MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
#pro-tip #lifehack....2dehands kopen broHTT-Thalan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:35:
[...]
Even gecheckt maar dat is een game waar ze nog even 60 euro voor durven vragen na zoveel jaar (ja, een remake, maar toch). Ik hou hem wel in de gaten voor een (flinke) aanbieding dan.
meeste games koop ik hier via tweakers, of MP als ik want in de buurt vind zodat ik kan ophalen.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Kun je Steam keys 2ehands kopen dan ja?Fraggert schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:52:
[...]
#pro-tip #lifehack....2dehands kopen bro![]()
meeste games koop ik hier via tweakers, of MP als ik want in de buurt vind zodat ik kan ophalen.
Denk dat het niet duidelijk was dat je op pc speelt. Deel 2 is ook nog niet uit voor pc. Maar voor keys raad ik aan om de vergelijkingssite gg.deals te gebruiken (alleen bij de onofficiële resellers vermijd ik sowieso marktplaatsen want daar staan veel gestolen keys op, eigenlijk vertrouw ik daar alleen cdkeys.com) of isthereanydeal.com als je helemaal weg wil blijven van onofficiële resellers. Beide sites bieden ook een historie zodat je makkelijk kunt zien hoe vaak hij voor hoeveel in de aanbieding gaat.HTT-Thalan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:58:
[...]
Kun je Steam keys 2ehands kopen dan ja?.
Gamertag: FinrazielNL
ik krijg het vermoeden dat dat niet zo 1,2,3 kan neeHTT-Thalan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:58:
[...]
Kun je Steam keys 2ehands kopen dan ja?.
Ga kijken of ik de settlement onder de Highway weer helemaal naar boven kan bouwen.
Een Fallout wereld is wel ff wat groter dan een TLOU wereld wat een linear game is. Tuurlijk kunnen ze dan veel meer detail kwijt. Een Fallout wereld heeft bijvoorbeeld zoveel losse troep liggen wat je op kan pakken, ja dan lever je in qua kwaliteit in graphics.MazeWing schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:49:
[...]
Hij is volgens mij al een paar keer in de aanbieding geweest. Deel 2 is met enige regelmaat heel goedkoop, waarbij de PS4 versie echt prima is vanwege de gratis update om gebruik te maken van de PS5. Er is sinds een paar maanden ook een PS5 versie maar die is visueel gezien niet zo heel verschillend. Je kunt voor 10 euro de PS4 versie upgraden naar de "echte" PS5 versie...
Hoe dan ook is the Last of Us qua sfeer van een wereld naar de klote nog steeds onovertroffen. Het oog voor detail is echt absurd. en 1 kamer in een huis heeft meer aandacht gekregen dan een complete wijk in Fallout. Maar dat is een discussie voor elders...
Als je Fallout 4 opstart staat er dat de update om 10AM UTC komt, dat is volgens mij 12 uur 's middags hier.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:43:
Hoe laat komt de update morgen?
Ik ga lekker naar dogmeat en de red rocket morgen.
Daar heb je deels gelijk in, maar je zou de setting van TLOU2 best kunnen opschalen naar groter en dan gebruik maken van een x-aantal presets om daarmee de interiors en exteriors te genereren. Alle objecten die er nu al zijn (die allemaal individueel te beïnvloeden zijn) zou je als "items" die ja kan oppakken kunnen markeren en ik zie niet meer een heel groot verschil met Fallout.NukaWorldNL schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:12:
[...]
Een Fallout wereld is wel ff wat groter dan een TLOU wereld wat een linear game is. Tuurlijk kunnen ze dan veel meer detail kwijt. Een Fallout wereld heeft bijvoorbeeld zoveel losse troep liggen wat je op kan pakken, ja dan lever je in qua kwaliteit in graphics.
Het grootste probleem bij alle Bethesda games blijft die verrotte engine die ze gebruiken. Het technische aspect zit het artistieke aspect zo enorm in de weg. Bij Starfield werd dit pijnlijk duidelijk en dat is denk ik tevens het moment dat ze hopelijk bij Bethesda een wake-up call hebben gekregen dat ze niet nog eens 10+ jaar wegkomen met deze engine.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Europe: 6pm CEST; komt dus pas om 18 uur de next gen update3L3ktr1k schreef op donderdag 25 april 2024 @ 06:36:
[...]
Als je Fallout 4 opstart staat er dat de update om 10AM UTC komt, dat is volgens mij 12 uur 's middags hier.
"Weapon debris" uitzetten voorkomt nog steeds HEEL erg veel crashes.samlans schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:17:
ik hoop dat met de patch de stability wel beter wordt. soms zelfs zonder mods dat hij vast liep of erg lang nodig had.
(Zelfs met up to date hardware blijft dat een ding)
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
O dat wist ik niet, ga het van het weekend uitproberen met de nieuwe updatechromeeh schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:04:
[...]
"Weapon debris" uitzetten voorkomt nog steeds HEEL erg veel crashes.
(Zelfs met up to date hardware blijft dat een ding)
Bij mij heeft hij (vlak na de installatie eigenlijk) om 22 april al een flinke patch (5Gb ofzo) binnengehaald, maar dat is niet deze patch dus.Dontknow_id schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:51:
[...]
Europe: 6pm CEST; komt dus pas om 18 uur de next gen update
- edit -
ff snel de launcher gecheckt, deze ondersteunt op 16:9 nog niet mijn 3440*1440 scherm, maximaal 2560*1440 op dit moment. Benieuwd of dat na de patch anders gaat zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-04-2024 13:37 ]
Dat roept men al 10 jaar. Bethesda is zelfs overgestapt naar een 2.0 versie van die engine voor starfield.MazeWing schreef op donderdag 25 april 2024 @ 07:51:
[...]
Daar heb je deels gelijk in, maar je zou de setting van TLOU2 best kunnen opschalen naar groter en dan gebruik maken van een x-aantal presets om daarmee de interiors en exteriors te genereren. Alle objecten die er nu al zijn (die allemaal individueel te beïnvloeden zijn) zou je als "items" die ja kan oppakken kunnen markeren en ik zie niet meer een heel groot verschil met Fallout.
Het grootste probleem bij alle Bethesda games blijft die verrotte engine die ze gebruiken. Het technische aspect zit het artistieke aspect zo enorm in de weg. Bij Starfield werd dit pijnlijk duidelijk en dat is denk ik tevens het moment dat ze hopelijk bij Bethesda een wake-up call hebben gekregen dat ze niet nog eens 10+ jaar wegkomen met deze engine.
Ga er maar vanuit dat fallout en elder scrolls daar lekker op blijven draaien.
Het is overigens een gedrocht, dat ben ik met je eens
Omdat ze er al tot Starfield eigenlijk altijd mee weg kwamen. Er waren destijds nog relatief weinig open world games met een vergelijkbare schaal. Die zijn er inmiddels behoorlijk en die laten toch wel aardige technische verbeteringen zien waarbij er echt sprake is van "1 grote wereld" ipv allemaal kleine levels die als een stel "dozen" aan elkaar gekoppeld zijn om daar 1 grote wereld van te maken met als gevolg voor alles laadschermen.FrankoNL schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:35:
[...]
Dat roept men al 10 jaar. Bethesda is zelfs overgestapt naar een 2.0 versie van die engine voor starfield.
Ga er maar vanuit dat fallout en elder scrolls daar lekker op blijven draaien.
Het is overigens een gedrocht, dat ben ik met je eens
Ook alle rare beslissingen werden snel genoeg na release door modders aangepakt vanwege de creation kit die snel genoeg na release uitkwam. Niets van dat alles bij Starfield. Tegen de tijd dat daar de creation tool voor uitkomt zie ik het niet gebeuren dat er nog massaal mods voor uit gaan komen zoals we bij Skyrim, Fallout, etc. zagen. De spelersaantallen zeggen eigenlijk genoeg...
Voor Bethesda is hier dus ook een nieuwe situatie ontstaan die ze nog niet eerder hebben meegemaakt. Ik ben dan ook benieuwd hoe ze hier mee omgaan. ik kan me namelijk anno 2026/2027 echt geen Elder Scrolls 6 voorstellen die nog steeds dezelfde technische limitaties heeft waarbij achter elk deurtje een laadscherm zit, de AI nog steeds achterlijk is en de opbouw en mechanics al sinds Morrowind (uit 2002) grotendeels hetzelfde zijn.
Zeker als je dat af zet tegen een Red Dead Redemption 2, Horizon Forbidden West, AC:Origins, Odyssey, Valhalla, etc.
En ze kunnen er zoveel nummers aan vastplakken als ze willen. In de basis blijft de Creation Engine 2.0 nog steeds een evolutie van de crappy GameBryo Engine die op zijn beurt weer een evolutie was van de NetImmerse engine die in Morrowind werd gebruikt. En toen was het ook al een gedrocht!
Nvmd, naast de 1.36 update moet je ook nog apart de update 'kopen'. Is nu aan t downloaden, 56gb
[ Voor 26% gewijzigd door Daan0s op 25-04-2024 16:51 ]
Raar, vind niks in de store van de ps5 versie.Daan0s schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:43:
Vreemd op PlayStation was er ook een update, kan echter geen verschillende grafische modi kiezen enzo. Misschien om 19:00 dan nog een update?
Nvmd, naast de 1.36 update moet je ook nog apart de update 'kopen'. Is nu aan t downloaden, 56gb
The Fallout 4 Update is NOW AVAILABLE! ☢️
— GPT: Game Pass Tracker (@GPTGamingNews) 25 april 2024
The download size on Xbox is just over 22GB 💚🎮
- Performance mode and quality mode
- 60FPS and Increased resolution
- Stability improvements and fixes
- Various free creation club items
- PC: Widescreen support https://t.co/Bh46ooRuFD pic.twitter.com/PvvGZUWGXa
:strip_exif()/f/image/nNSmsNV1kmnfmQ0F5Y50zZ0l.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 61% gewijzigd door G_Dragon op 25-04-2024 17:16 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wel als je een Fallout 4 disk hebt.Dontknow_id schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:09:
[...]
Raar, vind niks in de store van de ps5 versie.
www.oldskoolnl.nl
F4SE, behoorlijk noodzakelijk voor veel mods op pc, is "broken" (volgens de maker) en het is nog onbekend hoe lang dit gaat duren. Ongelofelijk dat Bethesda niet eerder bij hem op de lijn komt zodat hij bij release een nieuwe versie kan uitbrengen.
Resumé
- geen QoL verbetering
- geen performance fixes bij drukke gebieden (zoals downtown Boston)
- geen andere grafische verbeteringen
Het lijkt echt enkel op een 60fps toggle en je krijgt niet eens de hogere settings die de mod bied. Tot dusver lijkt het dus gewoon minder te zijn dan de mod.
Bethesda at its finest weer...
[ Voor 61% gewijzigd door MazeWing op 25-04-2024 17:22 ]
Yep, game is nu broken bij mij. Normale versie kan ik niet opstarten en de FS4E geeft uiteraard de melding dat de versie niet klopt.MazeWing schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:19:
Nou van wat ik tot zover lees is dat het gewoon een 60fps patch is en niet vele meer. Ik ben benieuwd naar een vergelijk met de 60fps ultra settings mod vs deze "next-gen" update.
F4SE, behoorlijk noodzakelijk voor veel mods op pc, is "broken" (volgens de maker) en het is nog onbekend hoe lang dit gaat duren. Ongelofelijk dat Bethesda niet eerder bij hem op de lijn komt zodat hij bij release een nieuwe versie kan uitbrengen.
Bethesda at its finest weer...
Ik ben onwijs geïrriteerd omdat automatisch updaten (voor dit soort dingen dus) in steam uitstaan. Op de één of andere manier heeft hij dus toch de update binnen gehaald en geinstalleerd.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Deze update, die op de pc echt zeer weinig toe weet te voegen, maakt dus eigenlijk alles kapot.OMD schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:22:
[...]
Yep, game is nu broken bij mij. Normale versie kan ik niet opstarten en de FS4E geeft uiteraard de melding dat de versie niet klopt.
Ik ben onwijs geïrriteerd omdat automatisch updaten (voor dit soort dingen dus) in steam uitstaan. Op de één of andere manier heeft hij dus toch de update binnen gehaald en geinstalleerd.
We hadden het eigenlijk kunnen weten en Bethesda had ook de verwachtingen wel wat mogen temperen en niet met "next gen update" moeten strooien. Men verwacht een Witcher 3 achtige next-gen update maar krijgt een paar gewijzigde .ini-bestanden en wat zooi dat ook zo "los" toegevoegd had kunnen worden.
Ja er moet echt een "unpatcher" komen voor Fallout 4 en daar wordt ook aan gewerkt, maar blijkt nogal moeilijk te zijn.OMD schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:22:
[...]
Yep, game is nu broken bij mij. Normale versie kan ik niet opstarten en de FS4E geeft uiteraard de melding dat de versie niet klopt.
Hoe dan ook natuurlijk geen verrassing dat dit weer mods zou breken, Je zit alleen op deze patch te wachten als je vanilla speelt en zelfs dan is het nog afwachten of een patch van Bethesda een verbetering is.
Dan had ik toch liever Fallout London gehad over twee dagen.

Gewoon alles qua UI uitgerekt. Hoe dan....

Ook nog steeds geen FOV-slider.
[ Voor 12% gewijzigd door MazeWing op 25-04-2024 17:32 ]
😡
www.oldskoolnl.nl
Ik zal het zo zelf ook even checken, ik speel op 3440*1440 maar tijdens de intro momenteel zie ik niks geks. Heb nog geen volledige UI nu natuurlijk...MazeWing schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:28:
OMG. De "widescreen" support volgens Bethesda:
[Afbeelding]
Gewoon alles qua UI uitgerekt. Hoe dan....![]()
Ook nog steeds geen FOV-slider.
en slechts 1 crash tot nu toe (bij de eerste launch na de patch).
- edit -
yup. Gewoon stretched graphics. Ultrawide support
[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-04-2024 18:26 ]
- 48 fps lock bij 144hz monitor.
- Physx (Nvidia Weapon Debris) aan geeft nog steeds een crash op RTX kaarten
- PS5 geen dual sense (haptics) support
- Ultrawide zorgt ervoor dat de interface dusdanig is uitgerekt dat je kennelijk niet eens fatsoenlijk door het character creation scherm komt
- UW-resoluties behoorlijk beperkt qua keuze
- Hogere framerate dan 60fps is nog steeds niet mogelijk zonder mods want dit "zou de physics kapotmaken". Vreemd dat een mod dit kennelijk wel kan doen...
- Er wordt geen gebruik gemaakt van technieken uit de Xbox en PS5 die voor snelle laadtijden zorgen.
- Op consoles geen extra "mod space" maar gewoon dezelfde limiet als bij de ps4/xbox one
Maar toch fijn dat een 1 medewerker van Bethesda de afgelopen maandagochtend aan deze "next gen" update mocht werken. Want het was ook echt noodzakelijk gezien de vele verbeteringen die deze versie met zich brengt. Het is een ordinaire cash grab om mee te liften met het succes van de serie

-knip, het ranten mag wat minder...-
[ Voor 43% gewijzigd door Geronimous op 25-04-2024 19:57 ]
Nu lees ik dat mensen die de PS Plus versie van Fallout 4 hebben, niet kunnen upgraden naar de PS5 versie. Het is even de vraag of dat de bedoeling of een bug is.....
https://www.ign.com/artic...-next-gen-update-for-free
[ Voor 7% gewijzigd door Poulske op 25-04-2024 18:39 ]
Dat is zo goed als zeker by design. Ik vond dit terug op een aantal sites in ieder geval. Dit is ook wel eerder voortgekomen, ps4 games die je “Gratis” hebt verkregen die later een ps5 editie kregen. Die update was niet bedoeld als gratis voor de psplus versies. Oa. Bij final fantasy 7 remake was dit het geval.Poulske schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:38:
Ik kan nergens een PS5 versie vinden.
Nu lees ik dat mensen die de PS Plus versie van Fallout 4 hebben, niet kunnen upgraden naar de PS5 versie. Het is even de vraag of dat de bedoeling of een bug is.....
https://www.ign.com/artic...-next-gen-update-for-free
Heb em maar gekocht voor 20 euro, verwacht er een hoop plezier aan te beleven op de ps5 en portal!
Ik draai op een RTX3070 dus had bij voorbaat de Debris al uitgezet inderdaad. Maar Alt-R laat zien dat mijn videokaart wel voor een hele 44% belast word om die 58FPS eruit te persen in SanctuaryMazeWing schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:32:Daarnaast melden meerdere mensen een aanzienlijk toename qua CTD's vergeleken met voorheen. Mogelijk vanwege het wegvallen de community patch. Ze hadden dit (in de stijl van Quake 2) op Steam uit moeten brengen als aparte versie die langs de oude versie kan staan. Want dit zorgt echt alleen maar voor problemen.
- 48 fps lock bij 144hz monitor.
- Physx (Nvidia Weapon Debris) aan geeft nog steeds een crash op RTX kaarten
- PS5 geen dual sense (haptics) support
- Ultrawide zorgt ervoor dat de interface dusdanig is uitgerekt dat je kennelijk niet eens fatsoenlijk door het character creation scherm komt
- UW-resoluties behoorlijk beperkt qua keuze
- Hogere framerate dan 60fps is nog steeds niet mogelijk zonder mods want dit "zou de physics kapotmaken". Vreemd dat een mod dit kennelijk wel kan doen...
- Er wordt geen gebruik gemaakt van technieken uit de Xbox en PS5 die voor snelle laadtijden zorgen.
- Op consoles geen extra "mod space" maar gewoon dezelfde limiet als bij de ps4/xbox one
Maar toch fijn dat een 1 medewerker van Bethesda de afgelopen maandagochtend aan deze "next gen" update mocht werken. Want het was ook echt noodzakelijk gezien de vele verbeteringen die deze versie met zich brengt. Het is een ordinaire cash grab om mee te liften met het succes van de serie![]()
![]()
Wat hoop ik dat die Todd Howard de zak krijgt!

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
En het kan allemaal zo simpel zijn. Je hebt een gigantische community aan modmakers die een moord zouden doen om iets "officieels" te maken. Benader die en stem wat mods op elkaar af en je hebt voor relatief weinig werk een aanzienlijk beter en completer product, zeker op consoles.HTT-Thalan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:07:
[...]
Ik draai op een RTX3070 dus had bij voorbaat de Debris al uitgezet inderdaad. Maar Alt-R laat zien dat mijn videokaart wel voor een hele 44% belast word om die 58FPS eruit te persen in Sanctuary.
Ik zou me als Bethesda developer echt incompetent voelen als ik zie hoe mods mijn werk 100 keer beter en efficiënter doen terwijl die mod developer nooit de tools tot zijn beschikking had die ik had.
Ik blijf dan ook bij mij eerdere woorden: het blijf een groep 8 musical, waarbij de modmakers er nog een afstudeeropdracht van de filmacademie van proberen te maken....
Ik ben blij met widescreen ondersteuning, de vanilla game was eigenlijk onspeelbaar op mijn 34" monitor. Misschien ga ik Fallout 4 deze keer wel uitspelen
Jammer. voor mij dan maar weer een uninstall. was weer ff leuk geweest, maar 20 euro heb ik er niet meer voor overOcin32 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:45:
[...]
Dat is zo goed als zeker by design. Ik vond dit terug op een aantal sites in ieder geval. Dit is ook wel eerder voortgekomen, ps4 games die je “Gratis” hebt verkregen die later een ps5 editie kregen. Die update was niet bedoeld als gratis voor de psplus versies. Oa. Bij final fantasy 7 remake was dit het geval.
Heb em maar gekocht voor 20 euro, verwacht er een hoop plezier aan te beleven op de ps5 en portal!
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
мы идем к победе
Lijkt me gewoon een foutje. Meerdere sites hebben er al een nieuwsbericht over geplaatst. Zal wel snel verholpen worden.Geronimous schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:03:
[...]
Jammer. voor mij dan maar weer een uninstall. was weer ff leuk geweest, maar 20 euro heb ik er niet meer voor over
Laten we daar dan op hopenTimothy3000 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:29:
[...]
Lijkt me gewoon een foutje. Meerdere sites hebben er al een nieuwsbericht over geplaatst. Zal wel snel verholpen worden.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Volgens diverse subreddits en PlayStation Support komt de upgrade er ook aan voor de PS Plus versie.Ocin32 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:45:
[...]
Dat is zo goed als zeker by design. Ik vond dit terug op een aantal sites in ieder geval. Dit is ook wel eerder voortgekomen, ps4 games die je “Gratis” hebt verkregen die later een ps5 editie kregen. Die update was niet bedoeld als gratis voor de psplus versies. Oa. Bij final fantasy 7 remake was dit het geval.
https://www.reddit.com/r/PS5/s/5m2nMpqE3M
https://www.reddit.com/r/PS5/s/IyWmz8YU8n
[ Voor 3% gewijzigd door Poulske op 25-04-2024 20:50 ]
Op de XSX ben ik al mijn oudere saves kwijt iig.CSB schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:26:
Mijn PS5 heeft de update binnengehaald maar ik wacht toch even met installeren tot ik zeker weet dat mijn 100+ uren savegame niet wordt vernacheld.
Ik dacht later mijn mods opnieuw te installeren en weer een oudere save terug te pakken maar helaas.
[ Voor 14% gewijzigd door Sipio op 25-04-2024 21:13 ]
[ Voor 33% gewijzigd door MazeWing op 25-04-2024 21:13 ]
Is het perfect? Nee, maar wel nostalgisch 😅
Vooralsnog op XSX geen last van gehad.HTT-Thalan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:09:
De laadtijden tussen in/exterior zijn ook verschrikkelijk trouwens, in sommige gevallen tot 2 minuten.
Stay hungry, stay foolish!
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Ik verwacht dat je met een mod de interface wel weer ok kan maken.
Voor de rest even deze pagina in de gaten houden:
https://www.nexusmods.com/news/14952
Mensen gaan vanaf nu bijhouden of iets wel/niet werkt met de 'nextgen' update van Bethesda aan de hand van tags die je zelf ook kan instellen. Aardig systeem.
Ik ben zelf heel erg van het looten/verzamelen/stelen/verkopen dus hoop verschillende sorting mods weer up en running te krijgen.
Yippie kayak, other buckets!
Daarvoor moet je deze hebben: https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/10283 ging bij mij van zo'n 20 sec (begin van de game en zo veel haat en nijd dat ik gelijk ben gaan zoeken naar een oplossing) naar 2 sec voor een load.HTT-Thalan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:09:
De laadtijden tussen in/exterior zijn ook verschrikkelijk trouwens, in sommige gevallen tot 2 minuten.
Zojuist getest dat deze aanpassing (mod kun je het niet noemen) werkt met de nieuwe patch.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Kreeg je gewoon een update of moest je de PS5 versie specifiek downloaden? Ik zie namelijk nergens een PS5 versie in de store staan.CHKYBSTRD schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:05:
Vorige week de game opgestart op de PS5 maar ik speelde schijnbaar de ps4 versie. Nu de PS5 versie met update en dat speelt prima weg op Quality mode.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Zie hier: https://store.playstation...09017_00-FALLOUT4FULLGAMECSB schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:07:
[...]
Kreeg je gewoon een update of moest je de PS5 versie specifiek downloaden? Ik zie namelijk nergens een PS5 versie in de store staan.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Fps boost verlaagde de resolutie naar 1080p. Deze update niet. Verder is er niks veranderd.G_Dragon schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:31:
Eerlijk gezegd zie ik weinig verschil, 60fps hadden we al op de Xbox Series X door de FPS boost dus deze update moet veel meer dingen hebben gebracht dan alleen framerate fixes.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[YouTube: Fallout 4 Next-Gen Update Comparison]
Ga van het weekend die downgrade proberen, kan toch niets meer stuk.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik weet ook niet zo goed wat men verwacht had van een "next gen update" voor een engine die al 10+ jaar oud is.. En dan ook nog van Bethesda is. Ik kan misschien met heel veel moeite wel wat verschillen spotten maar goed, zal wellicht aan mij liggenG_Dragon schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:31:
Eerlijk gezegd zie ik weinig verschil, 60fps hadden we al op de Xbox Series X door de FPS boost dus deze update moet veel meer dingen hebben gebracht dan alleen framerate fixes.
....
Ah duidelijk dat wist ik niet, verder zie ik inderdaad weinig verschil.FrankoNL schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 01:21:
[...]
Fps boost verlaagde de resolutie naar 1080p. Deze update niet. Verder is er niks veranderd.
Heb het gevoel dat deze update groter werd aangekondigd dan nodig was, want het was helemaal niet z'n grote update zoals het werd gezegd in mijn ogen. Wel jammer
Ik draai niet UW of extreme hoge resoluties.
Kreeg bij het beginnen een hoop nieuwe quests, cool!
Maar ben nu weer vanaf het begin aan het spelen, ben inmiddels toch alle quests in al die jaren wel vergeten. Zo lang geleden, speelde fallout 4, toen het net uit kwam. Moet alleen ff schakelen hoe bepaalde dingetjes ook alweer werkten want ben inmiddels al jaren fallout 76 gewend.
Enige mod/aanpassing die ik gebruik is deze Load Accelerator (voor snellere laadtijden) die hierboven eerder genoemd werd :
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/10283
Heb ook triple buffering voor dit programma aan gezet in nvidia panel, stond uit.
[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 26-04-2024 09:10 ]
Ondanks de vele bugs, crashes en matige graphics, is dit wel mijn favoriete game van alles wat ik speel.
De next-gen update was wel een anti-climax, maar nu de adrenaline uit mijn systeem is, ben ik toch wel blij met de update.
Performance mode zou ik afraden, want naast de hogere fps, speelt ook de hele game in 1,5x snelheid.

Met Performance mode uit speelt het een stuk lekkerder, veel smoother ook. Ik zag dat de trophies van de PS4 versie niet worden overgezet, dus binnenkort maar weer van 0 beginnen.
Die update was meer dan 50GB, groter dan de game ooit was. Ik heb 'm gedeinstalleerd omdat die update toch niet paste (ik had maar 33GB vrijG_Dragon schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:00:
[...]
Ah duidelijk dat wist ik niet, verder zie ik inderdaad weinig verschil.
Heb het gevoel dat deze update groter werd aangekondigd dan nodig was, want het was helemaal niet z'n grote update zoals het werd gezegd in mijn ogen. Wel jammer
Saved by the buoyancy of citrus
superB
Technisch gezien moet het kunnen, maar je zult ze handmatig moeten installeren en je zult een redelijke pionier zijn gok ikinXs schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:12:
Werken die nexusmods (of anderen) ook op de steamdeck? Op de ps5 ooit wel gestart met fallout 4, maar op de 1 of andere manier nooit ver gekomen. Nu op de steamdeck mooie aanbieding meegepakt, dus daar hem weer eens oppakken!
Ok ok, het moet kunnen dus…. https://www.nexusmods.com/fallout4/articles/3927 Misschien eens voor gaan zitten!HTT-Thalan schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:29:
[...]
Technisch gezien moet het kunnen, maar je zult ze handmatig moeten installeren en je zult een redelijke pionier zijn gok ik. De game is niet fundamenteel anders dan de PC versie.
superB
Performance mode werkt wel.
Galvatron schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:38:
Las net dat de quality mode (40 fps 4K) nog niet werkt op Xbox series x. https://www.reddit.com/r/..._4_nextgen_is_absolutely/
Performance mode werkt wel.

Bethesda.... Bethesda never changes... (Aldus een knipoog naar de voice over van de Fallout 3 trailer)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- Binnen 3 minuten ben ik zo dronken als een tor. Welke idioot heeft de resolutie 3440x1440 met deze FOV gemaakt? Het was zo perfect hoe het was.
- 1 nieuwe missie die compleet broken is.
- geen XP meer in het scherm. Iemand neermaaien zie ik dus geen XP meer.
- Framedrops van 144fps naar 30 in de meest onverklaarbare momenten.
- Uitgerekte UI..... HOE DAN?
OMD schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:23:
...HOE DAN?
:fill(white):strip_exif()/f/image/s17Xo9e5bIECqKo3CmVwic1q.png?f=user_large)
Ik weet gewoon zeker dat hij noch zijn eigen spellen speelt, noch andere spellen!
Ik weet dat jullie dit normaal niet doen, maar ik kan het altijd proberen te vragen. Weet iemand hoe dit te vertalen is? Of kan iemand anders het vertalen, het als .rar bestand uploaden en delen? Alvast bedankt.
Zie link: https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/215?
Nu loop ik in het wasteland en zie ik in de verte schotels. Eerste gedachte: aha, daarboven stond een power armor zeker. Straks eens kijken.
Het blijft maf hoe je brein dat soort dingenblijft opslaan!
https://tech4gamers.com/fallout-5-xbox-2030/
Met de boost-mode was de game idd al heel goed op Series X.G_Dragon schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:31:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[YouTube: Fallout 4 Next-Gen Update Comparison]
Nog 6 jaarNukaWorldNL schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:44:
Xbox Reportedly Making Plans To Launch Fallout 5 Before 2030
https://tech4gamers.com/fallout-5-xbox-2030/
Das 15 jaar na de vorige fallout (even dat online ding daargelaten)
Damn...
Tarkin schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:41:
[...]
Nog 6 jaar
Damn...

Je kunt op de steam deck eventueel ook experimenteren met de touch pads en gyroscoop. Veel mensen vinden het fijn om de gyroscoop/motion te gebruiken voor fijn mikken, dus de hele steam deck bewegen.Groenie schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:32:
Nu met deze update na jaren ook weer eens opgepakt, maar nu op de Steam Deck. Moet er nog erg aan wennen een "shooter" zonder muis op een SD. Even kijken hoe het verder gaat met latere guns, richten (zonder VATS) gaat nu nog erg langzaam.
Zelf niet echt ervaring mee want ik heb niet zo'n probleem met mikken met analoge stick en mijn brein heeft wel erg veel problemen met twee verschillende inputs voor dezelfde beweging gebruiken. Lukte me op de Wii u met splatoon al niet om er aan te wennen, dan zat ik mezelf in hele rare bochten te wringen om verder te draaien omdat ik vergat terug te schakelen naar de stick of zo
Maar genoeg mensen die er bij zweren dus kan de moeite zijn om het uit te proberen.
Nouja het blijft een gerucht, maar anders zou het nog langer duren. Want eerst komt nog TES VI en dan weer eens een keer Fallout 5. Hopelijk blijft het niet bij een gerucht en wordt het gewoon een deel zoals Fallout New Vegas en laten ze het een andere studio maken. Ze zullen gek zijn om nu niet iets te doen met Fallout aangezien de serie zo populair is en alle games veel meer spelers hebben op dit moment.Tarkin schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:41:
[...]
Nog 6 jaar
Damn...
Ik ben er trouwens nog steeds niet aan begonnen, maar achteraf gezien zou ik zeggen hadden ze Starfield maar niet gemaakt en gewoon gebleven bij TES en Fallout. Helaas valt Starfield toch tegen als ik de vele verhalen hoor.
Is te proberen, op de Playstation heb ik er weer geen last van met shooters. Misschien toch nog wat gewenning krijgen (kleinere scherm helpt natuurlijk ook niet)Finraziel schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:47:
[...]
Je kunt op de steam deck eventueel ook experimenteren met de touch pads en gyroscoop. Veel mensen vinden het fijn om de gyroscoop/motion te gebruiken voor fijn mikken, dus de hele steam deck bewegen.
Zelf niet echt ervaring mee want ik heb niet zo'n probleem met mikken met analoge stick en mijn brein heeft wel erg veel problemen met twee verschillende inputs voor dezelfde beweging gebruiken. Lukte me op de Wii u met splatoon al niet om er aan te wennen, dan zat ik mezelf in hele rare bochten te wringen om verder te draaien omdat ik vergat terug te schakelen naar de stick of zo
Maar genoeg mensen die er bij zweren dus kan de moeite zijn om het uit te proberen.
Echt grote mooie 3d games speel je niet op een klein schermpje. Tenminste, dat is mijn mening hoor .Groenie schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:15:
[...]
Is te proberen, op de Playstation heb ik er weer geen last van met shooters. Misschien toch nog wat gewenning krijgen (kleinere scherm helpt natuurlijk ook niet)
Ik vind het zonde van dat soort mooie spellen.
Ik speel fallout vaak op mijn grote tv scherm met steam link. Echt genieten
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 29-04-2024 15:52 ]
Mee eens, idee is het op vakantie te kunnen spelenHarribo schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:51:
[...]
Echt grote mooie 3d games speel je niet op een klein schermpje. Tenminste, dat is mijn mening hoor .
Ach so...Groenie schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:21:
[...]
Mee eens, idee is het op vakantie te kunnen spelen
Geloof dat ik dan liever mario op zo'n ding speel oid maar iedereen zijn eigen spel
Ik snap dat argument nooit zo... Dat kleine schermpje hou je wel veel dichterbij dan die grote TV. Ik heb hier een 77" TV aan de muur hangen en zit er maar een goede 2 meter vanaf. De meeste mensen verklaren me voor gek en denken dat het veel te groot is. Maar het 7,4" scherm van mijn steam deck is niet zo heel veel kleiner als ik hem voor me hou op speelafstand en vergelijk met dat ding. Ik denk als je op dezelfde afstand een 65" TV hebt dat er eigenlijk geen verschil meer in zit.Harribo schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:51:
[...]
Echt grote mooie 3d games speel je niet op een klein schermpje. Tenminste, dat is mijn mening hoor .
Maar het is natuurlijk een kwestie van voorkeur. Ik vind het juist lekker om de game in mijn handen te hebben, op een of andere manier zuigt mij dat juist meer de game in. Fallout vind ik ook juist heerlijk spelen zo.
Als je met 'echt grote mooie 3d games' bedoelt nieuwe AAA titels die op een handheld op low met moeite 30 fps halen, daar ben ik het met je eens, die speel ik dan weer liever op mijn vaste PC (met een 32" monitor die effectief nog eens een klap groter is op mijn netvlies dan die 77" TV omdat ik daar ook dicht op zit). Maar Fallout 4 is best oud en vereist helemaal niet zoveel power meer dus die draait prima op hedendaagse handhelds.
Ze wisten ook nog iets leuks te melden over de "verified" Steam Deck staat: de launcher is eruit gehaald dus je kunt je instellingen niet aanpassen...

2 jaar geleden wordt er voor de eerste keer gehint op een update en dit is waar ze mee komen. Buiten die paar extra content dingetjes (die prima in de creation club hadden gepast) kan het gewoon niet dat men meer dan een week met een paar man aan deze patch heeft gewerkt, laat staan getest.
Benieuwd of we ooit een medewerker van Bethesda uit de school horen klappen....
Wat ik extreem raar vind, is dat als hij lang aan het laden is, dat na alt+tab naar de desktop en weer terug , hij "toevallig" opeens klaar is met laden.
Bijzonder
Ik zal ook nog weer eens kijken naar Fallout 4 - Fix for long loading times
[ Voor 31% gewijzigd door Harribo op 30-04-2024 10:13 ]
Ieder zijn ding natuurlijk.Finraziel schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:35:
[...]
Ik snap dat argument nooit zo... Dat kleine schermpje hou je wel veel dichterbij dan die grote TV. Ik heb hier een 77" TV aan de muur hangen en zit er maar een goede 2 meter vanaf. De meeste mensen verklaren me voor gek en denken dat het veel te groot is. Maar het 7,4" scherm van mijn steam deck is niet zo heel veel kleiner als ik hem voor me hou op speelafstand en vergelijk met dat ding. Ik denk als je op dezelfde afstand een 65" TV hebt dat er eigenlijk geen verschil meer in zit.
Maar het is natuurlijk een kwestie van voorkeur. Ik vind het juist lekker om de game in mijn handen te hebben, op een of andere manier zuigt mij dat juist meer de game in. Fallout vind ik ook juist heerlijk spelen zo.
Als je met 'echt grote mooie 3d games' bedoelt nieuwe AAA titels die op een handheld op low met moeite 30 fps halen, daar ben ik het met je eens, die speel ik dan weer liever op mijn vaste PC (met een 32" monitor die effectief nog eens een klap groter is op mijn netvlies dan die 77" TV omdat ik daar ook dicht op zit). Maar Fallout 4 is best oud en vereist helemaal niet zoveel power meer dus die draait prima op hedendaagse handhelds.
Ik vind vermoeiend steeds zo sterk gefocust te zijn op zo'n klein schermpje, laat staan dat ik toetsenbord en muis mis
Ah ja, ik ben bijziendHarribo schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:07:
[...]
Ieder zijn ding natuurlijk.
Ik vind vermoeiend steeds zo sterk gefocust te zijn op zo'n klein schermpje, laat staan dat ik toetsenbord en muis mis
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Die is er al hoor!grizzlywilde schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:11:
Weet iemand wanneer die PS5 60fps mode komt? Hoop snel mijn eerste playthrough te starten.
Stay hungry, stay foolish!
Obsidian heeft New Vegas er toch in anderhalf jaar uitgeperst toentertijd? En Feargus Urquhart van Obsidian heeft volgens mij al vaak genoeg gezegd dat hij niets liever wil dan New Vegas 2 (of iig nog een Fallout game) maken.NukaWorldNL schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:27:
[...]
Nouja het blijft een gerucht, maar anders zou het nog langer duren. Want eerst komt nog TES VI en dan weer eens een keer Fallout 5. Hopelijk blijft het niet bij een gerucht en wordt het gewoon een deel zoals Fallout New Vegas en laten ze het een andere studio maken. Ze zullen gek zijn om nu niet iets te doen met Fallout aangezien de serie zo populair is en alle games veel meer spelers hebben op dit moment.
Met de serie die gewoon erg populair is zou je zeggen dat 1 en 1 2 is toch? Of is dat teveel wishful thinking...
[ Voor 7% gewijzigd door Henkie_NtA op 01-05-2024 10:32 ]
Verwijderd
Die playstation store blijft mij elke keer verbazen hoe slecht die in elkaar zit....
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2024 11:07 ]
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:04:
Voor diegene die de fallout 4 ps5 upgrade willen claimen en ook ps plus extra of premium hebben, dat gaat dus niet.... Je claimt dan de ps plus extra versie, als je later je abonnement opzegt dan vervalt dus de gratis upgrade naar de ps5 versie indien je deze ps plus extra versie claimt. Je kan de gratis ps5 upgrade pas claimen als je downgrade naar ps plus essential of je abonnement laat verlopen. Je wordt in dit geval dus gestraft omdat je een hogere tier hebt...
Die playstation store blijft mij elke keer verbazen hoe slecht die in elkaar zit....
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Besloten om het spel maar weer eens een kans te geven. Trouwens, niet vanwege de serie (vond de eerste twee afleveringen ‘mediocre at best’), maar omdat het topic weer in mijn lijstje verschijnt hier op Tweakers.Yonix schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:35:
Als ik het spel speel op 1440p/60fps ('Vsync on') heb ik last van een stotterend, niet-vloeiend beeld. Echter, als ik Vsync uitzet en de frames cap op 90fps loopt het spel prima, maar kent het de nodige animation bugs (freezes etc.). Nu heb ik Vsync uitstaan en de frames gelockt op 60fps. Het spel loopt prima en ik heb geen last van bugs, maar nu heb ik wel last van tearing.
Mijn vraag: wat te doen?
/f/image/2F2O0FcaqGTfksJFGGtrMxl2.png?f=fotoalbum_large)
Nigel Mansell much?
/f/image/z6z2m74oXdDxGDUcvNxAjF7A.png?f=fotoalbum_large)
Jup, it’s a Bethesda-game:
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!