• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ben ook na een lange tijd weer begonnen, het is weer even wennen.

Ik speel nu ook de DLC, wel weer leuk maar veel van hetzelfde. Ik merk dat ik de gesprekken eigenlijk al met de pijltjestoetsen zoveel mogelijk skip. Ik ben in de Nuka World bezig en nu moet ik opeens mijn eigen settlements in de commonwealth gaan raiden en overnemen.. Wut? :+

Verder is er nu wel de script extender (ik weet niet hoelang al), dat geeft wel extra perspectief voor de mod-mogelijkheden. Ik moet zeggen dat de Nexus database wel lekker groeit en ik wel wat mooie mods heb gevonden om de wereld om te toveren (storm mod, textures mod, meer groen mods etc.).

Jammer dat dan de achievements ook niet meer werken, maar daar is ook weer een mod voor. Ben inmiddels level 61, wil de DLC wel doorlopen nu ik lekker sterk ben en goede wapens heb, daarna ga ik maarweer eens opnieuw beginnen met een goede mod setup en een goede survival mode (de vanilla surival vind ik maar niets, ondanks dat het moeten eten/drinken/slapen wel tof is).

De mods vullen wel een hoop aan, ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld. Zo uitgebreid als Skyrim is het nog bij lange na niet, ondanks dat de game bijna een jaar uit is.

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

AceAceAce schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:31:
[...]

Misschien moet die Y UPPERCASE zijn. Mijn ini file is:
[Display]
iLocation X=0
iLocation Y=0
[Archive]
bInvalidateOlderFiles=1
sResourceDataDirsFinal=
werkt ook niet ;(

snap niet dat je niet zelf die ini aan kan geven waar hij zit als hij zelf niet kan vinden

nu even kijken of mod aan gang krijg met NMM ook al geeft hij aan dat hij die ini niet kan vinden

Edit je heb die dom ini bestand gewoon niet nodig als hij aan geeft dat hij hem niet kan vinden gewoon op OKE drukken en gewoon mod gaan downloaden

[ Voor 58% gewijzigd door Motaro op 28-09-2016 13:55 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10

Shabbaman

Got love?

M'n eigen settlements raiden was voor mij wel een afknapper. Sindsdien niet meer gespeeld.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:14
Ries schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:28:
Ben ook na een lange tijd weer begonnen, het is weer even wennen.

Ik speel nu ook de DLC, wel weer leuk maar veel van hetzelfde. Ik merk dat ik de gesprekken eigenlijk al met de pijltjestoetsen zoveel mogelijk skip. Ik ben in de Nuka World bezig en nu moet ik opeens mijn eigen settlements in de commonwealth gaan raiden en overnemen.. Wut? :+
Huh, wat is het verhaal daar achter? Je bent in de DLC toch nog "jezelf"?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Divak
Ample Energy schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:56:
[...]

Huh, wat is het verhaal daar achter? Je bent in de DLC toch nog "jezelf"?
Het verhaal is dat in de 'Nuka World' de raiders aan de macht zijn. Je hebt verschillende soorten groepen raiders en op een gegeven moment willen ze met je naar de 'Commonwealth' en dien je verschillende settlements in te nemen/aan te vallen. Deze settlements moet je ook weer goed bevoorraden want raiders zijn te lui om zelf groente te verbouwen :D

Het werkt niet lekker samen met de verhaallijn. Naast het feit dat je dus je eigen volk neerschiet (o.a. arme minutemen) is het allemaal heel erg slecht in elkaar gezet. Men wilde de DLC-wereld in de Commonwealth betrekken maar uiteindelijk staat het nog steeds los van elkaar. Volgens mij is het zelfs mogelijk om weer vrolijk voor de minutemen quests te doen, nadat je ze 5 minuten ervoor hebt afgemaakt.

Het was leuker geweest als ze écht het slechte raider-pad hadden toegevoegd en dit ook een grote doorslag had gegeven op de Commonwealth met alle consequenties van dien; bijv. bevriend zijn met alle raiders in de wereld en echte de slechterik uithangen. Helaas werkt dat dus niet zo.

Ik zag wel een mod waarbij je deze quest kan skippen, maargoed, dat is ook niet alles.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Tjah nuka world, leuke dlc, totdat je je eigen main game moet gaan verkloten.
Nuka heeft echt veel potentie, alleen ze hadden of het raider gedeelte compleet in de main game moeten betrekken imo, dus de raiders door de hele game, als factie.

Of gewoon standalone in nuka world moeten blijven

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:19
Shabbaman schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:31:
M'n eigen settlements raiden was voor mij wel een afknapper. Sindsdien niet meer gespeeld.
Ik heb gewoon die quest om alle raider leiders te killen gedaan op dat moment :)

• gphg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 12:39
Uncle Mel schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:46:
[...]

Ik heb gewoon die quest om alle raider leiders te killen gedaan op dat moment :)
Ja, was erg leuk.
Gewoon even gaan kletsen op de market, dan kun je deze quest beginnen :)

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Als ik in 3rd person ga is mijn character nooit scherp in beeld, altijd wazig. Hoe kan ik dit oplossen?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Net weer een andere hele leuke sidequest gedaan van Tales from the Commonwealth. Wat een geweldige mod is dat zeg. De sidequests en achtergrond verhalen zitten heel erg leuk in elkaar, met echte keuze mogelijkheden die ook tot een andere reward / uitkomst leiden. Ook laat deze mod zien dat je wel gewoon meerdere companions zou kunnen hebben als Bethesda dat had willen inbouwen in de main game.

Ik was bang dat deze mod redelijk 'clunky' in elkaar zou zitten maar het past echt naadloos in het spel en het is echt van DLC-achtige kwaliteit.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Mad-Matt schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:58:
Als ik in 3rd person ga is mijn character nooit scherp in beeld, altijd wazig. Hoe kan ik dit oplossen?
Wellicht is het een DoF-instelling.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:10:
[...]

Wellicht is het een DoF-instelling.
DoF?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

aha, heb hem nu op het minimum staan, maar helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Mad-Matt schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:58:
In feite is dat gewoon normaal. Althans: zo is het nu eenmaal gemaakt. Gelukkig hebben we er een mod voor. Het ligt, zoals hier boven al wel gezegd, toch echt aan DoF. Instellingen veranderen daar niets aan. Deze mod wel. Het centreert je character niet alleen maar maakt hem ook scherper en in-focus.

Edit: als ik het fimpje zo bekijk weet ik niet zeker of het jouw probleem ook oplost... je kunt echter wel met de settings spelen mocht dat nodig zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door FloydRaalte op 30-09-2016 09:38 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ik heb helemaal geen last van wazige characters in 3rd person? Ik gebruik wel een aantal mods (geen ENB), nergens last van.
Rmg schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:09:
Tjah nuka world, leuke dlc, totdat je je eigen main game moet gaan verkloten.
Nuka heeft echt veel potentie, alleen ze hadden of het raider gedeelte compleet in de main game moeten betrekken imo, dus de raiders door de hele game, als factie.

Of gewoon standalone in nuka world moeten blijven
Klopt, daar was ik ook niet zo blij mee. Ik ben toen naar een oude save gegaan en ik heb bij die quest een mod gebruikt om het raiden van de Commonwealth over te slaan, want het verpest je hele main game. Deze:

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/18121/?

Dankzij deze quest hoef je je eigen settlements niet te raiden en kun je direct weer verder met de quests die hierna volgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Divak op 30-09-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

FloydRaalte schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:35:
[...]

In feite is dat gewoon normaal. Althans: zo is het nu eenmaal gemaakt. Gelukkig hebben we er een mod voor. Het ligt, zoals hier boven al wel gezegd, toch echt aan DoF. Instellingen veranderen daar niets aan. Deze mod wel. Het centreert je character niet alleen maar maakt hem ook scherper en in-focus.

Edit: als ik het fimpje zo bekijk weet ik niet zeker of het jouw probleem ook oplost... je kunt echter wel met de settings spelen mocht dat nodig zijn.
[video]
werkt perfect, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus...
Vandaag eindelijk een keer begonnen aan dit spel(Wou wachten tot alle DLC beschikbaar was en ze klaar waren met de main game patchen).

Eerste cutscene, onder de indruk...
Sta daarna voor een spiegel....en kan helemaal NIETS doen..
Heb hem 20 minuten zo laten staan en niet...

Doe ik nou iets verkeerd?, of kan ik maar beter alweer stoppen met dit spel als ik nou al een game breaking bug tegenkom een jaar na de release.
Speel op de ps4 trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:00:
Dus...
Vandaag eindelijk een keer begonnen aan dit spel(Wou wachten tot alle DLC beschikbaar was en ze klaar waren met de main game patchen).

Eerste cutscene, onder de indruk...
Sta daarna voor een spiegel....en kan helemaal NIETS doen..
Heb hem 20 minuten zo laten staan en niet...

Doe ik nou iets verkeerd?, of kan ik maar beter alweer stoppen met dit spel als ik nou al een game breaking bug tegenkom een jaar na de release.
Speel op de ps4 trouwens..
Blijkbaar zit je vast bij de character creation waar je een Gender kunt kiezen en je gezicht kunt bijwerken. Geen bekende bug. Je behoort hier onderin het beeld groene knoppen te hebben met L1, R2, vierkantje, hoekje enz. Probeer de options knop op je gamepad eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Dat is inderdaad de character creation waar je je character kunt maken om vervolgens ermee door te gaan. Is het al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
spoiler:
Nuka world valt eigenlijk best wel tegen, vond de quests niet super gedaan en het verpest mijn status in the commonwealth.

Nu wachten op de nieuwe elder scrolls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ries schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:21:
Dat is inderdaad de character creation waar je je character kunt maken om vervolgens ermee door te gaan. Is het al gelukt?
Is ondertussen wel gelukt ondertussen.. :)

Ongeveer een uur bezig geweest om mijn character te maken, om daarna nog een half uur bezig te zijn geweest om mijn S.P.E.C.I.A.L points te beslissen

Uiteindelijk hierop uitgekomen.

S:4
P:5
E:1
C:6
I:4
A:7
L:1

Meteen begonnen op Very Hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 18:26
Ik wil ook weer gaan spelen, maar ik wil eigenlijk wachten tot er een complete editie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

dames en heren, ik heb hier altijd nog een Fallout 4 Ultimate Vault Dweller's Survival Guide editie liggen, nieuw in doos nooit geopend, mag voor 90 70 euro weg.
Ook nog twee pip-boy edities nieuw in doos nooit geopend mogen weg voor 100 per stuk.

alles voor de PC!

Wil er ook een ruilen tegen een season pass of op een andere manier alle DLC en dan krijg je korting :)

stuur maar een pb'tje bij interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

NukaWorldNL schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:07:
Ik wil ook weer gaan spelen, maar ik wil eigenlijk wachten tot er een complete editie komt.
Ik wacht sowieso op een GOTY. Maar als die nog lang op zich laat wachten speel ik het waarschijnlijk helemaal niet meer. Weet ook niet hoeveel DLC er nog geplanned staat.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Er is een nieuwe versie van Tales from the Commonwealth uit (v2.1):

http://3dnpc.com/2016/09/...om-the-commonwealth-v2-1/

Deze is te downloaden via de website of via Bethesda.Net in-game. De mod wordt regelmatig geupdate met nieuwe quests, NPC's en fixes dus altijd even in de gaten houden.

Kleine tip als je met deze geweldige mod gaat spelen... het kan lastig zijn om alle NPC/quest locaties te vinden. Als het goed is kan je in Sanctuary Hills een emergency radio signaal opvangen en die kan je volgen richten het zuiden om een bepaalde groep NPCs en quests te krijgen.

Als je voor de andere NPCs en quests niet als een dolle de hele Commonwealth wilt gaan afzoeken, dan raad ik je aan om naar het Nathan Postkantoor te gaan (nieuwe locatie). Deze kan je vinden tussen Libertalia en Croup Manor. Als je deze kleine quest doet, dan krijg je iets waardoor je op wat makkelijkere wijze tips kan krijgen waar je de andere quest locaties zou kunnen vinden.

Of precies gezegd:
spoiler:
Nadat je deze quest gedaan hebt, dan kan je een speciale T-Mail Terminal bouwen in je settlement waarmee je e-mails kan ontvangen waarin de NPC van het postkantoor je hints geeft m.b.t. de nieuwe quest locaties.

[ Voor 60% gewijzigd door tazzman op 09-10-2016 09:57 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11

On_E

Housemusic

Kan iemand mij vertellen hoe ver ik ben met de main story?

spoiler:
Heb net die 'teleport' machine gebouwd om in The Institute te komen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

On_E schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:58:
Kan iemand mij vertellen hoe ver ik ben met de main story?

spoiler:
Heb net die 'teleport' machine gebouwd om in The Institute te komen.
Je bent aardig op weg. Ik heb de main quests niet geteld maar je zit zo op de helft zou ik zeggen, of d'r een stukje over (faction quests meegeteld). Veel hangt er ook vanaf wat je vanaf dit punt besluit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11

On_E

Housemusic

tazzman schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:55:
[...]

Je bent aardig op weg. Ik heb de main quests niet geteld maar je zit zo op de helft zou ik zeggen, of d'r een stukje over (faction quests meegeteld). Veel hangt er ook vanaf wat je vanaf dit punt besluit te doen.
Ah kijk eens aan, schiet al aardig op dan! Dank je!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:22

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Holy shit! Ik heb Piper mijn "Prototype UP77 "Limitless Potential" gegeven (beviel mijzelf niet) en ze laat geen vijand meer voor me over!

Ding was al volledig gemod en heb er ook al mijn (800+) Fusion cells bijgegeven in de verwachting dat die gauw op zouden zijn. Maar mevrouw doet er gewoon single shot kills mee, als we een groepje van 7 man tegenkomen en ik er 2 omleg heeft zij de andere 5 al te grazen genomen, enthousiast "No you don't!" roepende >:)

Denk dat ik het wapen maar weer afpak wil ik zelf nog iets hoeven te doen.... :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Nieuwe game begonnen op Survival... damn. Dit is écht een totaal andere game. Bevalt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Divak schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:19:
Nieuwe game begonnen op Survival... damn. Dit is écht een totaal andere game. Bevalt goed!
Daar zit ik ook aan te denken. Op Level 104 begint "Very Hard" ook wel een beetje saai te worden. Misschien ga ik ook wel overnieuw beginnen met een hele andere character. En deze keer wil ik de Minutemen en dat hele settlement gebeuren (m.u.v. Sanctuary wellicht) helemaal links laten liggen.

Eerst maar eens Tales From the Commonwealth uitspelen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

mvds

Totally awesome!

tazzman schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:57:
[...]
En deze keer wil ik de Minutemen en dat hele settlement gebeuren (m.u.v. Sanctuary wellicht) helemaal links laten liggen.
Daar vind ik ook niet veel aan, steeds weer die berichtjes van... "ga naar settlement xxx en help mee met yyy". Laat ze lekker hun eigen problemen oplossen, ik ben op zoek naar mijn zoon ja! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren wilde ik aan Nuka-World beginnen maar zodra ik in de buurt kwam van de terminal crashte de game iedere keer. Vervolgens via teleport command naar binnen in de terminal, dat ging goed, maar na het laden in de monorail weer een crash.
Alle mods (o.a. Vivid-mods, CBBE, paar interfacedingen, Armor Workshop/keywords) er af gegooid: nog steeds crashes...

Uiteindelijk de hele game er af gegooid om opnieuw te beginnen, maar tot mijn verrassing kon ik na een reinstall gewoon verder met mijn 20+ uur save :Y) Nu in Nuka-World bezig, net het beginstuk gehad.

Moet wel zeggen dat ik de game wel erg makkelijk vind. Schalen Nuka-World en Far Harbor met je level mee? Ben nu level 32 oid en heb Far Harbor nog niet aangeraakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 17-10-2016 10:26 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 15:35
Van het weekend geswitched van hard naar very hard, flink verschil haha! Flink meer ammo nodig.

Nu moet ik weer ammo gaan bijmaken met de mod, maar hoe is dit normaal te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AceAceAce schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:36:
Van het weekend geswitched van hard naar very hard, flink verschil haha! Flink meer ammo nodig.

Ik heb dit ook even geprobeerd, maar ik vond het knap lastig. Ik bleef maar saven, omdat ik continu dood ging :9 Wel kwam ik erachter dat wanneer je een granaat gooit, de mensen wegrennen en dus ook uit hun schuilplaats vandaan komen. Zo heb ik een aantal keer wat vijanden kunnen neerschieten, maar ik moet eerlijk zeggen dat hij mij een beetje te moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 21:57
De moeilijkheid ervan is wel leuk, wat minder leuk is, is dat je om de paar minuten dood gaan aan een granaat of cocktail. Vind moeilijk leuk, dit niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/16400/? Toch wel één van de gaafste mods die ik gebruik op het moment, geeft een totaal nieuwe kijk op hoe je bosses of andere tuig aanpakt. Animaties werken best goed, en het werkt zelfs op robots.

Zo kan je dus ook iemand uitschakelen lol, doe dit trouwens niet bij een robot want die komt met self-destruct op je af :D
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/6/5744/30250448962_c9023f795b_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Haha, dat zal een leuk gorefest geven in een raider-kamp :D

Daarom is Survival ook leuk, omdat Hard of Very Hard het gewoon stom moeilijk maakt (jij doet veel minder
damage en de vijand doet veel meer damage). Op Survival doen zowel jij als je vijanden extra damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

AceAceAce schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:36:

Melee only ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt totaal geen problemen met de moeilijkheid..
Speel op very hard, en loop overal doorhern alsof ik op easy speel..
-splattercannon
-2 shot lever rifle.
-2 shot revolver..

Enige wat ik gebruik..
Gewoon je skillpoints goed besteden, goede mods gebruiken en je gear blijven optimizen.
Queens, behemoths en legendary's zijn binnen een 2a3 sec. neer....

Enige waar ik nog wel eens aan dood ga zijn nukes..
Altijd een verassing als een enemy die heeft :o ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Zodra ik de laatste quest van Tales from The Commonwealth gedaan heb, ga ik mijn FO4 een beetje opschonen en een nieuwe playthrough starten op Survival. Nu maar als een vrouwelijke hoofdfiguur die het voornamelijk van stealth en sniping moet hebben.

Ik heb net de Season Pass gekocht en zal voor mijn nieuwe playthrough alle DLCs activeren.
(Ze zijn wel gedownload nu maar bewust niet geinstalleerd).

Ik wil dan eerst Automatron, dan Nuka World en dan Far Harbor doen voordat ik nog maar eens de main quest doe maar wellicht nu de RailRoad neem. (Voorheen braaf als Minutemen generaal en BoS Sentinel gespeeld).

Ik zit dan wel te denken aan de volgende mods:
- Campsite (zodat ik overal kan slapen door mijn tentje neer te zetten)
- Console in Survival Mode (hoevaak Dogmeat wel niet blijft hangen of dat ik een koe op mijn dak heb staan..)
- Create Your Own Difficulty met +5 damage voor jezelf en alle NPCs. Dit maakt elk vuurgevecht veel dodelijker en realistischer in mijn optiek.
- Everybody's Best Friend (Dogmeat telt niet meer als je companion zodat je Dogmeat +1 NPC kan hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

tazzman schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 02:02:
Zodra ik de laatste quest van Tales from The Commonwealth gedaan heb, ga ik mijn FO4 een beetje opschonen en een nieuwe playthrough starten op Survival. Nu maar als een vrouwelijke hoofdfiguur die het voornamelijk van stealth en sniping moet hebben.

Ik heb net de Season Pass gekocht en zal voor mijn nieuwe playthrough alle DLCs activeren.
(Ze zijn wel gedownload nu maar bewust niet geinstalleerd).

Ik wil dan eerst Automatron, dan Nuka World en dan Far Harbor doen voordat ik nog maar eens de main quest doe maar wellicht nu de RailRoad neem. (Voorheen braaf als Minutemen generaal en BoS Sentinel gespeeld).

Ik zit dan wel te denken aan de volgende mods:
- Campsite (zodat ik overal kan slapen door mijn tentje neer te zetten)
- Console in Survival Mode (hoevaak Dogmeat wel niet blijft hangen of dat ik een koe op mijn dak heb staan..)
- Create Your Own Difficulty met +5 damage voor jezelf en alle NPCs. Dit maakt elk vuurgevecht veel dodelijker en realistischer in mijn optiek.
- Everybody's Best Friend (Dogmeat telt niet meer als je companion zodat je Dogmeat +1 NPC kan hebben.)
En 99999999kg carry wieght mod natuurlijk. Gedonder met dat heen en weer geloop.
Heb ook direct day-only mod met altijd sunshine geinstalleerd. Ik merkte namelijk dat ik, wanneer het nacht werdt, (en dus de visie drastisch minder wordt) direct een slaapplek opzocht zodat ik weer verder kon in de ochtendgloren om zo de meeste tijd in daglicht te spelen. Achterlijke speelstijl natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

FloydRaalte schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:56:
[...]

En 99999999kg carry wieght mod natuurlijk. Gedonder met dat heen en weer geloop.
Heb ook direct day-only mod met altijd sunshine geinstalleerd. Ik merkte namelijk dat ik, wanneer het nacht werdt, (en dus de visie drastisch minder wordt) direct een slaapplek opzocht zodat ik weer verder kon in de ochtendgloren om zo de meeste tijd in daglicht te spelen. Achterlijke speelstijl natuurlijk.
Meen je dat nu serieus of neem je me in de zeik? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:54:
[...]

Ach, ik loop ook met oneindig carryweight. De tijd die je kwijt bent aan je bags is gewoon zonde, Zodra je iemand omlegt met een powerarmor aan dan had je gelijk een probleem. Als je nu de skeleton kon stelen van dode npc's en dan in de powerarmor weglopen, maar helaas kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Over Power Armors gesproken, ik heb gisteren een los PA frame gekocht bij een dealer. Daarbij kwam even heel kort de mededeling dat ik die niet mee kon nemen maar dat die (en de rest kon ik zo snel niet meer lezen...).

En nu kan ik dat ding dus nergens meer vinden, niet in een inventory ergens, niet in een vrij PA rack, niet gewoon ergens losstaand. Nergens...

Heeft iemand enig idee waar dat ding na aankoop nu gebleven is?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:48
Heb zelf nog nooit een frame gekocht, maar ik gok op de power armour stand die vlak bij die gunshop staat in Diamond City?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

D4NG3R schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:07:
Heb zelf nog nooit een frame gekocht, maar ik gok op de power armour stand die vlak bij die gunshop staat in Diamond City?
Tja, daar stond op het moment van aankoop al een T60 in die ik nu wel verplaatst heb naar een lege stand in het kasteel. Ik zal weer even terug gaan naar DC, misschien hangt die er nu wél, je weet maar nooit... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:22
Ik heb nu 110 uur in het spel gestoken, level 61, main quest klaar, sidequests klaar (op enkele companion quests na). Ook de bobbleheads heb ik allemaal. Ik heb nu ongeveer 70 magazines, dus ik ben nog wel even bezig met het compleet maken van die collectie. Daarna wil ik nog nakijken of er nog locaties zijn die ik nog niet ontdekt heb.

Nu ben ik er toch over aan het nadenken om de Season pass te kopen. Momenteel kost die 30 euro in de store. Ik lees toch veel minder positieve commentaar over de DLC's. Wat vinden jullie, voegen ze werkelijk iets toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

tazzman schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:54:
[...]

Nope, meen het echt. Ik heb gewoon te weinig tijd met een volledige job, kids en alle andere dingen om veel te kunnen gamen. Dus als ik ergens een klein uurtje kan stelen om FO4 te spelen dan wil ik er gewoon alles uit halen. En dan ga ik niet telkens heen en weer reizen om spulletjes te verkopen of te salvagen. Daar ben ik dan namelijk ongeveer de helft van de tijd mee bezig. En die weather mod... tsja ik vindt snachts rondlopen in FO4 gewoon niks aan... ik wil genieten van het pracht en praal en dat zie je het best bij daglicht met veel zonnestralen :D Dan komt de Fallout sfeer ook echt naar voren. En daarbij, dan heb je een dikke game PC met een dure GFX kaart en dan speel je een game waarin het donker is! Kan toch nie! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind juist de nacht veel leuker dan dag:)
wel een flashlight mod ervoor om sterke/swakkere flashlight te hebben. en darker nights mod om de nacht nog mooier te maken:)

mijn probleme emt mjin krote survivla poging was hoesnel je meost etne en drinken, gewoon te snel dat het onrelaistiesch erg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Anton.net schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:47:
Ik heb nu 110 uur in het spel gestoken, level 61, main quest klaar, sidequests klaar (op enkele companion quests na). Ook de bobbleheads heb ik allemaal. Ik heb nu ongeveer 70 magazines, dus ik ben nog wel even bezig met het compleet maken van die collectie. Daarna wil ik nog nakijken of er nog locaties zijn die ik nog niet ontdekt heb.
Ik heb het zelfde gedaan om alles uit het spel te halen, na het uitspelen van de main quest en alle side quests. Er is een console command om alle locaties te tonen op je pip-boy, waarbij de nog niet ontdekte locaties alleen als omtrek weergegeven worden. Zo kon ik zien dat ik 5 locaties nog niet gevonden had. Ik had ook alle magazines dus toen heb ik maar Tales From The Commonwealth gedownload welke ongeveer 15 quests heeft. (En allemaal van prima kwaliteit met leuke verhalen, goede voice acting en veel meer RPG elementen dan de main quest.)

[quest]
Nu ben ik er toch over aan het nadenken om de Season pass te kopen. Momenteel kost die 30 euro in de store. Ik lees toch veel minder positieve commentaar over de DLC's. Wat vinden jullie, voegen ze werkelijk iets toe?
[/quote]

Ik heb net de Season Pass gehaald omdat deze, met korting, net zo duur was als om alle 3 de quest DLC's (Automatron, Far Harbor en Nuka World) los te kopen. De workshop DLCs boeien mij niet zo heel erg veel, die hadden gewoon gratis moeten zijn. Maar zo krijg ik ze er toch gratis bij. Hou ik mijzelf ook weer even bezig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Anton.net schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:47:

De workshop dlc's tjah moet je van houden, als je veel bezig bent met settlements is het wel leuk.

The Mechanist's lair, kort maar wel goed uitgewerkt naar mijn mening, leuk verhaal en interessante optie voor het bouwen van een nieuwe settlement. Imo een goeie plek voor een vault icm met vault tec workshop.

Far harbor - Interessant, groot genoeg om nog een paar dagen in rond te hangen. leuke questline.

Nuka world, mijn mening: Het is een leuke opzet, maar het is (m.i.) niet genoeg uitgewerkt, of ze hadden helemaal niet moeten rommelen in je main game zoals far harbor en het meer op zichzelf moeten laten. OF ze hadden het meer in de mainline moeten integreren dat het raider zijn ook gewoon een echte optie is om de game uit te spelen. Nu is dat gedeelte wat het voor mij een "net niet" dlc maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Het valt me op dat ik Fallout 4 niet meer speel. Ik speel nu Tombraider en Pes.
Terwijl ik inmiddels alle Dlc's ook heb.
Grootste reden is dat het op een gegeven moment steeds hetzelfde wordt in Fallout 4. Schiet die neer en daar krijg je wat voor als je terug komt.
De eerste weken heb ik er mij prima mee vermaakt maar wil ik dit spel blijven spelen, dan mag er wel wat meer spanning en avontuur in op den duur. Meer afwisseling en beleving.
Desondanks een goed spel, begrijp me niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Zo met 1 click vanuit Steam compleet mijn Fallout 4 installatie gewist. En hij is bijna klaar met downloaden van een verse Fallout 4 installatie met alle DLC :)

Het was een beetje en zooitje geworden met alle mods dus ik begin met een nieuwe install voor mijn nieuwe Survival playthrough + alle DLC :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
De survival mode zonder fast-travel is juist het mooie. Een carry-weight mod maakt het dan weer te makkelijk. Het punt is juist dat je zuinig om gaat met je carry weight en niet met 15 wapens rond kunt lopen, of met 12 desk fans en typewriters. Keuzes maken over welke materials je nodig hebt in je settlement, etc. Ook je companion kan e.e.a. dragen (zeker als je 'always dogmeat' ook gebruikt). Ik heb de carry-mod ook wel eens gebruikt, maar dan alleen maar om te simuleren dat je iets meer STR hebt (ik was toen stealth pistolero).

Overigens ben ik er inmiddels wel klaar mee. Ik heb de Witcher ondekt, dan is de keuze snel gemaakt.

Tevens kijk ik de serie Westworld, dan pas wordt duidelijk hoe ontzettend slecht het verhaal in Fallout 4 is. Het hele synth probleem is veel te onderbelicht en het geeft geen enkel gevoel of je nou kiest om de synths uit te moorden of niet. Terwijl ik in Westworld na 2 afleveringen al medelijden had met de synths en het morele vraagstuk veeeeeel beter wordt neergezet. In Fallout stelt het echt geen ruk voor.

[ Voor 32% gewijzigd door Divak op 07-11-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:41

BlackEyedAngel

Just a decent guy

http://www.polygon.com/20...t-4-ps4-mod-support-patch
The patch bringing mod support, at last, to Fallout 4 on the PlayStation 4, is finished and going through certification, developer Bethesda Game Studios noted today.

It's been a long and winding road toward mod support on PlayStation 4, which was originally promised late this summer, was repeatedly delayed, and looked dead altogether back in September.

Bethesda reversed itself in early October, saying it had figured out how to deliver mod support for the game, albeit with one huge restriction: Mods can't use any external assets.
*O* *O*

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Beetje laat. Maar net begonnen met Fallout 4. Leuke game tot nu toe. Zit nog in het eerste dorpje. Maar speel op de pc en mijn muis en toetsenbord werken niet. XBox One controller werkt wel. Dit hele topic doorgelezen, maar niks daarvan werkt. Als ik de controller loskoppel, krijg ik wel een cursor en kan deze bewegen, maar klikken en het toetsenbord werken niet. Ik heb Windows 10 en een Logitech G5 muis.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny III
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-12-2024
Grootste reden is dat het op een gegeven moment steeds hetzelfde wordt in Fallout 4. Schiet die neer en daar krijg je wat voor als je terug komt.
De eerste weken heb ik er mij prima mee vermaakt maar wil ik dit spel blijven spelen, dan mag er wel wat meer spanning en avontuur in op den duur. Meer afwisseling en beleving.
Als je je alleen op de quests richt begon mij dat ook wel es te vervelen, maar de kracht van FO4 en ook 3, maar ook de S.T.A.L.K.E.R. franchise had dat heel sterk, is de typische, wat surrealistische sfeer..de muziek.
Ook settlements bouwen kan 'k me rustig een middagje..of 2 mee vermaken..
Heb er nu 533 speeluren op zitten...trage gamer :O zonder mods en aan de DLC's moet 'k ook nog beginnen. 'k Speel em met de survival guide en map poster erbij...dus 'k pluis em helemaal uit :P
Was er de laatste maand ook effe klaar mee...maar dat kan niet lang meer duren..als 'k dit forum lees
Veel plezier trouwens met Lara..vette graphics die game !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny III
PerlinNoise schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:15:
Beetje laat. Maar net begonnen met Fallout 4.
Prima op tijd hoor, welkom bij de club 8)
Maar speel op de pc en mijn muis en toetsenbord werken niet. XBox One controller werkt wel. Dit hele topic doorgelezen, maar niks daarvan werkt. Als ik de controller loskoppel, krijg ik wel een cursor en kan deze bewegen, maar klikken en het toetsenbord werken niet. Ik heb Windows 10 en een Logitech G5 muis.
Je hardware conflict kan ook in je .ini file zitten. Dus als je eenmaal de game een keer hebt op gestart met de controller in je PC dat de game altijd een controller ziet ook als je em hebt losgekoppeld.

Probeer de laaste optie van het steam forum nog es :"Use the controller to select the controller off in the options, then disconnect....." Dan quit game.
Dan effe je Fallout4Prefs.ini files checken -> Properties -> read-only box moet blank zijn.
Fallout4 heeft 2 .ini file locaties.
In je game dir /Program Files (x86)/Steam/steamapps/common/Fallout 4/Fallout 4
In je save dir /*Username*/My documents/My games/Fallout4
Dan shutdown computer, effe muis en keyboard in 'n andere usb poort douwen.
Dan PC weer opstarten, dus zonder de controller! Heb je kans dat de ini files weer correct worden herschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:17:
ik vind juist de nacht veel leuker dan dag:)
wel een flashlight mod ervoor om sterke/swakkere flashlight te hebben. en darker nights mod om de nacht nog mooier te maken:)

mijn probleme emt mjin krote survivla poging was hoesnel je meost etne en drinken, gewoon te snel dat het onrelaistiesch erg was.
Hoe beroerd iemand zijn spelling ook is, als je verder niks inhoudelijks toe te voegen hebt kun je beter niks zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ircghost op 28-11-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Harribo schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:41:
Het valt me op dat ik Fallout 4 niet meer speel. Ik speel nu Tombraider en Pes.
Terwijl ik inmiddels alle Dlc's ook heb.
Het is wat saai ja... eigenlijk zie ik dat in alle SP games die ik speel, dus misschien ligt het aan mij. Wat in FO4 wel helpt is om na een tijd de moeilijkheidsgraad te verhogen, dan moet je in ieder geval weer een beetje (met nadruk op beetje) je best doen om iets kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm. was weg geredact waarop ik reageerde.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Shabbaman schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:03:
[...]

Het is wat saai ja... eigenlijk zie ik dat in alle SP games die ik speel, dus misschien ligt het aan mij. Wat in FO4 wel helpt is om na een tijd de moeilijkheidsgraad te verhogen, dan moet je in ieder geval weer een beetje (met nadruk op beetje) je best doen om iets kapot te krijgen.
Tja, je kunt het jezelf inderdaad zo moeilijk maken als je wil. Ga in je onderbroek met alleen een pistool maar eens een horde Super Mutants te lijf.... ;)

Wat ik zelf doe is afwisselen, dan weer een main story missie, dan weer wat bouwen, wat wandelen en ontdekken en daarnaast de onvermijdelijke Minuteman missies voor wat extra XP.

Dan kom je toch regelmatig nieuwe dingen tegen die je toch weer even laten verbazen of genieten. Level 57 nu en nog lang niet uitgespeeld, lekker rekken die hap ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:52
Leuk topic, ik ben sinds afgelopen week ook met FO4 bezig op mijn XBone.
Heb hiervoor FO3 en FO:NV gehad en die vond ik heerlijk om te spelen.

Zal de komende tijd dit topic eens doorspitten :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 10:15
Ik moet zeggen dat ik weer wil spelen. Heb hem toen die net uit was wel gespeeld. Maar niet veel verder dan het eerste dorpje. Dus dat is niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Feck, feck, feckderfeck.. Ik net begonnen op survival mode... na een goed uurtje spelen ofzo lekker bezig om eerst Sanctuary op orde te krijgen voordat ik naar Concord ga.. knalt het spel eruit.

Okay, overnieuw starten.... ben ik terug in Vault 111... :(

Pfff. Okay, mods... search... en maar eerst ff de console mod en de survival mode config mod geinstalleerd zodat ik mijn normale quick save terug heb. Ja het is wat minder spannend zo, maar met 2 kleine koters heb ik geen tijd om nog hele stukken overnieuw te spelen als het spel eruit vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Ik had gisteravond ook voor het eerst dat het spel er uit knalde, nog niet eerder meegemaakt. Zo ben je in de Starlight drive in, 1/10 seconde later ineens het bureaublad voor je neus zonder ook maar enige foutmelding...

Tot op heden heeft het spel feilloos gewerkt, hoop niet dat het een voorbode is. Gelukkig kan ik wel gewoon saven en is er hopelijk niets verloren of beschadigd aan savegames.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Ik ben net gestart en ben bezig geweest met bouwen in Sanctuary. Vervolgens moest ik naar een dorpje die last had van raiders. Ik loop daar een beetje rond, komen er behoorlijk sterke ghouls op mij af die ik met moeite kan killen, vooral die "baas". Daarna werd ik aangevallen door super mutants. Ik ben heeeel hard weggerend. Ga ik nu te hard door het spel ofzo? Want had het idee rustig bezig te zijn. Was ook een radarstation tegengekomen en die rustig uitgekamd en ontdaan van raiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam een Behemoth tegen toen ik het spel begon. Rondjes rennend om een auto en boom voor 45 minuten of zo maar dood was hij wel. Hield zich op bij een viaduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Menace_1981 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:59:
Ik ben net gestart en ben bezig geweest met bouwen in Sanctuary. Vervolgens moest ik naar een dorpje die last had van raiders. Ik loop daar een beetje rond, komen er behoorlijk sterke ghouls op mij af die ik met moeite kan killen, vooral die "baas". Daarna werd ik aangevallen door super mutants. Ik ben heeeel hard weggerend. Ga ik nu te hard door het spel ofzo? Want had het idee rustig bezig te zijn. Was ook een radarstation tegengekomen en die rustig uitgekamd en ontdaan van raiders.
Van wie moest je naar een dorpje nadat je in Sanctuary hebt lopen bouwen? Heb je de quest van Codsworth om de Minuteman te helpen en te bevrijden al gedaan?

Ik krijg inderdaad de indruk dat je anders iets te ver aan de wandel gegaan bent en nog iets te sterke vijanden bent tegengekomen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
bvk schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:51:
[...]

Van wie moest je naar een dorpje nadat je in Sanctuary hebt lopen bouwen? Heb je de quest van Codsworth om de Minuteman te helpen en te bevrijden al gedaan?

Ik krijg inderdaad de indruk dat je anders iets te ver aan de wandel gegaan bent en nog iets te sterke vijanden bent tegengekomen.
Dat heb ik gedaan hoor, maar viel mij op dat de vijanden ineens zo sterk waren. Ik was op weg naar Corvega Assembly Plant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Menace_1981 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:00:
[...]

Dat heb ik gedaan hoor, maar viel mij op dat de vijanden ineens zo sterk waren. Ik was op weg naar Corvega Assembly Plant.
Ik kan mij niet herinneren dat de Minuteman al zo snel een quest heeft die je naar Corvega stuurt want dat is in het begin best pittig. Hoe verder je van Sanctuary af gaat hoe moeilijker het wordt.

Ik zou het misschien eens eerst wat dichterbij proberen en wat betere wapens/armor bij elkaar sprokkelen voordat je verder naar het zuiden trekt.

Wat inderdaad geen garantie is dat je niet toch ineens een Behemoth of Deathclaw tegen het lijf loopt, maar dat is een risico van het vak... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 10:15
Kan je op een of andere manier je wapen en armor enzo die je niet gebruikt maar later wel wil verkopen te verbergen? Dus een soort junk ervan maken en die ineens verkopen?
Nu staat alles door elkaar en naast elkaar en dat maakt het onoverzichtelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
jaydenjarno schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:25:
Kan je op een of andere manier je wapen en armor enzo die je niet gebruikt maar later wel wil verkopen te verbergen? Dus een soort junk ervan maken en die ineens verkopen?
Nu staat alles door elkaar en naast elkaar en dat maakt het onoverzichtelijk
Nee*, maar je kunt je wapens en armour wel renamen. Ik zet 'AA' voor mijn wapens zodat de dingen die ik gebruik bovenaan en netjes onder elkaar staan. Waarschijnlijk kan een punt ook om ze bovenaan te zetten.

* = tenzij je het als junk wilt verkopen. Dan kan je het scrappen, maar dat is volgens mij veel minder waard dan een wapen zelf verkopen.
Menace_1981 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:00:
[...]
Ik krijg Corvega ook vrij snel, maar ik had er niet zo veel problemen mee. Een vriend van me wel, maar die gebruikt bijna nooit VATS. Gebruik jij voornamelijk VATS of schiet je liever zelf? Want de moeilijkheidsgraad gaat wel flink omhoog als je VATS niet gebruikt tot je genoeg wapens, ammo en aid kan vinden.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
Het gaat nu wel beter. Ook omdat ik die super mutants niet meer ben tegengekomen. Ghouls kite ik en kill ik nu wel makkelijk. Ik gebruik veel vats ja, heb ook redelijk geinvesteerd in agility.

Heb net Super Duper Mart gecleared. Ging lekker. Nemen jullie trouwens alles mee? Dus ook fans enzo? Ik word er wel beetje gek van dat ik nu wel steeds snel vol zit qua items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Menace_1981 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:47:
Het gaat nu wel beter. Ook omdat ik die super mutants niet meer ben tegengekomen. Ghouls kite ik en kill ik nu wel makkelijk. Ik gebruik veel vats ja, heb ook redelijk geinvesteerd in agility.

Heb net Super Duper Mart gecleared. Ging lekker. Nemen jullie trouwens alles mee? Dus ook fans enzo? Ik word er wel beetje gek van dat ik nu wel steeds snel vol zit qua items.
Ik neem tegenwoordig het meeste allerlei junk mee, meer dan wapens. En dat omdat die meeste wapens toch niets opleveren als je ze verkoopt en relatief minder schroefjes, aluminium, gear etc. bevatten dan bijvoorbeeld een fan. Plus dat wapens door het gehalte aan staal veel zwaarder zijn om mee te nemen.

En als je een beetje wapens wil modden kom je echt steeds aluminium (en ander spul) tekort...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Menace_1981 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:47:

Bij ghouls kan je trouwens ook op hun benen schieten. Behalve de 'bazen' vallen ze bij mij met max. 2 schoten (als ze dan nog leven) op de grond en dan kunnen ze niks meer. Ze graaien nog wel een beetje om zich heen, maar doen dan geen schade meer. Is best vermakelijk om een legertje ghouls zo op de grond te krijgen en je companion heen en weer te zien rennen om ze de genadeklap te geven :P

Je kunt bij het modden van wapens en zo ook iets van 'mark for search' of zo indrukken. Op die manier kan je snel zien of de dingen die je tegenkomt iets bevatten dat je kunt gebruiken. Al cheat ik zelf door in de console "player.setav carryweight 2500" in te voeren (zonder aanhalingstekens). Zo hoef je nooit meer terug en kan je ook verschillende armour sets en wapens meenemen zonder dat je daar ernstig door wordt beperkt.
spoiler:
Voordeel is ook dat je vanaf niveau 30 of zo nooit meer wat mee hoeft te nemen voor mods, omdat je dan toch alles wel ruim op voorraad hebt. Dan is het alleen nog handig voor nieuwe settlements die nog geen supply line hebben om ze toch wat van verdediging te voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ample Energy schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:22:
spoiler:
Voordeel is ook dat je vanaf niveau 30 of zo nooit meer wat mee hoeft te nemen voor mods, omdat je dan toch alles wel ruim op voorraad hebt.
Ben je gek? Gather ALL the things! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
Het looten maakt de game wel vet, dat is zeker. Ik struin elke hoekje af op zoek naar spul wat ik mogelijk kan gebruiken. Ik gebruik nu een kamertje in Sanctuary waar ik alle zooi in gooi, maar wist niet dat ik het kon scrappen. Snel maar checken zo.

Tot dusver vind ik het wel een vette game. Heb net Uncharted uitgespeeld dus wel een andere game, maar vermaak mij hier de komende tijd wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:30:
[...]

Vandaar dat ik ondertussen al aan de 8500 carryweight zit... _O-
Menace_1981 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:35:
Het looten maakt de game wel vet, dat is zeker. Ik struin elke hoekje af op zoek naar spul wat ik mogelijk kan gebruiken. Ik gebruik nu een kamertje in Sanctuary waar ik alle zooi in gooi, maar wist niet dat ik het kon scrappen. Snel maar checken zo.
En bij je workstation heb je een knop die alle junk meteen in de workstation gooit. Wel zo makkelijk :P Daarna meteen even kijken bij aid of er niet toevallig voedsel en/of water in je workstation is opgeslagen. Kan je dat meteen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:30:
[...]

Maar vooral aluminium, dat kom ik gewoon bijna altijd tekort om zaken te bouwen of modden... Vanavond mijn X01 armor geupgrade naar MK V, je wil niet weten hoeveel alu dat gekost heeft.

Aan carry mods doe ik trouwens niet, dat vind ik een hoop charme weg halen van het spel.

[ Voor 3% gewijzigd door bvk op 01-12-2016 23:14 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Ik heb even wat screenshotjes van mijn wapenarsenaal gemaakt. Deze wapens heb ik altijd bij.

10mm: ontzettend leuk wapen. Snel, stil en die groene ''glow sights'' ziet er gewoon baas uit.
Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/5fyxe0adv/Fallout_4_20161202151933.jpg
Deze sledgehammer is wel leuk om eens boven te halen in een 1 op 1 gevecht, maar voor de rest gebruik ik hem niet vaak.
Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/szv1fljkz/Fallout_4_20161202151916.jpg
Vette revolver met erg goede damage. Nadeel is de traagheid
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/n88hapuld/Fallout_4_20161202152014.jpg
Mijn 'standaard' wapen'. Schiet redelijk vlot, goede damage en kost niet te veel AP in VATS. Ik heb er voor gekozen om er een .308 van te maken, kogels heb ik toch genoeg.
Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/q84k1yyjt/Fallout_4_20161202152034.jpg
Mijn favoriete wapen. Schiet ongeloof snel, amper recoil en redelijk stil. Ik geloof dat ik 80 keer kan schieten voor ik moet herladen. :+ Als er een groep ghouls op je af komt is dit het wapen dat je moet kiezen. Jammer genoeg gaan de kogels er wel snel door..
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/l25jiz08h/Fallout_4_20161202152058.jpg
Dit was 1 van de eerste wapens die ik gebruikte in het spel. Jammer genoeg voelt de fire rate in praktijk er laag aan. Ik gebruik het nu vooral als sniper (zonder scope :+ ) Eens je echt in gevecht gaat is dit wapen niet meer praktisch. Als ik voor een mod met betere fire rate zou kiezen is de damage veel lager...
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/ba9pmcnej/Fallout_4_20161202152113.jpg
Achja, wie weet kom ik wel een mirelurk queen tegen. Dan moet ik toch even dramatisch doen :+
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/bt6urove3/Fallout_4_20161202161028.jpg

Opmerkingen, vragen of suggesties? vraag maar :)

Ik heb nu alle dlc's behalve nuka world gedaan.

Automatron was wel geinig. De robot companions maken je echt overkill en de de rust devils zijn ook wel leuk. Ik miste wel wat sfeer in het verhaal, nadruk ligt duidelijk op vechten.
Vault-tec ben ik snel doorgegaan. Ik ben nog wel van plan om eens een eigen vault te bouwen.
Contraptions en Wasteland voegen leuke dingen toe maar hadden naar mijn mening al in het basisspel moeten zitten.
Over Far Harbor kan ik vooral vertellen dat het zeer slecht loopt op een ps4. Naarmate ik verder ging leken de graphics wel te verbeteren en stotterde het spel niet meer zo erg. Het verhaal was wel okee, toch ben ik niet zo een fan van de duisternis en vijanden, ik verkies toch the commonwealth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny III
tazzman schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:48:
Feck, feck, feckderfeck.. Ik net begonnen op survival mode... na een goed uurtje spelen ofzo lekker bezig om eerst Sanctuary op orde te krijgen voordat ik naar Concord ga.. knalt het spel eruit.

Okay, overnieuw starten.... ben ik terug in Vault 111... :(

Pfff. Okay, mods... search... en maar eerst ff de console mod en de survival mode config mod geinstalleerd zodat ik mijn normale quick save terug heb. Ja het is wat minder spannend zo, maar met 2 kleine koters heb ik geen tijd om nog hele stukken overnieuw te spelen als het spel eruit vliegt.
Had precies 't zelfde hier, daarom ben ik weer terug gegaan naar 'Very Hard' maar da's eigenlijk weer wat te makkelijk. Survival mode met behoud van saves was een mooie optie geweest. Toch maar een mod, dan. Had de mod die jij noemt nog niet gezien. Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Nou. Vandaag mijn PS4 Pro binnen en gelijk dit er op geknald. Kon maar uurtje spelen (werk) maar was al erg indrukwekkend. Dat stuk met zijn vrouw in het begin en dan weer buiten komen. Mooi gedaan. Ben benieuwd naar wat zal komen, ben nu net buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Fallout 4 vorig jaar gespeeld, maar ik kwam niet verder omdat het te moeilijk was.

Nu wil ik binnenkort weer helemaal opnieuw beginnen met Fallout 4 op de PS4 Pro.

Ik wil graag tips over hoe ik het vanaf het begin moet aanpakken om het zo makkelijk mogelijk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:40:
Ik heb Fallout 4 vorig jaar gespeeld, maar ik kwam niet verder omdat het te moeilijk was.

Nu wil ik binnenkort weer helemaal opnieuw beginnen met Fallout 4 op de PS4 Pro.

Ik wil graag tips over hoe ik het vanaf het begin moet aanpakken om het zo makkelijk mogelijk te maken.
Fallout wordt, als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, best een beetje makkelijk. Misschien is het niet leuk om je dan te gaan vertellen hoe het spel geen uitdaging meer is :) Dat uitzoeken is juist onderdeel van de charme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Vats en silenced pistol build, https://www.google.nl/amp...d-guide-infilitrator/amp/

Dat is naar mijn mening het makkelijkst, anders de melee vats build maar daar kan je minder fouten make

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rmg schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:58:
Vats en silenced pistol build, https://www.google.nl/amp...d-guide-infilitrator/amp/

Dat is naar mijn mening het makkelijkst, anders de melee vats build maar daar kan je minder fouten make
Ik gebruik VATS eigenlijk helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:05:
[...]

Ik gebruik VATS eigenlijk helemaal niet.
Ja ok :? Ieder zijn eigen speelstijl. Maar infiltrator en melee build zijn echt de 2 aller makkelijkste. Door vats heb je super veel tijd om rustig te spelen en game breaking hoge damage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net

Ik had ook wel wat tijd nodig om door te hebben hoe alles werkt. Het spel kan soms wel ingewikkeld zijn in het begin. Maar moeilijk, dat vond ik het nooit. Als je de moeilijkheidsgraad op "normal "zet vind ik het al behoorlijk makkelijk. Probeer het eens op easy of very easy zou ik zeggen.

Probeer ook zeker je 10mm pistol beter te maken!
(De .308 wapens gebruik je dan weer beter niet, erg slechte wapens imho)
10mm in combinatie met VATS werkt altijd wel.

Tip; Niet ver van Red Rocket ligt een .44 revolver, nadeel is dat de ammo schaars is. Linkje naar de locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rmg schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:09:
Ja ok :? Ieder zijn eigen speelstijl. Maar infiltrator en melee build zijn echt de 2 aller makkelijkste. Door vats heb je super veel tijd om rustig te spelen en game breaking hoge damage.
Dat is wat ik bedoelde - als je als een sniper heb je VATS eigenlijk niet eens nodig. In Fallout 3 was het zonder niet te doen, maar in Fallout 4 speelt het best lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:35:
[...]

Dat is wat ik bedoelde - als je als een sniper heb je VATS eigenlijk niet eens nodig. In Fallout 3 was het zonder niet te doen, maar in Fallout 4 speelt het best lekker weg.
Ik gebruik ook nooit VATS, zeker tijdens een vuurgevecht met meerdere vijanden vind ik dat alleen maar storend. Maar zoals al gezegd heeft iedereen zijn eigen voorkeur en speelstijl die je zelf moet ontdekken.

En uiteraard is het ook belangrijk hoe je in het begin je punten hebt besteed aan de perks, als je dat niet goed verdeeld hebt kun je misschien even beter overnieuw beginnen of je toch helemaal op de gekozen perks richten en er het beste van maken.

Ik had zelf zo'n beetje alles gelijkmatig verdeeld en dat is prima bevallen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvk schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:18:
En uiteraard is het ook belangrijk hoe je in het begin je punten hebt besteed aan de perks, als je dat niet goed verdeeld hebt kun je misschien even beter overnieuw beginnen of je toch helemaal op de gekozen perks richten en er het beste van maken.
Perks zijn bijna niet te verpesten. Zelfs met een paar hele slechte keuzes, heb je daarna genoeg kansen om het spul weer te corrigeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:19:
[...]

Perks zijn bijna niet te verpesten. Zelfs met een paar hele slechte keuzes, heb je daarna genoeg kansen om het spul weer te corrigeren :)
Klopt natuurlijk helemaal, maar in het begin kan dat toch best lastig zijn lijkt me als je daardoor zwak bent in gevechten omdat je bijvoorbeeld alles in Charisma hebt zitten.... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
Ik wilde de onbeperkte inventory mod hebben, omdat ik gek werd van het heen en weer gereis. Heb ik die mod en greener grass geinstalleerd, krijg ik de melding trophies worden uitgeschakeld. Prima, maar die mod deed het op de een of andere manier niet... dus ik heb die mods er weer afgegooid. Ben ik nu de trophies voor de rest van de game kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fallout 3 zodner vats uitgepseeld, nu ene poging in fallout 4 (wel een caryr mod voor iets meer weight op str, tis een mercenary build dus veel automatic wapens enzo:P)
vats als snper werkt goed, zeer sterk emt die penetrator perk dat je door muren kan schiente in vats:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik gebruik meestal deliverer voor de simpele kills, een explosive shotgun voor zwaardere werk en crippling rocketlauncher voor mobs en grote vijanden. Daarnaast een .50cal sniper, 2 shot plasma sniper, goede laserrifle en kellogs revolver. Decembers child werkt ook wel lekker en nu ook een explosive .50 cal sniper gevonden. :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:50:
Ik gebruik meestal deliverer voor de simpele kills, een explosive shotgun voor zwaardere werk en crippling rocketlauncher voor mobs en grote vijanden. Daarnaast een .50cal sniper, 2 shot plasma sniper, goede laserrifle en kellogs revolver. Decembers child werkt ook wel lekker en nu ook een explosive .50 cal sniper gevonden. :)
En die heb je allemaal tegelijk bij je? Ik gebruik voornamelijk de Overseers Guardian en daarnaast alleen een missilelauncher en/of BigBoy voor de echt grote tegenstanders.

Ik probeer in ieder geval zo weinig mogelijk wapens mee te zeulen, dan hou je tenminste wat gewicht over om te looten zonder een carry mod nodig te hebben.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

bvk schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:04:
[...]

En die heb je allemaal tegelijk bij je? Ik gebruik voornamelijk de Overseers Guardian en daarnaast alleen een missilelauncher en/of BigBoy voor de echt grote tegenstanders.

Ik probeer in ieder geval zo weinig mogelijk wapens mee te zeulen, dan hou je tenminste wat gewicht over om te looten zonder een carry mod nodig te hebben.
joah sleep nogal wat mee aan wapentuig :9 Meestal kan je namelijk spul met zon rood settlement bouwding deconstructen en weegt het veel minder, en met een supplyline kan je die boel ook gewoon overpompen, ben je het gelijk kwijt. Dus ik heb er niet zoveel problemen mee, vrij veel draag capaciteit en vrijwel altijd een powerarmor nu. Wel handig is om alle categorien na te lopen als je in een settlement bent en spul te dumpen wat je niet nodig hebt, dus alle gelezen comics, mods, eten etc. Alles bij elkaar loopt dat gewicht behoorlijk op, met 0,5 kg hier en daar elke keer.
Tevens een robot met veel draagkracht helpt hierbij ook goed.

[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 06-12-2016 14:38 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Pagina: 1 ... 42 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!