Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:39

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Gaat opzicht wel rap met de patches gelukkig.....
Nu nog mod support voor de ps4 releasen en ik ga daadwerkelijk weer verder/opnieuw spelen :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Gisteren nog eens twee beta patches binnengekregen. Om de performance te testen, heb ik de shadow distance teruggezet naar high. Ik merkte in dezelfde gebieden in de steden dat ze de performance verbeterd hadden. Het liep wat soepeler en de fps-teller gaf ook wat hogere waardes aan.
Maar het kwam nog lang niet in de buurt van een soepele, constante 60 fps. Daarom de shadow distance weer teruggezet naar medium. Dan heb ik een gelockte 60 fps en speelt het spel heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:03
Pff, na 175 uur eindelijk Platinum.
Was vanaf het begin mijn doelstelling om Platinum te halen en ben blij dat het eindelijke gelukt is.
Ik vind het een super toffe game maar naar verloop van tijd komt de sleur er wel een beetje in. En dat icm met wat bugs en 'Benevolent leader' trophy was het aardig doorbijten.
Maar goed, heb me de afgelopen maanden zeer goed vermaakt met het spel maar ben nu wel een beetje 'Fallout moe' en kan ik nu verder met de Uncharted Collectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
paul99 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:10:
Pff, na 175 uur eindelijk Platinum.
Was vanaf het begin mijn doelstelling om Platinum te halen en ben blij dat het eindelijke gelukt is.
Ik vind het een super toffe game maar naar verloop van tijd komt de sleur er wel een beetje in. En dat icm met wat bugs en 'Benevolent leader' trophy was het aardig doorbijten.
Maar goed, heb me de afgelopen maanden zeer goed vermaakt met het spel maar ben nu wel een beetje 'Fallout moe' en kan ik nu verder met de Uncharted Collectie :)
wat was je strategie voor Benevolant leader?

ik gebruikte een settlement vol met junk (gewoon boxes maken tot het balkje geel werd), geen supply lines, wat food en drink opgeslagen in workshop, 1 bar en 1 settler en dan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:03
Uncle Mel schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:42:
[...]

wat was je strategie voor Benevolant leader?

ik gebruikte een settlement vol met junk (gewoon boxes maken tot het balkje geel werd), geen supply lines, wat food en drink opgeslagen in workshop, 1 bar en 1 settler en dan wachten.
Had mijn thuisbasis in Sanctuary en heb daar ook de trophy gehaald. Volgens verschillende guides niet de meest geschikte settlement voor deze trophy, maar goed het is toch gelukt.
- 20 people
- Alle basisbehoeften uiteraard ruim voldoende (had 130 defence ofzo).
- 15 tier 3 shops (Bars & Clinics)
- Zorg dat je elke settler assigned hebt aan een shop of food.
- Gebruik geen guardposts voor defence want hier moeten settlers aan assigned worden. Gewoon turrets gebruiken.
- En, zoals je al zegt, wooden crates gebruiken om je settlement te ‘vullen’.
- Had één supply line lopen van red-rocket (waar mijn items opgeslagen liggen) naar Sanctuary. Weet even niet of ik items in de workbench van Sanctuary had zitten.
En last but not least, heeeel veel wachten. Vooral die laatste paar procent gaan tergend langzaam omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Zo, seasonpass aangeschaft. Wilde eigenlijk wachten maar gezien de prijs enorm verhoogd gaat worden toch maar nu alvast gedaan.

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://kotaku.com/the-bru...ut-4s-survival-1761087723

Detailed by Redditor rayQuGR (and confirmed by Bethesda), here are some of the harsh conditions you’ll experience in Fallout 4's revamped survival mode.

Saving

Manual and quicksaving are disabled. To save your game, you’ll need to find a bed and sleep for at least an hour.

Combat

Combat is more lethal for everyone. You now deal, but also take, more damage. You can increase the damage you deal even further with “Adrenaline” (see below).

Fast Travel

Fast Travel is disabled. If you wish to be somewhere, you’ll have to physically travel there.

Weighted Ammo

Bullets and shells now all have a small amount of weight, which varies by caliber. Heavier items such as fusion cores, rockets, and mini-nukes can really drag you down.

Compass

Be sure to keep your eyes peeled, as enemies will no longer appear on your compass. As well, the distance at which locations of interest will appear has been significantly shortened.

Adrenaline

Survival automatically grants the Adrenaline perk, which provides a bonus to your damage output. Unlike other perks, the only way to increase your rank of the Adrenaline perk is by getting kills (hostile or otherwise). The higher your Adrenaline rank, the higher the damage bonus. Sleeping for more than an hour, however, will cause your Adrenaline rank to lower. You can check your current Adrenaline rank at any time in the Perks section on the Stat tab in your Pip-Boy.

Wellness

You’ll find it difficult to survive without taking proper care of yourself. You must stay hydrated, fed, and rested to remain combat-ready. Going for extended periods of time without food, water, or sleep will begin to adversely affect your health, hurting your SPECIAL stats, adding to your Fatigue (see “Fatigue” below), lowering your immunity (see “Sickness” below), and eventually even dealing physical damage to you.

Fatigue

Fatigue works like radiation but affects your Action Points (AP) rather than your Hit Points (HP). The more Fatigue you’ve built up, the less AP you’ll have for other actions. The amount of Fatigue you’ve accumulated is displayed in red on your AP bar.

Sickness

A comprised immune system and a few questionable decisions can end up getting you killed. Eating uncooked meat, drinking unpurified water, taking damage from disease-ridden sources, such as ghouls and bugs, or using harmful Chems all put your body at increased risk for various ill effects. When you are afflicted with an illness, a message will appear onscreen. You can view specifics about your current illnesses by navigating to the Status section on your Pip-Boy’s Data tab and pressing [RShoulder] to view your active effects.

Antibiotics

Antibiotics, which can be crafted at Chem Stations or purchased from doctors, heal the various effects of sickness.

Bed Types

The type of bed you’re sleeping in determines the length of time you are able to stay asleep. A sleeping bag will save your game and may help save your life when you’re desperate, but it will never allow for a full night’s rest and the benefits that come with it.

Crippled Limbs

Crippled limbs will no longer auto-heal after combat and will remain crippled until healed by a Stimpak.

Carry Weight

Exceeding your carry weight reduces your Endurance and Agility stats and periodically damages your legs and health. Think of your back!

Companions

Companions will no longer automatically get back up if downed during combat and will return home if abandoned without being healed.

Enemy and Loot Repopulation

Locations you’ve cleared will now repopulate enemies and loot at a significantly slower rate.

Ik hoop niet dat dit allemaal klopt :D #korrelzout

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik vind het echt raar (tot aan beschamend aan toe) dat die nieuwe Survival mode er niet vanaf het begin in zit.

Nu heb ik liggen klote met mods maar daarmee krijg je het niet zoals in de nieuwe Survival mode. Nu zit ik al op +50% van het spel... |:(

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:34
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:52:
http://kotaku.com/the-bru...ut-4s-survival-1761087723

Detailed by Redditor rayQuGR (and confirmed by Bethesda), here are some of the harsh conditions you’ll experience in Fallout 4's revamped survival mode.

Saving

Manual and quicksaving are disabled. To save your game, you’ll need to find a bed and sleep for at least an hour.

Combat

Combat is more lethal for everyone. You now deal, but also take, more damage. You can increase the damage you deal even further with “Adrenaline” (see below).

Fast Travel

Fast Travel is disabled. If you wish to be somewhere, you’ll have to physically travel there.

Weighted Ammo

Bullets and shells now all have a small amount of weight, which varies by caliber. Heavier items such as fusion cores, rockets, and mini-nukes can really drag you down.

Compass

Be sure to keep your eyes peeled, as enemies will no longer appear on your compass. As well, the distance at which locations of interest will appear has been significantly shortened.

Adrenaline

Survival automatically grants the Adrenaline perk, which provides a bonus to your damage output. Unlike other perks, the only way to increase your rank of the Adrenaline perk is by getting kills (hostile or otherwise). The higher your Adrenaline rank, the higher the damage bonus. Sleeping for more than an hour, however, will cause your Adrenaline rank to lower. You can check your current Adrenaline rank at any time in the Perks section on the Stat tab in your Pip-Boy.

Wellness

You’ll find it difficult to survive without taking proper care of yourself. You must stay hydrated, fed, and rested to remain combat-ready. Going for extended periods of time without food, water, or sleep will begin to adversely affect your health, hurting your SPECIAL stats, adding to your Fatigue (see “Fatigue” below), lowering your immunity (see “Sickness” below), and eventually even dealing physical damage to you.

Fatigue

Fatigue works like radiation but affects your Action Points (AP) rather than your Hit Points (HP). The more Fatigue you’ve built up, the less AP you’ll have for other actions. The amount of Fatigue you’ve accumulated is displayed in red on your AP bar.

Sickness

A comprised immune system and a few questionable decisions can end up getting you killed. Eating uncooked meat, drinking unpurified water, taking damage from disease-ridden sources, such as ghouls and bugs, or using harmful Chems all put your body at increased risk for various ill effects. When you are afflicted with an illness, a message will appear onscreen. You can view specifics about your current illnesses by navigating to the Status section on your Pip-Boy’s Data tab and pressing [RShoulder] to view your active effects.

Antibiotics

Antibiotics, which can be crafted at Chem Stations or purchased from doctors, heal the various effects of sickness.

Bed Types

The type of bed you’re sleeping in determines the length of time you are able to stay asleep. A sleeping bag will save your game and may help save your life when you’re desperate, but it will never allow for a full night’s rest and the benefits that come with it.

Crippled Limbs

Crippled limbs will no longer auto-heal after combat and will remain crippled until healed by a Stimpak.

Carry Weight

Exceeding your carry weight reduces your Endurance and Agility stats and periodically damages your legs and health. Think of your back!

Companions

Companions will no longer automatically get back up if downed during combat and will return home if abandoned without being healed.

Enemy and Loot Repopulation

Locations you’ve cleared will now repopulate enemies and loot at a significantly slower rate.

Ik hoop niet dat dit allemaal klopt :D #korrelzout
Klopt gewoon. Bethesda heeft het toegegeven dat dit allemaal klopt. Kan uiteraard nog wat veranderen.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

BlackEyedAngel schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:05:
Zo, seasonpass aangeschaft. Wilde eigenlijk wachten maar gezien de prijs enorm verhoogd gaat worden toch maar nu alvast gedaan.
Ik heb het proberen terug te zoeken in het topic, maar wanneer komt die prijs verhoging er aan?

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Ircghost schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:38:
[...]

Ik heb het proberen terug te zoeken in het topic, maar wanneer komt die prijs verhoging er aan?
1 maart bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusky Demon NL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Wat is de release date van de survival update? Is die al bekend?

Ik vond op zich de meeste details wel tof, alleen over het niet kunnen fast travellen heb ik mijn twijfels. Je reist toch wel echt veel van de ene kant naar de andere kant van de map. Het is wel tof dat je zo meer het gevoel krijgt dat je echt in die wereld leeft en dat je een beter idee krijgt van de grootte van de map. Alleen zoals hier ook al werd gezegd zijn heel veel quests "ga daarheen (vaak ver weg), kill die gasten, haal iets op en kom weer terug. Je zult dan waarschijnlijk veel meer quests open hebben staan en tegelijk completen. Je zult het spel wel op een hele andere manier moeten spelen (sowieso wel natuurlijk, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Die prijsverhoging blijft wel een beetje een naaistreek maargoed ik heb ze even terug genaaid door de Season Pass in Argentinie te kopen voor 17 euro :P Lang leve de wereldwijde Xbox store!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

Shabbaman

Got love?

Naaistreek... ik denk eerder dat het een marketingtruuk is. Eigenlijk verwacht ik dat er achteraf helemaal geen reden is om de prijs te verhogen omdat de nieuwe content tegenvalt. Dat is de echte naaistreek.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Die season pass, dat klinkt als een tijdelijk iets. Moet je die elk jaar weer vernieuwen?
Zit in dubio of ik m vandaag nog aan zal schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
Ossi schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:14:
Die season pass, dat klinkt als een tijdelijk iets. Moet je die elk jaar weer vernieuwen?
Zit in dubio of ik m vandaag nog aan zal schaffen :)
Season pass geeft toegang tot alle DLC van een "seizoen" (meestal een jaar). het is een manier waarop je vooraf betaalt voor DLC die nog uit moet gaan komen, maar je heb na aanschaf gewoon onbeperkt toegang.

Meestal is de prijs lager dan de initiele prijs van alle DLC bij elkaar opgeteld, maar die DLC komt ergens later altijd wel weer in de sale. Als je de DLC meteen wilt hebben bij beschikbaarheid kan je beter nu een season pass kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
KingKoning schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:16:
[...]

Season pass geeft toegang tot alle DLC van een "seizoen" (meestal een jaar). het is een manier waarop je vooraf betaalt voor DLC die nog uit moet gaan komen, maar je heb na aanschaf gewoon onbeperkt toegang.

Meestal is de prijs lager dan de initiele prijs van alle DLC bij elkaar opgeteld, maar die DLC komt ergens later altijd wel weer in de sale. Als je de DLC meteen wilt hebben bij beschikbaarheid kan je beter nu een season pass kopen.
Maar voor welk jaar zou ik het dan kopen? Komen ze straks met Season pass 2, voor een tweede seizoen. Of als ik het nu koop, heb ik dan van vandaag tot over een jaar "recht" op de DLC die ze dan uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ossi schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:23:
[...]

Maar voor welk jaar zou ik het dan kopen? Komen ze straks met Season pass 2, voor een tweede seizoen. Of als ik het nu koop, heb ik dan van vandaag tot over een jaar "recht" op de DLC die ze dan uitbrengen?
Nee, de season pass is voor alle DLC.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Behalve bij Driveclub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik bedoelde ook letterlijk Fallout 4 :P
[...] get the Fallout 4 season pass and get all Fallout 4 DLC for one S.P.E.C.I.A.L. price.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 29-02-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog een beetje, maar denk eigenlijk dat ik maar rustig op de GOTY in een Steam Sale wacht. Ik ben nog lang niet door het Vanilla-spel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:21
Toch nog maar de Season pass voor 24 Euro gekocht via Greenman Gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:51
Season pass nu uit de psn store?

op steam en xbox live nog wel te koop.

en laatste edit: weer terug in psn, maar voor 50 euro.. xbox live en steam nog wel 30 euro.

[ Voor 78% gewijzigd door Henkje.doc op 29-02-2016 19:35 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:08:
Ik twijfel nog een beetje, maar denk eigenlijk dat ik maar rustig op de GOTY in een Steam Sale wacht. Ik ben nog lang niet door het Vanilla-spel heen.
Ik twijfelde ook, vooral omdat ik eigenlijk alleen de story-DLC wil.

Maar ik kan me herinneren dat het bij Skyrim eeuwen duurde tot DLC in de sale fatsoenlijke korting kregen, ik geloof dat ik uiteindelijk maar de (na een jaar ofzo wachten op redelijke korting :P ) de Legendary Edition gekocht heb, omdat dat uiteindelijk goedkoper was, ook al had ik het spel al 8)7
Dus dan maar de season pass genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flozem schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:48:
Toch nog maar de Season pass voor 24 Euro gekocht via Greenman Gaming.
Hier is hij 30 euro om GMG.
anandus schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:36:
Maar ik kan me herinneren dat het bij Skyrim eeuwen duurde tot DLC in de sale fatsoenlijke korting kregen, ik geloof dat ik uiteindelijk maar de (na een jaar ofzo wachten op redelijke korting :P ) de Legendary Edition gekocht heb, omdat dat uiteindelijk goedkoper was, ook al had ik het spel al 8)7
Dus dan maar de season pass genomen.
De kans zit er dik in dat ik Fallout pas de volgende winter weer aanraak. Om dan 30 euro over de balk te gooien vind ik wat zonde.

De GOTY (of Legendary Edition) is inderdaad vaak goedkoper dan losse DLC's. Zo bedankt men de vaste fans :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet niet de 20% couponcode ;)
code:
1
FEBURY-SVINGS-20PERC

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 29-02-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Laatst online: 13-09 08:21
Well ff de volgende code opnemen bij checkout:

20PERC-F4SEAS-ONPASS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel FO4 op de Playstation, ik vind het basebuilding érg onpraktisch.
Het concept spreekt me erg aan, het lijkt me ook leuk om te doen.. maar het duurt zo #### lang..

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Bethesda al eens laten vallen of ze wat gaan doen met die herhalende quests van, in mijn geval, Preston?
Ik snap dat dat is voor end-game content bij afwezigheid van level cap maar als ik de stem van die gozer hoor gaan mijn nekharen al overeind staan omdat ik exact weet wat hij gaat zeggen en ik er geen zin in heb.

Meest frustrerende vind ik dat je het niet kan oplossen. Zelfs als je de settlers voorziet van een bunker met 50 turrets, is een random ghoul ergens aan de andere kant van de map nog steeds een issue. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het deels opgelost door wel de missies te doen maar niet terug te keren naar hem tot ik een echt belangrijke missie moet gaan doen. Waar ik een grotere hekel aan heb is dat je een dorp/gat/hok/bunker whatever cleared die na een paar dagen gewoon weer volloopt met gespuis en ander tuig en je alles opnieuw kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:52:
Heeft Bethesda al eens laten vallen of ze wat gaan doen met die herhalende quests van, in mijn geval, Preston?
Disable Minuteman Radiant Quests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bekend met die mod maar ik zie allemaal mitsen en maren rondom je savedgame als ik die description lees.
Ik sta er niet op te springen om die om zeep te helpen.

Bovendien hoeft hij niet uit, het moet alleen beter. :P Hoe het nu geïmplementeerd is is zo verschrikkelijk lui...
Ik vind het aantal side-quests al een beetje karig, en dat komt dan wellicht vooral omdat je protagonist feitelijk praat en een quest maken daarmee relatief duur wordt (in meerdere aspecten), en dat snap ik ook, maar dan had dit radiant gebeuren wel iets beter uitgewerkt mogen worden. M.i..
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 01:09:
Ik heb het deels opgelost door wel de missies te doen maar niet terug te keren naar hem tot ik een echt belangrijke missie moet gaan doen. Waar ik een grotere hekel aan heb is dat je een dorp/gat/hok/bunker whatever cleared die na een paar dagen gewoon weer volloopt met gespuis en ander tuig en je alles opnieuw kan doen.
Ja dat doe ik nu ook. Sterker nog er lijkt geen enkele consequentie verbonden te zitten aan het gewoon niet doen van die quests. Maar ik heb zo'n peave dat ik mijn quest lijstje leeg wil hebben als ik niets te doen heb... :P

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:50
In de eerste weken nadat Fallout 4 uitkwam was ik zeer enthousiast over de game. Ik moet nu toch eerlijk bekennen dat ik hem na die twee weken meer en meer aan het negeren ben.
Er is, in mijn ogen, te veel herhaling. Elke keer dezelfde onzin dat een settlement last heeft van raiders die aan de andere kant van de map zitten.... de uitdaging in de missies vind ik ook niet van het niveau wat ik gewend was van fallout 3 en NV.
Ik moet wel bekennen dat ik wel enthousiast ben over de gameplay. Oke er zijn foutjes, maar het speelt heerlijk weg.

Ik heb om bovenstaande reden ook geen season pass gekocht. Ik heb zitten twijfelen om dit te doen toen die nog 30 piek was, maar ik vrees dat fallout mijn aandacht niet nogmaals kan herpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

mike0001 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:07:
Er is, in mijn ogen, te veel herhaling. Elke keer dezelfde onzin dat een settlement last heeft van raiders die aan de andere kant van de map zitten.... de uitdaging in de missies vind ik ook niet van het niveau wat ik gewend was van fallout 3 en NV.
Ik moet wel bekennen dat ik wel enthousiast ben over de gameplay. Oke er zijn foutjes, maar het speelt heerlijk weg.

Ik heb om bovenstaande reden ook geen season pass gekocht. Ik heb zitten twijfelen om dit te doen toen die nog 30 piek was, maar ik vrees dat fallout mijn aandacht niet nogmaals kan herpakken.
Heb hetzelfde gevoel. Geen slechte game en speelt bij vlagen wel lekker weg, maar het is niet zoals bij FO3 en NV dat ik echt avonden lang bezig ben. Vond de missies en verhalen in FO3 en NV ook veel interessanter, de karakters raakten me daarin veel meer op de een of andere manier.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

PS4 speler hier.
Hier ook spel uitgekeken. Op een gegeven moment sterk genoeg om me overal te redden, en dan zit je alleen maar systematisch locaties af te gaan gewoon voor het completionist gevoel :z . Maandje gespeeld, toen alweer zin in wat anders. Heb wel de seasonpass aangeschaft met het vertrouwen dat er goed spul aan gaat komen, maar voorlopig laat ik de game links liggen en pas een aantal patches en mod-support verder begin ik wel weer eens opnieuw op een hogere difficulty.
Gevoelsmatig op dit moment een 7/10 spel, met potentie voor een 8/10 wanneer er wat meer is, en wat knelpunten voor me zijn opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door BlackEyedAngel op 04-03-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:11
Gelukkig (voor de late beslissers) hebben nog niet alle webshops de prijsverhoging doorgevoerd: http://www.gamesync.nl/fa...-pc-cdkey-code-kopen.html
€27,90

[ Voor 7% gewijzigd door nickko op 04-03-2016 13:46 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackEyedAngel schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:07:
PS4 speler hier.
Hier ook spel uitgekeken. Op een gegeven moment sterk genoeg om me overal te redden, en dan zit je alleen maar systematisch locaties af te gaan gewoon voor het completionist gevoel :z . Maandje gespeeld, toen alweer zin in wat anders. Heb wel de seasonpass aangeschaft met het vertrouwen dat er goed spul aan gaat komen, maar voorlopig laat ik de game links liggen en pas een aantal patches en mod-support verder begin ik wel weer eens opnieuw op een hogere difficulty.
Gevoelsmatig op dit moment een 7/10 spel, met potentie voor een 8/10 wanneer er wat meer is, en wat knelpunten voor me zijn opgelost.
Ik ben er nog niet op uitgekeken, maar erg moeilijk is het allemaal nou ook weer niet. Ik had al vroeg in de game de Spray n' Pray en dan ben je overpowered voor de rest van het spel mits je voldoende ammo hebt. De karakters boeien mij eigenlijk helemaal niets dit in tegenstelling tot voorgaande delen. Ook werd mij al heel vroeg in de game duidelijk wie of wat mijn zoon meegenomen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:33:
[...]

Ik ben er nog niet op uitgekeken, maar erg moeilijk is het allemaal nou ook weer niet. Ik had al vroeg in de game de Spray n' Pray en dan ben je overpowered voor de rest van het spel mits je voldoende ammo hebt. De karakters boeien mij eigenlijk helemaal niets dit in tegenstelling tot voorgaande delen. Ook werd mij al heel vroeg in de game duidelijk wie of wat mijn zoon meegenomen heeft.
Ik ga er binnenkort weer mee verder :)
Moet de Railroad questline nog helemaal, en nog een stuk van BoS. The Institute nog niet aangeraakt, en heb nog héél veel te exploren. Season Pass ga ik niet aan beginnen, ik koop komend jaar in een sale wel wat ik wil hebben.

Nu ik het neusje van de zalm bij Intel heb gekocht wil ik wel eens zien in hoeverre dat nog verschil uitmaakt qua FPS. In Arma 3 in ieder geval het verschil tussen 25 FPS op high met de FX-8320 en 90 FPS op ultra met de 6700K 8)7

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel hem ook wel uit, dat wel. Maar of ik de DLC's ga kopen twijfel ik sterk aan. Ik heb nu 91 uur gespeeld en ik schat dat ik nog een kleine 50 uur verwijderd ben van het einde en de side quests.

Neusje van de zalm of niet, het spel is niet echt high demanding. Ik heb sinds vorige week een 'simpel' systeempje in elkaar gezet en die draait het op ultra.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 119,-€ 119,-
1MSI H110I Pro€ 75,85€ 75,85
1Gigabyte GV-N950OC-2GD€ 151,-€ 151,-
1Raijintek Metis Zwart Window€ 52,01€ 52,01
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,99€ 24,99
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 37,95€ 37,95
1be quiet! SFX Power 2 300W€ 47,95€ 47,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 593,65

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb de season pass ook laten schieten. Als de DLC echt de moeite waard is koop ik ze wel los of als GOTY bundel ofzo. Ben sinds de release aan het spelen, nu op level 68 en ik denk halverwege nu. Ik doe ook BOS en RailRoad quests ernaast.

Maar ik begin wel een beetje Fallout moe te worden. Er zijn me te weinig leuke Side quests en de main Quest vind ik helemaal niet bij opbouw van het spel passen. Ik vind het wel erg leuk dat je de aanval in 2077 wel mee hebt kunnen maken maar hoe ze je zoon kidnappen, dat hadden ze toch anders moeten doen. Het slaat anders nergens op dat je eerst met hele andere dingen bezig moet gaan zoals settlements bouwen.

Dat vind ik wel een leuke aanwinst in het spel maar voelt wel erg beta aan. Alsof ze iemands lunch break mini projectje genomen hebben.

De scripting erom heen klopt ook niet. Ik heb een defence van 255, heavy machine gun en missile turrets bij de vleet maar zonder mijn hulp kan een groepje Super Mutants amper verslagen worden.

En ik heb op bepaalde plaatsen (Sanctuary, the Castle, County Crossing, Covenant) een flinke settlement gemaakt met level 3 shops, trade caravan stops, plenty of food, water, beds en defence en artillerie stellingen, zelfs complete bars en straat verlichting .... Maar het voelt alsof het allemaal niets uitmaakt. Er is niemand in bijvoorbeeld Diamond City die reageert op het ontstaan van compleet nieuwe stadjes. Ook voel ik mij niet echt de baas van de settlement die ik met mijn eigen handen bouw. "Thanks for helping us, I think we will join the Minutemen now".. Dude, seriously? This is my f*cking town ya b*tch! :P

En ondanks dat ik de Generaal ben, heb ik nul invloed op het functioneren van de Minutemen? Ik heb genoeg combat en power armour om alle minutemen daar van te voorzien maar nee hoor. Het is een gemiste kans dat je de minutemen niet kan uitbouwen tot iets waar zelfs de BOS respect voor zou hebben?

Er zijn heel veel gebieden waarin FO4 duidelijk een vooruitgang is over FO3 en NV maar die konden mij toch meer en langer boeien. Het voelt hier allemaal een beetje oppervlakkig aan?

[ Voor 3% gewijzigd door tazzman op 06-03-2016 10:23 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Even een vraag tussendoor: wat is jullie top 3 (zonder DLC/addons)?
FO3, FO:NV, FO4? Heb de eerste 2 namelijk staan. FO3 al aan begonnen, FO:NV onaangeroerd staan en FO4 nog niet aangekocht. Loopt de verhaallijn door of best te spelen in een bepaalde volgorde?

Ik vond het combat systeem, soms brak werken in FO3, waarbij je duidelijk in cover zit, (in VATS) over een muurtje mikt, vuurt en vervolgens al je kogels in de cover ziet terecht komen. Geven de indruk dat het ook als een shooter kan worden gespeeld (maar best niet doet), maar die mechanics niet op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:15:
FO3, FO:NV, FO4? Heb de eerste 2 namelijk staan. FO3 al aan begonnen, FO:NV onaangeroerd staan en FO4 nog niet aangekocht. Loopt de verhaallijn door of best te spelen in een bepaalde volgorde?
De verhalen staan los, dus je kan ze in iedere volgorde spelen. Ik zou echter beginnen met Fallout 3 en dan naar nu werken, als je ze allemaal wilt spelen. Dan wordt ieder spel net weer iets gepolijster en uitgewerkter. Al is Fallout 3 al gewoon ontzettend goed. Hoeveel uren ik daar wel niet aan vergooid heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik vond het combat systeem, soms brak werken in FO3, waarbij je duidelijk in cover zit, (in VATS) over een muurtje mikt, vuurt en vervolgens al je kogels in de cover ziet terecht komen. Geven de indruk dat het ook als een shooter kan worden gespeeld (maar best niet doet), maar die mechanics niet op orde hebben.
FO3 is mijn nummer 1, NV is twee en FO4 is drie. Er zijn heel veel mensen die NV beter vonden dan FO3 maar FO3 deed mij gewoon meer. Als je dan eindelijk in Washington DC terecht komt dan wordt de impact van een grote atoomaanval toch wel erg duidelijk. Kreeg daar toch flink het kippevel van. NV was veel minder "doom & gloom" en daar was het meer zoiets van "lang lang geleden was er een atoomoorlog", het deed mij veel meer Mad Max achtig aan, wat ook weer wat heeft.

Het verhaal en de side quests in FO3 en NV zijn wel een stuk beter dan in FO4. In NV zijn de verschillende fracties dan ook weer veel duidelijker dan in FO3 en dat heeft wel wat. Maar goed, wie kan in FO3 Megaton vergeten en vooral het mooie uitzicht vanaf Tenpenny's Tower >:)

En daar zeg je me wat, in zowel FO3 als NV was het Karma systeem erg goed. Alles wat je deed het een bepaalde impact op de schaal van "Good vs. Evil". En als je door het spel ging als een erg goede hero of juist een hele kwaadaardige SOB, dat had echt impact in hoe NPC's op je reageerde en kon bepaalde side-quests unlocken of juist uitsluiten.

Dat is wat er compleet uitgehaald is in FO4. (En breek me de bek niet open over dat dialogue wheel |:( )

FO4 is veel meer een shooter dan een RPG wat dat betreft. FO3 en NV waren gewoon 3D RPGs en die hadden inderdaad een echt heel brak combat systeem. In FO3, en voor een groot deel ook in NV, ontkom je eigenlijk niet aan het gebruiken van VATS. Maar VATS stoorde mij niet omdat het veel meer in lijn is met table top RPG's en dobbelstenen.

Maar laten we het originele Fallout niet vergeten en Fallout 2. Die waren ook geweldig. Het was allemaal 2D maar ik vond de graphics toch eigenlijk best te pruimen en qua RPG elementen en verhaal vegen FO/FO2 toch wel redelijk de vloer aan met hun moderne 3D soort genoten. Maar volgens mij is FO/FO2 ook niet door Bethesda gemaakt.

Uiteindelijk kom je dan bij de grand-daddy van all-things-Fallout.... Wasteland. _/-\o_ Die heb ik in 1988/1989 helemaal grijs gespeeld op mijn XTtje (5,25" floppies galore!). Grafisch gaat het nergens over, zelfs voor die tijd was het allemaal wel erg ..... uhm.. tja. Maar dat verhaal. En het gebruik van het Paragraph book. En de vele puzzels. Wat een geweldig spel was dat!

Wat dat betreft wil ik nog eens Wasteland 2 proberen maar voor mij was "Fallout" de echte Wasteland 2. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

tazzman schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:36:
[...]
FO4 is veel meer een shooter dan een RPG wat dat betreft. FO3 en NV waren gewoon 3D RPGs en die hadden inderdaad een echt heel brak combat systeem. In FO3, en voor een groot deel ook in NV, ontkom je eigenlijk niet aan het gebruiken van VATS. Maar VATS stoorde mij niet omdat het veel meer in lijn is met table top RPG's en dobbelstenen.
Vind ik jammer. Ik speel bijna geen shooters, daar vind ik ook weinig aan. In elk spel dus ook FO4 stopt het op een bepaald moment zelfs op de laagste moeilijkheidsgraad voor mij doordat ik niet meer verder kom. Over de allereerste deathclaw heb ik bijvoorbeeld al een hele avond gedaan.

Ik vind strategische turnbased rpg's leuker, omdat ik daar de tijd kan stilzetten en een effectieve aanvalstactiek kan bedenken. Helaas ken ik geen niet-lineaire open-world rpg's met een verhaal dat niet op fantasy of avonturen van Japanse kinderen is gebaseerd.

Bij FO3 ben ik nooit verder gekomen dan de eerste supermarkt na de vault, misschien moet ik dat toch weer eens opnieuw proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Canaria op 06-03-2016 13:44 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tazzman schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:36:
[...]
Wat dat betreft wil ik nog eens Wasteland 2 proberen maar voor mij was "Fallout" de echte Wasteland 2. :)
offtopic:
Wasteland 2 is zeer zeker de moeite waard, al is dat eerder NV'achtig dan FO3'achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:37:
[...]

Vind ik jammer. Ik speel bijna geen shooters, daar vind ik ook weinig aan. In elk spel dus ook FO4 stopt het op een bepaald moment zelfs op de laagste moeilijkheidsgraad voor mij doordat ik niet meer verder kom. Over de allereerste deathclaw heb ik bijvoorbeeld al een hele avond gedaan.
Ik was nog geen level 10 en kwam een Behemoth tegen in het noord westen van de map bij een snelweg. Het duurde ven maar dood was hij wel na een tijdje. Rondjes rennen om een auto heen en het ding schiet je op die manier af. Zo ook met Deathclaws. Niet veel later kocht ik de Spray 'N Pay met demolition perk en nu ben ik sinds die tijd voor niks meer benauwd en dat is logisch als je weet wat dat wapen doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Canaria schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:37:
[...]

Ik vind strategische turnbased rpg's leuker, omdat ik daar de tijd kan stilzetten en een effectieve aanvalstactiek kan bedenken. Helaas ken ik geen niet-lineaire open-world rpg's met een verhaal dat niet op fantasy of avonturen van Japanse kinderen is gebaseerd.

Bij FO3 ben ik nooit verder gekomen dan de eerste supermarkt na de vault, misschien moet ik dat toch weer eens opnieuw proberen.
Bij een Deathclaw is de buik het kwetsbaarste. Wat ook helpt is telkens dezelfde been onder vuur nemen. Als een Deathclaw kreupel is dan is het allemaal een stuk makkelijker. Maar ik vond die missie wel erg leuk :) Vooral omdat je in de andere Fallout games pas heel laat een T-45 / T-51 power armour krijgt. En hier kreeg je hem in het begin, met een mini-gun! Woohoo!

Ik voelde mij wel heel erg boss totdat ineens die Deathclaw uit de grond sprong. Ik geloof dat de "WTF" door het hele huis te horen was en ik had wel schoon ondergoed nodig (spreekwoordelijk dan he? :P ).
Die Deatchclaw had mij toch wel een paar keer flink te grazen genomen.... "Don't panic" is easier said than done :)
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:15:
[...]

Ik was nog geen level 10 en kwam een Behemoth tegen in het noord westen van de map bij een snelweg. Het duurde ven maar dood was hij wel na een tijdje. Rondjes rennen om een auto heen en het ding schiet je op die manier af. Zo ook met Deathclaws. Niet veel later kocht ik de Spray 'N Pay met demolition perk en nu ben ik sinds die tijd voor niks meer benauwd en dat is logisch als je weet wat dat wapen doet :)
Die heb ik later eens gekocht als verzamel object. Tijdens het verkennen van de SuperDuper Mart kwam ik zonder shotgun shells te zitten (ik was level 3 ofzo?!) dus toen uit wanhoop maar mijn machete getrokken... en dat ging toch heel erg goed! En spaarde mij ammo uit. Dus toen ben ik mijn karakter meer op melee gaan richten met perks en strength. Toen voor zuur geld General Chao's Revenge gekocht en daar heb ik toch lang meegespeeld, met een shotgun als backup.

Dan bij Hubris Comics natuurlijk Groknak's Axe gehaald. Heerlijk om daar een kudde ghouls mee te lijf te gaan. Groknak's Axe heeft een extra special perk die nergens gedocumenterd staat.... het een Medium Speed melee weapon (d.w.z circa 3 hits per turn in VATS) maar in VATS gedraagt het wapen zich als een Fast Speed melee weapon... tot 7 hits per turn!

Tegenwoordig gebruik ik Kremvh's Tooth (lekker wapen hoor) maar ik knal meer alles af met de Overseer's Guardian. Met alle machinegun perks op max, Ninja op max en Bloody Mess perk op max is er weinig wat ik niet neer knallen kan. Om dat te compenseren gebruik ik geen power armour ondanks dat ik een flinke verzameling heb in Sanctuary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Overseer's Guardian heb ik ook en samen met de Deliverer zijn dat de twee wapens die ik het meeste gebruik. De Spray 'n Pay gebruik ik voor situaties als ik snelvuur nodig heb bijvoorbeeld bij een horde Ghouls of een Deathclaw. Dan pomp ik ze vol.

Ik gebruik ook geen armor. Ik heb een outfit van de minutemen aan. Power armors heb ik nog nooit mooi gevonden, zeker niet om er in te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 01:58:
Ik speel hem ook wel uit, dat wel. Maar of ik de DLC's ga kopen twijfel ik sterk aan. Ik heb nu 91 uur gespeeld en ik schat dat ik nog een kleine 50 uur verwijderd ben van het einde en de side quests.

Neusje van de zalm of niet, het spel is niet echt high demanding. Ik heb sinds vorige week een 'simpel' systeempje in elkaar gezet en die draait het op ultra.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 119,-€ 119,-
1MSI H110I Pro€ 75,85€ 75,85
1Gigabyte GV-N950OC-2GD€ 151,-€ 151,-
1Raijintek Metis Zwart Window€ 52,01€ 52,01
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,99€ 24,99
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 37,95€ 37,95
1be quiet! SFX Power 2 300W€ 47,95€ 47,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 593,65
Hoe de F kan jij het op Ultra spelen terwijl ik met mijn FuryX met custom WC zodanig veel FPS problemen heb dat ik Fallout eventjes aan de kant heb geschoven totdat dat opgelost is 8)7

Anyway, voor de geintresseerden heb ik hier nog twee Pip-Boy Editions en 1 Vault Dweller's Survival Guide Collector's Edition, allemaal voor PC.
PM maar bij interresse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Anonnymous! schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:07:
[...]

Hoe de F kan jij het op Ultra spelen terwijl ik met mijn FuryX met custom WC zodanig veel FPS problemen heb dat ik Fallout eventjes aan de kant heb geschoven totdat dat opgelost is 8)7

Anyway, voor de geintresseerden heb ik hier nog twee Pip-Boy Editions en 1 Vault Dweller's Survival Guide Collector's Edition, allemaal voor PC.
Met de FX-8320 had ik stevige framedrops in Boston en andere drukke plekjes, nu met de i7 6700K blaast het ding alles weg alsof het niks is op maxed out settings...

Blijkbaar is de CPU+RAM toch belangrijker dan de GPU, ik krijg de GPU alleen op z'n knieën als ik mini-nukes spam in Godmode.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

kuusj98 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:12:
[...]

Met de FX-8320 had ik stevige framedrops in Boston en andere drukke plekjes, nu met de i7 6700K blaast het ding alles weg alsof het niks is op maxed out settings...

Blijkbaar is de CPU+RAM toch belangrijker dan de GPU, ik krijg de GPU alleen op z'n knieën als ik mini-nukes spam in Godmode.
Hmm, ik heb altijd gedacht dat CPU's tegenwoordig veel te snel zijn, blijkbaar valt dat wel mee.
Ik heb een 3770 met 8GB@1600 DDR3, mijn moederbord is net kapot gegaan en wil nu overstappen op skylake.
Namelijk de 6600K met DDR4, ik hoop dat ik dan wel lekker F4 kan doen.

Moet wel eerst van mijn pip-boy editions af om dat systeem te bekostigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit zijn de settings waar ik op speel, en wat Fallout zelf heeft uitgezocht. Ik heb geen last van framedrops waar dan ook, ook niet in drukke situaties. Het spel speelt vloeiend.
Settings Fallout nw systeem

In het tabblad 'view distance' staat alles op ultra en de schuifjes naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55
[...]

AMD. Zet voor de gein godrays eens uit. :>

Maaruhm, met een FuryX en de processor die je wat later opnoemt zou je dik aan de 80FPS moeten komen.
Anonnymous! schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:18:
[...]

Hmm, ik heb altijd gedacht dat CPU's tegenwoordig veel te snel zijn, blijkbaar valt dat wel mee.
Veel te snel, die is nieuw voor mij. :D

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 08-03-2016 00:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

D4NG3R schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 00:14:
[...]

AMD. Zet voor de gein godrays eens uit. :>

Maaruhm, met een FuryX en de processor die je wat later opnoemt zou je dik aan de 80FPS moeten komen.

[...]

Veel te snel, die is nieuw voor mij. :D
Godrays uit heb ik al geprobeert, helaas.

Wat ik met "veel te snel" bedoelde is meer in de zin dat CPU voor de normale consument al snel overkill zijn, heb me de laatste jaren ook niet egt meer verdiept in de ontwikkeling van de CPU dus daarom altijd gedacht dat de gemiddelde i5 of zelfs i3 meer dan zat is.

Ik zat er naast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee systemen met een i3 erin (zie inventaris) en ik hou wel van een spelletje spelen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik met een cpu tekort schoot. Fallout reeks, Battlefield, Portal, Dishonered.. dat soort games speel ik een beetje. Ik heb drie jaar lang een HD7750 Low Profile kaartje gebruikt om mee te gamen op 1080 resolutie. Het dingetje trok het allemaal op medium en een aantal high setting. Dat kaartje heb ik vandaag net verkocht i.v.m. mijn nieuwe systeem en de oude pc is nu een HTPC.

Ik denk dat het een combinatie is van onderdelen en settings. Dit waren de settings van mijn vorige systeem met de HD7750 erin: Verwijderd in "[Multi] Fallout 4 - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Vandaag overgestapt op Skylake, een I5 6600K en 8GD DDR4.
Je merkt wel dat Fallout goed gebruikt maakt van de CPU, die FuryX draait alles met twee vingers in zijn neus en nu met mun nieuwe CPU heb ik EINDELIJK een stabiele 60FPS.

Af en toe nog een dipje en dan merk je wel, dus nog een beetje tweaken en overclocken.

En straks de grote survival update en dan ga ik F4 weer oppaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43

FO1, FO 3, FONV

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59
Zo, tijdje terug m'n videokaart geupgrade naar een 4G GTX980 (stock kloksnelheid) en nu al een paar weekjes heerlijk FO4 aan het spelen want goede herrineringen aan FO2, FO3 en FONV! Tot nu toe voor mij echt een leuk spel dat niet gaat vervelen m.i. en voor m'n gevoel ook een stuk minder lineair dan Skyrim (dat had ik ook, nog meer zelfs bij FONV).

Dit zijn m'n settings zoals geconfigureerd via de Nvidia game optimalisation tool:

Fallout4

Object fade staat onder view distance iets onder de helft, verder alles daar naar rechts en op ultra.

Rest van het systeem is een core i7-4790s (65W model aangezien het om een mini-ITX systeempje gaat) en 16GB DDR3 op 1600Mhz. Verder specs win 10, een nvme M.2 SSD (alles laadt behoorlijk rap...) en een 2K monitor (zoals te zien) van 27"...

Framerate zit meestal ergens tussen de 40-60FPS. Heel soms een dipje naar 35 fps.

Moet zeggen dat de engine idd. soms wat verouderd aandoet maar dat de lichteffecten voor mij iig. wel genieten zijn! Echt een fraaie setting bijv. is wanneer je the railroad voor het eerst tegen komt m.i.! Of wanneer de zonnestralen naar je schijnen (das bij mij typisch zo' n 35fps dip momentje ;) ).

[ Voor 14% gewijzigd door XElD op 13-03-2016 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackEyedAngel schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:07:
PS4 speler hier.
Daarom ben ik nog niet met het spel begonnen.
Ik wacht tot alle DLC uit is gekomen, en tegen die tijd zal de mod support ook wel aardig warm zijn gelopen.

Iedereen was voor de release al aan het geilen op fallout 4 en het zou de perfecte RPG worden.
Al jaren was dat aan de gang.
Dat kan het allemaal tegen vallen uiteindelijk..

Ik ga er over een half jaar in met het idee, ik ga gewoon weer een RPG spelen van Bethesda..
En ja, dan zal het wel een voldoende zijn.... maar er zullen zoals altijd ook wel veel dingen tegen vallen..

Dan kan het alleen maar meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders er ook last van dat als je de main quest hebt uitgespeeld, maar niet per definitie, dat je dan wel plaatsen ontdekt maar dat ze niet verschijnen in je Pipboy? Ik heb nog een aantal plekken te ontdekken, en dat doe ik ook, maar ik zie geen plaats/objectnaam meer en dat is wel storend want dan kan ik ook nit fast travel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:03
Sinds patch 1.04 heb ik aanzienlijk meer framedrops dan voorheen waarvan een resulteerde in een crash. Meer mensen die hier last van hebben?

Daarnaast zit ik met een ander probleem waar ik de oplossing maar niet van kan vinden op het internet. Mijn powerarmor is gedeeltelijk stuk (benen en armen) en die zijn automatisch naar mijn inventory gegaan. Nu probeerde ik deze te transferen naar mijn poweramor zodat ik ze in een powerarmorworkshop (zo'n geel rek) kon repareren, krijg ik de melding dat je geen gebroken onderdelen op een powerarmor kan zetten: je moet ze eerst repareren, juist wat ik probeer te doen... Als ik ze vervolgens transfer naar mijn storage/workplace (waar ook al je junk heen gaat) kan ik ze ook niet repareren via het craft menu van zowel de powerarmor workplace als een "gewoon" armor workplace. Conclusie, ik ben los 8)7 Mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
-unknown schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:22:
Sinds patch 1.04 heb ik aanzienlijk meer framedrops dan voorheen waarvan een resulteerde in een crash. Meer mensen die hier last van hebben?
Op de Xbox One viel het me wel op de laatste dagen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw

Is het slim om een nieuwe character te maken hiervoor? Mijn character is level 68 en alles is wat makkelijk op very hard. Heb bij fallout 3 en nv geen dlc gespeeld dus weet niet hoe dat daar ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55
Sluw schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:30:
[video]

Is het slim om een nieuwe character te maken hiervoor? Mijn character is level 68 en alles is wat makkelijk op very hard. Heb bij fallout 3 en nv geen dlc gespeeld dus weet niet hoe dat daar ging?
Meestal zijn de DLC's gericht op level 15 - 30, iig dat was bij zowel FO3 als NV het geval. Ook de DLC's in Skyrim hingen rond de 20 - 30. Ga er maar van uit dat jouw Lv. 68 character daar ontzettend snel doorheen raast.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
D4NG3R schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:25:
[...]

Meestal zijn de DLC's gericht op level 15 - 30, iig dat was bij zowel FO3 als NV het geval. Ook de DLC's in Skyrim hingen rond de 20 - 30. Ga er maar van uit dat jouw Lv. 68 character daar ontzettend snel doorheen raast.
In NV waren de add-ons wel bedoeld voor na het voltooien van de main quest volgens mij. Maar daar had je nog een harde level cap, die door de add-on verhoogt werd (met 5 levels per add-on volgens mij).

Dus ik weet niet of je dat kan vergelijken. Level 15-30 FO4 is niet hetzelfde als level 15-30 FO:NV imho.

Maar hoe dan ook zal je er denk ik wel snel doorheen razen op level 68 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:46
D4NG3R schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:25:
[...]

Nou, mijn zwaar OP character had het in FO3 Point Lookout toch erg lastig met die gemuteerde hillbilly's. In de endgame liep ik rustig rond en kon alle op m'n gemakje uitroeien. Maar in Point Lookout heb ik regelmatig moeten vluchten voor m'n leven. Wat dan wel weer vreemd was, was dat ik met de daar gevonden wapens nauwelijks damage deed.. :?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Nog even aankijken maar grote kans dat ik dan gewoon een nieuwe character maak en die ook gebruik voor de dlc er na... niet te veel levelen dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Malfunctions schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:25:
[...]

Nou, mijn zwaar OP character had het in FO3 Point Lookout toch erg lastig met die gemuteerde hillbilly's. In de endgame liep ik rustig rond en kon alle op m'n gemakje uitroeien. Maar in Point Lookout heb ik regelmatig moeten vluchten voor m'n leven. Wat dan wel weer vreemd was, was dat ik met de daar gevonden wapens nauwelijks damage deed.. :?
Bethesda kan nog geen games balanceren zelfs al hing hun leven er vanaf! In fallout 3 merkte ik al dat bethesdas idee van dingen moeilijker maken gelijk stond aan vijanden hp verhogen en je dps verlagen. Ze claimde dat hun expansion broken steel op very hard " onmogelijk" was. Koppig dat ik was heb ik dit wel gedaan. Resultaat: 5 feral reavers moeten slopen die elk 5 sneak crit hits op hun hoofd nodig had each. Idem voor de albino radscorpion en super mutant overlords.
In fallout 4 doe je op very hard bijv 50% damage tov birmal en enemies doen 200% damage. Chapeau, een kind van 12 kan wat beters verzinnen.

Iirc had point lookout iets soortgelijks raars: enemies deden meer damage afhankelijk van je lvl, betekend dat het contraproductief is om te levellen. Op hoge levels ga je het moeilijker krijgen ipv het gevoel te krijgen dat je sterker wordt. Normaal bij rpgs begin je crappy en tegen het eind ben je juist ontiegelijk sterk. Bij bethesda games? Not so much:) dit hebben ze pas sinds skyrim een beetje verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even een aantal screenshots van m'n Starlight Drive-inn settlement (work in progress)

Afbeeldingslocatie: http://i1299.photobucket.com/albums/ag63/Brutalion82/ScreenShot3_zpspavwjjja.png

Afbeeldingslocatie: http://i1299.photobucket.com/albums/ag63/Brutalion82/ScreenShot4_zpsgxyjerwu.png

Afbeeldingslocatie: http://i1299.photobucket.com/albums/ag63/Brutalion82/ScreenShot9_zpsx6yxi2e5.png

Afbeeldingslocatie: http://i1299.photobucket.com/albums/ag63/Brutalion82/ScreenShot11_zpsewyove7d.png

Afbeeldingslocatie: http://i1299.photobucket.com/albums/ag63/Brutalion82/ScreenShot12_zpsddaeacxe.png

Afbeeldingslocatie: http://i1299.photobucket.com/albums/ag63/Brutalion82/ScreenShot14_zpsqbwcrypt.png

Afbeeldingslocatie: http://i1299.photobucket.com/albums/ag63/Brutalion82/ScreenShot15_zpsglvvtpda.png

Afbeeldingslocatie: http://i1299.photobucket.com/albums/ag63/Brutalion82/ScreenShot18_zpsvzwrly9j.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:23:
Hier even een aantal screenshots van m'n Starlight Drive-inn settlement (work in progress)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ga ervanuit dat dit met een mod gemaakt is? Volgens mij zijn veel items niet beschikbaar in de standaard settlement builder.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ervanuit dat dit met een mod gemaakt is? Volgens mij zijn veel items niet beschikbaar in de standaard settlement builder.
Yep, heb behoorlijk wat settlement mods gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 12-09 16:32
Haha, ik dacht al inderdaad "hm heb je dat ook, nog nooit gezien ingame". Ziet er wel nice uit zo!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Hier je antwoord over je character level (van Facebook):

These robots are geared to destroy you: ‪#‎Automatron‬ is only playable with a Lvl 15 character or higher. ‪#‎Fallout4‬

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Playstation schijnt de Season Pass gratis te zijn.

Ik voel me als PC-speler wel een beetje genaaid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

anandus schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:50:
Voor de Playstation schijnt de Season Pass gratis te zijn.

Ik voel me als PC-speler wel een beetje genaaid.
Dan voel ik me 4-dubbel genaaid, want ik heb €49,99 neergeteld voor de Fallout 4 Season Pass Bundle in de PS Store.

Hoe kom je daar bij?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apie! schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:56:
[...]

Dan voel ik me 4-dubbel genaaid, want ik heb €49,99 neergeteld voor de Fallout 4 Season Pass Bundle in de PS Store.

Hoe kom je daar bij?
Oh, het schijnt een fout geweest te zijn en het kost nu weer geld.
zie bijv: https://nl.pepper.com/aan...e-playstation-store-20556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Oh, gelukkig maar :')

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:23:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel cool!
Ik ga ook maar eens wat heftiger aan de slag met settlement mods.
Speel al met verschillende mods maar die zijn meer gebonden aan generieke gameplay ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
-unknown schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:22:
Daarnaast zit ik met een ander probleem waar ik de oplossing maar niet van kan vinden op het internet. Mijn powerarmor is gedeeltelijk stuk (benen en armen) en die zijn automatisch naar mijn inventory gegaan. Nu probeerde ik deze te transferen naar mijn poweramor zodat ik ze in een powerarmorworkshop (zo'n geel rek) kon repareren, krijg ik de melding dat je geen gebroken onderdelen op een powerarmor kan zetten: je moet ze eerst repareren, juist wat ik probeer te doen... Als ik ze vervolgens transfer naar mijn storage/workplace (waar ook al je junk heen gaat) kan ik ze ook niet repareren via het craft menu van zowel de powerarmor workplace als een "gewoon" armor workplace. Conclusie, ik ben los 8)7 Mis ik nu iets?
Als je onderdelen van je power armor wil repareren in de power armor workplace, moet je ze bij je hebben in je eigen inventory.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ardjee schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:26:
Normaal bij rpgs begin je crappy en tegen het eind ben je juist ontiegelijk sterk. Bij bethesda games? Not so much:) dit hebben ze pas sinds skyrim een beetje verbeterd.
Je kent duidelijk de geschiedenis van Bethesda niet :) Bij de eerdere TES-spellen was de kritiek juist dat je in het begin het overal moeilijk had en later nergens meer. Precies wat jij noemt. In Fallout 3 zijn ze daarom gaan spelen met Super Mutants en gebieden waar je je pas later in het spel redelijk kon begeven. New Vegas kwam met een hard mode die de boel op andere manieren moeilijk maakt. In New Vegas en Skyrim is een en ander verder ontwikkeld naar een systeem dat dynamisch levelt en zorgt dat het spel niet uiteindelijk ontzettend saai wordt.

Aan het begin zwak en aan het einde sterk is juist iets dat je wilt voorkomen. Om het boeiend te houden moet het altijd uitdagend zijn en daar werkt men hard aan. Al zal het voor sommige mensen nooit goed zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2016 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gehoopt dat er meer mee geleveled werd. Ik schiet er vrij makkelijk doorheen, ook in het begin. Als je iemand achter je aan krijgt die erg sterk is gewoon rondjes rennen om een auto en schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ook eindelijk begonnen met Fallout 4. Speel wel op een aparte manier. Namelijk via een Amazon GPU server, wat mij ongeveer €0,80 per uur kost. Hiermee stream ik wel vloeiend op 1080p op Ultra met 60 fps, geen framedrops of wat dan ook. Voor de rest heeft mijn Macbook namelijk alleen een Intel Iris.
Ik maak gebruik van Steam streaming om dit te doen.

http://i.imgur.com/QBwChSB.jpg

Van lag is geen enkele sprake.

[ Voor 21% gewijzigd door Martijn19 op 20-03-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:39:
[...]

Aan het begin zwak en aan het einde sterk is juist iets dat je wilt voorkomen. Om het boeiend te houden moet het altijd uitdagend zijn en daar werkt men hard aan. Al zal het voor sommige mensen nooit goed zijn :)
Ik merk er anders weinig van - level 74 op het moment. Mijn
spoiler:
Overseer's Guardian
met max Commando Perk, Ninja Perk en Bloody Mess maakt snel gehakt van elke Super Mutant, Deathclaw, etc. Voor ghouls ga ik altijd lekker melee...:) Ik speel dan wel zonder power armour om het een beetje in balans te houden.

Ik speel op hard maar niet survival want dat vind ik echt te kunstmatig moeilijk gemaakt door enkel wat variabelen in je nadeel te veranderen zonder dat het het spel verloop anders maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik vind dat ik te aardig ben tegen iedereen. Dit komt omdat ik denk dat wanneer ik zomaar mensen kapot schiet, of onaardig doe tijdens dialogen, ik waardevolle quests en de daarbij behorende items mis. Ik vind het verschil tussen good en evil niet echt duidelijk zoals in Fallout 3/NV. Nu zie ik af en toe dat mijn companion iets leuk vind ofniet. Heeft dit verder invloed op 't één of ander? Kan iemand wat meer uitleg geven over good en evil en hoe te spelen?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:39:
[...]

Ik merk er anders weinig van - level 74 op het moment. Mijn
spoiler:
Overseer's Guardian
met max Commando Perk, Ninja Perk en Bloody Mess maakt snel gehakt van elke Super Mutant, Deathclaw, etc. Voor ghouls ga ik altijd lekker melee...:) Ik speel dan wel zonder power armour om het een beetje in balans te houden.

Ik speel op hard maar niet survival want dat vind ik echt te kunstmatig moeilijk gemaakt door enkel wat variabelen in je nadeel te veranderen zonder dat het het spel verloop anders maakt.
Dat wapen heb ik ook. Geweldig wapen voor op afstand. Ik heb daarnaast de
spoiler:
Spray 'n Pay
inclusief demolition perk voor de middellange afstand en mijn main wapen is de
spoiler:
Deliverer
. Voor de rest gebruik ik weinig andere wapens.

Ik gebruik geen armor of powerarmors. Ik heb als minuteman de Generaals kleding aan :) Ik heb trouwens nog nooit sinds ik Fallout speel een powerarmor aangehad. Ik vind het niet mooi en te lomp.

Ik heb nu 300 locaties ontdekt en ben eens op zoek gegaan naar hoeveel locaties er nu werkelijk zijn. Dat varieert onder de tellingen. Het hoogste aantal locaties wat iemand had ontdekt waren 355. Het hangt ook af welke questlijnen je doet of niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Martijn19 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:45:
Ook eindelijk begonnen met Fallout 4. Speel wel op een aparte manier. Namelijk via een Amazon GPU server, wat mij ongeveer €0,80 per uur kost. Hiermee stream ik wel vloeiend op 1080p op Ultra met 60 fps, geen framedrops of wat dan ook. Voor de rest heeft mijn Macbook namelijk alleen een Intel Iris.
Ik maak gebruik van Steam streaming om dit te doen.

http://i.imgur.com/QBwChSB.jpg

Van lag is geen enkele sprake.
Dat is op zich mooie technologie, maar 80 cent per uur vind ik nog best veel. Als ik een spel speel dan is dat meestal 2 uur per dag gedurende een aantal weken/maanden. Dan zit je dan op $48 per maand. Dat is natuurlijk niet zo veel ten opzichte van de kosten van een fysieke pc die Ultra moeiteloos aan kan, maar ik vind dat nog best veel geld om een spel op Ultra m'n MBP/MBA te spelen.
Overigens speel ik FO4 op de PS4 dus grafisch gezien weet ik dat ik daar niet veel van hoef te verwachten, en dat doe ik dan ook niet, maar als ik FO4 nou voor een tientje per maand opzegbaar vanaf een GPU instance kon streamen naar mn PS4, zou ik het wel interessant vinden.

Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:47:
[...]

Dat wapen heb ik ook. Geweldig wapen voor op afstand. Ik heb daarnaast de
spoiler:
Spray 'n Pay
inclusief demolition perk voor de middellange afstand en mijn main wapen is de
spoiler:
Deliverer
. Voor de rest gebruik ik weinig andere wapens.
Ja die heb ik beide ook, gekocht en gevonden .... voor de verzameling :) Maar gebruiken doe ik ze niet echt. Ik heb ook de
spoiler:
kremvh's tooth
als mijn melee wapen. Heerlijk om daar wat ghouls mee te choppen. :D Als mijn 'stealth wapen' gebruik ik een legendary
spoiler:
two-shot 10mm auto
die ik net als mijn main weapon geflink gemod heb met een powerful receiver en deze dan ook met silencer. Een soort van mini
spoiler:
Overseer's Guardian
:)

Voor dat ik die
spoiler:
Overseer's Guardian
kocht, gebruikte ik een .50 sniper rifle (dan ook met legendary mutant slayer perk), die flink wat punch had. Ik heb ook nog een tijdje
spoiler:
Riba II
mee gesleept. Hoewel een echte sniper rifle meer bereik heeft, en vooral ook met meer precisie, gebruik ik nu mijn main weapon ook op de lange afstand en liggen de sniper rifles in de kast in Sanctuary. Nu heb ik mijn
spoiler:
Overseer's Guardian
gemod als een puur automatic met een hoge vuursnelheid, wat de recoil en de accuracy niet ten goede komt op de lange afstand. Maar als ik single shot (buiten VATS) dan kan ik dankzij de Max Ninja Perk toch heel veel schade doen op lange afstand. Daarintegen is hij op de korte afstand, op vol automatisch, enorm dodelijk. In de
spoiler:
Glowing Sea
kwam hij dan ook handig van pas om hordes aan Deathclaws en Rad Scorpions van het lijf te houden.

Dat was ook de enige plek waar ik wel mijn
spoiler:
X-01 Mk III
power armour gebruikte. Toch is de BOS T-60 II wel het mooiste power armour vind ik, na FO3 vind ik het wel een beetje vreemd om met
spoiler:
Enclave Power Armour
rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Apie! schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:04:
[...]

Dat is op zich mooie technologie, maar 80 cent per uur vind ik nog best veel. Als ik een spel speel dan is dat meestal 2 uur per dag gedurende een aantal weken/maanden. Dan zit je dan op $48 per maand. Dat is natuurlijk niet zo veel ten opzichte van de kosten van een fysieke pc die Ultra moeiteloos aan kan, maar ik vind dat nog best veel geld om een spel op Ultra m'n MBP/MBA te spelen.
Overigens speel ik FO4 op de PS4 dus grafisch gezien weet ik dat ik daar niet veel van hoef te verwachten, en dat doe ik dan ook niet, maar als ik FO4 nou voor een tientje per maand opzegbaar vanaf een GPU instance kon streamen naar mn PS4, zou ik het wel interessant vinden.
Heb het nu iets goedkoper kunnen krijgen door van spot instances gebruik te maken. Ben nu ongeveer €0,50 per uur kwijt.
Maar je hebt gelijk, dit is alleen interessant als je zoals mij heel weinig games speelt, ik kom zelf aan misschien 15 uur per maand.
Ik denk dat er best toekomst in het streamen van games zit wanneer het kostenplaatje in verhouding staat tot een console of mid-range desktop pc.

Leuk experiment in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Klinkt wel goed, ik heb zelf al 140 uur in de game zitten dus dat is helaas niet te moeite ;) Met de komende DLC komen daar nog wat uurtjes bij, maar heb Fallout nu al een aantal maanden niet meer aangeraakt, vooral de eerste maand na release helemaal uitgespeeld, nu wachten op DLC en interessante mods (op dit moment nog veel te karig in mijn ogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Automatron komt om middernacht uit:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CeE1paIXIAAMglf.jpg:large
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheh
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 08:48
Het verhaal van Automatron was leuk, maar had iets meer verwacht, ben nu naar ongeveer 3 a 4 uur al klaar...
spoiler:
op het einde kun je door de hele wereld wel robots blijven afmaken maar na 4 a 5 keer dat gedaan te hebben is de lol er ook wel af:)

[ Voor 31% gewijzigd door mtotheh op 22-03-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

Shabbaman

Got love?

Robots, robots everywhere. Wat ik vervelend vind aan robots: ze hebben de neiging te ontploffen, en da's niet leuk als je alles met melee wil doen.

Ook wel weer typisch Bethesda: het robot station vind je niet tussen de andere crafting stations, maar in de categorie special.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Lees er goeie dingen over. Ik ga toch maar eens een nieuwe character maken en zodra ik een beetje op level ben duik ik in Automatron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:43

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik was wat verveeld geraakt door het spel en had het een tijdje (2 maanden of zo) niet aangeraakt. Tot gisteren dan en meteen weer 7 uur nonstop gespeeld... :)

Maar het is net of er in de tussentijd iemand anders met mijn karakter gespeeld heeft want ik heb er ineens allerlei quests bijstaan in mijn lijstje die me niets zeggen. Waarvan er minimaal eentje al zo goed als afgerond was, ik moest alleen nog ene Mel uit de gevangenis in DC bevrijden. Met de groeten/in opdracht van ene Bobbi...

Was zo gepiept want de bewaker liet hem na even kletsen gewoon vrij en was de quest afgerond. Maar wie zijn Mel en Bobbi en hoe ben ik in hemelsnaam aan deze quest gekomen :?

Kom ik terug in Sanctuary loopt daar ineens een onbekende vent rond die vraagt of ik klaar ben om te gaan? Wut? Waar naar toe en om wat te doen dan???

In ieder geval maar even nee gezegd, ik heb nog genoeg dingetjes om samen met Piper af te ronden in de openstaande quests die me wél wat zeggen :P

Misschien is dit meerdere mensen overkomen, was het al gepost en heb ik dit niet meegekregen, maar vond het zelf nogal apart....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 21:57
De nieuwe dlc is leuker dan verwacht, maar al die ontploffingen zijn toch zo enorm irritant. Geef er dan ook even een teken bij net als bij de auto's ofzo. Ben nu al een paar keer dood gegaan door zoon ontploffing die je niet ziet aankomen omdat je companion iets achter je neer knalt(wat opzich al knap is op zichzelf, een companion die wat neerknalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
Ben de DLC nu aan het downloaden op de PS4. Volgens mij is het een beetje druk met downloaden want het schiet niet op (maar ga ook nu eten dus ook geen haast).

Ah een keer pauze en weer starten, dat scheelt, 10 min nu nog.

[ Voor 17% gewijzigd door Tadream op 23-03-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
bvk schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:07:

Maar het is net of er in de tussentijd iemand anders met mijn karakter gespeeld heeft want ik heb er ineens allerlei quests bijstaan in mijn lijstje die me niets zeggen. Waarvan er minimaal eentje al zo goed als afgerond was, ik moest alleen nog ene Mel uit de gevangenis in DC bevrijden. Met de groeten/in opdracht van ene Bobbi...

Was zo gepiept want de bewaker liet hem na even kletsen gewoon vrij en was de quest afgerond. Maar wie zijn Mel en Bobbi en hoe ben ik in hemelsnaam aan deze quest gekomen :?
info over die quest:
spoiler:
Dat is een quest die in Goodneighbour begint bij een gast die achter een deurtje staat (Bobbi). Het bevrijden van die andere gast is stap 2 van die quest (de eerste stap is heel kort en speelt zich in Bobbi's huis af). Je hebt vrij weinig gemist, vanaf die stap zal via het dialoog duidelijk worden waar het over gaat.

Ik heb zelf nooit issues gehad met quests die plots verschenen verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Baal er van dat ik net te laat was om de seasonpass voor 30 euro aan te schaffen. Wilde het toen de laatste dag halen, maar toen had PSN al de prijs verhoogd naar 50 euro. Beetje jammer. 50 euro vind ik persoonlijk een beetje teveel voor een seasonpass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik had heb gelukkig al op tijd gekocht maar best naaierig dat het 1 of 2 dagen voor de laatste dag van de maand al verhoogd was :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Korte vraag: ik heb bij de release van F4 een hardcopy van de game gekocht. In het hoesje zit een Season Pass All Acces Granted papiertje... maar ik begrijp nu dat de nieuwe DLC dus niet bij inbegrepen is?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Pagina: 1 ... 37 ... 53 Laatste

Let op:
Globaal spoiler beleid

-Details over de mainquest of grotere sidequest -> spoilertag
-Locatie van "one of a kind" wapens -> spoilertag
-Locatie van reguliere vijanden, wapens etc -> spoiler niet nodig.

Gebruik vooral je gezonde verstand!