Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Dat is een stukje reclame waarmee ze je willen vertellen dat die Season Pass er is. De Season pass moet je dan zelf nog halen. Die is inmiddels alleen een behoorlijk stuk duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zijn er hier meer mensen die Fallout 4 met de Enhanced Wasteland Preset spelen?

Ik had hem werkend gekregen op een oude machine, maar met het nieuwe Reshade framework (2.0) snap ik er echt geen hol van, hoe ik de txt file van de Enhanced Wasteland Preset in de game krijg...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:05

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Feihcretsam schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:43:
[...]

info over die quest:
spoiler:
Dat is een quest die in Goodneighbour begint bij een gast die achter een deurtje staat (Bobbi). Het bevrijden van die andere gast is stap 2 van die quest (de eerste stap is heel kort en speelt zich in Bobbi's huis af). Je hebt vrij weinig gemist, vanaf die stap zal via het dialoog duidelijk worden waar het over gaat.

Ik heb zelf nooit issues gehad met quests die plots verschenen verder..
Bedankt voor de info, nou weet ik tenminste waar het vandaan komt en zie ik wel hoe die quest verder verloopt.
Ben nu lekker bezig met de Castle in te richten, alleen erger ik me dood aan dat (violen) kattengejank van Radio Freedom. Wat je gewoon constant hoort als je er rondloopt, of je de radio nou uit hebt staan of niet...

Gewoon de stroomtoevoer naar de zender afsluiten is natuurlijk een (ongewenste) optie maar eigenlijk wil ik dat er een ander muziekje gespeeld wordt vanuit deze locatie, de jazz van Diamond city radio bijvoorbeeld is al een stuk beter te pruimen. Weet iemand hier een optie of mod voor?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
bvk schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:52:
[...]

Bedankt voor de info, nou weet ik tenminste waar het vandaan komt en zie ik wel hoe die quest verder verloopt.
Ben nu lekker bezig met de Castle in te richten, alleen erger ik me dood aan dat (violen) kattengejank van Radio Freedom. Wat je gewoon constant hoort als je er rondloopt, of je de radio nou uit hebt staan of niet...

Gewoon de stroomtoevoer naar de zender afsluiten is natuurlijk een (ongewenste) optie maar eigenlijk wil ik dat er een ander muziekje gespeeld wordt vanuit deze locatie, de jazz van Diamond city radio bijvoorbeeld is al een stuk beter te pruimen. Weet iemand hier een optie of mod voor?
Dat kun je uitzetten. Op die paal zit een knop waar "Speaker" bij staat ofzo, die omzetten dan zou het weg moeten zijn. Kwam ik ook achter na 200 uur ergernis overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Verstekbakker schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:24:
[...]

Dat kun je uitzetten. Op die paal zit een knop waar "Speaker" bij staat ofzo, die omzetten dan zou het weg moeten zijn. Kwam ik ook achter na 200 uur ergernis overigens.
Dat ik die knop niet eerder gezien heb.... Opgelost dus, thanks d:)b

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Vraagje, "vroeger" (d.w.z in de release versie van FO4), kon je Piper opdracht geven een tukkie te doen d.m.v. het "Inspect Bed" command. Misschien kon dat ook met andere NPC's maar ik had alleen Piper op dat moment.

Tegenwoordig, in de 1.4 patch versie van FO4, gaat dat niet meer. Zowel Piper, Curie als Cait geven je duidelijk te kennen dat "that's not going to happen".

De Lovers Embrace Perk werkt nog altijd, alleen je partner slaapt niet meer naast je.

Is dit een wijziging in de 1.4 patch geweest?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Misschien werkt dat alleen in het "flirt en versier" stadium en niet meer als ze eenmaal je "vriendin" geworden is?

Ik heb Piper nog steeds als companion maar doe daar geen moeite meer voor, ik zoek gewoon een plek op met 2 bedden en ga zelf slapen. Zolang de perk maar werkt.... ;)

Cait ben ik in het spel nog niet tegen gekomen, als ik die dan misschien kies i.p.v. Piper zal ik het nog eens proberen. En Curie is een robot toch? Die hoeven sowieso niet te slapen dus die weigering lijkt me niet zo vreemd >:)

Klein oeps momentje gisteren trouwens: Ik heb een huis gekocht in DC en was dat gezellig aan het opknappen en inrichten. Tot het bij het leggen van vloerbedekking opviel dat ik wel erg veel cloth aan het gebruiken was wat ik eigenlijk helemaal niet had.

Was ik mijn pre war dollars aan het gebruiken daarvoor.... Gauw maar even een vorige savegame gepakt want het werd zo wel een erg duur tapijtje, zo'n dollar levert bij mij nu 5 caps op bij een trader.

Was ik bijna mijn spaargeld kwijt, heb er al meer dan 1000 nu...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:34
Merk dat ik het in Fallout 4 toch best moeilijk vind om een echt keuze te maken met wie ik dit spel wil eindigen. In Fallout 3 was dat automatisch de Brotherhood of Steel en in Fallout New Vegas koos ik Yes man of de NCR. Ik wil wel altijd de good guy zijn en niet bij de slechte horen. Persoonlijk vind ik de Brotherhood of Steel altijd al gaaf, maar toch is het best lastig aangezien je nu 4 keuzes hebt. Ik ben juist iemand die eigenlijk alles met 1 character wil doen en niet steeds je game moet laden om anders eindes te doen.

Voor wat hebben jullie gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NukaWorldNL schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:47:
Merk dat ik het in Fallout 4 toch best moeilijk vind om een echt keuze te maken met wie ik dit spel wil eindigen. In Fallout 3 was dat automatisch de Brotherhood of Steel en in Fallout New Vegas koos ik Yes man of de NCR. Ik wil wel altijd de good guy zijn en niet bij de slechte horen. Persoonlijk vind ik de Brotherhood of Steel altijd al gaaf, maar toch is het best lastig aangezien je nu 4 keuzes hebt. Ik ben juist iemand die eigenlijk alles met 1 character wil doen en niet steeds je game moet laden om anders eindes te doen.

Voor wat hebben jullie gekozen?
Ik ben gegaan voor allemaal en heb
spoiler:
mijn zoon om zeep geholpen
. Je kan de game zo eindigen dat je alle facties te vriend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:30:
[...]

Ik ben gegaan voor allemaal en heb
spoiler:
mijn zoon om zeep geholpen
. Je kan de game zo eindigen dat je alle facties te vriend hebt.
Maar zo makkelijk is dat toch nog niet? Hoe heb je dat precies gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet een beetje geluk hebben. Je kan het ook helemaal plannen en er zijn wel tutorials voor te vinden. Ik heb het zonder die laatste gedaan, en heb het gewoon gespeeld zoals het kwam. Ik ben altijd voor de Minutemen gegaan..

De BoS heeft mij nooit niet zo geboeid. Die grote bek van in alle voorgaande delen was ik snel zat. Je kan niets goed doen, en was het de BoS maar i.p.v. (.....) en vul maar in. Dus daar ik heb ik tot op bepaalde hoogte de quests voor gedaan.

Syndicate heb ik helemaal niets mee en degene die het leidt is een aars. Dus ook niets voor gedaan behalve de eerste quest.

Railroad vond ik leuk om te doen en heb ik alle quests voor gedaan maar die Tinker Tom kan zijn kwekker niet houden omdat hij altijd wel een 'specialité' voor je heeft.

Minutemen heb ik ook alles voor gedaan en daar doe ik nu nog wat sidequests voor zoals een checkpoint verdedigen, al zijn dat geen echte quests maar random events als je ergens in de buurt bent van ene weg of settlement.

Zo heb ik het een beetje gedaan. Ik heb een kleine 170 uur gespeeld, maar ik mis nog steeds 40 locaties die ik nog niet kan vinden. Er schijnen er 355 te zijn maar niet iedere locatie is even makkelijk te vinden vooral in en rondom Diamond City is het een clusterfuck van jewelste.

Ik ben level 102. Veel craften en bouwen krijg je veel XP voor. Maar ook eten maken en koken levert XP op. Idiot Savant perk nemen en Intelligence zo laag mogelijk houden is een weg om zoveel mogelijk XP te krijgen. Je hoeft er niet dom voor te zijn ene beetje geluk moet je hebben: https://www.reddit.com/r/...iot_savant_and_experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Feihcretsam schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:43:
[...]

info over die quest:
spoiler:
Dat is een quest die in Goodneighbour begint bij een gast die achter een deurtje staat (Bobbi). Het bevrijden van die andere gast is stap 2 van die quest (de eerste stap is heel kort en speelt zich in Bobbi's huis af). Je hebt vrij weinig gemist, vanaf die stap zal via het dialoog duidelijk worden waar het over gaat.

Ik heb zelf nooit issues gehad met quests die plots verschenen verder..
Ik heb die quest nu afgemaakt en er weer een leuk wapen aan overgehouden.

spoiler:
Dat was nog best lastig om onderin die tunnels de juiste weg te vinden, op een gegeven moment liep ik helemaal vast. Ik heb een walktrough op moeten zoeken om er achter te komen dat ik een verkeerde keuze had gemaakt en terug moest naar een vorig punt.

Ik zal de eerste wel niet geweest zijn... :z Maar die nieuwe minigun is welkom natuurlijk, kan ik weer een andere verkopen. Was geen geweld voor nodig, ik kon Bobbi er gewoon van overtuigen om weg te lopen en het erbij te laten. Nobody got harmed ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

bvk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:23:
Cait ben ik in het spel nog niet tegen gekomen, als ik die dan misschien kies i.p.v. Piper zal ik het nog eens proberen. En Curie is een robot toch? Die hoeven sowieso niet te slapen dus die weigering lijkt me niet zo vreemd >:)
Naast Dogmeat was Piper mijn eerste partner. Piper is ook de makkelijkste denk ik, Cait en Curie hebben een hele andere persoonlijkheid. Cait vond ik veel interesanter dan Piper, met een diepgaande achtergrond en geschiedenis en ook heeft Cait een leuke 'side-quest'. Curie is ook een leuke partner in het spel, heel anders dan zowel Piper als Cait natuurlijk maar ook met een leuke en verassende 'side-quest' waar ik je niets over ga vertellen. :) Ik kan je zeker aanraden om eens een tijdje met Curie te reizen.

Over Dogmeat gesproken, die heet bij mij nogaltijd "Dog" en niet Dogmeat - en dat op level 79.
Ik begrijp dat Mamma Murphy in een dialoog je verteld dat de hond Dogmeat heet maar die optie heb ik nooit gezien/gekregen?

Aangezien ik alle partners naar Sanctuary Hills stuur zodra ik hun perk gekregen heb, is het daar nu een 'who's who' voor FO4 NPCs :+ Ik heb daar dus Dogmeat, Piper, Cait, Curie, Nick en Deacon. Ook heb ik daar Danse geparkeerd met wie ik de main quest lijn aan het volgen ben maar ik ben nu allemaal radiant / side-quests aan het doen met Hancock om ook zijn perk te krijgen.

De enige met wie ik weinig doe is Preston en dat is voornamelijk omdat mij die Minutemen radiant quests mij dusdanig de keel uit komen, dat ik daar gewoon geen trek in heb.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die quest hangen iedereen de keel uit, mar op één of andere manier heb je ze wel nodig. Op den duur houdt het ook op en krijg je ze niet meer van Preston. Op dat moment heb je alle setlements gevonden die je nodig hebt voor de opbouw en sympathie voor de Minutemen. Daarna krijg je af en toe te zien of te horen via je radio dat een settlement in problemen is en dat je even moet helpen. Met voldoende defense is dat soms niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb alle settlements gevonden en unlocked - m.u.v. Nordhagen Beach die door de BoS overgenomen is.

Ik heb nu Sanctuary Hills, the Castle, Spectacle Island, Country Crossing, Covenant, Taffington Boathouse en Jamaica Plains goed ontwikkeld met veel defense en ongeveer 20-30 settlers en de meeste hebben ook level 3 stores.

Alleen in Sanctuary Hills heb ik level 4 stores door het gebruik van unique NPC merchants die je kan vinden in de Commonwealth.

The Slog en Warwick Homestead heb ik wat minder aandacht aangegeven maar ik heb wel wat infrastructuur en recruitment beacons aangebracht.

De andere settlements heb ik weinig meegedaan, behalve als ik radiant quests krijg om daar de defensie op te bouwen. Dus bij o.a. Oberland Station en Tenpines Bluff heb ik wat turrets neergezet (op bruggen).

Sanctuary is het enige dorp waar ik een compleet muur omheen gezet heb. Dat heeft wel een beetje geholpen overigens, de meeste enemies worden neergemaaid voordat ze voet in het dorp zelf kunnen zetten.

Toch schijnt dat alles weinig uit te maken voor de radiant quests. Ik heb regelmatig dat er mensen ontvoerd worden en dat soort dingen. Het is nu iets minder (pff) maar vorige week was het echt 1 grote aan een schakeling van "die en die settlement is under attack"... hier een ontvoering.... daar weer defensie opbouwen, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door tazzman op 31-03-2016 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Bah, ik vind de Automatron DLC echt nodeloos irritant.

Prima als je in die questline vaker met tegenstand te maken hebt, maar de hele tijd tijdens exploration dat gezeik... Binnen 10 minuten lopen kan ik soms drie keer een encounter hebben. Zo is het toch niet leuk meer?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:50
NukaWorldNL schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:13:
[...]

Maar zo makkelijk is dat toch nog niet? Hoe heb je dat precies gedaan dan?
In mijn geval al toen die klaar was met zn verhaaltje de eerste keer dat je hem tegenkomt. mijn geweer gericht en BAM. kop eraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hier zijn wat screenshots van mijn dorpjes in Fallout 4 :)

Sanctuary Hills was mijn eerste settlement is daarom ook het grootst.
Er is een muur om het hele dorp, een water farm, 4 nieuwe gebouwen en ik heb 3 bestaande huizen hergebruikt.

De 4 nieuwe gebouwen zijn mijn eigen woning (alhoewel die settlers mijn en dein niet echt begrijpen), een combi ziekenhuis en bar, een trade hall (dubbel height muren) en een extra onderkomen voor de settlers.

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/ljz6echct/20160401101002_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/92sir6m71/20160401100357_1.jpg

Van links naar rechts zijn de trade hall, de bar/hospital, mijn woning en het extra onderkomen zichtbaar.
De water farm is zichtbaar in de rivier, idem met muur erom en turrets.

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/cnoeaeqql/20160401100241_1.jpg

De bar/hospital in de voorgrond en mijn woning in de achtergrond. De stroommasten doen ook dienst als straat verlichting met extra lampjes eraan. :)

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/3otqjmwgt/20160401100300_1.jpg

Toen mijn shops nog level 1 waren, paste ze nog net onder de bar. Maar de level 3 shops zijn hoger/groter dus een extra gebouw was vereist. Ik heb de lege ruimte onder de bar toen als clinic ingericht.

Hier zijn wat snapshots van mijn 'crib' :)

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/4fmgpeyu5/20160401101042_1.jpg

In de steel-wall basis is mijn Power Armor workshop en collectie. Ik heb op de grond ook nog 2 Raider Armors (incl. fusion core) staan voor "algemeen gebruik".

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/x4406dqe5/20160401101058_1.jpg

Een verdieping hoger heb ik mijn bed (+ extra bedden voor logies) en mijn leeshoekje.

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/dsigfsd7h/20160401101113_1.jpg

En mijn Bobblehead collectie en speelpaardje.

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/616buyyfx/20160401101124_1.jpg

Ook heb ik hier mijn verzameling robot modelletjes :)

Dan hebben we ook nog The Castle met twee extra gebouwen (je hebt binnen de muren niet zo heel veel plaats).
Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/aqw9jkpgd/20160401101413_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/cg5crn55p/20160401101435_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/dwgv9s82l/20160401101456_1.jpg

Country Crossing - het gebouw bij de grote boom was er eerst maar ineens verschenen er tig settlers dus toen moest er maar een tweede gebouw komen. Beide in dezelfde bouwstijl als mijn eigen woning in Sanctuary Hills.

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/5w2klar4t/20160401101643_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/namstko9p/20160401101716_1.jpg

Taffington Boathouse - hier had ik ineens ook te weinig bedden en ruimte voor mijn settlers. Taffington had ik nooit gepland als een echte settlement. Ik heb er dan ook maar een verdieping boven opgezet :)

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/u2d7wfd99/20160401101813_1.jpg

En dan Jamaica Plains - hier wilde ik eerst ook een muur omheen zetten maar dat was gewoon te lastig door de vorm van het bouwgebied. Dus toen ben ik overnieuw begonnen en ben de hoogte ingegaan. Jamaica Plains was voornamelijk bedoel als mijn "Minutemen Fire Base" in het zuiden van de Commonwealth maar groeide ook uit tot een 20+ settlement.

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/rtz1f3659/20160401101908_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/gmq76z4rh/20160401102021_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/lzjmyui1p/20160401102037_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/6fc98b7x9/20160401102102_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 15:54
tazzman schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:58:
Lekker bezig hoor :D Flinke gebouwen met aankleding. Tot nu toe heb ik alleen nog Sanctuary en The Castle verbouwd. Ben wel van plan om nog meer te bouwen, maar er is gewoon zoveel te doen in dat spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou het altijd erg simpel. Dat wat ze nodig hebben krijgen ze. Dus veel stapelbedden, wat defense, water en eten. De rest komt met de tijd wel. Ik ben ook helemaal niet bezig met het tevreden houden van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:12:
Ik hou het altijd erg simpel. Dat wat ze nodig hebben krijgen ze. Dus veel stapelbedden, wat defense, water en eten. De rest komt met de tijd wel. Ik ben ook helemaal niet bezig met het tevreden houden van mensen.
Zo doe ik het ook. Alleen Sanctuary heb ik wat uitgebreider gebouwd, zodat ik toch een soort eigen crib heb met ruimte voor magazines en een warehouse voor mn power armors.

maar zo indrukwekkend als hieronder ziet het er zeker niet uit. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een eiland in het zuid oosten wat je geheel tot je beschikking hebt (naam even kwijt). Die ga ik nog wel ombouwen omdat dat een leuke plek is. Ik heb er al een gebouw staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Spectacle island :)

Ik ben tot nu toe alleen met Santuary bezig. Niet heel boeiend ofzo, maar in ieder geval een huis gemaakt voor de settlers en een apart huis waar mijn power vandaan komt en een huis voor mezelf. Daar staan een heleboel kasten naast elkaar voor mijn magazines op alfabetische volgorde en de bobbleheads.

Toch heeft dat wel wat als je alles verzamelt qua magazines, bobbleheads, holotapes en ga zo maar door.

Diegene die de screenshots postte: jij gebruikt zeker mods? Bedoel ik heb lang niet zoveel limiet om zoveel te kunnen bouwen.

Edit: Zo te zien wel. Want normaal gesproken kan je de muren van de castle niet zo dicht bouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door NukaWorldNL op 01-04-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

KingKoning schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:40:
[...]

Zo doe ik het ook. Alleen Sanctuary heb ik wat uitgebreider gebouwd, zodat ik toch een soort eigen crib heb met ruimte voor magazines en een warehouse voor mn power armors.

maar zo indrukwekkend als hieronder ziet het er zeker niet uit. _/-\o_
Ain't nobody got time fo dat! Ik pleur het noodzakelijke neer en ze redden zich maar :P

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:21
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:12:
[...]

Ain't nobody got time fo dat! Ik pleur het noodzakelijke neer en ze redden zich maar :P
Meh - Spectacle Island en The Castle heb ik wat meer moeite in gestoken. Ziet er wel gaaf uit als je de betonnen fundering misbruikt om flinke muren te bouwen.

Alle andere nederzettingen krijgen van mij de basics: bedden, water, genoeg slaapruimte en strategisch geplaatste turrets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Sanctuary Hills was mijn eerste settlement is daarom ook het grootst.
Er is een muur om het hele dorp, een water farm, 4 nieuwe gebouwen en ik heb 3 bestaande huizen hergebruikt.

De 4 nieuwe gebouwen zijn mijn eigen woning (alhoewel die settlers mijn en dein niet echt begrijpen), een combi ziekenhuis en bar, een trade hall (dubbel height muren) en een extra onderkomen voor de settlers.

[afbeelding]

[afbeelding]

Van links naar rechts zijn de trade hall, de bar/hospital, mijn woning en het extra onderkomen zichtbaar.
De water farm is zichtbaar in de rivier, idem met muur erom en turrets.

[afbeelding]

De bar/hospital in de voorgrond en mijn woning in de achtergrond. De stroommasten doen ook dienst als straat verlichting met extra lampjes eraan. :)

[afbeelding]

Toen mijn shops nog level 1 waren, paste ze nog net onder de bar. Maar de level 3 shops zijn hoger/groter dus een extra gebouw was vereist. Ik heb de lege ruimte onder de bar toen als clinic ingericht.

Hier zijn wat snapshots van mijn 'crib' :)

[afbeelding]

In de steel-wall basis is mijn Power Armor workshop en collectie. Ik heb op de grond ook nog 2 Raider Armors (incl. fusion core) staan voor "algemeen gebruik".

[afbeelding]

Een verdieping hoger heb ik mijn bed (+ extra bedden voor logies) en mijn leeshoekje.

[afbeelding]

En mijn Bobblehead collectie en speelpaardje.

[afbeelding]

Dan hebben we ook nog The Castle met twee extra gebouwen (je hebt binnen de muren niet zo heel veel plaats).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Country Crossing - het gebouw bij de grote boom was er eerst maar ineens verschenen er tig settlers dus toen moest er maar een tweede gebouw komen. Beide in dezelfde bouwstijl als mijn eigen woning in Sanctuary Hills.

[afbeelding]
[afbeelding]

Taffington Boathouse - hier had ik ineens ook te weinig bedden en ruimte voor mijn settlers. Taffington had ik nooit gepland als een echte settlement. Ik heb er dan ook maar een verdieping boven opgezet :)

[afbeelding]

En dan Jamaica Plains - hier wilde ik eerst ook een muur omheen zetten maar dat was gewoon te lastig door de vorm van het bouwgebied. Dus toen ben ik overnieuw begonnen en ben de hoogte ingegaan. Jamaica Plains was voornamelijk bedoel als mijn "Minutemen Fire Base" in het zuiden van de Commonwealth maar groeide ook uit tot een 20+ settlement.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bouw je dit nu allemaal op de normale manier, of komen er allemaal mods aan te pas, en kunstige tapijtleg trucjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 04:41

BlackEyedAngel

Just a decent guy

SouLLeSSportal schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:12:
[...]

Hier hetzelfde, ik kijk wat ze nodig hebben, geef ze dat, zorg dat het een BEETJE fatsoenlijk staat maar meer moeite dan dat steek ik er ook niet in.

Beetje het azielzoekercentrum-mentaliteit :X

Maarja voel me ook niet zo geroepen om maar burgermeester te moeten spelen van iedereen die een probleem heeft in de Commonwealth :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Jeroenneman schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:41:
[...]

Bouw je dit nu allemaal op de normale manier, of komen er allemaal mods aan te pas, en kunstige tapijtleg trucjes?
Behalve een settlement bouw limiet mod / fix, gebruik ik hier geen mods voor.

90% is op de normale manier gedaan. Ongeveer 8% is gedaan met de tapijt truuk, voornamelijk om de daken in de bestaande huizen te voorzien van een fatsoenlijk plafond.

De overige 2% zijn console commands om die dubbele hoge muren voor elkaar te krijgen.

Ik beschouw dit zelf niet als valsspelen maar als work arounds voor een brakke en onvolledige settlement systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

tazzman schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:05:
[...]

Behalve een settlement bouw limiet mod / fix, gebruik ik hier geen mods voor.

90% is op de normale manier gedaan. Ongeveer 8% is gedaan met de tapijt truuk, voornamelijk om de daken in de bestaande huizen te voorzien van een fatsoenlijk plafond.

De overige 2% zijn console commands om die dubbele hoge muren voor elkaar te krijgen.

Ik beschouw dit zelf niet als valsspelen maar als work arounds voor een brakke en onvolledige settlement systeem.
Aha, het was niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon puur uit interesse. Ik vind het ook mateloos irritant dat je niet simpelweg muren kunt "repareren" ofzo. En natuurlijk dat dode ghouls blijven liggen in huizen in settlements. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

NukaWorldNL schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:58:
Spectacle island :)

Diegene die de screenshots postte: jij gebruikt zeker mods? Bedoel ik heb lang niet zoveel limiet om zoveel te kunnen bouwen.

Edit: Zo te zien wel. Want normaal gesproken kan je de muren van de castle niet zo dicht bouwen.
Ja - om die limiet omhoog te schroeven. (Dat kan ook via de wapens - workbench glitch maar daar heb ik geen geduld voor).

Maar nee - ik heb mijn muren van The Castle geheel legitiem hersteld met betonnen funderingen. Geen mods of console commands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Jeroenneman schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:07:
[...]

Aha, het was niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon puur uit interesse. Ik vind het ook mateloos irritant dat je niet simpelweg muren kunt "repareren" ofzo. En natuurlijk dat dode ghouls blijven liggen in huizen in settlements. :?
Ik had het zo ook niet opgevat maar tiepen op mijn iPhone in bed is ook zo irritant. (Tis 2 AM hier in NZ :) )

Af en toe gebruik ik wel console commands om lijken enzo te verwijderen - dat je die niet kan wegslepen is enorm irritant ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
tazzman schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:14:
[...]

Af en toe gebruik ik wel console commands om lijken enzo te verwijderen - dat je die niet kan wegslepen is enorm irritant ja.
Ik weet niet of dit op de consoles ook kan, maar op de PC kan ik gewoon iets targetten en E ingedrukt houden om het te verplaatsen (niet in de craft-mode maar letterlijk overal en altijd). Dit werkt met alles van pylonnen/banden tot lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55
Heerlijk, deze week m'n HD7770 vervangen door een HD7970 (R9 280x), FO4 gewoon maxed out 1080p/60FPS spelen ipv 720p met vrijwel alles op low/medium met ~40FPS. :D

En de oude games kapot modden met fancy ENB's O-)

Binnekort update ik de TS met DLC informatie en wat meer 'spoilers' (een korte inleiding in het verhaal van de basegame). Ik denk dat we nu wel op het punt zijn dat> 90% van de mensen die het spel wil spelen het ook daadwerkelijk heeft gespeeld of het verhaal kent.

[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 01-04-2016 15:45 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
tazzman schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:10:
[...]

Ja - om die limiet omhoog te schroeven. (Dat kan ook via de wapens - workbench glitch maar daar heb ik geen geduld voor).

Maar nee - ik heb mijn muren van The Castle geheel legitiem hersteld met betonnen funderingen. Geen mods of console commands.
Oh dacht dat in de vanilla game niet kon. Toch maar eens proberen dan want die locatie is toch wel super voor een settlement, omdat je juist al dikke muren hebt en je onder andere turrets daarop kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Heeft er ook iemand al eens een huis gekocht in Diamond City?

Heeft natuurlijk wel voordelen: er komen bijvoorbeeld geen settlers binnenwandelen en je bed in beslag nemen, het ligt lekker "centraal" in de map, je hebt direct traders bij de hand etc.etc.

Nadelen zijn er ook, het lukt mijzelf tenminste niet om muren of wanden en dergelijke te plaatsen om het wat beter in te delen. En extra Power switches plaatsen bijvoorbeeld lukt ook niet dus ik zit nog even met de elektra te klooien om dat goed te krijgen.

Of is jullie dat wel gelukt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

Shabbaman

Got love?

Ik zie het voordeel van "home plate" niet: of je nu je spullen uit bijvoorbeeld Sanctuary naar de markt in Diamond City wil brengen of vanuit je huis ter plaatse, je moet toch laden. Als je nu vanuit je huis zonder te laden naar de markt kon was het een ander verhaal.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Shabbaman schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:50:
Ik zie het voordeel van "home plate" niet: of je nu je spullen uit bijvoorbeeld Sanctuary naar de markt in Diamond City wil brengen of vanuit je huis ter plaatse, je moet toch laden. Als je nu vanuit je huis zonder te laden naar de markt kon was het een ander verhaal.
Het voordeel eraan is dat je geen reistijd hebt zoals met een fast travel. Als nu in de middag vanuit Sanctuary vertrekt ben je pas in de avond/nacht in DC en zijn de shops gesloten.

Nu dus niet en ben je er "instant", het is toch allemaal wat directer wat voor mij fijner speelt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Het grootste nadeel van Home Plate is het gebek aan supply lines. Je kan dus je workshop inventaris niet delen met of gebruiken in Home Plate. Dus om de boel leuk in te richten moet je alles meeslepen en lijstjes maken van wat je allemaal nodig hebt.

En daar heb ik echt totaal geen zin in... Dus mijn home plate is een bed en een bank and that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
Nou dat is lekker, zit je in de final fight tegen de Mechanist, alle robots eindelijk kapot en dat was het dan.
Kan verder niks meer, kan de Mechanist niet evt dood maken, kan niet meer praten met Ada.
Speel op de PS4.
Om nou het gevecht tegen die robots nog een keer te doen...pfff het was best pittig, dus liever niet.
Eerste echt bug voor mij (als je een Brahim op een huis en een robot die constant door het plafond vliegt niet mee rekent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Nou, opnieuw die Mechanist fight gedaan (maar dit keer op very easy - had hem op hard) en dan kom ik eigenljik zonder problemen langs de robot fights.
Maar nu blijft die Mechanist constant more mines Sparks etc schreeuwen. Weer zonder dat ik verder iets kan doen. Enige voordeel is dat ik nu wel met Ada kan praten, dus ben niet meer zo eenzaam haha.
Kon ik daar nu nog weg dan zou ik zoiets hebben van: je bekijkt het verder maar Mechanist, maar nee je zit daar opgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:09
bvk schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:10:
[...]

Het voordeel eraan is dat je geen reistijd hebt zoals met een fast travel. Als nu in de middag vanuit Sanctuary vertrekt ben je pas in de avond/nacht in DC en zijn de shops gesloten.

Nu dus niet en ben je er "instant", het is toch allemaal wat directer wat voor mij fijner speelt.
Dat ook maakt toch geen verschil? Als je snacht;s thuis bent moet je wachten op de shops, als je snacht's aankomt ook :+

Ik snap het idee van ergens een huis willen wel :)

Mijn persoonlijke "base" is Red Rocket gebleven, daar stal ik alle items, power armor e.d. Mijn main settlement is Starlight Drive, leuk in te richten maar veel werk.
Ik zit nu tegen de 120 uur, geen sidequests meer open en ben er wel klaar mee eigenlijk. Nog even het verhaal doen en het is goed geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning

Hoe heb je die robot modelletjes eigenlijk recht op dat kastje gekregen? Ik heb er ook een stapeltje en wou ze ook in mijn huis zetten. Maar ze blijven elke keer scheef staan en als ik ze dan los laat vallen ze dus om.

Ik drop ze vanuit mn inventory op de grond, dan druk ik E lang ingedrukt om ze op te pakken. Vervolgens probeer ik ze te draaien met RMB, maar draaien ze net de verkeerde kant om hun eigen as heen. |:( |:(

Erg frustrerend als je er 3 op hebstaan en vervolgens zo aan t kloten bent met die 4e dat ik die andere 3 van t kastje af sla :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Mutatie schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:51:
[...]

Dat ook maakt toch geen verschil? Als je snacht;s thuis bent moet je wachten op de shops, als je snacht's aankomt ook :+
Ja, dat snap ik allemaal, inclusief het niet hebben van een suplly line issue. Misschien past het gewoon goed bij mijn speelstijl, dus overdag missies en quests en 's avonds relaxen en daarna slapen. En dan gewoon bij zonsopgang weer opstaan om de hele dag te looten en te knallen tot zonsondergang.

Dan naar DC Homeplate, de hele inventory opruimen en klaarmaken voor een nieuwe sessie na een fijne nachtrust genoten te hebben ;) Op dat moment weet ik dan al wat ik wil kopen/verkopen en doe ik dat op deze manier snel omdat ik er al meteen ben tijdens openingstijd.
KingKoning schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:46:
[...]

Hoe heb je die robot modelletjes eigenlijk recht op dat kastje gekregen? Ik heb er ook een stapeltje en wou ze ook in mijn huis zetten. Maar ze blijven elke keer scheef staan en als ik ze dan los laat vallen ze dus om.

Ik drop ze vanuit mn inventory op de grond, dan druk ik E lang ingedrukt om ze op te pakken. Vervolgens probeer ik ze te draaien met RMB, maar draaien ze net de verkeerde kant om hun eigen as heen. |:( |:(

Erg frustrerend als je er 3 op hebstaan en vervolgens zo aan t kloten bent met die 4e dat ik die andere 3 van t kastje af sla :( :(
Dat is inderdaad lastig, ook met flessen in een bar neerzetten en zo. Je zou eigenlijk met het scrollwiel dan ook een verticale beweging moeten kunnen maken.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

KingKoning schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:46:
[...]

Hoe heb je die robot modelletjes eigenlijk recht op dat kastje gekregen?
Daar heb ik heel lang mee zitten te klooien, net zoals jij, totdat ik ergens een goede tip las.

Nu moet ik dit even uit mijn hoofd doen maar het was geloof ik zo.. Laat je robotje uit je inventaris op de grond vallen, ga dan workshop mode in en pak het robotje. Het robotje, of elk ander object, wordt dan recht gezet. Ga workshop mode uit en het valt dan recht naar beneden en blijft zo staan. Pak het dan gewoon op met E en zet hem waar je wilt.

Zoiets was het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Feihcretsam schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:40:
[...]
Ik weet niet of dit op de consoles ook kan, maar op de PC kan ik gewoon iets targetten en E ingedrukt houden om het te verplaatsen (niet in de craft-mode maar letterlijk overal en altijd). Dit werkt met alles van pylonnen/banden tot lijken.
Ja en nee. Ja dit werkt met "verse" lijken maar als je terug komt dan willen ze nog wel eens respawnen op de oude locatie.

Nee, dit werkt niet met lijken die deel van de omgeving zijn. Er is een skelet in een huis in Sanctuary dat ze je zo niet weg krijgt omdat het spel je hem niet laat oppakken / selecteren. Hetzelfde voor de lijken bij Starlight Drive In en das erg irri want er zijn er nogal wat.

Over Starlight Drive In gesproken, het was mij tot relatief laat in het spel niet bekend dat je die radioactieve vaten ook gewoon kan scrappen. En de radioactiviteit is dan gewoon weg. Just in case :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
tazzman schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:45:
[...]

Daar heb ik heel lang mee zitten te klooien, net zoals jij, totdat ik ergens een goede tip las.

Nu moet ik dit even uit mijn hoofd doen maar het was geloof ik zo.. Laat je robotje uit je inventaris op de grond vallen, ga dan workshop mode in en pak het robotje. Het robotje, of elk ander object, wordt dan recht gezet. Ga workshop mode uit en het valt dan recht naar beneden en blijft zo staan. Pak het dan gewoon op met E en zet hem waar je wilt.

Zoiets was het. :)
Geniaal. Als je het in workshop mode oppakt komt ie meteen kaarsrecht idd.

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Tadream schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:43:
Nou, opnieuw die Mechanist fight gedaan (maar dit keer op very easy - had hem op hard) en dan kom ik eigenljik zonder problemen langs de robot fights.
Maar nu blijft die Mechanist constant more mines Sparks etc schreeuwen. Weer zonder dat ik verder iets kan doen. Enige voordeel is dat ik nu wel met Ada kan praten, dus ben niet meer zo eenzaam haha.
Kon ik daar nu nog weg dan zou ik zoiets hebben van: je bekijkt het verder maar Mechanist, maar nee je zit daar opgesloten.
Voor wellicht degene die hetzelfde overkomt bij The Mechanist.
Ik wilde gisteren terug naar een oudere savegame, vlak voor dat laatste gevecht. Pakte er, per ongeluk, eentje van net nadat ik de robots gekilled had en toen ging hij wel verder.
Dus ondanks dat hij tijdens het spel niet verder ging, lukte het wel door eruit te gaan en de savegame opnieuw te laden. Blijkbaar werd er iets getriggered. Blijft een Bethesda game.
Vind het een goede toevoeging trouwens, de quest is niet zo lang, maar de optie om robots te bouwen is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
Zo, gisteravond even een kleine hartverzakking.... me save games waren verdwenen. 150 uur kwijt.
Na zoeken ze uiteindelijk wel terug gevonden, maar wat bleek... In Windows 10 worden ze elders opgeslagen. Alles dus over gekopieerd naar de nieuwe map en toen had ik ze gelukkig weer :D Ze voor de zekerheid ook maar even elders gebackupt voor als me computer besluit zomaar weer iets geks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steam synced die files toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
Gezien de hoeveelheid partities vrees ik dat daar ergens iets is fout gegaan. Ik moet dan ook wel toegeven dat een nieuwe "logische" installatie geen kwaad kan. Het is tevens niet de eerste keer dat ik bij Steam mijn save games kwijt ben geraakt :(. Maar goed, eind goed al goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Loopt Fallout 4 eigenlijk beter onder Windows 10? Ik zit zelf nog op W7 en zie het nut niet in om naar W10 te upgraden. (Zeker niet als ik dan eerst overal M$'s Big Brother tracking mag uit gaan zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In W7 zitten nu ook een aantal onderdelen die je tracken net als in W10. Onder W10 loopt FO4 best wel lekker. Tot nu toe geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
Ik heb het niet exact gemeten, maar voor me gevoel loopt hij soms wel iets vloeiender. Ik speel niet op max setting en ook zeker geen 60fps. Dus als het beeld dan opeens boven normaal vloeiend loopt heb ik wel het idee dat er "iets" is veranderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Random brainfart want verveel me een beetje op het werk :P Dit is niet bedoelt als klagen maar meer een gedachte over mijn ervaringen waarvan ik benieuwd ben wat erover gedacht wordt.

Perspectief en immersie.

In Fallout 3 & Fallout: New Vegas waren de games uitgezonderd van V.A.T.S. en de dood-animaties 100% first-person. Dat betekende dat elke keer als iemand iets vroeg, boos werd, iets wilde, gromde, lachte, wat dan ook, dat het naar MIJ als speler gericht werd. Dit zorgt ervoor dat je als speler helemaal betrokken werd bij alles wat er op en af het scherm gebeurde in de wereld. Immersie op ten top.

Fallout 4 maak je een character aan, met een stem. Een 'iemand'. In gesprekken zie je dat andere gezicht, en hoor je die stem jouw reacties uitspreken. Dit schept enige afstand. Opeens hebben ze het niet meer tegen MIJ de speler, die alle beslissingen maakt, waar mensen op reageren, maar op HEM/HAAR, het character waar ik de controle over heb.. Dit verschil zorgt ervoor dat ik me toch wat minder betrokken voel bij de game en de ervaring..

Misschien klinkt het een beetje vaag maar goed :P

[ Voor 3% gewijzigd door BlackEyedAngel op 05-04-2016 15:28 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

mvds

Totally awesome!

BlackEyedAngel schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:00:
Misschien klinkt het een beetje vaag maar goed :P
Beetje? :P

Maar ik heb dat dus niet, ik heb 3 en NV ook maar ik kan me prima inleven in het character waarmee ik speel en de mensen er omheen. Wat ik wel mis is wat meer diepgang in het verhaal van Shaun. Ik weet dat het bij FO past om vrijgelaten te worden, maar ik heb nou niet echt het idee dat het spel je op welke manier dan ook probeert te stimuleren om de hoofdquest te volgen.

Ik erger me er wel aan dat FO4 bij mij regelmatig crasht (terug naar startscherm gaat) of vastloopt (bevriest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Het kost wel iets meer inlevingsvermogen en moeite om je in te leven in het character dan bij F3.
Om die reden ben ik ook nooit zo voorstander van dialogen uit laten spreken en dergelijke in RPG's die volledige om het verhaal draaien. Helaas is dat wel de trend tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
Caelorum schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:06:
Het kost wel iets meer inlevingsvermogen en moeite om je in te leven in het character dan bij F3.
Om die reden ben ik ook nooit zo voorstander van dialogen uit laten spreken en dergelijke in RPG's die volledige om het verhaal draaien. Helaas is dat wel de trend tegenwoordig.
Imho is FO4 op dit punt ook compleet de mist in gegaan, ipv dat jij kan zijn wie je wil zijn ben je nu een personage met een vast karakter met een compleet uitgeschreven backstory..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
D4NG3R schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:27:
[...]
Imho is FO4 op dit punt ook compleet de mist in gegaan, ipv dat jij kan zijn wie je wil zijn ben je nu een character met een vast karakter met een compleet uitgeschreven backstory..
Inderdaad. Ik vermoed dat dit ook 1 van de dingen is die als eerst wordt aangepakt zodra die modding tools uit zijn. Het is qua immersion en replayability een van de slechtste keuzes in de serie geweest.
Persoonlijk vind ik verder de fellere kleuren ook wel een tegenvaller. Ik hou, persoonlijk, toch wat meer van de oude stijl :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
12 April al, al kijk ik hier niet perse naar uit ;) Ben benieuwd wanneer Far Harbor komt!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HjASHR7F79Q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
De wasteland workshop DLC is niet de modding tools btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Er is ook een nieuwe update van iets meer dan 2GB op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
NukaWorldNL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:17:
Er is ook een nieuwe update van iets meer dan 2GB op de PS4.
Zeker net dan, want eind vd middag nog even gespeeld en zag geen update voorbij komen.
(was trouwens leuk de Museum of Witchcraft aan het doen...moet je ook niet 's avonds of 's nachts doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Sluw schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:33:
12 April al, al kijk ik hier niet perse naar uit ;) Ben benieuwd wanneer Far Harbor komt!

[video]
Wow, DLC waarin je Preston Garvy door deathclaws kan laten slopen. Nu al het geld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Shabbaman schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:28:
[...]

Wow, DLC waarin je Preston Garvy door deathclaws kan laten slopen. Nu al het geld meer dan waard.
Haha, toch maar eens aanslingeren inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Het ziet er eigenlijk wel cool uit die wasteland workshop.

Ik was net van plan deze week eens wat meer tijd in bouwen te gaan stoppen. maar wacht denk nu maar even tot die DLC er is, want het ziet eruit alsof het aantal opties flink gaat stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ja die is leuk maar persoonlijk vind ik dat die DLC gratis moet zijn ivm het totaal brakke en incomplete settlement systeem wat we nu hebben.

Dat we voor Automatron betalen vind ik prima. Klein verhaaltje, wat nieuwe mogelijkheden etc. En Far Harbor is pas de eerste echte DLC in mijn optiek.

Maar nieuwe workshop mogelijkheden vind ik toch een beetje "in game purchase" gehalte ala iPhone app hebben om eerlijk te zijn. Het originele spel hebben we immers ook niet voor 3.95 uit de App Store getrokken. En met 12 miljoen verkochte exemplaren moet er meer dan genoeg funding zijn om dit soort mini DLCs gratis uit te brengen.

Het is immers geheel in het belang van Bethesda dat de community FO4 blijft spelen, er blijft over praten en video's op YouTube blijven verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Vind het toch wel jammer dat Fallout 4 niet echt een fasttravel systeem heeft zoals Skyrim. Daar kon je meteen in het begin je door iemand laten brengen naar een andere stad. Normaal fasttravel ik niet, maar het begint me nu toch wel te irriteren om steeds weer dezelfde routes heen en weer te lopen.

Ik ga nu wel fasttravellen, maar dan een beetje zoals Skyrim dat deed. Alleen naar settlements toe en vanuit daar naar je bestemming toe lopen. Dan blijft het nog een beetje leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
tazzman schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:35:
Loopt Fallout 4 eigenlijk beter onder Windows 10? Ik zit zelf nog op W7 en zie het nut niet in om naar W10 te upgraden. (Zeker niet als ik dan eerst overal M$'s Big Brother tracking mag uit gaan zetten.)
Met O&O Shutup 10 kun je al het getrack en gedeel met één klik uitzetten en voor automatische en geforceerde updates kun je instellingen aanpassen in de GPE.

Heb zelf wel het idee dat F4 in Windows 10 een beetje beter draait, maar het kan er ook aan liggen dat mijn Windowsinstallatie nog vrij vers is en alles aan updates actueel is :+
[...]

Imho is FO4 op dit punt ook compleet de mist in gegaan, ipv dat jij kan zijn wie je wil zijn ben je nu een personage met een vast karakter met een compleet uitgeschreven backstory..
In F3 was je overigens altijd een 19-jarige half-wees die in een Vault is opgegroeid. Daarnaast had je altijd een wetenschapper als vader, die ook elke keer maar weer de Vault ontvluchtte. Wat dat betreft was je achtergrond in NV wel een stuk minder voorgeprogrammeerd: Je hebt ooit eens een baantje als koerier gehad, je bent in New Reno geweest en je hebt een zekere voorgeschiedenis met Ulysses.

[ Voor 34% gewijzigd door theroman op 11-04-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
theroman schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:25:
[...]

Met O&O Shutup 10 kun je al het getrack en gedeel met één klik uitzetten en voor automatische en geforceerde updates kun je instellingen aanpassen in de GPE.

Heb zelf wel het idee dat F4 in Windows 10 een beetje beter draait, maar het kan er ook aan liggen dat mijn Windowsinstallatie nog vrij vers is en alles aan updates actueel is :+

[...]

In F3 was je overigens altijd een 19-jarige half-wees die in een Vault is opgegroeid. Daarnaast had je altijd een wetenschapper als vader, die ook elke keer maar weer de Vault ontvluchtte. Wat dat betreft was je achtergrond in NV wel een stuk minder voorgeprogrammeerd: Je hebt ooit eens een baantje als koerier gehad, je bent in New Reno geweest en je hebt een zekere voorgeschiedenis met Ulysses.
Maar in fallout 3 was je ten minste een half wees waarvan je "invloed" had op de opvoeding op verschillende tijdstippen. De rest kon je eromheen verzinnen. De geck bijv die je zogenaamde functie zou geven kon je vrij invullen, wat je toch weer de optie geeft je eigen backstory te maken. In fallout 4 ben je iig altijd een ouder die of soldaat, of advocaat was. IMO veel minder keuze dan je bijv in 3 of nv had. (alhoewel je alles voor je functie als soldaat of advocaat zelf kan invullen) :+

Ik ben heel benieuwd naar de hardcore modus van fallout 4 (ik wil niet mijn mods kwijtraken though) maar ik maak mij toch zorgen vanwege gebrek aan fasttravel opties. Morrowind had iirc geen fast travel, maar had zoveel mogelijkheden om te travellen dat dat helemaal geen bezwaar was. Oblivion weet ik niet helemaal zeker meer, maar aangezien daar fasttravel werd geintroduceerd was het hele OV net niet meer nodig. Idem voor fo3. Blijkbaar had bethesda bij skyrim bijna weer het common sense om de optie tot geen fasttravelling standaard mogelijk te maken, maar de uitvoering was erg matig. Fallout 4 is ook ontwikkeld met het idee dat fasttravel beschikbaar is. De geen fasttravel restrictie in de hardcore modus lijkt mij zo een erg zware restrictie. Ik hoop dat er iets van een trade route travel option komt: Zodra je op begin en eindpunt gebouw X hebt staan kan je tussen settlements reizen. Dit zal uiteraard tijd kosten en je food/water kosten. (eventueel extra caps als "vergoeding" voor die ondankbare trade caravan klojos die je zelf werk hebt geschaft)

Anders maar wachten op de eerste mods die zoiets toevoegen, ik zal vast niet de enige zijn die dit een redelijke compromis vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
Anderen ook zo'n moeite met het downloaden van de laatste dlc? hij staat nu al uren in de queue en blijft maar weggepushed worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
[...]

En dat in combinatie met een zo goed als vaststaande mnier om het te spelen..

Altijd helpen, altijd goed, altijd aangenaam. :r
vroagah, toen je nog de kinderen uit de kindervault kon verkopen aan slave traders. Dat waren tijden. _/-\o_

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Jammer helaas. Bethesda heeft toch wel een andere kijk op Fallout. Denk dat we ook niet meer een oude vertrouwde Fallout van hun moeten verwachten. Die gaan juist meer de verhalende kant op zoals ze nu hebben gedaan. Ben wat dat betreft ook wel benieuwd wat ze met een nieuwe Elder Scrolls gaan doen.

Fallout 3 en Fallout New Vegas speelde ik heel vaak opnieuw om toch weer andere builds te proberen. In deel 4 staat het eigenlijk al vast wie je bent. En tja alles moet maar makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Zo, na pakweg 5 maanden spelen eindelijk in the Institute aangekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
tazzman schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:51:
Zo, na pakweg 5 maanden spelen eindelijk in the Institute aangekomen :)
Zat net rond te lopen en iemand vroeg of ik mijn zoon al gevonden had. :o o ja zoon, helemaal vergeten.
Moet de institute nog vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stromer2k
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-08 22:30
Ben een beetje te laat op deze hype. :(
ach koop hem anders maar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:36

Whaam

Meer beter

Deadsy schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:35:
[...]

Zat net rond te lopen en iemand vroeg of ik mijn zoon al gevonden had. :o o ja zoon, helemaal vergeten.
Moet de institute nog vinden.
Ha, zo zit ik momenteel ook. Wat zal ik nu weer eens gaan doen? OHJA Shaun.

Aaaaaah nee... ik googlede of het Shaun of Shawn was en de eerste hit in Google is een ongelofelijke spoiler.... :'( :'( :'( :'(

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Spelen jullie met meerdere characters?

Ik heb het spel nog steeds niet uitgespeeld, maar wil het spel eigenlijk met meerdere characters spelen. Zodat je met 1 character puur de Minute Men questline doorloopt, en 1 character met de railroad en ga zo maar door en op het einde verder gaat spelen met 1 character waarmee je alles doet zoals side missies etc. Maar ben bang dat het een beetje teveel van het goede is om meerdere malen de main quest ook steeds opnieuw te doen. Aan de andere kant heb ik Fallout 3 echt helemaal kapot gespeeld en echt heel veel keer uitgespeeld. Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat ze verschillende eindes hebben. Ik had toch liever zoiets als Fallout 3 gehad. Gewoon 1 verhaallijn die je volgt en echt je character goed uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

NukaWorldNL schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:02:

Ik heb het spel nog steeds niet uitgespeeld, maar wil het spel eigenlijk met meerdere characters spelen. Zodat je met 1 character puur de Minute Men questline doorloopt, en 1 character met de railroad en ga zo maar door en op het einde verder gaat spelen met 1 character waarmee je alles doet zoals side missies etc. Maar ben bang dat het een beetje teveel van het goede is om meerdere malen de main quest ook steeds opnieuw te doen. Aan de andere kant heb ik Fallout 3 echt helemaal kapot gespeeld en echt heel veel keer uitgespeeld. Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat ze verschillende eindes hebben. Ik had toch liever zoiets als Fallout 3 gehad. Gewoon 1 verhaallijn die je volgt en echt je character goed uitbouwen.
Speel je op PC? Dan zou je via de console je character kunnen renamen, en met de savegames van je "oude" character alsnog verder gaan. Als je dan eerst een zo clean mogelijke main quest doet (kan dat?) dan zou je daarna kunnen splitsen?

Ik speel met één character, maar wil als ik hem helemaal uitgespeeld heb ook nog andere speelstijlen gaan proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Whaam op 20-04-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Whaam schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:08:
[...]

Speel je op PC? Dan zou je via de console je character kunnen renamen, en met de savegames van je "oude" character alsnog verder gaan. Als je dan eerst een zo clean mogelijke main quest doet (kan dat?) dan zou je daarna kunnen splitsen?

Ik speel met één character, maar wil als ik hem helemaal uitgespeeld heb ook nog andere speelstijlen gaan proberen.
Nee op de PS4.

Ik kan ook eerst de main quest doen tot aan Mass Fusion (want vanuit daar moet je volgens mij echt kiezen wie je gaat helpen), maar dan moet ik alsnog steeds vanuit dat punt de game weer herladen om de andere facties te doen. Ik vind het persoonlijk altijd al fijner als je met 1 character alles kan doen en niet met savegames hoeft te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Wat ik meestal doe (iig in New Vegas en ook in Skyrim) is main quest en meeste side quests doen tot op een point of no return, daar saven, en van daaruit de rest van de verhaallijnen volgen.
In New Vegas kon je op die manier vrij gemakkelijk alle eindes spelen.

in Fallout 4 ben ik nog niet echt op dat punt, maar heb volgens mij alle opties nog open en zit op zo'n 60 uur.
NukaWorldNL schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:02:

Eigenlijk is dat dus andersom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Na Fallout 4 ergens in december vorig jaar te hebben gekregen het toch maar even verder opgepakt. Ik had al een mannetje gemaakt en had al wat begin dingetjes gedaan maar was bij level 6 alweer opgehouden. Te druk met andere games en werk/de rest.

Nu toch weer begonnen en merk dat ik het wel vet vind om die settlements op te bouwen. Is wel bijzonder lastig soms met het houterige bouwsysteem. Ik gebruik vaak die prefab roof/wall units van staal om een perimeter om mijn kampje te bouwen. Sanctuary is nu mijn hoofdbasis en ik heb een deel van het stadje omkaderd met die muren. Soms zweven de muren iets van 20 cm boven de grond maar dat kan ik niet helpen in verband met het glooiende landschap. Of zijn daar trucjes voor?

Ik loop nu alleen tegen het probleempje aan dat ik mijn settlers in mijn basis wil houden en niet in de woningen die er nog omheen staan. Kan dit? De settlers blijven soms ook achter muren steken als ze weer binnen de basis proberen te komen. Kan dit komen omdat de muren als het ware zweven? Als ik daarnaast in mijn pip boy bij settlements kijk dan zijn er allemaal gebreken aan mijn settlement maar als ik in de workshop zit dan is alles piekfijn in orde. Hoe kan dat? De happiness daalt trouwens wel steeds. Ondanks dat overal tv's en radio's staan en alles opgeruimd en netjes is. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Proqzor schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:07:
Na Fallout 4 ergens in december vorig jaar te hebben gekregen het toch maar even verder opgepakt. Ik had al een mannetje gemaakt en had al wat begin dingetjes gedaan maar was bij level 6 alweer opgehouden. Te druk met andere games en werk/de rest.

Nu toch weer begonnen en merk dat ik het wel vet vind om die settlements op te bouwen. Is wel bijzonder lastig soms met het houterige bouwsysteem. Ik gebruik vaak die prefab roof/wall units van staal om een perimeter om mijn kampje te bouwen. Sanctuary is nu mijn hoofdbasis en ik heb een deel van het stadje omkaderd met die muren. Soms zweven de muren iets van 20 cm boven de grond maar dat kan ik niet helpen in verband met het glooiende landschap. Of zijn daar trucjes voor?
Je kan van die foundations bouwen, zodat de vloer recht wordt. dan kan je daarop de muur neerzetten zodat die overal netjes aansluit. Weet even niet uit mn hoofd, maar die staat onder "Floors" volgens mij. Concrete Foundation dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Ik loop nu alleen tegen het probleempje aan dat ik mijn settlers in mijn basis wil houden en niet in de woningen die er nog omheen staan. Kan dit? De settlers blijven soms ook achter muren steken als ze weer binnen de basis proberen te komen. Kan dit komen omdat de muren als het ware zweven? Als ik daarnaast in mijn pip boy bij settlements kijk dan zijn er allemaal gebreken aan mijn settlement maar als ik in de workshop zit dan is alles piekfijn in orde. Hoe kan dat? De happiness daalt trouwens wel steeds. Ondanks dat overal tv's en radio's staan en alles opgeruimd en netjes is. Iemand hier ervaring mee?
Hoe bedoel je dat eerste? De settlers zullen inderdaad heel Santuary gebruiken om te wonen, niet in alleen een afgezet stuk.

Wat de happiness betreft, heb je ook voedsel geplant en daar settlers aan toegewezen om te oogsten? Water is natuurlijk ook nodig en vergeet vooral de verdediging niet ;)

En na het eten en TV kijken willen ze ook graag slapen, heb je genoeg bedden staan voor iedereen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Als ik daarnaast in mijn pip boy bij settlements kijk dan zijn er allemaal gebreken aan mijn settlement maar als ik in de workshop zit dan is alles piekfijn in orde. Hoe kan dat?
Ja, dat zou wel eens een bugje kunnen zijn... ik had laatst hetzelfde. Niet betrouwbaar te reproduceren alleen...
De happiness daalt trouwens wel steeds. Ondanks dat overal tv's en radio's staan en alles opgeruimd en netjes is. Iemand hier ervaring mee?
Ze worden geloof ik niet happy van hoe mooi de settlement is, maar het hangt meer af van voldoende slaapplaatsen en voedsel, water, defense enzo. Eigenlijk dus exact wat bvk zegt... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Whaam schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:30:
[...]

Ja, dat zou wel eens een bugje kunnen zijn... ik had laatst hetzelfde. Niet betrouwbaar te reproduceren alleen...

[...]

Ze worden geloof ik niet happy van hoe mooi de settlement is, maar het hangt meer af van voldoende slaapplaatsen en voedsel, water, defense enzo. Eigenlijk dus exact wat bvk zegt... :D
Ik dacht dat decorations een heel klein beetje bij dragen aan baseline happiness. Ik maak m'n settlements standaard eigenlijk zo sfeervol mogelijk, omdat ik t zelf wel leuk vind :)
Dus ik spijker af en toe wat schilderijen tegen de muur en zet altijd wel een tv en radio neer. Kost alleen wel erg veel tijd.

De basics waar je sowieso op moet letten zijn inderdaad genoeg voedsel, water, bedden (voor alle drie minimale waarde gelijk aan aantal settlers) en verdediding (minimale waarde = voedsel + water). Daarnaast dragen gebouwen die je met local leader level 2 kan bouwen bij aan happiness (ga voor level 3 gebouwen). Het is ook belangrijk dat alle settlers een taak hebben, dus assign ze handmatig allemaal aan iets. Zelf aanwezig zijn in de settlement geeft ook een happiness boost. Door een "bell" te plaatsen kan je ze allemaal naar jou toe laten komen. Ook handig bij het toewijzen van taken. Het kan ook zijn dat je settlement geïnfiltreerd is door een synth en dat kost happiness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik merk trouwens dat ik weinig armour tegenkom die echt significant anders anders is. Ik kom wel eens een leg of arm tegen met iets andere eigenschappen, maar qua statistiek niet heel anders. Mijn chest en headgear zijn al erg lang hetzelfde bijvoorbeeld. Kijk ik verkeerd of herkennen jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Nee, de basis diversiteit is niet heel hoog.

Je hebt leather en metal om mee te beginnen. De een is beter tegen ballistic damage, dan ander tegen energy damage. Die kan je bij een armor workbench wel upgraden (specifieke perks kunnen nodig zijn), zodat de componenten lichter worden, of zodat je meer mee kan dragen etc. Esthetisch doet dat niet heel veel. Je hebt ook de raider varianten die er wel anders uitzien. Wat later ga je combat armor vinden wat een goeie mix is tussen de eigenschappen van leather en metal en is ook upgradable. Voor synth componenten geldt dit ook. Visueel maakt de laag die je onder je armor aan hebt het grootste verschil. Je kan er bijvoorbeeld je vault suit (ook te upgraden bij workbench) onder dragen, of road leathers, raider leathers etc. Dat maakt verreweg 't meeste verschil in uiterlijk.

Je hebt ook nog verschillende uniques, zoals bijvoorbeeld een outfit van Grognak the Barbarian of The Silver Shroud. Die zien vaak wel echt anders uit, maar zijn niet te combineren met de reguliere armor componenten.
Er zit visueel ook wel verschil tussen de verschillende power armor suits, waarvan de X-serie 't meest afwijkt. Ook die zijn te upgraden en visueel te tweaken met verschillende paint jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Kwistnix schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:39:
Nee, de basis diversiteit is niet heel hoog.

Je hebt leather en metal om mee te beginnen. De een is beter tegen ballistic damage, dan ander tegen energy damage. Die kan je bij een armor workbench wel upgraden (specifieke perks kunnen nodig zijn), zodat de componenten lichter worden, of zodat je meer mee kan dragen etc. Esthetisch doet dat niet heel veel. Je hebt ook de raider varianten die er wel anders uitzien. Wat later ga je combat armor vinden wat een goeie mix is tussen de eigenschappen van leather en metal en is ook upgradable. Voor synth componenten geldt dit ook. Visueel maakt de laag die je onder je armor aan hebt het grootste verschil. Je kan er bijvoorbeeld je vault suit (ook te upgraden bij workbench) onder dragen, of road leathers, raider leathers etc. Dat maakt verreweg 't meeste verschil in uiterlijk.

Je hebt ook nog verschillende uniques, zoals bijvoorbeeld een outfit van Grognak the Barbarian of The Silver Shroud. Die zien vaak wel echt anders uit, maar zijn niet te combineren met de reguliere armor componenten.
Er zit visueel ook wel verschil tussen de verschillende power armor suits, waarvan de X-serie 't meest afwijkt. Ook die zijn te upgraden en visueel te tweaken met verschillende paint jobs.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik denk ook dat jouw deel over de visuele laag het grootste raakt waar het om gaat bij mij. Ik zal eens kijken wat ik daarmee kan doen.

En ik heb nu ook net de armorer skill, dus maar even wat meer pocketed versies maken.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ircghost schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:38:
Ik merk trouwens dat ik weinig armour tegenkom die echt significant anders anders is. Ik kom wel eens een leg of arm tegen met iets andere eigenschappen, maar qua statistiek niet heel anders. Mijn chest en headgear zijn al erg lang hetzelfde bijvoorbeeld. Kijk ik verkeerd of herkennen jullie dat ook?
Als je op een hoger moeilijkheidsniveau speelt, krijg je veel legendary drops en daarmee ook armor met meer variatie. Daarmee wil ik niet impliceren dat je het spel op een laag moeilijkheidsniveau speelt, maar ik kom op iedere hoek wel een legendary tegen en die dropt dan... iets. Ieder item dat je normaal vindt kan je ook als legendary tegenkomen, en dan zijn er nogal wat verschillende stat boosts: http://fallout.wikia.com/wiki/Legendary_armor_effects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat kan wel verklaren waarom ik met goede spullen begon, speelde eerst op survival maar nu slechts op hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Is het al juni? Wil weer een keer opnieuw met F4 maar vertik dat voordat de mods voor PS4 er zijn en enkele van mijn annoyances wegnemen :{ :P

Jaja pc masterrrace en zo :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
BlackEyedAngel schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:46:
Is het al juni? Wil weer een keer opnieuw met F4 maar vertik dat voordat de mods voor PS4 er zijn en enkele van mijn annoyances wegnemen :{ :P

Jaja pc masterrrace en zo :z
Ik zou geen grote mods verwachten hoor. Het zullen denk ik echt super simpele mods zijn die de consoles krijgen. Bedoel nu heeft de PS4 soms al moeite met dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
NukaWorldNL schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:48:
[...]

Ik zou geen grote mods verwachten hoor. Het zullen denk ik echt super simpele mods zijn die de consoles krijgen. Bedoel nu heeft de PS4 soms al moeite met dit spel.
Ik verwacht ook niet veel op grafisch vlak van de mods voor PS4, maar mods die bepaalde aspecten net even anders oplossen of tweaken en geen zware performance impact hebben zijn ook meer dan welkom.
Denk bijvoorbeeld aan hoe dialoog tekst / opties gepresenteerd worden, hoe de map in de pipboy er uitziet, handigheidjes/nieuwigheidjes bij het bouwen van een settlement. Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Ja wat betreft handigheidjes snap ik Bethesda echt niet hoor. Waarom kunnen modders al na 1 dag dingen laten snappen in Workshop mode en Bethesda weer niet? Dat is zoveel makkelijker werken als alles super makkelijk aan elkaar snapt.

Nieuwe map zou ik ook wel willen of een soort Bullet-Time mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Oke bedankt voor de tips bvk en Whaam en koningl.

De resources zijn allemaal prima, tenminste niet rood.

Ik zal mijn basis eens wat vergroten. Misschien dat ze niet happy zijn omdat ze buitengesloten worden omdat ze niet door deuren naar binnen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ircghost schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:38:
Ja dat ken ik wel. Ik ben eerst het noordelijke deel van de kaart wezen verkennen en daar ben ik toen in het westen een groot Gunner kamp tegen gekomen. Na een vuurgevecht waar nog lang verhalen over geschreven zullen worden, had ik eindelijk iedereen omgelegd en daar heb ik toen een volledig Heavy Combat Armour set verkregen, minus helm. Die helm heb ik ergens anders gevonden. Ik was toen iets van level 10 ofzo en heb het zelfde setje armour gebruikt tot level 70 ofzo.

Ik doe het altijd erg rustig aan in mijn Fallout games, ik level eerst flink omhoog voordat ik de main quest doe. Wel heb ik mijn Heavy Combat Armour setje flink zitten modden met zowel pockets (meer junk mee slepen :) ) en ook aansterken. Ik geloof dat ik uit eindelijk iets van 120 armour had met dat setje aan.

Als je een stel quests van de Railroad hebt gedaan, dan krijg je ook Ballistic Weave als mod. Hiermee kan je normale kleding stukken voorzien van kevlar garen waardoor je armour waarde van normale kleding flink omhoog kan halen naar een leveltje van 110-130 afhankelijk van wat je gebruikt. Combineer je dit nu met een hoed of petje, welke je ook met Ballastic Weave kan upgraden, dan gooi je er nog eens 110 armour tegen aan. Ik gebruik zelf nu een Courser outfit, omdat deze al een vrij hoge armour heeft voor normale kleding, samen met een Fedora kom ik op ongeveer 240 armour ofzo.

Het voordeel is dat het ook allemaal veel minder weegt - ja ik verlies dan wel mijn "pocketed" combat armour onderdelen maar elk stukje armour weeg ook weer wat. Ik heb het zitten te berekenen en ik kwam er op uit dat ik zonder mijn Heavy Combat Armour meer draaggewicht heb omdat mijn Armoured Courser Outfit + Armoured Battered Federo veel lichter zijn en samen meer bescherming bieden.

En ik zie er ook niet meer uit als Robocop :) Dat was voor mij ook een goede reden. Ik gebruik zelf bijna geen Power Armour. Ik heb er tig in mijn collectie (incl diverse X-01s) maar ik vind het niet fijn spelen en bij mijn character passen.

Kleine main quest vraag:

spoiler:
Ik ben nu op het punt dat ik moet kiezen tussen de Institute en Brotherhood of Steel. Ik heb het FEV lab gevonden en ik heb Vincent helpen te genezen. Nu was mijn eerste gedachte dat de Institute evil is maar eigenlijk zijn alle fracties in FO4 "shades of grey" - m.u.v. de Minutemen maar die zijn erg zwak.

Ik voel dat ik nu gedwongen word te kiezen zonder dat ik genoeg informatie heb. Waarom is the Institute zo bezig geweest met het FEV virus? En waarom bouwen ze Synths? Wat is het masterplan? Hoe gaan de Gen-3 Synths de mensheid helpen?

Heb ik iets gemist? Ik heb met iedereen gepraat en zoveel mogelijk terminals gelezen. Kan ik uberhaupt het antwoord op die vragen vinden binnen het Institute, en heb ik iets gemist? Of moet je maar met halve waarheden en halve info genoeg nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
NukaWorldNL schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:11:
Ja wat betreft handigheidjes snap ik Bethesda echt niet hoor. Waarom kunnen modders al na 1 dag dingen laten snappen in Workshop mode en Bethesda weer niet?
Houd er rekening mee dat heel veel mods vrij houtje-touwtje in elkaar zijn gezet en het spel breken op andere momenten. Ik zeg niet dat dit altijd het geval is, maar het verbaast je hoeveel een mod kapot kan maken wat totaal niet gerelateerd lijkt te zijn aan die mod. :P
spoiler:
Ik voel dat ik nu gedwongen word te kiezen zonder dat ik genoeg informatie heb.

Dat heeft bijna iedereen op dat punt denk ik zo. :')
spoiler:
Waarom is the Institute zo bezig geweest met het FEV virus? En waarom bouwen ze Synths? Wat is het masterplan? Hoe gaan de Gen-3 Synths de mensheid helpen?

Heb ik iets gemist? Ik heb met iedereen gepraat en zoveel mogelijk terminals gelezen. Kan ik uberhaupt het antwoord op die vragen vinden binnen het Institute, en heb ik iets gemist? Of moet je maar met halve waarheden en halve info genoeg nemen?

http://fallout.wikia.com/wiki/Forced_Evolutionary_Virus
Following the Great War, the Institute vacated underground where they continued to advance in scientific innovation, including the study of the FEV. Led by Brian Virgil, the Institute would periodically kidnap unsuspecting people from the surface and conduct experiments on them within the FEV laboratory of the bioscience department. These particular super mutants displayed typical mutant traits such as abnormal body mass, prolonged life span, and radiation immunity. Like the Vault 87 super mutants, their bodies continued to grow unnaturally large with age. After exposure, the test subjects were locked in separate rooms where social experiments were conducted to test their cognitive functions and processing skills. Among these experiments included solving block puzzles, playing board games, and interacting with house cats, all of which failed due to the violent nature of the super mutants. All subjects who were deemed failures were cast out into the wasteland, which explains the presence of super mutants in the Commonwealth by 2287.

The Institute eventually ceased experimentation on the FEV due to the project's abandonment by Virgil, who became overcome with guilt from ruining so many innocent lives. After destroying his data and escaping the Institute, he infected himself with a strain of the FEV, turning himself into a super mutant so that he could survive the harshness of the Glowing Sea and hide from the Institute. Being a human of significantly pure DNA, Virgil did not succumb to the stupidity most mutants suffer and instead managed to retain his intellect, memories, and civility, which may explain a relation between this strain of FEV and the strain used by the Master.
http://fallout.wikia.com/wiki/The_Institute
In its early days, as the very first Generation 1 synths were being built, the Institute reached out to aid the people of the Commonwealth in rebuilding civilization, but mutual mistrust quickly doomed that Enterprise. Soured on any further cooperation with the surface, the Institute withdrew into the shadows and adopted a new purpose: to annihilate every last trace of the pre-War culture they blamed for ending the world, and recreate the surface in their own image, based on their ideas of a utopian society.

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 21-04-2016 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Hahaha, horse armor. Ik ging stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Interface ziet er nog best prima uit om je mods te installeren. Zeker voor console gebruikers.

Hier laat MrMattyPlays nog wat dingen zien van de beta: YouTube: FALLOUT 4 Bethesda Net Modding Preview/Impressions - What You Need To Know About Modding Your Game!

Handig dat je nu ook je loadorder kan veranderen via de game zelf en dus ook op je consoles. Wow als dit echt goed gaat werken dan gaat het nog best vet worden hoor mods op de consoles. Kan niet wachten, maar helaas moet ik nog even wachten tot juni (dan komt het waarschijnlijk voor de PS4 beschikbaar).
Pagina: 1 ... 38 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!