@
HTT-Thalan
Ik noem het mods, maar het zijn ini file aanpassingen. Het komt erop neer dat je ipv via het spel de videokaart driver de framerate capped op 60 FPS, wat als extra gevolg heeft dat de muis niet zweverig aanvoelt. Joypad acceratie uitgeschakeld en de x en y waardes aangepast, zodat bij 1 cm muisbeweging je niet horizontaal 2x zoveel hoek maakt als verticaal. FOV heb ik op 100 gezet geloof ik.
Ondanks die aanpassingen moet ik switchen van dpi op m'n muis omdat er een aanzienlijk verschil tussen de muis gevoeligheid in de speelwereld en wanneer je in menu's/hacken/lockpicken ben.
Ik heb eigenlijk maar 4 mods, die weinig te maken hebben met de bediening van het spel, maar vooral met de speelervaring.
-unofficial patch project
-faster terminal speed
-dialoog systeem zoals in F1, F2, F3 en F:NV
-UI elementen 20% verkleint
De problemen met de muis en fps is overigens veelvuldig besproken op het het. Ik begon met een Vega 64 waar ik de problemen mee had, maar met m'n huidige 1080 ti is het net zo.
Zie bv
http://files.shanelenzen.com/fix-fallout-4.html dat is sinds release nooit gefixed in het spel. Het is dat ik de setting van Fallout zo interessant vind, maar ondanks dat zou ik zonder deze aanpassingen het spel niet spelen. Ik had ook overwogen om het spel te retourneren, maar Final Fantasy is al verkloot(sorry fans van de nieuwe generatie

), dus heb extra moeite voor Fallout gedaan