mooiste is je workshopvoorraad corn, tato's, mutfruit en water meteen verpatsen voor ammo
Ik heb natuurlijk ook al veel wapens uitgeprobeerd, maar hou het nu lekker op de OG. Daarmee is een Deathclaw ook al dood voordat die bij je is.Verder heb ik in de FO4-run geïnvesteerd in de scrounger-perk![]()
+25.000 stuks .45 hier![]()
Ik vond het lastig om echt goed te kunnen bepalen wat nou de beste config is per wapen, er is zoveel mogelijk,al helemaal met Legenadary effects. Ik heb nou eindelijk een fijne set maar ik wou wel eens met wat minder zooi op pad. Dan ik weer meer junk mee terugslepen![]()
ik heb een filmpje gezien van een Crippling full auto.38 pipe rifle. 20% kans op verlammen en omdat je fullauto schiet komt een vijand nooit bij je want je raakt hem minimaal al 5 x zonder je best te doen.....5x20% is 100% hatsikidee. Je wandelt rondjes om de smerigste Deathclaw heen die drukker is met zijn verlamde knie dan met jou die hem vol lood aan 't pompen is
Ondertussen zit ik nog met onderstaande, ik kan in die menu's echt niet vinden hoe ik dan een leader aan kan wijzen.... Iemand een idee?

Je moet dat toch via een terminal doen? Tenminste dat moest ik doen. Je moet dan een planner (tafel met een terminal) maken en vanuit die tafel kan je een leader kiezen. Heb je al zo'n tafel gemaakt of niet?
Corn... tato's... mutfruit.... water... voor.... AMMO?!! Dat is *DE* combo voor adhesive! Dat ga je toch niet verpatsen aan ammoFraggert schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:50:
[...]
Het mooiste is je workshopvoorraad corn, tato's, mutfruit en water meteen verpatsen voor ammo
Kijk op mijn plaatje eens rechts naast het dialoog venster....NukaWorldNL schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:42:
Je moet dat toch via een terminal doen? Tenminste dat moest ik doen. Je moet dan een planner (tafel met een terminal) maken en vanuit die tafel kan je een leader kiezen. Heb je al zo'n tafel gemaakt of niet?
Natuurlijk wel! Zonder ammo kun je je niet verdedigen en ga je dood. En als je dood bent heb je niets meer aan adhesive...sigmundfreund schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:56:
[...]
Corn... tato's... mutfruit.... water... voor.... AMMO?!! Dat is *DE* combo voor adhesive! Dat ga je toch niet verpatsen aan ammo
WTF zag die tafel geeneensbvk schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:05:
[...]
Kijk op mijn plaatje eens rechts naast het dialoog venster....Maar onder welke menu optie zou het moeten staan dan naar jij weet? Ik denk dat ik overheen kijk of het heet gewoon totaal anders dan ik verwacht.
[...]
Natuurlijk wel! Zonder ammo kun je je niet verdedigen en ga je dood. En als je dood bent heb je niets meer aan adhesive...
Kan me wel herinneren dat ik gelezen heb dat jetot nu toe nog geen settlers kon aanwijzen als leaders. Volgens mij alleen je companions kan je aanwijzen als leaders. Of je moet mods downloaden die andere leaders heeft.
Edit: Q: Can I put random settlers in charge, or is it only companions?
A: Right now, it's just vanilla and official DLC companions - in the future there will be other special NPCs that can lead settlements as well.
Dat verklaart een hoop! Dan maar even geduld hebben tot dat komt en houden we het voorlopig maar op de companions. Een optie is dan natuurlijk om nadat een settlement helemaal opgebouwd is die companion er weer af te halen als leader en "het dorp" weer aan jezelf toe te wijzen. Dan is die companion weer vrij voor een volgend settlement.NukaWorldNL schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:12:
[...]
WTF zag die tafel geeneens![]()
Kan me wel herinneren dat ik gelezen heb dat jetot nu toe nog geen settlers kon aanwijzen als leaders. Volgens mij alleen je companions kan je aanwijzen als leaders. Of je moet mods downloaden die andere leaders heeft.
Edit: Q: Can I put random settlers in charge, or is it only companions?
A: Right now, it's just vanilla and official DLC companions - in the future there will be other special NPCs that can lead settlements as well.
bedankt voor het kijken in ieder geval. hij was nu 14,95 voor de sp4 bij intertoys. dus toch maar gekocht. zit nog in de folie, dan kan ik nog even nadenken[b]
ik heb tevergeefs me suf gezocht om daar een antwoord op te vinden voor je
Gisteren toch maar even de season pass gekocht voor de PC.
Had de GotY edition al op de Xbox maar PC moest ook maar
Bijna klaar met mijn zoveelste Fallout 3 run en dan maar kijken of ik eerst FA4 of toch eerst New Vegas ga doen
Had de GotY edition al op de Xbox maar PC moest ook maar
Bijna klaar met mijn zoveelste Fallout 3 run en dan maar kijken of ik eerst FA4 of toch eerst New Vegas ga doen
FUMES et CARNES
Zojuist GOTY gekocht. Eerst maar even gewoon vanilla spelen (eventueel met unofficial patch) en dan lekker modden.
Veel plezier met dit gave spel heren!
Probeer (zeker in het begin) de main quest te volgen om rustig je kracht op te bouwen. Je komt vanzelf dan wel vijanden tegen die wat meer uitdaging geven.
En dan zal je ook de humor op het krijtbord begrijpen, wat langs je heen zal gaan als je bepaalde zaken skipt:
Probeer (zeker in het begin) de main quest te volgen om rustig je kracht op te bouwen. Je komt vanzelf dan wel vijanden tegen die wat meer uitdaging geven.
spoiler:
Met je Pipe pistooltje ga je het niet redden tegen een Deathclaw of Milelurk.... 
En dan zal je ook de humor op het krijtbord begrijpen, wat langs je heen zal gaan als je bepaalde zaken skipt:

Oh vreemd. Ik vind echt totaal geen ammo uit Far Harbor of Nuka World in The Commonwealth. Ik wil niet steeds heen en weer reizen om wat ammo te kopen. Fast travellen doe ik niet. Vind dat altijd zo zonde in grote open werelden.Fraggert schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:18:
[...]
Same here, vind je gewoon als loot en die merchant in FB verkoopt ammo bij de truckload, ik heb niet eerder zoveel ammo gezien bij een vendor in FO4.
#wapentaal FTW![]()
Hoooooo, wacht ff, daar heb je gelijk in. FH/NW ammo vind je niet in de massachusetts commonwealth, ik dacht dat je bedoelde dat je uberhaupt in de dlc's de ammo al niet kon vinden.NukaWorldNL schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:57:
[...]
Oh vreemd. Ik vind echt totaal geen ammo uit Far Harbor of Nuka World in The Commonwealth. Ik wil niet steeds heen en weer reizen om wat ammo te kopen. Fast travellen doe ik niet. Vind dat altijd zo zonde in grote open werelden.
Sorrie, ik begreep je dus verkeerd.
[b][
spoiler:Met je Pipe rifle ga je het niet redden tegen een Deathclaw of Milelurk....![]()
mijne heeft bleeding16 damage normaal 25 bleed en iedereen valt om
Je quote gaat niet helemaal lekker maar ik vermoed dat je op mij reageerde.
Ik zag het toch echt zelf maar goed, geeft niks.
Zelf heb ik die spray&pray en op medium enemies werkt dat ook best, zeker als ze naast iets of tegen een muurtje staan, genoeg damageook nog als je er ff naast zit op een afstandje, heel nauwkeurig is dat ding niet, submachine gun geloof ik, zo uit mijn hoofd.
Ik heb nog een rifle met bleeding ergens slingeren, zal die eens opsnorren en modden tot de max, eens zien wat dat brengt
Zelf ben ik niet van de lasers, plasma fatmans en dat soort spul, ik speel het liefst met "reguliere" wapens. En melee doe ik al helemaal niet aan.
op bvk. maar met bleeding hak je vooral tegenstanders met flinke armour in de pan. spray en pay heb ik ook, is die met ontploffende ammo dacht ik? deed een beetje weinig damage vergeleken met wat ik al heb.Fraggert schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:51:
[...]
Je quote gaat niet helemaal lekker maar ik vermoed dat je op mij reageerde.
ik gebruik redelijk wat lasers rightious authority oa. en een gamma gun 160 damage en dubbel bij full health. ik moet nog 3 punten in Nuclear Physicist Perk 320 damage en dubbels hehe
Volgens mij is Survival Mode wel iets voor jou... Al eens geprobeerd?NukaWorldNL schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:57:
[...]
Oh vreemd. Ik vind echt totaal geen ammo uit Far Harbor of Nuka World in The Commonwealth. Ik wil niet steeds heen en weer reizen om wat ammo te kopen. Fast travellen doe ik niet. Vind dat altijd zo zonde in grote open werelden.
Forever raver!
Zo, jij hebt aardig zitten spelen als je nu die wapens al hebt en het spel gistermiddag nog in de folie had zitten!steppert schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:06:
[...]
op bvk. maar met bleeding hak je vooral tegenstanders met flinke armour in de pan. spray en pay heb ik ook, is die met ontploffende ammo dacht ik? deed een beetje weinig damage vergeleken met wat ik al heb.
ik gebruik redelijk wat lasers rightious authority oa. en een gamma gun 160 damage en dubbel bij full health. ik moet nog 3 punten in Nuclear Physicist Perk 320 damage en dubbels hehe
Maar die wapens zijn andere koek vergeleken met een pipe pistol waar ik aan refereerde, daar leg je die beestjes inderdaad wel mee om.
ik ben al level 46. ik heb die ps 4 goty versie gekocht , mocht de dlc code ook op de xbox one te gebruiken zijn. jammer dat er zonder mods weinig vervoersmiddelen zijn. chopperlift van bos, jetpack op mijn x01 maar dat neemt redeljik wat ap en te weinig snelheid. als je survival mode even aan doet en weer uit dan kan je geen survival meer doen..tja 10000 stuks ammo en zo haha en noordelijkste punjte van de kaart.bvk schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:32:
[...]
Zo, jij hebt aardig zitten spelen als je nu die wapens al hebt en het spel gistermiddag nog in de folie had zitten!
Maar die wapens zijn andere koek vergeleken met een pipe pistol waar ik aan refereerde, daar leg je die beestjes inderdaad wel mee om.
Ik heb de Old Reliable nog niet maar gister al wel even een normale Lever Action Rifle gemod naar longrange sniperFraggert schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:28:
Die lever action rifle is dikaltijd al een zwak gehad voor dat mechaniek in die wapens, maar eens zien om die Old Reliable te pakken te krijgen, met dezelfde perk als de Overseer Guardian.
meer Damage en vuursnelheid dan mijn longrange .50
Kortere range en iets kleinere ammocapacity maar die vuursnelheid zorgt er wel voor dat je gewoon rap achter elkaar iemand ff twee stuks 45-70 door zijn bast kan raggen
Dikke sound ook
Dat is een mod of niet? Volgens mij kun je in de vanilla game geen leiders aanwijzenbvk schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:26:
Ondertussen zit ik nog met onderstaande, ik kan in die menu's echt niet vinden hoe ik dan een leader aan kan wijzen.... Iemand een idee?
[afbeelding]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ja dat is de sim settlement mod volgens mij.L1nt schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:24:
[...]
Dat is een mod of niet? Volgens mij kun je in de vanilla game geen leiders aanwijzen
Recentelijk ook maar weer eens begonnen met fallout 4 inclusief de sim settlement mod, was wel even wennen, vooral als ze een settlement gaan bouwen.
Maar moet zeggen dat het wel fijn is, scheelt je een hoop gedoe in elke settlement. in het begin is het nog wel leuk, maar na een paar keer overnieuw beginnen is het leuke er wel vanaf.
yup, dat is dat simsettlement waar wij console boys weer naastpissenL1nt schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:24:
[...]
Dat is een mod of niet? Volgens mij kun je in de vanilla game geen leiders aanwijzen

had ik ook graag gehad zodat die lui zelf die klote-settlements eens kunnen gaan zitten verdedigen
ik wordt helemaal simpel van die attacks......ik zat in Far Harbor te questen...of ik ff GrayGarden, Tenpines Bluff en Murkwater kon gaan verdedigen, what the fuck.
en als ik toch aan het ranten ben.....ik werd ook simpel van die Prydwen.....eerst naar het flightdeck...dan door de deur....dan weer door een deur.....kon dat nou niet in een keer?
En dan krijg je dat ook bij Far Harbor nog een keer door eerst steeds naar Nakano te moeten travelen.
ppppfffffffffffffffffffffffffff
haha.... hier heb ik echt iets van "fuck die settlements".
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
precies....ik laat ze nu ook vaak gewoon overlopen wordenL1nt schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:15:
ik las alleen wel al van sommige spelers die een enorme klap aan resources kwijt zijn uit hun workshop door jattende raiders etc.
Best sneu als je net je X-01 in het powerarmor-station heb gehesen en je mist net die ene zilveren theelepel om je torso te fiksen
Wapentuig (zeker legendary's) etc bewaar ik in containers, die gelden als "safe storage" as fa as i know
Ligt eraan op welke console je speelt. Op de Xbox One is Sim Settlements gewoon te downloaden hoor. PS4 uiteraard niet.
goeie, thanks dat wist ik niet, ik dacht dat alleen de PC mogelijk wasNukaWorldNL schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:04:
Ligt eraan op welke console je speelt. Op de Xbox One is Sim Settlements gewoon te downloaden hoor. PS4 uiteraard niet.
Als ik met een quest bezig ben laat ik die attacks gewoon gebeuren, jammer dan voor ze. Alleen vervelend dat er bij die attacks ook zaken gesloopt worden zoals turrets en waterpompen, die zul je dan zelf weer moeten repareren want dat doen ze óók niet.Fraggert schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:46:
[...]
yup, dat is dat simsettlement waar wij console boys weer naastpissen![]()
had ik ook graag gehad zodat die lui zelf die klote-settlements eens kunnen gaan zitten verdedigen![]()
ik wordt helemaal simpel van die attacks......ik zat in Far Harbor te questen...of ik ff GrayGarden, Tenpines Bluff en Murkwater kon gaan verdedigen, what the fuck.
De toegang tot de Prydwen hadden ze inderdaad wel wat makkelijker kunnen maken, bijvoorbeeld met een fasttravel rechtstreeks naar het beneden dek.en als ik toch aan het ranten ben.....ik werd ook simpel van die Prydwen.....eerst naar het flightdeck...dan door de deur....dan weer door een deur.....kon dat nou niet in een keertje?
En dan krijg je dat ook bij Far Harbor nog een keer door eerst steeds naar Nakano te moeten travelen.
ppppfffffffffffffffffffffffffff
yup......en ik ben niet zo'n heel georganiseerde settlementbouwer, dus ik weet niet waar alle turrets staan vaak, dan zoek ik me suf naar de kapotte. Je moet al vlakbij staan wil je zien dat die lopen niet bewegen en dus stuk zijn. Of ze staan op allerlei platforms dus wandel me suf.bvk schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:07:
[...]
Als ik met een quest bezig ben laat ik die attacks gewoon gebeuren, jammer dan voor ze. Alleen vervelend dat er bij die attacks ook zaken gesloopt worden zoals turrets en waterpompen, die zul je dan zelf weer moeten repareren want dat doen ze óók niet.
[...]
De toegang tot de Prydwen hadden ze inderdaad wel wat makkelijker kunnen maken, bijvoorbeeld met een fasttravel rechtstreeks naar het beneden dek.
En het spul repareren kost ook weer grondstoffen.
Ik ben echt wel klaar met mijn settlers inmiddels, hoe lang zou het duren voor ze allemaal dood zijn?

Holy fack...dat Far Harbor speelt echt leuk zeg, onwijs veel (side)quests die, ondanks het FO4-principe (raiders killen, zooi zoeken, etc) toch weer heel nieuw aanvoelt.
Lekker veel locaties niet al te ver uit elkaar, veel random encounters onderweg.
Ik heb Old Reliable inmiddels als dikke sniper mee, geeft een klap meer damage als mijn .50 sniper die ik ook niet meer ga meeslepen.
OR is wel iets trager met scopen krijg ik het idee, moet eens kijken of dat door het gewicht komt
Helaas zojuist ook gemerkt dat mijn aluminium uit mijn workshop is geraiderd
Ik ga nu toch maar vaker mijn settlements verdedigen
Lekker veel locaties niet al te ver uit elkaar, veel random encounters onderweg.
Ik heb Old Reliable inmiddels als dikke sniper mee, geeft een klap meer damage als mijn .50 sniper die ik ook niet meer ga meeslepen.
OR is wel iets trager met scopen krijg ik het idee, moet eens kijken of dat door het gewicht komt
Helaas zojuist ook gemerkt dat mijn aluminium uit mijn workshop is geraiderd

Far Harbor is inderdaad een leuke DLC, alleen die puzzel....Fraggert schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:25:
Holy fack...dat Far Harbor speelt echt leuk zeg, onwijs veel (side)quests die, ondanks het FO4-principe (raiders killen, zooi zoeken, etc) toch weer heel nieuw aanvoelt.
OR is wel iets trager met scopen krijg ik het idee, moet eens kijken of dat door het gewicht komt![]()
Helaas zojuist ook gemerkt dat mijn aluminium uit mijn workshop is geraiderd![]()
Hoe is die OR vergeleken met de OG? Net zo praktisch en "doeltreffend"? Ik ben wel benieuwd waar je die gevonden hebt, misschien wil je dat kwijt in een spoiler..
Hoe worden de setlements eigenlijk aangevallen? Ik spendeer niet veel aandacht al al die kleine plekjes (want ik heb dan nooit genoeg zooi bij mij om wat fatsoenlijks te bouwen), maar Sanctuary heb ik als main base (loopt 20 man rond) met wat simpele turrets, bussen om de open stukken af te sluiten en de brug helemaal vol staan met defences (mijn logica werkt zo dat ik verwacht dat ze allemaal over de brug komen ipv van achteren uit niemandsland).
Sanctuary is echter nog nooit aangevallen, en ben inmiddels bijna level 60... Af en toe wel eens een melding van de kleine settlements, maar verder niks.
De main questline heb ik overigens nog niet echt gedaan, de volgende stap is de deuren van diamond city binnenlopen, dus ik heb mij aardig vermaakt met verkennen en random side missies... Mogelijk zit daar ergens een oorzaak?
Sanctuary is echter nog nooit aangevallen, en ben inmiddels bijna level 60... Af en toe wel eens een melding van de kleine settlements, maar verder niks.
De main questline heb ik overigens nog niet echt gedaan, de volgende stap is de deuren van diamond city binnenlopen, dus ik heb mij aardig vermaakt met verkennen en random side missies... Mogelijk zit daar ergens een oorzaak?
Je hebt elke dag een bepaalde kans op een aanval, en die kans is gekoppeld aan de balans tussen water + food en defense. Het idee is om je defense hoger te hebben dan water + food, dan is die kans het kleinst.BLACKfm schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:00:
Hoe worden de setlements eigenlijk aangevallen? Ik spendeer niet veel aandacht al al die kleine plekjes (want ik heb dan nooit genoeg zooi bij mij om wat fatsoenlijks te bouwen), maar Sanctuary heb ik als main base (loopt 20 man rond) met wat simpele turrets, bussen om de open stukken af te sluiten en de brug helemaal vol staan met defences (mijn logica werkt zo dat ik verwacht dat ze allemaal over de brug komen ipv van achteren uit niemandsland).
Bij mij wordt sanctuary regelmatig aangevallen, meestal van 2 kanten. Er zijn wat vaste spawn points.
Saved by the buoyancy of citrus
Ssstttttt.heb nog geen puzzel gezien johbvk schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:46:
[...]
Far Harbor is inderdaad een leuke DLC, alleen die puzzel....![]()
Hoe is die OR vergeleken met de OG? Net zo praktisch en "doeltreffend"? Ik ben wel benieuwd waar je die gevonden hebt, misschien wil je dat kwijt in een spoiler..
Ik gebruik de OG in .308 op korte afstand door de hogere firerate en magazijncapaciteit, let wel, ik schiet met geen enkel fullauto wapen overigens, muv één .45 combat rifle tegen ghouls en simpele raiders op korte afstand, echt CQB dus.
De OG pak ik bij mutants, trappers etc, beetje middenkader baddies.
Ik wissel dan nog af met een 5.56 assault rifle en een volgehangen combat shotgun.
Ligt een beetje aan de baddies die ik tegenkom en vaak is het een kwestie van munitie besparen, zeker wat betreft de .308's die in de OG gaan.
Hetzelfde doe ik met mijn longrange snipers, de OR is echt een sloper, de .50 (jncl. staggering) reikt verder heb ik het idee (not sure). Daarnaadt heb ik een staggering .308 combat rifle als sniper. Wederom kies ik daaruit aan de hand van waar ik eem kogel doorheen moet jagen.
In het begin liep ik ook nog wel rond met een handwapen zoals de 10mm maar ik merk dat ik op hogere levels weinig meer aan had en pakte die alleen nog maar bij radroaches bijv. Denk er nu over om toch weer eensveen handcannon te kiezen.
Ik heb alleen mijn slots voor snelkeuze al volzitten met wapens en aid/meds dus heel handig wordt dat niet.
Ik pikte daarstraks nog ineens een radium rifle (met "nocturnal" prefix uit een legendary ghoul) op, een wapen waar ik nog niet eerder van had gehoord, die ga ik vanavond eens flink modden
Oeps, sorry...

Ah Ok, gewoon te koop dus. Ik had het wapen op een apart te vinden locatie verwacht.
Ik vind de OG dus zelf het ultieme wapen voor de korte en middellange afstand, snipen doe ik nooit eigenlijk. En als reserve wapen heb ik een shotgun bij me, alhoewel ik die dus eigenlijk nooit gebruik zolang ik nog voldoende .308 bij me heb.Ik gebruik de OG in .308 op korte afstand door de hogere firerate en magazijncapaciteit, let wel, ik schiet met geen enkel fullauto wapen overigens, muv één .45 combat rifle tegen ghouls en simpele raiders op korte afstand, echt CQB dus.
De OG pak ik bij mutants, trappers etc, beetje middenkader baddies.
Maar die Old Reliable is dus eigenlijk ook een long rifle sniper geweer? Ik zal hen dan vanavond ook maar eens kopen en uitproberen. En maximaal modden natuurlijk
Ik maakte in Far Harbor trouwens nog wel wat anders mee, maar ik denk dat dit alleen gebeurt als je BoS Sentinel bent:
spoiler:
Ik was lekker aan de wandel aan de west kust toen er ineens een BoS heli over me heen vloog en dichtbij landde. Ik er naar toe gewandeld en "Hello Sentinel, Sir we are sent here to help you with the remaining synths in the area" "Please take the lead when you are ready"
Of zoiets dan, dit is niet de letterlijke tekst. Maar de Synths in FH doen geen vlieg kwaad en ik was helemaal niet van plan om ze uit te roeien... Als ik het wel doe heb ik daar natuurlijk met iedereen ruzie, doe ik het niet dan gaat Elder Maxxon me natuurlijk stevig aanspreken en wie weet misschien wel degraderen.
Dus even kijken hoe ik maar weer eens de lieve vrede kan bewaren zonder iets of iemand boos te maken...
Of zoiets dan, dit is niet de letterlijke tekst. Maar de Synths in FH doen geen vlieg kwaad en ik was helemaal niet van plan om ze uit te roeien... Als ik het wel doe heb ik daar natuurlijk met iedereen ruzie, doe ik het niet dan gaat Elder Maxxon me natuurlijk stevig aanspreken en wie weet misschien wel degraderen.
Dus even kijken hoe ik maar weer eens de lieve vrede kan bewaren zonder iets of iemand boos te maken...
No worries, niks teveel gezegd nogbvk schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:43:
[...]
Oeps, sorry...![]()
![]()
[...]
Ah Ok, gewoon te koop dus. Ik had het wapen op een apart te vinden locatie verwacht.
[...]
Ik vind de OG dus zelf het ultieme wapen voor de korte en middellange afstand, snipen doe ik nooit eigenlijk. En als reserve wapen heb ik een shotgun bij me, alhoewel ik die dus eigenlijk nooit gebruik zolang ik nog voldoende .308 bij me heb.
Maar die Old Reliable is dus eigenlijk ook een long rifle sniper geweer? Ik zal hen dan vanavond ook maar eens kopen en uitproberen. En maximaal modden natuurlijk![]()
Ik maakte in Far Harbor trouwens nog wel wat anders mee, maar ik denk dat dit alleen gebeurt als je BoS Sentinel bent:
spoiler:Ik was lekker aan de wandel aan de west kust toen er ineens een BoS heli over me heen vloog en dichtbij landde. Ik er naar toe gewandeld en "Hello Sentinel, Sir we are sent here to help you with the remaining synths in the area" "Please take the lead when you are ready"
Die OG werkt ook erg prettig, de assault rifle heb ik eigenlijk nog maar om 2 redenen mee, de enorme ammocapacity in die drum en de verhouding tussen damage en ammo-verkrijgbaarheid.
Ik snipe juist veel omdat dat past in mijn sneaky speelstyle, ik kruip regelmatig door een kamp langs slapende raiders die nog nèt zich kunnen afvragen "huh..who's there" voor ze er 1 tussen hun ogen krijgen
Als je sneakt kun je, met de juiste perks, ook nog eens enorm veel damage doen
Je kunt elke rifle modden van CQB tot sniper

Kun je makkelijk vergelijken mits je dezelfde sight gebruikt.
Ik gebruik overigens alleen de long scope of de reflex circle sight.
@ bos-sentinel
Ik ben dat ook, zal mij benieuwen wanneer dat gebeurt. Ik vind het overigens vaak erg lastig om niet de verkeerde beslissing te maken met die conversaties.
Nog een reden dat ik speel met de falloutwiki of een walkthrough naast me.
Niet iedereen wil dat maar ik vind het juist leuk om echt niets te missen, er zitten zoveel dingen in die je te gemakkelijk niet meekrijgt.
Ik ben een week geleden weer overnieuw begonnen en ik laat de settlements volledig links liggen. Heb nog niks gebouwd en ga er ook niet aan beginnen. Heb besloten deze ronde de railroad te volgen en doe alleen quests voor hun zo af en toe.L1nt schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:15:
En voor de rest lekker bezig met quests en lokaties die ik toevallig tegenkom.
Probleem wat ik een beetje heb dat ik de eerste playthrough nogal veel gezien heb en dat ik nu eigenlijk niks nieuws meer tegenkom iig niet qua lokaties, heb volgens mij alles al gezien dus ik denk dat ik een 2de playthrough niet ga finishen.
Heb het even op very hard geprobeerd maar voegt ook weinig toe behalve dat je wat vaker dood gaat. Dus maar weer wat teruggezet zodat het spelnwat minder in herhaling valt. (Ik save nooit, alleen wanneer het automatisch gebeurd)
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
CoolFlagg schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:21:
[...]
Ik ben een week geleden weer overnieuw begonnen en ik laat de settlements volledig links liggen. Heb nog niks gebouwd en ga er ook niet aan beginnen. Heb besloten deze ronde de railroad te volgen en doe alleen quests voor hun zo af en toe.
En voor de rest lekker bezig met quests en lokaties die ik toevallig tegenkom.
Probleem wat ik een beetje heb dat ik de eerste playthrough nogal veel gezien heb en dat ik nu eigenlijk niks nieuws meer tegenkom iig niet qua lokaties, heb volgens mij alles al gezien dus ik denk dat ik een 2de playthrough niet ga finishen.
Heb het even op very hard geprobeerd maar voegt ook weinig toe behalve dat je wat vaker dood gaat. Dus maar weer wat teruggezet zodat het spelnwat minder in herhaling valt. (Ik save nooit, alleen wanneer het automatisch gebeurd)
Ik heb het kort overwogen, een nieuwe start als Wasteland uber-asshole, nu ik de DLC's erbij heb. Ik speel nu maar gewoon lekker door zonder al veel moeite en geniet gewoon dik

Van FO4 heb ik nog niet eens gekeken naar die workshop uitbreidingen en weet ik wat allemaal.
Ik heb Metro Redux nog op de plank liggen en Metro Exodus ook straks, als MR bevalt, en FO76 niet te vergeten. Daarnasst komen er nog wel wat meer leuke spellen uit.
Het stikt van de RPG/Shooters maar ik gruwel van 3rd person. Ik moet echt 1st person kunnen spelen dus er valt al snel een hoop moois af

Als je van de fallout sfeer houdt is metro een schot in de roos.Fraggert schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:46:
[...]
Cool![]()
Ik heb het kort overwogen, een nieuwe start als Wasteland uber-asshole, nu ik de DLC's erbij heb. Ik speel nu maar gewoon lekker door zonder al veel moeite en geniet gewoon dik![]()
Van FO4 heb ik nog niet eens gekeken naar die workshop uitbreidingen en weet ik wat allemaal.
Ik heb Metro Redux nog op de plank liggen en Metro Exodus ook straks, als MR bevalt, en FO76 niet te vergeten. Daarnasst komen er nog wel wat meer leuke spellen uit.
Het stikt van de RPG/Shooters maar ik gruwel van 3rd person. Ik moet echt 1st person kunnen spelen dus er valt al snel een hoop moois af
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Met welke carry weight lopen jullie rond? Ik speel op survival mode en ik heb mijn basic carry weight op 275 staan. Dat kan ik boosten met chems en alcohol naar 335. Het is al meer dan wat je standaard mee mag nemen in survival mode maar dat vond ik veel te weinig. Heb dat zelf gemod naar hoe ik het nu heb maar ook dat begint me wat weinig te worden. Helemaal nu ik tegen de lvl 50 aanloop en big guns heel erg leuk vindt. Dat samen met het feit dat ammo ook ruimte in beslag neemt, ben ik aan t twijfelen om mijn basic carry weight te gaan verhogen naar 350 en kan boosten naar 400.
Unlimited carry weight (of een extreem hoge) vind ik niet leuk en neemt wat mij betreft een aantal laagjes gameplayelementen weg. Je hoeft bijvoorbeeld niet meer te kijken welke zooi je laat liggen en welke je meeneemt. Je hoeft bepaalde onderdelen zoals screws en anticeptic enzo niet meer te highlighten want je kunt toch alles meenemen enzo. Dan doet wat mij betreft afbreuk aan de immersion. Hoe denken jullie hierover?
Had ik al gezegd dat Survival mode het weer lekker fris maakt? Ik heb nu 500+ uur in F4 zitten en dit is mijn 4de playthrough. Ik was ook bang dat ik 'm niet ging finishen maar die Survival mode zorgt ervoor dat ik er veel meer inzit dan ooit tevoor. Aanrader!
Unlimited carry weight (of een extreem hoge) vind ik niet leuk en neemt wat mij betreft een aantal laagjes gameplayelementen weg. Je hoeft bijvoorbeeld niet meer te kijken welke zooi je laat liggen en welke je meeneemt. Je hoeft bepaalde onderdelen zoals screws en anticeptic enzo niet meer te highlighten want je kunt toch alles meenemen enzo. Dan doet wat mij betreft afbreuk aan de immersion. Hoe denken jullie hierover?
Had ik al gezegd dat Survival mode het weer lekker fris maakt? Ik heb nu 500+ uur in F4 zitten en dit is mijn 4de playthrough. Ik was ook bang dat ik 'm niet ging finishen maar die Survival mode zorgt ervoor dat ik er veel meer inzit dan ooit tevoor. Aanrader!
[ Voor 11% gewijzigd door Techno Overlord op 13-07-2018 13:44 ]
Forever raver!
Je wilt dus niet cheaten om je carry weight te verhogen maar wel cheaten om je carry weight te verhogen?Techno Overlord schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:42:
Met welke carry weight lopen jullie rond? Ik speel op survival mode en ik heb mijn basic carry weight op 275 staan. Dat kan ik boosten met chems en alcohol naar 335. Het is al meer dan wat je standaard mee mag nemen in survival mode maar dat vond ik veel te weinig. Heb dat zelf gemod naar hoe ik het nu heb maar ook dat begint me wat weinig te worden. Helemaal nu ik tegen de lvl 50 aanloop en big guns heel erg leuk vindt. Dat samen met het feit dat ammo ook ruimte in beslag neemt, ben ik aan t twijfelen om mijn basic carry weight te gaan verhogen naar 350 en kan boosten naar 400.
Tsja.. Nu boost je hem naar 350, over een week maak je daar 400 van en dan zet je hem uiteindelijk maar op 999
[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 13-07-2018 13:44 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik wil gewoon een zo leuk mogelijke ervaring. Ik heb de damage done en damage received ook aangepast ten opzichte van de standaard survival mode settings. Net als dat ik een mod heb geladen waarmee ik toch kan fast travelen maar dan alleen tussen settlements waar ik supply lines tussen heb lopen of met een caravan mee kan liften.Angeloonie schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:44:
[...]
Je wilt dus niet cheaten om je carry weight te verhogen maar wel cheaten om je carry weight te verhogen?
Tsja.. Nu boost je hem naar 350, over een week maak je daar 400 van en dan zet je hem uiteindelijk maar op 999Waarom speel je dan op Survival? Keuzes maken in je gear is ook een onderdeel daarvan..
Het gaat mij niet om het wel of niet cheaten. De achievements enzo boeien mij ook niet. (Die staan toch automatisch uit op het moment dat je gaat modden)
Forever raver!
Ik heb in mijn huidige survival-run geen mods of console commands ofzo gebruikt om mijn max weight te verhogen. Wel 2 punten in Strong back en een strength van 6 ofzo, plus een paar stukken pocketed armor, nou is mijn max weight iets van 250 ofzo. Ik heb wel een mod die je Dogmeat laat meenemen naast een follower (omdat Bethesda dat hoogstwaarschijnlijk zelf al zo had gepland op enig moment), dus die mogen ook een hoop dragen. Soms maak ik misbruik van de game mechanics waarmee je follower oneindig veel mee kan nemen, maar dat is een boel werk dus alleen met grotere items.Techno Overlord schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:42:
Ik vind survival ook leuk. Enige wat niet kan is dat je alleen kan saven bij bedden; ik heb een mod toegevoegd voor auto save. F4 is veel te buggy om dat niet te doen. Alleen de keren dat ik tegen een auto aanliep en doodging...Had ik al gezegd dat Survival mode het weer lekker fris maakt? Ik heb nu 500+ uur in F4 zitten en dit is mijn 4de playthrough. Ik was ook bang dat ik 'm niet ging finishen maar die Survival mode zorgt ervoor dat ik er veel meer inzit dan ooit tevoor. Aanrader!
Ik heb iets van 1000 uur in F4 zitten, maar dit is pas mijn 2e playthrough. De eerste playthrough is niet op survival, maar de lijst van dingen die ik niet kon doen vanwege de bugs is gewoon om depressief van te worden (kan geen homeplate kopen, geen atom cats quest, geen covenant quest/settlement, geen Egret marina tours als settlement, geen Silver Shroud, geen gilded grasshopper, en nog wat meer van die dingetjes die het niet doen, meestal door niet-reagerende npc's). Gaat deze keer gelukkig beter. Ik baal wel een beetje dat ik niet uit de buurt ben gebleven van die hotspot voor die Mechanist-missies, dus veel robots en rust devils, en die zijn nog weleens overpowered.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 13-07-2018 14:22 ]
ppfffff......nou, ik heb de puzzel gedaan hoor, wat een kansloze actiebvk schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:46:
Far Harbor is inderdaad een leuke DLC, alleen die puzzel....

Ik wou nog ff 's nachts een kort rondje doen en een quest afronden en ff mijn junk dumpen in Sanctuary zodat ik startklaar in mijn PowerArmor stond voor de volgende ronde.
Geraak ik ineens in die kud-puzzel

spoiler:
de liefdesbaby van Tron en één of andere suffe indie-game
was beland.
Ik had het gelukkig vrij snel door maar ik vond het echt he-le-maal niks en ik was om 01:30 echt wel klaar met puzzelen en vond vrij snel een uber-workaround voor de laatste
Anyway, weer een stukje verder in FH en geniet nog steeds.
Gun's and Ammo
Volgende run eerst Old Reliable maar eens voorzien van een silencer, dan kan ik de Staggering .50 sniper verbouwen tot korte afstand wapen voor wat meer punch, eens zien wat dat brengt.
Blijft toch leuk dat modden en afwisselen.
Ik heb die puzzel dan ook niet afgemaakt, na het voltooien van de eerste stage ben ik afgehaakt. Totaal geen zin in om er mee verder te gaan ook, dus de bijbehorende quests zijn ook nog niet afgerond...Fraggert schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:13:
[...]
ppfffff......nou, ik heb de puzzel gedaan hoor, wat een kansloze actie![]()
Ik wou nog ff 's nachts een kort rondje doen en een quest afronden en ff mijn junk dumpen in Sanctuary zodat ik startklaar in mijn PowerArmor stond voor de volgende ronde.
Geraak ik ineens in die kud-puzzel, wat een drama, ik vond het ook totaal niet passen. Het leek wel of ik in
spoiler:de liefdesbaby van Tron en één of andere suffe indie-game
was beland.
Ik had het gelukkig vrij snel door maar ik vond het echt he-le-maal niks en ik was om 01:30 echt wel klaar met puzzelen en vond vrij snel een uber-workaround voor de laatste.
Anyway, weer een stukje verder in FH en geniet nog steeds.
Gun's and Ammo
Volgende run eerst Old Reliable maar eens voorzien van een silencer, dan kan ik de Staggering .50 sniper verbouwen tot korte afstand wapen voor wat meer punch, eens zien wat dat brengt.
Blijft toch leuk dat modden en afwisselen.
De Old Reliable heb ik nu ook, toch wel gaaf om een Supermutant met één headshot op afstand uit te kunnen schakelen
Power Armor gebruik ik trouwens nooit meer, alhoewel ik daar gisteren wel even spijt van had dat ik er geen aanhad. Ik was een stukje wandelen en terecht gekomen in het zuid oostelijke puntje van de map waar de vijanden het sterkste zijn.
Ik ging zowaar dood wat me de laatste tijd met mijn level 96 nooit meer gebeurt....
Dan kan ik je een walkthrough aanraden, want dan ben je er zo doorheen en voor de laatste puzzel is een hele simpele walkaround, die vind je zo op youtube. Wel zo leuk om in elk geval de quest af te ronden, toch?bvk schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:34:
Ik heb die puzzel dan ook niet afgemaakt, na het voltooien van de eerste stage ben ik afgehaakt. Totaal geen zin in om er mee verder te gaan ook, dus de bijbehorende quests zijn ook nog niet afgerond...
De Old Reliable heb ik nu ook, toch wel gaaf om een Supermutant met één headshot op afstand uit te kunnen schakelenAlleen is dat ding op korte afstand niet erg handig als er meerdere vijanden op je af komen rennen. Dus dan druk ik toch gauw weer op "1" om de Overseer Guardian naar voren te halen, dan zijn ze zo neer.
Power Armor gebruik ik trouwens nooit meer, alhoewel ik daar gisteren wel even spijt van had dat ik er geen aanhad. Ik was een stukje wandelen en terecht gekomen in het zuid oostelijke puntje van de map waar de vijanden het sterkste zijn.
Ik ging zowaar dood wat me de laatste tijd met mijn level 96 nooit meer gebeurt....
Ik weet niet wat je nu aan armor draagt, maar misschien pas je daarmee nog in je PowerArmor-frame? Ik betwijfel het, maar misschien kun je daarmee wel je carryweight verhogen.
Ik stem mijn PA af op de quest die ik krijg, ghouls saneren doe ik in mijn T45, dat repareer je makkelijk met alleen staal en scheelt dus enorm in je (veelal schaarse) grondstoffen.
Dat vind ik ook nog een puntje. of je linkerbeen nu 5/180 of 165/180 is, als je het repareert gebruik je altijd dezelfde hoeveelheid grondstoffen.
Gister mijn OR voorzien van een demper en mijn staggering .50 sniper in een box opgeborgen en niet meer omgebouwd naar shortrange zodat ik meer carryweight heb.
De firerate van de OR en het kleine magazijn maakt het geen shortrange wapen inderdaad.
De (Nocturnal) Radium Rifle heb ik nu als fullauto in .45 voor bijv een plukje ghouls, dat werkt prima.
Ik zit nu in lvl 105 en merk wel dat de baddies in FH een heel stukje zwaarder zijn dan in de commonwealth ook hoor. Ik sta een stuk vaker aan mijn pak te lassen dan voorheen
heb je wel een uitvalsbasis gekozenFlagg schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:21:
Ik ben een week geleden weer overnieuw begonnen en ik laat de settlements volledig links liggen. Heb nog niks gebouwd en ga er ook niet aan beginnen. Heb besloten deze ronde de railroad te volgen en doe alleen quests voor hun zo af en toe.
ik gebruikte in mijn solo-run de Red Rocket truckstop bij Sanctuary.
Prima sfeervolle hide-out
......tot ik per ongeluk mijn PowerArmor-station scrapte bij het verplaatsen

[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 17-07-2018 09:13 ]
Ik wil de quest nog wel eens afronden, maar dat komt dan nog wel op een regenachtige zondagmiddag of zo als ik zin heb in een puzzel.Fraggert schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:58:
[...]
Dan kan ik je een walkthrough aanraden, want dan ben je er zo doorheen en voor de laatste puzzel is een hele simpele walkaround, die vind je zo op youtube. Wel zo leuk om in elk geval de quest af te ronden, toch?
Ik loop in een Marine Recon armor setje, dat geeft over het algemeen voldoende bescherming. Je kunt trouwens met elk pak of outfit in een PA stappen hoor? Maar zoals ik al zei gebruik ik amper nog een PA en áls ik er al eentje gebruik is dat een T60 of een X01.Ik weet niet wat je nu aan armor draagt, maar misschien pas je daarmee nog in je PowerArmor-frame? Ik betwijfel het, maar misschien kun je daarmee wel je carryweight verhogen.
Ik stem mijn PA af op de quest die ik krijg, ghouls saneren doe ik in mijn T45, dat repareer je makkelijk met alleen staal en scheelt dus enorm in je (veelal schaarse) grondstoffen.
Dat vind ik ook nog een puntje. of je linkerbeen nu 5/180 of 165/180 is, als je het repareert gebruik je altijd dezelfde hoeveelheid grondstoffen.
Ik vind zelf de vijanden in FH nog meevallen vergeleken met die in de zuidelijke regionen van de Commonwealth zoals bijvoorbeeld Quincy quarrel of een andere raider locatie waar je vrolijk met Nukes bestookt wordtIk zit nu in lvl 105 en merk wel dat de baddies in FH een heel stukje zwaarder zijn dan in de commonwealth ook hoor. Ik sta een stuk vaker aan mijn pak te lassen dan voorheen

Zo, toch maar eens alle DLC gekocht en ga beginnen aan een volledige playthrough.
Heb 20 uur in vanilla zitten maar dat is eigenlijk alles
Start op Hard denk ik
Start op Hard denk ik
FUMES et CARNES
Winter is comingbvk schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:44:
[...]
Ik wil de quest nog wel eens afronden, maar dat komt dan nog wel op een regenachtige zondagmiddag of zo als ik zin heb in een puzzel.
[...]
Ik loop in een Marine Recon armor setje, dat geeft over het algemeen voldoende bescherming. Je kunt trouwens met elk pak of outfit in een PA stappen hoor? Maar zoals ik al zei gebruik ik amper nog een PA en áls ik er al eentje gebruik is dat een T60 of een X01.
[...]
Ik vind zelf de vijanden in FH nog meevallen vergeleken met die in de zuidelijke regionen van de Commonwealth zoals bijvoorbeeld Quincy quarrel of een andere raider locatie waar je vrolijk met Nukes bestookt wordt![]()
Die Marine Recon is dik zeg, moet je dat ook elke keer repareren, net als je PA
Wel een nadeeltje: "The downside is the armor's extremely high weight - at 95 pounds for the full set, it weighs more than T-60 power armor without a frame to bear the load."
Heb alleen wel eens rondgewandeld in combat armor maar ik heb niet alle perks als armorer aangezien ik al vrij snel rondhobbelde in mijn T-45. Wat extra carryweight bevalt me goed en je kunt niet meer doodvallen in een PA-frame, ben je lekker snel beneden
Ik ga het wel even proberen want ik denk dat het sneaken er wel op vooruit gaat
quincy quarry: dat soort grote open locaties snipe ik van een afstand, hurray for Old Reliable
hey goed man, have funIusedto schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:08:
Zo, toch maar eens alle DLC gekocht en ga beginnen aan een volledige playthrough.
Start op Hard denk ik
Geen idee of ik hier goed zit voor vragen over FO4 VR, maar here goes.
Fallout 4 ziet er om op zijn zachts te zeggen het slechtste uit van alle VR spellen die ik heb gespeelt. Alles wat verder dan pakweg 2 meter van je af is ziet er uit als een vierkante pixel brij.
Alle instellingen in het menu het ik op zijn hoogst staan, maar dat helpt niet veel.
Dus na een zoek actie er gisteren achter gekomen dat je de super sampling in Falout4custom.ini kunt zetten en dit op 1.4 gezet.
Succes, het zag er uit zoals je zou verwachten op een VR display. Geen flikkerende blokjes, maar zichtbare objecten.
Alleen, vandaag start ik het spel op en het lijkt als of Fallout besloten heeft dat die ini file er niet meer toe doet. Weer terug bij af.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Ik speel op een HP Mixed Reality headset.
Fallout 4 ziet er om op zijn zachts te zeggen het slechtste uit van alle VR spellen die ik heb gespeelt. Alles wat verder dan pakweg 2 meter van je af is ziet er uit als een vierkante pixel brij.
Alle instellingen in het menu het ik op zijn hoogst staan, maar dat helpt niet veel.
Dus na een zoek actie er gisteren achter gekomen dat je de super sampling in Falout4custom.ini kunt zetten en dit op 1.4 gezet.
Succes, het zag er uit zoals je zou verwachten op een VR display. Geen flikkerende blokjes, maar zichtbare objecten.
Alleen, vandaag start ik het spel op en het lijkt als of Fallout besloten heeft dat die ini file er niet meer toe doet. Weer terug bij af.
Hahaha herkenbaar... Ik heb dat dan alleen met de muren of vloeren van huizen gehad in mijn Settlements. Opeens alles weg in 1x. Toch zie je de bewoners in bijvoorbeeld Sanctuary rustig doortimmeren op onzichtbare muren.Fraggert schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:58:
[...]
Prima sfeervolle hide-out.....
spoiler:
Gister eindelijk aangekomen in Nuka World. Ik kreeg die Gunner Assaultron maar niet kapot bij het Transit Center. Nu dus wel gelukt door gewoon via de voorkant naar binnen te lopen ipv via de hoger gelegen delen. Je wordt vanaf daar gewoon in 1x dood gezapt door die Assaultron. Als je via de voorkant gaat komt ie op je af voor een melee attack en ja voordat ie dan geraakt heeft is ie al schroot. 
`
Hou je van immersion? Dan zou ik voor de Survival Mode gaan icm met de Journey mod. (En natuurlijk een shitload andere dikke mods)Iusedto schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:08:
Start op Hard denk ik
Ik speel geen VR maar wellicht ligt het aan het feit dat die bestanden read-only zijn of dat de Fallout launcher deze weer overschrijft? Anders eens starten met de Nexus Mod Manager?LOTG schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:29:
...
[ Voor 29% gewijzigd door Techno Overlord op 18-07-2018 09:42 ]
Forever raver!
Nee dat is het niet, het is ook iets wat in een van de officiële changelogs stond.[b][message=55865171,noline]
[...]
Ik speel geen VR maar wellicht ligt het aan het feit dat die bestanden read-only zijn of dat de Fallout launcher deze weer overschrijft? Anders eens starten met de Nexus Mod Manager?
Mijn eerste reactie was ook kijken of het er nog in stond.
Nee, hoef je niet te repareren, gaat niet stuk of zo.Fraggert schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:28:
Die Marine Recon is dik zeg, moet je dat ook elke keer repareren, net als je PA
Daar voel je niets van hoor en nu na het modden met pockets kan ik 350 kilo meenemen, meer dan zat dus als je niet elk wapen wat je tegenkomt oppaktWel een nadeeltje: "The downside is the armor's extremely high weight - at 95 pounds for the full set, it weighs more than T-60 power armor without a frame to bear the load."
Ik draag dit pak veel liever dan een PA, je bent veel beweeglijker en je kunt inderdaad beter sneaken.Heb alleen wel eens rondgewandeld in combat armor maar ik heb niet alle perks als armorer aangezien ik al vrij snel rondhobbelde in mijn T-45. Wat extra carryweight bevalt me goed en je kunt niet meer doodvallen in een PA-frame, ben je lekker snel beneden
Ik ga het wel even proberen want ik denk dat het sneaken er wel op vooruit gaat
Dat is ook een optie natuurlijk, maar ze verstoppen zich doorgaans en komen pas naar buiten als je dichtbij bent. Of je ligt lekker te snipen en hoor je ineens dat piueeeewww geluid, nuke op je kop....quincy quarry: dat soort grote open locaties snipe ik van een afstand, hurray for Old Reliable
Pffff heb een tijdje Dying Light gespeeld en dat lockpicken voelt toch net iets preciezer aan in dat spel. Nu weer even Fallout 4 opgepakt en ben meteen weer slecht met dat lockpicken in Fallout 4 ook al is eigenlijk hetzelfde
mooi, dan gaat ik dat pak eens ff scorenbvk schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:01:
Nee, hoef je niet te repareren, gaat niet stuk of zo.
ik was die gebroken bobbypins vrij snel zat dus maar eens wat perks ingezet zodat ze niet meer brekenNukaWorldNL schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:27:
Pffff heb een tijdje Dying Light gespeeld en dat lockpicken voelt toch net iets preciezer aan in dat spel. Nu weer even Fallout 4 opgepakt en ben meteen weer slecht met dat lockpicken in Fallout 4 ook al is eigenlijk hetzelfde
[ Voor 52% gewijzigd door Fraggert op 19-07-2018 09:58 ]
Heeft Fallout de ini file weer aangepast?LOTG schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:29:
Geen idee of ik hier goed zit voor vragen over FO4 VR, maar here goes.
Dat gebeurd bij mij ook bij de grafische instellingen als ik deze aanpas in het menu of in game.
De ini file in windows op read only zetten werkte bij mij voor de grafische instellingen.
Nope, heb een suitcase bij de railroad waar ik al mijn junk in gooi, that's it.Fraggert schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:58:
[...]
heb je wel een uitvalsbasis gekozen?
ik gebruikte in mijn solo-run de Red Rocket truckstop bij Sanctuary.
Prima sfeervolle hide-out.....
Ben benieuwd wanneer ik om een of andere reden niet meer bij de rr naar binnen kan, kan ik weer opnieuw gaan hoarden.
Al heb ik het niet echt mee nodig, alles wat ik wil upgraden is al redelijk klaar. Dat vond ik de eerste playthrough ook wel tegenvallen je hebt redelijk snel alles max geupgrade. Moet alleen de OG nog ff ophalen, als bottlecaps gewicht hadden zakte ik 5 meter de grond in, dus maar eens wat uitgeven.
Gloeiende, gister kreeg ik de DLC's niet te zien, kreeg dus mijn savegame niet aan de praat
aanmelden bij PSnetwork lag eruit ofzo. Blijkbaar werken dan de dlc's niet, wat een kolder 
Duurde uiteindelijk ff voor het spul weer werkte, heb nu de helft van het marine recon armor, vanavond maar ff de rest opsnorren
@Flagg doet goed zijn best op school maar in de pauze speelt hij weinig met de andere kindjes.
Aanradertje
ben benieuwd hoe je hem gaat modden.

Duurde uiteindelijk ff voor het spul weer werkte, heb nu de helft van het marine recon armor, vanavond maar ff de rest opsnorren
Flagg schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:00:
[...]
Ben benieuwd wanneer ik om een of andere reden niet meer bij de rr naar binnen kan, kan ik weer opnieuw gaan hoarden.
Moet alleen de OG nog ff ophalen, als bottlecaps gewicht hadden zakte ik 5 meter de grond in, dus maar eens wat uitgeven.

@Flagg doet goed zijn best op school maar in de pauze speelt hij weinig met de andere kindjes.
Aanradertje
[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 23-07-2018 11:22 ]
Pfff wat valt dat modden op de PS4 tegen zeg. Wist het eigenlijk al, maar wilde het toch even proberen nu ik de PS4 versie hebt. Blijft gewoon zo jammer dat Sony zo moeilijk erover doet.
Zo, Survival, is dat nou aan te raden voor een eerste playthrough of niet ?
Enige wat ik absoluut niet wil is dat monsters bullet sponges worden.
Wil eigenlijk een moeilijkere playthrough waar eten en drinken uitmaken maar er moet wel een save functie inzitten ivm crashes, en ook de restrictie in carry weight heeft niet mijn voorkeur
Zag een Mod waar je survival options kan instellen en dat lijkt me wel wat.
Wil eigenlijk een moeilijkere playthrough waar eten en drinken uitmaken maar er moet wel een save functie inzitten ivm crashes, en ook de restrictie in carry weight heeft niet mijn voorkeur
FUMES et CARNES
Jij wilt dus precies zo spelen als ik het ook graag doe. Ik heb bij mijn Survival Mode run de volgende mods geladen:Iusedto schreef op zondag 22 juli 2018 @ 12:41:

Met de Journey mod heb ik het zo ingesteld dat ik alleen kan fast travellen tussen settlements die ik opgebouwd heb en een settler toewijs als supply line. Je moet dus wel eerst flink wat werk verrichten voordat je een redelijk fast travel netwerk hebt.
Verder heb ik de damage done en damage received op x2 staan ipv x4 wat de standaard is in Survival Mode. Dat is mij te heftig. Vindt het niet erg om deaud te gaan maar wel als ik bij een geschampte mole rat bite al deaud ga. Je kunt zelf met die settings spelen.
Ik heb ook het saven aangepast omdat ik soms in 1x moet stoppen en dus een exit-save heb ipv alleen saven als je slaapt.
Forever raver!
Ik vind dat er nog teveel bullet sponges rondlopen in survival.Iusedto schreef op zondag 22 juli 2018 @ 12:41:
Ik heb die mod ook, ik laat 'm autosaven want de game is gewoon niet solide genoeg om lang te spelen zonder problemen. Dan weer een auto waar je tegenaan loopt (insta-death), dan weer een loading-scherm dat nooit meer weggaat, een crash naar je desktop of hele freeze: je ziet het allemaal wel gebeuren.Wil eigenlijk een moeilijkere playthrough waar eten en drinken uitmaken maar er moet wel een save functie inzitten ivm crashes, en ook de restrictie in carry weight heeft niet mijn voorkeur
Ik vind het op zich wel heel cool om zonder fast travel te reizen. Ik loop wel van hot naar her maar je komt dan tenminste nog random encounters tegen, en interessante locaties die niet aan quests gerelateerd zijn maar wel de moeite van het ontdekken zijn. Ik stem voor.
[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 23-07-2018 13:14 ]
Eigenlijk te warm om te spelen, maar wilde toch heel even wat spelen. Ben al dagen buiten geweest en ben die warmte nu wel eventjes zat haha.
Toch blijf ik wel zeggen dat alleen VATS spelen ook wel tof is hoor. Fallout 4 is helaas al meer een shooter geworden, maar als je je echt alleen focust op VATS qua combat dan speelt dat ook wel heerlijk hoor. Meteen veel rustiger qua combat en dan ook nog eens de kans op hulp van de stranger of extra xp met idiot savant. Het is best wel overpowered als je wat perks in luck hebt, maar het speelt wel super leuk zo.
Wat hierboven gezegd werd. Fast travellen doe ik ook nooit in open wereld games als die optie het toelaat. Het is gewoon leuk om tussendoor dingen tegen te komen die je normaal net zo snel tegenkomt als je alleen maar fast travelt.
Toch blijf ik wel zeggen dat alleen VATS spelen ook wel tof is hoor. Fallout 4 is helaas al meer een shooter geworden, maar als je je echt alleen focust op VATS qua combat dan speelt dat ook wel heerlijk hoor. Meteen veel rustiger qua combat en dan ook nog eens de kans op hulp van de stranger of extra xp met idiot savant. Het is best wel overpowered als je wat perks in luck hebt, maar het speelt wel super leuk zo.
Wat hierboven gezegd werd. Fast travellen doe ik ook nooit in open wereld games als die optie het toelaat. Het is gewoon leuk om tussendoor dingen tegen te komen die je normaal net zo snel tegenkomt als je alleen maar fast travelt.
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar die Miami mod die op de Frontpage stond, de humor zit er alvast in met Ghouls die zonnebrillen dragen
Als je geen fast travel gebruikt, hoelang ben je dan onderweg van bijvoorbeeld Sanctuary naar The Castle? Ben je dan niet minstens een uur (real time) aan het lopen als je alles onderweg negeert?
Als je geen fast travel gebruikt, hoelang ben je dan onderweg van bijvoorbeeld Sanctuary naar The Castle? Ben je dan niet minstens een uur (real time) aan het lopen als je alles onderweg negeert?
Zit er echt weer aan te denken om te sparen voor een game pc puur voor de Fallout en The Elder Scrolls games. Op de Xbox One is het ook nice hoor vergeleken met de PS4, maar op de pc is echt veel en veel meer mogelijk en zeker ook die hele grote mods zoals die van Miami. Die gaat never nooit op de console verschijnen. Ben helaas wel al jaren uit de pc wereld en moet echt weer eens kijken hoe en watbvk schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:03:
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar die Miami mod die op de Frontpage stond, de humor zit er alvast in met Ghouls die zonnebrillen dragen![]()
Weet niet precies hoelang je er over doet, maar het zal inderdaad een aardig stukkie lopen worden ja
Ik ben momenteel bij de missie " The Molecular Level ",
Zijn er mensen die de game al uitgespeeld hebben en tips hebben over wat de beste keus is? Is btw me eerste playtrough, mijn persoonlijke keus zou als eerst The Brotherhood zijn.
spoiler: title
waar je de keus krijgt:
Get help to build the Signal Interceptor
- (Optional) Talk to the Brotherhood
- (Optional) Talk to the Minutemen
- (Optional) Talk to the Railroad
Zijn er mensen die de game al uitgespeeld hebben en tips hebben over wat de beste keus is? Is btw me eerste playtrough, mijn persoonlijke keus zou als eerst The Brotherhood zijn.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als ik het mij goed herinner maakt het op dit moment nog niet uit wie je kiest.G_Dragon schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:25:
spoiler: titlewaar je de keus krijgt:
Awesome
ik heb dat ook kort overwogen, maar ik wil de PC niet in de woonkamer en juist een console werkt gewoon lekker, hangend op de bank voor de 65 inch en heb geen zin om, net als vroegah, op zolder achter een PC te hangenNukaWorldNL schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 19:23:
Zit er echt weer aan te denken om te sparen voor een game pc puur voor de Fallout en The Elder Scrolls games. Op de Xbox One is het ook nice hoor vergeleken met de PS4, maar op de pc is echt veel en veel meer mogelijk en zeker ook die hele grote mods zoals die van Miami. Die gaat never nooit op de console verschijnen. Ben helaas wel al jaren uit de pc wereld en moet echt weer eens kijken hoe en wat
je kunt je wel alvast eens inlezen in de Best Buy Guides voor PC's
Je kunt naar verschillende budgetten kijken wat een Gamesysteem je brengt, dan heb je meteen al een idee of dat een optie is voor je.
En juist voor dat soort situaties speel ik met een walkthroughG_Dragon schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:25:
spoiler: titlewaar je de keus krijgt:
ik draaide gister bijna een knop om waardoor
spoiler:
Far Harbor werdt overspoeld door de giftige mist
Ah oke , dat zou mooi zijn!Raym09 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:01:
[...]
Als ik het mij goed herinner maakt het op dit moment nog niet uit wie je kiest.
Ik heb tot nu toe nog niks opgezocht op het internet , soms is een walkthrough wel handig maar het liefste gebruik ik het niet. Wat raad jij aan dan als faction in deze missie?Fraggert schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:16:
[...]
ik heb dat ook kort overwogen, maar ik wil de PC niet in de woonkamer en juist een console werkt gewoon lekker, hangend op de bank voor de 65 inch en heb geen zin om, net als vroegah, op zolder achter een PC te hangen![]()
Je kunt naar verschillende budgetten kijken wat een Gamesysteem je brengt, dan heb je meteen al een idee of dat een optie is voor je.
[...]
En juist voor dat soort situaties speel ik met een walkthrough![]()
ik draaide gister bijna een knop om waardoorspoiler:Far Harbor werdt overspoeld door de giftige mist
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het maakt voor het verloop niet zoveel uit, maar je krijgt wel van die teleurgestelde reacties van de andere groeperingen als je de hulp van een ander hebt gebruikt.G_Dragon schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:21:
[...]
Ik heb tot nu toe nog niks opgezocht op het internet , soms is een walkthrough wel handig maar het liefste gebruik ik het niet. Wat raad jij aan dan als faction in deze missie?
@FalloutVATS of je steekt een zelfbouw pc in een multimedia behuizing en zet hem bij de tv. Dat heb ik met mijn pc gedaan omdat ik er boven niet meer achter ging zitten.Fraggert schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:16:
[...]
ik heb dat ook kort overwogen, maar ik wil de PC niet in de woonkamer en juist een console werkt gewoon lekker, hangend op de bank voor de 65 inch en heb geen zin om, net als vroegah, op zolder achter een PC te hangen![]()
[...]
En juist voor dat soort situaties speel ik met een walkthrough![]()
ik draaide gister bijna een knop om waardoorspoiler:Far Harbor werdt overspoeld door de giftige mist
Awesome
Dit is wel érg achterhaald he. Je kunt nu een pc bouwen die in een nog mooiere behuizing zit dan een console en die ook mooi in meubilair past zodat je helemaal niet ziet dat het een pc is. Op laten starten in Steam Big Picture mode en bedienen met een controller en je hebt een betere ervaring dan op consoles.Fraggert schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:16:
[...]
ik heb dat ook kort overwogen, maar ik wil de PC niet in de woonkamer en juist een console werkt gewoon lekker, hangend op de bank voor de 65 inch en heb geen zin om, net als vroegah, op zolder achter een PC te hangen
Forever raver!
Ik heb de Minutemen/BOS-ending gedaan, daarna de Railroad waarbij ik tot erg laat in het spel meedraaide met The Institute.G_Dragon schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:21:
Ik heb tot nu toe nog niks opgezocht op het internet , soms is een walkthrough wel handig maar het liefste gebruik ik het niet. Wat raad jij aan dan als faction in deze missie?
Die eerste vond ik het leukste, Institute einde niet gedaan.
ik zet mijn Generatiekloof-troef inTechno Overlord schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:16:
Dit is wel érg achterhaald he. Je kunt nu een pc bouwen die in een nog mooiere behuizing zit dan een console en die ook mooi in meubilair past zodat je helemaal niet ziet dat het een pc is. Op laten starten in Steam Big Picture mode en bedienen met een controller en je hebt een betere ervaring dan op consoles.
je hebt ook wel gelijk, maar jij schetst onbekend terrein voor mij
zelfbouw wordt het voor mij in elk geval niet.
Ik vind mijn PS4 erg prettig, enige nadeel vind ik soms de exclusives, dikke shooter gevonden...gloeiendegoeiende X-box only

Vond ik gister toch zo maar weer een Legendary wapen in Far Harbor
http://fallout.wikia.com/wiki/December%27s_Child

Maar eens modden en zien wat ik daar maximaal kan uithalen.
Wel een beetje discutabel hoe legendary dat ding is geloof ik
The value of the gun's special properties is dubious for a variety of reasons.
*Despite claiming to have reduced weight, December's Child weighs exactly as much as a regular combat rifle.
*December's Child boasts exactly the same damage rating as a regular combat rifle despite using a supposedly more powerful round. While .45 rounds are one of the more uncommon types of ammo themselves, 5.56mm rounds are even harder to come by.
*The weapon can still be modified to fire .38 rounds or .308 rounds, thus making its most distinctive property entirely moot. Doing so basically turns December's Child into a regular combat rifle with the Rapid legendary prefix.
Loopt iemand hier rond met dat ding?

http://fallout.wikia.com/wiki/December%27s_Child

Maar eens modden en zien wat ik daar maximaal kan uithalen.
Wel een beetje discutabel hoe legendary dat ding is geloof ik
The value of the gun's special properties is dubious for a variety of reasons.
*Despite claiming to have reduced weight, December's Child weighs exactly as much as a regular combat rifle.
*December's Child boasts exactly the same damage rating as a regular combat rifle despite using a supposedly more powerful round. While .45 rounds are one of the more uncommon types of ammo themselves, 5.56mm rounds are even harder to come by.
*The weapon can still be modified to fire .38 rounds or .308 rounds, thus making its most distinctive property entirely moot. Doing so basically turns December's Child into a regular combat rifle with the Rapid legendary prefix.
[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 30-07-2018 14:34 ]
Ik ben hem bij mijn weten nog niet tegengekomen, dus nee. Maar ook als ik het wapen wel zou hebben gevonden zou die meteen in een kist verdwijnen vanwege die punten.Fraggert schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:33:
Vond ik gister toch zo maar weer een Legendary wapen in Far Harbor![]()
Net zo zwaar als de gewone versie, een lage firerate en het is inderdaad maar .22 munitie wat weinig damage doet. Ik zie ook niet helemaal in wat er nou zo "legendary" aan dit wapen is....
Gisteren werd bij mij Spectacle Island aangevallen door Supermutants. Normaal gesproken geen probleem, maar dit was ineens een soort invasie en werd er van alle kanten op me geschoten... Al bijna dood zijnde maar even snel naar binnen gerend en in een X01 gestapt, toen was het snel klaar. Ik dacht dat ik met mijn level 97 al helemaal overpowered was, maar dat blijkt dus reuze mee te vallen!
En ik vond zowaar nog een Bobblehead ergens, nog 3 te gaan voordat het meubel vol is. Ook zoiets waarvan ik dacht dat ik ondertussen alles al gezien had, maar blijkbaar heb ik ze óf over het hoofd gezien óf ik heb toch nog niet alle locaties bezocht.
Haha scheelt maar 4 jaar dus die kloof is niet zo heel groot.Fraggert schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:04:
[...]
ik zet mijn Generatiekloof-troef in![]()
je hebt ook wel gelijk, maar jij schetst onbekend terrein voor mij
zelfbouw wordt het voor mij in elk geval niet.
Ik vind mijn PS4 erg prettig, enige nadeel vind ik soms de exclusives, dikke shooter gevonden...gloeiendegoeiende X-box only
Ik game games als Fallout toch het liefst op de pc. Het browsen door je Pipboy met muis en keyboard gaat 100x sneller als met een controller. Plus je mist op je PS4 een hele boel leuks kwa mods. Op PS4 alleen maar mods met Bethesda assets en geen externe assets.
Ik heb zelf ook een PS4 en een Xbox One. Als je slim bent game je alle multiplatform games op PC en voor de console exclusives gebruik je je PS4 en je Xbox One voor. Zo heb je te allen tijden de beste ervaring van een game die er is. PS4 en Xbox One controllers werken/zijn er ook op PC.
Forever raver!
same here, gisteravond nog ff een klein rondje en aan de weaponsbench gestaan.bvk schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:12:
[...]
Ik ben hem bij mijn weten nog niet tegengekomen, dus nee. Maar ook als ik het wapen wel zou hebben gevonden zou die meteen in een kist verdwijnen vanwege die punten.
Net zo zwaar als de gewone versie, een lage firerate en het is inderdaad maar .22 munitie wat weinig damage doet. Ik zie ook niet helemaal in wat er nou zo "legendary" aan dit wapen is....![]()
Gisteren werd bij mij Spectacle Island aangevallen door Supermutants. Normaal gesproken geen probleem, maar dit was ineens een soort invasie en werd er van alle kanten op me geschoten... Al bijna dood zijnde maar even snel naar binnen gerend en in een X01 gestapt, toen was het snel klaar. Ik dacht dat ik met mijn level 97 al helemaal overpowered was, maar dat blijkt dus reuze mee te vallen!
En ik vond zowaar nog een Bobblehead ergens, nog 3 te gaan voordat het meubel vol is. Ook zoiets waarvan ik dacht dat ik ondertussen alles al gezien had, maar blijkbaar heb ik ze óf over het hoofd gezien óf ik heb toch nog niet alle locaties bezocht.
daarna nog 2 legendary mutants omgelegd en daar viel nog een legendary Gauss rifle uit
dat ding doet +4xx damage
Dan zie je toch dat conventioneel kruit op een gegeven moment zwaar achterblijft, ik ben alleen niet zo'n sci-fi gunslinger, ondanks dat ik in 2077 rondloop in een robotpak

ik zit nu op 108 en zo nu en dan moet ik alle zeilen bijzetten, ik loop vaak rond in mijn T-45 omdat ik dat makkelijk kan repareren met alleen steel.
Laatste mutant invasie had ik er 3 tussenzitten met mini-guns, was best pittig
Die bobblhead stand is grappig, ik heb er een paar ook moeten zoeken met de tutorial op schoot, toch wel leuk om ze allemaal te hebben.
ik zie ook zeker wel de voordelen hoor maar zo gek als jij schetst ga ik het niet maken hoorTechno Overlord schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:45:
Haha scheelt maar 4 jaar dus die kloof is niet zo heel groot.![]()
Ik game games als Fallout toch het liefst op de pc. Het browsen door je Pipboy met muis en keyboard gaat 100x sneller als met een controller. Plus je mist op je PS4 een hele boel leuks kwa mods. Op PS4 alleen maar mods met Bethesda assets en geen externe assets.
Ik heb zelf ook een PS4 en een Xbox One. Als je slim bent game je alle multiplatform games op PC en voor de console exclusives gebruik je je PS4 en je Xbox One voor. Zo heb je te allen tijden de beste ervaring van een game die er is. PS4 en Xbox One controllers werken/zijn er ook op PC.
Als er weer eens nieuwe consoles uitkomen dan is misschien een X-box erbij wel leuk, de PS4 bestaat ook al weer sinds 2013 geloof ik, gaat zo hard
Nou inmiddels weer lvl 70 en ik ga de minutemen maar eens volgen, moet ik wel wat aan settlement building gaan doen ben ik bang maar zal het tot het bare minimum beperken.
Denk dat ik ook maar weer van normal een stapje moeilijker ga, want voel me redelijk overpowered nu. Mutants, mitelurks en aanverwante zijn met 1 schot of max 2 van de deliverer al dood en met de fully modded neverending western revolver maken ze helemaal geen kans. En de silenced OG als sniper is hetzelfde verhaal.
Dus vanavond maar een setting hoger proberen, kan ik weer een kudde feral ghouls een been eraf schieten zonder dat ze meteen dood zijn. Blijf het grappig vinden als er een stuk of 5 met veel moeite naar me toe proberen te kruipen. /sadist
Denk dat ik ook maar weer van normal een stapje moeilijker ga, want voel me redelijk overpowered nu. Mutants, mitelurks en aanverwante zijn met 1 schot of max 2 van de deliverer al dood en met de fully modded neverending western revolver maken ze helemaal geen kans. En de silenced OG als sniper is hetzelfde verhaal.
Dus vanavond maar een setting hoger proberen, kan ik weer een kudde feral ghouls een been eraf schieten zonder dat ze meteen dood zijn. Blijf het grappig vinden als er een stuk of 5 met veel moeite naar me toe proberen te kruipen. /sadist
Let op:
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!