Lekker Jonathan Ive-achtige interviewstukjes
Weet iemand dit: Ik speel vanaf het begin al op survival (PS4) en al een uur of 20/30 bezig. Als binnenkort de nieuwe survival modus wordt uitgerold, hoe zit het dan met m'n huidige playthrough? Gaat ie automatisch naar Hard ofzo?
Ik vermoed dat er gewoon nog een keuze bovenop de survival modus komt die je zelf moet selecteren. Anders zullen sommige mensen zich wellicht afvragen waarom fasttravel en dat soort zaken opeens niet meer werkenSqueakyClean schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:29:
Weet iemand dit: Ik speel vanaf het begin al op survival (PS4) en al een uur of 20/30 bezig. Als binnenkort de nieuwe survival modus wordt uitgerold, hoe zit het dan met m'n huidige playthrough? Gaat ie automatisch naar Hard ofzo?
Haha, dat zou wel grappig zijn.Nemm schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:16:
[...]
Ik vermoed dat er gewoon nog een keuze bovenop de survival modus komt die je zelf moet selecteren. Anders zullen sommige mensen zich wellicht afvragen waarom fasttravel en dat soort zaken opeens niet meer werken
Het zal iig terugschakelen naar Hard worden... hopelijk niet te makkelijk...
Ik heb net even een character op de pc opgestart die op survival stond: na het opstarten was de difficulty naar very hard gegaan.SqueakyClean schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:40:
[...]
Haha, dat zou wel grappig zijn.Maar daar ben ik dus wel een beetje bang voor... Survival à la New Vegas vond ik erg leuk. Maar geen fast travel en alleen opslaan als je slaapt, gaat mij te ver. Ik ben nu zo'n 30 uur en zonder fasttravel zou ik daar zeker het dubbele over gedaan hebben.
Het zal iig terugschakelen naar Hard worden... hopelijk niet te makkelijk...
Het enige verschil tussen very hard en survival was volgens mij healing rate van stimpacks en de iets hogere spawnrate van legendaries, dus imo wel een redelijke aanpassing. Toch jammer dat ze survival vervangen IPV nieuwe mode gewoon hardcore noemen ala new vegas, los van de difficulty settings.
Top! Thanks voor het testen.Ardjee schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:42:
[...]
Ik heb net even een character op de pc opgestart die op survival stond: na het opstarten was de difficulty naar very hard gegaan.
Het enige verschil tussen very hard en survival was volgens mij healing rate van stimpacks en de iets hogere spawnrate van legendaries, dus imo wel een redelijke aanpassing. Toch jammer dat ze survival vervangen IPV nieuwe mode gewoon hardcore noemen ala new vegas, los van de difficulty settings.
Dan gaan we dus verder op Very Hard. Hopelijk komen de mods snel naar de consoles, kan ik er zelf een leuk mengelmoesje van maken.
Ik zag net al op pc een mod die de oude survival mode terugbrengt. Als je dat dus als mod op je survival character aanzet heb je dus geen verschil:)SqueakyClean schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:52:
[...]
Top! Thanks voor het testen.
Dan gaan we dus verder op Very Hard. Hopelijk komen de mods snel naar de consoles, kan ik er zelf een leuk mengelmoesje van maken.
Nu maar hopen dat ze bij mods de trophies/achievements niet uitzetten...Ardjee schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:53:
[...]
Ik zag net al op pc een mod die de oude survival mode terugbrengt. Als je dat dus als mod op je survival character aanzet heb je dus geen verschil:)

Doen ze wel dacht ik. Anders worden sommige achievements te simpel om te halen:(SqueakyClean schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:19:
[...]
Nu maar hopen dat ze bij mods de trophies/achievements niet uitzetten...
Als het goed is mei voor de Xbone, juni voor de PS4SqueakyClean schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:52:
[...]
Top! Thanks voor het testen.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Ja, ook wel logisch... Ach, doet niets aan de lol af.Ardjee schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:23:
[...]
Doen ze wel dacht ik. Anders worden sommige achievements te simpel om te halen:(
Ben benieuwd hoeveel Bethesda echt gaat openzetten...BlackEyedAngel schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:28:
[...]
Als het goed is mei voor de Xbone, juni voor de PS4
Heb gehoord dat Pete Hines heeft gezegd dat alle mods die beschikbaar zijn op Bethesda. net ook allemaal zullen werken op de consoles. Best gaaf als dat echt zo zou zijn. Kunnen we ook eindelijk community patches gebruiken voor de vele bugs die er nog zijn. Of een nieuw radiostation.
Dat is zo'n onzin regel, die hoor je ook bij Cities skyline. Waarom moet Bethesda bepalen wat het effect van mods is voor mensen. Er is geen enkel economisch gewin uit te halen als iemand zijn achievement haalt, slechts een iets grotere denkbeeldige e-penis.Ardjee schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:23:
[...]
Doen ze wel dacht ik. Anders worden sommige achievements te simpel om te halen:(
Bij Skyrim was het toch ook geen probleem om mods van de Workshop te gebruiken? Of noem andere talloze games waar mods toegestaan zijn (al dan niet via Steam), waar achievements ook prima hand in hand mee samen gaan.
dat dacht ik ok toen ik het zag, en dat de armor op 0:48 er tof uit zietVerwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:43:
Ziet er goed uit. Benieuwd what the fuck de deal is met Valentine in die laatste shot...
Verwijderd
Ben ook een nieuw spel gestart, deze heb ik op survival gezet. Nog niet genoeg tijd in gestoken.
Ik ben van plan om daarmee door de hele game fietsen, veranderd de hele manier waarop je het spel speelt, erg grappig.
Enige wat er van mij ook gewoon weer met een rotvaart uit geschopt mag worden is dat bed --> slaap --> save gebeuren. Dat voegt voor mij niets toe behalve frustratie.
Niets is vervelender dan willen saven en dan gewoon substantieel tijd moeten steken in het vinden van een bed. Waardeloos als je prompt Fallout moet afsluiten omdat je weg moet of iets moet doen ofzo.
Van mij mag gewoon weer quick of op zijn minst autosave aan... beetje gemiste kans dat je die optie niet hebt.
Ik kan me voor de rest eigenlijk wel vinden in alle keuze's die ze gemaakt hebben.
Ik ben van plan om daarmee door de hele game fietsen, veranderd de hele manier waarop je het spel speelt, erg grappig.
Enige wat er van mij ook gewoon weer met een rotvaart uit geschopt mag worden is dat bed --> slaap --> save gebeuren. Dat voegt voor mij niets toe behalve frustratie.
Niets is vervelender dan willen saven en dan gewoon substantieel tijd moeten steken in het vinden van een bed. Waardeloos als je prompt Fallout moet afsluiten omdat je weg moet of iets moet doen ofzo.
Van mij mag gewoon weer quick of op zijn minst autosave aan... beetje gemiste kans dat je die optie niet hebt.
Ik kan me voor de rest eigenlijk wel vinden in alle keuze's die ze gemaakt hebben.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2016 00:33 ]
Verwijderd
Tsja, tegelijk maakt altijd kunnen saven het spel wel erg makkelijk. Ik kan me de eerste keer herinneren dat ik Quake speelde, waarbij dat kon. Dat voelde bijna als valsspelen, altijd en overal kunnen opslaan en herladen.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:28:
Verwijderd
Valt m.i. wel mee. Bovendien kan je dat toch wel, alleen zit je nu steeds te zoeken naar een bed... Iets wat je automatisch doet als je weet dat je wat moeilijks moet gaan ondernemen.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:40:
[...]
Tsja, tegelijk maakt altijd kunnen saven het spel wel erg makkelijk. Ik kan me de eerste keer herinneren dat ik Quake speelde, waarbij dat kon. Dat voelde bijna als valsspelen, altijd en overal kunnen opslaan en herladen.
Iets van een slaapzak ofzo die je zou weerhouden het in bijvoorbeeld combat te gebruiken zou ook een oplossing zijn.
Waar ik nu eerder vanavond tegenaanliep was dat ik weg moest. Snel. Het gebeurd me best vaak dat het analoge leven wat van me wil tijdens gamesessies en dat ik ze gewoon moet afbreken. Moeten zoeken naar een bed is dan niet uitdagend maar gewoon frustrerend.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2016 00:47 ]
Eens, wat mij betreft mag dit gewoon een configuratie optie zijn in het spel menu zelf.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:28:
"Restrict Saving in Survival Mode: Yes / No" ofzo?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Zoiets...
Ik snap wel waarom ze dat gedaan hebben. Naast het feit dat je sneller doodgaat beweeg je jezelf wat voorzichtiger door de wereld ala DayZ omdat je laatste save niet persé recent is.
Maar met DayZ ga je gewoon op een veilige plek staan en log uit je uit en is het in het dagelijks leven nog gewoon enigszins praktisch, bovendien heb je permadeath en betekend je dood een behoorlijk bak ellende. (als je de game speelt zoals ontworpen)
In Fallout zorgt deze mechanic hooguit voor herhaling van een bepaald stukje game en een hoop gezoek naar bedden... ik zie de toegevoegde waarde gewoon niet.
Ik heb opzich een redelijk beschijden 130 uur in de game zitten tot nu maar ik weet exact wanneer ik naar een matras opzoek ga moeten omdat er iets gaat gebeuren dus die uitdaging is hoe dan ook al helemaal weg. (wat dat betreft is die survival mode überhaupt een beetje laat)
Ik snap wel waarom ze dat gedaan hebben. Naast het feit dat je sneller doodgaat beweeg je jezelf wat voorzichtiger door de wereld ala DayZ omdat je laatste save niet persé recent is.
Maar met DayZ ga je gewoon op een veilige plek staan en log uit je uit en is het in het dagelijks leven nog gewoon enigszins praktisch, bovendien heb je permadeath en betekend je dood een behoorlijk bak ellende. (als je de game speelt zoals ontworpen)
In Fallout zorgt deze mechanic hooguit voor herhaling van een bepaald stukje game en een hoop gezoek naar bedden... ik zie de toegevoegde waarde gewoon niet.
Ik heb opzich een redelijk beschijden 130 uur in de game zitten tot nu maar ik weet exact wanneer ik naar een matras opzoek ga moeten omdat er iets gaat gebeuren dus die uitdaging is hoe dan ook al helemaal weg. (wat dat betreft is die survival mode überhaupt een beetje laat)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2016 02:07 ]
De oplossing zou een oprolbare slaapzak zijn die je gewoon in je inventory kan meenemen (weight 3 ofzo) en dan gewoon waar je wilt kan slapen
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Hopelijk komt de season pass nog een keer in de aanbieding voor de ps4. Heb zin in de game, maar ben wel toe aan wat nieuwe content.
Verwijderd
Dat is precies het punt van deze opzet: iets moeilijks doen is niet iets triviaals meer, je moet dan echt voorbereidingen treffen. Precies wat men probeerde te bereiken, lijkt me.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:46:
Valt m.i. wel mee. Bovendien kan je dat toch wel, alleen zit je nu steeds te zoeken naar een bed... Iets wat je automatisch doet als je weet dat je wat moeilijks moet gaan ondernemen.
Als voorbereidingen treffen bestaat uit een set handelingen verrichten die elke keer hetzelfde zijn dan voegt het weinig toe behalve tijdverdrijf. Dan tref ik liever op een andere manier voorbereidingen zoals de omgeving verkennen, escape routes in plannen mbv mijnen of de juiste gear selecteren voor het type encounter.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:14:
[...]
Dat is precies het punt van deze opzet: iets moeilijks doen is niet iets triviaals meer, je moet dan echt voorbereidingen treffen. Precies wat men probeerde te bereiken, lijkt me.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat moet je nu juist doen omdat je niet zomaar kunt saven toch?Tsurany schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:16:
[...]
Als voorbereidingen treffen bestaat uit een set handelingen verrichten die elke keer hetzelfde zijn dan voegt het weinig toe behalve tijdverdrijf. Dan tref ik liever op een andere manier voorbereidingen zoals de omgeving verkennen, escape routes in plannen mbv mijnen of de juiste gear selecteren voor het type encounter.
Verwijderd
Het gros van de handelingen in het spel zijn iedere keer hetzelfde. Dan kan je beter je computer afsluiten.Tsurany schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:16:
Als voorbereidingen treffen bestaat uit een set handelingen verrichten die elke keer hetzelfde zijn dan voegt het weinig toe behalve tijdverdrijf.
Dat ook ja. Fallout legt het je nu veel meer op, omdat je geen zin hebt om iedere keer een bed op te zoekenSluw schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:24:
Dat moet je nu juist doen omdat je niet zomaar kunt saven toch?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2016 16:26 ]
Gewoon een soort emergency save systeem maken voor als je plotseling wegmoet. Alleen opslaan bij het verlaten van het spel, en verder spelen bij terugkomst. Dan kun je het ook niet misbruiken voor trail en error.
Er zullen vast wel mods komen die bepaalde aspecten van de Survival mode tweakbaar maken, hoop het wel iig
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Hoeiii, de PS4 1.5 (1.6 heet ie op de PS4) update komt nu binnenrollen, zin om weer wat uurtjes te spelen. Even een alt maken voor survival! Toen de eerste patch kwam ben ik gestopt dus ben benieuwd wat er allemaal gefixt en verbeterd is sindsdien. In ieder geval de role-labels op de settlers, dat was echt een gemis.
Net zoals in FO:NV , Roughin' it! bedroll kittazzman schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 04:39:
De oplossing zou een oprolbare slaapzak zijn die je gewoon in je inventory kan meenemen (weight 3 ofzo) en dan gewoon waar je wilt kan slapen
[ Voor 4% gewijzigd door TRASH_LORD op 08-05-2016 10:58 ]
Is zo'n slaapzak eigenlijk vanilla in de game? Klinkt zeker handig icm Survival!
Er zijn wel slaapzakken maar dit zijn gewoon bedden. Je kan er in slapen maar je kan ze niet oprollen en meenemen. Beetje een misser IMHO.BlackEyedAngel schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:40:
Is zo'n slaapzak eigenlijk vanilla in de game? Klinkt zeker handig icm Survival!
Zo zo moet beter kijken wat voor topics er zijn op GoT.
Zelf het spel al 3x uitgespeeld(afgelopen weekend en een paar maand daar voor 2x) kan er nog steeds van genieten.
Heb dus ook 3 verschillende eindes gezien die echt geweldig zijn!
Ben nu begonnen met een "modded playthrough" waarvan ik dacht tussen de 10-20 mods te hebben via NMM... Nope zit nu inmiddels op 90 mods en zit constant nog te zoeken naar meer.
Heb ook de season pass gekocht en de dlc uitgespeeld helaas vond ik deze wel erg kort voor de prijs die je er voor betaald.
Ik hoop dat bij Far Harbor het iets langer duurt dan een uurtje om uit te spelen.
Ook ging Automatron snel doormiddel van mijn level 40+ met rifles en pistols beide perks bijna gemaxt.
Misschient tijd om de moeilijksheid graad omhoog te gooien zodat er weer een uitdaging is voor mij.
Ik heb ook nog bijna alle side quests om te doen ook nog een van de RR die ik niet kan voltooien omdat zij niet meer bestaan.
Zelf het spel al 3x uitgespeeld(afgelopen weekend en een paar maand daar voor 2x) kan er nog steeds van genieten.
Heb dus ook 3 verschillende eindes gezien die echt geweldig zijn!
Ben nu begonnen met een "modded playthrough" waarvan ik dacht tussen de 10-20 mods te hebben via NMM... Nope zit nu inmiddels op 90 mods en zit constant nog te zoeken naar meer.
Heb ook de season pass gekocht en de dlc uitgespeeld helaas vond ik deze wel erg kort voor de prijs die je er voor betaald.
Ik hoop dat bij Far Harbor het iets langer duurt dan een uurtje om uit te spelen.
Ook ging Automatron snel doormiddel van mijn level 40+ met rifles en pistols beide perks bijna gemaxt.
Misschient tijd om de moeilijksheid graad omhoog te gooien zodat er weer een uitdaging is voor mij.
Ik heb ook nog bijna alle side quests om te doen ook nog een van de RR die ik niet kan voltooien omdat zij niet meer bestaan.
Ik wilde eigenlijk FO4 uitspelen dit weekend (mijn eerste playthrough, gestart begin november 2015 en nu op level 86).
Maar toen dacht ik.... ik wilde altijd nog iets leuks doen met Starlight Drive-In. Dus ben ik daar nu een soort van fort van aan het maken ..
Na 7 settlements uit de grond gestampt te hebben, is het nu wel lastig om hout, staal en beton lokaal te vinden - ik heb alles onderhanden wel gescrapped. Dus nu heel veel shipments kopen van traders en af en toe lokaties zoals de Irish Pride shipyard bezoeken waar veel cement te vinden is. Het duurt allemaal wel wat langer zo maar ik vind het toch erg leuk om weer een dorp uit de grond te stampen
Maar toen dacht ik.... ik wilde altijd nog iets leuks doen met Starlight Drive-In. Dus ben ik daar nu een soort van fort van aan het maken ..
Heb je een mod voor de workshop, of doe je vanilla? Ik ben ook aan het werk in Starlight Drive-In, maar vind het allemaal zo'n gepriegel. Zwevende muren en grondplaten etc... maar de layout van die drive-in is zo lekkertazzman schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:53:
Ik wilde eigenlijk FO4 uitspelen dit weekend (mijn eerste playthrough, gestart begin november 2015 en nu op level 86).
Maar toen dacht ik.... ik wilde altijd nog iets leuks doen met Starlight Drive-In. Dus ben ik daar nu een soort van fort van aan het maken ..Na 7 settlements uit de grond gestampt te hebben, is het nu wel lastig om hout, staal en beton lokaal te vinden - ik heb alles onderhanden wel gescrapped. Dus nu heel veel shipments kopen van traders en af en toe lokaties zoals de Irish Pride shipyard bezoeken waar veel cement te vinden is. Het duurt allemaal wel wat langer zo maar ik vind het toch erg leuk om weer een dorp uit de grond te stampen
Nee, ik gebruik alleen een mod om de building limit van mijn settlements flink te verhogen. Verder geen mods behalve de dialogue wheel mod. Ik heb ook de Wasteland Workshop mod niet, geen plain vanilla base gameWhaam schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:44:
[...]
Heb je een mod voor de workshop, of doe je vanilla? Ik ben ook aan het werk in Starlight Drive-In, maar vind het allemaal zo'n gepriegel. Zwevende muren en grondplaten etc... maar de layout van die drive-in is zo lekker
Hier zijn wat WIP shots van Starlight Drive-In. Ik heb de buitenkant nu wel af en ben nu bezig met de binnenkant vorm te geven.

Vet!tazzman schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:34:
[...]
Nee, ik gebruik alleen een mod om de building limit van mijn settlements flink te verhogen. Verder geen mods behalve de dialogue wheel mod. Ik heb ook de Wasteland Workshop mod niet, geen plain vanilla base game
Hier zijn wat WIP shots van Starlight Drive-In. Ik heb de buitenkant nu wel af en ben nu bezig met de binnenkant vorm te geven.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dank je, gewoon veel cement / beton gebruiken en alles komt goed
Ik denk, ik ga voor de ultieme gun; Overseer's Guardian overal wordt gepleit dat deze met één kogel, twee keer schiet. Maar niets is minder waar, per trigger 2 kogels.
Is dit sinds november (waar veel guids naar verwijzen) dit aangepast? M.a.w. is de Overseer's Guardian nog wel zo goed? Ik las namelijk dat nu een schot ook als 2x wordt gezien in VATS.
Is dit sinds november (waar veel guids naar verwijzen) dit aangepast? M.a.w. is de Overseer's Guardian nog wel zo goed? Ik las namelijk dat nu een schot ook als 2x wordt gezien in VATS.
De Overseers Guardian is mijn primaire wapen. Ik heb hem maximaal gemod - d.w.z. met de hoogste vuursnelheid als voornaamste mod en pas daarna maximum damage, i.p.v. te gaan voor de allerhoogste damage tegen een (veel) lagere vuursnelheid.J_star schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:16:
Ik denk, ik ga voor de ultieme gun; Overseer's Guardian overal wordt gepleit dat deze met één kogel, twee keer schiet. Maar niets is minder waar, per trigger 2 kogels.
Ik heb ook de volledige Commando Perk, de Bloody Mess Perk en de Ninja Perk en die geven ook een flinke multiplier boost natuurlijk. Ik heb ook de meeste andere wapens zoals The Last Minute, Spray 'n Pray, Le Fusil Terribles, The Gainer, etc.. maar in mijn ervaring is de Overseer's Guadian gewoon de meest effectieve "up close and personal" machine gun. Ik gebruik ook een silenced .50 sniper rifle voor de echt lange afstanden en een maximaal gemodde plasma rifle maar als ik een Deathclaw o.i.d. tegenkom, dan grijp ik toch echt wel naar de OG. Dat ding is gewoon vreselijk brutaal.
Mijn backup sidearm is een legendary automatic 10mm die ook dezelfde 2-shot perk heeft. Flink gemod voor vuursnelheid en schade en met een silencer is deze prima geschikt om in close quarters met elke soort van raider en gunner af te rekenen. Ik hou deze ernaast voornamelijk omdat ik omkom in de 10mm ammo.
Heb jij dan ook dat je nu met de Overseer's Guardian twee kogels gebruikt, in plaats van één? Is maximaal damage niet beter (in verband met de beperkte beschikbaarheid van kogels)?
tazzman schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:21:
[...]
De Overseers Guardian is mijn primaire wapen. Ik heb hem maximaal gemod - d.w.z. met de hoogste vuursnelheid als voornaamste mod en pas daarna maximum damage, i.p.v. te gaan voor de allerhoogste damage tegen een (veel) lagere vuursnelheid.
Ik heb ook de volledige Commando Perk, de Bloody Mess Perk en de Ninja Perk en die geven ook een flinke multiplier boost natuurlijk. Ik heb ook de meeste andere wapens zoals The Last Minute, Spray 'n Pray, Le Fusil Terribles, The Gainer, etc.. maar in mijn ervaring is de Overseer's Guadian gewoon de meest effectieve "up close and personal" machine gun. Ik gebruik ook een silenced .50 sniper rifle voor de echt lange afstanden en een maximaal gemodde plasma rifle maar als ik een Deathclaw o.i.d. tegenkom, dan grijp ik toch echt wel naar de OG. Dat ding is gewoon vreselijk brutaal.
Mijn backup sidearm is een legendary automatic 10mm die ook dezelfde 2-shot perk heeft. Flink gemod voor vuursnelheid en schade en met een silencer is deze prima geschikt om in close quarters met elke soort van raider en gunner af te rekenen. Ik hou deze ernaast voornamelijk omdat ik omkom in de 10mm ammo.)
In de originele versie van FO4 was dat niet zo - die tweede kogel kwam uit het niets. Ik heb niet gemerkt dat ik met de 1.5 patch ineens veel meer .45 ammo verbruik dan voorheen?J_star schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:22:
Heb jij dan ook dat je nu met de Overseer's Guardian twee kogels gebruikt, in plaats van één? Is maximaal damage niet beter (in verband met de beperkte beschikbaarheid van kogels)?
[...]
"Beter" ligt aan je speel stijl.In korte tijd kan ik meer bullets "on target" krijgen (ook in VATS) door de hogere vuursnelheid. Dat wil dus zeggen per "turn" (tijdseenheid in VATS) kan ik gewoon meer damage doen. Als er een Deathclaw of Rad Scorpion voor je neus staat dan wil ik gewoon maximum death in minimum time hebben.
Maar ik heb dan ook erg veel .45 ammo. Af en toe zie ik het totaal aantal wat zakken en dan koop ik weer eens flink in. Ik heb enkele grote water farms die heel veel purified water produceren. Ik haal regelmatig een paar honderd blikjes purified water op in mijn water farm settlements (Sanctuary, Egret Marina, Spectacle Island, County Crossing en sinds kort ook Starlight Drive-In) en ga dan alle traders af om ammo, fusion cores, en building supplies te halen. Elke trader heeft ongeveer 700 caps cash na een paar dagen en dan trade ik door totdat ik elke cent in handen heb.
Ik heb geen idee hoeveel caps ik nu heb, iets van 40K? Let's just say that money isn't a problem
[ Voor 12% gewijzigd door tazzman op 16-05-2016 00:16 ]
Jammer dat je Starlight Drive-In eruit ziet als een gevangennistazzman schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:13:
[...]
In de originele versie van FO4 was dat niet zo - die tweede kogel kwam uit het niets. Ik heb niet gemerkt dat ik met de 1.5 patch ineens veel meer .45 ammo verbruik dan voorheen?
"Beter" ligt aan je speel stijl.In korte tijd kan ik meer bullets "on target" krijgen (ook in VATS) door de hogere vuursnelheid. Dat wil dus zeggen per "turn" (tijdseenheid in VATS) kan ik gewoon meer damage doen. Als er een Deathclaw of Rad Scorpion voor je neus staat dan wil ik gewoon maximum death in minimum time hebben.![]()
Maar ik heb dan ook erg veel .45 ammo. Af en toe zie ik het totaal aantal wat zakken en dan koop ik weer eens flink in. Ik heb enkele grote water farms die heel veel purified water produceren. Ik haal regelmatig een paar honderd blikjes purified water op in mijn water farm settlements (Sanctuary, Egret Marina, Spectacle Island, County Crossing en sinds kort ook Starlight Drive-In) en ga dan alle traders af om ammo, fusion cores, en building supplies te halen. Elke trader heeft ongeveer 700 caps cash na een paar dagen en dan trade ik door totdat ik elke cent in handen heb.
Ik heb geen idee hoeveel caps ik nu heb, iets van 40K? Let's just say that money isn't a problem
Ik gebruik zelf wel een boel mods om het spel wat meer uitdaging te geven. Meer mobs spawns bijv. Heb het op de playstation meerdere malen uitgespeeld dus dan is het daarna best wel saai als je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Al blijft het bouwen erg vermakelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door rhodium op 16-05-2016 04:46 ]
Zijn weer wat dingen gelekt waarschijnlijk over nieuwe DLC. Als het waar blijkt te zijn dan is Far Harbor de enige verhalende DLC pfff. Want ze hebben iets met Nuka World (weet natuurlijk niet wat dit is) gevonden en weer 2 workshop DLC´s. Zou het wel heel matig vinden hoor van Bethesda als dit het zou zijn. Dan zijn ze in mijn ogen echt de verkeerde kant aan het opgaan wat betreft Fallout en hun DLC. Fallout 3 en Fallout New Vegas kreeg tenminste alleen maar verhalende DLC. Hopelijk zet dit niet voort voor de volgende Elder Scrolls game.
https://www.reddit.com/r/..._the_next_dlc_in_the_fo4/
https://www.reddit.com/r/..._the_next_dlc_in_the_fo4/
Ik ben waarschijnlijk blind, maar waaruit heb je de conclusie getrokken dat Far Harbour de enige verhaal DLC zal zijn?
https://bethesda.net/#en/...or-and-more/2016/02/16/77And more important, that this is only the beginning. We have plans for more. More than $60 worth of new Fallout adventures and features throughout 2016.
[ Voor 94% gewijzigd door BlackEyedAngel op 17-05-2016 12:32 ]
Ja dat bericht is alweer van februari en de eerste dlc is uitgekomen in maart, 2e in april en Far Harbor deze maand. Ze hebben gezegd dat er nog een 2e batch aan zou komen en dat blijkt als de geruchten kloppen dus die DLC´s (Nuka World en die 2 Workshop DLC's) te zijn. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren dat er nog meer gaat komen. Want er zou aan 60 euro aan DLC komen en alles bij elkaar is dan al 60 euro.
Er zijn toch altijd maar 4-5 DLC's uitgekomen per spel? De rest wordt aan de modding community over gelaten. Wat ik overigens prima vind ^^
Klopt maar wel jammer dat er nu dan maar 1 verhalende (eigenlijk 2 want Automatron) DLC is. Nuka World weet ik nog niet wat dat gaat worden, maar als dit het echt gaat zijn dan laat ik de seasonpass echt aan me voorbij gaan. Dan koop ik alleen Automatron, Far Harbor en misschien dan die Nuka World. Die Workshop DLC's boeien me totaal niet, omdat ik ook echt niks met de settlements doe in Fallout 4.
Huh, dus die "gratis" kogel is niet meer? Hmm, dat zou wel jammer zijn. Ik zal vanavond eens proberen wat er in mijn game gebeurt.J_star schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:16:
Overseer's Guardian is mijn default gun, het is me niet opgevallen dat hij minder damage doet dan toen FO4 net uit was... heb hem ook ontzettend gemod dus de damage is sowieso hoog.
Mijn OG (gebruik 'm samen met the Deliverer als main guns) gebruikt maar 1 kogel, maar nog steeds dubbel damage (en 2 kogel gaten).
Het enige wat ik ietswat jammer vind is dat je bij de Overseer's Guardian maar 1 keer een knal hoort.. gezien er een dubbel schot wordt gelost zou ik zelf een soort van *Ba-BANG* dubbel geluid willen hebben ipv de standaard *bang*..
Ah laat de mods maar komen
I know nitpicken en zo
Ah laat de mods maar komen
I know nitpicken en zo
[ Voor 7% gewijzigd door BlackEyedAngel op 17-05-2016 16:19 ]
Ik heb die van mij gemod met oa een silencer, nu maakt hij helemaal een zielig geluidje.
Wel een hoop damage (.308 receiver, silencer en dan vanuit sneak met 4.7x damage).
Wel een hoop damage (.308 receiver, silencer en dan vanuit sneak met 4.7x damage).
Toch maar gebruik gemaakt van de Kinguin actie (cashback kans + pandora box (helaas niet gewonnen)) en Fallout + Season Pass gekocht!
Tof man! Waar ik vooral tegen aan loop bij m'n settlement opleuken is dat niets mooi aansluit op de grond etc... Allemaal verhoogde muren en gaten!
Moo, I say.
Daar heb je de concrete foundation en houten-palen constructie voor uit de floors sectie. Die zijn bedoelt om vloeren mee aan te leggen en eventueel te verhogen waar nodig. Dan kan je de muren daar boven op zetten. Je kan die vloeren altijd later weer weghalen.goostervis schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:18:
[...]
Tof man! Waar ik vooral tegen aan loop bij m'n settlement opleuken is dat niets mooi aansluit op de grond etc... Allemaal verhoogde muren en gaten!
Is er een GoT iOS app? het is vreselijk irritant om GoT replies te doen via safari op mijn iPhone 5S.. 1 vinger op de verkeerde plek en ik ben mijn reply kwijt....
Anyway, ik heb mijn OG getest met FO4 1.5 ... nieuwe ammo clip met 40 .45 kogels. Als ik 1x schiet dan gaat de ammo count naar 39. Dus je gebruikt echt maar *1* kogel per schot en de tweede kogel "is gratis". Als die 2e kogel OOK van je ammo count zou gaan, dan zou je alleen maar een even aantal kogels kunnen hebben (40->38 ipv de 39 die ik op mijn scherm zie.)
Wat betreft verhoogde muren enzo, alleen betonnen en houten funderingen kunnen in diverse hoogten worden geplaatst. Je kan ze dus in de grond laten zinken om zo de juiste hoogte te krijgen. (Dat vereist wel wat gepiel af en toe.. )
Kleine tip:

Als je je beton blokjes netjes recht wilt stapelen zoals hier op mijn screenshot te zien is (b.v. de hoek-torentjes van de vesting of de voet van het gebouw in het midden).... doe dan het voglende.:
Plaats een beton blok op de gewenste plek. Plaats dan aan de zijkant van de bovenkant zo'n vloer-en-dak-met-trapje (dus geen losse trap). Deze vindt ook onder structures->wood->floors, rechts naast de beton blokjes. Deze plaats je dus links of rechts ernaast zodat hij naast de bovenkant van je beton blok in de lucht zweeft. Dus niet op de grond zelf. Als je dan een tweede beton blok boven op je bestaande beton blok wilt plaatsen, dan "klikt" deze recht op z'n plek. Je kan dan het vloer+met+trap stukje weghalen en deze 1tje hoger plaatsen om zo naar boven te bouwen.
Mocht dit niet helemaal duidelijk zijn (het klinkt inderdaad wat vaag en krom) dan zal ik wel wat screen shots maken of een video ozfo.
Anyway, ik heb mijn OG getest met FO4 1.5 ... nieuwe ammo clip met 40 .45 kogels. Als ik 1x schiet dan gaat de ammo count naar 39. Dus je gebruikt echt maar *1* kogel per schot en de tweede kogel "is gratis". Als die 2e kogel OOK van je ammo count zou gaan, dan zou je alleen maar een even aantal kogels kunnen hebben (40->38 ipv de 39 die ik op mijn scherm zie.)
Wat betreft verhoogde muren enzo, alleen betonnen en houten funderingen kunnen in diverse hoogten worden geplaatst. Je kan ze dus in de grond laten zinken om zo de juiste hoogte te krijgen. (Dat vereist wel wat gepiel af en toe.. )
Kleine tip:

Als je je beton blokjes netjes recht wilt stapelen zoals hier op mijn screenshot te zien is (b.v. de hoek-torentjes van de vesting of de voet van het gebouw in het midden).... doe dan het voglende.:
Plaats een beton blok op de gewenste plek. Plaats dan aan de zijkant van de bovenkant zo'n vloer-en-dak-met-trapje (dus geen losse trap). Deze vindt ook onder structures->wood->floors, rechts naast de beton blokjes. Deze plaats je dus links of rechts ernaast zodat hij naast de bovenkant van je beton blok in de lucht zweeft. Dus niet op de grond zelf. Als je dan een tweede beton blok boven op je bestaande beton blok wilt plaatsen, dan "klikt" deze recht op z'n plek. Je kan dan het vloer+met+trap stukje weghalen en deze 1tje hoger plaatsen om zo naar boven te bouwen.
Mocht dit niet helemaal duidelijk zijn (het klinkt inderdaad wat vaag en krom) dan zal ik wel wat screen shots maken of een video ozfo.
Ik ben pas begonnen aan Fallout 4 maar vindt de game er een beetje matig uitzien. Dus ik kijken naar texture mods. Wat zijn er ontieglijk veel mods zeg. Ik weet even niet meer of ik aan dit spel wil beginnen. Beetje daunting zo.
Mwoah, matig vind ik best wel mee vallen. Ik dacht eerst ook zoiets van "that's it?" maar als ik dan weer eens kijk naar Fallout 3 en Fallout NV filmpjes op Youtube dan zie je toch wel dat Fallout 4 er wel behoorlijk op vooruit gegaan is. En het is compleet speelbaar op mijn PC uit 2009 en dat op 1920x1200.nwnc schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 07:17:
Ik ben pas begonnen aan Fallout 4 maar vindt de game er een beetje matig uitzien. Dus ik kijken naar texture mods. Wat zijn er ontieglijk veel mods zeg. Ik weet even niet meer of ik aan dit spel wil beginnen. Beetje daunting zo.
Fallout 4 heeft misschien niet de mooite graphics maar qua inhoud en speelbaarheid is het wel geweldig hoor.
Volgens mij heb jij een vervanger gevonden voor Minecrafttazzman schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 03:13:
Is er een GoT iOS app? het is vreselijk irritant om GoT replies te doen via safari op mijn iPhone 5S.. 1 vinger op de verkeerde plek en ik ben mijn reply kwijt....
Kleine tip:
[afbeelding]
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Te-he-riiiiiing. Diep respect! Toch wel vermakelijk dus die Wasteland DLC?tazzman schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:34:
[...]
Nee, ik gebruik alleen een mod om de building limit van mijn settlements flink te verhogen. Verder geen mods behalve de dialogue wheel mod. Ik heb ook de Wasteland Workshop mod niet, geen plain vanilla base game
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
PSN: Bellerophon-
Geen idee, ik heb hem nietBellerophon schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:27:
[...]
Te-he-riiiiiing. Diep respect! Toch wel vermakelijk dus die Wasteland DLC?
Inderdaad erg leuk om zo bezig te zijn en het geheel te zien groeien nadat je er steeds weer wat bij bouwt. Waarbij de grootste uitdaging het steeds maar weer vinden van nieuw materiaal is, zeker hout wordt steeds zeldzamer.
Ik pikte gisteren ergens in een universiteit een laser wapen (Lijkt op de "Righteous Authority") op wat als ik het goed begreep onbeperkt munitie (fusion cells) zou moeten hebben. Schiet als een beest maar ging er dan ook snel doorheen met de munitie die ik er in had zitten en kwam op 0 te staan.
Helemaal niet onbeperkt dus, dat heb ik dan verkeerd begrepen of ik doe iets fout... Kent iemand dit wapen misschien?
Ik pikte gisteren ergens in een universiteit een laser wapen (Lijkt op de "Righteous Authority") op wat als ik het goed begreep onbeperkt munitie (fusion cells) zou moeten hebben. Schiet als een beest maar ging er dan ook snel doorheen met de munitie die ik er in had zitten en kwam op 0 te staan.
Helemaal niet onbeperkt dus, dat heb ik dan verkeerd begrepen of ik doe iets fout... Kent iemand dit wapen misschien?
Je ammo is onbeperkt in de zin van, je hoeft niet te reloaden. Je kunt dus in één keer alles wegschieten inderdaadbvk schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:16:
Stom, zelf ook al gevonden nu: http://fallout.wikia.com/...%22Limitless_Potential%22Nemm schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:20:
[...]
Je ammo is onbeperkt in de zin van, je hoeft niet te reloaden. Je kunt dus in één keer alles wegschieten inderdaad
Heftig wapen maar dan toch wel wat minder nuttig daar de Fusion cells niet echt voor het oprapen liggen en ze er zo wel heel erg snel doorheen gaan.... Dan hou ik het wel bij de OG, de .45 kogels heb ik wel genoeg op voorraad en zijn ook makkelijk te vinden.
Had je hem toevallig gevonden in dat geheime lab bij University Point? Daar had ik er athans één vandaan. Inmiddels ook een double barrel shotgun gevonden met hetzelfde effect.
Als ik het me goed herinner wel ja, ik heb gisteren diverse missies achter elkaar gespeeld en meerdere wapens gevonden...Nemm schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:38:
Had je hem toevallig gevonden in dat geheime lab bij University Point? Daar had ik er athans één vandaan. Inmiddels ook een double barrel shotgun gevonden met hetzelfde effect.
spoiler:
Het was meen ik bij een vestiging van de Western Union waar ik het nodige op kon pikken zoals veel pre-war dollars, maar er was ook een kluis met daarin meerdere kluisjes. In één van die kluisjes zat een knop waarmee een andere ruimte ontsloten werd. En daar lag die op een tafel?
Er is 1 named, unique laser pistol met dat effect welke inderdaad te vinden is in University Point. Maar, net zoals de meeste unique weapons, het effect is ook op veel random legendary weapons te vinden.Nemm schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:38:
Het is voor mij (LvL 37) in ieder geval de eerste die ik tegenkom en dit effect heeft. Ondertussen gemod naar non automatic en dan is het ineens wel een nuttig wapen. Doet nu veel damage zonder te hoeven herladen en zonder snel de ammo erdoor te jagen.tazzman schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:58:
[...]
Er is 1 named, unique laser pistol met dat effect welke inderdaad te vinden is in University Point. Maar, net zoals de meeste unique weapons, het effect is ook op veel random legendary weapons te vinden.
Ik ben nu Far Harbor aan het binnenhengelen. Ben erg benieuwd naar deze "grootste land mass ooit als uitbreiding van bethesda". Ik vind het duistere sfeertje in ieder geval erg tof maar ben vooral benieuwd hoeveel verhaal in zit! In de video komen in ieder geval wat toffe wapens en tegenstanders langs.
JaloersSluw schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:01:
Ik ben nu Far Harbor aan het binnenhengelen.
Ben benieuwd naar je eerste indruk!
Ik ook, ga hem vanavond eens testenNemm schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:20:
[...]
JaloersIk wacht denk ik nog even 2 weekjes voordat ik eraan begin. Heb het te druk nu met werk, en dan weet ik wel zeker dat daar anders niks meer van terecht komt
![]()
Ben benieuwd naar je eerste indruk!
Ik begin het nu toch wel erg jammer te vinden dat ik geen seasonpass gekocht heb toen deze nog in de aanbieding was...
Net een filmpje gezien van de Wasteland DLC wat het bouwen toch eigenlijk net even leuker maakt zoals bijvoorbeeld die Fusion generator. En ook deze DLC ziet er aardig uit, alleen ben ik daar voor mijn gevoel nog niet aan toe.
Dus ik twijfel nog even of ik alleen de Wasteland aanschaf (het niet hebben vind ik nu ineens een gemis) en later misschien andere DLC, of toch nu maar alsnog zwicht voor de Season pass...
Wel alles via Steam trouwens, is wel duurder maar ik heb geen zin om te zoeken naar wellicht goedkopere opties, maar die misschien ook niet lekker werken qua keys etc.
Edit: Laat maar, de Wasteland DLC was maar 5 Euro via Steam en daar ik niet weet of ik andere uitbreidingen nog wel ga spelen hou ik het hier maar even op.
Ander vraagje: wat doen jullie met al die Legendary wapens die je verzameld en ook de zware jongens zoals de Fatman, Minigun of Junk schieter.
Ik ben ze nu allemaal braaf aan het sparen en bewaren maar vraag me af wanneer en of ik ze nodig ga hebben. Ik zeul voor de zekerheid altijd een Missile launcher met me mee maar die ik gebruik ik eigenlijk ook al nooit.
Komt dat nog als ik verder naar het zuiden trek?
Net een filmpje gezien van de Wasteland DLC wat het bouwen toch eigenlijk net even leuker maakt zoals bijvoorbeeld die Fusion generator. En ook deze DLC ziet er aardig uit, alleen ben ik daar voor mijn gevoel nog niet aan toe.
Dus ik twijfel nog even of ik alleen de Wasteland aanschaf (het niet hebben vind ik nu ineens een gemis) en later misschien andere DLC, of toch nu maar alsnog zwicht voor de Season pass...
Wel alles via Steam trouwens, is wel duurder maar ik heb geen zin om te zoeken naar wellicht goedkopere opties, maar die misschien ook niet lekker werken qua keys etc.
Edit: Laat maar, de Wasteland DLC was maar 5 Euro via Steam en daar ik niet weet of ik andere uitbreidingen nog wel ga spelen hou ik het hier maar even op.
Ander vraagje: wat doen jullie met al die Legendary wapens die je verzameld en ook de zware jongens zoals de Fatman, Minigun of Junk schieter.
Ik ben ze nu allemaal braaf aan het sparen en bewaren maar vraag me af wanneer en of ik ze nodig ga hebben. Ik zeul voor de zekerheid altijd een Missile launcher met me mee maar die ik gebruik ik eigenlijk ook al nooit.
[ Voor 6% gewijzigd door bvk op 19-05-2016 16:26 ]
Ik ben heel benieuwd naar de performance. Op Neogaf wordt al gesteld dat de ps4 versie met ongeveer 20 fps door alle nieuwe weerseffecten praktisch onspeelbaar is en dat het op de pc ook een zware wissel trekt.Sluw schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:01:
Ik ben nu Far Harbor aan het binnenhengelen. Ben erg benieuwd naar deze "grootste land mass ooit als uitbreiding van bethesda". Ik vind het duistere sfeertje in ieder geval erg tof maar ben vooral benieuwd hoeveel verhaal in zit! In de video komen in ieder geval wat toffe wapens en tegenstanders langs.
Ik heb alle legendary's/zwaar spul gewoon in m'n basis opgeslagen en doe er zelf gezegd niet zoveel mee. Ik heb een combinatie van 5 wapens waar ik vrijwel alles wel tegen de vlakte krijg. M'n Overseer Guardian doet iets minder dan 400 damage per schot, dus ja... Wat is dan het nut nog van 't zwaardere werk?bvk schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:04:
Ik geef m'n companions meestal al die zooi, het ziet er altijd schitterend uit die regen van kogels/lasers/raketten die zo'n meisje afvuurt. Of ik role-play voor mezelf soms een beetje als ik een bepaalde basis in een bepaalde stijl wil binnenvallen, maar het gros bewaar ik voor een nieuwe playthrough waar ik met heavys los ga. Zodra de mods goed op gang komen.
ps. Op een gegeven moment komen er wel hele nare deathclaws nog voorbij vanaf level 70/80 ofzo, maar dat level heb ik ook nog niet.
[ Voor 3% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 19-05-2016 16:56 ]
Aiii klinkt niet goed, dan ben ik ook benieuwd.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:54:
[...]
Ik ben heel benieuwd naar de performance. Op Neogaf wordt al gesteld dat de ps4 versie met ongeveer 20 fps door alle nieuwe weerseffecten praktisch onspeelbaar is en dat het op de pc ook een zware wissel trekt.
[...]
Ik heb alle legendary's/zwaar spul gewoon in m'n basis opgeslagen en doe er zelf gezegd niet zoveel mee. Ik heb een combinatie van 5 wapens waar ik vrijwel alles wel tegen de vlakte krijg. M'n Overseer Guardian doet iets minder dan 400 damage per schot, dus ja... Wat is dan het nut nog van 't zwaardere werk?
Ik geef m'n companions meestal al die zooi, het ziet er altijd schitterend uit die regen van kogels/lasers/raketten die zo'n meisje afvuurt. Of ik role-play voor mezelf soms een beetje als ik een bepaalde basis in een bepaalde stijl wil binnenvallen, maar het gros bewaar ik voor een nieuwe playthrough waar ik met heavys los ga. Zodra de mods goed op gang komen.
ps. Op een gegeven moment komen er wel hele nare deathclaws nog voorbij vanaf level 70/80 ofzo, maar dat level heb ik ook nog niet.
Over legendary wapens, als ik sterkere wapens heb verkoop ik ze gewoon. Je kunt er verder niets mee.
Edit: heb wat rondgelopen en eerste quests gedaan en merk niet dat er meer framerate drops zijn, wie weet later. Goeie sfeer en toffe nieuwe visuele elementen en wezens trouwens!
Edit 2: als je wat verder het eiland op komt dropt de framerate echt flink inderdaad, wat een broddelwerk weer. Nog erger dan de standaard fallout net na release. Gelukkig is dat opgelost, stom dat ze nu gewoon weer de mist in gaan (pun intended).
[ Voor 13% gewijzigd door Sluw op 19-05-2016 21:57 ]
Ik heb het zojuist getest: één schot met de Overseer's Guardian kost me één kogel en maakt twee kogelgaten.J_star schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:16:
Gisteren op Far Harbor rond gelopen. Ik merk helemaal niets van framedrops, niet aan het begin en ook niet verder op het eiland. Niet op mijn game PC en ook niet op mijn Game laptop.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:54:
[...]
Ik ben heel benieuwd naar de performance. Op Neogaf wordt al gesteld dat de ps4 versie met ongeveer 20 fps door alle nieuwe weerseffecten praktisch onspeelbaar is en dat het op de pc ook een zware wissel trekt.
Wel is dit de DLC waar ik op heb zitten wachten. Erg sfeervol! Voor mij de eerste DLC die de season pass waard is.
Ben heel erg aan het twijfelen om Far Harbor te gaan spelen.. Mijn character is nu zo overpowered dat Automatron echt geen zak aan was qua uitdaging..
Wil denk ik wachten tot alle DLC er is en dan een nieuwe char starten, maar de beelden die ik zie zijn zo gaaf..
Wil denk ik wachten tot alle DLC er is en dan een nieuwe char starten, maar de beelden die ik zie zijn zo gaaf..
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ja die gedachte heb ik ook. Mijn character is nu level 87 en speel op het level onder survival mode. Maar zelfs dan is er weinig wat mij nog angst aan jaagt. "Oh wat leuk, een Legendary Deathclaw", "zucht weer 4 rad scorpions, gaap", "alweer mirelurks? Ik pak mijn knuppel wel..."Angeloonie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:06:
Ben heel erg aan het twijfelen om Far Harbor te gaan spelen.. Mijn character is nu zo overpowered dat Automatron echt geen zak aan was qua uitdaging..
Ik sta op het punt om het hoofd verhaal uit te spelen, ik heb bijna alle Side quests wel gedaan.
Ik zou graag een nieuwe character willen beginnen op survival mode of voor de nieuwe DLC. Alleen op Far Harbour te starten moet je Nick wel eerst bevrijden, waar je volgens mij wel level 15 voor nodig hebt.
Wat mij tegenhoudt is dat er weinig variatie in het spel zit. En om alles nu weer overnieuw te moeten spelen, daar zit ik nu niet op te wachten eigenlijk.
Ik denk dat ik dan mijn character maar houdt maar dan wellicht de DLC op survival mode speel en/of dat ik al mijn wapens en armour achterlaat en met alleen mijn sniper rifle en 10mm auto pistol en lage armour naar het eiland ga?
Ik heb ook speciaal voor de DLC's een nieuwe char aangemaakt (ook een andere speelstijl) en moet zeggen dat ik daar erg blij mee ben! Met mijn eerste char was ik rond de 70 en toen was er al niets dat gevaarlijk was. Ben rond level 28 aan Automatron begonnen en rond 38 Far Harbor. Beide zijn uitdagend!Angeloonie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:06:
Performance problemen komen trouwens alleen op de consoles voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Sluw op 21-05-2016 11:06 ]
Ligt het aan mij of heet het spel een grafische boost gekregen met de Far Harbor?
Moo, I say.
Net begonnen met Fallout op de One. Ben nu al level 12 dus dat gaat best snel.
Kwam net alleen een Super Mutant tegen met een ster achter zijn naam dus dacht EINDELIJK een goede drop!
Bleek dat wanneer je hem dood heb hij muteert en toen schoot die mij van achter dood.. Ik snel terug maar de plek (spawnde zowat ernaast), is die weg
Dat is wel een beetje jammer..
Kwam net alleen een Super Mutant tegen met een ster achter zijn naam dus dacht EINDELIJK een goede drop!
Bleek dat wanneer je hem dood heb hij muteert en toen schoot die mij van achter dood.. Ik snel terug maar de plek (spawnde zowat ernaast), is die weg
Dat is wel een beetje jammer..
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Legendaries muteren zodra je ze bijna dood hebt, dus die laatste x% damage moet je eigenlijk ineens doen. Met een crit bijvoorbeeld.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ben net begonnen aan Far Harbor. Ook iemand last van Old Longfellow die stil blijft staan en niks doet? Of erger nog, er tussenuit peert, je hem minutenlang volgt om vervolgens weer achter hem aan terug te lopen?
Hij was net blijkbaar terug naar de Commonwealth gegaan. Ik er naartoe, om vervolgens achter hem aan terug naar m'n boot te lopen..zijn we weer in Far Harbor, springt ie in het water en blijft ie daar lekker drijven. Ehh, oke.
Ik ben bij missie 1: Go to Acadia with Old Longfellow.
edit: Teruggegaan naar Commonwealth, daarna weer terug naar Far Harbor. Toen stond onze grote vriend een stukje verderop en hebben we het gered naar Acadia.
Hij was net blijkbaar terug naar de Commonwealth gegaan. Ik er naartoe, om vervolgens achter hem aan terug naar m'n boot te lopen..zijn we weer in Far Harbor, springt ie in het water en blijft ie daar lekker drijven. Ehh, oke.
Ik ben bij missie 1: Go to Acadia with Old Longfellow.
edit: Teruggegaan naar Commonwealth, daarna weer terug naar Far Harbor. Toen stond onze grote vriend een stukje verderop en hebben we het gered naar Acadia.
[ Voor 13% gewijzigd door KoffieNT op 22-05-2016 00:45 ]
:D
Oh grappig dat wist ik niet. Ik trok al op met Nick :-)tazzman schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 04:22:
[oFar Harbour te starten moet je Nick wel eerst bevrijden, waar je volgens mij wel level 15 voor nodig hebt.
Deze DLC speel ik graag. Automatron lijkt me ergens stomvervelend
Op PC/console? wat voor boost merk je dan bijvoorbeeld?stervis schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:52:
Ligt het aan mij of heet het spel een grafische boost gekregen met de Far Harbor?
Automatron was eigenlijk gewoon een extra klein verhaallijntje. 3 a 4 quests, met een klein beetje backstory. Was op zich wel vermakelijk, maar je mist er ook weer niet echt veel aan.Harribo schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:10:
[...]
Oh grappig dat wist ik niet. Ik trok al op met Nick :-)
Deze DLC speel ik graag. Automatron lijkt me ergens stomvervelend
Eigen robot bouwen vind ik wel een leuke toevoeging. ED-E's maken is wel leuk als je New Vegas gespeeld heb
Ik weet niet of die op de PS4 een grafische boost heft gekregen, wat ik in ieder geval merk is dat die een negatieve fps boost heeft gekregen.BlackEyedAngel schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:34:
[...]
Op PC/console? wat voor boost merk je dan bijvoorbeeld?
Op veel plekken lijkt het wel de binnenstad van Boston kwa traagheid.
Maar wel een leuke DLC.
Is het niet zo dat mist grafisch ook wel het een en ander trekt qua rendering?
Ik kwam gisteren een loslopende Brahmin tegen zonder begeleider. Normaal gesproken zie je dan ook gewoon de naam Brahmin als je op het beest wijst. Maar deze had een heel andere naam: Clarabella...
Hoe verzinnen ze het toch
Hoe verzinnen ze het toch
De mist zal zeker performance wegvreten, maar volgens mij zag ik het in Acadia ook (maar kan zijn dat ik toen de mist kant op keek).Harribo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:53:
http://www.gamesradar.com...out-4-far-harbour-issues/
I’ve only played a few hours of Fallout 4's Far Harbour DLC so far and not had any issues, but for some there are some serious frame rate problems, apparently caused by the game’s fog and lighting.
Bethesda hasn’t specified what “issues” it’s fixing, only that it's made “optimizations based on the Far Harbour beta feedback” and that it’s “actively working on more improvements”
The principle culprit currently seems to be that fog, with at least one person I know of forced to circle the DLC island to avoid the unplayable plunges in frame rate on going near the stuff. Obviously, that’s not much good.
This posthighlights the tie between fog and frame rate, while the God rays have also been singled out with a PC user citing a “crazy performance boost” when they turned them off. This postalso noticed that the performance issues only really kicked in when looking at the trees, suggesting the volumetric lighting seemed to be more to blame than the fog itself.
Overall, it looks like a combination of lighting and atmospheric effects are causing Fallout 4’s engine a few problems. Let's see what Bethesda can do to help.
.
Verwijderd
Mist kan qua performance ook het nodige opleveren, aangezien er doorgaans minder getekend hoeft te worden. Mist zelf kan al sinds de jaren 90 betrekkelijk goedkoop gerenderd worden, al hangt dat wel stevig van de gebruikte technologie af.Harribo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:53:
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 10:00 ]
Dat verhaal over die GodRays speelde ook al in de main game, dus in feite niks nieuws voor Far Harbour. Heb ze zelf niet uit gezet maar op "medium" en daarbij flinke FPS boost kunnen realiseren.
wat daar ook hielp was Shadow Distance naar "medium" bijschalen.
Nog geen Far Harbor gespeeld dus nog niet kunnen testen of het erger is dan de main game voor mijn systeempje.
Ik moest toch ook wel flink schroeven met de settings om het speelbaar te houden, alles onder de 60 is onacceptabel natuurlijk (i5 4670K@4,5 en 280X), de godrays uit en de water reflections geloof ik.l0n3w012ph schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:56:
[...]
Gisteren op Far Harbor rond gelopen. Ik merk helemaal niets van framedrops, niet aan het begin en ook niet verder op het eiland. Niet op mijn game PC en ook niet op mijn Game laptop.
Wel is dit de DLC waar ik op heb zitten wachten. Erg sfeervol! Voor mij de eerste DLC die de season pass waard is.
Maar wát een vette DLC en wat maakt dit pijnlijk duidelijk hoe zeer Fallout 4 dit soort DLC nodig heeft.
a) lekker ouderwets fallout-sadistisch kinderen kunnen verkopen aan een Pedofiel voor 500 caps, hier met die poen!
b) kunnen liegen
c) hele fracties zonder gevolgen voor t vastlopen van quests it kunnen roeien
d) heel vette nieuwe wapens,
e) enorme humor a la Clarabella de koe en de red death hahaha
f) enorm uitdagende gebieden erbij, aanvankelijk dacht ik veels te overpowered te zijn met mn level 60 build, maar heb toch regelmatig op sommige punten wel even moeten zweten op hordes high level enemies.
Mocht dit een verwijzing zijn naar mijn eerdere post: Ik kwam "Clarabella" dus ineens tegen in de vanilla versie, niet in de Far Harbour DLC.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:14:
[...]
e) enorme humor zie Clarabella de koe en de red death hahaha
Damn, kom ik gisteren weer langs "Gunners Plaza" die ik eerder al gecleared had, zitten er zoals gebruikelijk weer raiders. Normaal gesproken geen punt, behalve dat ze nu massaal met mini nukes op me schieten als ik wat dichterbij kom. En op afstand blijven ze verscholen achter hun stellingen en zijn ze niet te raken...
Ik heb echter helemaal geen sniper/stealth karakter en heb er niet eens een geweer voor. Toch maar een goede .50 rifle bouwen en ze proberen vanaf afstand uit te schakelen, of heeft er iemand nog een ander idee?
Ik heb het al geprobeerd met een "Legendary four barrel poisoning Missile launcher" inclusief een automatische aim scope maar die reikt niet ver genoeg. En kom ik ook maar iets dichterbij: een "piuewww" geluidje van een mini nuke en weg is bvk.....
[ Voor 0% gewijzigd door bvk op 24-05-2016 17:31 . Reden: locatie vergissing ]
Had ik moeten verduidelijken, a la Clarabella, sneup maar eens rond in het dorp.bvk schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:18:
[...]
Mocht dit een verwijzing zijn naar mijn eerdere post: Ik kwam "Clarabella" dus ineens tegen in de vanilla versie, niet in de Far Harbour DLC.
Damn, kom ik gisteren weer langs "Gunners Plaza" die ik eerder al gecleared had, zitten er zoals gebruikelijk weer raiders. Normaal gesproken geen punt, behalve dat ze nu massaal met mini nukes op me schieten als ik wat dichterbij kom. En op afstand blijven ze verscholen achter hun stellingen en zijn ze niet te raken...
Ik heb echter helemaal geen sniper/stealth karakter en heb er niet eens een geweer voor. Toch maar een goede .50 rifle bouwen en ze proberen vanaf afstand uit te schakelen, of heeft er iemand nog een ander idee?
Ik heb het al geprobeerd met een "Legendary four barrel poisoning Missile launcher" inclusief een automatische aim scope maar die reikt niet ver genoeg. En kom ik ook maar iets dichterbij: een "piuewww" geluidje van een mini nuke en weg is bvk.....
Wat betreft Gunners Plaza, kan je geen BoS inroepen? Bij mij waren die daar uit zichzelf al bezig toen ik daar langs kwam.
Volgens mij mis ik helemaal wat het bijzondere is aan een koe die Clarabella heet
Voel me dom
Ik ben nog geen (volledig) lid van BoS, maar hoe zou ik hun hulp in moeten roepen? Ik had me al wel bedacht dat ik misschien een artillerie strike aan zou kunnen vragen (met een Flare toch?) vanaf het Castle al weet ik niet of die kanonnen zover kunnen reiken.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:10:
[...]
Had ik moeten verduidelijken, a la Clarabella, sneup maar eens rond in het dorp.
Wat betreft Gunners Plaza, kan je geen BoS inroepen? Bij mij waren die daar uit zichzelf al bezig toen ik daar langs kwam.
Maar ik had een ander punt al bijna overgenomen toen ik ook ineens genuked werd, blijkbaar hebben er daar in de buurt veel een fatman in bezit...
Ik vraag me dan ook af hoe jullie daar weten te overleven en een nuke aanval weten te weerstaan, heel veel damage resist met aanvulling van een Power armor?
Normaal gesproken heten ze allemaal Brahmin en hebben ze geen eigen naam. Maar in dit geval is er een devver grappig bezig geweest door er eentje Clarabella te noemenBlackEyedAngel schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:19:
Volgens mij mis ik helemaal wat het bijzondere is aan een koe die Clarabella heetVoel me dom
Clarabell is de Brahmin die bij Abernathy farm hoort volgens mij?
Nou je het zegt.....Kwistnix schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:55:
Clarabell is de Brahmin die bij Abernathy farm hoort volgens mij?
Maar misschien is ze dan wel ontsnapt en zelfstandig aan de wandel gegaan
Let op:
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!
Globaal spoiler beleid
-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.
Gebruik vooral je gezonde verstand!