Het enige wat je in de gaten moet houden in het begin is dat je voldoet aan het basisniveau voor de SPECIAL tree. Een voorbeeld is dat je minstens luck op 4 sterren hebt, dan kun je de perk 'mysterious stranger' vrij spelen zonder dat je iets hoeft te doen met de andere perks van Luck. Niks houdt je tegen om als level 1 met Intelligence op 10 sterren om meteen de allerlaatste perk van Intelligence te activeren.himlims_ schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:07:
[...]
dus je hoeft niet van een special rank.1 alle 10 de * te unlocken voordat je naar rank.2 gaat?
ben nu lvl 10 in alle specials, maar rank.1; kun je dat resetten? en opnieuw instellen?
Voor ster 2 van een perk moet je vaak wel een minimum level zijn. Volgens mij is de level requirement voor ster 2 voor scrounger (vanaf luck 2), dat je minstens level 7 moet zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Ircghost op 15-11-2015 22:16 ]
Thnx, ik ga het proberen.Fuelke schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:31:
[...]
Als je de hond een commando wil geven (met E op PC) verschijnt er ook een menu (Stay, cancel, transfer, talk).
Met transfer kan je items laten dragen door de hond. Door in de inventory van de hond dingen aan te klikken kan hij bepaalde items ook effectief aantrekken. Zo heb ik hem bv. in een dog armour gestoken die ik haalde van een attack dog.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.
Door de specials (rood) up te graden, unlock je nieuwe levels (geel).
Per punt dat je op een special (rood) gebruikt, is er 1 nieuw level (geel) voor die specifieke special (rood).
Per nieuw level (geel) krijg je een nieuwe perk (blauw) ter beschikking.
Dit geeft je op dit moment nog geen voordeel.
Je moet immers ook een punt gebruiken op zo'n perk (blauw) vooraleer deze actief wordt.
Dan is deze niet meer greyed out (blauw), maar wordt die gekleurd (groen).
Je hoeft trouwens niet level per level te activeren, zoals te zien in de afbeelding.
Elke geactiveerde perk (groen) kan je ook upgraden. Dan komt er telkens een sterretje bij.
Je kan echter niet zomaar direct 4 punten besteden aan 1 perk, want je hebt een bepaald character level nodig. Zo kan je bv. lvl 10 nodig hebben om de mogelijkheid te krijgen om perk X naar 2 sterretjes up te graden.

Die specials (rood) zijn dus enkel nuttig om perks (blauw) op een hoger level te mogen activeren.
Als je special niet hoog genoeg is, dan is de perk nog transparant en kan je deze nog niet activeren.

muren sluiten aan met murenJelle Brolnir schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:23:
Wat is dat een gelul zeg een gebouwtje maken. Compleet rechte fundering en nog passen muren niet mooi aan elkaar. Fuck it,dan maar echt een wasteland gebouw.
soms, werkt dat 'sticky/snap'-to object niet lekker. dan kun je eventueel de muur ervoor tussenuit halen, verplaatsen, en daar weer opnieuw tegenaan vergrendelen. sluit niet altijd 100%, als maar functioneel is ;-)
na veel klikken verplaatsen en scrappen, eindelijk mijn 'waterworld' like sanctuary operationeel. heb een gebouw willen maken wat langzaam doorontwikkeld is, meerdere verdiepingen kent en zo veel mogelijk verschillende objecten/materialen:

Eerst vloeren leggen, dan heb je iig een ondergrond die netjes aansluit op de muren, wordt het een stuk makkelijker van, maar ik heb gewoon zo'n prefab hut neergeplempt,vind het wel prima, gaat erom dat ze een dak boven hun bed hebben. Ik heb ook nooit de sims gespeeld en dat heeft een reden.Jelle Brolnir schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:23:
Wat is dat een gelul zeg een gebouwtje maken. Compleet rechte fundering en nog passen muren niet mooi aan elkaar. Fuck it,dan maar echt een wasteland gebouw.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Wat wel helpt is echt vloeren gebruiken, daar snappen muren aan vast. Dan gaat het een stuk makkelijker.Jelle Brolnir schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:23:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
wat wordt gereset? en hoe doe je dat? ik zou graag mijn perks opnieuw toekennen.Jesé10 schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:15:
Ik wil graag mijn naam veranderen, maar als ik dat doe via showSPECIALmenu in console command is alles gereset. Daarna heb ik de special points weer terug gezet, maar vraag me af of dit problemen geeft. Iemand die dit al geprobeerd heeft of weet hoe het beter kan?
Daar zal wel een mod voor uitkomen. Je bent iig niet de enige die het vervelend vind.revertive schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:12:
ik vind het wel jammer dat je niet alles weg kan halen wat je wilt, somige huizen in sanctuary kan ik niet slopen maar staan wel in de wegEn het was makkelijk geweest als je de ground vlak kon maken nou zweven er vloeren net iets boven de grond.
Ik heb gegoogled en krijg het idee dat je de minutemen kunt joinen zonder later problemen met andere faction te krijgen maar ik kom er niet helemaal achter.
[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 15-11-2015 23:51 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Anoniem: 708909
[ Voor 29% gewijzigd door Robin op 17-11-2015 15:03 . Reden: Refererlink weggehaald. ]
Anoniem: 80487
Ik vind zelf de verschillen in wat er aan het eind gebeurd met de verschillende factions een beetje magertjes, maar er is wel een guide ergens die uit de doeken doet hoe je zo veel mogelijk missies kan doen zonder facties op de tenen te stappen. Uiteindelijk ontkom je er niet aan om ruzie te maken met een of ander.Chaoss schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:45:
Kan je in Fallout meerdere factions joinen of later over stappen? Ik kan nu de minutemen joinen maar misschien zit ik straks een andere faction in de weg en zijn BoS, The railroad of the institution misschien wel veel interessanter.
Ik heb gegoogled en krijg het idee dat je de minutemen kunt joinen zonder later problemen met andere faction te krijgen maar ik kom er niet helemaal achter.
Chaoss schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:59:
Schijnt dat de minutemen redelijk los van de andere factions staan, schijnt dat je wel moet kiezen tussen BoS of The railroad omdat die tegenover elkaar staan qua ideologie.
No ty, Russian keys are a no go. Daar zit er een legitieme "ban" kans bij.Anoniem: 708909 schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:50:
Voor de mensen die op pc spelen check: https://www.g2a.com/r/2148413
Beter wat extra betalen en niet gebanned worden..
[ Voor 29% gewijzigd door SmokingCrop op 16-11-2015 00:25 ]
In ander nieuws. Ik speel de game op "very hard" in het begin was dit het zeker. Maar inmiddels, ik one shot alles. Met een rifle die gewoon te koop was nota bene en waar ik op het moment dat ik het kocht 2500+ ammo voor had omdat al die raiders die ammo droppen. Omdat ik nu dus alles oneshot en die raiders nog steeds die ammo droppen, well, m'n ammo pool gaat alleen maar omhoog. Deathclaws zijn dood voordat ze bij me zijn. De game is niet meer moeilijk
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Er zijn verschillende pakjes die je kan vinden om aan te trekken in plaats van dat vault pakkie, waar je gewoon combat armor (of whatever) overheen kan doen. Je kan het niet upgraden voor zover ik weet, maar wel vervangen door dus wat anders. Lijkt me geen spoilert?ye-roon schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:17:
Vraagje, weet iemand of het mogelijk is/word om andere "undergear" te upgraden? Tot nu toe kan ik alleen dat stomme vault suit upgraden en das totaal niet handig(plus het ziet er niet uit met m'n combat armor). Ik had iets gehoord van iemand bij de spoorwegen, maar geen idee hoe of wat en kan ook niet duidelijk antwoord vinden op de interwebz. Mocht iemand het weten vergeet de spoiler tags niet
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 16-11-2015 00:20 ]
Ben al meerdere vendors langs geweest maar heb deze nog steeds niet kunnen vinden.
ben ondertussen level 32 dus zou deze toch wel ergens moeten kunnen verkrijgen?
Vijanden (raiders) die spawnen als je bijvoorbeeld een ogenschijnlijk verlaten slaapplaats bezoekt, dus ook al denk je dat de kust veilig is, als je ergens in loopt en daarna naar buiten gaat kun je ineens de bewoner tegenkomen. Al gelijk vet OP met molotovs, maargoed, het is de wasteland.
Vandaag dan even goed kunnen spelen en inmiddels heb ik 3 powerarmors en een fat boy... En dan ben je level 7
De nucleare storm is wel heel erg 'S.T.A.L.K.E.R.', maar met goede bescherming merk je daar weinig van.
De eerste keer dat ik het meemaakte gebeurde er wel wat raars... Het leek alsof de bliksem in sloeg en uit het niets een dode brahmin op de grond lag met een paar mines die ik nog net kon ontwijken. De brahmin had wel goede loot (voor mijn level). Misschien toeval, als je een beetje aan het verkennen bent kom je wel vaker kleine dingetjes tegen.
Daarna maar de main quest gedaan, hond opgepikt, deathclaw verslagen met mijn dan 2e powerarmor en het dorp een beetje opgebouwd. Vervolgens onderweg naar de volgende settlement en dan kom je molerats tegen... Even afknallen zou je zeggen, totdat je het gepiep hoort van een mijn ofzo.
Blijken het die molerats te zijn.... Verd*mme gewoon exploderende molerats, wie verzint dat?
Nog maar het topje van de Fallout 4 ijsberg, maar het bevalt me prima. Hier kan ik me nog weken zo niet maanden mee vermaken
Ik vind de toevoeging van zowel normale regen/onweer als de radiation storms super voor de immersie in de spelwereld. Hadden ze veel eerder moeten doen.BLACKfm schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:25:
De nucleare storm is wel heel erg 'S.T.A.L.K.E.R.', maar met goede bescherming merk je daar weinig van.
De eerste keer dat ik het meemaakte gebeurde er wel wat raars... Het leek alsof de bliksem in sloeg en uit het niets een dode brahmin op de grond lag met een paar mines die ik nog net kon ontwijken. De brahmin had wel goede loot (voor mijn level). Misschien toeval, als je een beetje aan het verkennen bent kom je wel vaker kleine dingetjes tegen.
Het is inderdaad een beetje gejat van de emissions uit STALKER, maar daar komen ze in deze m.i. prima mee weg. Niet op de laatste plaats omdat je in STALKER glashard doodgaat als je niet gaat schuilen voor zo'n emission en dit meer een giftige onweersbui is.
Op de brug naast hetPoesmij schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:20:
Weet iemand waar je een normale plasma rifle kan kopen/vinden?
Shikata ga nai.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeKan zo goed als niks meer bij geplaatst worden, balkje is zo goed als vol. Vind em wel prima zo. Overig settlements maak ik niet zo uitgebreid denk ik haha. Enkel wat defense en resources en dan supply lines aanleggen zodat ik hele tijd recourses krijg.
Oh en geen zorgen, heb ook de game zelf veel gespeeld. Heb niet de hele tijd The Sims: Fallout 4 Edition gespeeld
[ Voor 16% gewijzigd door ASNNetworks op 16-11-2015 00:59 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Oooh niceASNNetworks schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:57:
En mn settlement is eindelijk af![]()
[video]
Kan zo goed als niks meer bij geplaatst worden, balkje is zo goed als vol. Vind em wel prima zo. Overig settlements maak ik niet zo uitgebreid denk ik haha. Enkel wat defense en resources en dan supply lines aanleggen zodat ik hele tijd recourses krijg.
Oh en geen zorgen, heb ook de game zelf veel gespeeld. Heb niet de hele tijd The Sims: Fallout 4 Edition gespeeld
Koop een plasma pistol en zet er een rifle stock op? Ik ben bij vendors/als loot ook nooit rifles tegen gekomen, alleen pistols.Poesmij schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:20:
Weet iemand waar je een normale plasma rifle kan kopen/vinden?
Ben al meerdere vendors langs geweest maar heb deze nog steeds niet kunnen vinden.
ben ondertussen level 32 dus zou deze toch wel ergens moeten kunnen verkrijgen?
Ik kan bv wel leather arm/leg/chest upgraden en dat ziet er wel beter uit maar komt qua defense lang niet in de buurt van mijn kant en klare armour wat ik ergens gevonden heb.
Tcl? Explain pleaseGravitar schreef op maandag 16 november 2015 @ 01:01:
[...]
Oooh niceKleine tip, met tcl kun je die gate mooi aan laten sluiten op je walls als je dat wil. Hangt er een beetje van af hoeveel bezwaar je tegen "cheaten" hebt, hoewel ik het niet echt cheaten vind.
En cheaten tijdens de build mode noem ik geen cheaten. De helft van mn settlement hangt in de lucht en wordt enkel met een trap in de lucht gehouden
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
klopt: complete outfits kan je niet upgraden, parts wel. Als je huidige set beter is, je losse delen ff bewaren: je gaat vanzelf betere losse parts vinden waardoor dat beter wordt.Chaoss schreef op maandag 16 november 2015 @ 01:06:
Ik hen nu een of ander kant en klaar armour die en dus in zijn geheel aan trekt maar klopt het dat je die niet kunt upgraden?
Kan bv wel leather arm/leg/chest upgraden en dat ziet er wel beter uit maar komt qua defense lang niet in de buurt van mijn kant en klare armour wat ik ergens gevonden heb.
Tcl staat voor togglecollision. als je dat intypt in de console van fallout krijg je de mogelijkheid om te vliegen en door muren/vloeren heen te gaan, obviously een cheat, maar als daarmee je gebouwen wel uitlijnen niet echt een bezwaar.ASNNetworks schreef op maandag 16 november 2015 @ 01:09:
[...]
Tcl? Explain please
En cheaten tijdens de build mode noem ik geen cheaten. De helft van mn settlement hangt in de lucht en wordt enkel met een trap in de lucht gehouden
als je tcl (toggle clipping on/off) in de console gebruikt in build mode, en dan bijvoorbeeld je gate selecteert met E, en dan verplaatsing annuleert, heeft je gate tijdelijk geen clip detectie. Je kan hem daarna ook niet selecteren zonder TCL uit te zetten. Je kunt dan een wall gedeeltelijk door de vaste delen van de gate neerzetten, zonder zichtbare opening. Nadat je tcl uitzet werkt het weer gewoon normaal.ASNNetworks schreef op maandag 16 november 2015 @ 01:09:
[...]
Tcl? Explain please
Ja heb geloof ik wat leather parts in mijn kluis gedaan. En zo ongeveer elke raider dropt dat ook, ik ben op een gegeven moment maar gestopt met het oppakken van leather omdat ik continu teveel spul bij me had.Ardjee schreef op maandag 16 november 2015 @ 01:13:
[...]
klopt: complete outfits kan je niet upgraden, parts wel. Als je huidige set beter is, je losse delen ff bewaren: je gaat vanzelf betere losse parts vinden waardoor dat beter wordt.
Modden van wapens is ook erg leuk, khad een mooie .45 pipe sniper gemaakt... En toen kwam ik er achter dat .45 ammo niet zoveel gedropt wordt
[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 16-11-2015 01:23 ]
Anoniem: 80487 schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:02:
[...]
spoiler:Ik moest met mijn minutemen dat luchtschip van ze uit de lucht knallen met artillery, maar ik weet niet of dat vast staat of het gevolg is van een eerder vuurtje dat ik allicht heb zitten aansteken.
Hoe kan dit
Volgens mij deel je alleen de materials. Dus niet de items die je hebt opgeslagen, maar de materials waaruit die junk items uit bestaan. Dus ipv een paraplu die jij als junk hebt opgeslagen, krijg je de materials van de paraplu tot je beschikking: hout en plastic.Soullancer schreef op maandag 16 november 2015 @ 02:26:
Ik heb met de leader perk nu settlements verbonden d.m.v. Trade routes. Ik begreep dat dan de spullen (bijv junk) in je workbenches overal beschikbaar waren zodat ik overal lekker kon craften zonder zorgen over resources. Ik zie bijv alleen in sancturairy niet de paraplu houder die ik in ...cancu..weet ik veel hoe dat dorpje heet, heb opgeslagen?
Hoe kan dit
Ardjee schreef op zondag 15 november 2015 @ 01:59:
[...]
Wanneer je items stored in een van je workbenches wordt je junk automatisch gescrapped tot wat je nodig hebt. Stel je hebt 100 wrenches en 5 steel, en je wilt iets maken wat 105 steel kost: dan worden al je wrenches gescrapt voor steel en je losse steel erbij gepakt. Handmatig scrappen hoeft dus niet! (let wel op dat je sommige items mss leiver niet gescrapt wilt hebben! die kan je dan beter niet in je workbench stoppen) Wapens/armour moet je daarintegen wel handmatig scrappen.
Thanks! Dat perken systeem moet ik nog eens doornemen! Ik heb niet vaker spellen gespeeld die je zo weinig uitleg geven. Maakt ook niet uit, maar even een andere benadering..NLxAROSA schreef op zondag 15 november 2015 @ 08:59:
[...]
[...]
Ter aanvulling: 'store' scrapt niet direct. Items worden pas gescrapt als je iets gaat bouwen. Tot die tijd kun je spullen gewoon weer uit je workbench halen.
Makkelijkste is dus om gewoon alles te verzamelen, naar een workbench te lopen en dan 'store all junk' te doen. Meer hoeft niet. Workbenches binnen één settlement delen alle resources. Wil je ook tussen settlements resources delen, dan heb je de 'local leader' perk nodig.
Je hebt vloeren met een betonnen onderlaag, die loopt door in de grond. Dan zweven je vloeren niet meer zo.revertive schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:12:
ik vind het wel jammer dat je niet alles weg kan halen wat je wilt, somige huizen in sanctuary kan ik niet slopen maar staan wel in de wegEn het was makkelijk geweest als je de ground vlak kon maken nou zweven er vloeren net iets boven de grond.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dank je wel. Kreeg het niet voor elkaar maar zal dit eens proberenCaelorum schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:04:
[...]
Ga in workshop modus en dan hoveren over een settler. Dan aangeven dat je ze iets wilt laten doen (met E dacht ik?) en dan naar kraampje toelopen en weer op E drukken. Dat is sowieso de manier waarop je settlers assigned aan taken zoals voedsel verbouwen of bewaken.
Dit is overigens een redelijk goede guide om als startpunt te nemen: http://www.idigitaltimes....settler-management-489272
Vooral de tip om de settlers verschillende hoedjes te geven om bij te houden welke taken ze hebben, ga ik maar eens uitproberen.
Hoe zet je traderoutes op?Soullancer schreef op maandag 16 november 2015 @ 02:26:
Ik heb met de leader perk nu settlements verbonden d.m.v. Trade routes. Ik begreep dat dan de spullen (bijv junk) in je workbenches overal beschikbaar waren zodat ik overal lekker kon craften zonder zorgen over resources. Ik zie bijv alleen in sancturairy niet de paraplu houder die ik in ...cancu..weet ik veel hoe dat dorpje heet, heb opgeslagen?
Hoe kan dit
Door er een settler aan toe te wijzen, net zoals je 'm toewijst aan een resource in je settlement. Dus in workshop mode een settler aanwijzen en dan 'supply line' kiezen. Iedere line kost je wel een settler, dus deel ze handig in als je meerdere settlements met elkaar wil verbinden (m.a.w. daisychainen i.p.v. alle verbindingen vanuit 1 settlement maken).
[ Voor 7% gewijzigd door NLxAROSA op 16-11-2015 08:17 ]
[ Voor 4% gewijzigd door mfneed op 16-11-2015 08:30 ]
Onbeperkt skillpoints, dus je kan, als je dat wil en door blijft spelen, alles vrijspelen. Er is officieel geen skill reset, juist omdat je geen limiet aan skillpoints hebt. Op de PC kan je via commands het een en ander cheaten, waardoor je je skills kan resetten. Op de consoles kan dat niet (ik speel zelf op de PS4).mfreriks schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:28:
Gasten, ben nieuw in dit topic, gister toch maar fallout 4 aangeschaft!zo blij als een kind
mijn eerste Fallout ook trouwens
Nu ben ik level 8 (geloof ik) en zie ik wat leuke perks hier en daar... alleen dat waren niet de main stats waar ik mee begonnen was... Dus mijn vraag is, hoeveel skillpoints zijn er uiteindelijk beschikbaar? En zijn de skillpoints te resetten?
snel en duidelijk antwoord! Dank daarvoor! dan maar volle bak door om alles te halen, met die optie lijkt mij dat er ook iets van een newgame + komt ofzo?ASNNetworks schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:31:
[...]
Onbeperkt skillpoints, dus je kan, als je dat wil en door blijft spelen, alles vrijspelen. Er is officieel geen skill reset, juist omdat je geen limiet aan skillpoints hebt. Op de PC kan je via commands het een en ander cheaten, waardoor je je skills kan resetten. Op de consoles kan dat niet (ik speel zelf op de PS4).
Kortom, ik heb nu bakken vol met caps, junk, ammo en wapens, waarvan ik de meeste nu gewoon scrap voor gears, springs en screws. Ik zou wel heel vet vinden als je in de toekomst ook je eigen robot kan bouwen en verbeteren.
Ik had er ook 1 gevonden, erin gegaan, zat er geen power core in. Op mijn map knippert er nu nog altijd een icoon voor dat pak, dus volgens mij worden ze "getagged" op je map?Mad-Matt schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:49:
ugh, van de week een powerarmor frame laten staan, kan hem nu nergens meer vinden.
(Was in een gebouw van 3 aan-eengesloten loodsen, stond hij in de linker. (wie kan mij op weg helpen)
Wel een X-01 Mark 2 torso gevonden
Omg! Ik dacht dat ik ver was met het voldoen aan requirements, waar haal je al die resources vandaanTsurany schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:03:
Druk bezig geweest met m'n Settlements. Ik heb hier nog meer tijd in zitten dan in het spel zelf. Heb nu vier settlements die goed verdedigbaar zijn en die snel uit kunnen groeien tot bolwerken van mijn legioenen.
<knip>
[ Voor 66% gewijzigd door Jo0Lz op 16-11-2015 08:54 ]
Anoniem: 77313
Dat maakt het leven een stuk leuker. :-)
Paar kleine vervelende bugs gehad waardoor ik blij was dat ik de PC versie heb, VATS was opeens gewoon weg, deed niets meer. Console commando en het was weer terug.
En een quest waarbij een deur gewoon niet openging (blijkbaar hing dat samen met het verwijnen van VATS) even noclip aan, en weer verder. Ook aan het einde ging er weer hetzelfde mis, weer noclip en door.
Verder blijft het gewoon een heerlijk spel, je blijft maar doorgaan
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Ben nu level 21, en al mijn punten in stealth, melee en rifles (voor sniping) gestoken, wat me prima afgaat.
Echter: Ik ben nu de brotherhood gejoined omdat dat me wel cool leek, en die geven me een goede power armor cadeau. Waarschijnlijk een domme vraag, maar krijg je penalties voor stealth wanneer je in power armor rondsluipt? Het lijkt iets minder efficient dan mijn chameleon gear
Overigens mis ik wel het repairen van fallout 3. Al die extra wapens die je nu vindt zijn volledig zinloos om op te pakken, en het gaf zo'n voldoening om je wapens te onderhouden. Hopen op een repair mod dan maar
[ Voor 15% gewijzigd door boe2 op 16-11-2015 09:04 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Voor Sanctuary is het easy. Daar staan zoveel bomen omheen en zijn zo veel items te scrappen. Gewoon alles wat je ziet scrappen. 'Jo0Lz schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:54:
Omg! Ik dacht dat ik ver was met het voldoen aan requirements, waar haal je al die resources vandaan
De rest is lastiger maar als je eenmaal supply lines opzet kan je veel resources delen.
Enige stomme is dat ik mijn settlement bji Sanctuary wat verkleind heb qua hekwerk en dus 40 stuks muur over heb. Deze kan je niet delen in settlements, die zitten in de lokale workshop opgeslagen. Scrappen levert weer veel minder op dus dat is ook zonde. Hoop dat er een mod komt dat je meer terug kan krijgen bij het scrappen van iets dat je eerder gebouwd hebt. Gewoon de originele kosten zeg maar.
Schroeven eruit en het zijn weer losse balken en platen.
Ik ben nu ook het kasteel aan het herbouwen maar daar heb ik maar een enkele settler. Ik heb niet genoeg resources in die settlement voor de recruitment tower en die ene settler zit vast aan de radio tower dus kan ook geen supply line opzetten. Lastig allemaal.
Mis het repairen absoluut niet. Al vind ik wel erg weinig ammo. Dus af en toe maar even melee.
Settlement kan ik mij uren zo niet dagen mee vermaken. Heerlijk klooien.

De BoS Power armor is zo'n beetje het beste wat je kan krijgen denk? Heb iig geen problemen meer met 10 ghouls die op me in staan te slaanboe2 schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:00:
Weekendje goed doorgespeeld. Ik moet wel meteen zeggen dat dat settler gedoe me werkelijk geen hol kan schelen, al lijk ik de enige te zijn met die mening. Gelukkig is het volledig optioneel.
Ben nu level 21, en al mijn punten in stealth, melee en rifles (voor sniping) gestoken, wat me prima afgaat.
Echter: Ik ben nu de brotherhood gejoined omdat dat me wel cool leek, en die geven me een goede power armor cadeau. Waarschijnlijk een domme vraag, maar krijg je penalties voor stealth wanneer je in power armor rondsluipt? Het lijkt iets minder efficient dan mijn chameleon gear
Overigens mis ik wel het repairen van fallout 3. Al die extra wapens die je nu vindt zijn volledig zinloos om op te pakken, en het gaf zo'n voldoening om je wapens te onderhouden. Hopen op een repair mod dan maar
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800
Tja, ik gebruik mijn power hammer nu veel vaker dan voordien, en dat voelt fantastischJoenino schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:08:
[...]
De BoS Power armor is zo'n beetje het beste wat je kan krijgen denk? Heb iig geen problemen meer met 10 ghouls die op me in staan te slaan
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Wel leuke locaties gevonden inmiddels. De lastigste vijand tot nu toe vind ik die

Oh, en sinds mijn laatste screenshot met al die Power Armors heb ik geen enkele nieuwe gevonden
Weet nog wel de locatie van 2 anderen geloof ik
Ben nu ook bezig om bij de Starlight Drive In een basis te bouwen. Gaat best aardig al
Wat moet je nu precies doen om alle materialen in alle outposts beschikbaar te hebben? In beide settlements gewoon een Trader bouwen?
En hoe kan ik mensen een taak toewijzigen, ik zie die optie nergens, moet je daarvoor een bepaald niveau Charisma hebben (is bij mij laag)?
[ Voor 30% gewijzigd door Angeloonie op 16-11-2015 09:18 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Heb wel de gewoonte om zoveel mogelijk meuk, nuttige meuk dan, dat heb je na een tijdje wel door, te hoarden tot ik en mijn companion vol zitten en dan ff snel heen en weer naar mijn workbench. Het werd ook een beetje irritant om elke keer weer 1 screw of 1 aluminium tekort te komen
Dit mis ik ook heel erg. Ik wilde eerst een hele Vanilla run doen maarja zodra deze mod uit is dan installeer ik hem ook direct. Ik mis ook de Hardcore mode van New Vegas. Het verplicht moeten eten, drinken en slapen voegt net dat laagje extra gameplay toe wat het geheel nog aantrekkelijker maakt.boe2 schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:00:
Enige idee wanneer we dat soort mods kunnen verwachten?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Maar op een gegeven moment kom je wel heel erg veel miniguns, missile launchers en fat mans tegen
Blijf toch voornamelijk tegen een gebrek aan aluminium aanlopen, ik loot echt alles wat los en vast zit, maar dat gaat toch het snelste op. Adhesive en screws zat
maar goed iemand al een X-01 power armor gevonden (phote or it didn,t happen) ben erg benieuwd hoe die bevalt
ik ben trouwens bezig zoals een tijd geleden werd gevraagd een versie te maken van die ironman wall met al zijn iron man suits te bouwen maar dan met mijn power armor heb er al 8 gevonden waarvan 3 compleet ! alleen zijn dat allemaal t51 en t45 nog geen t60 of x-01
AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4
Soms doe ik iets "goeds" en dan begint mijn companion weer te janken dat ze het er niet mee eens is
Maakt het toch iets aangenamer
Ik vind het spel in het begin ook iets te moeilijk. Die ghouls met een + boven hun hoofd. Amper deftige wapens, amper ammo.
ik heb er wel een maar niet compleet:copywizard schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:46:
wat ik vaak wel lastig vind is de keuzes die je moet maken en vaak kan ik dat moeilijk doen bijvoorbeeld kies je voor persoon A te killen ipv Persoo B ? en wat zijn dan de gevolgen voor de rest van de game zo heb ik nooit Fo3NV uitgespeeld hahaha omdat ik de keuze niet durfde te maken of ik die grote computer moest killen of niet
maar goed iemand al een X-01 power armor gevonden (phote or it didn,t happen) ben erg benieuwd hoe die bevalt
ik ben trouwens bezig zoals een tijd geleden werd gevraagd een versie te maken van die ironman wall met al zijn iron man suits te bouwen maar dan met mijn power armor heb er al 8 gevonden waarvan 3 compleet ! alleen zijn dat allemaal t51 en t45 nog geen t60 of x-01
http://i.imgur.com/I989MV2.png
Ik heb wel wat console commando's gebruikt om bugs te verhelpen, maar cheats, nee dan is het snel een soort film waar je doorheen loopt zonder enige uitdaging.
Ik heb nu een volledig ge-upgraden automatic pipe rifle die Ghouls afknalt. Heerlijk.
Ik heb één bolt-action pipe-rifle geüpgrade naar een sniper rifle, werkt ook fantastisch. Gebruikt nu wel .50 ammo, wat echt schaars is.
ik gebruik piper omdat ze geniale opmerkingen maaktBiohazzard21 schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:53:
Welke companion gebruiken jullie en waarom ? Ik heb ongeveer 15 uur gespeeld.. enkel dogmeat preston en die vrouwelijke robot uitgeprobeerd.. moet zeggen dat tot nu toe preston wel het meest beviel.
Je kan supply lines vanuit beide kanten opzetten, dus ook vanuit één van je andere settlements naar het kasteel toe. Je kan ook een settler verhuizen (workshop menu, dan een settler aanwijzen en dan 'move') naar een andere settlement.Tsurany schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:05:
[...]
Ik ben nu ook het kasteel aan het herbouwen maar daar heb ik maar een enkele settler. Ik heb niet genoeg resources in die settlement voor de recruitment tower en die ene settler zit vast aan de radio tower dus kan ook geen supply line opzetten. Lastig allemaal.
Ik speel na 40 uur nog steeds met DogBiohazzard21 schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:53:
Welke companion gebruiken jullie en waarom ? Ik heb ongeveer 15 uur gespeeld.. enkel dogmeat preston en die vrouwelijke robot uitgeprobeerd.. moet zeggen dat tot nu toe preston wel het meest beviel.
Zat er vanmorgen even over te denken om iemand anders te nemen. Dogmeat is zo fucking nutteloos en verraad mij soms, maar hij is klein dus als hij de weg blokkeert kan ik er overheen springen, en dat gaat met mensen niet
cool! wel jammer dat de helm inderdaad nog mist dat maakt wel de armor ik hoop hem ooit nog tegen te komen en aan de verzameling toe te voegen!kkbizz schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:50:
[...]
ik heb er wel een maar niet compleet:
http://i.imgur.com/I989MV2.png
ik heb nu als main power armor een full T51d set met vault-tec paint en meerdere mods op armen en benen

inmiddels helemaal fan van melee combat, http://fallout.wikia.com/wiki/Chinese_officer's_sword gekartelde variant, echt veel units gaan zonder hoofdje naar de grond
Ik gebruik ze voornamelijk om zoveel mogelijk junk mee te kunnen nemen per missie.
de helm mist niet. het linker been en arm zijn de verkeerdecopywizard schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:56:
[...]
cool! wel jammer dat de helm inderdaad nog mist dat maakt wel de armor ik hoop hem ooit nog tegen te komen en aan de verzameling toe te voegen!
ik heb nu als main power armor een full T51d set met vault-tec paint en meerdere mods op armen en benen
ooo ja nu zie ik het donkere foto pffft hahaha maar idd lijkt wel een predator helm erg gaaf!kkbizz schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:00:
[...]
de helm mist niet. het linker been en arm zijn de verkeerde
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
dat klopt een vriend van mij dacht hetzelfdehmr schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:07:
Ik ben vast niet de enige.. maar ben er op level 19 pas ahtergekomen dat je niet alle perks hoeft door te levellen om een perk verder in de tree te pakken.... heb bijvoorbeeld in de pickpocket perk punten zitten omdat ik dacht dat ik anders niet een perk verder kon pakken... nu dus een aantal punten vrij nutteloos besteed...
klopt, dat ben je niet.hmr schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:07:
Ik ben vast niet de enige.. maar ben er op level 19 pas ahtergekomen dat je niet alle perks hoeft door te levellen om een perk verder in de tree te pakken.... heb bijvoorbeeld in de pickpocket perk punten zitten omdat ik dacht dat ik anders niet een perk verder kon pakken... nu dus een aantal punten vrij nutteloos besteed...
Mijn mannetje heft een vrijwel volledige s.p.e.c.i.a.l. punten voor ik doorhad dat je direct al naar beneden kon idd.
"Traden" met Dog, Dog armor in zijn inventory stoppen, op de dog armor gaan staan en dan (op de PC) "T" voor "Equip" (staat onderin het scherm).himlims_ schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:56:
na ~30u eigenlijk alleen nog met hondjeheb dog-armor geloot, maar nog niet achter hoe dat te gebruiken is
Je kun hem tevens een Bandana of een soort helm om doen en zelfs Welding Goggles

Ik las dat als vereist een volledig volle perk 2.. kwam er pas achter idd toen ik de levelvereiste zag in de perk zelf.. Niet nagedacht en stom..HeatWave schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:10:
Dat was toch ook te zien? Elke perk geeft een vereist iets aan "CHR 2, lvl 23" oid....
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Als je Scrapper hebt kun je uit gescrapte wapens en armor ook aluminium uit winnen. Hoef je niet de hele tijd te zoeken naar Aluminium Cans en Surgical Trays. Ik weet nog niet precies uit welke wapens je de meeste aluminium kunt halen, want ik heb tot dusver nog weinig geschrapt. (carryweight problemen).HeatWave schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:45:
Extra wapens oppakken is met de Gun nut/Sciene perk niet helemaal nutteloos, ze kan er weer onderdelen uit scrappen die je weer kan gebruiken om je favoriete wapens te upgraden. Ik heb een enorme bak wapens in de toolbox liggen voor het geval dat.
Maar op een gegeven moment kom je wel heel erg veel miniguns, missile launchers en fat mans tegen.
Blijf toch voornamelijk tegen een gebrek aan aluminium aanlopen, ik loot echt alles wat los en vast zit, maar dat gaat toch het snelste op. Adhesive en screws zat.
Ik kom zelf persoonlijk veel screws te kort en soms fiber optics voor scopes etc...
[ Voor 4% gewijzigd door Scy op 16-11-2015 10:13 ]
Ik geef toe, ik heb gezondigd. Ik ben geen fan van RPG. Ik speel het nu als shooter. Toch kan ik nog wel genieten van de sfeer, het verkennen, het verhaal.HeatWave schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:52:
Ja, dat vertik ik dus, als je eenmaal begint met console cheats hou je er vanzelf niet meer mee op heb ik vroeger gemerkt. Het begint met ff je max weight, dan ff snel wat meer ammo, want moeilijk etc etc etc.
Ik heb wel wat console commando's gebruikt om bugs te verhelpen, maar cheats, nee dan is het snel een soort film waar je doorheen loopt zonder enige uitdaging.
De volgende spoiler(s) gaat over tips voor munitie besparing en mijn wapen voorkeur (geen diepe verhaallijn spoilers).
De volgende wapens gebruik ik vaak met het huidige aantal kogels erbij:
- [.45, 1400 kogels] Ik ben aan het sparen voor een betere smg van ‘Cricket’, de precieze naam zeg ik niet (spoiler). Maar dat is in feite ook een explosief SMG. Op dit moment al heel veel kogels op kunnen sparen, maar weinig mee gedaan. (gebruik nu een legendary pipe revolver met 10 cryo damage en bij een critical hit worden ze bevroren. ERG fijn wapen, te gebruiken als een sneak attack op een semi-boss)
- [.308, 200 kogels] Hunting rifle (max modded). Ook niet moeilijk om te kunnen modden. Met Gun Nut 2 is het al mogelijk. Erg cool sneak wapen, moet alleen nog een silencer op plaatsen voor een echte Assassin! (Gun Nut 3 benodigd).
- [Fusion Cell, 200 cels] Hier gebruik ik de Laser Musket voor en een unieke Laser Rifle, beiden zijn erg sterk maar… kom telkens kogels te kort. De institute kom je net te weinig tegen om lekker munitie in te kunnen slaan. Laser Rifle was mijn ‘weapon of choice’ in de oudere fallouts. In deze fallout is die ‘deadly accurate’ met een EOTech (reflex sight) erop en is het maken van critical hits echt een boss-killer wapen!
- [5.56mm, 400 kogels] Volgens mij gebruikt de Assault Rifle deze munitie type als enige? Jammer dat de potentie van de Assault Rifle alleen beter wordt wanneer je Gun Nut 3 of hoger hebt, dus ik hou deze nog even in de ijskast. (totdat ik mijn Assault Rifle sterker kan maken dan de 30 dmg die die nu is.) Kies trouwens als ik hem gebruik Reflex Sight (dot) voor de Assault Rifle, ziet er uniek uit en het maken van headshots is zoooo easy! Zit er aan te denken om er een automatische mod erop te zetten als ik nog meer kogels ervoor vindt.
- [.45, 60 kogels] De unieke .44 magnum revolver die ik van de missie kreeg blijft nog even in de ijskast zitten (naam is spoiler voor sommigen), totdat ik Gun Nut 3 of 4 heb behaald. Ik vind ook weinig kogels voor dit wapen, terwijl ik gespecialiseerd ben in pistols…
Ik neem niet alle wapens tegelijk mee, dat is teveel gewicht. Maar ik adviseer iedereen wel om een max. modded, automatische Pipe Rifle mee te nemen (.38 munitie is in overvloed en heeft maar slechts Gun Nut 2 nodig). Drum magazijn en 16 dmg per kogel is meer dan zat om de meeste zwakke raiders en ghouls met 6 tot 10 kogels neer te maaien. Dit bespaart munitie voor je sterkere wapens en je bent dan niet gebonden aan melee wapens.
Volgende spoiler gaat over de companion die ik gebruik:
Dat probeer ik juist te vermijden, juist om die mini-nuke te kunnen bemachtigen. Tenzij hij in de buurt is van 2 of 3 andere super mutants. Dan is het inderdaad een goed besteedde mini-nuke!Xanthian schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:23:
Die suicide mutants ook. Rennuh!
Gelukkig kan je ook met je sniper rifle op de bom schieten, wat wel hilarisch is.
[ Voor 8% gewijzigd door Scy op 16-11-2015 10:26 ]
Gelukkig kan je ook met je sniper rifle op de bom schieten, wat wel hilarisch is.
Uiteindelijk wel, maar toch komt er maar weinig alu uit voorlopigScy schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:12:
[...]
Als je Scrapper hebt kun je uit gescrapte wapens en armor ook aluminium uit winnen. Hoef je niet de hele tijd te zoeken naar Aluminium Cans en Surgical Trays. Ik weet nog niet precies uit welke wapens je de meeste aluminium kunt halen, want ik heb tot dusver nog weinig geschrapt. (carryweight problemen).
Ik kom zelf persoonlijk veel screws te kort en soms fiber optics voor scopes etc...
Nou heb ik voor nu krachtige wapens zat, maar daar gaat het niet om alles moet fully modded zijn!
Volgens mij een theoretische upgrade, maar in de praktijk is dat lang niet altijd zo. Mss wordt dat met caps waarde bepaald?Black-Hole schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:29:
Wat betekend het '+' teken achter sommige loot? Ik dacht eerst dat het een upgrade was of dat je het item al in je inventory hebt maar volgens mij is het beide niet zo. Alleen wat het dan wel precies betekend?
Dat geeft aan dat het beter is dan wat je op dat moment draagt. Bijvoorbeeld “Metal Right Leg+” geeft aan dat het beter is dan (bijvoorbeeld) je huidige “Leather Right Leg”.Black-Hole schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:29:
Wat betekend het '+' teken achter sommige loot? Ik dacht eerst dat het een upgrade was of dat je het item al in je inventory hebt maar volgens mij is het beide niet zo. Alleen wat het dan wel precies betekend?
Dat is soms subjectief, want als je legendary gear draagt met verschillende effecten, wilt dat nog niet zeggen dat het slechter of beter is dan een stukje outfit met hogere ‘damage resistance’.
-Edit: Ardjee was sneller en inderdaad ik weet ook niet of dat met 'caps value' wordt bepaald. Dat is inderdaad een goede vraag..
[ Voor 8% gewijzigd door Scy op 16-11-2015 10:34 ]
Het enige wat het betekent is dat minstens 1 van de waardes hoger. Niks meer en niks minder.Scy schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:32:
[...]
Dat geeft aan dat het beter is dan wat je op dat moment draagt. Bijvoorbeeld “Metal Right Leg+” geeft aan dat het beter is dan (bijvoorbeeld) je huidige “Leather Right Leg”.
Dat is soms subjectief, want als je legendary gear draagt met verschillende effecten, wilt dat nog niet zeggen dat het slechter of beter is dan een stukje outfit met hogere ‘damage resistance’.
-Edit: Ardjee was sneller en inderdaad ik weet ook niet of dat met 'caps value' wordt bepaald. Dat is inderdaad een goede vraag..
Aangaande 5.56mm.Scy schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:22:
spoiler:- [5.56mm, 400 kogels] Volgens mij gebruikt de Assault Rifle deze munitie type als enige? Jammer dat de potentie van de Assault Rifle alleen beter wordt wanneer je Gun Nut 3 of hoger hebt, dus ik hou deze nog even in de ijskast. (totdat ik mijn Assault Rifle sterker kan maken dan de 30 dmg die die nu is.) Kies trouwens als ik hem gebruik Reflex Sight (dot) voor de Assault Rifle, ziet er uniek uit en het maken van headshots is zoooo easy! Zit er aan te denken om er een automatische mod erop te zetten als ik nog meer kogels ervoor vindt.
NLxAROSA schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:55:
[...]
Je kan supply lines vanuit beide kanten opzetten, dus ook vanuit één van je andere settlements naar het kasteel toe. Je kan ook een settler verhuizen (workshop menu, dan een settler aanwijzen en dan 'move') naar een andere settlement.

Natuurlijk kan dat, waarom heb ik dat zelf niet kunnen bedenken

Thnx, ik ga me even diep schamen

ben zelf helemaal vriendjes met nick valentine. geweldig karakter waar je veel mee kan praten.Angeloonie schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:56:
[...]
Ik speel na 40 uur nog steeds met Dog
Zat er vanmorgen even over te denken om iemand anders te nemen. Dogmeat is zo fucking nutteloos en verraad mij soms, maar hij is klein dus als hij de weg blokkeert kan ik er overheen springen, en dat gaat met mensen nietEn het is een hond, altijd leuk
ga zo even proberen om mensen goederen van de ene naar de andere locatie te laten brengen.
wist al dat het kan maar wist nooit hoe
YO! fucknuts! It's Probing time!
Hoe werkt zo'n supply line precies, en wat heb je nodig?NLxAROSA schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:55:
[...]
Je kan supply lines vanuit beide kanten opzetten, dus ook vanuit één van je andere settlements naar het kasteel toe. Je kan ook een settler verhuizen (workshop menu, dan een settler aanwijzen en dan 'move') naar een andere settlement.
Ik heb lage charisma en geen Local Leader (oid) perk. Heb je die wel nodig?
En zijn alle onderdelen in de workshop dan altijd beschikbaar tussen de settlements waar je trade routes op hebt staan (1x naar en 1x van)?
Aha,zat dus aardig in de richting. Sowieso dus wel vaak het oprapen waard om daarna te gaan vergelijken. Thanks!Ircghost schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:34:
[...]
Het enige wat het betekent is dat minstens 1 van de waardes hoger. Niks meer en niks minder.
Volgens mij heb je idd Local leader nodig, ik heb inmiddels mijn CHR maar even naar 6 gegooid idd hiervoor. Zonde om niet alle recources te kunnen benutten.Angeloonie schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:58:
[...]
Hoe werkt zo'n supply line precies, en wat heb je nodig?
Ik heb lage charisma en geen Local Leader (oid) perk. Heb je die wel nodig?
En zijn alle onderdelen in de workshop dan altijd beschikbaar tussen de settlements waar je trade routes op hebt staan (1x naar en 1x van)?
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!