ok thanks, dan ga ik die maar eens aanschaffenmvds schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:03:
[...]
Je kan elke add-on spelen zonder een andere uitgespeeld te hebben. Far Narbor vond ik ook veel leuker dan Nuka, sluit beter bij het verhaal aan.
Vind het ook jammer dat er maar weinig verhalende dlc is. Alleen Far Harbor is een echte stuk verhalende dlc. Nuka World is meer een speeltuin voor een badguy character. Voor een goodguy character is die dlc niet echt top om eerlijk te zijn.
Fallout 3 en Fallout New Vegas deden dat toch wel iets beter. Die hadden bijna alleen maar verhalende dlc.
Fallout 3 en Fallout New Vegas deden dat toch wel iets beter. Die hadden bijna alleen maar verhalende dlc.
Sjo nw is de-raiderd. Man wat een werk.
Nou kan ik op mijn gemakkie rond gaan banjeren en eens kijken wat er allemaal voor lolligs te doen is.
Voordeel is wel dat ik nu alweer ergens op level 62 zit.
Nou kan ik op mijn gemakkie rond gaan banjeren en eens kijken wat er allemaal voor lolligs te doen is.
[ Voor 17% gewijzigd door Flagg op 14-05-2017 22:46 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Heb je eerst de questline van nuka world voltooid? (De laatste missies in de wasteland)Flagg schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:45:
Sjo nw is de-raiderd. Man wat een werk.![]()
Ik ben gestopt bij die stap, omdat ik het totaal onlogisch vond. Eigenlijk zou ik ook liever heel Nuka World neerknallen, maar dan kan je de story niet afmaken?
Story? Shmory!!Anton.net schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:53:
[...]
Heb je eerst de questline van nuka world voltooid? (De laatste missies in de wasteland)
Ik ben gestopt bij die stap, omdat ik het totaal onlogisch vond. Eigenlijk zou ik ook liever heel Nuka World neerknallen, maar dan kan je de story niet afmaken?
Zodra het kon de eerste de beste Raider (Gage?) de nek omgedraaid en in een world of hurt terecht gekomen. Dus heb de story, als die er al was, vanaf de eerste seconde vakkundig de nek omgedraaid.
Nuka World is mine, miiiiiiinee, MIIIIIINNEEEEE!!!.. *cough* sorry for that...miiiineee
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Haha, had je ze dan niet beter eerst geholpen? Dan kon je ze daarna verraden en weglopen met hun bezittingen.Flagg schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:09:
[...]
Story? Shmory!!![]()
Zodra het kon de eerste de beste Raider (Gage?) de nek omgedraaid en in een world of hurt terecht gekomen. Dus heb de story, als die er al was, vanaf de eerste seconde vakkundig de nek omgedraaid.
Nuka World is mine, miiiiiiinee, MIIIIIINNEEEEE!!!.. *cough* sorry for that...miiiineee

Ik ben wel benieuwd wat je met Cito hebt gedaan.
Cito is a happy bunny monkey.Anton.net schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:26:
[...]
Haha, had je ze dan niet beter eerst geholpen? Dan kon je ze daarna verraden en weglopen met hun bezittingen.![]()
Ik ben wel benieuwd wat je met Cito hebt gedaan.
En die bezittingen zijn ze nu ook wel kwijt, al hadden ze niet echt veel bijzonders bij zich. Ik loop met een de Deliverer, Justice en Overseers Guardian rond (alle drie full modified) en alle gun en rifle perks maxed.
Ik stop niet eens met lopen als een deathclaw op me af komt, voordat ie bij me is is ie dood.
[ Voor 32% gewijzigd door Flagg op 14-05-2017 23:32 ]
Welke missie in nuka world kan ik de omslag maken zodat ik niet niet voor de raiders ga,en voor goodguy verder kan spelen? Ps nuka word zelf, het is een Ja topper dlc en nee net niet dlc voor mij. Ik weet het lekker tegenstrijdig haha.
Ik heb nuka world niet maar zover ik weet is er geen good guy mogelijkheid behalve de quest uitzingen en dan daarna doodleuk iedereen neer knallen.
Er is zo'n dokter op de Nuka Town markt, waar die traders zijn. Die heeft een missie waarbij je de raiders moet killen. Ik heb zelf alle raider missies gedaan tot ik al m'n settlements in de Wasteland kapot moest maken en heb toen die missie gedaanendechaos schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:55:
Welke missie in nuka world kan ik de omslag maken zodat ik niet niet voor de raiders ga,en voor goodguy verder kan spelen? Ps nuka word zelf, het is een Ja topper dlc en nee net niet dlc voor mij. Ik weet het lekker tegenstrijdig haha.
Ik ben nu een tijdje aan het spelen (op de PS4), wat zijn goeie must-have mods?
Ik heb al de green-grass mod geinstalleerd, al dat dorre bruine vond ik wat vervelend worden op den duur...
Wat wel handig zou zijn is een soort uitbreiding op de interface dat niet alleen damage en fire-speed weergeeft van een wapen, maar ook de magazijngrootte en de damage per second.
En is er een beter wapen te krijgen/bouwen dat meer dan 30 dmg doet met .38 kogels? Ik heb er daar nu zo'n 1500 van en ik gebruik ze maar niet
Ik heb al de green-grass mod geinstalleerd, al dat dorre bruine vond ik wat vervelend worden op den duur...
Wat wel handig zou zijn is een soort uitbreiding op de interface dat niet alleen damage en fire-speed weergeeft van een wapen, maar ook de magazijngrootte en de damage per second.
En is er een beter wapen te krijgen/bouwen dat meer dan 30 dmg doet met .38 kogels? Ik heb er daar nu zo'n 1500 van en ik gebruik ze maar niet
[ Voor 46% gewijzigd door DropjesLover op 16-06-2017 16:22 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Vind het echt jammer dat op de E3 nog steeds geen complete edition is aangekondigd. Zal ook niet meer komen ben ik bang. Denk dat ik dan toch maar de season pass moet kopen.
Ik ben nu ook begonnen met Far Harbour zonder nog de mainquest voltooid te hebben van de vanilla game. Ik ben momenteel nog steeds in "good standing" met Railroad, The Institute, BoS en uiteraard The Minuteman.
En dan wordt je nu dus weer geconfronteerd met nieuwe Synth's met weer hun eigen verhaal...
En dan wordt je nu dus weer geconfronteerd met nieuwe Synth's met weer hun eigen verhaal...
spoiler:
Ik was er voor mezelf al over uit dat ik uiteindelijk de BoS kant wilde kiezen en dus alles wat met Synths te maken had dood moest (incl. mijn zoon), maar nu begin ik toch weer te twijfelen... Aan de ene kant zijn het geen mensen maar robots, aan de andere kant: de meesten doen helemaal geen kwaad dus waarom zouden ze er niet mogen zijn...
Dillema's dus
Dillema's dus
Welk wapen gebruik je nu dan? Ik heb van de meeste ammo duizenden kogels op voorraad omdat ik uiteindelijk maar één wapen gebruik: de Overseer's Guardian. Alleen heb ik nu dan dat de daarvoor gebruikte .308 kogels steeds zeldzamer lijken te wordenDropjesLover schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:18:
[ Voor 27% gewijzigd door bvk op 30-06-2017 16:42 ]
Ik gebruik nu een 0.45 sniper rifle, bijna maxed out met Gun nut tier 3.bvk schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:37:
Ik ben nu ook begonnen met Far Harbour zonder nog de mainquest voltooid te hebben van de vanilla game. Ik ben momenteel nog steeds in "good standing" met Railroad, The Institute, BoS en uiteraard The Minuteman.
spoiler:Ik was er voor mezelf al over uit dat ik uiteindelijk de BoS kant wilde kiezen en dus alles wat met Synths te maken had dood moest (incl. mijn zoon), maar nu begin ik toch weer te twijfelen... Aan de ene kant zijn het geen mensen maar robots, aan de andere kant: de meesten doen helemaal geen kwaad dus waarom zouden ze er niet mogen zijn...
Dillema's dus
[...]
Welk wapen gebruik je nu dan? Ik heb van de meeste ammo duizenden kogels op voorraad omdat ik uiteindelijk maar één wapen gebruik: de Overseer's Guardian. Alleen heb ik nu dan dat de daarvoor gebruikte .308 kogels steeds zeldzamer lijken te worden
En dat ene plasmawapen dat je aan het begin van de BoS krijgt. Ik ben meer bezig met side-quests dan de main quest volgens mij, zit niet echt veel vooruitgang qua wapens en armor in de laatste 25 uur
[ Voor 20% gewijzigd door DropjesLover op 30-06-2017 16:53 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Toch maar gekocht. Ik ga niet nog langer wachten op een eventuele complete editie. Ik heb er echt weer zin in gekregen en daarom maar gekocht. Nu nog een keertje tijdens een sale de seasonpass kopen.
Trouwens ook meteen maar Skyrim Special Edition gekocht. Pfff waar haal ik de tijd vandaan nu ik ook nog druk ben met The Witcher 3 haha
Trouwens ook meteen maar Skyrim Special Edition gekocht. Pfff waar haal ik de tijd vandaan nu ik ook nog druk ben met The Witcher 3 haha
Deze game stond al sinds de launch op mijn " to play" list maar ik ben er nog nooit aan toe gekomen ( Wasteland 2 , Witcher 3 en Skyrim zijn de schuldigen)
Heb vh weekend de season pass aangeschaft en ben nu eindelijk begonnen
Voelt weer als vanouds, heerlijk
Heb vh weekend de season pass aangeschaft en ben nu eindelijk begonnen
Voelt weer als vanouds, heerlijk
FUMES et CARNES
Ik verkoop echt al mijn ammo. Vecht alleen met een sledgehammer, werkt prima tot u toe. Alles gaat met 1 slag dood. Meest vervelende is alleen dat je echt overal heen moet lopen. Als ze weer eens vanaf een dak aan het schieten zijn...bvk schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:37:
[...]
Welk wapen gebruik je nu dan? Ik heb van de meeste ammo duizenden kogels op voorraad omdat ik uiteindelijk maar één wapen gebruik: de Overseer's Guardian. Alleen heb ik nu dan dat de daarvoor gebruikte .308 kogels steeds zeldzamer lijken te worden
Ik verkoop alleen maar de ammo die ik echt toch nooit gebruik en dat is alleen maar om het overzicht in mijn inventory een beetje te bewaren. Niet om het gewicht (is nul) of om het geld (heb 70K caps) dus.Caelorum schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:57:
[...]
Ik verkoop echt al mijn ammo. Vecht alleen met een sledgehammer, werkt prima tot u toe. Alles gaat met 1 slag dood. Meest vervelende is alleen dat je echt overal heen moet lopen. Als ze weer eens vanaf een dak aan het schieten zijn...
Maar met die sledgehammer heb je ook een Deathclaw in één keer dood als die ineens onverwacht verschijnt en op je af komt rennen?
Heb er 1 geupgrade die dubbel damage doet als de tegenstander nog 100% health heeft. Deathclaw gaat niet om 1 keer, maar ze doen ook amper damage in mijn suite dus..bvk schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:52:
[...]
Ik verkoop alleen maar de ammo die ik echt toch nooit gebruik en dat is alleen maar om het overzicht in mijn inventory een beetje te bewaren. Niet om het gewicht (is nul) of om het geld (heb 70K caps) dus.
Maar met die sledgehammer heb je ook een Deathclaw in één keer dood als die ineens onverwacht verschijnt en op je af komt rennen?
Eerste slag doet ongeveer 250 damage.
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 23-07-2017 17:00 ]
Tegen een ZEER vervelende crash aanlopen Na 20 uur sloeg de Xbox vast en niets hielp meer, game totaal onbenaderbaar.
Na meerdere re-installs had ik het weer draaiend maar toen ik de save games gebruikte sloeg de boel weer muurvast.
Schijnt vaker te gebeuren op de Xbox one helaas
Al met al 3 dagen herinstallatie kwijt en nu weer opnieuw begonnen met de " unofficial FAllout 4 patch"
Dan maar geen Achievements, zo lang ik maar kan spelen.
Na meerdere re-installs had ik het weer draaiend maar toen ik de save games gebruikte sloeg de boel weer muurvast.
Schijnt vaker te gebeuren op de Xbox one helaas
Al met al 3 dagen herinstallatie kwijt en nu weer opnieuw begonnen met de " unofficial FAllout 4 patch"
Dan maar geen Achievements, zo lang ik maar kan spelen.
FUMES et CARNES
Tip is om meerdere save games te maken en minstens elk uur
Dat heb ik altijd maar in dit specifieke geval kon ik na een crash de game gewoon niet meer opstarten.Caelorum schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:49:
Tip is om meerdere save games te maken en minstens elk uur
Als ik er dan na meerder herinstallaties weer wel in kon ik ik pakte een save game dan crashte de boel weer.
Aangezien ik 's avonds maar zeer beperkte tijd heb, ben ik zo meerdere dagen bezig.
Nu overnieuw begonnen met unofficial patch en tot nu toe geen problemen.
FUMES et CARNES
BLITZ!Caelorum schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:57:
[...]
Ik verkoop echt al mijn ammo. Vecht alleen met een sledgehammer, werkt prima tot u toe. Alles gaat met 1 slag dood. Meest vervelende is alleen dat je echt overal heen moet lopen. Als ze weer eens vanaf een dak aan het schieten zijn...
Veel plezier
Mijn scumbag vrouwtje heeft de pickman's blade en veeel stealth + blitz. = massacre.
PSN: Lavidz
Wat mij toch nu ook weer opvalt is hoeveel nieuwe dingen je vind bij een nieuwe playthrough.
Er is toch altijd wel iets dat je gemist hebt in een voorgaande run blijkt. Vind dat altijd de atractie van Fallout.
Er is toch altijd wel iets dat je gemist hebt in een voorgaande run blijkt. Vind dat altijd de atractie van Fallout.
FUMES et CARNES
Is bij de TES games ook. Bethesda games zijn dan wel weer erg goed qua werelden zodat je steeds weer nieuwe dingen kan ontdekken. Ik had dat ook met Fallout 3. Hoeveel keer ik die game ook opnieuw heb gespeeld toch kwam ik nog steeds dingen tegen die ik nooit had gezien. Dat maakt die games ook zo tof.
Iemand hier de game wel eens op Survival uitgespeeld ?
Als ik deze playthrough klaar hebt, denk ik dat ik aan Survival begin.
FUMES et CARNES
Ik. Vond het eigenlijk maar erg vervelend. Het moeten overleven door middel van slaap, eten en drinken vind ik fantastisch en maakt het spel veel realistischer (heb daar nu ook een mod voor), maar het feit dat je alleen maar kan opslaan door te slapen en niet tussendoor, beperkt net teveel. Vaak genoeg gehad dat ik de tijd was vergeten, net in een fabriek o.i.d. was en eigenlijk meteen weg moest. Vervolgens zit je dan 5-10 minuten te zoeken naar de uitgang en naar een bed, want ja, je moet natuurlijk wel opslaan. Of die ene keer dat ik tig quests had gedaan, net op het punt stond om een bed te zoeken en het spel vervolgens vast loopt. Normaal kan je dan terugvallen op auto-safe, maar nu dus niet. Dat bederft zoveel pret, dat ik maar op zoek ben gegaan naar een mod voor het 'overleven' en dan maar niet op survival speel..Iusedto schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:58:
Iemand hier de game wel eens op Survival uitgespeeld ?
Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!
Ja, dat is een veel gehoorde klacht denk ik.BeToBe schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:08:
[...]
Ik. Vond het eigenlijk maar erg vervelend. Het moeten overleven door middel van slaap, eten en drinken vind ik fantastisch en maakt het spel veel realistischer (heb daar nu ook een mod voor), maar het feit dat je alleen maar kan opslaan door te slapen en niet tussendoor, beperkt net teveel. Vaak genoeg gehad dat ik de tijd was vergeten, net in een fabriek o.i.d. was en eigenlijk meteen weg moest. Vervolgens zit je dan 5-10 minuten te zoeken naar de uitgang en naar een bed, want ja, je moet natuurlijk wel opslaan.
Zie veel streamers of guides die toch gebruik maken van de unofficial patch maar ook een auto save feature.
Maar ja, dat schakelt dan wel je Achievements uit
Heb wel het idee dat je met een gewone run meer mist dan op Survival. ( koken, flessen vullen, etc etc)
Nee, missen is misschien niet het juiste woord. Denk dat je op Survival meer gebruik maakt van alle onderdelen in Fallout
[ Voor 6% gewijzigd door Iusedto op 01-08-2017 08:48 ]
FUMES et CARNES
Juist dat immersive zorgt er (voor mij) voor dat ik een totaal andere kant van Fallout zie. Je moet gewoon anders gaan nadenken en goed tactisch inplannen. Even snel een paar raiders aanvallen kan al snel verkeerd uitpakken als je al lang niet gegeten, gedronken of geslapen hebt. Dan kan je beter een rustige plek zoeken, slapen, eten en drinken en pas dan ergens naar binnen gaan. En je moet constant op zoek naar eten en drinken.Iusedto schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:25:
[...]
Heb wel het idee dat je met een gewone run meer mist dan op Survival. ( koken, flessen vullen, etc etc)
Nee, missen is misschien niet het juiste woord. Denk dat je op Survival meer gebruik maakt van alle onderdelen in Fallout
Aan de andere kant is het ook wel lekker om gewoon veel van het spel te ontdekken. Zonder zorgen heerlijk rondlopen en genieten van de verhalen en de plekken. Elke keer ontdek ik wel weer iets nieuws (om vervolgens snel te kijken op Fallout wiki
Gelukkig geef ik verder niks om achievements;)
Ik in principe ook niet (met reguliere playthroughs), maar ik moet eerlijk bekennen dat als ik ooit FA4 op Survival mode uitspeel zou ik daar best wel graag een bevestiging van willen hebben.BeToBe schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:22:
[...]
Gelukkig geef ik verder niks om achievements;)
Puur voor mezelf hoor.

FUMES et CARNES
Zo net even de season pass gekocht. Was nu met 50% korting te krijgen op PSN.
Inderdaad. Ik heb laatst nog wat uitbreidingen gekocht en eerste wat ik bij de nieuwe playthrough deed was 100 fusion cores regelen. Nu kan ik lekker gewoon rondlopen en genieten van de wereld en de verhalen die er in zitten. Ik heb het vechten ondertussen na al die tijd wel een beetje gezien ^^BeToBe schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:22:
[...]
Aan de andere kant is het ook wel lekker om gewoon veel van het spel te ontdekken. Zonder zorgen heerlijk rondlopen en genieten van de verhalen en de plekken. Elke keer ontdek ik wel weer iets nieuws (om vervolgens snel te kijken op Fallout wiki). Daarom speel ik Fallout vaker dan 1 keer.[...]
Hier op het werk zit ook iemand die (weer) Fallout 4 speelt.
Nu gaan we beiden dit weekend beginnen met een volledige Survival walkthrough. (modded)
Ik ga vanavond starten en heb er enorme zin in
Nu gaan we beiden dit weekend beginnen met een volledige Survival walkthrough. (modded)
Ik ga vanavond starten en heb er enorme zin in
FUMES et CARNES
Leuk. Ik ben gisteren weer begonnen aan een nieuwe Survival game. Wel heb ik een mod geïnstalleerd waarmee ik toch kan quick-saven, maar dat mag alleen als ik opeens moet afsluiten en niet nog even op zoek kan naar een bed.Iusedto schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:16:
Wel merk ik dat je het op survival heel anders gaat spelen. Sowieso het plannen i.v.m. slaap, maar ook het aanvallen. Normaal wil ik nog wel eens ergens naar binnen rennen en alles overhoop schieten, maar nu speel ik veel voorzichtiger. Eerst de boel verkennen en dan pas voorzichtig aanvallen en zorgen dat ik altijd weg kan rennen. Want ja, doodgaan betekent weer heel veel opnieuw beginnen.
Voor welke faction ga jij kiezen?
Ik ben sinds weekje ofzo ook weer verder gegaan met Fallout 4. Ondertussen stream ik het ook (zonder commentaar) en upload ik het later naar mijn youtube. Welgeteld 0 kijkers maar boeie!
enige wat me echt tegenstaat is het volgende
spoiler: verhaal
Ik vind het nog steeds erg ongeloofwaardig dat je tig sidequests doet voordat je je zoon gaat zoeken. Ik weerhoud me er van om die questline af te ronden omdat ik de rest ook wil doen maar eigenlijk zou je hem vrijwel in het begin moeten vinden waarna pas het verhaal pas echt ontplooit.
Overigens is dat een structureel probleem met RPG's IMHO. Ook Mass Effect heeft er last van. De tijd dringt maar ik ga nog wel even op mn gemak paar side-quests doen
Overigens is dat een structureel probleem met RPG's IMHO. Ook Mass Effect heeft er last van. De tijd dringt maar ik ga nog wel even op mn gemak paar side-quests doen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
BoS natuurlijkBeToBe schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:31:
[...]
Wel merk ik dat je het op survival heel anders gaat spelen. Sowieso het plannen i.v.m. slaap, maar ook het aanvallen. Normaal wil ik nog wel eens ergens naar binnen rennen en alles overhoop schieten, maar nu speel ik veel voorzichtiger. Eerst de boel verkennen en dan pas voorzichtig aanvallen en zorgen dat ik altijd weg kan rennen. Want ja, doodgaan betekent weer heel veel opnieuw beginnen.
Voor welke faction ga jij kiezen?
Heb al een soort van lijst gemaakt voor de dingen die ik eerst ga halen als ik uit de Vault kom.
( die snubnose gun vlakbij Sancturary, het Wasteland boekje dat dubbel meat geeft en misschien haal ik ook het tijdschrift dat een Heal over time geeft, maar dat is een zeer lange run)
Als mods gebruik ik de unofficial patch, Survival Options (wil namelijk kunnen saven maar kan evt ook diseases uitzetten maar ook de damage modifier iets tweaken)) en Salvage beacons mod.Heel misschien gooi ik er nog een Camping en backpack mod in.
[ Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 04-08-2017 10:51 ]
FUMES et CARNES
Ik kom altijd bij de BoS uit, dus wil eigenlijk wel eens iets anders proberen. Misschien dat ik deze keer maar ga voor de Institute
Diseases zijn toch juist de onderdelen die Survival zo mooi/realistisch makenwil namelijk kunnen saven maar kan evt ook diseases uitzetten maar ook de damge modifier iets tweaken
Ja, dat zei mijn collega net ook alBeToBe schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:53:
[...]
Diseases zijn toch juist de onderdelen die Survival zo mooi/realistisch maken
Als je slaapt in een vies bed kan je ziek worden en dat vind ik toch ook wel ja.
Ter info :
We willen eigenlijk een soort " role play" en " immersive" survial playthrough doen.
Alles moet realistisch zijn en dat moet ook voor de mods gelden.
Die Beacon mod is makkelijk ja maar past wel in het plaatje omdat er een Settler de spullen komt ophalen en ook weer terug gaat met de spullen. Duurt uren/dagen voordat ze weer in Settlement zijn. Lijkt op de caravans zeg maar en Local leader is vereist
Waar we nu nog over twijfelen is of we de damage modifiers van Survival houden of dat we deze misschien op Very Hard instelling zetten om zo toch een hoge uitdaging te houden maar geen " bullet sponges" te hebben.
....en ook de base stats (perks) om de game te starten worden nauwkeurig onder de loep genomen.
Maar hier verschillen we enorm van mening lol .
FUMES et CARNES
haha grappig, dat had ik ook inderdaad. Dat maakt RPG's soms ook een beetje dubbel.L1nt schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:05:
spoiler: verhaalIk vind het nog steeds erg ongeloofwaardig dat je tig sidequests doet voordat je je zoon gaat zoeken. Ik weerhoud me er van om die questline af te ronden omdat ik de rest ook wil doen maar eigenlijk zou je hem vrijwel in het begin moeten vinden waarna pas het verhaal pas echt ontplooit.
We zijn aan het roleplayen, maar kunnen ondertussen wel tig side-quests doen ondanks dat er dringende zaken zijn.
Als het "echt" zou zijn
spoiler:
Zou je zeker niet eerst even ergens een hele communitie met steden op gaan bouwen zodat de commonwealth weer is gaat bloeien. Je zoon gaat dan voor alles
Zat toch even te twijfelen of ik wel met mods wilde spelen op de PS4, maar ik zie toch dat er best veel handige mods tussen zitten. Het blijft jammer dat Sony zo moeilijk doet over externe assets want de Xbox One en PC hebben wel echt top mods hoor.
Maarja wie speelt er hier op de PS4 en welke mods kan je zo'n beetje aanraden?
Maarja wie speelt er hier op de PS4 en welke mods kan je zo'n beetje aanraden?
Onderstaande is een lichte spoiler over het verhaal, dus...L1nt schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:05:
[...]
spoiler: verhaalIk vind het nog steeds erg ongeloofwaardig dat je tig sidequests doet voordat je je zoon gaat zoeken. Ik weerhoud me er van om die questline af te ronden omdat ik de rest ook wil doen maar eigenlijk zou je hem vrijwel in het begin moeten vinden waarna pas het verhaal pas echt ontplooit.[...]
spoiler:
wachten is niet nodig! Na afronden van de main quest kan je gewoon doorspelen, zonder echt gevolgen!
Dan moet je dus ook niet gaan fast travellen.Iusedto schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:05:
[...]
Ter info :
We willen eigenlijk een soort " role play" en " immersive" survial playthrough doen.
Alles moet realistisch zijn en dat moet ook voor de mods gelden.
Dat ben ik zeker niet van plan. Heb eigenlijk qua survival niets aangepast, alles is als het hoort.l0n3w012ph schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:49:
[...]
Dan moet je dus ook niet gaan fast travellen.
Heb alleen een auto save die elke 30 minuten een save maakt (zo wordt ik toch gestraft als ik doodga maar is het redelijk te doen, maar dit is voornamelijk om crashes op te vangen), salvage beacons mod en dat is het eigenlijk.
Het is wel pittig zeg die Survival. Een Raider die je one shot is een aparte evaring lol
En ook een legendary mole rat is een ....aparte ervaring.
Disease vind ik het meest lastig denk ik.
Maar al met al vermaak ik me opperbest
FUMES et CARNES
Dat zal best. Mooi zo! Ik was er na één keer uitspelen echter wel klaar mee en ben weer over naar New Vegas. Dat blijft voor mij de beste.Iusedto schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:20:
[...]
Dat ben ik zeker niet van plan. Heb eigenlijk qua survival niets aangepast, alles is als het hoort.
Heb alleen een auto save die elke 30 minuten een save maakt (zo wordt ik toch gestraft als ik doodga maar is het redelijk te doen, maar dit is voornamelijk om crashes op te vangen), salvage beacons mod en dat is het eigenlijk.
Het is wel pittig zeg die Survival. Een Raider die je one shot is een aparte evaring lol
En ook een legendary mole rat is een ....aparte ervaring.
Disease vind ik het meest lastig denk ik.
Maar al met al vermaak ik me opperbest
Ik ben ook al een aardig eindje met mijn survival play, maar vind diseases niet zo heel lastig. Ik heb gewoon altijd een handje vol antibiotics bij me, maar in de meeste gevallen ga ik gewoon naar een dokter. Er is altijd wel een stadje/dorpje in de buurt met een dokter die voor 15/25 bottlecaps beter maakt.
Voorlopig heb ik trouwens nog gekozen voor de Minute Men. Het helpen van settlements (en bouwen van huizen) blijft toch wel leuk.
New Vegas is en blijft de beste. Hopelijk komt daar nog eens een remake van (inclusief DLC die gewoon goed was!) Daarnaast, Mr. New Vegas was echt een veel betere radio hostl0n3w012ph schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:13:
[...]
Dat zal best. Mooi zo! Ik was er na één keer uitspelen echter wel klaar mee en ben weer over naar New Vegas. Dat blijft voor mij de beste.
Die run naar een dokter overleef ik nu nog niet hehe.BeToBe schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:23:
[...]
Ik ben ook al een aardig eindje met mijn survival play, maar vind diseases niet zo heel lastig. Ik heb gewoon altijd een handje vol antibiotics bij me, maar in de meeste gevallen ga ik gewoon naar een dokter. Er is altijd wel een stadje/dorpje in de buurt met een dokter die voor 15/25 bottlecaps beter maakt.
Ben pas level 9 (dacht ik).
Heb gelukkig wel de Chemist Perk dus ik maak antibiotics zelf maar dat kost momenteel erg veel resources.
Volgens mij kan je toch een Settler " bekeren" tot Dokter als je iets voor hem of haar bouwt ?
Ik heb net Preston en gevolg uit Concorde gehaald dus ik kan even nagaan hoe dat werkt.
FUMES et CARNES
Klopt. Als je de dokters 'shop' bouwt bij een settlement en daar een settler aanwijst, dan fungeert die als dokter. Hou er alleen wel rekening mee dat je dat pas kan bouwen als je de 'Local Leader' perk op level 2 hebt. Daarvoor moet je level 14 zijn.Iusedto schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:30:
[...]
Volgens mij kan je toch een Settler " bekeren" tot Dokter als je iets voor hem of haar bouwt ?
Ik heb net Preston en gevolg uit Concorde gehaald dus ik kan even nagaan hoe dat werkt.
Bron.
Lvl 14 ? Hmm, ben nu 9BeToBe schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:32:
[...]
Klopt. Als je de dokters 'shop' bouwt bij een settlement en daar een settler aanwijst, dan fungeert die als dokter. Hou er alleen wel rekening mee dat je dat pas kan bouwen als je de 'Local Leader' perk op level 2 hebt. Daarvoor moet je level 14 zijn.
En daarom vind ik diseases irritant hehe. Later worden ze triviaal maar in het begin is het best wel lastig.
Anders wordt het een run naar Diamond city of Covenant ben ik bang
FUMES et CARNES
Daarnaast zou ik sowieso snel investeren in settlements. Daar kan je dan meteen goed eten koken, schoon water drinken en slapen in een normaal bed. Dat voorkomt sowieso al veel ziektes.Iusedto schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:45:
[...]
Lvl 14 ? Hmm, ben nu 9
En daarom vind ik diseases irritant hehe. Later worden ze triviaal maar in het begin is het best wel lastig.
Anders wordt het een run naar Diamond city of Covenant ben ik bang
Ga ik zeker doen ja, bedankt voor de tip.Daarnaast zou ik sowieso snel investeren in settlements. Daar kan je dan meteen goed eten koken, schoon water drinken en slapen in een normaal bed. Dat voorkomt sowieso al veel ziektes.
Ach, eigenlijk is alles lastig in Survival
Ik vind wel dat ik nu veel meer van de game "gebruik" in Survival mode en het veel realistischer overkomt.
Munitie met gewicht (logisch zou je zeggen), eten bereiden want van het eten van rauw vlees wordt je ziek, water drinken, op tijd slapen, flessen verzamelen om het drinken weer in te doen, settlements die eindelijk nuttig zijn, eten verbouwen, etc etc.
Geen honderden kogels mee icm 4 of zes wapens en een inventory vol met troep,
dat gaat dus echt niet meer
Alles kost wel veel meer tijd en moeite maar dat vind ik ook bevredigend.
Doet me soms aan Dark Souls denken maar dat is mijn persoonlijke mening.
[ Voor 24% gewijzigd door Iusedto op 07-08-2017 14:08 ]
FUMES et CARNES
Ik ben gisteren level 80 geworden!
En het blijft nog steeds leuk, zeker nu ik in Far Harbor aan het rondneuzen ben. Kom ik ineens weer "beestjes" tegen waar ik zelfs met mijn level nog moeite mee heb. Heeft me meerdere magazijnen van mijn OG gekost en Piper was uiteraard ook flink aan het knallen, ik moest haar zelfs stimpacken...
Ik heb de mainquest nog steeds niet uitgespeeld, ik blijf het maar uitstellen. Mede omdat het nu nog mogelijk is om bij alle factions nog gewoon naar binnen te kunnen wandelen en info te verzamelen waardoor je steeds meer te weten komt. Waarbij ik me een soort van verrader voel omdat ik nog steeds poes lief doe tegen twee facties terwijl ik allang weet dat ik ze af ga knallen
Weet iemand misschien hoe je nu van die Molerat disease afkomt? Want daar heb ik ondanks al mijn ervaring nog steeds geen antwoord op kunnen vinden...
Ik heb de mainquest nog steeds niet uitgespeeld, ik blijf het maar uitstellen. Mede omdat het nu nog mogelijk is om bij alle factions nog gewoon naar binnen te kunnen wandelen en info te verzamelen waardoor je steeds meer te weten komt. Waarbij ik me een soort van verrader voel omdat ik nog steeds poes lief doe tegen twee facties terwijl ik allang weet dat ik ze af ga knallen
spoiler:
Ik ga voor de BoS waarbij ik de dus de Railroad en Institute (incl. Father) ga uitmoorden, alleen weten die dat nog niet...
Weet iemand misschien hoe je nu van die Molerat disease afkomt? Want daar heb ik ondanks al mijn ervaring nog steeds geen antwoord op kunnen vinden...
De enige manier is als je het medicijn zelf neemt, ipv weggeeft. Doe je dat niet, dan heb je het permanent.bvk schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:29:
Maar welk medicijn was dat dan en kun je dat niet gewoon zelf maken? Niet dat het heel veel uitmaakt want de ziekte kost misschien 1% van je health, maar toch wil ik er van af.Wouterkaas schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:34:
[...]
De enige manier is als je het medicijn zelf neemt, ipv weggeeft. Doe je dat niet, dan heb je het permanent.
Maar dat kan dus niet?
Aub :bvk schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:43:
[...]
Maar welk medicijn was dat dan en kun je dat niet gewoon zelf maken? Niet dat het heel veel uitmaakt want de ziekte kost misschien 1% van je health, maar toch wil ik er van af.
Maar dat kan dus niet?
http://fallout.wikia.com/wiki/Mole_rat_disease
FUMES et CARNES
Als het goed is heb je het medicijn gekregen in vault 81. Hier werd een kleine jongen ziek door een molerat en kreeg je de keuze, of het medicijn aan hem geven (je krijgt een kamer in vault 81) of jezelf behandelen (dan gaat de kleine jongen dood). Na je keuze kan je jezelf niet meer genezen.bvk schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:43:
[...]
Maar welk medicijn was dat dan en kun je dat niet gewoon zelf maken? Niet dat het heel veel uitmaakt want de ziekte kost misschien 1% van je health, maar toch wil ik er van af.
Maar dat kan dus niet?
Hey Mensen!
Sinds kort weer eigenaar van Fallout 4 op de pc! (eerst op xbox gehad.. xbox verkocht) nu ben ik aan het kijken naar wat mods! heb nu die modern gun mod geinstalleerd (nog niet overtuigd of ik dat zou moeten doen) en ben aan het kijken naar de forest mod... Gebruiken meer mensen die? daarnaast vraag ik me ook af of die mods met de HD texture pack werken? of is de HD pack sowieso nutteloos?
Sinds kort weer eigenaar van Fallout 4 op de pc! (eerst op xbox gehad.. xbox verkocht) nu ben ik aan het kijken naar wat mods! heb nu die modern gun mod geinstalleerd (nog niet overtuigd of ik dat zou moeten doen) en ben aan het kijken naar de forest mod... Gebruiken meer mensen die? daarnaast vraag ik me ook af of die mods met de HD texture pack werken? of is de HD pack sowieso nutteloos?
@Iusedto @BeToBe Bedankt, dan zal ik ermee moeten leven, want ik heb inderdaad die jongen gered.
Ik heb het HD pack nooit gedownload, het verschil in kwaliteit vond ik te weinig voor die 60 GB schijfruimte die het kost.mfneed schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:21:
Hey Mensen!
[ Voor 76% gewijzigd door bvk op 07-08-2017 16:32 ]
Ik ben 1x voor de Brotherhood of Steel gegaan, maar ik irriteerde mijn kapot aan die leider Maxson. Dus maar weer terug gegaan in de tijd. Ben meer van The Institute, technologie voor op, ipv spierballen en alles kapot maaien wat niet menselijk is.BeToBe schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:53:
[...]
Ik kom altijd bij de BoS uit, dus wil eigenlijk wel eens iets anders proberen. Misschien dat ik deze keer maar ga voor de Institute![]()
[...]
Diseases zijn toch juist de onderdelen die Survival zo mooi/realistisch maken
Enige wat ik met The Institute mis is die Vertibird, die blijft wel vet om mee rond te vliegen en te landen waar je ook maar wilt. Daarentegen zijn die Synth Relay Grenades ook wel weer erg vet gedaan.
spoiler:
Plus wie vermoord er nou zijn eigen vlees en bloed
Stadia: 7unkrat#5173
Mwa, ik ergerde mij niet zo aan Maxson. Vond juist zijn houding passend voor de BoS (waar ik dan ook stiekem fan van ben).7unkrat schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:50:
[...]
Ik ben 1x voor de Brotherhood of Steel gegaan, maar ik irriteerde mijn kapot aan die leider Maxson. Dus maar weer terug gegaan in de tijd. Ben meer van The Institute, technologie voor op, ipv spierballen en alles kapot maaien wat niet menselijk is.
Enige wat ik met The Institute mis is die Vertibird, die blijft wel vet om mee rond te vliegen en te landen waar je ook maar wilt. Daarentegen zijn die Synth Relay Grenades ook wel weer erg vet gedaan.
spoiler:Plus wie vermoord er nou zijn eigen vlees en bloed
spoiler:
Behalve dan zijn houding ten opzichte van Danse. Ik had aardig wat medelijden met Danse en kon het niet over m'n hart krijgen om hem te vermoorden, maar daar dacht Maxson anders over..
Met mijn laatste build ga ik nu eerst alle settlements voor de Minute Man opbouwen, zodat survivalen makkelijker wordt. Daarna ga ik over op The Institute. Weet iemand of Piper dan bij je blijft of is ze principieel zo tegen the Institute dat ze niet langer je companion is?
En zijn er mensen die de Season Pass gekocht hebben? Ik zag dat hij in de aanbieding is in de PS store voor € 25 en twijfel nu wel. Zit hier alle DLC in?
Ik heb season pas voor de Xbox gekocht en daar zat alle DLC bij.
Zal bij PS4 niet anders zijn denk ik
FUMES et CARNES
Top. Vanavond of morgen maar even aanschaffen dus!Iusedto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:57:
Ik heb season pas voor de Xbox gekocht en daar zat alle DLC bij.
Hij is goed man die Season Pass. Ik heb hem gekocht voor de PC afgelopen weekend, Far Harbor en Automatron DLC zijn erg vet. Moet ze nog verder afronden en met Nuka Cola World beginnen, maar zeker een aanrader. Genoeg speeluren iig.BeToBe schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:59:
[...]
Top. Vanavond of morgen maar even aanschaffen dus!
Kom trouwens op google de mod Forest resurrection tegen... deze kan ik echter niet vinden in de mods lijst, is dat normaal?
Vraag me ook af wat jullie bijv. aan mods draaien!?
Op de PS4 draai ik voor mijn survival-realisme-build(in willekeurige volgorde):mfneed schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:44:
Kom trouwens op google de mod Forest resurrection tegen... deze kan ik echter niet vinden in de mods lijst, is dat normaal?
- All Settlements extendend. Maakt settlements groter om te bouwen en meer resources door meer bomen etc.
- Overhaul settlers outfits. Geeft de settlers wat meer outfits i.p.v. de standaard.
- Water Redux. Maakt het water een stuk mooier/realistischer
- Simplegreen. Plaatst veel meer groen gras in plaats van het droge, dorre land.
- No build limit. Onbeperkt bouwen bij settlements (kan wel invloed hebben op de framerate)
- Saving survival mode. Zorgt ervoor dat ik kan opslaan in survival mode (mag ik alleen gebruiken als ik onverwachts weg moet)
- Clean en smooth Red Rocket. Maakt Red rocket mooi schoon. Geen idee waarom ik die nog heb aangezien ik toch Red Rocket niet als thuisbasis heb, maar goed.
- En als laatste (en de beste): Craft Maxson battlecoat. Hiermee kan je de outfit van Maxson craften. Toch wel een van de mooiste outfits, vind ik.
[ Voor 6% gewijzigd door BeToBe op 08-08-2017 15:07 ]
Op normal playthrough heb ik alleen de unofficial patch draaien. Must have imo.
Op Survival heb ik :
- unofficial patch ook weer
- Survival options mod, puur om een auto save van 30 minuten aan te zetten voor evt crashes of RL
- Salvage Beacons
Op Survival heb ik :
- unofficial patch ook weer
- Survival options mod, puur om een auto save van 30 minuten aan te zetten voor evt crashes of RL
- Salvage Beacons
FUMES et CARNES
Dit is het in een korte samenvatting :mfneed schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:20:
@BeToBe @Iusedto , zal ze vanavond eens even bekijken!
Survival mode is een modus waarbij alles verdwijnt als je dood gaat?
More damage from opponents, death occurs after a few hits.
Much slower healing from stimpacks, food and water.
Fatigue from associated health concerns reduces AP, meaning less sprinting time and VATS.
The need to drink, eat, and sleep regularly, lest stats be diminished and fatigue set in. Eventually, you suffer periodic damage which will cause death.
Diseases can be contracted that have different effects. One such complication requires more sleep; another is an infection that causes periodic damage.
Beneficial drugs (stimpacks, rad X, radaway) can be dehydrating, induce hunger and leave you vulnerable to sicknesses.
Limbs are not cured automatically; they require a stimpack or a bed.
There are no saves, auto-saves or quick-saves available. You can only save at a bed.
Ammunition has a weight now. Larger ammo, missiles, nukes etc are significantly heavy. Fusion cores will also weigh you down.
Carrying capacity is significantly reduced.
Companions have reduced carry weight.
Companions will head home if not healed with a stimpack to recover.
There is no fast travel -- now you must travel the old-fashioned way.
FUMES et CARNES
Hele interresante modus! Gelijk maar aan die beginnen!Iusedto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:23:
[...]
Dit is het in een korte samenvatting :
More damage from opponents, death occurs after a few hits.
Much slower healing from stimpacks, food and water.
Fatigue from associated health concerns reduces AP, meaning less sprinting time and VATS.
The need to drink, eat, and sleep regularly, lest stats be diminished and fatigue set in. Eventually, you suffer periodic damage which will cause death.
Diseases can be contracted that have different effects. One such complication requires more sleep; another is an infection that causes periodic damage.
Beneficial drugs (stimpacks, rad X, radaway) can be dehydrating, induce hunger and leave you vulnerable to sicknesses.
Limbs are not cured automatically; they require a stimpack or a bed.
There are no saves, auto-saves or quick-saves available. You can only save at a bed.
Ammunition has a weight now. Larger ammo, missiles, nukes etc are significantly heavy. Fusion cores will also weigh you down.
Carrying capacity is significantly reduced.
Companions have reduced carry weight.
Companions will head home if not healed with a stimpack to recover.
EDIT: Toch even de vraag stellen... is het mogelijk om de game nog een keer terug te zetten naar survival als je al een keer geswitched hebt? Gevalletje lekker doorklikken en niet lezen...
Wil geen mods gebruiken want dan worden de achivements uitgeschakeld zag ik! Anders maar een nieuwe game incl. mods gebruiken! en de huidige zonder mods.
[ Voor 11% gewijzigd door mfneed op 09-08-2017 08:34 ]
Nee, dat is niet mogelijk. Je kan wel teruggaan van survival naar hard, maar dan kan je niet meer terug naar survival. Lekker een nieuwe save beginnen dus!mfneed schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:27:
[...]
EDIT: Toch even de vraag stellen... is het mogelijk om de game nog een keer terug te zetten naar survival als je al een keer geswitched hebt? Gevalletje lekker doorklikken en niet lezen...
Gisteren die Corvega fabriek gecleared.
Mijn god, wat is dat lastig op Survival lol. Uiteindelijk alles dood en nu maar de runs doen om alle loot er uit te halen.
Valt me wel op dat ik echt totaal anders speel nu. Ik ren soms echt weg van fights , elke locatie kost me gemiddeld 3 runs om hem echt cleared te hebben( eerst run alle mobs killen , daarna terug voor wapens en daarna terug voor armor en junk)
En door al het lopen leer je wel de game wereld goed kennen. Voor het eerst kan ik echt zeggen dat ik letterlijk de weg weet
PS, weet iemand wat er eigenlijk beschikbaar komt als je settlements met elkaar verbind ?
Is dat alles in je workshop of alleen Junk? Of echt alles in je settlement ?
Mijn god, wat is dat lastig op Survival lol. Uiteindelijk alles dood en nu maar de runs doen om alle loot er uit te halen.
Valt me wel op dat ik echt totaal anders speel nu. Ik ren soms echt weg van fights , elke locatie kost me gemiddeld 3 runs om hem echt cleared te hebben( eerst run alle mobs killen , daarna terug voor wapens en daarna terug voor armor en junk)
En door al het lopen leer je wel de game wereld goed kennen. Voor het eerst kan ik echt zeggen dat ik letterlijk de weg weet
PS, weet iemand wat er eigenlijk beschikbaar komt als je settlements met elkaar verbind ?
FUMES et CARNES
Waar ga je de drie keer voor terug? Zeker in het begin valt er weinig te looten in bepaalde gebieden. Raiders hebben alleen maar pipe pistols (die niks waard zijn) en de armor ook niet echt. Ik heb altijd een companion bij me en ga compleet volgeladen weg, maar dan heb ik alleen maar waardevolle spullen bij me (ook qua junk alleen maar echt wat ik op dat moment nodig heb).Iusedto schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:54:
Ik heb dat toevallig twee dagen geleden voor het eerst gedaan en je resources worden gedeeld (dus als je in een settlement 5 settlers hebt en 3 water, maar ergens anders teveel water, dan vul je het tekort aan en dus heb je daar aan 3 genoeg), maar ook grondstoffen zoals hout en staal worden gedeeld. Volgens mij wordt zelfs het junk gedeeld wat je in je workshop hebt opgeslagen.Iusedto schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:54:
Ik ben een Hoarder dus ik moet alles mee hebben. Is geen optie om iets niet mee te nemenBeToBe schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:07:
[...]
Waar ga je de drie keer voor terug? Zeker in het begin valt er weinig te looten in bepaalde gebieden.
[...]
Volgens mij wordt zelfs het junk gedeeld wat je in je workshop hebt opgeslagen.
Met name in de wat grotere gebieden is dat lastig en krijg ik dus echt niet alles mee ( denk aan Corvega, Thicket Excavasion en Arcjet bijvoorbeeld)
Met fast travel moest ik al vaak heen en weer, in Survival is het nog lastiger hehe
Als je wapen en munitie in je workbench op slaat, wordt die dan gedeeld ?
[ Voor 6% gewijzigd door Iusedto op 09-08-2017 10:16 ]
FUMES et CARNES
Herkenbaar. Dan wordt het met het beperkte gewicht wat je mag meedragen wel erg lastig. Bij wapens en munitie weet ik dat niet zeker.Iusedto schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:11:
[...]
Ik ben een Hoarder dus ik moet alles mee hebben. Is geen optie om iets niet mee te nemen
Met name in de wat grotere gebieden is dat lastig en krijg ik dus echt niet alles mee ( denk aan Corvega, Thicket Excavasion en Arcjet bijvoorbeeld)
Met fast travel moest ik al vaak heen en weer, in Survival is het nog lastiger hehe
Als je wapen en munitie in je workbench op slaat, wordt die dan gedeeld ?
Gevonden :BeToBe schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:53:
[...]
. Bij wapens en munitie weet ik dat niet zeker.
When building at a workshop or using a crafting station inside a linked settlement, one can use the junk, aid and miscellaneous items in the inventory of all linked workshops from all linked settlements (junk does not have to be salvaged first).
Armor and weapons in the workshop are exclusive to the settlement. What is in the workshop inventory passes to that specific settlement's armor and weapon workbenches.
Provisioners can double as friendly patrols, and will engage enemies that obstruct their paths. An abundance of supply lines intersecting the various settlements can make traveling across the Commonwealth much safer, particularly if the provisioner is equipped with proper weapons and armor to deal with the kinds of enemies that they might encounter on their route.
If a provisioner is encountered in the wasteland, they can be given items that they will carry to the settlement they are assigned to. Thus, provisioners can be used as "personal movers" to clear up inventory space.
FUMES et CARNES
Misschien een stomme vraag... maar snipers, vallen die onder rifles? ben even een survival build aan het uitvogelen!
En is dogmeat ondertussen al een "companion" of werkt de lone wanderer perk icm dogmeat? Kan me trouwens in de xbox one tijd herinneren dat dogmeat ook spullen voor mij kon dragen? kan dat nog steeds?
En is dogmeat ondertussen al een "companion" of werkt de lone wanderer perk icm dogmeat? Kan me trouwens in de xbox one tijd herinneren dat dogmeat ook spullen voor mij kon dragen? kan dat nog steeds?
[ Voor 46% gewijzigd door mfneed op 09-08-2017 12:46 ]
1. Snipers rifles wel ja. Sniper pistol vanzelfsprekend niet. De combat shotgun valt ook onder de rifles btw.
2. Lone Wanderer werkt icm Dog meat. Die hond gaat alleen wel erg snel neer in Survival en valt te random van alles af etc.. Is iets waar ik me echt mateloos aan irriteer. Hij gaat er ook uit bij mij zodra ik genoeg STR heb om Strong Back perk te pakken.
3. Dog meat is inderdaad meer een blaffende koffer
2. Lone Wanderer werkt icm Dog meat. Die hond gaat alleen wel erg snel neer in Survival en valt te random van alles af etc.. Is iets waar ik me echt mateloos aan irriteer. Hij gaat er ook uit bij mij zodra ik genoeg STR heb om Strong Back perk te pakken.
[ Voor 6% gewijzigd door Iusedto op 09-08-2017 13:00 ]
FUMES et CARNES
Thanks! nog steeds niet gefixed dus! vraag me dan wel af hoe ik die blaffende koffer open krijg!? is me voor nu een volkomen raadsel:PIusedto schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:00:
1. Snipers rifles wel ja. Sniper pistol vanzelfsprekend niet. De combat shotgun valt ook onder de rifles btw.
Op console op A drukken en dan X als hij dicht genoeg bij je is.mfneed schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:01:
[...]
Thanks! nog steeds niet gefixed dus! vraag me dan wel af hoe ik die blaffende koffer open krijg!? is me voor nu een volkomen raadsel:P
FUMES et CARNES
Zal eens kijken hoe dit gaat op de PC dus eerst commanden, dan naast dogmeat staan en dan kan de backpack open?Iusedto schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:03:
[...]
Op console op A drukken en dan X als hij dicht genoeg bij je is.
Gewoon even proberen. Het is echt simpelmfneed schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:05:
[...]
Zal eens kijken hoe dit gaat op de PC dus eerst commanden, dan naast dogmeat staan en dan kan de backpack open?
Op de PC is het de "E" toets dacht ik
FUMES et CARNES
Zo dan mag ik wel voor de Brotherhood gaan, die hebben tenminste een Vertibird aangezien Fast Travel niet mogelijk is.Iusedto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:23:
[...]
Dat doe ik dus icm met Starligt Drive als tzt hoofd settlement.7unkrat schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:35:
[...]
Zo dan mag ik wel voor de Brotherhood gaan, die hebben tenminste een Vertibird aangezien Fast Travel niet mogelijk is.
De Ventibird kan bij de Drive in beter landen tov andere Settlements omdat het gebied daar meer open is (kleine tip)
[ Voor 46% gewijzigd door Iusedto op 09-08-2017 14:48 ]
FUMES et CARNES
De Starlight Drive inn is inderdaad een perfecte plek voor je hoofd settlement. Giga veel ruimte waardoor je er een perfect "fort" kunt bouwen.Iusedto schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:47:
[...]
Dat doe ik dus icm met Starligt Drive als tzt hoofd settlement.
De Ventibird kan bij de Drive in beter landen tov andere Settlements omdat het gebied daar meer open is (kleine tip)
Ik heb nu trouwens een best leuke outfit, geeft 177 bescherming:

Denk niet dat ik dat nog veel beter kan gaan krijgen.
Netjes.bvk schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:31:
[...]
De Starlight Drive inn is inderdaad een perfecte plek voor je hoofd settlement. Giga veel ruimte waardoor je er een perfect "fort" kunt bouwen.
Ik heb nu trouwens een best leuke outfit, geeft 177 bescherming:
Heb gisteravond een settler naar de Drive in gestuurd om daar de boel op te bouwen. (via Local leader)
Zal wel even duren voordat hij daar is.
FUMES et CARNES
Klopt. Ik stop meestal het maximaal aantal mensen in Starlight Drive inn en dan allemaal winkels + dokter. De centrale ligging in het noorden maakt het ook een fijne plek.bvk schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:31:
[...]
De Starlight Drive inn is inderdaad een perfecte plek voor je hoofd settlement. Giga veel ruimte waardoor je er een perfect "fort" kunt bouwen.
Welke helm/gasmasker heb jij?
Ik ben gisteren zo vaak doodgegaan lol.
Was echt niet mijn avond.
Kwam bij de Rotten Landfill een zeer grote pack met Mole Rats (radiated) tegen die echt gehakt van mij maakten. Zijn er ook best wel veel (wil zeggen 6 of 7) en zodra je granaten gooi gaan ze onder de grond.
Was even pittig
Maar ik heb wel geleerd in Survival ............Homemade drugs are your best friend
Echt, ik spuit en slik alles tegenwoordig lol
Kwam bij de Rotten Landfill een zeer grote pack met Mole Rats (radiated) tegen die echt gehakt van mij maakten. Zijn er ook best wel veel (wil zeggen 6 of 7) en zodra je granaten gooi gaan ze onder de grond.
Was even pittig
Maar ik heb wel geleerd in Survival ............Homemade drugs are your best friend

FUMES et CARNES
Bij Rotten Landfill kreeg ik gelukkig veel hulp van een settler die toevallig langsliep. Heeft mij wel geholpen. Verder heb ik niet zo heel veel moeite met Mole Rats. Zelfs radiated maak ik met mijn customized Pipe Rifle in 1 schot dood.Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:52:
Ik ben gisteren zo vaak doodgegaan lol.
Was even pittig![]()
Maar ik heb wel geleerd in Survival ............Homemade drugs are your best friend![]()
Ik moet op zoek naar een auto shotgun, dat is een geweldig wapen voor zulke momenten 
Heb nu een dubbelloops en dan ga je gewoon dood in zulke situaties
FUMES et CARNES
Kan jij zoveel ammo vinden? Ik ben nog niet zo heel ver en raider dragen eigenlijk alleen maar pipe guns en .38 ammo. Als ik nu met een .45 wapen ga rondlopen, dan heb ik niet heel veel ammo. Zelf investeer ik dus liever in een sterke pipe rifleIusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:04:
Ik moet op zoek naar een auto shotgun, dat is een geweldig wapen voor zulke momenten
Ja, gek genoeg stik ik van de munitie.BeToBe schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:05:
[...]
Kan jij zoveel ammo vinden? Ik ben nog niet zo heel ver en raider dragen eigenlijk alleen maar pipe guns en .38 ammo.
Niet van alles hoor. Bijvoorbeeld 45 mm en de .308 heb ik wat minder maar van de rest heb ik er echt honderden. Van 5 mm zelfs over de 1500 dacht ik.
Heb zelfs al vrij veel kogels voor energie wapens terwijl ik daarvoor nog geen eens de wapens heb
Heb ook de scrounger perk (nog) niet.
FUMES et CARNES
Wees daar maar blij mee. Ik heb trouwens ook het idee dat andere ammo zwaarder is dan .38 ammo, maar weet dat niet 100& zeker. Zelf ga ik het liefst over op energie wapens, maar dat zal nog wel even duren voordat ik daar een geschikte kan vinden (en customizen daarvan is lastig)Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:13:
[...]
Ja, gek genoeg stik ik van de munitie.
Niet van alles hoor. Bijvoorbeeld 45 mm en de .308 heb ik wat minder maar van de rest heb ik er echt honderden. Van 5 mm zelfs over de 1500 dacht ik.
Heb zelfs al vrij veel kogels voor energie wapens terwijl ik daarvoor nog geen eens de wapens heb
Heb ook de scrounger perk (nog) niet.
Ik gebruik met name de 5mm kogels nu als currency en betaal daar alles mee.
Werkt echt perfect. Koop dus ook onderdelen waar iets inzit wat ik nodig heb om te scrappen en betaal met de munitie
FUMES et CARNES
He, maar dat is een slim idee! Ik heb ook nog veel 5 mm ammo, maar vind de minigun maar niks (onhandig en zwaar). Verkopen, uiteraard met de barter perk, en dan het geld gebruiken voor andere dingen is best slim.Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:33:
[...]
Ik gebruik met name de 5mm kogels nu als currency en betaal daar alles mee.
Werkt echt perfect. Koop dus ook onderdelen waar iets inzit wat ik nodig heb om te scrappen en betaal met de munitie
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat de 5 mm munitie(zonder barter perk) al een 1 op 1 ratio heeft. Dus 1 kogel is 1 capBeToBe schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:35:
[...]
He, maar dat is een slim idee! Ik heb ook nog veel 5 mm ammo, maar vind de minigun maar niks (onhandig en zwaar). Verkopen, uiteraard met de barter perk, en dan het geld gebruiken voor andere dingen is best slim.
Persoonlijk geeft ik sinds Concord gaat geld meer uit maar betaal alles met kogels.
Deathclaw gekilled met een ander wapen dus die kogels gaven me een enorme boost in middelen.
Kon meteen bobby pins,stimpacks fertilizer ec etc kopen bij die dame met die verslaafde zoon.
Werkt echt perfect
FUMES et CARNES
Oh ja, Bij Drumlin Diner. Arme oude vrouw die toch maar moet betalen voor haar verslaafde zoon.Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:39:
[...]
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat de 5 mm munitie(zonder barter perk) al een 1 op 1 ratio heeft. Dus 1 kogel is 1 cap
Persoonlijk geeft ik sinds Concord gaat geld meer uit maar betaal alles met kogels.
Deathclaw gekilled met een ander wapen dus die kogels gaven me een enorme boost in middelen.
Kon meteen bobby pins,stimpacks fertilizer ec etc kopen bij die dame met die verslaafde zoon.
Werkt echt perfect
Ik bewaar ammo normaal gesproken in mijn hoofd-settlement 'voor het geval dat', maar verkopen is dan wel een goed idee.
Dat is een Marine Armor Assault helmet met een bescherm waarde van 19/19/10. Te vinden in Far Harbour en ik zie nu in de Wiki dat er ook nog andere delen zijn zoals een chest armor met een waarde van 50/49/10.
En die is wel een stukje beter nog dan die ik nu aan heb, ook maar eens ff zoeken en/of kopen dan.
Ik kom ook om in de ammo, van de 5 mm heb ik er bijvoorbeeld al meer dan 10.000. Toch wel handig als ik ooit nog eens met de minigun aan de wandel ga...
Edit: Tip, bewaar de dollars die je vindt! Die zijn natuurlijk prima als cloth te gebruiken, maar met de hoogste barter perk zijn ze 8 caps waard!
[ Voor 10% gewijzigd door bvk op 10-08-2017 14:42 ]
Ah, vandaar. Ik kende het al niet, maar moet de DLC dan ook nog aanschaffen. Ziet er in ieder geval goed uit!bvk schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:38:
[...]
Dat is een Marine Armor Assault helmet met een bescherm waarde van 19/19/10. Te vinden in Far Harbour en ik zie nu in de Wiki dat er ook nog andere delen zijn zoals een chest armor met een waarde van 50/49/10.
Ja, dollars en cigaretten verkopen ook zeer goed. hebben beide een hogere waarde dan 1 op 1 dacht ik
FUMES et CARNES
Nog een lvl req voordat ik naar daimond city cruise? ben nu level 5 of 6 op survival!! Nog norgens shops te vinden helaas! dan is de city een goede start om te beginnen!
Het grote voordeel van dollars is dan ook dat ze nog 0 gewicht hebben en je ze dus oneindig kan meeslepen.Iusedto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:55:
Ja, dollars en cigaretten verkopen ook zeer goed. hebben beide een hogere waarde dan 1 op 1 dacht ik
Lev req niet. Ik was ook level 5 of 6 toen ik die kant op ging (wou piper zo snel mogelijk als companion hebben). Wel kan ik je aanraden om sluipend die kant op te gaan en nergens op te schieten. Hoe zuidelijker je gaat, hoe sterker je enemy's. Als je dan op leven 5 rond gaat lopen als een kip zonder kop en je komt een paar super mutants tegen, dan ben je klaar. Helemaal als ze nog iets van een minigun hebben ofzo. Dus kies heel zorgvuldig je route, vermijdt de grote steden en sluip heel veel.mfneed schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:00:
Nog een lvl req voordat ik naar daimond city cruise? ben nu level 5 of 6 op survival!! Nog norgens shops te vinden helaas! dan is de city een goede start om te beginnen!
[ Voor 54% gewijzigd door BeToBe op 10-08-2017 15:06 ]
Let op:
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!