Overigens zou FO5 voor mij nog wel eens een reden kunnen zijn om de One X te gaan halen. Ik vind FO4 er al gaaf uitzien op de One, als ie dan zoveel mooier is op de One X dan wil ik FO5 ook wel op de One X spelen
okay dan doe ik die hele Season Pass wel meteen, dan heb ik alles, die is nu krap 20 euro, das geen geld natuurlijk:)mvds schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:21:
[...]
Klopt, dat viel mij ook al op, ik heb hem al eens gedaan met BoS en met the Institute maar zoveel verschil zit er niet in. Ik begin er ook wel genoeg van te krijgen dat ik steeds meldingen krijg van de Minutemen van een stettlement die aangevallen word of hulp nodig heeft. Echt om de 5 minuten ofzo en steeds wanneer ik in een quest zit en niet zomaar weg kan.Laat ze eens voor zichzelf leren zorgenSteeds zeggen ze... ja ja, blij, dank je, wij sluiten ons aan bij de minutemen maar ik ben zowat de enige die steeds gaat helpen
Ik ben wel erg benieuwd naar wat FO5 gaat brengen.
[...]
spoiler:Die is wel cool, lekker groot, mooi gemaakt, leuke quests (al is het wel weer vaak "ga daarheen en knal die/dat af") Vele malen vermakelijker dan Nuka World. Ik kan me er gewoon niet toe zetten om de kant te kiezen van die mensen die ik al tig uren aan het afmaken benZeker niet als ik dan ook nog eens mijn eigen gebouwde settlements moet gaan aanvallen.
[...]
spoiler:Dat is toch die kat van dat meisje uit Vault 81? Ik hoefde er volgens mij alleen heen te lopen en toen zei mijn char "go home.. bla bla... she misses you" of zoiets, en klaar
Ik wil uiteindelijk FO4 nog eens opnieuw doen zonder me aan te sluiten en dan gewoon lekker raggen. Ik weet niet of dat survivalmode iets is voor me, ik speel nu alles op easy, ik ben ook de jongste niet meer
Dat solo spelen, daar had ik al eens een poging toe gewaagd maar ik wou die eerste T45 armor en besloot de Minuteman maar even snel te helpen maar toen ik later rondwandelde
spoiler:
in Sanctuary en Declan (dacht ik) per ongeluk aansprak moest ik meteen een zwik bedden bouwen, gloeiendegloeiende, was ik alsnog de sjaak

Dus in die run heb ik toen maar eerst bij de Institute aangeklopt en later het Railroad-einde uitgespeeld. Dat vond ik wel een leuke versie ook, Het Minuteman/BoS-avontuur vond ik de leukste overigens.
Far Harbor kan ik dus ook mooi op meerdere manieren uitspelen, dat is mooi
Tijd voor nieuwe wapens en vijanden want ik ga nu zelfs bewust op zoek naar deathclaws in de Glowing Sea met mijn shotgun omdat je steeds meer XP moet hebben wil je een level uitspelen.
@ mittens, sorrie die kat heet Ashes (quest : Here Kitty Kitty) en ja dat klopt, ik zal het nog eens proberen met een companion, goeie tip
woeiiii...FO5, goed dat je het zegt, ik heb een tijd terug alleen wat rumours gehoord over iemand die zich versprak tijdens een interview maar nog steeds niks concreets. Zal er nog eens achteraangaan of ik wat kan vinden.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Seasons pass is wel de moeite waard hoor. Ik gebruik de meeste uitbreidingen niet echt. Het is op zich wel grappig om zelf een robot te kunnen bouwen en die als metgezel mee te nemen of meerdere robots te bouwen en daar een settlement mee te startenFraggert schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:55:
[...]
okay dan doe ik die hele Season Pass wel meteen, dan heb ik alles, die is nu krap 20 euro, das geen geld natuurlijk:)
Ik wil uiteindelijk FO4 nog eens opnieuw doen zonder me aan te sluiten en dan gewoon lekker raggen. Ik weet niet of dat survivalmode iets is voor me, ik speel nu alles op easy, ik ben ook de jongste niet meerToen ik gamede heb ik de klassieker van Valve, HalfLife, zien komen
![]()
Dat solo spelen, daar had ik al eens een poging toe gewaagd maar ik wou die eerste T45 armor en besloot de Minuteman maar even snel te helpen maar toen ik later rondwandeldespoiler:in Sanctuary en Declan (dacht ik) per ongeluk aansprak moest ik meteen een zwik bedden bouwen, gloeiendegloeiende, was ik alsnog de sjaak![]()
Dus in die run heb ik toen maar eerst bij de Institute aangeklopt en later het Railroad-einde uitgespeeld. Dat vond ik wel een leuke versie ook, Het Minuteman/BoS-avontuur vond ik de leukste overigens.
Far Harbor kan ik dus ook mooi op meerdere manieren uitspelen, dat is mooi![]()
Tijd voor nieuwe wapens en vijanden want ik ga nu zelfs bewust op zoek naar deathclaws in de Glowing Sea met mijn shotgun omdat je steeds meer XP moet hebben wil je een level uitspelen.
@ mittens, sorrie die kat heet Ashes (quest : Here Kitty Kitty) en ja dat klopt, ik zal het nog eens proberen met een companion, goeie tip![]()
woeiiii...FO5, goed dat je het zegt, ik heb een tijd terug alleen wat rumours gehoord over iemand die zich versprak tijdens een interview maar nog steeds niks concreets. Zal er nog eens achteraangaan of ik wat kan vinden.
Far Harbor kan je inderdaad op meerdere manieren uitspelen, je hebt daar ook meerdere groepen waaruit je kan kiezen, maar dat is in Nuka World ook. Als is bij Nuka World de keuze beperkter aangezien het drie groepen raiders zijn. En ik weet niet, ik vind een beetje bad guy spelen wel leuk (of lone ranger) maar de kant kiezen van de Raiders... Nah
In FO5 mogen ze nog meer vrijheid inbouwen wat mij betreft. Ik vind FO4 wat dat betreft wel een beetje te beperkt. Je kan er volgens mij niet omheen om de settlement te bouwen in Sanctuary en dat gejank van die settlements om hulp vind ik gewoon ECHT storend. Ook al zet je muren om je hele settlement heen en zet je hem vol met turrets, toch word er steeds weer iemand gekidnapt of de settlement aangevallen... Pfff boring. En de quests zijn mij een beetje te gescript. Daar mag echt wel wat meer willekeurigheid in zitten.
mooi te horenmvds schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:44:
[...]
Seasons pass...............willekeurigheid in zitten.
eerst maar eens uitvogelen hoe ik dat doe met die seasonspass, ik ben ook geen 18 meer
Al dat digitale geneuzel met downloads tegenwoordig
Ik kom uit het tijdperk dat het revolutionaire Half-Life uitkwam
De PS4 kreeg ik van mijn vrouw
Fallout 4 bezorgde mij weer de Half-Life-experience, wat een topgame

Hopelijk komt Fallout 5 er inderdaad, en dan ook nog voor de PS4 en niet alleen voor de PS4 Pro of een eventuele opvolger ofzo, zul je net zien
Vanavond maar eens in het SeasonPass-geneuzel duiken

Ik ook niet, ik ben ouder dan jij
Wat ik zo leuk vind aan Fallout is dat je gewoon honderden uren erin kan kan hebben zitten en het spel al meerdere malen uitgespeeld hebben en nog steeds nieuwe dingen tegen kan komen. Ja, er zijn verbeterpuntjes (zo baal ik er echt wel van dat ik al mijn zooi kwijt ben, ik wilde net een paar super-settlements bouwen) maar de sfeer en dergelijke zijn uniek. Ik kom het in geen enkel ander spel tegen.
Waar ze imho wel voor op moeten passen dat het hele bouwen geen doel an sich gaat worden binnen FO. Ik vind het leuk als extra, maar het moet ook weer geen mandatory deel van het spel gaan worden.
mvds schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:21:
[...]
Wat ik zo leuk vind aan Fallout is dat je gewoon honderden uren erin kan kan hebben zitten en het spel al meerdere malen uitgespeeld hebben en nog steeds nieuwe dingen tegen kan komen. Ja, er zijn verbeterpuntjes (zo baal ik er echt wel van dat ik al mijn zooi kwijt ben, ik wilde net een paar super-settlements bouwen) maar de sfeer en dergelijke zijn uniek. Ik kom het in geen enkel ander spel tegen.
Waar ze imho wel voor op moeten passen dat het hele bouwen geen doel an sich gaat worden binnen FO. Ik vind het leuk als extra, maar het moet ook weer geen mandatory deel van het spel gaan worden.

ja dat settlement-gebeuren hebben ze wel grappig gedaan en vond ik op zich wel leuk maar een hoop dingen werden wat eentonig.
Gister weer een settlement under attack, maar goed dat ik toch even ging kijken om ammo en weapons te kunnen looten want Starlight Drive-in werd overlopen door Raiders, Supermutants en een zwikje Gunners.....what the hell
Moest 2 runs doen voor alle gear
Daarom zijn Bethesda games toch echt wel mijn favoriete games. Op 1 de Fallout serie en op 2 The Elder Scrolls serie. Het is gewoon heerlijk om in die grote open werelden te lopen en zelf maar een beetje je ding te doen. Niks met een missie bezig zijn, maar gewoon lekker exploren en genieten van die wereldmvds schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:21:
[...]
Je hebt wel een mod maarja dat moet je wel willen, omdat je dan geen achievements meer kan krijgen. Mij boeien die achievement niet en daarom speel ik met mods. Moet zeggen dat het echt wel tof is hoor. Heb nu een soort The Last of Us wereld met veel meer groen. Wel jammer dat Fallout 4 op de Xbox One maar 2gb ruimte heeft voor mods waar Skyrim er 5 gb heeft.mvds schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:31:
[...]
Je had gezien dat ik zei dat ik het op de Xbox speel he?Dus console is een no-go
Precies dat! En ik ben stiekem toch ook wel erg nieuwsgierig naar FO4 in VRNukaWorldNL schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:24:
[...]
Daarom zijn Bethesda games toch echt wel mijn favoriete games. Op 1 de Fallout serie en op 2 The Elder Scrolls serie. Het is gewoon heerlijk om in die grote open werelden te lopen en zelf maar een beetje je ding te doen. Niks met een missie bezig zijn, maar gewoon lekker exploren en genieten van die wereld
Je kan gewoon doorlopen hoor. Je hoeft helemaal niets met de minutemen te doen.mvds schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:44:
[...]
In FO5 mogen ze nog meer vrijheid inbouwen wat mij betreft. Ik vind FO4 wat dat betreft wel een beetje te beperkt. Je kan er volgens mij niet omheen om de settlement te bouwen in Sanctuary en dat gejank van die settlements om hulp vind ik gewoon ECHT storend.
spoiler:
Je moet op een gegeven moment wel hulp vragen van een van de groepen, maar dat hoeft niet de minutemen te zijn.
Nu dat ik er over na denk weet ik niet hoe je dan binnen komt in de institute, dat heb ik eigenlijk nooit geprobeerd.
Nu dat ik er over na denk weet ik niet hoe je dan binnen komt in de institute, dat heb ik eigenlijk nooit geprobeerd.
Heb het wel eens geprobeerd. Je mist alleen wel een hoop van het spel op die manier.
Verhaal structuur waar ik heb geprobeerd te skippen: (grote spoilers, alleen lezen als je het verhaal al uitgespeeld hebt.)
spoiler:
Je kan gelijk naar diamond city en de nick quest starten.
Je kan ook zonder die quest te starten gelijk naar de vault waar nick opgesloten zit.
Je kan niet gelijk naar virgil, dan moet je eerst in goodneighbor bij dokter Amari geweest zijn.
Niet 100% zeker, maar volgens mij moet je dan eerst naar virgil gaan om de deuren van het gebouw met de courser te openen.
Voor de rest kan je van de mainquest niet veel meer overslaan.
Je kan ook zonder die quest te starten gelijk naar de vault waar nick opgesloten zit.
Je kan niet gelijk naar virgil, dan moet je eerst in goodneighbor bij dokter Amari geweest zijn.
Niet 100% zeker, maar volgens mij moet je dan eerst naar virgil gaan om de deuren van het gebouw met de courser te openen.
Voor de rest kan je van de mainquest niet veel meer overslaan.
[ Voor 36% gewijzigd door WEBGAMING op 13-03-2018 14:27 ]
Het is niet dat ik niks met de minutemen wil doen, ik vind alleen die hulpquests te vaak langskomen en ook erg weinig toevoegen. Dan weer een kidnapping, dan weer een aanval, dan weer ergens een zooi raiders/super mutant/whatever uitroeien. Als je niet helpt verlies je de settlements.
Op een gegeven moment houdt het wel op, zeker als je de settlements van voldoende defense voorziet. De grote settlements kunnen zich bij mij prima verdedigen, maar daar heb ik dan ook echt moeite voor gedaan. En doorgaans worden ze ook helemaal niet meer aangevallen, de aanvallers "weten" dat ze toch niet binnenkomen...mvds schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:39:
Het is niet dat ik niks met de minutemen wil doen, ik vind alleen die hulpquests te vaak langskomen en ook erg weinig toevoegen. Dan weer een kidnapping, dan weer een aanval, dan weer ergens een zooi raiders/super mutant/whatever uitroeien. Als je niet helpt verlies je de settlements.
De kleinere settlements (met soms maar 3 á 4 man bevolking) worden wel vaker aangevallen, maar die ga ik alleen maar helpen als ik niet zelf met een quest bezig ben. Alleen als ik er naar toe ga en ze help wil ik ook de verdediging wel opschroeven, muren bouwen etc.
Tja, maar dan moeten niet ineens alle nuttige spullen verdwijnen uit mijn workshop... Ik kan dus geen turrets en dergelijke meer bouwen daardoor
nou, hier niet, grote settlements met over de 100 in Defence en 20+ inwoners worden vaker overlopen dan de kleinere bij mij. Geen idee waar dat aan zou kunnen liggen overigens.bvk schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:04:
Op een gegeven moment houdt het wel op, zeker als je de settlements van voldoende defense voorziet. De grote settlements kunnen zich bij mij prima verdedigen, maar daar heb ik dan ook echt moeite voor gedaan. En doorgaans worden ze ook helemaal niet meer aangevallen, de aanvallers "weten" dat ze toch niet binnenkomen...
en wat juist ook vaker voorkomt is dat een aanval door soms 2, en heel soms door 3, factions tegelijk plaatsvind.
Soms zit er ook een tijd tussen, dan vlieg ik naar een settlement en weer Raiders af en krijg maar niet de melding dat die "Help defend xxxxxxx"-quest klaar is, duurt soms wel 10 a 15 minuten rondhobbelen tot er ineens een paar verdwaalde SuperMutanten ook nog even een poging willen gaan ondernemen

zien die lui die verse Raider-lijken niet liggen ofzo
nou is het wel zo dat elke faction zijn sidequests heeft, ik wordt Quinlan en Kells ook wel zat met hun gezeur dat ik op pad moet met BoS-Squires en -Scribes, al helemaal als ze me 3 x achter elkaar naar dezelfde locatie sturenmvds schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:39:

Ook de Railroad heeft zulke sidequests, of weer een antenne plaatsen, dan weer een verdwaalde synth ergens ontzetten uit een gebouw, je kent het wel.
Tijd voor add-ons voor mij en later nog eens een echte run om gewoon eens wat ontspannen rond te "wanderen" en echt solo te gaan. Eén van de belangrijkste keuzes wordt dan je settlement.
Sanctuary sloeg ik over omdat als je toch besluit de Minutemen te gaan helpen je die kwijt bent aan hun, daar ga ik niet factie-loos tussen wandelen.
Ik koos Red Rocket truckstop tot ik per ongeluk mijn Power Armor station verschrootte

Het was al een beetje laat laten we maar zeggen
Die solo-run wil ik nog eens opnieuw doen, tips voor de perfecte solo-setlement hoor ik graag van jullie
[ Voor 39% gewijzigd door Fraggert op 14-03-2018 12:43 ]
Kan jij settlements van 20+ mensen hebben? Ik heb settlements van 14 mensen en dan is de optie om meer mensen erheen te sturen greyed out
Ik ben even de naam kwijt, maar er is een eiland onder The Castle waar je alleen heen kan zwemmen (tot je er een keer geweest bent) en waar je een boot hebt liggen met een generator erin en een hutje met een zender. Als je die zender aanzet komen er ineens allemaal van die krabben die je aanvallen. Er staan al wat gebouwen, met een workshop en volgens mij ook een power-armor station.Fraggert schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:34:
[...]
Die solo-run wil ik nog eens opnieuw doen, tips voor de perfecte solo-setlement hoor ik graag van jullie
Je hebt daar dus al gratis 20 power, veel bomen voor hout en er liggen ook veel boten met containers met zooi die je kan scrappen. Er komt niemand omdat NPC's daar niet heenzwemmen. Je kan er wel mensen heensturen trouwens, mocht je dat willen. Maar dat is mijn ultieme solo-hide-out...
Zijn de grote settlements bij jou ook allemaal ommuurd? Bij mij wel namelijk, ze kunnen alleen binnenkomen via een toegangs poort en dat lukt ze gewoon niet. Ze worden neergemaaid door de turrets voordat ze in de buurt kunnen komen plus dat de hele bevolking ze opwacht.Fraggert schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:34:
[...]
nou, hier niet, grote settlements met over de 100 in Defence en 20+ inwoners worden vaker overlopen dan de kleinere bij mij. Geen idee waar dat aan zou kunnen liggen overigens.
en wat juist ook vaker voorkomt is dat een aanval door soms 2, en heel soms door 3, factions tegelijk plaatsvind.
Soms zit er ook een tijd tussen, dan vlieg ik naar een settlement en weer Raiders af en krijg maar niet de melding dat die "Help defend xxxxxxx"-quest klaar is, duurt soms wel 10 a 15 minuten rondhobbelen tot er ineens een paar verdwaalde SuperMutanten ook nog even een poging willen gaan ondernemen.
zien die lui die verse Raider-lijken niet liggen ofzo
Het zijn juist bij mij de kleinere settlements waar niet goed een muur omheen te bouwen valt en die van meerdere kanten benaderbaar zijn die aangevallen worden.
@mvds Het aantal bewoners in je settlements is afhankelijk van je charisma. Ik heb max charisma plus nog kledingstukken aan die charisma geven, ik kan meen ik wel tot 24 bewoners gaan.
Spectacle island bedoel je denk ik?
Spectacle Islandmvds schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:32:
Ik ben even de naam kwijt
hele goeie tip, enige wat zo nu en dan daar rondsluipt zijn die mirelurks
nee, bij mij niet ommuurd etc. Ik ben niet zo'n settlement bouwer. Het ging mij eigenlijk meer om het feit of er door de AI of wat dan ook bij de een wel en de ander juist niet, meer of minder aangevallen werdt zeg maar.bvk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:04:
Zijn de grote settlements bij jou ook allemaal ommuurd? Bij mij wel namelijk, ze kunnen alleen binnenkomen via een toegangs poort en dat lukt ze gewoon niet. Ze worden neergemaaid door de turrets voordat ze in de buurt kunnen komen plus dat de hele bevolking ze opwacht.
Het zijn juist bij mij de kleinere settlements waar niet goed een muur omheen te bouwen valt en die van meerdere kanten benaderbaar zijn die aangevallen worden.
@mvds Het aantal bewoners in je settlements is afhankelijk van je charisma. Ik heb max charisma plus nog kledingstukken aan die charisma geven, ik kan meen ik wel tot 24 bewoners gaan.
Spectacle island bedoel je denk ik?
Maar bij jou heb je gewoon een groot killing field voor de deur
yup, spectacle.........prima hide-out me dunkt
Bij mijn weten en ervaring is het zo dat de AI aanvalt waar ze een kans maken en dat is bij mij bij bijvoorbeeld Starlight Drive Inn dus niet het geval:Fraggert schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:20:
[...]
Spectacle Island![]()
hele goeie tip, enige wat zo nu en dan daar rondsluipt zijn die mirelurks![]()
[...]
nee, bij mij niet ommuurd etc. Ik ben niet zo'n settlement bouwer. Het ging mij eigenlijk meer om het feit of er door de AI of wat dan ook bij de een wel en de ander juist niet, meer of minder aangevallen werdt zeg maar.
Maar bij jou heb je gewoon een groot killing field voor de deur![]()
yup, spectacle.........prima hide-out me dunkt

Hetzelfde voor het kasteel en nog een paar, kansloos om die aan te vallen. En daarnaast vind ik het best leuk om zo'n dorpje te bouwen incl. een terrasje, shops etc.
Jaaaaa die
Dat wilde ik dus ook gaan doen... Na eerst wat Mark IV of V ballistic armor te maken en al mijn armor van Light naar Ultra Light te converteren...bvk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:37:
[...]
Bij mijn weten en ervaring is het zo dat de AI aanvalt waar ze een kans maken en dat is bij mij bij bijvoorbeeld Starlight Drive Inn dus niet het geval:
[afbeelding]
Hetzelfde voor het kasteel en nog een paar, kansloos om die aan te vallen. En daarnaast vind ik het best leuk om zo'n dorpje te bouwen incl. een terrasje, shops etc.
Maar ja, alles is weg, en Bathesda geeft geen antwoord
Nee, wat moet Bethesda doen dan, behalve een eventuele bugfix...? Maar je hebt veel dingen zo weer aangevuld als je even bij wat traders (in DC bijvoorbeeld) shipments van het een en ander koopt? Plus een trader in je eigen settlement neerzetten natuurlijk.mvds schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:44:
[...]
Dat wilde ik dus ook gaan doen... Na eerst wat Mark IV of V ballistic armor te maken en al mijn armor van Light naar Ultra Light te converteren...
Maar ja, alles is weg, en Bathesda geeft geen antwoord
Het lijkt me vervelend dat je zoveel kwijt bent maar ook niet onoverkomelijk, veel zaken heb je zo weer bij elkaar geloot.
Niet onoverkomelijk inderdaad, echter is het terugvinden van items die je in 30 uur questen hebt gevonden niet zomaar gedaan. En ik wil graag antwoord om te weten of het een bekend probleem is, of het vaker kan gebeuren en wat ik kan doen om het te voorkomen.bvk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:55:
[...]
Nee, wat moet Bethesda doen dan, behalve een eventuele bugfix...? Maar je hebt veel dingen zo weer aangevuld als je even bij wat traders (in DC bijvoorbeeld) shipments van het een en ander koopt? Plus een trader in je eigen settlement neerzetten natuurlijk.
Het lijkt me vervelend dat je zoveel kwijt bent maar ook niet onoverkomelijk, veel zaken heb je zo weer bij elkaar geloot.
Niet dat ik dadelijk inderdaad zooi ga kopen en opnieuw ga zoeken om het nogmaals kwijt te raken.
Dat werkt niet zo. Er zijn spawnpoints. Als je die binnen in de muur hebt zitten, spawnen ze gewoon binnen in de muur.bvk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:04:
[...]
Zijn de grote settlements bij jou ook allemaal ommuurd? Bij mij wel namelijk, ze kunnen alleen binnenkomen via een toegangs poort en dat lukt ze gewoon niet. Ze worden neergemaaid door de turrets voordat ze in de buurt kunnen komen plus dat de hele bevolking ze opwacht.
YouTube: All Attack Spawn Points in Every Settlement - Fallout 4 Settlement D...
Kan natuurlijk wel zo zijn dat jou muren precies goed staan.
Nou, als ik het filmpje bekijk zijn de "standaard" spawnpoints zo te zien allemaal buiten de bouwzone van een settlement. Maar dan is de note wel interessant natuurlijk:WEBGAMING schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:37:
[...]
Dat werkt niet zo. Er zijn spawnpoints. Als je die binnen in de muur hebt zitten, spawnen ze gewoon binnen in de muur.
YouTube: All Attack Spawn Points in Every Settlement - Fallout 4 Settlement D...
Kan natuurlijk wel zo zijn dat jou muren precies goed staan.
Dat zal allemaal best wel zo zijn, maar vooral het dik gedrukte gedeelte heb ik zelf nog niet meegemaakt in de grote settlements met dikke muren. Wel in de kleintjes misschien een keer, staat er inderdaad ineens een enemy achter je...Note: Just because these are the attack spawn points does NOT mean that you will always be attacked from them. You will only be attacked from these directions if you are already in the town before the attack happens. If you fast-travel into town while an attack is already underway, enemies will often be right in the middle of your town. The reason for this is Bethesda takes into account the time it takes you to reach your settlement after getting the alert, and calculates how far enemies will have advanced into your settlement by the time you get there. This calculation completely ignores your settlement structures and defenses, including walls.
This is why many of you have experienced attacks at different places in some of these settlements. These spawn points are accurate for every game on every platform--but due to the nature of the game, Fallout 4 does not always "honor" these spawn points.
@bvk
Als je dan nog iets verder leest als het dikgedrukte gedeelte, zie je waarom muren niets uitmaken.
Zodra je het bericht krijgt, zijn ze meestal al onder aanval. De aanvallers zijn al gespawnd. Jij moet er dan nog heen. Dat word in realtime berekend.
Soms zullen ze hier terecht komen, soms daar, maar jou muren hebben daar totaal geen invloed op.
Hoe langer dat de reis duurt, hoe groter de kans is dat ze midden in je kamp staan.
Ik heb ook kampen gehad die helemaal dichtgetimmerd waren. Zelfs settlers konden er niet in of uit. Toch staan aanvallers ook vaak genoeg gewoon binnen de muren.
Meer intressante feiten over settlement aanvallen:
YouTube: Defense Chance Solved - Fallout 4 Settlement Tips
De defense heeft maar heel weinig invloed of je wint of verliest.
Ook al omring je het door muren en turrets, je kan nog steeds verliezen.
Vind ik ook vrij jammer. Toen er 2 kampen die ik helemaal had opgebouwd verloren, vond ik het al vreemd. Muren, turrets overal, ze konden eigenlijk niet verliezen, maar verloren toch.
Later kwam Oxhorn met zijn serie, toen werd het helemaal duidelijk.
Als je dan nog iets verder leest als het dikgedrukte gedeelte, zie je waarom muren niets uitmaken.
Zodra je het bericht krijgt, zijn ze meestal al onder aanval. De aanvallers zijn al gespawnd. Jij moet er dan nog heen. Dat word in realtime berekend.
Soms zullen ze hier terecht komen, soms daar, maar jou muren hebben daar totaal geen invloed op.
Hoe langer dat de reis duurt, hoe groter de kans is dat ze midden in je kamp staan.
Ik heb ook kampen gehad die helemaal dichtgetimmerd waren. Zelfs settlers konden er niet in of uit. Toch staan aanvallers ook vaak genoeg gewoon binnen de muren.
Meer intressante feiten over settlement aanvallen:
YouTube: Defense Chance Solved - Fallout 4 Settlement Tips
De defense heeft maar heel weinig invloed of je wint of verliest.
Ook al omring je het door muren en turrets, je kan nog steeds verliezen.
Vind ik ook vrij jammer. Toen er 2 kampen die ik helemaal had opgebouwd verloren, vond ik het al vreemd. Muren, turrets overal, ze konden eigenlijk niet verliezen, maar verloren toch.
Later kwam Oxhorn met zijn serie, toen werd het helemaal duidelijk.
[ Voor 74% gewijzigd door WEBGAMING op 14-03-2018 23:18 ]
Echt wat een verademing als je een Alternate Start mod gebuikt na zoveel keren de vanilla start te hebben gedaan. Dit is echt een uitkomst voor mensen die van deze games houden en al zo vaak opnieuw zijn begonnen. Het zijn hele toffe games, maar om nou steeds hetzelfde begin te gaan spelen.
Werkt nog super ook die mod. Je kan heel veel verschillende presets kiezen en uiteindelijk dan nog zelf je naam en skills toevoegen en hoppa je kan starten in diverse locaties. In Skyrim heb je ook zo'n mod, maar ik kwam er gisteren pas achter dat die er voor Fallout 4 ook is. Heerlijk
Werkt nog super ook die mod. Je kan heel veel verschillende presets kiezen en uiteindelijk dan nog zelf je naam en skills toevoegen en hoppa je kan starten in diverse locaties. In Skyrim heb je ook zo'n mod, maar ik kwam er gisteren pas achter dat die er voor Fallout 4 ook is. Heerlijk
Zijn er nog mensen die FO4 spelen?
Ik heb een weekje geleden FO4VR goedkoop-ish kunnen vinden en ben sindsdien opnieuw de FO4 wereld aan het verkennen. Moet zeggen, in een virtuele omgeving is het echt een andere (leukere) beleving. Beetje raak kunnen schieten is ook een stuk uitdagender dan 'ff die croshair met je muis op npc X richten en op een knoppie drukken'. Je schrikt je helemaal de ****** als er opeens een ghoul op je af komt rennen. Dan nog een beetje recht kunnen schieten op centre-mass vergt wat ervaring. Ik raad het iedereen aan
Na het installeren van Vortex (nexus mod manager vervanger, in alpha build atm) en installeren van alle DLC's en een paar mods loop ik tegen een vraagstuk aan:
De darker night mod zorgt ervoor dat, duh, de boel een stuk donkerder wordt snachts. Met een VR flashlight mod kan je prima de flashlight aanzetten en richten met je linker controller, geen probleem. Wat mij echter opviel is dat de (human) NPC's geen flashlight/lichtbron gebruiken, en soms zomaar voor je neus kunnen staan zonder dat je ze gezien hebt. Weet iemand of er een mod is die ervoor zorgt dat NPC's snachts ook gewoon een flashlight o.d. gebruiken?
Ik heb een weekje geleden FO4VR goedkoop-ish kunnen vinden en ben sindsdien opnieuw de FO4 wereld aan het verkennen. Moet zeggen, in een virtuele omgeving is het echt een andere (leukere) beleving. Beetje raak kunnen schieten is ook een stuk uitdagender dan 'ff die croshair met je muis op npc X richten en op een knoppie drukken'. Je schrikt je helemaal de ****** als er opeens een ghoul op je af komt rennen. Dan nog een beetje recht kunnen schieten op centre-mass vergt wat ervaring. Ik raad het iedereen aan
Na het installeren van Vortex (nexus mod manager vervanger, in alpha build atm) en installeren van alle DLC's en een paar mods loop ik tegen een vraagstuk aan:
De darker night mod zorgt ervoor dat, duh, de boel een stuk donkerder wordt snachts. Met een VR flashlight mod kan je prima de flashlight aanzetten en richten met je linker controller, geen probleem. Wat mij echter opviel is dat de (human) NPC's geen flashlight/lichtbron gebruiken, en soms zomaar voor je neus kunnen staan zonder dat je ze gezien hebt. Weet iemand of er een mod is die ervoor zorgt dat NPC's snachts ook gewoon een flashlight o.d. gebruiken?
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Verwijderd
@Tyoi
Ik speel het niet meer. Er zijn toch een aantal zaken die mij na het uitspelen van de game tegenstaan. Ik vind die settlements helemaal niets en wil er helemaal geen tijd insteken. ben je bezig met iets word je settlement weer aangevallen.
Ook die digitale wereld waarin je verzeild raakt is voor heel even leuk, maar voegt totaal niets toe.En zo nog wel wat dingetjes waardoor voor mij de lol na 225 uur spelen er wel af is.
Ik speel het niet meer. Er zijn toch een aantal zaken die mij na het uitspelen van de game tegenstaan. Ik vind die settlements helemaal niets en wil er helemaal geen tijd insteken. ben je bezig met iets word je settlement weer aangevallen.
Ook die digitale wereld waarin je verzeild raakt is voor heel even leuk, maar voegt totaal niets toe.En zo nog wel wat dingetjes waardoor voor mij de lol na 225 uur spelen er wel af is.
Ik heb nou die Loot Detector mod geïnstalleerd. Wow wat een mod. Er is zelfs een optie in die mod dat die automatisch alle junk in een ruimte, of enemy voor je pakt. Heeeeerlijk is dat zeg.
Ik vermaak me nog steeds hoor met dit spel, maar ja ik ben een groot fan van deze games.
Ik vermaak me nog steeds hoor met dit spel, maar ja ik ben een groot fan van deze games.
Man oh man wat is Sim Settlements ook vet zeg. Normaal vond ik dat settlement systeem echt niks, maar met deze mod is dat juist super vet. Je kan nu een leader selecteren en die zorgt samen met je settlers dat er een heel settlement gebouwd wordt zonder ook maar zelf iets te doen. Ik was net even een kop thee pakken en ik kom terug en ze zijn al begonnen met bouwen. Kijk dat blijft wel echt nice hoor aan Bethesda games. Die mod community maken echt top mods die de game zoveel leuker maken.
Gisteren opnieuw gestart van scratch, nu met mods. Heb je nog meer mods die de moeite waard zijn?NukaWorldNL schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:14:
Man oh man wat is Sim Settlements ook vet zeg. Normaal vond ik dat settlement systeem echt niks, maar met deze mod is dat juist super vet. Je kan nu een leader selecteren en die zorgt samen met je settlers dat er een heel settlement gebouwd wordt zonder ook maar zelf iets te doen. Ik was net even een kop thee pakken en ik kom terug en ze zijn al begonnen met bouwen. Kijk dat blijft wel echt nice hoor aan Bethesda games. Die mod community maken echt top mods die de game zoveel leuker maken.
Deze lijkt me ook wel gaaf, ik heb nog een flink aantal locaties waar nog het een en ander aan moet gebeuren. Maar waar ik nog niet zoveel tijd ingestoken heb omdat je er weinig komt, eens kijken wat die "local leader" met de inwoners zelf kan gaan bouwen.NukaWorldNL schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:14:
Want ik heb als General/Overseer/Sentinel natuurlijk wel betere dingen te doen...
Edit: Het is inderdaad een hele leuke mod met veel mogelijkheden! Ik heb alleen nog niet uit kunnen vogelen hoe je die leader aanwijst en ze zelf aan de slag gaan. Ze gaan tot nu toe bij mij alleen bouwen aan een plot die je zelf hebt geplaatst.
Misschien moet ik het juiste Youtube filmpje van de maker ervan nog vinden, die ik tot nu toe bekeken heb leggen het niet uit...
[ Voor 16% gewijzigd door bvk op 19-05-2018 16:33 ]
Persoonlijk vond ik Fallout 4 de allerslechtste van de gehele serie en dat kwam eigenlijk 100% door die settlements.
Het gaat mij om de gameplay in deze serie reeks,als ik iets wil bouwen dan ga ik wel Minecraft spelen
Zal eens naar die Mod gaan kijken want FA4 is dus de enige game die ik niet heb uitgespeeld.
Ben nu weer begonnen met een complete walkthough van Fallout 3 en daarna ga ik door naar New Vegas en dan heel misschien toch Fallout 4 weer proberen.
Blijft gewoon geweldig om FA3 en New Vegas regelmatig te spelen
Het gaat mij om de gameplay in deze serie reeks,als ik iets wil bouwen dan ga ik wel Minecraft spelen
Zal eens naar die Mod gaan kijken want FA4 is dus de enige game die ik niet heb uitgespeeld.
Ben nu weer begonnen met een complete walkthough van Fallout 3 en daarna ga ik door naar New Vegas en dan heel misschien toch Fallout 4 weer proberen.
FUMES et CARNES
hey luitjes
ik had even een, allicht stomme, vraag
ik heb een PS4 en speel regelmatig Fallout 4 als een herintredende gamer (ik kom uit het tijdperk van Halflife op de pc
).
Kan ik Fallout 3 voor de PS3 in mijn PS4 draaien? ik gok van niet maar zeker weten doe ik het niet
ik begrijp dat ik alleen oude poep kan spelen via streamen, klopt dit nog? Dat zal dan uitkijken naar een leuke tweedehands PS3 worden denk ik.
Ik schoot alleen laatst een Diamond City guard voor zijn kloten in mijn onoplettendheid, die nam een raider onder vuur maar dacht dat hij op mij schoot en herkende zijn uniform zo gauw niet
Helaas net op die plek een zwik save-games eruit geflikkerd dus ik heb nu helaas een gebiedsverbod daar om het zachtjes uit te drukken
Tijd voor een nieuw solo avontuur denk ik maar, en ik heb de add-ons ook nog niet eens gekocht
ik had even een, allicht stomme, vraag
ik heb een PS4 en speel regelmatig Fallout 4 als een herintredende gamer (ik kom uit het tijdperk van Halflife op de pc
Kan ik Fallout 3 voor de PS3 in mijn PS4 draaien? ik gok van niet maar zeker weten doe ik het niet

ik begrijp dat ik alleen oude poep kan spelen via streamen, klopt dit nog? Dat zal dan uitkijken naar een leuke tweedehands PS3 worden denk ik.
ik ergerde me op een gegeven moment ook suf aan Prutser Garvey en zijn gevolg. Na een hele campagne ben ik eens op opnieuw begonnen als Loner en dat beviel prima. Toen de railroad eens uitgespeelt, ook leuk. Inmiddels alle einden uitgespeelt en ga binnenkort weer eens echt alleen een run doen. ik hobbel nu rond als BOS-er in lvl 100+ ofzo.Iusedto schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:22:
Persoonlijk vond ik Fallout 4 de allerslechtste van de gehele serie en dat kwam eigenlijk 100% door die settlements.
Ik schoot alleen laatst een Diamond City guard voor zijn kloten in mijn onoplettendheid, die nam een raider onder vuur maar dacht dat hij op mij schoot en herkende zijn uniform zo gauw niet

Helaas net op die plek een zwik save-games eruit geflikkerd dus ik heb nu helaas een gebiedsverbod daar om het zachtjes uit te drukken
Tijd voor een nieuw solo avontuur denk ik maar, en ik heb de add-ons ook nog niet eens gekocht
Nee, volgens mij gaat dat niet op de PS4.Fraggert schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:45:
hey luitjes
ik heb een PS4 en speel regelmatig Fallout 4 als een herintredende gamer (ik kom uit het tijdperk van Halflife op de pc).
Heb je geen PC waarop je evt. FA3 kan gaan spelen ? Doe ik nu ook.
Ik wil je aanraden hier eens te gaan kijken/kopen (als je een PC hebt)ik begrijp dat ik alleen oude poep kan spelen via streamen, klopt dit nog?
https://www.gog.com/
Oude en nieuwe meuk
[ Voor 18% gewijzigd door Iusedto op 23-05-2018 11:21 ]
FUMES et CARNES
Ik moet ook zeggen dat een console een verademing was t.o.v. mijn ervaringen met het installeren van games op een pc met bugs en glitches en weetikwatallemaalIusedto schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:18:
Nee, volgens mij gaat dat niet op de PS4.
Heb je geen PC waarop je evt. FA3 kan gaan spelen ? Doe ik nu ook.
Ik heb een desktop op zolder maar game beneden op de tv met mijn stereo erop aan en om nou die bak weer beneden te zetten...meh...niet mijn ding (ook nog WAF etc).
Een 2dehandsje scoren lijkt me een strak plan, zal eens om me heen kijken
Ik heb wat andere games op de 4 inmiddels zoals CoD III, en GTA V maar die halen het niet bij de look en feel van Fallout 4. Allicht die eens verkopen ter sponsoring van de PS3.
euj, cool, toch maar eens verder kijkenIusedto schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:18:
Ik wil je aanraden hier eens te gaan kijken/kopen (als je een PC hebt)
https://www.gog.com/
Oude en nieuwe meuk
ik zie ineens Unreal

nooit verder kunnen spelen omdat na een paar levels ik niet verder kwam door een bug, er zou iets open moeten gaan ofzo, weet niet meer precies, en dat stagneerde als een dolle, veel problemen mee gehad, tig keer herinstaleren en zelfs braaf de walkthrough volgend zat ik ramvast. Erg jammer, fantastisch sfeervol en wat een dikke soundtrack.....kippevel
[ Voor 30% gewijzigd door Fraggert op 23-05-2018 11:34 ]
volgens mij staat fallout 3 en fallout new vegas op playstation now.Fraggert schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:45:
hey luitjes
ik had even een, allicht stomme, vraag![]()
ik heb een PS4 en speel regelmatig Fallout 4 als een herintredende gamer (ik kom uit het tijdperk van Halflife op de pc).
[...]
ik ergerde me op een gegeven moment ook suf aan Prutser Garvey en zijn gevolg. Na een hele campagne ben ik eens op opnieuw begonnen als Loner en dat beviel prima. Toen de railroad eens uitgespeelt, ook leuk. Inmiddels alle einden uitgespeelt en ga binnenkort weer eens echt alleen een run doen. ik hobbel nu rond als BOS-er in lvl 100+ ofzo.
Ik schoot alleen laatst een Diamond City guard voor zijn kloten in mijn onoplettendheid, die nam een raider onder vuur maar dacht dat hij op mij schoot en herkende zijn uniform zo gauw niet![]()
Helaas net op die plek een zwik save-games eruit geflikkerd dus ik heb nu helaas een gebiedsverbod daar om het zachtjes uit te drukken![]()
dus met ps now abbo kan je op de ps4 die spellen spelen.
thanks, ik heb even gekeken, doet 15 euro/maandDirtyrockers schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:12:
volgens mij staat fallout 3 en fallout new vegas op playstation now.
dus met ps now abbo kan je op de ps4 die spellen spelen.
https://www.playstation.com/nl-nl/explore/playstation-now/
ik zal eens tussen de PS3 titels kijken maar ik schat zo in dat ik als gelegenheidsgamer er niet veel gebruik van zal maken.
bedankt voor de tip in elk geval, appreciated
gisteren een fallout 4 update gekregen voor de ps4 van 2,5GB. de patch notes moest ik op de website zoeken. maar ik heb geen idee waar ik het kan vinden. iemand een idee ? hier staan ze niet:
https://bethesda.net/en/devnotes
https://bethesda.net/en/devnotes
Voor wie de VR versie op Oculus speelt: Als je de beta (1.2) aanzet dan is de besturing eindelijk op de Oculus Rift aangepast! Echt een wereld van verschil, doordat de Oculus analoge sticks heeft in plaats van de touchpads van de vive (en er een aantal bugs in zaten zoals dat je de sticks niet op het nulpunt in kon drukken) was het tot nu toe niet echt speelbaar zonder allerlei hacks uit te halen.
Nu zijn zelfs de knophints correct (Grab voor duimknop, T voor trigger enz). Ik was toevallig net begonnen dus dit kwam me heel goed uit.
Nu zijn zelfs de knophints correct (Grab voor duimknop, T voor trigger enz). Ik was toevallig net begonnen dus dit kwam me heel goed uit.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 24-05-2018 09:09 ]

Wat komt er aan?
* D4NG3R hoopt op een nieuwe FO van Obsidian Entertainment.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Zou het nou echt FA5 worden ?
FUMES et CARNES
3 jaar na FO4 zonder eerst een nieuwe Elder Scrolls te krijgen? Ik verwacht van niet.Iusedto schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:52:
Zou het nou echt FA5 worden ?
Het zal of een spin-off worden, of een game door een andere studio, of we gaan zoals Skyrim re-releases krijgen voor elk platform wat er maar bestaat.
Nieuwe Rogue Warrior misschien?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik mis de connectie met Fallout in dat geval. De aankondiging lijkt wel duidelijk Fallout gerelateerd te zijn.Zeror schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:56:
Nieuwe Rogue Warrior misschien?
Zou het iets met Fall Out zijn? Het kan nog werkelijk alle kanten op gaan.D4NG3R schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:04:
[...]
Ik mis de connectie met Fallout in dat geval. De aankondiging lijkt wel duidelijk Fallout gerelateerd te zijn.
Maar Fall Out 4 voor Nintendo Switch wellicht?
Alle kanten uit? Niet echt.Zeror schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:06:
[...]
Zou het iets met Fall Out zijn? Het kan nog werkelijk alle kanten op gaan.
Maar Fall Out 4 voor Nintendo Switch wellicht?

Al hoop ik op een nieuwe titel, ik verwacht dat FO4 of een oudere titel naar een ander platform zal worden geport.
Wat ook nog zou kunnen is een Fallout TV/Netflix/Whatever serie, waren hier jaren geleden geen geruchten over?
Ik vind deze van Reddit wel mooi:

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 29-05-2018 19:11 ]
Binnen welke tijd gaan we wat zien ?
Een port aankondiging doe je snel in een Bethesda E3 show dus ik heb wel vertrouwen in iets nieuws.
Gezien Bethesda wel weer een verkoop hit kan gebruiken vind ik de keuze voor een nieuwe Fallout game niet gek
Een port aankondiging doe je snel in een Bethesda E3 show dus ik heb wel vertrouwen in iets nieuws.
Gezien Bethesda wel weer een verkoop hit kan gebruiken vind ik de keuze voor een nieuwe Fallout game niet gek
[ Voor 75% gewijzigd door jori040 op 29-05-2018 19:13 ]
Persoonlijk zou ik een HD remake of New Vegas wel leuk vinden ........
FUMES et CARNES
Wel leuk? Dat is een understatement! Dat zou het beste zijn dat ze kunnen doenIusedto schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:09:
Persoonlijk zou ik een HD remake of New Vegas wel leuk vinden ........
Ik verwacht ook zeker geen Fallout 5. Dan zou er denk ik eerst een nieuwe Skyrim komen.
We gaan het wel zien...
Het heeft iig niks te maken met Obsidian Entertainment 

Duurt wel lang ....
..zelfs mijn vrouw maakt zich sneller op dan het moeten wachten op deze Bethesda aankondiging
..zelfs mijn vrouw maakt zich sneller op dan het moeten wachten op deze Bethesda aankondiging

FUMES et CARNES
De kans is groot dat deze stream gewoon de hele week blijft draaien totdat de E3 daadwerkelijk start.
Aan de andere kant kan het ook letterlijk over 5 minuten beginnen.
Of de nucleaire apocalyps komt eerst.D4NG3R schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:43:
De kans is groot dat deze stream gewoon de hele week blijft draaien totdat de E3 daadwerkelijk start.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Waarschijnlijk Fallout 4 Radhorse DLC met depleted uranium horse armor pre-order bonus...
Wel duidelijk nu dat het om iets groots gaat, niet een simpele remaster of mobile game
Zal dan wel de een titel worden op basis van een refresh van de Creation Engine. In de trant van Fallout 3 en New Vegas. Zou niet weten wat 't anders moet zijn.
Huh ?
Lag dat ding rechts van de stream er een uur geleden ook al ?
Trouwens dat ding is denk een toy.
Lag dat ding rechts van de stream er een uur geleden ook al ?
Trouwens dat ding is denk een toy.
[ Voor 21% gewijzigd door jori040 op 29-05-2018 21:23 ]
Lootboxes DLCKwistnix schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:38:
Waarschijnlijk Fallout 4 Radhorse DLC met depleted uranium horse armor pre-order bonus...
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Misschien toch Fallout New Orleans.
Nouja ik ben bang dat er niet veel gaat gebeuren vandaag.
Nouja ik ben bang dat er niet veel gaat gebeuren vandaag.
[ Voor 47% gewijzigd door jori040 op 29-05-2018 21:29 ]
Flitste net een hand met een stuk karton door t beeld met iets er op geschreven. Kon 't niet lezen. Reddit thread zal 't vast zo posten. Begon volgens mij met "Hi guys ...". Niet helemaal dus, zie update op Reddit thread. Spoiler: totaal niet boeiend.
[ Voor 35% gewijzigd door Kwistnix op 29-05-2018 21:53 ]
mogelijke opties. In volgorde van waarschijnlijkheid
1: Fallout 4 Switch editie
2: remaster Fallout3 en/of Fallout New Vegas
3: Fallout 4 spinoff als Fallout New Vegas
4: Fallout 5.
1: Fallout 4 Switch editie
2: remaster Fallout3 en/of Fallout New Vegas
3: Fallout 4 spinoff als Fallout New Vegas
4: Fallout 5.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik denk dat je daar een heel eind in de goede richting zit. Hoewel ik ergens betwijfel dat ze bewust zoveel hype genereren voor een Switch port. Ik ben ondertussen al lang weer afgehaakt van die Twitch stream. Ik hoor 't wel.
Ik voorspel: Doorhypen tot de E3, daar Fallout 5 aankodigen. En het zal zich afspelen in Miami.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Nah gewoon een Fallout 3 remaster.
Uiteraard. En zal ingame je vader zijn.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
De theorie van een Fallout in NY klinkt ook redelijk aannemelijk overigens, het is de 1e teaser die daadwerkelijk het 'please wait' logo in kleur vertoont. De eerste kleuren TV werd getoond op een beurs in NY. Geen idee waar ik dat las, maar de eerste kleurenzending kwam uit New York, van CBS.
Al verwacht ik zelf nog steeds dat het iets van FO4 voor de Switch word.
[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 29-05-2018 23:48 ]
Ik hoop echt op een fallout 3 remake met die mechanics van 4
Vond dat ook wel een logische verklaring.D4NG3R schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:40:
De theorie van een Fallout in NY klinkt ook redelijk aannemelijk overigens, het is de 1e teaser die daadwerkelijk het 'please wait' logo in kleur vertoont. De eerste kleuren TV werd getoond op een beurs in NY. Geen idee waar ik dat las, maar de eerste kleurenzending kwam uit New York, van CBS.
Ook met de kennis in het achterhoofd dat eigenlijk alle tv's zwart-wit zijn in de Fallout universe en zowel Fallout 3 als Fallout New Vegas zich niet afspelen in een setting die op vooruitstrevende technologie draait lijkt me een remaster van 1 van die 2 eigenlijk niet logisch.
Bedoel, waarom zou het Fallout 3 "please stand by" scherm nu opeens kleur zijn. Past gewoon niet.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Je kan bobby pins niet meer craften, maar je kan ze wel voor echt geld kopen in de Bethesda store.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Eerlijk gezegd hoop ik stiekum op meer/nieuwe 'tactical' fallout games (tactics en in mindere mate 1 & 2).
Fallout - Vault Strike Team. Op X-com achtige wijze missies in de wasteland uitvoeren
Fallout - Vault Strike Team. Op X-com achtige wijze missies in de wasteland uitvoeren

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Ik hoop op nieuwe content of een remake van FO1 of FO2. FO3 en FO:NV zijn té recent voor een remake imo. Ze werken nog perfect op mijn pc en ik ken het verhaal nog te goed. Als ik FO3 opnieuw wil meemaken installeer ik ook gewoon die wel weer opnieuw in plaats van een remake te kopen.
Voor eigenaren van PS3 versies zou het wel welkom zijn. Fallout 3 en met name New Vegas zijn op de PS3, naar mate het spel vordert, schier onspeelbaar.
Ik gok op een 10th anniversary van Fallout 3.
Alle Bethesda games volgens mij. Skyrim liep ook kut als je savegame te groot werd.Kwistnix schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:42:
Voor eigenaren van PS3 versies zou het wel welkom zijn. Fallout 3 en met name New Vegas zijn op de PS3, naar mate het spel vordert, schier onspeelbaar.
Het lijkt erop dat om 9u45 lokale tijd iets gaat gebeuren. (Dat is 15u45 onze tijd)
Skyrim had er ook last van inderdaad, maar de situatie was daar wel beter dan bij Fallout 3 en New Vegas.NukaWorldNL schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:20:
[...]
Alle Bethesda games volgens mij. Skyrim liep ook kut als je savegame te groot werd.
Bij Skyrim merkte je duidelijk performance degradatie, maar bij Fallout 3 en New Vegas was dat echt extreem en viel het spel terug naar enkele frames per seconde of het liep gewoon helemaal vast. Bij New Vegas kwamen harde crashes ook nog eens veelvuldig voor.
Waar haal je deze info vandaan ?Anton.net schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:48:
Het lijkt erop dat om 9u45 lokale tijd iets gaat gebeuren. (Dat is 15u45 onze tijd)
Sterker nog, dat moet ongetwijfeld 9:47 zijnAnton.net schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:57:
[...]
In de stream staat een horloge die 9u45 aangeeft.
Pete Hines reageerde op Twitter
Nuclear strikes on Massachusetts and Washington occurring at 9:47am.
http://fallout.wikia.com/wiki/Great_War
Ze hebben nu al een paar keer het horloge verzet
Deze marketing lijkt me te groot voor een Fallout 3 Switch port.Ja er zijn mensen die dat denken.
Als het een Fallout 3 port/upgrade is zouden ze ook niet opens met kleuren komen lijkt me. Tot nu toe vind ik de Fallout New York theorie het sterkst aangezien de geschiedenis van de kleuren tv in de VS.jori040 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:42:
Deze marketing lijkt me te groot voor een Fallout 3 Switch port.Ja er zijn mensen die dat denken.
Er vallen sterretjes om 15:47...
EDIT: die chat doet mij denken aan mijn hyperactieve neefjes op een verjaardag
EDIT: die chat doet mij denken aan mijn hyperactieve neefjes op een verjaardag
[ Voor 56% gewijzigd door Wouterkaas op 30-05-2018 15:48 ]
Fallout: Starfield
[ Voor 16% gewijzigd door NukaWorldNL op 30-05-2018 15:49 ]
iemand trouwens geluid of??
Er speelt nu een trailer, ik miste even wat die knakker zei (behalve iets over de E3)
edit: Fallout 76 dus
edit: Fallout 76 dus
[ Voor 12% gewijzigd door Wouterkaas op 30-05-2018 15:58 ]
* Player1S rent rond als een blije mafketel
Lijkt heel erg op Fallout 4, met betere graphics uiteraard!
Lijkt me ook een spinoff...
Let op:
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!